abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211746926
Uitgerekende data:

2024

2 februari: Mahra
13 februari: Kreator
16 februari: Wolfrolf (jongetje)

16 maart: Lily
31 maart: Nolita (meisje)

***3 april: Myraela (meisje)***

Begin mei: Smart_ass (meisje)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij Nanukerst.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 3% gewijzigd door MaJo op 28-12-2023 16:09:33 ]
pi_211746987
Op naar de 2024 baby's! O+

Wie mag ik nog toevoegen aan de op? Staan er best wat nog niet tussen volgens mij. :)

Kruidvat is inderdaad ipv de eerdere gratis tas. Je betaald wel verzendkosten, tenzij je boven een bepaald bedrag / producten met gratis verzending besteld.
Dit was de inhoud:
pi_211747280
Oh ik wil nog wel in de OP. We zijn 3 april uitgerekend, en ons meisje is ook een FOK!baby.

Al een hele poos terug aangemeld voor het kruidvatpakket, maar nog geen uitnodiging gekregen om op te halen. Tot nu toe alleen het pakketje van babypark opgehaald.
pi_211747286
En voor het weekend een 3D-echo gehad. Wel leuk om eens mee te maken. Dat 3d beeld terwijl je het mondje ziet bewegen enzo. O+ Maakt het toch wel weer extra echt.
pi_211747864
Ik mag er ook wel in. Begin mei, meisje.
pi_211748932
Gister een positieve test. Voelt toch een beetje als een kerstcadeautje. Nu nog afwachten tot de 7 weken echo.

De vorige zwangerschap heb ik bijna niet meegepost hier, vanwege de heftigheid van alles. Hopelijk is het deze keer anders :)
pi_211761656
Vorige week 12 weken echo gehad. Vriendin heeft er totnutoe weinig last van. Wat moe, paar keer ietsjes misselijk geweest, maar verder eigenlijk niks. Voor ons allebei de eerste. Due date begin juli.
Woon in het VK, dus eea is ietjes anders (denk ik, geen idee hoe het in NL eigenlijk is). Vanaf nu, tot een jaar na geboorte, zijn alle voorgeschreven medicijnen voor haar gratis (NHS). Haar werkgever is vrij ruim met moederschapsverlof. Ze krijgt 6 maanden volledig betaald, en daarna 3 maanden 50%, daarna is het statutory pay (~£200 per week) van de overheid.
Zo'n beetje het eerste wat we gedaan hebben is zoeken naar een kinderdagopvang. De dichtstbijzijnde, en onze eerste keuze (in het bos O+ ) had plek...vanaf mei 2025. Omdat we allebei 'in het buitenland' wonen, hebben we ook geen grootouders in de buurt wonen die af en toe bij kunnen springen, maar waarschijnlijk zullen de omas (opas zijn er niet meer ;( ) wel af en toe voor een paar weekjes langskomen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 19:29:16 #8
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211763677
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 18:16 schreef Nolita het volgende:

Wie mag ik nog toevoegen aan de op? Staan er best wat nog niet tussen volgens mij. :)

Kruidvat is inderdaad ipv de eerdere gratis tas. Je betaald wel verzendkosten, tenzij je boven een bepaald bedrag / producten met gratis verzending besteld.
Dit was de inhoud:
[ afbeelding ]
Ah, thanks! Zit veel in zeg! Erg weinig van wat wij gebruiken, dus ik laat m aan me voorbij gaan. :)
  dinsdag 26 december 2023 @ 19:30:05 #9
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211763697
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:41 schreef MegaKonijn het volgende:
Gister een positieve test. Voelt toch een beetje als een kerstcadeautje. Nu nog afwachten tot de 7 weken echo.

De vorige zwangerschap heb ik bijna niet meegepost hier, vanwege de heftigheid van alles. Hopelijk is het deze keer anders :)
Gefeliciteerd! O+ Wat maakte je vorige zwangerschap zo heftig?
pi_211770620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 19:30 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! O+ Wat maakte je vorige zwangerschap zo heftig?
Dankjewel! :)

Met zeven weken was ik al extreem moe en misselijk. Veel last gehad van maagzuur, hoofdpijn en bekkeninstabiliteit. Ook nog te maken gehad met nierbekkenontsteking, zwangerschapsvergiftiging en pre- en postnatale depressie. Ook was het net na de geboorte even spannend of alles wel goed ging/zou komen met onze zoon.

Onze zoon is nu een gelukkige, blije peuter van net twee O+
pi_211779900
Vanmiddag een mooie termijn echo gehad O+
Bleek al 12 weken en 1 dag te zijn, wat een verschil met een echo van 10 weken.
Echt al een mini mensje met lange beentjes.
  woensdag 27 december 2023 @ 19:21:50 #12
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211781649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:31 schreef MegaKonijn het volgende:

[..]

Met zeven weken was ik al extreem moe en misselijk. Veel last gehad van maagzuur, hoofdpijn en bekkeninstabiliteit. Ook nog te maken gehad met nierbekkenontsteking, zwangerschapsvergiftiging en pre- en postnatale depressie. Ook was het net na de geboorte even spannend of alles wel goed ging/zou komen met onze zoon.

Gefeliciteerd!
Klinkt als een heftige zwangerschap, hopelijk gaat het deze keer beter.
  woensdag 27 december 2023 @ 19:25:52 #13
346653 Ceviche
pi_211781699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:29 schreef Flav het volgende:
Wat fijn! Scheelt toch weer, die 2 weken :D en inderdaad maakt het zoveel verschil, die paar weken, in wat er al te zien is. Nu mag je wel heel snel voor de 13-weken :D
Hoe gaat het inmiddels met je?
  woensdag 27 december 2023 @ 19:27:29 #14
346653 Ceviche
pi_211781732
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 18:16 schreef Nolita het volgende:

Dit was de inhoud:
[ afbeelding ]
Wat een effortpost _O_ ik vind hem wel heel goedgevuld :o imo zeker de moeite waard (als je niet zo van de natuurlijke dingen bent inderdaad).
  woensdag 27 december 2023 @ 19:30:51 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_211781791
Was het prematurepakket niet weg bij Bertha inmiddels?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211782421
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:30 schreef Troel het volgende:
Was het prematurepakket niet weg bij Bertha inmiddels?
Scherp! Is nu volgens bij Nanukerst, maar ik kan de op niet meer wijzigen helaas.
pi_211793839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:29 schreef Flav het volgende:
Ik vond opvallend dat het mini-mensje al zoveel bewoog! Maar heel mooi om te zien inderdaad O+
pi_211793917
Vandaag ook weer iets geboekt wat je in Nederland niet ziet: Antenatal classes.
Je hebt in het VK niet een verloskundige die je de eerste dagen na de geboorte komt helpen of ondersteunen, maar je hebt hebt wel antenatal classes. Daar leren ze je over hoe een baby te verzorgen. Hoe baden, voeden, slapen etc. Het grootste voordeel wat je er van hebt, volgens verschillende vrienden van ons, is dat je met een groep andere ouders-to-be bent, die allemaal rond dezelfde tijd bevallen. Veel hebben er goede vrienden aan overgehouden, en vooral de moeders doen veel samen na de geboorte tijdens hun moederschapsverlof.
Overigens kennen de ouders van mijn beste vriend elkaar ook zo ongeveer, en gingen geregeld baby-zwemmen. Ken die gozer dus al letterlijk mijn hele leven.
  donderdag 28 december 2023 @ 13:03:17 #19
346653 Ceviche
pi_211794283
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Je hebt in het VK niet een verloskundige die je de eerste dagen na de geboorte komt helpen of ondersteunen, maar je hebt hebt wel antenatal classes. Daar leren ze je over hoe een baby te verzorgen. Hoe baden, voeden, slapen etc. Het grootste voordeel wat je er van hebt, volgens verschillende vrienden van ons, is dat je met een groep andere ouders-to-be bent, die allemaal rond dezelfde tijd bevallen. Veel hebben er goede vrienden aan overgehouden, en vooral de moeders doen veel samen na de geboorte tijdens hun moederschapsverlof.
Overigens kennen de ouders van mijn beste vriend elkaar ook zo ongeveer, en gingen geregeld baby-zwemmen. Ken die gozer dus al letterlijk mijn hele leven.
Bij mijn verloskundigenpraktijk bieden ze wel centering pregnancy aan; dan zijn eigenlijk alle controles niet meer individueel maar in een groep en een voordeel daarvan is inderdaad ook dat je gelijk veel mensen kent die in dezelfde (zwangerschaps)fase zitten en die na de zwangerschap ook vaak contact houden. Heeft zeker zo zijn voordelen!
pi_211794414
Ik zou liever een kraamverzorgende hebben. Maar zulke klassen zullen vast ook waardevol zijn ja.
  donderdag 28 december 2023 @ 13:25:09 #21
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211794656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:31 schreef MegaKonijn het volgende:

[..]

Jeetje, dat is wel erg veel alles bij elkaar. Ben je van alles goed hersteld? Sta je nu onder extra controle ivm de pre-eclampsie?
  donderdag 28 december 2023 @ 13:27:18 #22
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211794693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In het kader van 'it takes a village' vind ik dit echt geniaal. O+
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 16:11:12 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211798067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:57 schreef Nolita het volgende:

[..]
Scherp! Is nu volgens bij Nanukerst, maar ik kan de op niet meer wijzigen helaas.
Ik heb het aangepast :)

Als er nog zwangeren in de OP willen, stuur me dan even een DM :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211807344
Nog 3 dagen wachten tot we weten wat het geslacht is. Ben heel erg benieuwd, vandaag het gender reveal vuurwerk opgehaald. Leuke manier om het op die manier te kunnen doen.

Ik hoop een meisje, maar heb de naam van de jongen "verzonnen". Mijn vriendin hoopt een jongen, maar heeft de naam van het meisje verzonnen. Dus wat dat betreft is het een win-win situatie.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_211808472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:25 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Jeetje, dat is wel erg veel alles bij elkaar. Ben je van alles goed hersteld? Sta je nu onder extra controle ivm de pre-eclampsie?
Het heeft een hele tijd geduurd, maar ik ben redelijk hersteld :) Ik denk nu wel erg vaak aan de vorige zwangerschap en hoe ik me toen voelde.. da's wel pittig.

Er komt inderdaad extra controle. Donderdag gaan we naar de verloskundige om alles weer even door te nemen en het plan bespreken. Ik zit weer bij dezelfde praktijk, dat maakt me wel wat rustiger.
  vrijdag 29 december 2023 @ 16:26:40 #26
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211820232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 00:09 schreef MegaKonijn het volgende:

[..]
Het heeft een hele tijd geduurd, maar ik ben redelijk hersteld :) Ik denk nu wel erg vaak aan de vorige zwangerschap en hoe ik me toen voelde.. da's wel pittig.

Er komt inderdaad extra controle. Donderdag gaan we naar de verloskundige om alles weer even door te nemen en het plan bespreken. Ik zit weer bij dezelfde praktijk, dat maakt me wel wat rustiger.
Met welke termijn had je de PE? Ik heb twee keer heftig hellp gehad en volg nu het vasculair zorgpad in het MUMC, gericht op zwangerschappen na een eerdere hellp of pe. Er ligt een vrij duidelijk plan met aanbevelingen voor deze groep vrouwen, waaronder gebruik van bepaalde medicatie. Mogelijk dat een en ander wel afhangt van hoe het de eerdere keer verliep, dat weet ik niet zo goed. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij je zorgverleners, dat scheelt al de helft.
pi_211867071
Volgens mij voelde ik haar vandaag eindelijk O+.
pi_211872494
Leuk smart ass!
Bijna 30 weken hier. Ik leef naar m’n verlof.
Ben zo blij dat ik met 34 weken stop
Mijn lichaam begint zwaar te protesteren, mn bekken trekt het niet meer
pi_211872738
Gaat snel dan he! Nog ruim een maandje. Wel naar van je bekken, hopelijk wordt het in elk geval niet erger en kun je tijdens je verlof wat rustiger aan doen.
pi_211880165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:21 schreef Kiid het volgende:
Nog 3 dagen wachten tot we weten wat het geslacht is. Ben heel erg benieuwd, vandaag het gender reveal vuurwerk opgehaald. Leuke manier om het op die manier te kunnen doen.

Ik hoop een meisje, maar heb de naam van de jongen "verzonnen". Mijn vriendin hoopt een jongen, maar heeft de naam van het meisje verzonnen. Dus wat dat betreft is het een win-win situatie.
En?!
pi_211882078
quote:
17s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:11 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
En?!
Het is een meisje <3

Heel mooi moment geweest! Rond een uur of 9 zijn we met de hele groep naar buiten gegaan. Mijn oom was de enige die het wist en heeft toen de juiste vuurwerk box gepakt. We hadden uiteraard een blauwe/roze, maar van de buitenkant identiek aan elkaar dus het was een verrassing tot het laatste moment.

Ik wilde ook graag een meisje al is het cliché waar dat een goede gezondheid het belangrijkste is, meisje of jongen maakt eigenlijk niet uit...
Dag knapste man van FOK!
pi_211882417
Ah wat leuk, gefeliciteerd! O+ Nog een meisje erbij in dit topic! Gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar een voorkeur hebben voor een bepaald geslacht mag gewoon hoor. Dat had mijn vriend ook na twee meiden, maar die is ondertussen helemaal content met het idee dat hij voor altijd een girl dad blijft :P.
pi_211882556
quote:
10s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:39 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat leuk, gefeliciteerd! O+ Nog een meisje erbij in dit topic! Gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar een voorkeur hebben voor een bepaald geslacht mag gewoon hoor. Dat had mijn vriend ook na twee meiden, maar die is ondertussen helemaal content met het idee dat hij voor altijd een girl dad blijft :P.
Dankjewel en lief dat je ernaar vraagt!

Beiden hebben zo hun leuke kanten natuurlijk. Dit jaar wordt in ieder geval een jaar zoals geen ander voor ons, haha.
Dag knapste man van FOK!
pi_211883065
Lily, vervelend dat je zo'n last hebt. Gelukkig komt je verlof in zicht nu.

Ik ga met 35 weken met verlof. Deze week heb ik vrij, daarna nog 7 weekjes werken. Enerzijds denk ik dat ze snel gaan, anderzijds voel ik me al zo mega dat ik me afvraag hoe ik er over 8 weken bij loop haha.

Heerlijk gevoel hè smartass.
Ik had afgelopen weekend een keer, best lang, dat ze zich helemaal leek uit te rekken. Voelde haar links en rechts in mijn zij duwen. Duurde even voor ik kon gaan slapen.
We mogen morgen terug voor herkansing 3d echo, wel wat van het snoetje gezien vorige week maar ze had continu haar armen, handjes en/of navelstreng ervoor waardoor het beeld wat minder scherp werd. Ben benieuwd of ze zich nog wat beter wil laten zien. O+

En leuk kiid, ook een meisje. O+
pi_211884149
Gefeliciteerd kiid, een meisje!
@Smartass: herkenbare gevoelens van je vriend ;) hier hetzelfde maar dan omgekeerd. 2 jongetjes hier. Ik had btw bij de eerste meer moeite dat het geen meisje was dan nu omdat het uiteraard gewoon erg leuk werd.

Nu de 2e ook een jongen is en ik mijn 1e zoon zo leuk vind denk ik: oh dat wordt genieten.

Enige waar ik nog aan denk is dat ik hoop dat mijn schoondochters me later bij mijn kleinkinderen laten haha. Ik heb het gevoel dat als het je dochter is dat je toch dichterbij staat. Dat is met mijn moeder vs mijn schoonmoeder in ieder geval wel zo. Hebben jullie dat ook?
pi_211894424
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤️❤️
Dag knapste man van FOK!
pi_211894490
Bij ons niet, maar dat is misschien ook omdat mijn moeder iets verder weg woont en niet 123 bij ons kan zijn.
Schoonmoeder en mijn vader wonen dicht in de buurt dus zij zijn 'vaak' bij de kinderen O+

Ik verwacht weer een jongetje bij ons, een kwartetje haha.
Geen voorkeur voor geslacht, als hij/zij maar gezond bij ons mag komen O+
pi_211895081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:26 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Met welke termijn had je de PE? Ik heb twee keer heftig hellp gehad en volg nu het vasculair zorgpad in het MUMC, gericht op zwangerschappen na een eerdere hellp of pe. Er ligt een vrij duidelijk plan met aanbevelingen voor deze groep vrouwen, waaronder gebruik van bepaalde medicatie. Mogelijk dat een en ander wel afhangt van hoe het de eerdere keer verliep, dat weet ik niet zo goed. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij je zorgverleners, dat scheelt al de helft.
Met 31 weken begon ik me heel beroerd te voelen, maar zat ik steeds op de grens met m'n waarden. Bij 37 weken er overheen. Fijn dat er een duidelijk plan is! Gaat het goed? Bij mij hebben ze het de vorige keer gehad over medicatie tegen de hoge bloeddruk, maar of dat wordt doorgezet hoor ik donderdag waarschijnlijk.

OT: Merk dat ik de laatste dagen erg moe en geprikkeld ben. Veel hoofdpijn weer ook. De middagdutjes van onze zoon pak ik dus ook mee. Lekker knus samen in bed :)

Trouwens, tijdens de feestdagen zwanger zijn en het nog niet kunnen/willen vertellen is knap lastig, haha. Volgens mij heeft iedereen het al door :')
pi_211912381
Vandaag gaat onze zoon voor het allereerst naar de opvang en daarna gaan vriend en ik door naar de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik ben benieuwd of en wat er te zien is.

Ik weet niet waar ik zenuwachtiger voor ben; de opvang of de verloskundige :')
pi_211913338
Hier begint het ook allemaal op te schieten, m'n vriendin is morgen exact 31 weken. Had het ergens hiervoor in het topic al gezegd geloof ik, maar we wonen nog niet samen. 26 oktober hebben we wel de sleutel gekregen van een woning, dus de afgelopen paar maanden was ons schema werken - klussen - slapen en niet veel meer dan dat. Zat ook veel tegen, maar komend weekend is het eindelijk zo ver en gaan we verhuizen.
Nog even een paar weken alleen in het huis om te settelen dus. Ben er wel aan toe om klaar te zijn met dat klussen, want ik vind er geen zak aan en dan kan ik weer uitslapen in het weekend zo lang dat nog kan :P

Mijn vriendin heeft ook best wel goed meegedaan met dat klussen nog, ze is heel snel moe maar heeft verder eigenlijk nergens last van. Wel moet ik inmiddels helpen met veters strikken :D

Op eerste kerstdag hebben we wel een pretecho gedaan met alle grootouders, dat was erg leuk! Het kindje is erg bewegelijk en ik kan het aan de buitenkant heel goed voelen en soms zelfs zien bewegen. Enige is dat het al sinds het begin in stuit ligt en niet echt aanstalten maakt om te draaien, dus we moeten nog even nadenken over de bevalling.

Verder weten we nog niet wat het is en dat willen we graag zo houden! De babykamer heeft inmiddels een groene muur en een zwart ledikant/commode, dus vooralsnog is het een neutrale :Y)
We hebben ook al wat neutrale kleertjes, maar als we weten wat het is gaan we wel wat accenten doen die passen bij een jongen of meisje. Mijn vriendin hoopt op een meisje zodat ze jurkjes kan gaan kopen _O-

quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef Kiid het volgende:

[..]
Het is een meisje <3

Heel mooi moment geweest! Rond een uur of 9 zijn we met de hele groep naar buiten gegaan. Mijn oom was de enige die het wist en heeft toen de juiste vuurwerk box gepakt. We hadden uiteraard een blauwe/roze, maar van de buitenkant identiek aan elkaar dus het was een verrassing tot het laatste moment.

Ik wilde ook graag een meisje al is het cliché waar dat een goede gezondheid het belangrijkste is, meisje of jongen maakt eigenlijk niet uit...
Mooi man, gefeliciteerd!
pi_211915109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 07:50 schreef MegaKonijn het volgende:
Vandaag gaat onze zoon voor het allereerst naar de opvang en daarna gaan vriend en ik door naar de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik ben benieuwd of en wat er te zien is.

Ik weet niet waar ik zenuwachtiger voor ben; de opvang of de verloskundige :')
Allebei spannend!
pi_211922921
Hoe ging het megakonijn? Is zeker een spannende dag!
pi_211956122
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:17 schreef _Lily_ het volgende:
Hoe ging het megakonijn? Is zeker een spannende dag!
De opvang ging in ieder geval goed! Hij had er niet heel veel moeite mee toen we weg gingen. Wel was ie tussendoor even verdrietig geweest en had ie ons lopen zoeken. Toen we hem kwamen ophalen wilde ie niet mee naar huis, dus ik denk dat ie het wel naar z'n zin had :p

De echo was niet erg duidelijk. We weten niet precies hoe ver ik ben.. we zagen een vruchtzakje, maar dat was het eigenlijk. Er leek wel een aanleg te zitten, maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen. De 15e moet ik terug en dan hebben we hopelijk meer duidelijkheid. We hopen maar dat we te vroeg waren voor een echo.
pi_211982297
Hier een goede nipt en 13 weken echo O+
Ik meende een jongetje te zien maar de echoscopiste zei dat een meisje er bij dit termijn hetzelfde uitziet.
Dus toch maar een geslachtsecho gepland voor over 2 weken, ben toch wel heel benieuwd haha.
  woensdag 10 januari 2024 @ 15:15:13 #45
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211983960
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 23:10 schreef MegaKonijn het volgende:

[..]
De opvang ging in ieder geval goed! Hij had er niet heel veel moeite mee toen we weg gingen. Wel was ie tussendoor even verdrietig geweest en had ie ons lopen zoeken. Toen we hem kwamen ophalen wilde ie niet mee naar huis, dus ik denk dat ie het wel naar z'n zin had :p

De echo was niet erg duidelijk. We weten niet precies hoe ver ik ben.. we zagen een vruchtzakje, maar dat was het eigenlijk. Er leek wel een aanleg te zitten, maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen. De 15e moet ik terug en dan hebben we hopelijk meer duidelijkheid. We hopen maar dat we te vroeg waren voor een echo.
Oh, dat is niet de echo waar je op hoopt natuurlijk -O- Ik duim dat jullie gewoon erg vroeg waren en de 15e goed nieuws krijgen!
pi_211993136
Ik sluit me aan bij Nanukerst, hopelijk krijgen jullie de 15e een mooie echo te zien, MegaKonijn!

Ik meende me te herinneren dat er ook ud’s in januari waren, maar dat heb ik blijkbaar verkeerd onthouden. Wel een kort lijstje zo hoor.

Hoe gaat het verder met iedereen?
pi_211993851
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik sluit me aan bij Nanukerst, hopelijk krijgen jullie de 15e een mooie echo te zien, MegaKonijn!

Ik meende me te herinneren dat er ook ud’s in januari waren, maar dat heb ik blijkbaar verkeerd onthouden. Wel een kort lijstje zo hoor.

Hier gaat alles goed. Afgelopen week druk was shoppen voor de babykamer & aanvullende spullen.

De kinderwagen vind ik nog lastig. Die hadden we eigenlijk ook al gekocht nav een enthousiaste medewerker, maar nadat we reviews ervan lazen bij thuiskomst sprongen de tranen in de ogen. Alles lijkt hetzelfde...
Dag knapste man van FOK!
pi_211994121
Ja lastig is dat, er zijn ook zoveel opties natuurlijk en veel lijkt wel op elkaar denk ik.
pi_211994449
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:57 schreef Smart_ass het volgende:
Ja lastig is dat, er zijn ook zoveel opties natuurlijk en veel lijkt wel op elkaar denk ik.
Ja, precies dat. Al die wagens lijken op elkaar :+. Je bent toch al snel bang een miskoop te doen. Tenminste, dat heb ik dan.

Maar met mijn vriendin gaat het erg goed. Deze week is zelfs haar sondevoeding slang eruit gehaald aangezien ze weer zelfstandig kan eten.

Nu is het alleen even afwachten of ze voldoende kan aansterken voor een natuurlijke bevalling. Ze heeft 4 maanden enkel op bed gelegen en nu sinds een week of 4 is ze weer mobiel, maar echt iets doen of langer dan een halfuur lopen is nog erg vermoeiend. Dus dat zullen we nog eens moeten overleggen met het ziekenhuis
Dag knapste man van FOK!
pi_211994492
Ah wat fijn zeg! Dat is wel echt een grote stap vooruit! Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat haar conditie echt een klap heeft opgelopen door zo lang immobiel te zijn geweest ja. Maar eens rustig kijken hoe het gaat en dan een plan maken :Y. In elk geval is dit wel echt positief nieuws!
  donderdag 11 januari 2024 @ 19:24:37 #51
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211996204
quote:

Volgens mij laat lang niet iedereen zich in de OP zetten. Ik niet in ieder geval. :)
  donderdag 11 januari 2024 @ 19:25:42 #52
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211996213
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 16:28 schreef Kiid het volgende:

[..]
Ja, precies dat. Al die wagens lijken op elkaar :+. Je bent toch al snel bang een miskoop te doen. Tenminste, dat heb ik dan.

Maar met mijn vriendin gaat het erg goed. Deze week is zelfs haar sondevoeding slang eruit gehaald aangezien ze weer zelfstandig kan eten.

Nu is het alleen even afwachten of ze voldoende kan aansterken voor een natuurlijke bevalling. Ze heeft 4 maanden enkel op bed gelegen en nu sinds een week of 4 is ze weer mobiel, maar echt iets doen of langer dan een halfuur lopen is nog erg vermoeiend. Dus dat zullen we nog eens moeten overleggen met het ziekenhuis
Zelfstandig eten klinkt als een geweldige mijlpaal! O+ Natuurlijk heeft haar conditie wat te lijden gehad, dat weer opbouwen zal gerust even duren. Maar wellicht komt er nu een beetje ruimte voor haar om te gaan genieten.
  donderdag 11 januari 2024 @ 19:30:53 #53
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211996287
Hier gaat het verder erg goed! Bijna 23 weken nu, de heel bijzondere 24wekengrens komt in zicht. Ik voel elke dag een heel blij kindje in mijn buik trappelen en het lukt me steeds beter om vertrouwen te hebben in een goede afloop. O+
pi_211996292
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:24 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Volgens mij laat lang niet iedereen zich in de OP zetten. Ik niet in ieder geval. :)
Nee klopt ook hoor, het was trouwens iemand van de februari’s die ik dacht dat januari was. Maar van jou weet ik het wel zo om en nabij en dat is iig niet deze maand :+ . Hoe voel jij je verder?

Edit: oke, goed dus. Goed om te horen O+.
pi_211999161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:30 schreef Nanukerst het volgende:
Hier gaat het verder erg goed! Bijna 23 weken nu, de heel bijzondere 24wekengrens komt in zicht. Ik voel elke dag een heel blij kindje in mijn buik trappelen en het lukt me steeds beter om vertrouwen te hebben in een goede afloop. O+
Zou grappig zijn als ons kind beiden op dezelfde dag ter wereld komt :+
Dag knapste man van FOK!
pi_212000222
Hier even een baalmomentje. Woensdag de suikertest gehad met helaas slechte uitslag. Nuchtere waarde prima, maar na het suikerdrankje bleef het veel te hoog. Dus nu loop ik met zwangerschapsdiabetes in het ziekenhuis.

Kon gisteren al wel direct naar de gynaecoloog. Weer bloed laten prikken voor volledige scan en de komende tijd vijf afspraken met verschillende specialisten in het ziekenhuis. Sommige pas wat later, zoals de groeiecho en de internist. Maar komende woensdag al wel naar de diabetes verpleegkundige, dus dan kan ik hopelijk gaan starten met zelf m’n suikerwaardes prikken. Al kijk ik stiekem of ik al voor die tijd een 24/7 sensor kan kopen. Gewoon voor extra, ik wil begrijpen hoe m’n lichaam reageert op welk eten.

Gynaecoloog heeft wel heel kort naar de groei van de baby gekeken. Hoofdomtrek zat nu op p92. Maar ze zei ook dat het bij de 20 weken echo op p99 zat, blijkbaar had ze al die gegevens. Ik snap niet waarom er bij 20 weken niets tegen ons is gezegd. P99 klinkt voor mij als leek toch noemenswaardig.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:38:24 #57
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212001830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 22:51 schreef Kiid het volgende:

[..]
Zou grappig zijn als ons kind beiden op dezelfde dag ter wereld komt :+
Wat is jullie UD?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:53:31 #58
346653 Ceviche
pi_212001994
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 07:17 schreef Myraela het volgende:
Hier even een baalmomentje. Woensdag de suikertest gehad met helaas slechte uitslag. Nuchtere waarde prima, maar na het suikerdrankje bleef het veel te hoog. Dus nu loop ik met zwangerschapsdiabetes in het ziekenhuis.

Kon gisteren al wel direct naar de gynaecoloog. Weer bloed laten prikken voor volledige scan en de komende tijd vijf afspraken met verschillende specialisten in het ziekenhuis. Sommige pas wat later, zoals de groeiecho en de internist. Maar komende woensdag al wel naar de diabetes verpleegkundige, dus dan kan ik hopelijk gaan starten met zelf m’n suikerwaardes prikken. Al kijk ik stiekem of ik al voor die tijd een 24/7 sensor kan kopen. Gewoon voor extra, ik wil begrijpen hoe m’n lichaam reageert op welk eten.

Gynaecoloog heeft wel heel kort naar de groei van de baby gekeken. Hoofdomtrek zat nu op p92. Maar ze zei ook dat het bij de 20 weken echo op p99 zat, blijkbaar had ze al die gegevens. Ik snap niet waarom er bij 20 weken niets tegen ons is gezegd. P99 klinkt voor mij als leek toch noemenswaardig.
Ahh dat is balen zeg -O- en inderdaad vreemd dat ze daar niks van hebben gezegd bij de 20-weken echo, ik zou daar ook niet blij mee zijn :N
pi_212002817
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:38 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wat is jullie UD?
Zelfde als die van jou, 9-5. Of ben ik in de war met iemand anders :+
Dag knapste man van FOK!
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:30:27 #60
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212005049
quote:

P99 klinkt inderdaad noemenswaardig, was dat dan niet de aanleiding om de suikertest te doen?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:31:03 #61
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212005056
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:13 schreef Kiid het volgende:

[..]
Zelfde als die van jou, 9-5. Of ben ik in de war met iemand anders :+
Dat denk ik. :+ Mijn UD is 11-5!
pi_212006327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:31 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dat denk ik. :+ Mijn UD is 11-5!
Er was nog iemand met exact 9-5, dan heb ik het inderdaad verkeerd al zit 11-5 er niet ver vandaan haha.

Weet iemand nou hoe het precies zit met het verlof voor een partner? Heb nou al meerdere keren naar gegoogled, maar het is me nog altijd niet duidelijk omdat sommige websites niet zijn aangepast op de huidige situatie.

Is het nou:
1 werk week 100%
5 weken aanvullend verlof voor 70% van het salaris

Dit is dan los van elkaar neem ik aan en dus 6 weken in totaal?

Dan komen we op de nieuwe aanpassing van 9 weken aanvullend verlof sinds eind 2022. Dit is volgens mij ook tegen 70% van het salaris? Alleen is dit dan nog bovenop het andere verlof dus in totaal 15 weken. Of zijn die 9 weken al inclusief de 5 weken verlof dat we al hadden en dus 10 weken verlof.

Binnenkort wil ik gaan overleggen met de werkgever aangezien ik hier wel gebruik van wil maken. Nu wil ik niet per se zoveel weken vrij achter elkaar, maar een extra parttime dag per week voor een langere periode.
Dag knapste man van FOK!
pi_212007073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:13 schreef Kiid het volgende:

[..]
Er was nog iemand met exact 9-5, dan heb ik het inderdaad verkeerd al zit 11-5 er niet ver vandaan haha.

Weet iemand nou hoe het precies zit met het verlof voor een partner? Heb nou al meerdere keren naar gegoogled, maar het is me nog altijd niet duidelijk omdat sommige websites niet zijn aangepast op de huidige situatie.

Is het nou:
1 werk week 100%

Dan komen we op de nieuwe aanpassing van 9 weken aanvullend verlof sinds eind 2022. Dit is volgens mij ook tegen 70% van het salaris? Alleen is dit dan nog bovenop het andere verlof dus in totaal 15 weken. Of zijn die 9 weken al inclusief de 5 weken verlof dat we al hadden en dus 10 weken verlof.

Binnenkort wil ik gaan overleggen met de werkgever aangezien ik hier wel gebruik van wil maken. Nu wil ik niet per se zoveel weken vrij achter elkaar, maar een extra parttime dag per week voor een langere periode.
Zoals ik het begrijp krijg je als partner 1 week geboorteverlof tegen 100%. Daarnaast heb je recht op 26 weken ouderschapsverlof, waarvan 9 weken tegen 70% (mits in het eerste jaar opgenomen). (Tenzij in je cao aanvullende afspraken zijn, dus goed om die ook erbij te pakken).
pi_212007143
quote:

Balen zeg, van de zwangerschapsdiabetes.
Vreemd idd dat ze de p99 niet benoemd hebben. Hier heb ik bij de 20 weken echo ook geen pwaardes gehoord deze keer, maar bijvoorbeeld wel: klein hoofdje, maar nog binnen de marges. Wel kan ik ze ergens opzoeken volgens mij.
De vorige zwangerschap heb ik met een klein hoofd (dus buiten de marges) extra groeiecho's gekregen. Haar hoofd was uiteindelijk groter dan dat van de oudste. :+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 januari 2024 @ 19:50:12 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212007263
Onze baby ligt in een stuit. Woensdag gaan ze haar proberen te draaien, dat schijnt geen pretje te zijn. Hopelijk lukt het.
pi_212007714
quote:
Alles goed hier, vriendin vraagt zich regelmatig af of ze wel zwanger is.
Komende week 16-weken afspraak met verloskundige. Over geboorteplan nadenken en wat dingen bespreken, en hopelijk het hartje horen.
Rond kerst in NL geweest en flink wat spullen meegekregen van vrienden en familie, inclusief een complete kinderwagen van Joolz. M'n vriendin was helemaal overdonderd en kon er niet over uit dat we dat kregen. Dat kon ze zich van haar Amerikaanse vrienden en familie niet voorstellen.
pi_212008111
Hopelijk lukt het inderdaad Kreator. Geen ervaring mee, maar idd wel vaker gelezen dat het heftig kan zijn.

Vandaag ook weer controle gehad. Alles weer helemaal goed, hoofdje lag itt vorige week (stuit) nu in het bekken (dat draaien heb ik wel gevoeld!)
Loop nog wel bij de fysio voor mijn bekken, dat is wel een verademing als de spieren die compenseren weer los gemasseerd zijn.
Verder begin ik behoorlijk nieuwsgierig te worden naar de kleine. O+
pi_212008192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
P99 klinkt inderdaad noemenswaardig, was dat dan niet de aanleiding om de suikertest te doen?
Nee, de 20 weken echo was gewoon helemaal goed. Suikertest was standaard vanwege overgewicht voor de zwangerschap.
pi_212008261
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:37 schreef Nolita het volgende:

[..]
Zoals ik het begrijp krijg je als partner 1 week geboorteverlof tegen 100%. Daarnaast heb je recht op 26 weken ouderschapsverlof, waarvan 9 weken tegen 70% (mits in het eerste jaar opgenomen). (Tenzij in je cao aanvullende afspraken zijn, dus goed om die ook erbij te pakken).
Je mist het aanvullend geboorteverlof.
Het is 1 week geboorteverlof tegen 100% (op te nemen binnen 4 weken na geboortedatum), 5 weken aanvullend geboorteverlof tegen 70% (op te nemen in het eerste half jaar) en dan nog het ouderschapsverlof waarvan je 9 weken voor 70% betaald krijgt als je ze in het eerste jaar opneemt.

Dus totaal 15 weken verlof wat (gedeeltelijk) betaald wordt.
pi_212008610
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:13 schreef Kiid het volgende:

[..]

Is het nou:
1 werk week 100%

De 9 weken betaald ouderschapsverlof komen nog eens bovenop de 6 weken geboorteverlof. De 9 weken ouderschapsverlof moet je opnemen voor je kindje 1 wordt. Mijn vrouw heeft ook inderdaad 6 weken geboorteverlof genomen, is toen volledig gaan werken en vervolgens weer een dag minder totdat onze zoon 1 jaar is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212009504
Ja, precies. Eerst dacht ik ook dat die 5 weken aanvullende verlof vervangen werd voor 9, maar het komt er dus nog eens bovenop.

Dan zouden we best een tijd zonder opvang kunnen doen. Al overwegen we alsnog wel 1 dag opvang te doen voor de sociale ontwikkeling van onze dochter. Al weet ik niet of dat gek is, maar ik denk dat ze in zo'n setting best al het 1 en ander leren dan puur en alleen thuis te blijven voordat ze naar school moeten.
Dag knapste man van FOK!
pi_212013652
Wat balen myraela
Matigen met de koolhydraten wil al wel helpen
Wat ik btw erg moeilijk vind tijdens de zwangerschap, zoveel honger.

Hier zit de baby met hoofd, buik en been tussen de p55 en p75.
Die is dus groter dan de oudste, die zat de hele zwangerschap rond de p30 (en nu op 2-jarige leeftijd nog steeds)

Heb toch het idee dat het met voeding en mijn gewicht te maken heeft. En dat het je 2e is ofzo. Bij de oudste at ik meer groente en was ik lichter
pi_212014462
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:37 schreef Nolita het volgende:

[..]
Het is 1+5+9

geboorteverlof 100% + aanvullend geboorteverlof 70% + betaald ouderschapsverlof 70%

https://wij.nl/gezin/werk(...)je-partner-recht-op/ infolinkjen

CC @Kiid

[ Bericht 4% gewijzigd door wolfrolf op 13-01-2024 14:45:40 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
  Official ESF Kreviewer zaterdag 13 januari 2024 @ 19:12:54 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212017094
Moest even opzoeken wat p99 is.

Sterke @Myraela . Zijn geen leuke dingen om erbij te hebben.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 19:40:59 #75
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212017369
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:04 schreef Myraela het volgende:

[..]
Nee, de 20 weken echo was gewoon helemaal goed. Suikertest was standaard vanwege overgewicht voor de zwangerschap.
Weet je nog wat je waarde was bij de suikertest?

Hier inmiddels ook de diagnose gekregen. Ik zag erg tegen het medische circus op, maar tot nu toe valt het me mee. Ik heb een gesprek gehad met de diëtiste, die vond dat ik het echt supergoed doe al en wel wat handige tips had om mijn bloedsuiker stabieler te houden gedurende de dag. Komende week heb ik een gesprek met de diabetesverpleegkundige, vermoedelijk wordt er dan afgesproken dat ik x keer per week mijn dagcurve bijhoud en dat via een app naar ze stuur. Mocht dat te veel afwijken, dan is een volgende stap nodig. Het voelt in mijn geval nog steeds als paniekvoetbal, omdat ze dus de suikertest niet eens meer wilden doen na een nuchtere waarde die 2/10e punt afweek dus ik zat erg in de weerstand, maar inmiddels denk ik: een beter voedingspatroon is nooit weg, en uiteindelijk gaat alles in overleg dus kan ik het aangeven als ik zou vinden dat iets niet nodig is. Ik moet wel zeggen dat in mijn geval het waarschijnlijk geen gevolgen heeft qua bevallen en inleiden, omdat ik sowieso niet langer dan 37 weken zwanger zal zijn.
pi_212018555
Thnx voor de aanvullingen allemaal. Fijn dat het nu allemaal wat ruimer is, bij onze oudste 6,5 jaar geleden kreeg vriend 2 dagen...

Fijn dat het tot nu toe meevalt nanukerst.
pi_212023940
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 19:40 schreef Nanukerst het volgende:
Weet je nog wat je waarde was bij de suikertest?

Hier inmiddels ook de diagnose gekregen. Ik zag erg tegen het medische circus op, maar tot nu toe valt het me mee. Ik heb een gesprek gehad met de diëtiste, die vond dat ik het echt supergoed doe al en wel wat handige tips had om mijn bloedsuiker stabieler te houden gedurende de dag. Komende week heb ik een gesprek met de diabetesverpleegkundige, vermoedelijk wordt er dan afgesproken dat ik x keer per week mijn dagcurve bijhoud en dat via een app naar ze stuur. Mocht dat te veel afwijken, dan is een volgende stap nodig. Het voelt in mijn geval nog steeds als paniekvoetbal, omdat ze dus de suikertest niet eens meer wilden doen na een nuchtere waarde die 2/10e punt afweek dus ik zat erg in de weerstand, maar inmiddels denk ik: een beter voedingspatroon is nooit weg, en uiteindelijk gaat alles in overleg dus kan ik het aangeven als ik zou vinden dat iets niet nodig is. Ik moet wel zeggen dat in mijn geval het waarschijnlijk geen gevolgen heeft qua bevallen en inleiden, omdat ik sowieso niet langer dan 37 weken zwanger zal zijn.
Twee uur na het suikerdrankje zat ik op 10. Nuchter weet ik niet meer zeker, maar gewoon prima.

Ik spreek maandag de dieetist en woensdag de diabetes verpleegkundige assistent, dus gelukkig ook niet al te lang in deze onduidelijkheid.

Ondertussen heb ik zelf alvast een 24/7 sensor in m’n arm geprikt. Dat maakt me ook wel wat rustiger. Want het voelt allemaal heel paniekerig met al die ziekenhuisafspraken. Alsof ik echt compleet verkeerd bezig was en alles om moest gooien. Maar het lijkt nu, als je me geen pure suikerdrankjes geeft, allemaal best wel mee te vallen.

Het is fijn dat ze alles zo goed controleren en in de gaten houden. Maar soms moet ik nog een beetje leren om dat als een voorzorgsmaatregel te zien, in plaats van meteen een enorm gegarandeerd doemscenario voor mezelf (en vooral de baby) te schetsen.
pi_212030357
Dit zijn niet de nieuwsitems die je wilt lezen als je in het VK zit met een zwangere vriendin :{
Maar goed, we zitten ook weer niet in de groepen met hoogste sterftes.
Vriendin loopt wel wat verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes op basis van bmi.

https://frontpage.fok.nl/nieuws/872548/1/1/50/britse-sterfte-van-zwangere-vrouwen-op-hoogste-niveau-sinds-2005.html
  maandag 15 januari 2024 @ 20:06:11 #79
346653 Ceviche
pi_212041675
Wij hebben de uitslag van de vruchtwaterpunctie binnen en alles blijkt goed te zijn *O*
Verder was het wel een heel uitgebreid verhaal over wat er dan mogelijk al dan niet aan de hand zou kunnen zijn maar bij de baby zijn er geen chromosoomafwijkingen gevonden, en dat is het belangrijkste :)
Een hele opluchting, ben nu 17w2d dus het wordt ook wel bijna zichtbaar/voelbaar nu.
pi_212043315
Niet een berichtje wat je wilt krijgen van je zwangere vriendin: "Somebody rear-ended me".

Gelukkig alles goed. Politie wilde eerst een ambulance laten komen omdat ze zwanger was, maar dat zou een poos duren. Gebeld met verloskundige en na vragen, vragen en vragen van haar kant, zei ze dat we het moeten aankijken. Alles lijkt goed, geen pijn ofzo, komt dat nog wel, dan kunnen we rechtstreeks naar ziekenhuis, ipv via A&E. En morgen hebben we sowieso een afspraak bij de verloskundige.

Hoop dat het redelijk afgehandeld gaat worden. Die gast bleek geen rijbewijs te hebben, de eigenaresse van de auto, zijn nicht zat in de VS en had hem geen toestemming gegeven de auto te gebruiken, de auto was ook niet verzekerd (als je je auto aan iemand uitleent moet je voor die dag een verzekering afsluiten voor je auto voor die persoon), en hij sprak geen woord Engels (z'n zus kwam om te vertalen). Goed dat de politie erbij kwam, doen ze normaal niet bij een simpele kop-staart botsing, maar nu namen ze wel de auto in beslag.
pi_212043486
Over ouderschapsverlof hier.
Mijn vriendin krijgt van haar werk 6 maanden 100%, en 3 maanden 50%.
Ik krijg 2 weken, op te nemen binnen 56 dagen na geboorte, 100%. Moet geloof ik wel minimaal 1 week aaneengesloten per keer opnemen.
Andere optie is co-parental-leave. Mijn werkgever is dat bereid tot 6 maanden. In principe zouden wij dus het volgende kunnen doen:
Tot 1 maand na geboorte mijn vriendin verplicht maternal leave tegen 100%.
Dan zij nog 2 maanden maternal leave tegen 100%.
Vervolgens gaat zij terug naar werk, en neem ik 3 maanden paternal leave tegen 100%, waarna zij maand 6-9 weer maternal leave heeft tegen 50%.

Ze wilt (en we moeten wel ivm plek in dagverblijf) ongeveer 10 maanden ouderschapsverlof nemen na geboorte (als die op de uitgerekende datum is).
In principe neemt zij 10-11 maanden (dus 1-2 maanden unpaid van werk, dan krijgt ze wel nog 'statutory pay' van de overheid, wat ongeveer £200 per week is), maar we moeten nog even goed kijken naar co-parental-leave. Denk niet echt ook dat haar werk er op zit te wachten dat ze twee keer maandenlang weg is.
pi_212046154
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 20:06 schreef Ceviche het volgende:
Wij hebben de uitslag van de vruchtwaterpunctie binnen en alles blijkt goed te zijn *O*
Verder was het wel een heel uitgebreid verhaal over wat er dan mogelijk al dan niet aan de hand zou kunnen zijn maar bij de baby zijn er geen chromosoomafwijkingen gevonden, en dat is het belangrijkste :)
Een hele opluchting, ben nu 17w2d dus het wordt ook wel bijna zichtbaar/voelbaar nu.
Wat een opluchting! Gefeliciteerd ceviche
pi_212046512
quote:
Wat een opluchting! Fijn!
pi_212048507
quote:

Wat balen zeg! Hopelijk valt het mee. Ik vond het prikken het ergste, mijn dieet hoefde ik nauwelijks aan te passen omdat ik al gezond at. Baby was ook niet heel groot toen ze eruit kwam en vorige week ben ik goedgekeurd door de diabetesverpleegkundige, dus ik hoef over een jaar pas weer te prikken. Hopelijk wordt het bij jou ook zo'n relaxed traject.
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:50 schreef Kreator het volgende:
Onze baby ligt in een stuit. Woensdag gaan ze haar proberen te draaien, dat schijnt geen pretje te zijn. Hopelijk lukt het.
Ik vond het heel vervelend, maar mijn baby zat al met haar kont vast in mijn bekken, ze kregen haar er al niet uit, dus een poging tot draaien werd het niet. We hebben ook geen tweede draaipoging meer gedaan. Succes morgen!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 16 januari 2024 @ 10:53:45 #85
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212048583
quote:
Oh wat een opluchting! O+ Ik ben blij voor jullie!
  dinsdag 16 januari 2024 @ 10:55:40 #86
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212048609
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Niet een berichtje wat je wilt krijgen van je zwangere vriendin: "Somebody rear-ended me".

Gelukkig alles goed. Politie wilde eerst een ambulance laten komen omdat ze zwanger was, maar dat zou een poos duren. Gebeld met verloskundige en na vragen, vragen en vragen van haar kant, zei ze dat we het moeten aankijken. Alles lijkt goed, geen pijn ofzo, komt dat nog wel, dan kunnen we rechtstreeks naar ziekenhuis, ipv via A&E. En morgen hebben we sowieso een afspraak bij de verloskundige.

Hoop dat het redelijk afgehandeld gaat worden. Die gast bleek geen rijbewijs te hebben, de eigenaresse van de auto, zijn nicht zat in de VS en had hem geen toestemming gegeven de auto te gebruiken, de auto was ook niet verzekerd (als je je auto aan iemand uitleent moet je voor die dag een verzekering afsluiten voor je auto voor die persoon), en hij sprak geen woord Engels (z'n zus kwam om te vertalen). Goed dat de politie erbij kwam, doen ze normaal niet bij een simpele kop-staart botsing, maar nu namen ze wel de auto in beslag.
Dat zou ik ook erg spannend vinden. :{ Hoe was het bij de verloskundige?
pi_212051673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:55 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dat zou ik ook erg spannend vinden. :{ Hoe was het bij de verloskundige?
Hartje klonk goed :) Verder zei ze dat de baby nog vrij diep zit, en er dus ook nog bescherming is van het bekken. Alles lijkt OK dus, maar wel ff schrikken inderdaad.
De suikertest doen ze hier in week 24-26, dus dat komt in maart.
pi_212051712
De tijd tussen de twee afspraken leek eeuwig te duren. Gelukkig is het uiteindelijk toch geen leeg vruchtzakje, maar zagen we al een mooi kloppend hartje. Ik zit nu op ongeveer 6.5 week dus het blijft nog even spannend, maar ik ben wel een stuk rustiger nu :)
pi_212052784
Goed nieuws @MegaKonijn. Wij kregen ook een scan in de 7e week, en zo'n kloppend hartje raakte me toch meer dan ik dacht.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 19:33:56 #90
346653 Ceviche
pi_212054147
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hartje klonk goed :) Verder zei ze dat de baby nog vrij diep zit, en er dus ook nog bescherming is van het bekken. Alles lijkt OK dus, maar wel ff schrikken inderdaad.
De suikertest doen ze hier in week 24-26, dus dat komt in maart.
Fijn dat de baby is goedgekeurd! De situatie eromheen is ook niet prettig zeg. Wel handig dat de politie zich ermee kwam bemoeien :)
  dinsdag 16 januari 2024 @ 19:36:14 #91
346653 Ceviche
pi_212054197
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:46 schreef MegaKonijn het volgende:
De tijd tussen de twee afspraken leek eeuwig te duren. Gelukkig is het uiteindelijk toch geen leeg vruchtzakje, maar zagen we al een mooi kloppend hartje. Ik zit nu op ongeveer 6.5 week dus het blijft nog even spannend, maar ik ben wel een stuk rustiger nu :)
Fijn dat er nu wel meer te zien is! Wat kan de tijd dan inderdaad lang duren.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 januari 2024 @ 11:58:39 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212062634
Het draaien van de baby is niet gelukt, was nog een heel gedoe.

Volgende week afspraak maken voor een keizersnee. Vanmorgen om tien uur binnengewandeld en we mogen rond 13 pas weer weg.
pi_212068583
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 11:58 schreef Kreator het volgende:

Volgende week afspraak maken voor een keizersnee. Vanmorgen om tien uur binnengewandeld en we mogen rond 13 pas weer weg.
Shit! Wat kut dat het niet gelukt is. Waarom zo lang daar blijven, eigenlijk?
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 januari 2024 @ 19:48:09 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212069335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 19:05 schreef Myraela het volgende:

[..]
Shit! Wat kut dat het niet gelukt is. Waarom zo lang daar blijven, eigenlijk?
Ziekenhuis.

10 uur binnenwandelen.
10:15 infuus en bloedprikken
10:45 bevallingremmers
11:15 twee minuten lang draaien. Lukt niet.
Uur lang aan de ct scan.
12:30 we komen zo terug om het infuus eruit te halen.
13:00 oja sorry. Vergeten.

Maar moet wel zeggen dat ze allemaal super aardig waren en relaxed. En nu weten we tenminste zeker dat het een keizersnede wordt en wanneer.

Bovendien zal mijn favoriete kroeg niet voor mijn ogen afbranden.
  woensdag 17 januari 2024 @ 19:50:31 #95
346653 Ceviche
pi_212069397
Wat een gedoe nog, Kreator. Ik had geen idee dat daar nog zoveel bij komt kijken.
Ziet je partner op tegen de keizersnede?
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 januari 2024 @ 20:06:59 #96
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212069763
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 19:50 schreef Ceviche het volgende:
Wat een gedoe nog, Kreator. Ik had geen idee dat daar nog zoveel bij komt kijken.
Ziet je partner op tegen de keizersnede?
Ik ook niet. Dacht dat we zo klaar zouden zijn. :'). Maar de horrorverhalen erover kloppen ook weer niet. We hoorden van veel mensen dat het erg pijnlijk zou zijn enzo. Volgens vriendin was het vooral wat ongemakkelijk en vervelend maar verder niks.

Nee dat valt wel mee, denken allebei dat het beter is dan een stuitbevalling waarbij je alsnog 50% kans hebt op een spoedkeizersnede.
Enige nadeel is de operatie en paar dagen blijven.
pi_212070474
Is dat normaal bij een 'stuit' keizersnede?
Hier mag je de volgende dag al naar huis, is sinds een tijdje een nieuw protocol.
Schijnt beter te zijn voor het herstel.

Ik moest na m'n spoedkeizersnede ook 2 nachten blijven maar dat zou deze keer dus niet zo zijn.
Je krijgt meer pijn medicatie en 24u na de operatie mag je naar huis.
pi_212071016
Wat ik afgelopen september bij mijn eigen keizersnede heb begrepen is dat een geplande keizersnede nu inderdaad ontslag na 24 uur is. Bij een secundaire keizersnede wel pas na 2 dagen. Had te maken met het feit dat er dan al een natuurlijke bevalling vooraf aan is gegaan (die niet gelukt is) en ze moeder en baby nog wat langer willen monitoren.
Maar ik mocht na ongeveer 30 uur na de secundaire kz wel naar huis, mits mobiel (gedoucht en geplast). Grootste reden was dat mijn oudste de dag erna jarig was en ik daar erg graag bij wilde zijn ;)
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 januari 2024 @ 22:08:21 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212071987
Geen idee, ze hadden het over twee tot drie dagen. Wellicht ook om te voorkomen dat iedereen na 24 uur naar huis denkt te gaan als dat niet altijd verstandig is.

We gaan het horen volgende week.
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:43:56 #100
346653 Ceviche
pi_212077393
Ik zou vandaag voor het eerst in 7 weken weer eens naar de verloskundige gaan, en ik had er wel zin in, hoop te bespreken en benieuwd naar het hartje luisteren enzo.
Krijg ik griep }:| ben er echt goed ziek van, uiteraard :')
pi_212078759
Hier hadden we ook een baby in stuit, eigenlijk continu zo gelegen. De echo bij 30 weken was dat nog steeds zo en toen begon de gynaecoloog er ook over dat als het bij de volgende echo nog steeds zo zou liggen we moesten gaan draaien. Mijn vriendin zat niet zo op het draaien te wachten, maar ze had het wel over iets dat Moxa-therapie heet. Ik vond het allemaal nogal zweverig gelul, het was iets met acupunctuur, lichaamsbanen en al dat soort gebeuren waar ik totaal niet in geloof. Maar goed, zij had zoiets van "baat het niet dan schaadt het niet" dus ze is daar toch heen gegaan. Ze kreeg wat naalden in haar lijf, er werd een brandend kooltje onder haar teen gehouden en eigenlijk zat ik er continu met een :') op m'n gezicht bij. Maar die avond voelde ze de baby echt enorm veel meer dan gebruikelijk bewegen. De ochtend erna hadden we de groeiecho bij 32 weken en warempel, de baby was nog gedraaid ook en ligt nu goed.
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 januari 2024 @ 15:59:13 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212079033
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier hadden we ook een baby in stuit, eigenlijk continu zo gelegen. De echo bij 30 weken was dat nog steeds zo en toen begon de gynaecoloog er ook over dat als het bij de volgende echo nog steeds zo zou liggen we moesten gaan draaien. Mijn vriendin zat niet zo op het draaien te wachten, maar ze had het wel over iets dat Moxa-therapie heet. Ik vond het allemaal nogal zweverig gelul, het was iets met acupunctuur, lichaamsbanen en al dat soort gebeuren waar ik totaal niet in geloof. Maar goed, zij had zoiets van "baat het niet dan schaadt het niet" dus ze is daar toch heen gegaan. Ze kreeg wat naalden in haar lijf, er werd een brandend kooltje onder haar teen gehouden en eigenlijk zat ik er continu met een :') op m'n gezicht bij. Maar die avond voelde ze de baby echt enorm veel meer dan gebruikelijk bewegen. De ochtend erna hadden we de groeiecho bij 32 weken en warempel, de baby was nog gedraaid ook en ligt nu goed.
:') klinkt als een happy accident en puur toeval, maar mooi dat het heeft gewerkt.
pi_212079045
quote:
6s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef Kreator het volgende:

[..]
:') klinkt als een happy accident en puur toeval, maar mooi dat het heeft gewerkt.
Daar ga ik ook nog steeds vanuit ja. Maar ja, ga maar eens tegen de logica van een zwangere vrouw in... :P
pi_212079231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed nieuws @:MegaKonijn. Wij kregen ook een scan in de 7e week, en zo'n kloppend hartje raakte me toch meer dan ik dacht.
Ja, het is echt heel bijzonder he. Vind het vooral wat dat het zo bizar klein is, maar al wel een kloppend hartje heeft, haha.

OT: hier gaat het nu wel. Rond deze periode bij de vorige zwangerschap was ik al echt niks meer waard. Nu ben ik wel erg moe en vooral misselijk, maar het valt me nog mee. We hebben nu natuurlijk een peuter rondlopen, dus die zorgt er wel voor dat je bezig blijft en doet :')

Omdat de termijnecho nog best lang op zich laat wachten, heb ik met de vk afgesproken over twee weken weer even langs te komen en te kijken. Dat is wel fijn.
pi_212083260
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Flav het volgende:
Is dat normaal bij een 'stuit' keizersnede?
Hier mag je de volgende dag al naar huis, is sinds een tijdje een nieuw protocol.
Schijnt beter te zijn voor het herstel.

Ik moest na m'n spoedkeizersnede ook 2 nachten blijven maar dat zou deze keer dus niet zo zijn.
Je krijgt meer pijn medicatie en 24u na de operatie mag je naar huis.
Dat wisselt, ik moest twee dagen blijven, collega in een ander ziekenhuis mocht de volgende dag weg. We waren in dezelfde maand bevallen. Nou moet ik er wel bijzeggen dat bij mij de POP-poli opgetrommeld was omdat ik een prenatale depressie ontwikkelde in de laatste weken. :+
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 11:58 schreef Kreator het volgende:

Balen dat het niet gelukt is! Hoe zijn jullie eronder?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:49:21 #106
346653 Ceviche
pi_212141066
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding? Ik wilde, als alles goed bleek met de baby, lekker langs de prenatal en daar gewoon maar wat passen maar die blijkt dus helemaal niet meer in de buurt te zitten. Nu zag ik dat bonprix ook wel zwangerschapskleding heeft maar dat is niet altijd even goede kwaliteit, en veel is van die overduidelijke voedingskleding (op zich niks mis mee maar niet wat ik nu zoek).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tweedehands wat shirtjes aangeschaft maar die waren niet langer dan gewone shirtjes dus waren heel snel te kort.
Vandaar mijn voorkeur om naar een fysieke winkel te gaan.

Ik ben niet op zoek naar een hele garderobe maar een mooi shirt of fijne broek zou toch wel fijn zijn.
pi_212141360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Ceviche het volgende:
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding? Ik wilde, als alles goed bleek met de baby, lekker langs de prenatal en daar gewoon maar wat passen maar die blijkt dus helemaal niet meer in de buurt te zitten. Nu zag ik dat bonprix ook wel zwangerschapskleding heeft maar dat is niet altijd even goede kwaliteit, en veel is van die overduidelijke voedingskleding (op zich niks mis mee maar niet wat ik nu zoek).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tweedehands wat shirtjes aangeschaft maar die waren niet langer dan gewone shirtjes dus waren heel snel te kort.

Ik ben niet op zoek naar een hele garderobe maar een mooi shirt of fijne broek zou toch wel fijn zijn.
Ik kon bij H&M goed slagen voor t-shirts destijds en ik had twee spijkerbroeken van Mamalicious.
pi_212141824
Ik heb toch veel online gekocht. Wel eerst bij prenatal broeken gepast (moet er ook 50 km voor rijden, heb het volgens mij eens met werk of ikea gecombineerd).
H&m in de buurt, maar die broek was na 1 keer dragen kapot dus geld teruggekregen en online nog een prenatal broek gekocht.
Heb de broeken dus van prenatal merk, bovenkleding ook van prenatal en verder bij aboutyou mommalicious (trui/shirt) en noppies (jurk) gekocht (in de aanbieding). Ik gunde me wat niet voedingskleding inderdaad, aangezien ik daar straks wss nog lang genoeg in moet lopen. De vorige zwangerschappen was ik uitgerekend in de zomer dus had vrijwel geen warme kleding.
Shirts en jurkjes bestel ik altijd in M en heb nog nooit wat terug hoeven sturen omdat het niet pastte / goed zat.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 januari 2024 @ 15:54:21 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212141876
Gelukkig doet het ziekenhuis zijn naam weer eer aan. 40 minuten wachten om vervolgens niet te horen wanneer de keizersnede is want dat horen we vd week via mail.
En nog even opnieuw bloedprikken want die van vd week 'staat niet in het systeem'.

:')
pi_212141993
Ik leef in zwangerschapsleggings en oversized truien van zowel mezelf als vriend :7 . Maargoed ik hoef er verder ook niet representatief uit te zien dus dat scheelt, deze leggings gaan namelijk ook al een derde ronde mee dus het kan nog nèt :D.
pi_212142025
Ik had het geluk een noppies winkel in de buurt te hebben dus ben daar wezen passen voor een fijne broek. Verder inderdaad H&M en kocht bijna alles tweedehands op Vinted. Heb daardoor alleen wel een beetje asociaal veel want “het kost toch bijna niks”. :@
pi_212142344
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Ceviche het volgende:

Vinted en wat basic shirts via Shein. C&A vond ik fijn voor jurkjes.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 17:21:07 #113
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212142717
Ik heb ook gewoon een aantal wijdvallende longshirts gehaald die ik nu na de zwangerschap nog prima aan kan. Dus niet specifieke zwangerschapsshirts. Maar het meeste van mij kwam van bonprix.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_212143009
Voor tops en truien ook wel fan van gewoon oversized normale dingen. Veel echte zwangerschapskleding vind ik best prijzig en tuttig.

Fijne jeans vond ik wel onmisbaar. En ik heb stiekem ook een veel te dure bevaloutfit gekocht. :’)
pi_212143080
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:54 schreef Kreator het volgende:
Gelukkig doet het ziekenhuis zijn naam weer eer aan. 40 minuten wachten om vervolgens niet te horen wanneer de keizersnede is want dat horen we vd week via mail.
En nog even opnieuw bloedprikken want die van vd week 'staat niet in het systeem'.

:')
Wat flut. Wat was dan nu het nut van de afspraak?

Ik was fan van het ziekenhuis door de enorm fijne begeleiding tijdens het ivf-traject. Maar het diabetesgedoe (ander ziekenhuis) vind ik ook maar matig. De diëtist was nog wel fijn en kundig, maar verder alleen de diabetes assistent die letterlijk alleen het vingerprikken kon uitleggen.

Niets over de uitslag van het bloedprikken. Pas over weken daadwerkelijk een diabetes verpleegkundige (telefonisch) spreken. Dus dan pas inhoudelijke vragen kunnen stellen. Volgende week wel een groeiecho. Misschien geeft dat dan tenminste nog iets meer informatie.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:19:25 #116
346653 Ceviche
pi_212143276
Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb gekeken op vinted maar dat is niet zo mijn ding, maar toen ik googelde of er een noppies-verkooppunt in de buurt zit kreeg ik reclame van de Lidl-webshop, en daar hebben ze sale 8-)
Dus toch een en ander online gekocht. Nu maar hopen dat het iets is :')
Indirect dus heel veel gehad aan jullie tips *O*
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:25:27 #117
346653 Ceviche
pi_212143341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:54 schreef Myraela het volgende:
Voor tops en truien ook wel fan van gewoon oversized normale dingen. Veel echte zwangerschapskleding vind ik best prijzig en tuttig.

Fijne jeans vond ik wel onmisbaar. En ik heb stiekem ook een veel te dure bevaloutfit gekocht. :’)
Oversized is natuurlijk ook gewoon prima, met mijn figuur dan, uiteindelijk heb je vooral iets langers en rekbaar nodig en dan ben je er al wel. Maar ik gunde mezelf nu wel wat luxe :+
Wat bedoel je met bevaloutfit? Soort comfortabel huispak of iets anders?
De vorige keer heb ik twee mooie nachthemden gekocht voor tijdens/na de bevalling, met knoopjes boven de borst. Leek me wel handig met borstvoeding. Maar toen was het zover en toen bleek dat van 1 nachthemd de knoopjes continu opensprongen en van de ander konden de knoopjes niet eens open }:|
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:29:13 #118
346653 Ceviche
pi_212143375
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik was fan van het ziekenhuis door de enorm fijne begeleiding tijdens het ivf-traject. Maar het diabetesgedoe (ander ziekenhuis) vind ik ook maar matig. De diëtist was nog wel fijn en kundig, maar verder alleen de diabetes assistent die letterlijk alleen het vingerprikken kon uitleggen.

Niets over de uitslag van het bloedprikken. Pas over weken daadwerkelijk een diabetes verpleegkundige (telefonisch) spreken. Dus dan pas inhoudelijke vragen kunnen stellen. Volgende week wel een groeiecho. Misschien geeft dat dan tenminste nog iets meer informatie.
Wat ontzettend irritant zeg. Misschien hebben ze nog een andere diabetesassistent waar je wat meer aan hebt? Moet je helemaal naar het ziekenhuis voor alles, maar als de begeleiding zo minimaal is voelt dat ook onzinnig.
pi_212143530
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oversized is natuurlijk ook gewoon prima, met mijn figuur dan, uiteindelijk heb je vooral iets langers en rekbaar nodig en dan ben je er al wel. Maar ik gunde mezelf nu wel wat luxe :+
Wat bedoel je met bevaloutfit? Soort comfortabel huispak of iets anders?
De vorige keer heb ik twee mooie nachthemden gekocht voor tijdens/na de bevalling, met knoopjes boven de borst. Leek me wel handig met borstvoeding. Maar toen was het zover en toen bleek dat van 1 nachthemd de knoopjes continu opensprongen en van de ander konden de knoopjes niet eens open }:|
Een soort nachthemd met knoopjes inderdaad. Met een bijpassend dun badjasje erbij. Wilde vooral niet helemaal naakt hoeven liggen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 januari 2024 @ 18:47:51 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212143565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja geen idee. Niks. Bizar.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:51:37 #121
346653 Ceviche
pi_212143605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Een soort nachthemd met knoopjes inderdaad. Met een bijpassend dun badjasje erbij. Wilde vooral niet helemaal naakt hoeven liggen.
Ah, klinkt wel als een mooi setje :) is ook belangrijk dat je je goed voelt qua kleding op zo'n moment :Y
Ik moest onverwachts nog naar het ziekenhuis en was echt drama met melkvlekken en te weinig kleding :N
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:53:52 #122
346653 Ceviche
pi_212143632
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:47 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ja geen idee. Niks. Bizar.
Serieus? Gewoon van, hoe gaat het, wel goed, je moet opnieuw bloedprikken en je hoort het nog? Lekker frustrerend :{
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:36:35 #123
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212150850
Zwangerschapskleding vind ik heel erg lastig. De enige fysieke winkel hier waar ze dat hebben is H&M, daar hebben ze wel eens basics die redelijk zijn maar echt leuks heb ik daar nooit gevonden. Meestal speur ik online naar toffe dingen van de vaak wat duurdere merken en kijk ik vervolgens of dat op Vinted staat. Zo heb ik mijn ultieme jurkje, nieuwprijs 90 euro, voor 15 gescoord. *O*
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:41:32 #124
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212150891
Er is trouwens nu flinke sale bij Noppies!
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 januari 2024 @ 12:47:44 #125
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212152240
Nou, best gek. We weten wanneer ons kindje geboren gaat worden. De datum staat in de app.
pi_212152967
Wel fijn om een datum te hebben om naar uit te kijken toch?!

Ik ga volgende maand met de gynaecoloog in gesprek om het een en ander te verduidelijken, hopelijk kunnen we dan ook al een datum prikken zodat mijn moeder haar vlucht kan boeken hier naartoe :D.
pi_212153392
Lijkt mij idd heel apart om al een datum te hebben, zou m ook al best willen weten haha.

Iemand ervaring met vijfde ziekte en 30+ weken zwanger? Volgens mij is het parvo en daarop ben ik begin zwangerschap positief getest dus heb het al eens gehad. Ik lees verder dat het vooral in het eerste trimester effect kan hebben.
Vanochtend foto's naar de huisarts gestuurd van de oudste, maar nog altijd geen reactie. Ze heeft hele rode vlekkerige wangen en sinds gister ook armen, verder helemaal niet ziek. Als ik weet wat het is kan ik verder schakelen met de vk natuurlijk.
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 januari 2024 @ 14:59:50 #128
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212153405
quote:
17s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:11 schreef Smart_ass het volgende:
Wel fijn om een datum te hebben om naar uit te kijken toch?!
Zeker. Hadden liever paar dagen eerder gehad, maar is prima zo.
  donderdag 25 januari 2024 @ 18:53:53 #129
346653 Ceviche
pi_212167205
Ik werd vandaag nog gebeld door de klinisch geneticus, die was vergeten door te geven dat de afwijking die ze bij de nipt hebben gevonden in de placenta zou kunnen zitten en dat ze daarom adviseren om via de gynaecoloog groeiecho's en guo's te laten maken. Zo'n afwijking zou ervoor kunnen zorgen dat de placenta minder goed werkt en de baby een groeiachterstand krijgt.
Ik heb maar gezegd dat ze de papieren kan opsturen en dan bespreek ik het nog wel met mijn verloskundige, heb er eerlijk gezegd helemaal geen zin in, zeker niet als ik dan onder een gyn zou vallen voortaan (maar de geneticus wist niet of dat dan zo zou zijn).
Ben nog steeds ziek en ook gewoon moe van al het gedoe van de afgelopen tijd, ik heb er gewoon even geen ruimte voor. Zal je zien dat ze dan continue van die kleine afwijkingen zien die dan uiteindelijk niks betekenen enzo :')
pi_212168784
Groeiecho's en GUO kunnen gewoon via de verloskundige dus enkel daarom hoef je niet naar de gyn.
  donderdag 25 januari 2024 @ 20:51:55 #131
346653 Ceviche
pi_212169138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 20:28 schreef Elleska het volgende:
Groeiecho's en GUO kunnen gewoon via de verloskundige dus enkel daarom hoef je niet naar de gyn.
Echt? Dus gewoon even buurten in het ziekenhuis en dat is het? Dat zou echt super zijn, ben erg gesteld op mijn verloskundigenpraktijk :)
pi_212179208
Past misschien niet helemaal hier, maar we zijn nog zwanger. Meevaller voor ons. De kinderdagopvang in het VK gaat op de schop. Eerst wordt eerste 15 uur voor 3-4 jarigen 'gratis', later ook voor 0-2 jarigen, en wordt het uitgebreid tot 30 uur per week. Tegen de tijd dat de moederschapsverlof van mijn vriendin voorbij is zou eerste 30 uur opvang per week vergoed moeten worden. Dat gaat ons zo'n £500-600 netto per maand schelen.
De eerste reactie van mijn vriendin: "Oh, maar dan kunnen we best een tweede nemen!" :D
Ik sta daar voorlopig nog anders in (geen idee of dat verandert na de eerste, dus ik doe de deur niet dicht, maar wat mij betreft staat die nog niet open zeg maar). Eerst maar eens zien hoe het met zo'n eerste gaat.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 januari 2024 @ 20:46:12 #133
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212180497
Krijg altijd een beetje aarsjeuk als een man zegt dat "we zwanger zijn".
pi_212180868
Kan ook niet. De vrouw is zwanger, je bent samen in verwachting.
pi_212180908
Maar wel fijn verder van de opvang hoor. Dat zijn positieve vooruitzichten.
pi_212181596
Dat is inderdaad fijn, die vergoeding!
pi_212182295
mijn vrouw is 37 weken zwanger vandaag!

voldragen *G* en tevens ingedaald! :)
pi_212222064
Hier zitten we op 35,5 weken. We woonden nog niet samen, maar 2 weken geleden eindelijk verhuisd naar ons eigen huisje na maanden klussen. Het genieten van de zwangerschap kan dus eindelijk beginnen, al is het nog maar een paar weekjes *O*
Ook hier is de indaling zachtjes aan begonnen en bij 33 weken is het eindelijk vanuit stuit gedraaid naar een hoofdligging.

Met mijn vriendin gaat alles prima, die heeft vrijwel geen enkele klacht. Ze wordt alleen gek van hoe vaak ze moet plassen, zeker 's nachts omdat we geen wc boven hebben _O- Verder zou ze met alle liefde nog 10 weken zwanger zijn :D
Ze heeft wel last van hypertensie, maar met medicijnen is dat keurig onder controle. Normaal worden dames met hypertensie rond de 38 weken ingeleid, maar van de gyn mag ze gewoon tot 40 weken door blijven lopen als de bloeddruk netjes blijft (en dat blijft het). Vanaf nu moet ze ook iedereen op controle daarvoor.
Wel is 1 van de medicijnen Ascal, dat zorgt blijkbaar voor goede doorbloeding van de placenta enzo heb ik me laten vertellen, dus qua grootte zit ons kindje aan de bovenkant van alle curves en met sommige metingen zelfs boven de bandbreedte. Geschatte gewicht op basis van de metingen bij 35 weken was al ruim 3 kilo. Als ze doorloopt tot 40 weken betekent dat dat het kindje rond de 4 kilo zit bij de geboorte, maar ach.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:35:43 #139
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212222171
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:35 schreef wolfrolf het volgende:
mijn vrouw is 37 weken zwanger vandaag!

voldragen *G* en tevens ingedaald! :)
Wat een heerlijke mijlpaal! *O*
pi_212231481
Hier morgen weer een echo. Dan ben ik 9 weken. Schiet niet op :')

Als dat goed zit, dan gaan we een paar mensen inlichten dit weekend. Vroeg, maar merk dat het erg lastig is bij familie (ouders) die je regelmatig ziet. Hoe vaak ik m'n mond wel niet bijna voorbij praat.

Vind het wel weer heel spannend!

[ Bericht 1% gewijzigd door MegaKonijn op 30-01-2024 23:57:27 (Foutje ) ]
pi_212235317
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:33 schreef MegaKonijn het volgende:

Als dat goed zit, dan gaan we een paar mensen inlichten dit weekend. Vroeg, maar merk dat het erg lastig is bij familie (ouders) die je regelmatig ziet. Hoe vaak ik m'n mond wel niet bijna voorbij praat.

Is dat zo vroeg ja? In mijn omgeving vertelt bijna iedereen het na acht weken. In ieder geval aan de inner circle.
  Official ESF Kreviewer woensdag 31 januari 2024 @ 12:30:06 #142
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212235426
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:33 schreef MegaKonijn het volgende:

Is zelfde met naam, geboortedag (indien bekend) en geslacht. Als je die dingen geheim wil houden, is dat lastig.

Anyway. Wij moeten nog net iets meer dan een week samen allebei zwanger zijn en dan op naar het ziekenhuis. Vriendin is er klaar voor, haar fysieke zwangerschap is namelijk bijna net zo pittig als mijn mentale.
pi_212235490
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:

[..]
Is zelfde met naam, geboortedag (indien bekend) en geslacht. Als je die dingen geheim wil houden, is dat lastig.

Anyway. Wij moeten nog net iets meer dan een week samen allebei zwanger zijn en dan op naar het ziekenhuis. Vriendin is er klaar voor, haar fysieke zwangerschap is namelijk bijna net zo pittig als mijn mentale.
Sterkte met de pittige laatste dagen jullie. Spannend *O*
pi_212236166
quote:

quote:
5s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:46 schreef Kreator het volgende:
Krijg altijd een beetje aarsjeuk als een man zegt dat "we zwanger zijn".
_O-

Sterkte met de laatste week, en hopelijk verloopt volgende week alles volgens plan en op rolletjes!
pi_212239957
quote:

[..]

Ja, dat is zeker lastig.

Sterkte nog met de laatste loodjes! Het is ook niet niks.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 12:19 schreef ISVV het volgende:

[..]
Is dat zo vroeg ja? In mijn omgeving vertelt bijna iedereen het na acht weken. In ieder geval aan de inner circle.
Ow, hier is het vaak wel rond 10-12 weken. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Met onze eerste hebben we echt gewacht tot de 12 weken. Nu durven we het wel aan. Geen idee waarom het nu anders voelt.

Onze echo was vandaag in elk geval goed :)
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:12:30 #146
346653 Ceviche
pi_212241414
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:18 schreef MegaKonijn het volgende:

[..]
Ja, dat is zeker lastig.

Sterkte nog met de laatste loodjes! Het is ook niet niks.
[..]
Ow, hier is het vaak wel rond 10-12 weken. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Met onze eerste hebben we echt gewacht tot de 12 weken. Nu durven we het wel aan. Geen idee waarom het nu anders voelt.

Onze echo was vandaag in elk geval goed :)
Fijn dat de echo goed was! *O*
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:15:16 #147
346653 Ceviche
pi_212241461
Ik kreeg wel wat opgetrokken wenkbrauwen, ik heb van de week op mijn werk gedeeld dat ik zwanger ben, ben nu 19,5 week :')
Een collega had al vermoedens toen ik net zwanger was maar er was inmiddels zoveel tijd voorbij dat ze dacht: blijkbaar toch niet. :+
  vrijdag 2 februari 2024 @ 15:35:43 #148
346653 Ceviche
pi_212265251
Wij krijgen een meisje O+
pi_212269188
Leuk @Ceviche ! @Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @_Lily_ ondertussen met verlof?
pi_212277011
Ons kind lag continu in stuit, bij 33 weken was het eindelijk gedraaid naar een hoofdligging. Bij de laatste groeiecho bij 35 weken lag het ook nog goed. Vanaf nu moeten we wel elke week (bij de verspringing zeg maar) naar de gynaecoloog ivm de hoge bloeddruk van m'n vriendin. Normaal als de bloeddruk te hoog is wordt er ingeleid tussen de 38 en 39 weken, maar als het netjes blijft (zoals bij mijn vriendin) mag je de 40 weken uitlopen. Wel elke vrijdag terug dus om die check te houden dat het niet oploopt.

Gisteren was het 36 weken en dus naar de gyn. De bloeddruk was prima, maar waar we totaal niet op gerekend hadden: de baby is weer terug gedraaid naar stuit. Hopelijk is ie wat minder eigenwijs als ie geboren is :P

We moeten maandag direct terug komen en dan gaan ze een versie doen. Kijk daar niet bepaald naar uit, mannen schijnen dat ook als vrij heftig te ervaren maar we gaan het gewoon maar proberen. Willen geen spijt hebben dat we direct voor een sectio kiezen en dan achteraf denken "hadden we eerst maar een versie geprobeerd".
We gaan het wel maar 1 keer proberen, als het niet lukt dan niet.
pi_212277903
Lekker eigenwijs inderdaad, hopelijk lukt de versie maandag!

Nog 3 weken dan begint mijn verlof en ik kijk er inmiddels best naar uit. Mijn bekkenklachten nemen toe, gisteren een slechte dag, kon wel janken. Nog maar meer alert zijn op voldoende afwisseling (bewegen/zitten) door de dag heen. Vandaag voelt het weer ietsjes beter.
Verder ben ik vooral heel nieuwsgierig en kijk ik erg uit naar het moment dat we haar in de armen kunnen sluiten. O+
pi_212279626
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk @:Ceviche ! @:Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @:_Lily_ ondertussen met verlof?
Ik ben met verlof ja! Heel fijn want ik kon t bijna niet meer aan. Heb tot het eind 45u per week gewerkt.
Ben nog erg aan het bijkomen, heb veel harde buiken. Ik hoop dat die weggaan nu ik kan rusten. Ook veel vocht vasthouden en bekkenpijn
Weer spannend, afwachten
pi_212282091
Zo, long time no see! Zwangerschapsverlof met een peuter is haast geen verlof te noemen, ik heb het in elk geval als heel anders ervaren. Desondanks toch nog wel veel in het huishouden kunnen doen voor de komst.

Daarover gesproken, afgelopen dinsdag ben ik bevallen van een gezond meisje. Zo niet verwacht want had geen klachten of iets. De bevalling was er één uit het boekje en het herstel is goed. Ik stond de volgende dag alweer het huishouden te doen en heb gisteren zelfs mijn oudste van de kinderopvang gehaald.
pi_212284807
Gefeliciteerd Mahra! Fijn dat alles goed en vlot verlopen is en dat je goed herstelt. Hoe vindt de peuter het?

Ik denk ook niet dat verlof me veel extra rust gaat brengen. Maar mentaal niet meer voor het werk aan hoeven staan scheelt wel. Moet verder 5 dagen per week op tijd op om de 6 jarige naar school te brengen. De peuter gaat 2 dagen naar de opvang, dus iig wel 2 dagen per week voor mezelf. Die ik vast met allerlei klusjes volplan, al ben ik van plan om ook echt ontspanning in te bouwen.
Bij de 2de kreeg ik verlof in corona tijd en zaten we in een rigoureuze verbouwing en eigenlijk al 3 maanden op elkaars lip door de lockdown, dat was helemaal weinig verlof gevoel.
pi_212288115
Verlof met al een kind rondlopen is echt heel anders ja. Veel minder rust. Toch voelt het wel als verlof. Het feit dat je niet meer hoeft te werken geeft gewoon zoveel ruimte (we laten de opvang van peuter gewoon doorgaan)
pi_212291652
Gefeliciteerd Mahra! En fijn dat de bevalling zo soepel verlopen is.
  zondag 4 februari 2024 @ 14:16:58 #157
346653 Ceviche
pi_212293259
Gefeliciteerd Mahra! Wat ontzettend fijn dat het herstel zo snel gaat!
pi_212293291
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk @:Ceviche ! @:Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @:_Lily_ ondertussen met verlof?
Wij krijgen nog een jongetje O+
Een meisje was natuurlijk ook leuk geweest met 3 grote broers maar ergens ben ik er blijer om dat we nog een jongetje krijgen :@
  zondag 4 februari 2024 @ 14:27:28 #159
346653 Ceviche
pi_212293437
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:18 schreef Flav het volgende:

[..]
Een meisje was natuurlijk ook leuk geweest met 3 grote broers maar ergens ben ik er blijer om dat we nog een jongetje krijgen :@
Leuk, gefeliciteerd :)
pi_212295819
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:18 schreef Flav het volgende:

[..]
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisje O+. Is bekend ofzo en handig qua kleding :P.
pi_212314599
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisje O+. Is bekend ofzo en handig qua kleding :P.
Ja precies haha, het is bekend en voelt vertrouwder ofzo haha. Beetje raar uit te leggen, en indd handig qua kleding :P
pi_212325485
Iemand ervaring met de 4d pret echo? Mijn vriendin wilde dat graag doen. Voor mij hoeft het niet per se, maar ben er natuurlijk ook niet op tegen
Dag knapste man van FOK!
pi_212325551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met de 4d pret echo? Mijn vriendin wilde dat graag doen. Voor mij hoeft het niet per se, maar ben er natuurlijk ook niet op tegen
Wij hebben 3D/4D gedaan ja. Vond het vooral fijn om weer eens te kijken want vanaf 20 weken heb je echt nog maar bar weinig echo’s. Was daarnaast ook echt wel tof om haar te zien bewegen, het werd er weer een stukje echter van.
pi_212327557
Gefeliciteerd Mahra met je 2e dochter!

Hier ook met 27 weken 3D echo’s gemaakt bij beide kinderen. Mooie plaatjes voor in de fotoboeken en heel fijn om de baby weer eens te zien
pi_212330401
Wij doen ook een 4d pretecho.
Maar dat is alleen omdat we deze gratis aangeboden krijgen van het Echocentrum.
Zij doen dat schijnbaar bij iedereen die voor de 4e keer bij ze komt.
Anders had ik het niet gedaan, tis best prijzig.
Bij de vorige zwangerschappen ook niet gedaan.
  woensdag 7 februari 2024 @ 12:01:04 #166
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212330458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef Kiid het volgende:
Ik heb het bij de eerste twee gedaan, vond het heel erg leuk om al een glimp van het gezichtje te zijn. Kon ze ook beide na de geboorte al herkennen aan de hand van die echo's. O+ Bij deze doen we het niet: ik krijg echt al idioot veel echo's, heeft geen meerwaarde voor ons.
pi_212330870
Wij hebben het alleen deze derde zwangerschap gedaan. De grote zussen meegenomen. Daar kunnen ze toch meer op herkennen dan een normale echo. Gedaan naar aanleiding van de tweede zwangerschap waarbij ze tijdens een groeiecho even 3d beeld lieten zien. Idd leuk om later de gelijkenis te zien. Voor mijn vriend hoefde het ook niet zo, maar ik vond het wel tof.
Toevallig kreeg ik vorige week tijdens de groeiecho ook weer even de baby in 3d te zien. O+
pi_212330881
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
3 meisjes... Sterkte aan je vriend.
pi_212331158
Mijn vriendin en ik verwachten ook een kindje!

Hebben het alleen nog met vrienden gedeeld die niet bij ons in de buurt wonen maar waar we wel heel close mee zijn. Het voelt allemaal zo onwerkelijk, tweede ronde was het raak. Drie verschillende testen gedaan en allemaal positief. Mijn vriendin is nu 5,5 week onderweg. Ik heb gister al gebeld voor kraamzorg, dat voelt raar om nu al te regelem (en was toch echt hoognodig, wat een ellende die personeelstekorten!) want voor mijn gevoel begint het pas écht met de achtweken-echo...het is voor ons overigens de eerste, dus dat maakt het ook wat spannend. Proberen nu vooral te genieten van de voorpret maar nogmaals, dat zal na de eerste echo pas echt gaan lukken.

Al met al kijk ik er wel ontzettend naar uit, maar we hebben de positieve test pas net een beetje verwerkt
pi_212331511
Ah, leuk om te horen dat jullie allemaal een leuke ervaring ermee hebben! Het lijkt me ook wel leuk om een wat beter beeld te zien. Maar ik zou het ook weer niet als gemis zien omdat het +- nog een week of 10/15 is voordat ze er daadwerkelijk is.

Vandaag ook een controle echo gehad in het ziekenhuis. Alles was goed met de baby. Nu hoeven we ook niet meer terug te komen in het ziekenhuis. Mijn vriendin heeft nu geen last meer van HG en geen medicatie meer nodig.

Dus nu kunnen we eindelijk gewoon naar de verloskundige. Daar zijn we nog niet geweest omdat mijn vriendin al vrij snel last kreeg van HG en daardoor enkel alles via het ziekenhuis geweest.
Dag knapste man van FOK!
pi_212331529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:07 schreef ISVV het volgende:

Hebben het alleen nog met vrienden gedeeld die niet bij ons in de buurt wonen maar waar we wel heel close mee zijn. Het voelt allemaal zo onwerkelijk, tweede ronde was het raak. Drie verschillende testen gedaan en allemaal positief. Mijn vriendin is nu 5,5 week onderweg. Ik heb gister al gebeld voor kraamzorg, dat voelt raar om nu al te regelem (en was toch echt hoognodig, wat een ellende die personeelstekorten!) want voor mijn gevoel begint het pas écht met de achtweken-echo...het is voor ons overigens de eerste, dus dat maakt het ook wat spannend. Proberen nu vooral te genieten van de voorpret maar nogmaals, dat zal na de eerste echo pas echt gaan lukken.

Al met al kijk ik er wel ontzettend naar uit, maar we hebben de positieve test pas net een beetje verwerkt
Gefeliciteerd!

Het voelt inderdaad raar om dat al zo vroeg te moeten regelen. We hebben de opvang ook al moeten regelen. Dat was al helemaal gek om al naar de kinderopvang te gaan terwijl ze amper 12 weken in de buik zat.
Dag knapste man van FOK!
pi_212332472
quote:

Gefeliciteerd! En inderdaad, eerste wat wij deden was kinderopvang regelen, en die hadden plek 10 maanden na uitgerekende geboortedatum toen m'n vriendin net 6 weken zwanger was.
pi_212333621
Was de versie succesvol, @Irritatie100 ?

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik voel haar niet bijster veel, maar dat voelde ik die andere meiden eigenlijk ook niet, dus ik maak me niet teveel zorgen. Afspraak met de gynaecoloog is verplaatst naar begin volgende maand. Ik heb een navelbreuk en wil met haar overleggen of dat eventueel gefixt kan worden tijdens de keizersnede. En ik hoop eigenlijk ook tijdens die afspraak de keizersnede gepland te hebben :Y.
pi_212334049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:41 schreef Kiid het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Het voelt inderdaad raar om dat al zo vroeg te moeten regelen. We hebben de opvang ook al moeten regelen. Dat was al helemaal gek om al naar de kinderopvang te gaan terwijl ze amper 12 weken in de buik zat.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! En inderdaad, eerste wat wij deden was kinderopvang regelen, en die hadden plek 10 maanden na uitgerekende geboortedatum toen m'n vriendin net 6 weken zwanger was.
Nou dit dus, wij zijn er nu ook vroeg bij maar ik ga morgen toch maar eens bellen voor opvang. Over een paar maanden ben ik mezelf dankbaar, mits alles goed gaat natuurlijk. We wonen in omgeving Nijmegen, hier schijnt het drama te zijn.

Dit klinkt misschien gek, want we weten het nu precies een week, maar heb het idee dat we er al een maand mee bezig zijn. Het beheerst je gedachten gewoon continu, daardoor lijkt het langer.
pi_212334169
quote:

Tof, gefeliciteerd!!
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:35 schreef Smart_ass het volgende:
Was de versie succesvol, @:irritatie100 ?

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik voel haar niet bijster veel, maar dat voelde ik die andere meiden eigenlijk ook niet, dus ik maak me niet teveel zorgen. Afspraak met de gynaecoloog is verplaatst naar begin volgende maand. Ik heb een navelbreuk en wil met haar overleggen of dat eventueel gefixt kan worden tijdens de keizersnede. En ik hoop eigenlijk ook tijdens die afspraak de keizersnede gepland te hebben :Y.
Voordat ze gingen beginnen met de versie gingen ze eerst weer kijken met de echo en het kindje was alweer zelf de juiste kant op gedraaid _O- Op zich prima dus :P

Enige is dat de indaling nog totaal niet begonnen is en we zijn overmorgen alweer bij de 37 weken aanbeland, dus hopelijk komt dat nog goed. En het zou me ook niet verbazen als ie gewoon vrolijk door blijft gaan met koppeltje duikelen en straks weer in stuit ligt :')
pi_212334212
Fijn dat de versie niet nodig was! Van wat ik heb begrepen dalen baby’s heel vaak pas in als de bevalling al begonnen is, dus dat lijkt me geen reden voor zorg.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:40:25 #177
346653 Ceviche
pi_212336485
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:39 schreef Kiid het volgende:
Ah, leuk om te horen dat jullie allemaal een leuke ervaring ermee hebben! Het lijkt me ook wel leuk om een wat beter beeld te zien. Maar ik zou het ook weer niet als gemis zien omdat het +- nog een week of 10/15 is voordat ze er daadwerkelijk is.

Vandaag ook een controle echo gehad in het ziekenhuis. Alles was goed met de baby. Nu hoeven we ook niet meer terug te komen in het ziekenhuis. Mijn vriendin heeft nu geen last meer van HG en geen medicatie meer nodig.

Dus nu kunnen we eindelijk gewoon naar de verloskundige. Daar zijn we nog niet geweest omdat mijn vriendin al vrij snel last kreeg van HG en daardoor enkel alles via het ziekenhuis geweest.
Wat fijn dat ze ervanaf is!
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:44:18 #178
346653 Ceviche
pi_212336568
Mijn zoon daalde pas in tijdens de bevalling, was nog wat onduidelijkheid over of ik nou wel of niet moest gaan liggen als de vliezen zouden breken.
De laatste weken toen had ik echt last bij opstaan/gaan zitten, en dat was spontaan verdwenen toen mijn vliezen braken dus voor mijn gevoel heb ik er best last van gehad dat hij nog niet was ingedaald.

Nu 20 weken en ik heb regelmatig pijn door mijn bekken, dus binnenkort maar eens naar de fysio. Daar had ik bij mijn eerste dus helemaal geen last van (ik kan het me in ieder geval niet herinneren). Valt wel tegen dat dat nu al zo aanwezig is.
pi_212336766
Mijn baby daalde niet in, ook niet tijdens de bevalling :P
Zelfs niet na het breken van de vliezen en het mee naar beneden duwen tijdens.
Maar hij was dan ook eigenwijs, lag sterrenkijker en was te groot voor mij.
En dat voor een 3e haha. Ben benieuwd of dit kleintje het ook spannend gaat maken :')
pi_212338035
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:06 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat de versie niet nodig was! Van wat ik heb begrepen dalen baby’s heel vaak pas in als de bevalling al begonnen is, dus dat lijkt me geen reden voor zorg.
Die van mij daalde pas in toen ik volledige ontsluiting had. Ik had al persdrang en moest een uur wachten met persen omdat hij nog niet ingedaald was.

Van de huidige baby weet ik niet of hij al is ingedaald. Hij ligt al wel wekenlang met het hoofd naar beneden. In tegenstelling tot de eerste, die bij 36 weken nog in stuit lag
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 februari 2024 @ 19:56:23 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212351018
Onze dochter is niet meer gedraaid dus het is nu echt bijna tijd voor de keizersnee. begin wel zenuwachtig te worden. Zal blij zijn als het achter de rug is.
pi_212352542
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:56 schreef Kreator het volgende:
Onze dochter is niet meer gedraaid dus het is nu echt bijna tijd voor de keizersnee. begin wel zenuwachtig te worden. Zal blij zijn als het achter de rug is.
Gezonde spanning! Maar kan me voorstellen dat het nu voortdurend je gedachten beheerst.

(Ik ben niet zwanger, ik was gewoon even benieuwd of ik je al kon feliciteren :P )
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 februari 2024 @ 14:59:59 #183
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212359764
Nu wel. Vanmorgen om 08:25 is Emma geboren. Alles is ok met moeder en dochter (en vader). Ze woog 3400 gram. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 15:04:10 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212359809
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Nu wel. Vanmorgen om 08:25 is Emma geboren. Alles is ok met moeder en dochter (en vader). Ze woog 3400 gram. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
Hoera! Gefeliciteerd! *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212359847
quote:
Gefeliciteerd! *O* O+
  vrijdag 9 februari 2024 @ 15:10:10 #186
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212359872
quote:
Gefeliciteerd O+ !!
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_212360097
Gefeliciteerd, veel geluk samen! *O*
  vrijdag 9 februari 2024 @ 16:28:00 #188
346653 Ceviche
pi_212360660
quote:
Gefeliciteerd!!
pi_212360720
Gefeliciteerd @Kreator! *O*
pi_212360808
Heel goed om te horen dat het met vader ook goed gaat, gefeliciteerd!
pi_212361206
quote:
Gefeliciteerd en super fijn dat alles goed is gegaan *O*
Vlg week naar huis?
pi_212361230
Gefeliciteerd Kreator O+
pi_212361253
quote:
Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Emma.
💐
Fijn te horen, dat het met iedereen goed gaat!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 februari 2024 @ 17:32:50 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212361297
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 17:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Gefeliciteerd en super fijn dat alles goed is gegaan *O*
Vlg week naar huis?
Tegenwoordig na 24 uur al.
pi_212361653
quote:
Gefeliciteerd ouwe! O+
  vrijdag 9 februari 2024 @ 18:41:19 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_212361905
quote:
Gefeliciteerd met jullie Emma O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212362731
quote:
Gefeliciteerd! Fijn dat het met iedereen goed gaat.
pi_212362806
quote:
*O* Felies! *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212366218
Gefeliciteerd kreator!
pi_212369664
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 17:32 schreef Kreator het volgende:

[..]
Tegenwoordig na 24 uur al.
Lekker! O+
Geniet er van en veel sterkte snachts ;)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 februari 2024 @ 18:37:36 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212414359
quote:
Haha die goede oude tijd dat je langer dan 2.5 uur kon slapen. :')
pi_212414429
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:37 schreef Kreator het volgende:

[..]
Haha die goede oude tijd dat je langer dan 2.5 uur kon slapen. :')
Wij plannen veel te veel dingen "vroeg" op de ochtend. Mensen die langskomen, naar de dierenarts, een installatie of whatever. Ik moet de komende weken alles op alles zetten om nog af en toe te genieten van het zorgeloos uitslapen :+.

Sterkte!
Dag knapste man van FOK!
pi_212420720
Weet iemand toevallig met het zit mbt het erkennen van een kind?

Ik begreep dat je dat vooraf kunt doen. Dan kan mijn vriendin gewoon mee, maar in welke gemeente moet je dat dan doen? De gemeente waar ze wordt geboren is waarschijnlijk anders dan de gemeente waarin we wonen. Omdat we hier geen ziekenhuis hebben en dat naar alle waarschijnlijkheid de plek zal zijn
Dag knapste man van FOK!
pi_212420765
Je kunt in elke gemeente erkennen. Zie ook https://www.rijksoverheid(...)oment%20zwanger%20is.
pi_212420961
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:16 schreef Kiid het volgende:
Weet iemand toevallig met het zit mbt het erkennen van een kind?

Ik begreep dat je dat vooraf kunt doen. Dan kan mijn vriendin gewoon mee, maar in welke gemeente moet je dat dan doen? De gemeente waar ze wordt geboren is waarschijnlijk anders dan de gemeente waarin we wonen. Omdat we hier geen ziekenhuis hebben en dat naar alle waarschijnlijkheid de plek zal zijn
Erkennen hebben wij gedaan in de gemeente waar we wonen, daar gaan we immers voor alle burgerzaken naartoe. Wordt aangeraden om dit al vroeg tijdens de zwangerschap te doen.
Geboorteaangifte moet in de gemeente waar het kind geboren is. Voor de oudste (ziekenhuis) moesten we idd naar een andere gemeente voor de aangifte. De jongste is thuis geboren en bleek pas de 6de baby van het jaar (juli) die (thuis dus) geboren was in onze gemeente. :o
pi_212424712
Aha oke, dus als ik het goed begrijp maakt het voor de erkenning niet zoveel uit naar welke gemeente we gaan? Ik doe het liever ook nu zodat ze er gewoon bij kan zijn en niet hoef te kloten met formuliertjes
Dag knapste man van FOK!
pi_212424779
Ik heb ook erkend voor de geboorte en dat kan inderdaad in elke gemeente in Nederland. Het is alleen een kwestie van allebei je ID of paspoort meenemen, allebei een handtekening zetten en dan is het gepiept. Je moet wel ook de achternaam gaan kiezen (dubbele kan ook) en die achternaam kan niet meer veranderd worden voor jullie 2e/3e/etc. kind. Wel moeten die volgende kinderen ook allemaal apart erkend gaan worden, tenzij je natuurlijk in de tussentijd trouwt of een geregistreerd partnerschap aan gaat.
pi_212429127
36 weken gepasseerd zijn en dan man en kind tegelijk ziek is wel een straf programma tijdens je verlof hoor. Ik val elke middag om
  woensdag 14 februari 2024 @ 21:30:00 #209
346653 Ceviche
pi_212429399
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:08 schreef _Lily_ het volgende:
36 weken gepasseerd zijn en dan man en kind tegelijk ziek is wel een straf programma tijdens je verlof hoor. Ik val elke middag om
Oef, dat zal zwaar zijn :{ hopelijk knappen ze snel op en heb je nog wat weken om bij te komen.
pi_212429615
Vanmorgen om 9:19 uur is onze zoon in goede gezondheid geboren.

Beste valentijnscadeau ooit O+

Leuk detail, hij is op de dag af 3,5 jaar jonger dan onze oudste :)
pi_212429660
Gefeliciteerd!
pi_212430101
Gefeliciteerd!!!
pi_212430115
quote:
17s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:47 schreef wolfrolf het volgende:

Gefeliciteerd! Wat is de naam geworden? Ben altijd wel benieuwd
Dag knapste man van FOK!
pi_212430152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb ook erkend voor de geboorte en dat kan inderdaad in elke gemeente in Nederland. Het is alleen een kwestie van allebei je ID of paspoort meenemen, allebei een handtekening zetten en dan is het gepiept. Je moet wel ook de achternaam gaan kiezen (dubbele kan ook) en die achternaam kan niet meer veranderd worden voor jullie 2e/3e/etc. kind. Wel moeten die volgende kinderen ook allemaal apart erkend gaan worden, tenzij je natuurlijk in de tussentijd trouwt of een geregistreerd partnerschap aan gaat.
Bedankt voor de aanvullende informatie! Dat het dezelfde achternaam moest zijn voor opvolgende kinderen wist ik niet. Al denk ik niet dat we meer dan 1 kind zouden willen.

Zelf heb ik ervoor gekozen om de achternaam te doen van mijn vriendin ipv slechte relatie met mijn vader. Ben ook de enige man binnen de familie (wat ervan over is), dus ergens vind ik het een mooie gedachte dat de familie bij mij dus ook stopt.
Dag knapste man van FOK!
pi_212430222
Gefeliciteerd wolfrolf! *O*

Lily, dat is idd niet niks met 36 weken. Hopelijk zijn ze snel weer beter!

Overigens dacht ik dat erkennen voor de bevalling ook werd aangeraden mocht er tijdens de bevalling iets gebeuren met de moeder, dat je dan als vader iets te zeggen hebt over je eigen kind. (Dacht ik...)
pi_212430286
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:45 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd wolfrolf! *O*

Lily, dat is idd niet niks met 36 weken. Hopelijk zijn ze snel weer beter!

Overigens dacht ik dat erkennen voor de bevalling ook werd aangeraden mocht er tijdens de bevalling iets gebeuren met de moeder, dat je dan als vader iets te zeggen hebt over je eigen kind. (Dacht ik...)
Klopt inderdaad. Liefst zo vroeg mogelijk voor eventuele vroeg geboorte van het kind. Mijn vriendin is nu 27 weken. Heb de afspraak ingepland voor volgende week bij onze gemeente. Heb het dan ook liever geregeld als ze er gewoon bij kan zijn.

Morgen de 4d-echo. Stiekem toch wel een beetje benieuwd geworden hoe dat zal zijn. Ook met wat naaste familie erbij dus dat is altijd gezellig
Dag knapste man van FOK!
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:57:58 #217
346653 Ceviche
pi_212430368
quote:

Gefeliciteerd!!
pi_212470365
Hoe gaat het met de ziekenboeg, @_Lily_ ?

Ik heb ondertussen de newborn shoot maar alvast weer gepland, kijk nu al uit naar het resultaat haha O+.
pi_212497691
En hoe gaat het met de rest?! Het is zo stil hier :P.
pi_212498669
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2024 19:52 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe gaat het met de ziekenboeg, @:_Lily_ ?

Ik heb ondertussen de newborn shoot maar alvast weer gepland, kijk nu al uit naar het resultaat haha O+.
Ze zijn allebei na ruim 10 dagen eindelijk aan de beterende hand. Ik ben aan het bijkomen van de gebroken nachten. Echt ernstig vermoeid
Morgen 37 weken. Moet vluchttas nog inpakken en ben nog niet klaar met alle baby kleertjes wassen
  maandag 19 februari 2024 @ 18:56:44 #221
346653 Ceviche
pi_212500844
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 16:11 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ze zijn allebei na ruim 10 dagen eindelijk aan de beterende hand. Ik ben aan het bijkomen van de gebroken nachten. Echt ernstig vermoeid
Morgen 37 weken. Moet vluchttas nog inpakken en ben nog niet klaar met alle baby kleertjes wassen
Die vermoeidheid kan ik me voorstellen -O- kun je nu wel wat rust pakken?
  maandag 19 februari 2024 @ 19:03:36 #222
346653 Ceviche
pi_212500940
Ik heb een vitaminetekort opgelopen, en daar heb ik eigenlijk best last van. Buiten adem als ik de trap op loop, last van mijn spieren, moe, weinig energie enzo. Maar mijn huisarts is op vakantie dus ik kan volgende week pas bellen met de vraag of er iets wordt voorgeschreven :') dus ik ben maar vast begonnen met wat Vitamines van de kruidvat.
En last van mijn bekken dus het is nog best een gedoetje om iets gedaan te krijgen zonder daarna uitgeput te zijn of niet meer op te kunnen staan.

Aan de andere kant hebben mijn man en ik een gezamenlijke opruimwoede en hebben we in een paar uur 10 vuilniszakken met zooi weggegooid (uit 1 kast :') :') :')) en is de baby vaak lekker aan het schoppen, dus ondanks wat kleine lichamelijke ongemakken heb ik het wel naar mijn zin :)
En mijn oudste is ook gewoon ontzettend lief en gezellig O+
pi_212509517
Dank voor de felicitaties!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:35 schreef Kiid het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Wat is de naam geworden? Ben altijd wel benieuwd
Zijn naam is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_212509647
quote:
11s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
Het is hier ook vrij rustig, morgen de 20-weken scan :)
pi_212520616
Laatste ochtendje werken voor m’n verlof. Of eigenlijk gewoon ruim de tijd om vandaag een out of office in te stellen.

Het gaat hier eigenlijk wel heel erg goed. Ik heb wel last van m’n bekken, maar met voldoende rust is dat best te overzien. De buik gaat wel enorm hard. Ik sla regelmatig deuren tegen m’n buik aan omdat ik er nog niet aan gewend ben dat die buik zover naar voren komt. :’)

Wel zin in m’n verlof. Ondanks kantoorbaan voelde dat niet altijd meer even fijn. Snel duizeling bij stilstaan, dat is best lastig als je wel wil zitten in het OV. Overigens teleurstellend hoe weinig rekening mensen met je houden. Ze duwen je net zo hard aan de kant bij de trein, vinden hun tas nog altijd meer recht hebben op een zitplek, laat staan dat ze zelf op zouden staan. Het is mij niet één keer aangeboden in ieder geval.
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:10:59 #226
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212521505
quote:
11s.gif Op maandag 19 februari 2024 15:04 schreef Smart_ass het volgende:
Hier een lastige termijn met bijbehorende mentale uitdagingen zeg maar dus ik bevind me in mijn cocon tot ik week 30 heb behaald. w/
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:34:07 #227
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212521854
quote:

Gefeliciteerd! O+
pi_212522303
Hier gaat het.. niet zo best. Ik ben nu twaalf weken en met het kindje lijkt het goed te gaan. Nipt uitslag binnen en niks geks gevonden. Volgende week 13 weken echo en een aantal dagen later een pret echo voor het geslacht.

Met mij kan het beter. Ik heb al sinds jaren last van migraine en mag nu geen medicijnen nemen. Tijdens de zwangerschap worden de klachten bij mij alleen maar erger. Zo erg dat ik me heb afgevraagd of ik dit wel kan doorzetten. Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis nav pre eclampsie tijdens mijn vorige zwangerschap, dus ik ga hier toch even over in gesprek. Ik moet namelijk wel de dingen met peuter blijven doen en het huishouden. En natuurlijk de afspraken bij de vk en het ziekenhuis. Plus ik word niet perse een leuker persoon door de pijn.

Daarbij moeten wij tijdelijk ons appartement uit, want de hele badkamer moet eruit (lek aan alle kanten). Dit is al klote genoeg, maar nu al helemaal.

Merk echt dat ik op standje overleven sta en er niet van kan genieten op het moment.
pi_212524372
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:10 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Hier een lastige termijn met bijbehorende mentale uitdagingen zeg maar dus ik bevind me in mijn cocon tot ik week 30 heb behaald. w/
Gelukkig komt week 30 snel in zicht!

Jeetje @MegaKonijn, wat een heftige situatie zo. Had je het tijdens je vorige zwangerschap ook zo erg? Heb je dat toen onder controle kunnen houden op een bepaalde manier? Hopelijk levert het gesprek vanmiddag wat op!
pi_212525974
Sterkte Megakonijn!

Migraine lijkt me inderdaad onmogelijk om te kunnen combineren. Hopelijk vinden jullie een manier samen. Zeker icm met nog een klein kindje erbij (begrijp ik uit je verhaal) lijkt het me moeilijk om alles draaiende te houden. Zeker wanneer het al moeite kost om voor jezelf te zorgen, laat staan anderen.

---

Ik heb zojuist onze baby erkend dus officieel toekomstige papa, haha. De achternaam gekozen van de moeder. Voelt wel een beetje vreemd omdat je al een leven lang denkt/weet dat het gebruikelijk is dat een kind de achternaam van de vader krijgt. Maar ik ben blij met deze keuze
Dag knapste man van FOK!
pi_212526126
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:06 schreef MegaKonijn het volgende:
Hier gaat het.. niet zo best. Ik ben nu twaalf weken en met het kindje lijkt het goed te gaan. Nipt uitslag binnen en niks geks gevonden. Volgende week 13 weken echo en een aantal dagen later een pret echo voor het geslacht.

Met mij kan het beter. Ik heb al sinds jaren last van migraine en mag nu geen medicijnen nemen. Tijdens de zwangerschap worden de klachten bij mij alleen maar erger. Zo erg dat ik me heb afgevraagd of ik dit wel kan doorzetten. Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis nav pre eclampsie tijdens mijn vorige zwangerschap, dus ik ga hier toch even over in gesprek. Ik moet namelijk wel de dingen met peuter blijven doen en het huishouden. En natuurlijk de afspraken bij de vk en het ziekenhuis. Plus ik word niet perse een leuker persoon door de pijn.

Daarbij moeten wij tijdelijk ons appartement uit, want de hele badkamer moet eruit (lek aan alle kanten). Dit is al klote genoeg, maar nu al helemaal.

Merk echt dat ik op standje overleven sta en er niet van kan genieten op het moment.
Er staat in het AD van 2 dagen geleden een artikel van Hans Carpay, ik weet niet of je dat kunt lezen. Hij heeft ook een kliniek:
https://themigraineclinic.org/

Hij is neuroloog, geen vage toestanden :+

Sterkte :*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212605216
Lily: hopelijk wat minder vermoeid inmiddels.

Myraela hoe bevalt het verlof?

Nanukerst hopelijk zijn de 30 weken al in zicht. :*

Sterkte mega konijn, heb je een goed gesprek gehad?

Sinds gisteren is mijn verlof ook begonnen. Merk dat ik wat te hard van stapel loop, omdat ik nu eindelijk wat tijd heb om dingen van mijn lijstjes te doen. Vandaag maar wat rustiger aan. Vanochtend nog moe dus terug naar bed gegaan toen de kinderen de deur uit waren, omdat het kan.
Begint een tuinman met brullend gereedschap te snoeien en vervolgens de buurvrouw aan de voordeur of we het hout willen hebben. Sta ik dan in mijn pyjama. :')
pi_212605249
Wij hadden vorige week de achtwekenecho. Ik vond dat best spannend, de tijd kroop ook de laatste weken. Gelukkig werden we al snel gerustgesteld, alles zag er goed uit. Echt mooi om dat hartje te zien kloppen. Mijn vriendin is wel erg misselijk op het moment, speelt ook met de gedachte om het op het werk te vertellen. Het is nogal een werkpaard en nu zit ze wat minder lekker in de wedstrijd.

Maar dit is een mooie eerste mijlpaal!
pi_212605342
Gefeliciteerd ISVV!

Hier gaat t wel z’n gangetje, begin wat bij te komen.
38 weken inmiddels
Mijn agenda is inmiddels helemaal leeg tot aan de bevalling
  dinsdag 27 februari 2024 @ 13:18:06 #235
346653 Ceviche
pi_212607174
Gefeliciteerd ISVV!

Fijn dat je verlof hebt, Nolita. Gewoon lekker bijslapen nu het nog kan (als je buren je niet wakker houden tenminste). Nog niet al te erg last van de laatste loodjes? Geniet ervan :)
pi_212633243
Ik vind het verlof maar wennen. Ik mis het nu echt enorm dat we ons huis nog niet hebben en ik dus niet lekker kan rommelen. Maar alles staat klaar. De kleren zijn gewassen en gestreken en ik ben wel blij dat we in ieder geval een tijdelijk plekje hebben waar we met z’n drietjes kunnen zijn. O+

Vandaag weer een groeiecho gehad. En ondanks dat ik m’n suikerwaardes met het eten goed onder controle heb, is ons meisje toch nog te groot. Dus te horen gekregen dat ze toch met 38 weken gaan inleiden. Even wennen aan het idee. En de uitleg hoe/wat en een echte datum moeten we nog krijgen. Maar nog maar drie weekjes. Heel gek. En sleutel van het nieuwe huis over twee weken. Even je hele leven op z’n kop zetten, waarom ook niet. :D
pi_212634823
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:02 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het verlof maar wennen. Ik mis het nu echt enorm dat we ons huis nog niet hebben en ik dus niet lekker kan rommelen. Maar alles staat klaar. De kleren zijn gewassen en gestreken en ik ben wel blij dat we in ieder geval een tijdelijk plekje hebben waar we met z’n drietjes kunnen zijn. O+

Vandaag weer een groeiecho gehad. En ondanks dat ik m’n suikerwaardes met het eten goed onder controle heb, is ons meisje toch nog te groot. Dus te horen gekregen dat ze toch met 38 weken gaan inleiden. Even wennen aan het idee. En de uitleg hoe/wat en een echte datum moeten we nog krijgen. Maar nog maar drie weekjes. Heel gek. En sleutel van het nieuwe huis over twee weken. Even je hele leven op z’n kop zetten, waarom ook niet. :D
Het is geen moet natuurlijk, jij kan zeggen 'ik wil dat niet' en dan kunnen jullie samen overleggen waarom wel/niet en wat alternatieven zijn enzo.

Groeiecho's zijn relatief onbetrouwbaar, helemaal op deze termijn volgens mij. En de vraag is wat ze precies willen voorkomen door in te leiden. Plus, wanneer is het te groot?

Maar aan de andere kant; als jij je goed voelt bij inleiden dan zou ik niet perse al die gesprekken voeren. Maar weet dat jij uiteindelijk in the lead bent, dus als je twijfels hebt zou ik die zeker uitspreken!
  donderdag 29 februari 2024 @ 16:56:31 #238
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212635504
quote:

Nog maar 3 weken, komt wel heel dichtbij nu.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212637358
quote:

Poeh, vind het wel dapper. Een baby combineren + gelijktijdig verhuizen naar een nieuwe woning. Al is het gelukkig wel allemaal positief en mooi natuurlijk, maar lijkt me pittig
Dag knapste man van FOK!
pi_212637476
quote:

Heftige periode, maar ook mooi! Moeten jullie veel gaan doen in het huis.
Wij woonden nog niet eens samen, kregen de sleutel toen m'n vriendin rond de 21 weken was en gingen erin bij een week of 34. Moest helaas wel het eea gebeuren, maar gelukkig op tijd af!

Morgen is ze 40 weken en gaan we eens praten met de gyn over of er ingeleid moet gaan worden. Het kindje zit op de P92 geloof ik, dus het is behoorlijk groot maar nét niet zo groot dat er eerder ingeleid hoeft te worden. We gaan het zien!
pi_212637516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:18 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd ISVV!

Fijn dat je verlof hebt, Nolita. Gewoon lekker bijslapen nu het nog kan (als je buren je niet wakker houden tenminste). Nog niet al te erg last van de laatste loodjes? Geniet ervan :)
Wel bekkenpijn, maar dat wisselt zo per dag en per uur soms. Gelukkig wel al lange tijd stabiel dus we hobbelen nog even door.

Ah Myraela, dan ga je me vast inhalen denk ik zo. Hopelijk voelt het inleiden oké voor jou.

Ben vandaag weer goedgekeurd door de verloskundige en hoef over 2 weken pas weer terug. Ik ben vooral zo benieuwd wanneer ze gaat komen. En nieuwsgierig naar de kleine natuurlijk. O+
Verlof van een derde is wel heel anders inderdaad, er moet iedere dag zoveel.
pi_212637546
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:28 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Wij woonden nog niet eens samen, kregen de sleutel toen m'n vriendin rond de 21 weken was en gingen erin bij een week of 34. Moest helaas wel het eea gebeuren, maar gelukkig op tijd af!

Morgen is ze 40 weken en gaan we eens praten met de gyn over of er ingeleid moet gaan worden. Het kindje zit op de P92 geloof ik, dus het is behoorlijk groot maar nét niet zo groot dat er eerder ingeleid hoeft te worden. We gaan het zien!
40 weken alweer, spannend!
pi_212639648
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:28 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het is nieuwbouw, dus alles moet gebeuren. Maar dat laten we gewoon allemaal doen, dus valt voor ons wel mee. Overigens was dit natuurlijk niet de ideale planning, maar de opleverdatum werd uitgesteld. En uiteindelijk komt het allemaal ook wel goed zonder direct de perfecte babykamer te hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 16:14 schreef Bami het volgende:
Het is geen moet natuurlijk, jij kan zeggen 'ik wil dat niet' en dan kunnen jullie samen overleggen waarom wel/niet en wat alternatieven zijn enzo.

Groeiecho's zijn relatief onbetrouwbaar, helemaal op deze termijn volgens mij. En de vraag is wat ze precies willen voorkomen door in te leiden. Plus, wanneer is het te groot?

Maar aan de andere kant; als jij je goed voelt bij inleiden dan zou ik niet perse al die gesprekken voeren. Maar weet dat jij uiteindelijk in the lead bent, dus als je twijfels hebt zou ik die zeker uitspreken!
Ik moet er nog aan wennen dat wat ze je in de zorg willen aanbieden, inderdaad altijd besproken mag worden voor alternatieven. Maar in dit geval heb ik me voor de hele zwangerschap voorgenomen om gewoon te vertrouwen op de zorgverleners. Ik doe dit allemaal voor het eerst, ik heb er geen verstand van.

En in dit geval was het voor ons wel een voordeel om niet terug naar de verloskundige te hoeven. Ik zit, terwijl we nog bij m’n schoonvader wonen, echt totaal niet op het huisbezoek van de verloskundige te wachten wanneer de weeën starten.
pi_212639705
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 19:31 schreef Nolita het volgende:
Ah Myraela, dan ga je me vast inhalen denk ik zo. Hopelijk voelt het inleiden oké voor jou.

Ben vandaag weer goedgekeurd door de verloskundige en hoef over 2 weken pas weer terug. Ik ben vooral zo benieuwd wanneer ze gaat komen. En nieuwsgierig naar de kleine natuurlijk. O+
Verlof van een derde is wel heel anders inderdaad, er moet iedere dag zoveel.
Dat zou zomaar kunnen!

Wel fijn dat je controle weer goed was. En herken je nieuwsgierigheid wel. Echt zin in om haar te leren kennen. O+
pi_212640910
Eind van de zwangerschap nadert en ik merk dat mijn gedachten bezig gehouden worden door het hele gebeuren van borstvoeding dat straks weer gaat beginnen. Gemengde gevoelens over. En gevoelig voor die discussies over borst en kunstvoeding.

Bij mijn oudste kind wilde ik graag borstvoeding geven. Vanaf het allereerste begin had ik ook flinke overproductie en uiteindelijk heb ik bijna een jaar lang volledig borstvoeding gegeven. Dat ging heel soepeltjes, kind verzoop bijna in de melk.

Maar er moest flink wat hulp komen van verschillende lactatiekundigen om die overproductie in goede banen te leiden en ik vond ze over het algemeen behoorlijk vervelend omdat ik me onder druk gezet voelde om de borstvoeding voort te zetten (ookal vloeide de melk rijkelijk). Het schoot me als kraamvrouw in het verkeerde keelgat.

En nu heb ik er geen zin in.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 1 maart 2024 @ 06:47:53 #246
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212642931
Wij zijn na anderhalve week overgestapt van borst naar nutrilon omdat mijn vriendin niet genog melk had, baby bleef afvallen.
Niemand die daar echt iets van vond, behavle wijzelf. Lactatiedeskundige was het er gewoon mee eens.

Nu is ze in een week weer 300 gram aangekomen en zit ze na precies drie weken goed boven geboortegewicht.

Niet te druk om maken.

Edit het is vroeg, er stond overproductie.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 08:42:47 #247
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212643474
Ik denk altijd, dikke schijt aan iedereen die altijd denkt en preekt borst is best. Ja, het is goed....

Maar..... een baby die te eten krijgt is het belangrijkst, en een blije mama is ook veel beter dan een verdrietige, depressieve mama.

Psychisch wou en kon ik het gewoon niet, ik wist dat ik er niet blij mee zou zijn. Dus beide kids hebben kunstvoeding gehad en doen het heel goed! :D
pi_212650162
Meer redenen dan dat je er geen zin in hebt, zijn niet nodig toch. Gewoon je gevoel volgen.
pi_212651206
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 08:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik denk altijd, dikke schijt aan iedereen die altijd denkt en preekt borst is best. Ja, het is goed....

Maar..... een baby die te eten krijgt is het belangrijkst, en een blije mama is ook veel beter dan een verdrietige, depressieve mama.

Psychisch wou en kon ik het gewoon niet, ik wist dat ik er niet blij mee zou zijn. Dus beide kids hebben kunstvoeding gehad en doen het heel goed! :D
+1

Na de geboorte van nummer twee ook gevraagd om een middeltje om de melkproductie niet eens op gang te laten komen. Na de geboorte van de eerste heb ik daar psychisch echt last van/moeite mee gehad merkte ik achteraf. Vond die stuwing echt de hel.

Maar ik dwaal af: als jij geen borstvoeding wil geven, niet doen. Een blije moeder is belangrijker dan borstvoeding.

[ Bericht 4% gewijzigd door eponine op 01-03-2024 20:35:54 ]
pi_212691704
Daar is het hier niet voor.

[ Bericht 95% gewijzigd door Peejtur op 05-03-2024 06:03:11 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 4 maart 2024 @ 18:46:21 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212692295
Dit kan liever maar boodschap klopt ongeveer.

[ Bericht 78% gewijzigd door Peejtur op 05-03-2024 06:04:04 ]
  maandag 4 maart 2024 @ 18:53:07 #252
346653 Ceviche
pi_212692399
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2024 18:46 schreef Kreator het volgende:
Weggehaald
Wat een nare reactie :N
Eponine is een normale user hier, niet iemand die net even een account heeft aangemaakt om iets te verkopen. Haar post past wat mij betreft ook prima in dit topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peejtur op 05-03-2024 14:54:32 ]
pi_212692940
Jammer dat je zo reageert, Kreator! Spam is het niet. Ik begrijp dat jullie voorzien zijn, maar wellicht is er iemand anders die nog zoekende is en geen groot budget heeft. Overigens worden in dit topic wel vaker crossposts gemaakt met spullen die te koop zijn. Anyway, fijne avond nog!
pi_212693083
Niet iedereen die een baby krijgt wil 1000+ euro aftikken voor een kinderwagen toch, vind het juist wel mooi als je elkaar zo kunt helpen, zou liever zoiets via fok kopen dan van marktplaats in elk geval.
pi_212694262
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 19:31 schreef eponine het volgende:
Jammer dat je zo reageert, Kreator! Spam is het niet. Ik begrijp dat jullie voorzien zijn, maar wellicht is er iemand anders die nog zoekende is en geen groot budget heeft. Overigens worden in dit topic wel vaker crossposts gemaakt met spullen die te koop zijn. Anyway, fijne avond nog!
Precies! EPO, was het een duowagen?
pi_212694390
Niet eens met Kreator, wat mij betreft zijn zulke posts welkom, ook al heb ik er weinig aan omdat ik in het VK woon. Er komt veel bij kijken, terwijl je veel spullen niet heel lang nodig hebt, en zeker niet tot het einde van hun levensduur. Wij halen ook vanalles overal en nergens vandaan, inclusief een kinderwagen met vanalles erop en eraan, die vrienden nog hadden staan en aan ons gegeven hebben. Die was dat helemaal niet gewend vanuit de VS, maar was wat blij ermee.
pi_212694409
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Precies! EPO, was het een duowagen?
Nee, helaas! Er zijn wel bijvoorbeeld meerijdplankjes voor te krijgen, maar die hebben wij zelf niet. Maar da’s ook geen duowagen natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door eponine op 04-03-2024 20:42:16 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 4 maart 2024 @ 21:42:42 #258
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212695720
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 19:40 schreef Lokasenna het volgende:
Niet iedereen die een baby krijgt wil 1000+ euro aftikken voor een kinderwagen toch, vind het juist wel mooi als je elkaar zo kunt helpen, zou liever zoiets via fok kopen dan van marktplaats in elk geval.
Zeg ik dat? Wij hebben vrijwel alles tweedehands, ook de kinderwagen. Gewoon jammer om zo'n topic te misbruiken voor verkoop van spullen. Is gewoon niet de bedoeling.
pi_212695858
Ik vind misbruiken een vrij groot woord. Zoals gezegd gebeuren crossposts met artikelen die te koop worden aangeboden vaker in dit topic, want niet iedereen weet het V&A topic te vinden. Dat jij ervoor koos om op een onnodig botte manier te reageren waardoor het nu helaas al een tijdje over een onschuldige post gaat waar zo te zien niemand behalve jij moeite mee heeft, is jammer.

Verder stel ik voor om het topic nu weer terug te geven aan de zwangere dames en aanstaande vaders in ons midden ^O^ (en als iemand een kinderwagen wil overnemen ben ik nog steeds gewoon via dm bereikbaar :+ :P)

[ Bericht 0% gewijzigd door eponine op 04-03-2024 22:12:05 ]
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 06:07:54 #260
447051 crew  Peejtur
pi_212697329
Laten we dit topic niet als verkoopplaats gaan gebruiken. Een linkje ofzo naar een topic in V & A hier op FOK! is geen probleem maar niet zulke uitgebreidde advertenties zoals het was, goe goedbedoeld ook.

Laten we nu weer ontopic gaan.
pi_212697771
Eens met Krea en bovenstaande, maar hij zit inmiddels ook gewoon in het verkeerde topic volgens mij :6

OUD / Het babytopic (0-1 jaar) Deel 809
pi_212699279
Ik vind jullie wel hard tegen eponine hoor, ze is hier goed bekend

Mbt zwangerschap: ik ben een beetje het overzicht kwijt wie er allemaal meeschrijven en hoe ver iedereen is. Nog mensen die op korte termijn gaan bevallen?

Hier komt het steeds dichterbij, 39 weken inmiddels
pi_212700926
Hoe gaat het Lily? Hou je het nog een beetje vol?

Ik ben nu de 36 weken voorbij en heb vandaag echt een futloze dag. Weinig energie, snel moe, de afgelopen dagen snel last van mijn bekken. Wat dat betreft mogen de weken tot aan de bevalling wel snel voorbij gaan.
Ik herken het niet van de vorige keren.
pi_212702423
Gaat hard bij jullie! Het einde is in zicht!

Hier ruim 30 weken, vind het lichamelijk ook wel zwaarder worden nu met het achter peuter en dreumes aanrennen de hele dag. Gisteren gesprek gehad met de gynaecoloog. Hernia kan helaas niet gefixt worden tijdens de keizersnede, had ik eigenlijk wel gehoopt. Dan maar op een later moment en dan waarschijnlijk maar direct inclusief tummy tuck, als ik toch weer onder het mes moet :') :D.

Keizersnede is ondertussen ook gepland. Komt allemaal weer wat dichterbij zo!
pi_212703584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 12:36 schreef Nolita het volgende:
Hoe gaat het Lily? Hou je het nog een beetje vol?

Ik ben nu de 36 weken voorbij en heb vandaag echt een futloze dag. Weinig energie, snel moe, de afgelopen dagen snel last van mijn bekken. Wat dat betreft mogen de weken tot aan de bevalling wel snel voorbij gaan.
Ik herken het niet van de vorige keren.
Hier dezelfde problemen als jullie. Ik ben veel minder fit dan bij de oudste.
Ik vind het fysiek best zwaar worden zo aan het eind. Snel moe, behoorlijke inspanning om het huishouden draaiend te houden en voor onze peuter te zorgen.

Aan de ene kant moet baby er zsm uit, anderzijds krijg ik het dan ook weer drukker haha
pi_212703592
Smart ass bij hoeveel weken is je keizersnede gepland?
pi_212703841
Bij net geen 40 weken, dus dat wordt billenknijpen :P.
Gynaecoloog wilde het bij 39 doen zodat de kans natuurlijk kleiner is dat de bevalling al eerder uit zichzelf begint maar mijn moeder komt hier naartoe om mee te helpen en op de meiden te passen en ik had haar een ticket laten boeken op precies de datum dat de gynaecoloog de keizersnede wilde doen. Dusja dat was een beetje dom van mij :+. Dus nu hopen we maar dat ze lekker blijft zitten. En als de bevalling eerder begint is het natuurlijk alsnog geen ramp maar dan zal een andere gynaecoloog de keizersnede uitvoeren.
pi_212703880
Bij jou al voortekenen of gerommel? Of nog niets verder?
pi_212704524
Vanmorgen om 10:37 bij 40w4d is onze dochter geboren. Het was een bevalling die niet overal even vlekkeloos ging, maar dat is voor nu even te veel typwerk. Moeder en dochter maken het goed, die laatste ligt vooral heel veel te slapen. Heb alleen niet de illusie dat dat zo blijft :P
pi_212704608
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 17:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Vanmorgen om 10:37 bij 40w4d is onze dochter geboren. Het was een bevalling die niet overal even vlekkeloos ging, maar dat is voor nu even te veel typwerk. Moeder en dochter maken het goed, die laatste ligt vooral heel veel te slapen. Heb alleen niet de illusie dat dat zo blijft :P
Van harte gefeliciteerd O+
pi_212705044
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 17:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Gefeliciteerd ouwe reus.

Wat is haar naam geworden als ik vragen mag?
Dag knapste man van FOK!
pi_212705230
Gefeliciteerd!
pi_212706370
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 16:36 schreef Smart_ass het volgende:
Bij jou al voortekenen of gerommel? Of nog niets verder?
Vandaag even wat menstruatiekramp gehad maar dat is nu weer weg. Verder nog helemaal niks
pi_212706771
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 17:18 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Van harte gefeliciteerd O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 17:48 schreef Kiid het volgende:

[..]
Gefeliciteerd ouwe reus.

Wat is haar naam geworden als ik vragen mag?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 18:04 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd!
Bedankt allemaal!

Ze heet Jenthe, ze weegt 3660 gram en ze is 53 centimeter.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 20:15:07 #275
346653 Ceviche
pi_212707251
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 19:53 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Bedankt allemaal!

Ze heet Jenthe, ze weegt 3660 gram en ze is 53 centimeter.
Gefeliciteerd! Wat een mooie naam O+
pi_212709085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:15 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Wat een mooie naam O+
Dank je wel!
pi_212710610
Nu even tijd voor het langere verhaal. Mijn vriendin heeft last van een hoge bloeddruk. Dat is vaak reden voor een vroege inleiding, maar met medicatie was het keurig onder controle. We mochten daarom van de gynaecoloog (we moesten dus verplicht naar het ziekenhuis, thuis bevallen of in de eerste lijn mocht niet) gewoon afwachten. Wel moesten we vanaf 36 weken elke vrijdag (de "verspringdag") terug komen voor controle van de bloeddruk.

Die was eigenlijk steeds goed, maar afgelopen vrijdag bij 40 weken was ie 168/100. Gynaecoloog besloot direct dat hij wilde gaan inleiden. Niet acuut (hoewel dat wel mocht als we wilden), dus we konden zondagochtend om 8:00 terecht voor het plaatsen van het ballonnetje. Die zat erin en we mochten weer naar huis met de instructie om te bellen als er weeën kwamen of de vliezen braken. Als dat niet gebeurde was het terugkomen op maandag om 7:30, ook als het ballonnetje eruit viel. Het ging puur om die weeën en vliezen.
Uiteindelijk waren we die zondag om 11:00 thuis en om 15:00 was het ballonnetje er al uit. Verder niks aan de hand, dus het devies was wachten tot maandag 7:30.

Maandag dus melden en toen werd er begonnen met een CTG en inwendig onderzoek. Dat laatste leverde helaas niet veel op. Normaal als zo'n ballonnetje eruit valt heb je zo'n 3cm ontsluiting en is de baarmoedermond week genoeg en genoeg verstreken om de vliezen te breken en de volgende fase in te gaan. Mijn vriendin had echter 2cm ontsluiting en niet genoeg verstrijking. Ze kreeg misoprostol om de baarmoedermond weker te maken. Met die medicatie was je verplicht te blijven dus het werd gewoon Netflix aanslingeren en wachten.

Die misoprostol werkte goed en het CTG registreerde veel harde buiken. M'n vriendin had er niet per se veel last van, al merkte ze die pieken met harde buiken wel. Het was alleen niet pijnlijk of iets. Dat ging de hele dag zo door. Na de derde gift misoprostol aan het eind van de middag stonden we net te overdenken wat we zouden gaan eten toen om 18:10 de vliezen braken. Vrijwel direct begonnen de weeën voelbaarder te worden en vanaf 20:00 begonnen ze heel veel pijn te doen. Om de paar minuten kwamen ze en ik heb m'n vriendin nooit zo hard horen vloeken en schreeuwen als tijdens die weeën...

Ze heeft nog een paar uur onder de douche gestaan maar uiteindelijk rond middernacht werd het haar te veel. Ontsluiting was toen ook pas 4cm. Ze vroeg toen om een ruggeprik, die in de OK gezet zou gaan worden. Daar moet je met een infuus heen maar dat infuus kregen ze niet goed aangeprikt. Na 3 onsuccesvolle pogingen besloten ze in de OK ook het infuus te laten prikken, dat daar ook nog 2 keer mis ging en uiteindelijk met echobegeleiding geplaatst is. Uiteindelijk kwam ze om 1:45 terug op de kamer, als een compleet ander (cq hoe ze normaal is :P) mens. Een snelle check leerde dat de ontsluiting toen 6cm was.

De pijn was toen weg dus we vielen zowaar in slaap om 2:15, maar bij de volgende check om 5:15 waren we weer klaarwakker. Er was toen volledige ontsluiting, alleen nog geen persweeën. Via het infuus kreeg ze weeopwekkers, ook omdat je met een epiduraal niet zomaar weeën voelt. Uiteindelijk begon ze om een uur of 9 met persen. Dat ging ook niet van een leien dakje. De persweeën en de perskracht waren prima maar haar bekkenbodem was te sterk. Het hoofdje kwam er steeds net doorheen maar het bleef niet staan zoals ze dst noemen. Oftewel, het hoofdje zakte weer terug als de wee klaar was. Na een uur persen besloot de verloskundige tot een knip, na nog eens een half uur kwam de gynaecoloog erbij. Ook toen bleef het hoofdje steeds net niet staan. Als een last resort voordat er hulpmiddelen ingezet zouden worden is de gynaecoloog uiteindelijk met haar vingers via de anus naar binnen gegaan om aan de andere kant van het perineum het hoofdje een duwtje te kunnen geven. Dat lukte uiteindelijk en toen was ze er snel. Anders zou het met een cupje gaan.

Eindstand was een knip, een vaginale ruptuur, een hele pijnlijke anus, anderhalve liter bloedverlies en een enorme hoop hechtingen, maar ook een gezond kindje en een bevalling zonder hulpmiddelen of keizersnedes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Irritatie100 op 06-03-2024 00:24:23 ]
pi_212710645
Dit is best een overdreven lang verslag geworden trouwens :@
pi_212712988
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 00:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit is best een overdreven lang verslag geworden trouwens :@
Klinkt als een heftige ervaring, vooral dat stuk met de anus. Brrrrrr

Klinkt verder een beetje zoals mijn bevalling van de oudste.
Werd ook ingeleid en had ook zowel ballon en misoprostol nodig. Mijn weeen kwamen niet zelf op gang dus ik moest aan het infuus met weeenopwekkers. Toen werd het meteen zo verschrikkelijk dat ik na 2 uur al om een ruggeprik heb gevraagd bij 4cm ontsluiting.
Daarna gecruised tijdens de bevalling tot ie eruit was

Kleine ruptuur, geen hulpmiddelen
pi_212713176
Och, ik heb na 10 minuten al om een ruggenprik gevraagd en dat kon nog maar nauwelijks want krap 1,5 cm ontsluiting. Was uiteindelijk alsnog te laat :+

Gefeliciteerd Irritatie, fijn dat jullie dochter er is!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212713589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 16:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hier dezelfde problemen als jullie. Ik ben veel minder fit dan bij de oudste.
Ik vind het fysiek best zwaar worden zo aan het eind. Snel moe, behoorlijke inspanning om het huishouden draaiend te houden en voor onze peuter te zorgen.

Aan de ene kant moet baby er zsm uit, anderzijds krijg ik het dan ook weer drukker haha
Ergens wel, maar wel anders druk en met een lijf dat weer wat meer kan handelen.
Ik zit nu lekker in het zonnetje fruit te eten met peuter, de was hangt buiten. Kom maar door met die lente. O+

Irritatie, gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat ze er is en hopelijk heeft je vriendin een voorspoedig herstel!
  Official ESF Kreviewer woensdag 6 maart 2024 @ 11:43:26 #282
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212717109
Gefeliciteerd! En inderdaad een mooie naam!
pi_212726346
Gefeliciteerd, Irritatie!
pi_212793557
@_Lily_ hoe gaat het nu?
pi_212805439
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 02:21 schreef Smart_ass het volgende:
@:_lily_ hoe gaat het nu?
Uitgerekende datum gepasseerd maar nog geen baby haha.
En helemaal opgeslokt door de baby. Ik ben benieuwd hoe groot hij is, ik wed groter dan mn oudste.
Ik ben zelf niet groot (1.60m) en van mn borst tot aan mn blaas ben ik 1 en al baby. Doet best pijn. En elke 2 uur plassen, ook ‘s nachts
pi_212805555
Ugh ja dat plassen ‘s nachts.. :'( Hoe groot was J? Hij kwam ergens met 38 weken als ik het me goed herinner?

Sterkte nog eventjes, je bent er bijna!!
pi_212805561
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Klinkt als een heftige ervaring, vooral dat stuk met de anus. Brrrrrr

Klinkt verder een beetje zoals mijn bevalling van de oudste.
Werd ook ingeleid en had ook zowel ballon en misoprostol nodig. Mijn weeen kwamen niet zelf op gang dus ik moest aan het infuus met weeenopwekkers. Toen werd het meteen zo verschrikkelijk dat ik na 2 uur al om een ruggeprik heb gevraagd bij 4cm ontsluiting.
Daarna gecruised tijdens de bevalling tot ie eruit was

Kleine ruptuur, geen hulpmiddelen
Alleen al om dit soort verhalen begin ik nooit aan kinderen gadverdamme man
pi_212806697
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 02:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ugh ja dat plassen ‘s nachts.. :'( Hoe groot was J? Hij kwam ergens met 38 weken als ik het me goed herinner?

Sterkte nog eventjes, je bent er bijna!!
J was 3,1 kg en kwam inderdaad bij 38 weken. Niet geweldig groot!
Deze werd door de verloskundige groter geschat en voelt ook groter aan in m’n buik. Minder ruimte om te ademen haha
pi_212812516
Laatste weekje tot het inleiden. De dagen vliegen echt voorbij. Ik heb er zo’n zin in. O+
  woensdag 13 maart 2024 @ 18:08:49 #291
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212812538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:06 schreef Myraela het volgende:
Laatste weekje tot het inleiden. De dagen vliegen echt voorbij. Ik heb er zo’n zin in. O+
Fijn om te horen.
Nog even volhouden.

Vlot het huis een beetje?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212813299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Fijn om te horen.
Nog even volhouden.

Vlot het huis een beetje?
We krijgen morgen de sleutel. Dus dan kan de stukadoor in ieder geval aan de slag.
pi_212815080
Hopelijk meldt hij zich snel Lily!

En Myraela echt aftellen nu dus, spannend!

Aan de ene kant vliegt de tijd en andere kant kan het me niet snel genoeg gaan tot de baby er is. Lekker dubbel.
pi_212828563
Meld met baby uit de buik! L is vanochtend ineens geboren na een snelle bevalling.
Van 3 naar 10cm ontsluiting in 5 uurtjes, dat heb ik wel gevoeld.
Persfase slechts 5 minuten, echt gekkenwerk.
Kleine ruptuur.

Ik was al door de verloskundige gewaarschuwd dat dit kon gebeuren omdat het wellicht bij mijn lichaam hoort. De oudste ging in 6 uur en een kwartier persen.

Heeft z’n voor- en nadelen. Zo weer op de been gelukkig. Maar man, wat heeft de onderkant het zwaar te verduren na zo’n geweld. Maar ik ben heel blij dat t allemaal zonder problemen is gegaan en we gezegend zijn met 2 gezonde zoontjes
pi_212828717
Gefeliciteerd! En wat een snelheid inderdaad!
  donderdag 14 maart 2024 @ 22:41:56 #296
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212830713
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed! O+
  donderdag 14 maart 2024 @ 22:42:33 #297
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212830726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:54 schreef _Lily_ het volgende:
Meld met baby uit de buik! L is vanochtend ineens geboren na een snelle bevalling.
Van 3 naar 10cm ontsluiting in 5 uurtjes, dat heb ik wel gevoeld.
Persfase slechts 5 minuten, echt gekkenwerk.
Kleine ruptuur.

Ik was al door de verloskundige gewaarschuwd dat dit kon gebeuren omdat het wellicht bij mijn lichaam hoort. De oudste ging in 6 uur en een kwartier persen.

Heeft z’n voor- en nadelen. Zo weer op de been gelukkig. Maar man, wat heeft de onderkant het zwaar te verduren na zo’n geweld. Maar ik ben heel blij dat t allemaal zonder problemen is gegaan en we gezegend zijn met 2 gezonde zoontjes
Wow wat snel, gefeliciteerd!
  donderdag 14 maart 2024 @ 22:54:21 #298
346653 Ceviche
pi_212830938
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed! O+
:o jeetje dat is ook wel schrikken! Maar wat fijn dat het goed gaat!
pi_212831103
Gefeliciteerd @Nanukerst! Wat fijn dat het goed gaat! Hopelijk groeit ze snel en mogen jullie snel naar huis! *O*
  donderdag 14 maart 2024 @ 23:17:57 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212831283
quote:
Wow, dat is zeker schrikken. Fijn dat alles goed gaat ondanks prematuur. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Lilly ook gefeliciteerd! Wat een stortbevalling
pi_212831353
quote:
Gefeliciteerd jullie! Fijn dat jullie het goed maken, maar wat een schrik joh :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')