Ja, ook dat geloof ik meteen. Zo ken ik bijv. ook de verhalen wel over de Pekela’s en omstreken. Ik weet niet in welke capaciteit je destijds werkte, maar dat zou ook nog invloed kunnen hebben op het deel van de bevolking waarmee je in aanraking kwam.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen, maar dit staat wel echt bekend als een wat achtergesteld gebied in Drenthe.
Op woensdag 17 januari 2024 16:18 schreef pmponer het volgende:Inderdaadquote:Met een jachtvergunning kan je niet zomaar een pistool of revolver kopen, dit wordt niet gezien als een jachtwapen.
De politie weet van dit conflict en als ze hun werk goed doen dan nemen ze het wapen tijdelijk in bewaring. Doen ze bij vechtscheidingen ook.quote:Maar je kan bijvoorbeeld prima lid worden bij de schietvereniging in emmen, en dan een pistool of revolver kopen nadat je verlof is geregeld. Blijft je dan voldoen aan de minimale eisen is dit erg lang geldig.
Nou, zo’n type was die Richard misschien ook dus dat botste lekker.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het stuk uit het AD dat hier eerder werd geplaatst (link) gaf - vanuit de vriend van de Poolse man - ook wel aan dat de Poolse man echt Pools temperament had. Uit mijn ervaring met Polen (op de werkvloer) kan ik zeggen dat dat wel degelijk af en toe kan botsen. Het zijn harde werkers, maar zijn van nature niet een volk dat zich zo maar in de maling laat nemen of genoegen neemt met situaties die onrecht(matig) zijn.
Het verklaart de escalatie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, zo’n type was die Richard misschien ook dus dat botste lekker.
Ik vind het alsnog non-argumenten om ook maar iets te verklaren.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-tapijtrol~ab7389ee/quote:
quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Je vergeet nu voor het gemak wel even (en ik ga er maar even vanuit dat je dit niet met opzet doet) dat hij altijd zijn hand opstak naar buurtbewoners
Die man was stapelgek (geworden) als je goed naar dat filmpje van hem kijkt, dan zie je dat hij zich nog ergert aan een camera die daar hangt, nadat hij die mensen had vermoord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En deze Richard zegt dat hij enorm getreiterd werd door de slachtoffers. Buitenstaanders in de gemeenschap. Ja, het is niet direct heel vergezocht als iemand zegt dat hij ruzie heeft en getreiterd wordt. Dan denk je niet direct dat zich dat alleen in iemands hoofd afspeelt.
Ik speculeer hier nu enorm en de feiten zullen het uit moeten wijzen maar gezien wat ik nu allemaal weet en lees sluit ik niet uit dat een behoorlijk stuk van die treiterijen en bedreigingen zich vooral in zijn hoofd afgespeeld hebben.
Beetje kort door de bocht. Er zijn wel meer plekken waar schorriemorrie rond loopt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:25 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ik ken dankzij mijn werk beide gebieden redelijk goed.
De kleine driehoek die ik aanduidde, daar zaten op een gegeven moment 4 chapters van outlaw MC's![]()
Henk Kuipers komt er ook vandaan btw.
Eens hoorquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zelfde kun je zeggen voor de slachtoffers:
Eerst opgelicht, daarna zoontje gestalkt/bedreigd door een volwassen man, ook vanuit kant slachtoffer politie ingeschakeld, wellicht zelfs meerdere malen. Tsja, die waren er ook goed klaar mee. Zo klaar dat ze wilden verhuizen.
Maar die kans kregen ze niet aangezien ze zijn vermoord.
Ps ik doe nu precies hetzelfde als jij en veel anderen doen, niets meer, niets minder. Het is niet zo dat ik hier heilig in geloof. Het is eerder een voorbeeld hoe je de verhalen (roddels) van beiden partijen op verschillende subjectieve manieren kan gaan invullen.
Precies, ik denk dat Richard ook wel een vrij intimiderende man kan zijn (puur afgaand op zijn postuur) en dat kan dus vrij snel botsen/escaleren als je daar een temperamentvolle Pool tegenover zet.quote:
Ja duh. De minder bekwamen werden wat sneller opgespoord en werden slechts mono-moordenaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
De bekenste serie-moordenaars ter wereld functioneerden in het dagelijkse leven ook normaal.
Zo heb je bijvoorbeeld Emmercompascuum, wat van oudsher de bakermat is van het anarchisme, vroeger gekke dingen gezien, die jongens daar hadden altijd de wildste ideeen. Heb een keer gezien dat iemand met een buks achterop bij iemand op de brommer alle lantaarnpalen kapot schoot, echt bizar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ook dat geloof ik meteen. Zo ken ik bijv. ook de verhalen wel over de Pekela’s en omstreken. Ik weet niet in welke capaciteit je destijds werkte, maar dat zou ook nog invloed kunnen hebben op het deel van de bevolking waarmee je in aanraking kwam.
Oh dat vind ik nog niet eens zo bijzonder. Als het een jongere was dan, als het een gewone burgerlijke vent is wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zo heb je bijvoorbeeld Emmercompascuum, wat van oudsher de bakermat is van het anarchisme, vroeger gekke dingen gezien, die jongens daar hadden altijd de wildste ideeen. Heb een keer gezien dat iemand met een buks achterop bij iemand op de brommer alle lantaarnpalen kapot schoot, echt bizar.
Vent heeft het nadat hij zojuist twee mensen heeft vermoord meteen over een gefaalde rechtsstaat in zijn feesboekstreampje (nagenoeg de eerste zin). Zal mij niks verbazen als hij ergens in een wappiefuik is getrapt, dat gaat 9 van de 10 keer samen met psychische klachten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, ik denk dat Richard ook wel een vrij intimiderende man kan zijn (puur afgaand op zijn postuur) en dat kan dus vrij snel botsen/escaleren als je daar een temperamentvolle Pool tegenover zet.
Ok, succes.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:52 schreef Broodje_Kroket het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Er zijn wel meer plekken waar schorriemorrie rond loopt.
Daar zijn ook burenruzies of conflicten, maar misschien naar aanleiding van jouw opmerking moeten we toch eens kijken of er niets in het drinkwater zit wat dit veroorzaakt...
Nou ik reed een maand of wat geleden eens langs een huis waar ik gewoond heb, oa die windmolens doen me niet terug verlangen. Maar goed dat is wel erg off-topicquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Verder wel een leuk gebied. Wijds uitzicht, veel windmolens. En de soms/vaak levensgevaarlijke Drentse Mondenweg krijg je er gratis bij.
Kwam zo wel erg dichtbij het topic :-)quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:04 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou ik reed een maand of wat geleden eens langs een huis waar ik gewoond heb, oa die windmolens doen me niet terug verlangen. Maar goed dat is wel erg off-topic
De afstand tussen Klazienaveen en Weiteveen is wel 8 kilometer. Dus het lijkt mij, dat Richard zijn vermeende tegenstanders makkelijk kon vermijden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ingrid vertelde in haar stream dat Richard naar hun huis was gegaan. Hij heeft ze dus opgezocht lijkt het.
Die kwamen elkaar tegen omdat die paarden nog bij dat huis van de slachtoffers stonden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:08 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De afstand tussen Klazienaveen en Weiteveen is wel 8 kilometer. Dus het lijkt mij, dat Richard zijn vermeende tegenstanders makkelijk kon vermijden.
Grasveld tegenover de woning daar heeft hij de paarden nog lopen en een grote schuur.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:11 schreef GGMM het volgende:
Ik dacht dat het (zo goed als) buren waren ofzo
Waarom liep Richard dan te klagen dat er camera's in de buurt van de Polen hingen. Dat moeten die mensen toch zelf weten.
Misschien waren die op de wei met paarden gericht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:11 schreef GGMM het volgende:
Ik dacht dat het (zo goed als) buren waren ofzo
Waarom liep Richard dan te klagen dat er camera's in de buurt van de Polen hingen. Dat moeten die mensen toch zelf weten.
Tegenover de woning van die Pool?quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:14 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Grasveld tegenover de woning daar heeft hij de paarden nog lopen en een grote schuur.
Stapelgek, doorgeslagen, paar mensen vermoord maar toch ff een filmpje opnemen. Ik kan dat totaal niet rijmen maar misschien ligt dat aan mij.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:49 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die man was stapelgek (geworden) als je goed naar dat filmpje van hem kijkt, dan zie je dat hij zich nog ergert aan een camera die daar hangt, nadat hij die mensen had vermoord.
Dan heb je net twee mensen vermoord en dan zeg je "kijk daar hangt ook nog een camera."
Op ongeveer1.36 minuut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |