Dat weegt wel zwaar idd, je zit er zo naast. Ik zou idd 0.10 doen dan.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemiddag, iedereen indien mogelijk een hele fijne moederdag![]()
Ik had even een discussie hier thuis over de strafpunten van de windrichting, deze wegen in mijn ogen veel te zwaar tegenover de rest.
Zowel de temperatuur, neerslag, zon, wind wordt er 0,05 strafpunten berekend per 0,1 verschil.
Luchtdruk 0,03 strafpunt.
Alleen de windrichting heeft per richting 0,50 strafpunten wat totaal uit balans is tegenover de andere metingen.
Dus wat nu te doen? Punten laten zakken naar 0,10 ivp 0.50? Of gewoon zo laten.
Andere suggesties mogen ook genoemd worden
0.1 is wel heel weinig. Zelfs met een volledig tegenovergestelde richting heb je maximaal 0.8 punten. Ik zou in het midden gaan zitten, 0.25 of 0.3.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemiddag, iedereen indien mogelijk een hele fijne moederdag![]()
Ik had even een discussie hier thuis over de strafpunten van de windrichting, deze wegen in mijn ogen veel te zwaar tegenover de rest.
Zowel de temperatuur, neerslag, zon, wind wordt er 0,05 strafpunten berekend per 0,1 verschil.
Luchtdruk 0,03 strafpunt.
Alleen de windrichting heeft per richting 0,50 strafpunten wat totaal uit balans is tegenover de andere metingen.
Dus wat nu te doen? Punten laten zakken naar 0,10 ivp 0.50? Of gewoon zo laten.
Andere suggesties mogen ook genoemd worden
Het was ook al voorbeeld bedoeld, maar 0,25 zou inderdaad wel een goeie richting zijn, dan zit je op max 2 punten in plaats van 4.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
0.1 is wel heel weinig. Zelfs met een volledig tegenovergestelde richting heb je maximaal 0.8 punten. Ik zou in het midden gaan zitten, 0.25 of 0.3.
En komt er dan een herberekening voor dit jaar, of vanaf een bepaalde datum?
Je bent een even grote prutser als je de windrichting maximaal fout hebt als wanneer je er 8 graden naast zitquote:Op zondag 10 mei 2026 14:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het was ook al voorbeeld bedoeld, maar 0,25 zou inderdaad wel een goeie richting zijn, dan zit je op max 2 punten in plaats van 4.
Als ik een herberekening maak zou iedereen hier dan achter staan of gaan we zeggen vanaf volgende week en de rest zo laten. Mij maakt het niet heel veel uit, maar het kan wel grote verschuivingen gaan geven.
Als je echt 8 graden ernaast zit heb je echt wel een slokje te veel opquote:Op zondag 10 mei 2026 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent een even grote prutser als je de windrichting maximaal fout hebt als wanneer je er 8 graden naast zit
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |