SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
Dat niet alleen, Israel is strategisch gewoon belangrijk voor de VS, de enige betrouwbare partner ook in dat gebied.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je onderschat de macht van de Israel lobby![]()
Die mensen zijn helaas gebrainwashtquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat jaartjes teurg hadden ze hier in nederland ook een onderzoek gedaan onder protestanten, waar de stelling was "steun je de joden of de christenen in palestina?" deze christenen steunden de joden overwegend.
in die preek die ik eerder had gepost vraagt de palestijnse priester zich af hoe het komt dat mede christenen hen verraden of dit komt door zijn huidskleur of doordat de palestijnen zich bevinden aan de "wrong side of a political equation?"Vraag was niet aan mij gesteld, maar toch wil ik het beantwoordenquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe zie jij de escalatie gebeuren? het is duidelijk dat zowel hezbollah als israel elkaar speldenprikjes uitdelen, maar dat ze het niet willen laten escaleren.
Mocht Isral of het westen de Al-Aqsamoskee met de grond gelijk maken dan zijn alle rapen gaarA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Heel betrouwbaar iddquote:Op dinsdag 26 december 2023 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat niet alleen, Israel is strategisch gewoon belangrijk voor de VS, de enige betrouwbare partner ook in dat gebied.![]()
![]()
Israel knew Iraq had no WMD, says MP
A prominent Israeli MP said yesterday that his country's intelligence services knew claims that Saddam Hussein was capable of swiftly launching weapons of mass destruction were wrong but withheld the information from Washington.
https://www.theguardian.com/politics/2004/feb/04/iraq.israelA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
lolA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Kwestie van belangen maar dat doet verder niets af aan betrouwbaarheid als partner en je gaat er nu vanuit dat Washington dat zelf niet al wist.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heel betrouwbaar idd![]()
![]()
A prominent Israeli MP said yesterday that his country's intelligence services knew claims that Saddam Hussein was capable of swiftly launching weapons of mass destruction were wrong but withheld the information from Washington.
https://www.theguardian.com/politics/2004/feb/04/iraq.israel![]()
Een land dat de VS bespioneert, valse info geeft, achter de rug van de VS om wapens verkoopt aan China vind ik persoonlijk niet echt betrouwbaar overkomenquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kwestie van belangen maar dat doet verder niets af aan betrouwbaarheid als partner en je gaat er nu vanuit dat Washington dat zelf niet al wist.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Dat is persoonlijk inderdaad.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Een land dat de VS bespioneert, valse info geeft, achter de rug van de VS om wapens verkoopt aan China vind ik persoonlijk niet echt betrouwbaar overkomen![]()
Was deze al gepost ?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Iran neemt wraakA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Intel to open factory in Israel with investment of $25 billion
https://www.timesofisrael(...)tment-of-25-billion/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Hamas probeert militairen te vermoorden?!quote:
Dat kan echt niet, tuig. Die lui moeten dood
Oh nee dat moesten zij en hun kinderen al en die terroristen zijn geen tuig want dat zijn journalisten al![]()
Iedereen wist dat ook de Britten en de Amerikanen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heel betrouwbaar idd![]()
![]()
https://www.theguardian.com/politics/2004/feb/04/iraq.israel1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ik moest ff nadenken maar de Islam is pas 800 jaar na het jaar nul (tijdperk waar Jesus leefde) ontstaanquote:![]()
![]()
https://www.timesofisrael.com/liveblog-december-26-2023/
TV report: IDF shifting strategy to low-intensity, long-haul Gaza operation
The Israeli military is preparing to shift strategies in Gaza, realizing that it has squeezed what it could out of high-intensity fighting, and must now dig in for a prolonged low-boil engagement aimed at toppling the Hamas terror group, Channel 12’s military reporter says.
The reported shift just happens to dovetail with US demands that Israel ease up on its high-energy bombardments and surges of troops into urban areas, and just in time for an unofficial January deadline.
According to correspondent Nir Dvori, the army will create a kilometer-wide buffer zone within the Strip on its borders with Israel, expanding an existing buffer zone. Infantry troops, largely drawn from conscripts, will occupy the zone to ensure Gazans cannot approach the fence with Israel, and launch pinpoint raids from there, reports Dvori, but the troop presence will be significantly smaller than it currently is.
He does not attribute the information to a source, but Israeli military reporters are often briefed on army plans under rules requiring them to present what they are told as their own “analysis.”
“The assumption behind the change in strategy is that total defeat of Hamas will not be achieved via a massive ground offensive, but via a long war of attrition,” he says. “It can take months, maybe even years — but creating a new reality in Gaza will require a diplomatic process and economic moves along those of the military.”
At a Knesset meeting, Foreign Affairs and Defense Committee chair Yuli Edelstein notes that as the fighting progresses, Israel is “transitioning from the second to third stage” of the military operation in Gaza, and the public should prepare for a long war.
In late October, Defense Minister Yoav Gallant said Israel’s ground offensive would not be enough to defeat Hamas, which would require a third, intermediate stage of fighting during which it will begin to seek out new leadership for the battered enclave, while rooting out “pockets of resistance.”
The report on the apparent shift comes with Israel largely in charge in north Gaza, while south Gaza remains crowded with civilians and relatively out of the army’s operational control.![]()
1km killzonequote:the army will create a kilometer-wide buffer zone within the Strip on its borders with Israel, expanding an existing buffer zone. Infantry troops, largely drawn from conscripts, will occupy the zone to ensure Gazans cannot approach the fence with Israel, and launch pinpoint raids from there![]()
![]()
de israelis blijven vol trots dit soort beelden produceren. kennelijk zonder enige besef wat voor beeld ze neerzetten naar de buitenwereld en wat voor consequenties het heeft. dit maal met vrouwen, kinderen, een baby, oudjes, een guy in een rolstoel en een vette soundtrack. volgende stap met vrouwen in ondergoed?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:iraanse propaganda moet je altijd met een grote korrel zout nemen.quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je onderschat de macht van de Israel lobbyje hebt gelijk. de risico op een grote escalatie hangt zeker in de lucht. maarr ik verwacht het niet omdat alleen de israelis zelf uit zijn op een escalatie. ze denken "een kans als deze zullen we niet makkelijk niet makkelijk weer krijgen".quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar als de speldenprikjes steeds meer worden krijgt zoiets en eigen dynamiek en word je zo een oorlog ingerold.
maar ik denk dat de amerikanen dat niet willen en dat dat ze dit israel ook duidelijk hebben gemaakt, als in, "ga je ruzie zoeken met iran dan zoek je het maar zelf uit".
ik bedoel door de oorlog in gaza krijgt oekraine minder artillerie shells geleverd van hun bondgenoten, omdat israel nu ook die dingen ook nodig heeft. deze situtie is met andere woorden all too much voor het westen om te behappen, laat staan dat straks ook iran/hezbollah partij worden van deze strijd.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik wil het echt niet opnemen voor die beelden of al die gevangenen maar die tweets zijn ook framing en naar 't lijkt fake newsquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
de israelis blijven vol trots dit soort beelden produceren. kennelijk zonder enige besef wat voor beeld ze neerzetten naar de buitenwereld en wat voor consequenties het heeft. dit maal met vrouwen, kinderen, een baby, oudjes, een guy in een rolstoel en een vette soundtrack. volgende stap met vrouwen in ondergoed?
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
kinderen of bejaarden kunnen terroristen of levensgevaarlijke aanvallers zijn en er is ondanks de claim geen enkele baby te zien.![]()
Dus jij gelooft nu eindelijk ook dat Hezbollah en Iran igenlijk geen partij zijn voor Isral. Je hoopt namelijk nu dat Amerika de rem erop zet. In andere reacties heb je echter aangegeven dat dat nooit zal gebeuren.quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
je hebt gelijk. de risico op een grote escalatie hangt zeker in de lucht. maarr ik verwacht het niet omdat alleen de israelis zelf uit zijn op een escalatie. ze denken "een kans als deze zullen we niet makkelijk niet makkelijk weer krijgen".
maar ik denk dat de amerikanen dat niet willen en dat dat ze dit israel ook duidelijk hebben gemaakt, als in, "ga je ruzie zoeken met iran dan zoek je het maar zelf uit".
ik bedoel door de oorlog in gaza krijgt oekraine minder artillerie shells geleverd van hun bondgenoten, omdat israel nu ook die dingen ook nodig heeft. deze situtie is met andere woorden all too much voor het westen om te behappen, laat staan dat straks ook iran/hezbollah partij worden van deze strijd.
Wat vind je van Israls streven? Dat deze oorlog pas gewonnen is als Hamas is vernietigd, Gaza gedemilitariseerd en de Palestijnen gederadicaliseerd?Intolerant voor intolerantie![]()
Zonder enig besef... of zonder enige interesse?quote:Op dinsdag 26 december 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:
de israelis blijven vol trots dit soort beelden produceren. kennelijk zonder enige besef wat voor beeld ze neerzetten naar de buitenwereld en wat voor consequenties het heeft. dit maal met vrouwen, kinderen, een baby, oudjes, een guy in een rolstoel en een vette soundtrack. volgende stap met vrouwen in ondergoed?
Hopelijk dringt het vroeg of laat tot je door dat Isral het spelletje van de informatieoorlog helemaal niet meer speelt. Zij zijn allang een stap verder gegaan. Hamas en de Arabische wereld mogen propaganda voeren wat ze willen, maar wat heb je aan een gewonnen propagandaoorlog als je geen mogelijkheden meer hebt om strijd te voeren?
Jij en de andere islamitische anti-Isralmensen zouden bij het omgekeerde staan te juichen (of tenminste, stilletjes genieten). Dus wat neem je hn nou eigenlijk kwalijk? Feitelijk is het gewoon jaloezie. En ja, daar kunnen we hier niks mee.
Intolerant voor intolerantie![]()
goede interview met twee nederlndse generaals buiten dienst https://www.trouw.nl/verd(...)te-draaien~be1d9d43/
zelfs de britten, het land dat het (christelijke) zionisme heeft uitgevonden, het land van de balfour declaration, het land dat palestina met zionisten deed overspoelen, geen trek meer had in hun terrorisme en hem smeerden uit palestina, roepen momenteel op tot een soort van staakt het vuren terwijl onze regering/tweede kamer zoals gebruikelijk met buitenlandse themas, de VS volgt en wapens blijft leveren aan israel en dus ons dadervolk maakt bij dit conflict.
een Chinese vriend van mij die dat debat in de tweede kamer had gevolgd, zei "ik ben geen moslim, ik heb niks met israel, maar onze tweede kamer lijkt de knesset wel"
so much voor strategische autonomie
“Mijn Afghaanse tolk nam ik een keer mee naar Nederland en die zei: ‘Weet je, jullie klagen heel veel’. Elke grootmacht werd groot, omdat ze dingen deden die niemand anders deed. Romeinen, Grieken, wij in West-Europa…Ben je groot, dan ga je niet meer vernieuwen. Dan wil je behouden wat je hebt. Dan ga je klagen, omdat je veel te verliezen hebt. ‘Wij Afghanen klagen nooit, omdat wij niks meer te verliezen hebben’, zei die tolk.”
...
“Stel, er ligt een auto ondersteboven in de sloot. Er staan honderd mensen omheen te kijken. 98 mensen vinden het erg, dat zijn de normen en waarden, maar hoeveel mensen springen in het water? Wij leren aan militairen: als er een auto-ongeluk is, dan stop je. Als je een toeschouwer een scheidsrechter laat uitschelden op het veld en je zegt er niks van, dan verlies je. Dan loopt de vrede en veiligheid als zand tussen je vingers weg.”
Van Uhm: “Yehuda Bauer, een Israelische professor die Holocaust-geleerde is, zegt dat de tien geboden niet genoeg zijn. Hij noemt een elfde. Gij zult geen dader zijn, gij zult geen slachtoffer zijn, gij zult ook geen toeschouwer zijn. Als je alle tien geboden goed naleeft, heb je de elfde niet nodig. Maar ik ben realist genoeg om te zeggen dat we dat elfde gebod toch nodig hebben. Een aantal jaar terug leerden we de jeugd via overheidspotjes op tv dat je moest weglopen bij een ruzie. Je hoeft niet allemaal de held uit te hangen, maar je moet wel wat doen.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Soldaten die in Gaza rondlopen worden allemaal besmet met anti biotica resistente ziektes die ze terug in Israel weer verspreiden aan familie en anderen...
According to a Kan public broadcaster report, the soldier was brought to Assuta Ashdod Medical Center two weeks ago with severe limb injuries. Despite round-the-clock care, the fungus proved to be treatment-resistant and the soldier succumbed to his wounds.
=========
All Israeli hospitals have reported that a significant percentage of wounded soldiers have come back with serious antimicrobial-resistant infections that they've picked up through contact with contaminated soil
=========
However, public health experts warn that it may only be a short time before some or all of the diseases in Gaza make their way into Israel via returning troops or otherwise.
"Diseases don't have borders. We need to take this situation seriously," said Davidovitch.
Antimicrobial-resistant infections have been a huge problem in Gaza for years, he said, because of the use of unsuitable antibiotics or patients' failure to complete courses of treatment due to drug shortages.
the existence of highly resistant bacteria in Gaza is well-documented
=========
Gazan hospitals are hotbeds for these superbugs. Before the war, Gazan patients brought them to Israeli hospitals when they came for surgeries and treatments, sometimes causing serious outbreaks in wards.
"Just to be clear -- the injured IDF soldiers are not being treated in Gaza hospitals. They are picking up these infections because these bacteria, fungi, or parasites are in the dirt or mud in Gaza where they are lying until they are evacuated. They have deep, open wounds that the microbes infect," Davidovitch explained.
=========
[ Bericht 49% gewijzigd door slashdotter3 op 26-12-2023 15:58:34 ]![]()
Betaalmuur. Zondequote:Op dinsdag 26 december 2023 15:34 schreef Slayage het volgende:
goede interview met twee nederlndse generaals buiten dienst https://www.trouw.nl/verd(...)te-draaien~be1d9d43/
zelfs de britten, het land dat het (christelijke) zionisme heeft uitgevonden, het land van de balfour declaration, het land dat palestina met zionisten deed overspoelen, geen trek meer had in hun terrorisme en hem smeerden uit palestina, roepen momenteel op tot een soort van staakt het vuren terwijl onze regering/tweede kamer zoals gebruikelijk met buitenlandse themas, de VS volgt en wapens blijft leveren aan israel en dus ons dadervolk maakt bij dit conflict.
een Chinese vriend van mij die dat debat in de tweede kamer had gevolgd, zei "ik ben geen moslim, ik heb niks met israel, maar onze tweede kamer lijkt de knesset wel"
so much voor strategische autonomie
“Mijn Afghaanse tolk nam ik een keer mee naar Nederland en die zei: ‘Weet je, jullie klagen heel veel’. Elke grootmacht werd groot, omdat ze dingen deden die niemand anders deed. Romeinen, Grieken, wij in West-Europa…Ben je groot, dan ga je niet meer vernieuwen. Dan wil je behouden wat je hebt. Dan ga je klagen, omdat je veel te verliezen hebt. ‘Wij Afghanen klagen nooit, omdat wij niks meer te verliezen hebben’, zei die tolk.”
...
“Stel, er ligt een auto ondersteboven in de sloot. Er staan honderd mensen omheen te kijken. 98 mensen vinden het erg, dat zijn de normen en waarden, maar hoeveel mensen springen in het water? Wij leren aan militairen: als er een auto-ongeluk is, dan stop je. Als je een toeschouwer een scheidsrechter laat uitschelden op het veld en je zegt er niks van, dan verlies je. Dan loopt de vrede en veiligheid als zand tussen je vingers weg.”
Van Uhm: “Yehuda Bauer, een Israelische professor die Holocaust-geleerde is, zegt dat de tien geboden niet genoeg zijn. Hij noemt een elfde. Gij zult geen dader zijn, gij zult geen slachtoffer zijn, gij zult ook geen toeschouwer zijn. Als je alle tien geboden goed naleeft, heb je de elfde niet nodig. Maar ik ben realist genoeg om te zeggen dat we dat elfde gebod toch nodig hebben. Een aantal jaar terug leerden we de jeugd via overheidspotjes op tv dat je moest weglopen bij een ruzie. Je hoeft niet allemaal de held uit te hangen, maar je moet wel wat doen.”![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2023 15:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Antimicrobial-resistant infections have been a huge problem in Gaza for years, he said, because of the use of unsuitable antibiotics or patients' failure to complete courses of treatment due to drug shortages.
the existence of highly resistant bacteria in Gaza is well-documented![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: