SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Kolere wat een waterquote:
Een brief die je niet wilt krijgenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:53 schreef Starhopper het volgende:
Het Markermeer gaat overstromen?![]()
"Verplaats belangrijke spullen naar de eerste verdieping"
[ afbeelding ]
Wie niet hoorn wil, moet maar voelenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:57 schreef Starhopper het volgende:
Hoogwater blijft zorgelijk in West-Friesland, maar maatregelen lijken op orde te zijn
En een uur na het plaatsen van dat artikel rukt de brandweer groots uit in Hoorn vanwege hoogwaterLijkt inderdaad goed op orde hoor
Dan ben je echt dom hequote:
Ome Henk vertelt altijd dezelfde verhalen bij het gourmetten.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:38 schreef StateOfMind het volgende:
Was net op de radio, storm Henk.
Het klinkt gewoon niet
Zou mooi zijn als Ingrid de volgende was. Helaas zijn ze voor Isha gegaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
Henk neemt wraak voor alle Henk en Ingrid grappen 😱
Ach, nog maar 78 dagen tot de lentequote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Maar goed, de feestdagen weer gehad, dus op naar het voorjaar. Jammer dat de 2 beroerdste maanden van het jaar net begonnen zijn.
Henk & Isha dan maar vanaf dan.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als Ingrid de volgende was. Helaas zijn ze voor Isha gegaan.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat is wel gruwlijk nat man, daar
[ afbeelding ]
Ingrid is gedumptquote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:07 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Henk & Isha dan maar vanaf dan.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:53 schreef StateOfMind het volgende:
Je zult nou maar op de camping zitten 😱
Yup... en dan eerst voor de zoveelste keer nog die enorme bak met regen en dan de wind er flink doorheen. Dat is een goed recept voor omwaaiende bomen, vooral als ze niet diep geworteld zijn.quote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:30 schreef StateOfMind het volgende:
Nu heb ik als reuma patiënt sowieso veel last en pijn met vochtig weer en vocht in de atmosfeer.
Dus de afgelopen weken/maanden waren niet fijn
Maar ik denk door de lage luchtdruk veroorzaakt door storm Henk heb ik sinds een uurtje ontzettend veel pijn
Pa maar even gebeld dat ie voor de zekerheid zijn auto maar moet verplaatsen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yup... en dan eerst voor de zoveelste keer nog die enorme bak met regen en dan de wind er flink doorheen. Dat is een goed recept voor omwaaiende bomen, vooral als ze niet diep geworteld zijn.
quote:
mwoa ik vind oktober altijd erg kut, zo na de zomer. Altijd grijs en altijd wind gecombineerd met regen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Maar goed, de feestdagen weer gehad, dus op naar het voorjaar. Jammer dat de 2 beroerdste maanden van het jaar net begonnen zijn.
HEftigquote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Met rechts kan ik mijn mobiel niet eens meer vasthouden nu
Nee, tenminste niet bij mij iig.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
HEftigIk dacht altijd dat het vooral met droog en koud weer pijnlijk was...
Niet binnen latenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:07 schreef byah het volgende:
Henk staat hier volle bak op mijn voordeur te beuken
Je zou altijd nog kunnen overwegen om te emigreren met behoud van... Maargoed, dit gaat wel heel erg offtopic.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:02 schreef StateOfMind het volgende:
Ik moet eigenlijk de buurman van @:dick_laurent worden
Dat zou voor mij goed zijn.
Voor hem wat minder
Jeetje, die naam heb ik lang niet gezien.quote:
Als piloot ook een van de momenten waar je echt voor en mee moet werken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:24 schreef Elan het volgende:
Wilde ff vliegtuigen spotten net maar het panorama platform is dicht, al heel lang blijkbaar lol
Machtig mooi een vliegtuig zien landen in storm.
Ga naar de plek bij de mcdonaldsquote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:24 schreef Elan het volgende:
Wilde ff vliegtuigen spotten net maar het panorama platform is dicht, al heel lang blijkbaar lol
Ik heb nog geen officiële diagnosestekker maar ook tig pijnpunten die met vochtig en windig weer lekker extra pijn gaan doen ja.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:30 schreef StateOfMind het volgende:
Nu heb ik als reuma patiënt sowieso veel last en pijn met vochtig weer en vocht in de atmosfeer.
Dus de afgelopen weken/maanden waren niet fijn
Maar ik denk door de lage luchtdruk veroorzaakt door storm Henk heb ik sinds een uurtje ontzettend veel pijn
Ja kicken, dat gejank van die motoren even een correctie links rechts en hupsakee. Schiphol is ook wel een makkelijk vliegveld heb ik me laten vertellen door iemand die piloot is. Madeira moeten ze speciale training voor krijgen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als piloot ook een van de momenten waar je echt voor en mee moet werken.
Bij Noordquote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ga naar de plek bij de mcdonalds
Al naar de huisarts geweest?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik heb nog geen officiële diagnosestekker maar ook tig pijnpunten die met vochtig en windig weer lekker extra pijn gaan doen ja.
Oei, en de komende dagen blijft het regenen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:37 schreef Starhopper het volgende:
Markermeer is sinds 18:00 20cm gestegen bij de Markerwadden en heeft nu extreem hoog bereikt![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bij Enkhuizen zelfs bijna 30cm gestegen!!! Wooow!
[ afbeelding ]
https://waterinfo.rws.nl/#/publiek/waterhoogte
Inmiddels weer 7cm gestegen bij beide meetpunten. Dit gaat echt heel rap zeg!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:37 schreef Starhopper het volgende:
Markermeer is sinds 18:00 20cm gestegen bij de Markerwadden en heeft nu extreem hoog bereikt![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Balen, het is open tot 17.00uur elke dagquote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:24 schreef Elan het volgende:
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:51 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb buiten bij de balkondeur van die lamellen hangen van zo'n vliegengordijn, die nu continue tegen het raam tikken met de uiteindes.
Mijn hond zit nu helemaal tegen mij aan geleund continue naar de balkondeur te kijken
Als het vanacht ook blijft stormen zal ze vanwege de rammelende dakpannen wel weer onder de dekens tegen mij aan komen kruipen![]()
Heb je een laffe tekkel?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:51 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb buiten bij de balkondeur van die lamellen hangen van zo'n vliegengordijn, die nu continue tegen het raam tikken met de uiteindes.
Mijn hond zit nu helemaal tegen mij aan geleund continue naar de balkondeur te kijken
Als het vanacht ook blijft stormen zal ze vanwege de rammelende dakpannen wel weer onder de dekens tegen mij aan komen kruipen![]()
Laf boerenfoxjequote:
Henk heeft een verjaarsdagkaartje gestuurd naar de Waddeneilandenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:24 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ergste moet nog komen. De Waddeneilanden staan morgen niet meer op de kaart.
Aldus Herman Finkers:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:37 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Volgens de wetenschap stijgt de zeespiegel met 10 centimeter per eeuw.
Ik heb het voor de aardigheid eens nagemeten, ik kwam al op een stijging van anderhalf meter in zes uur!
Het is niet 24/7 open nee, maar dat was het jaren geleden ook nietquote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:24 schreef Elan het volgende:
Lees het ja tot 17:00, waarschijnlijk ben ik er gewoon nooit na die tijd geweestquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is niet 24/7 open nee, maar dat was het jaren geleden ook niet
Het is ook niet 24/7 gesloten nu. Of nou ja, anderhalve maand geleden nog niet.
Wat is hier?quote:
NH niet ver bij de kust vandaan.quote:
Hier ook net iddquote:
Is weggewaaidquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:41 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Weerstation Vlissingen is ermee gestopt
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:51 schreef StateOfMind het volgende:
Tja, wat wil je in die open polder daarquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:44 schreef ddx het volgende:
Was vanavond ook flink oppassen op de windstoten met de fiets.
Erg vlagerige wind, sprak ook met de pontwachter bij Buitenhuizen en die gaf aan dat de windmeter hele tijd tussen de 6 en 9 aangaf.
Wind mee soms, dan ging je zonder trappen al 30+ en dat is hard zat in het donker.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tja, wat wil je in die open polder daarHad je wel windje mee?
Ja gevaarlijk! UIitkijken dat je niet in het water waait...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:46 schreef ddx het volgende:
[..]
Wind mee soms, dan ging je zonder trappen al 30+ en dat is hard zat in het donker.
En wind van zijkant was erg spannend.
Blij dat ik nu binnen zit iig
Lang geleden wel wat over aangegeven maar niet bij een reumatoloog geweest. Is er dan nog iets van behandeling of medicatie die pijn verlicht?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Al naar de huisarts geweest?
Toen ik ruim 13 jaar geleden besloot dat het misschien toch maar verstandig was om naar de huisarts te gaan, kwam ie vrij snel met de conclusie reuma.
Meteen doorverwezen naar een reumatoloog voor een intakegesprek en dat was ook meteen duidelijk.
Ik heb snel maar even de vuilnisemmer binnen gezet. Ik heb geen zin om hem morgen te gaan zoekenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:35 schreef Starhopper het volgende:
Max windstoot in IJmuiden van 118km/h tot nu toe. En het ergste moet nog komen.
De fuck, er stoppen nog meer weerstations met data doorgeven.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:41 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Weerstation Vlissingen is ermee gestopt
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:48 schreef Olga het volgende:
[..]
Ik heb snel maar even de vuilnisemmer binnen gezet. Ik heb geen zin om hem morgen te gaan zoeken
Wijk aan Zee ook dood nu.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De fuck, er stoppen nog meer weerstations met data doorgeven.
Had je liever Gerrit gehad?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:50 schreef Olga het volgende:
Maar goed we zijn weer de pineut in het noordwesten. Kuthenk
Zo beetje alles in Westen is uitgevallenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij het KNMI niet meer.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
We gaan er allemaal aan!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zo beetje alles in Westen is uitgevallen
Welneequote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We gaan er allemaal aan!!!!!!!!!
Gelukkig zit ik 3 hoogquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ach het is het westen van Nederland maarquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar is Vlissingen dood idd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:55 schreef Rabieluh het volgende:
Via de weergrafieken op buienradar https://www.buienradar.nl/nederland/weerbericht/weergrafieken zie ik ook geen updates meer voor Vlissingen.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ach het is het westen van Nederland maar
quote:
Of 7 september 1944. Die was nog ergerquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef quirina het volgende:
De storm van 25 januari 1990 was pas erg.
https://www.deorkaan.nl/storm-henk-pakt-gevel/quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef Starhopper het volgende:
Zaanse gevel is stuk![]()
[ afbeelding ]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)atste-ontwikkelingen
quote:De eigenaar heeft het pand nog maar sinds december. Hij zou deze maand beginnen aan een grondige verbouwing. Blijkbaar had de vorige eigenaar dat niet zo grondig gedaan bij het vernieuwen van de gevel.
De gevel zat alleen met purschuim en wat hout vast. Hierdoor bleek de gevel niet bestand tegen Henk. Een constructeur gaat beoordelen wat er nu moet gebeuren. De Westzijde is ter hoogte van Ameland in beide richtingen afgesloten voor verkeer. Het is nog niet bekend hoe lang dit gaat duren.
Een beunhaasquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:11 schreef ddx het volgende:
De gevel zat alleen met purschuim en wat hout vast.
'schat, het tocht hier, hoe kan dat nou ?'quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef Starhopper het volgende:
Zaanse gevel is stuk![]()
[ afbeelding ]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)atste-ontwikkelingen
Ik vind het hard zat zoquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef Sunri5e het volgende:
Gaat het in het oosten nog harder vanavond?
Broekerhaven in Bovenkarspel dreigt te overstromen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:14 schreef Ivy_Mike het volgende:
Kop van Noord-Holland in het rode gebied van de buienradar![]()
Het zeikt hier als de neten
Ja, die was cool. Mijn moeder haalde mij van school, bang voor rondvliegende dakpannen...de dag na de storm zijn we naar Katwijk gereden waar het opwaaiende zand tot ver achter de boulevard een deken had neergelegd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef quirina het volgende:
De storm van 25 januari 1990 was pas erg.
Dat is Gerard Joling.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook. Lig in bed en de wind giert aardig om het huis
Hoe laat?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:45 schreef Dutch_view het volgende:
Bij Hart van Nederland sprak net iemand over een verwachte windkracht 100
Wat betekent dat in de praktijk? Waar ligt het kritieke punt precies? Of hoe moet ik dit zien?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:43 schreef Starhopper het volgende:
Bijna extreem hoog water in EnkhuizenNog maar 5cm...
[ afbeelding ]
Waar het kritieke punt precies ligt weet ik niet. Maar ik neem aan dat er nog wel wat decimeters bij kunnen voor het echt een probleem gaat worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat betekent dat in de praktijk? Waar ligt het kritieke punt precies? Of hoe moet ik dit zien?
Weet jij of iemand dat?
Echt?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:17 schreef Papabear het volgende:
[..]
Broekerhaven in Bovenkarspel dreigt te overstromen.
Bij kritieke punt wordt er extra in de gaten gehouden, ze hebben altijd wel een marge dat ze aanhouden zodat er nog wat ruimte over is. Zodra ook dit dreigt wordt en grotere maatregelen getroffen maar in dit geval ben je eigenlijk al te laat mee, betekend dus dat het water dan kan doorstomen naar vaste land.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat betekent dat in de praktijk? Waar ligt het kritieke punt precies? Of hoe moet ik dit zien?
Weet jij of iemand dat?
Noordzee nu 9bft en die zal in redelijke tempo naar de kust gaan, hoogtepunt tussen nu en 2 uur vannacht.quote:
Nah, ze hebben vorige week al de sluisdeuren naar de binnenhaven gesloten en wat water weggepompt. En vanmorgen hebben ze ook (voor zover ik weet voor het eerst) de fietstunnel ernaast ook met zandzakken afgesloten zodat het buitendijkse water niet alsnog de binnenhaven instroomt.quote:
Als het eerder vanavond kielekiele was, dan zal het nu wel onderwater staan met de stormvloed.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:17 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nah, ze hebben vorige week al de sluisdeuren naar de binnenhaven gesloten en wat water weggepompt. En vanmorgen hebben ze ook (voor zover ik weet voor het eerst) de fietstunnel ernaast ook met zandzakken afgesloten zodat het buitendijkse water niet alsnog de binnenhaven instroomt.
In de buitenhaven was het wel eerder vanavond al kielekiele en ik zag net dat het bij het strandje erachter alles al onder staat.
Ja preciesquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het eerder vanavond kielekiele was, dan zal het nu wel onderwater staan met de stormvloed.
Zolang het maar buiten de dijk blijft.
zijn toch polen. die zijn toch al dronkenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:24 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja precies![]()
Heb je daar alleen nog Europarcs liggen, die mensen zullen ook wel niet relaxed zitten daar nu
Dat ik er van het weekend liep zaten er ook veel Duitsersquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
zijn toch polen. die zijn toch al dronken
Pas maar om dat Ingrid niet jaloers wordtquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:27 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga maar slapen zo. Met Henk naar bed
Ingrid gaat misschien wel na Henk komen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Pas maar om dat Ingrid niet jaloers wordt
KNMI heeft wat noordelijke provincies ondertussen ook opgeschaald naar code oranje.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:35 schreef BillDauterive het volgende:
Het waait hier harder dan ik verwacht had. Brr.
Nee Ishaquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ingrid gaat misschien wel na Henk komen.
Behandeling niet echt, het is ongeneeslijk, maar wel te remmen en te verlichten met medicijnen, absoluut.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Lang geleden wel wat over aangegeven maar niet bij een reumatoloog geweest. Is er dan nog iets van behandeling of medicatie die pijn verlicht?
Is je schutting wappie wappie?quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:01 schreef aloa het volgende:
Toch in het weekend even de schutting checken![]()
Hij staat gelukkig nog
Bij fibromyalgie, wat ik heb, heb je ook extra last van regen en kou bij bepaalde pijnpunten. Bij mij vooral handen, benen, kaak en borstkas, maar anderen hebben weer andere plekken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik heb nog geen officiële diagnosestekker maar ook tig pijnpunten die met vochtig en windig weer lekker extra pijn gaan doen ja.
Als er nog 6 cm komt wordt het drEnkelinghuizen denk ikquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Weet jij of iemand dat?
Beter blijven ze altijd binnen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 08:51 schreef Paul het volgende:
Gelukkig moesten Amsterdammers de hele nacht binnen blijven uit voorzorg!
Dat weet je niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:47 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag zelfs een ijsdag. Dat dat nog kan. Uiteraard blijft de kou maar een dag of 3 en daarna kwakkelen we gewoon weer door.
Ja, het vertrouwen dat we nog een beetje winter krijgen is wel weer weg. Niet dat die hoop er ooit echt serieus wasquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat weet je niet.
Nao en Ao index worden steeds positiever voor langer winterweer.
Moet alles wel goed liggen uiteraard.
Blijf hopenquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, het vertrouwen dat we nog een beetje winter krijgen is wel weer weg. Niet dat die hoop er ooit echt serieus was
Nou, uit het verleden is gebleken dat het nooit lang duurt. Soms een week of 10 dagen, maar meestal 3/4 dagen en dan kwakkelt het weer verder.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat weet je niet.
Nao en Ao index worden steeds positiever voor langer winterweer.
Moet alles wel goed liggen uiteraard.
Het verleden zegt niks over nu.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, uit het verleden is gebleken dat het nooit lang duurt. Soms een week of 10 dagen, maar meestal 3/4 dagen en dan kwakkelt het weer verder.
Het valt hier altijd goed op het verkeerde moment, zoals vorig jaar. Toen sloegen we de lente zo'n beetje over omdat die wind maar in de verkeerde koude hoek bleef.
Zie het zo weer gebeuren. Dat april en mei alles goed valt en het weer wekenlang smerig koud en nat is
Blijf hopenquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:13 schreef StateOfMind het volgende:
Is het Markermeer nog overstroomd?
Er is ook nog geen ssw split. Die komt natuurlijk weer te laatquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Het verleden zegt niks over nu.
En het is nu de perfecte tijd, zo begin januari. Beter dan halverwege februari of begin maart.
Gelukkig komt er een drogere periode aan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef ondeugend het volgende:
Amper 2 dagen van de maand verstreken en de Bilt is al op de helft van de gemiddelde neerslag januari.
En de Bilt is redelijk droog vergeleken met een groot deel van Nederland. Op sommige plaatsten al weer 60 mm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
71 mm is dus het gemiddelde voor de Bilt in januari
Ja dat is de verwachtingquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig komt er een drogere periode aan.
Huhquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat ziet er naar uit.
Maar eerst vrijdag weer de tuin sproeien.
Groenlo met 0 mm zal niet zo Groen meer zijn denk ik danquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef ondeugend het volgende:
Amper 2 dagen van de maand verstreken en de Bilt is al op de helft van de gemiddelde neerslag januari.
En de Bilt is redelijk droog vergeleken met een groot deel van Nederland. Op sommige plaatsten al weer 60 mm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vrijdag eerst weer een bak met regen.quote:
Ja klopt. Daarna droog...quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vrijdag eerst weer een bak met regen.
Tenminste dat staat er in de verwachting voor mijn regio.
Er lijkt toch een periode van misschien wel 10-14 droge dagen aan te brekenquote:
Geloof ik niks van. Bijna niet mogelijk in et herfst halfjaarquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er lijkt toch een periode van misschien wel 10-14 droge dagen aan te breken
Lekker fris en zonnetje zie ikquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan geloof je het nietquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Bijna niet mogelijk in et herfst halfjaar
Hier doen wij 5 maanden overquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pfffffffquote:
Zou mooi zijnquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De pluim zegt van wel.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Bijna niet mogelijk in et herfst halfjaar
Kan ik eindelijk wat in de tuin doen hopelijk. Ik wacht al sinds september (?) op wat droge dagen.quote:
Dit ja. Mijn tegels zijn groen van het vele waterquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kan ik eindelijk wat in de tuin doen hopelijk. Ik wacht al sinds september (?) op wat droge dagen.
dit zou wel een rare gewaarwording zijn. vrij uniek ook.quote:
Niks unieks aan hogedruk. Het moet alleen even goed liggen voor mooi zonnig en koud weer.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dit zou wel een rare gewaarwording zijn. vrij uniek ook.
maar eerst meemaken
Dat is hier ook. En dan ineens weer donkere lucht en een bui waar je U tegen zegt. Raar weer.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:33 schreef Hanca het volgende:
Hier nu zon en praktisch windstil, ik weet niet wat ik meemaak...
In het herfst halfjaar zo lang droog? Komt niet zo vaak voorquote:
Januari 2022 was eigenlijk ook vrij droog met na 10 januari een lange periode met (vrijwel) droog weer (5mm regen in 16 dagen).quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In het herfst halfjaar zo lang droog? Komt niet zo vaak voor. Het is sinds eind juni vorig jaar geen 2 weken achter elkaar meer droog geweest, dus zo makkelijk is dat hier niet. Zeker niet in de koude maanden.
Misschien kleine pakketten
[ twitter ]
2.5 uur vliegenquote:Op woensdag 3 januari 2024 15:42 schreef INViCTuS het volgende:
Ik heb zin in lente, mooi weer, zon en 15-18 graden
Ja, ga april pas. Maar heb al 5 weken vakantie staan.quote:
NAh zal erom hangen .. hopelijk wel ff lekker droog zonnig weer.. daarna komt de pleuris herfst er weer inquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:11 schreef Paul het volgende:
volgende week kunnen we schaatsen IT GIET OAN
quote:
Heb je hem weer sensatie ventquote:
Mooie gelegenheid om het te lerenquote:
Eerst winter met bakken sneeuw, daarna vrieskou zodat we kunnen schaatsenquote:
Het zijn gewoon van die aandachtshoeren en clickbaitsites die dit als winter des doods proberen te verkopen.quote:
Dit is de laatste die op weerplaza staat, is de nieuwe run kouder of warmer dan deze?quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
GFS pluim is niet van de laatste run.
kouderquote:Op woensdag 3 januari 2024 21:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is de laatste die op weerplaza staat, is de nieuwe run kouder of warmer dan deze?
Ga jij je gegevens nou maar even invullenquote:Op woensdag 3 januari 2024 21:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn gewoon van die aandachtshoeren en clickbaitsites die dit als winter des doods proberen te verkopen.
Ik vond die sneeuw van 2 of 3 jaar terug meer dan zatquote:Op woensdag 3 januari 2024 21:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Eerst winter met bakken sneeuw, daarna vrieskou zodat we kunnen schaatsenen dan in februari nieuwe bakken sneeuw erbij en dagen erna ruig weer! Eerste dagen 7bft, daarna richting 8bft uit het oosten
met daarna een polar low die even N/NO 11bft gaat geven
in maart nog de laatste winter prikkelen om daarna rustig weertje te gaan geven en warmer maar nog niet overdreven
![]()
Lente mag pas in mei komen, want april opnieuw bak sneeuw maar dan bij wind stil![]()
En toch zeg ik: DOEN!quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vond die sneeuw van 2 of 3 jaar terug meer dan zat
Lag hier 50 centimeter, en de weg die ik altijd gebruik om naar Nijmegen te rijden was volledig onbegaanbaar.
En de andere route, waar ik normaliter een minuut of 10 over doe, duurde toen ruim 3 kwartier.
Nee, zo'n pak is leuk voor kinderen of als je de deur niet uit hoeft.
Eerst nog even wat strenge vorst zodat de populatie ongedierte wat afneemt.quote:
Dat is de schuld van Rutte.quote:Op woensdag 3 januari 2024 22:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Eerst nog even wat strenge vorst zodat de populatie ongedierte wat afneemt.
Rutte Opkutte!quote:
Ziet er weer uit als een dag of 3/4 winter en daarna alweer kwakkelenquote:
Dan pak ik echt het eerste de beste vliegtuig naar het zuiden. Daar zal het dan vast ook niet te genieten zijn, maar het kan nooit zo erg zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2024 23:26 schreef quirina het volgende:
Oh ik dacht een nieuwe winter van 63… een mini ijstijd…. Elfstedentocht
Hier gaat iets mis.quote:
"Dude, where's my car?"quote:Op woensdag 3 januari 2024 23:45 schreef Momo het volgende:
Ook veel sneeuw in het noorden.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 3 januari 2024 23:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Doe dat hier ook een keer danquote:Op woensdag 3 januari 2024 23:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Vanaf zaterdag droog. Duurt misschien wel 8-10 dagen. Eerste paar dagen zelfs met zon. Echt ongekend. Jammer dat het geen 12 graden wordtquote:Op donderdag 4 januari 2024 10:37 schreef dick_laurent het volgende:
ook wat droger weer op zijn minst, hoop ik voor jullie dan
Natter kan nietquote:Op donderdag 4 januari 2024 10:37 schreef dick_laurent het volgende:
ook wat droger weer op zijn minst, hoop ik voor jullie dan
Miniwinter? Gewoon een paar koude dagen en nachtenquote:Op donderdag 4 januari 2024 10:31 schreef INViCTuS het volgende:
Aan de pluim te zien in onderstaand verhaal wordt het een mini wintertje en daarna weer Nederlands kwakkelweer waar je geen fuck aan hebt. vies koud
[ twitter ]
Vanaf ongeveer donderdag komen we dus weer in de grijze koude treurnis ohne ende terecht. Goh, de zon zou ook eens wat langer schijnen. Kansloos.
Eerst een klein beetje winter dan
[ twitter ]
Dag en nacht vorst noem ik wel winter. Ook al duurt dat maar een dag of 4. Is voor Nederland al heel wat :pquote:Op donderdag 4 januari 2024 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Miniwinter? Gewoon een paar koude dagen en nachten
Het is nu ook winterquote:Op donderdag 4 januari 2024 11:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dag en nacht vorst noem ik wel winter. Ook al duurt dat maar een dag of 4. Is voor Nederland al heel wat :p
Ik heb gisteren geleerd dat dit een beetje hetzelfde is als 1962, dus echt een ouderwetse winter.quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dag en nacht vorst noem ik wel winter. Ook al duurt dat maar een dag of 4. Is voor Nederland al heel wat :p
Nu bedoel je?quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb gisteren geleerd dat dit een beetje hetzelfde is als 1962, dus echt een ouderwetse winter.
Ik doe veel zuiniger dan vorig jaar en zit er amper onder, dus je bent gewoon kouder gaan wonen. Deze winter is kouder dan de vorige.quote:Op donderdag 4 januari 2024 11:37 schreef StateOfMind het volgende:
Wordt iig een leuke jaarafrekening in mei/juni qua energie
Normaliter is mijn dagelijkse gasverbruik van pakweg eind november tot ergens in februari als de temperatuur weer langzaam stijgt zo'n 4,5 kuub per dag.
Tot nu toe is dat zo'n beetje 2 tot 2,2 kuub per dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |