abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212277903
Lekker eigenwijs inderdaad, hopelijk lukt de versie maandag!

Nog 3 weken dan begint mijn verlof en ik kijk er inmiddels best naar uit. Mijn bekkenklachten nemen toe, gisteren een slechte dag, kon wel janken. Nog maar meer alert zijn op voldoende afwisseling (bewegen/zitten) door de dag heen. Vandaag voelt het weer ietsjes beter.
Verder ben ik vooral heel nieuwsgierig en kijk ik erg uit naar het moment dat we haar in de armen kunnen sluiten. O+
pi_212279626
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk @:Ceviche ! @:Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @:_Lily_ ondertussen met verlof?
Ik ben met verlof ja! Heel fijn want ik kon t bijna niet meer aan. Heb tot het eind 45u per week gewerkt.
Ben nog erg aan het bijkomen, heb veel harde buiken. Ik hoop dat die weggaan nu ik kan rusten. Ook veel vocht vasthouden en bekkenpijn
Weer spannend, afwachten
pi_212282091
Zo, long time no see! Zwangerschapsverlof met een peuter is haast geen verlof te noemen, ik heb het in elk geval als heel anders ervaren. Desondanks toch nog wel veel in het huishouden kunnen doen voor de komst.

Daarover gesproken, afgelopen dinsdag ben ik bevallen van een gezond meisje. Zo niet verwacht want had geen klachten of iets. De bevalling was er één uit het boekje en het herstel is goed. Ik stond de volgende dag alweer het huishouden te doen en heb gisteren zelfs mijn oudste van de kinderopvang gehaald.
pi_212284807
Gefeliciteerd Mahra! Fijn dat alles goed en vlot verlopen is en dat je goed herstelt. Hoe vindt de peuter het?

Ik denk ook niet dat verlof me veel extra rust gaat brengen. Maar mentaal niet meer voor het werk aan hoeven staan scheelt wel. Moet verder 5 dagen per week op tijd op om de 6 jarige naar school te brengen. De peuter gaat 2 dagen naar de opvang, dus iig wel 2 dagen per week voor mezelf. Die ik vast met allerlei klusjes volplan, al ben ik van plan om ook echt ontspanning in te bouwen.
Bij de 2de kreeg ik verlof in corona tijd en zaten we in een rigoureuze verbouwing en eigenlijk al 3 maanden op elkaars lip door de lockdown, dat was helemaal weinig verlof gevoel.
pi_212288115
Verlof met al een kind rondlopen is echt heel anders ja. Veel minder rust. Toch voelt het wel als verlof. Het feit dat je niet meer hoeft te werken geeft gewoon zoveel ruimte (we laten de opvang van peuter gewoon doorgaan)
pi_212291652
Gefeliciteerd Mahra! En fijn dat de bevalling zo soepel verlopen is.
  zondag 4 februari 2024 @ 14:16:58 #157
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212293259
Gefeliciteerd Mahra! Wat ontzettend fijn dat het herstel zo snel gaat!
pi_212293291
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk @:Ceviche ! @:Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @:_Lily_ ondertussen met verlof?
Wij krijgen nog een jongetje O+
Een meisje was natuurlijk ook leuk geweest met 3 grote broers maar ergens ben ik er blijer om dat we nog een jongetje krijgen :@
  zondag 4 februari 2024 @ 14:27:28 #159
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212293437
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:18 schreef Flav het volgende:

[..]
Een meisje was natuurlijk ook leuk geweest met 3 grote broers maar ergens ben ik er blijer om dat we nog een jongetje krijgen :@
Leuk, gefeliciteerd :)
pi_212295819
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:18 schreef Flav het volgende:

[..]
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisje O+. Is bekend ofzo en handig qua kleding :P.
pi_212314599
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisje O+. Is bekend ofzo en handig qua kleding :P.
Ja precies haha, het is bekend en voelt vertrouwder ofzo haha. Beetje raar uit te leggen, en indd handig qua kleding :P
pi_212325485
Iemand ervaring met de 4d pret echo? Mijn vriendin wilde dat graag doen. Voor mij hoeft het niet per se, maar ben er natuurlijk ook niet op tegen
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_212325551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met de 4d pret echo? Mijn vriendin wilde dat graag doen. Voor mij hoeft het niet per se, maar ben er natuurlijk ook niet op tegen
Wij hebben 3D/4D gedaan ja. Vond het vooral fijn om weer eens te kijken want vanaf 20 weken heb je echt nog maar bar weinig echo’s. Was daarnaast ook echt wel tof om haar te zien bewegen, het werd er weer een stukje echter van.
pi_212327557
Gefeliciteerd Mahra met je 2e dochter!

Hier ook met 27 weken 3D echo’s gemaakt bij beide kinderen. Mooie plaatjes voor in de fotoboeken en heel fijn om de baby weer eens te zien
pi_212330401
Wij doen ook een 4d pretecho.
Maar dat is alleen omdat we deze gratis aangeboden krijgen van het Echocentrum.
Zij doen dat schijnbaar bij iedereen die voor de 4e keer bij ze komt.
Anders had ik het niet gedaan, tis best prijzig.
Bij de vorige zwangerschappen ook niet gedaan.
  woensdag 7 februari 2024 @ 12:01:04 #166
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212330458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef Kiid het volgende:
Ik heb het bij de eerste twee gedaan, vond het heel erg leuk om al een glimp van het gezichtje te zijn. Kon ze ook beide na de geboorte al herkennen aan de hand van die echo's. O+ Bij deze doen we het niet: ik krijg echt al idioot veel echo's, heeft geen meerwaarde voor ons.
pi_212330870
Wij hebben het alleen deze derde zwangerschap gedaan. De grote zussen meegenomen. Daar kunnen ze toch meer op herkennen dan een normale echo. Gedaan naar aanleiding van de tweede zwangerschap waarbij ze tijdens een groeiecho even 3d beeld lieten zien. Idd leuk om later de gelijkenis te zien. Voor mijn vriend hoefde het ook niet zo, maar ik vond het wel tof.
Toevallig kreeg ik vorige week tijdens de groeiecho ook weer even de baby in 3d te zien. O+
pi_212330881
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
3 meisjes... Sterkte aan je vriend.
pi_212331158
Mijn vriendin en ik verwachten ook een kindje!

Hebben het alleen nog met vrienden gedeeld die niet bij ons in de buurt wonen maar waar we wel heel close mee zijn. Het voelt allemaal zo onwerkelijk, tweede ronde was het raak. Drie verschillende testen gedaan en allemaal positief. Mijn vriendin is nu 5,5 week onderweg. Ik heb gister al gebeld voor kraamzorg, dat voelt raar om nu al te regelem (en was toch echt hoognodig, wat een ellende die personeelstekorten!) want voor mijn gevoel begint het pas écht met de achtweken-echo...het is voor ons overigens de eerste, dus dat maakt het ook wat spannend. Proberen nu vooral te genieten van de voorpret maar nogmaals, dat zal na de eerste echo pas echt gaan lukken.

Al met al kijk ik er wel ontzettend naar uit, maar we hebben de positieve test pas net een beetje verwerkt
pi_212331511
Ah, leuk om te horen dat jullie allemaal een leuke ervaring ermee hebben! Het lijkt me ook wel leuk om een wat beter beeld te zien. Maar ik zou het ook weer niet als gemis zien omdat het +- nog een week of 10/15 is voordat ze er daadwerkelijk is.

Vandaag ook een controle echo gehad in het ziekenhuis. Alles was goed met de baby. Nu hoeven we ook niet meer terug te komen in het ziekenhuis. Mijn vriendin heeft nu geen last meer van HG en geen medicatie meer nodig.

Dus nu kunnen we eindelijk gewoon naar de verloskundige. Daar zijn we nog niet geweest omdat mijn vriendin al vrij snel last kreeg van HG en daardoor enkel alles via het ziekenhuis geweest.
Dag knapste man van FOK!
pi_212331529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:07 schreef ISVV het volgende:

Hebben het alleen nog met vrienden gedeeld die niet bij ons in de buurt wonen maar waar we wel heel close mee zijn. Het voelt allemaal zo onwerkelijk, tweede ronde was het raak. Drie verschillende testen gedaan en allemaal positief. Mijn vriendin is nu 5,5 week onderweg. Ik heb gister al gebeld voor kraamzorg, dat voelt raar om nu al te regelem (en was toch echt hoognodig, wat een ellende die personeelstekorten!) want voor mijn gevoel begint het pas écht met de achtweken-echo...het is voor ons overigens de eerste, dus dat maakt het ook wat spannend. Proberen nu vooral te genieten van de voorpret maar nogmaals, dat zal na de eerste echo pas echt gaan lukken.

Al met al kijk ik er wel ontzettend naar uit, maar we hebben de positieve test pas net een beetje verwerkt
Gefeliciteerd!

Het voelt inderdaad raar om dat al zo vroeg te moeten regelen. We hebben de opvang ook al moeten regelen. Dat was al helemaal gek om al naar de kinderopvang te gaan terwijl ze amper 12 weken in de buik zat.
Dag knapste man van FOK!
pi_212332472
quote:

Gefeliciteerd! En inderdaad, eerste wat wij deden was kinderopvang regelen, en die hadden plek 10 maanden na uitgerekende geboortedatum toen m'n vriendin net 6 weken zwanger was.
pi_212333621
Was de versie succesvol, @Irritatie100 ?

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik voel haar niet bijster veel, maar dat voelde ik die andere meiden eigenlijk ook niet, dus ik maak me niet teveel zorgen. Afspraak met de gynaecoloog is verplaatst naar begin volgende maand. Ik heb een navelbreuk en wil met haar overleggen of dat eventueel gefixt kan worden tijdens de keizersnede. En ik hoop eigenlijk ook tijdens die afspraak de keizersnede gepland te hebben :Y.
pi_212334049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:41 schreef Kiid het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Het voelt inderdaad raar om dat al zo vroeg te moeten regelen. We hebben de opvang ook al moeten regelen. Dat was al helemaal gek om al naar de kinderopvang te gaan terwijl ze amper 12 weken in de buik zat.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! En inderdaad, eerste wat wij deden was kinderopvang regelen, en die hadden plek 10 maanden na uitgerekende geboortedatum toen m'n vriendin net 6 weken zwanger was.
Nou dit dus, wij zijn er nu ook vroeg bij maar ik ga morgen toch maar eens bellen voor opvang. Over een paar maanden ben ik mezelf dankbaar, mits alles goed gaat natuurlijk. We wonen in omgeving Nijmegen, hier schijnt het drama te zijn.

Dit klinkt misschien gek, want we weten het nu precies een week, maar heb het idee dat we er al een maand mee bezig zijn. Het beheerst je gedachten gewoon continu, daardoor lijkt het langer.
pi_212334169
quote:

Tof, gefeliciteerd!!
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:35 schreef Smart_ass het volgende:
Was de versie succesvol, @:irritatie100 ?

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik voel haar niet bijster veel, maar dat voelde ik die andere meiden eigenlijk ook niet, dus ik maak me niet teveel zorgen. Afspraak met de gynaecoloog is verplaatst naar begin volgende maand. Ik heb een navelbreuk en wil met haar overleggen of dat eventueel gefixt kan worden tijdens de keizersnede. En ik hoop eigenlijk ook tijdens die afspraak de keizersnede gepland te hebben :Y.
Voordat ze gingen beginnen met de versie gingen ze eerst weer kijken met de echo en het kindje was alweer zelf de juiste kant op gedraaid _O- Op zich prima dus :P

Enige is dat de indaling nog totaal niet begonnen is en we zijn overmorgen alweer bij de 37 weken aanbeland, dus hopelijk komt dat nog goed. En het zou me ook niet verbazen als ie gewoon vrolijk door blijft gaan met koppeltje duikelen en straks weer in stuit ligt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')