Dat dus, dan kan de man het op noodweer gooien bijvoorbeeld. Krijg je een heel andere zaak en strafeis.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:03 schreef grimselman het volgende:
[..]
Als de verdachte zijn verklaring weer intrekt of als het wapen niet van de dader maar van het slachtoffer was dan kan het best complex worden.
Slachtoffers.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:03 schreef grimselman het volgende:
[..]
Als de verdachte zijn verklaring weer intrekt of als het wapen niet van de dader maar van het slachtoffer was dan kan het best complex worden.
Weet ik niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals Broodje_Kroket hierboven ook zegt wordt het juridisch juist wel een vrij complexe zaak.
Er zijn dagen dat ik niet met een wapen op zak naar de buren ga.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat dus, dan kan de man het op noodweer gooien bijvoorbeeld. Krijg je een heel andere zaak en strafeis.
Klopt, maar we weten niet of de dader er met wapen naartoe is gegaan. Er zijn veel vermoedens op basis van filmpjes en foto's van social media.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Eigenrichting is juist niet verzachtend, eerder strafverzwarend.
Dat moet nog maar blijken uit het onderzoek.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Er zijn dagen dat ik niet met een wapen op zak naar de buren ga.
Ik zag dar er al iemand was die een lawaaidemonstratie uit solidariteit wilde houden en daarom informeerde waar Richard vastzat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat de gemeente niks organiseert voor die mensen.
In zo’n geval doen ze dat toch vaak voor aangeslagen inwoners? Staat in het artikel dat de gemeente dat niet gaat doen.
Gezien de voorliefde voor schieten van de dader, het feit dat hij al vroeg in de ochtend bij andermans huis was te vinden, één van de slachtoffers dood in haar auto is gevonden en zijn vrouw het al had over 'ik wilde hem er nog vanaf praten' in haar feesboekstreampje lijkt me noodweer een vrij kansloze exercitie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat dus, dan kan de man het op noodweer gooien bijvoorbeeld. Krijg je een heel andere zaak en strafeis.
Allemaal van tafel te vegen zonder echt bewijs.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Gezien de voorliefde voor schieten van de dader, het feit dat hij al vroeg in de ochtend bij andermans huis was te vinden, één van de slachtoffers dood in haar auto is gevonden en zijn vrouw het al had over 'ik wilde hem er nog vanaf praten' in haar feesboekstreampje lijkt me noodweer een vrij kansloze exercitie.
Dat bedoel ik, ik vermoed dat de gemeente denkt dat er gereld gaat worden dan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:07 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik zag dar er al iemand was die een lawaaidemonstratie uit solidariteit wilde houden en daarom informeerde waar Richard vastzat.
Mij wel, zelfs als de verdachte zijn verklaring intrekt. Met name voor de tweede moord.quote:
We wachten het proces wel af. Gelukkig dat we een ontwikkelde rechtsstaat hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Gezien de voorliefde voor schieten van de dader, het feit dat hij al vroeg in de ochtend bij andermans huis was te vinden, één van de slachtoffers dood in haar auto is gevonden en zijn vrouw het al had over 'ik wilde hem er nog vanaf praten' in haar feesboekstreampje lijkt me noodweer een vrij kansloze exercitie.
Er zal ongetwijfeld ook wel een conflict aan vooraf gegaan zijn. Maar noodweer lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We wachten het proces wel af. Gelukkig dat we een ontwikkelde rechtsstaat hebben.
Soms zitten dingen toch een tikkeltje anders.
Iemand achtervolgen en vervolgens koelbloedig executeren is niet echt noodweer meer pik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je ziet een man opgepakt worden, die roept iets en daarna sprinten er een drietal agenten naar het tweede lijk. Je hoeft er nou niet echt raketgeleerde voor te zijn om te weten wat daar gezegd is of wie in dit geval de dader is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:12 schreef onlogisch het volgende:
Forumgebruiker @:Caland werpt zich op als een echte Columbo nog voordat het sporenonderzoek is afgerond
Kan jij op basis van een dergelijk filmpje een oordeel vellen? Een filmpje dat is opgenomen door een persoon in zeer labiele toestand die op dat moment met zeer hoge snelheid over de weg raast?quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:07 schreef Caland het volgende:
'ik wilde hem er nog vanaf praten' in haar feesboekstreampje lijkt me noodweer een vrij kansloze exercitie.
Is dat bewezen dan? Allemaal spookverhalen heb ik het idee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Iemand achtervolgen en vervolgens koelbloedig executeren is niet echt noodweer meer pik.
Oke Judge Judy Jordiquote:Op woensdag 17 januari 2024 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal van tafel te vegen zonder echt bewijs.
Nee natuurlijk niet. Maar zo basaal zoals jij het allemaal schetst zal het niet verlopen. Het zal niet de meest moeilijke zaak worden maar hier worden nog wel wat dossiertjes mee gevuld.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Je ziet een man opgepakt worden, die roept iets en daarna sprinten er een drietal agenten naar het tweede lijk. Je hoeft er nou niet echt raketgeleerde voor te zijn om te weten wat daar gezegd is of wie in dit geval de dader is.
Of denk jij dat er nog iemand in de bosjes ligt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |