abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212078759
Hier hadden we ook een baby in stuit, eigenlijk continu zo gelegen. De echo bij 30 weken was dat nog steeds zo en toen begon de gynaecoloog er ook over dat als het bij de volgende echo nog steeds zo zou liggen we moesten gaan draaien. Mijn vriendin zat niet zo op het draaien te wachten, maar ze had het wel over iets dat Moxa-therapie heet. Ik vond het allemaal nogal zweverig gelul, het was iets met acupunctuur, lichaamsbanen en al dat soort gebeuren waar ik totaal niet in geloof. Maar goed, zij had zoiets van "baat het niet dan schaadt het niet" dus ze is daar toch heen gegaan. Ze kreeg wat naalden in haar lijf, er werd een brandend kooltje onder haar teen gehouden en eigenlijk zat ik er continu met een :') op m'n gezicht bij. Maar die avond voelde ze de baby echt enorm veel meer dan gebruikelijk bewegen. De ochtend erna hadden we de groeiecho bij 32 weken en warempel, de baby was nog gedraaid ook en ligt nu goed.
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 januari 2024 @ 15:59:13 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212079033
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Hier hadden we ook een baby in stuit, eigenlijk continu zo gelegen. De echo bij 30 weken was dat nog steeds zo en toen begon de gynaecoloog er ook over dat als het bij de volgende echo nog steeds zo zou liggen we moesten gaan draaien. Mijn vriendin zat niet zo op het draaien te wachten, maar ze had het wel over iets dat Moxa-therapie heet. Ik vond het allemaal nogal zweverig gelul, het was iets met acupunctuur, lichaamsbanen en al dat soort gebeuren waar ik totaal niet in geloof. Maar goed, zij had zoiets van "baat het niet dan schaadt het niet" dus ze is daar toch heen gegaan. Ze kreeg wat naalden in haar lijf, er werd een brandend kooltje onder haar teen gehouden en eigenlijk zat ik er continu met een :') op m'n gezicht bij. Maar die avond voelde ze de baby echt enorm veel meer dan gebruikelijk bewegen. De ochtend erna hadden we de groeiecho bij 32 weken en warempel, de baby was nog gedraaid ook en ligt nu goed.
:') klinkt als een happy accident en puur toeval, maar mooi dat het heeft gewerkt.
pi_212079045
quote:
6s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef Kreator het volgende:

[..]
:') klinkt als een happy accident en puur toeval, maar mooi dat het heeft gewerkt.
Daar ga ik ook nog steeds vanuit ja. Maar ja, ga maar eens tegen de logica van een zwangere vrouw in... :P
pi_212079231
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed nieuws @:MegaKonijn. Wij kregen ook een scan in de 7e week, en zo'n kloppend hartje raakte me toch meer dan ik dacht.
Ja, het is echt heel bijzonder he. Vind het vooral wat dat het zo bizar klein is, maar al wel een kloppend hartje heeft, haha.

OT: hier gaat het nu wel. Rond deze periode bij de vorige zwangerschap was ik al echt niks meer waard. Nu ben ik wel erg moe en vooral misselijk, maar het valt me nog mee. We hebben nu natuurlijk een peuter rondlopen, dus die zorgt er wel voor dat je bezig blijft en doet :')

Omdat de termijnecho nog best lang op zich laat wachten, heb ik met de vk afgesproken over twee weken weer even langs te komen en te kijken. Dat is wel fijn.
pi_212083260
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:43 schreef Flav het volgende:
Is dat normaal bij een 'stuit' keizersnede?
Hier mag je de volgende dag al naar huis, is sinds een tijdje een nieuw protocol.
Schijnt beter te zijn voor het herstel.

Ik moest na m'n spoedkeizersnede ook 2 nachten blijven maar dat zou deze keer dus niet zo zijn.
Je krijgt meer pijn medicatie en 24u na de operatie mag je naar huis.
Dat wisselt, ik moest twee dagen blijven, collega in een ander ziekenhuis mocht de volgende dag weg. We waren in dezelfde maand bevallen. Nou moet ik er wel bijzeggen dat bij mij de POP-poli opgetrommeld was omdat ik een prenatale depressie ontwikkelde in de laatste weken. :+
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 11:58 schreef Kreator het volgende:
Het draaien van de baby is niet gelukt, was nog een heel gedoe.

Volgende week afspraak maken voor een keizersnee. Vanmorgen om tien uur binnengewandeld en we mogen rond 13 pas weer weg.
Balen dat het niet gelukt is! Hoe zijn jullie eronder?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 23 januari 2024 @ 14:49:21 #106
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212141066
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding? Ik wilde, als alles goed bleek met de baby, lekker langs de prenatal en daar gewoon maar wat passen maar die blijkt dus helemaal niet meer in de buurt te zitten. Nu zag ik dat bonprix ook wel zwangerschapskleding heeft maar dat is niet altijd even goede kwaliteit, en veel is van die overduidelijke voedingskleding (op zich niks mis mee maar niet wat ik nu zoek).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tweedehands wat shirtjes aangeschaft maar die waren niet langer dan gewone shirtjes dus waren heel snel te kort.
Vandaar mijn voorkeur om naar een fysieke winkel te gaan.

Ik ben niet op zoek naar een hele garderobe maar een mooi shirt of fijne broek zou toch wel fijn zijn.
pi_212141360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Ceviche het volgende:
Waar kopen jullie je zwangerschapskleding? Ik wilde, als alles goed bleek met de baby, lekker langs de prenatal en daar gewoon maar wat passen maar die blijkt dus helemaal niet meer in de buurt te zitten. Nu zag ik dat bonprix ook wel zwangerschapskleding heeft maar dat is niet altijd even goede kwaliteit, en veel is van die overduidelijke voedingskleding (op zich niks mis mee maar niet wat ik nu zoek).
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tweedehands wat shirtjes aangeschaft maar die waren niet langer dan gewone shirtjes dus waren heel snel te kort.

Ik ben niet op zoek naar een hele garderobe maar een mooi shirt of fijne broek zou toch wel fijn zijn.
Ik kon bij H&M goed slagen voor t-shirts destijds en ik had twee spijkerbroeken van Mamalicious.
pi_212141824
Ik heb toch veel online gekocht. Wel eerst bij prenatal broeken gepast (moet er ook 50 km voor rijden, heb het volgens mij eens met werk of ikea gecombineerd).
H&m in de buurt, maar die broek was na 1 keer dragen kapot dus geld teruggekregen en online nog een prenatal broek gekocht.
Heb de broeken dus van prenatal merk, bovenkleding ook van prenatal en verder bij aboutyou mommalicious (trui/shirt) en noppies (jurk) gekocht (in de aanbieding). Ik gunde me wat niet voedingskleding inderdaad, aangezien ik daar straks wss nog lang genoeg in moet lopen. De vorige zwangerschappen was ik uitgerekend in de zomer dus had vrijwel geen warme kleding.
Shirts en jurkjes bestel ik altijd in M en heb nog nooit wat terug hoeven sturen omdat het niet pastte / goed zat.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 januari 2024 @ 15:54:21 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212141876
Gelukkig doet het ziekenhuis zijn naam weer eer aan. 40 minuten wachten om vervolgens niet te horen wanneer de keizersnede is want dat horen we vd week via mail.
En nog even opnieuw bloedprikken want die van vd week 'staat niet in het systeem'.

:')
pi_212141993
Ik leef in zwangerschapsleggings en oversized truien van zowel mezelf als vriend :7 . Maargoed ik hoef er verder ook niet representatief uit te zien dus dat scheelt, deze leggings gaan namelijk ook al een derde ronde mee dus het kan nog nèt :D.
pi_212142025
Ik had het geluk een noppies winkel in de buurt te hebben dus ben daar wezen passen voor een fijne broek. Verder inderdaad H&M en kocht bijna alles tweedehands op Vinted. Heb daardoor alleen wel een beetje asociaal veel want “het kost toch bijna niks”. :@
pi_212142344
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 14:49 schreef Ceviche het volgende:

Vinted en wat basic shirts via Shein. C&A vond ik fijn voor jurkjes.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 23 januari 2024 @ 17:21:07 #113
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212142717
Ik heb ook gewoon een aantal wijdvallende longshirts gehaald die ik nu na de zwangerschap nog prima aan kan. Dus niet specifieke zwangerschapsshirts. Maar het meeste van mij kwam van bonprix.
Mankind must put an end to war, or war will put an end to mankind.
|| justdiggit.org ||
pi_212143009
Voor tops en truien ook wel fan van gewoon oversized normale dingen. Veel echte zwangerschapskleding vind ik best prijzig en tuttig.

Fijne jeans vond ik wel onmisbaar. En ik heb stiekem ook een veel te dure bevaloutfit gekocht. :’)
pi_212143080
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 15:54 schreef Kreator het volgende:
Gelukkig doet het ziekenhuis zijn naam weer eer aan. 40 minuten wachten om vervolgens niet te horen wanneer de keizersnede is want dat horen we vd week via mail.
En nog even opnieuw bloedprikken want die van vd week 'staat niet in het systeem'.

:')
Wat flut. Wat was dan nu het nut van de afspraak?

Ik was fan van het ziekenhuis door de enorm fijne begeleiding tijdens het ivf-traject. Maar het diabetesgedoe (ander ziekenhuis) vind ik ook maar matig. De diëtist was nog wel fijn en kundig, maar verder alleen de diabetes assistent die letterlijk alleen het vingerprikken kon uitleggen.

Niets over de uitslag van het bloedprikken. Pas over weken daadwerkelijk een diabetes verpleegkundige (telefonisch) spreken. Dus dan pas inhoudelijke vragen kunnen stellen. Volgende week wel een groeiecho. Misschien geeft dat dan tenminste nog iets meer informatie.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:19:25 #116
346653 Ceviche
pi_212143276
Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb gekeken op vinted maar dat is niet zo mijn ding, maar toen ik googelde of er een noppies-verkooppunt in de buurt zit kreeg ik reclame van de Lidl-webshop, en daar hebben ze sale 8-)
Dus toch een en ander online gekocht. Nu maar hopen dat het iets is :')
Indirect dus heel veel gehad aan jullie tips *O*
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:25:27 #117
346653 Ceviche
pi_212143341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:54 schreef Myraela het volgende:
Voor tops en truien ook wel fan van gewoon oversized normale dingen. Veel echte zwangerschapskleding vind ik best prijzig en tuttig.

Fijne jeans vond ik wel onmisbaar. En ik heb stiekem ook een veel te dure bevaloutfit gekocht. :’)
Oversized is natuurlijk ook gewoon prima, met mijn figuur dan, uiteindelijk heb je vooral iets langers en rekbaar nodig en dan ben je er al wel. Maar ik gunde mezelf nu wel wat luxe :+
Wat bedoel je met bevaloutfit? Soort comfortabel huispak of iets anders?
De vorige keer heb ik twee mooie nachthemden gekocht voor tijdens/na de bevalling, met knoopjes boven de borst. Leek me wel handig met borstvoeding. Maar toen was het zover en toen bleek dat van 1 nachthemd de knoopjes continu opensprongen en van de ander konden de knoopjes niet eens open }:|
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:29:13 #118
346653 Ceviche
pi_212143375
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik was fan van het ziekenhuis door de enorm fijne begeleiding tijdens het ivf-traject. Maar het diabetesgedoe (ander ziekenhuis) vind ik ook maar matig. De diëtist was nog wel fijn en kundig, maar verder alleen de diabetes assistent die letterlijk alleen het vingerprikken kon uitleggen.

Niets over de uitslag van het bloedprikken. Pas over weken daadwerkelijk een diabetes verpleegkundige (telefonisch) spreken. Dus dan pas inhoudelijke vragen kunnen stellen. Volgende week wel een groeiecho. Misschien geeft dat dan tenminste nog iets meer informatie.
Wat ontzettend irritant zeg. Misschien hebben ze nog een andere diabetesassistent waar je wat meer aan hebt? Moet je helemaal naar het ziekenhuis voor alles, maar als de begeleiding zo minimaal is voelt dat ook onzinnig.
pi_212143530
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oversized is natuurlijk ook gewoon prima, met mijn figuur dan, uiteindelijk heb je vooral iets langers en rekbaar nodig en dan ben je er al wel. Maar ik gunde mezelf nu wel wat luxe :+
Wat bedoel je met bevaloutfit? Soort comfortabel huispak of iets anders?
De vorige keer heb ik twee mooie nachthemden gekocht voor tijdens/na de bevalling, met knoopjes boven de borst. Leek me wel handig met borstvoeding. Maar toen was het zover en toen bleek dat van 1 nachthemd de knoopjes continu opensprongen en van de ander konden de knoopjes niet eens open }:|
Een soort nachthemd met knoopjes inderdaad. Met een bijpassend dun badjasje erbij. Wilde vooral niet helemaal naakt hoeven liggen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 januari 2024 @ 18:47:51 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212143565
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja geen idee. Niks. Bizar.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:51:37 #121
346653 Ceviche
pi_212143605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Een soort nachthemd met knoopjes inderdaad. Met een bijpassend dun badjasje erbij. Wilde vooral niet helemaal naakt hoeven liggen.
Ah, klinkt wel als een mooi setje :) is ook belangrijk dat je je goed voelt qua kleding op zo'n moment :Y
Ik moest onverwachts nog naar het ziekenhuis en was echt drama met melkvlekken en te weinig kleding :N
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:53:52 #122
346653 Ceviche
pi_212143632
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:47 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ja geen idee. Niks. Bizar.
Serieus? Gewoon van, hoe gaat het, wel goed, je moet opnieuw bloedprikken en je hoort het nog? Lekker frustrerend :{
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:36:35 #123
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212150850
Zwangerschapskleding vind ik heel erg lastig. De enige fysieke winkel hier waar ze dat hebben is H&M, daar hebben ze wel eens basics die redelijk zijn maar echt leuks heb ik daar nooit gevonden. Meestal speur ik online naar toffe dingen van de vaak wat duurdere merken en kijk ik vervolgens of dat op Vinted staat. Zo heb ik mijn ultieme jurkje, nieuwprijs 90 euro, voor 15 gescoord. *O*
  woensdag 24 januari 2024 @ 10:41:32 #124
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212150891
Er is trouwens nu flinke sale bij Noppies!
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 januari 2024 @ 12:47:44 #125
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212152240
Nou, best gek. We weten wanneer ons kindje geboren gaat worden. De datum staat in de app.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')