Als het OM het daarmee eens is, anders niet. En het lijkt me sterk dat bij de moord op de vrouw het OM akkoord is met noodweer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat dus, dan kan de man het op noodweer gooien bijvoorbeeld. Krijg je een heel andere zaak en strafeis.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Je ziet een man opgepakt worden, die roept iets en daarna sprinten er een drietal agenten naar het tweede lijk. Je hoeft er nou niet echt raketgeleerde voor te zijn om te weten wat daar gezegd is of wie in dit geval de dader is.
Of denk jij dat er nog iemand in de bosjes ligt?
quote:
Mwah, dat hij haar gedood heeft lijkt me wel redelijk vaststaan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat bewezen dan? Allemaal spookverhalen heb ik het idee.
Zoals bij elke dubbele moord, zo vaak komt dat dan ook gelukkig niet voor in dit land. Maar een extreem makkelijke zaak om rond te krijgen wordt het wel voor het OM.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar zo basaal zoals jij het allemaal schetst zal het niet verlopen. Het zal niet de meest moeilijke zaak worden maar hier worden nog wel wat dossiertjes mee gevuld.
Kan ook doodslag zijn. Het ligt er een beetje aan of het zorgvuldig voorbereid en gepland is, of niet. Dan is het pas moord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:15 schreef -XOR- het volgende:
Lijkt me gewoon moord en er wordt wel vaker gemoord naar aanleiding van een conflictsituatie. Genoeg mannen die hun vrouw omleggen deden dit omdat ze knettergek van d'r werden.
Lijkt me ook, maar de omstandigheden moeten nog onderzocht worden natuurlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, dat hij haar gedood heeft lijkt me wel redelijk vaststaan.
Ze hadden niet moeten streamen direct erna, heel dom geweest.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals bij elke dubbele moord, zo vaak komt dat dan ook gelukkig niet voor in dit land. Maar een extreem makkelijke zaak om rond te krijgen wordt het wel voor het OM.
Dat moorden ervoor was ook wel dom.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hadden niet moeten streamen direct erna, heel dom geweest.
Kleinigheidje.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat moorden ervoor was ook wel dom.
Moord is het wanneer de pleger van tevoren het plan heeft opgevat om te doden, en aangezien hij waarschijnlijk een pistool bij zich had heeft het daar wel de schijn van. Van een zorgvuldig plan hoeft geen sprake te zijn volgens mij.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan ook doodslag zijn. Het ligt er een beetje aan of het zorgvuldig voorbereid en gepland is, of niet. Dan is het pas moord.
Mwah, zelfs zonder hadden ze hem wel opgepakt. Meende dat de buren meteen schoten hoorden en hebben gebeld, voorgeschiedenis bekend.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hadden niet moeten streamen direct erna, heel dom geweest.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
En ook dat hij na de een ook nog de ander doodschoot zal hem zwaar aangerekend worden. De eerste valt juridisch misschien nog als doodslag o.i.d. te kwalificeren. Bij het tweede slachtoffer lijkt me dat al een stuk moeilijker.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Moord is het wanneer de pleger van tevoren het plan heeft opgevat om te doden, en aangezien hij waarschijnlijk een pistool bij zich had heeft het daar wel de schijn van. Van een zorgvuldig plan hoeft geen sprake te zijn volgens mij.
Uiteraard.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Huh. Verschil moord en doodslag is toch de voorbedachte rade.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:23 schreef NoCigar het volgende:
[..]
En ook dat hij na de een ook nog de ander doodschoot zal hem zwaar aangerekend worden. De eerste valt juridisch misschien nog als doodslag o.i.d. te kwalificeren. Bij het tweede slachtoffer lijkt me dat al een stuk moeilijker.
Euh nee. Stel dat de eerste doodslag is. Het feit dat hij vervolgens ook nog besloot de vrouw koelbloedig af te knallen ikwalificeert niet echt meer als doodslag. Zeker omdat er sprake is van twee PD'squote:Op woensdag 17 januari 2024 14:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Huh. Verschil moord en doodslag is toch de voorbedachte rade.
Tis allebei moord of allebei doodslag lijkt me.
Ik lees via Geenstijl in de reacties (niet echt betrouwbaar, maar het leest als een serieuze reactie) dat juist de vrouw als eerste gevonden is (door het hoofd geschoten in haar auto) en dat de mensen die bij die auto stonden daarna juist een schot/schoten hebben gehoord waarbij de man omgekomen zou zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Euh nee. Stel dat de eerste doodslag is. Het feit dat hij vervolgens ook nog besloot de vrouw koelbloedig af te knallen ikwalificeert niet echt meer als doodslag. Zeker omdat er sprake is van twee PD's
Geen motief, maar het kan wel meewegen in zijn nadeel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor een rechter is "een voorliefde voor schieten" geen zwaarwegend motief..
Axl Rosequote:Op woensdag 17 januari 2024 14:15 schreef -XOR- het volgende:
Lijkt me gewoon moord en er wordt wel vaker gemoord naar aanleiding van een conflictsituatie. Genoeg mannen die hun vrouw omleggen deden dit omdat ze knettergek van d'r werden.
Zoiets inderdaad. En omdat er daarna sprake was van een afkoelperiode waarin hij had kunnen besluiten om die vrouw niet dood te schieten maar er bewust voor heeft gekozen om door te zetten. (=speculatie van een niet-jurist).quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Euh nee. Stel dat de eerste doodslag is. Het feit dat hij vervolgens ook nog besloot de vrouw koelbloedig af te knallen ikwalificeert niet echt meer als doodslag. Zeker omdat er sprake is van twee PD's
Een jaar geleden was de overdracht, dan hebben ze dus gelijk gezeik gekregen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een jaar zou dit conflict al spelen, dat is alsnog behoorlijk lang natuurlijk.
Ingrid vertelde in haar stream dat Richard naar hun huis was gegaan. Hij heeft ze dus opgezocht lijkt het.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik lees via Geenstijl in de reacties (niet echt betrouwbaar, maar het leest als een serieuze reactie) dat juist de vrouw als eerste gevonden is (door het hoofd geschoten in haar auto) en dat de mensen die bij die auto stonden daarna juist een schot/schoten hebben gehoord waarbij de man omgekomen zou zijn.
En dat er meerdere rechtszaken waren gevoerd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een jaar geleden was de overdracht, dan hebben ze dus gelijk gezeik gekregen.
Andere bronnen spreken van september 2023 dat het conflict ontstond.
Jajaquote:Op woensdag 17 januari 2024 14:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |