Ik kan niet beoordelen of ze überhaupt contact met KLM hebben gehad over mijn claim. In mijn email contact met KLM over de toekenning van de compensatie wordt AirHelp nergens genoemd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:32 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.
Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen.
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:24 schreef bianconeri het volgende:
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.
En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.
Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).
Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
Bij lange vertraging zijn ze gewoon verplicht dit te doen, tenzij echt uitzonderlijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:27 schreef bianconeri het volgende:
Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
200 vluchten per jaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is
Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
Klopt, en dan stuur je een bericht terug dat je daar graag documentatie van wil zien en dan is er meestal opeens geen overmacht meer. Heel vreemd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven.
Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Over de term "Juridische stappen" zegt AirHelp het volgende in hun voorwaarden:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.
In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:32 schreef Bezsen het volgende:
[..]
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
Leuk voor je dat je zoveel vliegt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven.
Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:22 schreef Nia het volgende:
Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.
Ik kan het natuurlijk alleen maar met mijzelf eens zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
Je betaalt AirHelp niet voor die ene minuut aan werkzaamheden. Je betaalt voor de jaren aan reputatie die dergelijke tussenpersonen door de jaren hebben opgebouwd. KLM weet dat deze claim buro's precies weten wat de rechten van de passagier zijn en dat ze desnoods tot de rechtszaal doorgaan met de claim procedure. KLM weet ook dat particulieren dat zelden doen. Zij zal een particulier dus veel eerder proberen af te serveren met een juridisch verhaal en/of een lagere bedrag dan waar diegene recht op heeft. Bij een professioneel claim buro heeft dat geen zin.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.
ok wat zeiden zij?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Via Whatsapp reageren ze een stuk sneller. Wel eerst door het computermenu heen, maar daarna krijg je vrij snel een persoon. Antwoorden laten wel af en toe even op zich wachten, maar ik vind dat een stuk prettiger dan een uur aan de lijn te hangen bij de klantenservice van KLM.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:27 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Hang nog steeds aan de lijn
Dat moet je wel laten aanpassen. Want dat kan problemen geven bij check in, zeker bij een outstation.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Skycanner en Google Flights. Retour is meestal goedkoper.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Enkeltje betaal je vaak (Absurd genoeg) net zo veel voor als een retourtje.quote:Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Eerste keer geprobeerd voor mijn dochters van 8 en 9. Is allemaal prima gegaan. Ideaal eigenlijk, scheelt mij weer op en neer vliegen en dat een paar keer per jaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:19 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM?
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:
Inmiddels de vluchten gekozen die ik wil hebben. Worden 2 enkeltjes. 1 heen vanaf Amsterdam en terug naar Eindhoven. Dit omdat de vertrektijden dan een stuk beter uitkomen. Dus prijsalerts op die vluchten gezet.
Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen. En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?
Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
De zomerdienstregeling is vaak vanaf april. Misschien hebben ze die nog niet bekend gemaakt. Twee jaar geleden deden ze dat pas rond december. Transavia deed het dit jaar ook later dan normaal, pas half oktober.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Begin dit jaar naar Sevilla gevlogen via Weeze met Ryanair. Nu kan ik die vlucht niet meer vinden voor maart volgend jaar. Gek genoeg alleen een heenvlucht, maar geen directe terugvlucht begin april. Weet iemand hoe dit zit?
Misschien dat ik het niet snap hoor, maar de extra kosten is betalen voor je bagage?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:
Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen.
Voor de zekerheid: Ja.quote:En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?
Dat valt best wel mee denk ik hoor.quote:Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
Om zeker te zijn idd altijd bijboeken. Maar reguliere airliners laten je tijdens het inchecken nog gratis stoel kiezen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners.
Tnx voor de tips. Ging mij ook niet zozeer om het geld, want inderdaad dit is niet de grootste kostenpost. Het ging meer even om het totale budget en dat ik daar rekening mee kan houden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.
Ook koffers kosten geld, de vraag is of iedereen een eigen koffer nodig heeft, je kan mogelijk ook 2 koffers voor 4 personen doen, er mag immers ook nog handbagage mee.
Die prijsalerts klinken leuk, maar als je de data nu al zeker weet dan kan je beter nu boeken, de kans dat het (veel) goedkoper wordt is erg laag, en juist als je op data moet vliegen dan is de kans een stuk groter dat het alleen maar duurder wordt.
En om heel eerlijk te zijn, op Ibiza zal je grootste kostenpost niet de vliegtickets zijn.
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2quote:Op woensdag 25 december 2024 22:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoi ik vlieg binnenkort met Singapore Airlines.
Eerste keer met deze luchtvaartmaatschappij. Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij?
In Singapore heb ik een overstaptijd van 4 uur en 20 min.
Volgens mij is dat best een grote luchthaven. Het zou leuk zijn moest ik daar me even kunnen opfrissen. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn? Zoals een vip wachtruimte ofzo tegen betaling waar je kan douchen. of als er daar douchecabines zijn. Of dat je een hotelkamer kan reserveren voor enkele uren?
Nu ga ik een beetje research doen.
quote:Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen![]()
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is volgens mij één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengenMaar, zelf nog geen ervaring mee.
quote:
quote:Op woensdag 25 december 2024 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.
Kortom ik land op Terminal 1 en vertrek op terminal 2
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:54 schreef Bezsen het volgende:
[..]
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2
S$ is singapore dollar.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.
Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenenquote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.
Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
dacht al zoietsquote:
ik begin stilletjes aan meer en meer een digibeet te worden.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenen
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.quote:Op donderdag 26 december 2024 00:24 schreef Molo het volgende:
Welke gozer gaat er nou na een vlucht een kamer boeken om te douchen? Sneeuwvlokjes man
Zijn vast de types die thuis ook elke douchebeurt een nieuwe handdoek gebruikenquote:Op donderdag 26 december 2024 00:25 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.
Echte mannen vliegen first class emirates zodat je al lekker aan boord kan douchen voordat je land (is wel leuk maar max 5 minuten helaas).quote:Op donderdag 26 december 2024 00:25 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 25 december 2024 23:13 schreef Bezsen het volgende:
Changi is gewoon een airport.
Verstandige keuze van vriend @:capuchon_jongen
Klopt. Winkels en fast food formules zoals op elke luchthaven. Het enige wat ik wel bijzonder vind, is The Jewel. De waterval zelf, niet het winkelcentrum eromheen. Om dit te bezoeken, moet je door immigration, maar een stop-over van 4 uur is ruim voldoende.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:13 schreef Bezsen het volgende:
Changi is gewoon een airport.
Verstandige keuze van vriend @:capuchon_jongen
En de immigratie gaat tegenwoordig met een Nederlands paspoort door de autogates ook super snel, en de veiligheidscontrole is bij de gate, dus ook bij vertrek om 'airside' te komen hoef je nooit lang te wachten.quote:Op donderdag 26 december 2024 06:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Klopt. Winkels en fast food formules zoals op elke luchthaven. Het enige wat ik wel bijzonder vind, is The Jewel. De waterval zelf, niet het winkelcentrum eromheen. Om dit te bezoeken, moet je door immigration, maar een stop-over van 4 uur is ruim voldoende.
Je moet je wel van te voren aanmelden via https://eservices.ica.gov.sg/sgarrivalcard/quote:Op donderdag 26 december 2024 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En de immigratie gaat tegenwoordig met een Nederlands paspoort door de autogates ook super snel, en de veiligheidscontrole is bij de gate, dus ook bij vertrek om 'airside' te komen hoef je nooit lang te wachten.
Klopt maar dat kan ook zelfs nog bij aankomst in Singpore, verbonden met het wifi netwerk op de luchthaven, het is natuurlijk handiger vooraf, maar dit is goed te doen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:20 schreef tendon het volgende:
[..]
Je moet je wel van te voren aanmelden via https://eservices.ica.gov.sg/sgarrivalcard/
Deo mag mee in ruimbagagequote:Op maandag 6 januari 2025 13:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mag een deodorant spuitbus mee (zoiets):
[ afbeelding ]
Mee in ruimbagage die dingen zijn toch ontvlambaar?
En mag een scheermesje mee in handbagage (zo eentje van gillete) ?
Losse scheermesjes niet, maar dit soort wegwerpmesjes mogen mee in de handbagage:quote:Op maandag 6 januari 2025 14:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Deo mag mee in ruimbagage
Scheermesje niet in handbagage
https://www.schiphol.nl/n(...)ee-in-je-handbagage/quote:Een scheermesje mag alleen mee als het een veiligheidsmesje of wegwerpscheermes in een vaste houder is. Losse of open scheermesjes mogen niet mee in je handbagage.
quote:Op maandag 6 januari 2025 14:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Losse scheermesjes niet, maar dit soort wegwerpmesjes mogen mee in de handbagage:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.schiphol.nl/n(...)ee-in-je-handbagage/
Emirates en Qatar hebben wel opties met maar 1 tussenstop, maar dan wel een overstap van ruim 7 uurquote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb een vlucht gevonden van Brussel naar Cebu in 18 uur de tijd.(via dubai) Ergen in mei. Wil terugkeren in Juni. Maar het probleem is. ik kan rond de 10e juni maar geen deftig terugvlucht vinden allemaal 2 tussenstops.
Ik ga sowieso de heenvlucht boeken. Maaar lijkt het verstandig om 2 losse tickets te boeken? bedoel heen apart en terug apart.
Met 2 losse tickets betaal je meestal wel de hoofdprijs.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb een vlucht gevonden van Brussel naar Cebu in 18 uur de tijd.(via dubai) Ergen in mei. Wil terugkeren in Juni. Maar het probleem is. ik kan rond de 10e juni maar geen deftig terugvlucht vinden allemaal 2 tussenstops.
Ik ga sowieso de heenvlucht boeken. Maaar lijkt het verstandig om 2 losse tickets te boeken? bedoel heen apart en terug apart.
Op of nabij Doha Airport kun je via booking dot com voor een hele redelijke prijs een hotelkamer vinden voor een lange overstap. Ik overweeg het zelf eind mei op m'n terugvlucht uit Bangkok. Maar het is niet mijn eerste optiequote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Goh.. Wat had je dan verwacht haha. Apple is altijd veel te duur met alles.quote:Op zondag 16 maart 2025 14:11 schreef Stansfield het volgende:
Maar die van Apple vind ik wel een beetje aan de prijs.
Ik gebruik een minijack naar BT adapter. Deze.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:24 schreef FlyingFish het volgende:
Wat doen jullie met AirPods en dergelijke in het vliegtuig icm zo’n entertainmentsysteem? Bluetooth werkt niet, toch? Gebruik je dan gewoon ouderwetse oortjes met draadjes en plug?
Die stop je in het vliegtuig I.p.v. die cheapo airline dingen en dan connecten naar je airpods of wireless headset?quote:Op maandag 17 maart 2025 21:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik gebruik een minijack naar BT adapter. Deze.
Ja, dat ding in de de minijack van het inflight entertainmentsystem en dan via bluetooth verder naar mijn headset.quote:Op donderdag 20 maart 2025 03:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die stop je in het vliegtuig I.p.v. die cheapo airline dingen en dan connecten naar je airpods of wireless headset?
Thanks for the tip ! Inmiddels mijn eigen exemplaar besteldquote:Op donderdag 20 maart 2025 10:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, dat ding in de de minijack van het inflight entertainmentsystem en dan via bluetooth verder naar mijn headset.
Er bestaan veel varianten van die dingen, maar kreeg die waar ik naar link aanbevolen op een Noors reisforum en ik gebruik het ding al jaren met veel plezier.
Welke heb je specifiek besteld? Degene die hierboven gelinkt werd is niet bestelbaar en ik ben een beetje bang om te dure Chinese dropshipper-meuk te kopen op Amazon of bol. Ik ben totaal niet bekend met degelijke elektronica merken in die branche.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 02:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Thanks for the tip ! Inmiddels mijn eigen exemplaar besteld
In de schoolvakantie wordt het doorgaans alleen maar duurder. Als je niet vast zit aan bepaalde data of een specifieke bestemming kan je nog wachten op last minutes maar ik zou gewoon kijken of je een redelijke prijs kan krijgen en dan boeken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:57 schreef Loll het volgende:
Hi all,
Het valt mij op dat de tickets richting Azië voor de laatste 3 weken van augustus erg duur zijn geworden ten opzichte van vorig jaar. Heeft het nog zin om te wachten en dus later te boeken of kan ik alleen maar verdere prijsstijgingen verwachten?
Ik woon in Manila, dus alhier bij de Filipino filliaal van Ali Baba besteld. Copy van degene die Fogel had van een volstrekt onbekend merk..... maar 100 % Chinese made. .quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:15 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Welke heb je specifiek besteld? Degene die hierboven gelinkt werd is niet bestelbaar en ik ben een beetje bang om te dure Chinese dropshipper-meuk te kopen op Amazon of bol. Ik ben totaal niet bekend met degelijke elektronica merken in die branche.
Het VK wil je pasinfo. Normaal gesproken kan je niet digitaal inchecken als je geen pasinfo opgeeft.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Gunner het volgende:
Ik boek nooit individueel reizen, maar ik ga eind volgende maand met m'n gezin naar Londen, met KLM. Alles is gewoon gelukt, alleen in de KLM app willen ze dat ik alle paspoorten scan van mij en m'n reisgenoten.
Is dit verplicht? Of wat kan ik niet als ik dat niet doe?
Is volgens mij altijd als je buiten de EU reist. Doe je het niet dan krijg je een airport-check in en worden de passen aan de balie handmatig ingevoerd.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Gunner het volgende:
Ik boek nooit individueel reizen, maar ik ga eind volgende maand met m'n gezin naar Londen, met KLM. Alles is gewoon gelukt, alleen in de KLM app willen ze dat ik alle paspoorten scan van mij en m'n reisgenoten.
Is dit verplicht? Of wat kan ik niet als ik dat niet doe?
Als je nu al weet dat je bagage wil inchecken zou ik het gewoon meteen bijboeken. Waar hangt het anders van af dan?quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:47 schreef Stansfield het volgende:
Ik vertrek volgende week naar spanje. Dus nu even aan het kijken hoe zwaar mijn koffer gaat worden. Tot hoe kort van te voren kun je dat eigenlijk boeken? En is er een kans dat het vliegtuig dan al vol kan zitten qua koffers?
Of gebeurt dat eigenlijk nooit en kan ik dit weekend gewoon mijn koffer pakken en wegen en boeken?
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je nu al weet dat je bagage wil inchecken zou ik het gewoon meteen bijboeken. Waar hangt het anders van af dan?
Ik zou gewoon voor 20 of 23 kilo gaan. Vaak worden de prijzen ook alleen maar hoger naarmate je dichter bij de vertrekdatum komt, soms tot het absurde aan toe. Zeker bij Ryanair en Wizz en in mindere mate Easyjet is dat zo.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.
Is dat uberhaupt een keuze?quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.
Die ETA is een kwestie van een paar minuten. Vind de computer niets belastend, dan volgt goedkeuring onmiddellijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:11 schreef Gunner het volgende:
Dank voor jullie antwoorden. Denk dat ik het gewoon wel ga doen. Ben wat voorzichtig als het gaat om het overal maar invoeren van dat soort gegevens, maar ik ga er vanuit dat de KLM dat wel voor elkaar heeft.
@:Fogel die ETA's was ik van op de hoogte. Twee zijn er al succesvol aangevraagd.
Ja bij mijn transavia vlucht kan ik kiezen voor 15, 20, 25,30,40,50 kilo. Met oplopende prijzen uiteraard. Nu voor het hele gezin 1x 25 kilo geboekt. Dus dat moet wel lukken.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is dat uberhaupt een keuze?
Ik kan mij niet herinneren dat ze er veel keuze in geven.
Voor de ruimbagage is dat standaard 20 dan wel 23 kg.
Bijboeken (10 kilo wellicht) aan gewicht kun je altijd nog doen.
In de Indigo App is nog niets te zien.quote:Op donderdag 17 april 2025 12:48 schreef Loll het volgende:
Weet iemand wanneer de tickets van Indigo met de directe vluchten op Amsterdam beschikbaar komen? Via een persbericht begreep ik dat ze vanaf juli vanuit India direct op Amsterdam vliegen.
Ligt eraan waar dat was, in bijvoorbeeld Israel worden bepaalde 'reizigers' geselecteerd. En dan krijg je een extra controle die zeer zorgvuldig is.quote:Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef core2duo het volgende:
Uit mijn reisverslag: “Op de terugweg nam de security de gelegenheid om een heuse ‘full security check’ op mijn tas uit te voeren. Een beetje kansloos om ook mijn portemonnee en dergelijke te controleren, maar vooruit. Het duurde zo lang dat ik vroeg of ik een andere vlucht mocht nemen in het geval ik deze zou missen. Na afloop hebben ze mijn tas overigens zorgvuldig weer ingepakt. Op naar een volgende reis!”
Het inpakken van de tas duurde iets langer dan zelf doen, maar of ik nou sta te wachten bij de security of de gate 🙏
Mijn vraag: waarom doen ze al die moeite?
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?quote:Op maandag 28 april 2025 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ligt eraan waar dat was, in bijvoorbeeld Israel worden bepaalde 'reizigers' geselecteerd. En dan krijg je een extra controle die zeer zorgvuldig is.
Wat jij bijvoorbeeld niet ziet is dat men niet alleen bezig is om jouw bagage te controleren, maar vooral ook jouw te observeren in het voortraject, maar ook tijdens de controle zelf.
Dat kàn jaquote:Op maandag 28 april 2025 20:03 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?
De beveiligers op London City Airport werken niet zoals in Israel en doen niet aan echte profiling, het is simpel een ingehuurd beveilingsbedrijf die een veiligheidscontrole uitvoert.quote:Op maandag 28 april 2025 20:03 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?
Omdat het hun werk is?quote:Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef core2duo het volgende:
Uit mijn reisverslag: “Op de terugweg nam de security de gelegenheid om een heuse ‘full security check’ op mijn tas uit te voeren. Een beetje kansloos om ook mijn portemonnee en dergelijke te controleren, maar vooruit. Het duurde zo lang dat ik vroeg of ik een andere vlucht mocht nemen in het geval ik deze zou missen. Na afloop hebben ze mijn tas overigens zorgvuldig weer ingepakt. Op naar een volgende reis!”
Het inpakken van de tas duurde iets langer dan zelf doen, maar of ik nou sta te wachten bij de security of de gate 🙏
Mijn vraag: waarom doen ze al die moeite?
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?quote:Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Gunner het volgende:
Net terug van een paar prachtige dagen Londen.Fantastische stad.
Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.
Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |