Zo beetje alles in Westen is uitgevallenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij het KNMI niet meer.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
We gaan er allemaal aan!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zo beetje alles in Westen is uitgevallen
Welneequote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We gaan er allemaal aan!!!!!!!!!
Gelukkig zit ik 3 hoogquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ach het is het westen van Nederland maarquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar is Vlissingen dood idd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:55 schreef Rabieluh het volgende:
Via de weergrafieken op buienradar https://www.buienradar.nl/nederland/weerbericht/weergrafieken zie ik ook geen updates meer voor Vlissingen.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ach het is het westen van Nederland maar
quote:
Of 7 september 1944. Die was nog ergerquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef quirina het volgende:
De storm van 25 januari 1990 was pas erg.
https://www.deorkaan.nl/storm-henk-pakt-gevel/quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef Starhopper het volgende:
Zaanse gevel is stuk![]()
[ afbeelding ]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)atste-ontwikkelingen
quote:De eigenaar heeft het pand nog maar sinds december. Hij zou deze maand beginnen aan een grondige verbouwing. Blijkbaar had de vorige eigenaar dat niet zo grondig gedaan bij het vernieuwen van de gevel.
De gevel zat alleen met purschuim en wat hout vast. Hierdoor bleek de gevel niet bestand tegen Henk. Een constructeur gaat beoordelen wat er nu moet gebeuren. De Westzijde is ter hoogte van Ameland in beide richtingen afgesloten voor verkeer. Het is nog niet bekend hoe lang dit gaat duren.
Een beunhaasquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:11 schreef ddx het volgende:
De gevel zat alleen met purschuim en wat hout vast.
'schat, het tocht hier, hoe kan dat nou ?'quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef Starhopper het volgende:
Zaanse gevel is stuk![]()
[ afbeelding ]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)atste-ontwikkelingen
Ik vind het hard zat zoquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef Sunri5e het volgende:
Gaat het in het oosten nog harder vanavond?
Broekerhaven in Bovenkarspel dreigt te overstromen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:14 schreef Ivy_Mike het volgende:
Kop van Noord-Holland in het rode gebied van de buienradar![]()
Het zeikt hier als de neten
Ja, die was cool. Mijn moeder haalde mij van school, bang voor rondvliegende dakpannen...de dag na de storm zijn we naar Katwijk gereden waar het opwaaiende zand tot ver achter de boulevard een deken had neergelegd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef quirina het volgende:
De storm van 25 januari 1990 was pas erg.
Ik ook. Lig in bed en de wind giert aardig om het huisquote:
Dat is Gerard Joling.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook. Lig in bed en de wind giert aardig om het huis
Hoe laat?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:45 schreef Dutch_view het volgende:
Bij Hart van Nederland sprak net iemand over een verwachte windkracht 100
Wat betekent dat in de praktijk? Waar ligt het kritieke punt precies? Of hoe moet ik dit zien?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:43 schreef Starhopper het volgende:
Bijna extreem hoog water in EnkhuizenNog maar 5cm...
[ afbeelding ]
Waar het kritieke punt precies ligt weet ik niet. Maar ik neem aan dat er nog wel wat decimeters bij kunnen voor het echt een probleem gaat worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat betekent dat in de praktijk? Waar ligt het kritieke punt precies? Of hoe moet ik dit zien?
Weet jij of iemand dat?
Echt?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:17 schreef Papabear het volgende:
[..]
Broekerhaven in Bovenkarspel dreigt te overstromen.
Bij kritieke punt wordt er extra in de gaten gehouden, ze hebben altijd wel een marge dat ze aanhouden zodat er nog wat ruimte over is. Zodra ook dit dreigt wordt en grotere maatregelen getroffen maar in dit geval ben je eigenlijk al te laat mee, betekend dus dat het water dan kan doorstomen naar vaste land.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat betekent dat in de praktijk? Waar ligt het kritieke punt precies? Of hoe moet ik dit zien?
Weet jij of iemand dat?
Noordzee nu 9bft en die zal in redelijke tempo naar de kust gaan, hoogtepunt tussen nu en 2 uur vannacht.quote:
Nah, ze hebben vorige week al de sluisdeuren naar de binnenhaven gesloten en wat water weggepompt. En vanmorgen hebben ze ook (voor zover ik weet voor het eerst) de fietstunnel ernaast ook met zandzakken afgesloten zodat het buitendijkse water niet alsnog de binnenhaven instroomt.quote:
Als het eerder vanavond kielekiele was, dan zal het nu wel onderwater staan met de stormvloed.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:17 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nah, ze hebben vorige week al de sluisdeuren naar de binnenhaven gesloten en wat water weggepompt. En vanmorgen hebben ze ook (voor zover ik weet voor het eerst) de fietstunnel ernaast ook met zandzakken afgesloten zodat het buitendijkse water niet alsnog de binnenhaven instroomt.
In de buitenhaven was het wel eerder vanavond al kielekiele en ik zag net dat het bij het strandje erachter alles al onder staat.
Ja preciesquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het eerder vanavond kielekiele was, dan zal het nu wel onderwater staan met de stormvloed.
Zolang het maar buiten de dijk blijft.
zijn toch polen. die zijn toch al dronkenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:24 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja precies![]()
Heb je daar alleen nog Europarcs liggen, die mensen zullen ook wel niet relaxed zitten daar nu
Dat ik er van het weekend liep zaten er ook veel Duitsersquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
zijn toch polen. die zijn toch al dronken
Pas maar om dat Ingrid niet jaloers wordtquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:27 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga maar slapen zo. Met Henk naar bed
Ingrid gaat misschien wel na Henk komen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Pas maar om dat Ingrid niet jaloers wordt
KNMI heeft wat noordelijke provincies ondertussen ook opgeschaald naar code oranje.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:35 schreef BillDauterive het volgende:
Het waait hier harder dan ik verwacht had. Brr.
Nee Ishaquote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ingrid gaat misschien wel na Henk komen.
Behandeling niet echt, het is ongeneeslijk, maar wel te remmen en te verlichten met medicijnen, absoluut.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Lang geleden wel wat over aangegeven maar niet bij een reumatoloog geweest. Is er dan nog iets van behandeling of medicatie die pijn verlicht?
Is je schutting wappie wappie?quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:01 schreef aloa het volgende:
Toch in het weekend even de schutting checken![]()
Hij staat gelukkig nog
Bij fibromyalgie, wat ik heb, heb je ook extra last van regen en kou bij bepaalde pijnpunten. Bij mij vooral handen, benen, kaak en borstkas, maar anderen hebben weer andere plekken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik heb nog geen officiële diagnosestekker maar ook tig pijnpunten die met vochtig en windig weer lekker extra pijn gaan doen ja.
Als er nog 6 cm komt wordt het drEnkelinghuizen denk ikquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Weet jij of iemand dat?
Beter blijven ze altijd binnen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 08:51 schreef Paul het volgende:
Gelukkig moesten Amsterdammers de hele nacht binnen blijven uit voorzorg!
Dat weet je niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:47 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag zelfs een ijsdag. Dat dat nog kan. Uiteraard blijft de kou maar een dag of 3 en daarna kwakkelen we gewoon weer door.
Ja, het vertrouwen dat we nog een beetje winter krijgen is wel weer weg. Niet dat die hoop er ooit echt serieus wasquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat weet je niet.
Nao en Ao index worden steeds positiever voor langer winterweer.
Moet alles wel goed liggen uiteraard.
Blijf hopenquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, het vertrouwen dat we nog een beetje winter krijgen is wel weer weg. Niet dat die hoop er ooit echt serieus was
Nou, uit het verleden is gebleken dat het nooit lang duurt. Soms een week of 10 dagen, maar meestal 3/4 dagen en dan kwakkelt het weer verder.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat weet je niet.
Nao en Ao index worden steeds positiever voor langer winterweer.
Moet alles wel goed liggen uiteraard.
Het verleden zegt niks over nu.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, uit het verleden is gebleken dat het nooit lang duurt. Soms een week of 10 dagen, maar meestal 3/4 dagen en dan kwakkelt het weer verder.
Het valt hier altijd goed op het verkeerde moment, zoals vorig jaar. Toen sloegen we de lente zo'n beetje over omdat die wind maar in de verkeerde koude hoek bleef.
Zie het zo weer gebeuren. Dat april en mei alles goed valt en het weer wekenlang smerig koud en nat is
Blijf hopenquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:13 schreef StateOfMind het volgende:
Is het Markermeer nog overstroomd?
Er is ook nog geen ssw split. Die komt natuurlijk weer te laatquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Het verleden zegt niks over nu.
En het is nu de perfecte tijd, zo begin januari. Beter dan halverwege februari of begin maart.
Gelukkig komt er een drogere periode aan.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef ondeugend het volgende:
Amper 2 dagen van de maand verstreken en de Bilt is al op de helft van de gemiddelde neerslag januari.
En de Bilt is redelijk droog vergeleken met een groot deel van Nederland. Op sommige plaatsten al weer 60 mm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
71 mm is dus het gemiddelde voor de Bilt in januari
Ja dat is de verwachtingquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig komt er een drogere periode aan.
Huhquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat ziet er naar uit.
Maar eerst vrijdag weer de tuin sproeien.
Groenlo met 0 mm zal niet zo Groen meer zijn denk ik danquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef ondeugend het volgende:
Amper 2 dagen van de maand verstreken en de Bilt is al op de helft van de gemiddelde neerslag januari.
En de Bilt is redelijk droog vergeleken met een groot deel van Nederland. Op sommige plaatsten al weer 60 mm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
71 mm is dus het gemiddelde voor de Bilt in januari
Vrijdag eerst weer een bak met regen.quote:
Ja klopt. Daarna droog...quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vrijdag eerst weer een bak met regen.
Tenminste dat staat er in de verwachting voor mijn regio.
Er lijkt toch een periode van misschien wel 10-14 droge dagen aan te brekenquote:
Geloof ik niks van. Bijna niet mogelijk in et herfst halfjaarquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er lijkt toch een periode van misschien wel 10-14 droge dagen aan te breken
Lekker fris en zonnetje zie ikquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er lijkt toch een periode van misschien wel 10-14 droge dagen aan te breken
Dan geloof je het nietquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Bijna niet mogelijk in et herfst halfjaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |