Ik vind dat geen vergissingen, maar grove onzorgvuldigheden.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef trui het volgende:
[..]
Dus omdat iemand zich een paar keer vergist is hij een charlatan? Lijkt mij vrij menselijk dat je er wel eens naast kunt zitten.
Dan geldt dat ook voor Wilders natuurlijk. Die bedoelt het niet allemaal zo kwaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef trui het volgende:
[..]
Dus omdat iemand zich een paar keer vergist is hij een charlatan? Lijkt mij vrij menselijk dat je er wel eens naast kunt zitten.
En toch he, en toch. Stel dat je je inderdaad zo naar voelt dat je vatbaar bent voor de woorden van Wilders. Is dan een andere partij de oplossing? Als je al nauwelijks iets te makken hebt, al tijden niet, kies je niet voor de VVD, CDA of D66 zeg maar. Maar als je niets te makken hebt, kies je ook niet voor PvdA/GL, want daar word je toch ook niet direct beter van en al die klimaatregelen kosten alleen maar geld en je krijgt ook nog eens shit met de erfenis van je ouders. Als je al best lang in de shit zit, denk je denk ik ook gewoon niet helemaal helder meer en hoop je dat het inderdaad de oplossing wordt, zonder dat je beseft dat Wilders het ook niet allemaal kan oplossen. Ik denk dat je heel sterk moet zijn om niet uiteindelijk te zwichten voor die mooie praatjes als jij graag ook in die mooie praatjes wilt vallen zeg maar.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:47 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, ik sta me nu bij iedereen die ik tegenkom af te vragen of ze misschien ook PVV gestemd hebben... het maakt je heel argwanend. Ik snap best dat mensen boos zijn op de bestaande politiek, maar er zijn genoeg andere partijen waar je op kan stemmen.
Ik denk dat sommige dingen die opgelost moeten worden ook alleen maar ten koste van het klimaat kunnen. Meer huizen bouwen gaat het koste van het klimaat, zo simpel is het toch? Je moet alleen wel de juiste afwegingen maken denk ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:11 schreef SaskiaR het volgende:
Mee eens hoor, mensen hebben het zeker niet makkelijk en hun problemen moeten opgelost worden. Ik denk alleen niet dat de PVV dat gaat lukken; en als de PVV de situatie van sommige mensen toch weet te verbeteren, gaat dat ten koste van een heleboel anderen. En van het klimaat.
Juist wel, want dan kun je die erfenis wel vergetenquote:Op donderdag 23 november 2023 09:20 schreef Leandra het volgende:
Als je niets te makken hebt hoef je GL/PvdA iig niet af te wijzen vanwege hun erfbelasting plannen
Hoewel ik het wel dom vind om je daar op te richten en dan ook nog eens zo relatief "laag" in te zetten, alsof ze weer vergeten zijn dat ook hun achterban vaak in een koopwoning woont, en met de huidige woningprijzen in NL moet je dan niet de erfbelasting vanaf 100.000 fors omhoog willen gooien, doe dat dan vanaf 1.000.000
Wat ik overigens totaal niet snap in hun erfenisplannen is de vrijstelling voor kinderen loslaten ten bate van de vrijstelling voor anderen, daarmee geef je niet aan dat je er voor het eigen gezin wilt zijn, maar speel je weer de meer vermogenden in de kaart die op die manier hun vermogen meer kunnen verdelen en daar minder belasting over hoeven af te dragen.
Dit dus. Ik erger me vooral aan dat mensen zo schrikken van deze uitslag, want voor mijn gevoel heb je dan totaal geen oog gehad voor wat er daadwerkelijk speelde en hoe het met al die mensen gaat. (Over solidariteit gesproken dan hequote:Op donderdag 23 november 2023 09:19 schreef exode het volgende:
Maar dit is toch geen verrassing dat er zoveel boze mensen rondlopen? En die stemmen vaak rechts. Ze zien issues, ze hebben zelf problemen wellicht, er wordt een zondebok gezocht.
Je ziet een herhaling van Trump en Brexit. Teleurgesteld en boos door de mensen op het pluche. Jarenlang was dit al aan het sudderen, zie de eerdere opkomst van FvD en BBB.
Ik ben niet verbaasd over de uitslag, wel boos.
Omdat geld toch ergens vandaag moet komen lijkt me. En dat kun je op 1000 manieren doen en daarvan is er nooit eentje goed.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Juist wel, want dan kun je die erfenis wel vergeten
Maar serieus: waarom moet dat uberhaupt omhoog? Waarom mag iemand die knetterhard gewerkt heeft en zuinig is geweest met zijn geld niet gewoon tegen dezelfde voorwaarde bij overlijden aan zijn kinderen nalaten dan iemand die minder heeft? Waarom moet er uberhaupt zo gegraaid worden?
Omdat er meer geld nodig is om alle wensen van iedereen te kunnen betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar serieus: waarom moet dat uberhaupt omhoog? Waarom mag iemand die knetterhard gewerkt heeft en zuinig is geweest met zijn geld niet gewoon tegen dezelfde voorwaarde bij overlijden aan zijn kinderen nalaten dan iemand die minder heeft? Waarom moet er uberhaupt zo gegraaid worden?
Ik vind het denk ik wat meer logisch op het moment dat dividend uitkeren zwaarder belast wordt, dan op deze manier.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Omdat geld toch ergens vandaag moet komen lijkt me. En dat kun je op 1000 manieren doen en daarvan is er nooit eentje goed.
Ik vind het hele ‘keihard werken’ trouwens nogal een lege opmerking. Genoeg mensen die helemaal niet hard werken en alsnog heel rijk worden. En andersom ook. Mensen die zichzelf iedere dag een hernia werken in fysieke beroepen die er vervolgens veel minder aan overhouden.
Deze hoorde ik ook voorbijkomen in een spot van VVD en daar krijg ik echt de rillingen van over mijn rug.
Een erfenis. Daar heeft iemand dus al inkomstenbelasting over betaald. En vermogensrendementsheffing. En dan moet er ook nog een keer erfbelasting over betaald worden. Mag het een keer genoeg zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 09:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Werk je harder of is het werk vermoeiender?quote:Op donderdag 23 november 2023 09:39 schreef SQ het volgende:
Hard werken is inderdaad een dooddoener. Wanneer werk je keihard? Ik werk harder op een dag "vrij" thuis dan op een dag kantoor. Maar economisch gezien ben ik op kantoor keiharder aan het werk.
Ik denk niet dat ze apart meer stemmen hadden getrokken, er zijn nu veel D66'ers geweest die GL/PvdA gestemd hebben en ik denk dat het verlies van PvdD van 3 zetels ook die kant op gegaan is.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:36 schreef FlyingFish het volgende:
Timmermans maakte dat ik zelfs overwogen heb om op de PvdA/GL te stemmen, terwijl ik GL verschrikkelijk vind. Zij hebben gewoon de fout gemaakt om samen te gaan. Apart hadden ze zeker (in totaal) meer stemmen getrokken, en hadden ze ook gewoon kunnen samenwerken na de verkiezingen.
Ik heb op het stembureau tijdens het tellen omgeroepen (roepen welke lijst er op een stembiljet staat). Echt absurd veel PVV. Ruim 1/3e van de stemmen. In een VVD-stad. VVD had minder dan de helft van de PVV…
Maar van de positieve kant bekeken: FvD kreeg heel weinig stemmen!
BBB is helemaal niet nodig, alleen PVV-VVD-NSC heeft al een meerderheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jammer maar helaas, het gaat ws gewoon PVV-VVD-NSC-BBB worden.
En ik deel je mening, laat het hem maar verprutsen. Het is makkelijk roeptoeteren vanaf de zijlijn, doe het nu maar eens en ontdek dat het niet makkelijk is.
Maar Omtzigt heeft wel uitgesproken (en daarmee vast stemmen gehaald) niet met de PVV samen te willen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze apart meer stemmen hadden getrokken, er zijn nu veel D66'ers geweest die GL/PvdA gestemd hebben en ik denk dat het verlies van PvdD van 3 zetels ook die kant op gegaan is.
[..]
BBB is helemaal niet nodig, alleen PVV-VVD-NSC heeft al een meerderheid.
Ik denk nu laat ze maar eens zien dan hoe ze het doen. Hopelijk gaan ze gigantisch op hun bek.
Die keutel trok hij gisteren meteen weer in helaas. Mooi politiek spelletje allemaalquote:Op donderdag 23 november 2023 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar Omtzigt heeft wel uitgesproken (en daarmee vast stemmen gehaald) niet met de PVV samen te willen.
Ik zet dus in op een PVV-VVD-BBB minderheidskabinet met gedoogsteun van NSC.
Op die manier kan Omtzigt zich wel op het rechtse deel van zijn programma richten en hoeft hij toch geen verantwoordelijkheid voor kabinetsdeelname te nemen.
Voor visueel ingestelde mensen is dit altijd een beetje gekke uitdrukkingquote:Op donderdag 23 november 2023 11:39 schreef MaJo het volgende:
Die keutel trok hij gisteren meteen weer in helaas.
Ik voel het zelfs fysiek als mensen deze uitdrukking gebruiken.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor visueel ingestelde mensen is dit altijd een beetje gekke uitdrukking
Niet degene die de erfenis krijgt.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een erfenis. Daar heeft iemand dus al inkomstenbelasting over betaald. En vermogensrendementsheffing. En dan moet er ook nog een keer erfbelasting over betaald worden. Mag het een keer genoeg zijn?
hij heeft het ook niet letterlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die keutel trok hij gisteren meteen weer in helaas. Mooi politiek spelletje allemaal
ik ken ook mensen die het helemaal zelf niet zo moeilijk hebben en toch deze keuze maken. Wat ik niet begrijp is dat mensen echt denken dat Wilders met z'n 'programma' echt daadwerkelijk oplossingen heeft voor de problemen waar we mee te maken hebben. En die gaan over landsgrenzen heen. 'Eigen volk eerst' strategieën zullen de internationale stabiliteit niet vergroten, en klimaatproblemen ook niet aanpakken, waardoor we binnenkort pas met echt enorme (klimaat)-vluchtelingenstromen te maken gaan krijgen. Als we al niet zelf voor een deel op de vlucht moeten voor 't stijgende water.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:01 schreef Troel het volgende:
[..]
En toch he, en toch. Stel dat je je inderdaad zo naar voelt dat je vatbaar bent voor de woorden van Wilders. Is dan een andere partij de oplossing? Als je al nauwelijks iets te makken hebt, al tijden niet, kies je niet voor de VVD, CDA of D66 zeg maar. Maar als je niets te makken hebt, kies je ook niet voor PvdA/GL, want daar word je toch ook niet direct beter van en al die klimaatregelen kosten alleen maar geld en je krijgt ook nog eens shit met de erfenis van je ouders. Als je al best lang in de shit zit, denk je denk ik ook gewoon niet helemaal helder meer en hoop je dat het inderdaad de oplossing wordt, zonder dat je beseft dat Wilders het ook niet allemaal kan oplossen. Ik denk dat je heel sterk moet zijn om niet uiteindelijk te zwichten voor die mooie praatjes als jij graag ook in die mooie praatjes wilt vallen zeg maar.
(Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik denk daat we ons echt verkijken op de stress en dergelijke in sommige situaties waardoor je hersenen gewoon compleet uitgeschakeld worden en je graag uit overlevingsstand wilt en weer plezier wil krijgen in je leven).
Ik kijk dus niet zozeer archwanend naar mensen, maar ik denk meer met een soort medelijden? Als in: hoe moeilijk moet jij het hebben dat je deze keuze maakt?
daar zou ik ook op afknappen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:06 schreef SQ het volgende:
Ach mijn ex stemde ooit op Pim Fortuyn, dat vond ik zo mogelijk nog erger
ik heb ook zo'n zwager, helaas.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:02 schreef Quoi het volgende:
Ik las ergens in het partijprogramma dat Wilders de eerste kamer wil afschaffen![]()
Maar goed, dat zal zo'n 'ongrondwettelijk' partijpunt zijn. Kijken hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen.
Mijn zwager stemde op Geert. Ik moet daar echt even van bijkomen.
het is toch niet of-of? ook die grootverdieners moeten eerlijke belasting gaan betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:14 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat van die erfbelasting is 1 van de dingen die mij tegenhoudt om links te stemmen. Ik ben helemaal voor klimaat en minder kloof tussen arm en rijk. Maar moet het geld nu altijd komen van de middenmoot? Want de hele rijken die vinden wel een constructie om er onderuit te komen.
Dat klopt, maar wel geld waar al enorm veel belasting over betaald is. Mag het eens genoeg zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef trui het volgende:
[..]
Niet degene die de erfenis krijgt.
dat geldt toch voor alle geld?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wel geld waar al enorm veel belasting over betaald is. Mag het eens genoeg zijn?
Met een erfenis vind ik dat onevenredig veel. Ik snap wel dat mensen het in een ouwe sok verstoppen.quote:
het nadeel van zo'n systeem met steeds 4 jaar regeertermijn is ook dat partijen bang zijn voor het nemen van moeilijke besluiten die wel goed zijn voor de lange termijn. Zeker nu het formeren vaak zo lang duurt. Dan gaat al snel de angst voor het stemmenverlies weer spelen. Enorm frustrerend vind ik dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:10 schreef SQ het volgende:
Iedereen voelt zich altijd genaaid en achtergesteld, dat is ook wel een beetje een feit.
En iedereen wil verandering en verbetering op van alles, maar niemand wil de pijn pakken.
Hordes boze mensen reageren daardoor op populistisch geneuzel, zonder te beseffen dat de wereld niet zo werkt een dat die utopische beloftes nooit waar kunnen worden gemaakt.
Elke verandering gaat gepaard met verlies, altijd. En niemand wil zelf dat verlies pakken. Dat moet altijd bij een ander vandaan komen. Is heel menselijk hoor, dus daar zeg ik niks over.
Maar verandering, winst en verlies gaan wel hand in hand. Altijd.
In theorie. Maar als ik kijk naar de percentages die gl-pvda voostelt vind ik het niet eerlijk. https://groenlinkspvda.nl/wat-doen-we-met-de-erfbelasting/quote:Op donderdag 23 november 2023 12:06 schreef trui het volgende:
[..]
het is toch niet of-of? ook die grootverdieners moeten eerlijke belasting gaan betalen.
Ik vind dit plan net Robin Hood. Stelen van de rijken om uit te delen aan de armen. 45% betalen over een erfenis van meer dan 200k, ook als dat een bedrijf is. Lekker dan, eigenaar dood=bedrijf faillietquote:Op donderdag 23 november 2023 12:23 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
In theorie. Maar als ik kijk naar de percentages die gl-pvda voostelt vind ik het niet eerlijk. https://groenlinkspvda.nl/wat-doen-we-met-de-erfbelasting/
Er zullen veel meer mensen zijn in de categorie tot 200k dan veel hoger. En dat zijn vooral mensen met een (gedeeltelijk) afbetaald huis.
Wil je de kloof kleiner maken moet het ook lonen om iets op te bouwen. Als kinderen het oudelijk huis niet kunnen houden omdat de belasting te hoog is en zoveel moeten afdragen dat ze niet genoeg overhouden voor een nieuw huis, dan bereik je het doel ook niet.
En op zich zou deze wijziging mij niet eens raken, want ik heb enkel een nederlandse partner van wie ik zou kunnen erven (maar liever ff niet)
Lekker hèquote:Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor visueel ingestelde mensen is dit altijd een beetje gekke uitdrukking
Niet letterlijk nee maar om de PVV kunnen ze niet meer heen. Wil je regeren dan zal dat met de PVV moeten.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:59 schreef trui het volgende:
[..]
hij heeft het ook niet letterlijk gezegd.
Jaloers. Ik zat achter 45000 mensen in de presalequote:Op donderdag 23 november 2023 12:25 schreef Troel het volgende:
Maar ik heb kaartjes voor P!NK!!!!!!!![]()
![]()
Probeer opnieuw!quote:Op donderdag 23 november 2023 12:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jaloers. Ik zat achter 45000 mensen in de presaleDus dan maar hopen dat ik morgen nog kans heb.
Oh noh, eens even kijkenquote:Op donderdag 23 november 2023 12:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Probeer opnieuw!
Er is een extra dag! kaarten zat
Ik stond dus met 23000 man voor me, toen ik eindelijk mocht vloog de website eruit. Tijdje later waren alleen de platinumtickets nog beschikbaar. Dacht net voor de zekerheid nog keertje kijken, was er ineens ook een extra concert. Dus ik ga met mijn dinnetje op die 2e dag. Nog steeds niet goedkoop, maar voor iets wat al heel lang op mijn lijstje staat mag het welquote:Op donderdag 23 november 2023 12:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Oh noh, eens even kijken
Als die site van jouw werkgever is, dan hebben ze de boel niet op orde. Sorry.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:46 schreef exode het volgende:
Zijn jullie de site van mijn werkgever overspannen aan het maken met Pink?
Gelukt, thanks voor de tipquote:Op donderdag 23 november 2023 12:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Probeer opnieuw!
Er is een extra dag! kaarten zat
Oh wacht, de kaartverkoop gaat via Ticketmaster. 'Wij' geven alleen codes.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Als die site van jouw werkgever is, dan hebben ze de boel niet op orde. Sorry.
precies, wat mij betreft zijn de echte charlatans de mensen die alleen problemen benoemen en geen echte oplossingen bieden (populisten dus). Dat iemand zich eens flink vergalloppeert is stom en daar hoort hij ook z'n excuses voor aan te bieden, maar dat is wat anders dan moedwillig hele groepen mensen tegen elkaar opzetten alleen voor 't eigen gewin. Met alle heel erg griezelige gevolgen van dien.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:01 schreef SaskiaR het volgende:
Wilders heeft openlijk een stuk ergere dingen gezegd dan Timmermans… ik snap echt niet dat mensen zien dat Wilders allerlei beledigende dingen zegt en dan op hem willen stemmen. Zijn dat allemaal mensen die ook zulke dingen vinden? Hoe kan dat??
Ik ga ook de tweede dag. In mn uppie. De 8e keer dat ik haar live ga zienquote:Op donderdag 23 november 2023 12:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik stond dus met 23000 man voor me, toen ik eindelijk mocht vloog de website eruit. Tijdje later waren alleen de platinumtickets nog beschikbaar. Dacht net voor de zekerheid nog keertje kijken, was er ineens ook een extra concert. Dus ik ga met mijn dinnetje op die 2e dag. Nog steeds niet goedkoop, maar voor iets wat al heel lang op mijn lijstje staat mag het wel![]()
Nicequote:Op donderdag 23 november 2023 12:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ga ook de tweede dag. In mn uppie. De 8e keer dat ik haar live ga zien
waar kan ik lezen dat 't ook geldt voor overnames van een bedrijf? Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dit plan net Robin Hood. Stelen van de rijken om uit te delen aan de armen. 45% betalen over een erfenis van meer dan 200k, ook als dat een bedrijf is. Lekker dan, eigenaar dood=bedrijf failliet.
Ik vind 27k alleen geen flink hoog bedrag.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:06 schreef trui het volgende:
[..]
waar kan ik lezen dat 't ook geldt voor overnames van een bedrijf? Ben ik wel benieuwd naar.
Verder zie je op diezelfde site dat er tot flink hoge bedragen juist geen belasting hoeft te worden betaald, en dat de verschillen tussen div typen familieleden verdwijnen. Prima lijkt me.
Die bedoelt het allemaal niet zo kwaad? "willen jullie minder marokkanen? gaan we regelen" vind ik ronduit kwaadaardig, en kun je niet als 'foutje' zien. Om maar te zwijgen over al zijn rechtsstaat-ondermijnende plannen en ideeën. Het aanwakkeren van onverdraagzaamheid rondom LHBTI? Het ophitsten van mensen door Kaag als 'heks' weg te zetten? Eigen volk eerst? Oekraine niet meer steunen? De genocide in de Gazastrook niet willen veroordelen?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan geldt dat ook voor Wilders natuurlijk. Die bedoelt het niet allemaal zo kwaad.
Belastingen zijn toch echt wel bedoeld om in te zetten voor het algemeen belang. De zorg, onderwijs, wegen, de energietransitie. Het OV zou wat mij betreft ook weer meer door de overheid gesubsidieerd moeten worden, juist om mensen uit die auto te krijgen. Ook belangrijk en kostbaar: de samenwerking binnen Europa en zorgen voor een goede opvang van vluchtelingen (en snelle afhandeling van de asielaanvragen zodat ze of sneller terug kunnen of sneller aan het werk kunnen, is voor alle partijen goed).quote:Op donderdag 23 november 2023 13:13 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik vind 27k alleen geen flink hoog bedrag.
Er gaat ook bijna niemand op vooruit, dus het geld gaat niet rechtstreeks naar de "armen". Ik heb nu ook niet zo'n groot vertrouwen in de overheid dat ik hoop heb dat het allemaal goed besteed zou worden.
In de laatste alinea. Dat gaat over het afschaffen van de bedrijfsopvolgingsregeling. In de praktijk betekent dat dat je belasting moet betalen over een bedrijf dat je erft, terwijl daar nu een vrijstelling voor bestaat. Nou komt een bedrijf al snel boven de 200k uit qua waarde, dus dan betaal je 45%. Tenminste, zo lees ik het.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:06 schreef trui het volgende:
[..]
waar kan ik lezen dat 't ook geldt voor overnames van een bedrijf? Ben ik wel benieuwd naar.
Verder zie je op diezelfde site dat er tot flink hoge bedragen juist geen belasting hoeft te worden betaald, en dat de verschillen tussen div typen familieleden verdwijnen. Prima lijkt me.
Dat las ik in het partijprogramma van de PVV, dat ze weer één nationaal spoorbedrijf willen, en flink goedkopere kaartjes in het OV.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef trui het volgende:
Het OV zou wat mij betreft ook weer meer door de overheid gesubsidieerd moeten worden, juist om mensen uit die auto te krijgen.
Mooi allemaal in de theorie, maar als ze heel concreet in hun programma kunnen zetten waar ze de centen vandaan halen mogen ze van mij ook heel concreet maken wat ze ermee willen doen. Met cijfers graag en geen mooie praatjes.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef trui het volgende:
[..]
Belastingen zijn toch echt wel bedoeld om in te zetten voor het algemeen belang. De zorg, onderwijs, wegen, de energietransitie. Het OV zou wat mij betreft ook weer meer door de overheid gesubsidieerd moeten worden, juist om mensen uit die auto te krijgen. Ook belangrijk en kostbaar: de samenwerking binnen Europa en zorgen voor een goede opvang van vluchtelingen (en snelle afhandeling van de asielaanvragen zodat ze of sneller terug kunnen of sneller aan het werk kunnen, is voor alle partijen goed).
Waar moet dat anders allemaal van betaald worden?
Dat zijn altijd mooie kreten, maar het moet wel ergens van betaald worden natuurlijk...quote:Op donderdag 23 november 2023 13:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat las ik in het partijprogramma van de PVV, dat ze weer één nationaal spoorbedrijf willen, en flink goedkopere kaartjes in het OV.
maar zij willen ook belastingen verlagen..quote:Op donderdag 23 november 2023 13:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat las ik in het partijprogramma van de PVV, dat ze weer één nationaal spoorbedrijf willen, en flink goedkopere kaartjes in het OV.
Het gaat ook om het uitbreiden van het netwerk natuurlijk. Het is gewoon heel dom geweest om dat van rendement af te laten hangen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat zijn altijd mooie kreten, maar het moet wel ergens van betaald worden natuurlijk...
Maar lijkt me mooi als er daardoor meer mensen het OV nemen. Nu is het zeker als je met meer personen in de auto gaat, gewoon veel duurder om het OV te nemen.
En buiten de randstad is helaas niet alles goed bereikbaar met het OV, maar in Den Haag vergeten ze nog wel eens dat Nederland groter is dan de randstad... maar ik ben benieuwd
Ze gaan alles betalen door niks meer uit te geven aan ontwikkelingshulp of Brussel.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef trui het volgende:
[..]
maar zij willen ook belastingen verlagen..
Als mijn huishoudboekje zou zijn zoals PVV het partijprogramma zou ik binnen no time diep in de schulden zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef trui het volgende:
[..]
maar zij willen ook belastingen verlagen..
Ja mooi, en lagere belastingen... ben benieuwd waarvan ze het gaan betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Duidelijk: die ezel van de Eftelingquote:Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef exode het volgende:
Energiebelasting omlaag, eigen risico zorgverzekering op 0, 0% BTW op boodschappen, benieuwd wie de minister van Financien wordt in kabinet Wilders
quote:Op donderdag 23 november 2023 13:45 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Duidelijk: die ezel van de Efteling
Had ik hier boven al geschreven, stoppen met ontwikkelingshulp en Brussel.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja mooi, en lagere belastingen... ben benieuwd waarvan ze het gaan betalen.
Ja, Bontenbal vond ik echt verrassend goed! Ik herkende het "oude" CDA weer. (En ik vind hem geen straf om naar te kijkenquote:Op donderdag 23 november 2023 13:55 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, partijen zetten altijd onhaalbare dingen in hun programma. Gratis kinderopvang bijvoorbeeld, terwijl er nu al te weinig opvangplaatsen zijn. Uiteindelijk sneuvelen veel dingen gelukkig.
Maar ik ben wel benieuwd hoe vaak de snelweg nu weer afgesloten gaat worden, en of Wilders daar dan ook strenger tegenop gaat treden (en hoe).
Ik vind het vooral sneu voor Bontenbal en Jetten. Beide krijgen een belabberde erfenis van hun voorganger terwijl ik ze beide sterk campagne vond voeren en ze sympathiek over kwamen. Hopelijk krijgen ze de kans op een revanche tzt.
En ik ben ook benieuwd in hoeverre de keuze voor een ‘allochtoonse’ vrouw als lijsttrekker de VVD stemmen heeft gekost die nu naar de PVV gingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |