quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier hadden we ook een baby in stuit, eigenlijk continu zo gelegen. De echo bij 30 weken was dat nog steeds zo en toen begon de gynaecoloog er ook over dat als het bij de volgende echo nog steeds zo zou liggen we moesten gaan draaien. Mijn vriendin zat niet zo op het draaien te wachten, maar ze had het wel over iets dat Moxa-therapie heet. Ik vond het allemaal nogal zweverig gelul, het was iets met acupunctuur, lichaamsbanen en al dat soort gebeuren waar ik totaal niet in geloof. Maar goed, zij had zoiets van "baat het niet dan schaadt het niet" dus ze is daar toch heen gegaan. Ze kreeg wat naalden in haar lijf, er werd een brandend kooltje onder haar teen gehouden en eigenlijk zat ik er continu met eenop m'n gezicht bij. Maar die avond voelde ze de baby echt enorm veel meer dan gebruikelijk bewegen. De ochtend erna hadden we de groeiecho bij 32 weken en warempel, de baby was nog gedraaid ook en ligt nu goed.
Daar ga ik ook nog steeds vanuit ja. Maar ja, ga maar eens tegen de logica van een zwangere vrouw in...quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef Kreator het volgende:
[..]klinkt als een happy accident en puur toeval, maar mooi dat het heeft gewerkt.
Ja, het is echt heel bijzonder he. Vind het vooral wat dat het zo bizar klein is, maar al wel een kloppend hartje heeft, haha.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed nieuws @:MegaKonijn. Wij kregen ook een scan in de 7e week, en zo'n kloppend hartje raakte me toch meer dan ik dacht.
Dat wisselt, ik moest twee dagen blijven, collega in een ander ziekenhuis mocht de volgende dag weg. We waren in dezelfde maand bevallen. Nou moet ik er wel bijzeggen dat bij mij de POP-poli opgetrommeld was omdat ik een prenatale depressie ontwikkelde in de laatste weken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Flav het volgende:
Is dat normaal bij een 'stuit' keizersnede?
Hier mag je de volgende dag al naar huis, is sinds een tijdje een nieuw protocol.
Schijnt beter te zijn voor het herstel.
Ik moest na m'n spoedkeizersnede ook 2 nachten blijven maar dat zou deze keer dus niet zo zijn.
Je krijgt meer pijn medicatie en 24u na de operatie mag je naar huis.
Balen dat het niet gelukt is! Hoe zijn jullie eronder?quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:58 schreef Kreator het volgende:
Het draaien van de baby is niet gelukt, was nog een heel gedoe.
Volgende week afspraak maken voor een keizersnee. Vanmorgen om tien uur binnengewandeld en we mogen rond 13 pas weer weg.
Ik kon bij H&M goed slagen voor t-shirts destijds en ik had twee spijkerbroeken van Mamalicious.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Ceviche het volgende:
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding? Ik wilde, als alles goed bleek met de baby, lekker langs de prenatal en daar gewoon maar wat passen maar die blijkt dus helemaal niet meer in de buurt te zitten. Nu zag ik dat bonprix ook wel zwangerschapskleding heeft maar dat is niet altijd even goede kwaliteit, en veel is van die overduidelijke voedingskleding (op zich niks mis mee maar niet wat ik nu zoek).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tweedehands wat shirtjes aangeschaft maar die waren niet langer dan gewone shirtjes dus waren heel snel te kort.
Vandaar mijn voorkeur om naar een fysieke winkel te gaan.
Ik ben niet op zoek naar een hele garderobe maar een mooi shirt of fijne broek zou toch wel fijn zijn.
Vinted en wat basic shirts via Shein. C&A vond ik fijn voor jurkjes.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Ceviche het volgende:
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding? Ik wilde, als alles goed bleek met de baby, lekker langs de prenatal en daar gewoon maar wat passen maar die blijkt dus helemaal niet meer in de buurt te zitten. Nu zag ik dat bonprix ook wel zwangerschapskleding heeft maar dat is niet altijd even goede kwaliteit, en veel is van die overduidelijke voedingskleding (op zich niks mis mee maar niet wat ik nu zoek).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tweedehands wat shirtjes aangeschaft maar die waren niet langer dan gewone shirtjes dus waren heel snel te kort.
Vandaar mijn voorkeur om naar een fysieke winkel te gaan.
Ik ben niet op zoek naar een hele garderobe maar een mooi shirt of fijne broek zou toch wel fijn zijn.
Wat flut. Wat was dan nu het nut van de afspraak?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:54 schreef Kreator het volgende:
Gelukkig doet het ziekenhuis zijn naam weer eer aan. 40 minuten wachten om vervolgens niet te horen wanneer de keizersnede is want dat horen we vd week via mail.
En nog even opnieuw bloedprikken want die van vd week 'staat niet in het systeem'.
Oversized is natuurlijk ook gewoon prima, met mijn figuur dan, uiteindelijk heb je vooral iets langers en rekbaar nodig en dan ben je er al wel. Maar ik gunde mezelf nu wel wat luxequote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:54 schreef Myraela het volgende:
Voor tops en truien ook wel fan van gewoon oversized normale dingen. Veel echte zwangerschapskleding vind ik best prijzig en tuttig.
Fijne jeans vond ik wel onmisbaar. En ik heb stiekem ook een veel te dure bevaloutfit gekocht. :’)
Wat ontzettend irritant zeg. Misschien hebben ze nog een andere diabetesassistent waar je wat meer aan hebt? Moet je helemaal naar het ziekenhuis voor alles, maar als de begeleiding zo minimaal is voelt dat ook onzinnig.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat flut. Wat was dan nu het nut van de afspraak?
Ik was fan van het ziekenhuis door de enorm fijne begeleiding tijdens het ivf-traject. Maar het diabetesgedoe (ander ziekenhuis) vind ik ook maar matig. De diëtist was nog wel fijn en kundig, maar verder alleen de diabetes assistent die letterlijk alleen het vingerprikken kon uitleggen.
Niets over de uitslag van het bloedprikken. Pas over weken daadwerkelijk een diabetes verpleegkundige (telefonisch) spreken. Dus dan pas inhoudelijke vragen kunnen stellen. Volgende week wel een groeiecho. Misschien geeft dat dan tenminste nog iets meer informatie.
Een soort nachthemd met knoopjes inderdaad. Met een bijpassend dun badjasje erbij. Wilde vooral niet helemaal naakt hoeven liggen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oversized is natuurlijk ook gewoon prima, met mijn figuur dan, uiteindelijk heb je vooral iets langers en rekbaar nodig en dan ben je er al wel. Maar ik gunde mezelf nu wel wat luxe
Wat bedoel je met bevaloutfit? Soort comfortabel huispak of iets anders?
De vorige keer heb ik twee mooie nachthemden gekocht voor tijdens/na de bevalling, met knoopjes boven de borst. Leek me wel handig met borstvoeding. Maar toen was het zover en toen bleek dat van 1 nachthemd de knoopjes continu opensprongen en van de ander konden de knoopjes niet eens open
Ja geen idee. Niks. Bizar.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat flut. Wat was dan nu het nut van de afspraak?
Ah, klinkt wel als een mooi setjequote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een soort nachthemd met knoopjes inderdaad. Met een bijpassend dun badjasje erbij. Wilde vooral niet helemaal naakt hoeven liggen.
Serieus? Gewoon van, hoe gaat het, wel goed, je moet opnieuw bloedprikken en je hoort het nog? Lekker frustrerendquote:
Zeker. Hadden liever paar dagen eerder gehad, maar is prima zo.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:11 schreef Smart_ass het volgende:
Wel fijn om een datum te hebben om naar uit te kijken toch?!
Echt? Dus gewoon even buurten in het ziekenhuis en dat is het? Dat zou echt super zijn, ben erg gesteld op mijn verloskundigenpraktijkquote:Op donderdag 25 januari 2024 20:28 schreef Elleska het volgende:
Groeiecho's en GUO kunnen gewoon via de verloskundige dus enkel daarom hoef je niet naar de gyn.
Wat een heerlijke mijlpaal!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:35 schreef wolfrolf het volgende:
mijn vrouw is 37 weken zwanger vandaag!
voldragenen tevens ingedaald!
Is dat zo vroeg ja? In mijn omgeving vertelt bijna iedereen het na acht weken. In ieder geval aan de inner circle.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 23:33 schreef MegaKonijn het volgende:
Hier morgen weer een echo. Dan ben ik 9 weken. Schiet niet op![]()
Als dat goed zit, dan gaan we een paar mensen inlichten dit weekend. Vroeg, maar merk dat het erg lastig is bij familie (ouders) die je regelmatig ziet. Hoe vaak ik m'n mond wel niet bijna voorbij praat.
Vind het wel weer heel spannend!
Is zelfde met naam, geboortedag (indien bekend) en geslacht. Als je die dingen geheim wil houden, is dat lastig.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 23:33 schreef MegaKonijn het volgende:
Hier morgen weer een echo. Dan ben ik 9 weken. Schiet niet op![]()
Als dat goed zit, dan gaan we een paar mensen inlichten dit weekend. Vroeg, maar merk dat het erg lastig is bij familie (ouders) die je regelmatig ziet. Hoe vaak ik m'n mond wel niet bijna voorbij praat.
Vind het wel weer heel spannend!
Sterkte met de pittige laatste dagen jullie. Spannendquote:Op woensdag 31 januari 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is zelfde met naam, geboortedag (indien bekend) en geslacht. Als je die dingen geheim wil houden, is dat lastig.
Anyway. Wij moeten nog net iets meer dan een week samen allebei zwanger zijn en dan op naar het ziekenhuis. Vriendin is er klaar voor, haar fysieke zwangerschap is namelijk bijna net zo pittig als mijn mentale.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:
Anyway. Wij moeten nog net iets meer dan een week samen allebei zwanger zijn en dan op naar het ziekenhuis. Vriendin is er klaar voor, haar fysieke zwangerschap is namelijk bijna net zo pittig als mijn mentale.
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 20:46 schreef Kreator het volgende:
Krijg altijd een beetje aarsjeuk als een man zegt dat "we zwanger zijn".
Ja, dat is zeker lastig.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is zelfde met naam, geboortedag (indien bekend) en geslacht. Als je die dingen geheim wil houden, is dat lastig.
Ow, hier is het vaak wel rond 10-12 weken. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Met onze eerste hebben we echt gewacht tot de 12 weken. Nu durven we het wel aan. Geen idee waarom het nu anders voelt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 12:19 schreef ISVV het volgende:
[..]
Is dat zo vroeg ja? In mijn omgeving vertelt bijna iedereen het na acht weken. In ieder geval aan de inner circle.
Fijn dat de echo goed was!quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:18 schreef MegaKonijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker lastig.
Sterkte nog met de laatste loodjes! Het is ook niet niks.
[..]
Ow, hier is het vaak wel rond 10-12 weken. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Met onze eerste hebben we echt gewacht tot de 12 weken. Nu durven we het wel aan. Geen idee waarom het nu anders voelt.
Onze echo was vandaag in elk geval goed
Ik ben met verlof ja! Heel fijn want ik kon t bijna niet meer aan. Heb tot het eind 45u per week gewerkt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk @:Ceviche ! @:Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @:_Lily_ ondertussen met verlof?
Wij krijgen nog een jongetjequote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk @:Ceviche ! @:Flav hadden jullie ook niet onlangs een geslachtsecho? @:_Lily_ ondertussen met verlof?
Leuk, gefeliciteerdquote:Op zondag 4 februari 2024 14:18 schreef Flav het volgende:
[..]
Wij krijgen nog een jongetje![]()
Een meisje was natuurlijk ook leuk geweest met 3 grote broers maar ergens ben ik er blijer om dat we nog een jongetje krijgen
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisjequote:Op zondag 4 februari 2024 14:18 schreef Flav het volgende:
[..]
Wij krijgen nog een jongetje![]()
Een meisje was natuurlijk ook leuk geweest met 3 grote broers maar ergens ben ik er blijer om dat we nog een jongetje krijgen
Ja precies haha, het is bekend en voelt vertrouwder ofzo haha. Beetje raar uit te leggen, en indd handig qua kledingquote:Op zondag 4 februari 2024 16:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisje. Is bekend ofzo en handig qua kleding
.
Wij hebben 3D/4D gedaan ja. Vond het vooral fijn om weer eens te kijken want vanaf 20 weken heb je echt nog maar bar weinig echo’s. Was daarnaast ook echt wel tof om haar te zien bewegen, het werd er weer een stukje echter van.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met de 4d pret echo? Mijn vriendin wilde dat graag doen. Voor mij hoeft het niet per se, maar ben er natuurlijk ook niet op tegen
Ik heb het bij de eerste twee gedaan, vond het heel erg leuk om al een glimp van het gezichtje te zijn. Kon ze ook beide na de geboorte al herkennen aan de hand van die echo's.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:49 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met de 4d pret echo? Mijn vriendin wilde dat graag doen. Voor mij hoeft het niet per se, maar ben er natuurlijk ook niet op tegen
3 meisjes... Sterkte aan je vriend.quote:Op zondag 4 februari 2024 16:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat leuk! En ik snap het wel hoor. Mijn vriend hoopte heel erg op een jongetje deze keer maar ik ben ook blij met een derde meisje. Is bekend ofzo en handig qua kleding
.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:07 schreef ISVV het volgende:
Mijn vriendin en ik verwachten ook een kindje!
Hebben het alleen nog met vrienden gedeeld die niet bij ons in de buurt wonen maar waar we wel heel close mee zijn. Het voelt allemaal zo onwerkelijk, tweede ronde was het raak. Drie verschillende testen gedaan en allemaal positief. Mijn vriendin is nu 5,5 week onderweg. Ik heb gister al gebeld voor kraamzorg, dat voelt raar om nu al te regelem (en was toch echt hoognodig, wat een ellende die personeelstekorten!) want voor mijn gevoel begint het pas écht met de achtweken-echo...het is voor ons overigens de eerste, dus dat maakt het ook wat spannend. Proberen nu vooral te genieten van de voorpret maar nogmaals, dat zal na de eerste echo pas echt gaan lukken.
Al met al kijk ik er wel ontzettend naar uit, maar we hebben de positieve test pas net een beetje verwerkt
Gefeliciteerd! En inderdaad, eerste wat wij deden was kinderopvang regelen, en die hadden plek 10 maanden na uitgerekende geboortedatum toen m'n vriendin net 6 weken zwanger was.quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:07 schreef ISVV het volgende:
Hebben het alleen nog met vrienden gedeeld die niet bij ons in de buurt wonen maar waar we wel heel close mee zijn. Het voelt allemaal zo onwerkelijk, tweede ronde was het raak. Drie verschillende testen gedaan en allemaal positief. Mijn vriendin is nu 5,5 week onderweg. Ik heb gister al gebeld voor kraamzorg, dat voelt raar om nu al te regelem (en was toch echt hoognodig, wat een ellende die personeelstekorten!) want voor mijn gevoel begint het pas écht met de achtweken-echo...het is voor ons overigens de eerste, dus dat maakt het ook wat spannend. Proberen nu vooral te genieten van de voorpret maar nogmaals, dat zal na de eerste echo pas echt gaan lukken.
Al met al kijk ik er wel ontzettend naar uit, maar we hebben de positieve test pas net een beetje verwerkt
quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:41 schreef Kiid het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Het voelt inderdaad raar om dat al zo vroeg te moeten regelen. We hebben de opvang ook al moeten regelen. Dat was al helemaal gek om al naar de kinderopvang te gaan terwijl ze amper 12 weken in de buik zat.
Nou dit dus, wij zijn er nu ook vroeg bij maar ik ga morgen toch maar eens bellen voor opvang. Over een paar maanden ben ik mezelf dankbaar, mits alles goed gaat natuurlijk. We wonen in omgeving Nijmegen, hier schijnt het drama te zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2024 14:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En inderdaad, eerste wat wij deden was kinderopvang regelen, en die hadden plek 10 maanden na uitgerekende geboortedatum toen m'n vriendin net 6 weken zwanger was.
Tof, gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:07 schreef ISVV het volgende:
Voordat ze gingen beginnen met de versie gingen ze eerst weer kijken met de echo en het kindje was alweer zelf de juiste kant op gedraaidquote:Op woensdag 7 februari 2024 16:35 schreef Smart_ass het volgende:
Was de versie succesvol, @:irritatie100 ?
Hier gaat alles z’n gangetje. Ik voel haar niet bijster veel, maar dat voelde ik die andere meiden eigenlijk ook niet, dus ik maak me niet teveel zorgen. Afspraak met de gynaecoloog is verplaatst naar begin volgende maand. Ik heb een navelbreuk en wil met haar overleggen of dat eventueel gefixt kan worden tijdens de keizersnede. En ik hoop eigenlijk ook tijdens die afspraak de keizersnede gepland te hebben.
Wat fijn dat ze ervanaf is!quote:Op woensdag 7 februari 2024 13:39 schreef Kiid het volgende:
Ah, leuk om te horen dat jullie allemaal een leuke ervaring ermee hebben! Het lijkt me ook wel leuk om een wat beter beeld te zien. Maar ik zou het ook weer niet als gemis zien omdat het +- nog een week of 10/15 is voordat ze er daadwerkelijk is.
Vandaag ook een controle echo gehad in het ziekenhuis. Alles was goed met de baby. Nu hoeven we ook niet meer terug te komen in het ziekenhuis. Mijn vriendin heeft nu geen last meer van HG en geen medicatie meer nodig.
Dus nu kunnen we eindelijk gewoon naar de verloskundige. Daar zijn we nog niet geweest omdat mijn vriendin al vrij snel last kreeg van HG en daardoor enkel alles via het ziekenhuis geweest.
Die van mij daalde pas in toen ik volledige ontsluiting had. Ik had al persdrang en moest een uur wachten met persen omdat hij nog niet ingedaald was.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:06 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat de versie niet nodig was! Van wat ik heb begrepen dalen baby’s heel vaak pas in als de bevalling al begonnen is, dus dat lijkt me geen reden voor zorg.
Gezonde spanning! Maar kan me voorstellen dat het nu voortdurend je gedachten beheerst.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:56 schreef Kreator het volgende:
Onze dochter is niet meer gedraaid dus het is nu echt bijna tijd voor de keizersnee. begin wel zenuwachtig te worden. Zal blij zijn als het achter de rug is.
Hoera! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Nu wel. Vanmorgen om 08:25 is Emma geboren. Alles is ok met moeder en dochter (en vader). Ze woog 3400 gram. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Nu wel. Vanmorgen om 08:25 is Emma geboren. Alles is ok met moeder en dochter (en vader). Ze woog 3400 gram. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Gefeliciteerd en super fijn dat alles goed is gegaanquote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Emma.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Tegenwoordig na 24 uur al.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 17:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en super fijn dat alles goed is gegaan
Vlg week naar huis?
Gefeliciteerd ouwe!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Gefeliciteerd met jullie Emmaquote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Gefeliciteerd! Fijn dat het met iedereen goed gaat.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Haha die goede oude tijd dat je langer dan 2.5 uur kon slapen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:59 schreef Kreator het volgende:
Wij plannen veel te veel dingen "vroeg" op de ochtend. Mensen die langskomen, naar de dierenarts, een installatie of whatever. Ik moet de komende weken alles op alles zetten om nog af en toe te genieten van het zorgeloos uitslapenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 18:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Haha die goede oude tijd dat je langer dan 2.5 uur kon slapen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |