abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212709085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:15 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Wat een mooie naam O+
Dank je wel!
pi_212710610
Nu even tijd voor het langere verhaal. Mijn vriendin heeft last van een hoge bloeddruk. Dat is vaak reden voor een vroege inleiding, maar met medicatie was het keurig onder controle. We mochten daarom van de gynaecoloog (we moesten dus verplicht naar het ziekenhuis, thuis bevallen of in de eerste lijn mocht niet) gewoon afwachten. Wel moesten we vanaf 36 weken elke vrijdag (de "verspringdag") terug komen voor controle van de bloeddruk.

Die was eigenlijk steeds goed, maar afgelopen vrijdag bij 40 weken was ie 168/100. Gynaecoloog besloot direct dat hij wilde gaan inleiden. Niet acuut (hoewel dat wel mocht als we wilden), dus we konden zondagochtend om 8:00 terecht voor het plaatsen van het ballonnetje. Die zat erin en we mochten weer naar huis met de instructie om te bellen als er weeën kwamen of de vliezen braken. Als dat niet gebeurde was het terugkomen op maandag om 7:30, ook als het ballonnetje eruit viel. Het ging puur om die weeën en vliezen.
Uiteindelijk waren we die zondag om 11:00 thuis en om 15:00 was het ballonnetje er al uit. Verder niks aan de hand, dus het devies was wachten tot maandag 7:30.

Maandag dus melden en toen werd er begonnen met een CTG en inwendig onderzoek. Dat laatste leverde helaas niet veel op. Normaal als zo'n ballonnetje eruit valt heb je zo'n 3cm ontsluiting en is de baarmoedermond week genoeg en genoeg verstreken om de vliezen te breken en de volgende fase in te gaan. Mijn vriendin had echter 2cm ontsluiting en niet genoeg verstrijking. Ze kreeg misoprostol om de baarmoedermond weker te maken. Met die medicatie was je verplicht te blijven dus het werd gewoon Netflix aanslingeren en wachten.

Die misoprostol werkte goed en het CTG registreerde veel harde buiken. M'n vriendin had er niet per se veel last van, al merkte ze die pieken met harde buiken wel. Het was alleen niet pijnlijk of iets. Dat ging de hele dag zo door. Na de derde gift misoprostol aan het eind van de middag stonden we net te overdenken wat we zouden gaan eten toen om 18:10 de vliezen braken. Vrijwel direct begonnen de weeën voelbaarder te worden en vanaf 20:00 begonnen ze heel veel pijn te doen. Om de paar minuten kwamen ze en ik heb m'n vriendin nooit zo hard horen vloeken en schreeuwen als tijdens die weeën...

Ze heeft nog een paar uur onder de douche gestaan maar uiteindelijk rond middernacht werd het haar te veel. Ontsluiting was toen ook pas 4cm. Ze vroeg toen om een ruggeprik, die in de OK gezet zou gaan worden. Daar moet je met een infuus heen maar dat infuus kregen ze niet goed aangeprikt. Na 3 onsuccesvolle pogingen besloten ze in de OK ook het infuus te laten prikken, dat daar ook nog 2 keer mis ging en uiteindelijk met echobegeleiding geplaatst is. Uiteindelijk kwam ze om 1:45 terug op de kamer, als een compleet ander (cq hoe ze normaal is :P) mens. Een snelle check leerde dat de ontsluiting toen 6cm was.

De pijn was toen weg dus we vielen zowaar in slaap om 2:15, maar bij de volgende check om 5:15 waren we weer klaarwakker. Er was toen volledige ontsluiting, alleen nog geen persweeën. Via het infuus kreeg ze weeopwekkers, ook omdat je met een epiduraal niet zomaar weeën voelt. Uiteindelijk begon ze om een uur of 9 met persen. Dat ging ook niet van een leien dakje. De persweeën en de perskracht waren prima maar haar bekkenbodem was te sterk. Het hoofdje kwam er steeds net doorheen maar het bleef niet staan zoals ze dst noemen. Oftewel, het hoofdje zakte weer terug als de wee klaar was. Na een uur persen besloot de verloskundige tot een knip, na nog eens een half uur kwam de gynaecoloog erbij. Ook toen bleef het hoofdje steeds net niet staan. Als een last resort voordat er hulpmiddelen ingezet zouden worden is de gynaecoloog uiteindelijk met haar vingers via de anus naar binnen gegaan om aan de andere kant van het perineum het hoofdje een duwtje te kunnen geven. Dat lukte uiteindelijk en toen was ze er snel. Anders zou het met een cupje gaan.

