Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende donderdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Ze maken het er niet makkelijk op inderdaad, vooral die wind en luchtdruk gaat denk ik een heel belangrijke rol spelen al valt met de wind qua punten wel meequote:Op vrijdag 15 december 2023 18:46 schreef aloa het volgende:
Kan nog alle kanten op komende donderdag. Ik zal er morgen even goed voor gaan zitten![]()
Groot hogedrukgebied boven de oceaan en lagedruk in het noorden...
Dat is minder...weer opgeknapt?quote:Op zondag 17 december 2023 12:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gisteren met migraine op bed gelegen, nu pas mogelijkheid om in te vullen.
1 Min. temp (graden C): 6.8
2 Max. temp (graden C): 10.1
3 Neerslag (mm): 9
4 Zon (uren): 0
5 Windsnelheid (m/s): 5.4
6 Windrichting (graden): WNW
7 Luchtdruk (hPa): 1000
Het gaat, nog wel de hele dag plat gelegen helaas maar komt wel goedquote:
Iedereen heeft de neerslag foutquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:49 schreef MissHobje het volgende:
Het was wel weer een dikke woei dag
Ik zag eerlijk gezegd deze storm niet aankomen, ik wist wel dat het deze dagen flink winderig kan zijn en daar heb ik op ingespeeld met een wilde gok natuurlijk want het had net zo goed een windstille dag kunnen zijnquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen heeft de neerslag fout
Behalve de gozer die net wel de storm aan zag komen in de weerkaarten doordat ie zaterdagnacht pas in de kaarten kwam.
Met alles eens.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wil even terug komen op de strafpunten als je te laat bent met de voorspelling en als nog wilt meedoen.
Elke week mag je tot zaterdag 23:59 je verwachting doorgeven, nu gebeurd het regelmatig dat users (ja ik zelf ook) wat later aankomen met hun voorspelling, er kunnen verschillende redenen voor zijn en daar doen we ook niet heel moeilijk over. Toch ga ik dit vanaf 2024 wel bestraffen met strafpunten en er komt wel een eindtijd.
Dat er strafpunten moeten komen is duidelijk, maar ik wil dit graag samen met jullie bespreken wat een terechte strafpunt is, er zijn namelijk meerdere mogelijkheden.
Gegevens die later komen dan 23:59 zal strafpunten krijgen in orde van:
1: 0.5 strafpunten per uur die je te laat invult.
Dus als je om 2 uur je gegevens nog doorgeeft, kost je dit 1 strafpunt.
2: 1 strafpunt per uur.
Als je om 2 uur je gegevens doorgeeft zal je dus 2 strafpunten ontvangen.
Maximale strafpunten op 5 punten zetten?
Het zijn harde cijfers natuurlijk, maar we moeten het wel gaan ontmoedigen om je gegevens te laat door te geven.
Ook wil ik een echte eindtijd invoeren en die wil ik instellen op zondag 6 uur in de ochtend. Vanaf dat moment kan er niet meer worden meegedaan.
Nu is er tussen de uitslag en voorspelling weinig tijd tussen, vergeet niet dat je ten alle tijden je voorspelling kunt doorgeven, als je dit woensdag al wilt doen mag dat gewoon, uiteraard mag je je voorspelling aanpassen door als nog op de zaterdag een nieuwe post met jou aanpassing, hier geld wel: Laatste post is geldig.
Hoe zien jullie hier tegenaan? Op en aanmerkingen mogen altijd![]()
Daarnaast wil ik vragen:
Willen jullie de donderdag houden, of willen jullie b.v de zaterdag of zondag.
Deze was niet zo bestquote:Op vrijdag 22 december 2023 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen heeft de neerslag fout
Behalve de gozer die net wel de storm aan zag komen in de weerkaarten doordat ie zaterdagnacht pas in de kaarten kwam.
Eigenlijk zou je dan de voorspelling moeten doen voor de vrijdag. je hebt dan het hele weekend om dat in te vullen. Nu stopt dat 00 uur zaterdag op zondag.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Met alles eens.
Kan ook op zondag, dan heb je meer tijd omdat het weekend is.
Dat is waar ja.quote:Op zaterdag 23 december 2023 09:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je dan de voorspelling moeten doen voor de vrijdag. je hebt dan het hele weekend om dat in te vullen. Nu stopt dat 00 uur zaterdag op zondag.
Dat zou ik voorstellen
Vanaf het nieuwe jaar he, dus nu mag het nogquote:Op zondag 24 december 2023 10:31 schreef aloa het volgende:
Shit...vergeten.
Voor de sier dan. En anders maar strafpunten![]()
1 Min. temp (graden C): 7
2 Max. temp (graden C): 9.8
3 Neerslag (mm): 5
4 Zon (uren): 0
5 Windsnelheid (m/s): 5.5
6 Windrichting (graden): WZW
7 Luchtdruk (hPa): 1001
Ik zit vaak in de avond niet meer op Fok, dus had de mention gemistquote:Op zondag 24 december 2023 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vanaf het nieuwe jaar he, dus nu mag het nog
Doe dan iig een eindtijdquote:Op vrijdag 29 december 2023 23:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
LET OP!
1:
Vanaf nu gaan we het weer voorspellen voor de vrijdag! Dit betekend dat we het hele weekend hebben om hiervoor te zitten. Dus eindtijd is dan op zondag 23:59.
2:
Voor deze zondag ga ik het rekken tot de maandag 1 januari mocht je er zondag niet aan toe komen. Ik zal hier geen strafpunten voor tellen.
3:
Vanaf het nieuwe jaar gaan we ook met strafpunten beginnen voor mensen die zijn/haar gegevens te laat invult. Per uur die je te laat invult kost je 0.5 punten extra. Houd hier dus wel rekening mee want die halve punt kan je een podiumplek kosten
Bij deze alvast een heel goed uiteinde en graag tot het nieuwe jaar
HOE KAN IK JOU VERGETEN? AUW!!quote:Op zaterdag 30 december 2023 09:07 schreef aloa het volgende:
Ik sta niet in de uitslag![]()
Ik was te laat dat dan wel weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |