En chocoladeletters!quote:
Yep, check! Helemaal waardeloosquote:Op woensdag 22 november 2023 16:47 schreef Viv het volgende:
[..]
@:leandra jij had ook zoiets, was dat ook met Chrome?
FB / Mobiel letters in posts kleiner
Onherstelbaar dus? Ligt aan Chrome, kutzooiquote:Op woensdag 22 november 2023 16:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, check! Helemaal waardeloos
Ik dacht dat het eigen schuld was, maar door een update verneukt dus.... die koppeling had ik niet gelegd omdat ik een biljard andere dingen aan het doen was, maar er was idd een update geweest
Ik weet het niet, het was ineens zoquote:Op woensdag 22 november 2023 16:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Onherstelbaar dus? Ligt aan Chrome, kutzooi
Boh want dit is niet goed te doenquote:Op woensdag 22 november 2023 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het was ineens zo
Ik heb het ook nog niet goed voor elkaar gekregen.
Ik denk niet dat het hem in Wilders zit, maar in de boodschap die hij roept. Ik zie vooral heel veel jonge mensen op Wilders stemmen. Waarom? Omdat ze graag een woning willen. En er komen natuurlijk heul veul vluchtelingen die voorrang krijgen op een huis. En ze zien Wilders als een oplossing. (En ze zien niet in dat de statushouders niet de oorzaak zijn van het probleem). Ik zie dat hier in Haaksbergen trouwens ook wel. Er izjn het laatste jaar amper huurwoningen in het sociale segment vrijgekomen en toch loopt Haaksbergen heel veel statushouders achter. Mensen wonen hier echt tot hun 30e bij hun ouders omdat ze eerder niet wat kunnen vinden. En dan helpt het niet als Nederlandse gemeenten hun mensen ook maar hier heen sturen "omdat ze hier loten".quote:Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Leandra het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven links gestemd overigens... (D66 en Volt zie ik niet als links).
God verhoede dat Wilders de grootste wordt, wat mankeert mensen toch?!
En ja, ik ben dus van mijn principes afgestapt![]()
Edit: ik zie dat D66 en Volt volgens Kieskompas ook links zijn.... dan stem ik dus al 14 jaar links
Links en rechts zijn ook wat achterhaalde termen denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Leandra het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven links gestemd overigens... (D66 en Volt zie ik niet als links).
Edit: ik zie dat D66 en Volt volgens Kieskompas ook links zijn.... dan stem ik dus al 14 jaar links
Zou er idd niet aan beginnen nee.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:11 schreef Syrena het volgende:
En tnx voor de waarschueing, heb Chrome nig niet geupdate, ik laat het ook maar ff zo te lezen.
Knap he, heb er veel moeite voor moeten doenquote:Op woensdag 22 november 2023 17:53 schreef SQ het volgende:
Zo veel zwetsen en dan nog nooit de lapo gehad. Indrukwekkend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 november 2023 19:14 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde wat smalltalk doen met een collega. Dus ik vroeg. Ga je nog stemmen vandaag? Ook omdat onze school een stembureau is. Zegt ze: nou nee want, ik geloof daar niet in…. Ik ben geen wappie maar wel antivaxxer… heel verhaal over allemaal mensen die dood zijn gegaan na het nemen van een vaccin. En mensen die ziek zijn geworden die nooit iets hadden. Etc etc
Lang verhaal kort.. ik zeg. Tja als je niet stemt gaat je stem verloren.Ik vind het altijd heel interessant om zulke mensen in het wild tegen te komen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ruime de helft GL-PvdA-kiezers stemt strategisch las ik net dus je bent niet de enige.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Leandra het volgende:
Ik wist me er niet echt raad mee. Heel die onderbouwing ook over het niet vaccineren. Kon ik werkelijk helemaal niks mee.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het altijd heel interessant om zulke mensen in het wild tegen te komen!
In mijn klas vonden maar 3 kinderen (waarvan 1 zijn vinger opstak omdat zijn vriendje dat deed) dat ze hun schoen mochten zetten.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:36 schreef exode het volgende:
Ik heb ook gestemd hoor, de Pieten mogen van mij hun schoen zetten.
En in het stembureau paste mijn stembiljet niet meer in de linker container dus ik heb rechts gestemd.![]()
Echt?quote:Op woensdag 22 november 2023 17:10 schreef Syrena het volgende:
Ontlurk: mobiele browsertip, neem Brave
Kreeg de tip in de cul-sc van Lucky. Zaligheid om ermee te fokken
quote:Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Leandra het volgende:
Jeumig! Da's een naam die ik lang niet heb gezien!quote:Op woensdag 22 november 2023 17:10 schreef Syrena het volgende:
Ontlurk: mobiele browsertip, neem Brave
Kreeg de tip in de cul-sc van Lucky. Zaligheid om ermee te fokken
Ik moet dan altijd een beetje gniffelen op het werk als het hier over gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het hem in Wilders zit, maar in de boodschap die hij roept. Ik zie vooral heel veel jonge mensen op Wilders stemmen. Waarom? Omdat ze graag een woning willen. En er komen natuurlijk heul veul vluchtelingen die voorrang krijgen op een huis. En ze zien Wilders als een oplossing. (En ze zien niet in dat de statushouders niet de oorzaak zijn van het probleem). Ik zie dat hier in Haaksbergen trouwens ook wel. Er izjn het laatste jaar amper huurwoningen in het sociale segment vrijgekomen en toch loopt Haaksbergen heel veel statushouders achter. Mensen wonen hier echt tot hun 30e bij hun ouders omdat ze eerder niet wat kunnen vinden. En dan helpt het niet als Nederlandse gemeenten hun mensen ook maar hier heen sturen "omdat ze hier loten".
En in al hun wanhoop stemmen ze dus op iemand waarvan ze denken dat die alle problemen gaat oplossen.
DISCLAIMER: Dit is dus niet mijn mening, maar de mening van zeker 4 mensen die ik hierover gesproken heb nadat ik ze vol ongeloof aankeek dat ze dit wilden gaan stemmen.
Goed! Nog steeds in de biebquote:Op woensdag 22 november 2023 20:42 schreef BE het volgende:
[..]
Jeumig! Da's een naam die ik lang niet heb gezien!Hoe is 't?
Geen irritante reclames meerquote:Op woensdag 22 november 2023 20:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt?
Ik heb die direct weer van mijn alles gemikt omdat ril.Firefox
Dat dus, de helft van de wereld kotst hem uit.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:09 schreef Bami het volgende:
Wat zijn we als land diep gezonken, als Wilders onze minister president wordt.
Dit idd, hoe kan het dat zoveel mensen dit een goed idee vinden?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef LeSage het volgende:
Oh man, ik maak me echt zo ontzettend veel zorgen om de ontwikkelingen in ons land
Dat denk ik niet. Als de VVD de grootste zou zijn geworden had ik ze nog wel met PVV samen zien gaan, maar niet onder Wilders als premier. Dus dan wordt het iets van VVD-NSC-PvdA/GL?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, de helft van de wereld kotst hem uit.
Het verbaast me niet eens als we aanslagen in het land krijgen met Wilders als premier.
Aanslagen die dan vervolgens weer koren op zijn molen zijn.
Als je dit ziet gebeuren snap je ook hoe het 85 jaar geleden mis kon gaan.
Echt onvoorstelbaar dat pure haat zo wint.
Eens kijken of hij een kabinet kan formeren, ik ben niet verrast als de VVD vrolijk weer gaat meeregeren.
Ik ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef LeSage het volgende:
Oh man, ik maak me echt zo ontzettend veel zorgen om de ontwikkelingen in ons land
Ja, ik word hier ook heel somber van.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef LeSage het volgende:
Die laatste combi heeft met D66 erbij een meerderheid, maar daar gaat ook gezeik van komen, want "de PVV-stemmer" voelt zich al genegeerd als ze met 20 zetels niet in het kabinet komen, dus met 35 helemaal.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Als de VVD de grootste zou zijn geworden had ik ze nog wel met PVV samen zien gaan, maar niet onder Wilders als premier. Dus dan wordt het iets van VVD-NSC-PvdA/GL?
Met het gevaar dat hij volgende keer nog groter wordt...quote:Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Bami het volgende:
Gezeik komt er sowieso wel, dan hoop ik persoonlijk dat het gezeik is omdat Wilders niet in het kabinet komt.
Ja, maar welke partij zou zich opofferen om onder Wilders in de regering te gaan. Ik kan me dat echt niet voorstellen hoor.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het gevaar dat hij volgende keer nog groter wordt...
Ik heb aan de ene kant al iets van "laat hij het maar doen en het verprutsen".
Geen idee, hij zal het bij elkaar moeten rapen en dan hoop ik dat Omtzigt woord houdt.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar welke partij zou zich opofferen om onder Wilders in de regering te gaan. Ik kan me dat echt niet voorstellen hoor.
Dat denk ik bij de VVD ook jaquote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, hij zal het bij elkaar moeten rapen en dan hoop ik dat Omtzigt woord houdt.
Bij de VVD zijn ze zo om ben ik bang.
Maar dit hoort toch niet meer te kunnen>?quote:Op woensdag 22 november 2023 20:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd een beetje gniffelen op het werk als het hier over gaat.
Mijn (inmiddels ex-)collega woont met 2 prima salarissen al jaren in een sociale huurwoning. Dat mag, maar is natuurlijk niet echt de bedoeling van zo’n woning. Sterker nog, ze is dus bij ons weg, werkt nog een paar uurtjes voor zichzelf, want ze hebben toch lekker lage lasten.
Dan hoor ik collega’s dus klagen over dat huurwoningen naar vluchtelingen gaan en als ik het geval van collega voorleg is dat toch ineens wel lastig![]()
Andere collega is een tijdje geleden gescheiden en ze snapte ook niet dat al die eenoudergezinnen natuurlijk veel meer huizen (en vaak sociale huur) nodig hebben.
Er is wel meer mis met de woningmarkt dan alleen vluchtelingen
Als je er eenmaal in zit kunnen ze je volgens mij niet zo maar uit huis zetten. Dus zolang je zelf blijft zitten in je sociale huurwoning, kun je blijven zitten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dit hoort toch niet meer te kunnen>?
Jammer maar helaas, het gaat ws gewoon PVV-VVD-NSC-BBB worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, hij zal het bij elkaar moeten rapen en dan hoop ik dat Omtzigt woord houdt.
Bij de VVD zijn ze zo om ben ik bang.
Ja, dit dus. En dat is best apart eigenlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als je er eenmaal in zit kunnen ze je volgens mij niet zo maar uit huis zetten. Dus zolang je zelf blijft zitten in je sociale huurwoning, kun je blijven zitten.
Klopt, je wordt niet uit je huis gezet omdat je meer bent gaan verdienen of bent gaan samenwonen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als je er eenmaal in zit kunnen ze je volgens mij niet zo maar uit huis zetten. Dus zolang je zelf blijft zitten in je sociale huurwoning, kun je blijven zitten.
Ze moeten het hele idee van sociale huur loslaten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:18 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, dit dus. En dat is best apart eigenlijk.
Ga anders gewoon de politiek inquote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze moeten het hele idee van sociale huur loslaten.
Bouwen voor het ¤ 750 - 1.250 segment en mensen met een inkomen onder de liberalisatiegrens een huurkorting geven tot de liberalisatiegrens, dan kunnen ze ook nog huurtoeslag krijgen.
(Op basis van het inkomen van 2 jaar daarvoor, net zoals vroeger de huurtoeslag).
Dan heb je geen scheefwoners meer, als mensen meer gaan verdienen of gaan samenwonen bouw je die huurkorting in 3 jaar af.
Als je alleen komt te staan of je baan verliest kom je weer in aanmerking voor die huurkorting (en daarmee voor huurtoeslag).
En dat wel op basis van het inkomen van dat moment.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ie het slechter doet dan Rutte deed.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het gevaar dat hij volgende keer nog groter wordt...
Ik heb aan de ene kant al iets van "laat hij het maar doen en het verprutsen".
Kan iemand hier even wat politici in quoten aubquote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze moeten het hele idee van sociale huur loslaten.
Bouwen voor het ¤ 750 - 1.250 segment en mensen met een inkomen onder de liberalisatiegrens een huurkorting geven tot de liberalisatiegrens, dan kunnen ze ook nog huurtoeslag krijgen.
(Op basis van het inkomen van 2 jaar daarvoor, net zoals vroeger de huurtoeslag).
Dan heb je geen scheefwoners meer, als mensen meer gaan verdienen of gaan samenwonen bouw je die huurkorting in 3 jaar af.
Als je alleen komt te staan of je baan verliest kom je weer in aanmerking voor die huurkorting (en daarmee voor huurtoeslag).
En dat wel op basis van het inkomen van dat moment.
Ik post deze constructie al tijden in de diverse (woning)topics, maar niemand pakt het op...quote:Op woensdag 22 november 2023 22:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Kan iemand hier even wat politici in quoten aub
Ik vind het wel realistischig.quote:Ondanks het grote feest kijkt Wilders ook al vooruit naar de formatie. "Stel dat ik premier word, dan word ik dat voor alle Nederlanders. Dat is een andere rol dan oppositieleider. Je moet een coalitie smeden. Zo'n megaoverwinning van de PVV moet gerespecteerd worden. De kiezer heeft gesproken, het zou ondemocratisch zijn als de kiezer buitenspel gezet wordt. Dat zou die kiezer ook niet accepteren. Die zou dat verschrikkelijk vinden."
Hij wil daarom graag samenwerken met andere partijen. "We moeten met elkaar zakendoen, want het moet anders in Nederland. Laten wij een poging doen om er met elkaar uit te komen, en ik geloof dat dat zal lukken. We gaan geen ondemocratische of ongrondwettelijke maatregelen nemen, zoals korans en moskeeën verbieden. De Nederlander moet weer op één, dáár gaan we het over hebben. De formatie zal niet over links gaan. Ik kijk naar centrumrechts, VVD en NSC. We zullen allemaal concessies moeten doen, ook wij."
Geert was in zijn "overwinningspeech" al aan het nuanceren en afzwakken, ik denk dat het uiteindelijk allemaal best een flink stuk gematigd zal uitpakken. Al was het alleen al omdat hij het alleen niet kan en altijd andere partijen nodig heeft.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef exode het volgende:
Ok, de standpunten van de PVV maar eens doorgenomen.
Het leest als een schoolopdracht 'Zet zoveel mogelijk niet uitvoerbare politieke ideeen op papier'
Dat dacht ik ook, totdat je de standpunten leest. Ik heb er vrijwel niets uitvoerbaars uit kunnen halen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Geert was in zijn "overwinningspeech" al aan het nuanceren en afzwakken, ik denk dat het uiteindelijk allemaal best een flink stuk gematigd zal uitpakken. Al was het alleen al omdat hij het alleen niet kan en altijd andere partijen nodig heeft.
Ik heb jaaaaren geleden geroepen dat ik ga emigreren als Wilders minister-president wordt. Dus ik ga maar vast rondkijken …quote:Op woensdag 22 november 2023 21:09 schreef Bami het volgende:
Wat zijn we als land diep gezonken, als Wilders onze minister president wordt.
Ja, dit zal hij nu wel moeten roepen, om überhaupt partijen bij zich te krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:45 schreef Vanyel het volgende:
Iemand al gezien wat Wilders er zelf over zegt?
[..]
Ik vind het wel realistischig.
Als je een koopwoning hebt dan hoef je iig niet met verlies te verkopenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb jaaaaren geleden geroepen dat ik ga emigreren als Wilders minister-president wordt. Dus ik ga maar vast rondkijken …
Dat scheelt wel ten opzichte van de beginjaren van Wilders idd.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je een koopwoning hebt dan hoef je iig niet met verlies te verkopen
Toch begrijp ik ook niet goed dat zoveel mensen zo’n grote afkeer van hem hebben. Hij is kundig, ervaren, veel oog voor klimaat, ik vond het echt geen gekke keuze voor het samenbrengen van de hoofdidealen van beide basispartijen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:33 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat GL/PvdA het met een andere lijsttrekker beter had kunnen doen, ze staan zo niet voor de betweterige oude blanke man, en dan wordt dat hun lijsttrekker?
Nou, hierom bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 23 november 2023 00:19 schreef trui het volgende:
[..]
Toch begrijp ik ook niet goed dat zoveel mensen zo’n grote afkeer van hem hebben. Hij is kundig, ervaren, veel oog voor klimaat, ik vond het echt geen gekke keuze voor het samenbrengen van de hoofdidealen van beide basispartijen.
Dus omdat iemand zich een paar keer vergist is hij een charlatan? Lijkt mij vrij menselijk dat je er wel eens naast kunt zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Nou, hierom bijvoorbeeld:
Viv in VKZ / Adoreer hier premier Frans Timmermans
(Let niet op de TT.)
Ik zie hem sinds MH17 als een charlatan.![]()
Ik vind dat geen vergissingen, maar grove onzorgvuldigheden.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef trui het volgende:
[..]
Dus omdat iemand zich een paar keer vergist is hij een charlatan? Lijkt mij vrij menselijk dat je er wel eens naast kunt zitten.
Dan geldt dat ook voor Wilders natuurlijk. Die bedoelt het niet allemaal zo kwaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef trui het volgende:
[..]
Dus omdat iemand zich een paar keer vergist is hij een charlatan? Lijkt mij vrij menselijk dat je er wel eens naast kunt zitten.
En toch he, en toch. Stel dat je je inderdaad zo naar voelt dat je vatbaar bent voor de woorden van Wilders. Is dan een andere partij de oplossing? Als je al nauwelijks iets te makken hebt, al tijden niet, kies je niet voor de VVD, CDA of D66 zeg maar. Maar als je niets te makken hebt, kies je ook niet voor PvdA/GL, want daar word je toch ook niet direct beter van en al die klimaatregelen kosten alleen maar geld en je krijgt ook nog eens shit met de erfenis van je ouders. Als je al best lang in de shit zit, denk je denk ik ook gewoon niet helemaal helder meer en hoop je dat het inderdaad de oplossing wordt, zonder dat je beseft dat Wilders het ook niet allemaal kan oplossen. Ik denk dat je heel sterk moet zijn om niet uiteindelijk te zwichten voor die mooie praatjes als jij graag ook in die mooie praatjes wilt vallen zeg maar.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:47 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, ik sta me nu bij iedereen die ik tegenkom af te vragen of ze misschien ook PVV gestemd hebben... het maakt je heel argwanend. Ik snap best dat mensen boos zijn op de bestaande politiek, maar er zijn genoeg andere partijen waar je op kan stemmen.
Ik denk dat sommige dingen die opgelost moeten worden ook alleen maar ten koste van het klimaat kunnen. Meer huizen bouwen gaat het koste van het klimaat, zo simpel is het toch? Je moet alleen wel de juiste afwegingen maken denk ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:11 schreef SaskiaR het volgende:
Mee eens hoor, mensen hebben het zeker niet makkelijk en hun problemen moeten opgelost worden. Ik denk alleen niet dat de PVV dat gaat lukken; en als de PVV de situatie van sommige mensen toch weet te verbeteren, gaat dat ten koste van een heleboel anderen. En van het klimaat.
Juist wel, want dan kun je die erfenis wel vergetenquote:Op donderdag 23 november 2023 09:20 schreef Leandra het volgende:
Als je niets te makken hebt hoef je GL/PvdA iig niet af te wijzen vanwege hun erfbelasting plannen
Hoewel ik het wel dom vind om je daar op te richten en dan ook nog eens zo relatief "laag" in te zetten, alsof ze weer vergeten zijn dat ook hun achterban vaak in een koopwoning woont, en met de huidige woningprijzen in NL moet je dan niet de erfbelasting vanaf 100.000 fors omhoog willen gooien, doe dat dan vanaf 1.000.000
Wat ik overigens totaal niet snap in hun erfenisplannen is de vrijstelling voor kinderen loslaten ten bate van de vrijstelling voor anderen, daarmee geef je niet aan dat je er voor het eigen gezin wilt zijn, maar speel je weer de meer vermogenden in de kaart die op die manier hun vermogen meer kunnen verdelen en daar minder belasting over hoeven af te dragen.
Dit dus. Ik erger me vooral aan dat mensen zo schrikken van deze uitslag, want voor mijn gevoel heb je dan totaal geen oog gehad voor wat er daadwerkelijk speelde en hoe het met al die mensen gaat. (Over solidariteit gesproken dan hequote:Op donderdag 23 november 2023 09:19 schreef exode het volgende:
Maar dit is toch geen verrassing dat er zoveel boze mensen rondlopen? En die stemmen vaak rechts. Ze zien issues, ze hebben zelf problemen wellicht, er wordt een zondebok gezocht.
Je ziet een herhaling van Trump en Brexit. Teleurgesteld en boos door de mensen op het pluche. Jarenlang was dit al aan het sudderen, zie de eerdere opkomst van FvD en BBB.
Ik ben niet verbaasd over de uitslag, wel boos.
Omdat geld toch ergens vandaag moet komen lijkt me. En dat kun je op 1000 manieren doen en daarvan is er nooit eentje goed.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Juist wel, want dan kun je die erfenis wel vergeten
Maar serieus: waarom moet dat uberhaupt omhoog? Waarom mag iemand die knetterhard gewerkt heeft en zuinig is geweest met zijn geld niet gewoon tegen dezelfde voorwaarde bij overlijden aan zijn kinderen nalaten dan iemand die minder heeft? Waarom moet er uberhaupt zo gegraaid worden?
Omdat er meer geld nodig is om alle wensen van iedereen te kunnen betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar serieus: waarom moet dat uberhaupt omhoog? Waarom mag iemand die knetterhard gewerkt heeft en zuinig is geweest met zijn geld niet gewoon tegen dezelfde voorwaarde bij overlijden aan zijn kinderen nalaten dan iemand die minder heeft? Waarom moet er uberhaupt zo gegraaid worden?
Ik vind het denk ik wat meer logisch op het moment dat dividend uitkeren zwaarder belast wordt, dan op deze manier.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Omdat geld toch ergens vandaag moet komen lijkt me. En dat kun je op 1000 manieren doen en daarvan is er nooit eentje goed.
Ik vind het hele ‘keihard werken’ trouwens nogal een lege opmerking. Genoeg mensen die helemaal niet hard werken en alsnog heel rijk worden. En andersom ook. Mensen die zichzelf iedere dag een hernia werken in fysieke beroepen die er vervolgens veel minder aan overhouden.
Deze hoorde ik ook voorbijkomen in een spot van VVD en daar krijg ik echt de rillingen van over mijn rug.
Een erfenis. Daar heeft iemand dus al inkomstenbelasting over betaald. En vermogensrendementsheffing. En dan moet er ook nog een keer erfbelasting over betaald worden. Mag het een keer genoeg zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 09:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Werk je harder of is het werk vermoeiender?quote:Op donderdag 23 november 2023 09:39 schreef SQ het volgende:
Hard werken is inderdaad een dooddoener. Wanneer werk je keihard? Ik werk harder op een dag "vrij" thuis dan op een dag kantoor. Maar economisch gezien ben ik op kantoor keiharder aan het werk.
Ik denk niet dat ze apart meer stemmen hadden getrokken, er zijn nu veel D66'ers geweest die GL/PvdA gestemd hebben en ik denk dat het verlies van PvdD van 3 zetels ook die kant op gegaan is.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:36 schreef FlyingFish het volgende:
Timmermans maakte dat ik zelfs overwogen heb om op de PvdA/GL te stemmen, terwijl ik GL verschrikkelijk vind. Zij hebben gewoon de fout gemaakt om samen te gaan. Apart hadden ze zeker (in totaal) meer stemmen getrokken, en hadden ze ook gewoon kunnen samenwerken na de verkiezingen.
Ik heb op het stembureau tijdens het tellen omgeroepen (roepen welke lijst er op een stembiljet staat). Echt absurd veel PVV. Ruim 1/3e van de stemmen. In een VVD-stad. VVD had minder dan de helft van de PVV…
Maar van de positieve kant bekeken: FvD kreeg heel weinig stemmen!
BBB is helemaal niet nodig, alleen PVV-VVD-NSC heeft al een meerderheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jammer maar helaas, het gaat ws gewoon PVV-VVD-NSC-BBB worden.
En ik deel je mening, laat het hem maar verprutsen. Het is makkelijk roeptoeteren vanaf de zijlijn, doe het nu maar eens en ontdek dat het niet makkelijk is.
Maar Omtzigt heeft wel uitgesproken (en daarmee vast stemmen gehaald) niet met de PVV samen te willen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze apart meer stemmen hadden getrokken, er zijn nu veel D66'ers geweest die GL/PvdA gestemd hebben en ik denk dat het verlies van PvdD van 3 zetels ook die kant op gegaan is.
[..]
BBB is helemaal niet nodig, alleen PVV-VVD-NSC heeft al een meerderheid.
Ik denk nu laat ze maar eens zien dan hoe ze het doen. Hopelijk gaan ze gigantisch op hun bek.
Die keutel trok hij gisteren meteen weer in helaas. Mooi politiek spelletje allemaalquote:Op donderdag 23 november 2023 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar Omtzigt heeft wel uitgesproken (en daarmee vast stemmen gehaald) niet met de PVV samen te willen.
Ik zet dus in op een PVV-VVD-BBB minderheidskabinet met gedoogsteun van NSC.
Op die manier kan Omtzigt zich wel op het rechtse deel van zijn programma richten en hoeft hij toch geen verantwoordelijkheid voor kabinetsdeelname te nemen.
Voor visueel ingestelde mensen is dit altijd een beetje gekke uitdrukkingquote:Op donderdag 23 november 2023 11:39 schreef MaJo het volgende:
Die keutel trok hij gisteren meteen weer in helaas.
Ik voel het zelfs fysiek als mensen deze uitdrukking gebruiken.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor visueel ingestelde mensen is dit altijd een beetje gekke uitdrukking
Niet degene die de erfenis krijgt.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een erfenis. Daar heeft iemand dus al inkomstenbelasting over betaald. En vermogensrendementsheffing. En dan moet er ook nog een keer erfbelasting over betaald worden. Mag het een keer genoeg zijn?
hij heeft het ook niet letterlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die keutel trok hij gisteren meteen weer in helaas. Mooi politiek spelletje allemaal
ik ken ook mensen die het helemaal zelf niet zo moeilijk hebben en toch deze keuze maken. Wat ik niet begrijp is dat mensen echt denken dat Wilders met z'n 'programma' echt daadwerkelijk oplossingen heeft voor de problemen waar we mee te maken hebben. En die gaan over landsgrenzen heen. 'Eigen volk eerst' strategieën zullen de internationale stabiliteit niet vergroten, en klimaatproblemen ook niet aanpakken, waardoor we binnenkort pas met echt enorme (klimaat)-vluchtelingenstromen te maken gaan krijgen. Als we al niet zelf voor een deel op de vlucht moeten voor 't stijgende water.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:01 schreef Troel het volgende:
[..]
En toch he, en toch. Stel dat je je inderdaad zo naar voelt dat je vatbaar bent voor de woorden van Wilders. Is dan een andere partij de oplossing? Als je al nauwelijks iets te makken hebt, al tijden niet, kies je niet voor de VVD, CDA of D66 zeg maar. Maar als je niets te makken hebt, kies je ook niet voor PvdA/GL, want daar word je toch ook niet direct beter van en al die klimaatregelen kosten alleen maar geld en je krijgt ook nog eens shit met de erfenis van je ouders. Als je al best lang in de shit zit, denk je denk ik ook gewoon niet helemaal helder meer en hoop je dat het inderdaad de oplossing wordt, zonder dat je beseft dat Wilders het ook niet allemaal kan oplossen. Ik denk dat je heel sterk moet zijn om niet uiteindelijk te zwichten voor die mooie praatjes als jij graag ook in die mooie praatjes wilt vallen zeg maar.
(Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik denk daat we ons echt verkijken op de stress en dergelijke in sommige situaties waardoor je hersenen gewoon compleet uitgeschakeld worden en je graag uit overlevingsstand wilt en weer plezier wil krijgen in je leven).
Ik kijk dus niet zozeer archwanend naar mensen, maar ik denk meer met een soort medelijden? Als in: hoe moeilijk moet jij het hebben dat je deze keuze maakt?
daar zou ik ook op afknappen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:06 schreef SQ het volgende:
Ach mijn ex stemde ooit op Pim Fortuyn, dat vond ik zo mogelijk nog erger
ik heb ook zo'n zwager, helaas.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:02 schreef Quoi het volgende:
Ik las ergens in het partijprogramma dat Wilders de eerste kamer wil afschaffen![]()
Maar goed, dat zal zo'n 'ongrondwettelijk' partijpunt zijn. Kijken hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen.
Mijn zwager stemde op Geert. Ik moet daar echt even van bijkomen.
het is toch niet of-of? ook die grootverdieners moeten eerlijke belasting gaan betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat van die erfbelasting is 1 van de dingen die mij tegenhoudt om links te stemmen. Ik ben helemaal voor klimaat en minder kloof tussen arm en rijk. Maar moet het geld nu altijd komen van de middenmoot? Want de hele rijken die vinden wel een constructie om er onderuit te komen.
Dat klopt, maar wel geld waar al enorm veel belasting over betaald is. Mag het eens genoeg zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef trui het volgende:
[..]
Niet degene die de erfenis krijgt.
dat geldt toch voor alle geld?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wel geld waar al enorm veel belasting over betaald is. Mag het eens genoeg zijn?
Met een erfenis vind ik dat onevenredig veel. Ik snap wel dat mensen het in een ouwe sok verstoppen.quote:
het nadeel van zo'n systeem met steeds 4 jaar regeertermijn is ook dat partijen bang zijn voor het nemen van moeilijke besluiten die wel goed zijn voor de lange termijn. Zeker nu het formeren vaak zo lang duurt. Dan gaat al snel de angst voor het stemmenverlies weer spelen. Enorm frustrerend vind ik dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:10 schreef SQ het volgende:
Iedereen voelt zich altijd genaaid en achtergesteld, dat is ook wel een beetje een feit.
En iedereen wil verandering en verbetering op van alles, maar niemand wil de pijn pakken.
Hordes boze mensen reageren daardoor op populistisch geneuzel, zonder te beseffen dat de wereld niet zo werkt een dat die utopische beloftes nooit waar kunnen worden gemaakt.
Elke verandering gaat gepaard met verlies, altijd. En niemand wil zelf dat verlies pakken. Dat moet altijd bij een ander vandaan komen. Is heel menselijk hoor, dus daar zeg ik niks over.
Maar verandering, winst en verlies gaan wel hand in hand. Altijd.
In theorie. Maar als ik kijk naar de percentages die gl-pvda voostelt vind ik het niet eerlijk. https://groenlinkspvda.nl/wat-doen-we-met-de-erfbelasting/quote:Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef trui het volgende:
[..]
het is toch niet of-of? ook die grootverdieners moeten eerlijke belasting gaan betalen.
Ik vind dit plan net Robin Hood. Stelen van de rijken om uit te delen aan de armen. 45% betalen over een erfenis van meer dan 200k, ook als dat een bedrijf is. Lekker dan, eigenaar dood=bedrijf faillietquote:Op donderdag 23 november 2023 12:23 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
In theorie. Maar als ik kijk naar de percentages die gl-pvda voostelt vind ik het niet eerlijk. https://groenlinkspvda.nl/wat-doen-we-met-de-erfbelasting/
Er zullen veel meer mensen zijn in de categorie tot 200k dan veel hoger. En dat zijn vooral mensen met een (gedeeltelijk) afbetaald huis.
Wil je de kloof kleiner maken moet het ook lonen om iets op te bouwen. Als kinderen het oudelijk huis niet kunnen houden omdat de belasting te hoog is en zoveel moeten afdragen dat ze niet genoeg overhouden voor een nieuw huis, dan bereik je het doel ook niet.
En op zich zou deze wijziging mij niet eens raken, want ik heb enkel een nederlandse partner van wie ik zou kunnen erven (maar liever ff niet)
Lekker hèquote:Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor visueel ingestelde mensen is dit altijd een beetje gekke uitdrukking
Niet letterlijk nee maar om de PVV kunnen ze niet meer heen. Wil je regeren dan zal dat met de PVV moeten.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:59 schreef trui het volgende:
[..]
hij heeft het ook niet letterlijk gezegd.
Jaloers. Ik zat achter 45000 mensen in de presalequote:Op donderdag 23 november 2023 12:25 schreef Troel het volgende:
Maar ik heb kaartjes voor P!NK!!!!!!!![]()
![]()
Probeer opnieuw!quote:Op donderdag 23 november 2023 12:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jaloers. Ik zat achter 45000 mensen in de presaleDus dan maar hopen dat ik morgen nog kans heb.
Oh noh, eens even kijkenquote:Op donderdag 23 november 2023 12:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Probeer opnieuw!
Er is een extra dag! kaarten zat
Ik stond dus met 23000 man voor me, toen ik eindelijk mocht vloog de website eruit. Tijdje later waren alleen de platinumtickets nog beschikbaar. Dacht net voor de zekerheid nog keertje kijken, was er ineens ook een extra concert. Dus ik ga met mijn dinnetje op die 2e dag. Nog steeds niet goedkoop, maar voor iets wat al heel lang op mijn lijstje staat mag het welquote:Op donderdag 23 november 2023 12:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Oh noh, eens even kijken
Als die site van jouw werkgever is, dan hebben ze de boel niet op orde. Sorry.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:46 schreef exode het volgende:
Zijn jullie de site van mijn werkgever overspannen aan het maken met Pink?
Gelukt, thanks voor de tipquote:Op donderdag 23 november 2023 12:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Probeer opnieuw!
Er is een extra dag! kaarten zat
Oh wacht, de kaartverkoop gaat via Ticketmaster. 'Wij' geven alleen codes.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Als die site van jouw werkgever is, dan hebben ze de boel niet op orde. Sorry.
precies, wat mij betreft zijn de echte charlatans de mensen die alleen problemen benoemen en geen echte oplossingen bieden (populisten dus). Dat iemand zich eens flink vergalloppeert is stom en daar hoort hij ook z'n excuses voor aan te bieden, maar dat is wat anders dan moedwillig hele groepen mensen tegen elkaar opzetten alleen voor 't eigen gewin. Met alle heel erg griezelige gevolgen van dien.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:01 schreef SaskiaR het volgende:
Wilders heeft openlijk een stuk ergere dingen gezegd dan Timmermans… ik snap echt niet dat mensen zien dat Wilders allerlei beledigende dingen zegt en dan op hem willen stemmen. Zijn dat allemaal mensen die ook zulke dingen vinden? Hoe kan dat??
Ik ga ook de tweede dag. In mn uppie. De 8e keer dat ik haar live ga zienquote:Op donderdag 23 november 2023 12:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik stond dus met 23000 man voor me, toen ik eindelijk mocht vloog de website eruit. Tijdje later waren alleen de platinumtickets nog beschikbaar. Dacht net voor de zekerheid nog keertje kijken, was er ineens ook een extra concert. Dus ik ga met mijn dinnetje op die 2e dag. Nog steeds niet goedkoop, maar voor iets wat al heel lang op mijn lijstje staat mag het wel![]()
Nicequote:Op donderdag 23 november 2023 12:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ga ook de tweede dag. In mn uppie. De 8e keer dat ik haar live ga zien
waar kan ik lezen dat 't ook geldt voor overnames van een bedrijf? Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dit plan net Robin Hood. Stelen van de rijken om uit te delen aan de armen. 45% betalen over een erfenis van meer dan 200k, ook als dat een bedrijf is. Lekker dan, eigenaar dood=bedrijf failliet.
Ik vind 27k alleen geen flink hoog bedrag.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:06 schreef trui het volgende:
[..]
waar kan ik lezen dat 't ook geldt voor overnames van een bedrijf? Ben ik wel benieuwd naar.
Verder zie je op diezelfde site dat er tot flink hoge bedragen juist geen belasting hoeft te worden betaald, en dat de verschillen tussen div typen familieleden verdwijnen. Prima lijkt me.
Die bedoelt het allemaal niet zo kwaad? "willen jullie minder marokkanen? gaan we regelen" vind ik ronduit kwaadaardig, en kun je niet als 'foutje' zien. Om maar te zwijgen over al zijn rechtsstaat-ondermijnende plannen en ideeën. Het aanwakkeren van onverdraagzaamheid rondom LHBTI? Het ophitsten van mensen door Kaag als 'heks' weg te zetten? Eigen volk eerst? Oekraine niet meer steunen? De genocide in de Gazastrook niet willen veroordelen?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan geldt dat ook voor Wilders natuurlijk. Die bedoelt het niet allemaal zo kwaad.
Belastingen zijn toch echt wel bedoeld om in te zetten voor het algemeen belang. De zorg, onderwijs, wegen, de energietransitie. Het OV zou wat mij betreft ook weer meer door de overheid gesubsidieerd moeten worden, juist om mensen uit die auto te krijgen. Ook belangrijk en kostbaar: de samenwerking binnen Europa en zorgen voor een goede opvang van vluchtelingen (en snelle afhandeling van de asielaanvragen zodat ze of sneller terug kunnen of sneller aan het werk kunnen, is voor alle partijen goed).quote:Op donderdag 23 november 2023 13:13 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik vind 27k alleen geen flink hoog bedrag.
Er gaat ook bijna niemand op vooruit, dus het geld gaat niet rechtstreeks naar de "armen". Ik heb nu ook niet zo'n groot vertrouwen in de overheid dat ik hoop heb dat het allemaal goed besteed zou worden.
In de laatste alinea. Dat gaat over het afschaffen van de bedrijfsopvolgingsregeling. In de praktijk betekent dat dat je belasting moet betalen over een bedrijf dat je erft, terwijl daar nu een vrijstelling voor bestaat. Nou komt een bedrijf al snel boven de 200k uit qua waarde, dus dan betaal je 45%. Tenminste, zo lees ik het.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:06 schreef trui het volgende:
[..]
waar kan ik lezen dat 't ook geldt voor overnames van een bedrijf? Ben ik wel benieuwd naar.
Verder zie je op diezelfde site dat er tot flink hoge bedragen juist geen belasting hoeft te worden betaald, en dat de verschillen tussen div typen familieleden verdwijnen. Prima lijkt me.
Dat las ik in het partijprogramma van de PVV, dat ze weer één nationaal spoorbedrijf willen, en flink goedkopere kaartjes in het OV.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef trui het volgende:
Het OV zou wat mij betreft ook weer meer door de overheid gesubsidieerd moeten worden, juist om mensen uit die auto te krijgen.
Mooi allemaal in de theorie, maar als ze heel concreet in hun programma kunnen zetten waar ze de centen vandaan halen mogen ze van mij ook heel concreet maken wat ze ermee willen doen. Met cijfers graag en geen mooie praatjes.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef trui het volgende:
[..]
Belastingen zijn toch echt wel bedoeld om in te zetten voor het algemeen belang. De zorg, onderwijs, wegen, de energietransitie. Het OV zou wat mij betreft ook weer meer door de overheid gesubsidieerd moeten worden, juist om mensen uit die auto te krijgen. Ook belangrijk en kostbaar: de samenwerking binnen Europa en zorgen voor een goede opvang van vluchtelingen (en snelle afhandeling van de asielaanvragen zodat ze of sneller terug kunnen of sneller aan het werk kunnen, is voor alle partijen goed).
Waar moet dat anders allemaal van betaald worden?
Dat zijn altijd mooie kreten, maar het moet wel ergens van betaald worden natuurlijk...quote:Op donderdag 23 november 2023 13:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat las ik in het partijprogramma van de PVV, dat ze weer één nationaal spoorbedrijf willen, en flink goedkopere kaartjes in het OV.
maar zij willen ook belastingen verlagen..quote:Op donderdag 23 november 2023 13:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat las ik in het partijprogramma van de PVV, dat ze weer één nationaal spoorbedrijf willen, en flink goedkopere kaartjes in het OV.
Het gaat ook om het uitbreiden van het netwerk natuurlijk. Het is gewoon heel dom geweest om dat van rendement af te laten hangen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat zijn altijd mooie kreten, maar het moet wel ergens van betaald worden natuurlijk...
Maar lijkt me mooi als er daardoor meer mensen het OV nemen. Nu is het zeker als je met meer personen in de auto gaat, gewoon veel duurder om het OV te nemen.
En buiten de randstad is helaas niet alles goed bereikbaar met het OV, maar in Den Haag vergeten ze nog wel eens dat Nederland groter is dan de randstad... maar ik ben benieuwd
Ze gaan alles betalen door niks meer uit te geven aan ontwikkelingshulp of Brussel.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef trui het volgende:
[..]
maar zij willen ook belastingen verlagen..
Als mijn huishoudboekje zou zijn zoals PVV het partijprogramma zou ik binnen no time diep in de schulden zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef trui het volgende:
[..]
maar zij willen ook belastingen verlagen..
Ja mooi, en lagere belastingen... ben benieuwd waarvan ze het gaan betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Duidelijk: die ezel van de Eftelingquote:Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef exode het volgende:
Energiebelasting omlaag, eigen risico zorgverzekering op 0, 0% BTW op boodschappen, benieuwd wie de minister van Financien wordt in kabinet Wilders
quote:Op donderdag 23 november 2023 13:45 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Duidelijk: die ezel van de Efteling
Had ik hier boven al geschreven, stoppen met ontwikkelingshulp en Brussel.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja mooi, en lagere belastingen... ben benieuwd waarvan ze het gaan betalen.
Ja, Bontenbal vond ik echt verrassend goed! Ik herkende het "oude" CDA weer. (En ik vind hem geen straf om naar te kijkenquote:Op donderdag 23 november 2023 13:55 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, partijen zetten altijd onhaalbare dingen in hun programma. Gratis kinderopvang bijvoorbeeld, terwijl er nu al te weinig opvangplaatsen zijn. Uiteindelijk sneuvelen veel dingen gelukkig.
Maar ik ben wel benieuwd hoe vaak de snelweg nu weer afgesloten gaat worden, en of Wilders daar dan ook strenger tegenop gaat treden (en hoe).
Ik vind het vooral sneu voor Bontenbal en Jetten. Beide krijgen een belabberde erfenis van hun voorganger terwijl ik ze beide sterk campagne vond voeren en ze sympathiek over kwamen. Hopelijk krijgen ze de kans op een revanche tzt.
En ik ben ook benieuwd in hoeverre de keuze voor een ‘allochtoonse’ vrouw als lijsttrekker de VVD stemmen heeft gekost die nu naar de PVV gingen.
Stoppen met Brussel... dat wordt idd drama natuurlijk, al die boeren die drijven op EU-subsidies gaan daar ook heel blij van worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Had ik hier boven al geschreven, stoppen met ontwikkelingshulp en Brussel.
Dit wordt een fiasco.
Buiten dat stem je als het goed is op een partij en niet op een persoon. Wij zijn de VS gelukkig nietquote:Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef trui het volgende:
[..]
precies, wat mij betreft zijn de echte charlatans de mensen die alleen problemen benoemen en geen echte oplossingen bieden (populisten dus). Dat iemand zich eens flink vergalloppeert is stom en daar hoort hij ook z'n excuses voor aan te bieden, maar dat is wat anders dan moedwillig hele groepen mensen tegen elkaar opzetten alleen voor 't eigen gewin. Met alle heel erg griezelige gevolgen van dien.
Na je vrijstelling dan wel hequote:Op donderdag 23 november 2023 12:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dit plan net Robin Hood. Stelen van de rijken om uit te delen aan de armen. 45% betalen over een erfenis van meer dan 200k, ook als dat een bedrijf is. Lekker dan, eigenaar dood=bedrijf failliet.
Je stemt niet op een persoon voor het premierschap, maar ik heb wel degelijk bewust niet op de lijsttrekker gestemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Buiten dat stem je als het goed is op een partij en niet op een persoon. Wij zijn de VS gelukkig niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook primaquote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je stemt niet op een persoon voor het premierschap, maar ik heb wel degelijk bewust niet op de lijsttrekker gestemd.
Maar 1 op 7 waar ik woonquote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik moest vanmorgen met mijn vader naar het ziekenhuis en zat mensen al in te schatten op of ze een van de vier zouden zijn die PVV gestemd hadden...
Ik was naar het ziekenhuis in Amersfoort, daar is het ook minder: 1 op 6,3quote:
Ik ben wel trots dat in het dorp waar ik woon GL/PvdA de grootste isquote:
quote:Op donderdag 23 november 2023 14:23 schreef Leandra het volgende:
Los van de GL/PvdA plannen voor de erfbelasting denk ik dat we binnenkort toch maar eens naar de notaris moeten.Geheel los van enige contextuele kennis begrijp ik geloof ik niet dat je niet van elkaar erft (wil erven?) als je duurzaam samen bent, m.n. als je ook nog samen een kind hebt (en mogelijk werkprive van beide partijen daarop hebt ingericht).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wellicht is dat niet het punt dat je wil maken.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Hier ook. Geloof dat ik daar misschien nog wel het meest verbaasd over ben.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben wel trots dat in het dorp waar ik woon GL/PvdA de grootste is
Is een hele gebruikelijke constructie ivm belasting en vruchtgebruik.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geheel los van enige contextuele kennis begrijp ik geloof ik niet dat je niet van elkaar erft (wil erven?) als je duurzaam samen bent, m.n. als je ook nog samen een kind hebt (en mogelijk werkprive van beide partijen daarop hebt ingericht).
Maar wellicht is dat niet het punt dat je wil maken.
Wij erven testamentair niet van elkaar, en zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geheel los van enige contextuele kennis begrijp ik geloof ik niet dat je niet van elkaar erft (wil erven?) als je duurzaam samen bent, m.n. als je ook nog samen een kind hebt (en mogelijk werkprive van beide partijen daarop hebt ingericht).
Maar wellicht is dat niet het punt dat je wil maken.
Hoe dan, als je als partner 35 keer hogere vrijstelling hebt en met een beetje geluk nog jaren met warme hand kunt schenken?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is een hele gebruikelijke constructie ivm belasting en vruchtgebruik.
Als je als partner niet erft heb je niets aan die vrijstellingquote:Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe dan, als je als partner 35 keer hogere vrijstelling hebt en met een beetje geluk nog jaren met warme hand kunt schenken?
Nee dat snap ik, maar ik had het over dat ik juist dat niet snap, Burdie reageerde daarop.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je als partner niet erft heb je niets aan die vrijstelling
tuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze gaan alles betalen door niks meer uit te geven aan ontwikkelingshulp of Brussel.
Tevens willen ze nieuwe wegen aanleggen en maximum snelheid naar 140km/h.
Belastingtechnisch is het niet handiger, als je je vermogen voor je eigen kind wilt veiligstellen is het wel handigerquote:Op donderdag 23 november 2023 14:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar ik had het over dat ik juist dat niet snap, Burdie reageerde daarop.
Precies hierom vraag ik dus hoe het belastingtechnisch handiger is om als partner niet te erven.
Daarom vroeg ik het niet aan jouquote:Op donderdag 23 november 2023 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Belastingtechnisch is het niet handiger, als je je vermogen voor je eigen kind wilt veiligstellen is het wel handiger
Maar ook dat geldt eigenlijk alleen als je partner niet de andere ouder van je kind is.
Volgens mij zitten we dan in Twente eindelijk wel eens een beetje gunstigquote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik moest vanmorgen met mijn vader naar het ziekenhuis en zat mensen al in te schatten op of ze een van de vier zouden zijn die PVV gestemd hadden...
Qua aanslagen: als randdebielen nu een aanslag plegen, want Wilders, dan hebben ze gemiddeld een kans van 25% een Wildersstemmer mee te pakken.
Ik hoop dat ze zich concentreren op de plekken waar hij de meeste stemmen heeft gehaald ipv willekeurige drukke plekken.
Er zijn 2 provincies waar in iedere gemeente de PVV de grootste is, herstel, er is 1 provincie waar in iedere gemeente de PVV de grootste is, want Urk valt onder Flevoland, en daar is de SGP de grootste geworden.
Het is echt bizar als je het kaartje ziet met al die lichtblauwe PVV gemeentes
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
Hier staat het uitgelegd: https://vandenotaris.nl/waarom-langstlevende-testament-1-erfdeel/quote:Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe dan, als je als partner 35 keer hogere vrijstelling hebt en met een beetje geluk nog jaren met warme hand kunt schenken?
Ik mocht onlangs weer eens na 19.00 de snelweg op, heb de benzinetank nog nooit zo snel leeg zien gaanquote:
Wij rijden elektrisch en het maakt op een langere reis niet uit of we 100 of 130 rijden, de besparing in tijd tijdens de rit, staan we extra aan de snellader.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:01 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik mocht onlangs weer eens na 19.00 de snelweg op, heb de benzinetank nog nooit zo snel leeg zien gaanIk blijf wel 100 rijden!
In Nederland kun je juist voor een bepaald persoon van een partij kiezen, in de VS is die keuze tegen de tijd dat de presidentschapsverkiezingen plaatsvinden al gemaakt toch? Daarnaast vertegenwoordigt die ene persoon een partij. Of ik begrijp het niet helemaalquote:Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Buiten dat stem je als het goed is op een partij en niet op een persoon. Wij zijn de VS gelukkig niet
Het gaat ook niet om de persoon, maar om die euro. En van die euro is al heel veel afgedragen voordat die georven wordt.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef trui het volgende:
[..]
Niet degene die de erfenis krijgt.
Omdat Wilders al 20 jaar zwaar beveiligd wordt, omdat Nederland nu gezien wordt als 1 groot Wilders fanland, omdat Wilders en Israel dikke maatjes zijn, omdat hij hele domme dingen heeft gezegd en gaat zeggen over Moslims, omdat er heel veel mensen heel boos zijn, omdat er genoeg geradicaliseerde mensen rondlopen die niets te verliezen hebben, omdat Nederland de afgelopen jaren een beetje in de luwte bleef.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef MaJo het volgende:
Waarom opeens een grotere kans op aanslagen? Volgens mij liggen die terroristische netwerken aardig op hun gat en plegen zij aanslagen onafhankelijk van welk kabinet ergens zit. Het westen is sowieso fout, rechts of links maakt niet eens uit.
Edit: ik denk dat deze organisaties eerder kijken naar betrokkenheid bij oorlogen in de eigen regio
Dat geloof ik meteen (want anders kom je niet aan zulke hoeveelheden). Maar desondanks maakt me dat niet argwanend.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:04 schreef trui het volgende:
[..]
ik ken ook mensen die het helemaal zelf niet zo moeilijk hebben en toch deze keuze maken. Wat ik niet begrijp is dat mensen echt denken dat Wilders met z'n 'programma' echt daadwerkelijk oplossingen heeft voor de problemen waar we mee te maken hebben. En die gaan over landsgrenzen heen. 'Eigen volk eerst' strategieën zullen de internationale stabiliteit niet vergroten, en klimaatproblemen ook niet aanpakken, waardoor we binnenkort pas met echt enorme (klimaat)-vluchtelingenstromen te maken gaan krijgen. Als we al niet zelf voor een deel op de vlucht moeten voor 't stijgende water.
Als stomme uitspraken van de één niet zo bedoelt zijn, moet je die van de ander ook zo bekijken natuurlijk. Of je moet ze bij allebei wel gewoon volledig meetellen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:14 schreef trui het volgende:
[..]
Die bedoelt het allemaal niet zo kwaad? "willen jullie minder marokkanen? gaan we regelen" vind ik ronduit kwaadaardig, en kun je niet als 'foutje' zien. Om maar te zwijgen over al zijn rechtsstaat-ondermijnende plannen en ideeën. Het aanwakkeren van onverdraagzaamheid rondom LHBTI? Het ophitsten van mensen door Kaag als 'heks' weg te zetten? Eigen volk eerst? Oekraine niet meer steunen? De genocide in de Gazastrook niet willen veroordelen?
Wilders krijgt voornamelijk bescherming omdat hij een target is van groeperingen die niet noodzakelijk Nederlands zijn, de halve Islamitische wereld heeft een Fatwa tegen hem uitgevaardigd, en nu heeft het volk van dit land deze man de verkiezingen laten winnen, het volk staat dus achter hem en zijn retoriek.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef MaJo het volgende:
Waarom opeens een grotere kans op aanslagen? Volgens mij liggen die terroristische netwerken aardig op hun gat en plegen zij aanslagen onafhankelijk van welk kabinet ergens zit. Het westen is sowieso fout, rechts of links maakt niet eens uit.
Edit: ik denk dat deze organisaties eerder kijken naar betrokkenheid bij oorlogen in de eigen regio
Oh ik denk echt dat je dit onderschat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef MaJo het volgende:
Hij gaat het alleen staatsrechtelijk niet voor elkaar krijgen bijvoorbeeld islamitische scholen te verbieden, want dan moet je van artikel 23 af, en daar gaan zowel links als rechts diverse partijen voor liggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Oh ik denk echt dat je dit onderschat.
ik verwacht wel heel veel woede en niet zo gek ook als je zo aangevallen word op je rechten en religie.
Het is van de zotte om 1 religie helemaal te willen stoppen.
Het gaat mij er om dat het raar zou zijn om niet op een partij te stemmen omdat de leider je niet aanstaat, ik heb het gevoel dat dit over Timmermans gezegd werd. Stem dan op iemand anders van de partij, uiteindelijk gaan er 25 mensen het parlement in, niet 1quote:Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
In Nederland kun je juist voor een bepaald persoon van een partij kiezen, in de VS is die keuze tegen de tijd dat de presidentschapsverkiezingen plaatsvinden al gemaakt toch? Daarnaast vertegenwoordigt die ene persoon een partij. Of ik begrijp het niet helemaal.
Daarnaast heb je in Nederland ook eenmansfracties waar de partij zo’n beetje gelijk staat aan de persoon toch?
Ik hoop dat het meevaltquote:Op donderdag 23 november 2023 15:10 schreef exode het volgende:
[..]
Omdat Wilders al 20 jaar zwaar beveiligd wordt, omdat Nederland nu gezien wordt als 1 groot Wilders fanland, omdat Wilders en Israel dikke maatjes zijn, omdat hij hele domme dingen heeft gezegd en gaat zeggen over Moslims, omdat er heel veel mensen heel boos zijn, omdat er genoeg geradicaliseerde mensen rondlopen die niets te verliezen hebben, omdat Nederland de afgelopen jaren een beetje in de luwte bleef.
Dat zie ik wel gebeuren, dat mensen persoonlijk aangevallen worden. Net zag ik een meisje met een hoofddoekje fietsen en toen vroeg ik me echt af hoe zij zich zou voelen op een dag als vandaagquote:Op donderdag 23 november 2023 15:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Oh ik denk echt dat je dit onderschat.
ik verwacht wel heel veel woede en niet zo gek ook als je zo aangevallen word op je rechten en religie.
Het is van de zotte om 1 religie helemaal te willen stoppen.
Hadden we elkaar zomaar tegen het lijf kunnen lopenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was naar het ziekenhuis in Amersfoort, daar is het ook minder: 1 op 6,3
Hier in de gemeente is het 1 op 5
Maar gelukkig woon ik niet in Limburg
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hadden we elkaar zomaar tegen het lijf kunnen lopen
En dat gaat toch niet gebeuren hoor ik heel erg veel maar dat maakt mijn angsten er niet minder op.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij gaat het alleen staatsrechtelijk niet voor elkaar krijgen bijvoorbeeld islamitische scholen te verbieden, want dan moet je van artikel 23 af, en daar gaan zowel links als rechts diverse partijen voor liggen.
SGP iig, CDA waarschijnlijk ook en daarmee zals NSC het ook wel blokkeren.
En omdat de doelstelling verkeerd is zie ik GL/PvdA en D66 er ook wel voor gaan liggen.
Tegen hoevel van die rechtse Europese leiders zijn Fatwa's uitgesproken?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef MaJo het volgende:
Overigens maakt heel Europa een flinke ruk naar rechts de laatste jaren en toch zie je nauwelijks aanslagen. Waarom zou dat in Nederland anders zijn?
Geen idee, dat hou ik niet bijquote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tegen hoevel van die rechtse Europese leiders zijn Fatwa's uitgesproken?
Ik loop regelmatig langs de koffie maar vanochtend nietquote:Op donderdag 23 november 2023 15:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb alleen even koffie zitten drinken, het is een grote jongen, hij kan wel zonder mij naar de dokter of het lab
Nee, het is idd mondiaal stuitend wat er gebeurt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
En dat gaat toch niet gebeuren hoor ik heel erg veel maar dat maakt mijn angsten er niet minder op.
Neem hoe enorm anders de maatschappij tegenwoordig denkt over abortus had ik ook echt niet verwacht dat het zoveel stappen terug zou nemen hier, en in de USA dachten we ook dat kan toch niet zomaar gebeuren en toch is het er.
Ik vind het vaag. Ook na verder googlen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier staat het uitgelegd: https://vandenotaris.nl/waarom-langstlevende-testament-1-erfdeel/
Ah oke, dan snap ik je punt. En ik ben het met je eens. Ik vind overigens het Nederlandse stelsel ook veel beter dan zoals het er in de VS aan toe gaat waar je eigenlijk maar de keuze hebt tussen twee grote partijen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het gaat mij er om dat het raar zou zijn om niet op een partij te stemmen omdat de leider je niet aanstaat, ik heb het gevoel dat dit over Timmermans gezegd werd. Stem dan op iemand anders van de partij, uiteindelijk gaan er 25 mensen het parlement in, niet 1
Wij waren er vandaag ookquote:Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hadden we elkaar zomaar tegen het lijf kunnen lopen
Volgens mij zat het zo:quote:Op donderdag 23 november 2023 15:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het vaag. Ook na verder googlen.
zoals ik eerder ook al zei: dat geldt voor alle euro's zodra ze doorgaan naar een volgende eigenaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de persoon, maar om die euro. En van die euro is al heel veel afgedragen voordat die georven wordt.
Ja, das leuk en waar.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij zat het zo:
Als jij (alles) van je partner erft, betaal je daar belasting over en het restant wordt jouw vermogen.
Als jij dan vervolgens zelf dood gaat, betalen je kinderen over jouw vermogen weer belasting. Maar daar zit ook al het deel in wat van jouw partner is, en waar al belasting over betaald is.
Als jij het niet erft, maar je kinderen, dan krijg jij het vruchtgebruik en krijgen de kinderen een vordering op jou. Die vordering wordt van jouw vermogen afgetrokken op het moment dat jij komt te overlijden, en daar hoeft dan niet nog eens erfbelasting over betaald te worden.
Deze begrijp ik niet? Door 1% van je partner te erven, krijg je wel het vruchtgebruik, én de erfbelasting hoeft pas betaald te worden als de langstlevende overlijdt. Dus die erfenis kan je volledig opmaken zodat er geen belasting betaald hoeft te worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja, das leuk en waar.
Maar ik betaal pas belasting vanaf 723k en mijn kinderen al vanaf 22k. De vraag is dan dus vooral bij welke partner je de belasting gaat betalen, de eerste al of de tweede pas.
Dan lijkt jouw ding misschien de moeite als de langstlevende super oud is, maar als die nog zeg 30 jaar heeft om het geld uit te geven, lijkt me meer erven handiger.
Nou, ik ben al wel een tijdje 30 geweestquote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Deze begrijp ik niet? Door 1% van je partner te erven, krijg je wel het vruchtgebruik, én de erfbelasting hoeft pas betaald te worden als de langstlevende overlijdt. Dus die erfenis kan je volledig opmaken zodat er geen belasting betaald hoeft te worden.
Als je erfenis kleiner is dan 723k maakt het idd denk ik weinig verschil, maar weet je hoe groot je nalatenschap tzt zal zijn als je 30 bent?
quote:Een flexibel keuzetestament gaat bijvoorbeeld uit van 1 procent erfdeel voor de langstlevende en 99 procent voor de kinderen als de besparing bij het tweede overlijden moet vallen. Door in het testament bijvoorbeeld een opvullegaat en flexibele rentebepalingen op te nemen, heeft de langstlevende de keuze uit meerdere instrumenten om op het moment van overlijden de besparing bij het eerste of tweede overlijden te optimaliseren. Of het hoofd van de langstlevende op zo’n moment daar naar staat is een tweede.
Volgens mij kan je het niet 1 op 1 linken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geen idee, dat hou ik niet bijMaar dan zou een aanlag op Wilders logisch zijn ja, niet per se in het land? Ik hoop dat ik naïef ben hoor
Die voorlaatstequote:Op donderdag 23 november 2023 19:37 schreef trui het volgende:
ja daar staat de PVV ook heel slap in (net als het NSC trouwens, FvD, en alle Christelijke partijen, erg lastig te rijmen met hun 'naastenliefde'-principe.) De ene naaste is de andere niet, zullen we maar zeggen.
Misschien heb ik het dan verkeerd onthouden of verkeerd begrepen, die 1% is iig een veel gebruikte constructie. Maar Leandra heeft een andere constructie, om een andere reden, dusquote:Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou, ik ben al wel een tijdje 30 geweest![]()
Maar het niet hoeven betalen geldt niet zomaar, dat niet je tig extra dingen voor doen. Als je 'gewoon' 1 % erft, worden je kinderen volgens mij gewoon geacht dat te dokken.
Of @:leandra dus
[..]
Er is gewoon recht op vruchtgebruik.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien heb ik het dan verkeerd onthouden of verkeerd begrepen, die 1% is iig een veel gebruikte constructie. Maar Leandra heeft een andere constructie, om een andere reden, dus.
Ik vind dit echt heel shockerendquote:Op donderdag 23 november 2023 19:37 schreef trui het volgende:
ja daar staat de PVV ook heel slap in (net als het NSC trouwens, FvD, en alle Christelijke partijen, erg lastig te rijmen met hun 'naastenliefde'-principe.) De ene naaste is de andere niet, zullen we maar zeggen.
Nou, er zijn best wat mensen die op PVV hebben gestemd vanwege hun houding tov Israël.quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:38 schreef FlyingFish het volgende:
uiteindelijk boeit de hele kwestie Palestina / Israël niemand wat bij de 2e kamer verkiezingen.
Mijn familie in het verre oosten en zuiden van NL hebben heel duidelijk wel op hem gestemdquote:Op donderdag 23 november 2023 21:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn broers hebben gelukkig niet op Wilders gestemd![]()
De buren waarschijnlijk wel![]()
Onze dwerghamster is vanmiddag doodgegaan en zoon is verdrietig
Er was idd nog niet al 3 weken reclame voor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:57 schreef exode het volgende:
Jongens het is Black Friday! Ik dacht ik zeg het even misschien hadden jullie het nog niet gemerkt.
Net wel 3 truien voor B gescoord bij de We, die jongen groeit te hard.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Er was idd nog niet al 3 weken reclame voor.
Hahaha het is echt knap als je dat nog had gemist. Daar heb ik dan diepe bewondering voor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:57 schreef exode het volgende:
Jongens het is Black Friday! Ik dacht ik zeg het even misschien hadden jullie het nog niet gemerkt.
Sneeuw is witquote:Op vrijdag 24 november 2023 08:57 schreef exode het volgende:
Geen föhn, stofzuiger, mixer?quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:46 schreef Amsel het volgende:
We hebben niks nodig dus ik koop ook niks
Ik hoopte op 10316. Maar helaas.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef exode het volgende:
Ik hoopte dat Lego set 43227 een leuke aanbieding zou hebben, maar helaas. Dus die blijft nog even op de wishlist staan.
We waren van plan een nieuwe tv te kopen deze week met de aanbiedingen, maar dat was alweer van de baan omdat we eerst de verbouwing achter de rug willen hebben.
Dus buiten die 3 truien voor B, verdienen ze niets aan me vandaag.
Wijs maar aan waar het niet klopt. En zeker boeit de zaak Palestina-Israël mensen wel bij de verkiezingen, wat is dat nou voor rare aanname?quote:Op vrijdag 24 november 2023 00:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou die bron ook met een flinke korrel zout nemen. Dat is een pro palestina site die hun eigen kieswijzer als bron aanwijzen. Alle teksten zijn nogal gekleurd. En als je hun 'kieswijzer' verder leest spreken ze zichzelf ook gewoon tegen. Zo hebben ze alle feiten over stemmingen (waarvan ik overigens niet weet of het klopt, maar ik ga er nu van uit van wel) op een rij gezet waarbij VVD een beetje hallverwege uitkomt met 1/4e pro palestina en 3/4e pro israel. Maar volgens de tekst daaronder is VVD de belangrijkste bondgenoot van Israel in de tweede kamer, terwijl er volgens hun eigen grafiek al 6 partijen zijn die het slechter doen. En Denk is 100% goed bezig als anti-Israël staat, wat dus alleen maar de oorlog daar in stand houd.
Maar goed, uiteindelijk boeit de hele kwestie Palestina / Israël niemand wat bij de 2e kamer verkiezingen.
Er zullen mensen zijn die het wel vinden boeien, maar ik denk dat een heleboel mensen het allemaal geen bal kan schelen, want ver-van-je-bedshow.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef trui het volgende:
[..]
Wijs maar aan waar het niet klopt. En zeker boeit de zaak Palestina-Israël mensen wel bij de verkiezingen, wat is dat nou voor rare aanname?
Wat ik dus duidelijk probeerde te maken is dat ik een fout op basis van een vergissing of eens een keer minder goed geïnformeerd zijn echt van een heel andere orde vind dan mensen bewust tegen elkaar ophitsen en van desinformatie voorzien.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Als stomme uitspraken van de één niet zo bedoelt zijn, moet je die van de ander ook zo bekijken natuurlijk. Of je moet ze bij allebei wel gewoon volledig meetellen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat bij Timmermans alles met de mantel der liefde bedekt wordt en het een vergissing of een keer minder goed geinformeerd zijn heet, maar bij een ander het meteen bewust ophitsen is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:30 schreef trui het volgende:
[..]
Wat ik dus duidelijk probeerde te maken is dat ik een fout op basis van een vergissing of eens een keer minder goed geïnformeerd zijn echt van een heel andere orde vind dan mensen bewust tegen elkaar ophitsen en van desinformatie voorzien.
De voorbeelden die hier werden gemoemd waren voor zover ik me voor kan stellen echt domme vergissingen waar hij zelf ook niet bepaald voordeel bij had. Dat jij dit vergelijkbaar vindt met de doelbewuste misleiding en ophitsing tegen hele bevolkingsgroepen vind ik echt lastig te volgen. Ik vind dat je overal kritisch op mag en moet zijn maar types als Trump en Wilders worden de ergste uitspraken vergeven terwijl een (in mijn ogen echt vrij integer opererende) Timmermans nog jarenlang wordt afgerekend op een kleine fout. Maar goed, ik heb me inderdaad minder verdiept in die fouten. Ik vond dat noemen van dat detail bij de spullen uit MH17 toen ook wat smakeloos, maar ik kan me echt voorstellen dat als je daar helemaal in zit, en je zo betrokken bent, zoiets kan gebeuren. Dat verkeerd interpreteren van die video waarop mensen aan het 'plunderen' leken is mij ontgaan. Echt ontzettend lullig, maar dat ga je toch niet moedwillig verkeerd weergeven? Je weet dat je zoiets weer op je brood krijgt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat bij Timmermans alles met de mantel der liefde bedekt wordt en het een vergissing of een keer minder goed geinformeerd zijn heet, maar bij een ander het meteen bewust ophitsen is.
De manier waarop Timmermas met sommige dingen omging, vond ik geen vergissing of minder goed geinformeerd
En nogmaals: ik heb niets met Wilders en hij maakt heel veel meer debiele en stomme opmerkingen enzo, maar dat dat doen ze allemaal en dan hoor je het ook bij allen aan te rekenen en niet bij de ene dus niet en bij de andere wel.
Just my 2 cents
Doe je goed!quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef exode het volgende:
Ik heb net eindelijk eens een dagje Sauna gereserveerd voor me, myself and ICadeaubon ligt al sinds Kerst in huis, normaal ga ik meerdere keren per jaar maar het komt er steeds niet van.
Wat lekker!!quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef exode het volgende:
Ik heb net eindelijk eens een dagje Sauna gereserveerd voor me, myself and ICadeaubon ligt al sinds Kerst in huis, normaal ga ik meerdere keren per jaar maar het komt er steeds niet van.
Meerdere dagen, we worden op de hoogte gehouden. Verpleeghuizen ed hebben voldoende flessen water aangeleverd gekregen. We gaan zo de soeppan maar vullen. Zelf al gevoelige darmen en een hond in huis, ga geen risico lopen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:23 schreef Schanu het volgende:
[..]
Wat lekker!!
Joh @:_Ingrid_ wat naarhoe lang kan zoiets duren?
Wat een ellende ook, en dan stellen dat het geen kwaad kan voor de gezondheid... right.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Meerdere dagen, we worden op de hoogte gehouden. Verpleeghuizen ed hebben voldoende flessen water aangeleverd gekregen. We gaan zo de soeppan maar vullen. Zelf al gevoelige darmen en een hond in huis, ga geen risico lopen.
wat een toestand, succes ermee!quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jeej bij ons drinkwater is een e.colibacterie aangetroffen. Pannetjes water zijn ondertussen gekookt.
Sprak bij de supermarkt net een medewerker, om 8.05 was de hele watervoorraad al uitverkocht.![]()
https://wmd.nl/nieuws/koo(...)MQUJfJOb9epjHPR80Y5A
Op fietsafstandquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:32 schreef Quoi het volgende:
Wat een onwijs goed idee @:exode Waar ga je dat doen?
Ik wil het al zolang, maar moet echt even mijn hand op de knip houden. Ik zet het bovenaan mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een arrangement met massage geboekt, daar ben ik altijd wat huiverig voor want 9 van de 10 keer vallen die enorm tegen. Maar we gaan ervoor
Heel veel zin in![]()
Heerlijk!! Geniet ervan!quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef exode het volgende:
Een van dit van dat en alles nogwat kamer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:27 schreef exode het volgende:
Wat een gedoe Ingrid!
Vicky, het is gewoon uni donkergroen, geen patroon of zo erop. Wel een reliefje. Ik zou denken: we verven die muur gewoon groen, maar chef klus wil behangen.
Zijn kamer wordt een mix van blauw, rood, groen, Stitch, Pokemon, Donald Duck, discolampen, slangen en dode dieren (ja dode dieren, hij heeft een opgezette vleermuis en in hars gegoten insecten gekocht) Al zijn interesses in 1 kamer van 2,5m bij 2,5m gestopt.
Dat doet verloofde zo uit de losse pols. Juul heeft Pip Studio behang en B voorheen ook behang met een patroon. Daar bemoei ik me echt niet mee. Ze behangt ook bij vrienden en bekenden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
Een van dit van dat en alles nogwat kamer.
Hihi wij haten behangen 🤣🤣
A had in het vorige huis een kamer van 2 x 2,50 met een schoorsteenkoof midden in haar kamer.
Wij kunnen hier wel heel goed klussen. Zit in mijn bloed 🤣 mijn vader was timmerman.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:52 schreef exode het volgende:
[..]
Dat doet verloofde zo uit de losse pols. Juul heeft Pip Studio behang en B voorheen ook behang met een patroon. Daar bemoei ik me echt niet mee. Ze behangt ook bij vrienden en bekenden.
Ik heb sowieso 2 linkerhanden, ik kan wel goed dingen kopen die nodig zijn voor klussen
Ik vind het echt knap als je dat kan. Ik kan verven, dat is het.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij kunnen hier wel heel goed klussen. Zit in mijn bloed 🤣 mijn vader was timmerman.
We kunnen ook heel goed ruzie maken tijdens het klussen 🤣🤣
Wij hebben boven een kamer "over". Deze kamer is het washok. Er zit een rare hoek in die kamer. Kasten erin zetten kan wel maar dan ontstaat er zoveel loze ruimte.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:03 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind het echt knap als je dat kan. Ik kan verven, dat is het.
Lijkt me heerlijk om het zelf te kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Wij hebben dat een paar maanden geleden ook gehad, bij ons duurde het 5 dagen. Je kunt wel gewoon douchen en in bad dus dat scheelt. Wij kookten elke avond een grote pan van 5 liter (waterkoker is niet voldoende). Dat was dan ‘s ochtends afgekoeld en dan deden we het in flessen in de koelkast. Prima systeemquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jeej bij ons drinkwater is een e.colibacterie aangetroffen. Pannetjes water zijn ondertussen gekookt.
Sprak bij de supermarkt net een medewerker, om 8.05 was de hele watervoorraad al uitverkocht.![]()
https://wmd.nl/nieuws/koo(...)MQUJfJOb9epjHPR80Y5A
Dat zeker. In het oude huis hebben we een paar weken op het balkon moeten douchen omdat het niet zo heel vlot ging met de badkamer 🤣🤣quote:Op vrijdag 24 november 2023 23:28 schreef SQ het volgende:
Zelf kunnen klussen is leuk, maar het heeft ook keerzijdes. Het kost fokking veel tijd(als je het echt fatsoenlijk wil doen iig). En met kinderen in de leeftijd van de onze is het ook gewoon écht geen doen. Mijn man kan wel klussen, maar dan kan ik het niet. Want er moet altijd iemand bij het grut zijn.
En op een gegeven moment ben je er ook wel klaar mee. Er liggen al bijna 4 jaar afwerkdingen te wachten op onze slaapkamer maar het boeit me echt geen zak meer dat er op 1 stukje muur nog geen plint zit en dat de kozijnen niet zijn geschilderd. Ik zie het ook niet meer
Dus, we zijn nu weer mondjesmaat klusjesmannen aan het inhuren om dat soort shit toch maar een keer af te krijgen
In mijn ouderlijk huis heb ik me wel eens maanden in de garage moeten wassen omdat er geen douche was ja. Dus niet douchen he. Gewoon met een washandjequote:Op vrijdag 24 november 2023 23:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dat zeker. In het oude huis hebben we een paar weken op het balkon moeten douchen omdat het niet zo heel vlot ging met de badkamer 🤣🤣
brrr gruwel. Ik haat washandjesquote:Op vrijdag 24 november 2023 23:38 schreef SQ het volgende:
[..]
In mijn ouderlijk huis heb ik me wel eens maanden in de garage moeten wassen omdat er geen douche was ja. Dus niet douchen he. Gewoon met een washandje
Dat soort dingen ga ik sowieso nooit meer doen.
4 maanden buiten douchenquote:Op vrijdag 24 november 2023 23:28 schreef SQ het volgende:
Zelf kunnen klussen is leuk, maar het heeft ook keerzijdes. Het kost fokking veel tijd(als je het echt fatsoenlijk wil doen iig). En met kinderen in de leeftijd van de onze is het ook gewoon écht geen doen. Mijn man kan wel klussen, maar dan kan ik het niet. Want er moet altijd iemand bij het grut zijn.
En op een gegeven moment ben je er ook wel klaar mee. Er liggen al bijna 4 jaar afwerkdingen te wachten op onze slaapkamer maar het boeit me echt geen zak meer dat er op 1 stukje muur nog geen plint zit en dat de kozijnen niet zijn geschilderd. Ik zie het ook niet meer
Dus, we zijn nu weer mondjesmaat klusjesmannen aan het inhuren om dat soort shit toch maar een keer af te krijgen
Klopt en mag je vragen hoor. Ik heb al 3 jaar nebivolol en daar kreeg ik plaspillen bij omdat mn onderdruk te hoog was. Daar werd ik heel misselijk van en na een week mee gestopt. Toen kreeg ik doxazosine en daar werd ik helemaal slap van, kon amper lopen en brak het zweet me uit. Moest ik na drie dagen acuut mee stoppen en kreeg losartan en daar werd ik weer heel naar van en ook daar na drie dagen mee gestopt. Sindsdien weer alleen nebivolol en dat gaat weer prima. Meet mn bloeddruk regelmatig en das wel oké.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef livelink het volgende:
@:Mushanga71, jij had toch medicijnen tegen hoge bloeddruk en last van bijwerkingen? Wat voor een soort bijwerkingen als ik het mag vragen?
Waarom zorg je niet dat je zelf handig bent?quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:20 schreef Smart_ass het volgende:
Och wat zou ik willen dat mijn vriend handig was. Mijn vader is super handig en ook heel nauwkeurig en mijn vriend is dus echt het tegenovergestelde. En gewoon ook als je nagaat hoeveel geld je kunt besparen als je dingen zelf kunt doen tov letterlijk alles te moeten uitbesteden
. Maargoed ja, je kunt niet overal goed in zijn natuurlijk haha.
Precies wat ik dacht! Mijn ex was het tegenovergestelde van handig en we hadden geen geld om het uit te besteden, maar dan ga je toch mensen vragen om je dingen te leren, YouTubefilmpjes kijken, gewoon eens proberen?quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom zorg je niet dat je zelf handig bent?
Wij hadden tijdens de verbouwing van de badkamer, een douchecabine in de keuken. Beetje raar, maar wat mij betreft fijner dan 2 a 3 weken wassen bij de wasbak of douchen bij de buren.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:02 schreef SQ het volgende:
Tegenwoordig kun je ook mobiele badkamers huren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |