abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 januari 2024 @ 15:59:13 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212079033
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier hadden we ook een baby in stuit, eigenlijk continu zo gelegen. De echo bij 30 weken was dat nog steeds zo en toen begon de gynaecoloog er ook over dat als het bij de volgende echo nog steeds zo zou liggen we moesten gaan draaien. Mijn vriendin zat niet zo op het draaien te wachten, maar ze had het wel over iets dat Moxa-therapie heet. Ik vond het allemaal nogal zweverig gelul, het was iets met acupunctuur, lichaamsbanen en al dat soort gebeuren waar ik totaal niet in geloof. Maar goed, zij had zoiets van "baat het niet dan schaadt het niet" dus ze is daar toch heen gegaan. Ze kreeg wat naalden in haar lijf, er werd een brandend kooltje onder haar teen gehouden en eigenlijk zat ik er continu met een :') op m'n gezicht bij. Maar die avond voelde ze de baby echt enorm veel meer dan gebruikelijk bewegen. De ochtend erna hadden we de groeiecho bij 32 weken en warempel, de baby was nog gedraaid ook en ligt nu goed.
:') klinkt als een happy accident en puur toeval, maar mooi dat het heeft gewerkt.
pi_212079045
quote:
6s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef Kreator het volgende:

[..]
:') klinkt als een happy accident en puur toeval, maar mooi dat het heeft gewerkt.
Daar ga ik ook nog steeds vanuit ja. Maar ja, ga maar eens tegen de logica van een zwangere vrouw in... :P
pi_212079231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed nieuws @:MegaKonijn. Wij kregen ook een scan in de 7e week, en zo'n kloppend hartje raakte me toch meer dan ik dacht.
Ja, het is echt heel bijzonder he. Vind het vooral wat dat het zo bizar klein is, maar al wel een kloppend hartje heeft, haha.

OT: hier gaat het nu wel. Rond deze periode bij de vorige zwangerschap was ik al echt niks meer waard. Nu ben ik wel erg moe en vooral misselijk, maar het valt me nog mee. We hebben nu natuurlijk een peuter rondlopen, dus die zorgt er wel voor dat je bezig blijft en doet :')

Omdat de termijnecho nog best lang op zich laat wachten, heb ik met de vk afgesproken over twee weken weer even langs te komen en te kijken. Dat is wel fijn.
pi_212083260
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Flav het volgende:
Is dat normaal bij een 'stuit' keizersnede?
Hier mag je de volgende dag al naar huis, is sinds een tijdje een nieuw protocol.
Schijnt beter te zijn voor het herstel.

Ik moest na m'n spoedkeizersnede ook 2 nachten blijven maar dat zou deze keer dus niet zo zijn.
Je krijgt meer pijn medicatie en 24u na de operatie mag je naar huis.
Dat wisselt, ik moest twee dagen blijven, collega in een ander ziekenhuis mocht de volgende dag weg. We waren in dezelfde maand bevallen. Nou moet ik er wel bijzeggen dat bij mij de POP-poli opgetrommeld was omdat ik een prenatale depressie ontwikkelde in de laatste weken. :+
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 11:58 schreef Kreator het volgende:
Het draaien van de baby is niet gelukt, was nog een heel gedoe.

Volgende week afspraak maken voor een keizersnee. Vanmorgen om tien uur binnengewandeld en we mogen rond 13 pas weer weg.
Balen dat het niet gelukt is! Hoe zijn jullie eronder?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:49:21 #106
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212141066
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding? Ik wilde, als alles goed bleek met de baby, lekker langs de prenatal en daar gewoon maar wat passen maar die blijkt dus helemaal niet meer in de buurt te zitten. Nu zag ik dat bonprix ook wel zwangerschapskleding heeft maar dat is niet altijd even goede kwaliteit, en veel is van die overduidelijke voedingskleding (op zich niks mis mee maar niet wat ik nu zoek).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tweedehands wat shirtjes aangeschaft maar die waren niet langer dan gewone shirtjes dus waren heel snel te kort.
Vandaar mijn voorkeur om naar een fysieke winkel te gaan.

Ik ben niet op zoek naar een hele garderobe maar een mooi shirt of fijne broek zou toch wel fijn zijn.
pi_212141360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Ceviche het volgende:
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding? Ik wilde, als alles goed bleek met de baby, lekker langs de prenatal en daar gewoon maar wat passen maar die blijkt dus helemaal niet meer in de buurt te zitten. Nu zag ik dat bonprix ook wel zwangerschapskleding heeft maar dat is niet altijd even goede kwaliteit, en veel is van die overduidelijke voedingskleding (op zich niks mis mee maar niet wat ik nu zoek).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tweedehands wat shirtjes aangeschaft maar die waren niet langer dan gewone shirtjes dus waren heel snel te kort.

Ik ben niet op zoek naar een hele garderobe maar een mooi shirt of fijne broek zou toch wel fijn zijn.
Ik kon bij H&M goed slagen voor t-shirts destijds en ik had twee spijkerbroeken van Mamalicious.
pi_212141824
Ik heb toch veel online gekocht. Wel eerst bij prenatal broeken gepast (moet er ook 50 km voor rijden, heb het volgens mij eens met werk of ikea gecombineerd).
H&m in de buurt, maar die broek was na 1 keer dragen kapot dus geld teruggekregen en online nog een prenatal broek gekocht.
Heb de broeken dus van prenatal merk, bovenkleding ook van prenatal en verder bij aboutyou mommalicious (trui/shirt) en noppies (jurk) gekocht (in de aanbieding). Ik gunde me wat niet voedingskleding inderdaad, aangezien ik daar straks wss nog lang genoeg in moet lopen. De vorige zwangerschappen was ik uitgerekend in de zomer dus had vrijwel geen warme kleding.
Shirts en jurkjes bestel ik altijd in M en heb nog nooit wat terug hoeven sturen omdat het niet pastte / goed zat.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 januari 2024 @ 15:54:21 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212141876
Gelukkig doet het ziekenhuis zijn naam weer eer aan. 40 minuten wachten om vervolgens niet te horen wanneer de keizersnede is want dat horen we vd week via mail.
En nog even opnieuw bloedprikken want die van vd week 'staat niet in het systeem'.

:')
pi_212141993
Ik leef in zwangerschapsleggings en oversized truien van zowel mezelf als vriend :7 . Maargoed ik hoef er verder ook niet representatief uit te zien dus dat scheelt, deze leggings gaan namelijk ook al een derde ronde mee dus het kan nog nèt :D.
pi_212142025
Ik had het geluk een noppies winkel in de buurt te hebben dus ben daar wezen passen voor een fijne broek. Verder inderdaad H&M en kocht bijna alles tweedehands op Vinted. Heb daardoor alleen wel een beetje asociaal veel want “het kost toch bijna niks”. :@
pi_212142344
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Ceviche het volgende:

Vinted en wat basic shirts via Shein. C&A vond ik fijn voor jurkjes.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 23 januari 2024 @ 17:21:07 #113
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212142717
Ik heb ook gewoon een aantal wijdvallende longshirts gehaald die ik nu na de zwangerschap nog prima aan kan. Dus niet specifieke zwangerschapsshirts. Maar het meeste van mij kwam van bonprix.
Mankind must put an end to war, or war will put an end to mankind.
|| justdiggit.org ||
pi_212143009
Voor tops en truien ook wel fan van gewoon oversized normale dingen. Veel echte zwangerschapskleding vind ik best prijzig en tuttig.

Fijne jeans vond ik wel onmisbaar. En ik heb stiekem ook een veel te dure bevaloutfit gekocht. :’)
pi_212143080
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:54 schreef Kreator het volgende:
Gelukkig doet het ziekenhuis zijn naam weer eer aan. 40 minuten wachten om vervolgens niet te horen wanneer de keizersnede is want dat horen we vd week via mail.
En nog even opnieuw bloedprikken want die van vd week 'staat niet in het systeem'.

:')
Wat flut. Wat was dan nu het nut van de afspraak?

Ik was fan van het ziekenhuis door de enorm fijne begeleiding tijdens het ivf-traject. Maar het diabetesgedoe (ander ziekenhuis) vind ik ook maar matig. De diëtist was nog wel fijn en kundig, maar verder alleen de diabetes assistent die letterlijk alleen het vingerprikken kon uitleggen.

Niets over de uitslag van het bloedprikken. Pas over weken daadwerkelijk een diabetes verpleegkundige (telefonisch) spreken. Dus dan pas inhoudelijke vragen kunnen stellen. Volgende week wel een groeiecho. Misschien geeft dat dan tenminste nog iets meer informatie.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:19:25 #116
346653 Ceviche
pi_212143276
Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb gekeken op vinted maar dat is niet zo mijn ding, maar toen ik googelde of er een noppies-verkooppunt in de buurt zit kreeg ik reclame van de Lidl-webshop, en daar hebben ze sale 8-)
Dus toch een en ander online gekocht. Nu maar hopen dat het iets is :')
Indirect dus heel veel gehad aan jullie tips *O*
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:25:27 #117
346653 Ceviche
pi_212143341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:54 schreef Myraela het volgende:
Voor tops en truien ook wel fan van gewoon oversized normale dingen. Veel echte zwangerschapskleding vind ik best prijzig en tuttig.

Fijne jeans vond ik wel onmisbaar. En ik heb stiekem ook een veel te dure bevaloutfit gekocht. :’)
Oversized is natuurlijk ook gewoon prima, met mijn figuur dan, uiteindelijk heb je vooral iets langers en rekbaar nodig en dan ben je er al wel. Maar ik gunde mezelf nu wel wat luxe :+
Wat bedoel je met bevaloutfit? Soort comfortabel huispak of iets anders?
De vorige keer heb ik twee mooie nachthemden gekocht voor tijdens/na de bevalling, met knoopjes boven de borst. Leek me wel handig met borstvoeding. Maar toen was het zover en toen bleek dat van 1 nachthemd de knoopjes continu opensprongen en van de ander konden de knoopjes niet eens open }:|
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:29:13 #118
346653 Ceviche
pi_212143375
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik was fan van het ziekenhuis door de enorm fijne begeleiding tijdens het ivf-traject. Maar het diabetesgedoe (ander ziekenhuis) vind ik ook maar matig. De diëtist was nog wel fijn en kundig, maar verder alleen de diabetes assistent die letterlijk alleen het vingerprikken kon uitleggen.

Niets over de uitslag van het bloedprikken. Pas over weken daadwerkelijk een diabetes verpleegkundige (telefonisch) spreken. Dus dan pas inhoudelijke vragen kunnen stellen. Volgende week wel een groeiecho. Misschien geeft dat dan tenminste nog iets meer informatie.
Wat ontzettend irritant zeg. Misschien hebben ze nog een andere diabetesassistent waar je wat meer aan hebt? Moet je helemaal naar het ziekenhuis voor alles, maar als de begeleiding zo minimaal is voelt dat ook onzinnig.
pi_212143530
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oversized is natuurlijk ook gewoon prima, met mijn figuur dan, uiteindelijk heb je vooral iets langers en rekbaar nodig en dan ben je er al wel. Maar ik gunde mezelf nu wel wat luxe :+
Wat bedoel je met bevaloutfit? Soort comfortabel huispak of iets anders?
De vorige keer heb ik twee mooie nachthemden gekocht voor tijdens/na de bevalling, met knoopjes boven de borst. Leek me wel handig met borstvoeding. Maar toen was het zover en toen bleek dat van 1 nachthemd de knoopjes continu opensprongen en van de ander konden de knoopjes niet eens open }:|
Een soort nachthemd met knoopjes inderdaad. Met een bijpassend dun badjasje erbij. Wilde vooral niet helemaal naakt hoeven liggen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 januari 2024 @ 18:47:51 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212143565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja geen idee. Niks. Bizar.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:51:37 #121
346653 Ceviche
pi_212143605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Een soort nachthemd met knoopjes inderdaad. Met een bijpassend dun badjasje erbij. Wilde vooral niet helemaal naakt hoeven liggen.
Ah, klinkt wel als een mooi setje :) is ook belangrijk dat je je goed voelt qua kleding op zo'n moment :Y
Ik moest onverwachts nog naar het ziekenhuis en was echt drama met melkvlekken en te weinig kleding :N
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:53:52 #122
346653 Ceviche
pi_212143632
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:47 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ja geen idee. Niks. Bizar.
Serieus? Gewoon van, hoe gaat het, wel goed, je moet opnieuw bloedprikken en je hoort het nog? Lekker frustrerend :{
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:36:35 #123
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212150850
Zwangerschapskleding vind ik heel erg lastig. De enige fysieke winkel hier waar ze dat hebben is H&M, daar hebben ze wel eens basics die redelijk zijn maar echt leuks heb ik daar nooit gevonden. Meestal speur ik online naar toffe dingen van de vaak wat duurdere merken en kijk ik vervolgens of dat op Vinted staat. Zo heb ik mijn ultieme jurkje, nieuwprijs 90 euro, voor 15 gescoord. *O*
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:41:32 #124
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212150891
Er is trouwens nu flinke sale bij Noppies!
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 januari 2024 @ 12:47:44 #125
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212152240
Nou, best gek. We weten wanneer ons kindje geboren gaat worden. De datum staat in de app.
pi_212152967
Wel fijn om een datum te hebben om naar uit te kijken toch?!

Ik ga volgende maand met de gynaecoloog in gesprek om het een en ander te verduidelijken, hopelijk kunnen we dan ook al een datum prikken zodat mijn moeder haar vlucht kan boeken hier naartoe :D.
pi_212153392
Lijkt mij idd heel apart om al een datum te hebben, zou m ook al best willen weten haha.

Iemand ervaring met vijfde ziekte en 30+ weken zwanger? Volgens mij is het parvo en daarop ben ik begin zwangerschap positief getest dus heb het al eens gehad. Ik lees verder dat het vooral in het eerste trimester effect kan hebben.
Vanochtend foto's naar de huisarts gestuurd van de oudste, maar nog altijd geen reactie. Ze heeft hele rode vlekkerige wangen en sinds gister ook armen, verder helemaal niet ziek. Als ik weet wat het is kan ik verder schakelen met de vk natuurlijk.
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 januari 2024 @ 14:59:50 #128
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212153405
quote:
17s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:11 schreef Smart_ass het volgende:
Wel fijn om een datum te hebben om naar uit te kijken toch?!
Zeker. Hadden liever paar dagen eerder gehad, maar is prima zo.
  donderdag 25 januari 2024 @ 18:53:53 #129
346653 Ceviche
pi_212167205
Ik werd vandaag nog gebeld door de klinisch geneticus, die was vergeten door te geven dat de afwijking die ze bij de nipt hebben gevonden in de placenta zou kunnen zitten en dat ze daarom adviseren om via de gynaecoloog groeiecho's en guo's te laten maken. Zo'n afwijking zou ervoor kunnen zorgen dat de placenta minder goed werkt en de baby een groeiachterstand krijgt.
Ik heb maar gezegd dat ze de papieren kan opsturen en dan bespreek ik het nog wel met mijn verloskundige, heb er eerlijk gezegd helemaal geen zin in, zeker niet als ik dan onder een gyn zou vallen voortaan (maar de geneticus wist niet of dat dan zo zou zijn).
Ben nog steeds ziek en ook gewoon moe van al het gedoe van de afgelopen tijd, ik heb er gewoon even geen ruimte voor. Zal je zien dat ze dan continue van die kleine afwijkingen zien die dan uiteindelijk niks betekenen enzo :')
pi_212168784
Groeiecho's en GUO kunnen gewoon via de verloskundige dus enkel daarom hoef je niet naar de gyn.
  donderdag 25 januari 2024 @ 20:51:55 #131
346653 Ceviche
pi_212169138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 20:28 schreef Elleska het volgende:
Groeiecho's en GUO kunnen gewoon via de verloskundige dus enkel daarom hoef je niet naar de gyn.
Echt? Dus gewoon even buurten in het ziekenhuis en dat is het? Dat zou echt super zijn, ben erg gesteld op mijn verloskundigenpraktijk :)
pi_212179208
Past misschien niet helemaal hier, maar we zijn nog zwanger. Meevaller voor ons. De kinderdagopvang in het VK gaat op de schop. Eerst wordt eerste 15 uur voor 3-4 jarigen 'gratis', later ook voor 0-2 jarigen, en wordt het uitgebreid tot 30 uur per week. Tegen de tijd dat de moederschapsverlof van mijn vriendin voorbij is zou eerste 30 uur opvang per week vergoed moeten worden. Dat gaat ons zo'n £500-600 netto per maand schelen.
De eerste reactie van mijn vriendin: "Oh, maar dan kunnen we best een tweede nemen!" :D
Ik sta daar voorlopig nog anders in (geen idee of dat verandert na de eerste, dus ik doe de deur niet dicht, maar wat mij betreft staat die nog niet open zeg maar). Eerst maar eens zien hoe het met zo'n eerste gaat.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 januari 2024 @ 20:46:12 #133
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212180497
Krijg altijd een beetje aarsjeuk als een man zegt dat "we zwanger zijn".
pi_212180868
Kan ook niet. De vrouw is zwanger, je bent samen in verwachting.
pi_212180908
Maar wel fijn verder van de opvang hoor. Dat zijn positieve vooruitzichten.
pi_212181596
Dat is inderdaad fijn, die vergoeding!
pi_212182295
mijn vrouw is 37 weken zwanger vandaag!

voldragen *G* en tevens ingedaald! :)
pi_212222064
Hier zitten we op 35,5 weken. We woonden nog niet samen, maar 2 weken geleden eindelijk verhuisd naar ons eigen huisje na maanden klussen. Het genieten van de zwangerschap kan dus eindelijk beginnen, al is het nog maar een paar weekjes *O*
Ook hier is de indaling zachtjes aan begonnen en bij 33 weken is het eindelijk vanuit stuit gedraaid naar een hoofdligging.

Met mijn vriendin gaat alles prima, die heeft vrijwel geen enkele klacht. Ze wordt alleen gek van hoe vaak ze moet plassen, zeker 's nachts omdat we geen wc boven hebben _O- Verder zou ze met alle liefde nog 10 weken zwanger zijn :D
Ze heeft wel last van hypertensie, maar met medicijnen is dat keurig onder controle. Normaal worden dames met hypertensie rond de 38 weken ingeleid, maar van de gyn mag ze gewoon tot 40 weken door blijven lopen als de bloeddruk netjes blijft (en dat blijft het). Vanaf nu moet ze ook iedereen op controle daarvoor.
Wel is 1 van de medicijnen Ascal, dat zorgt blijkbaar voor goede doorbloeding van de placenta enzo heb ik me laten vertellen, dus qua grootte zit ons kindje aan de bovenkant van alle curves en met sommige metingen zelfs boven de bandbreedte. Geschatte gewicht op basis van de metingen bij 35 weken was al ruim 3 kilo. Als ze doorloopt tot 40 weken betekent dat dat het kindje rond de 4 kilo zit bij de geboorte, maar ach.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:35:43 #139
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212222171
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:35 schreef wolfrolf het volgende:
mijn vrouw is 37 weken zwanger vandaag!

voldragen *G* en tevens ingedaald! :)
Wat een heerlijke mijlpaal! *O*
pi_212231481
Hier morgen weer een echo. Dan ben ik 9 weken. Schiet niet op :')

Als dat goed zit, dan gaan we een paar mensen inlichten dit weekend. Vroeg, maar merk dat het erg lastig is bij familie (ouders) die je regelmatig ziet. Hoe vaak ik m'n mond wel niet bijna voorbij praat.

Vind het wel weer heel spannend!

[ Bericht 1% gewijzigd door MegaKonijn op 30-01-2024 23:57:27 (Foutje ) ]
pi_212235317
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:33 schreef MegaKonijn het volgende:

Als dat goed zit, dan gaan we een paar mensen inlichten dit weekend. Vroeg, maar merk dat het erg lastig is bij familie (ouders) die je regelmatig ziet. Hoe vaak ik m'n mond wel niet bijna voorbij praat.

Is dat zo vroeg ja? In mijn omgeving vertelt bijna iedereen het na acht weken. In ieder geval aan de inner circle.
  Official ESF Kreviewer woensdag 31 januari 2024 @ 12:30:06 #142
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212235426
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:33 schreef MegaKonijn het volgende:

Is zelfde met naam, geboortedag (indien bekend) en geslacht. Als je die dingen geheim wil houden, is dat lastig.

Anyway. Wij moeten nog net iets meer dan een week samen allebei zwanger zijn en dan op naar het ziekenhuis. Vriendin is er klaar voor, haar fysieke zwangerschap is namelijk bijna net zo pittig als mijn mentale.
pi_212235490
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:

[..]
Is zelfde met naam, geboortedag (indien bekend) en geslacht. Als je die dingen geheim wil houden, is dat lastig.

Anyway. Wij moeten nog net iets meer dan een week samen allebei zwanger zijn en dan op naar het ziekenhuis. Vriendin is er klaar voor, haar fysieke zwangerschap is namelijk bijna net zo pittig als mijn mentale.
Sterkte met de pittige laatste dagen jullie. Spannend *O*
pi_212236166
quote:

quote:
5s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 20:46 schreef Kreator het volgende:
Krijg altijd een beetje aarsjeuk als een man zegt dat "we zwanger zijn".
_O-

Sterkte met de laatste week, en hopelijk verloopt volgende week alles volgens plan en op rolletjes!
pi_212239957
quote:

[..]

Ja, dat is zeker lastig.

Sterkte nog met de laatste loodjes! Het is ook niet niks.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 12:19 schreef ISVV het volgende:

[..]
Is dat zo vroeg ja? In mijn omgeving vertelt bijna iedereen het na acht weken. In ieder geval aan de inner circle.
Ow, hier is het vaak wel rond 10-12 weken. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Met onze eerste hebben we echt gewacht tot de 12 weken. Nu durven we het wel aan. Geen idee waarom het nu anders voelt.

Onze echo was vandaag in elk geval goed :)
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:12:30 #146
346653 Ceviche
pi_212241414
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:18 schreef MegaKonijn het volgende:

[..]
Ja, dat is zeker lastig.

Sterkte nog met de laatste loodjes! Het is ook niet niks.
[..]
Ow, hier is het vaak wel rond 10-12 weken. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Met onze eerste hebben we echt gewacht tot de 12 weken. Nu durven we het wel aan. Geen idee waarom het nu anders voelt.

Onze echo was vandaag in elk geval goed :)
Fijn dat de echo goed was! *O*
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:15:16 #147
346653 Ceviche
pi_212241461
Ik kreeg wel wat opgetrokken wenkbrauwen, ik heb van de week op mijn werk gedeeld dat ik zwanger ben, ben nu 19,5 week :')
Een collega had al vermoedens toen ik net zwanger was maar er was inmiddels zoveel tijd voorbij dat ze dacht: blijkbaar toch niet. :+
  vrijdag 2 februari 2024 @ 15:35:43 #148
346653 Ceviche
pi_212265251
Wij krijgen een meisje O+
pi_212269188
Leuk @Ceviche ! @Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @_Lily_ ondertussen met verlof?
pi_212277011
Ons kind lag continu in stuit, bij 33 weken was het eindelijk gedraaid naar een hoofdligging. Bij de laatste groeiecho bij 35 weken lag het ook nog goed. Vanaf nu moeten we wel elke week (bij de verspringing zeg maar) naar de gynaecoloog ivm de hoge bloeddruk van m'n vriendin. Normaal als de bloeddruk te hoog is wordt er ingeleid tussen de 38 en 39 weken, maar als het netjes blijft (zoals bij mijn vriendin) mag je de 40 weken uitlopen. Wel elke vrijdag terug dus om die check te houden dat het niet oploopt.

Gisteren was het 36 weken en dus naar de gyn. De bloeddruk was prima, maar waar we totaal niet op gerekend hadden: de baby is weer terug gedraaid naar stuit. Hopelijk is ie wat minder eigenwijs als ie geboren is :P

We moeten maandag direct terug komen en dan gaan ze een versie doen. Kijk daar niet bepaald naar uit, mannen schijnen dat ook als vrij heftig te ervaren maar we gaan het gewoon maar proberen. Willen geen spijt hebben dat we direct voor een sectio kiezen en dan achteraf denken "hadden we eerst maar een versie geprobeerd".
We gaan het wel maar 1 keer proberen, als het niet lukt dan niet.
pi_212277903
Lekker eigenwijs inderdaad, hopelijk lukt de versie maandag!

Nog 3 weken dan begint mijn verlof en ik kijk er inmiddels best naar uit. Mijn bekkenklachten nemen toe, gisteren een slechte dag, kon wel janken. Nog maar meer alert zijn op voldoende afwisseling (bewegen/zitten) door de dag heen. Vandaag voelt het weer ietsjes beter.
Verder ben ik vooral heel nieuwsgierig en kijk ik erg uit naar het moment dat we haar in de armen kunnen sluiten. O+
pi_212279626
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk @:Ceviche ! @:Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @:_Lily_ ondertussen met verlof?
Ik ben met verlof ja! Heel fijn want ik kon t bijna niet meer aan. Heb tot het eind 45u per week gewerkt.
Ben nog erg aan het bijkomen, heb veel harde buiken. Ik hoop dat die weggaan nu ik kan rusten. Ook veel vocht vasthouden en bekkenpijn
Weer spannend, afwachten
pi_212282091
Zo, long time no see! Zwangerschapsverlof met een peuter is haast geen verlof te noemen, ik heb het in elk geval als heel anders ervaren. Desondanks toch nog wel veel in het huishouden kunnen doen voor de komst.

Daarover gesproken, afgelopen dinsdag ben ik bevallen van een gezond meisje. Zo niet verwacht want had geen klachten of iets. De bevalling was er één uit het boekje en het herstel is goed. Ik stond de volgende dag alweer het huishouden te doen en heb gisteren zelfs mijn oudste van de kinderopvang gehaald.
pi_212284807
Gefeliciteerd Mahra! Fijn dat alles goed en vlot verlopen is en dat je goed herstelt. Hoe vindt de peuter het?

Ik denk ook niet dat verlof me veel extra rust gaat brengen. Maar mentaal niet meer voor het werk aan hoeven staan scheelt wel. Moet verder 5 dagen per week op tijd op om de 6 jarige naar school te brengen. De peuter gaat 2 dagen naar de opvang, dus iig wel 2 dagen per week voor mezelf. Die ik vast met allerlei klusjes volplan, al ben ik van plan om ook echt ontspanning in te bouwen.
Bij de 2de kreeg ik verlof in corona tijd en zaten we in een rigoureuze verbouwing en eigenlijk al 3 maanden op elkaars lip door de lockdown, dat was helemaal weinig verlof gevoel.
pi_212288115
Verlof met al een kind rondlopen is echt heel anders ja. Veel minder rust. Toch voelt het wel als verlof. Het feit dat je niet meer hoeft te werken geeft gewoon zoveel ruimte (we laten de opvang van peuter gewoon doorgaan)
pi_212291652
Gefeliciteerd Mahra! En fijn dat de bevalling zo soepel verlopen is.
  zondag 4 februari 2024 @ 14:16:58 #157
346653 Ceviche
pi_212293259
Gefeliciteerd Mahra! Wat ontzettend fijn dat het herstel zo snel gaat!
pi_212293291
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk @:Ceviche ! @:Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @:_Lily_ ondertussen met verlof?
Wij krijgen nog een jongetje O+
Een meisje was natuurlijk ook leuk geweest met 3 grote broers maar ergens ben ik er blijer om dat we nog een jongetje krijgen :@
  zondag 4 februari 2024 @ 14:27:28 #159
346653 Ceviche
pi_212293437
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:18 schreef Flav het volgende:

[..]
Een meisje was natuurlijk ook leuk geweest met 3 grote broers maar ergens ben ik er blijer om dat we nog een jongetje krijgen :@
Leuk, gefeliciteerd :)
pi_212295819
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:18 schreef Flav het volgende:

[..]
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisje O+. Is bekend ofzo en handig qua kleding :P.
pi_212314599
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisje O+. Is bekend ofzo en handig qua kleding :P.
Ja precies haha, het is bekend en voelt vertrouwder ofzo haha. Beetje raar uit te leggen, en indd handig qua kleding :P
pi_212325485
Iemand ervaring met de 4d pret echo? Mijn vriendin wilde dat graag doen. Voor mij hoeft het niet per se, maar ben er natuurlijk ook niet op tegen
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_212325551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met de 4d pret echo? Mijn vriendin wilde dat graag doen. Voor mij hoeft het niet per se, maar ben er natuurlijk ook niet op tegen
Wij hebben 3D/4D gedaan ja. Vond het vooral fijn om weer eens te kijken want vanaf 20 weken heb je echt nog maar bar weinig echo’s. Was daarnaast ook echt wel tof om haar te zien bewegen, het werd er weer een stukje echter van.
pi_212327557
Gefeliciteerd Mahra met je 2e dochter!

Hier ook met 27 weken 3D echo’s gemaakt bij beide kinderen. Mooie plaatjes voor in de fotoboeken en heel fijn om de baby weer eens te zien
pi_212330401
Wij doen ook een 4d pretecho.
Maar dat is alleen omdat we deze gratis aangeboden krijgen van het Echocentrum.
Zij doen dat schijnbaar bij iedereen die voor de 4e keer bij ze komt.
Anders had ik het niet gedaan, tis best prijzig.
Bij de vorige zwangerschappen ook niet gedaan.
  woensdag 7 februari 2024 @ 12:01:04 #166
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212330458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef Kiid het volgende:
Ik heb het bij de eerste twee gedaan, vond het heel erg leuk om al een glimp van het gezichtje te zijn. Kon ze ook beide na de geboorte al herkennen aan de hand van die echo's. O+ Bij deze doen we het niet: ik krijg echt al idioot veel echo's, heeft geen meerwaarde voor ons.
pi_212330870
Wij hebben het alleen deze derde zwangerschap gedaan. De grote zussen meegenomen. Daar kunnen ze toch meer op herkennen dan een normale echo. Gedaan naar aanleiding van de tweede zwangerschap waarbij ze tijdens een groeiecho even 3d beeld lieten zien. Idd leuk om later de gelijkenis te zien. Voor mijn vriend hoefde het ook niet zo, maar ik vond het wel tof.
Toevallig kreeg ik vorige week tijdens de groeiecho ook weer even de baby in 3d te zien. O+
pi_212330881
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:21 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
3 meisjes... Sterkte aan je vriend.
pi_212331158
Mijn vriendin en ik verwachten ook een kindje!

Hebben het alleen nog met vrienden gedeeld die niet bij ons in de buurt wonen maar waar we wel heel close mee zijn. Het voelt allemaal zo onwerkelijk, tweede ronde was het raak. Drie verschillende testen gedaan en allemaal positief. Mijn vriendin is nu 5,5 week onderweg. Ik heb gister al gebeld voor kraamzorg, dat voelt raar om nu al te regelem (en was toch echt hoognodig, wat een ellende die personeelstekorten!) want voor mijn gevoel begint het pas écht met de achtweken-echo...het is voor ons overigens de eerste, dus dat maakt het ook wat spannend. Proberen nu vooral te genieten van de voorpret maar nogmaals, dat zal na de eerste echo pas echt gaan lukken.

Al met al kijk ik er wel ontzettend naar uit, maar we hebben de positieve test pas net een beetje verwerkt
pi_212331511
Ah, leuk om te horen dat jullie allemaal een leuke ervaring ermee hebben! Het lijkt me ook wel leuk om een wat beter beeld te zien. Maar ik zou het ook weer niet als gemis zien omdat het +- nog een week of 10/15 is voordat ze er daadwerkelijk is.

Vandaag ook een controle echo gehad in het ziekenhuis. Alles was goed met de baby. Nu hoeven we ook niet meer terug te komen in het ziekenhuis. Mijn vriendin heeft nu geen last meer van HG en geen medicatie meer nodig.

Dus nu kunnen we eindelijk gewoon naar de verloskundige. Daar zijn we nog niet geweest omdat mijn vriendin al vrij snel last kreeg van HG en daardoor enkel alles via het ziekenhuis geweest.
Dag knapste man van FOK!
pi_212331529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:07 schreef ISVV het volgende:

Hebben het alleen nog met vrienden gedeeld die niet bij ons in de buurt wonen maar waar we wel heel close mee zijn. Het voelt allemaal zo onwerkelijk, tweede ronde was het raak. Drie verschillende testen gedaan en allemaal positief. Mijn vriendin is nu 5,5 week onderweg. Ik heb gister al gebeld voor kraamzorg, dat voelt raar om nu al te regelem (en was toch echt hoognodig, wat een ellende die personeelstekorten!) want voor mijn gevoel begint het pas écht met de achtweken-echo...het is voor ons overigens de eerste, dus dat maakt het ook wat spannend. Proberen nu vooral te genieten van de voorpret maar nogmaals, dat zal na de eerste echo pas echt gaan lukken.

Al met al kijk ik er wel ontzettend naar uit, maar we hebben de positieve test pas net een beetje verwerkt
Gefeliciteerd!

Het voelt inderdaad raar om dat al zo vroeg te moeten regelen. We hebben de opvang ook al moeten regelen. Dat was al helemaal gek om al naar de kinderopvang te gaan terwijl ze amper 12 weken in de buik zat.
Dag knapste man van FOK!
pi_212332472
quote:

Gefeliciteerd! En inderdaad, eerste wat wij deden was kinderopvang regelen, en die hadden plek 10 maanden na uitgerekende geboortedatum toen m'n vriendin net 6 weken zwanger was.
pi_212333621
Was de versie succesvol, @Irritatie100 ?

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik voel haar niet bijster veel, maar dat voelde ik die andere meiden eigenlijk ook niet, dus ik maak me niet teveel zorgen. Afspraak met de gynaecoloog is verplaatst naar begin volgende maand. Ik heb een navelbreuk en wil met haar overleggen of dat eventueel gefixt kan worden tijdens de keizersnede. En ik hoop eigenlijk ook tijdens die afspraak de keizersnede gepland te hebben :Y.
pi_212334049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:41 schreef Kiid het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Het voelt inderdaad raar om dat al zo vroeg te moeten regelen. We hebben de opvang ook al moeten regelen. Dat was al helemaal gek om al naar de kinderopvang te gaan terwijl ze amper 12 weken in de buik zat.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! En inderdaad, eerste wat wij deden was kinderopvang regelen, en die hadden plek 10 maanden na uitgerekende geboortedatum toen m'n vriendin net 6 weken zwanger was.
Nou dit dus, wij zijn er nu ook vroeg bij maar ik ga morgen toch maar eens bellen voor opvang. Over een paar maanden ben ik mezelf dankbaar, mits alles goed gaat natuurlijk. We wonen in omgeving Nijmegen, hier schijnt het drama te zijn.

Dit klinkt misschien gek, want we weten het nu precies een week, maar heb het idee dat we er al een maand mee bezig zijn. Het beheerst je gedachten gewoon continu, daardoor lijkt het langer.
pi_212334169
quote:

Tof, gefeliciteerd!!
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:35 schreef Smart_ass het volgende:
Was de versie succesvol, @:irritatie100 ?

Hier gaat alles z’n gangetje. Ik voel haar niet bijster veel, maar dat voelde ik die andere meiden eigenlijk ook niet, dus ik maak me niet teveel zorgen. Afspraak met de gynaecoloog is verplaatst naar begin volgende maand. Ik heb een navelbreuk en wil met haar overleggen of dat eventueel gefixt kan worden tijdens de keizersnede. En ik hoop eigenlijk ook tijdens die afspraak de keizersnede gepland te hebben :Y.
Voordat ze gingen beginnen met de versie gingen ze eerst weer kijken met de echo en het kindje was alweer zelf de juiste kant op gedraaid _O- Op zich prima dus :P

Enige is dat de indaling nog totaal niet begonnen is en we zijn overmorgen alweer bij de 37 weken aanbeland, dus hopelijk komt dat nog goed. En het zou me ook niet verbazen als ie gewoon vrolijk door blijft gaan met koppeltje duikelen en straks weer in stuit ligt :')
pi_212334212
Fijn dat de versie niet nodig was! Van wat ik heb begrepen dalen baby’s heel vaak pas in als de bevalling al begonnen is, dus dat lijkt me geen reden voor zorg.
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:40:25 #177
346653 Ceviche
pi_212336485
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 13:39 schreef Kiid het volgende:
Ah, leuk om te horen dat jullie allemaal een leuke ervaring ermee hebben! Het lijkt me ook wel leuk om een wat beter beeld te zien. Maar ik zou het ook weer niet als gemis zien omdat het +- nog een week of 10/15 is voordat ze er daadwerkelijk is.

Vandaag ook een controle echo gehad in het ziekenhuis. Alles was goed met de baby. Nu hoeven we ook niet meer terug te komen in het ziekenhuis. Mijn vriendin heeft nu geen last meer van HG en geen medicatie meer nodig.

Dus nu kunnen we eindelijk gewoon naar de verloskundige. Daar zijn we nog niet geweest omdat mijn vriendin al vrij snel last kreeg van HG en daardoor enkel alles via het ziekenhuis geweest.
Wat fijn dat ze ervanaf is!
  woensdag 7 februari 2024 @ 19:44:18 #178
346653 Ceviche
pi_212336568
Mijn zoon daalde pas in tijdens de bevalling, was nog wat onduidelijkheid over of ik nou wel of niet moest gaan liggen als de vliezen zouden breken.
De laatste weken toen had ik echt last bij opstaan/gaan zitten, en dat was spontaan verdwenen toen mijn vliezen braken dus voor mijn gevoel heb ik er best last van gehad dat hij nog niet was ingedaald.

Nu 20 weken en ik heb regelmatig pijn door mijn bekken, dus binnenkort maar eens naar de fysio. Daar had ik bij mijn eerste dus helemaal geen last van (ik kan het me in ieder geval niet herinneren). Valt wel tegen dat dat nu al zo aanwezig is.
pi_212336766
Mijn baby daalde niet in, ook niet tijdens de bevalling :P
Zelfs niet na het breken van de vliezen en het mee naar beneden duwen tijdens.
Maar hij was dan ook eigenwijs, lag sterrenkijker en was te groot voor mij.
En dat voor een 3e haha. Ben benieuwd of dit kleintje het ook spannend gaat maken :')
pi_212338035
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:06 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat de versie niet nodig was! Van wat ik heb begrepen dalen baby’s heel vaak pas in als de bevalling al begonnen is, dus dat lijkt me geen reden voor zorg.
Die van mij daalde pas in toen ik volledige ontsluiting had. Ik had al persdrang en moest een uur wachten met persen omdat hij nog niet ingedaald was.

Van de huidige baby weet ik niet of hij al is ingedaald. Hij ligt al wel wekenlang met het hoofd naar beneden. In tegenstelling tot de eerste, die bij 36 weken nog in stuit lag
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 februari 2024 @ 19:56:23 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212351018
Onze dochter is niet meer gedraaid dus het is nu echt bijna tijd voor de keizersnee. begin wel zenuwachtig te worden. Zal blij zijn als het achter de rug is.
pi_212352542
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:56 schreef Kreator het volgende:
Onze dochter is niet meer gedraaid dus het is nu echt bijna tijd voor de keizersnee. begin wel zenuwachtig te worden. Zal blij zijn als het achter de rug is.
Gezonde spanning! Maar kan me voorstellen dat het nu voortdurend je gedachten beheerst.

(Ik ben niet zwanger, ik was gewoon even benieuwd of ik je al kon feliciteren :P )
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 februari 2024 @ 14:59:59 #183
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212359764
Nu wel. Vanmorgen om 08:25 is Emma geboren. Alles is ok met moeder en dochter (en vader). Ze woog 3400 gram. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 15:04:10 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212359809
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Nu wel. Vanmorgen om 08:25 is Emma geboren. Alles is ok met moeder en dochter (en vader). Ze woog 3400 gram. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
Hoera! Gefeliciteerd! *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212359847
quote:
Gefeliciteerd! *O* O+
  vrijdag 9 februari 2024 @ 15:10:10 #186
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212359872
quote:
Gefeliciteerd O+ !!
Mankind must put an end to war, or war will put an end to mankind.
|| justdiggit.org ||
pi_212360097
Gefeliciteerd, veel geluk samen! *O*
  vrijdag 9 februari 2024 @ 16:28:00 #188
346653 Ceviche
pi_212360660
quote:
Gefeliciteerd!!
pi_212360720
Gefeliciteerd @Kreator! *O*
pi_212360808
Heel goed om te horen dat het met vader ook goed gaat, gefeliciteerd!
pi_212361206
quote:
Gefeliciteerd en super fijn dat alles goed is gegaan *O*
Vlg week naar huis?
pi_212361230
Gefeliciteerd Kreator O+
pi_212361253
quote:
Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Emma.
💐
Fijn te horen, dat het met iedereen goed gaat!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 februari 2024 @ 17:32:50 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212361297
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 17:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Gefeliciteerd en super fijn dat alles goed is gegaan *O*
Vlg week naar huis?
Tegenwoordig na 24 uur al.
pi_212361653
quote:
Gefeliciteerd ouwe! O+
  Redactie Frontpage vrijdag 9 februari 2024 @ 18:41:19 #196
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_212361905
quote:
Gefeliciteerd met jullie Emma O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212362731
quote:
Gefeliciteerd! Fijn dat het met iedereen goed gaat.
pi_212362806
quote:
*O* Felies! *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212366218
Gefeliciteerd kreator!
pi_212369664
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 17:32 schreef Kreator het volgende:

[..]
Tegenwoordig na 24 uur al.
Lekker! O+
Geniet er van en veel sterkte snachts ;)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 13 februari 2024 @ 18:37:36 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212414359
quote:
Haha die goede oude tijd dat je langer dan 2.5 uur kon slapen. :')
pi_212414429
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:37 schreef Kreator het volgende:

[..]
Haha die goede oude tijd dat je langer dan 2.5 uur kon slapen. :')
Wij plannen veel te veel dingen "vroeg" op de ochtend. Mensen die langskomen, naar de dierenarts, een installatie of whatever. Ik moet de komende weken alles op alles zetten om nog af en toe te genieten van het zorgeloos uitslapen :+.

Sterkte!
Dag knapste man van FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')