Eindstand was een knip, een vaginale ruptuur, een hele pijnlijke anus, anderhalve liter bloedverlies en een enorme hoop hechtingen, maar ook een gezond kindje en een bevalling zonder hulpmiddelen of keizersnedes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Irritatie100 op 06-03-2024 00:24:23 ]
pi_212710645
Dit is best een overdreven lang verslag geworden trouwens :@
pi_212712988
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 00:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit is best een overdreven lang verslag geworden trouwens :@
Klinkt als een heftige ervaring, vooral dat stuk met de anus. Brrrrrr

Klinkt verder een beetje zoals mijn bevalling van de oudste.
Werd ook ingeleid en had ook zowel ballon en misoprostol nodig. Mijn weeen kwamen niet zelf op gang dus ik moest aan het infuus met weeenopwekkers. Toen werd het meteen zo verschrikkelijk dat ik na 2 uur al om een ruggeprik heb gevraagd bij 4cm ontsluiting.
Daarna gecruised tijdens de bevalling tot ie eruit was

Kleine ruptuur, geen hulpmiddelen
pi_212713176
Och, ik heb na 10 minuten al om een ruggenprik gevraagd en dat kon nog maar nauwelijks want krap 1,5 cm ontsluiting. Was uiteindelijk alsnog te laat :+

Gefeliciteerd Irritatie, fijn dat jullie dochter er is!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212713589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 16:19 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hier dezelfde problemen als jullie. Ik ben veel minder fit dan bij de oudste.
Ik vind het fysiek best zwaar worden zo aan het eind. Snel moe, behoorlijke inspanning om het huishouden draaiend te houden en voor onze peuter te zorgen.

Aan de ene kant moet baby er zsm uit, anderzijds krijg ik het dan ook weer drukker haha
Ergens wel, maar wel anders druk en met een lijf dat weer wat meer kan handelen.
Ik zit nu lekker in het zonnetje fruit te eten met peuter, de was hangt buiten. Kom maar door met die lente. O+

Irritatie, gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat ze er is en hopelijk heeft je vriendin een voorspoedig herstel!
  Official ESF Kreviewer woensdag 6 maart 2024 @ 11:43:26 #282
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212717109
Gefeliciteerd! En inderdaad een mooie naam!
pi_212726346
Gefeliciteerd, Irritatie!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_212793557
@_Lily_ hoe gaat het nu?
pi_212805439
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 02:21 schreef Smart_ass het volgende:
@:_lily_ hoe gaat het nu?
Uitgerekende datum gepasseerd maar nog geen baby haha.
En helemaal opgeslokt door de baby. Ik ben benieuwd hoe groot hij is, ik wed groter dan mn oudste.
Ik ben zelf niet groot (1.60m) en van mn borst tot aan mn blaas ben ik 1 en al baby. Doet best pijn. En elke 2 uur plassen, ook ‘s nachts
pi_212805555
Ugh ja dat plassen ‘s nachts.. :'( Hoe groot was J? Hij kwam ergens met 38 weken als ik het me goed herinner?

Sterkte nog eventjes, je bent er bijna!!
pi_212805561
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Klinkt als een heftige ervaring, vooral dat stuk met de anus. Brrrrrr

Klinkt verder een beetje zoals mijn bevalling van de oudste.
Werd ook ingeleid en had ook zowel ballon en misoprostol nodig. Mijn weeen kwamen niet zelf op gang dus ik moest aan het infuus met weeenopwekkers. Toen werd het meteen zo verschrikkelijk dat ik na 2 uur al om een ruggeprik heb gevraagd bij 4cm ontsluiting.
Daarna gecruised tijdens de bevalling tot ie eruit was

Kleine ruptuur, geen hulpmiddelen
Alleen al om dit soort verhalen begin ik nooit aan kinderen gadverdamme man
pi_212806697
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 02:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ugh ja dat plassen ‘s nachts.. :'( Hoe groot was J? Hij kwam ergens met 38 weken als ik het me goed herinner?

Sterkte nog eventjes, je bent er bijna!!
J was 3,1 kg en kwam inderdaad bij 38 weken. Niet geweldig groot!
Deze werd door de verloskundige groter geschat en voelt ook groter aan in m’n buik. Minder ruimte om te ademen haha
pi_212812516
Laatste weekje tot het inleiden. De dagen vliegen echt voorbij. Ik heb er zo’n zin in. O+
  woensdag 13 maart 2024 @ 18:08:49 #291
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212812538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:06 schreef Myraela het volgende:
Laatste weekje tot het inleiden. De dagen vliegen echt voorbij. Ik heb er zo’n zin in. O+
Fijn om te horen.
Nog even volhouden.

Vlot het huis een beetje?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212813299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Fijn om te horen.
Nog even volhouden.

Vlot het huis een beetje?
We krijgen morgen de sleutel. Dus dan kan de stukadoor in ieder geval aan de slag.
pi_212815080
Hopelijk meldt hij zich snel Lily!

En Myraela echt aftellen nu dus, spannend!

Aan de ene kant vliegt de tijd en andere kant kan het me niet snel genoeg gaan tot de baby er is. Lekker dubbel.
pi_212828563
Meld met baby uit de buik! L is vanochtend ineens geboren na een snelle bevalling.
Van 3 naar 10cm ontsluiting in 5 uurtjes, dat heb ik wel gevoeld.
Persfase slechts 5 minuten, echt gekkenwerk.
Kleine ruptuur.

Ik was al door de verloskundige gewaarschuwd dat dit kon gebeuren omdat het wellicht bij mijn lichaam hoort. De oudste ging in 6 uur en een kwartier persen.

Heeft z’n voor- en nadelen. Zo weer op de been gelukkig. Maar man, wat heeft de onderkant het zwaar te verduren na zo’n geweld. Maar ik ben heel blij dat t allemaal zonder problemen is gegaan en we gezegend zijn met 2 gezonde zoontjes
pi_212828717
Gefeliciteerd! En wat een snelheid inderdaad!
  donderdag 14 maart 2024 @ 22:41:56 #296
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212830713
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed! O+
  donderdag 14 maart 2024 @ 22:42:33 #297
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212830726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 20:54 schreef _Lily_ het volgende:
Meld met baby uit de buik! L is vanochtend ineens geboren na een snelle bevalling.
Van 3 naar 10cm ontsluiting in 5 uurtjes, dat heb ik wel gevoeld.
Persfase slechts 5 minuten, echt gekkenwerk.
Kleine ruptuur.

Ik was al door de verloskundige gewaarschuwd dat dit kon gebeuren omdat het wellicht bij mijn lichaam hoort. De oudste ging in 6 uur en een kwartier persen.

Heeft z’n voor- en nadelen. Zo weer op de been gelukkig. Maar man, wat heeft de onderkant het zwaar te verduren na zo’n geweld. Maar ik ben heel blij dat t allemaal zonder problemen is gegaan en we gezegend zijn met 2 gezonde zoontjes
Wow wat snel, gefeliciteerd!
  donderdag 14 maart 2024 @ 22:54:21 #298
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212830938
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed! O+
:o jeetje dat is ook wel schrikken! Maar wat fijn dat het goed gaat!
pi_212831103
Gefeliciteerd @Nanukerst! Wat fijn dat het goed gaat! Hopelijk groeit ze snel en mogen jullie snel naar huis! *O*
  donderdag 14 maart 2024 @ 23:17:57 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212831283
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Wow, dat is zeker schrikken. Fijn dat alles goed gaat ondanks prematuur. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Lilly ook gefeliciteerd! Wat een stortbevalling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')