SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
Dat niet alleen, Israel is strategisch gewoon belangrijk voor de VS, de enige betrouwbare partner ook in dat gebied.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je onderschat de macht van de Israel lobby![]()
Die mensen zijn helaas gebrainwashtquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat jaartjes teurg hadden ze hier in nederland ook een onderzoek gedaan onder protestanten, waar de stelling was "steun je de joden of de christenen in palestina?" deze christenen steunden de joden overwegend.
in die preek die ik eerder had gepost vraagt de palestijnse priester zich af hoe het komt dat mede christenen hen verraden of dit komt door zijn huidskleur of doordat de palestijnen zich bevinden aan de "wrong side of a political equation?"Vraag was niet aan mij gesteld, maar toch wil ik het beantwoordenquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe zie jij de escalatie gebeuren? het is duidelijk dat zowel hezbollah als israel elkaar speldenprikjes uitdelen, maar dat ze het niet willen laten escaleren.
Mocht Isral of het westen de Al-Aqsamoskee met de grond gelijk maken dan zijn alle rapen gaarA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Heel betrouwbaar iddquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat niet alleen, Israel is strategisch gewoon belangrijk voor de VS, de enige betrouwbare partner ook in dat gebied.![]()
![]()
Israel knew Iraq had no WMD, says MP
A prominent Israeli MP said yesterday that his country's intelligence services knew claims that Saddam Hussein was capable of swiftly launching weapons of mass destruction were wrong but withheld the information from Washington.
https://www.theguardian.com/politics/2004/feb/04/iraq.israelA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
lolA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Kwestie van belangen maar dat doet verder niets af aan betrouwbaarheid als partner en je gaat er nu vanuit dat Washington dat zelf niet al wist.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heel betrouwbaar idd![]()
![]()
A prominent Israeli MP said yesterday that his country's intelligence services knew claims that Saddam Hussein was capable of swiftly launching weapons of mass destruction were wrong but withheld the information from Washington.
https://www.theguardian.com/politics/2004/feb/04/iraq.israel![]()
Een land dat de VS bespioneert, valse info geeft, achter de rug van de VS om wapens verkoopt aan China vind ik persoonlijk niet echt betrouwbaar overkomenquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kwestie van belangen maar dat doet verder niets af aan betrouwbaarheid als partner en je gaat er nu vanuit dat Washington dat zelf niet al wist.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Dat is persoonlijk inderdaad.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Een land dat de VS bespioneert, valse info geeft, achter de rug van de VS om wapens verkoopt aan China vind ik persoonlijk niet echt betrouwbaar overkomen![]()
Was deze al gepost ?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Iran neemt wraakA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Intel to open factory in Israel with investment of $25 billion
https://www.timesofisrael(...)tment-of-25-billion/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Hamas probeert militairen te vermoorden?!quote:
Dat kan echt niet, tuig. Die lui moeten dood
Oh nee dat moesten zij en hun kinderen al en die terroristen zijn geen tuig want dat zijn journalisten al![]()
Iedereen wist dat ook de Britten en de Amerikanen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
![]()
https://www.theguardian.com/politics/2004/feb/04/iraq.israel1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ik moest ff nadenken maar de Islam is pas 800 jaar na het jaar nul (tijdperk waar Jesus leefde) ontstaanquote:![]()
![]()
https://www.timesofisrael.com/liveblog-december-26-2023/
TV report: IDF shifting strategy to low-intensity, long-haul Gaza operation
The Israeli military is preparing to shift strategies in Gaza, realizing that it has squeezed what it could out of high-intensity fighting, and must now dig in for a prolonged low-boil engagement aimed at toppling the Hamas terror group, Channel 12’s military reporter says.
The reported shift just happens to dovetail with US demands that Israel ease up on its high-energy bombardments and surges of troops into urban areas, and just in time for an unofficial January deadline.
According to correspondent Nir Dvori, the army will create a kilometer-wide buffer zone within the Strip on its borders with Israel, expanding an existing buffer zone. Infantry troops, largely drawn from conscripts, will occupy the zone to ensure Gazans cannot approach the fence with Israel, and launch pinpoint raids from there, reports Dvori, but the troop presence will be significantly smaller than it currently is.
He does not attribute the information to a source, but Israeli military reporters are often briefed on army plans under rules requiring them to present what they are told as their own “analysis.”
“The assumption behind the change in strategy is that total defeat of Hamas will not be achieved via a massive ground offensive, but via a long war of attrition,” he says. “It can take months, maybe even years — but creating a new reality in Gaza will require a diplomatic process and economic moves along those of the military.”
At a Knesset meeting, Foreign Affairs and Defense Committee chair Yuli Edelstein notes that as the fighting progresses, Israel is “transitioning from the second to third stage” of the military operation in Gaza, and the public should prepare for a long war.
In late October, Defense Minister Yoav Gallant said Israel’s ground offensive would not be enough to defeat Hamas, which would require a third, intermediate stage of fighting during which it will begin to seek out new leadership for the battered enclave, while rooting out “pockets of resistance.”
The report on the apparent shift comes with Israel largely in charge in north Gaza, while south Gaza remains crowded with civilians and relatively out of the army’s operational control.![]()
1km killzonequote:the army will create a kilometer-wide buffer zone within the Strip on its borders with Israel, expanding an existing buffer zone. Infantry troops, largely drawn from conscripts, will occupy the zone to ensure Gazans cannot approach the fence with Israel, and launch pinpoint raids from there![]()
![]()
de israelis blijven vol trots dit soort beelden produceren. kennelijk zonder enige besef wat voor beeld ze neerzetten naar de buitenwereld en wat voor consequenties het heeft. dit maal met vrouwen, kinderen, een baby, oudjes, een guy in een rolstoel en een vette soundtrack. volgende stap met vrouwen in ondergoed?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:iraanse propaganda moet je altijd met een grote korrel zout nemen.quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je onderschat de macht van de Israel lobbyje hebt gelijk. de risico op een grote escalatie hangt zeker in de lucht. maarr ik verwacht het niet omdat alleen de israelis zelf uit zijn op een escalatie. ze denken "een kans als deze zullen we niet makkelijk niet makkelijk weer krijgen".quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar als de speldenprikjes steeds meer worden krijgt zoiets en eigen dynamiek en word je zo een oorlog ingerold.
maar ik denk dat de amerikanen dat niet willen en dat dat ze dit israel ook duidelijk hebben gemaakt, als in, "ga je ruzie zoeken met iran dan zoek je het maar zelf uit".
ik bedoel door de oorlog in gaza krijgt oekraine minder artillerie shells geleverd van hun bondgenoten, omdat israel nu ook die dingen ook nodig heeft. deze situtie is met andere woorden all too much voor het westen om te behappen, laat staan dat straks ook iran/hezbollah partij worden van deze strijd.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik wil het echt niet opnemen voor die beelden of al die gevangenen maar die tweets zijn ook framing en naar 't lijkt fake newsquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
de israelis blijven vol trots dit soort beelden produceren. kennelijk zonder enige besef wat voor beeld ze neerzetten naar de buitenwereld en wat voor consequenties het heeft. dit maal met vrouwen, kinderen, een baby, oudjes, een guy in een rolstoel en een vette soundtrack. volgende stap met vrouwen in ondergoed?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
kinderen of bejaarden kunnen terroristen of levensgevaarlijke aanvallers zijn en er is ondanks de claim geen enkele baby te zien.![]()
Dus jij gelooft nu eindelijk ook dat Hezbollah en Iran igenlijk geen partij zijn voor Isral. Je hoopt namelijk nu dat Amerika de rem erop zet. In andere reacties heb je echter aangegeven dat dat nooit zal gebeuren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
je hebt gelijk. de risico op een grote escalatie hangt zeker in de lucht. maarr ik verwacht het niet omdat alleen de israelis zelf uit zijn op een escalatie. ze denken "een kans als deze zullen we niet makkelijk niet makkelijk weer krijgen".
maar ik denk dat de amerikanen dat niet willen en dat dat ze dit israel ook duidelijk hebben gemaakt, als in, "ga je ruzie zoeken met iran dan zoek je het maar zelf uit".
ik bedoel door de oorlog in gaza krijgt oekraine minder artillerie shells geleverd van hun bondgenoten, omdat israel nu ook die dingen ook nodig heeft. deze situtie is met andere woorden all too much voor het westen om te behappen, laat staan dat straks ook iran/hezbollah partij worden van deze strijd.
Wat vind je van Israls streven? Dat deze oorlog pas gewonnen is als Hamas is vernietigd, Gaza gedemilitariseerd en de Palestijnen gederadicaliseerd?Intolerant voor intolerantie![]()
Zonder enig besef... of zonder enige interesse?quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
de israelis blijven vol trots dit soort beelden produceren. kennelijk zonder enige besef wat voor beeld ze neerzetten naar de buitenwereld en wat voor consequenties het heeft. dit maal met vrouwen, kinderen, een baby, oudjes, een guy in een rolstoel en een vette soundtrack. volgende stap met vrouwen in ondergoed?
Hopelijk dringt het vroeg of laat tot je door dat Isral het spelletje van de informatieoorlog helemaal niet meer speelt. Zij zijn allang een stap verder gegaan. Hamas en de Arabische wereld mogen propaganda voeren wat ze willen, maar wat heb je aan een gewonnen propagandaoorlog als je geen mogelijkheden meer hebt om strijd te voeren?
Jij en de andere islamitische anti-Isralmensen zouden bij het omgekeerde staan te juichen (of tenminste, stilletjes genieten). Dus wat neem je hn nou eigenlijk kwalijk? Feitelijk is het gewoon jaloezie. En ja, daar kunnen we hier niks mee.
Intolerant voor intolerantie![]()
goede interview met twee nederlndse generaals buiten dienst https://www.trouw.nl/verd(...)te-draaien~be1d9d43/
zelfs de britten, het land dat het (christelijke) zionisme heeft uitgevonden, het land van de balfour declaration, het land dat palestina met zionisten deed overspoelen, geen trek meer had in hun terrorisme en hem smeerden uit palestina, roepen momenteel op tot een soort van staakt het vuren terwijl onze regering/tweede kamer zoals gebruikelijk met buitenlandse themas, de VS volgt en wapens blijft leveren aan israel en dus ons dadervolk maakt bij dit conflict.
een Chinese vriend van mij die dat debat in de tweede kamer had gevolgd, zei "ik ben geen moslim, ik heb niks met israel, maar onze tweede kamer lijkt de knesset wel"
so much voor strategische autonomie
“Mijn Afghaanse tolk nam ik een keer mee naar Nederland en die zei: ‘Weet je, jullie klagen heel veel’. Elke grootmacht werd groot, omdat ze dingen deden die niemand anders deed. Romeinen, Grieken, wij in West-Europa…Ben je groot, dan ga je niet meer vernieuwen. Dan wil je behouden wat je hebt. Dan ga je klagen, omdat je veel te verliezen hebt. ‘Wij Afghanen klagen nooit, omdat wij niks meer te verliezen hebben’, zei die tolk.”
...
“Stel, er ligt een auto ondersteboven in de sloot. Er staan honderd mensen omheen te kijken. 98 mensen vinden het erg, dat zijn de normen en waarden, maar hoeveel mensen springen in het water? Wij leren aan militairen: als er een auto-ongeluk is, dan stop je. Als je een toeschouwer een scheidsrechter laat uitschelden op het veld en je zegt er niks van, dan verlies je. Dan loopt de vrede en veiligheid als zand tussen je vingers weg.”
Van Uhm: “Yehuda Bauer, een Israelische professor die Holocaust-geleerde is, zegt dat de tien geboden niet genoeg zijn. Hij noemt een elfde. Gij zult geen dader zijn, gij zult geen slachtoffer zijn, gij zult ook geen toeschouwer zijn. Als je alle tien geboden goed naleeft, heb je de elfde niet nodig. Maar ik ben realist genoeg om te zeggen dat we dat elfde gebod toch nodig hebben. Een aantal jaar terug leerden we de jeugd via overheidspotjes op tv dat je moest weglopen bij een ruzie. Je hoeft niet allemaal de held uit te hangen, maar je moet wel wat doen.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Soldaten die in Gaza rondlopen worden allemaal besmet met anti biotica resistente ziektes die ze terug in Israel weer verspreiden aan familie en anderen...
According to a Kan public broadcaster report, the soldier was brought to Assuta Ashdod Medical Center two weeks ago with severe limb injuries. Despite round-the-clock care, the fungus proved to be treatment-resistant and the soldier succumbed to his wounds.
=========
All Israeli hospitals have reported that a significant percentage of wounded soldiers have come back with serious antimicrobial-resistant infections that they've picked up through contact with contaminated soil
=========
However, public health experts warn that it may only be a short time before some or all of the diseases in Gaza make their way into Israel via returning troops or otherwise.
"Diseases don't have borders. We need to take this situation seriously," said Davidovitch.
Antimicrobial-resistant infections have been a huge problem in Gaza for years, he said, because of the use of unsuitable antibiotics or patients' failure to complete courses of treatment due to drug shortages.
the existence of highly resistant bacteria in Gaza is well-documented
=========
Gazan hospitals are hotbeds for these superbugs. Before the war, Gazan patients brought them to Israeli hospitals when they came for surgeries and treatments, sometimes causing serious outbreaks in wards.
"Just to be clear -- the injured IDF soldiers are not being treated in Gaza hospitals. They are picking up these infections because these bacteria, fungi, or parasites are in the dirt or mud in Gaza where they are lying until they are evacuated. They have deep, open wounds that the microbes infect," Davidovitch explained.
=========
[ Bericht 49% gewijzigd door slashdotter3 op 26-12-2023 15:58:34 ]![]()
Betaalmuur. Zondequote:Op dinsdag 26 december 2023 15:34 schreef Slayage het volgende:
goede interview met twee nederlndse generaals buiten dienst https://www.trouw.nl/verd(...)te-draaien~be1d9d43/
zelfs de britten, het land dat het (christelijke) zionisme heeft uitgevonden, het land van de balfour declaration, het land dat palestina met zionisten deed overspoelen, geen trek meer had in hun terrorisme en hem smeerden uit palestina, roepen momenteel op tot een soort van staakt het vuren terwijl onze regering/tweede kamer zoals gebruikelijk met buitenlandse themas, de VS volgt en wapens blijft leveren aan israel en dus ons dadervolk maakt bij dit conflict.
een Chinese vriend van mij die dat debat in de tweede kamer had gevolgd, zei "ik ben geen moslim, ik heb niks met israel, maar onze tweede kamer lijkt de knesset wel"
so much voor strategische autonomie
“Mijn Afghaanse tolk nam ik een keer mee naar Nederland en die zei: ‘Weet je, jullie klagen heel veel’. Elke grootmacht werd groot, omdat ze dingen deden die niemand anders deed. Romeinen, Grieken, wij in West-Europa…Ben je groot, dan ga je niet meer vernieuwen. Dan wil je behouden wat je hebt. Dan ga je klagen, omdat je veel te verliezen hebt. ‘Wij Afghanen klagen nooit, omdat wij niks meer te verliezen hebben’, zei die tolk.”
...
“Stel, er ligt een auto ondersteboven in de sloot. Er staan honderd mensen omheen te kijken. 98 mensen vinden het erg, dat zijn de normen en waarden, maar hoeveel mensen springen in het water? Wij leren aan militairen: als er een auto-ongeluk is, dan stop je. Als je een toeschouwer een scheidsrechter laat uitschelden op het veld en je zegt er niks van, dan verlies je. Dan loopt de vrede en veiligheid als zand tussen je vingers weg.”
Van Uhm: “Yehuda Bauer, een Israelische professor die Holocaust-geleerde is, zegt dat de tien geboden niet genoeg zijn. Hij noemt een elfde. Gij zult geen dader zijn, gij zult geen slachtoffer zijn, gij zult ook geen toeschouwer zijn. Als je alle tien geboden goed naleeft, heb je de elfde niet nodig. Maar ik ben realist genoeg om te zeggen dat we dat elfde gebod toch nodig hebben. Een aantal jaar terug leerden we de jeugd via overheidspotjes op tv dat je moest weglopen bij een ruzie. Je hoeft niet allemaal de held uit te hangen, maar je moet wel wat doen.”![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Antimicrobial-resistant infections have been a huge problem in Gaza for years, he said, because of the use of unsuitable antibiotics or patients' failure to complete courses of treatment due to drug shortages.
the existence of highly resistant bacteria in Gaza is well-documented![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Shitholes."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)d-in-almere-vernield
Libeskind (1946) is in Nederland vooral bekend van het Holocaust Namenmonument in Amsterdam dat in 2021 gereedkwam.
Had dat effe in de titel verwerkt van het nieuwsbericht NOS?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je mist niets, het artikel gaat niet over het conflict en wat er gequote is is het enige wat nog enigzins relevant is.quote:![]()
Hier zal de internationale media helaas geen aandacht aan besteden...
nsfw, halfdode vrouw op de grond
=====================
??DISTURBING FOOTAGE
MusIim students stoned a Christian female student while shouting "Allah Akbar" and then burned her alive for allegedly criticizing their prophet muhammad.
That is Deborah Samuel, it happened in Sokota, Nigeria. The perpetrators has been released.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit krijg je natuurlijk als er in gebied de nadruk ligt op het bouwen van terreurtunnels en raketlanceersystemen en niet op het zorgen voor een goede sanitaire voorzieningen en gezondheidszorg voor je eigen bevolking.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Soldaten die in Gaza rondlopen worden allemaal besmet met anti biotica resistente ziektes die ze terug in Israel weer verspreiden aan familie en anderen...
[ twitter ]
According to a Kan public broadcaster report, the soldier was brought to Assuta Ashdod Medical Center two weeks ago with severe limb injuries. Despite round-the-clock care, the fungus proved to be treatment-resistant and the soldier succumbed to his wounds.
=========
All Israeli hospitals have reported that a significant percentage of wounded soldiers have come back with serious antimicrobial-resistant infections that they've picked up through contact with contaminated soil
=========
However, public health experts warn that it may only be a short time before some or all of the diseases in Gaza make their way into Israel via returning troops or otherwise.
"Diseases don't have borders. We need to take this situation seriously," said Davidovitch.
=========
Gazan hospitals are hotbeds for these superbugs. Before the war, Gazan patients brought them to Israeli hospitals when they came for surgeries and treatments, sometimes causing serious outbreaks in wards.
"Just to be clear -- the injured IDF soldiers are not being treated in Gaza hospitals. They are picking up these infections because these bacteria, fungi, or parasites are in the dirt or mud in Gaza where they are lying until they are evacuated. They have deep, open wounds that the microbes infect," Davidovitch explained.
========='I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Doe dit maar even in een spoiler. En de reden waarom de internationale (lees: Westerse) media hier geen aandacht aan besteden, is omdat dit niet binnen het gewenste narratief past dat de Islam zogenaamd 'de religie van vrede' is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Hier zal de internationale media helaas geen aandacht aan besteden...
nsfw, halfdode vrouw op de grond
[ twitter ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
artikel over hoe verschillende kerken omgaan met de situiatie https://www.trouw.nl/reli(...)alestijnen~b0eb029c/
deze muts is team israel, vindt het prachtig wat er gaande is en hoopt dat op deze manier spoedig het einde der tijden aanbreekt net als die wappie evangelicals![]()
ik vind het zo veelzeggend dat men altijd genoodzaakt is te benoemen dat israel bestaansrecht heeft. immers als het zo vanzelfsprekend is dat israel bestaansrecht heeft, waarom moet dat elke keer benoemd worden? waarom wordt niet benoemd dat nederland bestaansrecht heeft of frankrijk of luxemburg?
apartheidstaat israel heeft net zo veel bestaansrecht als apartheidsstaat zuid afrika. en dient ook op dezelfde manier behandeld te worden. gaat het helemaal geweldig met zuid afrika, post apartheid? nee tuurlijk niet. als land jezelf opnieuw uitvinden kan nooit makkelijk zijn, maar de zuid afrikanen zijn ermee bezig met vallen en opstaan.
dat zal met een toekomstige 1 staat oplossing van de rivier tot de zee ook moeilijk zijn. de palestijnen gaan nergens heen evenals de israelis. ze moeten maar dealen met elkaar op gelijkwaardige basis. het enige dat vaststaat is dat deze brute bezetting niet levensvatbaar is.
"Zeker is wel dat ze iets positiefs gaat zeggen over Isral. “Ik wil een stem zijn voor een klein volkje dat recht heeft op een eigen land.” Ze mist dat geluid in het landelijk bestuur van de kerk, dat volgens haar te veel op de hand is van de Palestijnen. “Ik zie dat op de vloer niet, voor de meeste mensen in de kerk is dit een zoektocht.”
Het conflict zal zeker in de gebeden naar voren komen. “Maar het is lastig waar je voor moet bidden. Dat Hamas ophoepelt, en ophoudt met het van de kaart vegen van Isral en dat Hamas ook stopt met het onderdrukken van de eigen bevolking. Ik zal bidden dat Isral in shalom, in vrede, kan leven, dat wordt haar nu onmogelijk gemaakt. En ik bid ook voor shalom in Gaza.”
Voor alles zal ze God om wijsheid vragen voor de Isralische regering en het leger. “En ik bid dat Hij ervoor zorgt dat al deze ellende spoedig ophoudt, en dat de messias komt. Kerst gaat niet alleen over een schattig kindje dat wordt geboren, maar over de vredesvorst waar we op wachten. Het is een verhaal uit het verleden en over de toekomst.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hahaha... het dedain ook. Een stem voor een klein volkje.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:51 schreef Slayage het volgende:
artikel over hoe verschillende kerken omgaan met de situiatie https://www.trouw.nl/reli(...)alestijnen~b0eb029c/
deze muts is team israel, vindt het prachtig wat er gaande is en hoopt dat op deze manier spoedig het einde der tijden aanbreekt net als die wappie evangelicals![]()
ik vind het zo veelzeggend dat men altijd genoodzaakt is te benoemen dat israel bestaansrecht heeft. immers als het zo vanzelfsprekend is dat israel bestaansrecht heeft, waarom moet dat elke keer benoemd worden? waarom wordt niet benoemd dat nederland bestaansrecht heeft of frankrijk of luxemburg?
apartheidstaat israel heeft net zo veel bestaansrecht als apartheidsstaat zuid afrika. en dient ook op dezelfde manier behandeld te worden. gaat het helemaal geweldig met zuid afrika, post apartheid? nee tuurlijk niet. als land jezelf opnieuw uitvinden kan nooit makkelijk zijn, maar de zuid afrikanen zijn ermee bezig met vallen en opstaan.
dat zal met een toekomstige 1 staat oplossing van de rivier tot de zee ook moeilijk zijn. de palestijnen gaan nergens heen evenals de israelis. ze moeten maar dealen met elkaar op gelijkwaardige basis. het enige dat vaststaat is dat deze brute bezetting niet levensvatbaar is.
"Zeker is wel dat ze iets positiefs gaat zeggen over Isral. “Ik wil een stem zijn voor een klein volkje dat recht heeft op een eigen land.” Ze mist dat geluid in het landelijk bestuur van de kerk, dat volgens haar te veel op de hand is van de Palestijnen. “Ik zie dat op de vloer niet, voor de meeste mensen in de kerk is dit een zoektocht.”
Het conflict zal zeker in de gebeden naar voren komen. “Maar het is lastig waar je voor moet bidden. Dat Hamas ophoepelt, en ophoudt met het van de kaart vegen van Isral en dat Hamas ook stopt met het onderdrukken van de eigen bevolking. Ik zal bidden dat Isral in shalom, in vrede, kan leven, dat wordt haar nu onmogelijk gemaakt. En ik bid ook voor shalom in Gaza.”
Voor alles zal ze God om wijsheid vragen voor de Isralische regering en het leger. “En ik bid dat Hij ervoor zorgt dat al deze ellende spoedig ophoudt, en dat de messias komt. Kerst gaat niet alleen over een schattig kindje dat wordt geboren, maar over de vredesvorst waar we op wachten. Het is een verhaal uit het verleden en over de toekomst.”
Stel je bent een trotse Joodse zionist en leest dat...![]()
Omdat niet iedereen vindt dat Isral daadwerkelijk bestaansrecht heeft. Stonden ze bijvoorbeeld bij Denk recent niet nog in de Tweede Kamer met een heel kaartje van de regio onder de Palestijnse vlag? En in sommige Linkse kringen wordt Isral gezien als een 'koloniaal project', waar in veel Islamtische kringen men alleen maar spreekt over de 'Zionistische entiteit' die als niet legitiem wordt gezien. Alles moet volgens hun namelijk Islamitisch en Arabisch zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:51 schreef Slayage het volgende:
ik vind het zo veelzeggend dat men altijd genoodzaakt is te benoemen dat israel bestaansrecht heeft. immers als het zo vanzelfsprekend is dat israel bestaansrecht heeft, waarom moet dat elke keer benoemd worden? waarom wordt niet benoemd dat nederland bestaansrecht heeft of frankrijk of luxemburg?Het inmiddels al tientallen keren aangegeven, maar Isral en Zuid-Afrika zijn niet te vergelijken. Isral is geen apartheidsstaat, Zuid-Afrika was dit wel. Wellicht moet je eens een geschiedenisboek openslaan en je wereldbeeld niet afstellen op wat een paar activisten op Twitter allemaal beweren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:51 schreef Slayage het volgende:
apartheidstaat israel heeft net zo veel bestaansrecht als apartheidsstaat zuid afrika. en dient ook op dezelfde manier behandeld te worden. gaat het helemaal geweldig met zuid afrika, post apartheid? nee tuurlijk niet. als land jezelf opnieuw uitvinden kan nooit makkelijk zijn, maar de zuid afrikanen zijn ermee bezig met vallen en opstaan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
https://english.aawsat.co(...)estore-slavery-yemen
https://www.reddit.com/r/(...)re_slavery_in_yemen/
Houthis Restore Slavery in Yemen
• actual slavery, abusing people’s poverty and hunger, forced marriage, human trafficking (so...as usual...sex crimes)
• forced recruitment of children, women and African migrants (child slavery and racism)
• Just for "rulers"! Houthi leaders have the most slaves as servants and sex slaves
• "Rulers" vs "Subjects"
• Houthi discrimination against the people is based on color, race and ancestry
• US State Department: "Sexual abuse, slavery and child recruitment are among the most glaring examples of human trafficking in Yemen."![]()
Kwam deze tegen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:33 schreef Slayage het volgende:
in die preek die ik eerder had gepost vraagt de palestijnse priester zich af hoe het komt dat mede christenen hen verraden of dit komt door zijn huidskleur of doordat de palestijnen zich bevinden aan de "wrong side of a political equation?"
Maar dat zal wel "de schuld van israel" zijn.<signature here>.![]()
![]()
Ik vraag me af of safety goggles dit had kunnen voorkomen...
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-safety-goggles.html
8,16: https://nl.aliexpress.com/item/1005005274111014.html
[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 26-12-2023 18:09:04 ]![]()
Dat krijg je ervan als je tik tok experts toelaat tot xquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik moest ff nadenken maar de Islam is pas 800 jaar na het jaar nul (tijdperk waar Jesus leefde) ontstaanA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Dit topic heeft een veel te hoog ''Slava Ukraini'' vibequote:Op dinsdag 26 december 2023 14:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
iraanse propaganda moet je altijd met een grote korrel zout nemen.
Tijd om daar wat verandering in te brengen
Het nieuws vanuit Israel, de westerse media en de pro palestijnse kant zou je ook als propaganda kunnen beschouwen
En toch wordt het hier zonder aarzeling gepost
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Mijn god
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
![]()
![]()
Ethiopische Joden bestaan ookquote:Op dinsdag 26 december 2023 18:48 schreef Swango het volgende:
[..]
Belachelijk filmpje, de man weet zeker niet dat er ook Indiase joden (Bnei Menashe) bestaan?
En toch worden ze als tweede rangs burger behandeld door de IsralirsA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ze zeggen letterlijk dat ze Denemarken/Europa gaan veroveren doordat ze meer kinderen krijgen dan de mensen van het gastland
Fun fact, Israel kent deze truc en onder andere daarom zal er nooit 1 staat komen waar de Palestijnen dezelfde rechten krijgen als het Joodse volk waarin ze uiteindelijk op democratische wijze de macht en het land overnemen.
Europa daarintegen...![]()
Welkom in Gaza Sigrid, niet beginnen met heropbouwen voordat de Israli’s klaar zijn met slopen h. En geen nieuwe tunnels bouwen.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
8 miljoen vrijwilligers doen voorlopig nietsA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
PR technisch niet handig maar waarom zou je geen vrouwelijke terroristen mogen vastzetten.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
De kinderen vind ik wel heel dubieus dat ze gecontroleerd worden is oke maar ze zo in een veld zetten niet.
Wel lekkere bronnen trouwens.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Afgezien van de onmogelijke logistieke issues en toestemming die ze nooit gaan krijgen zou ik dit wel willen zien. Een 'kruistocht' van 8 miljoen Iraniers die 1000km door Irak en daarna Syrie richting de Golan Heights lopen. Moet wel een immens imposant gezicht zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:43 schreef Ali_boo het volgende:
8 miljoen vrijwilligers doen voorlopig niets
[ twitter ]
"Eight million people in Iran have volunteered to fight against Israel but the grounds are not prepared for presence in Palestine, and there is no plan at the moment to send anyone to fight against Israel in Palestine,"![]()
Vooral ook wanneer er daarna een paar 1000 jdams op gedropt worden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Afgezien van de onmogelijke logistieke issues en toestemming die ze nooit gaan krijgen zou ik dit wel willen zien. Een 'kruistocht' van 8 miljoen Iraniers die 1000km door Irak en daarna Syrie richting de Golan Heights lopen. Moet wel een immens imposant gezicht zijn.
Want veel meer dan wat schilmesjes zullen ze niet bij hebben.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Uitstekend gedaan door de IDF. In een overzichtelijk en steriel gebied en op een ordelijke en efficinte wijze wordt er mee omgegaan. Zonder gevaar voor de soldaten en de gevangenen en zo kan je onschuldigen snel checken en laten gaan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Nou Mevrouw Kaag, dat is nu even pech hebben.quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
juist niet. de genocidale bezetter wordt hier als slachtoffer neergezet. israel is immers "onze" genocidale bezetter, daar waar de russen dat in oekraine zijnquote:Op dinsdag 26 december 2023 18:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dit topic heeft een veel te hoog ''Slava Ukraini'' vibe
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
zag ook een idf guy met een griekse vlag op zijn helm. had je die nederlandse guy gezien, die helaas alleen maar zijn been was verloren in gaza?quote:
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
dit is een goede account, ook een iraanse account though https://twitter.com/AryJeayquote:Op dinsdag 26 december 2023 19:43 schreef Ali_boo het volgende:
8 miljoen vrijwilligers doen voorlopig niets
[ twitter ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Interessante theorie waarom de Iraanse generaal is omgelegd:
https://www.reddit.com/r/(...)it_openly_killed_an/
This was actually a very calculated decision, done by part to increase pressure on the Biden administration.
The Biden administration is delaying arms to Israel for the past month. This is by tieing Israel arms increase with an increase in arms to Ukraine, and the block of of a couple of tens of thousands of rifle sales to be used for the settlements.
Placing Israel in a supposedly dangerous position will most likely pressure the Biden administration to agree to the arm agreement with Israel without the conditions.![]()
ik had het niet helemaal goed ingeschat waarom de drie israelische gijzelaars door de idf waren omgelegd. het kwam niet omdat ze schieten op alles wat beweegt, maar uit het onderzoek van de idf zelf blijkt dat de opdracht was schiet op elke “fighting age male"
oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden op oorlogsmisdaden
thread
https://threadreaderapp.com/thread/1739657705931841591.htmlIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
dappere israelische tiener, die weigert mee te doen aan de genocidale massapsychose van zijn landgenoten
netanyahu heeft het dan weer over "vrijwillige migratie"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja maar slayage geeft daar niets om.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:32 schreef Jaroon het volgende:
Er werd toch gewaarschuwd door dit forum over fake nieuws?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:25 schreef Slayage het volgende:
dappere israelische tiener, die weigert mee te doen aan de genocidale massapsychose van zijn landgenoten
[ twitter ]
netanyahu heeft het dan weer over "vrijwillige migratie"
[ twitter ]X als bron met 1 vaag verhaalquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:25 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
true ( hopen dat het nog de meeste zijn ) en dat europa wakker wordt! en dat ze zonder pardon uitgezet worden!quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze zeggen letterlijk dat ze Denemarken/Europa gaan veroveren doordat ze meer kinderen krijgen dan de mensen van het gastland
Fun fact, Israel kent deze truc en onder andere daarom zal er nooit 1 staat komen waar de Palestijnen dezelfde rechten krijgen als het Joodse volk waarin ze uiteindelijk op democratische wijze de macht en het land overnemen.
Europa daarintegen...
[ twitter ]![]()
fake mss van beide kanten ,maar is toch meer dan fok... je kan je realiteit toch overal vandaan halen!quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:32 schreef Jaroon het volgende:
Er werd toch gewaarschuwd door dit forum over fake nieuws?![]()
Men geeft het (heel goed) echt aan hier.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:47 schreef Thorelf het volgende:
[..]
fake mss van beide kanten ,maar is toch meer dan fok... je kan je realiteit toch overal vandaan halen!![]()
-Rabia Al-Basri![]()
de jerusalem post is inderdaad een vage bron. vager kan bijna niet.quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:32 schreef Jaroon het volgende:
Er werd toch gewaarschuwd door dit forum over fake nieuws?welke fake news zou ik gedeeld hebben?quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja maar slayage geeft daar niets om.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
het is maar waar je het vandaan haalt!quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
de jerusalem post is inderdaad een vage bron. vager kan bijna niet.![]()
Je mening heb je meestal al voor je hier post! en dan is het maar hoe je gaat zien of hoe je het blijft zien!![]()
dat is uiteraard waar. onze meningen veranderen niet zo makkelijk.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:01 schreef Thorelf het volgende:
Je mening heb je meestal al voor je hier post! en dan is het maar hoe je gaat zien of hoe je het blijft zien!
hoe zie jij onderstaande video bv?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
is this the alcohol talking?quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:15 schreef Thorelf het volgende:
meningen gedachten gangen? of is iedereen is blase met streepjeIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
U.S. assets, to include the USS LABOON (DDG 58) and F/A-18 Super Hornets from the Eisenhower Carrier Strike Group, shot down twelve one-way attack drones, three anti-ship ballistic missiles, and two land attack cruise missiles in the Southern Red Sea that were fired by the Houthis over a 10 hour period which began at approximately 6:30 a.m. (Sanaa time) on December 26. There was no damage to ships in the area or reported injuries.![]()
FTFYquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
juist niet. de genocidale bezetter wordt hier als slachtoffer neergezet. israel Hamas is immers "onze" genocidale bezetter, daar waar de russen dat in oekraine zijnIntolerant voor intolerantie![]()
Beetje vergezocht.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Interessante theorie waarom de Iraanse generaal is omgelegd:
https://www.reddit.com/r/(...)it_openly_killed_an/
This was actually a very calculated decision, done by part to increase pressure on the Biden administration.
The Biden administration is delaying arms to Israel for the past month. This is by tieing Israel arms increase with an increase in arms to Ukraine, and the block of of a couple of tens of thousands of rifle sales to be used for the settlements.
Placing Israel in a supposedly dangerous position will most likely pressure the Biden administration to agree to the arm agreement with Israel without the conditions.Intolerant voor intolerantie![]()
Degenen waar ik je op wijs. Volgens mij afgelopen vrijdag alleen al 3 berichten op een rij.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
welke fake news zou ik gedeeld hebben?
Zoals bv met die artillerie munitie waar iets anders op stond en wat trouwens ook overduidelijk sabot munitie was en geen artillerie munitie.
En zo'n beetje alles van quds news wat je post. Vandaag ook weer meerdere onzin berichten.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Alle andere intelligence graven hetzelfde aan. Die zeiden allemaal zelfs de CIA dat het niet klopte.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
![]()
https://www.theguardian.com/politics/2004/feb/04/iraq.israel![]()
Geweldig man. 😆quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
=========
=========
=========
=========![]()
Die jongen is een held. Maar zal vast wat gezet worden als een zelf hatende Jood.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:25 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
En tch klopt het beter.quote:Op woensdag 27 december 2023 01:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En welk gebied of gebieden bezet Hamas?
West Bank? Gazastrook? Golan hoogte?Intolerant voor intolerantie![]()
Dat vraag ik me wel vaker af bij jou, ja. Vertel het maar: ben je aan de boemel?quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
is this the alcohol talking?
[ twitter ]![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
Khan Junis daar hebben ze na inname een hele wijk met de grond gelijk gemaakt zodat bewoners niet terug kunnen komen.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:20 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Laatste stavaza wat betreft geconsolideerde terreinwinst in Gaza.![]()
Terreinwinst zegt niet zoveel... tenzij je de bodem inkijkt.quote:Op woensdag 27 december 2023 09:20 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Laatste stavaza wat betreft geconsolideerde terreinwinst in Gaza.
quote:quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dus jij gelooft nu eindelijk ook dat Hezbollah en Iran igenlijk geen partij zijn voor Isral. Je hoopt namelijk nu dat Amerika de rem erop zet. In andere reacties heb je echter aangegeven dat dat nooit zal gebeuren.
Wat vind je van Israls streven? Dat deze oorlog pas gewonnen is als Hamas is vernietigd, Gaza gedemilitariseerd en de Palestijnen gederadicaliseerd?Intolerant voor intolerantie![]()
dat gaat over heel europa gebeuren en de HUGO de Jonge die geeft ze zelfs woningen met prioriteit op nederlanders om dat ze dan zoveel mogelijk kindjes makenquote:Op dinsdag 26 december 2023 19:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Europa daarintegen...
[ twitter ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Geert gaat dat allemaal tegenhouden.quote:Op woensdag 27 december 2023 11:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat gaat over heel europa gebeuren en de HUGO de Jonge die geeft ze zelfs woningen met prioriteit op nederlanders om dat ze dan zoveel mogelijk kindjes maken![]()
-edit: Nee. Te slecht-
[ Bericht 32% gewijzigd door Cuendillar op 27-12-2023 14:08:25 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Heel sneu voor haar dat ze ongenezelijk ziek is maar er is verder niets wat gedaan kan worden, dat ligt aan de goodwill van Hamas en aangezien die alle Joden dood wilt hebben hoef je daar niets van te verwachten.![]()
Terrorists launched rockets into the Rosh Hankara area, the IDF intercepted some of them and attacked the sources of the fire. Tonight and this morning the IDF attacked a Hezbollah military site and other targets in Lebanon![]()
Fijn voor de gazanen zelf ook, dat je dood kunt gaan van een klein genfecteerd sneetje.quote:
Die gaat er natuurlijk ook toe leiden dat gazanen geen medische zorg meer gaan ontvangen in Isral h, maar als jij daarvoor wilt juichen omdat je joden meer haat dan je palestijnen liefhebt, ga je gang.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
There are 13,000 UNRWA staff in Gaza.
That’s one UN staff for every 114 refugees in Gaza. Compare that to the largest refugee camp in the world, Cox Bazar with only 1,550 UN staff serving 1.24 million refugees. That’s one UN staff for every 800 refugees. In comparison, there are 7 times more UN staff serving refugees in the Gaza Strip.
There are more UN staff in the Gaza Strip than the total employees of the World Bank with more than 10,000 employees in over 120 offices worldwide?
There are more UN staff in Gaza than in Geneva (8,500 UN staff) or New York (6,400 UN staff)? Gaza has twice as many UN Staff than in New York.
UNRWA leverages the UN brand to appear to casual observers as a team of relatively unbiased international aid workers, when in fact they're a $1 billion/year Palestinian business, run by Palestinians and staffed by Palestinians.
They need Palestinian refugees to exist. If Palestinians got their state, there would be no more "refugees," and the business and flow of aid money would end. It's in their best interests to perpetuate the conflict and leave Palestinian statehood up in the air. UNRWA schools literally taught a whole generation of Gazans to hate their neighbors and make unrealistic demands so that the core issue of sovereignty is never addressed.
Its sole achievements are radicalizing Palestinian children and keeping Palestinians refugees for generations. As you have read in the news recently, they also kept some of the hostages.
UNRWA should have been disbanded decades ago, all they do is perpetuate the conflict and keep Palestinians poor and uneducated.
The increasing frequency of UN posts on Twitter regarding the Palestinian situation in contrast to other conflicts reveals a distinct pattern.
As the pressure on Hamas tightens, Antonio takes actions that would hinder the eradication of Hamas. UN agencies are in a campaign against Israel, Led by UN WOMEN who silently betrayed by turning a blind eye to the mass rape.
Antonio is becoming increasingly panicked about what may be discovered once Hamas leaders are interrogated and the money trail investigated.
It's time to sue the United Nations for being a party to terrorism. Israel should build a case, and individual Israelis whose family members suffered in the October 7th terrorist attacks should file a Claim against the UN. Put them on the defensive.
Gaza is a cash cow for the UN. The moment Hamas goes out so does the cash flow from which the people who really need help don't benefit anyway. Had they really done their jobs then Gazans would fare much better and Oct.07 wouldn't have happened in the first place.![]()
x
[ Bericht 55% gewijzigd door michaelmoore op 27-12-2023 12:38:03 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ben wel benieuwd welke geheimen onthuld zullen worden wanneer ze de laptops van hoge Hamas bobo's in handen krijgen. Alle geheime geldstromen en afspraken met UN en UNWRA die erop staan...quote:Antonio is becoming increasingly panicked about what may be discovered once Hamas leaders are interrogated and the money trail investigated.
It's time to sue the United Nations for being a party to terrorism. Israel should build a case, and individual Israelis whose family members suffered in the October 7th terrorist attacks should file a Claim against the UN. Put them on the defensive.
Gaza is a cash cow for the UN. The moment Hamas goes out so does the cash flow from which the people who really need help don't benefit anyway. Had they really done their jobs then Gazans would fare much better and Oct.07 wouldn't have happened in the first place.![]()
𝐏𝐥𝐞𝐚𝐬𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐝 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐚𝐫𝐢𝐬𝐨𝐧.
𝐓𝐡𝐞𝐧 𝐰𝐚𝐭𝐜𝐡 𝐭𝐡𝐞 𝐯𝐢𝐝𝐞𝐨𝐬 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐭𝐡𝐫𝐞𝐚𝐝.
“The biggest winners in the world today are the people in Gaza because they are between two things victory and martyrdom"
- Mohammed Hijab 2023
"It is not called suicide - this is called shahada, martyring, because if the only way to hurt the enemies of Islam except by taking your life for that, then it is allowed." Hamza said: "The person who hinders Allah's rule, this man must be eliminated.”
- Abu Hamza 2006
All I’m saying is @TerrorismPolice and @metpoliceuk you need to wake up. According to Rabbi Schmuley he has already been reported to the FBI in the US.
This is getting disturbing.![]()
Als dat het doel was, dan hadden ze allang een parkeerplaats gemaakt van heel Gaza.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Khan Junis daar hebben ze na inname een hele wijk met de grond gelijk gemaakt zodat bewoners niet terug kunnen komen.
Volgens mij zijn ze gewoon een beetje zat om risico te lopen bij het leeg vegen van gebouwen vol explosieven en booby traps dus als ze weer een rijtje tegenkomen van dat soort ongein dan lossen ze het zo op.
Of heb jij andere informatie?![]()
Zoals het er nu uitziet is de 'we moeten weer settlers plaatsen in Gaza' het sterkste geluid binnen Israel.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als dat het doel was, dan hadden ze allang een parkeerplaats gemaakt van heel Gaza.
Volgens mij zijn ze gewoon een beetje zat om risico te lopen bij het leeg vegen van gebouwen vol explosieven en booby traps dus als ze weer een rijtje tegenkomen van dat soort ongein dan lossen ze het zo op.
Of heb jij andere informatie?
Dan zou een volledige parkeerplaats maken van Gaza nogal contraproductief zijn.![]()
https://www.geenstijl.nl/5174124/ja-nos
NOS kalkt bloedsprookje 'Isral beroofde Gazaanse lijken van organen' doodleuk over
We drukken even op X
Opmerkelijke update gisterenavond in het liveblog van de NOS over de oorlog tussen Isral en de terroristen van Hamas. "De Palestijnse autoriteiten in Gaza beschuldigen Isral in een statement ervan dat er organen gestolen zijn uit de 80 Palestijnse lichamen die eerder teruggegeven werden. 'Isral bracht de lichamen verminkt terug. Nadat de lichamen waren onderzocht, werd duidelijk dat er vitale organen ontbraken'." Nu worden we sowieso doodmoe van het klakkeloos overschrijven van de door 'de Palestijnse autoriteiten in Gaza' doorgegeven persberichten, want je bent niets meer dan een doorgeefluikje van de antisemitische haatpropaganda van terreurorganisatie Hamas. Zeker sinds die 'aanval op het ziekenhuis' waar bleek dat die 'Palestijnse autoriteiten' gewoon lukraak dingen verzonnen en cijfertjes bij elkaar goochelden kun je dat dus niet meer doen. Maar het blijven doen, zoals RTL steevast doet en de NOS nu ook, of halsstarrig weigeren toe te geven dat je in een Hamas-tunnel bent gevallen, zoals de NRC deed, is journalistiek laakbaar - zker als het eruit ziet als een antisemitische muizenval.
Welnu, waar komt die bewering dat 80 Palestijnse lichamen van organen zijn beroofd eigenlijk vandaan, behalve dan dat het door het riool wordt gepompt door idioten als Mario Nawfal, Quds News Network en 'Investigative Journalists' die bijna zonder uitzondering 'Sulaiman' heten? Blijkbaar is de 'informatie' deels of volledig afkomstig van Euro-Med Human Rights Monitor, zogenaamd een onafhankelijke mensenrechtenorganisatie, maar als we kijken wie daar aan de knoppen draaien zien we alleen maar Palestijnse activisten. Pro-Hamas-lobbyist Ramy Abdu en Mazen Kahel die op Isralische lijsten als onderdeel van 'Hamas’ main operatives and institutions in Europe' staan, de beroemde Palestijnse activiste Maha Hussaini en de meerdere keren van antisemitisme beschuldigde complotdenker Richard A. Falk. Aan de andere kant van het spectrum heb je dan NGO Monitor (een ngo in Jeruzalem met als doel andere ngo's met 'een vermeende ideologisch gemotiveerde anti-Isralagenda een halt toe te roepen') dat over Euro-Med Monitor schrijft: "Euro-Med Human Rights Monitor (Euro-Med Monitor) consistently spreads blood libels and conspiracy theories about Israel, and accuses Israel of 'apartheid', 'genocide', 'ethnic cleansing', 'collective punishment' and 'war crimes'."
U merkt: het is een geopolitiek wespennest waar de NOS doodleuk doorheen wandelt met het overschrijven van een antisemitische trope als 'Isral beroofde Palestijnse lichamen van organen', in volledige afwezigheid van journalistieke urgentie. Laten we het maar gewoon lui noemen. Met wel met de uitsmijter: "Isral heeft voor zover bekend nog niet gereageerd op de aantijging." Ja lieve jongens en meiden van de NOS, zo werkt het dus: echt niet.![]()
Lijkt mij een win-win voor de NOS, als niemand hun corrigeert dan blijven ze gewoon doorgaan met hun anti Israel propaganda, worden ze wel gecorrigeerd dan wassen ze hun handen in onschuld "jamaar, wij hebben het ook enkel overgenomen van XYZ, jullie moeten bij hun zijn" en daarna gaan ze gewoon verder met de volgende leugen verspreiden van de volgende net zo onbetrouwbare bron.![]()
Ja dat is het lastige als je nieuws wil melden maar eigenlijk niet kunt factchecken. Dan krijg je om alsnog aan berichtgeving te doen het doorzetten van beweringen. Dat een bepaalde partij een leugenaar is gebleken in het verleden wordt ook niet meegenomen in hoeveel aandacht men geeft aan nieuwe beweringen van die partij en ook wordt er geen waarschuwing bij geplaatst, van 'deze partij loog in het verleden nogal'.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Lijkt mij een win-win voor de NOS, als niemand hun corrigeert dan blijven ze gewoon doorgaan met hun anti Israel propaganda, worden ze wel gecorrigeerd dan wassen ze hun handen in onschuld "jamaar, wij hebben het ook enkel overgenomen van XYZ, jullie moeten bij hun zijn" en daarna gaan ze gewoon verder met de volgende leugen verspreiden van de volgende net zo onbetrouwbare bron.![]()
Dat is helemaal niet het sterkste geluid binnen Isral. Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet is de 'we moeten weer settlers plaatsen in Gaza' het sterkste geluid binnen Israel.
Dan zou een volledige parkeerplaats maken van Gaza nogal contraproductief zijn.![]()
Dat hoor je constant. Van politici, lobbyisten.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het sterkste geluid binnen Isral. Waar haal je dat vandaan?
Bovendien ziet de gehele verplaatsen van de Gazanen naar het zuiden er toch sterk uit dat men bezig is toch met Egypte te onderhandelen om ze daarheen te deporteren.![]()
Fijn voor die zionisten. Dat jij er weer een Joden draai aangeeft, om mij in een hoek te drukken is weer zoals verwacht.quote:Op woensdag 27 december 2023 12:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Fijn voor de gazanen zelf ook, dat je dood kunt gaan van een klein genfecteerd sneetje.
Die gaat er natuurlijk ook toe leiden dat gazanen geen medische zorg meer gaan ontvangen in Isral h, maar als jij daarvoor wilt juichen omdat je joden meer haat dan je palestijnen liefhebt, ga je gang.![]()
Wat is het sterkste geluid volgens jou?quote:Op woensdag 27 december 2023 15:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het sterkste geluid binnen Isral. Waar haal je dat vandaan?![]()
Ze zijn door hun voorraad bommen heen. De VS moet bijspringen. Dus waar heb je het over?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als dat het doel was, dan hadden ze allang een parkeerplaats gemaakt van heel Gaza.
Of heb jij andere informatie?![]()
Deze verhalen gaan toch al jaren en zou vooral rond de eeuwwisseling hebben plaatsgevonden. Ik heb geen idee of 't klopt en er is altijd wel een gek te vinden die iets verklaart. Wie zin heeft in Google gebruik bijvoorbeeld Dr. Meira Weissquote:Op woensdag 27 december 2023 15:16 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5174124/ja-nos
NOS kalkt bloedsprookje 'Isral beroofde Gazaanse lijken van organen' doodleuk over
We drukken even op X
Opmerkelijke update gisterenavond in het liveblog van de NOS over de oorlog tussen Isral en de terroristen van Hamas. "De Palestijnse autoriteiten in Gaza beschuldigen Isral in een statement ervan dat er organen gestolen zijn uit de 80 Palestijnse lichamen die eerder teruggegeven werden. 'Isral bracht de lichamen verminkt terug. Nadat de lichamen waren onderzocht, werd duidelijk dat er vitale organen ontbraken'." Nu worden we sowieso doodmoe van het klakkeloos overschrijven van de door 'de Palestijnse autoriteiten in Gaza' doorgegeven persberichten, want je bent niets meer dan een doorgeefluikje van de antisemitische haatpropaganda van terreurorganisatie Hamas. Zeker sinds die 'aanval op het ziekenhuis' waar bleek dat die 'Palestijnse autoriteiten' gewoon lukraak dingen verzonnen en cijfertjes bij elkaar goochelden kun je dat dus niet meer doen. Maar het blijven doen, zoals RTL steevast doet en de NOS nu ook, of halsstarrig weigeren toe te geven dat je in een Hamas-tunnel bent gevallen, zoals de NRC deed, is journalistiek laakbaar - zker als het eruit ziet als een antisemitische muizenval.
Welnu, waar komt die bewering dat 80 Palestijnse lichamen van organen zijn beroofd eigenlijk vandaan, behalve dan dat het door het riool wordt gepompt door idioten als Mario Nawfal, Quds News Network en 'Investigative Journalists' die bijna zonder uitzondering 'Sulaiman' heten? Blijkbaar is de 'informatie' deels of volledig afkomstig van Euro-Med Human Rights Monitor, zogenaamd een onafhankelijke mensenrechtenorganisatie, maar als we kijken wie daar aan de knoppen draaien zien we alleen maar Palestijnse activisten. Pro-Hamas-lobbyist Ramy Abdu en Mazen Kahel die op Isralische lijsten als onderdeel van 'Hamas’ main operatives and institutions in Europe' staan, de beroemde Palestijnse activiste Maha Hussaini en de meerdere keren van antisemitisme beschuldigde complotdenker Richard A. Falk. Aan de andere kant van het spectrum heb je dan NGO Monitor (een ngo in Jeruzalem met als doel andere ngo's met 'een vermeende ideologisch gemotiveerde anti-Isralagenda een halt toe te roepen') dat over Euro-Med Monitor schrijft: "Euro-Med Human Rights Monitor (Euro-Med Monitor) consistently spreads blood libels and conspiracy theories about Israel, and accuses Israel of 'apartheid', 'genocide', 'ethnic cleansing', 'collective punishment' and 'war crimes'."
U merkt: het is een geopolitiek wespennest waar de NOS doodleuk doorheen wandelt met het overschrijven van een antisemitische trope als 'Isral beroofde Palestijnse lichamen van organen', in volledige afwezigheid van journalistieke urgentie. Laten we het maar gewoon lui noemen. Met wel met de uitsmijter: "Isral heeft voor zover bekend nog niet gereageerd op de aantijging." Ja lieve jongens en meiden van de NOS, zo werkt het dus: echt niet.
Vooropgesteld de NOS maakt geen beste beurt maar om daar geenstijl voor te gebruiken maakt het een klucht![]()
Euro-Med Monitor is een stuk betrouwbaarder dan NGO Monitor dus in die zin zeker geen sterk artikel van Geenstijl. Maar goed, beschuldigingen over het stelen van organen moet je inderdaad wel zeer voorzichtig mee zijn. Zonder sterk bewijs neigt dat al gauw naar samenzweringstheorin en propaganda. Al is dit zeker niet de eerste aantijging:quote:Op woensdag 27 december 2023 15:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Lijkt mij een win-win voor de NOS, als niemand hun corrigeert dan blijven ze gewoon doorgaan met hun anti Israel propaganda, worden ze wel gecorrigeerd dan wassen ze hun handen in onschuld "jamaar, wij hebben het ook enkel overgenomen van XYZ, jullie moeten bij hun zijn" en daarna gaan ze gewoon verder met de volgende leugen verspreiden van de volgende net zo onbetrouwbare bron.
https://www.euronews.com/(...)es-human-right-group
https://en.wikipedia.org/wiki/Organ_transplantation_in_Israel
Overigens ook geinig dat uitgerekend jij de NOS de les leest over het doodleuk plaatsen van dingen![]()
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Jij hoeft niet in een hoek gedrukt te worden, je bent vrij open en bloot voor waar je staat, dat is op zich ook nog wel respectabel. Ik ben het niet met je eens natuurlijk, maar beter zo dan dat je een masker opzet.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Fijn voor die zionisten. Dat jij er weer een Joden draai aangeeft, om mij in een hoek te drukken is weer zoals verwacht.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Afgezien daarvan klopt het gewoon dat de Palestijnse autoriteiten dat melden dus ik zie niet hoe dat een slechte beurt is van de NOS. De Amerikaanse nieuwszenders melden het ook gewoon. Maar goed voor GeenStijl natuurlijk weer een uitgelezen kans om de NOS af te kraken. Ze moeten ergens hun 'nieuws' vandaan halenquote:Op woensdag 27 december 2023 16:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Euro-Med Monitor is een stuk betrouwbaarder dan NGO Monitor dus in die zin zeker geen sterk artikel van Geenstijl. Maar goed, beschuldigingen over het stelen van organen moet je inderdaad wel zeer voorzichtig mee zijn. Zonder sterk bewijs neigt dat al gauw naar samenzweringstheorin en propaganda. Al is dit zeker niet de eerste aantijging:
https://www.euronews.com/(...)es-human-right-group
Overigens ook geinig dat uitgerekend jij de NOS de les leest over het doodleuk plaatsen van dingen![]()
![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
"Journalistiek" als doorgeefluik.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:50 schreef Kijkertje het volgende:
Afgezien daarvan klopt het gewoon dat de Palestijnse autoriteiten dat melden dus ik zie niet hoe dat een slechte beurt is van de NOS.<signature here>.![]()
A truth that no Palestinian will ever admit:
In 1948, during the Declaration of Independence of the state of Israel, David Ben-Gurion extended an invitation to the Arab inhabitants of the region.
He appealed for peace and coexistence, urging them to remain in their homes and become active, equal contributors to the development of Israel.
Most did not take his advice, opting instead to follow the Arab leaders' suggestion to temporarily leave their homes during the conflicts.
They believed the conquest of the Jews would be swift and that, following the destruction of the young State of Israel, the entire territory would be theirs.
Sadly for them, they met with bitter failure
Of course, the Arab leaders ignored the Arabs who fled, leaving them in refugee status without assisting them in finding a permanent solution.
In contrast, the Arabs who stayed now hold Israel's blue identity card.
As equal Israeli citizens, they constitute 20% of Israel's population today and enjoy all the benefits that the State of Israel offers. (As detailed in the post I will share in the first comment.)
And the Palestinians?
They envy the Israeli Arabs.
Not one Palestinian wouldn't swap their Palestinian Authority's green identity card for Israel's blue one.
(I can already predict that their comments will say the exact opposite, but we Israelis, Jews, Christians, and Arabs - know the truth.)![]()
Dat is altijd zo als het verklaringen van autoriteiten betreft. Wat verwacht je dan?quote:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Dat er begrepen wordt dat louter het doorgeven van, het legitimiteit geeft.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is altijd zo als het verklaringen van autoriteiten betreft. Wat verwacht je dan?
En in het verlengde daarvan dat er echte journalistiek bedreven wordt, want echt je vinger er achter krijgen is linksom of rechtsom een scoop.
Of ben jij soms van mening dat dit:Ook maar gewoon gepubliceerd moet worden?quote:Gaza - December 2023
De Palestijnse autoriteit beschuldigd Israel er van Palestijnse babies tot soep te koken....
Want volgens je eigen woorden:Maar ruimt wel lekker op zo. Mensen met (wat er door moet gaan voor) journalistieke opleiding? Helemaal niet nodig, als je dag in dag uit alleen maar 'mededelingen' aan het overtikken bent.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:50 schreef Kijkertje het volgende:
Afgezien daarvan klopt het gewoon dat de Palestijnse autoriteiten dat melden dus ik zie niet hoe dat een slechte beurt is van de NOS.<signature here>.![]()
Zoals ik het lees zijn er twee kampen: veeg Gaza leeg wb Hamas &Co., vergroot de bufferzone en laat nooit meer een Palestijn door vs. staakt het vuren, red de gijzelaars, fuck Netanyahu.quote:Op woensdag 27 december 2023 15:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat is het sterkste geluid volgens jou?
Daarnaast uiteraard diverse kleinere kampen met vooral een hoop schreeuwers waardoor mensen denken dat die ook echt meedoen. Ze hebben hun schadelijke invloed, toegegeven, maar die is nu (nog) vooral beperkt tot dat hun gekrijs verward wordt voor "wat Isral wil".![]()
baudet roept ook het een en het ander over de reptilians, daar volgt uit dat heel NL dat ook vind. wilders roept met enige regelmaat wat over moslims, en die zijn daarom nu allemaal en masse hun koffers aan het pakken.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:46 schreef Qarrad het volgende:
Daarnaast uiteraard diverse kleinere kampen met vooral een hoop schreeuwers waardoor mensen denken dat die ook echt meedoen.
Elk vaag geluid opdissen als: dat gaat israel doen! - is een vermoeiende bezigheid.<signature here>.![]()
Good vs Evilquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
juist niet. de genocidale bezetter wordt hier als slachtoffer neergezet. israel is immers "onze" genocidale bezetter, daar waar de russen dat in oekraine zijn
Alles wat van Isral afkomt is goed, betrouwbaar en waar en het enige wat ze willen is Hamas uitschakelen
Tegenpartij is evil, wil elke Jood vermoorden voor geen enkele reden wat dan ook, gedreven door blinde haat. Sinds de tegenpartij evil is, kan je het nieuws wat daar vandaan komt niet vertrouwen
Pro Palenstijn betekent stiekem pro Hamas
Ik zie voldoende overeenkomsten
Daar heb je vast nog een filmpje vanquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
zag ook een idf guy met een griekse vlag op zijn helm. had je die nederlandse guy gezien, die helaas alleen maar zijn been was verloren in gaza?thx, zal het zo checkenquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit is een goede account, ook een iraanse account though https://twitter.com/AryJeay
Naar wie verwijs je nu met 'onze'?quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
juist niet. de genocidale bezetter wordt hier als slachtoffer neergezet. israel is immers "onze" genocidale bezetter, daar waar de russen dat in oekraine zijnHier zit inderdaad een hele grote kern van waarheid in.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:55 schreef Ali_boo het volgende:
Alles wat van Isral afkomt is goed, betrouwbaar en waar en het enige wat ze willen is Hamas uitschakelen
Tegenpartij is evil, wil elke Jood vermoorden voor geen enkele reden wat dan ook, gedreven door blinde haat. Sinds de tegenpartij evil is, kan je het nieuws wat daar vandaan komt niet vertrouwen'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hijab is hilarisch om al de verkeerde redenenquote:Op woensdag 27 december 2023 14:06 schreef slashdotter3 het volgende:
𝐏𝐥𝐞𝐚𝐬𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐝 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐚𝐫𝐢𝐬𝐨𝐧.
𝐓𝐡𝐞𝐧 𝐰𝐚𝐭𝐜𝐡 𝐭𝐡𝐞 𝐯𝐢𝐝𝐞𝐨𝐬 𝐢𝐧 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐭𝐡𝐫𝐞𝐚𝐝.
“The biggest winners in the world today are the people in Gaza because they are between two things victory and martyrdom"
- Mohammed Hijab 2023
"It is not called suicide - this is called shahada, martyring, because if the only way to hurt the enemies of Islam except by taking your life for that, then it is allowed." Hamza said: "The person who hinders Allah's rule, this man must be eliminated.”
- Abu Hamza 2006
All I’m saying is @:TerrorismPolice and @:metpoliceuk you need to wake up. According to Rabbi Schmuley he has already been reported to the FBI in the US.
This is getting disturbing.
[ twitter ]A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
De UN is dik geinfiltreerd door moslims, die gaat dus uiteraard geen moslim op christenen geweld veroordelen, joden op moslim geweld (wat een reactie is op moslim op joden geweld) daarintegen zijn ze als de kippen erbij.![]()
Is natuurlijk ook gewoon een symbolische speldenprik.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Gaza, de palestijnen in dat gebied en de VN hebben een zeer zeer lange geschiedenis samen. Niet voor niks runt een VN organisatie daar al 70 jaar een zogenaamd vluchtenlingenkamp dat alleen maar kan bestaan hierdoor en volledig daarvan afhankelijk is gemaakt door deze VN irganisatie.quote:Op woensdag 27 december 2023 18:46 schreef slashdotter3 het volgende:
De UN is dik geinfiltreerd door moslims, die gaat dus uiteraard geen moslim op christenen geweld veroordelen, joden op moslim geweld (wat een reactie is op moslim op joden geweld) daarintegen zijn ze als de kippen erbij.
[ twitter ]
Het lijkt wel crimineel gedrag deze bewuste creatie van afhankelijkheidReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Nationalisme = Kanker
George Orwell houdt de zionisten in dit topic die nog steeds niet willen zien waar israel mee bezig is, een spiegel voor.
"Nationalism, in the extended sense in which I am using the word, includes such movements and tendencies as Communism, political Catholicism, Zionism,"
"The nationalist is indifferent to reality. Double standards are invisible to the nationalist and they often have a remarkable capacity for disbelieving atrocities committed by their own “nation.”
link naar volledige essay https://www.orwellfoundat(...)otes-on-nationalism/
en thread reader link https://threadreaderapp.com/thread/1739422645173547354.htmlIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Eens, het gaat veel te ver in Turkije.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
check die tweet reeks die plaatste over orwell. de zionisten in dit topic vertonen alle symptomen van nationalismequote:Op woensdag 27 december 2023 17:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Good vs Evil
Tegenpartij is evil, wil elke Jood vermoorden voor geen enkele reden wat dan ook, gedreven door blinde haat. Sinds de tegenpartij evil is, kan je het nieuws wat daar vandaan komt niet vertrouwen
Pro Palenstijn betekent stiekem pro Hamas
Ik zie voldoende overeenkomstenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op woensdag 27 december 2023 19:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Eens, het gaat veel te ver in Turkije.1 van de vele destructieve europese ideologien waar de turken mee geinfecteerd zijn net als het eveneens opgedrongen secularisme van de kemalisten.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:33 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nogal... zie wat er van het mooie Turkije is geworden.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
er is zo veel goede content tegnwoordigquote:Op woensdag 27 december 2023 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
Iemand nog de docu van Danny Ghosen gezien? Vond hem erg goed!
-Rabia Al-Basri![]()
dit taalgebruik wordt nu bijna drie maanden gebezigd door alle lagen van de israelische samenleving en de zionisten in dit topic doen ons geloven dat de israelis de goodguys zijn
-Rabia Al-Basri![]()
haaretz journalist gideon levy vroeg aan oud premier ehud barak, "stel je was geboren aan de andere kant van de grens, als palestijn. wat zou jij doen?" barak gaf als antwoord "ik zou me aansluiten bij 1 van de terroristische organisaties".
de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijderIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik heb hem gezien. Danny heeft zichzelf echt ontwikkeld over de jaren.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
Iemand nog de docu van Danny Ghosen gezien? Vond hem erg goed!![]()
het niveau waar hij mee begon was geen journalisme te noemen. https://www.omroepwest.nl(...)bassadeur-van-angolaquote:Op woensdag 27 december 2023 19:56 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik heb hem gezien. Danny heeft zichzelf echt ontwikkeld over de jaren.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Poeh, vervelend inderdaad. Als de volwassen in de Palestijnse samenleving nu niet de hele tijd bezig waren met terreur, haat en antisemitisme, dan hadden die jongeren wellicht een normaal leven kunnen hebben.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:56 schreef Slayage het volgende:
haaretz journalist gideon levy vroeg aan oud premier ehud barak, "stel je was geboren aan de andere kant van de grens, als palestijn. wat zou jij doen?" barak gaf als antwoord "ik zou me aansluiten bij 1 van de terroristische organisaties".
de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is eigenlijk ook wel hilarisch, zelf heeft men de hele maatschappij ingericht op het aanvallen en ondermijnen van Isral en zodra Isral iets terugdoet, kruipt men in de slachtofferrol en begint te jammeren over hoe moeilijk de jongeren het hebben. De jongeren daar worden van kleins af aan geleerd dat martelaarschap en Joden slachten het hoogst haalbare goed is, dus over een normale jeugd kon je sowieso ook niet spreken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dus jij gelooft nu eindelijk ook dat Hezbollah en Iran igenlijk geen partij zijn voor Isral. Je hoopt namelijk nu dat Amerika de rem erop zet. In andere reacties heb je echter aangegeven dat dat nooit zal gebeuren.
netanyahu be like, hamas is bijna ontmateld, nog ff een paar weken
idf soldaten, officieren be like:
Based on the information I have received from soldiers and officers fighting in the Gaza Strip since the war started, I have reached the following conclusion: The spokesman for the Israel Defense Forces and the military analysts in television studios are presenting a false picture of the thousands of Hamas dead and the face-to-face fight being waged between our forces and theirs.
The number of Hamas members killed by our forces on the ground is much lower. Most of the war isn't being fought face-to-face, as the spokesman and the analysts claim. And most of our own dead and wounded have been hit by Hamas bombs and anti-tank missiles.
Hamas terrorists emerge from tunnel openings to plant bombs, set booby traps and launch anti-tank missiles at our armored vehicles, and then they disappear back into the tunnels. And the IDF currently has no quick solutions for the fight against Hamas, most of whose members are hiding in the tunnels. (in de beelden wat ik heb langs zien komen is wat hamas militanten doen, een en al, hit and run, dus dit geschetste beeld lijkt te kloppen)
Destroying Hamas' tunnels will take many years, and it will cost Israel many casualties. Even the army now admits that there are hundreds of kilometers of tunnels, located deep underground, with multiple branches. Some even have multiple stories, with many good spots to stage a fight. Hamas built them over the course of decades, with advice from leading experts. They link the length and breadth of Gaza, and also connect it to the Sinai Peninsula under the city of Rafah.
https://www.haaretz.com/o(...)08-a99f-efff01240000Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Isralische historicus Shlomo Sand: ‘Voor het eerst in mijn leven heb ik de hoop verloren dat het hier goed komt’
interview
De bekende, controversile Isralische historicus Shlomo Sand geloofde lang dat Isral op termijn kan overleven in het Midden-Oosten. Nu is hij daar niet meer zo zeker van. Dat Isral of een Joodse staat op termijn kan overleven in het Midden-Oosten.
Als historicus ontpopte Sand zich tot linkse criticus van het regeringsbeleid en van de zionistische geschiedschrijving van het land. In zijn boeken The Invention of the Jewish People (2009) en The Invention of the Land of Israel (2012) keerde hij zich tegen de ‘mythe’ van een Joodse natie die, met verdrijving van het volk, door de Romeinen was vernietigd en met de stichting van de staat Isral zou zijn hersteld.
Volgens Sand zijn dat constructies zonder historische basis, zoals veel andere moderne naties die ook kennen. Het Jodendom is voor hem niet een etnische of nationale identiteit maar een religieuze, een die zich vanuit het Midden-Oosten verspreidde. Pas met het zionisme van de late negentiende eeuw ontstond in zijn ogen een Joods volk dat zich als natie ging definiren. Recentelijk verscheen van hem A Brief Global History of the Left, waarin Sand de teloorgang van universele waarden bekritiseert. De Gaza-oorlog doet hem die trend meer vrezen dan ooit.
...
„Het zionisme is een product van de negentiende eeuw, net als heel veel andere nationalismen. Of denkt u soms dat de mensen die drieduizend jaar geleden in uw gebied woonden zich beschouwden als een ‘Nederlands volk’? Feit is dat het zionisme een Isralisch volk heeft gecreerd, met cultuur, literatuur en een band met het land.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-goed-komt-a4185308Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
NOSquote:Netanyahu: Erdogan is de laatste die kritiek mag hebben op onze regering
De Isralische premier Benjamin Netanyahu heeft gereageerd op de opmerkingen van de Turkse president, waarin hij zei dat Netanyahu niet verschilt van Hitler. "Erdogan pleegt genocide op de Koerden, heeft het wereldrecord gebroken voor het gevangen zetten van journalisten die kritiek hebben op zijn regering, en is de laatste persoon die ons moreel de les kan lezen", stelt de Isralische premier in een persbericht.
Netanyahu voegde daaraan toe dat het Isralische leger strijdt tegen de terreurorganisatie Hamas, terwijl Erdogan "hen prijst en hun hoge functionarissen ontvangt".
Erdogan zei eerder dat Netanyahu niet verschilt van Adolf Hitler, en vergeleek de Isralische aanvallen in Gaza met de Holocaust.![]()
Die Nederlandse meid spreekt amper Nederlands, die is waarschijnlijk wel gewoon native daarquote:
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Moslims zijn in het algemeen de laatsten die kritiek zouden mogen uiten op Isral.quote:
Hun eigen geschriften staan vol afgunst en genocidale neigingen. Laat ze dat eerst maar eens fixen voor ze naar anderen wijzen. Of zoals de Christenen zeggen: verwijder eerst de balk uit uw eigen ogen voor u op de splinter bij een ander wijst.Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Op woensdag 27 december 2023 22:02 schreef Slayage het volgende:
netanyahu be like, hamas is bijna ontmateld, nog ff een paar wekenquote:Op dinsdag 26 december 2023 15:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Breaking News:
Minutes ago pro-Palestine protesters blocked I678 and the service road next to the highway that leads into JFK International Airport in New York City.
Travelers got fed up with waiting for the protesters to get out of the road. Therefore, they exited their vehicles and began to walk to JFK to try and make their flights.
Police have arrested the protesters and have loaded them up into an airport bus. The road leading to JFK International Airport has been reopened.![]()
Is er echt kans dat Isral het voor elkaar krijgt om de Gazanen naar Egypte te deporteren?
Ik las dat zelfs de Verenigde Staten een voorstel deed om de Egyptische schulden kwijt te schelden, in ruil voor die vluchtelingen...
De kans is echter, mochten ze aankomen in Egypte, dat ze via Libi proberen in Europa te komen.
Het is van levensbelang dat ze dus gewoon in de Gazastrook blijven, en dat Egypte de deuren dicht houd, ondanks de omkoping van de Verenigde Staten voor ze straks allemaal met hun rugzakje in Ter Apel staan.![]()
Denk het ook dat ze dat massaal zullen proberen te doen. Al zullen er relatief weinig doorkomen. Ze moeten concurreren met de Afrikanen voor hetzelfde plekje op de boot over het water.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:47 schreef BMW1993 het volgende:
Is er echt kans dat Isral het voor elkaar krijgt om de Gazanen naar Egypte te deporteren?
Ik las dat zelfs de Verenigde Staten een voorstel deed om de Egyptische schulden kwijt te schelden, in ruil voor die vluchtelingen...
De kans is echter, mochten ze aankomen in Egypte, dat ze via Libi proberen in Europa te komen.
Het is van levensbelang dat ze dus gewoon in de Gazastrook blijven, en dat Egypte de deuren dicht houd, ondanks de omkoping van de Verenigde Staten voor ze straks allemaal met hun rugzakje in Ter Apel staan.![]()
https://www.jpost.com/israel-news/article-779765
Israelis hear drilling, feel shaking amid West Bank terror tunnel fears
“I felt like there was an earthquake far off, like the bed I was lying on was moving and sailing,” said Baruch Ben Neria, a resident who reported his experience to the authorities.![]()
Useful idiots be like maar dat is totaal anders.quote:"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
En de Bijbel niet? Mss Deut. 7 er nog eens op nalezen.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Moslims zijn in het algemeen de laatsten die kritiek zouden mogen uiten op Isral.
Hun eigen geschriften staan vol afgunst en genocidale neigingen. Laat ze dat eerst maar eens fixen voor ze naar anderen wijzen. Of zoals de Christenen zeggen: verwijder eerst de balk uit uw eigen ogen voor u op de splinter bij een ander wijst.De toorn van God! Hele volkeren worden uitgeroeid in de Bijbel en God houdt er ook nog eens een hel op naquote:2 and when the Lord your God has delivered them over to you and you have defeated them, then you must destroy them totally.
[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 28-12-2023 00:50:03 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Dit geeft ook gewoon aan dat terroristische groepen zich ook in Australie hebben gevestigd
==============
https://www.reddit.com/r/(...)raeli_airstrike_was/
Australian man killed in Israeli airstrike was Hezbollah fighter, terrorist group says![]()
Wat een onzin allemaal. Zo werkt het niet. Natuurlijk bestaat journalistiek uit meer dan overtikken maar in dit geval hebben journalisten weinig keus aangezien zo'n verklaring niet te verifieren valt. Journalisten worden door Israel uit Gaza geweerd.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat er begrepen wordt dat louter het doorgeven van, het legitimiteit geeft.
En in het verlengde daarvan dat er echte journalistiek bedreven wordt, want echt je vinger er achter krijgen is linksom of rechtsom een scoop.
Of ben jij soms van mening dat dit:
[..]
Ook maar gewoon gepubliceerd moet worden?
Want volgens je eigen woorden:
[..]
Maar ruimt wel lekker op zo. Mensen met (wat er door moet gaan voor) journalistieke opleiding? Helemaal niet nodig, als je dag in dag uit alleen maar 'mededelingen' aan het overtikken bent.
Zo'n verklaring is evengoed nieuwswaardig zolang er maar bij wordt vermeld van wie die afkomstig is. Het is aan de lezer om de waarde ervan te bepalen, niet aan de NOS. Zo'n verklaring krijgt pas legitimiteit NADAT het geverifieerd is en zover is het nog altijd niet.
De NOS beweert niet dat het waar is/ geeft er (terecht) geen oordeel over. Niks mis mee imo.
Maar mss kan @KoosVogels daar (als journalist) iets over zeggen. Tenslotte is het zijn vak.
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 28-12-2023 02:11:19 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat stelen van organen is niks nieuws. Al eerder toegegeven door Isralirs. Zijn gewoon documentaires over.quote:Op woensdag 27 december 2023 16:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze verhalen gaan toch al jaren en zou vooral rond de eeuwwisseling hebben plaatsgevonden. Ik heb geen idee of 't klopt en er is altijd wel een gek te vinden die iets verklaart. Wie zin heeft in Google gebruik bijvoorbeeld Dr. Meira Weiss
Vooropgesteld de NOS maakt geen beste beurt maar om daar geenstijl voor te gebruiken maakt het een klucht![]()
Als je naar de politiek kijkt is het toch een hoop bombardeert u het plat. Als op Isralische tv journalisten en politici zich niet eens meer schamen voor het aansporen van genocide dan is een groot deel van de maatschappij verrot anders durft je dat niet uit te spreken.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zijn er twee kampen: veeg Gaza leeg wb Hamas &Co., vergroot de bufferzone en laat nooit meer een Palestijn door vs. staakt het vuren, red de gijzelaars, fuck Netanyahu.
Daarnaast uiteraard diverse kleinere kampen met vooral een hoop schreeuwers waardoor mensen denken dat die ook echt meedoen. Ze hebben hun schadelijke invloed, toegegeven, maar die is nu (nog) vooral beperkt tot dat hun gekrijs verward wordt voor "wat Isral wil".![]()
In Nederland ook al. Nou heet hij 1 leg.quote:Op donderdag 28 december 2023 00:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit geeft ook gewoon aan dat terroristische groepen zich ook in Australie hebben gevestigd
==============
https://www.reddit.com/r/(...)raeli_airstrike_was/
Australian man killed in Israeli airstrike was Hezbollah fighter, terrorist group says![]()
Lekker eenzijdig beeld. Ja een deel is gebleven maar ook zijn er bv 50.000 Arabieren door Ben-Gurion verdreven uit Ramie en Lydda (nu Lod). Rabin schreef erover in zijn memoires wat vervolgens werd gecensureerd door de Israelische overheid.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:12 schreef slashdotter3 het volgende:
A truth that no Palestinian will ever admit:
In 1948, during the Declaration of Independence of the state of Israel, David Ben-Gurion extended an invitation to the Arab inhabitants of the region.
He appealed for peace and coexistence, urging them to remain in their homes and become active, equal contributors to the development of Israel.
Most did not take his advice, opting instead to follow the Arab leaders' suggestion to temporarily leave their homes during the conflicts.
They believed the conquest of the Jews would be swift and that, following the destruction of the young State of Israel, the entire territory would be theirs.
Sadly for them, they met with bitter failure
Of course, the Arab leaders ignored the Arabs who fled, leaving them in refugee status without assisting them in finding a permanent solution.
In contrast, the Arabs who stayed now hold Israel's blue identity card.
As equal Israeli citizens, they constitute 20% of Israel's population today and enjoy all the benefits that the State of Israel offers. (As detailed in the post I will share in the first comment.)
And the Palestinians?
They envy the Israeli Arabs.
Not one Palestinian wouldn't swap their Palestinian Authority's green identity card for Israel's blue one.
(I can already predict that their comments will say the exact opposite, but we Israelis, Jews, Christians, and Arabs - know the truth.)
[ twitter ]
[ twitter ]En dat de Arabieren voor de wet gelijke rechten hebben wil niet zeggen dat ze in de praktijk niet gediscrimineerd worden zoals wel vaker bij minderheden het geval is.quote:A censorship board composed of five Cabinet members prohibited former Prime Minister Yitzhak Rabin from including in his memoirs a first‐person account of the expulsion of 50,000 Palestinian civilians from their homes near Tel Aviv during the 1948 Arab‐Israeli war.
In it, Mr. Rabin attributes the final decision on expulsion to David Ben‐Gurion, one of Israel's founders and its first Prime Minister, who died in 1973. Mr. Rabin says that some Israeli soldiers refused to participate in driving out the Arabs and that afterward, propaganda sessions were required to soothe the consciences of embittered troops.
The account does not appear in either the Hebrew edition of Mr. Rabin's memoirs or in the American edition, which was published in the United States this month by Little, Brown & Company under the title “The Rabin Memoirs.”
Sympathy for Palestinians
Although reports of such expulsions have been published by authors not subject to censorship, Israel remains highly sensitive to the issue, especially when it threatens to bolster Palestinian claims to territory that is now part of Israel. The anxiety is particularly acute at a time of growing sympathy for the Palestinians.
The Rabin account involves two Arab towns, Ramie and Lydda, now called Lod. Both are near the Tel Aviv airport and were in strategic positions when the Arabs attacked the new nation in 1948.
Mr. Rabin was then commander of the Hare! Brigade, assigned to eliminate Arab Legion bases along the JerusalemTel Aviv Road. A copy of his manuscript was provided to The New York Times by Peretz Kidron, who translated the book from Hebrew to English.
Under Israeli law, those who have served in government must submit written material to two sets of censors: the military, which cleared the paragraphs in question, and then a board composed of Cabinet ministers and headed by Justice Minister Shmuel Tamir.
‘I Can't Violate the Law’
“I was puzzled,” Mr. Rabin said of the deletion. “But they decided and I had to obey because 1 can't violate the law of the country.” He said discussing the order with a reporter would also be illegal.
His narrative opens with a meeting that included him, Mr. Ben‐Gurion and Yigal Alton, who later became Foreign Minister. The text is as follows:
“While the fighting was still in progress, we had to grapple with a troublesome problem, for whose solution we could not draw upon any previous experience: the fate of the civilian population of Lod and Ramie, numbering some 50,000.
“We walked outside, Ben‐Gurion accompanying us. Alton repeated his question: ‘What is to be done with the population?’ B.G. waved his hand in a gesture which said, ‘Drive them out!’
“Allon and I held a consultation. I agreed that it was essential to drive the inhabitants out. We took them on foot towards the Bet Horon Road, assuming that the legion would be obliged to look after them, thereby shouldering logistic difficulties which would burden its fighting capacity, making things easier for us.
“'Driving out’ is a term with a harsh ring,” the manuscript continues. “Psychologically, this was one of the most difficult actions we undertook. The population of Lod did not leave willingly. There was no way of avoiding the use of force and warning shots in order to make the inhabitants march the 10 to 15 miles to the point where they met up with the legion.
“The inhabitants of Ramie watched and learned the lesson. Their leaders agreed to be evacuated voluntarily, on condition that the evacuation was carried out by vehicles. Buses took them to Latrun, and from there, they were evacuated by the legion.
“Great suffering was inflicted upon the men taking part in the eviction action. Soldiers of the Yiftach Brigade included youth‐movement graduates, who had been inculcated with values such as international brotherhood and humaneness. The eviction action went beyond the concepts they were used to.
“There were some fellows who refused to take part in the expulsion action. Prolonged propaganda activities were required after the action, to remove the bitterness of these youth‐movement groups, and explain why we were obliged to undertake such a harsh and cruel action.”
Survivors’ Reports Confirmed
Mr. Rabin's account does not differ markedly from others. In “0 Jerusalem,” Larry Collins and Dominique Lapierre described “a calculated Israeli policy” to drive Arab residents from their homes, and they confirmed reports by some survivors that many elderly people and small children died in the overpowering heat during the forced march.
in both “0 Jerusalem” and “Genesis 1948” by Dan Kurzman, the eviction from Lod was attributed to the local residents’ opening fire on the Israelis shortly after surrendering. Fouzi el‐Asmar, in his book “To Be an Arab in Israel,” also documented the expulsion, which he witnessed as a child.
Throughout the rest of the country, however, the pattern was mixed. In some places, the Israelis expelled the Palestinians, while in others they encouraged them to stay. Many left in panic after the Israeli massacre at the village of Deir Yassin outside Jerusalem, which remains a name of infamy in the Arab world.
There, contingents of the extremist Stern gang and Irgun attacked the village and lined men, women and children up against walls and shot them, according to Red Cross and British documentation.
Menachem Begin, now the Prime Minister but then the leader of the Irgun, staunchly denied in his book, “The Revolt,” that any atrocities had been committed at Deir Yassin by his followers. He said that the village was a legitimate military target and that the story of a massacre was a “lie” spread by “Jewhaters all over the world.”
[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 28-12-2023 05:37:42 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik moest ff nadenken maar de Islam is pas 800 jaar na het jaar nul (tijdperk waar Jesus leefde) ontstaan![]()
Ik moest ook ff 'nadenken' maar de Islam is eind 6e/ begin 7e eeuw ontstaan (Mohammed leefde van 570-632 AD).quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik moest ff nadenken maar de Islam is pas 800 jaar na het jaar nul (tijdperk waar Jesus leefde) ontstaan
Het Christendom had zich al eerder afgescheiden (132-135 AD) van het Jodendom (~1800 BC).
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 28-12-2023 06:27:01 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Maakt dit het erger, of minder erg dat de islam die genocideteksten bevat? Of blijft het hetzelfde?quote:Op donderdag 28 december 2023 00:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En de Bijbel niet? Mss Deut. 7 er nog eens op nalezen.
[..]
De toorn van God! Hele volkeren worden uitgeroeid in de Bijbel en God houdt er ook nog eens een hel op na![]()
In het laatste geval: wat was het nut dan van je reactie?![]()
"Maar hunnie doen het ook" is nooit een geldig excuus.Intolerant voor intolerantie![]()
Zou je een bron willen geven?quote:Op donderdag 28 december 2023 01:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat stelen van organen is niks nieuws. Al eerder toegegeven door Isralirs. Zijn gewoon documentaires over.Intolerant voor intolerantie![]()
Er is een reden dat ze dat niet in een open carry state zoals Texas doen.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Breaking News:
Minutes ago pro-Palestine protesters blocked I678 and the service road next to the highway that leads into JFK International Airport in New York City.
Travelers got fed up with waiting for the protesters to get out of the road. Therefore, they exited their vehicles and began to walk to JFK to try and make their flights.
Police have arrested the protesters and have loaded them up into an airport bus. The road leading to JFK International Airport has been reopened.
[ twitter ]ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Antisemitisme in een notendop. En bestaat al duizenden jaren.quote:Op woensdag 27 december 2023 17:55 schreef Ali_boo het volgende:
Tegenpartij is evil, wil elke Jood vermoorden voor geen enkele reden wat dan ook, gedreven door blinde haat."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Reallifelore heeft daar gisteren een interessante film over gepost op YouTube.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:47 schreef BMW1993 het volgende:
Het is van levensbelang dat ze dus gewoon in de Gazastrook blijven, en dat Egypte de deuren dicht houd, ondanks de omkoping van de Verenigde Staten voor ze straks allemaal met hun rugzakje in Ter Apel staan.
Alle schaakstukken en mogelijkheden op de kaart gezet.
Lang verhaal kort geen enkel Arabisch land gaat palestijnen opnemen omdat ze bang zijn voor de gevolgen wanneer ze dat tuig binnen laten.
Ze schieten ze nog liever af.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Wat een kwats dat van die organen, ik heb wel wat orgaantransplantaties van overledenen meegemaakt, die liggen niet in een lijk op straat.![]()
Raar toch, dat alles wat goed gaat in Turkije de verdienste is van de Turken, en alles wat slecht gaat de schuld van iedereen... behalve de Turkenquote:Op woensdag 27 december 2023 19:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
1 van de vele destructieve europese ideologien waar de turken mee geinfecteerd zijn net als het eveneens opgedrongen secularisme van de kemalisten.![]()
Geen wonder dat je zo eenzijdig bent in dit conflict. Je redeneert als een kind.Intolerant voor intolerantie![]()
Ach ja, het zal goed zeer doen dat voor de zoveelste keer, de o zo superieure religie van de vrede weer een smadelijke nederlaag lijdt tegen de ongelovigen.quote:Op donderdag 28 december 2023 11:48 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Raar toch, dat alles wat goed gaat in Turkije de verdienste is van de Turken, en alles wat slecht gaat de schuld van iedereen... behalve de Turken![]()
Geen wonder dat je zo eenzijdig bent in dit conflict. Je redeneert als een kind.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Maar ik dacht dat we anno nu wel consensus hadden over dat veel mensen niet lezen, alleen koppen snellen.quote:Op donderdag 28 december 2023 01:02 schreef Kijkertje het volgende:
Zo'n verklaring krijgt pas legitimiteit NADAT het geverifieerd is en zover is het nog altijd niet.
Maar helder; er wordt door jou een ander draaiboek gehanteerd mbt disinformatie inzake dit, dan inzake de VS.
Want op de ene plek erkennen we de kwalijke werking, maar wanneer het uitkomt, en dat is blijkbaar hier:En waarom geef je geen antwoord op mijn voorbeeld vraag?quote:Ja, maar tot die conclusie moet de lezer zelf komen!quote:Of ben jij soms van mening dat dit:
quote:
Gaza - December 2023
De Palestijnse autoriteit beschuldigd Israel er van Palestijnse babies tot soep te koken....
Ook maar gewoon gepubliceerd moet worden?<signature here>.![]()
Ik weet niet of reallifelore ook meldt dat een andere niet onbelangrijk argument waarom geen enkele Arabisch land Palestijnen wil opnemen is omdat ze nagenoeg allemaal politiek instabiel zijn en nu al zonder extra (!) vluchtelingen moeite hebben om het hoofd boven water te houdenquote:Op donderdag 28 december 2023 10:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Reallifelore heeft daar gisteren een interessante film over gepost op YouTube.
Lang verhaal kort geen enkel Arabisch land gaat palestijnen opnemen omdat ze bang zijn voor de gevolgen wanneer ze dat tuig binnen laten.
Ze schieten ze nog liever af.![]()
Uh huh,quote:Op donderdag 28 december 2023 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
is omdat ze nagenoeg allemaal politiek instabiel zijn
En als die vermaledijde joden nou eens ophouden met vervelend doen, dan wordt 'palestina' vast een model democratie die daar geen last van heeft, ook al is het nergens in die regio anders?
Mogen we dan concluderen dat het om die vermaledijde joden gaat, en eigenlijk helemaal niet om het welzijn van de palestijnen?
Ik denk het.<signature here>.![]()
Jij bent vermoeiend. De tyfus. Er wordt erkent dat er iets helemaal mis is met de gemiddelde Palestijn moet jij toch nog een keer benadrukken dat er iets helemaal mis is met de Palestijn want jij maakt je zorgen dat er iets minder vleiends over het heilige volk van de vrede en liefde wordt gezegd. Er werd niks negatiefs over Isral gezegd of berhaupt gesuggereerdquote:Op donderdag 28 december 2023 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
En als knip geen last van heeft, ook al is het nergens in die regio knip anders?
Mogen we dan knip dat het om die vermaledijde random knip gaat, en eigenlijk helemaal knip om het welzijn van knip palestijnen?
Ik denk het. knip![]()
Mwah, ik refeer aan een vergezicht wat hier (bijna) nooit langskomt, een discussie is die het pro-pallie volk liever niet voert.quote:
Namelijk: allemaal wel leuk en aardig, maar wat is nou het prospectus van dat volk, ook al zou het helemaal naar hun wens verlopen?
Antwoord: nog meer doffe ellende.
Maar ik snap het; geheel conform dat dit een deeldiscussie is die we angstvallig vermijden, is dat wel doen maar 'vermoeiend'.<signature here>.![]()
Dat komt idd aan bod samen de niet zo beste ervaringen uit het verleden.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet of reallifelore ook meldt dat een andere niet onbelangrijk argument waarom geen enkele Arabisch land Palestijnen wil opnemen is omdat ze nagenoeg allemaal politiek instabiel zijn en nu al zonder extra (!) vluchtelingen moeite hebben om het hoofd boven water te houden1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Jup klopt. Ofzulksquote:Op donderdag 28 december 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:
Maar ik snap het; geheel conform dat dit een deeldiscussie is die we angstvallig vermijden, is dat wel doen maar 'vermoeiend'.
Ik zou op die vraag van jou nagenoeg hetzelfde antwoord als jij hebben gegeven. Ik heb in deze quote van jouw post even de vraag en antwoord verwijderd want stukken wegknippen vind je blijkbaar prettig![]()
Dus het probleem is "die joden". Deze topic gaat niet over het wel en wee van de palestijnen.quote:<signature here>.![]()
Nee. Stop met je als een jankerd te gedragenquote:Op donderdag 28 december 2023 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus het probleem is "die joden". Deze topic gaat niet over het wel en wee van de palestijnen.![]()
Ik zie anders 0,0 discussie gevoerd worden, hoe te voorkomen dat 'palestina', zelfs als israel daar volledig oprot, niet gewoon verwordt tot de volgende arabische dictatoriale beerput.quote:<signature here>.![]()
Dat was niet gisteren maar 2 of 4 weken geledenquote:Op donderdag 28 december 2023 10:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Reallifelore heeft daar gisteren een interessante film over gepost op YouTube.
Ze schieten ze nog liever af.
https://www.youtube.com/@RealLifeLore/videos
2 weken
4 weken
![]()
zouden ze een soort van zelf moeten weten, zolang ze andere landen maar met rust latenquote:Op donderdag 28 december 2023 13:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
hoe te voorkomen dat 'palestina' niet gewoon verwordt tot de volgende arabische dictatoriale beerput.![]()
En dan is het cirkeltje weer rond:quote:Op donderdag 28 december 2023 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zouden ze een soort van zelf moeten weten, zolang ze andere landen maar met rust latenquote:Op donderdag 28 december 2023 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus het probleem is "die joden". Deze topic gaat niet over het wel en wee van de palestijnen.<signature here>.![]()
En voor wie precies is hier ‘ het probleem die Joden’?quote:Op donderdag 28 december 2023 14:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan is het cirkeltje weer rond:
[..]![]()
In mijn optiek al die mensen die hier op hoge toon altijd commentaar hebben op israel's daden, maar het dus nooit over een alternatief wat de palestijnse bevolking verder helpt hebben.quote:Op donderdag 28 december 2023 15:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En voor wie precies is hier ‘ het probleem die Joden’?<signature here>.![]()
Als op alle landen en volkeren gekankerd mag worden en er ondertussen geen woord van kritiek op Joden Isral geduld wordt. Is dat wel een teken van een discussie op niveau?quote:Op donderdag 28 december 2023 15:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
In mijn optiek al die mensen die hier op hoge toon altijd commentaar hebben op israel's daden, maar het dus nooit over een alternatief wat de palestijnse bevolking verder helpt hebben.![]()
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-779836
IDF admits Christmas Eve Gaza airstrike killed dozens of innocents - report
The Israeli air strike that hit central Gaza's Maghazi refugee camp killed 70 people, according to Reuters citing the Palestinian health ministry spokesman![]()
Verre van.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als op alle landen en volkeren gekankerd mag worden en er ondertussen geen woord van kritiek op Joden Isral geduld wordt. Is dat wel een teken van een discussie op niveau?
Want itt wat je denkt vind ik israel verre van heilig. Vanzelfsprekend is hun opstelling deels verantwoordelijk voor hoe het nu is.
Maar jij vind het blijkbaar normaal dat als we pagina aan pagina voltikken over het momenteel treurige lot van de palestijnen, we collectief inhoudelijk schijnbaar blijven hangen op: als die vermaledijde joden nou maar ophouden, komt alles goed?
Dan komt het niet goed. Dan wordt het een arabische dictatoriale beerput, net als de rest van de regio.
Maar dan wel hard gaan stuiteren als ik daar de conclusie aan verbind: het gaat niet om hun welzijn, het gaat om de joden.
En, ja, prima, jij mag betogen dat 'ze dat zelf moeten weten'. Uh huh.
Maar kun je je dan voorstellen dat dit voor velen sympathie teniet doet?
Waarom zou het mij boeien dat je nu machinaties vanuit tel aviv over je heen krijgt, als je eigen ambitie louter is: de volgende gek op het schild hijsen die z'n zakken vult en niet minder erg het volk misbruikt?<signature here>.![]()
AI filmpje 😂
============
🚀The world gave Gaza $40 Billion, Hamas leaders kept billions and used the rest for terror tunnels, rocket launchers, and hate indoctrination. The UN and NGOs stood by and let it happen.
🚀Million have been killed in Syria, Yemen, Iraq, Sudan -- but nobody marched in the streets. The obsession with Gaza is fueled solely by religious hate.
🚀Arabs launched their jihad colonization efforts 1300 years ago by killing Jews in Saudi Arabia and eventually occupied, and ethnically cleansed nearly the entire Middle-East.
🚀Israel is just 0.3% of the Middle-East and is the only place minorities are free. Both Rome and Mecca created state religions that wiped out or suppressed all minority faiths.
🚀The conflict is solely about jihad, replacement theology, and religious hate. Jihadist culture supports creating webs of lies to hide its' intentions.
🚀The only way to real peace is to remove hate indoctrination and extremism from all aspects of our societies. May we do so quickly!![]()
Aiquote:Op donderdag 28 december 2023 16:09 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-779836
IDF admits Christmas Eve Gaza airstrike killed dozens of innocents - report
The Israeli air strike that hit central Gaza's Maghazi refugee camp killed 70 people, according to Reuters citing the Palestinian health ministry spokesman
Goed dat ze het gewoon toegeven.
In het kader van "de uitzondering bevestigt de regel" blijft het knap hoe zorgvuldig Isral met de situatie omgaat.Intolerant voor intolerantie![]()
Raar want dat zou jouw zuigende reacties wel goed verklarenquote:Op donderdag 28 december 2023 16:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Verre van.
Want itt wat je denkt vind ik israel verre van heilig.Ik weet niet wie dat vindt en de uitlatingen van die persoon zijn per definitie oninteressant. Maar mijn complimenten dat je het weer poneert en probeertquote:als die vermaledijde joden nou maar ophouden, komt alles goed?Dat strookt simpelweg niet met je eerste claim en dat is een vervelende tactiek, om anderen voor antisemiet uit te maken of te impliceren dat het allemaal Joden-haat is.quote:het gaat niet om hun welzijn, het gaat om de joden.Nee dat kan ik oprecht niet. Ik gaf aan dat de Palestijnen als zij dom willen zijn het zelf moeten weten, maar dat ze altijd van hun buurlanden af moeten blijven. Dat heb jij vast en zeker weer genegeerd want je zoekt elke keer weer een zinnetje of woordcombinatie om over te vallen en de rest weg te knippen. Net zoals ik nu doequote:En, ja, prima, jij mag betogen dat 'ze dat zelf moeten weten'. Uh huh.
Maar kun je je dan voorstellen dat dit voor velen sympathie teniet doet?![]()
Wil je het hebben over het nu en de toekomst van dat agressieve immer zielige en verongelijkte terroristische kutvolk wat in de Gaza strook woont. Leuk, interessant onderwerp. Die lui zijn voor hun buurland levensgevaarlijk en dat buurland heeft gelukkig enige invloed hoe de toekomst eruit komt te zien. Dat maakt het meteen heel interessant. Ook jij kan beginnen, dat is niet per se aan de ander….![]()
Precies. Want we moeten wel constant blijven tamboeren op "Israel dit, dat, zus, zo".quote:Op donderdag 28 december 2023 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ik weet niet wie dat vindt en de uitlatingen van die persoon zijn per definitie oninteressant.
De welvaart van palestijnen is verder "oninteressant".En hoe groot acht je die kans als ze tzt gewoon de volgende gek op het schild heisen?quote:Ik gaf aan dat de Palestijnen als zij dom willen zijn het zelf moeten weten, maar dat ze altijd van hun buurlanden af moeten blijven.Ik ben niet een van de mensen die elke dag, de hele dag, vooraan staat metquote:Ook jij kan beginnen, dat is niet per se aan de ander….Je zou redeneren dat mensen die net doen alsof ze zo begaan zijn met het lot van die mensen daar wel het voortouw in nemen.quote:Ja maar Israel!
<signature here>.![]()
https://www.reddit.com/r/(...)st_26_pro_palestine/
Port Authority Police arrest 26 Pro Palestine protesters as they block multiple roadways to JFK including i678 and the JFK service road. People were seen going through the banners with their luggage to make their flight.![]()
Kindertelefoon dit jaar geregeld gebeld over oorlog Gaza en verkiezingsuitslag
https://nos.nl/l/2503039When the student is ready, the teacher will appear.
Als er iets is wat mij de ogen deed openen van deze oorlog is het wel hoe enorm biased de VN is.
Totale nutteloos stelletje bij elkaar, en elkaar maar klopjes op de schouder geven.
https://unwatch.org/un-ex(...)wives-israels-fault/![]()
Je zou maar zo goedgelovig zijn.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:27 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ai
Goed dat ze het gewoon toegeven.
In het kader van "de uitzondering bevestigt de regel" blijft het knap hoe zorgvuldig Isral met de situatie omgaat.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Je hoeft het niet te geloven, hoor.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je zou maar zo goedgelovig zijn.
https://www.nytimes.com/2(...)as-war-military.html
Skepticism Grows Over Israel’s Ability to Dismantle HamasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 28 december 2023 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Skepticism Grows Over Israel’s Ability to Dismantle HamasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
quote:Op donderdag 28 december 2023 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Skepticism Grows Over Israel’s Ability to Dismantle HamasVolgens mij wordt dit al vanaf het begin gezegd, maar dat kan aan mij liggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je een zakdoekje?quote:
Met de moffen hadden we ook geen medelijden en die steunden de nazi's nog veel minder dan de Palestijnen doen.
[ Bericht 9% gewijzigd door Cuendillar op 29-12-2023 10:12:53 ]Intolerant voor intolerantie![]()
‘Screams Without Words’: How Hamas Weaponized Sexual Violence on Oct. 7'quote:The New York Times: 'Meer details seksueel geweld tegen vrouwen door Hamas'
Een twee maanden durend onderzoek door The New York Times heeft nieuwe details opgeleverd die erop wijzen dat de gewelddadige aanvallen op 7 oktober door Hamas gericht op vrouwen geen op zichzelf staande gebeurtenissen waren.
Op basis van videobeelden, foto's, gps-gegevens van mobiele telefoons en interviews met meer dan 150 mensen, onder wie getuigen, medisch personeel, soldaten en verkrachtingsadviseurs, heeft de krant ten minste zeven locaties gedentificeerd waar Isralische vrouwen en meisjes seksueel zijn misbruikt of verminkt.
Vier getuigen beschrijven tot in detail hoe vrouwen werden verkracht en vermoord op twee verschillende plaatsen langs een snelweg. Ook militairen en medici beschreven dat ze meer dan dertig lichamen van vrouwen en meisjes hadden gevonden in en rond de locatie van het festival dat werd bestormd door Hamasstrijders en in twee kibboetsen. Ze waren allemaal in een vergelijkbare staat achtergelaten: benen gespreid, kleding afgescheurd met tekenen van mishandeling in hun geslachtsorganen.
Politie-onderzoekers hebben bewijsmateriaal verzameld, maar er zijn geen cijfers over het aantal vrouwen dat is verkracht. De meeste vrouwen zijn dood en begraven. The New York Times schrijft dat na de aanval van Hamas door "een combinatie van chaos, enorm verdriet en joodse religieuze plichten" veel lichamen zo snel mogelijk werden begraven. De meeste zijn nooit onderzocht, en in sommige gevallen, zoals bij het festival, waren binnen een paar uur meer dan 360 mensen vermoord. Die lichamen zijn met vrachtwagenladingen tegelijk meegenomen.
In het geval van wijdverbreid seksueel geweld tijdens een oorlog is het niet ongebruikelijk dat er beperkt forensisch bewijsmateriaal beschikbaar is, zeggen experts tegen de krant. "Gewapende conflicten zijn zo chaotisch", zegt een hoogleraar rechten en deskundige op het gebied van oorlogsmisdaden. "Mensen zijn meer gefocust op hun veiligheid dan op het opbouwen van een strafzaak in de toekomst."
Wat mij betreft moet Israel het gewoon afmaken."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Het meest aannemelijke lijkt mij: Hamas bestrijden is wel degelijk de doelstelling, alleen is er na 7 oktober (en daarvoor eigenlijk ook al, maar 7 oktober was de druppel) een mentaliteit gekomen waarin men voelt, denkt dat vrijwel iedereen in Gaza een potentieel Hamas-lid kan zijn en/of worden.quote:
Deze manier van denken is begrijpelijk, maar buitengewoon irrationeel. Want je vergeet daarmee bijvoorbeeld dat de leiding van Hamas helemaal niet in Gaza zit en dat als je Hamas in Gaza volledig wil elimineren, je daadwerkelijk voor een genocide moet gaan. Maar dat kan om andere redenen weer niet.
Dus inderdaad. Ik ben ook nog steeds benieuwd naar wat nu precies het plan van Israel is.![]()
Die gast heeft geen nek 😱
=======================
https://www.reddit.com/r/(...)_burns_israeli_flag/
Jordanian MP Khalil Attiya burns Israeli flag during Arab League session in Cairo.![]()
Ben Gvir - Hamas.quote:
De beste vrienden, die niet weten dat ze beste vrienden zijn. Zou mega cute zijn, was het niet zo treurig.![]()
Erdolf moet ook eens even in de spiegel kijken, niet dat ik pro Netanyahu ben want dat is ook wel een engnek.quote:![]()
Poeh h, goed dat men bij de New York Times dit even heeft 'onderzocht'. Zonder dit zogenaamde 'onderzoekswerk' (lees: wat Googelen door een paar mensen met een bachelor Communicatiewetenschap en Gender Studies) hadden we nooit geweten hoe het nu echt zit. De Palestijnse terroristen hadden weliswaar veel van hun sadistische daden gefilmd en de lijken lagen overal, maar ja, wie weet was dat gewoon in scene gezet. Het had maar zo gekund.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
‘Screams Without Words’: How Hamas Weaponized Sexual Violence on Oct. 7'
Wat mij betreft moet Israel het gewoon afmaken.
Gaat men ook alle claims van de Palestijnse terroristen nog even 'onderzoeken'? Oh nee wacht, die belanden meteen zonder enige verificatie op de voorpagina's van de grootste media ter wereld. Maar als Isral iets claimt, waarbij er letterlijk talloze bewijzen zijn, scepsis is noodzakelijk hoor. Je weet het maar nooit wat die rare Joden zeggen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Jeetje manOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Het is simpelweg belachelijk dat er een twee maanden durend onderzoek nodig is voor iets dat ZO duidelijk is. Als je denkt dit nog te moeten onderzoeken doe je geen onderzoek, maar trek je gewoon de realiteit doelbewust in twijfel.quote:
En dat is sinds het begin van deze oorlog al gebeurd. En dit heeft consequenties, er zijn nu hordes mensen online (letterlijk vele miljoenen) onder meer in de Islamtische fuikjes op de socials, die denken dat 7 oktober helemaal niet is gebeurd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
en dit artikel maakt dat erger ofzo?
wat is ongeveer het probleem hier?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
je bent het er niet mee eens?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dit dus. Het willen onderzoeken is gewoon een vorm van grotesk antisemitisme. Josef Mengele zou er nog bij gaan hoofdschudden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is simpelweg belachelijk dat er een twee maanden durend onderzoek nodig is voor iets dat ZO duidelijk is. Als je denkt dit nog te moeten onderzoeken doe je geen onderzoek, maar trek je gewoon de realiteit doelbewust in twijfel.
En dat is sinds het begin van deze oorlog al gebeurd. En dit heeft consequenties, er zijn nu hordes mensen online (letterlijk vele miljoenen) onder meer in de Islamtische fuikjes op de socials, die denken dat 7 oktober helemaal niet is gebeurd.![]()
lolwhutquote:Op vrijdag 29 december 2023 11:37 schreef theunderdog het volgende:
Het willen onderzoeken is gewoon een vorm van grotesk antisemitisme.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
En ook bij de NOS zat men er weer eens naast. Het bloedsprookje wordt schoorvoetend ingetrokken, maar niet in het liveblog zelf, daar hebben ze nu een apart rubriek voor zodat niemand het ziet. Het blijft ook waanzin eigenlijk dat dit soort wilde claims in eerste instantie zonder probleem op zo'n liveblog worden gezet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als je die twee onderwerpt aan een psychologisch onderzoek dan kun je aan de resultaten niet zien wie wie is. Enge dictatormannetjes die alleen 'democratisch' aan de macht zijn gekomen met leugens en bedrog.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Erdolf moet ook eens even in de spiegel kijken, niet dat ik pro Netanyahu ben want dat is ook wel een engnek.![]()
blijkbaar ziet iemand het welquote:Op vrijdag 29 december 2023 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
En ook bij de NOS zat men er weer eens naast. Het bloedsprookje wordt schoorvoetend ingetrokken, maar niet in het liveblog zelf, daar hebben ze nu een apart rubriek voor zodat niemand het ziet. Het blijft ook waanzin eigenlijk dat dit soort wilde claims in eerste instantie zonder probleem op zo'n liveblog worden gezet.
[ twitter ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Gast wordt door een explosie op 10m afstand geraakt, kan z'n benen niet meer gebruiken en bloed daarna dood... 🤔
https://www.reddit.com/r/(...)_kan_hunis_28122023/
Hamas militant eliminated in Kan Hunis 28.12.2023![]()
Alle partijen (Israel, Hezbollah, Iran) bereiden zich voor op een grote oorlog
Iran is speeding up the transfer of precision weapons to Hezbollah, in preparation for a large-scale conflict in the north
As a mirror image to the Americans who are preparing Israel - Iran is speeding up the delivery of rockets and missiles through Syria, and is also trying to transfer defense systems against Israeli helicopters and UAVs, which Hezbollah is already using.![]()
De NOS corrigeert de fout op een verkeerde manier, eens. Het hoort in de blog. Dat de fout antisemitisme bewijst is ook weer typisch hoor. De NOS had zoals alle media in hun blogs stukjes tekst over de 40 onthoofde baby’s, de ziekenhuizen die aangesloten waren op het 500 km lange tunnelsysteem of de levende baby die Hamas in de hete oven had gestopt, maar als dat niet blijkt te kloppen dan schreeuwt wakker Nederland niet dat t islamofobie of welke debiele kwalificatie dan ook is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
En ook bij de NOS zat men er weer eens naast. Het bloedsprookje wordt schoorvoetend ingetrokken, maar niet in het liveblog zelf, daar hebben ze nu een apart rubriek voor zodat niemand het ziet. Het blijft ook waanzin eigenlijk dat dit soort wilde claims in eerste instantie zonder probleem op zo'n liveblog worden gezet.
[ twitter ]![]()
En het staat er nog steeds.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De nep informatie tiert allang welig over het internet met als legit bron de NOS, de rectificatie bereikt hen uiteraard nietquote:Op vrijdag 29 december 2023 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]![]()
Organen jatten van lijken is sowieso teringdom nieuws, maar goed de gemiddelde mens is ook teringdom dus makkelijk te bespelen ook
De rectificatie is ook sneu en inhoudelijk te dun, maar goed, we zien wie de dienst uitmaken bij de NOS inmiddelsOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.nytimes.com/2(...)8mJCC&smid=url-share
‘Screams Without Words’: How Hamas Weaponized Sexual Violence on Oct. 7
A Times investigation uncovered new details showing a pattern of rape, mutilation and extreme brutality against women in the attacks on Israel.![]()
Ik zou je eens inlezen over het begrip 'bloedsprookje'. En benoemen dat de Palestijnse terroristen sadistische daden plegen en ook allerlei ondergrondse gangenstelsels hebben, waar vele bewijzen voor zijn, betreft geen 'Islamofobie'. Islamofobie bestaat niet eens. Bloedsprookjes en antisemitisme daarentegen wel.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De NOS corrigeert de fout op een verkeerde manier, eens. Het hoort in de blog. Dat de fout antisemitisme bewijst is ook weer typisch hoor. De NOS had zoals alle media in hun blogs stukjes tekst over de 40 onthoofde baby’s, de ziekenhuizen die aangesloten waren op het 500 km lange tunnelsysteem of de levende baby die Hamas in de hete oven had gestopt, maar als dat niet blijkt te kloppen dan schreeuwt wakker Nederland niet dat t islamofobie of welke debiele kwalificatie dan ook is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou je eens inlezen over het begrip 'bloedsprookje'. En benoemen dat de Palestijnse terroristen sadistische daden plegen en ook allerlei ondergrondse gangenstelsels hebben, waar vele bewijzen voor zijn, betreft geen 'Islamofobie'. Islamofobie bestaat niet eens. Bloedsprookjes en antisemitisme daarentegen wel.Dat nieuws van die organen werd niet gelinkt aan religieuze rituelen, dus geen bloedsprookje. En dat er niet voldoende bewijs voor is maakt het ook niet meteen een sprookje. Er zijn serieuze aanwijzingen dat het in het verleden wel degelijk gebeurd is op kleine schaal dus het is niet alsof Isral daar te goed of te moreel voor is.quote:Een bloedsprookje of bloedsmaad is een gerucht waarbij joden ervan worden beschuldigd mensen te hebben ontvoerd en vermoord als onderdeel van hun religieuze rituelen. In een veel voorkomende variant gaat het om christelijke kinderen die vermoord zouden zijn en waarbij hun bloed bij de bereiding van matzes voor het Pesachfeest zou zijn gebruikt.
Er zijn aanwijzingen voor maar er is te weinig hard bewijs. Niets meer, niets minder.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vergeet ook niet het lulverhaal over de orgaanroof. Gisteren nog meldde iemand hier dat dat "allang bewezen" was .o.i.d. en er was dat bericht over de joodse studente die te horen kreeg van de beveiliging op haar universiteit dat er geen sprake was van hate speech "omdat de orgaanroof een bewezen theorie was".quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is simpelweg belachelijk dat er een twee maanden durend onderzoek nodig is voor iets dat ZO duidelijk is. Als je denkt dit nog te moeten onderzoeken doe je geen onderzoek, maar trek je gewoon de realiteit doelbewust in twijfel.
En dat is sinds het begin van deze oorlog al gebeurd. En dit heeft consequenties, er zijn nu hordes mensen online (letterlijk vele miljoenen) onder meer in de Islamtische fuikjes op de socials, die denken dat 7 oktober helemaal niet is gebeurd.
Op 1:45 ongeveer.![]()
Dit is een beetje alsof je een artikel schrijft over Duitsland en hun gruwelijke praktijken met tweelingen, want: Josef Mengele.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Dat nieuws van die organen werd niet gelinkt aan religieuze rituelen, dus geen bloedsprookje. En dat er niet voldoende bewijs voor is maakt het ook niet meteen een sprookje. Er zijn serieuze aanwijzingen dat het in het verleden wel degelijk gebeurd is op kleine schaal dus het is niet alsof Isral daar te goed of te moreel voor is.
Er zijn aanwijzingen voor maar er is te weinig hard bewijs. Niets meer, niets minder.![]()
Die jij dan vast wel kunt aanleveren.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Dat nieuws van die organen werd niet gelinkt aan religieuze rituelen, dus geen bloedsprookje. En dat er niet voldoende bewijs voor is maakt het ook niet meteen een sprookje. Er zijn serieuze aanwijzingen dat het in het verleden wel degelijk gebeurd is op kleine schaal dus het is niet alsof Isral daar te goed of te moreel voor is.
Er zijn aanwijzingen voor maar er is te weinig hard bewijs. Niets meer, niets minder.![]()
![]()
Dat was vanuit de staat Isral georkestreerd?quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Er zijn aanwijzingen voor maar er is te weinig hard bewijs. Niets meer, niets minder.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Organ_transplantation_in_Israelquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die jij dan vast wel kunt aanleveren.
Ik denk dat hij hierop aan het doelen is. Israel had daadwerkelijk een probleem daarmee. Het is nu eenmaal een land dat qua wetten en regels niet functioneert zoals het westen.
In hoeverre dit nog steeds opgaat weet ik niet.
Of deze : https://www.theguardian.c(...)sts-harvested-organs![]()
Het verhaal is alleen geen volslagen lariekoek, het is wel geframed alsof het alleen Palestijnen waren plus invulling over het waarom Isral lijken niet teruggeeftquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:00 schreef Molo het volgende:
[..]
De nep informatie tiert allang welig over het internet met als legit bron de NOS, de rectificatie bereikt hen uiteraard niet![]()
Organen jatten van lijken is sowieso teringdom nieuws, maar goed de gemiddelde mens is ook teringdom dus makkelijk te bespelen ook
De rectificatie is ook sneu en inhoudelijk te dun, maar goed, we zien wie de dienst uitmaken bij de NOS inmiddels
Israel has admitted pathologists harvested organs from dead Palestinians, and others, without the consent of their families – a practice it said ended in the 1990s – it emerged at the weekend. https://amp.theguardian.c(...)sts-harvested-organs
Een van de artsen https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yehuda_Hiss![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Organ_transplantation_in_Israelquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die jij dan vast wel kunt aanleveren.
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Aftonbladet_Israel_controversy@Molo lees je mee? "organs of dead bodies" .quote:On 23 December 2009, after Israeli government officials admitted that organ harvesting had taken place in the 1990s, parliamentary hearings into the issue began in Israel's Knesset. Health officials testified that Israeli authorities had harvested organs from the dead bodies of Israelis and Palestinians in the 1990s for transplant purposes and said that the practice had since been ended.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nouja: het verleden: https://www.theguardian.c(...)sts-harvested-organsquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat was vanuit de staat Isral georkestreerd?![]()
Probleem met die wiki is dat de bronnen nagenoeg allemaal niet meer bestaan op dat guardian artikel naquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Organ_transplantation_in_Israel![]()
Klopt. Maar beetje goed zoeken en je komt er wel.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Probleem met die wiki is dat de bronnen nagenoeg allemaal niet meer bestaan op dat guardian artikel na
https://www.theguardian.c(...)sts-harvested-organs
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2099532/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1867886/
https://www.ynetnews.com/business/article/hji1vjgn3![]()
Goed idee. Of begin oktober die foetus uit de buik van een levende vrouw snijden om te kijken of het een jongetje of meisje is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou je eens inlezen over het begrip 'bloedsprookje'. En benoemen dat de Palestijnse terroristen sadistische daden plegen en ook allerlei ondergrondse gangenstelsels hebben, waar vele bewijzen voor zijn, betreft geen 'Islamofobie'. Islamofobie bestaat niet eens. Bloedsprookjes en antisemitisme daarentegen wel.
Ohnee dat deden de goede een paar jaar geleden. Antisemitisme is verschrikkelijk, kutarabieren
Fake news is soms prima. Zeg dat dan![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het verhaal is alleen geen volslagen lariekoek, het is wel geframed alsof het alleen Palestijnen waren plus invulling over het waarom Isral lijken niet teruggeeft
Israel has admitted pathologists harvested organs from dead Palestinians, and others, without the consent of their families – a practice it said ended in the 1990s – it emerged at the weekend. https://amp.theguardian.c(...)sts-harvested-organs
Een van de artsen https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yehuda_HissIk waag het te betwijfelen. Corneas zou kunnen maar de rest wil en kun je dacht ik toch niet van lijken oogstenquote:Channel 2 TV reported that in the 1990s, specialists at Abu Kabir harvested skin, corneas, heart valves and bones from the bodies of Israeli soldiers, Israeli citizens, Palestinians and foreign workers
Klinkt hoogst onwaarschijnlijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weet je hoe dat er in de praktijk uit zou zien dan?quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Aftonbladet_Israel_controversy
[..]
@:Molo lees je mee? "organs of dead bodies" .
En hoe orgaandonatie er doorgaans uitziet in aanloop naar het oogsten?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dr Hiss deed het volgens mij niet om de organen als donor te gebruiken maar voor onderzoekquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:21 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Ik waag het te betwijfelen. Corneas zou kunnen maar de rest wil en kun je dacht ik toch niet van lijken oogsten
Klinkt hoogst onwaarschijnlijkquote:Rosenblum, writing in The Jerusalem Post in October 2000 cited a 12-page investigative report in November 1999 by the local Tel Aviv newspaper Ha'ir claiming that medical students at Abu Kabir under Hiss' direction were allowed to practice on bodies sent there for autopsy, and body parts were transferred for transplant without permission from the families.[17] In January 2001, Yediot Aharonot claimed the institute headed by Hiss had been involved in "organ sales" of body parts to universities and medical schools for research and training, citing evidence including the "price listings" for body parts.[18]![]()
Ja dat zou kunnen, lijkt me nogal verachtelijk.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dr Hiss deed het volgens mij niet om de organen als donor te gebruiken maar voor onderzoek
Als dat hier in deze oorlog met Hamas ook zo zou zijn is dat ook nogal verachtelijk, maar heb nog nul bewijs ervan gezien en vooral vage verhalen
Net als die infectieziekten die uit zouden breken door Israls schuld eerder. Allemaal medisch vage verhalenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit inderdaad. Het is met bijna alles in dit conflict, de tijd zal het ons leren.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, lijkt me nogal verachtelijk.
Als dat hier in deze oorlog met Hamas ook zo zou zijn is dat ook nogal verachtelijk, maar heb nog nul bewijs ervan gezien en vooral vage verhalen
Net als die infectieziekten die uit zouden breken door Israls schuld eerder. Allemaal medisch vage verhalen
En een beetje cynisch, wantrouw nagenoeg elk bericht, hoewel daar ‘de andere kant’ ook mee geholpen is![]()
Wel iets minder "teringdom" nu op zijn minst?quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, lijkt me nogal verachtelijk.
Als dat hier in deze oorlog met Hamas ook zo zou zijn is dat ook nogal verachtelijk, maar heb nog nul bewijs ervan gezien en vooral vage verhalenOver de oorlog in Oekrane wordt er ook gesproken over infectieziekten. Lijkt me juist heel plausibel gezien de omstandigheden daar en de omstandigheden in Gaza.quote:Net als die infectieziekten die uit zouden breken door Israls schuld eerder. Allemaal medisch vage verhalenOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De infectieziekten die genoemd werden hadden nu juist betrekking op ziektes die voorkomen worden door vaccinatie, die helemaal niet ernstig waren of die kwamen door langdurige ellende en niets met de omstandigheden nu te maken haddenquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wel iets minder "teringdom" nu op zijn minst?
[..]
Over de oorlog in Oekrane wordt er ook gesproken over infectieziekten. Lijkt me juist heel plausibel gezien de omstandigheden daar en de omstandigheden in Gaza.
Dingen worden nogal uit verban dgerukt, geframed en gespind. Aan beide kanten overigens
Niveau van journalistiek hierbij valt me extreem tegenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het blijft bijzonder dat sommigen een internetencyclopedie, waar letterlijk elke idioot iets kan toevoegen, gebruiken om zich in te lezen over bepaalde kwesties. Daar worden dingen als 'feit' geciteerd als een journalist er in een op-ed over schrijft.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Met de huidige Gaza oorlog hebben de moslim terroristen in Europa weer een smoes om aanslagen te plegen
https://www.nu.nl/buitenl(...)terreurdreiging.html
Frankrijk wil veel politie tijdens Oudjaar vanwege 'zeer hoge' terreurdreiging
Frankrijk wil een massale politiemacht op de been brengen tijdens Oud en Nieuw. Volgens binnenlandminister Grald Darmanin is dat nodig vanwege een "zeer groot risico" op terreuraanslagen.
Darmanin wil in heel Frankrijk zeker 90.000 agenten en gendarme inzetten. Welke aanwijzingen de minister heeft voor de verhoogde dreiging van aanslagen, zei hij vrijdag in gesprek met C News niet.
In Frankijk geldt sinds oktober het hoogste dreigingsniveau. Toen werd in de Noord-Franse plaats Arras een leraar doodgestoken. President Emmanuel Macron sprak destijds van een daad van "barbaars islamitisch terrorisme".
Maar er waren meer incidenten. Eind oktober werd door de politie in Parijs een vrouw neergeschoten die zich dreigde op te blazen in een metrostation.
Op 2 december werd in de Franse hoofdstad een Duitse toerist doodgestoken bij de Eiffeltoren. Twee andere personen raakten gewond
Kort daarna werd door het ministerie van Buitenlandse Zaken het reisadvies voor Nederlanders naar Parijs aangescherpt vanwege terroristische dreiging. De kleurcode ging op 8 december van groen naar geel. Dat betekent dat reizigers op hun hoede moeten zijn.![]()
Is dat niet zo?quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het meest aannemelijke lijkt mij: Hamas bestrijden is wel degelijk de doelstelling, alleen is er na 7 oktober (en daarvoor eigenlijk ook al, maar 7 oktober was de druppel) een mentaliteit gekomen waarin men voelt, denkt dat vrijwel iedereen in Gaza een potentieel Hamas-lid kan zijn en/of worden.
We hebben het over een bevolking die al twee, drie decennia (of misschien wel 80 jaar!) is gendoctrineerd door terroristen en door alle vormen van antisemitisme denkbaar.
Denk eens aan het Japan van het interbellum en de Tweede Wereldoorlog. Ook zij stonden bloot aan een haatideologie (in de vorm van een totaal verknipte versie van Bushido). Samen met hun loyaliteit aan de keizer zorgde dat voor ongeveer net zoveel steun voor de oorlog als nu onder de Palestijnen.
Tot op de dag van vandaag ontkennen of bagatelliseren zij de afschuwelijke daden van het Japanse leger. Ze zijn echter zo murw gebeukt en gedesillusioneerd geraakt dat ze dat nooit meer zullen doen.
Dat lijkt mij nu ook de endgame te worden voor de Palestijnen.Intolerant voor intolerantie![]()
Zeker bij zulke gevoelige hot topics.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft bijzonder dat sommigen een internetencyclopedie, waar letterlijk elke idioot iets kan toevoegen, gebruiken om zich in te lezen over bepaalde kwesties. Daar worden dingen als 'feit' geciteerd als een journalist er in een op-ed over schrijft.
Niet de eerste keer dat ik in Wikipedia iets zie staan wat geschreven is uit pure emotie ipv feiten.![]()
Stop maar. Dat is het wel.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het verhaal is alleen geen volslagen lariekoek
Je kunt allerlei bronnen vinden die dit bevestigen, geen ervan is echter betrouwbaar. Dit is echt een bloedsprookje waar je onmiddellijk doorheen zou moeten zien.Intolerant voor intolerantie![]()
Het zijn vooral meningen die als feit worden gepresenteerd, dit disproportioneel aan de hand van bronnen zoals The Guardian, The Daily Beast, Jacobin en the New York Times. Dat maakt het niet echt objectief maar geeft eerder een samenvatting vanuit een progressief links perspectief over een bepaalde kwestie. Voor wetenschappelijke onderwerpen daarentegen kan Wikipedia nog wel enige nut hebben, dat kun je immers lastig politiseren.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zeker bij zulke gevoelige hot topics.
Niet de eerste keer dat ik in Wikipedia iets zie staan wat geschreven is uit pure emotie ipv feiten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Een ruime 20 jaar geleden las ik een analyse over FOX News' manier van nieuws brengen in de vorm van "Some people say…" waarbij ideen, aannamen en geruchten als nieuws werd gebracht. Daar werd toen lacherig over gedaan in o.a. Europa, maar langzamerhand gaan we hier ook steeds meer die kant op.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft bijzonder dat sommigen een internetencyclopedie, waar letterlijk elke idioot iets kan toevoegen, gebruiken om zich in te lezen over bepaalde kwesties. Daar worden dingen als 'feit' geciteerd als een journalist er in een op-ed over schrijft.When the student is ready, the teacher will appear.
video: https://www.reddit.com/r/(...)military_aged_males/
IDF detain another group of military aged males in northern gaza
he's being interrogated about his knowledge of Hamas whereabouts and he's giving an accounting of his families movements, what he did until now etc...
"before the war began" ... "Went to the south" (probably in reference to the safe area)
"So why didn't you yourself go?"
Suspect:
"So we got the instructions dropped by the airplanes, and we would have gone but at Salah Al deen (some intersection) they started to shoot at us"
Soldier:
"I was at Salah Al deen" (so how can you claim they were shooting at you)
Suspect:
"Well at street number 8 they started shooting at us... On the intersection of 10 & 8 --Just a moment Hajj (old guy) I'm explaining-- I had in my care 15 people look here: I have two wives.. family half in Rafah camp and the other half with my father in.. I'm 92 years old, professionally I sell candies.. I don't have problem with all this.."
Solider:
"When Hamas came in everyone left with the red crescent (ambulance sevice)" (as in, why didn't you go with them)
Suspect:
The red crescent isn't doing anything (they haven't really helped us evacuate)
Interpretation: Basically they're being asked what they are still doing in that area and why haven't they evacuated to the declared safe zones. Could be true could be half true.. maybe among them are a bunch of Hamasnivks. It's very hard to tell because hamas blends in with them and alot of them support Hamas. It's a fucked situation![]()
Zelfde artikel:quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Aftonbladet_Israel_controversy
[..]
@:Molo lees je mee? "organs of dead bodies" .M.a.w.: er zat wat behoorijk scheef in de wetgeving iha (en dus niet alleen jegens Palestijnen), dat is fout gegaan met zowel Israli's en Palestijnen. Het is in geen geval een grootschalig, gericht complot en dat is de complottheorie waar we het over hebben en niet algemene misstanden uit de jaren '90.quote:"There were cases in which the organs of Palestinians who had been killed were harvested without permission, something the [Abu Kabir] Institute of Forensic Medicine has done to others in Israel, for research purposes. But it's a long way from that to suspicion of trafficking in organs based only on the fact that in 1992 a dead Palestinian was found whose organs had been removed and his body sewn back up.
...
On 23 December 2009, after Israeli government officials admitted that organ harvesting had taken place in the 1990s, parliamentary hearings into the issue began in Israel's Knesset. Health officials testified that Israeli authorities had harvested organs from the dead bodies of Israelis and Palestinians in the 1990s for transplant purposes and said that the practice had since been ended.![]()
https://nos.nl/collectie/(...)n-vrouwen-door-hamasquote:Meer gruwelijke details over seksueel geweld tegen vrouwen door Hamas
Een van de vrouwen had volgens Sapir roodbruin haar, een bebloede rug en haar broek hing op haar knien. Sapir beschrijft in de krant hoe een man de haren van de vrouw vastgreep en hoe een andere man haar verkrachtte. "Elke keer dat ze terugdeinsde, stak hij een mes in haar rug."
Van een andere vrouw werd tijdens de verkrachting haar borst afgesneden, zegt Sapir tegen de krant. "De een blijft haar verkrachten, en de ander gooit haar borst naar iemand anders, en ze spelen ermee, gooien ermee, en het valt op de weg."![]()
Wat is in jouw ogen wel een betrouwbare bron?Als een channel2 wat tegenwoordig channel12 is ook al onbetrouwbaar isquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Stop maar. Dat is het wel.
Je kunt allerlei bronnen vinden die dit bevestigen, geen ervan is echter betrouwbaar. Dit is echt een bloedsprookje waar je onmiddellijk doorheen zou moeten zien.![]()
Graag een beetje concrete voorbeelden graag want dat alles in Nederland op GeenStijl na onbetrouwbaar is die accepteer ik![]()
Wijzen naar dat verleden diende alleen maar om aan te geven dat het niet per se onmogelijk of een bloedsprookje is en dat Isral daar niet per se te goed of te moreel voor is.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zelfde artikel:
[..]
M.a.w.: er zat wat behoorijk scheef in de wetgeving iha (en dus niet alleen jegens Palestijnen), dat is fout gegaan met zowel Israli's en Palestijnen. Het is in geen geval een grootschalig, gericht complot en dat is de complottheorie waar we het over hebben en niet algemene misstanden uit de jaren '90.
n NGO heeft er nu over bericht en dat is te weinig voor zo'n heftige aantijging. We gaan het zien of er nog meer aan het licht komt de komende maanden/jaren.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Bizar bizar bizar
Zo sta je te feesten, zo wordt je vermoord / meegesleurd door Hamas strijders. Leest als een film script maar is de realiteit. Bizar bizar bizar. Bizar ook dat je als Hamas geen tegenreactie verwacht, wat denk je, dat Israel dit zomaar laat gebeuren!?![]()
Die (historische) context en uitleg zijn inmiddels best veel mensen benieuwd naarquote:
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar lig je dan met je kontje omhoog.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Gast wordt door een explosie op 10m afstand geraakt, kan z'n benen niet meer gebruiken en bloed daarna dood... 🤔
https://www.reddit.com/r/(...)_kan_hunis_28122023/
Hamas militant eliminated in Kan Hunis 28.12.2023![]()
Wat moet je trouwens met organen van lijken? Daar heb je helemaal niets aan.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Die (historische) context en uitleg zijn inmiddels best veel mensen benieuwd naar![]()
Beetje peuren voor wetenschappelijk onderzoek zou kunnen maar vind het ook maar een vaag verhaalquote:Op vrijdag 29 december 2023 14:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat moet je trouwens met organen van lijken? Daar heb je helemaal niets aan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als je iets hoort als dit, moeten de alarmbellen onmiddellijk bij je afgaan: dit is desinformatie. Je zou dan zeer kritisch moeten kijken naar het bericht en de bron(nen) ervan. Beetje wat normale mensen doen, en waar anti-Isralmensen dus ongevoelig voor zijn; daarom kunnen dit soort achterlijke theorien ook de ronde doen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen wel een betrouwbare bron?Als een channel2 wat tegenwoordig channel12 is ook al onbetrouwbaar is![]()
Graag een beetje concrete voorbeelden graag want dat alles in Nederland op GeenStijl na onbetrouwbaar is die accepteer ikIntolerant voor intolerantie![]()
Als Gaurdian, CNN, BBC en Boston Globe er iets over schreven. Zijn dat bekende onbetrouwbare bronnen?quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Als je iets hoort als dit, moeten de alarmbellen onmiddellijk bij je afgaan: dit is desinformatie. Je zou dan zeer kritisch moeten kijken naar het bericht en de bron(nen) ervan. Beetje wat normale mensen doen, en waar anti-Isralmensen dus ongevoelig voor zijn; daarom kunnen dit soort achterlijke theorien ook de ronde doen.![]()
Wees eerlijk. Een bericht dat Hamas organen uit Isralische lijken haalt zou je waarschijnlijk wel serieus nemen. Dit heeft niets met bron of bericht te maken en alles met wie de dader is volgens het bericht.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Als je iets hoort als dit, moeten de alarmbellen onmiddellijk bij je afgaan: dit is desinformatie. Je zou dan zeer kritisch moeten kijken naar het bericht en de bron(nen) ervan. Beetje wat normale mensen doen, en waar anti-Isralmensen dus ongevoelig voor zijn; daarom kunnen dit soort achterlijke theorien ook de ronde doen.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee, maar da's geen probleem hoor. Het ligt aan 'de lezer'. Die moet zelf een oordeel vormen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
De NOS corrigeert de fout op een verkeerde manier, eens. Het hoort in de blog.
Dat het foutieve bericht in your face is, en je de rectificatie moet zoeken met een lampje, dat doet er niet toe.
Want journalistiek is immer gereduceert tot alle stront die van beide kanten komt gewoon flux doorzetten, want 'de lezer' is vast wel zo slim om zelf het juiste oordeel te vormen!<signature here>.![]()
vervelend h als je het een keer mij eens bentquote:Op vrijdag 29 december 2023 16:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, maar da's geen probleem hoor. Het ligt aan 'de lezer'. Die moet zelf een oordeel vormen.
Dat het foutieve bericht in your face is, en je de rectificatie moet zoeken met een lampje, dat doet er niet toe.
Want journalistiek is immer gereduceert tot alle stront die van beide kanten komt gewoon flux doorzetten, want 'de lezer' is vast wel zo slim om zelf het juiste oordeel te vormen!![]()
![]()
Nee hoor!quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
vervelend h als je het een keer mij eens bent
Het leven is nu eenmaal niet zwart-wit
<signature here>.![]()
Twee gezichten, volop handel drijven met Isral.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kan die oelewapper nou niet n dag z'n muil houden?![]()
![]()
11 leiders die speciaal voor de aanstaande Hezbollah vs Israel oorlog langskomen en nu dood zijn. Dat moet wel een zware klap zijn voor Iran en Hezbollah![]()
https://www.jpost.com/breaking-news/article-780016
Eleven top Iranian commanders killed in Damascus airport strike - report
11 leaders of the Iranian Revolutionary Guard Corps (IRGC) were killed in an airstrike targeting Damascus International Airport on Thursday evening, Saudi media reported the following morning.
The commander of the Revolutionary Guards in eastern Syria, Nur Rashid, was injured in the airstrike, Saudi media channel Al-Hadath reported.
IRGC commanders were reportedly at the airport to meet with high-ranking delegates.
Other strikes on Syria this week, foreign media also claims were done by Israel
Syrian media also claimed on Thursday evening that Israel had targeted sites in southern Syria and near Damascus with airstrikes in two separate waves. Syrian air defenses were activated in the Damascus area during the strikes. The country's media quoted one Syrian military source as saying that the alleged airstrike carried out by Israel came from the "occupied Syrian Golan Heights."
Earlier this week, Iran vowed that Israel would "pay" for the killing of Sayyed Reza Mousavi, another IRGC commander who was killed by an alleged Israeli airstrike last Monday in the vicinity of Damascus.
Shortly after the strike that killed Mousavi occurred, footage on social media showed smoke near the Damascus airport, as Iranian proxies have often used the location.![]()
Daar zou dan ook alle reden toe zijn. Het gedrag en de cultuur van de Palestijnen is totaal anders dan die van de Isralirs.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wees eerlijk. Een bericht dat Hamas organen uit Isralische lijken haalt zou je waarschijnlijk wel serieus nemen. Dit heeft niets met bron of bericht te maken en alles met wie de dader is volgens het bericht.
Zoek bijvoorbeeld maar eens op de 'Ramallah lynching' begin van deze eeuw. Twee Isralische militairen namen een verkeerde afslag en kwamen op Palestijns grondgebied in Ramallah, werden herkend in hun functie en opgepakt door Palestijnse agenten en vastgehouden op een politiebureau.
Het gerucht van hun aanwezigheid verspreide zich snel onder de bevolking, waarna een grote groep woedende Palestijnen het bureau bestormden, deze militairen te pakken kregen en hebben afgeslacht. Euforische Palestijnen stonden vervolgens in de straten met letterlijk stukken van de lichamen en organen van de Isralische militairen in hun handen.
En soortgelijk gruwelijks hebben we op 7 oktober gezien. Dit is wat de Palestijnen zijn, dit is hun cultuur. Kortom, inderdaad, van de Palestijnen kun je alles verwachten, van Isralirs niet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
zuid afrika blijkt de enige eervolle land te zijn dat echt in actie durft te komen.
South Africa has repeatedly stated that it condemns all violence and attacks against all civilians, including Israelis. Moreover, South Africa has continuously called for an immediate and permanent ceasefire and the resumption of talks that will end the violence arising from the continued belligerent occupation of Palestine.
As a State Party to the Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, South Africa is under a treaty obligation to prevent genocide from occurring.
South Africa has repeatedly stated that it condemns all violence and attacks against all civilians, including Israelis. Moreover, South Africa has continuously called for an immediate and permanent ceasefire and the resumption of talks that will end the violence arising from the continued belligerent occupation of Palestine.
As a State Party to the Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, South Africa is under a treaty obligation to prevent genocide from occurring.
Therefore, at a special meeting held on 8 December 2023, Cabinet directed that the International Court of Justice in The Hague be approached to obtain an order directing Israel, which is also a State Party, to refrain from any acts that may constitute genocide or related crimes under the Convention.
An application in this regard was filed before the Court on 29 December 2023 in which the Court is requested to declare on an urgent basis that Israel is in breach of its obligations in terms of the Genocide Convention, should immediately cease all acts and measures in breach of those obligations and take a number of related actions.
ISSUED BY THE DEPARTMENT OF INTERNATIONAL RELATIONS AND COOPERATIONIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
blinken maakt zich zogenaamd druk over de veiligheid van journalistenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
#iSRaeli ZeLFvERdediDiNGIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
ook republikeinse presidentskandidaat zit te lobbyen voor etnische zuiveringen. ze doen er niet eens geheimzinnig over wat hun doel is.quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hoe weet die twitteraar zo zeker dat dit burgers zijn? Maar je hebt het alweer voor de waarheid aangenomen zo te zien.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:30 schreef Slayage het volgende:
#iSRaeli ZeLFvERdediDiNG
[ twitter ]
[ twitter ]Ik zou als ik jou was eens opzoeken wat de term 'etnische zuivering' precies wil zeggen. Andere landen stimuleren mensen uit een oorlogsgebied op te vangen is geen 'etnische zuivering'. Anders zou half Europa bezig zijn Oekrane 'etnisch te zuiveren' omdat we hun vluchtelingen opvangen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
ook republikeinse presidentskandidaat zit te lobbyen voor etnische zuiveringen. ze doen er niet eens geheimzinnig over wat hun doel is.
[ twitter ]
Palestijnen zouden als zij vluchten, inderdaad ook naar landen moeten, die enigszins overeenkomen met hun eigen cultuur. En dan zit je al snel aan andere Arabische en Islamtische landen. Palestijnen zijn namelijk doorsnee Arabieren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Luister. En van de eigenschappen van nepnieuws, is dat het ver kan reizen voor het ontkracht wordt, en zelfs dat het een eigen leven kan gaan leiden als de ontkrachting niet snel genoeg, of breed genoeg plaatsvindt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 15:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Gaurdian, CNN, BBC en Boston Globe er iets over schreven. Zijn dat bekende onbetrouwbare bronnen?
De bronnen die wat melden kopiren het vaak van elkaar en het komt met regelmaat voor dat de uiteindelijke bron slechts n persoon, of n site of n instelling blijkt te zijn.
Moet jij raden wat hier is gebeurd.
Daarom zei ik ook, hierbij moet je gewoon op voorhand al aan de rem trekken. Het roven van organen uit dode Palestijnse militanten? Toe nou even.
Nee, dat zou ik niet. Die aanname doe je uitsluitend omdat ik van 'de verkeerde kant' ben.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wees eerlijk. Een bericht dat Hamas organen uit Isralische lijken haalt zou je waarschijnlijk wel serieus nemen.
Om precies dezelfde reden vermoed ik dat jij in de verdediging schiet omdat het de Palestijnse zaak in een slecht daglicht zou hebben gezet, of nog erger... de Isralische zaak in een goed daglicht als het onwaar zou blijken te zijn (wat het ook is - ben jij nu niet blij?).Het bericht is gewoon t belachelijk (en onwerkbaarquote:Dit heeft niets met bron of bericht te maken en alles met wie de dader is volgens het bericht.) voor woorden.
Maar waar het in dit geval om ging, is dat het zo vaak opduikt; het is een variant op de matzes van Palestijns kinderbloed. Gewoon een antisemitisch bloedsprookje (daar komt het woord ook vandaan).Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:23 schreef Slayage het volgende:
zuid afrika blijkt de enige eervolle land te zijn dat echt in actie durft te komen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De aller ergste vorm van antisemitisme vind ikquote:Op vrijdag 29 december 2023 11:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit dus. Het willen onderzoeken is gewoon een vorm van grotesk antisemitisme. Josef Mengele zou er nog bij gaan hoofdschudden.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De aller ergste vorm van antisemitisme vind ik
zeer vocale Trump hater - VEM2012
Forum Opties Forumhop: Hop naar: