Ook dat is nog niet duidelijk. Ze kan ook thuis zijn gekomen, de situatie hebben gezien en toen geprobeerd hebben te vluchten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vrouw schijnt in haar auto doodgeschoten te zijn door Richard. Zij was onderweg terug naar huis na haar kinderen op school af te hebben gezet.
Dan nog. Het is geen Steven Seagal die met wat snelle handbewegingen een vuurwapen afpakt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vooralsnog is niet duidelijk of de vrouw thuis was op het moment dat het gebeurde.
Ja, weten wij veel wat zich daar voltrok en hoe het vuurwapen in het spel kwam.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan nog. Het is geen Steven Segal die met wat snelle handbewegingen een vuurwapen afpakt.
[ afbeelding ]
Ja maar misschien had zijn vrouw hem wel getreiterd of bedreigd, was hij naar de politie gestapt en had deze niks gedaan? Hoeft niet echt waar te zijn hoor, maar gewoon op social media stellen dat het zo is. Dan hebben meteen een aantal zwakbegaafden, die zelf (helaas) wel eens getreiterd of bedreigd zijn, meteen sympathie voor jouw moordende buurman en gunnen ze hem een lintje...quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zegt niks natuurlijk. Ik heb ook een buurman gehad die altijd vriendelijk zijn hand op stak. Die heeft uiteindelijk zijn vrouw in stukjes gesneden, in het tapijt gerold, bij het vuil gezet en is zelf voor de trein gesprongen.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)t-op-straat-gevonden
Ik vind dit niet echt te vergelijken met Richard.quote:De man had al langer psychische problemen. Een paar maanden geleden had hij geprobeerd zijn huis aan de Gordelweg op te blazen door de gaskraan open te draaien.
Buurt bezorgd
Hij is daarna opgenomen in een psychiatrische inrichting, maar een paar weken geleden werd hij daaruit ontslagen. De buurt maakte zich na zijn terugkeer al ernstige zorgen. Volgens een buurtbewoonster zei een wijkagent dat de politie niets kon doen.
Ik ken dankzij mijn werk beide gebieden redelijk goed.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Verder wel een leuk gebied. Wijds uitzicht, veel windmolens. En de soms/vaak levensgevaarlijke Drentse Mondenweg krijg je er gratis bij.
Het meest waarschijnlijke scenario is uiteraard dar de man met de jachtvergunning een wapen heeft meegebrachtquote:Op woensdag 17 januari 2024 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, weten wij veel wat zich daar voltrok en hoe het vuurwapen in het spel kwam.
Hij had eerder al geprobeerd zijn huis op te blazen door de gaskraan open te draaien, was verward.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)t-op-straat-gevonden
Het ging ook slechts om het gegeven dat het feit dat iemand altijd vriendelijk zijn hand opsteekt naar buurtbewoners niets zegt over iemands geestelijke toestand of waartoe hij in staat is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:25 schreef GGMM het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit niet echt te vergelijken met Richard.
De door jou genoemde driehoek ken ik persoonlijk wat minder goed, maar het Drentse Monden gebied was dan weer zo'n 6 jaar onderdeel van mijn werkgebied. Ik ben me daar toch bijzondere mensen tegen gekomen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:25 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ik ken dankzij mijn werk beide gebieden redelijk goed.
De kleine driehoek die ik aanduidde, daar zaten op een gegeven moment 4 chapters van outlaw MC's![]()
Henk Kuipers komt er ook vandaan btw.
Maar daar maakte buurtbewoners zich al langer zorgen staat er (behalve jij blijkbaar)quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het ging ook slechts om het gegeven dat het feit dat iemand altijd vriendelijk zijn hand opsteekt naar buurtbewoners niets zegt over iemands geestelijke toestand of waartoe hij in staat is.
Nou, ik woonde destijds niet next door hoor. Ik woonde om de hoek en zag hem regelmatig maar hij was weleens in de war inderdaad. Maar ook vaak gewoon normaal en merkte je er helemaal niks aan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had eerder al geprobeerd zijn huis op te blazen door de gaskraan open te draaien, was verward.
Doodnormale buurman?![]()
Wel naar voor je om dat mee te maken.
Wat zijn dat dan voor mensen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De door jou genoemde driehoek ken ik persoonlijk wat minder goed, maar het Drentse Monden gebied was dan weer zo'n 6 jaar onderdeel van mijn werkgebied. Ik ben me daar toch bijzondere mensen tegen gekomen.
Dat je dat dacht nadat hij twee mensen heeft vermoord.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:58 schreef onlogisch het volgende:
Ik krijg langzaam maar zeker het idee dat die hele Richard niet zo'n fris figuur is.
Ik heb mij er helemaal niet over uitgelaten of ik mij zorgen maakte of niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Maar daar maakte buurtbewoners zich al langer zorgen staat er (behalve jij blijkbaar)
Hier hoor ik louter positieve verhalen over Richard
De bekenste serie-moordenaars ter wereld functioneerden in het dagelijkse leven ook normaal.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb mij er helemaal niet over uitgelaten of ik mij zorgen maakte of niet.
Geestelijke problemen zijn niet altijd direct merkbaar voor de omgeving overigens. Helemaal niet bij buren of dorpsbewoners. Iemand kan er hele rare ideeën of gewoontes op nahouden en verder "normaal" functioneren.
Maar zei hij ook gedag erbij?quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat kan ik echt totaal niet rijmen met het feit dat hij altijd zijn hand opstak naar buurtgenoten.
Ik wil niet te veel generaliseren, maar ik ben daar redelijk wat mensen tegengekomen die hun leven lang weinig kansen hebben gehad, armoede, veel wantrouwen, heel erg naar binnen gekeerd (gericht op de gemeenschap van het dorp), ook wel redelijk wat schadelijk alcohol en drugsgebruik. Daarnaast hebben ze er (in mijn opvatting) regelmatig ook wel een bijzondere kijk op dingen. Misschien wat wereldvreemd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat zijn dat dan voor mensen?
En deze Richard zegt dat hij enorm getreiterd werd door de slachtoffers. Buitenstaanders in de gemeenschap. Ja, het is niet direct heel vergezocht als iemand zegt dat hij ruzie heeft en getreiterd wordt. Dan denk je niet direct dat zich dat alleen in iemands hoofd afspeelt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
De bekenste serie-moordenaars ter wereld functioneerden in het dagelijkse leven ook normaal.
Ge eens kijken in bepaalde wijken van (grote) steden en je komt hetzelfde tegen. Ook in zo’n provinciestad als Groningen zijn er wijken waar families al generaties in de bijstand zitten en waar je als je er niet zelf vandaan komt, met argwaan wordt benaderd (of erger, wordt weggepest).quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wil niet te veel generaliseren, maar ik ben daar redelijk wat mensen tegengekomen die hun leven lang weinig kansen hebben gehad, armoede, veel wantrouwen, heel erg naar binnen gekeerd (gericht op de gemeenschap van het dorp), ook wel redelijk wat schadelijk alcohol en drugsgebruik. Daarnaast hebben ze er (in mijn opvatting) regelmatig ook wel een bijzondere kijk op dingen. Misschien wat wereldvreemd.
Dat geloof ik meteen, maar dit staat wel echt bekend als een wat achtergesteld gebied in Drenthe.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ge eens kijken in bepaalde wijken van (grote) steden en je komt hetzelfde tegen. Ook in zo’n provinciestad als Groningen zijn er wijken waar families al generaties in de bijstand zitten en waar je als je er niet zelf vandaan komt, met argwaan wordt benaderd (of erger, wordt weggepest).
Je zegt het netjes, kleine aanvulling:quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik wil niet te veel generaliseren, maar ik ben daar redelijk wat mensen tegengekomen die hun leven lang weinig kansen hebben gehad, armoede, veel wantrouwen, heel erg naar binnen gekeerd (gericht op de gemeenschap van het dorp), ook wel redelijk wat schadelijk alcohol en drugsgebruik. Daarnaast hebben ze er (in mijn opvatting) regelmatig ook wel een bijzondere kijk op dingen. Misschien wat wereldvreemd.
Ook velen niet. Hadden vaak juist een parasiterende levensstijl.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
De bekenste serie-moordenaars ter wereld functioneerden in het dagelijkse leven ook normaal.
Het stuk uit het AD dat hier eerder werd geplaatst (link) gaf - vanuit de vriend van de Poolse man - ook wel aan dat de Poolse man echt Pools temperament had. Uit mijn ervaring met Polen (op de werkvloer) kan ik zeggen dat dat wel degelijk af en toe kan botsen. Het zijn harde werkers, maar zijn van nature niet een volk dat zich zo maar in de maling laat nemen of genoegen neemt met situaties die onrecht(matig) zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik speculeer hier nu enorm en de feiten zullen het uit moeten wijzen maar gezien wat ik nu allemaal weet en lees sluit ik niet uit dat een behoorlijk stuk van die treiterijen en bedreigingen zich vooral in zijn hoofd afgespeeld hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |