Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende donderdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Ze maken het er niet makkelijk op inderdaad, vooral die wind en luchtdruk gaat denk ik een heel belangrijke rol spelen al valt met de wind qua punten wel meequote:Op vrijdag 15 december 2023 18:46 schreef aloa het volgende:
Kan nog alle kanten op komende donderdag. Ik zal er morgen even goed voor gaan zitten![]()
Groot hogedrukgebied boven de oceaan en lagedruk in het noorden...
Dat is minder...weer opgeknapt?quote:Op zondag 17 december 2023 12:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gisteren met migraine op bed gelegen, nu pas mogelijkheid om in te vullen.
1 Min. temp (graden C): 6.8
2 Max. temp (graden C): 10.1
3 Neerslag (mm): 9
4 Zon (uren): 0
5 Windsnelheid (m/s): 5.4
6 Windrichting (graden): WNW
7 Luchtdruk (hPa): 1000
Het gaat, nog wel de hele dag plat gelegen helaas maar komt wel goedquote:
Iedereen heeft de neerslag foutquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:49 schreef MissHobje het volgende:
Het was wel weer een dikke woei dag
Ik zag eerlijk gezegd deze storm niet aankomen, ik wist wel dat het deze dagen flink winderig kan zijn en daar heb ik op ingespeeld met een wilde gok natuurlijk want het had net zo goed een windstille dag kunnen zijnquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen heeft de neerslag fout
Behalve de gozer die net wel de storm aan zag komen in de weerkaarten doordat ie zaterdagnacht pas in de kaarten kwam.
Met alles eens.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wil even terug komen op de strafpunten als je te laat bent met de voorspelling en als nog wilt meedoen.
Elke week mag je tot zaterdag 23:59 je verwachting doorgeven, nu gebeurd het regelmatig dat users (ja ik zelf ook) wat later aankomen met hun voorspelling, er kunnen verschillende redenen voor zijn en daar doen we ook niet heel moeilijk over. Toch ga ik dit vanaf 2024 wel bestraffen met strafpunten en er komt wel een eindtijd.
Dat er strafpunten moeten komen is duidelijk, maar ik wil dit graag samen met jullie bespreken wat een terechte strafpunt is, er zijn namelijk meerdere mogelijkheden.
Gegevens die later komen dan 23:59 zal strafpunten krijgen in orde van:
1: 0.5 strafpunten per uur die je te laat invult.
Dus als je om 2 uur je gegevens nog doorgeeft, kost je dit 1 strafpunt.
2: 1 strafpunt per uur.
Als je om 2 uur je gegevens doorgeeft zal je dus 2 strafpunten ontvangen.
Maximale strafpunten op 5 punten zetten?
Het zijn harde cijfers natuurlijk, maar we moeten het wel gaan ontmoedigen om je gegevens te laat door te geven.
Ook wil ik een echte eindtijd invoeren en die wil ik instellen op zondag 6 uur in de ochtend. Vanaf dat moment kan er niet meer worden meegedaan.
Nu is er tussen de uitslag en voorspelling weinig tijd tussen, vergeet niet dat je ten alle tijden je voorspelling kunt doorgeven, als je dit woensdag al wilt doen mag dat gewoon, uiteraard mag je je voorspelling aanpassen door als nog op de zaterdag een nieuwe post met jou aanpassing, hier geld wel: Laatste post is geldig.
Hoe zien jullie hier tegenaan? Op en aanmerkingen mogen altijd![]()
Daarnaast wil ik vragen:
Willen jullie de donderdag houden, of willen jullie b.v de zaterdag of zondag.
Deze was niet zo bestquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen heeft de neerslag fout
Behalve de gozer die net wel de storm aan zag komen in de weerkaarten doordat ie zaterdagnacht pas in de kaarten kwam.
Eigenlijk zou je dan de voorspelling moeten doen voor de vrijdag. je hebt dan het hele weekend om dat in te vullen. Nu stopt dat 00 uur zaterdag op zondag.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Met alles eens.
Kan ook op zondag, dan heb je meer tijd omdat het weekend is.
Dat is waar ja.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je dan de voorspelling moeten doen voor de vrijdag. je hebt dan het hele weekend om dat in te vullen. Nu stopt dat 00 uur zaterdag op zondag.
Dat zou ik voorstellen
Vanaf het nieuwe jaar he, dus nu mag het nogquote:Op zondag 24 december 2023 10:31 schreef aloa het volgende:
Shit...vergeten.
Voor de sier dan. En anders maar strafpunten![]()
1 Min. temp (graden C): 7
2 Max. temp (graden C): 9.8
3 Neerslag (mm): 5
5 Windsnelheid (m/s): 5.5
6 Windrichting (graden): WZW
7 Luchtdruk (hPa): 1001
Ik zit vaak in de avond niet meer op Fok, dus had de mention gemistquote:Op zondag 24 december 2023 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vanaf het nieuwe jaar he, dus nu mag het nog
Doe dan iig een eindtijdquote:Op vrijdag 29 december 2023 23:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
LET OP!
1:
Vanaf nu gaan we het weer voorspellen voor de vrijdag! Dit betekend dat we het hele weekend hebben om hiervoor te zitten. Dus eindtijd is dan op zondag 23:59.
2:
Voor deze zondag ga ik het rekken tot de maandag 1 januari mocht je er zondag niet aan toe komen. Ik zal hier geen strafpunten voor tellen.
3:
Vanaf het nieuwe jaar gaan we ook met strafpunten beginnen voor mensen die zijn/haar gegevens te laat invult. Per uur die je te laat invult kost je 0.5 punten extra. Houd hier dus wel rekening mee want die halve punt kan je een podiumplek kosten
Bij deze alvast een heel goed uiteinde en graag tot het nieuwe jaar
HOE KAN IK JOU VERGETEN? AUW!!quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:07 schreef aloa het volgende:
Ik sta niet in de uitslag![]()
Ik was te laat dat dan wel weer
quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
@:Aloa ik heb je toegevoegd en kan gelukkig de post nog aanpassen wat ik zojuist heb gedaan.
Betreft klassement veranderd er niks, sterker nog je eindigt zelfs helemaal onderaan waardoor @:Frutsel toch nog van die plek afkomt
quote:
Tot zondagavond 23.59 kan je meedoen voor vrijdag.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Stephan5 het volgende:
De wedstrijd zal allang afgelopen zijn, of de deelname is gesloten,Maar er kan er maar één de beste zijn: Ik, de Primusch.
Dus zonde van het organiseren.![]()
Voor dit jaar is het inderdaad klaar, we gaan vanaf nu voorspellen voor de vrijdag 5 januari 2024.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:44 schreef Stephan5 het volgende:
De wedstrijd zal allang afgelopen zijn, of de deelname is gesloten,Maar er kan er maar één de beste zijn: Ik, de Primusch.
Dus zonde van het organiseren.![]()
Maandagavondquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Tot zondagavond 23.59 kan je meedoen voor vrijdag.
Ik hoop dat ik het niet vergeet. (nee hoorquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voor dit jaar is het inderdaad klaar, we gaan vanaf nu voorspellen voor de vrijdag 5 januari 2024.
Voor die ronde heb je tot maandag 23:59 de tijd om je voorspelling in te vullen(1 dag extra ivb met oudjaarsdag).
[..]
Maandagavond![]()
Ga jij je eerst maar eens bewijzen voor we hier verder over gaan pratenquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik het niet vergeet. (nee hoor)
Ik voel mij wel schuldig, omdat de winnaar dan al bekend is.
Ik denk dat je de luchtdruk even moet aanpassen, zo'n luchtdruk zou hier zware orkaan gevenquote:Op maandag 1 januari 2024 21:58 schreef Ponsai het volgende:
1 Min. temp (graden C): -2
2 Max. temp (graden C): 3,1
3 Neerslag (mm): 6
5 Windsnelheid (m/s): 1
6 Windrichting (graden):ZW
7 Luchtdruk (hPa): 875
Afhaker @Hallojoquote:Op maandag 1 januari 2024 21:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hallojo heeft zich uitgeschreven en zal de volgende keer geen melding meer ontvangen.
Ik zie nu dat ik NOO heb genoteerd ipv ONO. NOO bestaat helegaar nietquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aan de had van geschatte gegevens zou dit de top 3 worden zonder naam natuurlijk!
1: 6,25
2: 6,78
3: 7,12
Het ligt allemaal heel dicht bij elkaar, het leuke is dat alle 3 users verschillende elementen heeft wat kan schelen in de punten. Dit wordt een spannende eerste ronde van 2024!
Gezien 2x OO staat had ik deze inderdaad al op ONO gezet, don't worrry er gebeurd verder niksquote:Op donderdag 4 januari 2024 20:03 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik zie nu dat ik NOO heb genoteerd ipv ONO. NOO bestaat helegaar niet
Als ik maar niet gediskwalificeerd wordt
Wees blij met je 3de plekquote:
Mijn opmerking is belangrijker dan de 3de plek, dus datquote:
De max temperatuur is het het belangrijkste gelukkigquote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
De misser gaat deze week naar: @Starhopper die als enige onder de 20 punten beland, toch scoor je wel het beste op de max temperatuurHopelijk zal het jou volgende week beter afgaan
Dat is erg jammer, je kan ten alle tijden ook gokken he door te kijken wat andere users hebben ingevuldquote:Op zondag 7 januari 2024 20:30 schreef Ponsai het volgende:
Geen tijd meer voor.
Jullie mogen uit de competentie halen.
Ik vind het lief dat ik getagd word maar ik heb alleen een jaarvoorspelling gedaan en daar wil ik het bij laten.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:18 schreef aloa het volgende:
En een herinnering...
@:butz0rs / @:dick_laurent / @:Elan / / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:PzKpfw / @:StateOfMind / @:TweedeKlum / @:Ponsai / @:Dven / @:core2duo / @:kwiwi / @:summer2bird
Helemaal goedquote:Op zondag 7 januari 2024 21:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind het lief dat ik getagd word maar ik heb alleen een jaarvoorspelling gedaan en daar wil ik het bij laten.
shitquote:Op zondag 7 januari 2024 18:18 schreef aloa het volgende:
En een herinnering...
@:butz0rs / @:dick_laurent / @:Elan / / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:PzKpfw / @:StateOfMind / @:TweedeKlum / @:Ponsai / @:Dven / @:core2duo / @:kwiwi / @:summer2bird
Dit is wel zondequote:
Jazeker jammer, jij als vaste user had dit niet mogen missenquote:
De deadline is toch zondag 23.59 uur?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
En door naar week 3
Voorspel hier het weer van vrijdag 19 januari 2024 in de Bilt.
Kan nog tot zaterdag 23.59
@:Aloa / @:Butz0rs / @:Dick_laurent / @:Elan / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:Grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:PzKpfw / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:StateOfMind / @:Stephan5 / @:Dven / @:core2duo / @:summer2bird / @:kwiwi
En uiteraard iedereen die dit topic leest mag natuurlijk ook een poging wagen
Foutje gezien? Dan graag even melden, mag hier in het topic of een pb naar mij
Gloeiende gloeiende, met 0 zonuren had ik deze gewoon gewonnenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro
En dat was de 2de week van 2024! Opvallend aan deze week is dat de minima temperatuur niet onder de 0 graden grens kwam, daardoor heeft iedereen deze volledig de plank mis geslagen, daarnaast was de wind zo rustig dat voor het eerst sinds we de weekverwachting hebben ingevoerd een variabel windrichting hebben en dat was voor mij even uitzoeken wat hiermee te doen.
*Ik heb gekeken waar de wind het meeste weg kwam en wat de users hebben ingevoerd.
*Gezien de windrichting uit dezelfde richting komen als die van de users heb ik besloten iedereen hiervoor uit te stellen van de strafpunten.
Verwelkom nieuwe users.
Dick_Laurent
Uitslagen
Op de eerste plek is geworden: @:Frutsel ! met 3,12 punten pak jij hiermee de eerste plek! Gefeliciteerd![]()
Op de tweede plek is geworden: @:Garlandbriggs ! met 4,13 punten pak jij de 2de plek!, Gefeliciteerd![]()
Op de derde plek is geworden: @:Aloa ! met 4,53 punten pak jij de 3de plek! Het scheelde 0.02 punten met de nummer 4. Gefeliciteerd![]()
Gedeelde plek
Geen gedeelde plek deze week.
Missers
@:Dick_laurent pakt als enige de 8 punten, luchtdruk heeft je hiermee genekt!
[ afbeelding ]
Beste prestatie:
Temp max: @:Dick_Laurent
Temp min: @:Nattekat
Neerslag: 8 users
Zon uren: @:Frutsel / @:Garlandbriggs / @:Starhopper
Gem wind: @:Frutsel / @:Misshobje / @:Starhopper
Windrichting: 9 users
Luchtdruk: @:Nattekat
Oops nog niet aangepastquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:01 schreef aloa het volgende:
[..]
De deadline is toch zondag 23.59 uur?
Correct maar jij besluit het van de zonnige kant te zien die uiteindelijk helemaal niet zonnig voor je uitpaktequote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gloeiende gloeiende, met 0 zonuren had ik deze gewoon gewonnen
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Correct maar jij besluit het van de zonnige kant te zien die uiteindelijk helemaal niet zonnig voor je uitpakte
Als ie het nu wat vaker van de zonnige kant bekijkt dan is dat voor ons allemaal leukquote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Correct maar jij besluit het van de zonnige kant te zien die uiteindelijk helemaal niet zonnig voor je uitpakte
Ik heb het niet voor het zeggen hequote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ie het nu wat vaker van de zonnige kant bekijkt dan is dat voor ons allemaal leuk
0 uur zon in mijn volgende voorspellingquote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ie het nu wat vaker van de zonnige kant bekijkt dan is dat voor ons allemaal leuk
Maar goed dat ik af en toe toch nog even een reminder stuurquote:Op zondag 14 januari 2024 21:43 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik zou zweren dat ik het al had ingevuld
Maar daar is toch iets misgegaan. nou ja, Komtiedanhè:
1 Min. temp (graden C): -3,6
2 Max. temp (graden C): 4.8
3 Neerslag (mm): 2 mm (incl vieze natte sneeuw)
4 Zon (uren): 4
5 Windsnelheid (m/s): 3.4
6 Windrichting (graden): ZZW
7 Luchtdruk (hPa): 1011
Me dunkt...thnxquote:Op zondag 14 januari 2024 21:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar goed dat ik af en toe toch nog even een reminder stuur
Ik ben van mening dat jij zonder strafpunten een kans verdient omdat @SpeedyGJ jou niet gementiond heeft.quote:Op maandag 15 januari 2024 08:31 schreef Frutsel het volgende:
Matig... ik was al verward doordat het ineens op zaterdag was![]()
Zondag niet meer bij gelezen ....
quote:Op maandag 15 januari 2024 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat jij zonder strafpunten een kans verdient omdat @:speedygj jou niet gementiond heeft.
Doe nou effe, scheelt je weer in de jaarstand dus hup nu mag hetquote:Op maandag 15 januari 2024 11:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
Neuh lama lopen, ik geniet nog van mijn vorige
Neuh, eerste ingeving meestal beste, nou dat zal blijkenquote:Op maandag 15 januari 2024 16:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doe nou effe, scheelt je weer in de jaarstand dus hup nu mag het
Tja ik kan je helaas niet dwingenquote:Op maandag 15 januari 2024 16:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Neuh, eerste ingeving meestal beste, nou dat zal blijken
Gewoon meedoenquote:Op maandag 15 januari 2024 16:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Neuh, eerste ingeving meestal beste, nou dat zal blijken
ik doe mee, mijn voorspelling heb ik zaterdag ingestuurdquote:
Ohhhquote:Op maandag 15 januari 2024 16:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik doe mee, mijn voorspelling heb ik zaterdag ingestuurdDie staat hierboven wel ( #114)
Had alleen niet gezien dat ik nog tot zondag/maandag kon aanpassen omdat er toen stond uiterlijk zaterdag.
Ik ga dan ook uit van minimaal 3 compensatiepunten voor het invullen op zaterdag omdat jij een foute deadline gaf natuurlijk.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oops![]()
![]()
Ik dacht al, waarom sta jij er niet meer in de notificatie lijst ik snapte er al niks van
Ja dat gaan we mooi effe niet doen hequote:Op maandag 15 januari 2024 18:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik ga dan ook uit van minimaal 3 compensatiepunten voor het invullen op zaterdag omdat jij een foute deadline gaf natuurlijk.
Na al dit werk een note?quote:
Okay een dreigement haalt nix uit. Laat me dan maar gewoon weer winnenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 06:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Na al dit werk een note?dit vind ik zwaar tegenvallen van je
Als jij nou een 0.9mm had voorspeld, had je samen met Frutsel en Houtenbeen op de eerste plek gestaan, dat was helemaal uniek geweestquote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:52 schreef Nattekat het volgende:
Ja verdorie, die neerslag was wél een fout, het was allemaal smeltende sneeuw
Het is juist de bedoeling dat er naar de voorspelling wordt gekeken, anders kun je immers nooit weten wat voor weer het gaat wordenquote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:42 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dit keer heb ik wél ff naar de voorspelling gekeken (staat nergens dat t niet mag)
Eens zien of ik nu beter scoor
1 Min. temp (graden C): 4,7
2 Max. temp (graden C): 9,9
3 Neerslag (mm): 2,2 mm
4 Zon (uren): 3,2
5 Windsnelheid (m/s): 3,6
6 Windrichting (graden): W
7 Luchtdruk (hPa): 1018
Dat zijn 4 strafpunten helaas, die 7min zie ik door de vingers anders had je nog een halve strafpunt meegekregenquote:Op maandag 22 januari 2024 08:53 schreef GarlandBriggs het volgende:
1 Min. temp (graden C): 2.5
2 Max. temp (graden C): 11.4
3 Neerslag (mm): 2
4 Zon (uren): 3
5 Windsnelheid (m/s): 3,8
6 Windrichting (graden): WZW
7 Luchtdruk (hPa): 1020
Niet gehaald...strafpunten dik verdiend
Zondag is een kutdag. En er is geen eindtotaal, alleen per maandquote:Op maandag 22 januari 2024 16:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zijn 4 strafpunten helaas, die 7min zie ik door de vingers anders had je nog een halve strafpunt meegekregen![]()
Jammer dat @:Nattekat het helaas is vergeten in te vullen, dat worden dure punten in het eind totaal
Doe je toch zaterdag? Of vrijdagavond meteenquote:Op maandag 22 januari 2024 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zondag is een kutdag. En er is geen eindtotaal, alleen per maand
Zaterdag wist ik nog niet dat ik m'n hele zondagavond uitgeteld op de bank ging doorbrengenquote:Op maandag 22 januari 2024 17:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Doe je toch zaterdag? Of vrijdagavond meteen
Dan voorspel je gelijk na de uitslag toch? Dan ben je tenminste safequote:Op maandag 22 januari 2024 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zondag is een kutdag. En er is geen eindtotaal, alleen per maand
Ik ben nog aan het wachten op de data die sinds 24ste januari niet wordt toegevoegd, zonder die data kan ik helaas niks doen vanwege die gemiddelde luchtdruk. Kan wel andere sites gebruiken maar weet niet of die wel correct zijn.quote:
Stomme Knmi, ik kwam er langs daarstrak, dat had ik ze ff een zwieperd gegevenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het wachten op de data die sinds 24ste januari niet wordt toegevoegd, zonder die data kan ik helaas niks doen vanwege die gemiddelde luchtdruk. Kan wel andere sites gebruiken maar weet niet of die wel correct zijn.
-Edit:
Ik zie dat bij de gegevens op KNMI site dat die de 24ste nog zijn ververst daarna niet meer. Ik zal eens navraag doen bij hun.
Helaas zullen we nog even moeten wachten op de uitslag.quote:Geachte heer ****
Dank voor uw vraag. Helaas is er een storing er wordt aan gewerkt om e.e.a zo snel mogelijk weer online te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Mevr. ******
Jeeeejquote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
De weergegevens zijn weer geupdate! Vanavond volgt de uitslag!
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 17:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Een spannende 4de week hadden we, mede doordat het KNMI een storing had waardoor de uitslag stuk later viel dan was gepland, gelukkig zijn de gegevens weer actueel en dat betekend dat we de eindstand van week 4 kunnen gaan opnemengelukkig kan ik even een gaatje vrij maken om dit wat sneller met jullie te kunnen delen, met dank aan mijn vrouwlief
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 3.18 punten is geworden: @:Aloa ! Jou eerste overwinning van 2024 is een feit! Gefeliciteerd![]()
Op de 2de plek met 3.38 punten is geworden: @:Houtenbeen ! Een prima score die je met afstand op de 2de plek zet, gefeliciteerd![]()
Op de 3de plek met 4.70 punten is geworden: @:Grimselman ! De minima temperatuur had je helemaal juist voorspeld! Gefeliciteerd
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Dit keer hebben we weer 2 users die een plek delen namelijk SpeedyGJ en Starhopper, samen delen ze de 4de plek.
Missers:
Uiteraard hebben we ook weer een misser deze week: GarlandBriggs moet het doen met 9.20 punten mede door te laat invullen en hierbij strafpunten op zijn naam heeft gekregen.
Beste prestatie:
Temp max: Starhopper / GarlandBriggs
Temp min: Grimselman
Neerslag: Aloa
Zon uren: Dick_laurent
Gem wind: Houtenbeen
Windrichting: 7 users
Luchtdruk: Aloa
En even een extra melding voor jullie zodat iedereen de uitslag binnen krijgt![]()
@:aloa / @:butz0rs / @:dick_laurent / @:Elan / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:PzKpfw / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:Stephan5 / @:Dven / @:core2duo / @:summer2bird / @:kwiwi
Dit keer geen voorspelling, want die hebben we al gehadtot over paar dagen
Zonuren had ik spot-on. Dat vind ik dan wel weer mooiquote:Op dinsdag 30 januari 2024 17:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Een spannende 4de week hadden we, mede doordat het KNMI een storing had waardoor de uitslag stuk later viel dan was gepland, gelukkig zijn de gegevens weer actueel en dat betekend dat we de eindstand van week 4 kunnen gaan opnemen
Dank! Ook naar jullie toe voor het geduldig wachtenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 18:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
Respect voor het geduld mbt het KNMI...
En was er altijd een misser van de week?
Klinkt gek maar ik voel me bijzonder vereerd. Want als je niet af en toe een flinke mispeer hebt, kun je die karrenvracht aan supersterke punten van jezelf ook veel beter waarderen
Ja die heb je even mooi te pakken!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 18:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zonuren had ik spot-on. Dat vind ik dan wel weer mooi
Haha nee dat komt wel goed, we hebben tot de 3de dus nog 4 dagen te gaan, dit wordt een heftige maand ben ik bang.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:28 schreef aloa het volgende:
1e![]()
Niet de maand februari vergetenStraks eens ff naar kijken.
Dat moet je inderdaad gaan doen, maar hey er zijn meerdere mensen die het slechter doenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 22:21 schreef MissHobje het volgende:
Gefeliciteerd allemaal![]()
Ik moet duidelijk beter mijn best gaan doen
Oops nog vergeten hierop te reageren. Sinds eind vorig jaar heb ik dit in het leven geroepen om inderdaad ook de missers in het zonnetje te zetten en zo te zien wordt dit gewaardeerdquote:Op dinsdag 30 januari 2024 18:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
En was er altijd een misser van de week?
Klinkt gek maar ik voel me bijzonder vereerd. Want als je niet af en toe een flinke mispeer hebt, kun je die karrenvracht aan supersterke punten van jezelf ook veel beter waarderen
Geen gelijke voorspelling > Meting, geen laatste plaats en geen gedeelde plek. Niks bijzonders dusquote:Op woensdag 31 januari 2024 11:39 schreef Stephan5 het volgende:
Ik mis Stephan5 bij de eervolle vemeldingen.![]()
Héquote:Op donderdag 1 februari 2024 21:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Naast al die voorspellingen houd ik ook de totaal score bij, en na 4 weken ziet dit er zo uit:
P.S, ik geef voor nu de users weer die geen enkel week hebben gemist, uiteraard houd ik ook die users bij maar krijgen 1000 punten voor, anders zouden ze bovenaan staan omdat er in die week geen punten zijn behaald.
In totaal zijn er nu 14 users die 1 of meerdere keren hebben meegedaan![]()
Zoals je ziet liggen bij de top 4 de punten redelijk dicht bij elkaar. De strafpunten van mij en GarlandBriggs spreken boekdelen. Starhopper had vooral de eerste 2 weken behoorlijk slecht gepresteerd en dat is te zien in de score.
4/52 weken hebben we dus gehad en er kan natuurlijk van alles gaan veranderenop naar de volgende 4 weken
met de hoop dat het KNMI morgen geen storing heeft
![]()
Plaats - Punten - User
1: 19,35 - Frutsel
2: 19,60 - Aloa
3: 20,07 - Stephan5
4: 21,07- MissHobje
5: 29,09 - SpeedyGJ
6: 29,33 - GarlandBriggs
7: 39,62 - Starhopper
Jij staat 8stequote:
Als ik had geweten dat je dit ging doen, had ik die strafpunten wel gepaktquote:
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik had geweten dat je dit ging doen, had ik die strafpunten wel gepakt
Ik heb het toch echt wel een paar keer aangegeven maar zal het even meenemen in het overzicht om het nog wat duidelijker te maken. Voor nu kan ik er helaas niks meer aan veranderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is wel zonde![]()
Ik heb betreft eind tijd wel een foutje gemaakt zie ik, ik zal deze gaan zetten op maandag 23:59, dit kost je echter wel 5 strafpunten. Dus mocht je willen meedoen, zou zeggen noteer nog even snel je gegevens en die 5 strafpunten voor het lief nemen. (Het is beter dan 1000 punten voor het missen van 1 week)
En voor extra notificatie![]()
@:INViCTuSquote:Op maandag 15 januari 2024 16:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doe nou effe, scheelt je weer in de jaarstand dus hup nu mag het
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]Gewoon één joker per persoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb het toch echt wel een paar keer aangegeven maar zal het even meenemen in het overzicht om het nog wat duidelijker te maken. Voor nu kan ik er helaas niks meer aan veranderen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Mijn scorequote:Op donderdag 1 februari 2024 21:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Naast al die voorspellingen houd ik ook de totaal score bij, en na 4 weken ziet dit er zo uit:
P.S, ik geef voor nu de users weer die geen enkel week hebben gemist, uiteraard houd ik ook die users bij maar krijgen 1000 punten voor, anders zouden ze bovenaan staan omdat er in die week geen punten zijn behaald.
In totaal zijn er nu 14 users die 1 of meerdere keren hebben meegedaan![]()
Zoals je ziet liggen bij de top 4 de punten redelijk dicht bij elkaar. De strafpunten van mij en GarlandBriggs spreken boekdelen. Starhopper had vooral de eerste 2 weken behoorlijk slecht gepresteerd en dat is te zien in de score.
4/52 weken hebben we dus gehad en er kan natuurlijk van alles gaan veranderenop naar de volgende 4 weken
met de hoop dat het KNMI morgen geen storing heeft
![]()
Plaats - Punten - User
1: 19,35 - Frutsel
2: 19,60 - Aloa
3: 20,07 - Stephan5
4: 21,07- MissHobje
5: 29,09 - SpeedyGJ
6: 29,33 - GarlandBriggs
7: 39,62 - Starhopper
Dat hebben we al soort van door nog te rekken naar de volgende dag tot 11:59 met strafpunten, ergens moet een streep getrokken worden om het zo eerlijk mogelijk te houden.quote:
Ja dat is niet best hequote:
Ja, als ik had geweten dat er een ranglijst ging komen, had ik natuurlijk die strafpunten gepakt, dus dat was heulemaal geen jokerquote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat hebben we al soort van door nog te rekken naar de volgende dag tot 11:59 met strafpunten
Ik heb even zitten puzzelen voor je om te kijken wat het doet in de ranking, probleem is als ik je de minimale punten geef dat je zelfs boven 1 persoon uitkomt die alle keren hebben meegedaan. En en die tijd zal ik dit vast wel in mijn gedachte zijn geweest om het op deze manier op te lossen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, als ik had geweten dat er een ranglijst ging komen, had ik natuurlijk die strafpunten gepakt, dus dat was heulemaal geen joker
Gewoon de laagste score van een gemiste week ipv 1000 de eerste keer.
* MissHobje doet vreugdedansjequote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Inmiddels zijn we weer aangekomen in de week 5 van 2024, ook deze week lagen de punten weer dicht bij elkaar maar helaas kan er maar 1 de winnaar zijn en 2 een podiumpleklaten we snel gaan kijken wie dat zijn
![]()
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 2,45 punten is geworden: @:MissHobje![]()
Op de 2de plek met 2,78 punten is geworden: @:Houtenbeen
Op de 3de plek met 3,07 punten is geworden: @:Garlandbriggs![]()
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Ook deze week geen gedeelde plek![]()
Missers:
Natuurlijk hebben we weer een misser in ons midden, deze keer gaat deze naar: @:Starhopper , ondanks je het prima hebt gedaan ben je toch als enige onder de 6 punten beëindigdvolgende week weer nieuwe kans
![]()
Beste prestatie:
Temp max: Dick_laurent
Temp min: Houtenbeen
Neerslag: 9 users
Zon uren: Nattekat / SpeedyGJ / Starhopper
Gem wind: @:SpeedyGJ
Wind graden: MissHobje / Frutsel / Butz0rs / Grimselman
Luchtdruk: Houtenbeen / Frutsel
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 20:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ach .. het kan altijd nog erger![]()
![]()
@aloa / @butz0rs / @dick_laurent / @Elan / @Frutsel / @GarlandBriggs / @grimselman / @Houtenbeen / @INViCTuS / @MissHobje / @Nattekat / @PzKpfw / @SpeedyGJ / @Starhopper / @Stephan5 / @Dven / @core2duo / @summer2bird / @kwiwiquote:
Uiteindelijk is het een handig geheugensteuntje maar geen verantwoording hoor. Die ligt bij ons zelfquote:Op zondag 4 februari 2024 23:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Snelle mention, nog een paar minuten dus geen tijd om het uit te zoeken wie ze hebben ingevuld.
Sorry ben ben thuis dus had gehoopt dat iemand anders het zou overnemen.
[..]
@:aloa / @:butz0rs / @:dick_laurent / @:Elan / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:PzKpfw / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:Stephan5 / @:Dven / @:core2duo / @:summer2bird / @:kwiwi
Daar ben ik het natuurlijk zeker mee eensquote:Op zondag 4 februari 2024 23:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een handig geheugensteuntje maar geen verantwoording hoor. Die ligt bij ons zelf
Helaas moet ik streng zijn, ik kan jou inzending niet meenemen omdat je ruim over de tijd bent (11:59)quote:Op maandag 5 februari 2024 19:20 schreef INViCTuS het volgende:
1. Min. temp (graden C): 7.6
2 Max. temp (graden C): 11.8
3 Neerslag (mm): 14
5 Windsnelheid (m/s): 5
6 Windrichting (graden): ZZW
7 Luchtdruk (hPa): 996
Verzachtende omstandigheden want geen mention, gewoon maximale strafquote:Op maandag 5 februari 2024 22:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas moet ik streng zijn, ik kan jou inzending niet meenemen omdat je ruim over de tijd bent (11:59)
Je had zelf ook de mention kunnen doenquote:Op maandag 5 februari 2024 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verzachtende omstandigheden want geen mention, gewoon maximale straf
Er was een mention.quote:Op maandag 5 februari 2024 23:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Je had zelf ook de mention kunnen doen
quote:
Jij zei van nietquote:
Ik moet hard zijn, als ik uitzonderingen blijf houden komt het nooit goed met de regels want ik kan niet blijven strooien met uitzonderingen zoals vorig jaar, maar dat zag ik meer als opstart fase en ook daar ben ik duidelijk geweest dat het vanaf het nieuwe jaar wel strenger wordt toegekekenquote:Op maandag 5 februari 2024 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verzachtende omstandigheden want geen mention, gewoon maximale straf
Lekker duidelijk die nattekatquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Jij zei van niet![]()
Ja nadat ik em er nog even snel ingooide, maar ook dan is het aan de user om hier op tijd op te reageren.
[..]
Ik moet hard zijn, als ik uitzonderingen blijf houden komt het nooit goed met de regels want ik kan niet blijven strooien met uitzonderingen zoals vorig jaar, maar dat zag ik meer als opstart fase en ook daar ben ik duidelijk geweest dat het vanaf het nieuwe jaar wel strenger wordt toegekeken![]()
Je beste bedoeling natuurlijk maar helaas voor INViCTuS geen notering deze week.
Ja, helaas. Zet 'm dan onderinquote:Op maandag 5 februari 2024 22:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas moet ik streng zijn, ik kan jou inzending niet meenemen omdat je ruim over de tijd bent (11:59)
Normaal gesproken worden mensen die niet mee hebben gedaan of te laat hebben doorgegeven niet in meegenomen, deze wordt wel meegenomen in het totaal klassement, met dus die 1000 punten, deze moet je gewoon weg denken en je krijgt de score die je hebt behaald over de weken die je wel hebt meegedaanquote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, helaas. Zet 'm dan onderin. Ben wel benieuwd naar de eventuele punten.
Netjes!quote:
Afgezien van mijn 5 strafpunten heb ik sowieso een beroerde scorequote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
De gegevens zijn lekker op tijd binnendus een vroege editie van de uitslag met deze keer weeg hoogtepunten maar ook een flinke dieptepunt, en we hebben een user die de max temperatuur precies gelijk heeft! Laten we snel gaat kijken!
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 2,53 punten is geworden: @:Aloa
Op de 2de plek met 3,15 punten is geworden: @:GarlandBriggs
Op de 3de plek met 4,40 punten is geworden: @:MissHobje
Gefeliciteerd met jullie deze overwinning!
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Deze week geen gedeelde plek.
Missers:
Deze week hebben we 2 missers in onze midden!
@:Butz0rs heeft een flinke misser op zijn naam staan, met 16.75 punten sta je helemaal onderaan op de 11de plek!
@:INViCTuS is deze week naast de pot gevallen door de gegevens te laat door te geven waardoor zijn deelname deze week moet missen. Je had aangegeven te willen zien welke plek je had gestaan, deze heb ik rood aangegeven met ** als positie.
Beste prestatie:
Temp max: @:Starhopper
Temp min: @:Grimselman
Neerslag: @:GarlandBriggs
Zon uren: @:Houtenbeen
Gem wind: @:Aloa
Windrichting: @:Aloa / @:Frutsel
Luchtdruk: @:GarlandBriggs
Zelfs zonder die 5 strafpunten was je er inderdaad niet beter op gewordenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgezien van mijn 5 strafpunten heb ik sowieso een beroerde score
Jullie mogen mij wel uit het lijstje met de wekelijkse mentions halen.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:10 schreef aloa het volgende:
@:butz0rs / @:Elan / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:PzKpfw / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:Stephan5 / @:Dven / @:core2duo / @:summer2bird / @:kwiwi
Ik heb het doorgevoerdquote:Op zondag 11 februari 2024 19:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Jullie mogen mij wel uit het lijstje met de wekelijkse mentions halen.
Nog een mention gedaan ookquote:Op maandag 12 februari 2024 18:39 schreef Nattekat het volgende:
Ach ja, kutspel. Ik ga het wel weer op zaterdag doen.
Heb ik gezien ook, maar mijn hersenen werken niet op zondagavond, dus was het vergeten voor ik tijd had om ervoor te zitten.quote:
Thanks, jaarlijkse voorspelling blijf ik natuurlijk wel volgenquote:
maandelijks kan ookquote:Op maandag 12 februari 2024 21:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Thanks, jaarlijkse voorspelling blijf ik natuurlijk wel volgen
Ik kan dit bevestigen noch ontkennenquote:Op maandag 12 februari 2024 21:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij om het half uur een mention moet hebben
@:Nattekat niet best dit he!
Dat is jou eigen foutjequote:
Mijn klassement is toch al om zeep geholpen nu, kan beter voor dagwinsten gaanquote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
En voor iedereen even: Wees niet eigenwijs om te wachten tot het laatste moment! Om je gegeven nu vast in te gooien voorkom je extra punten in het klassement. Als je vandaag plaatst kun je het morgen altijd nog aanpassen en indien dat niet meer mogelijk is mag je natuurlijk ook nog een nieuwe post makenHier geld: Laatste post is geldig.
Veel succes iedereen
Een beetje verzachting voor jou, je staat niet helemaal onderaan er zijn namelijk 4 anderen die het nog slechter hebben gepresteerd en als je goed je best doet kun je nog 1 plek stijgen, maar vergeet niet dat ook de rest die nog niet gemist hebben als nog een misstap kunnen maken, dus vanaf nu niet meer vergeten ga je best doen en wie weet kom je toch nog ergens midden in de ranglijstquote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn klassement is toch al om zeep geholpen nu, kan beter voor dagwinsten gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |