Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[..] Prima dat je die Londen show onder de aandacht brengt. Elk jaar weer het ultieme nieuwsjaarsspektakel, die we om 1.00 uur hier altijd live bekijken…
Ja en jij hebt mij er ooit een keer op gewezen en vanaf dat moment kijk ik hem ook elk jaar.
Kan nog niet echt wennen aan die nieuwe spelling die vandaag inging
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Prima dat je die Londen show onder de aandacht brengt. Elk jaar weer het ultieme nieuwsjaarsspektakel, die we om 1.00 uur hier altijd live bekijken…
Zulke shows hier ook invoeren en particulier vuurwerk afschaffen
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Op maandag 1 januari 2024 12:20 schreef BillDauterive het volgende: Hoezo hebben mensen het hier over een zwart gat? Het is 1 januari, het moment om de top 2000 à gogo's terug te kijken
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Yes, ik luister ieder jaar in januari de lijst op Spotify Gijs/Ruud-loos terug tijdens werkuren. Ik ben nu niet aan het werk, maar het zijn er 500 meer en ik zit al sinds september '22 onafgebroken in de lijstjesflow, dus ff tempo erin anders komt er nooit een einde aan.
[..] Yes, ik luister ieder jaar in januari de lijst op Spotify Gijs/Ruud-loos terug tijdens werkuren. Ik ben nu niet aan het werk, maar het zijn er 500 meer en ik zit al sinds september '22 onafgebroken in de lijstjesflow, dus ff tempo erin anders komt er nooit een einde aan.
Heb jij, of iemand anders, daarvoor zo'n mooie 2500-1 spotify playlist gemaakt om te kunnen delen met mij?
Op maandag 1 januari 2024 13:52 schreef alopio het volgende: Heel raar, ben aan het opruimen, kerstboom eruit, stofzuigen, dweilen. Vind ik opeens allemaal broekjes.
Kunnen we volgend jaar de Bankzitters, Oos Joost, Ge Reijnders en dat soort prul uit de Top 2000 laten aub ? Alvast bedankt en natuurlijk een Gelukkig Nieuwjaar !!
[..] Dit woont echt rent free in mn hoofd het hele jaar
Ik luister anders geen radio 2. Maar een enkele keer ergens in het voorbijgaan wel. Als ik dan 'ster' hoor heb ik ook de neiging om dit te zeggen of ergens te posten
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer Ik niet meer kan, Niet meer ik Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Ik luister anders geen radio 2. Maar een enkele keer ergens in het voorbijgaan wel. Als ik dan 'ster' hoor heb ik ook de neiging om dit te zeggen of ergens te posten
Nee, heb vaak gewoon spotify aanstaan...
Maar elke keer dat ik STER hoor heb ik inderdaad diezelfde neiging
Nou, de post-t2000 depressie is ingekickt hiero. Ben weer thuis inmiddels. Ik heb met mn maat alleen maar viesdik hapjes gegeten, geblowd en top 2000 opgezet. Daarna nog Mastermovies en de lullo's gekeken.
Ik kwam er toen ook achter dat ik af en toe een verkeerde citaat had gemaakt hiero. Toen de lullo's pizza bestelden wouden ze die ene met artisjokkenhartjes maar dan zonder aritsjokkenhartjes en ik zei als ik dat citeerde steeds kappertjes Afijn, dat terzijde
Het is opeens zo stil, in meerdere opzichten. Maar, we hebben wel gelachen he?
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op maandag 1 januari 2024 15:01 schreef MTheBassman het volgende: We waren trouwens op de PIEK van onze high toen shine on you crazy diamond kwam. Dat was GENOT..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Op maandag 1 januari 2024 15:27 schreef TLC het volgende: Dit was veruit het leukste vond ik in de Top 2000, het was ergens rond vieren in de nacht maar het was zo leuk om te zien
Op maandag 1 januari 2024 15:27 schreef TLC het volgende: Dit was veruit het leukste vond ik in de Top 2000, het was ergens rond vieren in de nacht maar het was zo leuk om te zien
Het nummer heet niet eens This Town, zal This Plan wel geweest zijn
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Heer Chufi Folle lok en seine. [ afbeelding ]
Prinstentuin?
[..] Wat boeit dat nou eigenlijk? Nu waren de de posts meer inhoudelijk.
Bron?
Op maandag 1 januari 2024 16:16 schreef ok01 het volgende: Mis jullie wel hoor Muziek is niet zo leuk om te luisteren als ik er niet hier over kan posten
Op maandag 1 januari 2024 16:16 schreef ok01 het volgende: Mis jullie wel hoor Muziek is niet zo leuk om te luisteren als ik er niet hier over kan posten
Nee ik zit ook alleen met Spotify.
Wat is jullie favoriete nummer op dit moment? ( ik nooit een forever favoriet kiezen, vandaar )
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje" -Scorpion_17
Wat is jullie favoriete nummer op dit moment? ( ik nooit een forever favoriet kiezen, vandaar )
Ik zit nu flightsim Project Wingman te spelen met de muziek van Jose Pavli er onder. Redline is een heerlijk electro nummer met een flinke scheut Daft Punk invloed
Ter illustratie een opname van de missie Express Highway waar ie in zit (start bij 3m30)
Sta veel te hoog in de lijstjes, moet maar weer eens wat geld gaan verdienen voor de baas.
Ik heb het juist andersom gedaan, drie dagen vrij voor kerst (lang weekend vakantie), dan drie dagen werken tussen kerst en nieuw en nu nog een week. Even rust.
Ongetwijfeld een nummer van Cardiacs, maar welke, da's ook nog een lastige Denk dat dit by far een van mijn favorietste nummers van ze is, alhoewel het misschien niet per se hun makkelijkste nummer is
[..] Ik heb het juist andersom gedaan, drie dagen vrij voor kerst (lang weekend vakantie), dan drie dagen werken tussen kerst en nieuw en nu nog een week. Even rust.
Ik heb ook "gewerkt" tussen Kerst en Oud en Nieuw. Vandaar ook de .
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Hier maar de Top2000 spotify lijst aangezet.... handig SKIP
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Op maandag 1 januari 2024 19:09 schreef Gunner het volgende: Zeker weten. Nu zie ik in andere topics weer de ongezelligheid en overdraagzaamheid waar dit een warm bad was.
Dergelijke topics vermijd ik zoveel mogelijk, Fok hoort fun te zijn geen ergenis
Zo kijk ik er ook naar. Als het echt daadwerkelijk zo simpel is, maar dat gaan we de komende maanden dus zien. Heb je een plan of ga je ze gewoon maximaal spammen in de app?
[..] Zo kijk ik er ook naar. Als het echt daadwerkelijk zo simpel is, maar dat gaan we de komende maanden dus zien. Heb je een plan of ga je ze gewoon maximaal spammen in de app?
Ik ga nummers aanvragen eb kijken of we hier of elders voor wat lijsten die ze uitzenden wellicht wat gezamenlijke favorieten kunnen stemmen zodat ze iig op de lijst konen. Zowel bij hun ko inkijken lijst als 90s. Daarvan weet ik zeker dat ze erin komen. Bij verzoekjes weet ik t niet 10o pct zeker, jij wel?
Ik sta ook open voor suggesties voor andere manieren
Op maandag 1 januari 2024 19:09 schreef Gunner het volgende: Zeker weten. Nu zie ik in andere topics weer de ongezelligheid en overdraagzaamheid waar dit een warm bad was.
Fok blijft ergens t kampioenschap elkaar vliegen afvangen met gevatte opmerkingen en kommaneuken
En nee, dat heb je niet. De groeten. (Als iemand mij zegt dat dit een schaduwaccount van Danny is die zo probeert mensen een FOKAbo te ontlokken, omdat ze daarmee users kunnen uitzetten - dan zou me dat niks verbazen ook).
[..] Fok blijft ergens t kampioenschap elkaar vliegen afvangen met gevatte opmerkingen en kommaneuken
Er waren heus wel momenten dat dit ook in het Top 2000-topic speelde (Of, nou ja, zie hierboven), maar de algehele collectieve afkeer op schijtlollige momenten (Walsje) die soms faliekant misgingen (Happy New Year oefenen met Morad) vierde wel hoogtij, ja.
[..] Ik ken je niet, maar toch heb ik beter geleerd.
En nee, dat heb je niet. De groeten. (Als iemand mij zegt dat dit een schaduwaccount van Danny is die zo probeert mensen een FOKAbo te ontlokken, omdat ze daarmee users kunnen uitzetten - dan zou me dat niks verbazen ook).
[..] Ik ga nummers aanvragen eb kijken of we hier of elders voor wat lijsten die ze uitzenden wellicht wat gezamenlijke favorieten kunnen stemmen zodat ze iig op de lijst konen. Zowel bij hun ko inkijken lijst als 90s. Daarvan weet ik zeker dat ze erin komen. Bij verzoekjes weet ik t niet 10o pct zeker, jij wel?
Ik sta ook open voor suggesties voor andere manieren
Ik ga wel wat dingen aanvragen gedurende het jaar. Maar ik ga het niet te ingewikkeld maken, het moet wel haalbaar zijn.
Een chef ben ik niet. Mijn kookkunsten zijn daar niet goed genoeg voor.
Maar ga je serieus proberen de inhoud van de lijst met een eenmansactie proberen te beïnvloeden? Zo ja, waarom al die moeite, los van de tijd die je er kennelijk voor hebt?
[..] Een chef ben ik niet. Mijn kookkunsten zijn daar niet goed genoeg voor.
Maar ga je serieus proberen de inhoud van de lijst met een eenmansactie proberen te beïnvloeden? Zo ja, waarom al die moeite, los van de tijd die je er kennelijk voor hebt?
Oh nee, dat is wel heel extreem. Maar we hadden vastgesteld dat er een overeenkomst is tussen random toevoegingen en 1x in het jaar ergens gedraaid worden toch? Ik ben dan wel het type Pipo dat ook echt wil zien of dat waar is.
En dat doe je dan door het zelf aan te pakken. Ik ga niet BoRhap van de troon stoten of zo, maar mocht iets gedraaid worden, dan wil ik op 1 december weleens zien of we definitief uitsluitsel krijgen.
En ik ga dan natuurlijk niet mikken op The First Rebirth ofzo (om iets wat wij gemeen hebben te noemen), ik ga dan voor iets wat er niet staat, wat me wel enigszins aanspreekt en wat ook nog kans van slagen heeft. Dat klinkt misschien als veel moeite, maar ik denk dat deze uitleg meer tijd in beslag nam.
[..] Oh nee, dat is wel heel extreem. Maar we hadden vastgesteld dat er een overeenkomst is tussen random toevoegingen en 1x in het jaar ergens gedraaid worden toch? Ik ben dan wel het type Pipo dat ook echt wil zien of dat waar is.
En dat doe je dan door het zelf aan te pakken. Ik ga niet BoRhap van de troon stoten of zo, maar mocht iets gedraaid worden, dan wil ik op 1 december weleens zien of we definitief uitsluitsel krijgen.
En ik ga dan natuurlijk niet mikken op The First Rebirth ofzo (om iets wat wij gemeen hebben te noemen), ik ga dan voor iets wat er niet staat, wat me wel enigszins aanspreekt en wat ook nog kans van slagen heeft. Dat klinkt misschien als veel moeite, maar ik denk dat deze uitleg meer tijd in beslag nam.
Dus door songs aan te vragen (via de Radio2 app?) proberen songs gedraaid te krijgen, die dan vervolgens in de keuzelijst zouden moeten komen, etc. etc. Ik ben oprecht benieuwd naar het resultaat…
[..] Dus door songs aan te vragen (via de Radio2 app?) proberen songs gedraaid te krijgen, die dan vervolgens in de keuzelijst zouden moeten komen, etc. etc. Ik ben oprecht benieuwd naar het resultaat…
Ik dus ook, ik kan me niet voorstellen dat het zo simpel is. Maar het is wel een leuke sidehustle voor dit jaar, waar we allemaal idioot veel plezier van kunnen hebben als het waar blijkt, hahaha.
[..] Ik dus ook, ik kan me niet voorstellen dat het zo simpel is. Maar het is wel een leuke sidehustle voor dit jaar, waar we allemaal idioot veel plezier van kunnen hebben als het waar blijkt, hahaha.
Ik ken een FOK'ker die, toen Gerard Ekdom nog bij Radio 2 draaide, bewust een zogenaamd 'vergeten' song bij Dr. Pop had ingediend, die hij zelf dondersgoed kende, om zo die plaat weer eens gedraaid te krijgen op de radio. En dat is hem gelukt…
[..] Ik ken een FOK'ker die, toen Gerard Ekdom nog bij Radio 2 draaide, bewust een zogenaamd 'vergeten' song bij Dr. Pop had ingediend, die hij zelf dondersgoed kende, om zo die plaat weer eens gedraaid te krijgen op de radio. En dat is hem gelukt…
[..] Ik dus ook, ik kan me niet voorstellen dat het zo simpel is. Maar het is wel een leuke sidehustle voor dit jaar, waar we allemaal idioot veel plezier van kunnen hebben als het waar blijkt, hahaha.
Waar kan ik dit doen? Dan ga ik kijken of ik op die manier iets van Cardiacs in de keuzelijst kan krijgen Als die erin zou komen zou die methode dus moeten werken, want no way in hell dat die band anders op de keuzelijst komt
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Ik ben maar eens wat Top 2000 a gogo gaan kijken. En liep vandaag over straat en riep plotseling 'ster' en 'al besproken' naar voorbijgangers. Ik moet er dus nog even aan wennen dat de Top 2000 écht voorbij is.
That's history. I say history because it happened in the past. Murray Walker
[..] Ik ken een FOK'ker die, toen Gerard Ekdom nog bij Radio 2 draaide, bewust een zogenaamd 'vergeten' song bij Dr. Pop had ingediend, die hij zelf dondersgoed kende, om zo die plaat weer eens gedraaid te krijgen op de radio. En dat is hem gelukt…
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Beetje laat maar ik wens alle users een heel gelukkig en gezond 2024 toe. Het was wederom een zeer gezellige editie en dit topic voelt ondertussen toch ook als een soort 'Oudjaarstraditie'. Tot de volgende editie eind dit jaar!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
[..] Zocht ie toevallig een plaat met een kettingzaag? @:wolfrolf @:Pino112
Nee, maar wat het wel was, weet ik niet meer. Het was een relatief bekende popsong en de vraag, persoonlijk toegelicht door de FOK'ker, aan Gerard Ekdom/Dr. Pop hoorde ik toevallig op de radio voorbij komen. Toen ik de FOK'ker vroeg waarom hij die plaat als 'vergeten' had aangevraagd, vertelde hij me de werkelijke reden…
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Mochten jullie je afvragen of ik niet een dag te laat ben, dat komt als volgt. Ik was dus zoals gezegd met mijn vrouw bij vrienden in België. Maar de gastvrouw aldaar was helemaal niet fit en overprikkeld en kon geen muziek verdragen. Dus geen Top 2000 voor mij op oudejaarsavond Dat was echt een flinke deceptie natuurlijk.
Gelukkig is mijn vrouw heel lief en begripvol en wilde ze best met mij vandaag de laatste 7 uurtjes terugluisteren. 3 vanmiddag in de auto, en de laatste 4 uur integraal op de bank, exact 24 uur na de eigenlijke uitzending. Bij die laatste uurtjes heb ik ook met 24 uur vertraging jullie livetopics gevolgd en daardoor had ik toch nog een beetje het echte oudejaarsavond-gevoel Dus als jullie ineens nog random extra likes hebben gekregen op posts van gisteren weten jullie hoe het komt!
Nog even het laatste topic bijlezen en dan ben ik weer helemaal bij
Op zondag 31 december 2023 23:57 schreef Evenstar het volgende: We are going to die, and that makes us the lucky ones Most people are never going to die because they are never going to be born The potential people who could have been here in my place But who will in fact never see the light of day outnumber the sand grains of Sahara Certainly those unborn ghosts include greater poets than Keats, scientists greater than Newton We know this because the set of possible people allowed by our DNA
So massively exceeds the set of actual people In the teeth of those stupefying odds it is you and I, in our ordinariness, that are here We privileged few, who won the lottery of birth against all odds How dare we whine at our inevitable return to that prior state From which the vast majority have never stirred?
There is grandeur in this view of life, with its several powers Having been originally breathed into a few forms or into one And that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity From so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been And are being, evolved
Bij mij staat die trouwens op 21, dus zou het walvisgeluid alsnog niet de plaats van de gong innemen. Maar een episch einde van de lijst zou het wel zijn.
Mochten jullie je afvragen of ik niet een dag te laat ben, dat komt als volgt. Ik was dus zoals gezegd met mijn vrouw bij vrienden in België. Maar de gastvrouw aldaar was helemaal niet fit en overprikkeld en kon geen muziek verdragen. Dus geen Top 2000 voor mij op oudejaarsavond Dat was echt een flinke deceptie natuurlijk.
Gelukkig is mijn vrouw heel lief en begripvol en wilde ze best met mij vandaag de laatste 7 uurtjes terugluisteren. 3 vanmiddag in de auto, en de laatste 4 uur integraal op de bank, exact 24 uur na de eigenlijke uitzending. Bij die laatste uurtjes heb ik ook met 24 uur vertraging jullie livetopics gevolgd en daardoor had ik toch nog een beetje het echte oudejaarsavond-gevoel Dus als jullie ineens nog random extra likes hebben gekregen op posts van gisteren weten jullie hoe het komt!
Nog even het laatste topic bijlezen en dan ben ik weer helemaal bij
Wat een kútfeest als je dan zonder muziek (niet alleen Top 2000 maar gewoon compleet muziekloos) oudejaarsavond moet meemaken. En ja, overprikkeld zijn is zwaar klote, maar dit is wel heel sneu.
Op maandag 1 januari 2024 12:20 schreef BillDauterive het volgende: Hoezo hebben mensen het hier over een zwart gat? Het is 2 januari, het moment om de top 2000 à gogo's terug te kijken
FYP
Ik heb het grootste deel van 1 januari geslapen. Nu wel klaarwakker
Perfecte moment om aan de Top 2000 à gogo's te beginnen
Waar ik nu naar luister
CHVRCHES - Heaven/Hell
quote:
Do you ever wonder what we learned? We can raise our glasses Dancing on the ashes as it burns Have you reached the point of no return? We can raise our glasses Dancing on the ashes as it burns
Is this heaven or is this hell? Through a silver screen, you're sayin' what you mean But I can't tell Is this heaven or is this hell? If none of this is real, then show me what you feel 'Cause I can't tell
Het zwarte gat voelde gisteren even als de hel, maar nu ik de laatste berichten heb teruggelezen voel ik me weer werelds Top 2000 afterglow (ik hou zo van deze reeks, het leukste eindejaarsfeestje )
[ Bericht 4% gewijzigd door Gretzl op 02-01-2024 04:52:36 ]
Dat is wennen, het nieuws via RTL4 ipv via SR en Top2000.....
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
Bart Arens op Radio 2 zojuist met Stil In Mij van De Dijk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Laatste avond tussen 19 en 21 uur, misschien nog later. Ze zong onder andere bij Linkin Park - In The End en ik dacht Metallica.
[..] Laatste avond tussen 19 en 21 uur, misschien nog later. Ze zong onder andere bij Linkin Park - In The End en ik dacht Metallica.
bohh ja tijdens One
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Op dinsdag 2 januari 2024 11:31 schreef PzKpfw het volgende: Het minst leuke aan de Top 2000 is het 'lege gat' waar je na die tijd invalt. #afkicken
Ik ben nu dat vierluik over De Magie Van de Top 2000 aan het kijken. Daarna heb ik A Gogo nog, en daarna maar eens beginnen aan de niet-top2000-dingen waarmee ik achterloop
En dan moeten we dit jaar ook nog een dag langer wachten voor de Top 2000 weer begint.
Een extra dag waarop de Bankzitters een nieuwe track kunnen maken. Een extra dag voor S&F om de Ziggodome uit te verkopen. Een extra dag om Master Blaster van Stevie Wonder te vergeten.
Toch blijft het lastig om deze theorie te geloven. Ik had nog een dagje vrij vandaag, dus ik heb me even verdiept in de playlist van 2023. Tot op bepaalde hoogte klopt het wel dat gedraaide platen worden toegevoegd, maar er wordt nog altijd veel redactie gedaan.
Zo kwam ik op 25 juni van vorig jaar in de Albumshow Beetlebum van Blur tegen, waarom is die niet toegevoegd aan de keuzelijst dan, maar Dirty Ol'Man van Faithless op 1 oktober in diezelfde Albumshow wel? Op 1 oktober is trouwens in de ochtend ook Fade Into You gedraaid. Nergens te vinden op de keuzelijst.
Dus zelfs als je succes hebt en je verzoek wordt gedraaid, dan is het nog maar de vraag of je er straks in de stemweek wat aan hebt. Dat maakt het wel wat minder aantrekkelijk om te appen met Gijs.
Probeerde cold turkey af te kicken van de Top, maar bij het kijken naar De Slimste Mens gisteren ging de ergernis om Ge Reinders moeiteloos over in die om Gay Reijnders.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Toch blijft het lastig om deze theorie te geloven. Ik had nog een dagje vrij vandaag, dus ik heb me even verdiept in de playlist van 2023. Tot op bepaalde hoogte klopt het wel dat gedraaide platen worden toegevoegd, maar er wordt nog altijd veel redactie gedaan.
Zo kwam ik op 25 juni van vorig jaar in de Albumshow Beetlebum van Blur tegen, waarom is die niet toegevoegd aan de keuzelijst dan, maar Dirty Ol'Man van Faithless op 1 oktober in diezelfde Albumshow wel? Op 1 oktober is trouwens in de ochtend ook Fade Into You gedraaid. Nergens te vinden op de keuzelijst.
Dus zelfs als je succes hebt en je verzoek wordt gedraaid, dan is het nog maar de vraag of je er straks in de stemweek wat aan hebt. Dat maakt het wel wat minder aantrekkelijk om te appen met Gijs.
Fade into you en andere alternatieve nummers uit de jaren 90 (bijvoorbeeld Not too soon van The Throwing Muses) zouden wel een goede toevoeging aan de keuzelijst zijn, maar zijn die nu echt populair genoeg om in de top 2000 te komen?
[..] Fade into you en andere alternatieve nummers uit de jaren 90 (bijvoorbeeld Not too soon van The Throwing Muses) zouden wel een goede toevoeging aan de keuzelijst zijn, maar zijn die nu echt populair genoeg om in de top 2000 te komen?
Dat zal niet, maar Fade Into You krijgt in ieder geval nog wat vrije keuze stemmen ieder jaar. Beetlebum ook. Ook staan ze, of stonden ze in andere lijstjes. Dirty Ol' Man heb ik nog nooit in welke lijstjescontext dan ook gezien. Dus als je alleen al die 3 nummers neemt, welke van de 3 zou dan het minst aantrekkelijk zijn om toe te voegen aan de keuzelijst? Volgens mij is dat de plaat die dus juist is toegevoegd. Ik krijg kortsluiting van die keuzelijstredactie
Nog 357 dagen, 6 uur, 9 minuten, 55 seconden te gaan
2024 is begonnen, de op een na meest nutteloze lijst, de lijst waarbij iedereen een stukje zelfbevlekking met de wereld wil delen en dat allemaal op 1 hoop gegooid wordt is weer voorbij. Soms heel leuk, maar elk jaar ook weer een bepaalde teleurstelling.
Dit jaar kunnen we weer goed beginnen met de meest nutteloze lijst waar maar 1 iemand een stukje zelfbevlekking met de wereld wil delen. Voor de rest van de wereld een paar nieuwe ontdekkingen, maar ook een hoop eenheidsworst en teleurstellingen..
Voor de gek die hem toch echt wil bekijken of zelfs een nieuw nummer wil ontdekken of luisteren. Sterkte!
Op dinsdag 2 januari 2024 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende: 2024 is begonnen, de op een na meest nutteloze lijst, de lijst waarbij iedereen een stukje zelfbevlekking met de wereld wil delen en dat allemaal op 1 hoop gegooid wordt is weer voorbij. Soms heel leuk, maar elk jaar ook weer een bepaalde teleurstelling.
Dit jaar kunnen we weer goed beginnen met de meest nutteloze lijst waar maar 1 iemand een stukje zelfbevlekking met de wereld wil delen. Voor de rest van de wereld een paar nieuwe ontdekkingen, maar ook een hoop eenheidsworst en teleurstellingen..
Lieve vrienden, aan jullie vond ik niet dat het lag, maar ik vond de lijst én de uitzendingen erg teleurstellend dit jaar. Toch. Grote klappers op rare momenten, inspiratieloze dj-shifts, interactie met het café moest nog meer aan getrokken worden dan ooit en somehow leken de '...ster.'-blokken nóg langer dan andere jaren.
Misschien omdat ik zelf niet helemaal de mindset ervoor had, misschien omdat ik de sfeer mis van hoe die heerlijk, niet eens kneuterige, eerste editie vorig jaar voor mij klonk, maar ik vond 'm eh.
Ik zat net eens even te kijken naar die 'Extra 500'. Ben er toch wel enigszins van geschrokken welke platen daar ondertussen allemaal instaan. Veel platen die ik toch wel had verwacht in de lijst, zomaar een kleine selectie:
SPOILER
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Ik was eigenlijk op zoek naar die Top2000 docu over Peter Schilling, maar toen stuitte ik op deze cover van Major Tom door the Hooters. Bijzonder leuk gedaan.
Kijk, in de basis is de T2K natuurlijk een fantastisch evenement. Stemmen op je allerbeste nummers ooit, helemaal top.
En dan komen de acties. Die vervuilen de boel, en erger nog, ze blijven, zo lijkt het, te vervuilen. En echt niet alle acties zijn fout, denk ik. Maar probeer maar eens een onderscheid te maken.
Zelf probeer ik niet beinvloed te worden door acties en op mijn eigen favorieten te blijven stemmen. Maar ik kan echt niet garanderen dat ik door geen enkele actie beinvloed wordt.
Maar ik ben nog steeds voorstander van dat een nummer meer dan een jaar oud moet zijn om in de T2000k te komen.
Ik begrijp waarom het niet meer gedaan wordt, maar voor mij peroonlijk zou het zeker iets toevoegen.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Ik ben echt nog in die melige top2000 stemming , op het werk ben ik erg irritant Allemaal jullie schuld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik riep vanmiddag hardop STER tijdens een reclameblok en toen er een nummer van Queen kwam, nou ja, iets met Brian die May deed
Iemand hier die zich herkent in het Harald-typetje?
Arrogante dj’s in Top 2000 Café negeren alle verzoeknummertjes van Harold
quote:
Een avond waar lang naar werd uitgekeken is voor Harold geëindigd in een fikse tegenvaller. De enthousiaste Radio 2-luisteraar had kaartjes bemachtigd voor het Top 2000 Café, maar ontdekte al snel dat zijn muzikale suggesties niet werden gewaardeerd: al zijn 12 verzoeknummertjes werden namelijk genegeerd door ‘dat hooghartige gespuis dat zichzelf tegenwoordig dj noemt’.
De kribbige Harold heeft geen goed woord over voor het misplaatste snobisme van de dj’s. “We hebben net dat janknummer van Elton John gehad en nu zitten we opgescheept met alweer één of ander liedje van Fleetwood Mac. Als ik dan vervolgens op het raam bons om die lui duidelijk te maken dat ze met die seksloze slaapliedjes het publiek verliezen, word ik ineens raar aangekeken.”
De cafébezoeker uit Geldermalsen weet precies wat zijn verzoeknummertjes aan de avond kunnen toevoegen. “We hebben pit nodig. Wat leven in de brouwerij. Handjes in de lucht en hossen maar. Geef ons Anton aus Tirol. Geef ons het Cooldown Café. Zwieren, zwaaien, kontje draaien, oeh oeh! Geef ons anders op zijn minst iets van DJ Jean. Maar nee hoor, we gaan weer verder met Roy fucking Orbison.”
Naast het gedrag van de dj’s, is Harold ook niet te spreken over de organisatie van het Top 2000 Café. “Het kan toch niet zo zijn dat ik vijf uur buiten in de wachtrij heb gestaan om een B-kantje van Pink Floyd, een ballad van Adele en het NOS Journaal van 21:00 uur voorgeschoteld te krijgen?! Als ik dat vooraf had geweten, dan had ik thuis wel de livestream aangezet.”
Kijk, in de basis is de T2K natuurlijk een fantastisch evenement. Stemmen op je allerbeste nummers ooit, helemaal top.
En dan komen de acties. Die vervuilen de boel, en erger nog, ze blijven, zo lijkt het, te vervuilen. En echt niet alle acties zijn fout, denk ik. Maar probeer maar eens een onderscheid te maken.
Zelf probeer ik niet beinvloed te worden door acties en op mijn eigen favorieten te blijven stemmen. Maar ik kan echt niet garanderen dat ik door geen enkele actie beinvloed wordt.
Maar ik ben nog steeds voorstander van dat een nummer meer dan een jaar oud moet zijn om in de T2000k te komen.
Ik begrijp waarom het niet meer gedaan wordt, maar voor mij peroonlijk zou het zeker iets toevoegen.
Nou voor mij is dat heel simpel; een actie waarbij een nummer in de top 50 komt, is fout. Een actie waarbij er ineens bakken liedjes van een stel nageboortes met een internetverbinding en een camera'tje in de lijst komen, is fout. En ja: een radio-DJ van de zender die actief een nummer gaat lopen lobby'en (Inmiddels jaren geleden maar ik kijk naar jou, Avond!) is fout.
Op dinsdag 2 januari 2024 20:31 schreef Sabata het volgende: Ik was eigenlijk op zoek naar die Top2000 docu over Peter Schilling, maar toen stuitte ik op deze cover van Major Tom door the Hooters. Bijzonder leuk gedaan.
Op dinsdag 2 januari 2024 20:22 schreef Alaphilippe_ het volgende: Als je Tim Hardin niet een gemis vindt, ben je onderdeel van het probleem en zijn je klachten niets waard.
Waarom altijd die overacting?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Maar goed dan blijft de vraag hoe serieus moet je een lijst nemen. Ik zou zeggen doe er zoveel mogelijk aan om het eerlijk te houden maar ik ga er ook niet de melodramatisch over doen. Muziek is maar muziek uiteindelijk. En natuurlijk genieten we ervan en zang is een belangrijke hobby van mij persoonlijk. Maar ik zou het allemaal niet veel te zwaar maken. Het is geen wedstrijd van leven is dood.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Als er genoeg belangstelling gaat de uploader de andere dagen ook online zetten. Dus het helpt als een of meerdere bestanden download. Ze zijn relatief groot, maar zeer de moeite als je nog gemakkelijk hoogtepunten uit het Top 2000-café wilt terugkijken.
Gisteren waren mevrouw Pippen en ik naar het theater, we gingen naar de kerstshow van Släpstick. Thuis keken we de tweede agogo en zagen we ze weer.
Dit verhaal boeit verder niemand, maar ik vond het net grappig genoeg om te delen. En als je de kans krijgt om Släpstick eens te zien, daar krijg je geen spijt van.
Op woensdag 3 januari 2024 07:31 schreef PippenScottie het volgende: Gisteren waren mevrouw Pippen en ik naar het theater, we gingen naar de kerstshow van Släpstick. Thuis keken we de tweede agogo en zagen we ze weer.
Dit verhaal boeit verder niemand, maar ik vond het net grappig genoeg om te delen. En als je de kans krijgt om Släpstick eens te zien, daar krijg je geen spijt van.
Op dinsdag 2 januari 2024 18:24 schreef Mexicanobakker het volgende: 2024 is begonnen, de op een na meest nutteloze lijst, de lijst waarbij iedereen een stukje zelfbevlekking met de wereld wil delen en dat allemaal op 1 hoop gegooid wordt is weer voorbij. Soms heel leuk, maar elk jaar ook weer een bepaalde teleurstelling.
Als er genoeg belangstelling gaat de uploader de andere dagen ook online zetten. Dus het helpt als een of meerdere bestanden download. Ze zijn relatief groot, maar zeer de moeite als je nog gemakkelijk hoogtepunten uit het Top 2000-café wilt terugkijken.
Ik heb interesse in 29 december 1-3 uur en 31 december 3-7 uur.
Lol doet me denken aan een maat die niet naar raves ging en mij vroeg: "Hoe vraag je dan platen bij de DJ aan?"
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
Na alle fuss om het playbackchickie van de laatste avond ook de laatste 20-22 shift bekeken. Stoere stuiterbal wel.
En naar Emmely en Rox kijken is natuurlijk al helemaal geen straf.
Op woensdag 3 januari 2024 11:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende: Na alle fuss om het playbackchickie van de laatste avond ook de laatste 20-22 shift bekeken. Stoere stuiterbal wel.
En naar Emmely en Rox kijken is natuurlijk al helemaal geen straf.
Zijn daar ondertussen al GIF's van?
Volgens deze poll is het ongeveer 50/50 tussen de oude en die nieuwe anchorman. Wat vonden jullie? Ik was vooraf niet enthousiast, maar Ebbinge viel me reuze mee.
Diederik deed t prima.Matthijs komt niet meer terug. So be it.
Heb bij diederik veel meer het gevoel dat hij muziek ook echt leuk vind Bij matthijs voelt het meer als een soort van culturele verhevenheid.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
[..] en kregt de dj de liedjes vorgegeven of draaid zij
dat selfs?
Beide.. Er is sowieso een muzieksamensteller bij Radio 2 en nog iemand die kijkt of een nummer die dag niet al gedraaid is.
Volgens deze poll is het ongeveer 50/50 tussen de oude en die nieuwe anchorman. Wat vonden jullie? Ik was vooraf niet enthousiast, maar Ebbinge viel me reuze mee.
Moet nog een paar afleveringen zien maar ik vind Diederik prima.
Zla proberen hier regelmatig nrs te posten die ik in de Top 2000 wil. Mn eerste push: Eefje de Visser met Ongeveer. Wat mij betreft haar beste, al mag t ook Scheef, Bitterzoet of de Parade zijn
Zla proberen hier regelmatig nrs te posten die ik in de Top 2000 wil. Mn eerste push: Eefje de Visser met Ongeveer. Wat mij betreft haar beste, al mag t ook Scheef, Bitterzoet of de Parade zijn
Bijzonder dat deze zelfs niet met de Bowie-bonus de lijst hep gehaald.
Er was geen Bowie bonus. Hij heeft veel meer plaatsen verloren dan dat ie gewonnen heeft. Uitschieter omhoog was Tonight, maar dat kwam niet echt door David.
[..] Er was geen Bowie bonus. Hij heeft veel meer plaatsen verloren dan dat ie gewonnen heeft. Uitschieter omhoog was Tonight, maar dat kwam niet echt door David.
Vind ik met deze niet vreemd. Heeft qua titel misschien nog meer potentie gehad door de docu-titel.
Ik heb zelf op De Parade gestemd dit jaar. Ik weet nu dankzij de extra 500 dat het kansloos was, maar dat is wel het nummer met de meeste Top 2000 potentie denk ik. Het is van haar meest succesvolle en recentste album en vrij catchy. En gebruikt in Anne+.
Maar aangezien ze dus niet eens in de buurt staat van de 2000 is het eerder overgeleverd aan het lot van een succesvolle aanvraag of willekeurige TikTok trend (lol)
Dat valt best mee, maar wel 87-91 heavy ja. Dat is de muzikale tijd waar ik voor leef.
Verder redelijke balans tussen 60s/70s en 00s/10s, maar wel relatief veel 80s/90s. En relatief veel rock, want vooral hiphop doet me maar af en toe wat.
Ik heb wel weer opnieuw lol om de KKD. Sommige noteringen zijn echt lastig te verklaren, maar volgens mij is de verklaring dan juist vaak Chinees Spionagemedium. Dat kan haast niet anders.
[..] Dat valt best mee, maar wel 87-91 heavy ja. Dat is de muzikale tijd waar ik voor leef.
Verder redelijke balans tussen 60s/70s en 00s/10s, maar wel relatief veel 80s/90s. En relatief veel rock, want vooral hiphop doet me maar af en toe wat.
The Days Of Pearly Spencer is anders een prima plaat voor de bovenste positie
Op donderdag 4 januari 2024 08:52 schreef Tussle266 het volgende: Ik heb wel weer opnieuw lol om de KKD. Sommige noteringen zijn echt lastig te verklaren, maar volgens mij is de verklaring dan juist vaak Chinees Spionagemedium. Dat kan haast niet anders.
Pia Zadora lijkt me wel een potentiele TikTokker ja
[..] The Days Of Pearly Spencer is anders een prima plaat voor de bovenste positie
Ja, zo af en toe staat er wel gedateerde meuk in inderdaad
Zo gek is When The Rain Begins To Fall niet toch? Stond in februari nog op 240 in de eigen 80s lijst van Radio 2 (terwijl er meer dan 400 platen uit de 80s in de Top 2000 geraken) en staat al jaren prima halverwege genoteerd in de Q Top 1000. Naar mijn weten heeft het weinig tot niets met Tiktok te maken en alles met 'populaire 80s sound' die binnenkort makkelijk terug kan keren in de Top 2000.
[..] Zo gek is When The Rain Begins To Fall niet toch? Stond in februari nog op 240 in de eigen 80s lijst van Radio 2 (terwijl er meer dan 400 platen uit de 80s in de Top 2000 geraken) en staat al jaren prima halverwege genoteerd in de Q Top 1000. Naar mijn weten heeft het weinig tot niets met Tiktok te maken en alles met 'populaire 80s sound' die binnenkort makkelijk terug kan keren in de Top 2000.
En die andere twee? Cheri Cheri Lady en Stolen Dance? Ik kan me van die laatste maar lastig voorstellen dat die al 8 jaar stabiel rond 2300 staat, dat moet haast wel hernieuwde aandacht zijn toch?
[..] En die andere twee? Cheri Cheri Lady en Stolen Dance? Ik kan me van die laatste maar lastig voorstellen dat die al 8 jaar stabiel rond 2300 staat, dat moet haast wel hernieuwde aandacht zijn toch?
Cheri Cheri Lady was idd Tiktok, vooral een opleving gehad afgelopen herfst door heel de wereld met posities in enkele Spotify- en huidige Shazamlijsten.
Stolen Dance is moeilijker te plaatsen, aangezien dat nummer enorme longevity heeft en houdt op Spotify zoals ook nummers als Counting Stars of Riptide dat hebben. Staat bijvoorbeeld al bijna 1.5 jaar onafgebroken in de weeklijst van België. Lijkt ook geen tiktok te zijn, maar gewoon goede standaard-playlists-vulling op streaming die daarom niet vergeten wordt.
Ik vond het verhaal van dat meisje die met Eddie Vedder door Utrecht fietste tof. En de schrijver van Vivre. Die emotie toen hij Ramses zag zingen met de vertaling eronder. Dat kunnen ze wel goed daar.
De Vries is nu alweer bezig met de volgende Top 2000. "Elk jaar ben ik op 1 januari een dagje vrij en op 2 januari begin ik alweer na te denken over de volgende editie", zegt hij. En dat wordt opnieuw een speciale, denkt hij. Vorige week werd de 25e lijst uitgezonden maar dit jaar bestaat de Top 2000 ook echt 25 jaar. "En dat gaat gevierd worden."
Stukje ANP. Ik hoop wel dat het een Bart-up van 50.000 nummers wordt. Maar het zal ongetwijfeld het normaliseren van de KKD betekenen, waar we vanaf nu dus aan vastzitten.
[..] Stukje ANP. Ik hoop wel dat het een Bart-up van 50.000 nummers wordt. Maar het zal ongetwijfeld het normaliseren van de KKD betekenen, waar we vanaf nu dus aan vastzitten.
Een top 25000!
Ik moet die "De magie van 25x Top 2000" afleveringen nog even terugkijken.
[..] Eens. Die luisteraarspraatjes konden me gestolen worden en wat er qua informatie werd verteld wist ik allemaal al
Denk ook niet dat de serie voor ons T2K autisten is gemaakt.
[..] Denk ook niet dat de serie voor ons T2K autisten is gemaakt.
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien maar ik vond het tot nu toe leuk gemaakt.
Het jaar is nog maar 6 dagen oud, maar op de playlist van Radio 2 staan alweer tenminste 5 nummers in (albumversie) die 6 weken geleden nog in een edit/radioversie op de keuzelijst stonden. Er is natuurlijk ook nog ruimte zat voor meer (albumversie) in die 168 uur.
Op zaterdag 6 januari 2024 17:42 schreef Tussle266 het volgende: Het jaar is nog maar 6 dagen oud, maar op de playlist van Radio 2 staan alweer tenminste 5 nummers in (albumversie) die 6 weken geleden nog in een edit/radioversie op de keuzelijst stonden. Er is natuurlijk ook nog ruimte zat voor meer (albumversie) in die 168 uur.
Alleen vandaag al Just Say Yes en Everything Now. Eerder deze week ook in ieder geval Tie Your Mother Down, The Healer en Message in a Bottle. Van alle 5 weet ik zeker dat ze in ieder geval tijdens reguliere radio in 2023 in de radio-edit werden gedraaid. In de lijst weet ik het niet zeker omdat ik ze niet allemaal gehoord heb (en The Healer er niet in stond). Daarin worden naast de verplichte (albumversie) ook naar eigen smaak nog wat nummers in (albumversie) gedraaid door de DJ's. Volgens mij krijgen ze daar de laatste jaren wat ruimte voor om dat zelf te bepalen ieder jaar, want het zijn steeds andere.
Edit: vandaag (zondag) Porcelain (albumversie).
[ Bericht 2% gewijzigd door Tussle266 op 07-01-2024 12:50:18 ]
[..] Alleen vandaag al Just Say Yes en Everything Now. Eerder deze week ook in ieder geval Tie Your Mother Down, The Healer en Message in a Bottle. Van alle 5 weet ik zeker dat ze in ieder geval tijdens reguliere radio in 2023 in de radio-edit werden gedraaid. In de lijst weet ik het niet zeker omdat ik ze niet allemaal gehoord heb (en The Healer er niet in stond). Daarin worden naast de verplichte (albumversie) ook naar eigen smaak nog wat nummers in (albumversie) gedraaid door de DJ's. Volgens mij krijgen ze daar de laatste jaren wat ruimte voor om dat zelf te bepalen ieder jaar, want het zijn steeds andere.
Edit: vandaag (zondag) Porcelain (albumversie).
T zijn nou niet nummers waarvan ik uit mn hoofd zeg: wijs es de verschillen aan tussen radio edit en albumversie. Maar de radio edits zullen wel korter zijn?
[..] T zijn nou niet nummers waarvan ik uit mn hoofd zeg: wijs es de verschillen aan tussen radio edit en albumversie. Maar de radio edits zullen wel korter zijn?
Over het algemeen is de edit geknipt tot een minuut of 3 tot 4 inderdaad. Heel soms is het ook iets anders, bijvoorbeeld een ander intro. En in een heel enkel geval (Helene Fischer, OT Quartet) is de radioversie gewoon ronduit een ander nummer waar maar 1 element uit het origineel is overgebleven.
[..] Over het algemeen is de edit geknipt tot een minuut of 3 tot 4 inderdaad. Heel soms is het ook iets anders, bijvoorbeeld een ander intro. En in een heel enkel geval (Helene Fischer, OT Quartet) is de radioversie gewoon ronduit een ander nummer waar maar 1 element uit het origineel is overgebleven.
En t origineel is dan bijv een halve minuut langer?