Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
Ja, en er is ook uit op te maken dat het getreiter over en weer ging.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:30 schreef matthijst het volgende: [..] Mooie bende. 48 keer de politie bellen. Dan werd ie er iig goed gek van. En bedreigd met knuppels en pistolen klinkt ook fris. Afgelopen weekend nog een kopstoot gekregen van Polski. Die was d'r goed klaar mee lijkt het.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:29 schreef MissButterflyy het volgende:
In het artikel van het AD stond dat ‘Sam’ een kopstoot had uitgedeeld aan Richard, vandaar de wond op zijn hoofd.
Van wie zou het pistool toch zijn geweest?
quote:In het dorp hebben ze geen informatie of K. in het bezit zou zijn van een vuurwapen. Er circuleert sinds het drama wel een foto van de boekhouder waarop te zien is dat hij met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp poseert. Dat doet hij samen met zijn minderjarige zoon, die ook een pistool in handen heeft. Het gaat volgens wapendeskundigen om een luchtdrukpistool van het type Webley Tempest. Zo’n type wapen mag je volgens de wet niet aan kinderen geven, en mag ook niet te veel op een echt vuurwapen lijken.
Volgens een vriend van Richard gaat het om een geintje. ,,Hij had bovendien een jachtvergunning, zoals iedereen hier in het dorp. Die foto stelt niet zoveel voor.” De vriend verwacht dat K. een bekennende verklaring gaat afleggen. ,,Richard zal, zoals ik hem al die jaren ken, zijn verantwoordelijkheid nemen en het complete verhaal vertellen.”
Hij had een klusbedrijf. Misschien gedacht: ik geef geen geld uit aan een bouwkundig onderzoek, zie dat zelf wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:35 schreef Lienekien het volgende:
In dat premiumartikel is ook te lezen dat het geschil ging over een vloer die los was gekomen van de fundering. De vloer was 3 cm gezakt.
De vriend van het slachtoffer zegt er filmpjes van te hebben gezien. Bij de bezichtiging zouden er spullen voor hebben gestaan. Het werd dus een zaak omdat men niet geloofde dat de verkoper hier niet van op de hoogte was. (Deze vriend kende het slachtoffer overigens al 20 jaar, de overledene werkte eerst voor hem en is later zijn eigen bedrijf begonnen.)
quote:
Bijzondere denkwijze wel. Regels gelden niet als je een jachtvergunning hebt, blijkbaar.quote:In het dorp hebben ze geen informatie of K. in het bezit zou zijn van een vuurwapen. Er circuleert sinds het drama wel een foto van de boekhouder waarop te zien is dat hij met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp poseert. Dat doet hij samen met zijn minderjarige zoon, die ook een pistool in handen heeft. Het gaat volgens wapendeskundigen om een luchtdrukpistool van het type Webley Tempest. Zo’n type wapen mag je volgens de wet niet aan kinderen geven, en mag ook niet te veel op een echt vuurwapen lijken.
Volgens een vriend van Richard gaat het om een geintje. ,,Hij had bovendien een jachtvergunning, zoals iedereen hier in het dorp. Die foto stelt niet zoveel voor.” De vriend verwacht dat K. een bekennende verklaring gaat afleggen. ,,Richard zal, zoals ik hem al die jaren ken, zijn verantwoordelijkheid nemen en het complete verhaal vertellen.”
Joh.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:35 schreef Seeburg54 het volgende:
Het hele dorp een jachtvergunning??
Sorry hoor, maar een paar puntjes zijn een beetjequote:Op woensdag 17 januari 2024 15:41 schreef GGMM het volgende:
Dus, even samenvattend wat weten we nu van Richard:
- Hij verkocht een woning bewust met verborgen gebreken
- Hij laat zijn minderjarige zoon met een voor hem illegaal wapen poseren
- Hij liegt dat deze pesterijen al jarenlang bezig waren terwijl dat huis pas in maart 2023 is gekocht
- Hij is kaal
- Hij viel de minderjarige zoon van het slachtoffer lastig.
- Hij heeft 2 mensen doodgeschoten
- Na het doodschieten van 2 mensen is zijn eerste reactie om op Facebook verslag te doen
'Een doodnormale man'
Je vergeet nu voor het gemak wel even (en ik ga er maar even vanuit dat je dit niet met opzet doet) dat hij altijd zijn hand opstak naar buurtbewonersquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:41 schreef GGMM het volgende:
- Hij liegt dat deze pesterijen al jarenlang bezig waren terwijl dat huis pas in maart 2023 is gekocht
- Hij is kaal
- Na het doodschieten van 2 mensen is zijn eerste reactie om op Facebook verslag te doen
'Een doodnormale man'
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:41 schreef GGMM het volgende:
- Hij is kaal
'Een doodnormale man'
Richard houdt zelf die Webley Tempest vast, z’n zoon houdt iets anders vast.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
[..]
Bijzondere denkwijze wel. Regels gelden niet als je een jachtvergunning hebt, blijkbaar.
Kan een doodnormale man zijn die geknapt is. Misschien met bagage uit het verleden. Het feit dat hij zo emotioneel een filmpje opnam geeft volgens mij aan dat het geen voorbedachte rade was.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:41 schreef GGMM het volgende:
- Hij is kaal
'Een doodnormale man'
Op het platteland zijn er nu eenmaal veel meer jachtvergunningen, per gemeente gaat het om tientallen per 10.000, maar in zo'n dorpje zal relatief "iedereen" dat wel hebben ja. Lijkt me niet zo heel bijzonder.quote:
Hij heeft een pistool gekocht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:45 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Kan een doodnormale man zijn die geknapt is. Misschien met bagage uit het verleden. Het feit dat hij zo emotioneel een filmpje opnam geeft volgens mij aan dat het geen voorbedachte rade was.
"Deze keerzijde blijkt volgens journalist Tom Kleijn ook uit het feit dat de minderjarige dochter van de slachtoffers gisteren in allerijl uit de klas moest worden gehaald om te voorkomen dat ze het nieuws via sociale media zou vernemen"quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:37 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)-makelaar-ruzie-huis
Archive.ph niet kennenquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:45 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-over-huis-weiteveen
Staat helaas achter een betaalmuur.
Al zou dat zo zijn, maar niemand gaat me wijsmaken dat dat ding niet op een echt vuurwapen lijkt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Richard houdt zelf die Webley Tempest vast, z’n zoon houdt iets anders vast.
Is dat zo?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hij heeft een pistool gekocht.
Ah, dat was me ontgaan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar het is geen vuurwapen maar een luchtbuks? Het zou wat zijn als dat straks ook nog het bewuste vuurwapen is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Al zou dat zo zijn, maar niemand gaat me wijsmaken dat dat ding niet op een echt vuurwapen lijkt.
De verkoper had ook een plicht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had een klusbedrijf. Misschien gedacht: ik geef geen geld uit aan een bouwkundig onderzoek, zie dat zelf wel.
Niet echt slim. Maar goed, ook een bouwkundig onderzoek geeft bij een oud huis geen garantie.
Watte?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:48 schreef -XOR- het volgende:
Wat ik overigens wel mis is een de-escalerend optreden van de politie. Deze man wordt zonder pardon in handboeien afgevoerd naar het bureau in plaats van dat er een constructief gesprek met hem gevoerd wordt, dat haalt de kou namelijk vaak wel uit de lucht.
????quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:48 schreef -XOR- het volgende:
Wat ik overigens wel mis is een de-escalerend optreden van de politie. Deze man wordt zonder pardon in handboeien afgevoerd naar het bureau in plaats van dat er een constructief gesprek met hem gevoerd wordt, dat haalt de kou namelijk vaak wel uit de lucht.
Dat klopt. Maar soms zijn er gebreken waar je als eigenaar zelf niet van op de hoogte bent.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De verkoper had ook een plicht.
“Hier staat tegenover dat verkoper een mededelingsplicht heeft. Dit wil zeggen dat hij verplicht is om alle gebreken die hij kent, en die van belang zijn voor de aankoop van de woning, aan de koper te melden. Dit gebeurt meestal door middel van een standaardvragenlijst, zoals die van de NVM.”
Zelfde kun je zeggen voor de slachtoffers:quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mooie bende. 48 keer de politie bellen. Dan werd ie er iig goed gek van.
En bedreigd met knuppels en pistolen klinkt ook fris.
Afgelopen weekend nog een kopstoot gekregen van Polski. Die was d'r goed klaar mee lijkt het.
Als het teveel op een vuurwapen lijkt, mag je het EN niet in bezit hebben EN niet verkocht worden. Zelfs plastic pistooltjes die teveel op een echt wapen lijken mogen niet verkocht worden. En deze Webley Tempest is ZEER populair en makkelijk te verkrijgen (toen het nog geproduceerd werd).quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Al zou dat zo zijn, maar niemand gaat me wijsmaken dat dat ding niet op een echt vuurwapen lijkt.
Ik las vandaag ergens dit, geen idee of het klopt maar het is een stukje duiding: "Elke plaatsnaam in Drenthe die eindigt met ' veen' of ' veld' is een asogat vol hunnen met het IQ van veldmuizen."quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
[..]
Bijzondere denkwijze wel. Regels gelden niet als je een jachtvergunning hebt, blijkbaar.
Falende rechtsstaat, zou Richard zeggenquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:48 schreef -XOR- het volgende:
Welnee. Zo'n dorpsbewoner lult ook maar wat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Op het platteland zijn er nu eenmaal veel meer jachtvergunningen, per gemeente gaat het om tientallen per 10.000, maar in zo'n dorpje zal relatief "iedereen" dat wel hebben ja. Lijkt me niet zo heel bijzonder.
Altijd tegen Richardquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Falende rechtsstaat, zou Richard zeggen
Dan nog kan de verkoper aansprakelijk zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar soms zijn er gebreken waar je als eigenaar zelf niet van op de hoogte bent.
Bron?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kan, maar niet altijd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan nog kan de verkoper aansprakelijk zijn.
Zoveel is er niet te doen in Weiteveenquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:54 schreef Caland het volgende:
Wat moet een keurig nette boekhouder die altijd zijn hand opsteekt naar buurtbewoners nou met een jachtvergunning
Klopt wel een beetje. In de veenkoloniën van Drenthe en Friesland wonen relatief veel sociaal zwakkere mensen. Is ook behoorlijk wat alcoholmisbruik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:51 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik las vandaag ergens dit, geen idee of het klopt maar het is een stukje duiding: "Elke plaatsnaam in Drenthe die eindigt met ' veen' of ' veld' is een asogat vol hunnen met het IQ van veldmuizen."
Ik woon in Drenthe en ik moet wel enigszins toegeven dat ik ook wat vooroordelen heb over een gedeelte van de inwoners in de veen gebieden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:51 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik las vandaag ergens dit, geen idee of het klopt maar het is een stukje duiding: "Elke plaatsnaam in Drenthe die eindigt met ' veen' of ' veld' is een asogat vol hunnen met het IQ van veldmuizen."
Oh dat had hij al? Ik ging er vanuit dat je aan een pistool moet zien te komen, als je iemand neerschiet.quote:
Dat is wat de vrouw v/d dader in een van haar leipe filmpjes, zonder verdere onderbouwing zei. Ze zei tussen neus en lippen door iets van "misschien wel van die Pool ofzo" iets in die trend.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Heb ook verhalen gelezen dat het pistool van 1 van de slachtoffers was. Geen idee of dat waar is.
Jarenlang gewacht tot het moment dat de eerste buutnlander aan kwam waaien wat ik je brom!quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zoveel is er niet te doen in Weiteveen
Als het anders blijkt zitten kunnen de filmpjes nog een staartje krijgen in het nadeel van meneer en mevrouw.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is wat de vrouw v/d dader in een van haar leipe filmpjes, zonder verdere onderbouwing zei. Ze zei tussen neus en lippen door iets van "misschien wel van die Pool ofzo" iets in die trend.
Ik denk dat je best een psychopaat bent als je kalm bent net nadat je 2 mensen hebt vermoord, of het nu gepland is of niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:45 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Kan een doodnormale man zijn die geknapt is. Misschien met bagage uit het verleden. Het feit dat hij zo emotioneel een filmpje opnam geeft volgens mij aan dat het geen voorbedachte rade was.
Als ik dat van plan zou zijn en heb dat uitgevoerd zou ik denken dat je kalm en opgelucht bent, je hebt tenslotte gedaan wat je plande.
Nooit verwachtquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:58 schreef onlogisch het volgende:
Ik krijg langzaam maar zeker het idee dat die hele Richard niet zo'n fris figuur is.
Maar is het al wel bewezen dat deze shit door het wapen van Richard is gekomen? Oftewel is hij met een wapen op zak daarheen gegaan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is wat de vrouw v/d dader in een van haar leipe filmpjes, zonder verdere onderbouwing zei. Ze zei tussen neus en lippen door iets van "misschien wel van die Pool ofzo" iets in die trend.
Ik snap sowieso niet dat je bij dit (of minder heftige gebeurtenissen) live zou gaan. Je voedt daarmee alleen maar speculaties denk ik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het anders blijkt zitten kunnen de filmpjes nog een staartje krijgen in het nadeel van meneer en mevrouw.
Onderzoek zal dat uitwijzen..quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar is het al wel bewezen dat deze shit door het wapen van Richard is gekomen? Oftewel is hij met een wapen op zak daarheen gegaan?
Moest hier toch wel om gniffelenquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Jarenlang gewacht tot het moment dat de eerste buutnlander aan kwam waaien wat ik je brom!
Cc @:isvv
Ik denk dat ze nog midden in hun strijd zaten met dat koppel en even hun straatje wilden schoonvegen, een soort laatste woord hebbenquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat je bij dit (of minder heftige gebeurtenissen) live zou gaan. Je voedt daarmee alleen maar speculaties denk ik.
Dat kan ik echt totaal niet rijmen met het feit dat hij altijd zijn hand opstak naar buurtgenoten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:58 schreef onlogisch het volgende:
Ik krijg langzaam maar zeker het idee dat die hele Richard niet zo'n fris figuur is.
Het is volgens mij nog steeds de vraag of hij het pistool bij zich had of dat het mannelijke slachtoffer het had.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:57 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh dat had hij al? Ik ging er vanuit dat je aan een pistool moet zien te komen, als je iemand neerschiet.
Zover ik weet niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar is het al wel bewezen dat deze shit door het wapen van Richard is gekomen? Oftewel is hij met een wapen op zak daarheen gegaan?
Het kan dus. De rest is niet relevant.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan, maar niet altijd.
Heb het zelf meegemaakt. Oud huis verkocht en de dame die het had gekocht had geen onderzoek laten doen, later een lekkage met veel schade.
Wij hadden daar nooit last van gehad toen we er woonden. Je moet dan gaan bewijzen dat de ander er wel van wist en dat is vaak best lastig.
We hadden beide een advocaat ingeschakeld en we wilden het wel tot een zaak laten komen, ze heeft toen eieren voor haar geld gekozen.
Hier loopt er ook eentje rond die dat dus doet hè, komt wel dichtbij zo.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat kan ik echt totaal niet rijmen met het feit dat hij altijd zijn hand opstak naar buurtgenoten.
Dat is dan net een film, het pistool afpakken, en meteen weten hoe het werkt en raak schieten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is volgens mij nog steeds de vraag of hij het pistool bij zich had of dat het mannelijke slachtoffer het had.
Dat vind ik wel relevant om het je uit te leggen, blijkbaar snap je het anders niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan dus. De rest is niet relevant.
In ieder mens zit een psychopaat, het vergt alleen de juiste omstandigheden om naar boven te laten komen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk dat je best een psychopaat bent als je kalm bent net nadat je 2 mensen hebt vermoord, of het nu gepland is of niet.
Eigenlijk is die arme Richard puur een slachtoffer van die gemene Pool en zijn helper-Nederlandse-vrouw he?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:06 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
In ieder mens zit een psychopaat, het vergt alleen de juiste omstandigheden om naar boven te laten komen.
Wat krijgen we nou, zeg.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik wel relevant om het je uit te leggen, blijkbaar snap je het anders niet.
Ja, snel een petitie opstarten om geld in te zamelen…quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Eigenlijk is die arme Richard puur een slachtoffer van die gemene Pool en zijn helper-Nederlandse-vrouw he?
Daar ben ik het wel mee eens en ik denk dat daar ook wel de "sympathie" voor zijn actie vandaan komt in het dorp/de omgeving. Heel veel mensen roeptoeteren altijd dat ze voor eigen rechter gaan spelen als bijvoorbeeld de veiligheid van de eigen kinderen in gevaar komt, maar Richard heeft dat dus ook daadwerkelijk gedaan (zo lijkt het). Praat het niet goed, maar veel mensen hebben daar blijkbaar een soort van respect voor.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:06 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
In ieder mens zit een psychopaat, het vergt alleen de juiste omstandigheden om naar boven te laten komen.
Zijn linker- of rechterhand?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hier loopt er ook eentje rond die dat dus doet hè, komt wel dichtbij zo.
Klopt, maar die hoek is wel extra "speciaal".quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:56 schreef grimselman het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje. In de veenkoloniën van Drenthe en Friesland wonen relatief veel sociaal zwakkere mensen. Is ook behoorlijk wat alcoholmisbruik.
Heeft-ie dat gekocht of had hij dat al in huis?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Als we het erover eens zijn dat de verkoper aansprakelijk KAN zijn (en lees maar terug, dat zei ik direct al), waarom kom jij dan nog aan met ‘maar dat hoeft niet’ plus jouw n=1?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook bij jouw botte reactie.
Hij zal gaan beweren dat het slachtoffer ze herhaaldelijk met verkrachting en de dood bedreigd heeft. Niemand kan het nog controleren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:12 schreef GGMM het volgende:
Maar hoe was het leven van de kinderen van Richard in gevaar dan?
En dan bedoel ik meer gevaar dan ze een wapen geven om mee te poseren
Is het daar ooit komen aanvliegen ofzo?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Heeft-ie dat gekocht of had hij dat al in huis?
(ik weet het niet)
Neuh niet bepaald, denk zoals al eerder gesuggereerd dat het een bange schijtzak was die niet met handjes kan vechten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Eigenlijk is die arme Richard puur een slachtoffer van die gemene Pool en zijn helper-Nederlandse-vrouw he?
Je moet niet zo zeuren Lienekien. Je kan ook besluiten er niks meer over te zeggen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als we het erover eens zijn dat de verkoper aansprakelijk KAN zijn (en lees maar terug, dat zei ik direct al), waarom kom jij dan nog aan met ‘maar dat hoeft niet’ plus jouw n=1?
In de uitspraak ‘hij kan aansprakelijk zijn’ is het ‘maar dat hoeft niet’ al inbegrepen. Daar verandert jouw eigen ervaring echt niks aan.
Dan zou hij dus in zijn eentje 2 personen waarvan 1 gewapend met een geladen pistool hebben moeten overmeesteren en het wapen afpakken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is volgens mij nog steeds de vraag of hij het pistool bij zich had of dat het mannelijke slachtoffer het had.
Hmm. Voor nu is de enige gevaarlijke in het verhaal Richard zelf.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens en ik denk dat daar ook wel de "sympathie" voor zijn actie vandaan komt in het dorp/de omgeving. Heel veel mensen roeptoeteren altijd dat ze voor eigen rechter gaan spelen als bijvoorbeeld de veiligheid van de eigen kinderen in gevaar komt, maar Richard heeft dat dus ook daadwerkelijk gedaan (zo lijkt het). Praat het niet goed, maar veel mensen hebben daar blijkbaar een soort van respect voor.
Hoe zijn de bedreigingen geuit? Beide partijen hadden beveiliigingsapparatuur en in een van de recentere artikelen wordt genoemd dat ze elkaar afgelopen weekend opnames stuurden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:13 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Hij zal gaan beweren dar het slachtoffer ze herhaaldelijk met verkrachting en de dood bedreigd heeft. Niemand kan het nog controleren.
Er woont ook wel bijzonder volk op de lijn vanaf Gasselternijveen tot aan Nieuw-Weerdinge/Roswinkel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:11 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Klopt, maar die hoek is wel extra "speciaal".
Trek een lijn van Ter Apel naar Coevorden. Het gebied van die lijn tot de Duitse grens (een driehoek) is het ongeveer.
Nou, wie heeft er nou een pistool in huis. Brave boekhouder die zijn buren altijd groet, niet. Lijkt me.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Heeft-ie dat gekocht of had hij dat al in huis?
(ik weet het niet)
Hij kan het ook geleend hebben van iemandquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is het daar ooit komen aanvliegen ofzo?
Je moet niet zo op je teentjes getrapt doen omdat ik zeg dat je persoonlijke ervaring in dezen niet relevant is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je moet niet zo zeuren Lienekien. Je kan ook besluiten er niks meer over te zeggen.
Mensen delen nu eenmaal wel eens eigen ervaringen, jij vast ook.
Ha, mijn rootsquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er woont ook wel bijzonder volk op de lijn vanaf Gasselternijveen tot aan Nieuw-Weerdinge/Roswinkel.
Dat weet ik niet, ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij een jachtvergunning had.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is het daar ooit komen aanvliegen ofzo?
Vooralsnog is niet duidelijk of de vrouw thuis was op het moment dat het gebeurde.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan zou hij dus in zijn eentje 2 personen waarvan 1 gewapend met een geladen pistool hebben moeten overmeesteren en het wapen afpakken.
Dat is niet onmogelijk maar lijkt me zeer onaannemelijk.
Dat is relevantie informatie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet niet zo op je teentjes getrapt doen omdat ik zeg dat je persoonlijke ervaring in dezen niet relevant is.
Met een jachtvergunning kan je niet zomaar een pistool of revolver kopen, dit wordt niet gezien als een jachtwapen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:17 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij een jachtvergunning had.
Maar pin me er niet op vast.
De vrouw schijnt in haar auto doodgeschoten te zijn door Richard. Zij was onderweg terug naar huis na haar kinderen op school af te hebben gezet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vooralsnog is niet duidelijk of de vrouw thuis was op het moment dat het gebeurde.
Dat zegt niks natuurlijk. Ik heb ook een buurman gehad die altijd vriendelijk zijn hand op stak. Die heeft uiteindelijk zijn vrouw in stukjes gesneden, in het tapijt gerold, bij het vuil gezet en is zelf voor de trein gesprongen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat kan ik echt totaal niet rijmen met het feit dat hij altijd zijn hand opstak naar buurtgenoten.
Fantast gespotquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt niks natuurlijk. Ik heb ook een buurman gehad die altijd vriendelijk zijn hand op stak. Die heeft uiteindelijk zijn vrouw in stukjes gesneden, in het tapijt gerold, bij het vuil gezet en is zelf voor de trein gesprongen.
Zo dan!quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt niks natuurlijk. Ik heb ook een buurman gehad die altijd vriendelijk zijn hand op stak. Die heeft uiteindelijk zijn vrouw in stukjes gesneden, in het tapijt gerold, bij het vuil gezet en is zelf voor de trein gesprongen.
Hij deed ook nog eens netjes aan het scheiden van afval dusquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ook als we het er al over eens waren dat het kan en dus niet altijd zo is?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is relevantie informatie.
Verder wel een leuk gebied. Wijds uitzicht, veel windmolens. En de soms/vaak levensgevaarlijke Drentse Mondenweg krijg je er gratis bij.quote:
Ook dat is nog niet duidelijk. Ze kan ook thuis zijn gekomen, de situatie hebben gezien en toen geprobeerd hebben te vluchten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vrouw schijnt in haar auto doodgeschoten te zijn door Richard. Zij was onderweg terug naar huis na haar kinderen op school af te hebben gezet.
Dan nog. Het is geen Steven Seagal die met wat snelle handbewegingen een vuurwapen afpakt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vooralsnog is niet duidelijk of de vrouw thuis was op het moment dat het gebeurde.
Ja, weten wij veel wat zich daar voltrok en hoe het vuurwapen in het spel kwam.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan nog. Het is geen Steven Segal die met wat snelle handbewegingen een vuurwapen afpakt.
[ afbeelding ]
Ja maar misschien had zijn vrouw hem wel getreiterd of bedreigd, was hij naar de politie gestapt en had deze niks gedaan? Hoeft niet echt waar te zijn hoor, maar gewoon op social media stellen dat het zo is. Dan hebben meteen een aantal zwakbegaafden, die zelf (helaas) wel eens getreiterd of bedreigd zijn, meteen sympathie voor jouw moordende buurman en gunnen ze hem een lintje...quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)t-op-straat-gevonden
Ik vind dit niet echt te vergelijken met Richard.quote:De man had al langer psychische problemen. Een paar maanden geleden had hij geprobeerd zijn huis aan de Gordelweg op te blazen door de gaskraan open te draaien.
Buurt bezorgd
Hij is daarna opgenomen in een psychiatrische inrichting, maar een paar weken geleden werd hij daaruit ontslagen. De buurt maakte zich na zijn terugkeer al ernstige zorgen. Volgens een buurtbewoonster zei een wijkagent dat de politie niets kon doen.
Ik ken dankzij mijn werk beide gebieden redelijk goed.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Verder wel een leuk gebied. Wijds uitzicht, veel windmolens. En de soms/vaak levensgevaarlijke Drentse Mondenweg krijg je er gratis bij.
Het meest waarschijnlijke scenario is uiteraard dar de man met de jachtvergunning een wapen heeft meegebrachtquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, weten wij veel wat zich daar voltrok en hoe het vuurwapen in het spel kwam.
Hij had eerder al geprobeerd zijn huis op te blazen door de gaskraan open te draaien, was verward.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)t-op-straat-gevonden
Het ging ook slechts om het gegeven dat het feit dat iemand altijd vriendelijk zijn hand opsteekt naar buurtbewoners niets zegt over iemands geestelijke toestand of waartoe hij in staat is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:25 schreef GGMM het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit niet echt te vergelijken met Richard.
De door jou genoemde driehoek ken ik persoonlijk wat minder goed, maar het Drentse Monden gebied was dan weer zo'n 6 jaar onderdeel van mijn werkgebied. Ik ben me daar toch bijzondere mensen tegen gekomen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:25 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ik ken dankzij mijn werk beide gebieden redelijk goed.
De kleine driehoek die ik aanduidde, daar zaten op een gegeven moment 4 chapters van outlaw MC's![]()
Henk Kuipers komt er ook vandaan btw.
Maar daar maakte buurtbewoners zich al langer zorgen staat er (behalve jij blijkbaar)quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het ging ook slechts om het gegeven dat het feit dat iemand altijd vriendelijk zijn hand opsteekt naar buurtbewoners niets zegt over iemands geestelijke toestand of waartoe hij in staat is.
Nou, ik woonde destijds niet next door hoor. Ik woonde om de hoek en zag hem regelmatig maar hij was weleens in de war inderdaad. Maar ook vaak gewoon normaal en merkte je er helemaal niks aan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had eerder al geprobeerd zijn huis op te blazen door de gaskraan open te draaien, was verward.
Doodnormale buurman?![]()
Wel naar voor je om dat mee te maken.
Wat zijn dat dan voor mensen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De door jou genoemde driehoek ken ik persoonlijk wat minder goed, maar het Drentse Monden gebied was dan weer zo'n 6 jaar onderdeel van mijn werkgebied. Ik ben me daar toch bijzondere mensen tegen gekomen.
Dat je dat dacht nadat hij twee mensen heeft vermoord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:58 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb mij er helemaal niet over uitgelaten of ik mij zorgen maakte of niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Maar daar maakte buurtbewoners zich al langer zorgen staat er (behalve jij blijkbaar)
Hier hoor ik louter positieve verhalen over Richard
De bekenste serie-moordenaars ter wereld functioneerden in het dagelijkse leven ook normaal.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb mij er helemaal niet over uitgelaten of ik mij zorgen maakte of niet.
Geestelijke problemen zijn niet altijd direct merkbaar voor de omgeving overigens. Helemaal niet bij buren of dorpsbewoners. Iemand kan er hele rare ideeën of gewoontes op nahouden en verder "normaal" functioneren.
Maar zei hij ook gedag erbij?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik wil niet te veel generaliseren, maar ik ben daar redelijk wat mensen tegengekomen die hun leven lang weinig kansen hebben gehad, armoede, veel wantrouwen, heel erg naar binnen gekeerd (gericht op de gemeenschap van het dorp), ook wel redelijk wat schadelijk alcohol en drugsgebruik. Daarnaast hebben ze er (in mijn opvatting) regelmatig ook wel een bijzondere kijk op dingen. Misschien wat wereldvreemd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat zijn dat dan voor mensen?
En deze Richard zegt dat hij enorm getreiterd werd door de slachtoffers. Buitenstaanders in de gemeenschap. Ja, het is niet direct heel vergezocht als iemand zegt dat hij ruzie heeft en getreiterd wordt. Dan denk je niet direct dat zich dat alleen in iemands hoofd afspeelt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
De bekenste serie-moordenaars ter wereld functioneerden in het dagelijkse leven ook normaal.
Ge eens kijken in bepaalde wijken van (grote) steden en je komt hetzelfde tegen. Ook in zo’n provinciestad als Groningen zijn er wijken waar families al generaties in de bijstand zitten en waar je als je er niet zelf vandaan komt, met argwaan wordt benaderd (of erger, wordt weggepest).quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wil niet te veel generaliseren, maar ik ben daar redelijk wat mensen tegengekomen die hun leven lang weinig kansen hebben gehad, armoede, veel wantrouwen, heel erg naar binnen gekeerd (gericht op de gemeenschap van het dorp), ook wel redelijk wat schadelijk alcohol en drugsgebruik. Daarnaast hebben ze er (in mijn opvatting) regelmatig ook wel een bijzondere kijk op dingen. Misschien wat wereldvreemd.
Dat geloof ik meteen, maar dit staat wel echt bekend als een wat achtergesteld gebied in Drenthe.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ge eens kijken in bepaalde wijken van (grote) steden en je komt hetzelfde tegen. Ook in zo’n provinciestad als Groningen zijn er wijken waar families al generaties in de bijstand zitten en waar je als je er niet zelf vandaan komt, met argwaan wordt benaderd (of erger, wordt weggepest).
Je zegt het netjes, kleine aanvulling:quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wil niet te veel generaliseren, maar ik ben daar redelijk wat mensen tegengekomen die hun leven lang weinig kansen hebben gehad, armoede, veel wantrouwen, heel erg naar binnen gekeerd (gericht op de gemeenschap van het dorp), ook wel redelijk wat schadelijk alcohol en drugsgebruik. Daarnaast hebben ze er (in mijn opvatting) regelmatig ook wel een bijzondere kijk op dingen. Misschien wat wereldvreemd.
Ook velen niet. Hadden vaak juist een parasiterende levensstijl.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
De bekenste serie-moordenaars ter wereld functioneerden in het dagelijkse leven ook normaal.
Het stuk uit het AD dat hier eerder werd geplaatst (link) gaf - vanuit de vriend van de Poolse man - ook wel aan dat de Poolse man echt Pools temperament had. Uit mijn ervaring met Polen (op de werkvloer) kan ik zeggen dat dat wel degelijk af en toe kan botsen. Het zijn harde werkers, maar zijn van nature niet een volk dat zich zo maar in de maling laat nemen of genoegen neemt met situaties die onrecht(matig) zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik speculeer hier nu enorm en de feiten zullen het uit moeten wijzen maar gezien wat ik nu allemaal weet en lees sluit ik niet uit dat een behoorlijk stuk van die treiterijen en bedreigingen zich vooral in zijn hoofd afgespeeld hebben.
Ja, ook dat geloof ik meteen. Zo ken ik bijv. ook de verhalen wel over de Pekela’s en omstreken. Ik weet niet in welke capaciteit je destijds werkte, maar dat zou ook nog invloed kunnen hebben op het deel van de bevolking waarmee je in aanraking kwam.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen, maar dit staat wel echt bekend als een wat achtergesteld gebied in Drenthe.
Inderdaadquote:Met een jachtvergunning kan je niet zomaar een pistool of revolver kopen, dit wordt niet gezien als een jachtwapen.
De politie weet van dit conflict en als ze hun werk goed doen dan nemen ze het wapen tijdelijk in bewaring. Doen ze bij vechtscheidingen ook.quote:Maar je kan bijvoorbeeld prima lid worden bij de schietvereniging in emmen, en dan een pistool of revolver kopen nadat je verlof is geregeld. Blijft je dan voldoen aan de minimale eisen is dit erg lang geldig.
Nou, zo’n type was die Richard misschien ook dus dat botste lekker.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het stuk uit het AD dat hier eerder werd geplaatst (link) gaf - vanuit de vriend van de Poolse man - ook wel aan dat de Poolse man echt Pools temperament had. Uit mijn ervaring met Polen (op de werkvloer) kan ik zeggen dat dat wel degelijk af en toe kan botsen. Het zijn harde werkers, maar zijn van nature niet een volk dat zich zo maar in de maling laat nemen of genoegen neemt met situaties die onrecht(matig) zijn.
Het verklaart de escalatie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, zo’n type was die Richard misschien ook dus dat botste lekker.
Ik vind het alsnog non-argumenten om ook maar iets te verklaren.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-tapijtrol~ab7389ee/quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Je vergeet nu voor het gemak wel even (en ik ga er maar even vanuit dat je dit niet met opzet doet) dat hij altijd zijn hand opstak naar buurtbewoners
Die man was stapelgek (geworden) als je goed naar dat filmpje van hem kijkt, dan zie je dat hij zich nog ergert aan een camera die daar hangt, nadat hij die mensen had vermoord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En deze Richard zegt dat hij enorm getreiterd werd door de slachtoffers. Buitenstaanders in de gemeenschap. Ja, het is niet direct heel vergezocht als iemand zegt dat hij ruzie heeft en getreiterd wordt. Dan denk je niet direct dat zich dat alleen in iemands hoofd afspeelt.
Ik speculeer hier nu enorm en de feiten zullen het uit moeten wijzen maar gezien wat ik nu allemaal weet en lees sluit ik niet uit dat een behoorlijk stuk van die treiterijen en bedreigingen zich vooral in zijn hoofd afgespeeld hebben.
Beetje kort door de bocht. Er zijn wel meer plekken waar schorriemorrie rond loopt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:25 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ik ken dankzij mijn werk beide gebieden redelijk goed.
De kleine driehoek die ik aanduidde, daar zaten op een gegeven moment 4 chapters van outlaw MC's![]()
Henk Kuipers komt er ook vandaan btw.
Eens hoorquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zelfde kun je zeggen voor de slachtoffers:
Eerst opgelicht, daarna zoontje gestalkt/bedreigd door een volwassen man, ook vanuit kant slachtoffer politie ingeschakeld, wellicht zelfs meerdere malen. Tsja, die waren er ook goed klaar mee. Zo klaar dat ze wilden verhuizen.
Maar die kans kregen ze niet aangezien ze zijn vermoord.
Ps ik doe nu precies hetzelfde als jij en veel anderen doen, niets meer, niets minder. Het is niet zo dat ik hier heilig in geloof. Het is eerder een voorbeeld hoe je de verhalen (roddels) van beiden partijen op verschillende subjectieve manieren kan gaan invullen.
Precies, ik denk dat Richard ook wel een vrij intimiderende man kan zijn (puur afgaand op zijn postuur) en dat kan dus vrij snel botsen/escaleren als je daar een temperamentvolle Pool tegenover zet.quote:
Ja duh. De minder bekwamen werden wat sneller opgespoord en werden slechts mono-moordenaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Zo heb je bijvoorbeeld Emmercompascuum, wat van oudsher de bakermat is van het anarchisme, vroeger gekke dingen gezien, die jongens daar hadden altijd de wildste ideeen. Heb een keer gezien dat iemand met een buks achterop bij iemand op de brommer alle lantaarnpalen kapot schoot, echt bizar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ook dat geloof ik meteen. Zo ken ik bijv. ook de verhalen wel over de Pekela’s en omstreken. Ik weet niet in welke capaciteit je destijds werkte, maar dat zou ook nog invloed kunnen hebben op het deel van de bevolking waarmee je in aanraking kwam.
Oh dat vind ik nog niet eens zo bijzonder. Als het een jongere was dan, als het een gewone burgerlijke vent is wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zo heb je bijvoorbeeld Emmercompascuum, wat van oudsher de bakermat is van het anarchisme, vroeger gekke dingen gezien, die jongens daar hadden altijd de wildste ideeen. Heb een keer gezien dat iemand met een buks achterop bij iemand op de brommer alle lantaarnpalen kapot schoot, echt bizar.
Vent heeft het nadat hij zojuist twee mensen heeft vermoord meteen over een gefaalde rechtsstaat in zijn feesboekstreampje (nagenoeg de eerste zin). Zal mij niks verbazen als hij ergens in een wappiefuik is getrapt, dat gaat 9 van de 10 keer samen met psychische klachten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, ik denk dat Richard ook wel een vrij intimiderende man kan zijn (puur afgaand op zijn postuur) en dat kan dus vrij snel botsen/escaleren als je daar een temperamentvolle Pool tegenover zet.
Ok, succes.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:52 schreef Broodje_Kroket het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Er zijn wel meer plekken waar schorriemorrie rond loopt.
Daar zijn ook burenruzies of conflicten, maar misschien naar aanleiding van jouw opmerking moeten we toch eens kijken of er niets in het drinkwater zit wat dit veroorzaakt...
Nou ik reed een maand of wat geleden eens langs een huis waar ik gewoond heb, oa die windmolens doen me niet terug verlangen. Maar goed dat is wel erg off-topicquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Verder wel een leuk gebied. Wijds uitzicht, veel windmolens. En de soms/vaak levensgevaarlijke Drentse Mondenweg krijg je er gratis bij.
Kwam zo wel erg dichtbij het topic :-)quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:04 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou ik reed een maand of wat geleden eens langs een huis waar ik gewoond heb, oa die windmolens doen me niet terug verlangen. Maar goed dat is wel erg off-topic
De afstand tussen Klazienaveen en Weiteveen is wel 8 kilometer. Dus het lijkt mij, dat Richard zijn vermeende tegenstanders makkelijk kon vermijden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ingrid vertelde in haar stream dat Richard naar hun huis was gegaan. Hij heeft ze dus opgezocht lijkt het.
Die kwamen elkaar tegen omdat die paarden nog bij dat huis van de slachtoffers stonden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:08 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De afstand tussen Klazienaveen en Weiteveen is wel 8 kilometer. Dus het lijkt mij, dat Richard zijn vermeende tegenstanders makkelijk kon vermijden.
Grasveld tegenover de woning daar heeft hij de paarden nog lopen en een grote schuur.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:11 schreef GGMM het volgende:
Ik dacht dat het (zo goed als) buren waren ofzo
Waarom liep Richard dan te klagen dat er camera's in de buurt van de Polen hingen. Dat moeten die mensen toch zelf weten.
Misschien waren die op de wei met paarden gericht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:11 schreef GGMM het volgende:
Ik dacht dat het (zo goed als) buren waren ofzo
Waarom liep Richard dan te klagen dat er camera's in de buurt van de Polen hingen. Dat moeten die mensen toch zelf weten.
Tegenover de woning van die Pool?quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:14 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Grasveld tegenover de woning daar heeft hij de paarden nog lopen en een grote schuur.
Stapelgek, doorgeslagen, paar mensen vermoord maar toch ff een filmpje opnemen. Ik kan dat totaal niet rijmen maar misschien ligt dat aan mij.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:49 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die man was stapelgek (geworden) als je goed naar dat filmpje van hem kijkt, dan zie je dat hij zich nog ergert aan een camera die daar hangt, nadat hij die mensen had vermoord.
Dan heb je net twee mensen vermoord en dan zeg je "kijk daar hangt ook nog een camera."
Op ongeveer1.36 minuut.
Hier kun je het toch ook vindenquote:Op woensdag 17 januari 2024 17:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tegenover de woning van die Pool?
Ik wil niemand met werk opzadelen maar ik zou wel gebaat zijn bij een in paint gemaakt plattegrondje
Ik zou het niet kunnen een filmpje opnemen, maar ik denk dat hij vindt dat hij het enige juiste heeft gedaan. En een pistool/revolver gebruiken om iemand van het leven te beroven is natuurlijk een stuk minder persoonlijk dan met bijvoorbeeld een steekwapen. Daar hoef je niet compleet random gestoorde acties voor te doen. Dit is in die zin gewoon een gerichte actie geweest.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Stapelgek, doorgeslagen, paar mensen vermoord maar toch ff een filmpje opnemen. Ik kan dat totaal niet rijmen maar misschien ligt dat aan mij.
Misschien had ik het beter kunnen rijmen als hij stapelgek was geworden, doorgeslagen, paar mensen vermoord, en daarna zichzelf door z’n hoofd had geschoten? Of in z’n blote kont op z’n klompen door het dorp ging lopen en naar iedereen vriendelijk z’n hand opsteken en gedag zeggen.
Paintblokkerquote:Op woensdag 17 januari 2024 17:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hier kun je het toch ook vinden![]()
https://www.google.com/ma(...)312!8i6656?entry=ttu
Laatste huis, bordje 'doodlopende weg'
Met een gerichte liquidatie en het daarna posten op social media toch wat lastig. Hij wist precies wat hij gedaan had, dat was geen verstandsverbijstering. Kwam wel labiel over maar dat is logisch als je net bruut twee mensen om zeep hebt geholpen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:17 schreef pmponer het volgende:
Misschien gaat hij wel voor "ontoerekeningsvatbaar" en hoopt op die manier op een lichtere straf
(we zijn toch lekker aan het speculeren)
Dus dan woon je al aan het einde van een donker doodlopend weggetje en dan besluit de oud-bewoner met wie je ruzie hebt ook nog eens om er camera's neer te hangen zodat hij precies kan zien wanneer je thuis komt en weggaat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hier kun je het toch ook vinden![]()
https://www.google.com/ma(...)312!8i6656?entry=ttu
Laatste huis, bordje 'doodlopende weg'
Maatschappelijk werk in de ouderenzorg. De oudjes vielen vaak wel mee, de familie van was met name nog wel eens bijzonder.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ook dat geloof ik meteen. Zo ken ik bijv. ook de verhalen wel over de Pekela’s en omstreken. Ik weet niet in welke capaciteit je destijds werkte, maar dat zou ook nog invloed kunnen hebben op het deel van de bevolking waarmee je in aanraking kwam.
Dus Richard heeft die camera's zelf opgehangen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus dan woon je al aan het einde van een donker doodlopend weggetje en dan besluit de oud-bewoner ook nog eens om er camera's neer te hangen zodat hij precies kan zien wanneer je thuis komt en weggaat.
Dat zou ik ook niet erg prettig vinden eigenlijk.
Hij was boos dat die camera's in de straat van de slachtoffers zijn gedraaid.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dus Richard heeft die camera's zelf opgehangen?
Dan heb je helemaal geen reden tot klagen
Of je vindt het vervelend dat ze je kunnen filmen in de wei er tegenover.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij was boos dat die camera's in de straat van de slachtoffers zijn gedraaid.
Ik neem aan dat je daar alleen maar boos om wordt als het je eigen camera's zijn, wat kan het jou anders verrotten.
Dat mag ook volgens mij niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:38 schreef pmponer het volgende:
[..]
Of je vindt het vervelend dat ze je kunnen filmen in de wei er tegenover.
Geen idee of die Richard daar camera's heeft geplaatst. Als dat paardenweitje zijn grond nog was, zou het best kunnen. Om toezicht te houden op z'n paarden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus dan woon je al aan het einde van een donker doodlopend weggetje en dan besluit de oud-bewoner met wie je ruzie hebt ook nog eens om er camera's neer te hangen zodat hij precies kan zien wanneer je thuis komt en weggaat.
Dat zou ik ook niet erg prettig vinden eigenlijk.
Ah, FOK!'s criminologen zijn ook weer aanwezig.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:22 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik zou het niet kunnen een filmpje opnemen, maar ik denk dat hij vindt dat hij het enige juiste heeft gedaan. En een pistool/revolver gebruiken om iemand van het leven te beroven is natuurlijk een stuk minder persoonlijk dan met bijvoorbeeld een steekwapen. Daar hoef je niet compleet random gestoorde acties voor te doen. Dit is in die zin gewoon een gerichte actie geweest.
Deze man moet eigenlijk gewoon TBS krijgen en nooit meer vrij komen. Wat een ongelofelijke mongool.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:17 schreef pmponer het volgende:
Misschien gaat hij wel voor "ontoerekeningsvatbaar" en hoopt op die manier op een lichtere straf
(we zijn toch lekker aan het speculeren)
Nou ik zeg het teveel als feit inderdaad, maar dat is hoe ik het me voorstel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah, FOK!'s criminologen zijn ook weer aanwezig.
"Hebben ze nog weer de camera bijgedraaid, nog meer treiteren, nog meer treiteren. Het is toch niet normaal met die mensen, het is toch niet normaal"quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Stapelgek, doorgeslagen, paar mensen vermoord maar toch ff een filmpje opnemen. Ik kan dat totaal niet rijmen maar misschien ligt dat aan mij.
Misschien had ik het beter kunnen rijmen als hij stapelgek was geworden, doorgeslagen, paar mensen vermoord, en daarna zichzelf door z’n hoofd had geschoten? Of in z’n blote kont op z’n klompen door het dorp ging lopen en naar iedereen vriendelijk z’n hand opsteken en gedag zeggen.
Klinkt behoorlijk psychotisch.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"Hebben ze nog weer de camera bijgedraaid, nog meer treiteren, nog meer treiteren. Het is toch niet normaal met die mensen, het is toch niet normaal"
Aldus Richard, die net daarvoor twee mensen heeft omgelegd.
Volgens mij komt hij ook precies na die zin tot het besef dat hij ze allebei heeft vermoord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"Hebben ze nog weer de camera bijgedraaid, nog meer treiteren, nog meer treiteren. Het is toch niet normaal met die mensen, het is toch niet normaal"
Aldus Richard, die net daarvoor twee mensen heeft omgelegd.
Dat zou goed kunnen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klinkt behoorlijk psychotisch.
Las op Facebook dat de slachtoffers zich steeds meer terugtrokken in het dorp omdat veel mensen daar zich tegen hun keerden. Het hele dorp werd erbij betrokken bah bah.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:55 schreef Tjoent het volgende:
De politie kreeg het laatste jaar meldingen van zowel de verdachte als de dinsdag om het leven gebrachte man en vrouw in het Drentse Weiteveen. Het ging om meldingen over overlastgevend of strafbaar gedrag, meldt de politie woensdag.
https://www.telegraaf.nl/(...)-verdachte-weiteveen
De rolluiken waren dicht en kinderen kwamen niet buiten? Ze woonden toch aan een doodlopende weg?quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:
De kinderen kwamen bijna niet meer buiten en de rolluiken waren altijd dicht.
Bijna niet buiten staat er. Ze trokken zich steeds meer terug.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
De rolluiken waren dicht en kinderen kwamen niet buiten? Ze woonden toch aan een doodlopende weg?
We mogen wel weer een update krijgen idd, beetje laks wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:46 schreef Rnie het volgende:
Is Ingrid alweer live gegaan? Het ging haar de vorige keer zo makkelijk af.
Ik las op Facebook dat de aarde plat isquote:Op woensdag 17 januari 2024 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Las op Facebook dat de slachtoffers zich steeds meer terugtrokken in het dorp omdat veel mensen daar zich tegen hun keerden. Het hele dorp werd erbij betrokken bah bah.
Mogelijk compleet geflipt nadat ie zaterdag die kopstoot had gekregen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klinkt behoorlijk psychotisch.
Van die pool?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:06 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Mogelijk compleet geflipt nadat ie zaterdag die kopstoot had gekregen.
Is ook absoluut geen fijn dorp. Dat hele jagersclubje daar is ook een groepje engnekken die niet vies zijn van een potje intimidatie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Las op Facebook dat de slachtoffers zich steeds meer terugtrokken in het dorp omdat veel mensen daar zich tegen hun keerden. Het hele dorp werd erbij betrokken bah bah.
En hoe zit het met het verhaal van die Ineke? Is dat nou waar of verzonnen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:46 schreef Rnie het volgende:
Is Ingrid alweer live gegaan? Het ging haar de vorige keer zo makkelijk af.
Zou ze zelf de politie eigenlijk nog gebeld hebben?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:04 schreef Caland het volgende:
Neem aan dat Ingrid nog even een artikel 5 aan haar reet krijgt
Na een dubbele moord van je man met 140 km/u op feesboek live gaan.
Al besproken. Richard kon het niet kon verkroppen dat hij in een man op man gevecht verloor van die PoolGod. Alleen de echte mietjes grijpen dan naar wapensquote:Op woensdag 17 januari 2024 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh damn.![]()
Denk dat user @:caland dit niet wist. Heftig.
Het heb anoniem op Twitter gestaan, dus ja.. natuurlijk klopt hetquote:Op woensdag 17 januari 2024 18:11 schreef BlaZ het volgende:
Is dat verhaal dat die Polen en zijn vrouw glasscherven in het voedsel van de paarden hadden gedaan eigenlijk kloppend?
What tipped you off? Het feit dat hij twee ongewapende mensen doodschoot?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:58 schreef onlogisch het volgende:
Tis wachten tot ze een livestream op gaat starten met een Q en A of een geinige unboxing.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:03 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
We mogen wel weer een update krijgen idd, beetje laks wel.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoe zit het met het verhaal van die Ineke? Is dat nou waar of verzonnen?
Van een 9mm?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tis wachten tot ze een livestream op gaat starten met een Q en A of een geinige unboxing.
Echt abject om geweld zo goed te pratenquote:Op woensdag 17 januari 2024 18:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Al besproken. Richard kon het niet kon verkroppen dat hij in een man op man gevecht verloor van die PoolGod. Alleen de echte mietjes grijpen dan naar wapens
Als je elkaar dan toch zo naar het leven staat is er niks beters dan een ouderwets robbertje knokken. Daarna de hand erop en een biertje doenquote:Op woensdag 17 januari 2024 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Echt abject om geweld zo goed te praten
Noe zullen we dan maar een datum prikken ouwe boktor.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je elkaar dan toch zo naar het leven staat is er niks beters dan een ouderwets robbertje knokken. Daarna de hand erop en een biertje doen
Helaas is Richard geen echte man
#freeRichardquote:Op woensdag 17 januari 2024 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Blijkt wel weer dat die arme man tot waanzin is gedreven, paarden zwaar toegetakeld, zware fysieke mishandeling, oproepen om zijn dochter te verkrachten. Nou ik denk dat de al dan niet rijdende rechter wel tot oordeel komt dat er een ernstige strafvermindering op zijn plaats zal zijn.
Intimidatie werkt niet zo goed als je het lichaam hebt van een aardappel met ledematen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je elkaar dan toch zo naar het leven staat is er niks beters dan een ouderwets robbertje knokken. Daarna de hand erop en een biertje doen
Helaas is Richard geen echte man
Ja.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:28 schreef Jahr00n het volgende:
Weten we al wat voor wapen er is gebruikt?
quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:25 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Intimidatie werkt niet zo goed als je het lichaam hebt van een aardappel met ledematen.
Als de paarden daadwerkelijk toegetakeld zijn dan heeft Richard een goede daad verricht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Blijkt wel weer dat die arme man tot waanzin is gedreven, paarden zwaar toegetakeld, zware fysieke mishandeling, oproepen om zijn dochter te verkrachten. Nou ik denk dat de al dan niet rijdende rechter wel tot oordeel komt dat er een ernstige strafvermindering op zijn plaats zal zijn.
Zou wel een hele vreemde actie zijn. De slachtoffers hadden ook paarden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als de paarden daadwerkelijk toegetakeld zijn dan heeft Richard een goede daad verricht.
Maar die paarden kwamen van elders 😉quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou wel een hele vreemde actie zijn. De slachtoffers hadden ook paarden.
Dat blijkt helemaal niet. Hou eens op met het verspreiden van dit soort hearsay. Doe je het er gewoon om of wat?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Om wat?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat blijkt helemaal niet. Hou eens op met het verspreiden van dit soort hearsay. Doe je het er gewoon om of wat?
Klopt, het lijkt er sterk of alsof Richard een aantal zaken verzonnen heeft.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou wel een hele vreemde actie zijn. De slachtoffers hadden ook paarden.
Ja of een live filmpje maken op Facebook, je ziet wat dat teweeg kan brengen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik weet niet waar de paardjes stonden en of het waar is, kan ook door anderen gedaan zijn.
Persoonlijk zou ik als zoiets met mijn dieren gebeurd foto’s maken en op Facebook zetten, mensen delen dat massaal. En aangifte doen natuurlijk.
Przewalskiquote:Op woensdag 17 januari 2024 18:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar die paarden kwamen van elders 😉
Sterk verhaal, dan kun je heel goed richten als je vanaf een rijdende brommer op een lantaarnpaal kunt mikken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zo heb je bijvoorbeeld Emmercompascuum, wat van oudsher de bakermat is van het anarchisme, vroeger gekke dingen gezien, die jongens daar hadden altijd de wildste ideeen. Heb een keer gezien dat iemand met een buks achterop bij iemand op de brommer alle lantaarnpalen kapot schoot, echt bizar.
Ik denk dat Richard de dingen al een tijdje niet helemaal helder meer zag en alles wat die mensen deden als treiteren of intimidatie heeft gezien en opgevat. Of rotsvast in zijn eigen verzinsels is gaan geloven.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klopt, het lijkt er sterk of alsof Richard een aantal zaken verzonnen heeft.
Waar lees je dat? Is dat al bevestigd door de politie?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klopt, het lijkt er sterk of alsof Richard een aantal zaken verzonnen heeft.
Kan je ook het weer voorspellen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik denk dat Richard de dingen al een tijdje niet helemaal helder meer zag en alles wat die mensen deden als treiteren of intimidatie heeft gezien en opgevat. Of rotsvast in zijn eigen verzinsels is gaan geloven.
Die man is knettergek (geworden/gedreven).
Psychologie van de koude grond, ik weet het.
Doodnormale reactie inderdaad, als anderen je tot waanzin drijven.quote:
En de winnende lotto-nummersquote:
Trollen of bewust mogelijk totaal onjuiste info verspreiden om zo voor (onduidelijke redenen) de eenzijdige mogelijk bijna volledig onjuiste moord bagatelliserende onzin in stand te houden?quote:
Lijkt erop dat Scorpie nu ook mee gaat doen. Je moet iets als er geen nieuws meer is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Trollen of bewust mogelijk totaal onjuiste info verspreiden om zo voor (onduidelijke redenen) de eenzijdige mogelijk bijna volledig onjuiste moord bagatelliserende onzin in stand te houden?
Zal wel tijdens corona zijn, toen zijn er heel veel mensen geradicaliseerd. Speculatie natuurlijk, dat wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:45 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Als ik dat van plan zou zijn en heb dat uitgevoerd zou ik denken dat je kalm en opgelucht bent, je hebt tenslotte gedaan wat je plande.
Welk bewijs heb je dat het hier om moord gaat en niet om doodslag?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Trollen of bewust mogelijk totaal onjuiste info verspreiden om zo voor (onduidelijke redenen) de eenzijdige mogelijk bijna volledig onjuiste moord bagatelliserende onzin in stand te houden?
Op facebook?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is dat zo?
Heb ook verhalen gelezen dat het pistool van 1 van de slachtoffers was. Geen idee of dat waar is.
Jij wil dat er meer gespeculeerd wordt of wil je nou bij de feiten blijven? Je switch nogal eens van mening namelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt erop dat Scorpie nu ook mee gaat doen. Je moet iets als er geen nieuws meer is.
Volgens mij is dat zijn eigen camera, waarover hij kwaad is dat ze hem toch weer bijgedraaid hebben, nog meer getreiterd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:49 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die man was stapelgek (geworden) als je goed naar dat filmpje van hem kijkt, dan zie je dat hij zich nog ergert aan een camera die daar hangt, nadat hij die mensen had vermoord.
Dan heb je net twee mensen vermoord en dan zeg je "kijk daar hangt ook nog een camera."
Op ongeveer1.36 minuut.
Hij zegt niks geks. Richard deed vooral erg gek.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij wil dat er meer gespeculeerd wordt of wil je nou bij de feiten blijven? Je switch nogal eens van mening namelijk.
Hij raakte ook niet alles in een keer, keerden om en om en bij de laatsten die nog branden bleven ze stil staan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sterk verhaal, dan kun je heel goed richten als je vanaf een rijdende brommer op een lantaarnpaal kunt mikken.
Dikke kans ook dat de hele buurt het verhaal prima kende, maar dan uiteraard maar van 1 kant. En dan weet een dorp genoeg, want ik weet nog wel dat je toen zo'n ukkie was, haha. Nee, das een fijne kerel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dit hele topic staat vol met onbevestigde berichten afkomstig van verwarmingsbuizen...quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:47 schreef KreKkeR het volgende:
Lul niet zo dom...quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Hij raakte ook niet alles in een keer, keerden om en om en bij de laatsten die nog branden bleven ze stil staan.
Totdat het natuurlijk een kind van zo'n iemand is. Deze twee mensen zijn ook kinderen van iemand en nu mogen die dus wraak plegen volgens de denkwijze van de buurt. Gaat nog een lang verhaal worden zo.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens en ik denk dat daar ook wel de "sympathie" voor zijn actie vandaan komt in het dorp/de omgeving. Heel veel mensen roeptoeteren altijd dat ze voor eigen rechter gaan spelen als bijvoorbeeld de veiligheid van de eigen kinderen in gevaar komt, maar Richard heeft dat dus ook daadwerkelijk gedaan (zo lijkt het). Praat het niet goed, maar veel mensen hebben daar blijkbaar een soort van respect voor.
Waar staat dat precies in de wet? Volgens mij moet je die man dan voor de rechter slepen. Maar dan moet je wel bewijs hebben. Op geen enkele manier rechtvaardigt dat een tweevoudige moord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als de paarden daadwerkelijk toegetakeld zijn dan heeft Richard een goede daad verricht.
Erg subjectief beklaag natuurlijk. Daar kan ik niets mee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt?quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welk bewijs heb je dat het hier om moord gaat en niet om doodslag?
Ja, dat zijn een beetje de PVV-achtigen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Viel me ook al op bij hem. Hij vond het in het begin toen het net gebeurd was wel grappig, vooral omdat er eerst bericht werd over dat de slachtoffers beide Polen waren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt?![]()
Een topic lang worden op basis van extreem eenzijdige roddels puur afkomstig vanuit "kamp dader" de meest bizarre conclusies getrokken, dat de man een lintje verdient, dat hij puur slachtoffer is, dat de slachtoffers de eigenlijke daders zijn, etc.
En dan ga je opeens zogenaamd heel feitelijk worden m.b.t. een taaltechnisch en juridisch aspect mbt moord vs doodslag (wat bijv.in de Engelse taal beiden vormen van murder zijn)... Hoe kinderachtig![]()
Je weet volgens mij dondersgoed wat ik bedoel, het doodschieten van twee mensen, waarbij nagenoeg vast staat dat er op z'n minst bij 1 absoluut geen sprake was van zelfverdediging.
Uiteindelijk is het aan de rechter om te bepalen welk exact juridisch labeltje erop te plakken.
Niks subjectief aan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Erg subjectief beklaag natuurlijk. Daar kan ik niets mee.
Als je dat niet zelf inziet heb ik geen behoefte aan een discussie met jou.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niks subjectief aan.
Er is hier zowel info vanuit kamp dader als info vanuit kamp slachtoffer gedeeld. Jij loopt hier eenzijdig onbewezen roddelpraat uit kamp dader te herkauwen.
Naar verluid een vuurwapenquote:Op woensdag 17 januari 2024 18:28 schreef Jahr00n het volgende:
Weten we al wat voor wapen er is gebruikt?
Voor iemand die anderen de maat neemt, moet je wel zorgvuldig zijn ik snap @Scorpie wel hierin.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Een topic lang worden op basis van extreem eenzijdige roddels puur afkomstig vanuit "kamp dader" de meest bizarre conclusies getrokken, dat de man een lintje verdient, dat hij puur slachtoffer is, dat de slachtoffers de eigenlijke daders zijn, etc.
En dan ga je opeens zogenaamd heel feitelijk worden m.b.t. een taaltechnisch en juridisch aspect mbt moord vs doodslag (wat bijv.in de Engelse taal beiden vormen van murder zijn)... Hoe kinderachtig![]()
Je weet volgens mij dondersgoed wat ik bedoel, het doodschieten van twee mensen, waarbij nagenoeg vast staat dat er op z'n minst bij 1 absoluut geen sprake was van zelfverdediging.
Uiteindelijk is het aan de rechter om te bepalen welk exact juridisch labeltje erop te plakken.
Oh? Waar vond ik het precies grappig?quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Viel me ook al op bij hem. Hij vond het in het begin toen het net gebeurd was wel grappig, vooral omdat er eerst bericht werd over dat de slachtoffers beide Polen waren.
Dat is het dus. Ik zie heel veel users die heel graag anderen de maat nemen hier volop speculeren zonder bewijs of op basis van desinformatie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Voor iemand die anderen de maat neemt, moet je wel zorgvuldig zijn ik snap @:scorpie wel hierin.
Ja die ophef het is heel eenzijdig, maar dat mag je niet benoemen dan ben je een troll.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is het dus. Ik zie heel veel users die heel graag anderen de maat nemen hier volop speculeren zonder bewijs of op basis van desinformatie.
Lees het begin van deel 1 maar terug. Met je lachende smiley.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh? Waar vond ik het precies grappig?
Oh, deel 1, een post waarin ik schrijf dat hij er een paar naar de andere wereld heeft geholpen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees het begin van deel 1 maar terug. Met je lachende smiley.
Volgens mij is doodslag manslaughter in het Engels maargoed.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou ja Butterfly die anderen verbood te speculeren terwijl ze twee posts erboven hetzelfde deed was toch wel uitermate grappig. Zeker nadat ze ging flippen omdat ze in een ander topic mij te feitelijk vond postenquote:Op woensdag 17 januari 2024 19:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja die ophef het is heel eenzijdig, maar dat mag je niet benoemen dan ben je een troll.
Wat gewoon een hondenfluitje is maar goed.
Je bent erg voorbarig met je woordkeuze. En dat ben ik niet gewend van iemand die anderen altijd aanvalt op hun onzorgvuldigheid.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Fijn dat je even hebt gelachen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja Butterfly die anderen verbood te speculeren terwijl ze twee posts erboven hetzelfde deed was toch wel uitermate grappig. Zeker nadat ze ging flippen omdat ze in een ander topic mij te feitelijk vond posten![]()
Hardop gelachen toen wel even.
Dat hele stuk over Polen verzint ze er overigens gewoon bij, maar ja alles voor een stukje framing natuurlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zo, grappig zeg. Als het Nederlanders betreft is het dan nog grappig? En Duitsers? Of Amerikanen?
https://nos.nl/artikel/25(...)ijk-voor-alle-kantenquote:Een dorpsbewoonster die net uit de kerk komt wil wel haar verhaal delen, maar ze wil niet met naam worden genoemd. Ze had gisteren "vrij vlot" door dat het mis was toen de ambulances langs haar huis raceten en het berichten regende in meerdere appgroepen.
Ze is naar de kerk gekomen om een kaarsje te branden voor de vier kinderen die slachtoffer zijn geworden van het drama; de twee kinderen van het gedode stel, die nu wees zijn, en de kinderen van de verdachte.
"Het is echt verschrikkelijk, voor alle kanten. En wij kennen het verhaal nog niet goed genoeg om hier een oordeel over te hebben", zegt ze. Ze had dan ook "moeite" met de steunbetuigingen voor de verdachte kort na het incident, die voornamelijk op sociale media werden gedeeld.
Nee hoor, je had er een grote smiley bovenstaan. En toen ik vroeg of het grappig was kwam er geen reactie meer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hele stuk over Polen verzint ze er overigens gewoon bij, maar ja alles voor een stukje framing natuurlijk.
Het recht zal uiteindelijk wel zegevieren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:20 schreef Cyan9 het volgende:
Gelukkig, het hele dorp hoeft nog niet opgegeven te worden.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ijk-voor-alle-kanten
Het gebruik van de "quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Lees het begin van deel 1 maar terug. Met je lachende smiley.
Nee deze smileyquote:Op woensdag 17 januari 2024 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gebruik van de "" smiley als PI is al een tijdje gemeengoed hier op Fok! in het algemeen, ook al is het volledig ongepast irt het bericht.
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:25 schreef Lienekien het volgende:
Dus de politie heeft inmiddels meerdere wapens in beslag genomen in het huis van de verdachte.
Manslaughter kennen ze niet nee?quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je daaruit afleid dat ik het grappig zou vinden omdat 1 van de slachtoffers Pools zou zijn en je daarnaast de overige 22 Posts van mij in dat topic “vergeten bent”. Ga maar nooit bij de politie meid, want logisch redeneren is zacht gezegd niet je sterkste kant.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, je had er een grote smiley bovenstaan. En toen ik vroeg of het grappig was kwam er geen reactie meer.
Maar goed, je kunt wel draaien nu hoor.
Het zal wel aan de ander liggen, zoals altijd.
Nou, alvast niet in dit NWS-topic, waar het meer draait om users die elkaar vliegen afvangen. Ook niet op facebook.quote:
Joh laat gaan, ze probeert iets te vinden waarmee ze mij kan framen als een soort racist die deze situatie grappig vond. Beetje selectief van d’r maar ja, weinig ammunitie om mee te werken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gebruik van de "" smiley als PI is al een tijdje gemeengoed hier op Fok! in het algemeen, ook al is het volledig ongepast irt het bericht.
Dat zouden best wel eens de luchtbuksen van die foto’s kunnen zijn. Ik neem aan dat het vuurwapen al op de plaats delict is aangetroffen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, alvast niet in dit NWS-topic, waar het meer draait om users die elkaar vliegen afvangen. Ook niet op facebook.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dergelijk%20incident'.&text=Eerder%20was%20al%20bekendgemaakt%20dat,)%20en%2038%2Djarige%20man.
Nou zelfs de politie zegt het, 2 kanten, 2 partijen schuld.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:33 schreef matthijst het volgende:
De politie bevestigt dat er meldingen van 'strafbaar gedrag’ over en weer gingen. ,,Dit verhaal heeft nadrukkelijk twee kanten.”
Vage bende, meldingen van strafbaar gedrag maar de donuts waren even belangrijker?
Ja de politie heeft wel wat uit te leggen hierin. Als er daadwerkelijk strafbare feiten zijn gepleegd zouden er toch ook wel proces verbalen moeten zijn, danwel aantekeningen en notities .quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:33 schreef matthijst het volgende:
De politie bevestigt dat er meldingen van 'strafbaar gedrag’ over en weer gingen. ,,Dit verhaal heeft nadrukkelijk twee kanten.”
Vage bende, meldingen van strafbaar gedrag maar de donuts waren even belangrijker?
Die zijn er misschien ook wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja de politie heeft wel wat uit te leggen hierin. Als er daadwerkelijk strafbare feiten zijn gepleegd zouden er toch ook wel proces verbalen moeten zijn, danwel aantekeningen en notities .
Ach wat is normaal, een sportschutter met jachtakte kan een heel arsenaal op naam hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Is het normaal in NL om meerdere wapens thuis te hebben? Ik heb er geen verstand van verder.
Als ik de "betrouwbare" bronnen moet geloven wel...quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Is het normaal in NL om meerdere wapens thuis te hebben? Ik heb er geen verstand van verder.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:08 schreef RegularOrange het volgende:
Is ook absoluut geen fijn dorp. Dat hele jagersclubje daar is ook een groepje engnekken die niet vies zijn van een potje intimidatie.
ik maak een frikandel van je paardquote:Op woensdag 17 januari 2024 18:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als jager zeker wel, 4 a 5 wapens is niet vreemd. En mannetjes met veel poen hebben er vaak nog meer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zeg ik daar niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik de "betrouwbare" bronnen moet geloven wel...
[..]
"Geen fijn dorp" met een "heel jagersclubje"... Dat impliceert dat er nogal wat jagers rondlopen en die hebben over het algemeen meerdere wapens thuis.quote:
Veel jagers? Zo staat het bij mij niet bekend, woon er ook in de buurt. Vooral veel bouwvakkers en daarom ook best veel mooie huizen. En geheime zenders, VTB - Valencia, Twilight en de Bladharkquote:Op woensdag 17 januari 2024 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Geen fijn dorp" met een "heel jagersclubje"... Dat impliceert dat er nogal wat jagers rondlopen en die hebben over het algemeen meerdere wapens thuis.
Nou ik had wel gelezen dat die mensen die nu dood zijn glas in de voerbakken van de paarden hadden gedaan,, maar deze zaak heeft heel veel verschillende kanten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel opvallend dit:quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, alvast niet in dit NWS-topic, waar het meer draait om users die elkaar vliegen afvangen. Ook niet op facebook.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dergelijk%20incident'.&text=Eerder%20was%20al%20bekendgemaakt%20dat,)%20en%2038%2Djarige%20man.
Zeker in combinatie met de meldingen van beide partijen, als het waar is dat er bij de slachtoffers een honkbalknuppel in beslag is genomen dan is het op z'n minst vreemd dat ze over de verdachte nog moeten uitzoeken of hij een wapenvergunning had, en dat ze meerdere wapens in beslag hebben kunnen nemen.quote:De politie heeft bij de verdachte meerdere wapens in beslag genomen. Of hij beschikking over een wapenvergunning wordt onderzocht. Dat er verschillende wapens in beslag zijn genomen, is volgens de politie 'gebruikelijk na een dergelijk incident'.
Ja, maar niet dat hele dorp maar een wapen in huis heeft liggen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Geen fijn dorp" met een "heel jagersclubje"... Dat impliceert dat er nogal wat jagers rondlopen en die hebben over het algemeen meerdere wapens thuis.
Die Richard zou toch zelf ook een jachtvergunning hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:56 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Ja, maar niet dat hele dorp maar een wapen in huis heeft liggen.
En dat jagersclubje is al heel lang een probleem, tientallen jaren, dat gaat nog terug tot in de tijd van m'n Opa.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sorry, verkeerde topic. Nee niet die I. mafklapper.
Het slachtoffer heette volgens Geen Stijl geen Sam, maar Przemyslaw Czerniawskiquote:
Bij mijn weten zijn wapens ingedeeld in categorieen (net als vuurwerk)quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel opvallend dit:
[..]
Zeker in combinatie met de meldingen van beide partijen, als het waar is dat er bij de slachtoffers een honkbalknuppel in beslag is genomen dan is het op z'n minst vreemd dat ze over de verdachte nog moeten uitzoeken of hij een wapenvergunning had, en dat ze meerdere wapens in beslag hebben kunnen nemen.
Nee was een bijnaam ofzo. Zijn naam is wat moeilijk uit te spreken voor Nederlanders.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het slachtoffer heette volgens Geen Stijl geen Sam, maar Przemyslaw Czerniawski
https://www.geenstijl.nl/5174408/video-dader-live-weiteveen
Had gelezen…quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:54 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou ik had wel gelezen dat die mensen die nu dood zijn glas in de voerbakken van de paarden hadden gedaan,, maar deze zaak heeft heel veel verschillende kanten.
Roep/bijnaam Samquote:Op woensdag 17 januari 2024 19:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Het slachtoffer heette volgens Geen Stijl geen Sam, maar Przemyslaw Czerniawski
https://www.geenstijl.nl/5174408/video-dader-live-weiteveen
Ja, en dit is het moment dat ik er officieel helemaal niks meer van snap, want het stel dat omgebracht is staat ook op Facebook met paarden.quote:
Je zou bijna gaan denken dat veel van die wildwestverhalen op X/facebook waarop een tweevoudig moordenaar een soort heldenverering kreeg niet helemaal kloppenquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, en dit is het moment dat ik er officieel helemaal niks meer van snap, want het stel dat omgebracht is staat ook op Facebook met paarden.
Die facebook van Ineke lijkt weg te zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, en dit is het moment dat ik er officieel helemaal niks meer van snap, want het stel dat omgebracht is staat ook op Facebook met paarden.
Nee hoor, is er nog.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:09 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Die facebook van Ineke lijkt weg te zijn.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:11 schreef pmponer het volgende:
Maar nog geen dagelijkse update dus. Jammer
Die ene profiel waarin op de profielfoto man, vrouw en 2 kinderen te zien is was is weg, maar dat zal een andere Ineke zijn geweest.quote:
Ries zit in de bajes pik. Dat wordt hem sowieso niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:13 schreef pmponer het volgende:
Nou er lijkt me genoeg te vertellen op het moment, eerst met zo een filmpje komen en daarna niks is wat flauw imho.
Ja, het huis heeft stallen en dergelijke.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ze staat op de profielfoto met haar twee kinderen, een jongen en een meisje.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:16 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Die ene profiel waarin op de profielfoto man, vrouw en 2 kinderen te zien is was is weg, maar dat zal een andere Ineke zijn geweest.
Ik heb het al eerder gezegd. Glas, blik of andere troep in hooi komt wel vaker voor.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |