abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211393023
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens de PVV succes met het vormen van een kabinet zonder de VVD
Dan mag de PVV concessies doen ver over links _O-

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
pi_211393041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:52 schreef MadJackthePirate het volgende: [..] Ik krijg steeds meer het idee dat jij een betaalde troll bent. Kan jij me eens aanwijzen waar welke partij dan ook aanhaalt om 'nederlanders van buitenlandse komaf uit huis te zetten'?
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.
pi_211393045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoeveel geld dat gaat schelen. (Wat doe je met de migranten die ons land inkomen bijvoorbeeld) en natuurlijk het overgrote deel van de migranten die geen vluchteling zijn.
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken, illegaliteit harder bestraffen en sociale voorzieningen voor die groep versoberen.

Qua arbeidsmigranten zou je kunnen kijken naar tijdelijke vergunningen of via een greencard achtig systeem te gaan werken waarbij het belastingvoordeel ook langzaam afgebouwd wordt.
pi_211393054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.
In plaats van die eindeloze rijtjeswoningen, woontorens neerzetten. Niet dat ik denk dat ze dat van plan zijn trouwens.
pi_211393057
quote:

[..]
Heldere uitleg, ik snap je punt. Ook wilders zal water bij de wijn moeten doen uiteindelijk, maar mijn punt was meer dat hij op migratie hard wil blijven en op andere punten wellicht meer wil toegeven.

Tis inderdaad laat, ik ga zo ook maar eens pitten, weltrusten
pi_211393070
twitter

Zihni is weer lekker op dreef.

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 01:06:49 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 01:11:50 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211393100
Ik zag dat Orban Geert al gefeliciteerd heeft.
We zijn na vanavond natuurlijk ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
pi_211393105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In plaats van die eindeloze rijtjeswoningen, woontorens neerzetten. Niet dat ik denk dat ze dat van plan zijn trouwens.
Ik weet het niet. Ik denk dat probleem is dat nederland gewoon een probleem heeft, we zijn een te klein land om Zelfvoorziendend te zijn met landbouw etc en dit welvaarts niveau van voedsel vast te houden.

Te gelijk nostalgische steden en Semi boerenlandschappen en te gelijk alle ouderen thuis te laten wonen.

Voorbeeld hier in de omgeving gaan alle grote kavels en gezinswoningen naar 55+, want over 10 jaar ga ik met pensioen, straks al wat minder werken en dan kunnen wij lekker genieten. te gelijk klagen voor 55+ dat kinderen tot hun 30e thuis wonen. "Dit had je vroeger echt niet" , maar hun ouders dachten toen ze 55+ werden we gaan maar wat kleiner wonen, of verzorgingshuis in want tja kan zo afgelopen zijn.

Nederland zal hele pijnlijke beslissingen gaan maken voor Nederlanders en ben erg benieuwd.....
pi_211393112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken, illegaliteit harder bestraffen en sociale voorzieningen voor die groep versoberen.

Qua arbeidsmigranten zou je kunnen kijken naar tijdelijke vergunningen of via een greencard achtig systeem te gaan werken waarbij het belastingvoordeel ook langzaam afgebouwd wordt.
Ik sprak pas iemand die gaat over het goedkeuren van asielzoekers.
Die processen zijn al heel zwaar, kosten natuurlijk ook geld en bij de meeste gevallen volgt er gewoon een nee.

Achter illegalen aangaan prima, maar ook dit kost mankracht.

Er zijn misschien best oplossingen, maar je moet oppassen niet van wondermiddelen uit te gaan die geen geld kosten.
pi_211393126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:11 schreef the-eye het volgende:
We zijn na vanavond ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
Ehhh, waarom? Sinds wanneer is 35 zetels van PVV gelijk dat nederland dikke mik is met hongarije.

Misschien kunnen we nu hongarije weer terug brengen in het normale domein zoals Orban was voor 2014 (hij compleet gerussificeerd werd), doordat wilders echt een ander geluid moet laten horen over de eu etc als hij in het kabinet wil.
pi_211393223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik sprak pas iemand die gaat over het goedkeuren van asielzoekers.
Die processen zijn al heel zwaar, kosten natuurlijk ook geld en bij de meeste gevallen volgt er gewoon een nee.

Achter illegalen aangaan prima, maar ook dit kost mankracht.

Er zijn misschien best oplossingen, maar je moet oppassen niet van wondermiddelen uit te gaan die geen geld kosten.
Toevallig ken ik ook iemand bij de IND en de reden dat het veel tijd/geld kost is omdat mensen gratis rechtsbijstand krijgen en meerdere beroepen in kunnen dienen onder andere. Dit zou je bijvoorbeeld in kunnen perken.

En weet je, dit zijn inhoudelijke discussies waar een groot deel van de stemmers niet over nadenkt. Die zijn gewoon het wegkijken zat van de problemen die de groeiende groep immmigranten veroorzaakt.
  donderdag 23 november 2023 @ 01:31:46 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_211393246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:11 schreef the-eye het volgende:
We zijn na vanavond natuurlijk ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
Oh please haal Rutte terug ik ben zo bang aub red ons van deze nachtmerrie. We krijgen een felicitatie van een nietszeggend figuur. De hele wereld denkt dat we nu nazis zijn. Onze street credibility binnen de eu ligt nu overhoop. :')
Je bent een waardeloze agent.
pi_211393261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Toevallig ken ik ook iemand bij de IND en de reden dat het veel tijd/geld kost is omdat mensen gratis rechtsbijstand krijgen en meerdere beroepen in kunnen dienen onder andere. Dit zou je bijvoorbeeld in kunnen perken.

En weet je, dit zijn inhoudelijke discussies waar een groot deel van de stemmers niet over nadenkt. Die zijn gewoon het wegkijken zat van de problemen die de groeiende groep immmigranten veroorzaakt.
Het inperken van rechtsbijstand klinkt mij niet zo best in de oren.

Die beroepen ok, daar zou je misschien wat aan doen kunnen, maar ook daar moet je mee oppassen.

Eens. Maar niet meer wegkijken is wel wat anders dan besluiten er maar niet meer aan te doen.
pi_211393347
PVV gaat naar 36 zetels volgens laatste update, BBB nog 1 lager
pi_211393390
Ik herinner me nog dat ik 's morgens wakker werd na de nacht van de Amerikaanse verkiezingen en ik de radio aan deed en hoorde dat Trump aan het winnen was. Ik viel zowat van mijn stoel. Dit is ongeveer hetzelfde gevoel.
  donderdag 23 november 2023 @ 02:43:26 #16
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211393509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:43 schreef Flow3r het volgende:
35 zetels, wat :D 8)7
nee 36 nu :)
pi_211393523
Nope 37 nu
pi_211393532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:52 schreef Dr88 het volgende:
Nope 37 nu
Inderdaad :o

Exit-Poll lijkt vaak in eerste instantie in het nadeel van Wilders want veel mensen "durven " niet te zeggen dat ze PVV stemden?
pi_211393564
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Dan mag de PVV concessies doen ver over links _O-
[..]

Sociaal economisch gezien, en ook wel in de zorg, zie ik de PvdA en PVV het nog wel eens worden....maar dan zijn we er nog niet :o
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 23 november 2023 @ 04:51:06 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211393633
Wat....
pi_211393637
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Bedoel je nou kleutertje Yesilgöz die wel met Geert wilde als zij de grootste zou worden en nu huilie huilie doet en niet meer wil omdat ze
verloren heeft.
Die draait wel bij. En anders grijpt het VVD bestuur in en komt er een andere leider. Dit laatste zou me sowieso niet verbazen omdat ze nogal gefaald heeft.
pi_211393641
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:31 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Onze street credibility binnen de eu ligt nu overhoop. :')
De status van netto pinautomaat voor de arme landen? Die kan me sowieso gestolen worden.
pi_211393642
quote:

[..]
Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders?
Ik las dat velen zouden gaan emigreren als Wilders minister-president zou worden.
Ziehier hoe Wilders het woningtekort oplost, de man is een baas.
pi_211393669
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 04:54 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Bedoel je nou kleutertje Yesilgöz die wel met Geert wilde als zij de grootste zou worden en nu huilie huilie doet en niet meer wil omdat ze
verloren heeft.
Die draait wel bij. En anders grijpt het VVD bestuur in en komt er een andere leider. Dit laatste zou me sowieso niet verbazen omdat ze nogal gefaald heeft.
Zou wel vreemd zijn als de VVD weer de grootste zou zijn geworden.
  donderdag 23 november 2023 @ 05:54:21 #26
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211393682
Zo zeg. Gisteren voor de uitslag naar bed gegaan omdat ik dacht: "Het zal wel weer VVD worden"

Dan is dit even lekker wakker worden zeg.

Hopelijk gaat het PVV/VVD/NSC/BBB worden.

Met dank aan 12 jaar wanbeleid door Rutte. Rutte bedankt. We kunnen weer vooruit.
pi_211393686
Wtf. Dit wordt een interessante tijd als ze een coalitie kunnen vormen.
  donderdag 23 november 2023 @ 05:58:55 #28
498210 KoningWouter
pi_211393691
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:56 schreef HyperViper het volgende:
Wtf. Dit wordt een interessante tijd als ze een coalitie kunnen vormen.
Ik hoop dat we een minister van de grapjes krijgen. Die elke dag voor de debatten een goede mop tapt.
pi_211393695
Ik als Groenlinks/Pvda kiezer hoop nu op een (extreem) rechts kabinet.

Laat het land maar naar de kloten gaan. Hoezee🥳🥳🥳

[ Bericht 0% gewijzigd door Newone82 op 23-11-2023 06:17:05 ]
pi_211393709
PVv, VVD, NSC en BBB is een eerste optie wat door de uitslag best eens over paar maanden formeren straks op het bordes staat.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:11:47 #31
498210 KoningWouter
pi_211393720
Ben benieuwd wat die dikke Frans nou gaat doen. Zal na twee dagen oppositie wel weer afdruipen richting Brussel.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:12:04 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211393721
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:
Ik als Groenlinks/Pvda kiezer hoop op een (extreem) rechts kabinet.

In hoeverre alle kapotbezuinigde cultuur e.d. in een later stadium weer terug komt, weet je niet.

Het draagvlak voor cultuur-die-weinig-oplevert is hier sowieso beperkt.

En wegbezuinigde buslijnen komen ook niet zomaar terug.
pi_211393751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:54 schreef KoningWouter het volgende:
Zo zeg. Gisteren voor de uitslag naar bed gegaan omdat ik dacht: "Het zal wel weer VVD worden"

Met dank aan 12 jaar wanbeleid door Rutte. Rutte bedankt. We kunnen weer vooruit.
Ik acht de kans wel groot dat deze coalitie gaat lukken.

Deze reactie van Timmermans zegt iets over waarom zoveel mensen PVV hebben gestemd.

quote:
De lijsttrekker van ‘verenigd links’ speecht vol vuur – zo zagen de kiezers hem in de campagne niet. ,,Wij laten in Nederland niemand los. Als je in de komende dagen in de buurt, op school of op het werk mensen tegenkomt die zich afvragen of ze hier nog wel horen, dan zeg je heel duidelijk: ja.”
Heeft links ook zo vol vuur de joden verdedigd na 7 oktober? Nou, nee. Mensen waren helemaal klaar met al die demonstraties, pro-Hamas tv en antisemitisme. Al die laffe bestuurders die weigerden een vlag op te hangen..etc.
pi_211393755
Worden boeiende tijden. Bij VI bleken heel wat lui bij PVV geen enkele politieke ervaring te hebben die nu de kamer in gaan. Van callcenter medewerkers tot beveiligers.
LPF toestanden😜😭
pi_211393760
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
In hoeverre alle kapotbezuinigde cultuur e.d. in een later stadium weer terug komt, weet je niet.

Het draagvlak voor cultuur-die-weinig-oplevert is hier sowieso beperkt.

En wegbezuinigde buslijnen komen ook niet zomaar terug.
Als je verder kijkt dan je anti-Wilders-bril lang is dan zie je dat hij best een sociaal programma heeft. Het is een zegen dat de VVD eindelijk eens verliest. Laten we Geert maar de kans geven, beroerder dan hoe het land er op veel terreinen voorstaat kan het niet worden.
pi_211393764
Goedemorgen. :) Is weer eens anders wakker worden zo.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:39:11 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211393777
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:

Typisch weer dit :W
pi_211393787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:54 schreef KoningWouter het volgende:

VVD komt dus toch weer in de regering, ondanks een mega verlies.
pi_211393790
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 22:40 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat een domme vergelijking.
Politiek geweld komt toch altijd van links?

Et zijn verschillende voorbeelden gegeven waarbij dat van rechts kwam.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:47:26 #40
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211393794
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als je verder kijkt dan je anti-Wilders-bril lang is dan zie je dat hij best een sociaal programma heeft.
Heb ik al lang gedaan.

Oogt als semi-SP-denken (maar dan met een extra focus op immigratie), is het in de praktijk niet.
pi_211393817
Wat ook wel een frisse start zou zijn is om het Sinterklaasjournaal even te instrueren weer gitzwarte Pieten te gaan hanteren, anders krijgen de programmamakers a la Omtzigt een functie elders.
En de landelijke intocht idem.

Het begon sowieso wel een erg roomblank feest te worden met al die blanke Pieten. Mijn Surinaamse buurman die vroeger graag voor Piet speelde mag dat niet meer doen in mijn woonplaats. Over racisme gesproken.
pi_211393837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:24 schreef Newone82 het volgende:
Worden boeiende tijden. Bij VI bleken heel wat lui bij PVV geen enkele politieke ervaring te hebben die nu de kamer in gaan. Van callcenter medewerkers tot beveiligers.
LPF toestanden😜😭
Is toch enkel opvulling voor Geert.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:05:21 #43
22565 asco
Los in deze tent
pi_211393844
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:01 schreef Newone82 het volgende:

Het land was al naar de kloten.
Het wordt nu echter steeds zichtbaarder.
De foute keuzes zijn al vér voor Balkenende gemaakt.
En nee, Wilders gaat ook niks oplossen, niemand gaat nog wat oplossen in dit polderland.
Het is alleen maar te hopen dat er aan de linkerkant niet een hele horde Volkerts opstaat want het schuim staat ze allemaal op de bek. :r
pi_211393856
Wat heeft de huidige coalitie een klap gekregen zeg, zelfs de VVD gelukkig
Op naar Wilders 1
pi_211393870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:07 schreef Cupfighter het volgende:
Wat heeft de huidige coalitie een klap gekregen zeg, zelfs de VVD gelukkig
Op naar Wilders 1
Als je de VVD niks vond, maak je borst dan maar nat.

De voortekenen wijzen richting een guur rechts kabinet waarbij veel PVV-ers van schrik zullen afhaken of spontaan in een linkse kramp zullen schieten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211393889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:05 schreef asco het volgende:

[..]
En nee, Wilders gaat ook niks oplossen, niemand gaat nog wat oplossen in dit polderland.
Het is alleen maar te hopen dat er aan de linkerkant niet een hele horde Volkerts opstaat want het schuim staat ze allemaal op de bek. :r
Overdrijven is ook een vak.
pi_211393890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:05 schreef asco het volgende:

[..]
Rutte loste ook twaalf jaar lang niks op met z'n vasthouden aan vleugellam makende verdragen en symboolpolitiek., De toeslagenaffaire, Groningen, Ter Apel, het bleef allemaal liggen. Dus vertel mij dan eens wat er op z'n minst het verschil is?
pi_211393896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:54 schreef Spraypaint het volgende:
Wat ook wel een frisse start zou zijn is om het Sinterklaasjournaal even te instrueren weer gitzwarte Pieten te gaan hanteren, anders krijgen de programmamakers a la Omtzigt een functie elders.
En de landelijke intocht idem.

Het begon sowieso wel een erg roomblank feest te worden met al die blanke Pieten. Mijn Surinaamse buurman die vroeger graag voor Piet speelde mag dat niet meer doen in mijn woonplaats. Over racisme gesproken.
Je wilt dus meer politieke bemoeienis in de samenleving.
pi_211393912
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak.
Zei de schipper van de veerpont
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  FOK!fotograaf donderdag 23 november 2023 @ 07:24:30 #50
842 Zorro
Z
pi_211393924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 05:58 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik hoop dat we een minister van de grapjes krijgen. Die elke dag voor de debatten een goede mop tapt.
Dat lijkt me wel wat voor Dion Graus
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 23 november 2023 @ 07:27:40 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211393940
Krijgen we nu ook een minister voor russische zaken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 23 november 2023 @ 07:30:35 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211393951
Ik mij enorme zorgen om de steun voor Oekraïne :'( :'( :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211393953
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
Kap nou eens met die act vent.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_211393954
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:27 schreef Starhopper het volgende:
Krijgen we nu ook een minister voor russische zaken?
Vraag het ze en laat het ons weten.
pi_211393969
quote:
Met de tijd die je hier spendeert kun je ze ook prima zelf een handje helpen.
Go hard or go home
pi_211393970
Eindelijk gratis bier! *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211393971
quote:
Geen afgedankte F16s meer voor Oekraïne. Die hebben we binnenkort zelf nodig. :')
pi_211393976
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Geen afgedankte F16s meer voor Oekraïne. Die hebben we binnenkort zelf nodig. :')
Waarvoor? ;)
pi_211393982
Warme woorden en felicitaties van LePen, DeWinter en Orban.
Fijn volk die matties van Geert.
Radio Espantoso
pi_211393987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:37 schreef Peligrosso het volgende:
Fijne warme groet ook van Kim en de Orange Man.
pi_211393988
quote:
De ratten in het Kremlin zullen zich ook wel in de handjes wrijven.
pi_211393994
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:24 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Oftwel een PVV light
PVV doet economisch heel veel meestemmen met de VVD voor een linkse partij. Hint: ze zijn dat niet.
pi_211394005
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Politiek geweld komt toch altijd van links?

Et zijn verschillende voorbeelden gegeven waarbij dat van rechts kwam.
Het komt voor 90% van de gevallen van links inderdaad.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211394006
quote:
Georgia Meloni niet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211394008
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Noek het volgende:

[..]
Vooral gezien ie geweld zo grappig vindt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211394012
Kan iemand me uitleggen waarom "Als links maar niet de grootste wordt" een valide standpunt is? Dit land is toch de afgelopen 20 jaar grotendeels rechts bestuurd en er is genoeg te zeiken geweest over beleid?
pi_211394013
quote:
15s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De ratten in het Kremlin zullen zich ook wel in de handjes wrijven.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Fijne warme groet ook van Kim en de Orange Man.
Alle gure apen blij.
Radio Espantoso
pi_211394018
quote:
Oh jah dat was jij die die aanslag van Baudet zo grappig vond.

Karma is a bitch.

...en nee ik heb niet op de PVV gestemd.

Dat is ook niet nodig, zolang er mensen zoals jij bestaan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211394019
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Georgia Meloni niet?
Vast wel, maar nog niets van gehoord.
Radio Espantoso
pi_211394021
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
VVD komt dus toch weer in de regering, ondanks een mega verlies.
Ik vind deze redenatie een beetje onzin, ze hebben een verlies ja, maar wel een achterban van 24 zetels. Het gaat uiteindelijk om de coalitie.
pi_211394028
Ik voorspel nieuwe verkiezingen op de redelijk korte termijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 23 november 2023 @ 07:47:46 #72
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211394046
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:44 schreef NgInE het volgende:
Dan zal PVV nog groter worden waarschijnlijk.
Niet voor niets dat men massaal op PVV stemt, daar moet iets mee.
pi_211394048
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:44 schreef NgInE het volgende:
Waarom zouden mensen dan ineens anders gaan stemmen?

Geert is ook alweer 60 btw.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:50:07 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211394060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Waarom zouden mensen dan ineens anders gaan stemmen?

Waarom niet... gebeurd nu toch ook? Moet uiteraard wel iets van tijd tussen zitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211394070
Als die verkiezingen een paar maanden eerder waren gehouden, waren die Boeren aan de macht. Daarna was het Ontzigt voor een paar weekjes. Te vroeg gepiekt. :')
  donderdag 23 november 2023 @ 07:52:41 #76
498210 KoningWouter
pi_211394077
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Als die verkiezingen een paar maanden eerder waren gehouden, waren die Boeren aan de macht. Daarna was het Ontzigt voor een paar weekjes. Te vroeg gepiekt. :')
Te veel getwijfeld.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:53:05 #77
338319 ZarB
Piña colada
pi_211394082
quote:
Als je je dat zo enorm aantrekt dat je niet eens met een realistisch beeld naar je eigen land kunt kijken dan maak ik me ernstig zorgen om jou.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 23 november 2023 @ 07:53:33 #78
338319 ZarB
Piña colada
pi_211394087
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:36 schreef Noek het volgende:

[..]
Deugen doe je alleen van een afstand, natuurlijk.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211394091
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Waarom niet... gebeurd nu toch ook? Moet uiteraard wel iets van tijd tussen zitten.
Daar is wel dik 12 jaar VVD-beleid aan vooraf gegaan met zelfs gedoogsteun van de PVV zelf wat betreft VVD en CDA.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:02:03 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211394135
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:47 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dan zal PVV nog groter worden waarschijnlijk.
Niet voor niets dat men massaal op PVV stemt, daar moet iets mee.
Paar maanden geleden stemde men massaal BBB. Paar jaar daarvoor massaal FVD. Een groot deel van het electoraat waait mee met de populist die op dat moment het meest hard schreeuwt.
pi_211394138
Mensen hebben feitelijk gewoon weer voor VVD beleid gestemd. Althans, dat is wat ze gaan krijgen. Er gaat helemaal niets veranderen. Hooguit migratie wat strenger, maar de rest blijft hetzelfde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_211394148
Ons salaris straks weer x 2,2, nice.
Weer lekker praten in joeten, geeltjes en meijers.
Radio Espantoso
pi_211394159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen hebben feitelijk gewoon weer voor VVD beleid gestemd. Althans, dat is wat ze gaan krijgen. Er gaat helemaal niets veranderen. Hooguit migratie wat strenger, maar de rest blijft hetzelfde.
Het was vooraf al duidelijk dat de VVD in ieder kabinet zou gaan zitten, tenzij geen hond meer op de VVD zou stemmen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211394210
quote:
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat is een van de dealbreakers van zowel de NSC als VVD.
pi_211394229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef jakosi het volgende:

[..]
Ik vind deze redenatie een beetje onzin, ze hebben een verlies ja, maar wel een achterban van 24 zetels. Het gaat uiteindelijk om de coalitie.
En welke andere optie is er dan? Zowel VVD als NSC zijn nodig in een rechts en een linkse coalitie. Anders geen meerderheid. Samen hebben ze 44 zetels.

Of;
PVV, VVD, NSC + BBB (1e kamer)

Of
PvDA/GL, VVD + NSC (zonder BBB, wel risico mbt 1e kamer).

Anders: herverkiezingen
pi_211394258
Hopelijk houdt Wilders zich aan zijn woorden en doet harder optreden tegen groepen die uit boosheid geweld gebruiken tegen de zwakkeren van de Nederlandse samenleving.
pi_211394268
twitter
  donderdag 23 november 2023 @ 08:24:34 #88
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211394319
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Paar maanden geleden stemde men massaal BBB. Paar jaar daarvoor massaal FVD. Een groot deel van het electoraat waait mee met de populist die op dat moment het meest hard schreeuwt.
Of het beste campagne voert. BBB niet gezien. FVD zat vol potentie totdat ze knettergek werden.
pi_211394337
We krijgen dus gewoon weer een VVD-CDA kabinet. Dat zal een hoop veranderen :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_211394348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:14 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
En welke andere optie is er dan? Zowel VVD als NSC zijn nodig in een rechts en een linkse coalitie. Anders geen meerderheid. Samen hebben ze 44 zetels.

Of;
PVV, VVD, NSC + BBB (1e kamer)

Anders: herverkiezingen
Heb je nog maar 30 zetels eerste kamer.
pi_211394351
quote:
Feitelijk veranderd er niet veel. PVV die duidelijk gematigder / zwijgender is over hun extremere standpunten zoals nexit / gulden terug. De PVV had 17 zetels in 2021 maar heeft de rechtse kiezer van de FVD (-5), JA21 (-3) en Waarschijnlijk SP (-5) en de rest komt dus bij CDA en VVD weg. Dus wilders heeft altijd een potentieel van 25 zetels op rechts.

VVD, liet gewoon duidelijk schemeren niet met timmermans te willen , en de rechtse strategische kiezer heeft massaal wilders gekozen, want alles behalve Timmermans.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:29:39 #92
68638 Zwansen
pi_211394355
quote:
Niet waar lijkt me. Geert wil helemaal niks aan het klimaat doen. Met de VVD als grootste zijn er subsidies als de SDE opgezet waar miljarden naar toe gingen (en terecht wat mij betreft).

Daarnaast wil Geert uit de EU. Dat hoor je bij de VVD ook niet.
pi_211394371
Hopelijk is men in Den Haag wakker geworden... Nederland is de Islamisering zat. Het is klaar nu.
pi_211394406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:28 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Heb je nog maar 30 zetels eerste kamer.
Dat is wel een serieus probleem ja. Dan moeten ze in de EK toch steun zoeken bij SGP+FVD+JA21 (of bij het CDA) op de meeste punten. Dat zorgt voor nog meer afgezwakt beleid, of voor extra nare punten waar ik me van kan voorstellen dat het VVD daar niet altijd zin in heeft.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:37:54 #95
68638 Zwansen
pi_211394427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:31 schreef Alloch87 het volgende:
Hopelijk is men in Den Haag wakker geworden... Nederland is de Islamisering zat. Het is klaar nu.
Maar wat gaat Geert daar precies aan doen vraag ik me af?
pi_211394443
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Niet de grondwet aanpassen heb ik begrepen. Dan wordt het lastig veel te doen.
pi_211394451
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:05 schreef Homey het volgende:

[..]

.
- Israël. Wilders is de enigste die pal achter Israël staat en het virulente antisemitisme van moslims in Nederland benoemt. Zie al die Hamas optochten in de straten met allesbehalve een Nederlandse vlag. Komt nogal intimiderend over. Snap dat mensen uit schrik op de PVV stemmen.

Deze mensen willen gewoon wat meer nationalisme, als antwoord op 40 jaar verregaande globalisering van de VVD/PvdA/D66.
Ook dat en het feit dat Wilders keer op keer in de kamer aangevallen is vanwege zijn standpunten over de islam maar diezelfde partijen hoor je amper tot niet over de explosie van antisemitisme in Nederland n.a.v. het gedoe in Israël.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211394498
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef jakosi het volgende:

[..]
Klopt, maar velen reageren dat we na alle ellende nu eindelijk van de VVD af zijn.
En dat lijkt niet het geval te zijn.
Voor mij maakt het niet uit of de vvd 4 of 24 zetels heeft, als Wilders die zetels nodig heeft voor zijn kabinet, dan kan dat natuurlijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 08:53:33 #99
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_211394563
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:24 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Of het beste campagne voert. BBB niet gezien. FVD zat vol potentie totdat ze knettergek werden.
Waarvan ik denk dat dat een act is om wappienederland weer te laten stemmen, je gaat mij niet vertellen dat ze daar al die gekte zelf geloven hoor.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_211394574
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Niet veel, mogelijk dat er in navolging van Duitsland harder opgetreden wordt tegen het verheerlijken van terrorisme, bv tijdens demonstraties.Ik vermoed dat hij daarin wel de steun van 'de handhaving' heeft., maar ben razend benieuwd hoe dat onze burgemeesters daar dan mee omgaan (zeker die van de grote steden).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')