Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Here we go On this rollercoaster life we know With those crazy heights and real deep lows I really don't know why And I will go To the farthest place on earth I know I can travel all the roads, you see 'Cause I know you there with me You don't have to slow me down 'Cause I will always be around I will find my way back home Where magnolia grows, where magnolia grows Here we go On this rollercoaster life we know With those crazy highs and real deep lows I really don't know why And I will go To the farthest place on earth I know I can travel all the roads, you see 'Cause I know you're there with me [Post-Chorus] Here we go On this rollercoaster life we know I can travel all the roads, you see 'Cause I know you're there with me 'Cause I know, oh I know You're there with me
Op zondag 31 december 2023 23:53 schreef ArnieAlberts het volgende: Lieve FOK!'ers, ik hoor dat we erin gaan met nummer 1 Dank voor deze superreeks, gelukkig 2024 en een mooi jaar.
Te vroeg..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
We are going to die, and that makes us the lucky ones Most people are never going to die because they are never going to be born The potential people who could have been here in my place But who will in fact never see the light of day outnumber the sand grains of Sahara Certainly those unborn ghosts include greater poets than Keats, scientists greater than Newton We know this because the set of possible people allowed by our DNA
So massively exceeds the set of actual people In the teeth of those stupefying odds it is you and I, in our ordinariness, that are here We privileged few, who won the lottery of birth against all odds How dare we whine at our inevitable return to that prior state From which the vast majority have never stirred?
There is grandeur in this view of life, with its several powers Having been originally breathed into a few forms or into one And that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity From so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been And are being, evolved
Op zondag 31 december 2023 23:57 schreef Evenstar het volgende: We are going to die, and that makes us the lucky ones Most people are never going to die because they are never going to be born The potential people who could have been here in my place But who will in fact never see the light of day outnumber the sand grains of Sahara Certainly those unborn ghosts include greater poets than Keats, scientists greater than Newton We know this because the set of possible people allowed by our DNA
So massively exceeds the set of actual people In the teeth of those stupefying odds it is you and I, in our ordinariness, that are here We privileged few, who won the lottery of birth against all odds How dare we whine at our inevitable return to that prior state From which the vast majority have never stirred?
There is grandeur in this view of life, with its several powers Having been originally breathed into a few forms or into one And that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity From so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been And are being, evolved
Het spijt me, maar ik heb het niet allemaal gelezen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
En allemaal bedankt voor weer een heerlijke week. Zeiken op het totale gebrek van smaak in ons kikkerlandje, samen terugblikken op het jaar, genieten van de pareltjes die zijn gemaakt. Ik hoop jullie allemaal weer terug te zien elders op het forum, in mei is ESF de place to be! En sowieso bij de volgende Top 2000 weer hier natuurlijk
Op maandag 1 januari 2024 00:04 schreef Hamlapjes het volgende: En allemaal bedankt voor weer een heerlijke week. Zeiken op het totale gebrek van smaak in ons kikkerlandje, samen terugblikken op het jaar, genieten van de pareltjes die zijn gemaakt. Ik hoop jullie allemaal weer terug te zien elders op het forum, in mei is ESF de place to be! En sowieso bij de volgende Top 2000 weer hier natuurlijk
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Op maandag 1 januari 2024 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende: Snert, krijg net een berichtje van een goede vriendin dat ze later vandaag afscheid gaat nemen van haar vader Wat een k**** begin van 2024..
Sterkte
Hopelijk kan je steun zijn voor je goede vriendin
Fuck the EBU Fuck FIA Pakaak It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Op maandag 1 januari 2024 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende: Snert, krijg net een berichtje van een goede vriendin dat ze later vandaag afscheid gaat nemen van haar vader Wat een k**** begin van 2024..
Nog maar eens een keer een gelukkig nieuwjaar allen! Dat dit jaar (dat mogen we nu zeggen ) maar een heel mooi jaar mag worden voor iedereen in goede gezondheid en met positieve gebeurtenissen!
Proost!
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo Fuck the EBU.
Op maandag 1 januari 2024 00:31 schreef Zorro het volgende: Nog maar eens een keer een gelukkig nieuwjaar allen! Dat dit jaar (dat mogen we nu zeggen ) maar een heel mooi jaar mag worden voor iedereen in goede gezondheid en met positieve gebeurtenissen!
Proost!
Idem! Wij kijken nu omroep Max. Heerlijke golden oldies
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Sterkte!
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Iedereen een heel fijn en gezond 2024 gewenst, met hopelijk weer veel mooie muziek!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Sterkte
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Ze draaien Moke - This Town in mijn stamkroeg. Wauw. Ik heb dit cd-singletje nog.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Op maandag 1 januari 2024 01:55 schreef chufi het volgende: Shit ... ik dacht dat ze eindelijk eens door zouden halen .... Maaar tis een teleurstellende herhaling van dezelfde nummers .. Ben weg ...
Dit is echt zo'n dag waarbij om een uurtje of 2 je het idee hebt dat de boel op gang komt, en dat dan juist iedereen gaat slapen.
Proost op het volgende jaar dat 2025 mooi mag worden!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ladies en people, Het was me weer een genoegen de afgelopen week flauwe grappen, serieuze verhalen en vooral de liefde voor muziek te delen. Ik stel voor dat iedereen er probeert een fantastisch jaar van te maken. Er zullen tegenvallers zijn, momenten van geluk en aan het einde van dit jaar zijn we, ondanks onze verschillen weer een mooie familie met een lach en een traan en natuurlijk met het broekje uit! Leve ons! Leve Child in time!
Dit moment is altijd zo lekker. Dan ben je thuis van oud en nieuw en staat er even geen muziek meer aan. Na de top 2000 is een momentje van rust toch wel fijn.
Naja... naja... ik moet natuurlijk wel een liedje van Death Cab For Cutie draaien. Die zouden ook wel in de top 2000 mogen staan.
Op maandag 1 januari 2024 01:40 schreef Dagoduck het volgende: Ze draaien Moke - This Town in mijn stamkroeg. Wauw. Ik heb dit cd-singletje nog.
Je bent oud dago
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Het was hier heerlijk weer om te slapen. Er zijn een paar knallen geweest om 12u maar niet genoeg om er wakker van te liggen. Even wakker geweest en op de klok gezien dat t 12u was en toen de oogjes weer dicht.
Gelukkig nieuwjaar babes! Dat het maar een toffe moge worden!
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
De exacte positie van het broekje bij sommige posters, alsmede dusdanig veel gifjes en woordgrappen dat ik de muziek niet eens meer nodig heb om te weten wat er gespeeld wordt… dat is best inhoudelijk ja
[..] De exacte positie van het broekje bij sommige posters, alsmede dusdanig veel gifjes en woordgrappen dat ik de muziek niet eens meer nodig heb om te weten wat er gespeeld wordt… dat is best inhoudelijk ja
Je kan idd zonder te luisteren precies achterhalen wat er gedraaid werd ja
Ik ga nu trouwens mijn broekjes zoeken, liggen er een paar in huis en ook buiten zag ik wat liggen. En broekjes zijn op.