Ah, thanks! Zit veel in zeg! Erg weinig van wat wij gebruiken, dus ik laat m aan me voorbij gaan.quote:Op maandag 25 december 2023 18:16 schreef Nolita het volgende:
Op naar de 2024 baby's!![]()
Wie mag ik nog toevoegen aan de op? Staan er best wat nog niet tussen volgens mij.![]()
Kruidvat is inderdaad ipv de eerdere gratis tas. Je betaald wel verzendkosten, tenzij je boven een bepaald bedrag / producten met gratis verzending besteld.
Dit was de inhoud:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 december 2023 21:41 schreef MegaKonijn het volgende:
Gister een positieve test. Voelt toch een beetje als een kerstcadeautje. Nu nog afwachten tot de 7 weken echo.
De vorige zwangerschap heb ik bijna niet meegepost hier, vanwege de heftigheid van alles. Hopelijk is het deze keer anders
Dankjewel!quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:30 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Wat maakte je vorige zwangerschap zo heftig?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 27 december 2023 08:31 schreef MegaKonijn het volgende:
[..]
Dankjewel!
Met zeven weken was ik al extreem moe en misselijk. Veel last gehad van maagzuur, hoofdpijn en bekkeninstabiliteit. Ook nog te maken gehad met nierbekkenontsteking, zwangerschapsvergiftiging en pre- en postnatale depressie. Ook was het net na de geboorte even spannend of alles wel goed ging/zou komen met onze zoon.
Onze zoon is nu een gelukkige, blije peuter van net twee
Wat fijn! Scheelt toch weer, die 2 wekenquote:Op woensdag 27 december 2023 17:29 schreef Flav het volgende:
Vanmiddag een mooie termijn echo gehad![]()
Bleek al 12 weken en 1 dag te zijn, wat een verschil met een echo van 10 weken.
Echt al een mini mensje met lange beentjes.
Wat een effortpostquote:Op maandag 25 december 2023 18:16 schreef Nolita het volgende:
Op naar de 2024 baby's!![]()
Wie mag ik nog toevoegen aan de op? Staan er best wat nog niet tussen volgens mij.![]()
Kruidvat is inderdaad ipv de eerdere gratis tas. Je betaald wel verzendkosten, tenzij je boven een bepaald bedrag / producten met gratis verzending besteld.
Dit was de inhoud:
[ afbeelding ]
Scherp! Is nu volgens bij Nanukerst, maar ik kan de op niet meer wijzigen helaas.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:30 schreef Troel het volgende:
Was het prematurepakket niet weg bij Bertha inmiddels?
Ik vond opvallend dat het mini-mensje al zoveel bewoog! Maar heel mooi om te zien inderdaadquote:Op woensdag 27 december 2023 17:29 schreef Flav het volgende:
Vanmiddag een mooie termijn echo gehad![]()
Bleek al 12 weken en 1 dag te zijn, wat een verschil met een echo van 10 weken.
Echt al een mini mensje met lange beentjes.
Bij mijn verloskundigenpraktijk bieden ze wel centering pregnancy aan; dan zijn eigenlijk alle controles niet meer individueel maar in een groep en een voordeel daarvan is inderdaad ook dat je gelijk veel mensen kent die in dezelfde (zwangerschaps)fase zitten en die na de zwangerschap ook vaak contact houden. Heeft zeker zo zijn voordelen!quote:Op donderdag 28 december 2023 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vandaag ook weer iets geboekt wat je in Nederland niet ziet: Antenatal classes.
Je hebt in het VK niet een verloskundige die je de eerste dagen na de geboorte komt helpen of ondersteunen, maar je hebt hebt wel antenatal classes. Daar leren ze je over hoe een baby te verzorgen. Hoe baden, voeden, slapen etc. Het grootste voordeel wat je er van hebt, volgens verschillende vrienden van ons, is dat je met een groep andere ouders-to-be bent, die allemaal rond dezelfde tijd bevallen. Veel hebben er goede vrienden aan overgehouden, en vooral de moeders doen veel samen na de geboorte tijdens hun moederschapsverlof.
Overigens kennen de ouders van mijn beste vriend elkaar ook zo ongeveer, en gingen geregeld baby-zwemmen. Ken die gozer dus al letterlijk mijn hele leven.
Jeetje, dat is wel erg veel alles bij elkaar. Ben je van alles goed hersteld? Sta je nu onder extra controle ivm de pre-eclampsie?quote:Op woensdag 27 december 2023 08:31 schreef MegaKonijn het volgende:
[..]
Dankjewel!
Met zeven weken was ik al extreem moe en misselijk. Veel last gehad van maagzuur, hoofdpijn en bekkeninstabiliteit. Ook nog te maken gehad met nierbekkenontsteking, zwangerschapsvergiftiging en pre- en postnatale depressie. Ook was het net na de geboorte even spannend of alles wel goed ging/zou komen met onze zoon.
Onze zoon is nu een gelukkige, blije peuter van net twee
In het kader van 'it takes a village' vind ik dit echt geniaal.quote:Op donderdag 28 december 2023 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vandaag ook weer iets geboekt wat je in Nederland niet ziet: Antenatal classes.
Je hebt in het VK niet een verloskundige die je de eerste dagen na de geboorte komt helpen of ondersteunen, maar je hebt hebt wel antenatal classes. Daar leren ze je over hoe een baby te verzorgen. Hoe baden, voeden, slapen etc. Het grootste voordeel wat je er van hebt, volgens verschillende vrienden van ons, is dat je met een groep andere ouders-to-be bent, die allemaal rond dezelfde tijd bevallen. Veel hebben er goede vrienden aan overgehouden, en vooral de moeders doen veel samen na de geboorte tijdens hun moederschapsverlof.
Overigens kennen de ouders van mijn beste vriend elkaar ook zo ongeveer, en gingen geregeld baby-zwemmen. Ken die gozer dus al letterlijk mijn hele leven.
Ik heb het aangepastquote:Op woensdag 27 december 2023 19:57 schreef Nolita het volgende:
[..]
Scherp! Is nu volgens bij Nanukerst, maar ik kan de op niet meer wijzigen helaas.
Het heeft een hele tijd geduurd, maar ik ben redelijk hersteldquote:Op donderdag 28 december 2023 13:25 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Jeetje, dat is wel erg veel alles bij elkaar. Ben je van alles goed hersteld? Sta je nu onder extra controle ivm de pre-eclampsie?
Met welke termijn had je de PE? Ik heb twee keer heftig hellp gehad en volg nu het vasculair zorgpad in het MUMC, gericht op zwangerschappen na een eerdere hellp of pe. Er ligt een vrij duidelijk plan met aanbevelingen voor deze groep vrouwen, waaronder gebruik van bepaalde medicatie. Mogelijk dat een en ander wel afhangt van hoe het de eerdere keer verliep, dat weet ik niet zo goed. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij je zorgverleners, dat scheelt al de helft.quote:Op vrijdag 29 december 2023 00:09 schreef MegaKonijn het volgende:
[..]
Het heeft een hele tijd geduurd, maar ik ben redelijk hersteldIk denk nu wel erg vaak aan de vorige zwangerschap en hoe ik me toen voelde.. da's wel pittig.
Er komt inderdaad extra controle. Donderdag gaan we naar de verloskundige om alles weer even door te nemen en het plan bespreken. Ik zit weer bij dezelfde praktijk, dat maakt me wel wat rustiger.
En?!quote:Op donderdag 28 december 2023 23:21 schreef Kiid het volgende:
Nog 3 dagen wachten tot we weten wat het geslacht is. Ben heel erg benieuwd, vandaag het gender reveal vuurwerk opgehaald. Leuke manier om het op die manier te kunnen doen.
Ik hoop een meisje, maar heb de naam van de jongen "verzonnen". Mijn vriendin hoopt een jongen, maar heeft de naam van het meisje verzonnen. Dus wat dat betreft is het een win-win situatie.
Het is een meisje <3quote:
Dankjewel en lief dat je ernaar vraagt!quote:Op maandag 1 januari 2024 17:39 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat leuk, gefeliciteerd!Nog een meisje erbij in dit topic! Gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar een voorkeur hebben voor een bepaald geslacht mag gewoon hoor. Dat had mijn vriend ook na twee meiden, maar die is ondertussen helemaal content met het idee dat hij voor altijd een girl dad blijft
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤️❤️
Met 31 weken begon ik me heel beroerd te voelen, maar zat ik steeds op de grens met m'n waarden. Bij 37 weken er overheen. Fijn dat er een duidelijk plan is! Gaat het goed? Bij mij hebben ze het de vorige keer gehad over medicatie tegen de hoge bloeddruk, maar of dat wordt doorgezet hoor ik donderdag waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:26 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Met welke termijn had je de PE? Ik heb twee keer heftig hellp gehad en volg nu het vasculair zorgpad in het MUMC, gericht op zwangerschappen na een eerdere hellp of pe. Er ligt een vrij duidelijk plan met aanbevelingen voor deze groep vrouwen, waaronder gebruik van bepaalde medicatie. Mogelijk dat een en ander wel afhangt van hoe het de eerdere keer verliep, dat weet ik niet zo goed. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij je zorgverleners, dat scheelt al de helft.
Mooi man, gefeliciteerd!quote:Op maandag 1 januari 2024 17:06 schreef Kiid het volgende:
[..]
Het is een meisje <3
Heel mooi moment geweest! Rond een uur of 9 zijn we met de hele groep naar buiten gegaan. Mijn oom was de enige die het wist en heeft toen de juiste vuurwerk box gepakt. We hadden uiteraard een blauwe/roze, maar van de buitenkant identiek aan elkaar dus het was een verrassing tot het laatste moment.
Ik wilde ook graag een meisje al is het cliché waar dat een goede gezondheid het belangrijkste is, meisje of jongen maakt eigenlijk niet uit...
Allebei spannend!quote:Op donderdag 4 januari 2024 07:50 schreef MegaKonijn het volgende:
Vandaag gaat onze zoon voor het allereerst naar de opvang en daarna gaan vriend en ik door naar de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik ben benieuwd of en wat er te zien is.
Ik weet niet waar ik zenuwachtiger voor ben; de opvang of de verloskundige
De opvang ging in ieder geval goed! Hij had er niet heel veel moeite mee toen we weg gingen. Wel was ie tussendoor even verdrietig geweest en had ie ons lopen zoeken. Toen we hem kwamen ophalen wilde ie niet mee naar huis, dus ik denk dat ie het wel naar z'n zin had :pquote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:17 schreef _Lily_ het volgende:
Hoe ging het megakonijn? Is zeker een spannende dag!
Oh, dat is niet de echo waar je op hoopt natuurlijkquote:Op zondag 7 januari 2024 23:10 schreef MegaKonijn het volgende:
[..]
De opvang ging in ieder geval goed! Hij had er niet heel veel moeite mee toen we weg gingen. Wel was ie tussendoor even verdrietig geweest en had ie ons lopen zoeken. Toen we hem kwamen ophalen wilde ie niet mee naar huis, dus ik denk dat ie het wel naar z'n zin had :p
De echo was niet erg duidelijk. We weten niet precies hoe ver ik ben.. we zagen een vruchtzakje, maar dat was het eigenlijk. Er leek wel een aanleg te zitten, maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen. De 15e moet ik terug en dan hebben we hopelijk meer duidelijkheid. We hopen maar dat we te vroeg waren voor een echo.
Hier gaat alles goed. Afgelopen week druk was shoppen voor de babykamer & aanvullende spullen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik sluit me aan bij Nanukerst, hopelijk krijgen jullie de 15e een mooie echo te zien, MegaKonijn!
Ik meende me te herinneren dat er ook ud’s in januari waren, maar dat heb ik blijkbaar verkeerd onthouden. Wel een kort lijstje zo hoor.
Hoe gaat het verder met iedereen?
Ja, precies dat. Al die wagens lijken op elkaarquote:Op donderdag 11 januari 2024 15:57 schreef Smart_ass het volgende:
Ja lastig is dat, er zijn ook zoveel opties natuurlijk en veel lijkt wel op elkaar denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |