https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuwsquote:Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA
Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
quote:PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:52 schreef MadJackthePirate het volgende: [..] Ik krijg steeds meer het idee dat jij een betaalde troll bent. Kan jij me eens aanwijzen waar welke partij dan ook aanhaalt om 'nederlanders van buitenlandse komaf uit huis te zetten'?
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken, illegaliteit harder bestraffen en sociale voorzieningen voor die groep versoberen.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel geld dat gaat schelen. (Wat doe je met de migranten die ons land inkomen bijvoorbeeld) en natuurlijk het overgrote deel van de migranten die geen vluchteling zijn.
In plaats van die eindeloze rijtjeswoningen, woontorens neerzetten. Niet dat ik denk dat ze dat van plan zijn trouwens.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.
Heldere uitleg, ik snap je punt. Ook wilders zal water bij de wijn moeten doen uiteindelijk, maar mijn punt was meer dat hij op migratie hard wil blijven en op andere punten wellicht meer wil toegeven.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.
Ik weet het niet. Ik denk dat probleem is dat nederland gewoon een probleem heeft, we zijn een te klein land om Zelfvoorziendend te zijn met landbouw etc en dit welvaarts niveau van voedsel vast te houden.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In plaats van die eindeloze rijtjeswoningen, woontorens neerzetten. Niet dat ik denk dat ze dat van plan zijn trouwens.
Ik sprak pas iemand die gaat over het goedkeuren van asielzoekers.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken, illegaliteit harder bestraffen en sociale voorzieningen voor die groep versoberen.
Qua arbeidsmigranten zou je kunnen kijken naar tijdelijke vergunningen of via een greencard achtig systeem te gaan werken waarbij het belastingvoordeel ook langzaam afgebouwd wordt.
Ehhh, waarom? Sinds wanneer is 35 zetels van PVV gelijk dat nederland dikke mik is met hongarije.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:11 schreef the-eye het volgende:
Ik zag dat Orban Geert al gefeliciteerd heeft.
We zijn na vanavond ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
Toevallig ken ik ook iemand bij de IND en de reden dat het veel tijd/geld kost is omdat mensen gratis rechtsbijstand krijgen en meerdere beroepen in kunnen dienen onder andere. Dit zou je bijvoorbeeld in kunnen perken.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik sprak pas iemand die gaat over het goedkeuren van asielzoekers.
Die processen zijn al heel zwaar, kosten natuurlijk ook geld en bij de meeste gevallen volgt er gewoon een nee.
Achter illegalen aangaan prima, maar ook dit kost mankracht.
Er zijn misschien best oplossingen, maar je moet oppassen niet van wondermiddelen uit te gaan die geen geld kosten.
Oh please haal Rutte terug ik ben zo bang aub red ons van deze nachtmerrie. We krijgen een felicitatie van een nietszeggend figuur. De hele wereld denkt dat we nu nazis zijn. Onze street credibility binnen de eu ligt nu overhoop.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:11 schreef the-eye het volgende:
Ik zag dat Orban Geert al gefeliciteerd heeft.
We zijn na vanavond natuurlijk ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
Het inperken van rechtsbijstand klinkt mij niet zo best in de oren.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Toevallig ken ik ook iemand bij de IND en de reden dat het veel tijd/geld kost is omdat mensen gratis rechtsbijstand krijgen en meerdere beroepen in kunnen dienen onder andere. Dit zou je bijvoorbeeld in kunnen perken.
En weet je, dit zijn inhoudelijke discussies waar een groot deel van de stemmers niet over nadenkt. Die zijn gewoon het wegkijken zat van de problemen die de groeiende groep immmigranten veroorzaakt.
Inderdaadquote:
Sociaal economisch gezien, en ook wel in de zorg, zie ik de PvdA en PVV het nog wel eens worden....maar dan zijn we er nog nietquote:Op donderdag 23 november 2023 00:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws
Ik wens de PVV succes met het vormen van een kabinet zonder de VVD
Dan mag de PVV concessies doen ver over links
[..]
Bedoel je nou kleutertje Yesilgöz die wel met Geert wilde als zij de grootste zou worden en nu huilie huilie doet en niet meer wil omdat zequote:Op donderdag 23 november 2023 00:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik wens de PVV succes met het vormen van een kabinet zonder de VVD
De status van netto pinautomaat voor de arme landen? Die kan me sowieso gestolen worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:31 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Onze street credibility binnen de eu ligt nu overhoop.
Ik las dat velen zouden gaan emigreren als Wilders minister-president zou worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders?
Zou wel vreemd zijn als de VVD weer de grootste zou zijn geworden.quote:Op donderdag 23 november 2023 04:54 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Bedoel je nou kleutertje Yesilgöz die wel met Geert wilde als zij de grootste zou worden en nu huilie huilie doet en niet meer wil omdat ze
verloren heeft.
Die draait wel bij. En anders grijpt het VVD bestuur in en komt er een andere leider. Dit laatste zou me sowieso niet verbazen omdat ze nogal gefaald heeft.
Ik hoop dat we een minister van de grapjes krijgen. Die elke dag voor de debatten een goede mop tapt.quote:Op donderdag 23 november 2023 05:56 schreef HyperViper het volgende:
Wtf. Dit wordt een interessante tijd als ze een coalitie kunnen vormen.
In hoeverre alle kapotbezuinigde cultuur e.d. in een later stadium weer terug komt, weet je niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:
Ik als Groenlinks/Pvda kiezer hoop op een (extreem) rechts kabinet.
Laat het land maar naar de kloten gaan. Hoezee🥳🥳🥳
Ik acht de kans wel groot dat deze coalitie gaat lukken.quote:Op donderdag 23 november 2023 05:54 schreef KoningWouter het volgende:
Zo zeg. Gisteren voor de uitslag naar bed gegaan omdat ik dacht: "Het zal wel weer VVD worden"
Dan is dit even lekker wakker worden zeg.
Hopelijk gaat het PVV/VVD/NSC/BBB worden.
Met dank aan 12 jaar wanbeleid door Rutte. Rutte bedankt. We kunnen weer vooruit.
Heeft links ook zo vol vuur de joden verdedigd na 7 oktober? Nou, nee. Mensen waren helemaal klaar met al die demonstraties, pro-Hamas tv en antisemitisme. Al die laffe bestuurders die weigerden een vlag op te hangen..etc.quote:De lijsttrekker van ‘verenigd links’ speecht vol vuur – zo zagen de kiezers hem in de campagne niet. ,,Wij laten in Nederland niemand los. Als je in de komende dagen in de buurt, op school of op het werk mensen tegenkomt die zich afvragen of ze hier nog wel horen, dan zeg je heel duidelijk: ja.”
Als je verder kijkt dan je anti-Wilders-bril lang is dan zie je dat hij best een sociaal programma heeft. Het is een zegen dat de VVD eindelijk eens verliest. Laten we Geert maar de kans geven, beroerder dan hoe het land er op veel terreinen voorstaat kan het niet worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In hoeverre alle kapotbezuinigde cultuur e.d. in een later stadium weer terug komt, weet je niet.
Het draagvlak voor cultuur-die-weinig-oplevert is hier sowieso beperkt.
En wegbezuinigde buslijnen komen ook niet zomaar terug.
Typisch weer ditquote:Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:
Ik als Groenlinks/Pvda kiezer hoop nu op een (extreem) rechts kabinet.
VVD komt dus toch weer in de regering, ondanks een mega verlies.quote:Op donderdag 23 november 2023 05:54 schreef KoningWouter het volgende:
Zo zeg. Gisteren voor de uitslag naar bed gegaan omdat ik dacht: "Het zal wel weer VVD worden"
Dan is dit even lekker wakker worden zeg.
Hopelijk gaat het PVV/VVD/NSC/BBB worden.
Met dank aan 12 jaar wanbeleid door Rutte. Rutte bedankt. We kunnen weer vooruit.
Politiek geweld komt toch altijd van links?quote:
Heb ik al lang gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je verder kijkt dan je anti-Wilders-bril lang is dan zie je dat hij best een sociaal programma heeft.
Is toch enkel opvulling voor Geert.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:24 schreef Newone82 het volgende:
Worden boeiende tijden. Bij VI bleken heel wat lui bij PVV geen enkele politieke ervaring te hebben die nu de kamer in gaan. Van callcenter medewerkers tot beveiligers.
LPF toestanden😜😭
Het land was al naar de kloten.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:
Ik als Groenlinks/Pvda kiezer hoop nu op een (extreem) rechts kabinet.
Als je de VVD niks vond, maak je borst dan maar nat.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:07 schreef Cupfighter het volgende:
Wat heeft de huidige coalitie een klap gekregen zeg, zelfs de VVD gelukkig
Op naar Wilders 1
Overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:05 schreef asco het volgende:
[..]
Het land was al naar de kloten.
Het wordt nu echter steeds zichtbaarder.
De foute keuzes zijn al vér voor Balkenende gemaakt.
En nee, Wilders gaat ook niks oplossen, niemand gaat nog wat oplossen in dit polderland.
Het is alleen maar te hopen dat er aan de linkerkant niet een hele horde Volkerts opstaat want het schuim staat ze allemaal op de bek.
Rutte loste ook twaalf jaar lang niks op met z'n vasthouden aan vleugellam makende verdragen en symboolpolitiek., De toeslagenaffaire, Groningen, Ter Apel, het bleef allemaal liggen. Dus vertel mij dan eens wat er op z'n minst het verschil is?quote:Op donderdag 23 november 2023 07:05 schreef asco het volgende:
[..]
Het land was al naar de kloten.
Het wordt nu echter steeds zichtbaarder.
De foute keuzes zijn al vér voor Balkenende gemaakt.
En nee, Wilders gaat ook niks oplossen, niemand gaat nog wat oplossen in dit polderland.
Het is alleen maar te hopen dat er aan de linkerkant niet een hele horde Volkerts opstaat want het schuim staat ze allemaal op de bek.
Je wilt dus meer politieke bemoeienis in de samenleving.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:54 schreef Spraypaint het volgende:
Wat ook wel een frisse start zou zijn is om het Sinterklaasjournaal even te instrueren weer gitzwarte Pieten te gaan hanteren, anders krijgen de programmamakers a la Omtzigt een functie elders.
En de landelijke intocht idem.
Het begon sowieso wel een erg roomblank feest te worden met al die blanke Pieten. Mijn Surinaamse buurman die vroeger graag voor Piet speelde mag dat niet meer doen in mijn woonplaats. Over racisme gesproken.
Zei de schipper van de veerpontquote:
Dat lijkt me wel wat voor Dion Grausquote:Op donderdag 23 november 2023 05:58 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik hoop dat we een minister van de grapjes krijgen. Die elke dag voor de debatten een goede mop tapt.
Kap nou eens met die act vent.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
Ik mij enorme zorgen om de steun voor Oekraïne![]()
![]()
Vraag het ze en laat het ons weten.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:27 schreef Starhopper het volgende:
Krijgen we nu ook een minister voor russische zaken?
Met de tijd die je hier spendeert kun je ze ook prima zelf een handje helpen.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Geen afgedankte F16s meer voor Oekraïne. Die hebben we binnenkort zelf nodig.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Waarvoor?quote:Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geen afgedankte F16s meer voor Oekraïne. Die hebben we binnenkort zelf nodig.
Fijne warme groet ook van Kim en de Orange Man.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Warme woorden en felicitaties van LePen, DeWinter en Orban.
Fijn volk die matties van Geert.
De ratten in het Kremlin zullen zich ook wel in de handjes wrijven.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
PVV doet economisch heel veel meestemmen met de VVD voor een linkse partij. Hint: ze zijn dat niet.quote:
Het komt voor 90% van de gevallen van links inderdaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Politiek geweld komt toch altijd van links?
Et zijn verschillende voorbeelden gegeven waarbij dat van rechts kwam.
Georgia Meloni niet?quote:Op donderdag 23 november 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Vooral gezien ie geweld zo grappig vindt.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Met de tijd die je hier spendeert kun je ze ook prima zelf een handje helpen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 07:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De ratten in het Kremlin zullen zich ook wel in de handjes wrijven.
Alle gure apen blij.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Fijne warme groet ook van Kim en de Orange Man.
Oh jah dat was jij die die aanslag van Baudet zo grappig vond.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Ik vind deze redenatie een beetje onzin, ze hebben een verlies ja, maar wel een achterban van 24 zetels. Het gaat uiteindelijk om de coalitie.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
VVD komt dus toch weer in de regering, ondanks een mega verlies.
Dan zal PVV nog groter worden waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:44 schreef NgInE het volgende:
Ik voorspel nieuwe verkiezingen op de redelijk korte termijn.
Waarom zouden mensen dan ineens anders gaan stemmen?quote:Op donderdag 23 november 2023 07:44 schreef NgInE het volgende:
Ik voorspel nieuwe verkiezingen op de redelijk korte termijn.
Waarom niet... gebeurd nu toch ook? Moet uiteraard wel iets van tijd tussen zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen dan ineens anders gaan stemmen?
Te veel getwijfeld.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Als die verkiezingen een paar maanden eerder waren gehouden, waren die Boeren aan de macht. Daarna was het Ontzigt voor een paar weekjes. Te vroeg gepiekt.
Als je je dat zo enorm aantrekt dat je niet eens met een realistisch beeld naar je eigen land kunt kijken dan maak ik me ernstig zorgen om jou.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Deugen doe je alleen van een afstand, natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Met de tijd die je hier spendeert kun je ze ook prima zelf een handje helpen.
Daar is wel dik 12 jaar VVD-beleid aan vooraf gegaan met zelfs gedoogsteun van de PVV zelf wat betreft VVD en CDA.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom niet... gebeurd nu toch ook? Moet uiteraard wel iets van tijd tussen zitten.
Paar maanden geleden stemde men massaal BBB. Paar jaar daarvoor massaal FVD. Een groot deel van het electoraat waait mee met de populist die op dat moment het meest hard schreeuwt.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dan zal PVV nog groter worden waarschijnlijk.
Niet voor niets dat men massaal op PVV stemt, daar moet iets mee.
Het was vooraf al duidelijk dat de VVD in ieder kabinet zou gaan zitten, tenzij geen hond meer op de VVD zou stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen hebben feitelijk gewoon weer voor VVD beleid gestemd. Althans, dat is wat ze gaan krijgen. Er gaat helemaal niets veranderen. Hooguit migratie wat strenger, maar de rest blijft hetzelfde.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat is een van de dealbreakers van zowel de NSC als VVD.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
![]()
En welke andere optie is er dan? Zowel VVD als NSC zijn nodig in een rechts en een linkse coalitie. Anders geen meerderheid. Samen hebben ze 44 zetels.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik vind deze redenatie een beetje onzin, ze hebben een verlies ja, maar wel een achterban van 24 zetels. Het gaat uiteindelijk om de coalitie.
Of het beste campagne voert. BBB niet gezien. FVD zat vol potentie totdat ze knettergek werden.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Paar maanden geleden stemde men massaal BBB. Paar jaar daarvoor massaal FVD. Een groot deel van het electoraat waait mee met de populist die op dat moment het meest hard schreeuwt.
Heb je nog maar 30 zetels eerste kamer.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:14 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En welke andere optie is er dan? Zowel VVD als NSC zijn nodig in een rechts en een linkse coalitie. Anders geen meerderheid. Samen hebben ze 44 zetels.
Of;
PVV, VVD, NSC + BBB (1e kamer)
Anders: herverkiezingen
Feitelijk veranderd er niet veel. PVV die duidelijk gematigder / zwijgender is over hun extremere standpunten zoals nexit / gulden terug. De PVV had 17 zetels in 2021 maar heeft de rechtse kiezer van de FVD (-5), JA21 (-3) en Waarschijnlijk SP (-5) en de rest komt dus bij CDA en VVD weg. Dus wilders heeft altijd een potentieel van 25 zetels op rechts.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen hebben feitelijk gewoon weer voor VVD beleid gestemd. Althans, dat is wat ze gaan krijgen. Er gaat helemaal niets veranderen. Hooguit migratie wat strenger, maar de rest blijft hetzelfde.
Niet waar lijkt me. Geert wil helemaal niks aan het klimaat doen. Met de VVD als grootste zijn er subsidies als de SDE opgezet waar miljarden naar toe gingen (en terecht wat mij betreft).quote:Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is wel een serieus probleem ja. Dan moeten ze in de EK toch steun zoeken bij SGP+FVD+JA21 (of bij het CDA) op de meeste punten. Dat zorgt voor nog meer afgezwakt beleid, of voor extra nare punten waar ik me van kan voorstellen dat het VVD daar niet altijd zin in heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb je nog maar 30 zetels eerste kamer.
Maar wat gaat Geert daar precies aan doen vraag ik me af?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:31 schreef Alloch87 het volgende:
Hopelijk is men in Den Haag wakker geworden... Nederland is de Islamisering zat. Het is klaar nu.
Niet de grondwet aanpassen heb ik begrepen. Dan wordt het lastig veel te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar wat gaat Geert daar precies aan doen vraag ik me af?
Ook dat en het feit dat Wilders keer op keer in de kamer aangevallen is vanwege zijn standpunten over de islam maar diezelfde partijen hoor je amper tot niet over de explosie van antisemitisme in Nederland n.a.v. het gedoe in Israël.quote:Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef Homey het volgende:
[..]
.
- Israël. Wilders is de enigste die pal achter Israël staat en het virulente antisemitisme van moslims in Nederland benoemt. Zie al die Hamas optochten in de straten met allesbehalve een Nederlandse vlag. Komt nogal intimiderend over. Snap dat mensen uit schrik op de PVV stemmen.
Deze mensen willen gewoon wat meer nationalisme, als antwoord op 40 jaar verregaande globalisering van de VVD/PvdA/D66.
Klopt, maar velen reageren dat we na alle ellende nu eindelijk van de VVD af zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ik vind deze redenatie een beetje onzin, ze hebben een verlies ja, maar wel een achterban van 24 zetels. Het gaat uiteindelijk om de coalitie.
Waarvan ik denk dat dat een act is om wappienederland weer te laten stemmen, je gaat mij niet vertellen dat ze daar al die gekte zelf geloven hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:24 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Of het beste campagne voert. BBB niet gezien. FVD zat vol potentie totdat ze knettergek werden.
Niet veel, mogelijk dat er in navolging van Duitsland harder opgetreden wordt tegen het verheerlijken van terrorisme, bv tijdens demonstraties.Ik vermoed dat hij daarin wel de steun van 'de handhaving' heeft., maar ben razend benieuwd hoe dat onze burgemeesters daar dan mee omgaan (zeker die van de grote steden).quote:Op donderdag 23 november 2023 08:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar wat gaat Geert daar precies aan doen vraag ik me af?
Sterker nog, ik had vannacht in NWS een discussie met mensen die meenden dat Yesilgoz de meest logische/waarschijnlijke premier zou zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
VVD komt dus toch weer in de regering, ondanks een mega verlies.
Dat verwacht ik dan weer niet. Verwacht echt dat Wilders dat zelf wil doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sterker nog, ik had vannacht in NWS een discussie met mensen die meenden dat Yesilgoz de meest logische/waarschijnlijke premier zou zijn.
Ik heb anders nog nooit zoveel links beleid gezien voor een "rechts kabinet".... als het maar in hun eigen voordeel is. PVV is trouwens ook niet echt rechts te noemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:42 schreef Bot13 het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom "Als links maar niet de grootste wordt" een valide standpunt is? Dit land is toch de afgelopen 20 jaar grotendeels rechts bestuurd en er is genoeg te zeiken geweest over beleid?
Dit vrees ik inderdaad, er wordt geen fuck opgelost maar het wordt uiteindelijk vast alsnog gebracht zodanig dat het aan links ligtquote:Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat verwacht ik dan weer niet. Verwacht echt dat Wilders dat zelf wil doen.
Maar verwacht zelf wel dat we gewoon weer VVD-beleid krijgen in een nieuw jasje.
Kan hij wel willen, maar ik denk dat NSC en VVD daar niet in mee gaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar verwacht zelf wel dat we gewoon weer VVD-beleid krijgen in een nieuw jasje.
Waarom zouden zij daar niet in meegaan? Die logica ontgaat mij.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Kan hij wel willen, maar ik denk dat NSC en VVD daar niet in mee gaan.
Dus Yesligoz of Omtzigt als premier.
Dat heeft Y. toch letterlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom zouden zij daar niet in meegaan? Die logica ontgaat mij.
Er wordt wel meer gezegd en beloofd in verkiezingscampagnes. De politieke realiteit maakt dergelijke uitspraken vaak zo vloeibaar als water.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat heeft Y. toch letterlijk gezegd.
Da's waar, maar dat is was wel heel erg stellig.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er wordt wel meer gezegd en beloofd in verkiezingscampagnes. De politieke realiteit maakt dergelijke uitspraken vaak zo vloeibaar als water.
Wilders premier, Yesligoz functie elders.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Kan hij wel willen, maar ik denk dat NSC en VVD daar niet in mee gaan.
Dus Yesligoz of Omtzigt als premier.
Hoezo nooit zoveel links beleid? Enorme verschillen tussen arm en rijk, ellende in de jeugdzorg, Jan Modaal die geen huis meer kan kopen. Hoezo is dat links in hemelsnaam?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb anders nog nooit zoveel links beleid gezien voor een "rechts kabinet".... als het maar in hun eigen voordeel is. PVV is trouwens ook niet echt rechts te noemen.
'Kleurlingen' (raar woord trouwens) die het moeilijk gaan krijgen, waarom? De bedoeling is voornamelijk om migratie te stoppen en meer controle te krijgen over de fundamentalistische Islam.quote:
De oppositie heeft gewoon invloed, dus Links kan het beleid beïnvloeden. Om maar niet te spreken over lokaal niveau. Een stad als Amsterdam is een befaamd radicaal Links bolwerk.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit vrees ik inderdaad, er wordt geen fuck opgelost maar het wordt uiteindelijk vast alsnog gebracht zodanig dat het aan links ligt
Dat zou wel hilarisch zijn, een PVV-gedomineerd kabinet onder een Turkse premier.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef -XOR- het volgende:
Sterker nog, ik had vannacht in NWS een discussie met mensen die meenden dat Yesilgoz de meest logische/waarschijnlijke premier zou zijn.
Die zijn er genoeg hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat hem eens met bronnen en cijfers komen voor die bewering.
Allang blij dat Timmermans niet gewonnen heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Die zijn er genoeg hoor.
Daarbij, waarom altijd die zelfverzonnen feit dat als je op de PVV stemt, ook meteen tegen buitenlanders bent?
Mss hebben nu wel meer mensen met migratieachtergrond op de PVV gestemt ná zijn gematigde toon.
Ze is Nederlands hoor. Daarbij ook nog van Koerdische afkomst.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat zou wel hilarisch zijn, een PVV-gedomineerd kabinet onder een Turkse premier.
Denk dat ook veel mensen daarom op de PVV hebben gestemt. Ik heb dat ook laten meegaan in mijn stem.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Allang blij dat Timmermans niet gewonnen heeft.
Wat een verschrikkelijk figuur is dat zeg. Pompeuze, arrogante salonsocialist. Heeft helemaal niets te maken met de kernwaarden van de PvdA.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren niet het idee dat ze in die hoek aan zelfreflectie deden. Het was de schuld van van allesquote:Op donderdag 23 november 2023 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dilan is Nederlandse.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat zou wel hilarisch zijn, een PVV-gedomineerd kabinet onder een Turkse premier.
D66 moet een zetel inleveren en krijgt er 9 in plaats van 10, dat is na de vergoeilijking gisteravond dat men in ieder geval in de double digits bleef best pijnlijk.quote:D66 verliest in alle gemeenten
D66 heeft in alle gemeenten waarvan de uitslag bekend is terrein verloren, meldt de ANP-verkiezingsdienst. In geen enkele gemeente wist de partij te winnen of gelijk te blijven met de vorige verkiezingen.
In Utrecht ging de partij het hardst onderuit. Twee jaar geleden stemde nog 25,9 procent van de stemgerechtigden op D66, gisteren daalde dat naar 11,5 procent.
En dan weer verbaasd zijn als bij de volgende verkiezingen rechts nog meer stemmen pakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren niet het idee dat ze in die hoek aan zelfreflectie deden. Het was de schuld van van alles
Nee, hij opende de deur al meteen voor alle vluchtelingen in de wereldquote:Op donderdag 23 november 2023 09:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren niet het idee dat ze in die hoek aan zelfreflectie deden. Het was de schuld van van alles
Ongeloofwaardig ook, ik ben er wel van overtuigd dat die vent het vooral om de macht ging in plaats van de boodschap. Denk ook wel dat hij zo weer verdwenen is als hij in de oppositiie moet.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk figuur is dat zeg. Pompeuze, arrogante salonsocialist. Heeft helemaal niets te maken met de kernwaarden van de PvdA.
Simpele oplossingen voor complexe problemen trekt vaak simpel volk aan en daarvan zijn er nogal wat in de wereld.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Paar maanden geleden stemde men massaal BBB. Paar jaar daarvoor massaal FVD. Een groot deel van het electoraat waait mee met de populist die op dat moment het meest hard schreeuwt.
Dat denk ik ook wel. Dan erbij verwacht ik dat die fusie tussen GL en PvdA vroeg of laat gaat klappen.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ongeloofwaardig ook, ik ben er wel van overtuigd dat die vent het vooral om de macht ging in plaats van de boodschap. Denk ook wel dat hij zo weer verdwenen is als hij in de oppositiie moet.
Dat was mij vanaf het begin al wel duidelijk, anders was hij nooit vanuit zijn riante fauteuil in Brussel gekomen om dit klusje op te pakken.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ongeloofwaardig ook, ik ben er wel van overtuigd dat die vent het vooral om de macht ging in plaats van de boodschap. Denk ook wel dat hij zo weer verdwenen is als hij in de oppositiie moet.
En de prijzen x3.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:03 schreef Peligrosso het volgende:
Ons salaris straks weer x 2,2, nice.
Weer lekker praten in joeten, geeltjes en meijers.
waarom zij een Functie Elders? Is toch gewoon een rechtse politicus?quote:Op donderdag 23 november 2023 09:30 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Wilders premier, Yesligoz functie elders.
Nee, links is de schuld van alles.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:42 schreef Bot13 het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom "Als links maar niet de grootste wordt" een valide standpunt is? Dit land is toch de afgelopen 20 jaar grotendeels rechts bestuurd en er is genoeg te zeiken geweest over beleid?
Zij zei toch dat ze niet onder premier Wilders wilde acteren?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom zij een Functie Elders? Is toch gewoon een rechtse politicus?
De reden dat Jan Modaal geen huis kan kopen is dat er 100k mensen bijkomen per jaar... juist door immigratie en asielzoekers (grensen open = links). Combineer dat met absurde stikstof regels in de bouw (wederom linkse klimaat ellende). Verschillen arm rijk vallen wel mee, zijn er altijd geweest. Ja de extreem rijken worden alsmaar rijker, maar dat heeft niks met links, rechts, kapitalisme of socialisme te maken, dat gebeurt in ieder land. Het verschil in netto inkomen tussen bijstand, 1x modaal en 2x modaal is in NL bizar laag (wederom links beleid). Zelfs de vennootschapsbelasting gooien ze weer omhoog van 15% naar 19%... dat heeft allemaal niets met het rechtse VVD te maken. En de ellende in jeugdzorg, daar moet je de oorzaak van aanpakken. Natuurlijk zijn jongeren de weg kwijt als je 100 genders hebt en op je 8e verjaardag al hoort dat je jezelf mag ombouwen. Nog los van hun toekomstperspectief en de schade van lockdowns tijdens corona. Driemaal raden of dat links of rechts beleid is...quote:Op donderdag 23 november 2023 09:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo nooit zoveel links beleid? Enorme verschillen tussen arm en rijk, ellende in de jeugdzorg, Jan Modaal die geen huis meer kan kopen. Hoezo is dat links in hemelsnaam?
Nog nooit zoveel onzin gelezenquote:Op donderdag 23 november 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De reden dat Jan Modaal geen huis kan kopen is dat er 100k mensen bijkomen per jaar... juist door immigratie en asielzoekers (grensen open = links). Combineer dat met absurde stikstof regels in de bouw (wederom linkse klimaat ellende). Verschillen arm rijk vallen wel mee, zijn er altijd geweest. Ja de extreem rijken worden alsmaar rijker, maar dat heeft niks met links, rechts, kapitalisme of socialisme te maken, dat gebeurt in ieder land. Het verschil in netto inkomen tussen bijstand, 1x modaal en 2x modaal is in NL bizar laag (wederom links beleid). Zelfs de vennootschapsbelasting gooien ze weer omhoog van 15% naar 19%... dat heeft allemaal niets met het rechtse VVD te maken. En de ellende in jeugdzorg, daar moet je de oorzaak van aanpakken. Natuurlijk zijn jongeren de weg kwijt als je 100 genders hebt en op je 8e verjaardag al hoort dat je jezelf mag ombouwen. Nog los van hun toekomstperspectief en de schade van lockdowns tijdens corona. Driemaal raden of dat links of rechts beleid is...
Dat klopt, van de PvdA naar GroenLinks, toen weer D66 en nu weer de PvdA/GL combo, mensen uit dat kamp blijven de populisten maar volgen die op dat moment het hardste krijst over het zogenaamde rechtste gevaar terwijl hun aanhang marcheert door de straten terwijl ze op Jodenjacht zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat was toch om te hopen dat Mensen voor haar zouden gaan ipv wilders. Maar zij heeft zelf de deur opengezet.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:00 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Zij zei toch dat ze niet onder premier Wilders wilde acteren?
Daarom SP die snapt wel dat niet alles draait om vegan enzo.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Mijn voorspelling voor de toekomst.
Hele lange formatie waarin Wilders niet mee gaat doen aan een kabinet, of heel veel water bij de wijn moet doen.
Om bovenstaande reden zal er qua migratie niet gek veel veranderen.
Mensen die uit teleurstelling in de politiek op de PVV hebben gestemd zullen nog verder teleurgesteld worden.
Ons imago van een stabiel land krijgt een klap. We gaan daarom meer betalen voor leningen en minder aantrekkelijk worden voor de ASML's van de wereld. Dit gaat wederom geld kosten.
Het sociale vangnet gaat verder uitgekleed worden, maar je belastingen zullen niet dalen. Voortzetting van VVD beleid dus.
Wantrouwen en spionage door de overheid gaat meer meer meer worden.
Links zal ondanks al die ellende nog marginaler worden, omdat ze vastzitten een progressieve doodspiraal. Veel mensen zien links als totale mafketels. Bij deze verkiezingen stond er bijvoorbeeld een "vegan dinosaurus" op de kieslijst. Je kan geen woning krijgen en bent afhankelijk van de voedselbank, maar linker partijen zijn vooral bezig met oppervlakkig deugen voor kleine minderheden van minderheden. Alsof die mensen geen woning nodig hebben.
Ik zie de komende 10 jaar somber in. Het gaat een tijd van verval worden.
dacht dat de wappie covid, nu wel uit de kamer gestemd is, door Verhaga eruit, en FvD gehalveerd.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De reden dat Jan Modaal geen huis kan kopen is dat er 100k mensen bijkomen per jaar... juist door immigratie en asielzoekers (grensen open = links). Combineer dat met absurde stikstof regels in de bouw (wederom linkse klimaat ellende). Verschillen arm rijk vallen wel mee, zijn er altijd geweest. Ja de extreem rijken worden alsmaar rijker, maar dat heeft niks met links, rechts, kapitalisme of socialisme te maken, dat gebeurt in ieder land. Het verschil in netto inkomen tussen bijstand, 1x modaal en 2x modaal is in NL bizar laag (wederom links beleid). Zelfs de vennootschapsbelasting gooien ze weer omhoog van 15% naar 19%... dat heeft allemaal niets met het rechtse VVD te maken. En de ellende in jeugdzorg, daar moet je de oorzaak van aanpakken. Natuurlijk zijn jongeren de weg kwijt als je 100 genders hebt en op je 8e verjaardag al hoort dat je jezelf mag ombouwen. Nog los van hun toekomstperspectief en de schade van lockdowns tijdens corona. Driemaal raden of dat links of rechts beleid is...
Maar dat was een kabinet met Timmermans, PvDD ook, puur ideologisch populisme en verliest ook realiteit soms en ik ben voor maatregelen en energie transitie (grootvoorstander) maar timmermans en co zijn ook te idealistisch.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:03 schreef bianconeri het volgende:
Nederland gaat nu juist van 10 vette jaren naar 10 magere jaren.
De Nederlandse gekkies gaan nu juist inzien dat het in Nederland gewoon heel goed ging en dat we gewoon eens tevreden moeten zijn.
Al dat populistische gedoe en stemmen zorgt er alleen maar voor dat een land kapot gaat.
Zulke partijen weten niet hoe het werkt en bestaan alleen maar als anti-partijen.
Waar heb je het over? Je denkt dat de jeugd geen schade heeft opgelopen door covid, wat nu terug te zien is in de drukte bij jeugdzorg en ggz? Mijn reactie ging over dat dat door rechts VVD beleid zou komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dacht dat de wappie covid, nu wel uit de kamer gestemd is, door Verhaga eruit, en FvD gehalveerd.
Want wilders was toch gewoon pro vaccine, redelijk voor de lockdowns, wil kritisch ging met mondkapjes op, hield zich redelijk aan richtlijnen etc, en liet toen toch vooral een sociale kant zien en veel minder geschreeuw?
WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!!quote:Op donderdag 23 november 2023 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Genieten jullie ook zo van de zuurlinkse oprispingen op X?
Ook na de verkiezingen blijven feiten belangrijk, helemaal met deze uitslag.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 18 november 2023 08:02 schreef FYazz het volgende:
[..]
21 jaar aan rechts conservatieve kabinetten.
CDA, VVD, LPF
CDA, VVD, D66
CDA, VVD
CDA, PvdA, CU
VVD, CDA (gedoogsteun PVV)
VVD, PvdA
VVD, CDA, D66, CU
VVD, D66, CDA, CU
Maar het is natuurlijk de linkse PvdA die maar 2 van de 8 keer heeft mogen mee regeren die verantwoordelijk is voor alle problemen.
of wilders moet gewoon water bij de wijn doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:16 schreef Poepz0r het volgende:
Zou mij niet verbazen als Yesilgoz enkel in de coalitie wil met pvv als zij MP mag worden en zo niet ze de boel laat klappen. Die vrouw is zo geil op het pluche en de macht
Die lui moeten eens aan zelfreflectie doen en zich afvragen waarom Wilders zoveel stemmen pakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zure man op radio1quote:Op donderdag 23 november 2023 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Jemig, hier staat zoveel bagger, dat ik niet eens weet waar te beginnen...quote:Op donderdag 23 november 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jeetje. Ik weet niet waar ik moet beginnen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Na al die jaren weten ze nog steeds niet om te gaan met wilders en consorten.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:26 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jemig, hier staat zoveel bagger, dat ik niet eens weet waar te beginnen...
Rechts, we hebben al 21 jaar rechts beleidquote:Op donderdag 23 november 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is genieten inderdaad. Huilend en schuimbekkend zal men gisteren naar de uitslag hebben gekeken van de exitpolls. Het hilarische is ook dat veel van deze mensen nul zelfreflectie hebben en dus in plaats van zich af te vragen of het misschien aan hun gedachtegoed ligt, zullen vele nóg meer overtuigd geraken van hun eigen maffe wereldbeeld en de medeburgers die daar anders over denken meteen wegzetten als 'dom' of 'racist'.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is wel duidelijk dat als je niet denkt zoals Rob J. dat Rob J. je niet in het land wil hebben, hij is wel beetje hetzelfde als waar hij Wilders van beschuldigt.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die lui moeten eens aan zelfreflectie doen en zich afvragen waarom Wilders zoveel stemmen pakt.
En nee, ik heb helemaal niet op de PVV gestemd. Nog nooit gedaan.
Gewoon even een tijdje minimumloon verdienen, flatje in overvecht nemen en je dochters daar de straat op sturen. Dan begrijp je het zoquote:Op donderdag 23 november 2023 10:30 schreef Multatilu het volgende:
Laat ik beginnen te zeggen dat ik het blijkbaar te goed heb om te begrijpen waarom mensen PVV stemmen.
Economisch en sociaal wellicht te rechts, cultureel niet rechts genoeg. Dat is ook de reden dat velen PVV hebben gestemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Rechts, we hebben al 21 jaar rechts beleid
Verschillen tussen rijk en arm, een jeugdzorg die het niet aankan, heeft niks met rechts te maken? Jawel, dat heeft het wel.
Een lach die eindigt in een snik?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jeetje. Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Ik wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die lui moeten eens aan zelfreflectie doen en zich afvragen waarom Wilders zoveel stemmen pakt.
En nee, ik heb helemaal niet op de PVV gestemd. Nog nooit gedaan.
Heerlijke radio en tv vandaag. Ik verheug me al op een avondje npo.quote:
Ja prachtig is dat. Het gaat er gewoon niet in dat mensen het gewoon niet met hun standpunten eens zijn en een andere richting willen. Ze denken echt dat 1 op de 4 stemmers misleid, dom, fascist en/of racist is. Mensen zijn die linkse onzin gewoon beu, maar dat snappen ze niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is genieten inderdaad. Huilend en schuimbekkend zal men gisteren naar de uitslag hebben gekeken van de exitpolls. Het hilarische is ook dat veel van deze mensen nul zelfreflectie hebben en dus in plaats van zich af te vragen of het misschien aan hun gedachtegoed ligt, zullen vele nóg meer overtuigd geraken van hun eigen maffe wereldbeeld en de medeburgers die daar anders over denken meteen wegzetten als 'dom' of 'racist'.
Ik ben ook niet blij met deze uitslag. Het is wat het is. Laat PVV het proberen coalitie te vormen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Heerlijke radio en tv vandaag. Ik verheug me al op een avondje npo.
Jetten: 'het ligt niet aan ons!'quote:Op donderdag 23 november 2023 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is genieten inderdaad. Huilend en schuimbekkend zal men gisteren naar de uitslag hebben gekeken van de exitpolls. Het hilarische is ook dat veel van deze mensen nul zelfreflectie hebben en dus in plaats van zich af te vragen of het misschien aan hun gedachtegoed ligt, zullen vele nóg meer overtuigd geraken van hun eigen maffe wereldbeeld en de medeburgers die daar anders over denken meteen wegzetten als 'dom' of 'racist'.
Niet, klinkt wel een beetje als de gemiddelde fokker. En dan over een paar jaar janken om je lage loon, haha.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Gewoon even een tijdje minimumloon verdienen, flatje in overvecht nemen en je dochters daar de straat op sturen. Dan begrijp je het zo
Dat is het eerste waar links aan denkt. 'Wie zijn toch al die mensen?'.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben ook niet blij met deze uitslag. Het is wat het is. Laat PVV het proberen coalitie te vormen.
Er is helemaal geen reden om zuur om te doen en de kiezers op PVV als dom rechts weg te zetten
De nieuwe culturen om je heen schijnt juist een verrijking te zijn. Ahmed en Fatih die voor je huis dagelijks met een groepje komen 'hangen' en je dochters uitschelden en Rachid en Youssef die s'nachts even een portiek komt opblazen vanwege een conflict binnen de drugswereld. Fantastisch gewoon.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Gewoon even een tijdje minimumloon verdienen, flatje in overvecht nemen en je dochters daar de straat op sturen. Dan begrijp je het zo
Jij past inderdaad beter in Amsterdam.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het ergens niet heel verbazend dat in Rotterdam de PVV dik gewonnen heeft: 22 procent. Maar het verschil met Amsterdam is wel heel groot, daar heeft de PVV slechts 8 procent, PVV is daar pas de 4e partij na GL/PvdA, VVD en D66. Ik zeg het niet snel als echte Rotterdammert maar ik zou bijna overwegen om naar Amsterdam te verhuizen. Ik woon (vrijwillig en bewust natuurlijk) in een van de meest multiculturele wijken van de stad maar ik ben wel beetje bezorgd om wat deze flinke egoboost bij de PVV stemmers hier gaat veroorzaken.
Fokkers verdienen naar eigen zeggen toch allemaal minstens 3x modaal, rijden allemaal een EV en hebben een penis van 30 centimeter.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet, klinkt wel een beetje als de gemiddelde fokker. En dan over een paar jaar janken om je lage loon, haha.
De kiezers niet. De PVV kun je prima als dom rechts wegzetten. En ik snap best dat veel mensen zuur zijn aangezien de PVV een hoop mensen domweg wegcijfert.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben ook niet blij met deze uitslag. Het is wat het is. Laat PVV het proberen coalitie te vormen.
Er is helemaal geen reden om zuur om te doen en de kiezers op PVV als dom rechts weg te zetten
Ik vind het juist wel heerlijk symbolisch die uitslag voor Rotterdam. De eerste stad in NL waar de blanke NL'ers in de minderheid waren gekomen, heeft pvv nu dik gewonnen. NL is de islamisering en alle daarbij behorende effecten gewoon zat. Klaar mee.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het ergens niet heel verbazend dat in Rotterdam de PVV dik gewonnen heeft: 22 procent. Maar het verschil met Amsterdam is wel heel groot, daar heeft de PVV slechts 8 procent, PVV is daar pas de 4e partij na GL/PvdA, VVD en D66. Ik zeg het niet snel als echte Rotterdammert maar ik zou bijna overwegen om naar Amsterdam te verhuizen. Ik woon (vrijwillig en bewust natuurlijk) in een van de meest multiculturele wijken van de stad maar ik ben wel beetje bezorgd om wat deze flinke egoboost bij de PVV stemmers hier gaat veroorzaken.
Waar wonen al deze Fokkers die dit dagelijks meemaken 😀quote:Op donderdag 23 november 2023 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De nieuwe culturen om je heen schijnt juist een verrijking te zijn. Ahmed en Fatih die voor je huis dagelijks met een groepje komen 'hangen' en je dochters uitschelden en Rachid en Youssef die s'nachts even een portiek komt opblazen vanwege een conflict binnen de drugswereld. Fantastisch gewoon.
[..]
Jij past inderdaad beter in Amsterdam.
En hoppa, de ontevreden rechtse stemmer krijgt weer niet waar ze op gehoopt hadden, raken nog meer gefrustreerd en roepen straks na 4 jaar met een nog rechtser kabinet dan de afgelopen 22 jaar dat alles de schuld van links is.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
Die interessant-doenerij of regeren met PVV wel of niet kan.......
Natuurlijk kan dat gewoon. Geert Wilders gaat het niet meer hebben over onrechtstatelijke zaken die hij kon bleren in de oppositie, doet sloten water bij de wijn en hoppa..
Wie wordt er weggecijferd?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De kiezers niet. De PVV kun je prima als dom rechts wegzetten. En ik snap best dat veel mensen zuur zijn aangezien de PVV een hoop mensen domweg wegcijfert.
Gelukkig kan ik 1 checkbox inkleuren, dan ben ik toch echt bovengemiddeldquote:Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Fokkers verdienen naar eigen zeggen toch allemaal minstens 3x modaal, rijden allemaal een EV en hebben een penis van 30 centimeter.
Een fles azijn is er niks bij?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Op radio 1 heerlijke discussies. Het ligt aan iedereen:
De pvv
Wilders
Baudet
De VVD
Huilende mensen op de radio.....
Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen. Gristenen zijn allemaal tegen homo's tot ze er eentje in het gezin hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Genot.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De pvv
Wilders
Baudet
De VVD
Ik niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die wonen 24/7 op Facebook.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waar wonen al deze Fokkers die dit dagelijks meemaken 😀
Het gaat echt in overdrive.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een fles azijn is er niks bij?
De bias tussen hun luisteraars en hun eigen mening hebben ze niet door?
Al jaren een irritante act die nikkonlover.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Oh jah dat was jij die die aanslag van Baudet zo grappig vond.
Karma is a bitch.
...en nee ik heb niet op de PVV gestemd.
Dat is ook niet nodig, zolang er mensen zoals jij bestaan.
Amsterdam heeft dan ook helemaal niks meer met Nederland te maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef Farenji het volgende:
Maar het verschil met Amsterdam is wel heel groot, daar heeft de PVV slechts 8 procent, PVV is daar pas de 4e partij na GL/PvdA, VVD en D66.
Haha, het is ook weer zo ontzettend voorspelbaar. Zoals dus verwacht, nooit komt het op dat het aan het hautaine en belachelijke wereldbeeld van de (centrum)linkse progressief zelf ligt. Wat een totale mafklappers zijn dit toch ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De pvv
Wilders
Baudet
De VVD
Op basis waarvan denk je dit? PVV is ook de grootste geworden in steden zoals Rotterdam en Den Haag.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen.
Dus de twee groepen hier op fok praten een andere richting op.
Als Baudet groot genoeg was geweest, was Wilders klein genoeg gebleven.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De pvv
Wilders
Baudet
De VVD
Precies, en ook genoeg voorbeelden van steden zoals Leeuwarden met een kleine allochtone bevolking waar PVDA-DL en consorten het grootst zijn geworden. Zo bezien kan een gebrek aan ervaring ook pro-migratie in de hand werken.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
Op basis waarvan denk je dit? PVV is ook de grootste geworden in steden zoals Rotterdam en Den Haag.
De conclusies zijn getrokken, ze beschouwen alweer een tenniswedstrijdquote:Op donderdag 23 november 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is ook weer zo ontzettend voorspelbaar. Zoals dus verwacht, nooit komt het op dat het aan het hautaine en belachelijke wereldbeeld van de (centrum)linkse progressief zelf ligt. Wat een totale mafklappers zijn dit toch ook.
Circa 1 op 4 Nederlanders hebben op PVV gestemd. Dit bestaat uit allerlei lagen. Inclusief mensen die zelf ene migratie-achtergrond hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen. Gristenen zijn allemaal tegen homo's tot ze er eentje in het gezin hebben.
Spreek maar voor jezelf, ik woon al ruim tien jaar hier in Rotterdam west, en goed naar mijn zin. Juist door alle culturen die je hier vindt, vooral rond de west kruiskade. Zou liever niet in zo'n saaie blanke wijk of stad willen wonen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel heerlijk symbolisch die uitslag voor Rotterdam. De eerste stad in NL waar de blanke NL'ers in de minderheid waren gekomen, heeft pvv nu dik gewonnen. NL is de islamisering en alle daarbij behorende effecten gewoon zat. Klaar mee.
Pff wat een gebrek aan respect. Het betreft een heus wetenschappelijk verklaringsmodel.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Circa 1 op 4 Nederlanders hebben op PVV gestemd. Dit bestaat uit allerlei lagen. Inclusief mensen die zelf ene migratie-achtergrond hebben.
Maar jij blijft je gewoon stug houden aan je eigen karikatuur die je van de PVV'er hebt gemaakt.
Praktisch alles waar Wilders geen zin in heeft daar moeten we maar mee stoppen.quote:
Kijk, hier spreekt boomerlinks. Weet precies wie de PVV stemmer is en spreekt daar met een enorm dedain over.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen. Gristenen zijn allemaal tegen homo's tot ze er eentje in het gezin hebben.
Ze mogen het uitleggen van mij, ik doe het niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:
Circa 1 op 4 Nederlanders hebben op PVV gestemd. Dit bestaat uit allerlei lagen. Inclusief mensen die zelf ene migratie-achtergrond hebben.
Maar jij blijft je gewoon stug houden aan je eigen karikatuur die je van de PVV'er hebt gemaakt.
Jij bent wat wereldvreemd. Maar dat is geen misdaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ze mogen het uitleggen van mij, ik doe het niet.
Dan,zit ik daar met mijn 28,3 ruim onder '(quote:Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Fokkers verdienen naar eigen zeggen toch allemaal minstens 3x modaal, rijden allemaal een EV en hebben een penis van 30 centimeter.
Precies hierin zit het 'm toch? Diversiteit kan hier alleen bestaan als de blanke er plaats voor maakt, en ik vind het nogal vreemd dat je de reactie op de impliciete eis als extreem e.d. omschrijft - alsof de blanke afwijkt van hoe elk andere bevolkingsgroep het zou beleven.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef Farenji het volgende:
Juist door alle culturen die je hier vindt, vooral rond de west kruiskade. Zou liever niet in zo'n saaie blanke wijk of stad willen wonen.
Wat je veel ziet is dat progressieven het argument maken dat mensen die PVV stemmen 'bang' zijn voor buitenlanders. Maar dit is niet zo, voornamelijk betreft het mensen die zien wat te veel influx aan mensen die de Westerse normen en waarden niet delen kan bewerkstelligen. Een onveilige en onprettige leefomgeving, die niet meer als Nederland voelt. Helemaal voor de oudere generaties zal dit laatste zwaar wegen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies, en ook genoeg voorbeelden van steden zoals Leeuwarden met een kleine allochtone bevolking waar PVDA-DL en consorten het grootst zijn geworden. Zo bezien kan een gebrek aan ervaring ook pro-migratie in de hand werken.
Wat zou er 'saai' zijn aan een blanke wijk? Bijvoorbeeld Oekraïners of Polen voegen niet genoeg culturele diversiteit toe?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Spreek maar voor jezelf, ik woon al ruim tien jaar hier in Rotterdam west, en goed naar mijn zin. Juist door alle culturen die je hier vindt, vooral rond de west kruiskade. Zou liever niet in zo'n saaie blanke wijk of stad willen wonen.
Ik heb hiervoor overigens jaren in de Tarwewijk op zuid gewoond, en daarvoor heel lang in de wijk Lombok in Utrecht. Allemaal super multi culti. Ik zal zeker niet zeggen dat er geen problemen zijn (waar geldt dat wel?) maar dat aanhoudende geklaag over die islamisering en dat het allemaal zo ontzettend onleefbaar is geworden, vind ik wel behoorlijk overtrokken.
Het is een goed punt dat je maakt, maar inmiddels is het niet meer 10% die stemt op de PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kijk, hier spreekt boomerlinks. Weet precies wie de PVV stemmer is en spreekt daar met een enorm dedain over.
Hij zit er alleen compleet naast. Allochtonen stemmen relatief vaker op de pvv dan autochtonen:
[ afbeelding ]
Hoe komt het dat speknek zijn beeld zo ver van de realiteit staat? Omdat speknek is wat hij de pvv stemmer verwijt. Speknek kent allochtonen alleen van het nos journaal en daar zijn ze altijd zielig en links.
Allochtonen zijn niet achterlijk. Deze meneer legt het uit:
[ twitter ]
Gisteren toch ook bij de linkse partijen: het ligt aan de VVD. Rly? Niets te maken met al die progressieve bullshit? Met klimaatplakkers? Met het steunen van terreurgroep Hamas?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De pvv
Wilders
Baudet
De VVD
Ik vond het oprecht zielig voor die meid. En ik kan me er ergens nog wat bij voorstellen ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De pvv
Wilders
Baudet
De VVD
Ja dit gaat vast op voor alle 37 zetels aan stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zal ook de eerste zijn om dat toe te geven, ik zou graag willen dat anderen dat ook toegaven.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent wat wereldvreemd. Maar dat is geen misdaad.
Welke factoren zouden het aannemelijk maken dat de verhouding niet meegegroeid is?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een goed punt dat je maakt, maar inmiddels is het niet meer 10% die stemt op de PVV.
Dan moeten ze dat vooral doen toch, stemmen op onderbuik emotie. En dan straks weer spijt. Gelukkig is het de schuld van iemand anders. Links, de Rabobank, hautaine mensen op fok. Over vier jaar hebben we weer een nieuwe populist die ons gaat redden van de ander.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vond het oprecht zielig voor die meid. En ik kan me er ergens nog wat bij voorstellen ook.
[..]
Ja dit gaat vast op voor alle 37 zetels aan stemmen.
Het is dit soort gejankzak wat mensen juist in de armen van de pvv duwt.
Vertel. Wat begrijp jij niet aan bijvoorbeeld het gegeven dat veel Nederlanders een verandering willen qua immigratie-beleid (strenger)?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zal ook de eerste zijn om dat toe te geven, ik zou graag willen dat anderen dat ook toegaven.
De PVV wordt op allerlei manieren geframed. Mijn broer noemt het een partij die 'op haat is gebouwd' Nou, zo zie ik het niet. En het is in ieder geval geen zelfhaat, waar veel linkse partijen last van hebben. Ik heb zelf geen PVV gestemd (maar Omtzigt) maar ik kan prima leven met de enorme winst van de PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat je veel ziet is dat progressieven het argument maken dat mensen die PVV stemmen 'bang' zijn voor buitenlanders.
Een bovengrens aan het aantal niet westerse allochtonen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Welke factoren zouden het aannemelijk maken dat de verhouding niet meegegroeid is?
Nog een karikatuur.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat vooral doen toch, stemmen op onderbuik emotie. En dan straks weer spijt. Gelukkig is het de schuld van iemand anders. Links, de Rabobank, hautaine mensen op fok. Over vier jaar hebben we weer een nieuwe populist die ons gaat redden van de ander.
Uh?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Een bovengrens aan het aantal niet westerse allochtonen.
1. Open grenzen: de VVD heeft de afgelopen 13 jaar de macht gehad, niet "links". Dit is dus niet de schuld van links.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De reden dat Jan Modaal geen huis kan kopen is dat er 100k mensen bijkomen per jaar... juist door immigratie en asielzoekers (grenzen open = links). Combineer dat met absurde stikstof regels in de bouw (wederom linkse klimaat ellende). Verschillen arm rijk vallen wel mee, zijn er altijd geweest. Ja de extreem rijken worden alsmaar rijker, maar dat heeft niks met links, rechts, kapitalisme of socialisme te maken, dat gebeurt in ieder land. Het verschil in netto inkomen tussen bijstand, 1x modaal en 2x modaal is in NL bizar laag (wederom links beleid). Zelfs de vennootschapsbelasting gooien ze weer omhoog van 15% naar 19%... dat heeft allemaal niets met het rechtse VVD te maken. En de ellende in jeugdzorg, daar moet je de oorzaak van aanpakken. Natuurlijk zijn jongeren de weg kwijt als je 100 genders hebt en op je 8e verjaardag al hoort dat je jezelf mag ombouwen. Nog los van hun toekomstperspectief en de schade van lockdowns tijdens corona. Driemaal raden of dat links of rechts beleid is...
Mag het een generalisatie meer of minder zijn? Allemachtig zeg.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat vooral doen toch, stemmen op onderbuik emotie. En dan straks weer spijt. Gelukkig is het de schuld van iemand anders. Links, de Rabobank, hautaine mensen op fok. Over vier jaar hebben we weer een nieuwe populist die ons gaat redden van de ander.
Ik denk ook dat de formatie heel lastig gaat worden, eigenlijk kan de PVV alleen met VVD en NSC een meerderheid vormen. En de VVD en NSC moeten het Wilders dus gunnen om premier te worden. Aangezien de VVD verloren heeft, NSC liever ook niet met de PVV wil vanwege de grondrechten en men internationaal Wilders als een rechts-extremist ziet, zie ik die gunfactor eigenlijk niet (sterker, ik zie het tegendeel).quote:Op donderdag 23 november 2023 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Mijn voorspelling voor de toekomst.
Hele lange formatie waarin Wilders niet mee gaat doen aan een kabinet, of heel veel water bij de wijn moet doen.
Om bovenstaande reden zal er qua migratie niet gek veel veranderen.
Deels mee eens, ik denk alleen dat er helemaal niet zo veel veranderd kan worden. Nederland zit vast aan allemaal EU en internationale wetgeving/verdragen. In de marge kan er best aan gesleuteld worden, maar er zullen geen extreme veranderingen plaatsvinden.quote:Ons imago van een stabiel land krijgt een klap. We gaan daarom meer betalen voor leningen en minder aantrekkelijk worden voor de ASML's van de wereld. Dit gaat wederom geld kosten.
Het sociale vangnet gaat verder uitgekleed worden, maar je belastingen zullen niet dalen. Voortzetting van VVD beleid dus.
Wantrouwen en spionage door de overheid gaat meer meer meer worden.
Zeker niet, ik vind het wel een marginaal probleem dat opgeblazen wordt om het verschil tussen arm en rijk groter te maken. En ik ben voor hervormingen van de internationale asielregels, maar dat zijn internationale regels, daar ga je nationaal en zeker met een nexit niets mee oplossen, zoals brexit ook laat zien. Het enige wat je daarmee frustreert is je R&D.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel. Wat begrijp jij niet aan bijvoorbeeld het gegeven dat veel Nederlanders een verandering willen qua immigratie-beleid (strenger)?
Jij vindt dat het allemaal reuze gelukt is?
Wat is cultureel rechts? Een frikandel met een Nederlands vlaggetje?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Economisch en sociaal wellicht te rechts, cultureel niet rechts genoeg. Dat is ook de reden dat velen PVV hebben gestemd.
Okay niet de schuld van de Rabobank dan.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mag het een generalisatie meer of minder zijn? Allemachtig zeg.
Bijzondere post dit, je draait het hier namelijk compleet om. Het probleem zijn niet de rationele en realistische mensen die hun ogen durven te openen en te benoemen wat er mis is in Nederland.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Velen, inclusief de PVV, doen dat voor de klimaatproblemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere post dit, je draait het hier namelijk compleet om. Het probleem zijn niet de rationele en realistische mensen die hun ogen durven te openen en te benoemen wat er mis is in Nederland.
Juist de progressief Linkse kant van Nederland stemt op basis van de onderbuik. Op basis van wensdenken, idealisme en de ogen sluiten voor aantoonbare problemen.
Dit zijn bijvoorbeeld ook de mensen die bij bepaalde media werken en het nieuws dan zo samenstellen om 'stigmatisering' te voorkomen. Immers, dat er weer eens een buschauffeur of conducteur in elkaar is geslagen door een paar kansenparels met een migratieachtergrond, dat moet vooral maar niet op de voorpagina komen bij de NOS of NRC.
Een opiniestuk in The Guardian, best wel een progressief links bolwerk volgens mij. Ik vind dat Wilders in de kop meteen al verkeerd wordt weggezet als 'extreem-rechts'. Dit soort valsigheid kennen we wel van links.quote:Geert Wilders: the Dutch far-right figurehead sending a chill across Europe
After 20 years as a political outlier, the leader of the anti-immigration Freedom party is closer to power than ever before
Pjotr Sauer in Amsterdam
Thu 23 Nov 2023 00.45 CET
Known for his distinctive platinum-blond hairstyle and his aggressive anti-Islam and anti-immigration rhetoric, Geert Wilders has been catapulted by the Dutch elections to the place he loves most to be: at the centre of attention.
In a political earthquake, Wilders’ Freedom party was on course late on Wednesday to win the most votes in the country’s parliamentary elections, opening the way for the politician to play a key role in the formation of the next government after an election dominated by debate over immigration.
From describing Islam as “an ideology of a retarded culture” and calling Moroccans “scum”, Wilders, who is often compared to former US president Donald Trump for his inflammatory rhetoric and use of social media, has long been a prominent fixture in the European far-right landscape.
Born in 1963 in southern Venlo, close to the German border, Wilders grew up in a Catholic family with his brother and two sisters. He entered politics as a member of the People’s Party for Freedom and Democracy (VVD), but left over what he saw as the party’s mild stance on Islam and immigration.
He founded the Freedom party (PVV) in 2004, placing anti-Islam policies at the heart of his party. Wilders said his disdain for Islam was fuelled by the assassination of the radical anti-Islam film-maker Theo van Gogh in 2004 and his time spent in Israel on a kibbutz.
Despite being a media-savvy politician, Wilders’ star appeared to have faded in recent years as younger far-right figures emerged in the Netherlands, including Thierry Baudet, whose nationalist Forum for Democracy came top of the polls with 15% in the 2019 regional elections.
But Wilders’ consistent presense in Dutch politics – as well as increasingly heated debate over immigration in the Netherlands – seems to have finally struck a chord among a larger group.
In the run-up to the elections, Wilders has also sought to tone down some of his more divisive anti-Islamic rhetoric, hinting that he could drop his proposed ban on mosques and the Qur’an, a move that his critics branded opportunistic.
Instead, he has focused on growing economic concerns, vowing to solve the housing crisis and tackle inflation while portraying climate action as a new form of tyranny by The Hague.
Still, some of his more extreme proposed measures – which include restoring Dutch border control, detaining and deporting illegal immigrants, and reintroducing work permits for intra-EU workers – would fundamentally change the DNA of the Netherlands.
In Kyiv, which has faced growing western war fatigue, the results will be met with worry. Like other far-right leaders on the continent, Wilders has praised Vladimir Putin’s rule, rallying against what he has described as “hysterical Russophobia” in Europe.
Four years after Russia annexed the Crimean peninsula, Wilders travelled to Moscow and met senior Russian officials in the Duma, a trip that was fiercely condemned by relatives of Dutch victims of the shooting-down of flight MH17, who blamed him for ignoring Moscow’s part in the disaster.
Since Russia’s invasion of Ukraine, Wilders has somewhat distanced himself from the Kremlin, calling the invasion a mistake.
But a government under Wilders is unlikely to play the same role in aiding Ukraine as seen under longtime prime minister Mark Rutte, who led the effort to deliver F-16 combat aircraft to Ukraine.
In one of the last debates prior to the elections, Wilders said he would not support sending Ukraine more weapons, a statement that will send a chill through Ukraine, as military aid already appears to be faltering.
Much now will depend on what will probably be a prolonged coalition-building process, with both the leader of GroenLinks-PvdA, Frans Timmermans, and the head of the socially liberal People’s Party for Freedom and Democracy, Dilan Yeşilgöz-Zegerius, having ruled out a government under Wilders.
But in an early triumph for Wilders, Pieter Omtzigt, the leader of the centrist NSC party, indicated that he was open to working with the PVV.
What seems certain is that after six elections, Wilders is closer than ever to power. “It will be hard work, but we are ready to govern,” he said as the first results trickled in. “This is the most beautiful day of my political life.”
Heel simpel: zolang je The Guardian het hebt over een extreem-rechtse partij, onder je eigen naam. Dan weet je dat het geen extreem-rechtse partij is.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een opiniestuk in The Guardian, best wel een progressief links bolwerk volgens mij. Ik vind dat Wilders in de kop meteen al verkeerd wordt weggezet als 'extreem-rechts'. Dit soort valsigheid kennen we wel van links.
Cultureel rechts is eigenlijk conservatief rechts, ergo pro behoud van dat wat Van Gogh, Rembrandt, de microscoop, wifi, vvmu, nuchterheid, rationalisme, polderen, rechtsstatelijkheid, neorenaissance architectuur etc. heeft voortgebracht dan wel gecultiveerd.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is cultureel rechts? Een frikandel met een Nederlands vlaggetje?
Ik reageerde op een post die zei dat mensen op de PVV stemden vanwege hautaine posts op fok. Die mensen, die zich daar door laten beïnvloeden in het kiezen van het landsbestuur van de komende vier jaar. Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet voor een kortdurende e-penis frustratie, die mensen verdienen alle hoon die ik ze geef en nog veel meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere post dit, je draait het hier namelijk compleet om. Het probleem zijn niet de rationele en realistische mensen die hun ogen durven te openen en te benoemen wat er mis is in Nederland.
Juist de progressief Linkse kant van Nederland stemt op basis van de onderbuik. Op basis van wensdenken, idealisme en de ogen sluiten voor aantoonbare problemen.
Dit zijn bijvoorbeeld ook de mensen die bij bepaalde media werken en het nieuws dan zo samenstellen om 'stigmatisering' te voorkomen. Immers, dat er weer eens een buschauffeur of conducteur in elkaar is geslagen door een paar kansenparels met een migratieachtergrond, dat moet vooral maar niet op de voorpagina komen bij de NOS of NRC.
Dat is natuurlijk ook een volstrekt geradicaliseerde krant. Verdienen eigenlijk censuur.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel simpel: zolang je The Guardian het hebt over een extreem-rechtse partij, onder je eigen naam. Dan weet je dat het geen extreem-rechtse partij is.
Wilders wordt niet extreem rechts genoemd in dat stuk.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een opiniestuk in The Guardian, best wel een progressief links bolwerk volgens mij. Ik vind dat Wilders in de kop meteen al verkeerd wordt weggezet als 'extreem-rechts'. Dit soort valsigheid kennen we wel van links.
Je ziet nu pas het verval in de westerse wereld dat al een paar decennia aan de gang is?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zie de komende 10 jaar somber in. Het gaat een tijd van verval worden.
Ik ben voor nagenoeg absolute vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een volstrekt geradicaliseerde krant. Verdienen eigenlijk censuur.
Hier word ik al helemaal niet veel wijzer vanquote:Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Cultureel rechts is eigenlijk conservatief rechts, ergo pro behoud van dat wat Van Gogh, Rembrandt, de microscoop, wifi, vvmu, nuchterheid, rationalisme, polderen, rechtsstatelijkheid, neorenaissance architectuur etc. heeft voortgebracht dan wel gecultiveerd.
Ik zie hier dat er een weinig flatteuze foto van Wilders is gebruikt als kop van het artikel 'PVV boekt monsterzege en stort Nederland in het duister'.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Kuhn het volgende:
Bij BnnVara zijn alle medewerkers uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van de PVV.
Hahahahahahaha
Definitions from Oxford Languages ·quote:Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wilders wordt niet extreem rechts genoemd in dat stuk.
(Overigens is de auteur ban het stuk de zoon van Derk Sauer).
Dit soort uitspraken zijn altijd zo gevaarlijk mbt de glijdende schaal die er bij kan komen kijken. 'Nagenoeg' kan deuren openen die je niet wil in een vrij land.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben voor nagenoeg absolute vrijheid van meningsuiting.
Die doen net alsof morgen de tanks door de straten rollen en er razzia’s gaan plaats vinden in de moskee. Wat een emo-figuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Kuhn het volgende:
Bij BnnVara zijn alle medewerkers uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van de PVV.
Hahahahahahaha
Want? ik vind dat directe oproepen tot geweld strafbaar moeten blijven. En laster en smaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken zijn altijd zo gevaarlijk mbt de glijdende schaal die er bij kan komen kijken. 'Nagenoeg' kan deuren openen die je niet wil in een vrij land.
Begrijpend lezen onderwijs is in ieder geval dramatisch. Wat was je doel met deze reactie?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je ziet nu pas het verval in de westerse wereld dat al een paar decennia aan de gang is?
Ik zie daar graag je bronnen bij.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een goed punt dat je maakt, maar inmiddels is het niet meer 10% die stemt op de PVV.
Het wordt wel gevaarlijk. Zo'n Baudet heeft al twee keer tikken gekregen. Goede kans dat het de volgende keer ernstiger is.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het gaat echt in overdrive.
Het mooie is, je merkt nu al aan de discussies en commentaren dat er nog niet eens een begin van een analyse is waarom links al 20 jaar op rij zetels verliest. Nog niet eens een fractie van een begin!
Nou dan weet je al waar het op uitloopt: nog meer drammen, nog meer extremistische wokeclubjes omarmen, nog meer van de pot gerukte klimaatvoorstellen...
En na de volgende verkiezing zijn de druiven op links nog zuurder.
We moeten het ook niet overdrijven inderdaad. Ik vrees alleen wel voor 2 van mijn belangrijkste standpunten en als er een kabinet met partijen als VVD/NSC/BBB komt vrees ik ook voor de woningmarkt. Migratie had ik zelf niet zoveel last van dus stond bij mij net wat lager op de ladder, maar ik begrijp wel dat daar iets meer mee moet gebeuren dan sommige partijen zouden laten gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die doen net alsof morgen de tanks door de straten rollen en er razzia’s gaan plaats vinden in de moskee. Wat een emo-figuren.
"Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet"? Hoe bedoel je dit?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik reageerde op een post die zei dat mensen op de PVV stemden vanwege hautaine posts op fok. Die mensen, die zich daar door laten beïnvloeden in het kiezen van het landsbestuur van de komende vier jaar. Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet voor een kortdurende e-penis frustratie, die mensen verdienen alle hoon die ik ze geef en nog veel meer.
Als je je niet aangesproken voelt dan hoef je ook niet te reageren.
Nee Wilders wil de NPO opdoeken dus ze vrezen voor hun baan vermoed ikquote:Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die doen net alsof morgen de tanks door de straten rollen en er razzia’s gaan plaats vinden in de moskee. Wat een emo-figuren.
Ow my, wat een onwijze watjes die zielepieten.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Kuhn het volgende:
Hahahahahahaha
Ooooow bij joop en bnn/vara zullen ze wel een dikke dikke dikke kater hebben die de kater der katers die zij tot nu toe kende in hun leven doet verbloemen tot een klein schattig poesje.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zie hier dat er een weinig flatteuze foto van Wilders is gebruikt als kop van het artikel 'PVV boekt monsterzege en stort Nederland in het duister'.
https://www.bnnvara.nl/joop
Laten we eerst maar de formatie afwachten denk ik dan.
Dat kan Wilders wel willen maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee Wilders wil de NPO opdoeken dus ze vrezen voor hun baan vermoed ik
Wel zuur man, geen D66-reclamespotjes meer kunnen uitzenden onder het mom van 'documentaire'.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
PVV is geen extreem-rechtse partij.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
We gaan nu toch hoop ik niet zeggen dat de pvv geen extreem rechtse partij is he?
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Kuhn het volgende:
Hahahahahahaha
Continentaal conservatisme is antirationalistisch de Baudetista's zwijmelen bij Herder, Sprengler en de esoterie van Goethe.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Cultureel rechts is eigenlijk conservatief rechts, ergo pro behoud van dat wat Van Gogh, Rembrandt, de microscoop, wifi, vvmu, nuchterheid, rationalisme, polderen, rechtsstatelijkheid, neorenaissance architectuur etc. heeft voortgebracht dan wel gecultiveerd.
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Kuhn het volgende:
Hahahahahahaha
Pepspeech van Matthijs?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Kuhn het volgende:
Hahahahahahaha
Dat is een ander soort conservatisme (vandaar ook een eigen omschrijving) dan die van de renaissancevloot waaraan gedacht wordt met het hedendaagse conservativsme, alhoewel ze soms (met enige tegenstrijdigheid) met elkaar flirten.quote:
Veel linkse kiezers willen dat ON verdwijnt. Ze zullen hier dus ongetwijfeld positief in staan.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hm, zit wel wat in inderdaadquote:Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat is een ander soort conservatisme (vandaar ook een eigen omschrijving) dan die van de renaissancevloot waaraan gedacht wordt met het hedendaagse conservativsme, alhoewel ze soms (met enige tegenstrijdigheid) met elkaar flirten.
Volledig eens. Maar dat is geen mening, dat is een oproep tot geweld.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want? ik vind dat directe oproepen tot geweld strafbaar moeten blijven. En laster en smaad.
Verder mag van mij alles worden gezegd.
Omtzigt wil naar twee zenders.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat kan Wilders wel willen maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Op Twitter zag ik gister een aantal posts van Turken die hun stem hebben gegeven aan de PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef theunderdog het volgende:
Incest-links weet niet meer waar het te zoeken - Marokkaanse straatschoffies geven geen fuck, of hebben zelfs voor de grap op de PVV gestemd.
Wat. sorry, ik begrijp je niet. Waar gaat dit over?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volledig eens. Maar dat is geen mening, dat is een oproep tot geweld.
'Ik vind dat die wel een kogel door zijn kop mag krijgen', ja officieel is het een mening, met een zware ondertoon. Doe je dit aan de eettafel, is het een mening. Doe je dit als afa aan de Op1 tafel vol met de camera in je bek en is 'die' tjerrie of geert, kan het een oproep zijn.
Het is dan ook zo verrotte moeilijk wat nog een mening is en wat niet kan.
Waar ik op doel bij 'nagenoeg' is dat er een blok moet zijn waar 'nagenoeg' stopt. Anders komt met het verkeerde persoon aan de macht wel erg veel te hangen onder de noemer van 'nagenoeg'. Daar moet je scherp op zijn in het geval van een tolerant land met een grote vvmu als pijler in het fundament van de maatschappij.
Is dat echt? Waar lees je dat?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Kuhn het volgende:
Hahahahahahaha
Ik denk dat je prima weet wat mensen hiermee bedoelen. Maar in ieder geval geen influx van talloze mensen uit het Midden-Oosten of (Noord-)Afrika, honderden moskeeën of overheidsvoorzieningen in het Arabisch of Engels. Om hier maar een paar voorbeelden te noemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is cultureel rechts? Een frikandel met een Nederlands vlaggetje?
Dat argument is door niemand gemaakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik reageerde op een post die zei dat mensen op de PVV stemden vanwege hautaine posts op fok. Die mensen, die zich daar door laten beïnvloeden in het kiezen van het landsbestuur van de komende vier jaar. Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet voor een kortdurende e-penis frustratie, die mensen verdienen alle hoon die ik ze geef en nog veel meer.
Als je je niet aangesproken voelt dan hoef je ook niet te reageren.
Ja, natuurlijk. En boomers snappen dat niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Op Twitter zag ik gister een aantal posts van Turken die hun stem hebben gegeven aan de PVV.
Jawel, want dat zijn ze niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
We gaan nu toch hoop ik niet zeggen dat de pvv geen extreem rechtse partij is he?
We kunnen niks en alles is 50 jaar geleden al beslist is een loser boodschap die niet langer geaccepteerd wordt. Ik vind het jammer dat het een partij als de PVV was die de doorbraak moest maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Deels mee eens, ik denk alleen dat er helemaal niet zo veel veranderd kan worden. Nederland zit vast aan allemaal EU en internationale wetgeving/verdragen. In de marge kan er best aan gesleuteld worden, maar er zullen geen extreme veranderingen plaatsvinden.
Het gebrek aan verandering zal er ook voor zorgen dat PVV-stemmers teleurgesteld raken. Toen de PVV eerder gedoogsteun gaf, zag je ook dat de partij qua populariteit kromp.
Blaadje van het UWV.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is dat echt? Waar lees je dat?
Waar de grens ligt bij een directe oproep tot geweld en vvmu. Wat jezelf aangeeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat. sorry, ik begrijp je niet. Waar gaat dit over?
Ja, dat is wat je niet wil. Ik snap hem helemaal.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
maar in ieder geval geen influx van talloze mensen uit het Midden-Oosten of (Noord-)Afrika, honderden moskeeën of overheidsvoorzieningen in het Arabisch of Engels.
Ze lullen best links ja, maar stemmen altijd rechts.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel, want dat zijn ze niet.
Het is een SP waar je niet je inkomsten in de partijkas hoeft te storten met een uitroepteken als het over asielinstroom en islamisatie gaat.
Dat ze geframed worden als rechts, komt alleen door de laatste 2. Die eerste vergeet iedereen.
Standpunten over zorg, standpunten over de onderkant van de samenleving, dat is niet rechts.
Fascinerend altijd; het hele milieu kan gecontroleerd worden, maar een paar verouderde verdragen aanpassen? ONMOGELIJK!!!quote:Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We kunnen niks en alles is 50 jaar geleden al beslist is een loser boodschap die niet langer geaccepteerd wordt. Ik vind het jammer dat het een partij als de PVV was die de doorbraak moest maken.
Alsof jij serieus genomen moet worden. Alles rechts van gl is in jouw ogen al extreem.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze lullen best links ja, maar stemmen altijd rechts.
Corinne Ellemeet was een van de allerbeste Kamerleden, waarschijnlijk heb je geen idee wat ze deed.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/CorinneEllemeet/status/1727585938270818448
Corinne ziet haar rol als 'mevrouw der betuttelracisme' verdwijnen, als sneeuw voor de zon. Ze had nog zo graag de immigrant willen knuffelen, aaien. Niet als gelijke zien, maar als schattig huisdiertje.
Kwamen laatst nog langs om te collecteren. Ik denk niet dat ze nog wat vangen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/amnestynl/status/1727618039644872882
Amnesty NL over 20% van de Nederlanders, en eigenlijk ook direct over iedereen die niet op PVV hebben gestemd, maar niet tegen samenwerking met de PVV zijn.
Maar bedankt Amnesty. Jullie maken weer eens duidelijk dat jullie niets meer zijn dan een ordinair links-activistenclubje.
Natuurlijk wel. Of mag dat niet nu ze populair zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
PVV is geen extreem-rechtse partij.
Gelukkig niet nee.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Corinne Ellemeet was een van de allerbeste Kamerleden, waarschijnlijk heb je geen idee wat ze deed.
Ik geef ze enkel wat als ik toevallig van wat kleingeld af moet.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kwamen laatst nog langs om te collecteren. Ik denk niet dat ze nog wat vangen.
Ow myquote:Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef theunderdog het volgende:
Amnesty NL over 20% van de Nederlanders, en eigenlijk ook direct over iedereen die niet op PVV hebben gestemd, maar niet tegen samenwerking met de PVV zijn.
Maar bedankt Amnesty. Jullie maken weer eens duidelijk dat jullie niets meer zijn dan een ordinair links-activistenclubje.
Beleidskeuzes gaan uiteindelijk over mensenlevens.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet"? Hoe bedoel je dit?
Zeker wel. Het is namelijk helaas geen extreem-rechtse partij. Ze hebben het nauwelijks over focus op remigratie, geen conservatief beleid op andere onderwerpen dan migratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Of mag dat niet nu ze populair zijn?
Ze zullen er wel van balen dat de kans op pro-Palestijns antisemitisme op de Nederlandse straten misschien wat kleiner wordt.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow my![]()
Holy shit man.
ai heeft al niks op met NL'ers, gezien hun standpunten over een kinderfeest, maar dit slaat echt alles.
Vol in de extreem linkse activisten houding.
Iets met schoenmaker en leest.
Staat geen enkele onwaarheid in hoor? De PVV had ook ronduit racistische en ongrondwettelijke standpunten in hun verkiezingsprogramma's staan.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef theunderdog het volgende:
Ze was een van de beste zorgspecialisten van de kamer die veel nadacht over hoe de zorg in de toekomst vorm te geven. Zonde dat zo'n sterk kamerlid (bovendien eentje die uitstekend kamerbreed kon samenwerken) verdwijnt.quote:
Dat. Bovendien het idee dat die verdragen en oude partijen je meest basale rechten zouden beschermen konden ook het raam uit toen met valse fraude beschuldigingen kinderen van ouders werden afgenomen. Als de VVD en CDA wat willen, dan kan blijkbaar wel alles.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Fascinerend altijd; het hele milieu kan gecontroleerd worden, maar een paar verouderde verdragen aanpassen? ONMOGELIJK!!!
Gewoon laten toeteren.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow my![]()
Holy shit man.
ai heeft al niks op met NL'ers, gezien hun standpunten over een kinderfeest, maar dit slaat echt alles.
Vol in de extreem linkse activisten houding.
Iets met schoenmaker en leest.
Dat mag je hopen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Staat geen enkele onwaarheid in hoor? De PVV had ook ronduit racistische en ongrondwettelijke standpunten in hun verkiezingsprogramma's staan.
Maar in de praktijk zal het echter zo ver niet komen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef Starhopper het volgende:
Geert Wilders is the EU’s worst nightmare
Heb jij nog wat locaties voor ons waar we megastallen kwijt kunnen?quote:
Ach jongetje toch. Iedereen die het niet met je eens is, moet wel extreemlinks zijn. Wellicht ben je gewoon een gekkie?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsof jij serieus genomen moet worden. Alles rechts van gl is in jouw ogen al extreem.
Kortom: hysterie om niets.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Staat geen enkele onwaarheid in hoor? De PVV had ook ronduit racistische en ongrondwettelijke standpunten in hun verkiezingsprogramma's staan.
Maar in de praktijk zal het echter zo ver niet komen.
Dus?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze was een van de beste zorgspecialisten van de kamer die veel nadacht over hoe de zorg in de toekomst vorm te geven. Zonde dat zo'n sterk kamerlid (bovendien eentje die uitstekend kamerbreed kon samenwerken) verdwijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |