SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Over VR brillen gesproken, een kennis van me die ook aardig last vd winterdepressie kan hebben, had ooit een VR bril gekocht om dan serieus in VR door zonnige mediterrane omgevingen te kunnen lopen.
Hielp uiteindelijk geen kut, had ie die 400e beter kunnen uitgeven aan een vliegticket naar zuid Europa.Doet geen kont inderdaad. Beter een week naar Spanje of zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gaat 2023 op de valreep toch nog een flinke storm meepakken?
Vandaag en morgen in de gaten houden of deze erin blijft of dat het als nog met een sisser afloopt, maar als het niet met een sisser afloopt kunnen we al het mooie vuurwerk wel vergeten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ohja, de vuurwerktokkiesquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:53 schreef Evangelion het volgende:
Oh wacht dan steken die tokkies het gewoon de dagen erna aan. Laat maar dan.
In Oekraïne doet Russisch tuig dat ook al jarenquote:Op dinsdag 26 december 2023 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohja, de vuurwerktokkies![]()
In mijn vorige woonwijk waren die lui al vanaf begin november bezig met elke avond mortiergranaten afsteken.simpel dom volk ook.
Dan zit je in het verkeerde land. Spanje een optie?quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:50 schreef Nattekat het volgende:
Echt, die lenging van de dagen kan me niet snel genoeg gaan nu. Ben het spuugzat om halverwege de middag al in het donker te zitten binnen.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan zit je in het verkeerde land. Spanje een optie?
Dan ga ik gewoon thuiswerkenquote:Op dinsdag 26 december 2023 16:08 schreef ACT-F het volgende:
De komende weken blijft het regenen en na oud en nieuw mogelijk snil
aha, de Cobra boysquote:Op dinsdag 26 december 2023 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In mijn vorige woonwijk waren die lui al vanaf begin november bezig met elke avond mortiergranaten afsteken.simpel dom volk ook.
https://www.bol.com/nl/nl(...)ux/9300000139386102/quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:50 schreef Nattekat het volgende:
Echt, die lenging van de dagen kan me niet snel genoeg gaan nu. Ben het spuugzat om halverwege de middag al in het donker te zitten binnen.
Ik heb veel meer nodig dan dat.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)ux/9300000139386102/
Hij is bij jullie nu inderdaad net onder gegaan. Ik zit nog in het zonnetje.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan zit je in het verkeerde land. Spanje een optie?
Siervuurwerk vind ik wel mooi! Wij steken met groepje vrienden wel paar potten af. Uiteraard wel om 00 uur. Volgend jaar ook, verboden of niet.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het bewijs dat de klimaatveranderingsgekkies aan de macht zijn. Ze manipuleren het weer zodat mensen geen plezier kunnen makenquote:Op dinsdag 26 december 2023 16:30 schreef PzKpfw het volgende:
Uitgerekend op Oudjaarsdag weer harde wind en regen. Vorig jaar was het ook al zo kut.
In Nijmegen, en mijn eigen gemeente, is het sinds vorig helemaal verboden om vuurwerk af te steken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Siervuurwerk vind ik wel mooi! Wij steken met groepje vrienden wel paar potten af. Uiteraard wel om 00 uur. Volgend jaar ook, verboden of niet.
Of de LOEMINADE 😱quote:Op dinsdag 26 december 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het bewijs dat de klimaatveranderingsgekkies aan de macht zijn. Ze manipuleren het weer zodat mensen geen plezier kunnen maken
Zutphen volgend jaar ook, maar doen we niks meequote:Op dinsdag 26 december 2023 18:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Nijmegen, en mijn eigen gemeente, is het sinds vorig helemaal verboden om vuurwerk af te steken.
Een totaalverbod.
Niet dat je er iets van merkt, dat het niet meer mag![]()
Daar is gewoon niet op te handhaven.
Zelf vind ik het zonde van mijn geld.
Reed gister van Venlo naar Den Haag en de ruitenwissers hebben geen moment stilgestaan, aardig depressief!quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:07 schreef Hangbeest het volgende:
De zon schijnt weer! Die had ik al een paar dagen niet meer gezien. Mooie zonnige 2de kerstmiddag!
Kan ik me voorstellen, afgelopen week kwam het echt bet bakken uit de hemel!quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Reed gister van Venlo naar Den Haag en de ruitenwissers hebben geen moment stilgestaan, aardig depressief!
Hier ookquote:Op dinsdag 26 december 2023 19:12 schreef Hangbeest het volgende:
Ik dacht dat ik afgelopen nacht aan het spacen was, vloog gewoon een mug op mn slaapkamer rond? beetje verdwaald ofzo?
No fun allowed! Grgr, de yuppen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Nijmegen, en mijn eigen gemeente, is het sinds vorig helemaal verboden om vuurwerk af te steken.
Een totaalverbod.
Niet dat je er iets van merkt, dat het niet meer mag![]()
Daar is gewoon niet op te handhaven.
Zelf vind ik het zonde van mijn geld.
Ik denk een Siberische tijgermug.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:12 schreef Hangbeest het volgende:
Ik dacht dat ik afgelopen nacht aan het spacen was, vloog gewoon een mug op mn slaapkamer rond? beetje verdwaald ofzo?
Brabantse vrouwen zijn gemiddeld genomen wel wat gewilliger ja.quote:
pas maar op, tegen de staat ingaan wordt als crimineel gezien, je moet gewoon blijven betalen tot je niks meer kan kopen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Siervuurwerk vind ik wel mooi! Wij steken met groepje vrienden wel paar potten af. Uiteraard wel om 00 uur. Volgend jaar ook, verboden of niet.
Nu welquote:Op dinsdag 26 december 2023 15:05 schreef ieniminimuis het volgende:
https://waterinfo.rws.nl/#/publiek/waterhoogte
Was deze al gedeeld hier?
Kan niet te lang droog en niet grijs blijven, hè. Anders wijken we af van 80/85% grijze natte treurnis in het kansloze herfst halfjaarquote:Op woensdag 27 december 2023 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Bah weer regen.. gisteren was zo’n heerlijke dag!
-72, eindelijk winterquote:Op woensdag 27 december 2023 01:38 schreef Starhopper het volgende:
Ik zag net deze tweet van Marco Langbroek:
[ twitter ]
Via dit filmpje weet ik nu hoe dit moet:
Ik ontvang nu dus een weerballon van het KNMI![]()
Hoe cool!
[ afbeelding ]
Diepvriesquote:
Stel je voor. Het is droog.quote:
Stel je voor. Het is droog.quote:
Gebruik je de SDRsharp RTL Stick ?quote:Op woensdag 27 december 2023 01:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hoe cool!
[ afbeelding ]
De zon gaat zinloos onder, morgen moet zij toch weer opquote:Op woensdag 27 december 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:
Komt de zon nog een keer op vandaag of hoe zit dat?
Nope, een RSP1A van SDRPlayquote:Op woensdag 27 december 2023 10:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Stel je voor. Het is droog.
En iedereen zou naar buiten gaan
[..]
Gebruik je de SDRsharp RTL Stick ?
Maar, luister je ook naar 'number stations'?quote:Op woensdag 27 december 2023 10:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nope, een RSP1A van SDRPlayEn die draai ik op SDRConsole
Er zou een website moeten zijn waar je kunt aangeven waar en wanneer je genoten hebt van vuurwerk!quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
No fun allowed! Grgr, de yuppen.
Jaja, weerbalonnenquote:Op woensdag 27 december 2023 01:38 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Hoe cool!
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:
Komt de zon nog een keer op vandaag of hoe zit dat?
Siervuurwerk vind ik ook best prima, het was vooral het willekeurige (en erg regelmatige) zware knalvuurwerk, hoogstwaarschijnlijk illegaal as fuck, dat ik gewoon kut vond.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er zou een website moeten zijn waar je kunt aangeven waar en wanneer je genoten hebt van vuurwerk!
Ik ben niet gelovig, dusquote:Op woensdag 27 december 2023 11:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee.
Je hebt gisteren genoeg zon gehad voor tot aan de zomer
Gr gr God
Je moet ook uit je bed komen.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
Nog geen druppel regen gezien vandaag
Ik loop buiten nu, nog steeds droogquote:
Vier, fünf, nullquote:Op woensdag 27 december 2023 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar, luister je ook naar 'number stations'?
Wow.... dat dat kan in Nederland!quote:Op woensdag 27 december 2023 12:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik loop buiten nu, nog steeds droog
Wees niet bang, voor de rest van de week staat er weer tegen ingetekendquote:Op woensdag 27 december 2023 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow.... dat dat kan in Nederland!
@Geschiedkundige is al een tijdje angstvallig stil. Waarschijnlijk te druk met genieten van het schijtweer heerlijke weerquote:Op woensdag 27 december 2023 13:04 schreef Nattekat het volgende:
Er zitten hier dus mensen die hier vrolijk van worden. Die willen dit en kijken er maanden naar uit.
Leuk een storm naar mijn eerste deel van mijn naam genoemdquote:Op woensdag 27 december 2023 20:57 schreef Hyperdude het volgende:
Gerrit, vandaag, aan Schotse oostkust. Je kan de eerste 4 minuten doorspoelen.
Als ik hier naar buiten luister (noord Holland) dan trekt de wind aardig aan ja. Ik las gisteren dat Gerrit hier niet voor grote problemen zou zorgen, maar als de wind nog een tandje harder aantrekt dan zie ik nog wel wat boompjes op het spoor waaienquote:Op donderdag 28 december 2023 07:38 schreef Resistor het volgende:
Flink wat wind in Friesland/Drenthe. Ten minste, zo voelt het in een verder lege bestelbus.
Inderdaad. Gewoon stormachtig sinds gisteravond en de hele nacht door.quote:
Ja, jonguh! Maar jullie hebben tenminste chill weer. Onbewolkt en zon. Hier is het vrijwel elke dag kansloze grijze en natte treurnis ohne ende. Het koelt dan niet af.quote:Op donderdag 28 december 2023 07:47 schreef dick_laurent het volgende:
Wederom is het hier aan de Spaanse kust in de ochtend ruim kouder dan Nederland. Graadje of 2 a 3 momenteel. Bij jullie gemiddeld 10 graden![]()
Komt omdat we al dagenlang praktisch windstille en onbewolkte condities hebben. In het binnenland was het ruim onder nul, tot -10 op sommige plekken
Hier eerder 10 van de afgelopen 90 dagen zonnig geweest. Momenteel uiteraard weer grijs. Wat is het herfst halfjaar toch een op en top kansloos saaie periode.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
Het is hier nu voor de 2e keer in 3 dagen zonnig
En droog
Dat dit kan in Nederland
Nee, natuurlijk niet. Keer weer een dag zo goed als droog, dan schijnt de zon heus niet. Gewoon grijze treurnis ohne ende.quote:
Ik heb echt hele grote twijfels bij die cijfers. Maar goed, uren zijn in juni natuurlijk lekker makkelijk te verzamelen. Een onwijs sobere december kan je met een paar zonnige dagen in juni al helemaal compenseren.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Keer weer een dag zo goed als droog, dan schijnt de zon heus niet. Gewoon grijze treurnis ohne ende.
Waarom niet gewoon minimaal halve dag zon erbij? Bedoel, het is toch droog, voor de verandering
Uiteraard, gisteren en vandaag prima dagjesquote:Op woensdag 27 december 2023 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
@:geschiedkundige is al een tijdje angstvallig stil. Waarschijnlijk te druk met genieten van het schijtweer heerlijke weer
Has left the chat.quote:
Al de gehele week zonnig en tussen de 16 en 21 graden. Primaquote:Op vrijdag 29 december 2023 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kijkende naar de satteliet zo te zien bij @:dven (als ie nog in Bulgarije zit tenminste)
Valt mee.. tot 10 uur was het hier ook zo, de zon is al 2x ff aan geweestquote:
Ja, het blijft maar regenen, niet goed voor de Dommel, de Beerze, de Reusel en de Aaquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:43 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven krijgt weer een zondvloed te verwerken met die buientrein.
Wat een onophoudelijke nattigheid hier.
Damn, ik dacht juist dat het nu overal wat aan het dalen was.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week gaan we gewoon weer verder. Rijn bij Lobith gaat weer richting 15 meter
[ twitter ]
Klopt ook. Nu dalen de rivieren, maar na het weekend stijgen ze weer. Je moet die neerslag verwachting eens zien. Loopt zo weer richting de 60-120 mm in west Europa. Grond neemt ook geen water op, dus alles gelijk richting de rivieren. Hier zie je datquote:Op vrijdag 29 december 2023 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn, ik dacht juist dat het nu overal wat aan het dalen was.
Het jaar begint zoals ie geëindigd is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:57 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De komende week gaat er in totaal nog wel wat water vallen, vooral (weer) in de zuidelijke helft van het land tot plaatselijk 70mm.
Maar je weet nog helemaal niet hoe het jaar dat gaat beginnen, 2024, gaat eindigen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het jaar begint zoals ie geëindigd is.
quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar je weet nog helemaal niet hoe het jaar dat gaat beginnen, 2024, gaat eindigen.
Luchtontvochtiger kopen... of van die bakjes met van die korrels neerzetten, al helpen die vaak weinig in grotere ruimtes.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:39 schreef THEFXR het volgende:
iemand nog tips hoe ik mijn luchtvochtigheid naar beneden krijgt terwijl het buiten weken regent?
240 watt! Dat is dus 8 KWh per dag, meer dan ik nu kwijt ben inclusief verwarmen. Maar goed, het ding zal niet dag en nacht aan staan maar dan nog. En als ie echt 12 liter per dag moet verwijderen dan moet je dus elke twee uur het bakje legen...quote:
Dat is dan weer het andere uiterste, met iets van een halve liter in een paar dagen slaat dat geen deuk in een pakje boter.quote:of van die bakjes met van die korrels neerzetten, al helpen die vaak weinig in grotere ruimtes.
Stoken en ventileren schijnt te helpen. (heb het zelf niet geprobeerd)quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:39 schreef THEFXR het volgende:
iemand nog tips hoe ik mijn luchtvochtigheid naar beneden krijgt terwijl het buiten weken regent?
Zo dan.quote:
Helemaal verkeerd.quote:
alle tips zijn idd van toepassing, alleen niet als het buiten regent en dus een 100% luchtvochtigheidsgraad is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Stoken en ventileren schijnt te helpen. (heb het zelf niet geprobeerd)
https://www.startpagina.n(...)gheid-huis-verlagen/
Dat het buiten regent wil echt niet perse zeggen dat de luchtvochtigheid (op grondniveau) 100% is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alle tips zijn idd van toepassing, alleen niet als het buiten regent en dus een 100% luchtvochtigheidsgraad is.
die luchtontvochtiger is een goed idee, alleen een beetje veel geld in aanschaf en gebruik.
Bij voorkeur eerst sneeuwquote:
Die staan hier sinds de 3e week van november onder water, maar sindsdien staat de IJssel ook al hoog. Als het komende week zo hoog blijft, dan staan ze best lang onder water. Op schaatsen wel eens gedaan, maar dan moet alles goed vallen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
De weilanden in de uiterwaarden hier zijn al weer zo goed als droog.
Droog als in 'er staat geen water meer op'.
De grond zelf blijft nog wel even verzadigd.
Wel weer grijs, helaasquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
Over droog gesproken, wederom een droge dag hier
Waar gaat dit naartoe? Het hele jaar door muggen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:15 schreef Momo het volgende:
Het was een bijzonder warm jaar wereldwijd.
[ afbeelding ]
Volgend jaar wordt het nóg warmer zodat we niet naar Spanje hoevenquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:15 schreef Momo het volgende:
Het was een bijzonder warm jaar wereldwijd.
[ afbeelding ]
Alleen met nog meer regen zekerquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt het nóg warmer zodat we niet naar Spanje hoeven
Nee, dan gaan we met de winter wel om de donkere dagen hier te ontvluchten op een Spaans strand.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt het nóg warmer zodat we niet naar Spanje hoeven
Ik weet nog wel een logeeradresquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan gaan we met de winter wel om de donkere dagen hier te ontvluchten op een Spaans strand.
Het is te hopen dat het niet zó hoog komtquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Uiteraard! Deventer mag de borst nat maken.
Al die hoogwatertoeristen aan de Wellekade moeten zo nodig met de neus bovenop zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is te hopen dat het niet zó hoog komt
Alles ten westen van de lijn Kampen en Zwollequote:Op zaterdag 30 december 2023 20:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Uiteraard! Deventer mag de borst nat maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oprecht 10X slimmer. De zomer in Spanje is gewoon stom. Teringveel toeristen, vaak véél te warm. Dus bijna iedereen hangt aan het strand of aan zn zwembad en veel meer kan je eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan gaan we met de winter wel om de donkere dagen hier te ontvluchten op een Spaans strand.
dat is mijn ideale klimaat. Nooit winter in ieder gevalquote:Op zondag 31 december 2023 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oprecht 10X slimmer. De zomer in Spanje is gewoon stom. Teringveel toeristen, vaak véél te warm. Dus bijna iedereen hangt aan het strand of aan zn zwembad en veel meer kan je eigenlijk niet.
Winter, lekker rustig… nog steeds gewoon lekker lenteachtig weer op de meeste dagen en niet heet dus je kan dingen ondernemen zonder jezelf dood te zweten. Stukken beter.
quote:Op zondag 31 december 2023 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oprecht 10X slimmer. De zomer in Spanje is gewoon stom. Teringveel toeristen, vaak véél te warm. Dus bijna iedereen hangt aan het strand of aan zn zwembad en veel meer kan je eigenlijk niet.
Winter, lekker rustig… nog steeds gewoon lekker lenteachtig weer op de meeste dagen en niet heet dus je kan dingen ondernemen zonder jezelf dood te zweten. Stukken beter.
Haha you’re welcome!quote:Op zondag 31 december 2023 10:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
*regelt emigratie en wordt buurman van Dick_laurent
Nou zeg dat, wolkbreuk vanochtend op de A2 bij 020 niet te zuinig zag zowat niets meerquote:
Goeie timing jaquote:Op zondag 31 december 2023 15:50 schreef Elan het volgende:
Avond verkoopt als we Buienradar mogen geloven redelijk droog, maar natuurlijk van 00:00 tot 01:00 zware buien op de planning
quote:Op maandag 1 januari 2024 01:57 schreef Djeez het volgende:
Een voorspelling wil ik mij wel aan wagen. Dit jaar wordt het natste jaar aller tijden. 2023 zal een droog jaar worden vergeleken met 2024
Zeespiegel stijgt dit jaar 12 meter door de regen 😱quote:Op maandag 1 januari 2024 01:57 schreef Djeez het volgende:
Een voorspelling wil ik mij wel aan wagen. Dit jaar wordt het natste jaar aller tijden. 2023 zal een droog jaar worden vergeleken met 2024
Ik ga voor de makkelijkste voorspelling van allemaal: het wordt weer het warmste jaar sinds de metingen, ik vermoed dat bookmakers hier 1,01 keer de inzet voor geven. Gratis geld!quote:Op maandag 1 januari 2024 01:57 schreef Djeez het volgende:
Still here. Je weet niet wat je meemaakt.quote:
2024 is hier begonnen zoals 2023 eindigde: met felle buien, hagel en vooral een hele hoop water dat geen kant op kan.quote:Op maandag 1 januari 2024 12:13 schreef StateOfMind het volgende:
En jawel hoor, je verwacht het niet, regen
WKN / Voorspel hier het weer voor het gehele jaar 2024quote:Op maandag 1 januari 2024 01:57 schreef Djeez het volgende:
Begin van de ellende, vannacht bakken regen, morgen ochtend deel van de middag droog om vervolgens rond 16 weer te gaan plenzen hier in het noorden. Daarna in het noordwesten kans op 10bftquote:
Koffiedik kijken. Vorige week was er kou in de modellen vanaf 2 januari. Uiteindelijk is het compleet anders gelopen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 01:59 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er na het weekend van de kou terecht gaat komen die nu in de modellen zit.
dus vrij?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 08:29 schreef josja het volgende:
Godsamme houdt het nou eens op! Al drie weken tot mijn enkels in het water naar mijn fiets baggeren en nu is de studio waar ik werk ook nog ondergelopen
Ik heb een site ontdekt waar ik overzicht kan zien van de min/max temperatuur en de dagen met neerslag en bijbehorende hoeveelheid neerslag per maand voor mijn woonplaats.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 07:35 schreef Resistor het volgende:
Ik verwacht dat we eind mei wel de eerste paniek over 'extreme droogte' gaan lezen.
Dweilen denk ikquote:
Hier nog droog.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:54 schreef Rabieluh het volgende:
Gelukkig regent het weer, ik stond al klaar met een gieter.
Wel rubberen kaplaarzen hequote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:59 schreef ZaZoe het volgende:
Hè toch, er komt alweer een sloot water aan, ga mijn kaplaarzen maar weer eens zoeken.
Inderdaad, dat is best wel een dingetje..quote:
Storm Henkquote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:16 schreef Rabieluh het volgende:
De storm zou ook iets zuidelijker kunnen uitpakken, we wachten af! De storm heet overigens Henk.
Daarna Ingridquote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daarna Ingrid
Maar pas bij storm Karen begint de ellende 😱
Die begrijp ik nietquote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef Momo het volgende:
Wel heel Hollands om eerst Gerrit en daarna Henk voor onrust te laten zorgen in het VK.
Daarna Malle Eppiequote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef Momo het volgende:
Code geel en code oranje voor Henk in VK
[ afbeelding ]
Wel heel Hollands om eerst Gerrit en daarna Henk voor onrust te laten zorgen in het VK.
Dat zal een harde storm worden 😱quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:13 schreef Starhopper het volgende:
We krijgen ook nog een Piet![]()
![]()
[ afbeelding ]
Maar die is dan ook daadwerkelijk naar Piet Paulusma vernoemdquote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:13 schreef Starhopper het volgende:
We krijgen ook nog een Piet![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wow! Coolquote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:41 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Maar die is dan ook daadwerkelijk naar Piet Paulusma vernoemd
Uiteraard, want 2024 is een schrikkeljaarquote:Op dinsdag 2 januari 2024 09:08 schreef INViCTuS het volgende:
@:djeez, wordt dit weer het natste jaar ooit?
Vanaf dit weekendquote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:13 schreef heywoodu het volgende:
Wat een boutwinterweer, alweer. Kom nou gewoon eens door met die kou.
Lekker soppen en rukkenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:35 schreef Paul het volgende:
ik ben bang voor Storm Henk
Al die soppige grond zal de bomen uit de grond rukken!!!!!!!!!
dat zal die bomen lerenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:35 schreef Paul het volgende:
-40 is toch iets teveel (of te weinig 🤔) van het goede 🥶quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:24 schreef Skwish het volgende:
Jammer dat die kou niet deze kant deze kant opkomt. Depressief weer dit. Je zal maar anderhalve week vrij zijn
WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1316 Soppige grondquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dat zal die bomen leren
EN HET IS ZOMPIG
Er mag nu wel echt een droog intermezzo komen van een week of 3-4 wat mij betreft.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heerlijk hersftweer toch! Lekker met choco voor het raam zitten. En dan straks lekker de winter met veel sneeuw en ijs!
Ja het was ook een garpje. Ik heb het helemaal gehad.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er mag nu wel echt een droog intermezzo komen van een week of 3-4 wat mij betreft.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA SOPPIGE GROND!!!!!!!!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:35 schreef Paul het volgende:
Ik beroep mij op mijn zwijgrechtquote:
Lekker soppenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA SOPPIGE GROND!!!!!!!!![]()
[ afbeelding ]
Ouwe bomenrukkertquote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:33 schreef Paul het volgende:
Al die bomen worden uit de grond gerukt
Die soppige grond laat bomen zo los zitten
Storm Henk is niet lief
En dan vanaf april om de 2/3 weken een millimeter of 10. Verder graag droog tot juliquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er mag nu wel echt een droog intermezzo komen van een week of 3-4 wat mij betreft.
Typisch Henk, venijnige vent.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:04 schreef Againzender het volgende:
Dat windveld dat eraan komt, dat zint mij niet helemaal.... venijnige storing.
Inderdaad, ik denk de hele tijd aan hem.quote:
Heel slim, want in de aanvoerrichting schiet de wind al enorm uit.quote:
Sow! Overal wateroverlast daarquote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:45 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ome Henk zorgt in het VK ook voor problemen met het water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |