Dat zijn hoeveel zetels? VVD en NSC lijken beiden trouwens af te vallen. PVV+BBB+JA21 is zo ontzettend rechts dat het ook nooit stand kan houden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minderheidskabinet PVV, VVD, JA21, BBB blijft dan nog over.
Wat ze in Limburg hadden, een extraparlementair college. Dat kan ook landelijk, een extraparlementair kabinet. Beviel in Limburg eigenlijk prima.quote:
Ze willen wel gedogen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:17 schreef Hanca het volgende:
Nu ook op de NOS site: https://nos.nl/artikel/24(...)-vvd-niet-in-kabinet
Dat maakt een meerderheidskabinet onmogelijk, op naar een zakenkabinet.
Hoor het hier vaker, maar ken die variant miet. Wat houdt die in?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we gaan afkoersen op een extraparlementair "Limburgs" kabinet.
Op ethisch gebied hoeft het voor mij iig niet progressiever. Socialer wel en ook graag comform de rechtspraak en dergelijke. Tis alleen dat je 4 miljoen kiezers uitsluit want mensen op de VVD hadden ook op een rechts kabinet gehoopt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben toch wel erg bang dat we uiteindelijk weer links door het midden eindigen.
Weerquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben toch wel erg bang dat we uiteindelijk weer links door het midden eindigen.
Eerderquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
VVD-tactiek lijkt te zijn: Wij maken duidelijk dat we nooit met Wilders gaan regeren. Stem de volgende keer dus toch maar weer op ons. Slap hoor.
Wat houdt dat eigenlijk in? Ben er niet bekend mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef Hexagon het volgende:
alles is een spelletje,quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Haha vvd gaat niet in het kabinet zitten vanwege "zetelverlies" maar wil wel een gedoogkabinet steunen.
Wat een gladde alen. Voor de vorm een gedoogkabinet, overal stuivertje voor wisselen en dan de boel laten klappen. Super doorzichtig.
https://www.binnenlandsbe(...)informele-afstemmingquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoor het hier vaker, maar ken die variant miet. Wat houdt die in?
Ja, maar een kabinet met alleen PVV en BBB zie ik niet gebeuren, dus valt er niks te gedogen.quote:
Beetje over links, beetje over rechts. En dan hooguit wat hoofdlijnen vastgelegd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Wat heeft JA21 daar met 1 zetel in te zoeken?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minderheidskabinet PVV, VVD, JA21, BBB blijft dan nog over.
Inderdaad, als je nu verkiezingen gaat houden duikt de VVD denk ik onder de 15, na deze zet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef TheVulture het volgende:
Deze schaakmove had ik dan niet van de VVD verwacht, eerder van NSC. Ik denk alleen dat de VVD hiervoor nog wel eens harder afgestraft kan worden dan ze nu denken.
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, ik was diep-sarcastisch.
Dat moet je nog even voor me uit gaan werken dan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat ze in Limburg hadden, een extraparlementair college. Dat kan ook landelijk, een extraparlementair kabinet. Beviel in Limburg eigenlijk prima.
juistquote:
Dank!quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
https://www.binnenlandsbe(...)informele-afstemming
Mwah, PvdAGL-NSC-D66 met gedoogsteun van de VVD zou theoretisch ook kunnen. Of ze daar veel zin in hebben is natuurlijk een andere vraag.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC gaat inderdaad nu ook niet mee doen. Maar over links is ook geen optie. Dus dan moet je naar andere varianten gaan kijken.
Hier al een uitleg over hoe het in Limburg ging: https://nos.nl/artikel/22(...)vd-en-pvv-in-limburgquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat moet je nog even voor me uit gaan werken dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |