Al de gehele week zonnig en tussen de 16 en 21 graden. Primaquote:Op vrijdag 29 december 2023 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kijkende naar de satteliet zo te zien bij @:dven (als ie nog in Bulgarije zit tenminste)
Valt mee.. tot 10 uur was het hier ook zo, de zon is al 2x ff aan geweestquote:
Ja, het blijft maar regenen, niet goed voor de Dommel, de Beerze, de Reusel en de Aaquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:43 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven krijgt weer een zondvloed te verwerken met die buientrein.
Wat een onophoudelijke nattigheid hier.
Damn, ik dacht juist dat het nu overal wat aan het dalen was.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week gaan we gewoon weer verder. Rijn bij Lobith gaat weer richting 15 meter
[ twitter ]
Klopt ook. Nu dalen de rivieren, maar na het weekend stijgen ze weer. Je moet die neerslag verwachting eens zien. Loopt zo weer richting de 60-120 mm in west Europa. Grond neemt ook geen water op, dus alles gelijk richting de rivieren. Hier zie je datquote:Op vrijdag 29 december 2023 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn, ik dacht juist dat het nu overal wat aan het dalen was.
Het jaar begint zoals ie geindigd is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:57 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De komende week gaat er in totaal nog wel wat water vallen, vooral (weer) in de zuidelijke helft van het land tot plaatselijk 70mm.
Maar je weet nog helemaal niet hoe het jaar dat gaat beginnen, 2024, gaat eindigen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het jaar begint zoals ie geindigd is.
quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar je weet nog helemaal niet hoe het jaar dat gaat beginnen, 2024, gaat eindigen.
Luchtontvochtiger kopen... of van die bakjes met van die korrels neerzetten, al helpen die vaak weinig in grotere ruimtes.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:39 schreef THEFXR het volgende:
iemand nog tips hoe ik mijn luchtvochtigheid naar beneden krijgt terwijl het buiten weken regent?
240 watt! Dat is dus 8 KWh per dag, meer dan ik nu kwijt ben inclusief verwarmen. Maar goed, het ding zal niet dag en nacht aan staan maar dan nog. En als ie echt 12 liter per dag moet verwijderen dan moet je dus elke twee uur het bakje legen...quote:
Dat is dan weer het andere uiterste, met iets van een halve liter in een paar dagen slaat dat geen deuk in een pakje boter.quote:of van die bakjes met van die korrels neerzetten, al helpen die vaak weinig in grotere ruimtes.
Stoken en ventileren schijnt te helpen. (heb het zelf niet geprobeerd)quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:39 schreef THEFXR het volgende:
iemand nog tips hoe ik mijn luchtvochtigheid naar beneden krijgt terwijl het buiten weken regent?
Zo dan.quote:
Helemaal verkeerd.quote:
alle tips zijn idd van toepassing, alleen niet als het buiten regent en dus een 100% luchtvochtigheidsgraad is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Stoken en ventileren schijnt te helpen. (heb het zelf niet geprobeerd)
https://www.startpagina.n(...)gheid-huis-verlagen/
Dat het buiten regent wil echt niet perse zeggen dat de luchtvochtigheid (op grondniveau) 100% is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alle tips zijn idd van toepassing, alleen niet als het buiten regent en dus een 100% luchtvochtigheidsgraad is.
die luchtontvochtiger is een goed idee, alleen een beetje veel geld in aanschaf en gebruik.
Bij voorkeur eerst sneeuwquote:
Die staan hier sinds de 3e week van november onder water, maar sindsdien staat de IJssel ook al hoog. Als het komende week zo hoog blijft, dan staan ze best lang onder water. Op schaatsen wel eens gedaan, maar dan moet alles goed vallen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
De weilanden in de uiterwaarden hier zijn al weer zo goed als droog.
Droog als in 'er staat geen water meer op'.
De grond zelf blijft nog wel even verzadigd.
Wel weer grijs, helaasquote:Op zaterdag 30 december 2023 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
Over droog gesproken, wederom een droge dag hier
Waar gaat dit naartoe? Het hele jaar door muggen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:15 schreef Momo het volgende:
Het was een bijzonder warm jaar wereldwijd.
[ afbeelding ]
Volgend jaar wordt het ng warmer zodat we niet naar Spanje hoevenquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:15 schreef Momo het volgende:
Het was een bijzonder warm jaar wereldwijd.
[ afbeelding ]
Alleen met nog meer regen zekerquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt het ng warmer zodat we niet naar Spanje hoeven
Nee, dan gaan we met de winter wel om de donkere dagen hier te ontvluchten op een Spaans strand.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt het ng warmer zodat we niet naar Spanje hoeven
Ik weet nog wel een logeeradresquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan gaan we met de winter wel om de donkere dagen hier te ontvluchten op een Spaans strand.
Het is te hopen dat het niet z hoog komtquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Uiteraard! Deventer mag de borst nat maken.
Al die hoogwatertoeristen aan de Wellekade moeten zo nodig met de neus bovenop zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is te hopen dat het niet z hoog komt
Alles ten westen van de lijn Kampen en Zwollequote:Op zaterdag 30 december 2023 20:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Uiteraard! Deventer mag de borst nat maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oprecht 10X slimmer. De zomer in Spanje is gewoon stom. Teringveel toeristen, vaak vl te warm. Dus bijna iedereen hangt aan het strand of aan zn zwembad en veel meer kan je eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan gaan we met de winter wel om de donkere dagen hier te ontvluchten op een Spaans strand.
dat is mijn ideale klimaat. Nooit winter in ieder gevalquote:Op zondag 31 december 2023 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oprecht 10X slimmer. De zomer in Spanje is gewoon stom. Teringveel toeristen, vaak vl te warm. Dus bijna iedereen hangt aan het strand of aan zn zwembad en veel meer kan je eigenlijk niet.
Winter, lekker rustig… nog steeds gewoon lekker lenteachtig weer op de meeste dagen en niet heet dus je kan dingen ondernemen zonder jezelf dood te zweten. Stukken beter.
quote:Op zondag 31 december 2023 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oprecht 10X slimmer. De zomer in Spanje is gewoon stom. Teringveel toeristen, vaak vl te warm. Dus bijna iedereen hangt aan het strand of aan zn zwembad en veel meer kan je eigenlijk niet.
Winter, lekker rustig… nog steeds gewoon lekker lenteachtig weer op de meeste dagen en niet heet dus je kan dingen ondernemen zonder jezelf dood te zweten. Stukken beter.
Haha you’re welcome!quote:Op zondag 31 december 2023 10:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
*regelt emigratie en wordt buurman van Dick_laurent
Nou zeg dat, wolkbreuk vanochtend op de A2 bij 020 niet te zuinig zag zowat niets meerquote:
Goeie timing jaquote:Op zondag 31 december 2023 15:50 schreef Elan het volgende:
Avond verkoopt als we Buienradar mogen geloven redelijk droog, maar natuurlijk van 00:00 tot 01:00 zware buien op de planning
quote:Op maandag 1 januari 2024 01:57 schreef Djeez het volgende:
Een voorspelling wil ik mij wel aan wagen. Dit jaar wordt het natste jaar aller tijden. 2023 zal een droog jaar worden vergeleken met 2024
Zeespiegel stijgt dit jaar 12 meter door de regen 😱quote:Op maandag 1 januari 2024 01:57 schreef Djeez het volgende:
Een voorspelling wil ik mij wel aan wagen. Dit jaar wordt het natste jaar aller tijden. 2023 zal een droog jaar worden vergeleken met 2024
Ik ga voor de makkelijkste voorspelling van allemaal: het wordt weer het warmste jaar sinds de metingen, ik vermoed dat bookmakers hier 1,01 keer de inzet voor geven. Gratis geld!quote:Op maandag 1 januari 2024 01:57 schreef Djeez het volgende:
Still here. Je weet niet wat je meemaakt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |