abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215335238
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je het machtingsformulier hebt ondertekend zit je wel aan de service vast, zeker als dat langer als 14 dagen geleden is want dan kan je niet meer vanaf zien in het kader van consumentenbescherming.

Dus ik zou maar afwachten wat Airhelp aangeeft, het kan best zijn dat ze coulant zijn, zeker als ze verwachten dat een zaak niet succesvol is, als men weet dat je al compensatie hebt ontvangen, en dat moet je volgens de voorwaarden overigens wel melden, dan zullen ze de 35% vast willen ontvangen.
Ik kan niet beoordelen of ze überhaupt contact met KLM hebben gehad over mijn claim. In mijn email contact met KLM over de toekenning van de compensatie wordt AirHelp nergens genoemd.
In de algemene voorwaarden van AirHelp lees ik het volgende:

4.6 Indien u directe betalingen of andere compensatie ontvangt van de Luchtvaartmaatschappij nadat u bent toegetreden tot de Compensatie-overeenkomst, dient u AirHelp hier onmiddellijk van op de hoogte te stellen. Dergelijke betalingen worden beschouwd als Vluchtcompensatie en geven AirHelp recht op de Servicekosten en Juridische Kosten als AirHelp al Juridische Stappen had ondernomen voordat u de betaling van de Luchtvaartmaatschappij heeft ontvangen.
pi_215336747
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.

En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.

Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).

Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:26:00 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215343737
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:24 schreef bianconeri het volgende:
Persoonsgegevens kunnen ze toch helemaal niets mee, dus daar schiet je niets mee op te laten verwijderen.

En waarom zou een KLM je via Expedia naar een tussenpersoon sturen? Voor iets wat ze zelf doen en in dit geval ook nog eens wettelijk toe verplicht zijn.

Daarom nooit een betaalde tussenpersoon zoeken voor dingen waar dat absoluut niet nodig voor is. Claims bij luchtvaartmaatschappijen zijn makkelijk daar in te dienen.
Zeker een zaak waarbij al wettelijk vast staat dat je geld krijgt (zoals deze).

Hoe je nu staat ligt gewoon aan wat de voorwaarden zijn.
Als die aangeeft een percentage van de gewonnen zaak door hun dan zit je goed.
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.

In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215345950
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.


Bij lange vertraging zijn ze gewoon verplicht dit te doen, tenzij echt uitzonderlijke omstandigheden.

Ik heb al meerdere keren claims ingediend, altijd rechtstreeks, en zelfs bij budgetairlines nog nooit een probleem gehad.

Zelfs bij korte vertraging gewoon vlucht en eten betaald gekregen van grotere maatschappijen.

Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Als ze idd iets zoeken om te weigeren dan pas andere partij bij roepen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:28:55 #106
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215345973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:27 schreef bianconeri het volgende:
Altijd eerst gwn direct proberen, geldt voor dit en voor alles. Niet onnodig geld verkwisten.
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
pi_215346100
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Kom maar terug als je daadwerkelijk veel vliegt, dan heb je hier echt niet altijd tijd/zin voor.
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is :')

Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 09:29:18 #108
45833 crew  Fogel
pi_215348128
Een tussenpersoon heeft even veel info (soms zelfs meer omdat je bv al een profiel kan hebben bij een luchtvaartmaatschappij waar je naam en adres al in staat) nodig van je als de maatschappij zelf, dus waarom zou je het de claim niet bij de maatschappij zelf indienen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:32:11 #109
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215348155
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is veel vliegen? Nee, ik ben geen zakelijke vlieger. Maar ik vlieg vrij geregeld.
En je doet net alsof een claim indienen veel werk is :')

Je vliegt zelf zeker nooit en hebt nog nooit een claim ingediend?
Dat is echt een kinderspel.
Dat wordt er echt niet makkelijker op als je een tussenpersoon inschakelt.
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:33:11 #110
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215348163
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 09:37:06 #111
45833 crew  Fogel
pi_215348201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Klopt, en dan stuur je een bericht terug dat je daar graag documentatie van wil zien en dan is er meestal opeens geen overmacht meer. Heel vreemd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_215348695
Heeft iemand uiteindelijk dat all you can fly abonnement genomen van wizz air? Maak je er ook echt gebruik van en hoe vaak kan je ook echt boeken (je kan alleen boeken als de vlucht niet vol is).
pi_215349118
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Niet alle luchtvaartmaatschappijen geven zo makkelijk een claim vergoeding hoor, dan is het inschakelen van een claimtoko wel degelijk een goed idee omdat deze een hoop werk uit handen geven.
Een goede werkwijze zou wel zijn om het eerst zelf te proberen en bij nee alsnog een claimtoko inschakelen, want dan dan betaal je alleen een gedeelte van de ontvangen compensatie, en als je niks krijgt, betaal je niets.

In de voorwaarden van Air Help staat dat je tot 2 weken mag afzien van bemiddeling, maar buiten die periode, als je de claim hebt overgedragen dan moet je het eventueel rechtstreeks ontvangen van een compensatie aan hun afdragen.
En daar valt ook wat voor te zeggen, claims worden soms door een luchtvaartmaatschappij heel makkelijk afgewezen, ook al heb je gelijk, als men daarna dan een brief van een claimtoko krijgt waar men weet dat deze zal procederen dan kan een claim die ze hebben afgewezen maar waarvan ze weten dat er wel compensatie verschuldigd is snel een andere beslissing nemen en alsnog uitbetalen, maar dan komt dat wel door een brief die ze krijgen van een claimtoko en hebben die wel werkzaamheden uitgevoerd.
Over de term "Juridische stappen" zegt AirHelp het volgende in hun voorwaarden:
2.25 “Juridische stappen” betekent het voorbereiden en samenstellen van een Claim voor gerechtelijke actie door de Claim in te dienen bij een rechtbank of overheidsinstantie zoals een landelijke handhavingsinstantie of de Claim over te dragen aan een Jurist teneinde de Claim direct bij de Luchtvaartmaatschappij in te dienen of voor juridische stappen, of de Claim over te hevelen van de ene jurisdictie naar de andere.

AirHelp heeft mijn claim 10 dagen eerder verstuurd aan KLM voordat KLM mij persoonlijk de ¤250 compensatie per email toekende. Ik neem aan dat het versturen van de claim aan KLM de verrichte "juridische stappen" door AirHelp zijn geweest.
De bal ligt nu bij AirHelp om mij een factuur te sturen om zo hun deel van die ¤250 op te eisen. Moet ik AirHelp het bewijsmateriaal dat ik van KLM ontving over die ¤250 compensatie overhandigen? Of zelfs de bijschrijving op mijn bankrekening?

Afin, ik heb mijn les geleerd. :@ Ik had dus al bij KLM, daags na de landing van mijn vertraagde vlucht, mijn claim ingediend. Dat was slechts een kleinigheid om te doen. En uiteindelijk met succes. Maar ik werd 2 dagen later door die email van Expedia met een link naar AirHelp toch op het verkeerde been gezet. Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nia op 23-10-2024 11:28:07 ]
pi_215350057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:32 schreef Bezsen het volgende:

[..]
200 vluchten per jaar.
Mijn tijd is meer waard dan die van een tussenpersoon.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:33 schreef Bezsen het volgende:
En jullie doen net alsof Airlines staan te popelen om je je recht te geven. :D

Die zijn koningen in het terug mailen dat iets overmacht is.
Leuk voor je dat je zoveel vliegt.
En dat je te lui bent om zelf een claim in te dien.

Ik heb meermaals claims ''moeten'' indienen en nog nooit overmacht terug gekregen.
1x van Lufthansa een klein bod gekregen als vergoeding, geweigerd en daarna het 4-voudige gekregen.

Wij doen net alsof wij rechten hebben?
Misschien ben je vergeten dat we in de EU wonen en dat passagiers hier wel degelijk rechten hebben?
Dus dan kan je dat wel leuk zeggen, maar het is in de EU gewoon vastgelegd dat ze moeten uitbetalen.

Zoals Fogel ook al zegt:
Het is vaak niet meer dan 1 knopje indrukken bij een luchtvaartmaatschappij om te vragen voor een teruggave.
Ze hebben al je gegevens al, ze weten om welke vlucht het gaat, ze kennen alle omstandigheden al.
Je hoeft letterlijk niets in te vullen.

Alleen als het gaat om korte vertragingen/andere omstandigheden dan moet je even bonnetjes uploaden. Maar kom op zeg, tenzij je 80 bent is dat ook even een paar minuten en dat is het.

Als je een tussenpartij in moet schakelen moet je eerst iemand vinden, benaderen, alles uitleggen, gegevens overhandigen, informatie geven en noem het maar. Voordat je dat gedaan hebt heb je allang bericht als je het rechtstreeks doet.
En dan moet je ook nog eens een deel van je wettelijk vastgestelde bedrag afdragen ook.

Het is sneller, makkelijker en goedkoper om het rechtstreeks te doen.

Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
pi_215350095
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:22 schreef Nia het volgende:
Heel jammer dat Expedia met dit soort bedrijven samenwerkt. Het zou hen sieren om de klant eerst naar de luchtvaartmaatschappij te verwijzen in plaats van naar een claim management company als AirHelp.
Helemaal mee eens.
Expedia zal wel een samenwerking hebben met bv AirHelp voor dit soort zaken. Dat Expedia ook weer wat geld terug krijgt als soort van sponsor van AirHelp.

En je ziet aan figuren als Bezsen dat er genoeg mensen zijn die erin trappen en denken dat iets zelf doen te lastig is en onderzoeken niets zelf.
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.

Ik kan mensen ook niet blamen die er nooit mee te maken hebben, maar zoals jij ook zegt is het gewoon jammer dat andere bedrijven (zoals een Expedia) niet genoeg voorlichting/begeleiding geven.

Hopelijk valt het voor je mee!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:31:48 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215353464
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Zoals Ozzietukker zegt heeft een tussenpersoon eventueel pas een meerwaarde als alles afgewezen wordt.
Dan kan je het eens overwegen. Zo niet dan ben je gewoon een dief van je eigen tijd en portomonnee.
Ik kan het natuurlijk alleen maar met mijzelf eens zijn.

Als is het wel zo dat ook een KLM best lastig kan doen en het op overmacht gooien.of bijvoorbeeld ATC restrictions en als je dat wat vaker gehad hebt je geneigd bent direct naar een claimtoko te gaan. Want uiteindelijk, je geeft de vluchtinformatie en persoonlijke informatie en je hebt er geen omkijken meer naar.

Persoonlijk doe ik het rechtstreeks bij KLM, ik heb daar een directe ingang, en de keren dat ik daar wordt afgewezen in eerste instantie laat ik blijken dat ik mijn huiswerk gedaan heb, en dan zie je ze inderdaad dat men snel toch een andere beslissing neemt.
Maar als je die ingang niet hebt is het proces een stuk langer en duren reacties ook een stuk langer, en dat is niet voor iedereen het waard qua tijd die je dan daaran moet besteden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215359003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Helaas zie ik dat in mijn eigen werkveld ook, dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dan maar een tussenpersoon betalen voor iets wat 1 minuut duurt.
Je betaalt AirHelp niet voor die ene minuut aan werkzaamheden. Je betaalt voor de jaren aan reputatie die dergelijke tussenpersonen door de jaren hebben opgebouwd. KLM weet dat deze claim buro's precies weten wat de rechten van de passagier zijn en dat ze desnoods tot de rechtszaal doorgaan met de claim procedure. KLM weet ook dat particulieren dat zelden doen. Zij zal een particulier dus veel eerder proberen af te serveren met een juridisch verhaal en/of een lagere bedrag dan waar diegene recht op heeft. Bij een professioneel claim buro heeft dat geen zin.
pi_215361015
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
pi_215361204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:

Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
ok wat zeiden zij?
PWBF
pi_215361272
quote:
6s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ok wat zeiden zij?
Hang nog steeds aan de lijn :')
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:23:55 #121
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215361720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:27 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Hang nog steeds aan de lijn :')
Via Whatsapp reageren ze een stuk sneller. Wel eerst door het computermenu heen, maar daarna krijg je vrij snel een persoon. Antwoorden laten wel af en toe even op zich wachten, maar ik vind dat een stuk prettiger dan een uur aan de lijn te hangen bij de klantenservice van KLM.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:10:51 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215364007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:44 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zojuist een ticket geboekt via de KLM website voor mij, mijn vriendin en onze zoon.
Krijg net de bevestiging en zie dat alleen de voornaam van mijn vriendin voluit is geschreven, bij mij en mijn zoon zie je alleen de voorletter als voornaam??
Terwijl ik het wel voluit heb geschreven uiteraard.
Iemand ervaring mee?
Hang voor de zekerheid al met de KLM klantenservice aan de lijn inmiddels.
Dat moet je wel laten aanpassen. Want dat kan problemen geven bij check in, zeker bij een outstation.

Een voordeel is dat je een ticket die je geboekt hebt bij KLM binnen 24 uur kosteloos mag annuleren, derhavel zal een KLM klantenservice ook best bereid zijn om je hiermee te helpen ,zeker als het een kennelijke fout is dat er alleen een voorletter staat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:24:17 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215373663
https://luchtvaartnieuws.(...)len-dan-pas-kerosine

En dit is de reden dat een een claimtoko wel degelijk effectief kan zijn.

Want als consument zal je voor het relatief lage schadebedrag nooit tot een dergelijke stap gaan komen, dat levert je meer stress en kosten in eerste instantie op dan het je oplevert.
Maar een claimtoko kan na meerdere gewonnen zaken en weigering tot uitbetaling door het opgelopen bedrag wel tot deze actie over gaan.

Uiteindelijk zorgen claimtoko's er ook voor dat luchtvaartmaatschappijen de regels niet klakkeloos naast zich neerleggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215382173
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM?
pi_215402320
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
pi_215402402
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Skycanner en Google Flights. Retour is meestal goedkoper.
pi_215407889
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:55 schreef Stansfield het volgende:
In april ga ik voor een bruiloft naar Ibiza. Nu is het al weer een flink aantal jaren geleden dat ik gevlogen heb.
Waar kan ik het beste vliegtickets qua prijzen in de gaten houden? En is kijken per enkeltje goedkoper dan een retourvlucht?
Enkeltje betaal je vaak (Absurd genoeg) net zo veel voor als een retourtje.

Cheaptickets, google flights, skyscanner.
Als ik weet wat de goedkoopste route is ga ik persoonlijk vaak gewoon naar die website toe (ipv deze tussenschakel).
pi_215408088
Tnx voor de tips. Ik ga er even mee aan de slag.
pi_215410026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:19 schreef Halcon het volgende:
Iemand ervaring met de unaccompanied minor services van KLM?
Eerste keer geprobeerd voor mijn dochters van 8 en 9. Is allemaal prima gegaan. Ideaal eigenlijk, scheelt mij weer op en neer vliegen en dat een paar keer per jaar.
pi_215418184
Inmiddels de vluchten gekozen die ik wil hebben. Worden 2 enkeltjes. 1 heen vanaf Amsterdam en terug naar Eindhoven. Dit omdat de vertrektijden dan een stuk beter uitkomen. Dus prijsalerts op die vluchten gezet.

Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen. En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?

Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 18:36:18 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_215420745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:
Inmiddels de vluchten gekozen die ik wil hebben. Worden 2 enkeltjes. 1 heen vanaf Amsterdam en terug naar Eindhoven. Dit omdat de vertrektijden dan een stuk beter uitkomen. Dus prijsalerts op die vluchten gezet.

Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen. En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?

Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.
Ook koffers kosten geld, de vraag is of iedereen een eigen koffer nodig heeft, je kan mogelijk ook 2 koffers voor 4 personen doen, er mag immers ook nog handbagage mee.

Die prijsalerts klinken leuk, maar als je de data nu al zeker weet dan kan je beter nu boeken, de kans dat het (veel) goedkoper wordt is erg laag, en juist als je op data moet vliegen dan is de kans een stuk groter dat het alleen maar duurder wordt.

En om heel eerlijk te zijn, op Ibiza zal je grootste kostenpost niet de vliegtickets zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door ozzietukker op 30-10-2024 18:37:18 (toevoeging) ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_215423054
Begin dit jaar naar Sevilla gevlogen via Weeze met Ryanair. Nu kan ik die vlucht niet meer vinden voor maart volgend jaar. Gek genoeg alleen een heenvlucht, maar geen directe terugvlucht begin april. Weet iemand hoe dit zit?

[ Bericht 2% gewijzigd door f1goldmemberf1 op 30-10-2024 20:59:49 ]
  woensdag 30 oktober 2024 @ 21:34:29 #133
338319 ZarB
Piña colada
pi_215423548
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Begin dit jaar naar Sevilla gevlogen via Weeze met Ryanair. Nu kan ik die vlucht niet meer vinden voor maart volgend jaar. Gek genoeg alleen een heenvlucht, maar geen directe terugvlucht begin april. Weet iemand hoe dit zit?

De zomerdienstregeling is vaak vanaf april. Misschien hebben ze die nog niet bekend gemaakt. Twee jaar geleden deden ze dat pas rond december. Transavia deed het dit jaar ook later dan normaal, pas half oktober.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215423667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:18 schreef Stansfield het volgende:

Nu dat geregeld is heb ik misschien nog een andere stomme vraag. Maar wat voor extra kosten komen daar allemaal nog bij wanneer je koffers wil meenemen.
Misschien dat ik het niet snap hoor, maar de extra kosten is betalen voor je bagage?
Wat zou daar extra bij moeten komen?

quote:
En aangezien mijn 2 kinderen voor het eerst gaan vliegen zou ik toch ook wel de zekerheid willen dat we in ieder geval 2 aan 2 bij elkaar zitten. Zijn dit allemaal zaken waar je extra voor betaald?
Voor de zekerheid: Ja.
Maar als je ruimbagage mee wilt dan zit soms stoelkeuze er bij in.

Neem je dat niet of zit het er niet bij dan heb je of uberhaupt geen stoelkeuze of pas bij het inchecken. En dan moet je geluk hebben.

quote:
Mijn laatste vlucht was 12 jaar geleden naar Sri Lanka dus dat ging toen even wat anders dan een Europese vlucht nu lijkt mij.
Dat valt best wel mee denk ik hoor.
Buiten dat maatschappijen nog veel meer geschrapt hebben in wat je gratis krijgt.
En Europees zit je (normaal) natuurlijk met minder controles, maar dat spreekt voor zich.

[ Bericht 2% gewijzigd door bianconeri op 31-10-2024 16:43:07 ]
pi_215423681
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners.
Om zeker te zijn idd altijd bijboeken. Maar reguliere airliners laten je tijdens het inchecken nog gratis stoel kiezen.

Maar dat is niet overal zo en dan weet je ook niet of er nog plek is.
pi_215426546
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 18:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je geen status hebt kost het kiezen van een zitplaats altijd geld, en zeker bij low cost airliners. Ligt overigens aan de leeftijd van de kinderen, maar als ze jonger dan 12 zijn worden ze sowieso naast een ouder gezet, maar het is altijd wel verstandig om te boeken.
Ook koffers kosten geld, de vraag is of iedereen een eigen koffer nodig heeft, je kan mogelijk ook 2 koffers voor 4 personen doen, er mag immers ook nog handbagage mee.

Die prijsalerts klinken leuk, maar als je de data nu al zeker weet dan kan je beter nu boeken, de kans dat het (veel) goedkoper wordt is erg laag, en juist als je op data moet vliegen dan is de kans een stuk groter dat het alleen maar duurder wordt.

En om heel eerlijk te zijn, op Ibiza zal je grootste kostenpost niet de vliegtickets zijn.
Tnx voor de tips. Ging mij ook niet zozeer om het geld, want inderdaad dit is niet de grootste kostenpost. Het ging meer even om het totale budget en dat ik daar rekening mee kan houden.

Ik hou het nog even in de gaten inderdaad. Maar ik zal vrij snel gaan boeken. Gaat ook om een relatief klein verschil per ticket voor de heen weg en de terugweg.
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 22:30:07 #137
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216003095
Hoi ik vlieg binnenkort met Singapore Airlines.

Eerste keer met deze luchtvaartmaatschappij. Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij?


In Singapore heb ik een overstaptijd van 4 uur en 20 min.

Volgens mij is dat best een grote luchthaven. Het zou leuk zijn moest ik daar me even kunnen opfrissen. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn? Zoals een vip wachtruimte ofzo tegen betaling waar je kan douchen. of als er daar douchecabines zijn. Of dat je een hotelkamer kan reserveren voor enkele uren?

Nu ga ik een beetje research doen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 25 december 2024 @ 22:51:39 #138
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216003584
Singapore is volgens mij één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen :) Maar, zelf nog geen ervaring mee.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 25 december 2024 @ 22:54:13 #139
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216003635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoi ik vlieg binnenkort met Singapore Airlines.

Eerste keer met deze luchtvaartmaatschappij. Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij?


In Singapore heb ik een overstaptijd van 4 uur en 20 min.

Volgens mij is dat best een grote luchthaven. Het zou leuk zijn moest ik daar me even kunnen opfrissen. Weet er iemand wat de mogelijkheden zijn? Zoals een vip wachtruimte ofzo tegen betaling waar je kan douchen. of als er daar douchecabines zijn. Of dat je een hotelkamer kan reserveren voor enkele uren?

Nu ga ik een beetje research doen.
https://www.harilelahospitality.com/transit-lounge-terminal-2
  woensdag 25 december 2024 @ 23:11:52 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_216004004
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:12:20 #141
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004010
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:51 schreef flipsen het volgende:
Singapore is volgens mij één van de mooiste en luchthavens en erg bijzonder, zonde om die tijd in een kamer door te brengen :) Maar, zelf nog geen ervaring mee.
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.

Kortom ik land op Terminal 1 en vertrek op terminal 2
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:13:12 #142
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
ik wil eigenlijk gewoon douchen. Opfrissen.

Kortom ik land op Terminal 1 en vertrek op terminal 2
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 25 december 2024 @ 23:13:43 #143
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216004030
Changi is gewoon een airport.
Verstandige keuze van vriend @capuchon_jongen
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:46:20 #144
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004755
quote:
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.

Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 25 december 2024 @ 23:46:46 #145
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216004767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.

Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
S$ is singapore dollar.
  woensdag 25 december 2024 @ 23:46:56 #146
319979 Fok-it
All is well
pi_216004770
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Dankjewel. heb het al bekeken. is een optie dat in mijn achterhoofd is.

Maar de prijzen zijn niet zo duidelijk is dat in dollar weergegeven of in de lokale valuta van singapore
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:47:55 #147
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004785
quote:
80s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef Bezsen het volgende:

[..]
S$ is singapore dollar.
dacht al zoiets :P
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator woensdag 25 december 2024 @ 23:48:23 #148
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216004799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met 1 druk op de knop kan je dat tegenwoordig omrekenen
ik begin stilletjes aan meer en meer een digibeet te worden. _O-
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 26 december 2024 @ 00:24:29 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216005302
Welke gozer gaat er nou na een vlucht een kamer boeken om te douchen? Sneeuwvlokjes man
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 december 2024 @ 00:25:12 #150
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216005308
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 00:24 schreef Molo het volgende:
Welke gozer gaat er nou na een vlucht een kamer boeken om te douchen? Sneeuwvlokjes man
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.
  donderdag 26 december 2024 @ 00:26:49 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216005330
quote:
7s.gif Op donderdag 26 december 2024 00:25 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.
Zijn vast de types die thuis ook elke douchebeurt een nieuwe handdoek gebruiken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_216005506
Die kamer boeide me nuet echt. Ik wou me gewoon opfrissen. Ik wou zo fris mogelijk aankomen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_216005692
quote:
7s.gif Op donderdag 26 december 2024 00:25 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Echte mannen hebben dat gewoon in hun business class ticket danwel frequent flyer progamme zitten.
Echte mannen vliegen first class emirates zodat je al lekker aan boord kan douchen voordat je land (is wel leuk maar max 5 minuten helaas).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 26 december 2024 @ 02:55:37 #154
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216006237
quote:
80s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:13 schreef Bezsen het volgende:
Changi is gewoon een airport.
Verstandige keuze van vriend @:capuchon_jongen
Bekijk deze YouTube-video

Gewoon een airport :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_216006422
quote:
80s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:13 schreef Bezsen het volgende:
Changi is gewoon een airport.
Verstandige keuze van vriend @:capuchon_jongen
Klopt. Winkels en fast food formules zoals op elke luchthaven. Het enige wat ik wel bijzonder vind, is The Jewel. De waterval zelf, niet het winkelcentrum eromheen. Om dit te bezoeken, moet je door immigration, maar een stop-over van 4 uur is ruim voldoende.
  donderdag 26 december 2024 @ 19:24:20 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_216014841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 06:33 schreef jaco het volgende:

[..]
Klopt. Winkels en fast food formules zoals op elke luchthaven. Het enige wat ik wel bijzonder vind, is The Jewel. De waterval zelf, niet het winkelcentrum eromheen. Om dit te bezoeken, moet je door immigration, maar een stop-over van 4 uur is ruim voldoende.
En de immigratie gaat tegenwoordig met een Nederlands paspoort door de autogates ook super snel, en de veiligheidscontrole is bij de gate, dus ook bij vertrek om 'airside' te komen hoef je nooit lang te wachten.

Mocht je trouwens op het budget zijn en ook nog een stukje buiten willen lopen, de douches van onderstaande aanbieder zijn wat goedkoper.

https://www.klook.com/act(...)y&clickId=f5cad40606
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_216043309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 19:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
En de immigratie gaat tegenwoordig met een Nederlands paspoort door de autogates ook super snel, en de veiligheidscontrole is bij de gate, dus ook bij vertrek om 'airside' te komen hoef je nooit lang te wachten.
Je moet je wel van te voren aanmelden via https://eservices.ica.gov.sg/sgarrivalcard/
  maandag 30 december 2024 @ 21:14:00 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_216103735
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:20 schreef tendon het volgende:

[..]
Je moet je wel van te voren aanmelden via https://eservices.ica.gov.sg/sgarrivalcard/
Klopt maar dat kan ook zelfs nog bij aankomst in Singpore, verbonden met het wifi netwerk op de luchthaven, het is natuurlijk handiger vooraf, maar dit is goed te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 6 januari 2025 @ 13:18:52 #159
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216190570
Mag een deodorant spuitbus mee (zoiets):



Mee in ruimbagage die dingen zijn toch ontvlambaar?

En mag een scheermesje mee in handbagage (zo eentje van gillete) ?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_216191010
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mag een deodorant spuitbus mee (zoiets):

[ afbeelding ]

Mee in ruimbagage die dingen zijn toch ontvlambaar?

En mag een scheermesje mee in handbagage (zo eentje van gillete) ?
Deo mag mee in ruimbagage

Scheermesje niet in handbagage
pi_216191077
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Deo mag mee in ruimbagage

Scheermesje niet in handbagage
Losse scheermesjes niet, maar dit soort wegwerpmesjes mogen mee in de handbagage:


quote:
Een scheermesje mag alleen mee als het een veiligheidsmesje of wegwerpscheermes in een vaste houder is. Losse of open scheermesjes mogen niet mee in je handbagage.
https://www.schiphol.nl/n(...)ee-in-je-handbagage/
pi_216191545
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Losse scheermesjes niet, maar dit soort wegwerpmesjes mogen mee in de handbagage:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.schiphol.nl/n(...)ee-in-je-handbagage/
:o dan heb ik het eerder ooit verkeerd geïnterpreteerd (en verder nooit meer opgezocht :@)
Excuses dus @capuchon_jongen
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 16:22:21 #163
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216414908
Ik heb een vlucht gevonden van Brussel naar Cebu in 18 uur de tijd.(via dubai) Ergen in mei. Wil terugkeren in Juni. Maar het probleem is. ik kan rond de 10e juni maar geen deftig terugvlucht vinden allemaal 2 tussenstops.

Ik ga sowieso de heenvlucht boeken. Maaar lijkt het verstandig om 2 losse tickets te boeken? bedoel heen apart en terug apart.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 24 januari 2025 @ 16:52:26 #164
39237 crew  H_T
2733
pi_216415174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb een vlucht gevonden van Brussel naar Cebu in 18 uur de tijd.(via dubai) Ergen in mei. Wil terugkeren in Juni. Maar het probleem is. ik kan rond de 10e juni maar geen deftig terugvlucht vinden allemaal 2 tussenstops.

Ik ga sowieso de heenvlucht boeken. Maaar lijkt het verstandig om 2 losse tickets te boeken? bedoel heen apart en terug apart.
Emirates en Qatar hebben wel opties met maar 1 tussenstop, maar dan wel een overstap van ruim 7 uur
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_216415201
Qatar is wel heel leuk om een langere tijd te verblijven voor een overstap.
Helaas kan ik je niet aanraden om een nachtje te verblijven in Doha, want het is dan heel warm.

Maar het vliegveld is wel vermakelijk (7 uur is wel lang, dat wel)
Hell To The Liars
pi_216417276
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb een vlucht gevonden van Brussel naar Cebu in 18 uur de tijd.(via dubai) Ergen in mei. Wil terugkeren in Juni. Maar het probleem is. ik kan rond de 10e juni maar geen deftig terugvlucht vinden allemaal 2 tussenstops.

Ik ga sowieso de heenvlucht boeken. Maaar lijkt het verstandig om 2 losse tickets te boeken? bedoel heen apart en terug apart.
Met 2 losse tickets betaal je meestal wel de hoofdprijs.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 20:23:11 #167
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_216417402
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:22 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb een vlucht gevonden van Brussel naar Cebu in 18 uur de tijd.(via dubai) Ergen in mei. Wil terugkeren in Juni. Maar het probleem is. ik kan rond de 10e juni maar geen deftig terugvlucht vinden allemaal 2 tussenstops.

Ik ga sowieso de heenvlucht boeken. Maaar lijkt het verstandig om 2 losse tickets te boeken? bedoel heen apart en terug apart.
Op of nabij Doha Airport kun je via booking dot com voor een hele redelijke prijs een hotelkamer vinden voor een lange overstap. Ik overweeg het zelf eind mei op m'n terugvlucht uit Bangkok. Maar het is niet mijn eerste optie
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_216417979
Gewoon 2x overstappen. Zou niet weten waarom niet?
Losse kaarten zijn vaak niet aan te raden en als ik hierboven lees dat de overstap dan ook nog echt lang is, nee.
pi_216813772
3 keer raden wie een vlucht had vanaf Düsseldorf vandaag. 🙃
Protège moi de mes désirs.
pi_217072086
Ik zit er aan te denken een airtag te kopen voor mijn koffer. Maar die van Apple vind ik wel een beetje aan de prijs. Iemand tips of ervaringen met goedkopere alternatieven van bijvoorbeeld aliexprees of de action?
pi_217082486
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:11 schreef Stansfield het volgende:
Maar die van Apple vind ik wel een beetje aan de prijs.
Goh.. Wat had je dan verwacht haha. Apple is altijd veel te duur met alles.

Gebruik het zelf niet. Fogel had laatst wel een goede ervaring in Argentinie met zo'n airtag.
pi_217089684
Ik heb zo’n ding van de Action. Werkt prima, alleen de batterij gaat maar ongeveer een jaar mee (heb hem nu een jaar en krijg nu meldingen dat de batterij vervangen moet worden), en ze zijn niet wasmachine bestendig :')

Wat doen jullie met AirPods en dergelijke in het vliegtuig icm zo’n entertainmentsysteem? Bluetooth werkt niet, toch? Gebruik je dan gewoon ouderwetse oortjes met draadjes en plug?
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 21:42:10 #173
45833 crew  Fogel
pi_217089939
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 21:24 schreef FlyingFish het volgende:

Wat doen jullie met AirPods en dergelijke in het vliegtuig icm zo’n entertainmentsysteem? Bluetooth werkt niet, toch? Gebruik je dan gewoon ouderwetse oortjes met draadjes en plug?
Ik gebruik een minijack naar BT adapter. Deze.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_217112205
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 21:42 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ik gebruik een minijack naar BT adapter. Deze.
Die stop je in het vliegtuig I.p.v. die cheapo airline dingen en dan connecten naar je airpods of wireless headset?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator donderdag 20 maart 2025 @ 10:02:26 #175
45833 crew  Fogel
pi_217113976
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 03:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Die stop je in het vliegtuig I.p.v. die cheapo airline dingen en dan connecten naar je airpods of wireless headset?
Ja, dat ding in de de minijack van het inflight entertainmentsystem en dan via bluetooth verder naar mijn headset.

Er bestaan veel varianten van die dingen, maar kreeg die waar ik naar link aanbevolen op een Noors reisforum en ik gebruik het ding al jaren met veel plezier.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_217125548
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:02 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ja, dat ding in de de minijack van het inflight entertainmentsystem en dan via bluetooth verder naar mijn headset.

Er bestaan veel varianten van die dingen, maar kreeg die waar ik naar link aanbevolen op een Noors reisforum en ik gebruik het ding al jaren met veel plezier.
Thanks for the tip ! Inmiddels mijn eigen exemplaar besteld ^O^
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 29 maart 2025 @ 10:57:02 #177
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_217217219
Hi all,

Het valt mij op dat de tickets richting Azië voor de laatste 3 weken van augustus erg duur zijn geworden ten opzichte van vorig jaar. Heeft het nog zin om te wachten en dus later te boeken of kan ik alleen maar verdere prijsstijgingen verwachten?
BAM dit is 3KB
pi_217217441
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 02:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Thanks for the tip ! Inmiddels mijn eigen exemplaar besteld ^O^
Welke heb je specifiek besteld? Degene die hierboven gelinkt werd is niet bestelbaar en ik ben een beetje bang om te dure Chinese dropshipper-meuk te kopen op Amazon of bol. Ik ben totaal niet bekend met degelijke elektronica merken in die branche.
pi_217218579
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:57 schreef Loll het volgende:
Hi all,

Het valt mij op dat de tickets richting Azië voor de laatste 3 weken van augustus erg duur zijn geworden ten opzichte van vorig jaar. Heeft het nog zin om te wachten en dus later te boeken of kan ik alleen maar verdere prijsstijgingen verwachten?
In de schoolvakantie wordt het doorgaans alleen maar duurder. Als je niet vast zit aan bepaalde data of een specifieke bestemming kan je nog wachten op last minutes maar ik zou gewoon kijken of je een redelijke prijs kan krijgen en dan boeken.
pi_217218580
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Welke heb je specifiek besteld? Degene die hierboven gelinkt werd is niet bestelbaar en ik ben een beetje bang om te dure Chinese dropshipper-meuk te kopen op Amazon of bol. Ik ben totaal niet bekend met degelijke elektronica merken in die branche.
Ik woon in Manila, dus alhier bij de Filipino filliaal van Ali Baba besteld. Copy van degene die Fogel had van een volstrekt onbekend merk..... maar 100 % Chinese made. .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 31 maart 2025 @ 13:02:18 #181
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217241097
Ik boek nooit individueel reizen, maar ik ga eind volgende maand met m'n gezin naar Londen, met KLM. Alles is gewoon gelukt, alleen in de KLM app willen ze dat ik alle paspoorten scan van mij en m'n reisgenoten.

Is dit verplicht? Of wat kan ik niet als ik dat niet doe?
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator maandag 31 maart 2025 @ 14:13:18 #182
45833 crew  Fogel
pi_217241824
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Gunner het volgende:
Ik boek nooit individueel reizen, maar ik ga eind volgende maand met m'n gezin naar Londen, met KLM. Alles is gewoon gelukt, alleen in de KLM app willen ze dat ik alle paspoorten scan van mij en m'n reisgenoten.

Is dit verplicht? Of wat kan ik niet als ik dat niet doe?
Het VK wil je pasinfo. Normaal gesproken kan je niet digitaal inchecken als je geen pasinfo opgeeft.
Als je het niet vantevoren al geeft via KLM app (of website), moet je gewoon aan de KLM balie je pas laten zien.
Vergeet ook niet om een ETA aan te vragen: https://www.rijksoverheid(...)r-moet-je-aan-denken
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_217242157
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Gunner het volgende:
Ik boek nooit individueel reizen, maar ik ga eind volgende maand met m'n gezin naar Londen, met KLM. Alles is gewoon gelukt, alleen in de KLM app willen ze dat ik alle paspoorten scan van mij en m'n reisgenoten.

Is dit verplicht? Of wat kan ik niet als ik dat niet doe?
Is volgens mij altijd als je buiten de EU reist. Doe je het niet dan krijg je een airport-check in en worden de passen aan de balie handmatig ingevoerd.

Edit: o zie hierboven
  maandag 31 maart 2025 @ 15:11:23 #184
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217242249
Dank voor jullie antwoorden. Denk dat ik het gewoon wel ga doen. Ben wat voorzichtig als het gaat om het overal maar invoeren van dat soort gegevens, maar ik ga er vanuit dat de KLM dat wel voor elkaar heeft.

@Fogel die ETA's was ik van op de hoogte. Twee zijn er al succesvol aangevraagd.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217249421
Ik vertrek volgende week naar spanje. Dus nu even aan het kijken hoe zwaar mijn koffer gaat worden. Tot hoe kort van te voren kun je dat eigenlijk boeken? En is er een kans dat het vliegtuig dan al vol kan zitten qua koffers?
Of gebeurt dat eigenlijk nooit en kan ik dit weekend gewoon mijn koffer pakken en wegen en boeken?
pi_217250009
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 10:47 schreef Stansfield het volgende:
Ik vertrek volgende week naar spanje. Dus nu even aan het kijken hoe zwaar mijn koffer gaat worden. Tot hoe kort van te voren kun je dat eigenlijk boeken? En is er een kans dat het vliegtuig dan al vol kan zitten qua koffers?
Of gebeurt dat eigenlijk nooit en kan ik dit weekend gewoon mijn koffer pakken en wegen en boeken?
Als je nu al weet dat je bagage wil inchecken zou ik het gewoon meteen bijboeken. Waar hangt het anders van af dan?
pi_217250105
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als je nu al weet dat je bagage wil inchecken zou ik het gewoon meteen bijboeken. Waar hangt het anders van af dan?
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.
pi_217250245
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:53 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.
Ik zou gewoon voor 20 of 23 kilo gaan. Vaak worden de prijzen ook alleen maar hoger naarmate je dichter bij de vertrekdatum komt, soms tot het absurde aan toe. Zeker bij Ryanair en Wizz en in mindere mate Easyjet is dat zo.

Als je een week naar een relatief zonnige bestemming gaat moet 1 koffer ruim voldoende zijn.
pi_217266894
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 11:53 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Hoeveel kilo was nog even de vraag. We gaan met zijn 4en. Dus was het nog een beetje onduidelijk hoeveel kilo ik wil boeken. Waarschijnlijk past alles wel in 1 koffer. Dus 1x een koffer boeken is voldoende. Maar het aantal kilo is dan nog even de vraag. Dat moet je bij het boeken wel al gelijk opgeven.
Is dat uberhaupt een keuze?
Ik kan mij niet herinneren dat ze er veel keuze in geven.

Voor de ruimbagage is dat standaard 20 dan wel 23 kg.
Bijboeken (10 kilo wellicht) aan gewicht kun je altijd nog doen.
pi_217272077
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2025 15:11 schreef Gunner het volgende:
Dank voor jullie antwoorden. Denk dat ik het gewoon wel ga doen. Ben wat voorzichtig als het gaat om het overal maar invoeren van dat soort gegevens, maar ik ga er vanuit dat de KLM dat wel voor elkaar heeft.

@:Fogel die ETA's was ik van op de hoogte. Twee zijn er al succesvol aangevraagd.
Die ETA is een kwestie van een paar minuten. Vind de computer niets belastend, dan volgt goedkeuring onmiddellijk.

Voor wie hem binnenkort nodig heeft: hou er rekening mee dat de prijs binnenkort stijgt van tien naar zestien pond.
pi_217272375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 19:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Is dat uberhaupt een keuze?
Ik kan mij niet herinneren dat ze er veel keuze in geven.

Voor de ruimbagage is dat standaard 20 dan wel 23 kg.
Bijboeken (10 kilo wellicht) aan gewicht kun je altijd nog doen.
Ja bij mijn transavia vlucht kan ik kiezen voor 15, 20, 25,30,40,50 kilo. Met oplopende prijzen uiteraard. Nu voor het hele gezin 1x 25 kilo geboekt. Dus dat moet wel lukken.

De prijzen zijn al weer wat hoger dan toen ik het een paar dagen geleden boekte zie ik.
  donderdag 17 april 2025 @ 12:48:12 #192
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_217392596
Weet iemand wanneer de tickets van Indigo met de directe vluchten op Amsterdam beschikbaar komen? Via een persbericht begreep ik dat ze vanaf juli vanuit India direct op Amsterdam vliegen.
BAM dit is 3KB
pi_217393393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 12:48 schreef Loll het volgende:
Weet iemand wanneer de tickets van Indigo met de directe vluchten op Amsterdam beschikbaar komen? Via een persbericht begreep ik dat ze vanaf juli vanuit India direct op Amsterdam vliegen.
In de Indigo App is nog niets te zien.
Een persbericht uit januari heeft het ook slechts over ‘eind van de zomer’.

Vrees dat er nog geen datum is van hun start.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_217488176
Uit mijn reisverslag: “Op de terugweg nam de security de gelegenheid om een heuse ‘full security check’ op mijn tas uit te voeren. Een beetje kansloos om ook mijn portemonnee en dergelijke te controleren, maar vooruit. Het duurde zo lang dat ik vroeg of ik een andere vlucht mocht nemen in het geval ik deze zou missen. Na afloop hebben ze mijn tas overigens zorgvuldig weer ingepakt. Op naar een volgende reis!”

Het inpakken van de tas duurde iets langer dan zelf doen, maar of ik nou sta te wachten bij de security of de gate 🙏

Mijn vraag: waarom doen ze al die moeite?
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  maandag 28 april 2025 @ 18:47:58 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_217488490
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef core2duo het volgende:
Uit mijn reisverslag: “Op de terugweg nam de security de gelegenheid om een heuse ‘full security check’ op mijn tas uit te voeren. Een beetje kansloos om ook mijn portemonnee en dergelijke te controleren, maar vooruit. Het duurde zo lang dat ik vroeg of ik een andere vlucht mocht nemen in het geval ik deze zou missen. Na afloop hebben ze mijn tas overigens zorgvuldig weer ingepakt. Op naar een volgende reis!”

Het inpakken van de tas duurde iets langer dan zelf doen, maar of ik nou sta te wachten bij de security of de gate 🙏

Mijn vraag: waarom doen ze al die moeite?
Ligt eraan waar dat was, in bijvoorbeeld Israel worden bepaalde 'reizigers' geselecteerd. En dan krijg je een extra controle die zeer zorgvuldig is.
Wat jij bijvoorbeeld niet ziet is dat men niet alleen bezig is om jouw bagage te controleren, maar vooral ook jouw te observeren in het voortraject, maar ook tijdens de controle zelf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_217489091
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 18:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Ligt eraan waar dat was, in bijvoorbeeld Israel worden bepaalde 'reizigers' geselecteerd. En dan krijg je een extra controle die zeer zorgvuldig is.
Wat jij bijvoorbeeld niet ziet is dat men niet alleen bezig is om jouw bagage te controleren, maar vooral ook jouw te observeren in het voortraject, maar ook tijdens de controle zelf.
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?

[ Bericht 2% gewijzigd door core2duo op 28-04-2025 20:09:04 ]
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  maandag 28 april 2025 @ 20:27:59 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217489293
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 20:03 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?
Dat kàn ja

Misschien een steekproef, kan ook.

Of je hebt gewoon een criminelenkop.

Je weet het niet *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 28 april 2025 @ 20:41:48 #198
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_217489423
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 20:03 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het was op London City Airport. Ze hadden me niet gefouilleerd en tijdens de tassencontrole niets kunnen vinden. Ik ben gewoon een domme toerist met een goed betaalde baan bij een ministerie (strafblad betekent baanverlies). Maar begint dat voortraject feitelijk al zodra je op de luchthaven aankomt?
De beveiligers op London City Airport werken niet zoals in Israel en doen niet aan echte profiling, het is simpel een ingehuurd beveilingsbedrijf die een veiligheidscontrole uitvoert.

Wat wel kan is dat men een bepaald profiel heeft wat extra controles vereist, die zijn vooraf bepaald en kan naar voren komen bij het aantreffen van bepaalde items in de handbagage.
Het probleem is dat dit soort 'procedures' zorgen dat de mensen die deze uitvoeren ze dan ook echt compleet volgens het handboek gaan uitvoeren.
Niet dat ze trouwens helemaal vrije keus hebben, beveiligers worden ook beoordeeld op het correct uitvoeren en als er iets wordt gemist wordt men ook aangesproken.

Op Schiphol heb je dat vooral bij de transfer security waar men met allemaal passagiers met een korte connectie vluchten opeens code blauw procedure gaan lopen uitvoeren. Men voert dan echt een hele show op, legt de lijn stil en gaat 'zorgvuldig' en in alle rust de procedure uitvoeren.
Het probleem met dit is vooral dat transferpassagiers al gecontroleerd zijn op de luchthaven van vertrek, al een vlucht hebben gehad, waardoor het risico bij default nooit zo hoog kan zijn als verondersteld waardoor dit echt niets toevoegt aan de veiligheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 28 april 2025 @ 20:44:10 #199
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_217489437
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef core2duo het volgende:
Uit mijn reisverslag: “Op de terugweg nam de security de gelegenheid om een heuse ‘full security check’ op mijn tas uit te voeren. Een beetje kansloos om ook mijn portemonnee en dergelijke te controleren, maar vooruit. Het duurde zo lang dat ik vroeg of ik een andere vlucht mocht nemen in het geval ik deze zou missen. Na afloop hebben ze mijn tas overigens zorgvuldig weer ingepakt. Op naar een volgende reis!”

Het inpakken van de tas duurde iets langer dan zelf doen, maar of ik nou sta te wachten bij de security of de gate 🙏

Mijn vraag: waarom doen ze al die moeite?
Omdat het hun werk is? :+
  maandag 28 april 2025 @ 20:50:07 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217489485
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 20:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Omdat het hun werk is? :+
Deze vrouw O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 mei 2025 @ 12:40:04 #201
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217507279
Net terug van een paar prachtige dagen Londen. O+ Fantastische stad.

Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.

Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 1 mei 2025 @ 13:18:12 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217507540
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:40 schreef Gunner het volgende:
Net terug van een paar prachtige dagen Londen. O+ Fantastische stad.

Op LCY deed de security op de terugweg een beetje moeilijk over een paar flessen shampoo in de bagage van m'n vrouw. Ze had de keuze om helemaal terug te gaan en de koffer in te checken of het af te staan ter plekke.

Nou ja voor het eerste gekozen maar we vroegen onze beide af waarom het in het ruim geen probleem was maar in de cabine wel.
Was dit de eerste keer dat je vloog na 9/11? Dit is toch al tijden zo?

Periode mocht je via heel moderne luchthavens met moderne scanners wel meer meenemen in je handbagage maar dat is teruggedraaid in de EU iig om eenduidigheid te houden in de uitvoering van beleid
Dus weer 100 ml max
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')