https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuwsquote:Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA
Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
quote:PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
quote:
Och, Amsterdam...quote:Vanuit de buurt zegt de huurder eigenlijk alleen maar positieve reacties te hebben ontvangen. "Iedereen was het eigenlijk wel eens met het statement.
Aan de grachtengordel is het makkelijk vergeten dat allochtonen het meeste last hebben van de problemen vanuit immigratie.quote:
Ik denk dat hij met Nederlanders bedoelt de personen waartegen hij het leger niet hoeft in te zetten.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Benieuwd wat Geertje als criteria gaat hanteren. Wanneer ben je een Nederlander? Wat is de drempelwaarde van hoeveelheid DNA dat te herleiden is naar Willem van Oranje?
Wat laten heel veel mensen zich toch weer ontzettend kennen zeg.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Och, Amsterdam...
Dat heeft maar weer eens aan dat PVV stemmers gelijk hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Triest ook dat de verliezers het nu allemaal hebben over de democratie die verloren gaat. Terwijl het toch gewoon de keuze is van een groot deel van het volk. Dat is dan ook democratie die je maar te accepteren hebt.
En ook triest dat ze het steeds hebben over de verdeeldheid die de PVV zaait, terwijl ze nu juist zelf verdeeldheid aan het zaaien zijn met hun overdreven reacties. Met kreten als de grenzen gaan dicht, Islam wordt verboden, mensen worden uitgesloten, we gaan uit Europa. Wat een onzin allemaal.
Zit je altijd zo dicht op hun?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze stinken wel man. Eerlijk.
Zo zijn er meer culturen die dat hebben.quote:En ze hebben een bijzondere kijk naar vrouwen.
Man man man wat een gejank.quote:
https://www.pvv.nl/nieuws/geert-wilders/10802-nexit-3.htmlquote:Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Triest ook dat de verliezers het nu allemaal hebben over de democratie die verloren gaat. Terwijl het toch gewoon de keuze is van een groot deel van het volk. Dat is dan ook democratie die je maar te accepteren hebt.
En ook triest dat ze het steeds hebben over de verdeeldheid die de PVV zaait, terwijl ze nu juist zelf verdeeldheid aan het zaaien zijn met hun overdreven reacties. Met kreten als de grenzen gaan dicht, Islam wordt verboden, mensen worden uitgesloten, we gaan uit Europa. Wat een onzin allemaal.
quote:NEXIT!
Geert Wilders: ‘‘Ze gaan energie, gas, autorijden nog veel duurder maken dan het al is. Wereldvreemde corrupte Brusselse lieden die geen idee hebben dat normale mensen nu al bijna failliet gaan in een koud huis. Ongelooflijk. De hoogste tijd voor Nexit.’’
Ja, die dingen die je aan het eind noemt en die rechtstreeks overgenomen zijn van Wilders door de jaren heen gaat hij in de praktijk inderdaad nooit waar kunnen maken zonder 76 zetels in z'n eentje.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Frans heeft geld zat, die moet zijn krokodillentranen lekker voor zich laten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heeft maar weer eens aan dat PVV stemmers gelijk hebben.
Fransie ook met zn gejank, rot op man.
Wat is je punt? That was then and this is now.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.pvv.nl/nieuws/geert-wilders/10802-nexit-3.html
[..]
Jij snapt hem. Ik stem VVD maar begrijp die stemmers wel. Linksen zijn bijna allemaal van het links lullen rechts vullen. Halsema en Frans bezitten (meerdere) kapitale woningen. En dan vervolgens voor iemand in een achterstandswijk de deur open zetten. Zelf hoeven ze er in de praktijk niet mee te dealen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Frans heeft geld zat, die moet zijn krokodillentranen lekker voor zich laten.
Misschien kan hij een keer een maandje gaan wonen in een kutwijk waar elke avond Marokkanen lopen te dealen en andere vormen van overlast veroorzaken. Krijgt hij wellicht een inkijkje in waarom mensen eigenlijk PVV stemmen en snapt hij ook waarom een grote groep Nederlanders het pappen-en-nathouden zo zat is.
En dat is momenteel ook helemaal niet zijn streven.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die dingen die je aan het eind noemt en die rechtstreeks overgenomen zijn van Wilders door de jaren heen gaat hij in de praktijk inderdaad nooit waar kunnen maken zonder 76 zetels in z'n eentje.
Wel bijzonder dat iemand zichzelf compleet opnieuw kan uitvinden in pak hem beet twee weken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is je punt? That was then and this is now.
Gaat nooit gebeuren joh. Als de PVV gaat regeren dan moeten ze dat doen in een coalitie, en geen enkele andere partij waar hij mee zou regeren zou een Nexit bespreekbaar vinden. Dat is misschien wel het eerste wat van tafel gaat in de verkenning.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.pvv.nl/nieuws/geert-wilders/10802-nexit-3.html
[..]
Ja vind je dat? Ik heb dat tussen de regels altijd wel kunnen lezen altijd. Heb het nooit zo'n engerd gevonden als dat hij altijd werd afgeschilderd. Het is een politicus. Je moet ergens in het kwadraat voor staan maar als puntje bij paaltje komt moet je concessies doen. Zelf heb ik eerder D66 gestemd. Maar toen dacht ik eigenlijk ook al zo over hem.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat iemand zichzelf compleet opnieuw kan uitvinden in pak hem beet twee weken.
Als hij geen politicus was zou hij opgenomen worden met een persoonlijkheidsstoornis.
Wat dacht je van een Nederlands staatsburgerschap?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Benieuwd wat Geertje als criteria gaat hanteren. Wanneer ben je een Nederlander? Wat is de drempelwaarde van hoeveelheid DNA dat te herleiden is naar Willem van Oranje?
Dit is een fantastische vrouw, zij snapt het helemaal.quote:
Hij heeft letterlijk een veroordeling aan zijn broek gehad wegens groepebelediging, dus een engerd is het wel degelijk. Verder is zijn connectie met zowel Rusland als Israël en het feit dat alleen Geert en enkele vertrouwelingen inzicht hebben in de geldstromen op zijn minst dubieus te noemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja vind je dat? Ik heb dat tussen de regels altijd wel kunnen lezen altijd. Heb het nooit zo'n engerd gevonden als dat hij altijd werd afgeschilderd. Het is een politicus. Je moet ergens in het kwadraat voor staan maar als puntje bij paaltje komt moet je concessies doen. Zelf heb ik eerder D66 gestemd. Maar toen dacht ik eigenlijk ook al zo over hem.
Kans is groot dat zowel de VVD als NSC hem laten zitten straks. En een lastige formatie of minderheidskabinet voor lief nemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:40 schreef Newone82 het volgende:
Partijleider Pieter Omtzigt van lijkt de deur voor regeren met de PVV op een kleine kier te zetten, maar de partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract (NSC) klinkt een stuk sceptischer. ,,Met een partij die de grondrechten niet respecteert, kunnen we niet samenwerken'', zegt interim-voorzitter Bert van Boggelen van NSC.
,,Er is natuurlijk een politieke realiteit nu", zegt Van Boggelen, zelf ooit actief voor GroenLinks, op vragen van deze nieuwssite. ,,Maar dat neemt niet weg dat onze partij is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg.''
Aan het einde van dondermiddag komt de 20-koppige fractie van NSC voor het eerst bijeen, de coalitievorming - met PVV als grootste - zal op de agenda staan.
Na de megawinst van Wilders wordt vooral naar de VVD en NSC van Omtzigt gekeken: sluiten zij samenwerking met de PVV uit? In de campagne zei Omtzigt nog dat Wilders' plannen een obstakel voor samenwerken vormen, maar op de uitslagenavond herhaalde de partijleider dat niet meer. Toen zei Omtzigt wel dat partijen 'over de schaduw' moeten stappen, 'het land moet bestuurd worden'.
Volgens Van Boggelen is het aan de politieke fractie om een besluit te nemen over formatiestappen, maar wel duidelijk is dat er 'niet samengewerkt kan worden met een partij die de Grondwet niet respecteert': ,,En onze kandidaat Sandra Palmen, klokkenluider in de Toeslagenaffaire, benadrukte dat gisteren ook weer."
Hoe de PVV die rechtsstatelijke bezwaren dan kan wegnemen, gaat Van Boggelen niet zeggen. ,,Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is om geloofwaardig te doen als je al 20 jaar iets roept. Maar de bal ligt nu bij de PVV, wij gaan het niet voorzeggen."
Bron: ad liveblog
Kan je niet maken tegenover de kiezers. Kiezers hebben gekozen voor (extreem) rechts kabinet. Al het andere zou bullshit zijn en fuck u na diezelfde kiezers. Zeg ik als linkse stemmer.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Kans is groot dat zowel de VVD als NSC hem laten zitten straks. En een lastige formatie of minderheidskabinet voor lief nemen.
Omdat hij ook wel weet dat bepaalde punten onhaalbaar zijn. Zoals gezegd, iedereen doet concessies. Heeft niks met het torentje in zicht te maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat hij nu doet is vrij ridicuul, hij laat ineens partijstandpunten vallen waar hij 13 jaar voor gestreden heeft omdat het torentje lonkt.
Vraag of wel of je dan niet nog meer onvrede schept richting de volgende verkiezingen, vooral als je een minderheidskabinet krijgt dat weer niks voor elkaar bokst de komende paar jaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Kans is groot dat zowel de VVD als NSC hem laten zitten straks. En een lastige formatie of minderheidskabinet voor lief nemen.
Eerst maar eens afwachten. Natuurlijk gaan deze partijen nu niet binnen 24 uur 179 graden draaien.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een lafheid. Waarom wordt er niet naar het volk geluisterd?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:35 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren joh. Als de PVV gaat regeren dan moeten ze dat doen in een coalitie, en geen enkele andere partij waar hij mee zou regeren zou een Nexit bespreekbaar vinden. Dat is misschien wel het eerste wat van tafel gaat in de verkenning.
Maar zelfs als dat niet gebeurt kan je zoiets praktisch gezien niet doorvoeren zonder een referendum. Ik geloof geen moment dat Nederland voor een Nexit zou stemmen. Dus hier hoeven we ons echt niet druk over te maken.
Wat de PVV denk ik wel gaat doen is heel veel druk uitoefenen op de EU, specifiek rond migratie. Wilders en andere rechtse partijen willen het liefst naar het Deense model, en daarvoor moeten wij de afspraken van onze deelname aan de EU veranderen. Dat is moeilijk, maar kan niet onmogelijk zijn. We kunnen als land niet tot in de eeuwigheid gehouden worden aan de afspraken waar we in de jaren 90 akkoord mee zijn gegaan toen we de EU oprichtte. De wereld is veranderd, hier moet ruimte zijn voor verandering. En als die ruimte er niet is dan maakt de EU wel een vijand van het volk, en dan kan een Nexit ineens wel gevaarlijk dichtbij komen.
Maar voor nu zijn we daar echt nog lang niet.
Mwoahquote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen, láát hem maar een keer regeren, voor een paar maanden een Wilders 1 waarna het snel genoeg in elkaar klapt, en we in februari weer bij de stembus staan.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan je niet maken tegenover de kiezers. Kiezers hebben gekozen voor (extreem) rechts kabinet. Al het andere zou bullshit zijn en fuck u na diezelfde kiezers. Zeg ik als linkse stemmer.
Het is een democratie, dat kan prima. Wellicht gaan ze voor de vorm nog praten maar de PVV is eigenlijk inhoudelijk een vrij idiote partij met onhaalbare standpunten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan je niet maken tegenover de kiezers. Kiezers hebben gekozen voor (extreem) rechts kabinet. Al het andere zou bullshit zijn en fuck u na diezelfde kiezers. Zeg ik als linkse stemmer.
Niemand huilde toen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind de tranen van links bijna net zo vermakelijk als de tranen van Ajacieden na de laatste Ajax- Feyenoord
Dat de PVV 'de Grondwet niet respecteert' is toch allang gelul gebleken? Wilders heeft zelf meerdere keren gezegd dat niet alles wat hij wil mogelijk is en in een la belandt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou ook wat raar zijn. Dan zou het neerkomen op GL, VVD, D66 en NSC. Best wel links. Terwijl links juist zetels heeft kwijtgeraakt en er een rechtse partij met afstand de verkiezingen heeft gewonnen. Heb nu geen PVV gestemd, maar als ze nu weer zo genegeerd worden gaat mijn stem er de volgende keer ook gewoon naar toe; ben wel eens klaar met dat uitsluiten door partijen die ondertussen zo staan te roepen dat ze democratie zo belangrijk vinden en uitsluiting van mensen niet accepteren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eerst maar eens afwachten. Natuurlijk gaan deze partijen nu niet binnen 24 uur 179 graden draaien.
Zonder Wilders formeren is ook ellendig. Dan moet je met GL gaan samenwerken en dat is ook geen pretje hoor.
Yep. Laat Geert zijn grote bek maar eens waarmaken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen, láát hem maar een keer regeren, voor een paar maanden een Wilders 1 waarna het snel genoeg in elkaar klapt, en we in februari weer bij de stembus staan.
Dan mag de PVV blij zijn als ze daarna nog 1 zetel halen.
Eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ook wat raar zijn. Dan zou het neerkomen op GL, VVD, D66 en NSC. Best wel links. Terwijl links juist zetels heeft kwijtgeraakt en er een rechtse partij met afstand de verkiezingen heeft gewonnen. Heb nu geen PVV gestemd, maar als ze nu weer zo genegeerd worden gaat mijn stem er de volgende keer ook gewoon naar toe; ben wel eens klaar met dat uitsluiten door partijen die ondertussen zo staan te roepen dat ze democratie zo belangrijk vinden en uitsluiting van mensen niet accepteren.
Ik denk ook niet dat de VVD dat gaat doen, omdat de achterban daar niet positief op zal reageren. Ook NSC heeft weinig redenen om zich hier in te mengen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ook wat raar zijn. Dan zou het neerkomen op GL, VVD, D66 en NSC. Best wel links. Terwijl links juist zetels heeft kwijtgeraakt en er een rechtse partij met afstand de verkiezingen heeft gewonnen. Heb nu geen PVV gestemd, maar als ze nu weer zo genegeerd worden gaat mijn stem er de volgende keer ook gewoon naar toe; ben wel eens klaar met dat uitsluiten door partijen die ondertussen zo staan te roepen dat ze democratie zo belangrijk vinden en uitsluiting van mensen niet accepteren.
Die compromissen gaat Wilders dan ook gewoon sluiten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is een democratie, dat kan prima. Wellicht gaan ze voor de vorm nog praten maar de PVV is eigenlijk inhoudelijk een vrij idiote partij met onhaalbare standpunten.
Of Geert moet alles laten vallen en extreme compromissen willen sluiten.
Dat is allemaal wensdenken. Hij zal moeten samenwerken met andere partijen en als er, mede onder invloed van die partijen, capabele mensen op ministersposten komen, waarom zou een coalitie dan snel moeten klappen? PVV is geen LPF.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen, láát hem maar een keer regeren, voor een paar maanden een Wilders 1 waarna het snel genoeg in elkaar klapt, en we in februari weer bij de stembus staan.
Dan mag de PVV blij zijn als ze daarna nog 1 zetel halen.
Mwah, als Wilders er in de formatie niet uitkomt is het nog steeds prima democratisch als de volgende op de ranglijst iets probeertquote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat denk je van de totale praktische onhaalbaarheid van zijn doelstellingen?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is allemaal wensdenken. Hij zal moeten samenwerken met andere partijen en als er, mede onder invloed van die partijen, capabele mensen op ministersposten komen, waarom zou een coalitie dan snel moeten klappen? PVV is geen LPF.
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Scjvb het volgende:
Wel
Op de Zuid-as is de overwinning van de PVV vandaag uiteraard het gesprek van de dag geweest, en er is veel over en weer gecontacteerd met verschillende organisaties, banken en ondernemingen.
De PVV mocht dan ook niet in allereerste plaats mijn keuze zijn, nu Rutte weg is en de VVD niet meer de grootste werd.
Maar de eveneens rechtse partij van Geert Wilders heeft m.i. ook duidelijke punten uit te werken.
Wellicht stukken beter de partij van Wilders aan de macht dan dat slappe Links en daaruit opererende bekende rebelse bewegingen noem maar op, waaronder vandaag de krakersscene, die kennelijk hun verlies moeilijk lijken te dragen met hun geplande demonstratie op de Dam .
Hoe dan ook, we gaan het zien mensen!
Daar gaat gewoon een boel van overboord hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat denk je van de totale praktische onhaalbaarheid van zijn doelstellingen?
Joh, het belangrijkste punt is immigratie inperken en daar mag van mij ook de grootste inspanning naar uitgaan. Op veel punten zal hij moeten inbinden, nou prima. Ik denk dat de meeste kiezers immigratie het belangrijkste agendapunt vinden, dus Geert.. succesquote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat denk je van de totale praktische onhaalbaarheid van zijn doelstellingen?
Waardoor de PVV er dus alleen nog maar zit als zetel-vulling.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar gaat gewoon een boel van overboord hoor.
Als ze er tijdens de formatie niet uit komen snap ik dat nog wel; zolang alle partijen er dan ook echt voor open staan en er niet voor de bonen zitten zeg maar. Of als ze bij voorbaat al worden uitgesloten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mwah, als Wilders er in de formatie niet uitkomt is het nog steeds prima democratisch als de volgende op de ranglijst iets probeert
Zolang ze maar meer dan de helft van de kiezers vertegenwoordigen vind ik het prima
Niet noodzakelijk. Ze gaan ongetwijfeld op b.v. het migratiedossier proberen wat binnen te halen. Maar zo extreem als in het programma of whatever staat, gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waardoor de PVV er dus alleen nog maar zit als zetel-vulling.
Hij zal er dan bepaalde zaken echt wel doorheen krijgen hoor. Compromissen sluiten. En zelfs als ze er enkel zitten voor de zetel vulling; dan prefereer ik dat alsnog boven een ultra links kabinet. No thank you.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Waardoor de PVV er dus alleen nog maar zit als zetel-vulling.
Er zit dan ook een enorm gat tussen 'alles overboord gooien' en 'alles letterlijk realiseren uit je partijprogramma'.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zal er dan bepaalde zaken echt wel doorheen krijgen hoor. Compromissen sluiten. En zelfs als ze er enkel zitten voor de zetel vulling; dan prefereer ik dat alsnog boven een ultra links kabinet. No thank you.
Welke partijen in NL zijn er ultra-links dan? Er is geen partij in Nederland die een planeconomie wil en huizen toewijzen voor iedereen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zal er dan bepaalde zaken echt wel doorheen krijgen hoor. Compromissen sluiten. En zelfs als ze er enkel zitten voor de zetel vulling; dan prefereer ik dat alsnog boven een ultra links kabinet. No thank you.
Uitsluiten van bevolkingsgroepen =/= uitsluiten van politieke ideologieënquote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Euhm, volgens mij heb je het nieuws niet zo gevolgd.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Welke partijen in NL zijn er ultra-links dan? Er is geen partij in Nederland die een planeconomie wil en huizen toewijzen voor iedereen.
Dat er een paar extreem activistische progressieve partijen tussen zitten zoals Bij1 dat vind ik wat anders.
Blijft uitsluiten. Als er meer dan twee miljoen mensen op een PVV stemt zou ik het niet democratisch vinden als die partij dan genegeerd wordt. Je sluit enorm veel kiezers uit en je maakt de zaken er enkel erger mee. Laat het hem gewoon een keer proberen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Uitsluiten van bevolkingsgroepen =/= uitsluiten van politieke ideologieën
Dat zal iedereen anders zien. Ik vind partijen als de D66, GL en vooral ook PvdD toch vrij links. En zelfs als ze rechts zouden zijn zou ik er niet op stemmen; ik heb niet zoveel met hun aanpak rondom klimaat en asiel. Om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Welke partijen in NL zijn er ultra-links dan? Er is geen partij in Nederland die een planeconomie wil en huizen toewijzen voor iedereen.
Dat er een paar extreem activistische progressieve partijen tussen zitten zoals Bij1 dat vind ik wat anders.
En de rest van die miljoenen die niet op hem gestemd hebben? Hoe worden die niet uitgesloten door het hem een keer te laten proberen? Het is geen wedstrijdje. Hij is de grootste partij, maar heeft geen meerderheid. Daarmee is hij veroordeeld tot samenwerken, en als dat niet kan, heeft hij, en die twee miljoen PVV-stemmers, pech.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijft uitsluiten. Als er meer dan twee miljoen mensen op een PVV stemt zou ik het niet democratisch vinden als die partij dan genegeerd wordt. Je sluit enorm veel kiezers uit en je maakt de zaken er enkel erger mee. Laat het hem gewoon een keer proberen.
Je idee van democratie is dus dat 2 miljoen mensen hun wil zouden moeten kunnen opleggen aan de andere 15 miljoen, omdat ze toevallig net wat groter dan de andere partijen zijn in ons gefragmenteerde systeem. Ook dat gezeik over uitsluiten is ronduit kinderlijk. Alsof de PVV stemmer bij winst van links had verwacht dat de PVV Groenlinks beleid was gaan uitvoeren omdat die toevallig een zeteltje meer hadden.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijft uitsluiten. Als er meer dan twee miljoen mensen op een PVV stemt zou ik het niet democratisch vinden als die partij dan genegeerd wordt. Je sluit enorm veel kiezers uit en je maakt de zaken er enkel erger mee. Laat het hem gewoon een keer proberen.
[..]
Daar vind ik niets democratisch aan: Daarmee zeg je eigenlijk dat de democratie dan alleen maar raadgevend is.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:10 schreef sp3c het volgende:
Hij zal samen moeten werken, als niemand daar zin aan heeft dan is het gewoon democratisch dat hij met zijn veertig stoeltjes oppositie kan gaan voeren
Welke logica heb je hiervoor?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar vind ik niets democratisch aan: Daarmee zeg je eigenlijk dat de democratie dan alleen maar raadgevend is.
Ik ben voor een dwingende democratie. De bovenste 3 moeten het maar met elkaar doen.
PVV is links net als SP wel grenzen dicht.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke logica heb je hiervoor?
En wat nou als die 3 tegenovergestelde standpunten van elkaar hebben zoals gl en de pvv?
Dan zijn ze dus gedwongen om daarin compromissen te zoeken.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En wat nou als die 3 tegenovergestelde standpunten van elkaar hebben zoals gl en de pvv?
Eerst eens kijken naar de overeenkomsten. Dan kijken naar wat je eigenlijk niet wil, maar wel kunt accepteren om uit te wisselen en dan een regeerakkoord sluiten op die punten. De rest kan in de koelkast.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die compromissen gaat Wilders dan ook gewoon sluiten.
Ik vind het opvallend dat je geen antwoord op mijn eerste vraag geeft. Nogal belangrijk om in te gaan op wat je hier wel post namelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan zijn ze dus gedwongen om daarin compromissen te zoeken.
Als het kabinet dan na formeren klapt, prima, dan is het niet gelukt... maar niet een partij al bij voorbaat uitsluiten als ze al meer dan 1 verkiezing 1 van de grootsten zijn. Dan vind ik het niet gek dat er geen vertrouwen is in de politiek.
Als ze er bij het formeren niet uit komen is dat één ding. Maar het vooraf uitsluiten van de grootste partij is niet democratisch te noemen. En iets zegt me dat er hier best wat mensen posten die het wél opeens eens zouden zijn met die uitspraak als de GL of D66 de grootste was geworden; en er toch voornamelijk geprobeerd werd om alsnog een rechts kabinet te vormen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
En de rest van die miljoenen die niet op hem gestemd hebben? Hoe worden die niet uitgesloten door het hem een keer te laten proberen? Het is geen wedstrijdje. Hij is de grootste partij, maar heeft geen meerderheid. Daarmee is hij veroordeeld tot samenwerken, en als dat niet kan, heeft hij, en die twee miljoen PVV-stemmers, pech.
Nee ik zeg dat je mag regeren als je meer dan de helft van de zetels hebt, dat kan alleen maar in de regel komt dat neer op een coalitie net zoals nuquote:Op donderdag 23 november 2023 16:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daar vind ik niets democratisch aan: Daarmee zeg je eigenlijk dat de democratie dan alleen maar raadgevend is.
Ik ben voor een dwingende democratie. De bovenste 3 moeten het maar met elkaar doen.
De logica is simpel: Het volk zegt, deze 3 partijen zijn de grootste, dus deze standpunten vinden wij het belangrijkste. Die moeten dus in landsbeleid mee worden genomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend dat je geen antwoord op mijn eerste vraag geeft. Nogal belangrijk om in te gaan op wat je hier wel post namelijk.
Dan nog, zou ik zelf ervoor zijn om gewoon de grootste 3 te dwingen om door te zetten. Nu zeggen de andere partijen niet: "We hebben gespeeld en dit werkt niet", maar "We vinden hem niet leuk dus we willen niet spelen".quote:Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als Wilders het in de afgelopen jaren zo bont heeft gemaakt dat niemand (of niet genoeg mensen) met hem willen spelen dan is dat zijn probleem, niet dat van de democratie
Zou niet weten hoe je iemand kan dwingen samen te werkenquote:Op donderdag 23 november 2023 16:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan nog, zou ik zelf ervoor zijn om gewoon de grootste 3 te dwingen om door te zetten. Nu zeggen de andere partijen niet: "We hebben gespeeld en dit werkt niet", maar "We vinden hem niet leuk dus we willen niet spelen".
Als iemand het dan na een regeerperiode nog steeds te bont heeft gemaakt, dan kan een rechter die partij uitsluiten van verkiezingsdeelname omdat die het proces moedwillig verpest.
Heel simpel: Het aantal ministers dat een partij moet voortbrengen is naar ratio van het aantal zetels. Alleen de bovenste partijen die samen tot minstens 75 komen hebben daartoe het recht.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zou niet weten hoe je iemand kan dwingen samen te werken
Maar wat als zo'n partij simpelweg niet wil?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Heel simpel: Het aantal ministers dat een partij moet voortbrengen is naar ratio van het aantal zetels. Alleen de bovenste partijen die samen tot minstens 75 komen hebben daartoe het recht.
Geen informatierondes en andere nonsens, gewoon duidelijk zijn en zeggen: We willen 3 poppetjes van die partij, 2 poppetjes van die partij. Wil/kun je die niet leveren, dan zoeken we een andere partij.
Als de partij het zelf niet wil, prima, dan komen de poppetjes van de volgende partij verderop de lijst.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar wat als zo'n partij simpelweg niet wil?
Door de marechaussee op laten halen iedere ochtend?
Handig. Stemmen op een partij waarvan de ideeën in een la terechtkomen. Maar de rechtse rakkers hebben hiervoor gekozen. Dus ik zeg laten we het proberen. Maar niet achteraf huilie doen als er amper iets van terecht komt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat de PVV 'de Grondwet niet respecteert' is toch allang gelul gebleken? Wilders heeft zelf meerdere keren gezegd dat niet alles wat hij wil mogelijk is en in een la belandt.
Hoe is dat anders dan wat er nu gebeurt?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als de partij het zelf niet wil, prima, dan komen de poppetjes van de volgende partij verderop de lijst.
Als een ándere partij het niet wil, tsja, dat is niet zo zeer een probleem. En als dan alle partijen het laten afweten, nieuwe verkiezingen uitschrijven. Dat geef je 3 kansen, daarna een procedure om de giftige partij uit het kiesbestel te kunnen halen.
Nu wordt er door een "informateur" onderhandeld en ministersposten gepuzzeld. Niet tegen een partij gezegd: Verplicht zo veel man leveren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan wat er nu gebeurt?
Naast die procedure om die giftige partijen te verwijderen dan
Volgens mij draai jij heel wat dingen om in je hoofd. Ik denk dat de pvda-gl stemmer het heel belangrijk vind om niet samen te gaan werken met de PVV. Maar in jouw systeem wordt die keuzevrijheid van de kieze beperkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als de partij het zelf niet wil, prima, dan komen de poppetjes van de volgende partij verderop de lijst.
Als een ándere partij het niet wil, tsja, dat is niet zo zeer een probleem. En als dan alle partijen het laten afweten, nieuwe verkiezingen uitschrijven. Dat geef je 3 kansen, daarna een procedure om de giftige partij uit het kiesbestel te kunnen halen.
Ik vind het maar een raar verhaal tbhquote:Op donderdag 23 november 2023 16:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nu wordt er door een "informateur" onderhandeld en ministersposten gepuzzeld. Niet tegen een partij gezegd: Verplicht zo veel man leveren.
Wat dat betreft ben ik altijd al fel tegenstander geweest van het eindeloze gepolder.
Ze zijn de grootste. We hadden deze discussie helemaal niet gehad als een D66 of GL zo fors had gewonnen. Dan was het vanzelfsprekend geweest dat ze sowieso in de regering zouden zitten. Dan was het vanzelfsprekend geweest dat hun de premier zouden leveren. Maar het betreft nu een Wilders en dan gaat links zich in bochten wringen om uitsluiting te verdedigen, kan ik niet zoveel mee. Links zou het ook niet chill of democratisch noemen als zij nummer één waren geworden met zo'n verschil en dat rechts dan alsnog buiten hun om een kabinet zou hebben gevormd. We weten allebei dat dat gewoon waar is. Het is in beide gevallen democratie en er mag op z'n minst geprobeerd worden om er uit te komen met de PVV. Op een oprechte manier.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je idee van democratie is dus dat 2 miljoen mensen hun wil zouden moeten kunnen opleggen aan de andere 15 miljoen, omdat ze toevallig net wat groter dan de andere partijen zijn in ons gefragmenteerde systeem. Ook dat gezeik over uitsluiten is ronduit kinderlijk. Alsof de PVV stemmer bij winst van links had verwacht dat de PVV Groenlinks beleid was gaan uitvoeren omdat die toevallig een zeteltje meer hadden.
Die PVDA-GL kiezer heeft daar niets over te zeggen. 25% van het land stemt PVV, dus dan moet er 25% aan PVV beleid komen. No ifs, ands, or buts.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij draai jij heel wat dingen om in je hoofd. Ik denk dat de pvda-gl stemmer het heel belangrijk vind om niet samen te gaan werken met de PVV. Maar in jouw systeem wordt die keuzevrijheid van de kieze beperkt.
Andersom. Na 3 keer gefaald formeren of gefaalde kabinetten met partij X, moet partij X als 'giftig' kunnen worden beschouwd en niet meer mee mogen doen aan de verkiezingen. Een rechter zou daarover moeten beslissen in zo'n geval.quote:Ook het idee dat je giftig zou zijn als je na 3 pogingen niet samen wil met een partij. Als je die logica nou eens doortrekt tot het extreme. Partij X zegt we moeten bevolkingsgroep nr 3 uitroeien. Partijen Y en Z zijn het daar niet mee eens en sluiten X daarom uit. Dan zouden die partijen "giftig" zijn en uitgesloten moeten worden? De fuck?
Die gaat gewoon 99% van zijn programma de prullenbak in gooien. Standpunten als Nexit, asielstop, vergunningen voor arbeidsmigranten uit de EU, AOW naar 65, eigen risico afschaffen en NPO afschaffen zijn gewoon onhaalbaar dan wel onbetaalbaar. Blijft over maatregelen om de asielstroom te ontmoedigen zoals bijvoorbeeld afschaffen voorrang voor statushouders bij sociale huur, statushouders recht geven op een bijstandsuitkering en illegaliteit strafbaar maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar gaat gewoon een boel van overboord hoor.
Echt niemand had anti democratisch geroepen als bij eenzelfde uitslag met PvdA op 1 en PVV nr 2 de PVV had gezegd: wij doen niet mee met Frans als premier. Ze zouden dat nooit doen, want zwelgen in de slachtofferrol is wat de PVV al jaren doet. Als er een kabinet zonder PVV was geweest, dan hadden we precies dezelfde tranentrekkende verhalen over het negeren van stemmen gelezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn de grootste. We hadden deze discussie helemaal niet gehad als een D66 of GL zo fors had gewonnen. Dan was het vanzelfsprekend geweest dat ze sowieso in de regering zouden zitten. Dan was het vanzelfsprekend geweest dat hun de premier zouden leveren. Maar het betreft nu een Wilders en dan gaat links zich in bochten wringen om uitsluiting te verdedigen, kan ik niet zoveel mee. Links zou het ook niet chill of democratisch noemen als zij nummer één waren geworden met zo'n verschil en dat rechts dan alsnog buiten hun om een kabinet zou hebben gevormd. We weten allebei dat dat gewoon waar is. Het is in beide gevallen democratie en er mag op z'n minst geprobeerd worden om er uit te komen met de PVV. Op een oprechte manier.
75% heeft niet op de PVV gestemd dus dan moet er 75% geen PVV beleid komen. Eigenlijk hoeven ze niet eens mee te doen aan een regering. No ifs, ands, or buts. Geen idee hoe je x% beleid zou moeten berekenen, maar het voldoet zo lekker aan de onderbuik.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die PVDA-GL kiezer heeft daar niets over te zeggen. 25% van het land stemt PVV, dus dan moet er 25% aan PVV beleid komen. No ifs, ands, or buts.
[..]
Andersom. Na 3 keer gefaald formeren of gefaalde kabinetten met partij X, moet partij X als 'giftig' kunnen worden beschouwd en niet meer mee mogen doen aan de verkiezingen. Een rechter zou daarover moeten beslissen in zo'n geval.
https://nos.nl/artikel/24(...)-wie-zijn-die-mensenquote:Er komen opnieuw meer mannen dan vrouwen in het parlement: 89 mannen tegenover 60 vrouwen. Daarnaast identificeert Ines Kostic, de nummer twee van de Partij voor de Dieren, zich als non-binair. De oude Kamer telde 58 vrouwen. Twaalf leden van de nieuwe Kamer hebben een migratie-achtergrond.
Voorlopig nog niet, maar als er 3 kabinetten geklapt zijn dan kunnen de andere partijen daarvoor een procedure opstarten. Eerder niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Nu wil je de grootste partij dus verboden maken. Maar dat kan niet want de alinea ervoor sluit dat uit. Hoe dan?
Gemiste kans om 149 mensen in het parlement te hebben. PvdD had de eerste vegan dinosaurus in het parlement kunnen geven.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:50 schreef superniger het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-wie-zijn-die-mensen
Thierry kan dat wel uitleggenquote:Op donderdag 23 november 2023 16:50 schreef superniger het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-wie-zijn-die-mensen
De PVV zou niet eens gevraagd worden door GL, laten we ons die illusie niet maken. Wilders wil helpen met regeren, dus geen idee of hij ja zou hebben gezegd tegen een Timmermans. Hij zou waarschijnlijk proberen om compromissen te sluiten - een beetje wat je mag verwachten bij formaties. Als ze er dan niet uitkomen, so be it. Maar de PVV verdient nu hetzelfde recht. Oprechte poging van andere partijen om een coalitie te vormen. Komen ze er niet uit? Dan is GL aan zet.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Echt niemand had anti democratisch geroepen als bij eenzelfde uitslag met PvdA op 1 en PVV nr 2 de PVV had gezegd: wij doen niet mee met Frans als premier. Ze zouden dat nooit doen, want zwelgen in de slachtofferrol is wat de PVV al jaren doet. Als er een kabinet zonder PVV was geweest, dan hadden we precies dezelfde tranentrekkende verhalen over het negeren van stemmen gelezen.
Mijn verwachting is dat de komende periode de stemmen 1,6 miljoen PvdA stemmers het komende halfjaar compleet genegeerd gaan worden zonder dat de PVV stemmer dat erg vindt. Na het halfjaar zijn er nieuwe verkiezingen want dit gaat nooit werken.
Maar iedereen snapt wel dat PvdA-GL hier niet in meegaat. Als ze consequent zijn zullen ze niet eens op de uitnodiging in gaan mbt besprekingquote:Op donderdag 23 november 2023 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De PVV zou niet eens gevraagd worden door GL, laten we ons die illusie niet maken. Wilders wil helpen met regeren, dus geen idee of hij ja zou hebben gezegd tegen een Timmermans. Hij zou waarschijnlijk proberen om compromissen te sluiten - een beetje wat je mag verwachten bij formaties. Als ze er dan niet uitkomen, so be it. Maar de PVV verdient nu hetzelfde recht. Oprechte poging van andere partijen om een coalitie te vormen. Komen ze er niet uit? Dan is GL aan zet.
Ik had het ook niet specifiek over de PVV. Stemmen in het algemeen gaat over mensenlevens, dus je wordt geacht dat serieus te nemen, en niet op een basis van sentiment "to own the libs". Dat geldt voor iedereen. Ook linksen moeten dat niet doen op vibes of voor de diertjes.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is nogal een open deur, geldt voor elke partij. Waarom leg je volgens jou door een stem op de PVV "letterlijk" mensenlevens in de waagschaal?
Ik kan artikel niet lezen. Wat wilt Omzigt zeggen? Dat hij niet weet wat hij wilt? Zeg gewoon dat je vrijdag hewt gesprek met Wilders aangaat en verder niets denk ik danquote:Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef Elan het volgende:
NCS lijkt zijn handen er niet aan te willen branden.
https://www.ad.nl/politie(...)n-voor-ons~ac3dba56/
Zijn partij zou ook niet echt serieus genomen worden als hij alle principes overboord gooit voor Wilders. Dan bestaat hij over vier jaar niet meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:00 schreef Elan het volgende:
NSC lijkt zijn handen er niet aan te willen branden.
https://www.ad.nl/politie(...)n-voor-ons~ac3dba56/
quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik kan artikel niet lezen. Wat wilt Omzigt zeggen? Dat hij niet weet wat hij wilt? Zeg gewoon dat je vrijdag hewt gesprek met Wilders aangaat en verder niets denk ik dan
Klinkt eerder als de deur keihard dichtgooien dan die op een kiertje zetten.quote:Omtzigt over uitgestoken hand naar PVV: 'Mijn woorden zijn niet goed begrepen'
Pieter Omtzigt lijkt weer wat meer afstand te nemen van de PVV. Voor aanvang van het allereerste fractieberaad stelt Omtzigt donderdag dat media zijn constructieve teksten van de uitslagenavond over samenwerken 'verkeerd geïnterpreteerd hebben': ,,Ik word straks beëdigd op basis van de Grondwet, daarin staan de vrijheid van godsdienst en van meningsuiting, net als het verbod op censuur. Daar mag u mij elke dag op aanspreken."
Waarom niet wachten op het gesprek? Als dan blijkt dat de matige toon van Wilders een act blijkt te zijn kan je het dan nog altijd zeggen, maar doen alsof je zo verder kan lijkt me niet recht doen aan de uitslag.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn partij zou ook niet echt serieus genomen worden als hij alle principes overboord gooit voor Wilders. Dan bestaat hij over vier jaar niet meer.
Ik kan zijn partij ook niet echt serieus nemen als hij het enerzijds heeft over ''een nieuwe politieke cultuur'' en ''het moet echt anders!'', om dan vervolgens niet eens in gesprek te gaan met de grote winnaar van de verkiezingen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn partij zou ook niet echt serieus genomen worden als hij alle principes overboord gooit voor Wilders. Dan bestaat hij over vier jaar niet meer.
Dan krijg je een Barendrecht-EVB-vibe.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou ook wel weer typerend zijn als alle partijen gewoon meteen de PVV gaan dwarsbomen. Leuke manier om de wil van de kiezer gewoon niet te respecteren. Ja, een partij haalt 37 zetels, maar wij gaan het gewoon over Links spelen.
Die zaken heeft hij allemaal zélf meerdere malen benoemd en in zijn verkiezingsprogramma's gezet he?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zou de GL/PvdA of de VVD of welke partij dan ook hun eigen achterban en standpunten moeten negeren om Geert in het zadel te helpen? Heeft de 24% van het electoraat dat op Geert heeft gestemd meer rechten dan de andere 76% die dat niet heeft gedaan?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou ook wel weer typerend zijn als alle partijen gewoon meteen de PVV gaan dwarsbomen. Leuke manier om de wil van de kiezer gewoon niet te respecteren. Ja, een partij haalt 37 zetels, maar wij gaan het gewoon over Links spelen.
Dat klopt maar als hij zelf al zegt dat hij de grondwet gaat respecteren en een premier voor iedereen wilt zijn slaat het nergens op om dat alleen al te benoemen. Mocht uit de gesprekken komen dat hij teveel zijn eigen programma wilt doen zoals de harde punten dan is het verstandig om afstand van hem te nemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die zaken heeft hij allemaal zélf meerdere malen benoemd en in zijn verkiezingsprogramma's gezet he?![]()
Je klacht is dat Amnesty International te weinig aandacht heeft voor antisemitisme in Nederland?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat Chanoeka niet meer veilig kan worden gevierd in Amsterdam is inderdaad een schending van mensenrechten. En veel rechtse mensen willen dat anders zien, waar Links wegkijkt. Die zijn te druk met het infantiliseren van hun moslimvriendjes.
Welke meerderheid?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:15 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dus je zet nou een meerderheid weg die zich achter de oren zou moeten krabben?
Je begeeft je te veel in BNW.
Ze hebben iig als eerste geen keuze om de leiding te nemen in de formatiegesprekken. Mocht het zo uitvallen dat ze PVV niet serieus kunnen nemen dan kunnen ze hem altijd nog buitenhouden en samen proberen eruit te komen. Veel succes daarmee met 16 BBB zetels in de 1e kamer die niet snel bij zo'n coalitie zal gaan aanhaken.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou de GL/PvdA of de VVD of welke partij dan ook hun eigen achterban en standpunten moeten negeren om Geert in het zadel te helpen? Heeft de 24% van het electoraat dat op Geert heeft gestemd meer rechten dan de andere 76% die dat niet heeft gedaan?
Ja en als hij niet zijn eigen programma probeert door te voeren is dat kiezersbedrogquote:Op donderdag 23 november 2023 17:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat klopt maar als hij zelf al zegt dat hij de grondwet gaat respecteren en een premier voor iedereen wilt zijn slaat het nergens op om dat alleen al te benoemen. Mocht uit de gesprekken komen dat hij teveel zijn eigen programma wilt doen zoals de harde punten dan is het verstandig om afstand van hem te nemen.
D66 heeft van jojo spelen bij de verkiezingen hun handelsmerk gemaakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2021
GL/pvda + d66+sp+pvdd = 56
2023 = 42
Of doe jij de berekening anders?
[..]
Afstraffing en overstappen naar andere partijen omdat vvd zich inliet met links woke jank beleid van d66
Als kiezers vinden dat hij te weinig voor ze is opgekomen of dat ze vinden dan nauwelijks PVV-geluid bij zit dan kunnen ze een ander vinkje aankruisen of zelf een partij oprichten.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja en als hij niet zijn eigen programma probeert door te voeren is dat kiezersbedrog
Als je dat maar verkoopt als 'kritiek op Israël' dan is het gewoon acceptabel binnen Linkse kringen. En het onveilige leefklimaat voor de Joodse gemeenschappen? Ach, boeiend, het belangrijkste is het bestrijden van "Islamofobie", aldus Links.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het enige dat links nog kan doen om ooit weer enigszins serieus genomen te worden is het faciliteren en koesteren van extreem rechtse religieus fundamentalistische conservatieven definitief te laten vallen. Ik was links, ben links, maar ik weiger pertinent groeperingen te accepteren die zich antisemitisch uitlaten. De afgelopen weken waren de complete destructie van het moraal van links, als je het verkrachten en doden van kinderen probeert te nuanceren ben je af. Ik hoop dat er een les is geleerd door progressief nederland.
Scanderen voor genocide, intifada... ben je godverdomme helemaal knettergek ook? Met je paarse haar.
Er hebben veel meer mensen rechts dan links gestemd. Dat is echt 100 zetels tegenover 50. En als de VVD eigenlijk alleen maar over de linkerkant wil samenwerken, dan is het de volgende keer heel snel klaar met de VVD.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou de GL/PvdA of de VVD of welke partij dan ook hun eigen achterban en standpunten moeten negeren om Geert in het zadel te helpen? Heeft de 24% van het electoraat dat op Geert heeft gestemd meer rechten dan de andere 76% die dat niet heeft gedaan?
quote:Op donderdag 23 november 2023 17:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als kiezers vinden dat hij te weinig voor ze is opgekomen of dat ze vinden dan nauwelijks PVV-geluid bij zit dan kunnen ze een ander vinkje aankruisen of zelf een partij oprichten.
Niet? Ja ik ben ook niet iemand die steeds achter iemand aan hobbelt bij wijze van maar goed t is wel een mogelijkheidquote:
Eens. Hetzelfde geldt voor rechts die een langzame genocide van Israël op de Palestijnen proberen te nuanceren. Blijft weinig keuze over die zoveel mogelijk neutraal proberen te blijven of beide afkeuren helaas.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het enige dat links nog kan doen om ooit weer enigszins serieus genomen te worden is het faciliteren en koesteren van extreem rechtse religieus fundamentalistische conservatieven definitief te laten vallen. Ik was links, ben links, maar ik weiger pertinent groeperingen te accepteren die zich antisemitisch uitlaten. De afgelopen weken waren de complete destructie van het moraal van links, als je het verkrachten en doden van kinderen probeert te nuanceren ben je af. Ik hoop dat er een les is geleerd door progressief nederland.
Scanderen voor genocide, intifada... ben je godverdomme helemaal knettergek ook? Met je paarse haar.
Welke genocide? tot 7 oktober leverde Israël alles wat de palestijnse heilstaat zich kon wensen en de rest werd aangevuld door het westen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Eens. Hetzelfde geldt voor rechts die een langzame genocide van Israël op de Palestijnen proberen te nuanceren. Blijft weinig keuze over die zoveel mogelijk neutraal proberen te blijven of beide afkeuren helaas.
Mooi, dan timmeren die toch gezellig samen met elkaar een regeerakkoord in elkaar?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef HowardRoark het volgende:
Er hebben veel meer mensen rechts dan links gestemd. Dat is echt 100 zetels tegenover 50.
Dat zou inderdaad kunnen ja, maar die afweging mag de VVD helemaal zelf maken. Zij zijn niets verplicht ten opzichte van de PVV en het is ook geen kiezersbedrog als ze uiteindelijk zouden besluiten dat ze niet met de PVV in zee willen gaan.quote:En als de VVD eigenlijk alleen maar over de linkerkant wil samenwerken, dan is het de volgende keer heel snel klaar met de VVD.
Wilders hengelde de boze onderkant binnen en presenteerde linkse standpunten, maar stemde altijd met de VVD mee op inhoud. Dat valt wel op.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Handig. Stemmen op een partij waarvan de ideeën in een la terechtkomen. Maar de rechtse rakkers hebben hiervoor gekozen. Dus ik zeg laten we het proberen. Maar niet achteraf huilie doen als er amper iets van terecht komt.
Kun je niet mee rekenen? Daar kun je niet op rekenen?quote:Op donderdag 23 november 2023 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
D66 heeft van jojo spelen bij de verkiezingen hun handelsmerk gemaakt.
Die kun je niet rekenen.
Volgens die logica hebben er ook veel meer mensen voor het uitsluiten van de PVV als coalitiepartner dan tegenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je dat maar verkoopt als 'kritiek op Israël' dan is het gewoon acceptabel binnen Linkse kringen. En het onveilige leefklimaat voor de Joodse gemeenschappen? Ach, boeiend, het belangrijkste is het bestrijden van "Islamofobie", aldus Links.
[..]
Er hebben veel meer mensen rechts dan links gestemd. Dat is echt 100 zetels tegenover 50. En als de VVD eigenlijk alleen maar over de linkerkant wil samenwerken, dan is het de volgende keer heel snel klaar met de VVD.
waarom worden ze uitgesloten, als zij standpunten vast houden die onverenigbaar zijn met die van andere partijen, dan moeten die partijen maar niet naar hun achterban luisteren? voorbeeld. een vrouwlijke collega van mij stemt altijd conservatief christelijk, maar wilde geen nieuwe partij stemmen en wilde geen wilders en vond het lastig om op een in het buitenland geboren vrouw als Premier, maar ook zeker geen timmermans (want republikeinse ideeen), dus die koos strategisch voor VVD. In de hoop dat deze de grootse zou worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoezo zou dat tegen de wil van de kiezer zijn? Pakweg 3/4 van de kiezers heeft niet op de PVV gestemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hoezo zou dat tegen de wil van de kiezer zijn? Pakweg 3/4 van de kiezers heeft niet op de PVV gestemd.
Idd, zal mij niks verbazen...quote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
Nu reken je Omzicht, CDA, CU, SGP onder rechts, maar veel van deze partijen zijn juist links oppunten waar wilders heel rechts is en visa versa.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Er hebben veel meer mensen rechts dan links gestemd. Dat is echt 100 zetels tegenover 50. En als de VVD eigenlijk alleen maar over de linkerkant wil samenwerken, dan is het de volgende keer heel snel klaar met de VVD.
Is het plan van Wilders dan om al die gasten gewoon dood te schieten? Ik snap werkelijk waar niet hoe dit werkt, maar goed ik ben niet zo slim als de gemiddelde PVV stemmer.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Frans heeft geld zat, die moet zijn krokodillentranen lekker voor zich laten.
Misschien kan hij een keer een maandje gaan wonen in een kutwijk waar elke avond Marokkanen lopen te dealen en andere vormen van overlast veroorzaken. Krijgt hij wellicht een inkijkje in waarom mensen eigenlijk PVV stemmen en snapt hij ook waarom een grote groep Nederlanders het pappen-en-nathouden zo zat is.
Zijn ze zeker toe instaat ja.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
De PVV wil volgens mij slechts mensen in Nederland waarvoor men geen leger nodig heeft om hen koest te krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wilders hengelde de boze onderkant binnen en presenteerde linkse standpunten, maar stemde altijd met de VVD mee op inhoud. Dat valt wel op.
Ik lees in het PVV programma alleen maar ‘verlaging-hier, verlaging-daar’ voor deze onderkant. Ik zeg niet dat de linkse partijen zo perfect zijn, maar daarop wordt wel aangegeven waar het geld vandaan moet komen.
Voor Wilders zou een worst case scenario zijn dat hij lang blijft zitten en z’n achterban ‘m op beloftes mag afrekenen. Maar ik heb het idee dat men dat niet zal doen omdat zijn status als idool hiervoor te groot is. Dan gaan er weer zondebokken worden gezocht.
Dan het mogelijke scenario van gedoogsteun van de VVD. Ook niet heel lekker.
Waar de PVV zich het lekkerst bij voelt is om een opstootje te creëren, waar ze zich vervolgens weer uit kunnen laten glibberen als het gespeelde slachtoffer.
De SGP is natuurlijk gewoon een rechts en conservatieve partij. Het CDA zou centrumrechts moeten zijn, net zoals NSC. En CU heb ik verder niet meegerekend.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nu reken je Omzicht, CDA, CU, SGP onder rechts, maar veel van deze partijen zijn juist links oppunten waar wilders heel rechts is en visa versa.
SGP vind dat ontwikkelingsamenwerking moeten worden doorgezet ondanks landen hun asielzoekers niet terugnemen, dit zijn hele belangrijke standpunten voor hun eigen achterban. Wilders wil het tegen overgestelde en het helemaal stoppen.
De enige grote partij op rechts die hier in mee kan gaan is de VVD, omdat Vanuit idee: mensen zoveel mogelijk eigen mogelijkheden moeten creeeren, dit landen / inwoners kan tegen houden zelf te ontplooien.
Maar is dus een heel andere beweegreden dan de PVV heeft voor stoppen met ontwikkelingssamenwerking.
Ik heb het over rechts en links. Dat is dus breder dan alleen de PVV. En zowel het merendeel van de kiezers van NSC en VVD willen naar het schijnt wél een coalitie met de PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:52 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hoezo zou dat tegen de wil van de kiezer zijn? Pakweg 3/4 van de kiezers heeft niet op de PVV gestemd.
Oké. Het lijkt me niet zo vreemd dat ik deze post wat anders interpreteer, als je jouw punten terugleest:quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef speknek het volgende:
Sorry, oude reply die voor niemand anders interessant is
[..]
Ik had het ook niet specifiek over de PVV. Stemmen in het algemeen gaat over mensenlevens, dus je wordt geacht dat serieus te nemen, en niet op een basis van sentiment "to own the libs". Dat geldt voor iedereen. Ook linksen moeten dat niet doen op vibes of voor de diertjes.
quote:Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen. Gristenen zijn allemaal tegen homo's tot ze er eentje in het gezin hebben.
Dus de twee groepen hier op fok praten een andere richting op.
En dan bij de vraag wat dat "letterlijk" in de waagschaal leggen van mensenlevens hier dan concreet inhoudt, een zeer algemeen verhaal dat op elke politieke partij van toepassing is en daarna de enorme nuancering dat het niet specifiek over de PVV gaat. Ik vind het niet al te geloofwaardig of sterk.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik reageerde op een post die zei dat mensen op de PVV stemden vanwege hautaine posts op fok. Die mensen, die zich daar door laten beïnvloeden in het kiezen van het landsbestuur van de komende vier jaar. Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet voor een kortdurende e-penis frustratie, die mensen verdienen alle hoon die ik ze geef en nog veel meer.
Als je je niet aangesproken voelt dan hoef je ook niet te reageren.
Je hebt ook nog de kans dat een PVV dan juist minder stemmen krijgt, en dat de opkomst een stuk lager is. Want ja, waarom zou je stemmen op een partij die toch altijd uitgesloten wordt, zelfs als ze met een groot verschil winnen. Dan zou ik ook het gevoel krijgen dat mijn stem er niet toe doet hier.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ze zeker toe instaat ja.
En de volgende keer nog harder verbaasd zijn dat je weer zetels hebt verloren en NL nog verder naar rechts is gestapt. In stemgedrag dan.
Want nimmer worden ze gehoord en worden steeds wanhopiger.
quote:Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) vindt dat de media PVV-voorman Geert Wilders in de campagne veel te weinig hebben bevraagd over dienst verkiezingsprogramma, 'waarin hij 1 miljoen Nederlanders uitsluit'. Eerst is de sociaaldemocraat nog voorzichtig in zijn kritiek, maar nadat de media hadden gevraagd naar de opstelling van Wilders, haalde Timmermans uit: "Waarom vragen jullie dat aan mij? Waarom hebben jullie hem nooit gevraagd: hoe zit het met je programma?!"
https://www.parool.nl/ver(...)me-met-pvv~bc486cfc/
Maar zegt dus niks over de steun aan de pvv of vinden dat er met de pvv geregeerd moeten zoals ik net aan geef.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De SGP is natuurlijk gewoon een rechts en conservatieve partij. Het CDA zou centrumrechts moeten zijn, net zoals NSC. En CU heb ik verder niet meegerekend.
[..]
I
nou op zich heb je gelijk hoor maar het argument is de hele tijd dat die kiezers niet uitgesloten mogen worden enzo en dan is het wat gek als dat dan goed moet komen door het partijprogramma overboord te gooien met een 'dan stem je toch volgende keer op iemand anders?!'quote:Op donderdag 23 november 2023 17:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Niet? Ja ik ben ook niet iemand die steeds achter iemand aan hobbelt bij wijze van maar goed t is wel een mogelijkheid
Wooow. 84, 87 en 99% zelfs.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De SGP is natuurlijk gewoon een rechts en conservatieve partij. Het CDA zou centrumrechts moeten zijn, net zoals NSC. En CU heb ik verder niet meegerekend.
[..]
Ik heb het over rechts en links. Dat is dus breder dan alleen de PVV. En zowel het merendeel van de kiezers van NSC en VVD willen naar het schijnt wél een coalitie met de PVV.
[ twitter ]
Haha, zo kennen we Links weer, het ligt aan alles en iedereen behalve aan de Linksen zelf. Dat je dit nog in je hoofd haalt op te zeggen. Een al totaal vooringenomen staatsomroep verwijten dat ze niet nóg openlijker tegen rechts zijn, hilarisch.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef Jemoederniet het volgende:
Timmermans: schuld van media
[..]
Waarom heeft frenske dat zelf niet gedaan dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
? Maar ook in jouw interpretatie staat er precies hetzelfde. Een koe is een dier, een dier heeft vier poten, een koe heeft vier poten.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké. Het lijkt me niet zo vreemd dat ik deze post wat anders interpreteer, als je jouw punten terugleest:
[..]
[..]
En dan bij de vraag wat dat "letterlijk" in de waagschaal leggen van mensenlevens hier dan concreet inhoudt, een zeer algemeen verhaal dat op elke politieke partij van toepassing is en daarna de enorme nuancering dat het niet specifiek over de PVV gaat. Ik vind het niet al te geloofwaardig of sterk.
Het is niet om je aan te vallen en wellicht bedoel je het oprecht zo, maar ik neem aan dat je je kunt voorstellen dat mensen het anders interpreteren in de gehele context.
En als je niet komt, dan gaat je stem % gewoon naar de linkerkant. Want het is altijd opkomst/150 = 1 zetel. Niet electoraat / 150 = 1 zetel.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de kans dat een PVV dan juist minder stemmen krijgt, en dat de opkomst een stuk lager is. Want ja, waarom zou je stemmen op een partij die toch altijd uitgesloten wordt, zelfs als ze met een groot verschil winnen. Dan zou ik ook het gevoel krijgen dat mijn stem er niet toe doet hier.
En dat is waar links op hoopt.
Het waren toch altijd die verrekte linkse MSM?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, zo kennen we Links weer, het ligt aan alles en iedereen behalve aan de Linksen zelf. Dat je dit nog in je hoofd haalt op te zeggen. Een al totaal vooringenomen staatsomroep verwijten dat ze niet nóg openlijker tegen rechts zijn, hilarisch.
Ik vraag mij trouwens ook af welke 1 miljoen Nederlanders er zouden worden 'uitgesloten' ...
Uiteraard gaat het over de interpretatie dat je hiermee wel specifiek op de PVV doelde en dat je met een stem op hen "letterlijk" mensenlevens in de waagschaal legt. Maar dat begrijp je zelf ook wel, niet zo flauw doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:11 schreef speknek het volgende:
[..]
? Maar ook in jouw interpretatie staat er precies hetzelfde. Een koe is een dier, een dier heeft vier poten, een koe heeft vier poten.
Jamaar elk dier heeft vier poten. Ja inderdaad.
Hoe worden ze precies uitgesloten dan? Blokkeert Frans Timmermans ze de toegang tot de plenaire zaal of zo?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de kans dat een PVV dan juist minder stemmen krijgt, en dat de opkomst een stuk lager is. Want ja, waarom zou je stemmen op een partij die toch altijd uitgesloten wordt, zelfs als ze met een groot verschil winnen. Dan zou ik ook het gevoel krijgen dat mijn stem er niet toe doet hier.
Moeten ze vooral doen, mensen worden wanhopig, mensen worden boos en tja boze wanhopige mensen die uitgesloten worden het is een simpele optelsom wat er dan gaat en kan gaan gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
Dit hoor ik ook om mij heen. Migratie, woningen en in mindere mate de zorg.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Joh, het belangrijkste punt is immigratie inperken en daar mag van mij ook de grootste inspanning naar uitgaan. Op veel punten zal hij moeten inbinden, nou prima. Ik denk dat de meeste kiezers immigratie het belangrijkste agendapunt vinden, dus Geert.. succes
En wat gaat er dan precies gebeuren? Hetzelfde als in 1977 en 1982 toen de grootste partij ook beiden keren gepasseerd werd?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Moeten ze vooral doen, mensen worden wanhopig, mensen worden boos en tja boze wanhopige mensen die uitgesloten worden het is een simpele optelsom wat er dan gaat en kan gaan gebeuren.
Weinig meer dan misschien meer stemmen bij de volgende ronde lijkt me.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Moeten ze vooral doen, mensen worden wanhopig, mensen worden boos en tja boze wanhopige mensen die uitgesloten worden het is een simpele optelsom wat er dan gaat en kan gaan gebeuren.
Waar hoopt "links" volgens jou precies op?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leuk man, denkbeeldige problemen oplossen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Joh, het belangrijkste punt is immigratie inperken en daar mag van mij ook de grootste inspanning naar uitgaan. Op veel punten zal hij moeten inbinden, nou prima. Ik denk dat de meeste kiezers immigratie het belangrijkste agendapunt vinden, dus Geert.. succes
Ik kan niet zo goed tellen, dus misschien kan je ons gewoon vertellen wat er dan gaat gebeuren?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Deze man toont toch aan gewoon emotioneel instabiel of zelfs labiel te zijn? Demagogische prietpraat en zelfs passief-agressief in zijn opstelling nu de uitkomst niet in zijn voordeel is uitgevallen. Zo'n clown moet een 'verbinder' zijn? Wie houdt hij nou voor de gek met deze act?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:06 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals de PvdA verschillende keren is overkomen?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Haha, een historische feest aflevering zekerquote:Op donderdag 23 november 2023 18:16 schreef Nober het volgende:
Genieten.
[ twitter ]
Listen to this episode from Het Land van Wierd Duk on Spotify. Hoewel de populistische revolte al decennia sluimert, reageert de ‘gevestigde orde’ nog altijd met verbazing en verbijstering op de revolte van de PPV-kiezers, signaleren verslaggevers Wierd Duk, Kleis Jager en Marcel Vink in een nieuwe aflevering van de podcast Het Land van Wierd Duk. ,,Deze winst diende zich in elk geval aan vanaf 7 oktoberâ€, zegt Duk. ,,Veel Nederlanders keken naar de Hamas-vlaggen in onze straten en herkenden dit land niet meer. Zij besloten als protest voor het eerst op de PVV te stemmen. Als laatste waarschuwing aan de gevestigde orde: neem ons eindelijk serieus.â€See omnystudio.com/listener for privacy information.
D66 zat in een coalitie met VVD, beide partijen zijn daarvoor afgestraft.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kun je niet mee rekenen? Daar kun je niet op rekenen?
Wat bedoel je?
Of wil je d66 niet meetellen bij links?
Dat zou wel een beeeeetje doelpalen verschuiven zijn mbt wat ze de afgelopen jaren hebben geprobeerd voor elkaar te krijgen.
Nu kan het nog, als ik sommigen hier begrijp kijken we het volgende seizoen naar Henk en Ingrid.quote:
Minder stemmen voor rechts. Niet heel gek dat ze daarop hopen en dan komt het wel goed uit als er een groep mensen zo gefrustreerd zijn dat ze gewoon maar niet meer stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar hoopt "links" volgens jou precies op?
ga ik ook skippen denkquote:Op donderdag 23 november 2023 19:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu kan het nog, als ik sommigen hier begrijp kijken we het volgende seizoen naar Henk en Ingrid.
In het algemeen hoopt "links" altijd op minder stemmen voor "rechts" dan voor hen. En vice versa.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Minder stemmen voor rechts. Niet heel gek dat ze daarop hopen en dan komt het wel goed uit als er een groep mensen zo gefrustreerd zijn dat ze gewoon maar niet meer stemmen.
Ja maar dat ontken ik toch ook niet? Op basis van online frustratie stemmen is spelen met mensenlevens voor je e-penis. Lijkt me onverantwoord.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Uiteraard gaat het over de interpretatie dat je hiermee wel specifiek op de PVV doelde en dat je met een stem op hen "letterlijk" mensenlevens in de waagschaal legt. Maar dat begrijp je zelf ook wel, niet zo flauw doen.
Politiek gaat altijd over mensenlevens, dat is niets nieuws. "In de waagschaal leggen" heeft wel een bepaalde lading. Maar ook dat begrijp je prima.
Haha, maar natuurlijk. Het is de schuld van centrumrechts, dat radicaal rechts groter is geworden.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:56 schreef Korenfok het volgende:
Goeie analyse van nu.nl:
https://www.nu.nl/tweede-(...)le-fout-van-vvd.html
Ironisch genoeg klinkt het een beetje als de retoriek die een bepaalde andere groepering gebruikt (je kunt ze weleens gezien hebben op een plein bij je in de buurt).quote:Op donderdag 23 november 2023 18:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wat gaat er dan precies gebeuren? Hetzelfde als in 1977 en 1982 toen de grootste partij ook beiden keren gepasseerd werd?
Zijn ze ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
D66 zat in een coalitie met VVD, beide partijen zijn daarvoor afgestraft.
En dat probeer je te verbloemen door net te doen alsof links in vrije val is.
Dus de vrije val van de VVD is de schuld van links?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, maar natuurlijk. Het is de schuld van centrumrechts, dat radicaal rechts groter is geworden.
Dit krijg je dus als je activisten aan het woord laat, vermomd als "wetenschapper". Het zal bij deze mensen geen moment opkomen dat het misschien niet aan de VVD ligt, maar aan Links zelf. En als je al kritiek op de VVD wilt geven is dat zij de PVV gaandeweg de campagne toch weer begonnen uit te sluiten.
Op het hele spectrum is er geen vrije val.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ze ook.
Wederom, bekijk het hele spectrum eens. Niet individueel op partijen.
Succes verder.
Waarom kiezen die vvd-ers niet voor de pvv allemaal? feit is gewoon dat VVD 2 jaar terug naar 34 zetels had, dat PVV voor de zomer nog op 20 zetels stond, er is dus een forse verandering, die deels komt doordat VVD een grote verandering heeft gemaakt vergelijking tot half jaar terug. en dat is dus de deur openzetten voor een regering over rechts.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, maar natuurlijk. Het is de schuld van centrumrechts, dat radicaal rechts groter is geworden.
Dit krijg je dus als je activisten aan het woord laat, vermomd als "wetenschapper". Het zal bij deze mensen geen moment opkomen dat het misschien niet aan de VVD ligt, maar aan Links zelf. En als je al kritiek op de VVD wilt geven is dat zij de PVV gaandeweg de campagne toch weer begonnen uit te sluiten.
Krijg een beetje Shia Labeouf flashback.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
Een sektarisch schouwspel, waar hebben ze het nu over? En waarom gaat dit in het Engels?
[ twitter ]
Tja.. niet te betalen of simpelweg onmogelijk zonder uit de EU te stappen met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:14 schreef Korenfok het volgende:
Nu NOS,
3 grootste redenen voor PVV
* Zorg
* wonen
* immigratie
Geen hond is bang voor dit soort achterlijke dreigementen. Ook dat is namelijk onderdeel van de democratie zoals die hier werkt. Als je het niks vindt, dan vertrek je naar een ander land.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Interessant is EU, en oekraine hoe gaat wilders deze dingen overbruggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja.. niet te betalen of simpelweg onmogelijk zonder uit de EU te stappen met alle gevolgen van dien.
Hij gaat daar beide niets op klaarspelen. De andere grote partijen zijn hier niet voor.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Interessant is EU, en oekraine hoe gaat wilders deze dingen overbruggen.
Ik dacht ik gooi het eens over een andere boeg misschien dat dan die blinde vlek eens verdwijnt, maar nee dus. Boos worden om 7 oktober en vervolgens niet boos worden om de 6 weken erna met 13x zoveel dodelijke onschuldige slachtoffers voor niets. Wat een pannenkoeken hebben we toch hier in Nederland...quote:Op donderdag 23 november 2023 17:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Welke genocide? tot 7 oktober leverde Israël alles wat de palestijnse heilstaat zich kon wensen en de rest werd aangevuld door het westen.
En wat hebben ze gebouwd? Horrortunnels, waterleidingraketten.
En hebben ze zich vergrepen aan kinderen. Bekkenverbrijzelende verkrachtingen.
En dat walgelijke tuig stond/staat hier juichend in de straat en jankt nu over deze uitslag?
Dan ben je nog dommer dan ik je al had ingeschat. Mijn god
Wat een gezeik zeg, heeft ze zand in haar vagijn?quote:
Zodra hij begint te jumpen weet je wel hoe laat het is.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Hij zal het vast niet slechter doen als de lpf
De VVD moet het zo spelen dat ze niet in het kabinet stappen maar het gedogen vanuit de oppositie.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:18 schreef Korenfok het volgende:
BBB: Nederland heeft op een mildere Wilders gestemd.Dus wij zijn er klaar voor.
NSC; Er zijn conclusies getrokken die voorbarig waren
VVD: Wilders is nu aan zet.
Vraag me echt af of het slim is van de VVD om in dit kabinet te stappen en kunnen ze niet beter de kamer in?
Of als Agema in lingerie in de panorama verschijntquote:Op donderdag 23 november 2023 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zodra hij begint te jumpen weet je wel hoe laat het is.
Oke Dimitriquote:Op donderdag 23 november 2023 20:25 schreef Misrer1972 het volgende:
Een kabinet met PVV zal nooit lang duren, ze kunnen ook niet de rit van 4 jaar uitrijden. Maar Wilders mag dan wel een erg slimme politicus zijn met goede bedoelingen en maar ook extreme standpunten die PVV heeft botsen wel met de Grondwet. Ik denk mooie jaren van PVV zal ook niet lang duurt, want als Wilders premier wordt van zijn kabinet kan hij zo over paar jaren afgerekend worden van de kiezers. Bij komende verkiezingen zullen traditionele partijen CDA, PvdA/GL, VVD of D'66 fors zetels terug krijgen, evenals veel zetels verlies worden voor BBB. PVV en NSC. Dit is volgens mij de laatste huzarenstukje van Wilders in politiek.
Zo’n beetje alle grote Europese landen maken een flinke zwaai naar rechts dus wellicht is het juist goed dat we daarin niet achterblijvenquote:Op donderdag 23 november 2023 20:25 schreef Misrer1972 het volgende:
Een kabinet met PVV zal nooit lang duren, ze kunnen ook niet de rit van 4 jaar uitrijden. Maar Wilders mag dan wel een erg slimme politicus zijn met goede bedoelingen en maar ook extreme standpunten die PVV heeft botsen wel met de Grondwet. Ik denk mooie jaren van PVV zal ook niet lang duurt, want als Wilders premier wordt van zijn kabinet kan hij zo over paar jaren afgerekend worden van de kiezers. Bij komende verkiezingen zullen traditionele partijen CDA, PvdA/GL, VVD of D'66 fors zetels terug krijgen, evenals veel zetels verlies worden voor BBB. PVV en NSC. Dit is volgens mij de laatste huzarenstukje van Wilders in politiek.
Pieter is fan van Waku Waku maar Bert van Boggelen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:40 schreef Newone82 het volgende:
Partijleider Pieter Omtzigt van lijkt de deur voor regeren met de PVV op een kleine kier te zetten, maar de partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract (NSC) klinkt een stuk sceptischer. ,,Met een partij die de grondrechten niet respecteert, kunnen we niet samenwerken'', zegt interim-voorzitter Bert van Boggelen van NSC.
,,Er is natuurlijk een politieke realiteit nu", zegt Van Boggelen, zelf ooit actief voor GroenLinks, op vragen van deze nieuwssite. ,,Maar dat neemt niet weg dat onze partij is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg.''
Aan het einde van dondermiddag komt de 20-koppige fractie van NSC voor het eerst bijeen, de coalitievorming - met PVV als grootste - zal op de agenda staan.
Na de megawinst van Wilders wordt vooral naar de VVD en NSC van Omtzigt gekeken: sluiten zij samenwerking met de PVV uit? In de campagne zei Omtzigt nog dat Wilders' plannen een obstakel voor samenwerken vormen, maar op de uitslagenavond herhaalde de partijleider dat niet meer. Toen zei Omtzigt wel dat partijen 'over de schaduw' moeten stappen, 'het land moet bestuurd worden'.
Volgens Van Boggelen is het aan de politieke fractie om een besluit te nemen over formatiestappen, maar wel duidelijk is dat er 'niet samengewerkt kan worden met een partij die de Grondwet niet respecteert': ,,En onze kandidaat Sandra Palmen, klokkenluider in de Toeslagenaffaire, benadrukte dat gisteren ook weer."
Hoe de PVV die rechtsstatelijke bezwaren dan kan wegnemen, gaat Van Boggelen niet zeggen. ,,Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is om geloofwaardig te doen als je al 20 jaar iets roept. Maar de bal ligt nu bij de PVV, wij gaan het niet voorzeggen."
Bron: ad liveblog
Je doet het (in mijn optiek) voorkomen dat er dan iets gebeurt dat anders niet zou gebeuren. Dat wanneer je niet op basis van "online frustratie" zou stemmen, je een andere keuze zou maken waardoor je niet "met mensenlevens speelt".quote:Op donderdag 23 november 2023 19:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar dat ontken ik toch ook niet? Op basis van online frustratie stemmen is spelen met mensenlevens voor je e-penis. Lijkt me onverantwoord.
Okeeeeee, Daar ging mijn avondeten..... En bedankt he!quote:Op donderdag 23 november 2023 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Of als Agema in lingerie in de panorama verschijnt
'You are not alone!'quote:Op donderdag 23 november 2023 20:06 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Krijg een beetje Shia Labeouf flashback.
He will not divide us!
Gelukkig heeft de pvv een oplossing voor alle drie gewoon geen migranten meer toelaten dan los je die drie dingen direct op.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:14 schreef Korenfok het volgende:
Nu NOS,
3 grootste redenen voor PVV
* Zorg
* wonen
* immigratie
Heerlijk!quote:Op donderdag 23 november 2023 22:50 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een collage gemaakt voor in de OP
Denk met paginagrote advertentie van Fleur in lingerie op de voorpagina van de grote kranten er ook wel wat woningen ontruimd kunnen worden.....quote:Op donderdag 23 november 2023 22:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de pvv een oplossing voor alle drie gewoon geen migranten meer toelaten dan los je die drie dingen direct op.
Ze hebben weinig te willenquote:Op donderdag 23 november 2023 23:22 schreef Toine51 het volgende:
Zou WimLex en Maxima Wilders ook uitnodigen als hij MP wordt?
Ik lees ook regelmatig mensen roepen dat de VVD links is.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de vrije val van de VVD is de schuld van links?
Het wordt steeds gekker.
Bedankt, als compromis heb ik AI gevraagd deze geschokte mensen met Geert samen te smelten. Een poldermodel waarin iedereen zich herkent? We doen het #samen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:50 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verwacht ook iets in die trant.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De VVD moet het zo spelen dat ze niet in het kabinet stappen maar het gedogen vanuit de oppositie.
Ten eerste is Wilders dan zeer afhankelijk van hun stem om zijn immigratie-agenda uit te voeren en zodra de eerste impopulaire bezuinigingen moeten worden uitgevoerd trekken ze hun steun in en zal een bijna kamerbrede motie van wantrouwen een einde maken aan PVV, NSC en BBB
Maar dit waren dus geen reacties na het winnen van Wilders.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:50 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 november 2023 20:25 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dit is waarom mensen PVV stemmen.
Een jaar of 10 geleden was de PVV in de peilingen alwéér rond de 35 zetels blijven steken en deed 1 of ander buro een enquete welk % van alle Nederlanders onder geen enkele voorwaarde PVV / extreemrechts zou stemmen. De ietwat hoopgevende uitslag was 75%.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:47 schreef -XOR- het volgende:
Ik vind het zorgwekkender dat 1 op de 5 Nederlanders extreem rechts stemt.
Wow. Echt wow.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Amsterdam hing vandaag de vlag halfstok omdat Wilders gewonnen heeft![]()
[ afbeelding ]
https://www.at5.nl/artike(...)verkiezingswinst-pvv
edit: was al gepost.
75% van de zetels is 225 zetels.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:50 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Een jaar of 10 geleden was de PVV in de peilingen alwéér rond de 35 zetels blijven steken en deed 1 of ander buro een enquete welk % van alle Nederlanders onder geen enkele voorwaarde PVV / extreemrechts zou stemmen. De ietwat hoopgevende uitslag was 75%.
En jawel, daar is-ie weer! (75% = 37½ zetel)
Allemaal 5 jaar ouder geworden gisteravond en 26 graden zuurder.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:50 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Jesus gast, dit is gewoon eng.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bedankt, als compromis heb ik AI gevraagd deze geschokte mensen met Geert samen te smelten. Een poldermodel waarin iedereen zich herkent? We doen het #samen.
[ afbeelding ]
Democratie. Maar alleen als ik het er ook mee eens ben.quote:
En de samenleving opzadelt met het echte probleem.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk meer dat het dit is, en de regering maanden lang maar een beetje toekeek.
Je snapt er werkelijk geen flikker van en gaat nog om je heen slaan ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik dacht ik gooi het eens over een andere boeg misschien dat dan die blinde vlek eens verdwijnt, maar nee dus. Boos worden om 7 oktober en vervolgens niet boos worden om de 6 weken erna met 13x zoveel dodelijke onschuldige slachtoffers voor niets. Wat een pannenkoeken hebben we toch hier in Nederland...
Wilders heeft misschien een electorale verplichting richting de 3 miljoen Nederlanders die op hem gestemd hebben, de overige partijen hebben dat niet. Als die om politiek opportunistische redenen alsnog op dat sentiment in willen gaan, is dat hun keuze, maar een democratische verplichting zou ik het zeker niet willen noemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hebt totaal gelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:14 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
80% had niet op rutte gestemd in 2021, toch zat hij daar. Kaag wilde ook 85% niet. Toch werd ze vice premier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:07 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Wilders heeft misschien een electorale verplichting richting de 3 miljoen Nederlanders die op hem gestemd hebben, de overige partijen hebben dat niet. Als die om politiek opportunistische redenen alsnog op dat sentiment in willen gaan, is dat hun keuze, maar een democratische verplichting zou ik het zeker niet willen noemen.
75% van het electoraat heeft niet op een radicaal rechtse partij gestemd, daar mag je als partij dan toch ook een politiek besluit op baseren?
Ik snap het prima maar jij kan het gewoon niet over je hart verkrijgen om ook empathisch te zijn richting onschuldige Palestijnen en/of ook kritisch te zijn op de staat Israël. En met jou nog een hoop anderen op Fok en X.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je snapt er werkelijk geen flikker van en gaat nog om je heen slaan ook.
Zoals ik zei: Als andere partijen uit politiek opportunisme besluiten in zee te gaan met een minderheid, staat ze dat vrij. Er is alleen geen democratische verplichting dat te doen omdat 'het volk' gesproken heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
80% had niet op rutte gestemd in 2021, toch zat hij daar. Kaag wilde ook 85% niet. Toch werd ze vice premier.
Blijf vooral zo denken met ons stelsel.
Zolang je feest boven een net aan nog levend vers verkrachte vrouw en die ook nog eens door de straten sleept aan je trekhaak, ben je net zo 'onschuldig'.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik snap het prima maar jij kan het gewoon niet over je hart verkrijgen om ook empathisch te zijn richting onschuldige Palestijnen en/of ook kritisch te zijn op de staat Israël. En met jou nog een hoop anderen op Fok en X.
Maar goed, off-topic.
'Hoor de hoop in z'n stem'.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:16 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Zoals ik zei: Als andere partijen uit politiek opportunisme besluiten in zee te gaan met een minderheid, staat ze dat vrij. Er is alleen geen democratische verplichting dat te doen omdat 'het volk' gesproken heeft.
Geen hoop hoor, no worries. Wijs even aan waar ik het ontken?quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Hoor de hoop in z'n stem'.
Pvv heeft gewonnen, rechts heeft gewonnen. Links heeft verloren.
Onderken dat eens.
Gebeurt al. Binnen de IND is een gigantisch personeelsverloop waar ze óf na een paar maanden de ellende niet meer kunnen aanzien en dramadossiers ongelezen naar het volgende buro doorschuiven, óf ze zijn van het type "allochtoontje pesten" die het weliswaar langer volhouden, maar het zat zijn geraakt om afwijsdossiers retour te krijgen van de rechtbank wegens "onvoldoende gemotiveerd".quote:Op donderdag 23 november 2023 01:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken,
Het inwilligingspercentage wat betreft asielzoekers is in Nederland 67%. En bij Syriërs en Eritreeërs nog hoger. Wat dat betreft zal het wel meevallen met het ''allochtoontje pesten'' en het afwijzen door middel van foutieve ambtsberichten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:38 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Gebeurt al. Binnen de IND is een gigantisch personeelsverloop waar ze óf na een paar maanden de ellende niet meer kunnen aanzien en dramadossiers ongelezen naar het volgende buro doorschuiven, óf ze zijn van het type "allochtoontje pesten" die het weliswaar langer volhouden, maar het zat zijn geraakt om afwijsdossiers retour te krijgen van de rechtbank wegens "onvoldoende gemotiveerd".
Verder heeft de NL overheid de onhebbelijkheid om bij bijna iedere toewijzig van de rechtbank standaard in hoger beroep te gaan (terwijl het juist de asielzoekers zijn die de naam hebben!) in de hoop dat er in de tussentijd een zogenaamd "ambtsbericht" (rapportage over dezelfde zaak maar dan van een ander ministerie of officiële instantie) wordt uitgegeven dat alsnog voor een definitieve afwijzing kan worden gebruikt.
We zijn internationaal al diverse keren op de vingers getikt dat deze ambtsberichten veel te vaak op onjuiste of onvolledige info zijn gebaseerd, of afkomstig zijn van "waarnemers" die geen enkele keer ter plaatse zijn geweest; helaas zijn ambtsberichten bij ons een soort van heilig en mag er niet aan worden getwijfeld of getornd.
Voorbeeldje? Weet je nog van dat meisje Taida? Die uiteindelijk kon worden afgewezen m.b.v. een ambtsbericht dat stelde dat ze in Kosovo (midden tussen de etnische Albanezen die daar alles al hadden ingepikt) geen enkel risico liep "mits ze een boerka aantrok en zich niet meer 'westers' zou gedragen."
Eerlijk, zó zout verzin je ze niet.Gelukkig lekte het ambtsbericht voortijdig uit en werd het schielijk ingetrokken, maar zo zijn er ongetwijfeld tientallen, zo niet honderden die NIET zijn uitgelekt, of waar gerechtelijke voorwaarden voor uitzetting domweg worden genegeerd, zoals bv. een regelmatig ontbrekende (maar wél verplichte) "fit to fly"-verklaring voor uitgezettenen die niet 100% gezond zijn.
Waarom heeft de VVD de democratische plicht om met de PVV te regeren en waarom heeft NsC deze plicht?quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Hoor de hoop in z'n stem'.
Pvv heeft gewonnen, rechts heeft gewonnen. Links heeft verloren.
Onderken dat eens.
Links staat al 15 jaar aan de zijlijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 03:22 schreef Alpha0 het volgende:
Wat is het immigratie dossier hard in het gezicht van links ontploft. Ze zijn namelijk nu niet meer in controle over hun andere hobby's, want naast het hele asielcircus gaat de PVV waarschijnlijk ook de door links zo geliefde NPO en de Cultuur sector kapot bezuinigen.
Dan hebben de Deense socialisten dat beter gedaan. Die zijn bereid geweest op asiel / immigratie de wens van het volk uit te voeren en hebben daardoor voldoende stemmen weten te behouden om het wel nog voor het zeggen te hebben. Links in NL zit nu met de gebakken peren.
En ipv dat links in Nederland naar zichzelf kijkt en toegeeft dat ze veel te lang een pro asiel/immigratie standpunt hebben vastgehouden wijten ze hun verlies / winst PVV aan Yeşilgöz, de media, de 'racistische' Henk en Ingrid. Eigenlijk alles en iedereen behalve hen zelf. Links in Nederland heeft gewoon te lang te veel gewild. Nu sta je aan de zijlijn.
Pleur effe lekker op met je Palestijnen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik snap het prima maar jij kan het gewoon niet over je hart verkrijgen om ook empathisch te zijn richting onschuldige Palestijnen en/of ook kritisch te zijn op de staat Israël. En met jou nog een hoop anderen op Fok en X.
Maar goed, off-topic.
Het ene sluit het andere niet uit he? Op het moment dat de IND een door de rechtbank gestelde termijn niet redt (met name als dit al je tweede of derde poging is, kun je iedere vorm van uitstel of coulance vergeten) of dat ze binnen die termijn niets nieuws kunnen vinden (het moet per sé een argument zijn dat nog niet eerder is gebruikt, plus een steekhoudende reden waarom ze er nu pas mee komen), geldt dit net zo goed als inwilliging.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:55 schreef luxerobots het volgende:
Het inwilligingspercentage wat betreft asielzoekers is in Nederland 67%. En bij Syriërs en Eritreeërs nog hoger. Wat dat betreft zal het wel meevallen met het ''allochtoontje pesten'' en het afwijzen door middel van foutieve ambtsberichten.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar goed, off-topic.
Was je toen ook zo snoeihard aan het janken of kon het je toen geen hol schelen?quote:More than 50,000 children in Yemen died from starvation during 2017.[1][2][3]
On 5 November 2017, the Saudi-led coalition began blocking all fuel shipments to Yemen, causing farmers to abandon modern equipment like tractors and forcing hospitals to function without generators.
Er is een groot probleem met antidemocratische tendensen in het linkse spectrum.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Amsterdam hing vandaag de vlag halfstok omdat Wilders gewonnen heeft![]()
[ afbeelding ]
https://www.at5.nl/artike(...)verkiezingswinst-pvv
edit: was al gepost.
Op rechts hoor je echt nooit gejank over politieke keuzes.quote:Op vrijdag 24 november 2023 05:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is een groot probleem met antidemocratische tendensen in het linkse spectrum.
Want rechts doet niet aan cultuur ofzo? Ik ken mensen die hardcore FvD en BBB zijn maar toch in kleine kring met undergroundmuziek, kunst en cultuur bezig zijn...quote:Op vrijdag 24 november 2023 03:22 schreef Alpha0 het volgende:
Wat is het immigratie dossier hard in het gezicht van links ontploft. Ze zijn namelijk nu niet meer in controle over hun andere hobby's, want naast het hele asielcircus gaat de PVV waarschijnlijk ook de door links zo geliefde NPO en de Cultuur sector kapot bezuinigen.
Dan hebben de Deense socialisten dat beter gedaan. Die zijn bereid geweest op asiel / immigratie de wens van het volk uit te voeren en hebben daardoor voldoende stemmen weten te behouden om het wel nog voor het zeggen te hebben. Links in NL zit nu met de gebakken peren.
En ipv dat links in Nederland naar zichzelf kijkt en toegeeft dat ze veel te lang een pro asiel/immigratie standpunt hebben vastgehouden wijten ze hun verlies / winst PVV aan Yeşilgöz, de media, de 'racistische' Henk en Ingrid. Eigenlijk alles en iedereen behalve hen zelf. Links in Nederland heeft gewoon te lang te veel gewild. Nu sta je aan de zijlijn.
Weet wel wie Hamas nog een bedankbriefje mag sturen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar goed, off-topic.
En toch hebben ze alles kunnen verneuken de afgelopen jaren. Kun je nagaan hoe geweldig links is!quote:Op vrijdag 24 november 2023 03:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Links staat al 15 jaar aan de zijlijn.
Toen waren de joden niet onderdeel van het conflict.quote:Op vrijdag 24 november 2023 04:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
[..]
Was je toen ook zo snoeihard aan het janken of kon het je toen geen hol schelen?
Je klinkt als iemand waar vaak NEE tegen is gezegd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 07:35 schreef asco het volgende:
In Utrecht zag ik tijdens die "demonstratie" vooral veel jonge vrouwen waar waarschijnlijk nooit eens NEE is tegen gezegd tijdens de opvoeding.
Vreselijke randstad-tutjes.
Ik ben al 27 jaar voorzien beste speknek.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand waar vaak NEE tegen is gezegd.
Dat is naast de vreselijke islamisering van Nederland zijn belangrijkste verkooppraatjequote:Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Isdatzo het volgende:
Bijzonder hoe mensen die blij zijn dat Wilders de grootste is zich bovenmatig bezig lijken te houden met "links".
Want links heeft dat totaal niet. Die gaan ook niet de straten op om te demonstreren tegen de uitslag enzoquote:Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Isdatzo het volgende:
Bijzonder hoe mensen die blij zijn dat Wilders de grootste is zich bovenmatig bezig lijken te houden met "links".
Gelukkig doet links dat niet, Oh wacht...Utrecht en iets met een vlag half stok.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Isdatzo het volgende:
Ik moet je even uit de droom helpen, maar er is niet zoiets als ‘links’. Het is voor zover ik weet geen clubje dat gisteren vergaderd heeft om te bepalen dat ze gingen demonstreren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Want links heeft dat totaal niet. Die gaan ook niet de straten op om te demonstreren tegen de uitslag enzo
Jeetje wat een openbaring, bedankt hiervoor. Ik dacht dat heel links Nederland geiten wollen sokken meisjes waren met Palestijnse vlaggetjes.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik moet je even uit de droom helpen, maar er is niet zoiets als ‘links’. Het is voor zover ik weet geen clubje dat gisteren vergaderd heeft om te bepalen dat ze gingen demonstreren.
En er zijn heeeeeel veel linkse stemmers gewoon gaan werken gisteren en er zijn ook heel veel linkse stemmers die er gewoon grapjes om gemaakt hebben. Dat is misschien moeilijk te geloven, maar helaas voor jou is dat wel de realiteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit de welbekende struisvogel techniek?quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik moet je even uit de droom helpen, maar er is niet zoiets als ‘links’. Het is voor zover ik weet geen clubje dat gisteren vergaderd heeft om te bepalen dat ze gingen demonstreren.
En er zijn heeeeeel veel linkse stemmers gewoon gaan werken gisteren en er zijn ook heel veel linkse stemmers die er gewoon grapjes om gemaakt hebben. Dat is misschien moeilijk te geloven, maar helaas voor jou is dat wel de realiteit.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Want links heeft dat totaal niet. Die gaan ook niet de straten op om te demonstreren tegen de uitslag enzo
Dat bedoel ik dus. Sinds mensenheugenis rechtse kabinetten, maar je vooral erg druk maken om zogenaamd links beleid en linkse mensen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:39 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Gelukkig doet links dat niet, Oh wacht...Utrecht en iets met een vlag half stok.
Dit bedoel ik dus, mensen die denken dat het "rechtse" kabinet van de afgelopen jaren alleen maar rechtse zaken in uitvoering brengt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Dat bedoel ik dus. Sinds mensenheugenis rechtse kabinetten, maar je vooral erg druk maken om zogenaamd links beleid en linkse mensen.
Ik maak mij niet druk, geen zorgenquote:Op vrijdag 24 november 2023 08:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Dat bedoel ik dus. Sinds mensenheugenis rechtse kabinetten, maar je vooral erg druk maken om zogenaamd links beleid en linkse mensen.
Daar gaat het in de Politiek sub ook altijd fout ja. Maar voor 90 procent van de mensen hier betekent rechts vooral conservatief en links vooral progressief, dus als we allemaal hetzelfde bedoelen met een woord lijkt me er weinig mis mee toch?quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:09 schreef AgLarrr het volgende:
Het wordt hoog tijd om, in ieder geval in dit topic, het onderscheid tussen rechts economisch beleid en rechts cultureel beleid (i.e. conservatisme) te maken.
Want ja ,wat we hadden was inderdaad 12 jaar economisch rechts beleid met dank aan de liberalen (VVD/D66) icm met cultureel naar links leunend beleid. Daar is met deze verkiezingsuitslag wel degelijk een flinke draai in gemaakt omdat zowel PVV, NSC én de BBB pleiten voor rechts cultureel beleid (i.e. conservatisme), maar qua economisch beleid nauwelijks rechts zijn en soms zelfs matig links te noemen vallen.
Ja ik weet het, maar ik zie hier wat posts voorbij komen waarin mensen roepen "we hebben al 12 jaar rechts beleid, hoezo zeuren jullie op links". Dat gezeur op links valt niet te rijmen als je het onderscheid tussen economie en cultuur niet maakt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar gaat het in de Politiek sub ook altijd fout ja. Maar voor 90 procent van de mensen hier betekent rechts vooral conservatief en links vooral progressief, dus als we allemaal hetzelfde bedoelen met een woord lijkt me er weinig mis mee toch?
@:Hanca Voert deze discussie ook al jaren.
Ettovanbelgie heeft hier een veel betere kijk op dan de beperkte hanca.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar gaat het in de Politiek sub ook altijd fout ja. Maar voor 90 procent van de mensen hier betekent rechts vooral conservatief en links vooral progressief, dus als we allemaal hetzelfde bedoelen met een woord lijkt me er weinig mis mee toch?
@:Hanca Voert deze discussie ook al jaren.
Dat laatste is toch ook zo? Mensen die in een kutwijk wonen en de eindjes moeilijk aan elkaar kunnen knopen moet je ook helemaal niet lastig vallen met die onderwerpen. Dan moet je eerst zorgen dat je de basis op orde hebt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:14 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar ik zie hier wat posts voorbij komen waarin mensen roepen "we hebben al 12 jaar rechts beleid, hoezo zeuren jullie op links". Dat gezeur op links valt niet te rijmen als je het onderscheid tussen economie en cultuur niet maakt.
Vond een ingezonden brief in het VK wel tekenend: klimaat en inclusie zijn niet belangrijk als je je rekeningen niet kunt betalen / geen woning hebt. Iets met een piramide van Maslov. Enfin.
Wat was links cultureel beleid dat de SGP heeft toegestaan waarvan je nu hoopt dat PVV het terug gaat draaien?quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:09 schreef AgLarrr het volgende:
Het wordt hoog tijd om, in ieder geval in dit topic, het onderscheid tussen rechts economisch beleid en rechts cultureel beleid (i.e. conservatisme) te maken.
Want ja ,wat we hadden was inderdaad 12 jaar economisch rechts beleid met dank aan de liberalen (VVD/D66) icm met cultureel naar links leunend beleid. Daar is met deze verkiezingsuitslag wel degelijk een flinke draai in gemaakt omdat zowel PVV, NSC én de BBB pleiten voor rechts cultureel beleid (i.e. conservatisme), maar qua economisch beleid nauwelijks rechts zijn en soms zelfs matig links te noemen vallen.
Als je dat onderscheid niet maakt en alles op de bult "rechts" flikkert, zul je niet kunnen begrijpen wat er gebeurd is en waarom mensen gestemd hebben zoals ze gedaan hebben.
NB: al die praktisch opgeleide mensen gezien op de lijst van Wilders? PVV is de nieuwe PvdA. Told u so.
Ja, misschien ben ik daar wel te mild. Ik ergerde me vooral aan de eenzijdige berichtgeving van de traditionele media, maar tegelijkertijd zijn er genoeg andere bronnen - die overigens minstens zo ongenuanceerd zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:AgLarrr Overigens vind ik je nog mild wat betreft cultuurbeleid. Het neigde naar radicaal links op cultuurbeleid de laatste paar jaar. En de NPO is ook geradicaliseerd, die voeren in hun datingshows gewoon een gay-quotum door (verplicht een gay koppel in First Dates) en kunnen geen talkshow voorbij laten gaan zonder te klagen over racisme.
Dat was echt volledig doorgeslagen.
We gaan het zien of we nu minder rechts economisch beleid gaan krijgen. Ik heb daar nogal mijn twijfels over. Kijk je namelijk naar het stemgedrag van de PVV in de Tweede Kamer dan zie je dat ze op economische onderwerpen bijna altijd meestemmen met de VVD. Omtzigt komt uit de rechtervleugel van het CDA en is daarom ook niet bepaald economisch links. BBB heeft ondertussen ook al bewezen in de Eerste Kamer dat zij niet economisch links zijn door zich voor het karretje te laten spannen voor de lobbygroep van vastgoedeigenaren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:09 schreef AgLarrr het volgende:
Als je dat onderscheid niet maakt en alles op de bult "rechts" flikkert, zul je niet kunnen begrijpen wat er gebeurd is en waarom mensen gestemd hebben zoals ze gedaan hebben.
NB: al die praktisch opgeleide mensen gezien op de lijst van Wilders? PVV is de nieuwe PvdA. Told u so.
Keti Koti wordt iig nooit een nationale feestdag, en de discussie daarover hoeven we niet meer te voeren. Lijkt me winst.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat was links cultureel beleid dat de SGP heeft toegestaan waarvan je nu hoopt dat PVV het terug gaat draaien?
Ik ben ook niet enthousiast over de Telegraaf-journalistiek (laat staan GeenStijl ofzo) maar je kunt jezelf wel afvragen of dat geen tegenreactie is op het feit dat de NPO en de Nederlandse kranten totaal geen journalistieke afspiegeling van de bevolking zijn. Als dat echt zo was zou 70 procent van de journalisten meer neigen naar conservatief terwijl het nu eerder 80 tot 90 procent progressief is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:20 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, misschien ben ik daar wel te mild. Ik ergerde me vooral aan de eenzijdige berichtgeving van de traditionele media, maar tegelijkertijd zijn er genoeg andere bronnen - die overigens minstens zo ongenuanceerd zijn.
Ik mag Hanca prima maar op cultuur slaat hij de plank vaak mis inderdaad.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ettovanbelgie heeft hier een veel betere kijk op dan de beperkte hanca.
Wat moet er dan gebeuren volgens jou? Wat denk je dat er van die plannen ook daadwerkelijk kan binnen het kader van een coalitie? Nexit? Grondwet wijzigen? Vrijheid van godsdienst afschaffen? Wordt Wilders 1 een dictatoriaal bewind?quote:Op donderdag 23 november 2023 07:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dan zal PVV nog groter worden waarschijnlijk.
Niet voor niets dat men massaal op PVV stemt, daar moet iets mee.
Omdat je geen regering met de beste man kunt vormen, zonder dat hij zo veel water bij de wijn moet doen, dat zijn achterban zijn programma nauwelijks herkent. Dus of hij gaat regeren en de PVV veranderd in de VVD, of het kabinet klapt.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen dan ineens anders gaan stemmen?
Geert is ook alweer 60 btw.
Meer nivellering, steeds grotere overheid? Nee, ook economisch had Nederland geen eenduidig rechts beleid. Zie bv de kruistocht van Hugo de clown als zeer duidelijk voorbeeld van tegen communisme aanschurkend (en derhalve falend) beleid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:09 schreef AgLarrr het volgende:
Wow, we hebben een feestdag minder, hard hitting politics. Bedankt PVV.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:20 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Keti Koti wordt iig nooit een nationale feestdag, en de discussie daarover hoeven we niet meer te voeren. Lijkt me winst.
Radicaal links cultuurbeleid...quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:AgLarrr Overigens vind ik je nog mild wat betreft cultuurbeleid. Het neigde naar radicaal links op cultuurbeleid de laatste paar jaar. En de NPO is ook geradicaliseerd, die voeren in hun datingshows gewoon een gay-quotum door (verplicht een gay koppel in First Dates) en kunnen geen talkshow voorbij laten gaan zonder te klagen over racisme.
Dat was echt volledig doorgeslagen.
Ja, ik vind dat ook. Het meest verbazend vind ik dan ook de verbazing in de progressieve hoek. Hoe kun je hier nou door verrast zijn? Dan heb je echt onder een steen gelegen. Kijk, Wilders op 37 had ik niet verwacht - dat is veel. Maar dat deze verkiezingen een grote conservatief rechtste meerderheid op zou leveren was zo klaar als een klontje. En dat Wilders mee zou gaan doen ook.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste is toch ook zo? Mensen die in een kutwijk wonen en de eindjes moeilijk aan elkaar kunnen knopen moet je ook helemaal niet lastig vallen met die onderwerpen. Dan moet je eerst zorgen dat je de basis op orde hebt.
Als je een berg wilt verplaatsen begin je steen voor steen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Wow, we hebben een feestdag minder, hard hitting politics. Bedankt PVV.
Dat leg ik uit. Vrouwenquota, transgenderisme, bij de NPO een non-binair naar voren schuiven die de degens met Baudet moet gaan kruisen, (wat door D66 dan weer fanatiek verdedigd wordt) slachtofferschap, klagen over racisme.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Radicaal links cultuurbeleid.... Waar moet ik dan precies aan denken?
Nee zeker had NL economisch geen eenduidig rechts beleid, maar de liberalen hadden wel een stevige vinger in de pap.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meer nivellering, steeds grotere overheid? Nee, ook economisch had Nederland geen eenduidig rechts beleid. Zie bv de kruistocht van Hugo de clown als zeer duidelijk voorbeeld van tegen communisme aanschurkend (en derhalve falend) beleid.
Ik vind Geenstijl journalistiek beter dan vele anderen in alle eerlijkheid. Als je je niet laat afleiden door die lollige toon blijken ze vaak een stuk neutraler dan de NPO.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet enthousiast over de Telegraaf-journalistiek (laat staan GeenStijl ofzo) maar je kunt jezelf wel afvragen of dat geen tegenreactie is op het feit dat de NPO en de Nederlandse kranten totaal geen journalistieke afspiegeling van de bevolking zijn. Als dat echt zo was zou 70 procent van de journalisten meer neigen naar conservatief terwijl het nu eerder 80 tot 90 procent progressief is.
Allemaal cultuurbeleid... right? Oh nee toch niet. Zie ook niet direct wat er zo radicaal is eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat leg ik uit. Vrouwenquota, transgenderisme, bij de NPO een non-binair naar voren schuiven die de degens met Baudet moet gaan kruisen, (wat door D66 dan weer fanatiek verdedigd wordt) slachtofferschap, klagen over racisme.
Geen idee wat dit met cultuur te maken heeft, behalve dan met de VVD-cultuur van niet aanpakken maar doorschuiven?quote:In het verlengde daarvan ook het stikstofgezeur dat zwaar overtrokken is.
Inderdaad. Ik zie de segregatie in de wijk hiernaast trouwens ook al. In de huurwoningen bevinden zich nu 50/50 autochtonen/allochtonen. De segregatie is duidelijk zichtbaar, ik weet zeker dat de autochtone bevolking daar voor 60 tot 70 procent op Wilders stemt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook. Het meest verbazend vind ik dan ook de verbazing in de progressieve hoek. Hoe kun je hier nou door verrast zijn? Dan heb je echt onder een steen gelegen. Kijk, Wilders op 37 had ik niet verwacht - dat is veel. Maar dat deze verkiezingen een grote conservatief rechtste meerderheid op zou leveren was zo klaar als een klontje. En dat Wilders mee zou gaan doen ook.
Ik zie in de progressieve hoek ook allemaal verwijten richting de VVD gaan, die de deur open gezet zou hebben, maar ze hebben zelf ook op geen enkele manier campagne gevoerd die handreikingen deed over de grenzen van hun eigen progressieve blok heen. Hoe kun je nou verdomme met droge ogen op klimaat en inclusie campagne voeren en denken dat je dan het leeuwendeel van de Nederlanders aanspreekt? En maar stug blijven roepen dat alle vluchtelingen welkom blijven. Read the room ffs.
Je snapt prima wat ik bedoel. We kunnen wel eindeloos over het woord cultuur gaan debatteren maar het gaat er om dat de wolk aan beleid naast het economische domein te veel werd gedomineerd door progressief gedachtegoed.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Allemaal cultuurbeleid... right? Oh nee toch niet.
[..]
Geen idee wat dit met cultuur te maken heeft, behalve dan met de VVD-cultuur van niet aanpakken maar doorschuiven?
Als ik Timmermans hoorde bij zijn speech zet hij de deur wagenwijd open. Dan is mijn vraag: waarom dan hier?quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zie de segregatie in de wijk hiernaast trouwens ook al. In de huurwoningen bevinden zich nu 50/50 autochtonen/allochtonen. De segregatie is duidelijk zichtbaar, ik weet zeker dat de autochtone bevolking daar voor 60 tot 70 procent op Wilders stemt.
En dat is ook niet zo gek als je totaal niet hoort wat de PVDA nou precies met die mensen wil gaan doen. Ik heb niets concreets gehoord behalve wat doorrekeningen voor over 5 jaar.
Hij gaat nu van semantiek gebruik maken, en doen alsof hij niet begrijpt wat je bedoeld. Al je woorden zullen gewogen worden, en doet tot het uiterste om maar niet op de inhoud in te gaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat leg ik uit. Vrouwenquota, transgenderisme, bij de NPO een non-binair naar voren schuiven die de degens met Baudet moet gaan kruisen, (wat door D66 dan weer fanatiek verdedigd wordt) slachtofferschap, klagen over racisme.
In het verlengde daarvan ook het stikstofgezeur dat zwaar overtrokken is.
Dus jou oplossing is gewoon meer toegeven aan de standpunten van de PVV als oplossing voor de Polarisatie?quote:Op vrijdag 24 november 2023 07:59 schreef nixxx het volgende:
Wat denk ik heel erg zou kunnen helpen tegen de polarisatie in het maatschappelijk veld is als er eens een heleboel subsidies voor activistische uitgesproken links/progressieve stichtingen en organisaties stopgezet worden.
Een amnesty international waar ik als kind nog kaarten voor daadwerkelijke politieke gevangenen voor heb geschreven is nu iets heel anders. Ik zie heel vaak iets van een kennisinstituut Movisie op bijv nu.nl waarbij ze de vrije hand krijgen om Nederland als een ontzettend racistisch en discriminerend land weg te zetten dat intolerant is tegen migranten lhbtqi+ enz.
Die clubjes drijven volgens mij allemaal op subsidies, haal maar weg en laat die mensen een productieve baan zoeken.
Ach, de bekende gaslightingquote:Op vrijdag 24 november 2023 08:17 schreef Isdatzo het volgende:
Hij is niet op zijn achterhoofd gevallen en weet inderdaad precies wat je bedoelt, maar wil gewoon even wat zuigen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je snapt prima wat ik bedoel. We kunnen wel eindeloos over het woord cultuur gaan debatteren maar het gaat er om dat de wolk aan beleid naast het economische domein te veel werd gedomineerd door progressief gedachtegoed.
Het overgrote deel van de stemmers is wat ouder en die vinden dat wel radicaal.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Allemaal cultuurbeleid... right? Oh nee toch niet. Zie ook niet direct wat er zo radicaal is eigenlijk.
[..]
Geen idee wat dit met cultuur te maken heeft, behalve dan met de VVD-cultuur van niet aanpakken maar doorschuiven?
Als we onze verkiezingsgeograaf mogen geloven dan is het onderscheid hier: of je woont in een studentenstad en dan stem je GL/PvdA, of niet, en dan is de kans zeer groot dat je PVV of NSC gestemd hebt. Leeftijd heeft daar niet heel veel mee van doen. Het is ook al langer een trend dat een deel van de jeugd steeds conservatiever wordt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de stemmers is wat ouder en die vinden dat wel radicaal.
Eeh interessant dat je dat uit mijn post haalt. Ik denk dat een groot deel van de polarisatie aangewakkerd wordt door activistische subsidiesponzen en de reacties daarop.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus jou oplossing is gewoon meer toegeven aan de standpunten van de PVV als oplossing voor de Polarisatie?
Ik kan het mis hebben, maar door de huidige verkiezingsuitslag, zal de PVV juist de gene moeten zijn die hele stap richting links moet zetten op een aantal hele standvastige punten van hun (islam, europa, EU etc).
PVV moet nu gaan zoeken naar verbinding en draagvlak en kunnen dus niet meer wijzen op de grote verschillen.
Aan de andere kant heeft de PVV de meeste langst zittende kamerleden, dus zullen zeker hier een goede poging in doen.
Het is altijd wel leuk om te zien dat mensen zich in allerlei banen wringen om maar niet toe te geven dat het beleid de afgelopen 10 jaar veel te progressief was.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, de bekende gaslighting. Links doet of zegt iets dat erg raar/hysterisch/radicaal/ontoelaatbaar/idioot/etc is. Mensen merken dit op en dan wordt het probleem gelegd bij degenen die dit opmerken.
In dit geval: als er allemaal hysterie in de media is onder Linksen die zelfs een rare demonstratie houden en bij de BNN/VARA een hele bijeenkomst organiseren om te copen met de verkiezingsuitslag, ja, dat zullen mensen opmerken en iets van zeggen.
[..]
Hij is niet op zijn achterhoofd gevallen en weet inderdaad precies wat je bedoelt, maar wil gewoon even wat zuigen.
Ben hier mee eens.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook. Het meest verbazend vind ik dan ook de verbazing in de progressieve hoek. Hoe kun je hier nou door verrast zijn? Dan heb je echt onder een steen gelegen. Kijk, Wilders op 37 had ik niet verwacht - dat is veel. Maar dat deze verkiezingen een grote conservatief rechtste meerderheid op zou leveren was zo klaar als een klontje. En dat Wilders mee zou gaan doen ook.
Ik zie in de progressieve hoek ook allemaal verwijten richting de VVD gaan, die de deur open gezet zou hebben, maar ze hebben zelf ook op geen enkele manier campagne gevoerd die handreikingen deed over de grenzen van hun eigen progressieve blok heen. Hoe kun je nou verdomme met droge ogen op klimaat en inclusie campagne voeren en denken dat je dan het leeuwendeel van de Nederlanders aanspreekt? En maar stug blijven roepen dat alle vluchtelingen welkom blijven. Read the room ffs.
Ik had het al door ja. Zo kun je geen gesprek voeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij gaat nu van semantiek gebruik maken, en doen alsof hij niet begrijpt wat je bedoeld. Al je woorden zullen gewogen worden, en doet tot het uiterste om maar niet op de inhoud in te gaan.
Als je niets te doen hebt, ga vooral door. Maar mocht je nog moeten werken vandaag, zal ik het lekker laten rusten
Bron?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:16 schreef Simmertje het volgende:
VVD niet in het kabinet, eventueel wel als gedoogpartner. Dat wordt dus helemaal gezien de linkse economische ideeën van de PVV. Benieuwd hoeveel kiezers Wilders wil verloochenen om maar te kunnen regeren.
Excuses:quote:
quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:18 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Excuses:
VVD-fractievoorzitter Yesilgöz: VVD niet in kabinet
Dilan Yesilgöz (VVD) zegt dat haar partij niet in een kabinet zal stappen in verband met het zetelverlies. Wel zal de partij een centrumrechts kabinet steunen als een soort gedoogpartner.
Ze deed deze mededeling vlak voor aanvang van de bijeenkomst met Kamervoorzitter Vera Bergkamp om 10.30 uur. Bij deze bijeenkomst wordt een verkenner aangewezen. Die zal op verzoek van de PVV en met instemming van de andere partijen gaan onderzoeken welke coalities er mogelijk zijn en waar de eerste gesprekken met de fractievoorzitters over moeten gaan.
Nos.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |