abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211393023
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens de PVV succes met het vormen van een kabinet zonder de VVD
Dan mag de PVV concessies doen ver over links _O-

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
pi_211393041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:52 schreef MadJackthePirate het volgende: [..] Ik krijg steeds meer het idee dat jij een betaalde troll bent. Kan jij me eens aanwijzen waar welke partij dan ook aanhaalt om 'nederlanders van buitenlandse komaf uit huis te zetten'?
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.
pi_211393045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoeveel geld dat gaat schelen. (Wat doe je met de migranten die ons land inkomen bijvoorbeeld) en natuurlijk het overgrote deel van de migranten die geen vluchteling zijn.
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken, illegaliteit harder bestraffen en sociale voorzieningen voor die groep versoberen.

Qua arbeidsmigranten zou je kunnen kijken naar tijdelijke vergunningen of via een greencard achtig systeem te gaan werken waarbij het belastingvoordeel ook langzaam afgebouwd wordt.
pi_211393054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.
In plaats van die eindeloze rijtjeswoningen, woontorens neerzetten. Niet dat ik denk dat ze dat van plan zijn trouwens.
pi_211393057
quote:

[..]
Heldere uitleg, ik snap je punt. Ook wilders zal water bij de wijn moeten doen uiteindelijk, maar mijn punt was meer dat hij op migratie hard wil blijven en op andere punten wellicht meer wil toegeven.

Tis inderdaad laat, ik ga zo ook maar eens pitten, weltrusten
pi_211393070
twitter

Zihni is weer lekker op dreef.

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 01:06:49 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 01:11:50 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211393100
Ik zag dat Orban Geert al gefeliciteerd heeft.
We zijn na vanavond natuurlijk ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
pi_211393105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In plaats van die eindeloze rijtjeswoningen, woontorens neerzetten. Niet dat ik denk dat ze dat van plan zijn trouwens.
Ik weet het niet. Ik denk dat probleem is dat nederland gewoon een probleem heeft, we zijn een te klein land om Zelfvoorziendend te zijn met landbouw etc en dit welvaarts niveau van voedsel vast te houden.

Te gelijk nostalgische steden en Semi boerenlandschappen en te gelijk alle ouderen thuis te laten wonen.

Voorbeeld hier in de omgeving gaan alle grote kavels en gezinswoningen naar 55+, want over 10 jaar ga ik met pensioen, straks al wat minder werken en dan kunnen wij lekker genieten. te gelijk klagen voor 55+ dat kinderen tot hun 30e thuis wonen. "Dit had je vroeger echt niet" , maar hun ouders dachten toen ze 55+ werden we gaan maar wat kleiner wonen, of verzorgingshuis in want tja kan zo afgelopen zijn.

Nederland zal hele pijnlijke beslissingen gaan maken voor Nederlanders en ben erg benieuwd.....
pi_211393112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken, illegaliteit harder bestraffen en sociale voorzieningen voor die groep versoberen.

Qua arbeidsmigranten zou je kunnen kijken naar tijdelijke vergunningen of via een greencard achtig systeem te gaan werken waarbij het belastingvoordeel ook langzaam afgebouwd wordt.
Ik sprak pas iemand die gaat over het goedkeuren van asielzoekers.
Die processen zijn al heel zwaar, kosten natuurlijk ook geld en bij de meeste gevallen volgt er gewoon een nee.

Achter illegalen aangaan prima, maar ook dit kost mankracht.

Er zijn misschien best oplossingen, maar je moet oppassen niet van wondermiddelen uit te gaan die geen geld kosten.
pi_211393126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:11 schreef the-eye het volgende:
We zijn na vanavond ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
Ehhh, waarom? Sinds wanneer is 35 zetels van PVV gelijk dat nederland dikke mik is met hongarije.

Misschien kunnen we nu hongarije weer terug brengen in het normale domein zoals Orban was voor 2014 (hij compleet gerussificeerd werd), doordat wilders echt een ander geluid moet laten horen over de eu etc als hij in het kabinet wil.
pi_211393223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik sprak pas iemand die gaat over het goedkeuren van asielzoekers.
Die processen zijn al heel zwaar, kosten natuurlijk ook geld en bij de meeste gevallen volgt er gewoon een nee.

Achter illegalen aangaan prima, maar ook dit kost mankracht.

Er zijn misschien best oplossingen, maar je moet oppassen niet van wondermiddelen uit te gaan die geen geld kosten.
Toevallig ken ik ook iemand bij de IND en de reden dat het veel tijd/geld kost is omdat mensen gratis rechtsbijstand krijgen en meerdere beroepen in kunnen dienen onder andere. Dit zou je bijvoorbeeld in kunnen perken.

En weet je, dit zijn inhoudelijke discussies waar een groot deel van de stemmers niet over nadenkt. Die zijn gewoon het wegkijken zat van de problemen die de groeiende groep immmigranten veroorzaakt.
  donderdag 23 november 2023 @ 01:31:46 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_211393246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:11 schreef the-eye het volgende:
We zijn na vanavond natuurlijk ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
Oh please haal Rutte terug ik ben zo bang aub red ons van deze nachtmerrie. We krijgen een felicitatie van een nietszeggend figuur. De hele wereld denkt dat we nu nazis zijn. Onze street credibility binnen de eu ligt nu overhoop. :')
Je bent een waardeloze agent.
pi_211393261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Toevallig ken ik ook iemand bij de IND en de reden dat het veel tijd/geld kost is omdat mensen gratis rechtsbijstand krijgen en meerdere beroepen in kunnen dienen onder andere. Dit zou je bijvoorbeeld in kunnen perken.

En weet je, dit zijn inhoudelijke discussies waar een groot deel van de stemmers niet over nadenkt. Die zijn gewoon het wegkijken zat van de problemen die de groeiende groep immmigranten veroorzaakt.
Het inperken van rechtsbijstand klinkt mij niet zo best in de oren.

Die beroepen ok, daar zou je misschien wat aan doen kunnen, maar ook daar moet je mee oppassen.

Eens. Maar niet meer wegkijken is wel wat anders dan besluiten er maar niet meer aan te doen.
pi_211393347
PVV gaat naar 36 zetels volgens laatste update, BBB nog 1 lager
pi_211393390
Ik herinner me nog dat ik 's morgens wakker werd na de nacht van de Amerikaanse verkiezingen en ik de radio aan deed en hoorde dat Trump aan het winnen was. Ik viel zowat van mijn stoel. Dit is ongeveer hetzelfde gevoel.
  donderdag 23 november 2023 @ 02:43:26 #16
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211393509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:43 schreef Flow3r het volgende:
35 zetels, wat :D 8)7
nee 36 nu :)
pi_211393523
Nope 37 nu
pi_211393532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:52 schreef Dr88 het volgende:
Nope 37 nu
Inderdaad :o

Exit-Poll lijkt vaak in eerste instantie in het nadeel van Wilders want veel mensen "durven " niet te zeggen dat ze PVV stemden?
pi_211393564
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Dan mag de PVV concessies doen ver over links _O-
[..]

Sociaal economisch gezien, en ook wel in de zorg, zie ik de PvdA en PVV het nog wel eens worden....maar dan zijn we er nog niet :o
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 23 november 2023 @ 04:51:06 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211393633
Wat....
pi_211393637
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Bedoel je nou kleutertje Yesilgöz die wel met Geert wilde als zij de grootste zou worden en nu huilie huilie doet en niet meer wil omdat ze
verloren heeft.
Die draait wel bij. En anders grijpt het VVD bestuur in en komt er een andere leider. Dit laatste zou me sowieso niet verbazen omdat ze nogal gefaald heeft.
pi_211393641
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:31 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Onze street credibility binnen de eu ligt nu overhoop. :')
De status van netto pinautomaat voor de arme landen? Die kan me sowieso gestolen worden.
pi_211393642
quote:

[..]
Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders?
Ik las dat velen zouden gaan emigreren als Wilders minister-president zou worden.
Ziehier hoe Wilders het woningtekort oplost, de man is een baas.
pi_211393669
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 04:54 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Bedoel je nou kleutertje Yesilgöz die wel met Geert wilde als zij de grootste zou worden en nu huilie huilie doet en niet meer wil omdat ze
verloren heeft.
Die draait wel bij. En anders grijpt het VVD bestuur in en komt er een andere leider. Dit laatste zou me sowieso niet verbazen omdat ze nogal gefaald heeft.
Zou wel vreemd zijn als de VVD weer de grootste zou zijn geworden.
  donderdag 23 november 2023 @ 05:54:21 #26
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211393682
Zo zeg. Gisteren voor de uitslag naar bed gegaan omdat ik dacht: "Het zal wel weer VVD worden"

Dan is dit even lekker wakker worden zeg.

Hopelijk gaat het PVV/VVD/NSC/BBB worden.

Met dank aan 12 jaar wanbeleid door Rutte. Rutte bedankt. We kunnen weer vooruit.
pi_211393686
Wtf. Dit wordt een interessante tijd als ze een coalitie kunnen vormen.
  donderdag 23 november 2023 @ 05:58:55 #28
498210 KoningWouter
pi_211393691
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:56 schreef HyperViper het volgende:
Wtf. Dit wordt een interessante tijd als ze een coalitie kunnen vormen.
Ik hoop dat we een minister van de grapjes krijgen. Die elke dag voor de debatten een goede mop tapt.
pi_211393695
Ik als Groenlinks/Pvda kiezer hoop nu op een (extreem) rechts kabinet.

Laat het land maar naar de kloten gaan. Hoezee🥳🥳🥳

[ Bericht 0% gewijzigd door Newone82 op 23-11-2023 06:17:05 ]
pi_211393709
PVv, VVD, NSC en BBB is een eerste optie wat door de uitslag best eens over paar maanden formeren straks op het bordes staat.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:11:47 #31
498210 KoningWouter
pi_211393720
Ben benieuwd wat die dikke Frans nou gaat doen. Zal na twee dagen oppositie wel weer afdruipen richting Brussel.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:12:04 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211393721
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:
Ik als Groenlinks/Pvda kiezer hoop op een (extreem) rechts kabinet.

In hoeverre alle kapotbezuinigde cultuur e.d. in een later stadium weer terug komt, weet je niet.

Het draagvlak voor cultuur-die-weinig-oplevert is hier sowieso beperkt.

En wegbezuinigde buslijnen komen ook niet zomaar terug.
pi_211393751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:54 schreef KoningWouter het volgende:
Zo zeg. Gisteren voor de uitslag naar bed gegaan omdat ik dacht: "Het zal wel weer VVD worden"

Met dank aan 12 jaar wanbeleid door Rutte. Rutte bedankt. We kunnen weer vooruit.
Ik acht de kans wel groot dat deze coalitie gaat lukken.

Deze reactie van Timmermans zegt iets over waarom zoveel mensen PVV hebben gestemd.

quote:
De lijsttrekker van ‘verenigd links’ speecht vol vuur – zo zagen de kiezers hem in de campagne niet. ,,Wij laten in Nederland niemand los. Als je in de komende dagen in de buurt, op school of op het werk mensen tegenkomt die zich afvragen of ze hier nog wel horen, dan zeg je heel duidelijk: ja.”
Heeft links ook zo vol vuur de joden verdedigd na 7 oktober? Nou, nee. Mensen waren helemaal klaar met al die demonstraties, pro-Hamas tv en antisemitisme. Al die laffe bestuurders die weigerden een vlag op te hangen..etc.
pi_211393755
Worden boeiende tijden. Bij VI bleken heel wat lui bij PVV geen enkele politieke ervaring te hebben die nu de kamer in gaan. Van callcenter medewerkers tot beveiligers.
LPF toestanden😜😭
pi_211393760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
In hoeverre alle kapotbezuinigde cultuur e.d. in een later stadium weer terug komt, weet je niet.

Het draagvlak voor cultuur-die-weinig-oplevert is hier sowieso beperkt.

En wegbezuinigde buslijnen komen ook niet zomaar terug.
Als je verder kijkt dan je anti-Wilders-bril lang is dan zie je dat hij best een sociaal programma heeft. Het is een zegen dat de VVD eindelijk eens verliest. Laten we Geert maar de kans geven, beroerder dan hoe het land er op veel terreinen voorstaat kan het niet worden.
pi_211393764
Goedemorgen. :) Is weer eens anders wakker worden zo.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:39:11 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211393777
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:

Typisch weer dit :W
pi_211393787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:54 schreef KoningWouter het volgende:

VVD komt dus toch weer in de regering, ondanks een mega verlies.
pi_211393790
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:40 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat een domme vergelijking.
Politiek geweld komt toch altijd van links?

Et zijn verschillende voorbeelden gegeven waarbij dat van rechts kwam.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:47:26 #40
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211393794
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als je verder kijkt dan je anti-Wilders-bril lang is dan zie je dat hij best een sociaal programma heeft.
Heb ik al lang gedaan.

Oogt als semi-SP-denken (maar dan met een extra focus op immigratie), is het in de praktijk niet.
pi_211393817
Wat ook wel een frisse start zou zijn is om het Sinterklaasjournaal even te instrueren weer gitzwarte Pieten te gaan hanteren, anders krijgen de programmamakers a la Omtzigt een functie elders.
En de landelijke intocht idem.

Het begon sowieso wel een erg roomblank feest te worden met al die blanke Pieten. Mijn Surinaamse buurman die vroeger graag voor Piet speelde mag dat niet meer doen in mijn woonplaats. Over racisme gesproken.
pi_211393837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:24 schreef Newone82 het volgende:
Worden boeiende tijden. Bij VI bleken heel wat lui bij PVV geen enkele politieke ervaring te hebben die nu de kamer in gaan. Van callcenter medewerkers tot beveiligers.
LPF toestanden😜😭
Is toch enkel opvulling voor Geert.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:05:21 #43
22565 asco
Los in deze tent
pi_211393844
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:

Het land was al naar de kloten.
Het wordt nu echter steeds zichtbaarder.
De foute keuzes zijn al vér voor Balkenende gemaakt.
En nee, Wilders gaat ook niks oplossen, niemand gaat nog wat oplossen in dit polderland.
Het is alleen maar te hopen dat er aan de linkerkant niet een hele horde Volkerts opstaat want het schuim staat ze allemaal op de bek. :r
pi_211393856
Wat heeft de huidige coalitie een klap gekregen zeg, zelfs de VVD gelukkig
Op naar Wilders 1
pi_211393870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:07 schreef Cupfighter het volgende:
Wat heeft de huidige coalitie een klap gekregen zeg, zelfs de VVD gelukkig
Op naar Wilders 1
Als je de VVD niks vond, maak je borst dan maar nat.

De voortekenen wijzen richting een guur rechts kabinet waarbij veel PVV-ers van schrik zullen afhaken of spontaan in een linkse kramp zullen schieten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211393889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:05 schreef asco het volgende:

[..]
En nee, Wilders gaat ook niks oplossen, niemand gaat nog wat oplossen in dit polderland.
Het is alleen maar te hopen dat er aan de linkerkant niet een hele horde Volkerts opstaat want het schuim staat ze allemaal op de bek. :r
Overdrijven is ook een vak.
pi_211393890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:05 schreef asco het volgende:

[..]
Rutte loste ook twaalf jaar lang niks op met z'n vasthouden aan vleugellam makende verdragen en symboolpolitiek., De toeslagenaffaire, Groningen, Ter Apel, het bleef allemaal liggen. Dus vertel mij dan eens wat er op z'n minst het verschil is?
pi_211393896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:54 schreef Spraypaint het volgende:
Wat ook wel een frisse start zou zijn is om het Sinterklaasjournaal even te instrueren weer gitzwarte Pieten te gaan hanteren, anders krijgen de programmamakers a la Omtzigt een functie elders.
En de landelijke intocht idem.

Het begon sowieso wel een erg roomblank feest te worden met al die blanke Pieten. Mijn Surinaamse buurman die vroeger graag voor Piet speelde mag dat niet meer doen in mijn woonplaats. Over racisme gesproken.
Je wilt dus meer politieke bemoeienis in de samenleving.
pi_211393912
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak.
Zei de schipper van de veerpont
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  FOK!fotograaf donderdag 23 november 2023 @ 07:24:30 #50
842 Zorro
Z
pi_211393924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:58 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik hoop dat we een minister van de grapjes krijgen. Die elke dag voor de debatten een goede mop tapt.
Dat lijkt me wel wat voor Dion Graus
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 23 november 2023 @ 07:27:40 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211393940
Krijgen we nu ook een minister voor russische zaken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 november 2023 @ 07:30:35 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211393951
Ik mij enorme zorgen om de steun voor Oekraïne :'( :'( :'(
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211393953
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
Kap nou eens met die act vent.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_211393954
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:27 schreef Starhopper het volgende:
Krijgen we nu ook een minister voor russische zaken?
Vraag het ze en laat het ons weten.
pi_211393969
quote:
Met de tijd die je hier spendeert kun je ze ook prima zelf een handje helpen.
Go hard or go home
pi_211393970
Eindelijk gratis bier! *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211393971
quote:
Geen afgedankte F16s meer voor Oekraïne. Die hebben we binnenkort zelf nodig. :')
pi_211393976
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Geen afgedankte F16s meer voor Oekraïne. Die hebben we binnenkort zelf nodig. :')
Waarvoor? ;)
pi_211393982
Warme woorden en felicitaties van LePen, DeWinter en Orban.
Fijn volk die matties van Geert.
Radio Espantoso
pi_211393987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Fijne warme groet ook van Kim en de Orange Man.
pi_211393988
quote:
De ratten in het Kremlin zullen zich ook wel in de handjes wrijven.
pi_211393994
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:24 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Oftwel een PVV light
PVV doet economisch heel veel meestemmen met de VVD voor een linkse partij. Hint: ze zijn dat niet.
pi_211394005
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Politiek geweld komt toch altijd van links?

Et zijn verschillende voorbeelden gegeven waarbij dat van rechts kwam.
Het komt voor 90% van de gevallen van links inderdaad.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211394006
quote:
Georgia Meloni niet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211394008
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Noek het volgende:

[..]
Vooral gezien ie geweld zo grappig vindt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211394012
Kan iemand me uitleggen waarom "Als links maar niet de grootste wordt" een valide standpunt is? Dit land is toch de afgelopen 20 jaar grotendeels rechts bestuurd en er is genoeg te zeiken geweest over beleid?
pi_211394013
quote:
15s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De ratten in het Kremlin zullen zich ook wel in de handjes wrijven.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Fijne warme groet ook van Kim en de Orange Man.
Alle gure apen blij.
Radio Espantoso
pi_211394018
quote:
Oh jah dat was jij die die aanslag van Baudet zo grappig vond.

Karma is a bitch.

...en nee ik heb niet op de PVV gestemd.

Dat is ook niet nodig, zolang er mensen zoals jij bestaan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211394019
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Georgia Meloni niet?
Vast wel, maar nog niets van gehoord.
Radio Espantoso
pi_211394021
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind deze redenatie een beetje onzin, ze hebben een verlies ja, maar wel een achterban van 24 zetels. Het gaat uiteindelijk om de coalitie.
pi_211394028
Ik voorspel nieuwe verkiezingen op de redelijk korte termijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 23 november 2023 @ 07:47:46 #72
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211394046
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:44 schreef NgInE het volgende:
Dan zal PVV nog groter worden waarschijnlijk.
Niet voor niets dat men massaal op PVV stemt, daar moet iets mee.
pi_211394048
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:44 schreef NgInE het volgende:
Waarom zouden mensen dan ineens anders gaan stemmen?

Geert is ook alweer 60 btw.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:50:07 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211394060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen dan ineens anders gaan stemmen?

Waarom niet... gebeurd nu toch ook? Moet uiteraard wel iets van tijd tussen zitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211394070
Als die verkiezingen een paar maanden eerder waren gehouden, waren die Boeren aan de macht. Daarna was het Ontzigt voor een paar weekjes. Te vroeg gepiekt. :')
  donderdag 23 november 2023 @ 07:52:41 #76
498210 KoningWouter
pi_211394077
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Als die verkiezingen een paar maanden eerder waren gehouden, waren die Boeren aan de macht. Daarna was het Ontzigt voor een paar weekjes. Te vroeg gepiekt. :')
Te veel getwijfeld.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:53:05 #77
338319 ZarB
Piña colada
pi_211394082
quote:
Als je je dat zo enorm aantrekt dat je niet eens met een realistisch beeld naar je eigen land kunt kijken dan maak ik me ernstig zorgen om jou.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 23 november 2023 @ 07:53:33 #78
338319 ZarB
Piña colada
pi_211394087
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Noek het volgende:

[..]
Deugen doe je alleen van een afstand, natuurlijk.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211394091
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Waarom niet... gebeurd nu toch ook? Moet uiteraard wel iets van tijd tussen zitten.
Daar is wel dik 12 jaar VVD-beleid aan vooraf gegaan met zelfs gedoogsteun van de PVV zelf wat betreft VVD en CDA.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:02:03 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211394135
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:47 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dan zal PVV nog groter worden waarschijnlijk.
Niet voor niets dat men massaal op PVV stemt, daar moet iets mee.
Paar maanden geleden stemde men massaal BBB. Paar jaar daarvoor massaal FVD. Een groot deel van het electoraat waait mee met de populist die op dat moment het meest hard schreeuwt.
pi_211394138
Mensen hebben feitelijk gewoon weer voor VVD beleid gestemd. Althans, dat is wat ze gaan krijgen. Er gaat helemaal niets veranderen. Hooguit migratie wat strenger, maar de rest blijft hetzelfde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211394148
Ons salaris straks weer x 2,2, nice.
Weer lekker praten in joeten, geeltjes en meijers.
Radio Espantoso
pi_211394159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen hebben feitelijk gewoon weer voor VVD beleid gestemd. Althans, dat is wat ze gaan krijgen. Er gaat helemaal niets veranderen. Hooguit migratie wat strenger, maar de rest blijft hetzelfde.
Het was vooraf al duidelijk dat de VVD in ieder kabinet zou gaan zitten, tenzij geen hond meer op de VVD zou stemmen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211394210
quote:
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat is een van de dealbreakers van zowel de NSC als VVD.
pi_211394229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef jakosi het volgende:

[..]
Ik vind deze redenatie een beetje onzin, ze hebben een verlies ja, maar wel een achterban van 24 zetels. Het gaat uiteindelijk om de coalitie.
En welke andere optie is er dan? Zowel VVD als NSC zijn nodig in een rechts en een linkse coalitie. Anders geen meerderheid. Samen hebben ze 44 zetels.

Of;
PVV, VVD, NSC + BBB (1e kamer)

Of
PvDA/GL, VVD + NSC (zonder BBB, wel risico mbt 1e kamer).

Anders: herverkiezingen
pi_211394258
Hopelijk houdt Wilders zich aan zijn woorden en doet harder optreden tegen groepen die uit boosheid geweld gebruiken tegen de zwakkeren van de Nederlandse samenleving.
pi_211394268
twitter
  donderdag 23 november 2023 @ 08:24:34 #88
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211394319
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Paar maanden geleden stemde men massaal BBB. Paar jaar daarvoor massaal FVD. Een groot deel van het electoraat waait mee met de populist die op dat moment het meest hard schreeuwt.
Of het beste campagne voert. BBB niet gezien. FVD zat vol potentie totdat ze knettergek werden.
pi_211394337
We krijgen dus gewoon weer een VVD-CDA kabinet. Dat zal een hoop veranderen :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_211394348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:14 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
En welke andere optie is er dan? Zowel VVD als NSC zijn nodig in een rechts en een linkse coalitie. Anders geen meerderheid. Samen hebben ze 44 zetels.

Of;
PVV, VVD, NSC + BBB (1e kamer)

Anders: herverkiezingen
Heb je nog maar 30 zetels eerste kamer.
pi_211394351
quote:
Feitelijk veranderd er niet veel. PVV die duidelijk gematigder / zwijgender is over hun extremere standpunten zoals nexit / gulden terug. De PVV had 17 zetels in 2021 maar heeft de rechtse kiezer van de FVD (-5), JA21 (-3) en Waarschijnlijk SP (-5) en de rest komt dus bij CDA en VVD weg. Dus wilders heeft altijd een potentieel van 25 zetels op rechts.

VVD, liet gewoon duidelijk schemeren niet met timmermans te willen , en de rechtse strategische kiezer heeft massaal wilders gekozen, want alles behalve Timmermans.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:29:39 #92
68638 Zwansen
pi_211394355
quote:
Niet waar lijkt me. Geert wil helemaal niks aan het klimaat doen. Met de VVD als grootste zijn er subsidies als de SDE opgezet waar miljarden naar toe gingen (en terecht wat mij betreft).

Daarnaast wil Geert uit de EU. Dat hoor je bij de VVD ook niet.
pi_211394371
Hopelijk is men in Den Haag wakker geworden... Nederland is de Islamisering zat. Het is klaar nu.
pi_211394406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:28 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Heb je nog maar 30 zetels eerste kamer.
Dat is wel een serieus probleem ja. Dan moeten ze in de EK toch steun zoeken bij SGP+FVD+JA21 (of bij het CDA) op de meeste punten. Dat zorgt voor nog meer afgezwakt beleid, of voor extra nare punten waar ik me van kan voorstellen dat het VVD daar niet altijd zin in heeft.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:37:54 #95
68638 Zwansen
pi_211394427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:31 schreef Alloch87 het volgende:
Hopelijk is men in Den Haag wakker geworden... Nederland is de Islamisering zat. Het is klaar nu.
Maar wat gaat Geert daar precies aan doen vraag ik me af?
pi_211394443
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Niet de grondwet aanpassen heb ik begrepen. Dan wordt het lastig veel te doen.
pi_211394451
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef Homey het volgende:

[..]

.
- Israël. Wilders is de enigste die pal achter Israël staat en het virulente antisemitisme van moslims in Nederland benoemt. Zie al die Hamas optochten in de straten met allesbehalve een Nederlandse vlag. Komt nogal intimiderend over. Snap dat mensen uit schrik op de PVV stemmen.

Deze mensen willen gewoon wat meer nationalisme, als antwoord op 40 jaar verregaande globalisering van de VVD/PvdA/D66.
Ook dat en het feit dat Wilders keer op keer in de kamer aangevallen is vanwege zijn standpunten over de islam maar diezelfde partijen hoor je amper tot niet over de explosie van antisemitisme in Nederland n.a.v. het gedoe in Israël.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211394498
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef jakosi het volgende:

[..]
Klopt, maar velen reageren dat we na alle ellende nu eindelijk van de VVD af zijn.
En dat lijkt niet het geval te zijn.
Voor mij maakt het niet uit of de vvd 4 of 24 zetels heeft, als Wilders die zetels nodig heeft voor zijn kabinet, dan kan dat natuurlijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:53:33 #99
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_211394563
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:24 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Of het beste campagne voert. BBB niet gezien. FVD zat vol potentie totdat ze knettergek werden.
Waarvan ik denk dat dat een act is om wappienederland weer te laten stemmen, je gaat mij niet vertellen dat ze daar al die gekte zelf geloven hoor.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_211394574
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Niet veel, mogelijk dat er in navolging van Duitsland harder opgetreden wordt tegen het verheerlijken van terrorisme, bv tijdens demonstraties.Ik vermoed dat hij daarin wel de steun van 'de handhaving' heeft., maar ben razend benieuwd hoe dat onze burgemeesters daar dan mee omgaan (zeker die van de grote steden).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 23 november 2023 @ 08:57:45 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211394601
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Sterker nog, ik had vannacht in NWS een discussie met mensen die meenden dat Yesilgoz de meest logische/waarschijnlijke premier zou zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211394621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sterker nog, ik had vannacht in NWS een discussie met mensen die meenden dat Yesilgoz de meest logische/waarschijnlijke premier zou zijn.
Dat verwacht ik dan weer niet. Verwacht echt dat Wilders dat zelf wil doen.

Maar verwacht zelf wel dat we gewoon weer VVD-beleid krijgen in een nieuw jasje.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211394623
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:42 schreef Bot13 het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom "Als links maar niet de grootste wordt" een valide standpunt is? Dit land is toch de afgelopen 20 jaar grotendeels rechts bestuurd en er is genoeg te zeiken geweest over beleid?
Ik heb anders nog nooit zoveel links beleid gezien voor een "rechts kabinet".... als het maar in hun eigen voordeel is. PVV is trouwens ook niet echt rechts te noemen.
Facts don't care about your feelings
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 09:03:18 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211394674
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar verwacht zelf wel dat we gewoon weer VVD-beleid krijgen in een nieuw jasje.
Dit vrees ik inderdaad, er wordt geen fuck opgelost maar het wordt uiteindelijk vast alsnog gebracht zodanig dat het aan links ligt :{
pi_211394729
quote:

[..]

Kan hij wel willen, maar ik denk dat NSC en VVD daar niet in mee gaan.
Dus Yesligoz of Omtzigt als premier.
Radio Espantoso
pi_211394741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Waarom zouden zij daar niet in meegaan? Die logica ontgaat mij.
pi_211394754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Waarom zouden zij daar niet in meegaan? Die logica ontgaat mij.
Dat heeft Y. toch letterlijk gezegd.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_211394767
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat heeft Y. toch letterlijk gezegd.
Er wordt wel meer gezegd en beloofd in verkiezingscampagnes. De politieke realiteit maakt dergelijke uitspraken vaak zo vloeibaar als water.
pi_211394788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Er wordt wel meer gezegd en beloofd in verkiezingscampagnes. De politieke realiteit maakt dergelijke uitspraken vaak zo vloeibaar als water.
Da's waar, maar dat is was wel heel erg stellig.

Overigens denk ik ook niet dat Wilders zelf zo graag MP wil worden. Ik heb hem dat ook nergens horen roepen gisteren, dat was wel opvallend. Hij stelde zich vooral dienend op.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
  donderdag 23 november 2023 @ 09:12:40 #110
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211394794
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_211394862
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:19 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Laat hem eens met bronnen en cijfers komen voor die bewering.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 23 november 2023 @ 09:30:31 #112
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211394987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Peligrosso het volgende:

[..]
Wilders premier, Yesligoz functie elders.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 23 november 2023 @ 09:31:43 #113
68638 Zwansen
pi_211395010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik heb anders nog nooit zoveel links beleid gezien voor een "rechts kabinet".... als het maar in hun eigen voordeel is. PVV is trouwens ook niet echt rechts te noemen.
Hoezo nooit zoveel links beleid? Enorme verschillen tussen arm en rijk, ellende in de jeugdzorg, Jan Modaal die geen huis meer kan kopen. Hoezo is dat links in hemelsnaam?
pi_211395089
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:19 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
'Kleurlingen' (raar woord trouwens) die het moeilijk gaan krijgen, waarom? De bedoeling is voornamelijk om migratie te stoppen en meer controle te krijgen over de fundamentalistische Islam.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit vrees ik inderdaad, er wordt geen fuck opgelost maar het wordt uiteindelijk vast alsnog gebracht zodanig dat het aan links ligt :{
De oppositie heeft gewoon invloed, dus Links kan het beleid beïnvloeden. Om maar niet te spreken over lokaal niveau. Een stad als Amsterdam is een befaamd radicaal Links bolwerk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211395106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef -XOR- het volgende:
Dat zou wel hilarisch zijn, een PVV-gedomineerd kabinet onder een Turkse premier.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211395137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Laat hem eens met bronnen en cijfers komen voor die bewering.
Die zijn er genoeg hoor.
Daarbij, waarom altijd die zelfverzonnen feit dat als je op de PVV stemt, ook meteen tegen buitenlanders bent?

Mss hebben nu wel meer mensen met migratieachtergrond op de PVV gestemt ná zijn gematigde toon.
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 november 2023 @ 09:43:47 #117
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211395143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:42 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Die zijn er genoeg hoor.
Daarbij, waarom altijd die zelfverzonnen feit dat als je op de PVV stemt, ook meteen tegen buitenlanders bent?

Mss hebben nu wel meer mensen met migratieachtergrond op de PVV gestemt ná zijn gematigde toon.
Allang blij dat Timmermans niet gewonnen heeft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211395152
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat zou wel hilarisch zijn, een PVV-gedomineerd kabinet onder een Turkse premier.
Ze is Nederlands hoor. Daarbij ook nog van Koerdische afkomst.

Ik heb haar nog niet horen roepen dat ze zich Turks voelt hoor..
pi_211395167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Denk dat ook veel mensen daarom op de PVV hebben gestemt. Ik heb dat ook laten meegaan in mijn stem.
  donderdag 23 november 2023 @ 09:47:25 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211395181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijk figuur is dat zeg. Pompeuze, arrogante salonsocialist. Heeft helemaal niets te maken met de kernwaarden van de PvdA.
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 09:50:25 #121
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211395209
quote:

[..]
Ik kreeg gisteren niet het idee dat ze in die hoek aan zelfreflectie deden. Het was de schuld van van alles
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 november 2023 @ 09:51:56 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211395229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dilan is Nederlandse.
pi_211395232
quote:
D66 verliest in alle gemeenten
D66 heeft in alle gemeenten waarvan de uitslag bekend is terrein verloren, meldt de ANP-verkiezingsdienst. In geen enkele gemeente wist de partij te winnen of gelijk te blijven met de vorige verkiezingen.

In Utrecht ging de partij het hardst onderuit. Twee jaar geleden stemde nog 25,9 procent van de stemgerechtigden op D66, gisteren daalde dat naar 11,5 procent.
D66 moet een zetel inleveren en krijgt er 9 in plaats van 10, dat is na de vergoeilijking gisteravond dat men in ieder geval in de double digits bleef best pijnlijk. :D Overigens zie ik in de analyses tot dusver wel bevestiging dat de D66 kiezer gewoon is overgestapt naar PvdA-GL.
  donderdag 23 november 2023 @ 09:52:17 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211395235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kreeg gisteren niet het idee dat ze in die hoek aan zelfreflectie deden. Het was de schuld van van alles
En dan weer verbaasd zijn als bij de volgende verkiezingen rechts nog meer stemmen pakt.
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 november 2023 @ 09:52:30 #125
Brabo Bastard
pi_211395238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, hij opende de deur al meteen voor alle vluchtelingen in de wereld :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211395254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijk figuur is dat zeg. Pompeuze, arrogante salonsocialist. Heeft helemaal niets te maken met de kernwaarden van de PvdA.
Ongeloofwaardig ook, ik ben er wel van overtuigd dat die vent het vooral om de macht ging in plaats van de boodschap. Denk ook wel dat hij zo weer verdwenen is als hij in de oppositiie moet.
pi_211395258
quote:

[..]
Simpele oplossingen voor complexe problemen trekt vaak simpel volk aan en daarvan zijn er nogal wat in de wereld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie FP donderdag 23 november 2023 @ 09:54:17 #128
Brabo Bastard
pi_211395264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ongeloofwaardig ook, ik ben er wel van overtuigd dat die vent het vooral om de macht ging in plaats van de boodschap. Denk ook wel dat hij zo weer verdwenen is als hij in de oppositiie moet.
Dat denk ik ook wel. Dan erbij verwacht ik dat die fusie tussen GL en PvdA vroeg of laat gaat klappen.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 23 november 2023 @ 09:56:44 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211395299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat was mij vanaf het begin al wel duidelijk, anders was hij nooit vanuit zijn riante fauteuil in Brussel gekomen om dit klusje op te pakken.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:00:19 #130
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211395347
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:03 schreef Peligrosso het volgende:
Ons salaris straks weer x 2,2, nice.
Weer lekker praten in joeten, geeltjes en meijers.
En de prijzen x3.
pi_211395349
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:30 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Wilders premier, Yesligoz functie elders.
waarom zij een Functie Elders? Is toch gewoon een rechtse politicus?
pi_211395355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:42 schreef Bot13 het volgende:
Nee, links is de schuld van alles.
Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven.
Als we nu een rechts kabinet krijgen dat een falend beleid voert, dan komt dat doordat ze te links waren
  donderdag 23 november 2023 @ 10:00:53 #133
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211395357
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
waarom zij een Functie Elders? Is toch gewoon een rechtse politicus?
Zij zei toch dat ze niet onder premier Wilders wilde acteren?
pi_211395386
Nederland gaat nu juist van 10 vette jaren naar 10 magere jaren.
De Nederlandse gekkies gaan nu juist inzien dat het in Nederland gewoon heel goed ging en dat we gewoon eens tevreden moeten zijn.

Al dat populistische gedoe en stemmen zorgt er alleen maar voor dat een land kapot gaat.
Zulke partijen weten niet hoe het werkt en bestaan alleen maar als anti-partijen.
pi_211395397
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo nooit zoveel links beleid? Enorme verschillen tussen arm en rijk, ellende in de jeugdzorg, Jan Modaal die geen huis meer kan kopen. Hoezo is dat links in hemelsnaam?
De reden dat Jan Modaal geen huis kan kopen is dat er 100k mensen bijkomen per jaar... juist door immigratie en asielzoekers (grensen open = links). Combineer dat met absurde stikstof regels in de bouw (wederom linkse klimaat ellende). Verschillen arm rijk vallen wel mee, zijn er altijd geweest. Ja de extreem rijken worden alsmaar rijker, maar dat heeft niks met links, rechts, kapitalisme of socialisme te maken, dat gebeurt in ieder land. Het verschil in netto inkomen tussen bijstand, 1x modaal en 2x modaal is in NL bizar laag (wederom links beleid). Zelfs de vennootschapsbelasting gooien ze weer omhoog van 15% naar 19%... dat heeft allemaal niets met het rechtse VVD te maken. En de ellende in jeugdzorg, daar moet je de oorzaak van aanpakken. Natuurlijk zijn jongeren de weg kwijt als je 100 genders hebt en op je 8e verjaardag al hoort dat je jezelf mag ombouwen. Nog los van hun toekomstperspectief en de schade van lockdowns tijdens corona. Driemaal raden of dat links of rechts beleid is...
pi_211395434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
De reden dat Jan Modaal geen huis kan kopen is dat er 100k mensen bijkomen per jaar... juist door immigratie en asielzoekers (grensen open = links). Combineer dat met absurde stikstof regels in de bouw (wederom linkse klimaat ellende). Verschillen arm rijk vallen wel mee, zijn er altijd geweest. Ja de extreem rijken worden alsmaar rijker, maar dat heeft niks met links, rechts, kapitalisme of socialisme te maken, dat gebeurt in ieder land. Het verschil in netto inkomen tussen bijstand, 1x modaal en 2x modaal is in NL bizar laag (wederom links beleid). Zelfs de vennootschapsbelasting gooien ze weer omhoog van 15% naar 19%... dat heeft allemaal niets met het rechtse VVD te maken. En de ellende in jeugdzorg, daar moet je de oorzaak van aanpakken. Natuurlijk zijn jongeren de weg kwijt als je 100 genders hebt en op je 8e verjaardag al hoort dat je jezelf mag ombouwen. Nog los van hun toekomstperspectief en de schade van lockdowns tijdens corona. Driemaal raden of dat links of rechts beleid is...
Nog nooit zoveel onzin gelezen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211395437
quote:

[..]
Dat klopt, van de PvdA naar GroenLinks, toen weer D66 en nu weer de PvdA/GL combo, mensen uit dat kamp blijven de populisten maar volgen die op dat moment het hardste krijst over het zogenaamde rechtste gevaar terwijl hun aanhang marcheert door de straten terwijl ze op Jodenjacht zijn.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211395442
Mijn voorspelling voor de toekomst.

Hele lange formatie waarin Wilders niet mee gaat doen aan een kabinet, of heel veel water bij de wijn moet doen.
Om bovenstaande reden zal er qua migratie niet gek veel veranderen.
Mensen die uit teleurstelling in de politiek op de PVV hebben gestemd zullen nog verder teleurgesteld worden.
Ons imago van een stabiel land krijgt een klap. We gaan daarom meer betalen voor leningen en minder aantrekkelijk worden voor de ASML's van de wereld. Dit gaat wederom geld kosten.
Het sociale vangnet gaat verder uitgekleed worden, maar je belastingen zullen niet dalen. Voortzetting van VVD beleid dus.
Wantrouwen en spionage door de overheid gaat meer meer meer worden.

Links zal ondanks al die ellende nog marginaler worden, omdat ze vastzitten een progressieve doodspiraal. Veel mensen zien links als totale mafketels. Bij deze verkiezingen stond er bijvoorbeeld een "vegan dinosaurus" op de kieslijst. Je kan geen woning krijgen en bent afhankelijk van de voedselbank, maar linker partijen zijn vooral bezig met oppervlakkig deugen voor kleine minderheden van minderheden. Alsof die mensen geen woning nodig hebben.

Ik zie de komende 10 jaar somber in. Het gaat een tijd van verval worden.
pi_211395460
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:00 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Zij zei toch dat ze niet onder premier Wilders wilde acteren?
Dat was toch om te hopen dat Mensen voor haar zouden gaan ipv wilders. Maar zij heeft zelf de deur opengezet.
Ik denk dat het niet slim is van wilders, om premier te worden dat ter zijde.

En hoe gaat hij zonder haar, verder. Heel de VVD heeft op haar gestemd en haar beleid, dus moet VVD haar principes overboort gooien, voor wilders?

panels geven aan dat VVD stemmers vinden dat er open gestaan moet worden om te kijken naar een regering met PVV, nergens staat dat VVD de liberale grondbeginselen wil en zal overboort goooien (hebben ze nooit gedaan) voor wilders. Telkens benoemt de VVD een liberale partij te zijn. Misschien was zij wel te rechts, want Mark Rutte was telkens heel duidelijk, over Wilders zijn standpunten en hoe dit onverenigbaar was met de VVD.

Misschien heeft de VVD juist verloren door van het midden af te stappen door hun lichte koerswijziging (+ de grote collectieve wens over rechts en het midden alles behalve Timmermans, zelfs Jetten of Klaver zouden meer symapthie krijgen als Timmermans, zelfs bij mij)
pi_211395469
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:

Hele lange formatie waarin Wilders niet mee gaat doen aan een kabinet, of heel veel water bij de wijn moet doen.
Mensen die uit teleurstelling in de politiek op de PVV hebben gestemd zullen nog verder teleurgesteld worden.
Ons imago van een stabiel land krijgt een klap. We gaan daarom meer betalen voor leningen en minder aantrekkelijk worden voor de ASML's van de wereld. Dit gaat wederom geld kosten.
Het sociale vangnet gaat verder uitgekleed worden, maar je belastingen zullen niet dalen. Voortzetting van VVD beleid dus.

Links zal ondanks al die ellende nog marginaler worden, omdat ze vastzitten een progressieve doodspiraal. Veel mensen zien links als totale mafketels. Bij deze verkiezingen stond er bijvoorbeeld een "vegan dinosaurus" op de kieslijst. Je kan geen woning krijgen en bent afhankelijk van de voedselbank, maar linker partijen zijn vooral bezig met oppervlakkig deugen voor kleine minderheden van minderheden. Alsof die mensen geen woning nodig hebben.

Daarom SP die snapt wel dat niet alles draait om vegan enzo.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_211395496
quote:

[..]
dacht dat de wappie covid, nu wel uit de kamer gestemd is, door Verhaga eruit, en FvD gehalveerd.

Want wilders was toch gewoon pro vaccine, redelijk voor de lockdowns, wil kritisch ging met mondkapjes op, hield zich redelijk aan richtlijnen etc, en liet toen toch vooral een sociale kant zien en veel minder geschreeuw?
pi_211395537
M
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:03 schreef bianconeri het volgende:
Nederland gaat nu juist van 10 vette jaren naar 10 magere jaren.
De Nederlandse gekkies gaan nu juist inzien dat het in Nederland gewoon heel goed ging en dat we gewoon eens tevreden moeten zijn.

Al dat populistische gedoe en stemmen zorgt er alleen maar voor dat een land kapot gaat.
Zulke partijen weten niet hoe het werkt en bestaan alleen maar als anti-partijen.
Maar dat was een kabinet met Timmermans, PvDD ook, puur ideologisch populisme en verliest ook realiteit soms en ik ben voor maatregelen en energie transitie (grootvoorstander) maar timmermans en co zijn ook te idealistisch.
pi_211395551
Genieten jullie ook zo van de zuurlinkse oprispingen op X?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211395557
Zou mij niet verbazen als Yesilgoz enkel in de coalitie wil met pvv als zij MP mag worden en zo niet ze de boel laat klappen. Die vrouw is zo geil op het pluche en de macht
pi_211395558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dacht dat de wappie covid, nu wel uit de kamer gestemd is, door Verhaga eruit, en FvD gehalveerd.

Want wilders was toch gewoon pro vaccine, redelijk voor de lockdowns, wil kritisch ging met mondkapjes op, hield zich redelijk aan richtlijnen etc, en liet toen toch vooral een sociale kant zien en veel minder geschreeuw?
Waar heb je het over? Je denkt dat de jeugd geen schade heeft opgelopen door covid, wat nu terug te zien is in de drukte bij jeugdzorg en ggz? Mijn reactie ging over dat dat door rechts VVD beleid zou komen.
pi_211395580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!!

Drama queens...
pi_211395593
quote:

[..]
Ook na de verkiezingen blijven feiten belangrijk, helemaal met deze uitslag.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 08:02 schreef FYazz het volgende:

[..]
21 jaar aan rechts conservatieve kabinetten.

CDA, VVD, LPF
CDA, VVD, D66
CDA, VVD
CDA, PvdA, CU
VVD, CDA (gedoogsteun PVV)
VVD, PvdA
VVD, CDA, D66, CU
VVD, D66, CDA, CU

Maar het is natuurlijk de linkse PvdA die maar 2 van de 8 keer heeft mogen mee regeren die verantwoordelijk is voor alle problemen.
pi_211395613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:16 schreef Poepz0r het volgende:
Zou mij niet verbazen als Yesilgoz enkel in de coalitie wil met pvv als zij MP mag worden en zo niet ze de boel laat klappen. Die vrouw is zo geil op het pluche en de macht
of wilders moet gewoon water bij de wijn doen.

Wilders is nu de gene die moet gaan nadenken hoe hij dit wil gaan doen. Als VVD denkt, ik ga anders wel in de opositie als Wilders blijft drammen over Oekraine, guldens, Eu poetinpijpen etc.
tsja de bal ligt bij wilders om nu bruggen te bouwen. De bal ligt niet bij de VVD, Omtzicht etc. Want

VVD, GL/PvDA, NSC is ook prima mogelijk.

Want de potentiele kiezers wie overrechts willen hebben nu massaal Wilders gestemd.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:23:22 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211395619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die lui moeten eens aan zelfreflectie doen en zich afvragen waarom Wilders zoveel stemmen pakt.

En nee, ik heb helemaal niet op de PVV gestemd. Nog nooit gedaan.
pi_211395627
quote:
Zure man op radio1
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_211395651
quote:

[..]
Jemig, hier staat zoveel bagger, dat ik niet eens weet waar te beginnen...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 23 november 2023 @ 10:26:49 #152
68638 Zwansen
pi_211395657
quote:

[..]
Jeetje. Ik weet niet waar ik moet beginnen.

:D
pi_211395660
quote:

[..]
Na al die jaren weten ze nog steeds niet om te gaan met wilders en consorten.
Als ze er gematigd in waren gegaan hadden veel nu pvv stemmers minder angst gehad voor links.

Ik denk dat zelfs voor veel links stemmers ze te extreem waren en te weinig overtuigend.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:27:02 #154
68638 Zwansen
pi_211395661
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:26 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Jemig, hier staat zoveel bagger, dat ik niet eens weet waar te beginnen...
Dit dus. _O-
  donderdag 23 november 2023 @ 10:29:39 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_211395676
quote:

[..]
Rechts, we hebben al 21 jaar rechts beleid o|O

Verschillen tussen rijk en arm, een jeugdzorg die het niet aankan, heeft niks met rechts te maken? Jawel, dat heeft het wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211395685
Laat ik beginnen te zeggen dat ik het blijkbaar te goed heb om te begrijpen waarom mensen PVV stemmen. Maar toch, ik geloof nu wel dat teveel Nederlanders te grote problemen hebben. Dat wijst deze verkiezingsuitslag wel uit. Echter, het is zo jammer dat zoveel mensen daadwerkelijk lijken te geloven dat de standpunten van Wilders die problemen oplossen zonder nieuwe, veel grotere problemen te creeeren. Als het zo simpel was, was het al lang gebeurd.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_211395699
quote:
Het is genieten inderdaad. Huilend en schuimbekkend zal men gisteren naar de uitslag hebben gekeken van de exitpolls. Het hilarische is ook dat veel van deze mensen nul zelfreflectie hebben en dus in plaats van zich af te vragen of het misschien aan hun gedachtegoed ligt, zullen vele nóg meer overtuigd geraken van hun eigen maffe wereldbeeld en de medeburgers die daar anders over denken meteen wegzetten als 'dom' of 'racist'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211395700
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die lui moeten eens aan zelfreflectie doen en zich afvragen waarom Wilders zoveel stemmen pakt.

Het is wel duidelijk dat als je niet denkt zoals Rob J. dat Rob J. je niet in het land wil hebben, hij is wel beetje hetzelfde als waar hij Wilders van beschuldigt.
pi_211395707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:30 schreef Multatilu het volgende:
Laat ik beginnen te zeggen dat ik het blijkbaar te goed heb om te begrijpen waarom mensen PVV stemmen.
Gewoon even een tijdje minimumloon verdienen, flatje in overvecht nemen en je dochters daar de straat op sturen. Dan begrijp je het zo 8-)
Conscience do cost.
pi_211395709
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Rechts, we hebben al 21 jaar rechts beleid o|O

Verschillen tussen rijk en arm, een jeugdzorg die het niet aankan, heeft niks met rechts te maken? Jawel, dat heeft het wel.
Economisch en sociaal wellicht te rechts, cultureel niet rechts genoeg. Dat is ook de reden dat velen PVV hebben gestemd.
pi_211395719
quote:
13s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jeetje. Ik weet niet waar ik moet beginnen.

:D
Een lach die eindigt in een snik?
pi_211395729
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik wel.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211395734
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:23 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zure man op radio1
Heerlijke radio en tv vandaag. Ik verheug me al op een avondje npo.
pi_211395759
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is genieten inderdaad. Huilend en schuimbekkend zal men gisteren naar de uitslag hebben gekeken van de exitpolls. Het hilarische is ook dat veel van deze mensen nul zelfreflectie hebben en dus in plaats van zich af te vragen of het misschien aan hun gedachtegoed ligt, zullen vele nóg meer overtuigd geraken van hun eigen maffe wereldbeeld en de medeburgers die daar anders over denken meteen wegzetten als 'dom' of 'racist'.
Ja prachtig is dat. Het gaat er gewoon niet in dat mensen het gewoon niet met hun standpunten eens zijn en een andere richting willen. Ze denken echt dat 1 op de 4 stemmers misleid, dom, fascist en/of racist is. Mensen zijn die linkse onzin gewoon beu, maar dat snappen ze niet.
pi_211395761
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Heerlijke radio en tv vandaag. Ik verheug me al op een avondje npo.
Ik ben ook niet blij met deze uitslag. Het is wat het is. Laat PVV het proberen coalitie te vormen.

Er is helemaal geen reden om zuur om te doen en de kiezers op PVV als dom rechts weg te zetten
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_211395767
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jetten: 'het ligt niet aan ons!'

Zelfreflectie :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211395810
Heerlijk om te zien hoe al die extreme clubjes die de afgelopen periode volop aan het protesteren waren, nu kei hard karma hebben gekregen.

Hoe meer en hoe extreem zij zijn gaan protesteren, hoe meer de gemiddelde Nederlander er klaar mee begon te raken.

En zie hier het resultaat.
pi_211395815
Die interessant-doenerij of regeren met PVV wel of niet kan.......

Natuurlijk kan dat gewoon. Geert Wilders gaat het niet meer hebben over onrechtstatelijke zaken die hij kon bleren in de oppositie, doet sloten water bij de wijn en hoppa..
pi_211395819
Ik vind het ergens niet heel verbazend dat in Rotterdam de PVV dik gewonnen heeft: 22 procent. Maar het verschil met Amsterdam is wel heel groot, daar heeft de PVV slechts 8 procent, PVV is daar pas de 4e partij na GL/PvdA, VVD en D66. Ik zeg het niet snel als echte Rotterdammert maar ik zou bijna overwegen om naar Amsterdam te verhuizen. Ik woon (vrijwillig en bewust natuurlijk) in een van de meest multiculturele wijken van de stad maar ik ben wel beetje bezorgd om wat deze flinke egoboost bij de PVV stemmers hier gaat veroorzaken.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:45:51 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211395841
quote:
8s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef ems. het volgende:

[..]
Gewoon even een tijdje minimumloon verdienen, flatje in overvecht nemen en je dochters daar de straat op sturen. Dan begrijp je het zo 8-)
Niet, klinkt wel een beetje als de gemiddelde fokker. En dan over een paar jaar janken om je lage loon, haha.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211395847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:39 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik ben ook niet blij met deze uitslag. Het is wat het is. Laat PVV het proberen coalitie te vormen.

Er is helemaal geen reden om zuur om te doen en de kiezers op PVV als dom rechts weg te zetten
Dat is het eerste waar links aan denkt. 'Wie zijn toch al die mensen?'.
En zo'n gast als schimmelpenninck of hier Tijger_m en hexagon die continu 'dom rechts' gebruiken bij alles wat ze zeggen. Die sfeer pik je ook op bij de zelf intelligent verklaarde mensen op de zichzelf pretenderende intelligente instellingen.

Juist die afkeer heeft de sfeer voor deze verkiezingsuitslag doen creëren.
1947-2016
pi_211395857
quote:
8s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef ems. het volgende:

[..]
De nieuwe culturen om je heen schijnt juist een verrijking te zijn. Ahmed en Fatih die voor je huis dagelijks met een groepje komen 'hangen' en je dochters uitschelden en Rachid en Youssef die s'nachts even een portiek komt opblazen vanwege een conflict binnen de drugswereld. Fantastisch gewoon.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het ergens niet heel verbazend dat in Rotterdam de PVV dik gewonnen heeft: 22 procent. Maar het verschil met Amsterdam is wel heel groot, daar heeft de PVV slechts 8 procent, PVV is daar pas de 4e partij na GL/PvdA, VVD en D66. Ik zeg het niet snel als echte Rotterdammert maar ik zou bijna overwegen om naar Amsterdam te verhuizen. Ik woon (vrijwillig en bewust natuurlijk) in een van de meest multiculturele wijken van de stad maar ik ben wel beetje bezorgd om wat deze flinke egoboost bij de PVV stemmers hier gaat veroorzaken.
Jij past inderdaad beter in Amsterdam.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:48:00 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211395867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet, klinkt wel een beetje als de gemiddelde fokker. En dan over een paar jaar janken om je lage loon, haha.
Fokkers verdienen naar eigen zeggen toch allemaal minstens 3x modaal, rijden allemaal een EV en hebben een penis van 30 centimeter.
pi_211395873
quote:

[..]

De kiezers niet. De PVV kun je prima als dom rechts wegzetten. En ik snap best dat veel mensen zuur zijn aangezien de PVV een hoop mensen domweg wegcijfert.
pi_211395884
quote:
Ik vind het juist wel heerlijk symbolisch die uitslag voor Rotterdam. De eerste stad in NL waar de blanke NL'ers in de minderheid waren gekomen, heeft pvv nu dik gewonnen. NL is de islamisering en alle daarbij behorende effecten gewoon zat. Klaar mee.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 10:49:06 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211395885
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De nieuwe culturen om je heen schijnt juist een verrijking te zijn. Ahmed en Fatih die voor je huis dagelijks met een groepje komen 'hangen' en je dochters uitschelden en Rachid en Youssef die s'nachts even een portiek komt opblazen vanwege een conflict binnen de drugswereld. Fantastisch gewoon.
[..]
Jij past inderdaad beter in Amsterdam.
Waar wonen al deze Fokkers die dit dagelijks meemaken 😀
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211395889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
Die interessant-doenerij of regeren met PVV wel of niet kan.......

Natuurlijk kan dat gewoon. Geert Wilders gaat het niet meer hebben over onrechtstatelijke zaken die hij kon bleren in de oppositie, doet sloten water bij de wijn en hoppa..
En hoppa, de ontevreden rechtse stemmer krijgt weer niet waar ze op gehoopt hadden, raken nog meer gefrustreerd en roepen straks na 4 jaar met een nog rechtser kabinet dan de afgelopen 22 jaar dat alles de schuld van links is. *O*
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 10:49:47 #178
pi_211395897
Wat is dit nou weer op npo 1 :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211395900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De kiezers niet. De PVV kun je prima als dom rechts wegzetten. En ik snap best dat veel mensen zuur zijn aangezien de PVV een hoop mensen domweg wegcijfert.
Wie wordt er weggecijferd?
pi_211395901
Op radio 1 heerlijke discussies. Het ligt aan iedereen:

De pvv
Wilders
Baudet
De VVD

Huilende mensen op de radio.....
pi_211395905
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Fokkers verdienen naar eigen zeggen toch allemaal minstens 3x modaal, rijden allemaal een EV en hebben een penis van 30 centimeter.
Gelukkig kan ik 1 checkbox inkleuren, dan ben ik toch echt bovengemiddeld :+
1947-2016
pi_211395914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

De pvv
Wilders
Baudet
De VVD

Een fles azijn is er niks bij?

De bias tussen hun luisteraars en hun eigen mening hebben ze niet door?
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 10:53:03 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_211395939
quote:

[..]

Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen. Gristenen zijn allemaal tegen homo's tot ze er eentje in het gezin hebben.

Dus de twee groepen hier op fok praten een andere richting op.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 november 2023 @ 10:53:30 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211395945
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

De pvv
Wilders
Baudet
De VVD

Genot.
pi_211395950
quote:

[..]

Ik niet.
Pvv is socialistisch erg links. Kijk naar hun stemgedrag en hun uitspraken over de zorg.
Een mogelijke samenwerking met NSC zorgt voor een sociale afwikkeling van de crisis' en dat het politieke vertrouwen mogelijk een beetje hersteld wordt.

Kijkende naar de kern van de partijen, is dat geen vvd beleid he.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 10:54:20 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_211395957
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waar wonen al deze Fokkers die dit dagelijks meemaken 😀
Die wonen 24/7 op Facebook.
pi_211395960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een fles azijn is er niks bij?

De bias tussen hun luisteraars en hun eigen mening hebben ze niet door?
Het gaat echt in overdrive.

Het mooie is, je merkt nu al aan de discussies en commentaren dat er nog niet eens een begin van een analyse is waarom links al 20 jaar op rij zetels verliest. Nog niet eens een fractie van een begin!

Nou dan weet je al waar het op uitloopt: nog meer drammen, nog meer extremistische wokeclubjes omarmen, nog meer van de pot gerukte klimaatvoorstellen...

En na de volgende verkiezing zijn de druiven op links nog zuurder.
pi_211395966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Oh jah dat was jij die die aanslag van Baudet zo grappig vond.

Karma is a bitch.

...en nee ik heb niet op de PVV gestemd.

Dat is ook niet nodig, zolang er mensen zoals jij bestaan.
Al jaren een irritante act die nikkonlover.
1947-2016
pi_211395972
quote:
Maar het verschil met Amsterdam is wel heel groot, daar heeft de PVV slechts 8 procent, PVV is daar pas de 4e partij na GL/PvdA, VVD en D66.
Amsterdam heeft dan ook helemaal niks meer met Nederland te maken.
pi_211395974
quote:

De pvv
Wilders
Baudet
De VVD

Haha, het is ook weer zo ontzettend voorspelbaar. Zoals dus verwacht, nooit komt het op dat het aan het hautaine en belachelijke wereldbeeld van de (centrum)linkse progressief zelf ligt. Wat een totale mafklappers zijn dit toch ook.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]
Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen.

Op basis waarvan denk je dit? PVV is ook de grootste geworden in steden zoals Rotterdam en Den Haag.
pi_211395975
quote:

De pvv
Wilders
Baudet
De VVD

Als Baudet groot genoeg was geweest, was Wilders klein genoeg gebleven.
pi_211395996
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
Op basis waarvan denk je dit? PVV is ook de grootste geworden in steden zoals Rotterdam en Den Haag.
Precies, en ook genoeg voorbeelden van steden zoals Leeuwarden met een kleine allochtone bevolking waar PVDA-DL en consorten het grootst zijn geworden. Zo bezien kan een gebrek aan ervaring ook pro-migratie in de hand werken.
pi_211396004
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is ook weer zo ontzettend voorspelbaar. Zoals dus verwacht, nooit komt het op dat het aan het hautaine en belachelijke wereldbeeld van de (centrum)linkse progressief zelf ligt. Wat een totale mafklappers zijn dit toch ook.
De conclusies zijn getrokken, ze beschouwen alweer een tenniswedstrijd :D.
pi_211396013
quote:

[..]
Het probleem van PVV stemmers is dat zij het niet uit hoeven te leggen. Daarom is het ook zo makkelijk extreem te stemmen. Ze kennen heul geen buitenlanders, en als dat al wel zo is, is het "een van de goede". Maar het is degene met het internationale netwerk die de risee is, en degene met veel met immigranten onder de vrienden die ze onder ogen moet komen. Gristenen zijn allemaal tegen homo's tot ze er eentje in het gezin hebben.

Circa 1 op 4 Nederlanders hebben op PVV gestemd. Dit bestaat uit allerlei lagen. Inclusief mensen die zelf ene migratie-achtergrond hebben.

Maar jij blijft je gewoon stug houden aan je eigen karikatuur die je van de PVV'er hebt gemaakt.
pi_211396022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik vind het juist wel heerlijk symbolisch die uitslag voor Rotterdam. De eerste stad in NL waar de blanke NL'ers in de minderheid waren gekomen, heeft pvv nu dik gewonnen. NL is de islamisering en alle daarbij behorende effecten gewoon zat. Klaar mee.
Spreek maar voor jezelf, ik woon al ruim tien jaar hier in Rotterdam west, en goed naar mijn zin. Juist door alle culturen die je hier vindt, vooral rond de west kruiskade. Zou liever niet in zo'n saaie blanke wijk of stad willen wonen.

Ik heb hiervoor overigens jaren in de Tarwewijk op zuid gewoond, en daarvoor heel lang in de wijk Lombok in Utrecht. Allemaal super multi culti. Ik zal zeker niet zeggen dat er geen problemen zijn (waar geldt dat wel?) maar dat aanhoudende geklaag over die islamisering en dat het allemaal zo ontzettend onleefbaar is geworden, vind ik wel behoorlijk overtrokken.
pi_211396027
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Circa 1 op 4 Nederlanders hebben op PVV gestemd. Dit bestaat uit allerlei lagen. Inclusief mensen die zelf ene migratie-achtergrond hebben.

Maar jij blijft je gewoon stug houden aan je eigen karikatuur die je van de PVV'er hebt gemaakt.
Pff wat een gebrek aan respect. Het betreft een heus wetenschappelijk verklaringsmodel.
pi_211396038
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie wordt er weggecijferd?
Praktisch alles waar Wilders geen zin in heeft daar moeten we maar mee stoppen.
Of heb je hem niet gevolgd de laatste jaren?
pi_211396066
quote:

[..]

Kijk, hier spreekt boomerlinks. Weet precies wie de PVV stemmer is en spreekt daar met een enorm dedain over.

Hij zit er alleen compleet naast. Allochtonen stemmen relatief vaker op de pvv dan autochtonen:

Hoe komt het dat speknek zijn beeld zo ver van de realiteit staat? Omdat speknek is wat hij de pvv stemmer verwijt. Speknek kent allochtonen alleen van het nos journaal en daar zijn ze altijd zielig en links.

Allochtonen zijn niet achterlijk. Deze meneer legt het uit:
twitter
  donderdag 23 november 2023 @ 11:03:17 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396072
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef theunderdog het volgende:

Ze mogen het uitleggen van mij, ik doe het niet.
pi_211396075
Het is heel simpel: als je echt oprecht denkt dat Wilders een soort rechts-extremist is, die hier een soort alleen macht krijgt, dan durf je niet op de Radio te huilen en te zeggen dat je Egyptisch bent.

Zolang mensen openbaar huilen, filmpjes maken waarin ze huilie huilie doen dan weet je: er is niets aan de hand.
pi_211396088
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef speknek het volgende:

[..]
Ze mogen het uitleggen van mij, ik doe het niet.
Jij bent wat wereldvreemd. Maar dat is geen misdaad.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:04:45 #202
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211396096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dan,zit ik daar met mijn 28,3 ruim onder '(
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211396108
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef Farenji het volgende:
Juist door alle culturen die je hier vindt, vooral rond de west kruiskade. Zou liever niet in zo'n saaie blanke wijk of stad willen wonen.
Precies hierin zit het 'm toch? Diversiteit kan hier alleen bestaan als de blanke er plaats voor maakt, en ik vind het nogal vreemd dat je de reactie op de impliciete eis als extreem e.d. omschrijft - alsof de blanke afwijkt van hoe elk andere bevolkingsgroep het zou beleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 23-11-2023 11:12:29 ]
pi_211396128
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:57 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Precies, en ook genoeg voorbeelden van steden zoals Leeuwarden met een kleine allochtone bevolking waar PVDA-DL en consorten het grootst zijn geworden. Zo bezien kan een gebrek aan ervaring ook pro-migratie in de hand werken.
Wat je veel ziet is dat progressieven het argument maken dat mensen die PVV stemmen 'bang' zijn voor buitenlanders. Maar dit is niet zo, voornamelijk betreft het mensen die zien wat te veel influx aan mensen die de Westerse normen en waarden niet delen kan bewerkstelligen. Een onveilige en onprettige leefomgeving, die niet meer als Nederland voelt. Helemaal voor de oudere generaties zal dit laatste zwaar wegen.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Spreek maar voor jezelf, ik woon al ruim tien jaar hier in Rotterdam west, en goed naar mijn zin. Juist door alle culturen die je hier vindt, vooral rond de west kruiskade. Zou liever niet in zo'n saaie blanke wijk of stad willen wonen.

Ik heb hiervoor overigens jaren in de Tarwewijk op zuid gewoond, en daarvoor heel lang in de wijk Lombok in Utrecht. Allemaal super multi culti. Ik zal zeker niet zeggen dat er geen problemen zijn (waar geldt dat wel?) maar dat aanhoudende geklaag over die islamisering en dat het allemaal zo ontzettend onleefbaar is geworden, vind ik wel behoorlijk overtrokken.
Wat zou er 'saai' zijn aan een blanke wijk? Bijvoorbeeld Oekraïners of Polen voegen niet genoeg culturele diversiteit toe?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:07:08 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Kijk, hier spreekt boomerlinks. Weet precies wie de PVV stemmer is en spreekt daar met een enorm dedain over.

Hij zit er alleen compleet naast. Allochtonen stemmen relatief vaker op de pvv dan autochtonen:

[ afbeelding ]

Hoe komt het dat speknek zijn beeld zo ver van de realiteit staat? Omdat speknek is wat hij de pvv stemmer verwijt. Speknek kent allochtonen alleen van het nos journaal en daar zijn ze altijd zielig en links.

Allochtonen zijn niet achterlijk. Deze meneer legt het uit:
[ twitter ]
Het is een goed punt dat je maakt, maar inmiddels is het niet meer 10% die stemt op de PVV.
pi_211396149
quote:

De pvv
Wilders
Baudet
De VVD

Gisteren toch ook bij de linkse partijen: het ligt aan de VVD. Rly? Niets te maken met al die progressieve bullshit? Met klimaatplakkers? Met het steunen van terreurgroep Hamas?

Met zo’n plaat voor je kop zal links kleiner en kleiner worden.
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 11:08:09 #207
pi_211396151
quote:

De pvv
Wilders
Baudet
De VVD

Ik vond het oprecht zielig voor die meid. En ik kan me er ergens nog wat bij voorstellen ook.
quote:

[..]

Ja dit gaat vast op voor alle 37 zetels aan stemmen.

Het is dit soort gejankzak wat mensen juist in de armen van de pvv duwt. Waarmee ik mijn ogen niet sluiten voor het deel dat echt zo is, maar met deze uitslag is zo'n generalisatie niet op zijn plaats.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:08:28 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij bent wat wereldvreemd. Maar dat is geen misdaad.
Ik zal ook de eerste zijn om dat toe te geven, ik zou graag willen dat anderen dat ook toegaven.
pi_211396178
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Het is een goed punt dat je maakt, maar inmiddels is het niet meer 10% die stemt op de PVV.
Welke factoren zouden het aannemelijk maken dat de verhouding niet meegegroeid is?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:09:53 #210
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211396191
Alsof het klootjesvolk wel goed op de hoogte is van de allochtone bevolking. :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 11:10:05 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396198
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vond het oprecht zielig voor die meid. En ik kan me er ergens nog wat bij voorstellen ook.
[..]
Ja dit gaat vast op voor alle 37 zetels aan stemmen.

Het is dit soort gejankzak wat mensen juist in de armen van de pvv duwt.
Dan moeten ze dat vooral doen toch, stemmen op onderbuik emotie. En dan straks weer spijt. Gelukkig is het de schuld van iemand anders. Links, de Rabobank, hautaine mensen op fok. Over vier jaar hebben we weer een nieuwe populist die ons gaat redden van de ander.
pi_211396207
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik zal ook de eerste zijn om dat toe te geven, ik zou graag willen dat anderen dat ook toegaven.
Vertel. Wat begrijp jij niet aan bijvoorbeeld het gegeven dat veel Nederlanders een verandering willen qua immigratie-beleid (strenger)?

Jij vindt dat het allemaal reuze gelukt is?
pi_211396213
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat je veel ziet is dat progressieven het argument maken dat mensen die PVV stemmen 'bang' zijn voor buitenlanders.
De PVV wordt op allerlei manieren geframed. Mijn broer noemt het een partij die 'op haat is gebouwd' Nou, zo zie ik het niet. En het is in ieder geval geen zelfhaat, waar veel linkse partijen last van hebben. Ik heb zelf geen PVV gestemd (maar Omtzigt) maar ik kan prima leven met de enorme winst van de PVV.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:11:01 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Welke factoren zouden het aannemelijk maken dat de verhouding niet meegegroeid is?
Een bovengrens aan het aantal niet westerse allochtonen.
pi_211396231
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef speknek het volgende:

[..]
Dan moeten ze dat vooral doen toch, stemmen op onderbuik emotie. En dan straks weer spijt. Gelukkig is het de schuld van iemand anders. Links, de Rabobank, hautaine mensen op fok. Over vier jaar hebben we weer een nieuwe populist die ons gaat redden van de ander.
Nog een karikatuur.

Helemaal niemand stemt rationeel. Jij ook niet.
pi_211396243
mweh flauw*

[ Bericht 34% gewijzigd door Akathisia op 23-11-2023 11:19:24 ]
pi_211396258
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef speknek het volgende:

[..]
Een bovengrens aan het aantal niet westerse allochtonen.
Uh?

En dat terwijl niet-westerse allochtonen juist zoveel hebben met westerse maatstaven. Ook hun houding tegenover Joden is ontroerend.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:13:59 #218
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211396280
quote:

[..]
De reden dat Jan Modaal geen huis kan kopen is dat er 100k mensen bijkomen per jaar... juist door immigratie en asielzoekers (grenzen open = links). Combineer dat met absurde stikstof regels in de bouw (wederom linkse klimaat ellende). Verschillen arm rijk vallen wel mee, zijn er altijd geweest. Ja de extreem rijken worden alsmaar rijker, maar dat heeft niks met links, rechts, kapitalisme of socialisme te maken, dat gebeurt in ieder land. Het verschil in netto inkomen tussen bijstand, 1x modaal en 2x modaal is in NL bizar laag (wederom links beleid). Zelfs de vennootschapsbelasting gooien ze weer omhoog van 15% naar 19%... dat heeft allemaal niets met het rechtse VVD te maken. En de ellende in jeugdzorg, daar moet je de oorzaak van aanpakken. Natuurlijk zijn jongeren de weg kwijt als je 100 genders hebt en op je 8e verjaardag al hoort dat je jezelf mag ombouwen. Nog los van hun toekomstperspectief en de schade van lockdowns tijdens corona. Driemaal raden of dat links of rechts beleid is...
1. Open grenzen: de VVD heeft de afgelopen 13 jaar de macht gehad, niet "links". Dit is dus niet de schuld van links.
2. Stikstofbeleid: juist omdat de afgelopen decennia met name VVD en CDA een illegaal loopje genomen hebben met natuurvergunningen en stikstofuitstoot zitten we nu in de problemen. Wederom niet door "links".
Ken je feiten.
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 11:14:37 #219
pi_211396287
quote:

[..]
Mag het een generalisatie meer of minder zijn? Allemachtig zeg.
pi_211396302
quote:

Ik denk ook dat de formatie heel lastig gaat worden, eigenlijk kan de PVV alleen met VVD en NSC een meerderheid vormen. En de VVD en NSC moeten het Wilders dus gunnen om premier te worden. Aangezien de VVD verloren heeft, NSC liever ook niet met de PVV wil vanwege de grondrechten en men internationaal Wilders als een rechts-extremist ziet, zie ik die gunfactor eigenlijk niet (sterker, ik zie het tegendeel).

Dit valt dan wel op te lossen, door met een andere constructie te komen, waarbij Wilders in de kamer blijft. Maar dan krijg je dus een 'nieuwe' en andere constructie, wat heus niet snel geregeld is.

quote:
Deels mee eens, ik denk alleen dat er helemaal niet zo veel veranderd kan worden. Nederland zit vast aan allemaal EU en internationale wetgeving/verdragen. In de marge kan er best aan gesleuteld worden, maar er zullen geen extreme veranderingen plaatsvinden.

Het gebrek aan verandering zal er ook voor zorgen dat PVV-stemmers teleurgesteld raken. Toen de PVV eerder gedoogsteun gaf, zag je ook dat de partij qua populariteit kromp.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:16:14 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vertel. Wat begrijp jij niet aan bijvoorbeeld het gegeven dat veel Nederlanders een verandering willen qua immigratie-beleid (strenger)?

Jij vindt dat het allemaal reuze gelukt is?
Zeker niet, ik vind het wel een marginaal probleem dat opgeblazen wordt om het verschil tussen arm en rijk groter te maken. En ik ben voor hervormingen van de internationale asielregels, maar dat zijn internationale regels, daar ga je nationaal en zeker met een nexit niets mee oplossen, zoals brexit ook laat zien. Het enige wat je daarmee frustreert is je R&D.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:16:25 #222
pi_211396316
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Economisch en sociaal wellicht te rechts, cultureel niet rechts genoeg. Dat is ook de reden dat velen PVV hebben gestemd.
Wat is cultureel rechts? Een frikandel met een Nederlands vlaggetje?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:17:36 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396333
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mag het een generalisatie meer of minder zijn? Allemachtig zeg.
Okay niet de schuld van de Rabobank dan.
pi_211396356
Campagnes voeren, stemwijzers en wijze van politiek bedrijven moet op de schop.

Politiek kun je niet vatten in een oneliner, beknopte stelling of loze kreet. En het gaat niet alleen om roepen wat we allemaal willen (ik wil ook alles wel), het gaat om wat haalbaar is en om keuzes maken.

Willen we ons niet meer houden aan de Europese afspraken m.b.t. opvang van asielzoekers.
Prima, die keus kunnen we dan als land maken.
Maar wat als hier tegenover staat dat we minder landbouwsubsidies gaan ontvangen, iets waarvan de sector stelt dat deze juist zeer welkom zijn?

Willen we geen eigen risico op de zorgverzekering en later met pensioen. Prima, die keus kunnen we maken maar wat als dat betekent dat premies, belastingen, accijnzen en rentes flink verhoogd gaan worden?

Willen we elke Nederlander de zorg bieden die zij verdienen, prima dan maken we die keus. Maar wat als dat betekent dat de zorgkosten zullen stijgen en er ergens personeel vandaan gehaald moet worden als 1 op de 3 Nederlanders niet bereid is om in de zorg te gaan werken?

Willen we voor iedereen een passende woning bouwen. Prima, maar wat als dit ten koste gaat van landbouwgrond of van de natuur in Nederland? Of als gemeenten mogen besluiten een hoge flat naast je rijtjeshuis te plaatsen?

De vragen of je meer loon wilt, geen eigen risico meer, minder lang hoeft te werken, sneller een huis krijgt etc. zijn natuurlijk makkelijk te beantwoorden.
Tuurlijk wil iedereen dit als je het zo vraagt, zowel rechts en links.

Het zit hem echter in de nuance. Wil je dit nog wel als het ten koste gaat van iets anders belangrijks? En waarvan gaan we het betalen?

En nee, alles wat we willen gaan we niet kunnen financieren door bijvoorbeeld het opheffen van een klimaatfonds of door te bezuinigen op de NPO.
pi_211396358
quote:

[..]
Bijzondere post dit, je draait het hier namelijk compleet om. Het probleem zijn niet de rationele en realistische mensen die hun ogen durven te openen en te benoemen wat er mis is in Nederland.

Juist de progressief Linkse kant van Nederland stemt op basis van de onderbuik. Op basis van wensdenken, idealisme en de ogen sluiten voor aantoonbare problemen.

Dit zijn bijvoorbeeld ook de mensen die bij bepaalde media werken en het nieuws dan zo samenstellen om 'stigmatisering' te voorkomen. Immers, dat er weer eens een buschauffeur of conducteur in elkaar is geslagen door een paar kansenparels met een migratieachtergrond, dat moet vooral maar niet op de voorpagina komen bij de NOS of NRC.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:23:16 #226
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211396417
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere post dit, je draait het hier namelijk compleet om. Het probleem zijn niet de rationele en realistische mensen die hun ogen durven te openen en te benoemen wat er mis is in Nederland.

Juist de progressief Linkse kant van Nederland stemt op basis van de onderbuik. Op basis van wensdenken, idealisme en de ogen sluiten voor aantoonbare problemen.

Dit zijn bijvoorbeeld ook de mensen die bij bepaalde media werken en het nieuws dan zo samenstellen om 'stigmatisering' te voorkomen. Immers, dat er weer eens een buschauffeur of conducteur in elkaar is geslagen door een paar kansenparels met een migratieachtergrond, dat moet vooral maar niet op de voorpagina komen bij de NOS of NRC.
Velen, inclusief de PVV, doen dat voor de klimaatproblemen.
pi_211396420
quote:
Geert Wilders: the Dutch far-right figurehead sending a chill across Europe
After 20 years as a political outlier, the leader of the anti-immigration Freedom party is closer to power than ever before

Pjotr Sauer in Amsterdam
Thu 23 Nov 2023 00.45 CET
Known for his distinctive platinum-blond hairstyle and his aggressive anti-Islam and anti-immigration rhetoric, Geert Wilders has been catapulted by the Dutch elections to the place he loves most to be: at the centre of attention.

In a political earthquake, Wilders’ Freedom party was on course late on Wednesday to win the most votes in the country’s parliamentary elections, opening the way for the politician to play a key role in the formation of the next government after an election dominated by debate over immigration.

From describing Islam as “an ideology of a retarded culture” and calling Moroccans “scum”, Wilders, who is often compared to former US president Donald Trump for his inflammatory rhetoric and use of social media, has long been a prominent fixture in the European far-right landscape.

Born in 1963 in southern Venlo, close to the German border, Wilders grew up in a Catholic family with his brother and two sisters. He entered politics as a member of the People’s Party for Freedom and Democracy (VVD), but left over what he saw as the party’s mild stance on Islam and immigration.

He founded the Freedom party (PVV) in 2004, placing anti-Islam policies at the heart of his party. Wilders said his disdain for Islam was fuelled by the assassination of the radical anti-Islam film-maker Theo van Gogh in 2004 and his time spent in Israel on a kibbutz.

Despite being a media-savvy politician, Wilders’ star appeared to have faded in recent years as younger far-right figures emerged in the Netherlands, including Thierry Baudet, whose nationalist Forum for Democracy came top of the polls with 15% in the 2019 regional elections.

But Wilders’ consistent presense in Dutch politics – as well as increasingly heated debate over immigration in the Netherlands – seems to have finally struck a chord among a larger group.

In the run-up to the elections, Wilders has also sought to tone down some of his more divisive anti-Islamic rhetoric, hinting that he could drop his proposed ban on mosques and the Qur’an, a move that his critics branded opportunistic.

Instead, he has focused on growing economic concerns, vowing to solve the housing crisis and tackle inflation while portraying climate action as a new form of tyranny by The Hague.

Still, some of his more extreme proposed measures – which include restoring Dutch border control, detaining and deporting illegal immigrants, and reintroducing work permits for intra-EU workers – would fundamentally change the DNA of the Netherlands.

In Kyiv, which has faced growing western war fatigue, the results will be met with worry. Like other far-right leaders on the continent, Wilders has praised Vladimir Putin’s rule, rallying against what he has described as “hysterical Russophobia” in Europe.

Four years after Russia annexed the Crimean peninsula, Wilders travelled to Moscow and met senior Russian officials in the Duma, a trip that was fiercely condemned by relatives of Dutch victims of the shooting-down of flight MH17, who blamed him for ignoring Moscow’s part in the disaster.

Since Russia’s invasion of Ukraine, Wilders has somewhat distanced himself from the Kremlin, calling the invasion a mistake.

But a government under Wilders is unlikely to play the same role in aiding Ukraine as seen under longtime prime minister Mark Rutte, who led the effort to deliver F-16 combat aircraft to Ukraine.

In one of the last debates prior to the elections, Wilders said he would not support sending Ukraine more weapons, a statement that will send a chill through Ukraine, as military aid already appears to be faltering.

Much now will depend on what will probably be a prolonged coalition-building process, with both the leader of GroenLinks-PvdA, Frans Timmermans, and the head of the socially liberal People’s Party for Freedom and Democracy, Dilan Yeşilgöz-Zegerius, having ruled out a government under Wilders.

But in an early triumph for Wilders, Pieter Omtzigt, the leader of the centrist NSC party, indicated that he was open to working with the PVV.

What seems certain is that after six elections, Wilders is closer than ever to power. “It will be hard work, but we are ready to govern,” he said as the first results trickled in. “This is the most beautiful day of my political life.”
Een opiniestuk in The Guardian, best wel een progressief links bolwerk volgens mij. Ik vind dat Wilders in de kop meteen al verkeerd wordt weggezet als 'extreem-rechts'. Dit soort valsigheid kennen we wel van links.
pi_211396435
Bij BnnVara zijn alle medewerkers uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van de PVV.

Hahahahahahaha
pi_211396455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Een opiniestuk in The Guardian, best wel een progressief links bolwerk volgens mij. Ik vind dat Wilders in de kop meteen al verkeerd wordt weggezet als 'extreem-rechts'. Dit soort valsigheid kennen we wel van links.
Heel simpel: zolang je The Guardian het hebt over een extreem-rechtse partij, onder je eigen naam. Dan weet je dat het geen extreem-rechtse partij is.
pi_211396457
Zelf geen stem gegeven aan PVV.

Maar dit is wel even een mooie reality check voor een aantal users die de afgelopen maanden grote woorden hadden en dachten bij een meerderheid van de bevolking te horen.

Als je voortaan nou niet zo druk bent met anderen voor lul te zetten of uit te lachen, misschien zie je dan wat werkelijk gaande is.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211396484
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Cultureel rechts is eigenlijk conservatief rechts, ergo pro behoud van dat wat Van Gogh, Rembrandt, de microscoop, wifi, vvmu, nuchterheid, rationalisme, polderen, rechtsstatelijkheid, neorenaissance architectuur etc. heeft voortgebracht dan wel gecultiveerd.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:26:43 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396489
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post die zei dat mensen op de PVV stemden vanwege hautaine posts op fok. Die mensen, die zich daar door laten beïnvloeden in het kiezen van het landsbestuur van de komende vier jaar. Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet voor een kortdurende e-penis frustratie, die mensen verdienen alle hoon die ik ze geef en nog veel meer.

Als je je niet aangesproken voelt dan hoef je ook niet te reageren.
pi_211396490
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heel simpel: zolang je The Guardian het hebt over een extreem-rechtse partij, onder je eigen naam. Dan weet je dat het geen extreem-rechtse partij is.
Dat is natuurlijk ook een volstrekt geradicaliseerde krant. Verdienen eigenlijk censuur.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:27:03 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211396497
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wilders wordt niet extreem rechts genoemd in dat stuk.

(Overigens is de auteur ban het stuk de zoon van Derk Sauer).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211396505
quote:

[..]

Je ziet nu pas het verval in de westerse wereld dat al een paar decennia aan de gang is?
pi_211396509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook een volstrekt geradicaliseerde krant. Verdienen eigenlijk censuur.
Ik ben voor nagenoeg absolute vrijheid van meningsuiting.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:28:03 #237
pi_211396516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Cultureel rechts is eigenlijk conservatief rechts, ergo pro behoud van dat wat Van Gogh, Rembrandt, de microscoop, wifi, vvmu, nuchterheid, rationalisme, polderen, rechtsstatelijkheid, neorenaissance architectuur etc. heeft voortgebracht dan wel gecultiveerd.
Hier word ik al helemaal niet veel wijzer van _O- Dit voelt echt als een bij elkaar geraapt zooitje.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:29:31 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211396545
The Guardian geradicaliseerd noemen :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211396553
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef Kuhn het volgende:
Bij BnnVara zijn alle medewerkers uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van de PVV.

Hahahahahahaha
Ik zie hier dat er een weinig flatteuze foto van Wilders is gebruikt als kop van het artikel 'PVV boekt monsterzege en stort Nederland in het duister'.

https://www.bnnvara.nl/joop

Laten we eerst maar de formatie afwachten denk ik dan.
pi_211396563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:29 schreef -XOR- het volgende:
The Guardian geradicaliseerd noemen :')
Is een radicaal-linkse krant.
pi_211396564
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wilders wordt niet extreem rechts genoemd in dat stuk.

(Overigens is de auteur ban het stuk de zoon van Derk Sauer).

Definitions from Oxford Languages ·

far right

• the extreme right wing of a political party or group.
• belonging to or representing the views of the extreme right wing of a political party or group.

Wat is het toch dat Engelse termen (opzettelijk) niet begrepen worden? Gisteren bleek 'reptiles' ook al lastig te vatten.
pi_211396576
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ben voor nagenoeg absolute vrijheid van meningsuiting.
Dit soort uitspraken zijn altijd zo gevaarlijk mbt de glijdende schaal die er bij kan komen kijken. 'Nagenoeg' kan deuren openen die je niet wil in een vrij land.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 11:31:40 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211396591
quote:

Hahahahahahaha
Die doen net alsof morgen de tanks door de straten rollen en er razzia’s gaan plaats vinden in de moskee. Wat een emo-figuren.
pi_211396597
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit soort uitspraken zijn altijd zo gevaarlijk mbt de glijdende schaal die er bij kan komen kijken. 'Nagenoeg' kan deuren openen die je niet wil in een vrij land.
Want? ik vind dat directe oproepen tot geweld strafbaar moeten blijven. En laster en smaad.

Verder mag van mij alles worden gezegd.
pi_211396599
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:27 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je ziet nu pas het verval in de westerse wereld dat al een paar decennia aan de gang is?
Begrijpend lezen onderwijs is in ieder geval dramatisch. Wat was je doel met deze reactie?
pi_211396617
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik zie daar graag je bronnen bij.

Hoe dan ook is pvv een brede partij geworden.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:34:02 #247
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211396648
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het gaat echt in overdrive.

Het mooie is, je merkt nu al aan de discussies en commentaren dat er nog niet eens een begin van een analyse is waarom links al 20 jaar op rij zetels verliest. Nog niet eens een fractie van een begin!

Nou dan weet je al waar het op uitloopt: nog meer drammen, nog meer extremistische wokeclubjes omarmen, nog meer van de pot gerukte klimaatvoorstellen...

En na de volgende verkiezing zijn de druiven op links nog zuurder.
Het wordt wel gevaarlijk. Zo'n Baudet heeft al twee keer tikken gekregen. Goede kans dat het de volgende keer ernstiger is.

En zeker na die speeches van Timmermans en Jetten gisteren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:34:05 #248
pi_211396650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die doen net alsof morgen de tanks door de straten rollen en er razzia’s gaan plaats vinden in de moskee. Wat een emo-figuren.
We moeten het ook niet overdrijven inderdaad. Ik vrees alleen wel voor 2 van mijn belangrijkste standpunten en als er een kabinet met partijen als VVD/NSC/BBB komt vrees ik ook voor de woningmarkt. Migratie had ik zelf niet zoveel last van dus stond bij mij net wat lager op de ladder, maar ik begrijp wel dat daar iets meer mee moet gebeuren dan sommige partijen zouden laten gebeuren.

Voor velen is die migratie wel het breekpunt en dat zijn de mensen die zo reageren. Ik voel daar niet echt iets voor, op die manier.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:34:23 #249
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211396656
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik reageerde op een post die zei dat mensen op de PVV stemden vanwege hautaine posts op fok. Die mensen, die zich daar door laten beïnvloeden in het kiezen van het landsbestuur van de komende vier jaar. Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet voor een kortdurende e-penis frustratie, die mensen verdienen alle hoon die ik ze geef en nog veel meer.

"Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet"? Hoe bedoel je dit?
pi_211396664
https://twitter.com/CorinneEllemeet/status/1727585938270818448

Corinne ziet haar rol als 'mevrouw der betuttelracisme' verdwijnen, als sneeuw voor de zon. Ze had nog zo graag de immigrant willen knuffelen, aaien. Niet als gelijke zien, maar als schattig huisdiertje.
pi_211396665
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nee Wilders wil de NPO opdoeken dus ze vrezen voor hun baan vermoed ik
pi_211396666
quote:

Hahahahahahaha
Ow my, wat een onwijze watjes die zielepieten.

Democratie moet je alleen accepteren natuurlijk zolang je aan de goede plaats zit van de uitslag.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik zie hier dat er een weinig flatteuze foto van Wilders is gebruikt als kop van het artikel 'PVV boekt monsterzege en stort Nederland in het duister'.

https://www.bnnvara.nl/joop

Laten we eerst maar de formatie afwachten denk ik dan.
Ooooow bij joop en bnn/vara zullen ze wel een dikke dikke dikke kater hebben die de kater der katers die zij tot nu toe kende in hun leven doet verbloemen tot een klein schattig poesje.

En het zij ze gegund. Voor even.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 11:35:47 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211396680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat kan Wilders wel willen maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
pi_211396687
quote:

[..]
Wel zuur man, geen D66-reclamespotjes meer kunnen uitzenden onder het mom van 'documentaire'.
pi_211396688
We gaan nu toch hoop ik niet zeggen dat de pvv geen extreem rechtse partij is he?
pi_211396698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
We gaan nu toch hoop ik niet zeggen dat de pvv geen extreem rechtse partij is he?
PVV is geen extreem-rechtse partij.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:37:09 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211396700
quote:

Hahahahahahaha
:D _O- :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 november 2023 @ 11:37:16 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211396703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Continentaal conservatisme is antirationalistisch de Baudetista's zwijmelen bij Herder, Sprengler en de esoterie van Goethe.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211396713
quote:

Hahahahahahaha
_O- :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_211396735
quote:

Hahahahahahaha
Pepspeech van Matthijs?
Best pilot in history
pi_211396748
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef -XOR- het volgende:
Continentaal conservatisme
Dat is een ander soort conservatisme (vandaar ook een eigen omschrijving) dan die van de renaissancevloot waaraan gedacht wordt met het hedendaagse conservativsme, alhoewel ze soms (met enige tegenstrijdigheid) met elkaar flirten.
pi_211396751
Incest-links weet niet meer waar het te zoeken - Marokkaanse straatschoffies geven geen fuck, of hebben zelfs voor de grap op de PVV gestemd.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:41:49 #263
182233 thedeedster
pi_211396766
quote:

[..]
Veel linkse kiezers willen dat ON verdwijnt. Ze zullen hier dus ongetwijfeld positief in staan.

Al verwacht ik eerder dat dan zoiets als JOOP gaat verdwijnen. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:41:52 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211396767
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat is een ander soort conservatisme (vandaar ook een eigen omschrijving) dan die van de renaissancevloot waaraan gedacht wordt met het hedendaagse conservativsme, alhoewel ze soms (met enige tegenstrijdigheid) met elkaar flirten.
Hm, zit wel wat in inderdaad
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 11:41:54 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211396768
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Pepspeech van Matthijs?
The horror
pi_211396770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Want? ik vind dat directe oproepen tot geweld strafbaar moeten blijven. En laster en smaad.

Verder mag van mij alles worden gezegd.
Volledig eens. Maar dat is geen mening, dat is een oproep tot geweld.
'Ik vind dat die wel een kogel door zijn kop mag krijgen', ja officieel is het een mening, met een zware ondertoon. Doe je dit aan de eettafel, is het een mening. Doe je dit als afa aan de Op1 tafel vol met de camera in je bek en is 'die' tjerrie of geert, kan het een oproep zijn.

Het is dan ook zo verrotte moeilijk wat nog een mening is en wat niet kan.

Waar ik op doel bij 'nagenoeg' is dat er een blok moet zijn waar 'nagenoeg' stopt. Anders komt met het verkeerde persoon aan de macht wel erg veel te hangen onder de noemer van 'nagenoeg'. Daar moet je scherp op zijn in het geval van een tolerant land met een grote vvmu als pijler in het fundament van de maatschappij.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 11:43:22 #267
182233 thedeedster
pi_211396792
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat kan Wilders wel willen maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Omtzigt wil naar twee zenders.

https://www.spreekbuis.nl(...)ee-publieke-zenders/
pi_211396802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:40 schreef theunderdog het volgende:
Incest-links weet niet meer waar het te zoeken - Marokkaanse straatschoffies geven geen fuck, of hebben zelfs voor de grap op de PVV gestemd.
Op Twitter zag ik gister een aantal posts van Turken die hun stem hebben gegeven aan de PVV.
pi_211396805
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volledig eens. Maar dat is geen mening, dat is een oproep tot geweld.
'Ik vind dat die wel een kogel door zijn kop mag krijgen', ja officieel is het een mening, met een zware ondertoon. Doe je dit aan de eettafel, is het een mening. Doe je dit als afa aan de Op1 tafel vol met de camera in je bek en is 'die' tjerrie of geert, kan het een oproep zijn.

Het is dan ook zo verrotte moeilijk wat nog een mening is en wat niet kan.

Waar ik op doel bij 'nagenoeg' is dat er een blok moet zijn waar 'nagenoeg' stopt. Anders komt met het verkeerde persoon aan de macht wel erg veel te hangen onder de noemer van 'nagenoeg'. Daar moet je scherp op zijn in het geval van een tolerant land met een grote vvmu als pijler in het fundament van de maatschappij.
Wat. sorry, ik begrijp je niet. Waar gaat dit over?
pi_211396812
quote:

Hahahahahahaha
Is dat echt? Waar lees je dat?
pi_211396813
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk dat je prima weet wat mensen hiermee bedoelen. Maar in ieder geval geen influx van talloze mensen uit het Midden-Oosten of (Noord-)Afrika, honderden moskeeën of overheidsvoorzieningen in het Arabisch of Engels. Om hier maar een paar voorbeelden te noemen.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat argument is door niemand gemaakt.
pi_211396815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Op Twitter zag ik gister een aantal posts van Turken die hun stem hebben gegeven aan de PVV.
Ja, natuurlijk. En boomers snappen dat niet.

Het is heel simpel: rechts kan beter memen.
pi_211396826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
Jawel, want dat zijn ze niet.
Het is een SP waar je niet je inkomsten in de partijkas hoeft te storten met een uitroepteken als het over asielinstroom en islamisatie gaat.

Dat ze geframed worden als rechts, komt alleen door de laatste 2. Die eerste vergeet iedereen.
Standpunten over zorg, standpunten over de onderkant van de samenleving, dat is niet rechts.
1947-2016
pi_211396836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]
Deels mee eens, ik denk alleen dat er helemaal niet zo veel veranderd kan worden. Nederland zit vast aan allemaal EU en internationale wetgeving/verdragen. In de marge kan er best aan gesleuteld worden, maar er zullen geen extreme veranderingen plaatsvinden.

Het gebrek aan verandering zal er ook voor zorgen dat PVV-stemmers teleurgesteld raken. Toen de PVV eerder gedoogsteun gaf, zag je ook dat de partij qua populariteit kromp.
We kunnen niks en alles is 50 jaar geleden al beslist is een loser boodschap die niet langer geaccepteerd wordt. Ik vind het jammer dat het een partij als de PVV was die de doorbraak moest maken.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:45:33 #275
182233 thedeedster
pi_211396838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Is dat echt? Waar lees je dat?
Blaadje van het UWV.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:45:42 #276
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211396841
pi_211396848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat. sorry, ik begrijp je niet. Waar gaat dit over?
Waar de grens ligt bij een directe oproep tot geweld en vvmu. Wat jezelf aangeeft.
1947-2016
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 11:46:10 #278
pi_211396851
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
maar in ieder geval geen influx van talloze mensen uit het Midden-Oosten of (Noord-)Afrika, honderden moskeeën of overheidsvoorzieningen in het Arabisch of Engels.
Ja, dat is wat je niet wil. Ik snap hem helemaal.

Maar daar vroeg ik niet om. Ik vroeg wat je dan wél als 'cultureel rechts' ziet.
pi_211396853
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jawel, want dat zijn ze niet.
Het is een SP waar je niet je inkomsten in de partijkas hoeft te storten met een uitroepteken als het over asielinstroom en islamisatie gaat.

Dat ze geframed worden als rechts, komt alleen door de laatste 2. Die eerste vergeet iedereen.
Standpunten over zorg, standpunten over de onderkant van de samenleving, dat is niet rechts.
Ze lullen best links ja, maar stemmen altijd rechts.
pi_211396880
https://twitter.com/amnestynl/status/1727618039644872882

Amnesty NL over 20% van de Nederlanders, en eigenlijk ook direct over iedereen die niet op PVV hebben gestemd, maar niet tegen samenwerking met de PVV zijn.

Maar bedankt Amnesty. Jullie maken weer eens duidelijk dat jullie niets meer zijn dan een ordinair links-activistenclubje.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:48:22 #281
182233 thedeedster
pi_211396883
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We kunnen niks en alles is 50 jaar geleden al beslist is een loser boodschap die niet langer geaccepteerd wordt. Ik vind het jammer dat het een partij als de PVV was die de doorbraak moest maken.
Fascinerend altijd; het hele milieu kan gecontroleerd worden, maar een paar verouderde verdragen aanpassen? ONMOGELIJK!!!
pi_211396885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze lullen best links ja, maar stemmen altijd rechts.
Alsof jij serieus genomen moet worden. Alles rechts van gl is in jouw ogen al extreem.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 11:49:47 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211396904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/CorinneEllemeet/status/1727585938270818448

Corinne ziet haar rol als 'mevrouw der betuttelracisme' verdwijnen, als sneeuw voor de zon. Ze had nog zo graag de immigrant willen knuffelen, aaien. Niet als gelijke zien, maar als schattig huisdiertje.
Corinne Ellemeet was een van de allerbeste Kamerleden, waarschijnlijk heb je geen idee wat ze deed.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 11:49:53 #284
182233 thedeedster
pi_211396907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef theunderdog het volgende:

Amnesty NL over 20% van de Nederlanders, en eigenlijk ook direct over iedereen die niet op PVV hebben gestemd, maar niet tegen samenwerking met de PVV zijn.

Maar bedankt Amnesty. Jullie maken weer eens duidelijk dat jullie niets meer zijn dan een ordinair links-activistenclubje.
Kwamen laatst nog langs om te collecteren. Ik denk niet dat ze nog wat vangen. :D
pi_211396910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
PVV is geen extreem-rechtse partij.
Natuurlijk wel. Of mag dat niet nu ze populair zijn?
pi_211396911
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Corinne Ellemeet was een van de allerbeste Kamerleden, waarschijnlijk heb je geen idee wat ze deed.
Gelukkig niet nee.
pi_211396922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Kwamen laatst nog langs om te collecteren. Ik denk niet dat ze nog wat vangen. :D
Ik geef ze enkel wat als ik toevallig van wat kleingeld af moet.
pi_211396928
quote:

Ow my :X

Holy shit man.
ai heeft al niks op met NL'ers, gezien hun standpunten over een kinderfeest, maar dit slaat echt alles.
Vol in de extreem linkse activisten houding.

Iets met schoenmaker en leest.
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 11:51:42 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_211396936
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Letterlijk het leven van mensen in de waagschaal zet"? Hoe bedoel je dit?
Beleidskeuzes gaan uiteindelijk over mensenlevens.

Bijvoorbeeld

https://tpo.nl/2019/02/06(...)gz-leiden-tot-doden/
https://decorrespondent.n(...)d2-3c74-799c636eb89a
pi_211396939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:50 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Of mag dat niet nu ze populair zijn?
Zeker wel. Het is namelijk helaas geen extreem-rechtse partij. Ze hebben het nauwelijks over focus op remigratie, geen conservatief beleid op andere onderwerpen dan migratie.
pi_211396956
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Holy shit man.
ai heeft al niks op met NL'ers, gezien hun standpunten over een kinderfeest, maar dit slaat echt alles.

Ze zullen er wel van balen dat de kans op pro-Palestijns antisemitisme op de Nederlandse straten misschien wat kleiner wordt.
pi_211396958
quote:

Staat geen enkele onwaarheid in hoor? De PVV had ook ronduit racistische en ongrondwettelijke standpunten in hun verkiezingsprogramma's staan.

Maar in de praktijk zal het echter zo ver niet komen.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:53:42 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211396966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gelukkig niet nee.
Ze was een van de beste zorgspecialisten van de kamer die veel nadacht over hoe de zorg in de toekomst vorm te geven. Zonde dat zo'n sterk kamerlid (bovendien eentje die uitstekend kamerbreed kon samenwerken) verdwijnt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211396972
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Fascinerend altijd; het hele milieu kan gecontroleerd worden, maar een paar verouderde verdragen aanpassen? ONMOGELIJK!!!
Dat. Bovendien het idee dat die verdragen en oude partijen je meest basale rechten zouden beschermen konden ook het raam uit toen met valse fraude beschuldigingen kinderen van ouders werden afgenomen. Als de VVD en CDA wat willen, dan kan blijkbaar wel alles.

De PVV gaat helemaal niks beter maken, maar het feit dat ze zo groot zijn geworden is 100% aan te rekenen aan de onbetrouwbaarheid en de doofheid van de traditionele partijen. En ipv enige introspectie zie ik vooral getoeter over de foute keuze van de "ander".
  donderdag 23 november 2023 @ 11:54:11 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Holy shit man.

Gewoon laten toeteren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:54:18 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211396977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Staat geen enkele onwaarheid in hoor? De PVV had ook ronduit racistische en ongrondwettelijke standpunten in hun verkiezingsprogramma's staan.

Dat mag je hopen.
pi_211396981
  donderdag 23 november 2023 @ 11:54:52 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396988
quote:
84s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat mag je hopen.
Heb jij nog wat locaties voor ons waar we megastallen kwijt kunnen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211396995
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alsof jij serieus genomen moet worden. Alles rechts van gl is in jouw ogen al extreem.
Ach jongetje toch. Iedereen die het niet met je eens is, moet wel extreemlinks zijn. Wellicht ben je gewoon een gekkie?
pi_211397044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kortom: hysterie om niets.

Dat is precies het punt he. In de oppositie roept elke partij zaken die helemaal niet kunnen. Je hebt namelijk een geheel andere rol.
pi_211397052
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze was een van de beste zorgspecialisten van de kamer die veel nadacht over hoe de zorg in de toekomst vorm te geven. Zonde dat zo'n sterk kamerlid (bovendien eentje die uitstekend kamerbreed kon samenwerken) verdwijnt.
Dus?

Daarom mag ik deze tweet van haar niet onzinnig vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')