abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2023 @ 00:24:10 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211405604
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 24 november 2023 @ 00:27:01 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211405623
In alle krimpregios is op de PVV gestemd en daar de grootste partij geworden

https://www.telegraaf.nl/(...)gestemd-of-toch-niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211405632
PVV VVD NSC natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211405800
twitter

StaaijGod
pi_211405844
Benieuwd hoe het zal gaan en hoelang het gaat duren.

Een ding weet ik wel vrij zeker, dat programma van de PVV waar iedereen zo bang voor is, daar gaat natuurlijk niets van terecht komen.
Strenger immigratiebeleid en meer politie op straat wellicht maar er gaat echt niemand uitgesloten worden.

Mijn gedachte is zelfs dat het hele programma er op gebaseerd is dat Geert wel een rechts geluid kan laten horen maar nimmer dacht ook echt de grootste partij te worden, verrassing, dat werden ze dus nu wel.

Mijn mening is in ieder geval dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden, enige waar ik dan wel mijn bedenking bij heb is de link met het kremlin want dat zit me niet lekker.
Het lijkt me in ieder geval dat de steun aan Oekraïne en de EU ook zeker ter sprake zullen komen en gewoon ongewijzigd zullen blijven omdat anders gewoon geen regering gevormd kan worden met de 3 partijen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211405942
Deze kabinet zal misschien net een jaar draaien maximaal.
Daarna word de stekker er uit getrokken.
Gewoon snel wat wetjes aan nemen en vallen.
Krijg niemand de schuld in de toekomst

En wij kunnen weer de rode potlood gaan pakken.

Dit is wat ik voorspel.
pi_211406318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de memoires van Rutte die ooit verschijnen en hoe hij dit debacle voor hemzelf en zijn partij gaat beschrijven want ik weet wel zeker dat hij hele andere verwachtingen had toen hij de coalitie liet klappen.
Het is vooral verbazingwekkend dat het nog zolang heeft moeten duren voordat dit gebeurde. De sociaaleconomisch onderste helft van de Nederlandse bevolking is de afgelopen 13 jaar onder de VVD structureel de pineut geweest. Niet alleen Groningen en de toeslagenaffaire, maar ook de WMO, bezuinigingen op de GGZ, afschaffen van de sociale werkvoorziening, uitkleden van de jeugdzorg, allerlei taken over de schutting naar de gemeentes/provincies kieperen, knijpen van uitkeringen, woningcorporaties uitkleden met de verhuurdersheffing, enzovoorts; allemaal voorbeelden van maatregelen waarbij de zwakkeren van onze samenleving het hardste zijn getroffen.

Zodra de kosten explodeerden na het begin van de oorlog in Oekraïne kwam die helft van de bevolking ook meteen in de financiële problemen. De mensen in de villa's in Bloemendaal, Laren en het Gooi is daarentegen in diezelfde periode geen strobreed in de weg gelegd. Integendeel, de belastingen gingen omlaag en ze kregen er slapend nog tonnen overwaarde bij doordat o.a. Stef Blok nog even een flinke bijdrage leverde aan het om zeep helpen van de woningmarkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 07:49:36 ]
  vrijdag 24 november 2023 @ 07:51:03 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211406321
Overigens denk ik dat als Rob Jetten een beetje zn best doet, hij snel het stokje van oppositieleider kan overpakken van Frans.

Frans Timmermans is denk ik toch niet op zijn plek op dat toneel.
  vrijdag 24 november 2023 @ 07:53:01 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211406326
Staaij die verkenner moet worden bij een partij die de vrijheid van godsdienst wil afschaffen?

Zeer gerespecteerd man overigens, die Kees. Daarom hoop ik dat ie 't niet doet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211406334
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:53 schreef Janneke141 het volgende:
Staaij die verkenner moet worden bij een partij die de vrijheid van godsdienst wil afschaffen?

Zeer gerespecteerd man overigens, die Kees. Daarom hoop ik dat ie 't niet doet.
Is al ontkracht
pi_211406337
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 01:27 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

StaaijGod
Ik moet Geert nageven dat dit slim is. Dit zal ook door de andere rechtse partijen prima gepruimd worden.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:03:10 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211406349
Ik zou in de schoenen van Geert kijken of Gerard van As wil. Oud LPF kopstuk maar wel erg succesvol met zn eigen lokale partijtje.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:04:45 #13
3542 Gia
User under construction
pi_211406357
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:51 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat als Rob Jetten een beetje zn best doet, hij snel het stokje van oppositieleider kan overpakken van Frans.

Die wil helemaal niet in de kamer gaan zitten. Die ging voor premier en niet voor minder.
Zodra er een coalitie is, en ik verwacht dat dat best wel eens snel kan gaan, is Timmermans weg.
pi_211406366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Die wil helemaal niet in de kamer gaan zitten. Die ging voor premier en niet voor minder.
Zodra er een coalitie is, en ik verwacht dat dat best wel eens snel kan gaan, is Timmermans weg.
Wat gek dat Timmermans consequent wat anders zegt. Hij is ook al 4 termijnen kamerlid geweest, hij weet heel goed waar hij voor heeft getekend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211406369
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 01:27 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

StaaijGod
Dit klopt dus niet: https://www.metronieuws.n(...)rkenner-fake-nieuws/

twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211406379
quote:
Jammer want het was een uitstekend idee geweest.
pi_211406382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou in de schoenen van Geert kijken of Gerard van As wil. Oud LPF kopstuk maar wel erg succesvol met zn eigen lokale partijtje.
Dat is inderdaad wel een optie, die wordt gewoon van links tot rechts behoorlijk gewaardeerd in Alphen, kan ook met alle partijen samenwerken. Lijkt me een prima idee voor een verkenner.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:14:05 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211406392
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat gek dat Timmermans consequent wat anders zegt. Hij is ook al 4 termijnen kamerlid geweest, hij weet heel goed waar hij voor heeft getekend.
Ja al denk ik dat Timmermans wellicht hetzelfde lot wacht als Job Cohen. Ik vraag me sterk af of deze positie in deze context iets voor hem is.
pi_211406410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel een optie, die wordt gewoon van links tot rechts behoorlijk gewaardeerd in Alphen, kan ook met alle partijen samenwerken. Lijkt me een prima idee voor een verkenner.
Moet links de nieuwe verkenner überhaupt waarderen of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?
pi_211406416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja al denk ik dat Timmermans wellicht hetzelfde lot wacht als Job Cohen. Ik vraag me sterk af of deze positie in deze context iets voor hem is.
Cohen was nooit een goed debater, die kon alleen verbinden. Timmermans is een prima debater die best scherp tegenstellingen neer kan zetten. Het lijkt me dat hij dit prima gaat doen, hij wordt gewoon de oppositieleider.
pi_211406421
Van der Staaij als verkenner zou best kunnen, of een Schippers of misschien Plasterk?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:19:03 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211406426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de memoires van Rutte die ooit verschijnen en hoe hij dit debacle voor hemzelf en zijn partij gaat beschrijven want ik weet wel zeker dat hij hele andere verwachtingen had toen hij de coalitie liet klappen.
Interessante combinatie, ben benieuwd wat hij zich dan ineens wel herinnert :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:29 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 01:47 schreef bedachtzaam het volgende:

Een ding weet ik wel vrij zeker, dat programma van de PVV waar iedereen zo bang voor is, daar gaat natuurlijk niets van terecht komen.
Strenger immigratiebeleid en meer politie op straat wellicht maar er gaat echt niemand uitgesloten worden.

Mijn gedachte is zelfs dat het hele programma er op gebaseerd is dat Geert wel een rechts geluid kan laten horen maar nimmer dacht ook echt de grootste partij te worden, verrassing, dat werden ze dus nu wel.

Mijn mening is in ieder geval dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden, enige waar ik dan wel mijn bedenking bij heb is de link met het kremlin want dat zit me niet lekker.
Het lijkt me in ieder geval dat de steun aan Oekraïne en de EU ook zeker ter sprake zullen komen en gewoon ongewijzigd zullen blijven omdat anders gewoon geen regering gevormd kan worden met de 3 partijen.
Dit blijf ik bizar vinden, dat Nederlanders massaal op iemand stemmen en vervolgens hopen dat hij zijn verkiezingsprogramma niet verwezenlijkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211406438
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Cohen was nooit een goed debater, die kon alleen verbinden. Timmermans is een prima debater die best scherp tegenstellingen neer kan zetten. Het lijkt me dat hij dit prima gaat doen, hij wordt gewoon de oppositieleider.
Als het rechtse kabinet er inderdaad komt.
pi_211406440
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Moet links de nieuwe verkenner überhaupt waarderen of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?
Dat maakt natuurlijk in principe niet uit, er moet gewoon een meerderheid achter staan. Denk ook niet dat Schippers geliefd was bij de linkse partijen de vorige keer.

Maar iemand die zich geliefd kan maken bij iedereen en geen mensen tegen zich in het harnas jaagt is natuurlijk best handig voor een verkenner. Je moet nou eenmaal open en eerlijk met iedereen het gesprek aan gaan en ook er niet verdacht van worden dat je bepaalde partijen geen kans geeft.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:22:32 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211406452
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nope, maakt niks uit als ze er over rechts wel uitkomen, en gezien Omtzigt daarbij het grootste struikelblok zal zijn is het vooral van belang dat die de verkenner en informateur waardeert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211406453
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat maakt natuurlijk in principe niet uit, er moet gewoon een meerderheid achter staan. Denk ook niet dat Schippers geliefd was bij de linkse partijen de vorige keer.

Maar iemand die zich geliefd kan maken bij iedereen en geen mensen tegen zich in het harnas jaagt is natuurlijk best handig voor een verkenner. Je moet nou eenmaal open en eerlijk met iedereen het gesprek aan gaan en ook er niet verdacht van worden dat je bepaalde partijen geen kans geeft.
En daarom zou Staaij dus een geweldige keuze zijn, ook voor centrumrechts prima te pruimen.
pi_211406455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 02:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
Deze kabinet zal misschien net een jaar draaien maximaal.
Daarna word de stekker er uit getrokken.
Gewoon snel wat wetjes aan nemen en vallen.
Krijg niemand de schuld in de toekomst

En wij kunnen weer de rode potlood gaan pakken.

Dit is wat ik voorspel.
En dan weer massaal 50 zetels PVV stemmen. NL bevolking in een notendop.😂
pi_211406465
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En daarom zou Staaij dus een geweldige keuze zijn, ook voor centrumrechts prima te pruimen.
Maar ze hebben een paar weken geleden afgesproken dat het iemand moet zijn met afstand tot de politiek. Daar voldoet Van der Staaij natuurlijk niet aan.

https://www.trouw.nl/poli(...)et-dan-wel~b376ac55/
pi_211406510
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ze hebben een paar weken geleden afgesproken dat het iemand moet zijn met afstand tot de politiek. Daar voldoet Van der Staaij natuurlijk niet aan.

https://www.trouw.nl/poli(...)et-dan-wel~b376ac55/
Goed punt. Ik zag trouwens gisteren beelden van de PVV-kamer, kreeg er een enom LPF-gevoel bij. Klungelige mannen met snorretjes en niet goed zittende pakken.

Beetje de onhandige types die nooit ergens helemaal geslaagd zijn. Echt benieuwd hoe je daar geschikte bewindslieden uit haalt.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:28:52 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211406524
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Ik denk dat hij door zijn persoon een te makkelijk doelwit is voor de fractieleiders van de coalitie.
pi_211406550
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit blijf ik bizar vinden, dat Nederlanders massaal op iemand stemmen en vervolgens hopen dat hij zijn verkiezingsprogramma niet verwezenlijkt.
Het zou pas echt bizar zijn als Nederlanders op iemand zouden stemmen in de veronderstelling dat die z'n verkiezingsprogramma volledig waar gaat maken. We leven in een coalitieland en we weten wel beter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211406562
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En dan hoopt iedereen zijn favoriete stukje te behouden. En de rest mag weg. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211406575
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Ik denk dat hij door zijn persoon een te makkelijk doelwit is voor de fractieleiders van de coalitie.
Het is vooral de vraag of rechts zijn grote overwicht kan houden de komende jaren. We doen alsof dit uniek is maar we kunnen ook gewoon een decennium aan rechtse kabinetten ingaan.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:35:14 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406577
Voor PvdA-Gl lijkt het me het handigst als Timmermans wel begint als oppositieleider maar gedurende de periode het stokje overgeeft aan Moorman of Klaver.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211406580
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:35 schreef -XOR- het volgende:
Voor zowel PvdA-Gl als Timmermans lijkt het me handiger dat hij niet de oppositieleider wordt.
Functie elders inderdaad
zie email 27 oktober
pi_211406582
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Goed punt. Ik zag trouwens gisteren beelden van de PVV-kamer, kreeg er een enom LPF-gevoel bij. Klungelige mannen met snorretjes en niet goed zittende pakken.

Beetje de onhandige types die nooit ergens helemaal geslaagd zijn. Echt benieuwd hoe je daar geschikte bewindslieden uit haalt.
Niet, maar gister werd hier ook al door @trein2000 geconstateerd dat de bewindslieden niet uit de fractie kunnen komen, dan krijg je lijstuitputting. De lijst heeft maar 45 namen. Maar van de eerstekamer lijst staan er 8 van de 11 op, terwijl er ook nog 4 in de eerste kamer moeten zitten. Hou je dus maar 44 namen over op 37 zetels. Je wil ook nog invalruimte hebben bij een burnout, ernstige ziekte of zwangerschap. Dus veel meer dan een man of 3/4 kun je niet van de lijst halen. Wilders, Agema, Faber, De Roon oid (de net vertrokken Helder was ook een optie geweest, misschien is ze dat nu namens BBB). De rest moet van buiten de fractie komen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:37:16 #38
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211406585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet, maar gister werd hier ook al door @:trein2000 geconstateerd dat de bewindslieden niet uit de fractie kunnen komen, dan krijg je lijstuitputting. De lijst heeft maar 45 namen. Maar van de eerstekamer lijst staan er 8 van de 11 op, terwijl er ook nog 4 in de eerste kamer moeten zitten. Hou je dus maar 44 namen over op 37 zetels. Je wil ook nog invalruimte hebben bij een burnout, ernstige ziekte of zwangerschap. Dus veel meer dan een man of 3/4 kun je niet van de lijst halen. Wilders, Agema, Faber, De Roon oid (de net vertrokken Helder was ook een optie geweest, misschien is ze dat nu namens BBB). De rest moet van buiten de fractie komen.
Er is vast nog wel ergens een kermisexploitant op te trommelen.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:38:21 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Functie elders inderdaad
Heb het aangepast. Laat hem maar beginnen en vervolgens terugtreden. Dan kan Moorman even in de luwte warmdraaien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211406594
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:35 schreef -XOR- het volgende:
Voor PvdA-Gl lijkt het me het handigst als Timmermans wel begint als oppositieleider maar gedurende de periode het stokje overgeeft aan Moorman of Klaver.
Moorman kan niet, stond toch niet op de lijst?
pi_211406599
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:32 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan hoopt iedereen zijn favoriete stukje te behouden. En de rest mag weg. :D
En we weten allemaal hoe moeilijk het is om een partij te vinden waar je het helemaal mee eens bent. Reken maar dat veel PvdA'ers zich niet volledig in de nieuwe koers van de partij kunnen vinden. Je kiest wat je het belangrijkst vindt, je kijkt wat lijsttrekkers beloven en je hoopt er het beste van. Dat geldt niet alleen voor PVV-stemmers.

Waarom moet ik dit überhaupt uitleggen? Ik stem nota bene niet eens op de PVV omdat het voor mij de Partij voor de Anti-Vrijheid is. Als anarchist lijk ik meer respect voor de democratie te hebben dan menig ander.
pi_211406604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Montagui het volgende:
Van der Staaij als verkenner zou best kunnen, of een Schippers of misschien Plasterk?
Werd na vorige debacle met lange formatie toch geopperd om iemand te zoeken met een bepaalde afstand tot politiek. Ik weet niet of je dan zulke partij kopstukken moet kiezen.

Los daarvan zeker niet Plasterk want dat is pvda :P
pi_211406607
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Functie elders inderdaad
:D

Heeft hij hier zelf recentelijk nog iets over gezegd?
pi_211406612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Werd na vorige debacle met lange formatie toch geopperd om iemand te zoeken met een bepaalde afstand tot politiek. Ik weet niet of je dan zulke partij kopstukken moet kiezen.

Plasterk was PvdA, maar is gezien zijn column in De Telegraaf allang geen PvdA meer.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:41:40 #45
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211406617
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Plasterk is volledig geradicaliseerd.
pi_211406620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laatste plek op lijst volgens mij.
pi_211406621
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Hij is niet volledig geradicaliseerd, maar hij heeft inderdaad niet de onpartijdigheid die je nodig hebt.
pi_211406623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D

Heeft hij hier zelf recentelijk nog iets over gezegd?
Ja, Timmermans heeft meerdere keren in de verkiezingscampagne aangegeven dat hij gewoon in de Kamer gaat zitten als zijn partij niet de grootste wordt en dat oppositievoeren dan ook een prima optie is.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:42:55 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406626
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Verrek, dat is waar. Ik ben nog niet helemaal wakker blijkbaar. Laat Klaver het dan maar doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211406647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Laatste plek op lijst volgens mij.
Ik zie nu dat ze alleen in Amsterdam, Haarlem en Den Helder op de lijst stond. Maar om dan de kamer in te komen moet je wel echt een truc met heel veel nee-zeggers uit halen.
pi_211406648
Net even op kieslijst gekeken die bij oud papier lag. Moorman staat op 50e plek. Theoretisch kan het maar lijkt me niet waarschijnlijk.
pi_211406655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Timmermans heeft meerdere keren in de verkiezingscampagne aangegeven dat hij gewoon in de Kamer gaat zitten als zijn partij niet de grootste wordt en dat oppositievoeren dan ook een prima optie is.
Dat zou hem sieren. Laat hem dan maar proberen om het land de komende jaren zijn kant op te trekken. Hij komt nu ook niet over als een politicus die op het punt staat af te druipen.
pi_211406660
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Net even op kieslijst gekeken die bij oud papier lag. Moorman staat op 50e plek. Theoretisch kan het maar lijkt me niet waarschijnlijk.
Dan woon jij in de regio Amsterdam, Den Helder, Haarlem? Want bij mij stond ze echt niet op de lijst.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:46:32 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406666
Zou er iemand in Diever staan te springen voor een laatste kunstje?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211406682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan woon jij in de regio Amsterdam, Den Helder, Haarlem? Want bij mij stond ze echt niet op de lijst.
Daar zal je vast gelijk in hebben.
pi_211406691
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:46 schreef -XOR- het volgende:
Zou er iemand in Diever staan te springen voor een laatste kunstje?
Daar woont hij al 17 jaar niet meer: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ies-11179688-a931781
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:50:24 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406693
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het zou pas echt bizar zijn als Nederlanders op iemand zouden stemmen in de veronderstelling dat die z'n verkiezingsprogramma volledig waar gaat maken. We leven in een coalitieland en we weten wel beter.
Dat je hier en daar het niet helemaal eens bent met de partij van je keuze is logisch, maar dat je moeten hopen dat er op bijna alle speerpunten water bij de wijn gedaan moet worden is nogal apart.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211406694
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit wist ik niet eens, dat er regionale verschillen in de kieslijst kunnen zijn:

Bij de Tweede Kamerverkiezingen is het land verdeeld in 20 kieskringen. Dat heeft in belangrijke mate administratieve en organistarorische redenen. Wel kunnen partijen in de kieskringen een lijst indienen waarop (deels) regionale kandidaten staan. Bron
pi_211406699
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat je hier en daar het niet helemaal eens bent met de partij van je keuze is logisch, maar dat je moeten hopen dat er op bijna alle speerpunten water bij de wijn gedaan moet worden is nogal apart.
Klaarblijkelijk zijn het geen speerpunten nu.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:51:29 #60
323876 michaelmoore
pi_211406704
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 01:47 schreef bedachtzaam het volgende:

helemaal mee eens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:54:03 #61
323876 michaelmoore
pi_211406723
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:48 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het is vooral verbazingwekkend dat het nog zolang heeft moeten duren voordat dit gebeurde. De sociaaleconomisch onderste helft van de Nederlandse bevolking is de afgelopen 13 jaar onder de VVD structureel de pineut geweest. Niet alleen Groningen en de toeslagenaffaire, maar ook de WMO, bezuinigingen op de GGZ, afschaffen van de sociale werkvoorziening, uitkleden van de jeugdzorg, allerlei taken over de schutting naar de gemeentes/provincies kieperen, knijpen van uitkeringen, woningcorporaties uitkleden met de verhuurdersheffing, enzovoorts; allemaal voorbeelden van maatregelen waarbij de zwakkeren van onze samenleving het hardste zijn getroffen.

Zodra de kosten explodeerden na het begin van de oorlog in Oekraïne kwam die helft van de bevolking ook meteen in de financiële problemen. De mensen in de villa's in Bloemendaal, Laren en het Gooi is daarentegen in diezelfde periode geen strobreed in de weg gelegd. Integendeel, de belastingen gingen omlaag en ze kregen er slapend nog tonnen overwaarde bij doordat o.a. Stef Blok nog even een flinke bijdrage leverde aan het om zeep helpen van de woningmarkt.
En de krimpregios zijn niet blij dat de bakker de slager en de dokter vertrok door geen woningboiuw en jongeren geen woning

Alleen de randstad is heilig en de rest daar maken we maar natuur of varkensstallen enzo van
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:54:50 #62
323876 michaelmoore
pi_211406728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:51 schreef Hexagon het volgende:

Frans gaat lekker met zijn dikke EU pensioen adviseurtje spelen
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:55:33 #63
323876 michaelmoore
pi_211406735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik moet Geert nageven dat dit slim is. Dit zal ook door de andere rechtse partijen prima gepruimd worden.
niet dus
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:55:41 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406736
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit wist ik niet eens, dat er regionale verschillen in de kieslijst kunnen zijn:

Bij de Tweede Kamerverkiezingen is het land verdeeld in 20 kieskringen. Dat heeft in belangrijke mate administratieve en organistarorische redenen. Wel kunnen partijen in de kieskringen een lijst indienen waarop (deels) regionale kandidaten staan. Bron
Gebeurt geregeld dat de onderste plekken van lijsten worden bevolkt door localo's.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211406743
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De PVV is natuurlijk ook geen democratische ledenpartij.
Geert kan ieder speerpunt laten vallen of toevoegen naar gelang hij goeddunkt. Er hoeven geen leden voor te stemmen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211406765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
:')
pi_211406780
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zeker kan dat. En er mag maar 80 man maximaal op een lijst staan. Dus als je heel veel zetels verwacht moet je wel. En je hoeft ook niet overal mee te doen.
zie email 27 oktober
pi_211406795
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het waren speerpunten en kunnen dat zomaar weer worden.
Een deel van de kiezers zal juist vanwege die speerpunten op hem hebben gestemd, een deel ondanks. Dat is naar mijn mening echt anders dan je realiseren dat een verkiezingsprogramma nooit 1-op-1 kan worden geimplementeerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211406834
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een deel van de kiezers zal juist vanwege die speerpunten op hem hebben gestemd, een deel ondanks. Dat is naar mijn mening echt anders dan je realiseren dat een verkiezingsprogramma nooit 1-op-1 kan worden geimplementeerd.
Er zijn veel standpunten die worden gematigd als de coalitievorming reëel wordt. Denk aan afschaffing van het koningshuis of uit de EU treden. Dat zie je door alle partijen heen. Als kiezer is het heel zuur als je op een partij stemt vanwege een standpunt dat een partij vervolgens makkelijk laat vallen. Dit is een grief van véél VVD'ers geweest de afgelopen jaren. Ik vind het een verademing dat Wilders duidelijk is geweest voor we onze stem uit konden brengen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:09:48 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211406857
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker als je roept dat alles kut gaat en helemaal anders moet. En zodra je de grootste partij wordt meteen roepen "lol, garpje maar wel bedankt voor de stemmen hoor".
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:10:09 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211406859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zijn veel standpunten die worden gematigd als de coalitievorming reëel wordt. Denk aan afschaffing van het koningshuis of uit de EU treden. Dat zie je door alle partijen heen. Als kiezer is het heel zuur als je op een partij stemt vanwege een standpunt dat een partij vervolgens makkelijk laat vallen. Dit is een grief van véél VVD'ers geweest de afgelopen jaren. Ik vind het een verademing dat Wilders duidelijk is geweest voor we onze stem uit konden brengen.
Zo duidelijk is Wilders m.i. helemaal niet geweest vóór de verkiezingen. Hij heeft zover mij bijstaat alleen een paar keer aangegeven dat de soep niet zo heet wordt gegeten mocht er kans zijn op regeringsdeelname. Heel concreet is hij m.i. niet geweest. En waarom zet je het dan allemaal alsnog in je verkiezingsprogramma?
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:11:14 #72
38496 Perrin
pi_211406866
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zo duidelijk is Wilders m.i. helemaal niet geweest vóór de verkiezingen. Hij heeft zover mij bijstaat alleen een paar keer aangegeven dat de soep niet zo heet wordt gegeten mocht er kans zijn op regeringsdeelname. Heel concreet is hij m.i. niet geweest. En waarom zet je het dan allemaal alsnog in je verkiezingsprogramma?
Om stemmen te trekken, niet.omdat je daadwerkelijk dingen wil veranderen in NL.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:14:11 #73
323876 michaelmoore
pi_211406895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Om stemmen te trekken, niet.omdat je daadwerkelijk dingen wil veranderen in NL.
het veranderen dat moet van NSC komen het bezetten van de stoel in het torentje is een PVV zaak
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:17:29 #74
3542 Gia
User under construction
pi_211406918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het veranderen dat moet van NSC komen het bezetten van de stoel in het torentje is een PVV zaak
Ik hoop eigenlijk dat Yesilguz premier wordt. Denk dat zij het ook heel goed doet als minister van Buitenlandse zaken. Daarbij zie ik Wilders niet op staatsbezoek gaan in bijvoorbeeld Qatar.

Ik weet trouwens niet of het mogelijk is dat Wilders premier wordt en Yesilguz minister van BUZA, en de staatsbezoeken voor haar rekening neemt.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:18:51 #75
323876 michaelmoore
pi_211406925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:17 schreef Gia het volgende:

Ik weet trouwens niet of het mogelijk is dat Wilders premier wordt en Yesilguz minister van BUZA, en de staatsbezoeken voor haar rekening neemt.
Tuurlijk kandat , dat zou ze heel goed doen

is ook wel een ere baantje, kaag was dat graag

BBB wil wel Landbouw en stikstof gaan doen

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2023 09:24:41 ]
pi_211406948
quote:

[..]
Ik hoop eigenlijk dat Yesilguz premier wordt. Denk dat zij het ook heel goed doet als minister van Buitenlandse zaken. Daarbij zie ik Wilders niet op staatsbezoek gaan in bijvoorbeeld Qatar.

Ben benieuwd hoe Wilders het in de Europese Raad doet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211406998
quote:

[..]

Staatsbezoeken doet de Koning.
zie email 27 oktober
pi_211407008
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe Wilders het in de Europese Raad doet.
Wordt hij een Orban of een Meloni?
pi_211407011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond het niet duidelijk.

Alle punten in zijn programma zijn gebleven, hij heeft alleen gezet dat hij voor regeringsdeelname wel wat in de koelkast wil zetten. Wat overigens wel in het DNA van de PVV blijft zitten. Dus eigenlijk weet je helemaal niet en komt het op mij juist vrij oportunistisch over. Stem op mij, dan kom ik in de regering en dan zul je wel zien waar ik me wel of niet hard voor wil maken.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:36:16 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407035
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Alle punten in zijn programma zijn gebleven, hij heeft alleen gezet dat hij voor regeringsdeelname wel wat in de koelkast wil zetten. Wat overigens wel in het DNA van de PVV blijft zitten. Dus eigenlijk weet je helemaal niet en komt het op mij juist vrij oportunistisch over. Stem op mij, dan kom ik in de regering en dan zul je wel zien waar ik me wel of niet hard voor wil maken.
Dat is het lot van elke kiezer.
uitruilen van punten, het is niet anders. Gelukkig zijn er nu wel wat partijen met een meerderheid die m in of meer hetzelfde willen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_211407043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk meer richting Orban.
Meloni is namelijk wel uitgesproken pro Oekraïne. En geeft in haar parlement vlammende betogen waarom we Oekraïne zo veel mogelijk moeten steunen. Zie ik Wilders niet doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:09 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407044
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:56 schreef capricia het volgende:

[..]
De PVV is natuurlijk ook geen democratische ledenpartij.
Geert kan ieder speerpunt laten vallen of toevoegen naar gelang hij goeddunkt. Er hoeven geen leden voor te stemmen.
Nee.
Fractievergaderingen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_211407047
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is het lot van elke kiezer.
uitruilen van punten, het is niet anders. Gelukkig zijn er nu wel wat partijen met een meerderheid die m in of meer hetzelfde willen.
Dit wordt een cirkeltje, want dit was de start van het gesprek. Misschien even teruglezen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:44 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:')
Voor sommigen is Den Uyl inmiddels ook wel een rechtse neoliberaal te noemen.
Vladimir Putin
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:07 #85
323876 michaelmoore
pi_211407052
quote:

[..]
Orban daar krijgt ie geen kans voor hier, je kunt hier niets naar je hand zetten

meer een Wilders met minder marrokanen ideen, op dat gebied verwacht ik wel wat
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:27 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407056
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Meloni is namelijk wel uitgesproken pro Oekraïne. En geeft in haar parlement vlammende betogen waarom we Oekraïne zo veel mogelijk moeten steunen. Zie ik Wilders niet doen.
Wilders is neutraal in die casus.
Orban niet, die is lichtelijk op hand van Poetin.
Vladimir Putin
pi_211407067
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voor sommigen is Den Uyl inmiddels ook wel een rechtse neoliberaal te noemen.
Plasterk is prima en voelt haarfijn uit waar de PVDA het al 2 decennia op laat liggen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:40:22 #88
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211407068
quote:

[..]

Het is de facto onduidelijk, want geen van zijn punten zijn daadwerkelijk uitgewerkt tot concreet beleid. Alles wat hij zegt valt onderuit te halen met twee simpele woorden: 'hoe dan?'.
pi_211407071
quote:

[..]

Normaliter zijn er dan ook regelmatig ledenraadplegingen. Of men het bijvoorbeeld wel eens is met de kieslijst, de fractievoorzitter en de richting waarop de fractie zich beweegt etc.
De PVV is echter gewoon Wilders wet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:42:46 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Plasterk is prima en voelt haarfijn uit waar de PVDA het al 2 decennia op laat liggen.
Denk eerder dat ze hem bij de PvdA percipiëren als een racist.
Vladimir Putin
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:45:11 #91
3542 Gia
User under construction
pi_211407105
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Staatsbezoeken doet de Koning.
Ja, ik bedoel natuurlijk die bezoeken tussen wereldleiders. Hoe noemen we die dan? Rutte ging toch ook op bezoek bij wereldleiders. Ik zie dat Wilders niet doen. Niet dat hij dat niet wil of kan, maar het zou niet overal veilig zijn voor hem. Kun je beter een vice premier sturen.
pi_211407127
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is maar 1 onderwerp en binnen de EU niet eens een echt groot onderwerp.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:48:56 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211407141
quote:

[..]
Denk eerder iets ertussenin. De rechtsstaat en het huis van Montesquieu dusdanig slopen als Orban heeft gedaan kan hier niet en Meloni lijkt me eigenlijk uit te pakken als een conventionele premier van conservatieve huize.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211407143
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Normaliter zijn er dan ook regelmatig ledenraadplegingen. Of men het bijvoorbeeld wel eens is met de kieslijst, de fractievoorzitter en de richting waarop de fractie zich beweegt etc.
De PVV is echter gewoon Wilders wet.
En dat is echt een punt waar Omtzigt heel veel moeite mee schijnt te hebben. Dit past absoluut niet bij de bestuurscultuur zoals hij die graag ziet.
pi_211407145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, ik bedoel natuurlijk die bezoeken tussen wereldleiders. Hoe noemen we die dan? Rutte ging toch ook op bezoek bij wereldleiders. Ik zie dat Wilders niet doen. Niet dat hij dat niet wil of kan, maar het zou niet overal veilig zijn voor hem. Kun je beter een vice premier sturen.
Ik denk dat Wilders sws niet zo reislustig is als Rutte. Die had het echt in zijn DNA. En dat moet je maar net liggen.
Bovendien wordt hij een premier voor alle Nederlanders. Dus zijn taak ligt hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211407157
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Denk eerder iets ertussenin. De rechtsstaat en het huis van Montesquieu dusdanig slopen als Orban heeft gedaan kan hier niet en Meloni lijkt me eigenlijk uit te pakken als een conventionele premier van conservatieve huize.
Ik bedoelde vooral in de Europese Raad: dwarsligger of prima mee te praten. Hij gaat inderdaad Nederland niet zo kunnen slopen als Orban met Hongarije heeft gedaan, gelukkig.
pi_211407189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik bedoelde vooral in de Europese Raad: dwarsligger of prima mee te praten. Hij gaat inderdaad Nederland niet zo kunnen slopen als Orban met Hongarije heeft gedaan, gelukkig.
Met een goedwerkende pers, gaat 'prima mee te praten' in de EU nogal een tegenvaller zijn voor zijn achterban. Met standpunten als de gulden terug en ons geld terug en een Nexit.

En ik haal die pers aan, omdat dit soort bijeenkomsten (EU-toppen) vaak wat matig in het nieuws komen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211407211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is diplomatiek niet heel handig. Het is een ongeschreven regel dat je elkaar op “gelijk” niveau ontmoet. Regeringsleiders praten met regeringsleiders, ministers met ministers.
zie email 27 oktober
pi_211407222
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is echt een punt waar Omtzigt heel veel moeite mee schijnt te hebben. Dit past absoluut niet bij de bestuurscultuur zoals hij die graag ziet.
Daar heeft ie ook wel gelijk in, natuurlijk.
pi_211407234
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja en nee. Natuurlijk is de interne dictatuur van de PVV waardeloos. Maar tegelijkertijd is het ook een interne aangelegenheid van de PVV en gaat het om de fractie in de TK die formeel losstaat van de vereniging.
zie email 27 oktober
pi_211407246
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet je pas als je met Wilders gesproken hebt toch? Ik vind het wat unfair om nu al wat ervan te zeggen.
pi_211407264
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en nee. Natuurlijk is de interne dictatuur van de PVV waardeloos. Maar tegelijkertijd is het ook een interne aangelegenheid van de PVV en gaat het om de fractie in de TK die formeel losstaat van de vereniging.
Maar die interne structuur geeft natuurlijk gewoon de opvatting van Wilders weer. Dus het is heel logisch dat Omtzigt hier heel veel moeite mee heeft. Verder is het natuurlijk niet alleen maar een interne gelegenheid als je er mee gaat samenwerken, met dat samenwerken legitimeer je namelijk deze manier van het inrichten van een partij.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:00:17 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211407266
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk eerder dat ze hem bij de PvdA percipiëren als een racist.
Ongeveer net als dat ze Esma Lahlah bij de PVV percipieren als terrorist en Habtamu de Hoop als dierentuindier?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211407275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat weet je pas als je met Wilders gesproken hebt toch? Ik vind het wat unfair om nu al wat ervan te zeggen.
Ze zitten beide al 20+ jaar in de Kamer, die kennen elkaar al zeer goed en hebben elkaar over elk onderwerp al wel gesproken.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:02:12 #105
323876 michaelmoore
pi_211407289
pi_211407296
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die interne structuur geeft natuurlijk gewoon de opvatting van Wilders weer. Dus het is heel logisch dat Omtzigt hier heel veel moeite mee heeft. Verder is het natuurlijk niet alleen maar een interne gelegenheid als je er mee gaat samenwerken, met dat samenwerken legitimeer je namelijk deze manier van het inrichten van een partij.
Ik snap wat je zegt. Maar tegelijkertijd moet je voorzichtig zijn met dat argument. De vereniging staat namelijk los van de fractie. En het is ook niet zo dat met iemand samenwerken je meteen verantwoordelijk maakt voor al diens daden natuurlijk.
De SGP is bijvoorbeeld voor de doodstraf, letterlijk een ongrondwettig standpunt. Maar toch is er niemand die met hun niet wenst samen te werken, omdat het daar niet om gaat:
zie email 27 oktober
pi_211407334
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt. Maar tegelijkertijd moet je voorzichtig zijn met dat argument. De vereniging staat namelijk los van de fractie. En het is ook niet zo dat met iemand samenwerken je meteen verantwoordelijk maakt voor al diens daden natuurlijk.
De SGP is bijvoorbeeld voor de doodstraf, letterlijk een ongrondwettig standpunt. Maar toch is er niemand die met hun niet wenst samen te werken, omdat het daar niet om gaat:
Partijen mogen ongrondwettelijke standpunten hebben, anders kun je de grondwet nooit wijzigen. Maar hier is het wat anders: Wilders heeft hier op het allerbelangrijkste punt van Omtzigt, de bestuurscultuur, het slechtste voorbeeld wat je kunt geven binnen zijn partij.

Als een partij als kernstandpunt en bestaansrecht heeft dat alleen gecombineerde directies van mannen en vrouwen de baas mogen zijn, zullen ze ook niet met SGP willen samenwerken. En zo zit het hier, bestuurscultuur is het bestaansrecht van NSC.
pi_211407370
Ik ga voor Henk Kamp als verkenner. Heeft weinig last van gevoelens of sentimenten en kan wel overweg met de PVV-achtigen.
En heeft ervaring als verkenner en informateur.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:10:21 #109
5428 crew  miss_sly
pi_211407381
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dan kan Omtzigt toch wel grote moeite hebben met het feit dat PVV een eenmanspartij is en dat dat niet past bij de bestuurscultuur die hij voor ogen heeft en zo belangrijk vindt?
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:11:19 #110
5428 crew  miss_sly
pi_211407395
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Hoezo unfair? Er wordt gezegd dat Omtzigt daar vanuit zijn ideeën over bestuurscultuur moeite mee heeft. En dat is toch zijn goed recht?
pi_211407410
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoezo unfair? Er wordt gezegd dat Omtzigt daar vanuit zijn ideeën over bestuurscultuur moeite mee heeft. En dat is toch zijn goed recht?
Wellicht wel als je alleen naar het programma zal kijken van de PVV. Omzigt snapt toch ook wel dat Wilders milder geworden is en ook water bij de wijn wilt doen, daarnaast geloof ik niet dat Wilders voor de oude bestuurscultuur is.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:14:04 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_211407429
De interne dictatuur van de PVV is natuurlijk exemplarisch. Er is een reden waarom Trump zo buddy buddy met Orban en Putin is, hij wil er zelf ook een zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:14:12 #113
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211407430
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wellicht wel als je alleen naar het programma zal kijken van de PVV. Omzigt snapt toch ook wel dat Wilders milder geworden is en ook water bij de wijn wilt doen, daarnaast geloof ik niet dat Wilders voor de oude bestuurscultuur is.
Of hij milder geworden zou zijn in zijn uitspraken doet niet terzake. Wilders is en blijft namelijk een dictator binnen zijn eigen partij.
pi_211407437
quote:

[..]
Het gaat niet over het programma, maar over de inrichting van zijn partij. Ik heb Wilders nog niet horen zeggen dat er een bestuur boven hem komt, dat er leden komen en een ALV die Wilders terug kan fluiten en zelfs af kan zetten als partijleider.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:15:25 #115
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211407440
NOS pushbericht: VVD doet niet mee.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:15:36 #116
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211407442
Heel complex hoeven gesprekken tussen PVV - NSC - VVD - BBB niet te zijn.

VVD en BBB zijn allebei lobby-partijen voor het bedrijfsleven, BBB zelfs daardoor betaalt. Weg met alle sociale verbeterpunten (vooral in PVV programma) en behoud van arbeidsmigratie en ze zullen redelijk tevreden zijn, zeker omdat klimaat en milieu ze eigenlijk nauwelijks interesseert.

PVV (en PVV is alleen Geert Wilders en niemand anders) draait alleen om moslim/asielmigratie, de rest van het programma kan hem gestolen worden. Alles wat bijdraagt tot minder asielzoekers en buiten de maatschappij plaatsen van moslims zal verdedigt worden, waarbij VVD en BBB voor de vorm en wellicht NSC in het echt een beetje zullen tegenstribbelen.

NSC is de onbekende factor. Het harde rechterdeel van die partij zal geen enkel probleem hebben daarin mee te gaan, echter NSC is een verzamelbak van richtingen, de kans dat die partij tegenstribbelt op nogal wat punten is best groot. Een scheuring nog voor er een kabinet is, is zeker niet uit te sluiten.

Mocht alles bij elkaar blijven en NSC meedoen, dan denk ik dat het vormen van een kabinet ook niet heel ingewikkeld gaat zijn en dat Wilders echt wel zelf premier wil worden.

PVV: Premier - Justitie
NSC: Financiën - Binnenlandse Zaken
VVD: Economische Zaken, Buitenlandse Zaken
BBB: Landbouw (en Tuinman op Defensie)

De rest in te vullen op basis van zetelverdeling, gewicht en waarschijnlijk wel weer wat vakministers en de bezem door al die ministers zonder portefeuille
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:15:52 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407445
Pushbericht vd NOS dat de VVD niet in een kabinet zou willen.

Artikel wil alleen niet laden. En de voorpagina vd app ook niet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-11-2023 10:30:23 ]
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:16:49 #118
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211407458
Dilan Yesilgoz (VVD) zegt dat haar partij niet in een kabinet zal stappen in verband met het zetelverlies. Wel zal de partij een centrumrechts kabinet steunen als een soort gedoogpartner.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:17:00 #119
323876 michaelmoore
pi_211407460
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
NOS NPO wishfullnthinking
pi_211407461
Nu ook op de NOS site: https://nos.nl/artikel/24(...)-vvd-niet-in-kabinet

Dat maakt een meerderheidskabinet onmogelijk, op naar een zakenkabinet.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:17:16 #121
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211407467
1). Ze doen dus helemaal niet mee, het gaat niet specifiek om de PVV.
2). Wat is centrumrechts in de ogen van de VVD?
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:17:17 #122
403588 mcmlxiv
pi_211407468
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hmm, als de VVD helemaal niet in een kabinet wil, dan kunnen we wel direct weer naar de stembus. De VVD is de spil in elk haalbaar kabinet met een mogelijke meerderheid.

Het is wel volledig begrijpelijk. Een groot deel van Nederland lijkt VVD moe te zijn, dus een poosje op de achterbank is goed verklaarbaar.
pi_211407483
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hmm, als de VVD helemaal niet in een kabinet wil, dan kunnen we wel direct weer naar de stembus. De VVD is de spil in elk haalbaar kabinet met een mogelijke meerderheid.
Gelukkig zijn minderheidskabinetten of zakenkabinetten ook een optie. Wellicht dan toch de Limburgvariant, daar zat geen enkele partij echt in de coalitie.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:18:48 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407487
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Dilan Yesilgoz (VVD) zegt dat haar partij niet in een kabinet zal stappen in verband met het zetelverlies. Wel zal de partij een centrumrechts kabinet steunen als een soort gedoogpartner.
Ja joh, laten we meteen weer over gedogen beginnen :')
En wat is "centrum-rechts" concreet volgens de VVD? Welke partijen zouden in dat kabinet moeten zitten?
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:19:21 #125
5428 crew  miss_sly
pi_211407497
quote:

[..]
Hij is een eenmanspartij.
pi_211407500
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:17 schreef Hanca het volgende:

Maar een coalitie van VVD-NSC-D66-GL/PVDA is niet mogelijk meer?
Voor mijzelf zou ik dat liever hebben maar voor het landsbelang echt niet.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:19:36 #127
403588 mcmlxiv
pi_211407501
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja joh, laten we meteen weer over gedogen beginnen :')
En wat is "centrum-rechts" volgens de VVD?
Dat zal vast een PVV-NSC-BBB variant zijn
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:20:26 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407510
quote:
Dit is nog fijner als seks of 200+ kmh op autobahn O+ O+
Vladimir Putin
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:20:44 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Vrees er ook voor. Maar m.i. is dat niet "centrum-rechts" :N
pi_211407519
Wauw VVD. :')
pi_211407521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat gaat NSC nooit doen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:21:24 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211407524
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:
Ik ga voor Henk Kamp als verkenner. Heeft weinig last van gevoelens of sentimenten en kan wel overweg met de PVV-achtigen.
En heeft ervaring als verkenner en informateur.
Heeft bovendien een goede klik met Omtzigt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Forum Admin vrijdag 24 november 2023 @ 10:21:40 #133
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211407527
Haha vvd gaat niet in het kabinet zitten vanwege "zetelverlies" maar wil wel een gedoogkabinet steunen.

Wat een gladde alen. Voor de vorm een gedoogkabinet, overal stuivertje voor wisselen en dan de boel laten klappen. Super doorzichtig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211407529
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gelukkig zijn minderheidskabinetten of zakenkabinetten ook een optie. Wellicht dan toch de Limburgvariant, daar zat geen enkele partij echt in de coalitie.
Dat VVD nu al afhaakt legt meteen een gigantische druk op NSC, dat is eigenlijk nog meer een middenpartij dan de VVD. Wordt helemaal niets over rechts dit, was er al bang voor.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:22:05 #135
5428 crew  miss_sly
pi_211407535
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is nog fijner als seks of 200+ kmh op autobahn O+ O+
Dat is best triest.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:22:06 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211407536
Tactisch slimme zet van Dilan; de bal bij Pieter neerpleuren. Die gaat eerst eens een jaartje nadenken/twijfelen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:22:34 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407541
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat NSC nooit doen.
Klopt.
Ff wachten hoelang de VVD dit vasthoudt.
Maar dit gaat lang duren.
Vladimir Putin
pi_211407542
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat VVD nu al afhaakt legt meteen een gigantische druk op NSC, dat is eigenlijk nog meer een middenpartij dan de VVD. Wordt helemaal niets over rechts dit, was er al bang voor.
NSC gaat inderdaad nu ook niet mee doen. Maar over links is ook geen optie. Dus dan moet je naar andere varianten gaan kijken.
pi_211407543
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt.
Ff wachten hoelang de VVD dit vasthoudt.
Maar dit gaat lang duren.
Ben toch wel erg bang dat we uiteindelijk weer links door het midden eindigen.
pi_211407546
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
NSC gaat inderdaad nu ook niet mee doen. Maar over links is ook geen optie. Dus dan moet je naar andere varianten gaan kijken.
Noem eens wat.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:23:21 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Heeft bovendien een goede klik met Omtzigt.
Serieus? Dat spreekt dan niet echt voor Omtzigt :X
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:23:35 #142
46794 Berkery
Fat bastard
pi_211407555
De VVD doet aan 'hard to get'.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:23:45 #143
319979 Fok-it
All is well
pi_211407557
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is best triest.
Sowieso een groot deel PVV'ers die zo obsessief met Timmermans bezig zijn terwijl ze beter blij kunnen zijn met Wilders en na kunnen denken hoe nu verder.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211407559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef AgLarrr het volgende:
Tactisch slimme zet van Dilan; de bal bij Pieter neerpleuren. Die gaat eerst eens een jaartje nadenken/twijfelen.
Nee, die zijn twijfel is nu juist wel over, lijkt me. Als VVD niet mee doet, dan NSC ook niet.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:23:51 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Mwoah.
Dat kan bijna niet omdat de VVD dan ook mee zou moeten doen, die gaan -op dit moment- de oppositie in. Dan moet NSC en BBB over links gaan.
Vladimir Putin
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:23:57 #146
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211407563
quote:

[..]
Iedereen met ook maar een greintje politiek gevoel in zijn donder weet dat dat desastreus zou zijn. Die gasten komen er niet uit met elkaar, en de volgende verkiezingen kan de PVV dan in zijn eentje zichzelf (re)formeren.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:24:06 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211407564
Ik denk dat we gaan afkoersen op een extraparlementair "Limburgs" kabinet.
pi_211407565
VVD-tactiek lijkt te zijn: Wij maken duidelijk dat we nooit met Wilders gaan regeren. Stem de volgende keer dus toch maar weer op ons. Slap hoor.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:24:19 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211407568
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Noem eens wat.
Minderheidskabinet PVV, VVD, JA21, BBB blijft dan nog over.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:24:47 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211407581
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Serieus? Dat spreekt dan niet echt voor Omtzigt :X
Nee natuurlijk niet, ik was diep-sarcastisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211407584
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zijn hoeveel zetels? VVD en NSC lijken beiden trouwens af te vallen. PVV+BBB+JA21 is zo ontzettend rechts dat het ook nooit stand kan houden.
pi_211407585
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Noem eens wat.
Wat ze in Limburg hadden, een extraparlementair college. Dat kan ook landelijk, een extraparlementair kabinet. Beviel in Limburg eigenlijk prima.
pi_211407586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:17 schreef Hanca het volgende:

Ze willen wel gedogen.
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:25:24 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Hoor het hier vaker, maar ken die variant miet. Wat houdt die in?
pi_211407590
Deze schaakmove had ik dan niet van de VVD verwacht, eerder van NSC. Ik denk alleen dat de VVD hiervoor nog wel eens harder afgestraft kan worden dan ze nu denken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211407591
quote:

[..]
Op ethisch gebied hoeft het voor mij iig niet progressiever. Socialer wel en ook graag comform de rechtspraak en dergelijke. Tis alleen dat je 4 miljoen kiezers uitsluit want mensen op de VVD hadden ook op een rechts kabinet gehoopt.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:25:34 #157
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_211407592
quote:

[..]
Weer :?
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:25:38 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211407593
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
VVD-tactiek lijkt te zijn: Wij maken duidelijk dat we nooit met Wilders gaan regeren. Stem de volgende keer dus toch maar weer op ons. Slap hoor.
Eerder

"We willen wel een rechts kabinet maar Geert Wilders als premier gaat ons echt te ver. Dus wil hij meedoen dan komt er een andere constructie"
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:25:40 #159
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407594
quote:
Wat houdt dat eigenlijk in? Ben er niet bekend mee.
Vladimir Putin
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:26:17 #160
323876 michaelmoore
pi_211407599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Haha vvd gaat niet in het kabinet zitten vanwege "zetelverlies" maar wil wel een gedoogkabinet steunen.

Wat een gladde alen. Voor de vorm een gedoogkabinet, overal stuivertje voor wisselen en dan de boel laten klappen. Super doorzichtig.
alles is een spelletje,
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:26:29 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211407604
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoor het hier vaker, maar ken die variant miet. Wat houdt die in?
https://www.binnenlandsbe(...)informele-afstemming
pi_211407605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze willen wel gedogen.
Ja, maar een kabinet met alleen PVV en BBB zie ik niet gebeuren, dus valt er niks te gedogen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:26:55 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze willen wel gedogen.
Vleesch noch visch
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:27:07 #164
236264 crew  capricia
pi_211407614
quote:
Beetje over links, beetje over rechts. En dan hooguit wat hoofdlijnen vastgelegd.

Zoiets toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211407617
VVD-overweging zal zijn:

Kabinet over rechts: Als wij het laten klappen dan stemmen de volgende keer nog meer mensen PVV.
Kabinet over links: Nog meer mensen naar de PVV de volgende keer.

Dan maar een genuanceerd rechts oppositiegeluid laten horen wat hopelijk de meeste Nederlanders aanspreekt.

Zoiets.
pi_211407622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat heeft JA21 daar met 1 zetel in te zoeken?
pi_211407623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef TheVulture het volgende:
Deze schaakmove had ik dan niet van de VVD verwacht, eerder van NSC. Ik denk alleen dat de VVD hiervoor nog wel eens harder afgestraft kan worden dan ze nu denken.
Inderdaad, als je nu verkiezingen gaat houden duikt de VVD denk ik onder de 15, na deze zet.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:27:43 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407628
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, ik was diep-sarcastisch.
Gelukkig maar ^O^
pi_211407629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat ze in Limburg hadden, een extraparlementair college. Dat kan ook landelijk, een extraparlementair kabinet. Beviel in Limburg eigenlijk prima.
Dat moet je nog even voor me uit gaan werken dan.
pi_211407637
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Weer :?
Ja weer, D66 is links.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:28:25 #171
323876 michaelmoore
pi_211407643
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:23 schreef Berkery het volgende:
De VVD doet aan 'hard to get'.
juist

wacht tot de BUZA bal voor haar neus hangt
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:28:49 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407646
pi_211407647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mwah, PvdAGL-NSC-D66 met gedoogsteun van de VVD zou theoretisch ook kunnen. Of ze daar veel zin in hebben is natuurlijk een andere vraag.
pi_211407653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat moet je nog even voor me uit gaan werken dan.
Hier al een uitleg over hoe het in Limburg ging: https://nos.nl/artikel/22(...)vd-en-pvv-in-limburg
pi_211407657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja weer, D66 is links.
D66 zou ik niet als links willen typeren, da's echt een centrumpartij, met zowel kenmerken van VVD als PvdA/GL
pi_211407660
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, als je nu verkiezingen gaat houden duikt de VVD denk ik onder de 15, na deze zet.
De VVD hoopt natuurlijk dat de PVV gaat regeren, de oneliners onvoldoende kan waarmaken zodat vervolgens een groot deel weer terugstroomt naar de VVD want rechts realisme in plaats van opportunisme/populisme.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:29:38 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407664
Dus de VVD wil niet verantwoordelijk zijn maar toch " meeregeren" :')

Laf plan wel.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:29:44 #178
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407669
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:28 schreef J.B. het volgende:

[..]
Mwah, PvdAGL-NSC-D66 met gedoogsteun van de VVD zou theoretisch ook kunnen. Of ze daar veel zin in hebben is natuurlijk een andere vraag.
Leuk voor nsc.
Vladimir Putin
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:29:54 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211407674
Als Pietertje er nou ook geen zin in heeft wordt het nog leuk.

Al was die altijd al wel voorstander van een minderheidskabinet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:29:56 #180
236264 crew  capricia
pi_211407675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
VVD-overweging zal zijn:

Kabinet over rechts: Als wij het laten klappen dan stemmen de volgende keer nog meer mensen PVV.
Kabinet over links: Nog meer mensen naar de PVV de volgende keer.

Dan maar een genuanceerd rechts oppositiegeluid laten horen wat hopelijk de meeste Nederlanders aanspreekt.

Zoiets.
Ja. Iets van:
Laat Geert maar de volledige verantwoordelijkheid nemen. Met al die onervaren kamerleden en die vreemde standpunten. De VVD wil daar 0 verantwoording voor dragen.

En terecht. We wensen Geert veel plezier met zijn feestje. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211407681
quote:

[..]
Alle varianten waarbij je Timmermans ipv Wilders premier maakt is politieke zelfmoord, dat gaan rechtse kiezers (en die zijn er nu met deze uitslag in grote getalen) nooit vergeven.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:30:24 #182
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211407683
Slimme move ditmaal van de VVD. Laat de PVV maar floppen, zonder afbreukrisico voor hen.
Makkelijk eerste
pi_211407686
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]
D66 zou ik niet als links willen typeren, da's echt een centrumpartij, met zowel kenmerken van VVD als PvdA/GL
Zie het andere topic waar al de hele ochtend over cultuur wordt gedebatteerd. Op cultuur en milieu is D66 kneiterprogressief, wat voor de meesten gelijk staat aan links. Kunnen we weer een uur over het woord links gaan debatteren maar dat lijkt me niet heel productief.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:30:42 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407689
Op naar de stembus!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:30:49 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407691
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Iets van:
Laat Geert maar de volledige verantwoordelijkheid nemen. Met al die onervaren kamerleden en die vreemde standpunten. De VVD wil daar 0 verantwoording voor dragen.

En terecht. We wensen Geert veel plezier met zijn feestje. :D
Ja en dus niet realistisch.
Hoe lang zal het duren voor de VVD aangeeft in elk geval wel te willen regeren? :D
Vladimir Putin
pi_211407695
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef Caland het volgende:

Een minderheidskabinet zal toch op zijn minst wel een zetel of 55 moeten hebben. Dat haal je zonder VVD en NSC nooit met al die kruimelpartijen die dan overblijven.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:31:06 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211407697
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

Laf plan wel.
Het blijven gladde liberalen, meedoen met een dorpsgek is uitgesloten, maar wel aan de knoppen draaien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:31:15 #188
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211407701
Conclusie: we hebben nog minimaal één jaar Rutte. Hij is alweer de grote winnaar van de verkiezingen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:31:26 #189
319979 Fok-it
All is well
pi_211407704
quote:

[..]
PVV moet meeregeren. Ze weer buitenspel zetten zorgt voor teveel spanning in de maatschappij.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:31:31 #190
474254 GurneyIsBestOke
pi_211407706
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef Caland het volgende:

Een minderheidskabinet met PVV en BBB.

Wel een nieuwe bestuurscultuur, ja.
Makkelijk eerste
pi_211407714
Meeregeren zonder verantwoordelijkheid lijkt het doel. Het zou mij niet verbazen als dit niet eens zozeer komt vanwege de standpunten die Wilders in de "koelkast heeft gezet", maar voornamelijk vanwege de gigantische onervarenheid van een deel bij BBB, NSC en PVV.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:32:02 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407718
quote:

[..]
VVD geeft aan centrumrechts te willen gedogen, dat is zeker niet centrumrechts.

Daarnaast wil een Timmermans helemaal niet afhankelijk zijn van de VVD als gedoogpartner.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:32:26 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211407726
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eerder

"We willen wel een rechts kabinet maar Geert Wilders als premier gaat ons echt te ver. Dus wil hij meedoen dan komt er een andere constructie"
Dit is wel erg flauw. Dilan heeft zelf de deur voor Wilders wagenwijd opengezet. Als de uitslag dan close is kun je het premierschap nog wel eisen maar bij zo'n monsteroverwinning mag je je er dan ook wel in schikken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211407727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Slimme move ditmaal van de VVD. Laat de PVV maar floppen, zonder afbreukrisico voor hen.
Niet mee eens, als ze hiermee premier Timmermans creëren dan gaat ze dat nog lelijk opbreken... en ze maken het voor NSC nu ook heel makkelijk om nee te zeggen.
pi_211407735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:31 schreef ElProf het volgende:
Meeregeren zonder verantwoordelijkheid lijkt het doel. Het zou mij niet verbazen als dit niet eens zozeer komt vanwege de standpunten die Wilders in de "koelkast heeft gezet", maar voornamelijk vanwege de gigantische onervarenheid van een deel bij BBB, NSC en PVV.
Neejoh, VVD is toch altijd puur opportunistisch geweest.
pi_211407748
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is wel erg flauw. Dilan heeft zelf de deur voor Wilders wagenwijd opengezet. Als de uitslag dan close is kun je het premierschap nog wel eisen maar bij zo'n monsteroverwinning mag je je er dan ook wel in schikken.
Dat is ook de reden dat ze zich verschuilen achter het "grote zetelverlies" terwijl ze eigenlijk overduidelijk geen vertrouwen hebben in een coalitie onder leiding van de PVV.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:33:50 #197
236264 crew  capricia
pi_211407749
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en dus niet realistisch.
Hoe lang zal het duren voor de VVD aangeeft in elk geval wel te willen regeren? :D
Als de PVV om en nabij 100% van het VVD beleid uit gaat voeren. _O-

Het risico op afbreuk is veel te groot voor de VVD.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:33:56 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407752
VVD: "we willen wel de lusten, maar niet de lasten" :')
pi_211407756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef ElProf het volgende:

[..]
De VVD hoopt natuurlijk dat de PVV gaat regeren, de oneliners onvoldoende kan waarmaken zodat vervolgens een groot deel weer terugstroomt naar de VVD want rechts realisme in plaats van opportunisme/populisme.
VVD maakt hiermee een rechts kabinet onmogelijk, dat zullen hun kiezers nieg waarderen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:34:27 #200
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407757
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de PVV om en nabij 100% van het VVD beleid uit gaat voeren. _O-

Het risico op afbreuk is veel te groot voor de VVD.
Dat is ook wat de meeste willen hé. Met alleen een zware asielparagraaf erbij.
Vladimir Putin
pi_211407759
quote:
"De grote winnaars zijn de PVV en NSC. Ons past na dertien jaar een andere rol. De kiezer heeft ook gezegd: VVD, sla een rondje over", zei fractievoorzitter en partijleider Yesilgöz.
Jezus. :') Je weet donders goed dat jullie dé factor zijn in een rechtse coalitie, domme doos.
pi_211407761
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Neejoh, VVD is toch altijd puur opportunistisch geweest.
Onder Rutte, maar nu staan ze daar duidelijk anders in. Het afbreukrisico is te groot als je nu al ziet dat een deel van de vaste kiezers is overgestapt naar PVV en NSC.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:35:18 #203
474254 GurneyIsBestOke
pi_211407770
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Niet mee eens, als ze hiermee premier Timmermans creëren dan gaat ze dat nog lelijk opbreken... en ze maken het voor NSC nu ook heel makkelijk om nee te zeggen.
Ik denk dat de kans op premier Timmermans niet bijster groot is, eigenlijk. Als je na zo’n gevoelsmatige nederlaag gaat regeren maak je het wel heel lastig. Veel verstandiger is gekke Geert kort aan de knopjes laten draaien, het totaal laten mislukken en zeggen ‘he, dat links is toch zo gek niet he!’.
Makkelijk eerste
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:35:20 #204
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211407772
VVD wil nog kleiner worden
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:36:15 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211407785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Jezus. :') Je weet donders goed dat jullie dé factor zijn in een rechtse coalitie, domme doos.
Domme spelletjes spelen = domme prijzen winnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211407786
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:34 schreef ElProf het volgende:

[..]
Onder Rutte, maar nu staan ze daar duidelijk anders in. Het afbreukrisico is te groot als je nu al ziet dat een deel van de vaste kiezers is overgestapt naar PVV en NSC.
En die komen weer terug als je met Timmermans gaat regeren? :')
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:37:18 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407798
quote:

[..]
Premier Timmermans? In welke formatie is dat dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211407801
quote:

[..]
Als ze echt weer over links gaan dan haalt de PVV de volgende keer (als Wilders dezelfde toon aanslaat als nu) 50 zetels of meer.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:37:48 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze willen toch juist níet regeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211407806
quote:

[..]
Nee, er is dan ook geen sprake van Timmermans. Die gaat geen premier worden, 0% kans.
pi_211407812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ze willen toch juist níet regeren.
Dat zullen ze wel moeten. Anders komt er geen regering.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:38:25 #212
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211407814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik denk dat de kans op premier Timmermans niet bijster groot is, eigenlijk. Als je na zo’n gevoelsmatige nederlaag gaat regeren maak je het wel heel lastig. Veel verstandiger is gekke Geert kort aan de knopjes laten draaien, het totaal laten mislukken en zeggen ‘he, dat links is toch zo gek niet he!’.
Timmermans premier maken is om problemen vragen. Dan zal het aantal gekken dat de volgende keer op de PVV stemt alleen maar toenemen middels de slachtofferrol.
pi_211407815
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, er is dan ook geen sprake van Timmermans. Die gaat geen premier worden, 0% kans.
Zei je dat 2 jaar geleden ook niet? Dat CU nooit mee zou gaan regeren?
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:38:36 #214
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407817
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Anders komt er geen regering.
Dat klopt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211407826
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD maakt hiermee een rechts kabinet onmogelijk, dat zullen hun kiezers nieg waarderen.
Ze maken zowel een rechts als links meerderheidskabinet onmogelijk en zeggen eigenlijk: dat krijg je ervan als je ons laat vallen. Hoe de kiezers hier in staan is lastig te zeggen. De hardliners op migratie zijn immers al overgestapt en ze zijn wel zo slim om gedoogsteun aan te bieden.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:39:25 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407828
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als ze echt weer over links gaan dan haalt de PVV de volgende keer (als Wilders dezelfde toon aanslaat als nu) 50 zetels of meer.
Wie is die "ze"? De VVD zegt: "niet regeren, hooguit een centrumrechts kabinet steunen".
pi_211407831
De VVD sorteert voor op een minderheidskabinet.
pi_211407842
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als dat echt de strategie wordt gaat het gigantisch mislukken.
zie email 27 oktober
pi_211407850
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zei je dat 2 jaar geleden ook niet? Dat CU nooit mee zou gaan regeren?
Nee. Daarbij is dit wat anders, de VVD gaat Timmermans niet aan een meerderheid helpen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:40:49 #220
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211407854
Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden voor de VVD. Wat ze ook doen.

Kan best voorstellen dat ze deze keuze maken. De vorige samenwerking met gekke Greetje zullen ze ook nog niet vergeten zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:40:51 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407855
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:39 schreef Gehrman het volgende:
Dat is de enige optie die er nu is inderdaad.

PVV/NSC/BBB met een hoofdlijnenakkoord en gedoogsteun per thema van VVD.

VVD weer de touwtjes in handen en volgend jaar herverkiezingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211407856
quote:

[..]
In welke coalitie? :') De PVV en VVD doen op zeker niet mee.
pi_211407858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Leg nou eens uit hoe jij het voor je ziet dan? Over uiterst rechts blijven er nog 45 zetels over met PVV-JA21-BBB maar dat is dan weer zo rechts dat VVD en NSC ook 60 procent van de plannen zal afschieten.

Ik zie het niet gebeuren op rechts en aangezien de VVD toch al van is gewend altijd naar links te kijken zou het zomaar kunnen dat ze toch weer naar PVDA neigen.
  Forum Admin vrijdag 24 november 2023 @ 10:41:08 #224
pi_211407860
De vvd doet alsof het landsbelang voorop heeft staan, maar dit lijkt eerder op partijbelang.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:41:20 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407864
quote:
Wordt dan wel echt een enorme minderheid, dat minderheidskabinet..
pi_211407869
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

Laf plan wel.
Daarom zeg ik ook dat het beter zou geweest zijn als ze gewoon het gesprek zou aangaan maar goed ik zie wel hoe het zal aflopen
pi_211407873
quote:
Maar een minderheidskabinet zonder VVD en NSC (want die doen nu ook echt niet mee) is geen kabinet, dan heb je alleen PVV met BBB.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:42:14 #228
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_211407877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Leg nou eens uit hoe jij het voor je ziet dan? Over uiterst rechts blijven er nog 45 zetels over met PVV-JA21-BBB maar dat is dan weer zo rechts dat VVD en NSC ook 60 procent van de plannen zal afschieten.

Ik zie het niet gebeuren op rechts en aangezien de VVD toch al van is gewend altijd naar links te kijken zou het zomaar kunnen dat ze toch weer naar PVDA neigen.
Maar dan gaan ze ook niet in een kabinet.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:42:20 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407879
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat als de NSC dat niet wil? En die kans lijkt me best aanwezig..
pi_211407880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

NSC met Wilders kan je bij het ontbreken van de VVD mijns inziens wel vergeten.
pi_211407884
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:17 schreef Koffieplanter het volgende:
1). Ze doen dus helemaal niet mee, het gaat niet specifiek om de PVV.
2). Wat is centrumrechts in de ogen van de VVD?
Alles rechts van zichzelf gok ik :P
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:42:47 #232
236264 crew  capricia
pi_211407892
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef Caland het volgende:
Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden voor de VVD. Wat ze ook doen.

Kan best voorstellen dat ze deze keuze maken. De vorige samenwerking met gekke Greetje zullen ze ook nog niet vergeten zijn.
En vergis je niet, in Pieters NSC zitten ook genoeg mensen die toen het CDA debacle hebben meegemaakt met die gedoogsteun van Wilders.
Die staan ook helemaal niet te trappelen om vooraan te staan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211407894
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:42 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Maar dan gaan ze ook niet in een kabinet.
Maar is Frans wel premier. Alhoewel een kabinet met D66, PVDA, PVDD en nog iets links denk ik zelfs te links is voor de VVD om te gedogen.
pi_211407901
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Premier Timmermans? In welke formatie is dat dan?
Als je de PVV uitsluit dan zou je nog aan VVD-PVdaGL-NSC-D66 kunnen denken, maar dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren.

Heb het al vaker geroepen, maar er is in de VVD-campagne een kapitale fout gemaakt dat men nooit heeft zien aankomen dat Wilders groter zou worden dan de VVD. Men dacht hem wel als 2e partij een kabinet in te kunnen trekken, maar de strateeg Wilders heeft met het aanpassen van zijn toon precies op de goede knoppen gedrukt.
pi_211407904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:41 schreef Straatcommando. het volgende:
De vvd doet alsof het landsbelang voorop heeft staan, maar dit lijkt eerder op partijbelang.
Het is bizar zo schaamteloos.
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:43:27 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407905
quote:

[..]

Alsof Timmermans zit te wachten op een kabinet met gedoogsteun VVD. Dat gaat ook niet gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211407906
quote:
De kans dat NSC nu meedoet is alleen maar kleiner geworden. Zonder NSC is een realistisch minderheidskabinet überhaupt niet aan de orde.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:43:45 #238
236264 crew  capricia
pi_211407910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar een minderheidskabinet zonder VVD en NSC (want die doen nu ook echt niet mee) is geen kabinet, dan heb je alleen PVV met BBB.
En FvD.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211407911
quote:

[..]

Ik zie geen links kabinet komen.

Er zijn nu 3 opties:
- er komt een extraparlementair kabinet, ook wel een zakenkabinet
- VVD slikt dit in na een storm van verontwaardiging binnen de partij en gaat alsnog met PVV in zee
- we stemmen over een maand of 3 weer
pi_211407913
quote:
Joh.
pi_211407918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Alsof Timmermans zit te wachten op een kabinet met gedoogsteun VVD. Dat gaat ook niet gebeuren.
Bullshit, dat zou hij geweldig vinden. Is voor de PVDA echt een droomscenario.
pi_211407922
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef capricia het volgende:

[..]
En FvD.
Zelfs Wilders wil niet met Baudet.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:44:27 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211407923
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:42 schreef capricia het volgende:

[..]
En vergis je niet, in Pieters NSC zitten ook genoeg mensen die toen het CDA debacle hebben meegemaakt met die gedoogsteun van Wilders.
Ja ik had ook eerder verwacht dat hij er geen zin in had dan de VVD (zo vroeg al)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:44:29 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is bizar zo schaamteloos.
Hou toch op.

Het is vrij normaal om na een groot verlies even een pas op de plaats te doen en de wonden te likken. En ja, dat is ook ter voorkoming van een nog groter verlies in de toekomst.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:44:30 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407926
quote:
Dat is het dan ook 100% :Y
  Forum Admin vrijdag 24 november 2023 @ 10:44:32 #246
pi_211407928
quote:

[..]
En FvD.
:'(
pi_211407933
quote:
Partijbelang was het al vanaf dat ze het kabinet lieten klappen op migratie, maar het is nogal in het gezicht ontploft. :')
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:44:51 #248
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_211407934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Absoluut niet.
pi_211407938
quote:

[..]
Die mag je uitleggen. Dan krijgen we gewoon weer een Rutte 2. De VVD die er alles aan doet om PVDA/GL rechts te houden.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:45:03 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211407940
quote:

[..]
VVD die alle touwtjes in handen heeft? Zeker niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211407943
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat als de NSC dat niet wil? En die kans lijkt me best aanwezig..
Stuur er een willekeurige lobbyist op af en Omtzigt draait wel bij. Hangt het er op hoe sterk het beschaafde deel van zijn partij blijkt te zijn…
pi_211407946
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zijn nu 3 opties:
- VVD slikt dit in na een storm van verontwaardiging binnen de partij en gaat alsnog met PVV in zee
Leg mij nou eens heel goed uit waarom een kabinet VVD-NSC-D66-PVDA niet kan. 44 zetels voor centrumrechts, 34 voor centrumlinks.

Eventueel nog BBB erbij. Het kan echt prima.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:45:28 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211407947
quote:
Gaat Geert niet mee akkoord, die heeft het niet zo op minderheden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:45:28 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407949
quote:

[..]
Hoe kom je erbij? :?
pi_211407955
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:42 schreef capricia het volgende:

[..]
NSC is daarnaast zo gloednieuw dat je daar waarschijnlijk binnen de kortste keren sowieso al scheuren zal gaan zien ontstaan, of Omtzigt die het zelf allemaal niet meer trekt.
pi_211407964
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? :?
Toch nog de grootste partij zijn in een kabinet en Frans afleveren als premier. Ja dat is een droomscenario, het had ook nooit anders gekund trouwens. Als Frans premier had willen worden had het altijd met de VVD gemoeten.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:46:40 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407966
quote:

[..]
En FvD.
Welnee. Zelfs Wilders kijkt wel uit :D
pi_211407970
Is gedoogsteun van de VVD voor een kabinet met Timmermans überhaupt realistisch? En als ze dat al zouden doen dan zagen ze net zo lang aan de stoelpoten tot het kabinet valt.
pi_211407972
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Leg mij nou eens heel goed uit waarom een kabinet VVD-NSC-D66-PVDA niet kan. 44 zetels voor centrumrechts, 34 voor centrumlinks.

Eventueel nog BBB erbij. Het kan echt prima.
Omdat Yeşilgöz nu al duidelijk zegt een rechts kabinet te willen. VVD is gek als ze Timmermans aan een meerderheid helpen, dan was dit gelijk het laatste kabinet waar de VVD aan mee deed, want daarna zijn ze kleiner dan het CDA nu.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:47:36 #260
474254 GurneyIsBestOke
pi_211407980
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:38 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Timmermans premier maken is om problemen vragen. Dan zal het aantal gekken dat de volgende keer op de PVV stemt alleen maar toenemen middels de slachtofferrol.
Timmermans moet de volgende keer sowieso een beetje naar achteren, inhoudelijk lijkt hij mij uitstekend voor de oppositie nu maar het klassieke linkse verhaal over de normale hardwerkende burger verkoopt hij gewoon niet (dat doet Wilders gek genoeg beter) en het progressieve verhaal overtuigt ook niet, dat doen Jetten (liberaal gezien) en Ouwehand (idealistisch gezien) veel beter.
Makkelijk eerste
pi_211407981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef ElProf het volgende:

[..]
In welke coalitie? :') De PVV en VVD doen op zeker niet mee.
Linkse minderheidscoalitie die minder voor elkaar krijgt dan rechts.
pi_211407982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat Yeşilgöz nu al duidelijk zegt een rechts kabinet te willen. VVD is gek als ze Timmermans aan een meerderheid helpen, dan was dit gelijk het laatste kabinet waar de VVD aan mee deed, want daarna zijn ze kleiner dan het CDA nu.
Ik denk dat die gewoon weer hopen dat de boeren weer 20 zetels van de PVV afpakken ofzo.
pi_211407984
twitter
pi_211407995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hou toch op.

Het is vrij normaal om na een groot verlies even een pas op de plaats te doen en de wonden te likken. En ja, dat is ook ter voorkoming van een nog groter verlies in de toekomst.
Dat zetelverlies was zo'n probleem niet geweest als ze wel de grootste waren geworden natuurlijk, het is nu een vrij handig slap excuus. Ze horen namelijk nog steeds bij de 3 grootste partijen, dan heb je wel een bepaalde verantwoordelijkheid qua bestuur.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:48:32 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211407997
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Toch nog de grootste partij zijn in een kabinet en Frans afleveren als premier. Ja dat is een droomscenario, het had ook nooit anders gekund trouwens. Als Frans premier had willen worden had het altijd met de VVD gemoeten.
Nee, dat is het niet. Niet op deze manier. Gaan ze echt niet doen ook. Dat is zelfmoord.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:48:44 #266
236264 crew  capricia
pi_211407999
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welnee. Zelfs Wilders kijkt wel uit :D
Ik zie al een motie van wantrouwen de eerste zittingsdag. :D
Je weet wel, dat ding waar de PVV zo enorm mee grossierde al de jaren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211408005
quote:

[..]
Ook hierin is een draai in het landsbelang prima mogelijk. De VVD komt ook eigenlijk altijd wel goed uit kabinetten met de PvdA.
pi_211408006
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Niet op deze manier. Gaan ze echt niet doen ook. Dat is zelfmoord.
Voor links is dat geen zelfmoord, wel voor de VVD.
pi_211408007
Maar in dit geval is voor de VVD denk ik echt "niet regeren is minstens halveren" van toepassing, ik gok dat ze nog wel gaan draaien na druk uit de achterban.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:49:28 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211408011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:46 schreef ElProf het volgende:
Is gedoogsteun van de VVD voor een kabinet met Timmermans überhaupt realistisch? En als ze dat al zouden doen dan zagen ze net zo lang aan de stoelpoten tot het kabinet valt.
Niet realistisch en niet wenselijk voor het vertrouwen in de politiek lijkt me. Laat ‘rechts’ het nu gewoon maar doen ook.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211408012
quote:

[..]
En FvD.
denk niet dat bbb dat wil
pi_211408018
quote:

[..]
Neejoh dat kun je toch prima zo framen als: In het landsbelang en omdat er toch een kabinet gevormd moet worden stappen we er toch maar in. (En dan nog roepen dat het centrumrechts is omdat NSC en eventueel BBB erin zitten)
pi_211408026
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zijn nu 3 opties:
Nieuwe verkiezingen kan bijna niet zo snel. Je hebt 12 weken nodig puur om de wettelijke termijnen allemaal te doorlopen. Je zit dan echt wel dik in maart, begin april. Uitgaande dat je dat volgende week beslist ofzo.
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:50:23 #274
38496 Perrin
pi_211408029
Mooie zet van de VVD wel. Benieuwd waar dit op uitdraait.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:50:51 #275
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_211408036
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
VVD in een gedoogconstructie gaat Frans echt niet mee akkoord. Mee regeren of afhaken.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:50:58 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211408040
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat zetelverlies was zo'n probleem niet geweest als ze wel de grootste waren geworden natuurlijk, het is nu een vrij handig slap excuus. Ze horen namelijk nog steeds bij de 3 grootste partijen, dan heb je wel een bepaalde verantwoordelijkheid qua bestuur.
Ze lijken nu zelfs op gelijke hoogte te komen met GLPVDA door de restzetelverdeling.

Maar, de trend bij de andere twee grote partijen is toch echt duidelijke anders dan de trend bij de VVD. De andere winnen flink, VVD verliest flink. Dan is een pas op de plaats helemaal zo gek niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211408042
Bergkamp met Baudet. :D Goed shot.

https://nos.nl/video/2499(...)t-fractievoorzitters
pi_211408046
quote:
De verkiezingen heeft laten zien wat dat ze bracht.
pi_211408049
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Neejoh dat kun je toch prima zo framen als: In het landsbelang en omdat er toch een kabinet gevormd moet worden stappen we er toch maar in. (En dan nog roepen dat het centrumrechts is omdat NSC en eventueel BBB erin zitten)
Haha
pi_211408050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nieuwe verkiezingen kan bijna niet zo snel. Je hebt 12 weken nodig puur om de wettelijke termijnen allemaal te doorlopen. Je zit dan echt wel dik in maart, begin april. Uitgaande dat je dat volgende week beslist ofzo.
Ok, misschien dan over een maand of 6, ik bedoelde eigenlijk ook dat het formeren binnen 3 maanden klapt.
pi_211408052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hou toch op.

Dat heeft de VVD ook niet gedaan toen ze van 41 na 33 gingen. En nu ineens binnen 48 uur nadat ze zelf deze doos van Pandora hebben opengetrokken. Verantwoordelijksvakantie noem je dat.
zie email 27 oktober
pi_211408053
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Slobeend het volgende:

[..]
VVD in een gedoogconstructie gaat Frans echt niet mee akkoord. Mee regeren of afhaken.
:') Hoe had hij dan ooit de grootste moeten worden? Leg me dat eens uit. Wat maakt het nou uit of het in een gedoogconstructie of in het kabinet zelf is?
  Forum Admin vrijdag 24 november 2023 @ 10:51:45 #283
pi_211408056
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:50 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Dat zou ook totaal ongeloofwaardig zijn.
pi_211408058
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:49 schreef Hanca het volgende:
Maar in dit geval is voor de VVD denk ik echt "niet regeren is minstens halveren" van toepassing, ik gok dat ze nog wel gaan draaien na druk uit de achterban.
Ze zitten wel een spagaat wat dat betreft. Niet reageren kan slecht uitwerken, maar wel regeren ook.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:52:02 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211408064
Snap VVD wel. Voor hun uiteraard een lekkere positie om gedoogsteun te verlenen. Wel de lusten, niet de lasten.
pi_211408069
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Zakenkabinet incoming...
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:52:25 #287
319979 Fok-it
All is well
pi_211408075
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Niet realistisch en niet wenselijk voor het vertrouwen in de politiek lijkt me. Laat ‘rechts’ het nu gewoon maar doen ook.
Dit inderdaad. De enige manier om vertrouwen van de kiezer terug te krijgen is om Geert het nu te laten doen
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:52:50 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211408081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:49 schreef Hanca het volgende:
Of er komen weer een kluitje mensen terug van PVV naar VVD nu de sleutelrol van VVD weer duidelijk wordt. Kan allemaal, het is koffiedik kijken.

Dit is in ieder geval hoe de fractie er zelf over denkt..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:53:28 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211408091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat heeft de VVD ook niet gedaan toen ze van 41 na 33 gingen. En nu ineens binnen 48 uur nadat ze zelf deze doos van Pandora hebben opengetrokken. Verantwoordelijksvakantie noem je dat.
Zeg dat.
pi_211408092
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Snap VVD wel. Voor hun uiteraard een lekkere positie om gedoogsteun te verlenen. Wel de lusten, niet de lasten.
Maar zonder de VVD is er geen kabinet om te gedogen, Omtzigt is echt niet helemaal gek en kreeg zijn fractie al niet achter een kabinet met Wilders.
pi_211408095
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Of er komen weer een kluitje mensen terug van PVV naar VVD nu de sleutelrol van VVD weer duidelijk wordt. Kan allemaal, het is koffiedik kijken.

De fractie lijkt links georiënteerder dan de achterban.
pi_211408097
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Conclusie: we hebben nog minimaal één jaar Rutte. Hij is alweer de grote winnaar van de verkiezingen.
Rutte is dadelijk naar de Navo en Dilan zit dadelijk ad interim een beetje minister president te spelen.
pi_211408103
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:53 schreef maan_man het volgende:

[..]
Rutte is dadelijk naar de Navo en Dilan zit dadelijk ad interim een beetje minister president te spelen.
Dat laatste kan ze na deze stunt wel vergeten denk ik maar zo.
zie email 27 oktober
pi_211408106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kiezers die een rechts kabinet willen, die dan terug gaan naar de partij die dat gedroomde rechtse kabinet zelfs zonder er over te praten op blaast? Lijkt me enorm sterk.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:54:45 #295
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211408107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar zonder de VVD is er geen kabinet om te gedogen, Omtzigt is echt niet helemaal gek en kreeg zijn fractie al niet achter een kabinet met Wilders.
Nee dat klopt. Het is hoog spel spelen maar het is niet gek dat VVD zich in deze positie probeert te manouvreren. Mocht Omtzigt toch echt buigen en in een minderheidskabinet gaan met PVV en BBB dan is VVD de lachende derde.
pi_211408117
Overigens moeten we ook de optie openhouden dat dit een poging tot prijsopdrijving is.
zie email 27 oktober
pi_211408131
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:55 schreef trein2000 het volgende:
Overigens moeten we ook de optie openhouden dat dit een poging tot prijsopdrijving is.
Net even de video gezien, klonk redelijk resoluut. En je kunt ook altijd lekker je handen ervan af trekken als iets je niet bevalt.

https://nos.nl/collectie/(...)-kabinet-wel-steunen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 10:56:45 ]
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:56:27 #298
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_211408133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:') Hoe had hij dan ooit de grootste moeten worden? Leg me dat eens uit. Wat maakt het nou uit of het in een gedoogconstructie of in het kabinet zelf is?
Iets met verantwoordelijk dragen pietje. VVD kan dan ieder moment gratis de stekker eruit trekken.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:56:35 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211408135
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:55 schreef trein2000 het volgende:
Dat doen we ook wel, lijkt me.
Maar ook dan staan ze m.i. enorm voor lul als ze terugkomen op hun woorden van vandaag. Dus of dat echt het plan is?
pi_211408142
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze zitten wel een spagaat wat dat betreft. Niet reageren kan slecht uitwerken, maar wel regeren ook.
Eens, maar dat scenario hebben ze zelf totaal gecreëerd door het kabinet te laten klappen en de deur voor Wilders open te zetten. Ze oogsten in dit geval wat ze hebben gezaaid. Ze hebben dit alleen nooit als realistisch scenario gezien, want anders had het kabinet er nu gewoon nog gezeten.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:57:28 #301
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211408156
Hihi, zoals Yesulguz nu doet wordt het een korte carriere.
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')