abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:54:03 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211406723
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:48 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het is vooral verbazingwekkend dat het nog zolang heeft moeten duren voordat dit gebeurde. De sociaaleconomisch onderste helft van de Nederlandse bevolking is de afgelopen 13 jaar onder de VVD structureel de pineut geweest. Niet alleen Groningen en de toeslagenaffaire, maar ook de WMO, bezuinigingen op de GGZ, afschaffen van de sociale werkvoorziening, uitkleden van de jeugdzorg, allerlei taken over de schutting naar de gemeentes/provincies kieperen, knijpen van uitkeringen, woningcorporaties uitkleden met de verhuurdersheffing, enzovoorts; allemaal voorbeelden van maatregelen waarbij de zwakkeren van onze samenleving het hardste zijn getroffen.

Zodra de kosten explodeerden na het begin van de oorlog in Oekraïne kwam die helft van de bevolking ook meteen in de financiële problemen. De mensen in de villa's in Bloemendaal, Laren en het Gooi is daarentegen in diezelfde periode geen strobreed in de weg gelegd. Integendeel, de belastingen gingen omlaag en ze kregen er slapend nog tonnen overwaarde bij doordat o.a. Stef Blok nog even een flinke bijdrage leverde aan het om zeep helpen van de woningmarkt.
En de krimpregios zijn niet blij dat de bakker de slager en de dokter vertrok door geen woningboiuw en jongeren geen woning

Alleen de randstad is heilig en de rest daar maken we maar natuur of varkensstallen enzo van
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:54:50 #62
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211406728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:51 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat als Rob Jetten een beetje zn best doet, hij snel het stokje van oppositieleider kan overpakken van Frans.

Frans Timmermans is denk ik toch niet op zijn plek op dat toneel.
Frans gaat lekker met zijn dikke EU pensioen adviseurtje spelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:55:33 #63
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211406735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 07:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik moet Geert nageven dat dit slim is. Dit zal ook door de andere rechtse partijen prima gepruimd worden.
niet dus
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:55:41 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211406736
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit wist ik niet eens, dat er regionale verschillen in de kieslijst kunnen zijn:

Bij de Tweede Kamerverkiezingen is het land verdeeld in 20 kieskringen. Dat heeft in belangrijke mate administratieve en organistarorische redenen. Wel kunnen partijen in de kieskringen een lijst indienen waarop (deels) regionale kandidaten staan. Bron
Gebeurt geregeld dat de onderste plekken van lijsten worden bevolkt door localo's.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211406743
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk zijn het geen speerpunten nu.
De PVV is natuurlijk ook geen democratische ledenpartij.
Geert kan ieder speerpunt laten vallen of toevoegen naar gelang hij goeddunkt. Er hoeven geen leden voor te stemmen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211406765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Plasterk is volledig geradicaliseerd.
:')
pi_211406780
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit wist ik niet eens, dat er regionale verschillen in de kieslijst kunnen zijn:

Bij de Tweede Kamerverkiezingen is het land verdeeld in 20 kieskringen. Dat heeft in belangrijke mate administratieve en organistarorische redenen. Wel kunnen partijen in de kieskringen een lijst indienen waarop (deels) regionale kandidaten staan. Bron
Zeker kan dat. En er mag maar 80 man maximaal op een lijst staan. Dus als je heel veel zetels verwacht moet je wel. En je hoeft ook niet overal mee te doen.
zie email 27 oktober
pi_211406795
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk zijn het geen speerpunten nu.
Het waren speerpunten en kunnen dat zomaar weer worden.
Een deel van de kiezers zal juist vanwege die speerpunten op hem hebben gestemd, een deel ondanks. Dat is naar mijn mening echt anders dan je realiseren dat een verkiezingsprogramma nooit 1-op-1 kan worden geimplementeerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211406834
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een deel van de kiezers zal juist vanwege die speerpunten op hem hebben gestemd, een deel ondanks. Dat is naar mijn mening echt anders dan je realiseren dat een verkiezingsprogramma nooit 1-op-1 kan worden geimplementeerd.
Er zijn veel standpunten die worden gematigd als de coalitievorming reëel wordt. Denk aan afschaffing van het koningshuis of uit de EU treden. Dat zie je door alle partijen heen. Als kiezer is het heel zuur als je op een partij stemt vanwege een standpunt dat een partij vervolgens makkelijk laat vallen. Dit is een grief van véél VVD'ers geweest de afgelopen jaren. Ik vind het een verademing dat Wilders duidelijk is geweest voor we onze stem uit konden brengen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:09:48 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211406857
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker als je roept dat alles kut gaat en helemaal anders moet. En zodra je de grootste partij wordt meteen roepen "lol, garpje maar wel bedankt voor de stemmen hoor".
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:10:09 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211406859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zijn veel standpunten die worden gematigd als de coalitievorming reëel wordt. Denk aan afschaffing van het koningshuis of uit de EU treden. Dat zie je door alle partijen heen. Als kiezer is het heel zuur als je op een partij stemt vanwege een standpunt dat een partij vervolgens makkelijk laat vallen. Dit is een grief van véél VVD'ers geweest de afgelopen jaren. Ik vind het een verademing dat Wilders duidelijk is geweest voor we onze stem uit konden brengen.
Zo duidelijk is Wilders m.i. helemaal niet geweest vóór de verkiezingen. Hij heeft zover mij bijstaat alleen een paar keer aangegeven dat de soep niet zo heet wordt gegeten mocht er kans zijn op regeringsdeelname. Heel concreet is hij m.i. niet geweest. En waarom zet je het dan allemaal alsnog in je verkiezingsprogramma?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:11:14 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211406866
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zo duidelijk is Wilders m.i. helemaal niet geweest vóór de verkiezingen. Hij heeft zover mij bijstaat alleen een paar keer aangegeven dat de soep niet zo heet wordt gegeten mocht er kans zijn op regeringsdeelname. Heel concreet is hij m.i. niet geweest. En waarom zet je het dan allemaal alsnog in je verkiezingsprogramma?
Om stemmen te trekken, niet.omdat je daadwerkelijk dingen wil veranderen in NL.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:14:11 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211406895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Om stemmen te trekken, niet.omdat je daadwerkelijk dingen wil veranderen in NL.
het veranderen dat moet van NSC komen het bezetten van de stoel in het torentje is een PVV zaak
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:17:29 #74
3542 Gia
User under construction
pi_211406918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het veranderen dat moet van NSC komen het bezetten van de stoel in het torentje is een PVV zaak
Ik hoop eigenlijk dat Yesilguz premier wordt. Denk dat zij het ook heel goed doet als minister van Buitenlandse zaken. Daarbij zie ik Wilders niet op staatsbezoek gaan in bijvoorbeeld Qatar.

Ik weet trouwens niet of het mogelijk is dat Wilders premier wordt en Yesilguz minister van BUZA, en de staatsbezoeken voor haar rekening neemt.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:18:51 #75
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211406925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:17 schreef Gia het volgende:

Ik weet trouwens niet of het mogelijk is dat Wilders premier wordt en Yesilguz minister van BUZA, en de staatsbezoeken voor haar rekening neemt.
Tuurlijk kandat , dat zou ze heel goed doen

is ook wel een ere baantje, kaag was dat graag

BBB wil wel Landbouw en stikstof gaan doen

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2023 09:24:41 ]
pi_211406948
quote:

[..]
Ik hoop eigenlijk dat Yesilguz premier wordt. Denk dat zij het ook heel goed doet als minister van Buitenlandse zaken. Daarbij zie ik Wilders niet op staatsbezoek gaan in bijvoorbeeld Qatar.

Ben benieuwd hoe Wilders het in de Europese Raad doet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211406998
quote:

[..]

Staatsbezoeken doet de Koning.
zie email 27 oktober
pi_211407008
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe Wilders het in de Europese Raad doet.
Wordt hij een Orban of een Meloni?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211407011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond het niet duidelijk.

Alle punten in zijn programma zijn gebleven, hij heeft alleen gezet dat hij voor regeringsdeelname wel wat in de koelkast wil zetten. Wat overigens wel in het DNA van de PVV blijft zitten. Dus eigenlijk weet je helemaal niet en komt het op mij juist vrij oportunistisch over. Stem op mij, dan kom ik in de regering en dan zul je wel zien waar ik me wel of niet hard voor wil maken.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:36:16 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407035
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Alle punten in zijn programma zijn gebleven, hij heeft alleen gezet dat hij voor regeringsdeelname wel wat in de koelkast wil zetten. Wat overigens wel in het DNA van de PVV blijft zitten. Dus eigenlijk weet je helemaal niet en komt het op mij juist vrij oportunistisch over. Stem op mij, dan kom ik in de regering en dan zul je wel zien waar ik me wel of niet hard voor wil maken.
Dat is het lot van elke kiezer.
uitruilen van punten, het is niet anders. Gelukkig zijn er nu wel wat partijen met een meerderheid die m in of meer hetzelfde willen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211407043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk meer richting Orban.
Meloni is namelijk wel uitgesproken pro Oekraïne. En geeft in haar parlement vlammende betogen waarom we Oekraïne zo veel mogelijk moeten steunen. Zie ik Wilders niet doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:09 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407044
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:56 schreef capricia het volgende:

[..]
De PVV is natuurlijk ook geen democratische ledenpartij.
Geert kan ieder speerpunt laten vallen of toevoegen naar gelang hij goeddunkt. Er hoeven geen leden voor te stemmen.
Nee.
Fractievergaderingen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211407047
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is het lot van elke kiezer.
uitruilen van punten, het is niet anders. Gelukkig zijn er nu wel wat partijen met een meerderheid die m in of meer hetzelfde willen.
Dit wordt een cirkeltje, want dit was de start van het gesprek. Misschien even teruglezen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:44 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:')
Voor sommigen is Den Uyl inmiddels ook wel een rechtse neoliberaal te noemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:07 #85
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211407052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Orban daar krijgt ie geen kans voor hier, je kunt hier niets naar je hand zetten

meer een Wilders met minder marrokanen ideen, op dat gebied verwacht ik wel wat
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:27 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407056
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk meer richting Orban.
Meloni is namelijk wel uitgesproken pro Oekraïne. En geeft in haar parlement vlammende betogen waarom we Oekraïne zo veel mogelijk moeten steunen. Zie ik Wilders niet doen.
Wilders is neutraal in die casus.
Orban niet, die is lichtelijk op hand van Poetin.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211407067
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voor sommigen is Den Uyl inmiddels ook wel een rechtse neoliberaal te noemen.
Plasterk is prima en voelt haarfijn uit waar de PVDA het al 2 decennia op laat liggen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:40:22 #88
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211407068
quote:

[..]

Het is de facto onduidelijk, want geen van zijn punten zijn daadwerkelijk uitgewerkt tot concreet beleid. Alles wat hij zegt valt onderuit te halen met twee simpele woorden: 'hoe dan?'.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211407071
quote:

[..]

Normaliter zijn er dan ook regelmatig ledenraadplegingen. Of men het bijvoorbeeld wel eens is met de kieslijst, de fractievoorzitter en de richting waarop de fractie zich beweegt etc.
De PVV is echter gewoon Wilders wet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:42:46 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211407086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Plasterk is prima en voelt haarfijn uit waar de PVDA het al 2 decennia op laat liggen.
Denk eerder dat ze hem bij de PvdA percipiëren als een racist.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')