En chocoladeletters!quote:
Yep, check! Helemaal waardeloosquote:Op woensdag 22 november 2023 16:47 schreef Viv het volgende:
[..]
@:leandra jij had ook zoiets, was dat ook met Chrome?
FB / Mobiel letters in posts kleiner
Onherstelbaar dus? Ligt aan Chrome, kutzooiquote:Op woensdag 22 november 2023 16:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, check! Helemaal waardeloos
Ik dacht dat het eigen schuld was, maar door een update verneukt dus.... die koppeling had ik niet gelegd omdat ik een biljard andere dingen aan het doen was, maar er was idd een update geweest
Ik weet het niet, het was ineens zoquote:Op woensdag 22 november 2023 16:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Onherstelbaar dus? Ligt aan Chrome, kutzooi
Boh want dit is niet goed te doenquote:Op woensdag 22 november 2023 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het was ineens zo
Ik heb het ook nog niet goed voor elkaar gekregen.
Ik denk niet dat het hem in Wilders zit, maar in de boodschap die hij roept. Ik zie vooral heel veel jonge mensen op Wilders stemmen. Waarom? Omdat ze graag een woning willen. En er komen natuurlijk heul veul vluchtelingen die voorrang krijgen op een huis. En ze zien Wilders als een oplossing. (En ze zien niet in dat de statushouders niet de oorzaak zijn van het probleem). Ik zie dat hier in Haaksbergen trouwens ook wel. Er izjn het laatste jaar amper huurwoningen in het sociale segment vrijgekomen en toch loopt Haaksbergen heel veel statushouders achter. Mensen wonen hier echt tot hun 30e bij hun ouders omdat ze eerder niet wat kunnen vinden. En dan helpt het niet als Nederlandse gemeenten hun mensen ook maar hier heen sturen "omdat ze hier loten".quote:Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Leandra het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven links gestemd overigens... (D66 en Volt zie ik niet als links).
God verhoede dat Wilders de grootste wordt, wat mankeert mensen toch?!
En ja, ik ben dus van mijn principes afgestapt![]()
Edit: ik zie dat D66 en Volt volgens Kieskompas ook links zijn.... dan stem ik dus al 14 jaar links
Links en rechts zijn ook wat achterhaalde termen denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Leandra het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven links gestemd overigens... (D66 en Volt zie ik niet als links).
Edit: ik zie dat D66 en Volt volgens Kieskompas ook links zijn.... dan stem ik dus al 14 jaar links
Zou er idd niet aan beginnen nee.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:11 schreef Syrena het volgende:
En tnx voor de waarschueing, heb Chrome nig niet geupdate, ik laat het ook maar ff zo te lezen.
Knap he, heb er veel moeite voor moeten doenquote:Op woensdag 22 november 2023 17:53 schreef SQ het volgende:
Zo veel zwetsen en dan nog nooit de lapo gehad. Indrukwekkend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 november 2023 19:14 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde wat smalltalk doen met een collega. Dus ik vroeg. Ga je nog stemmen vandaag? Ook omdat onze school een stembureau is. Zegt ze: nou nee want, ik geloof daar niet in…. Ik ben geen wappie maar wel antivaxxer… heel verhaal over allemaal mensen die dood zijn gegaan na het nemen van een vaccin. En mensen die ziek zijn geworden die nooit iets hadden. Etc etc
Lang verhaal kort.. ik zeg. Tja als je niet stemt gaat je stem verloren.Ik vind het altijd heel interessant om zulke mensen in het wild tegen te komen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ruime de helft GL-PvdA-kiezers stemt strategisch las ik net dus je bent niet de enige.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Leandra het volgende:
Ik wist me er niet echt raad mee. Heel die onderbouwing ook over het niet vaccineren. Kon ik werkelijk helemaal niks mee.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het altijd heel interessant om zulke mensen in het wild tegen te komen!
In mijn klas vonden maar 3 kinderen (waarvan 1 zijn vinger opstak omdat zijn vriendje dat deed) dat ze hun schoen mochten zetten.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:36 schreef exode het volgende:
Ik heb ook gestemd hoor, de Pieten mogen van mij hun schoen zetten.
En in het stembureau paste mijn stembiljet niet meer in de linker container dus ik heb rechts gestemd.![]()
Echt?quote:Op woensdag 22 november 2023 17:10 schreef Syrena het volgende:
Ontlurk: mobiele browsertip, neem Brave
Kreeg de tip in de cul-sc van Lucky. Zaligheid om ermee te fokken
quote:Op woensdag 22 november 2023 17:16 schreef Leandra het volgende:
Jeumig! Da's een naam die ik lang niet heb gezien!quote:Op woensdag 22 november 2023 17:10 schreef Syrena het volgende:
Ontlurk: mobiele browsertip, neem Brave
Kreeg de tip in de cul-sc van Lucky. Zaligheid om ermee te fokken
Ik moet dan altijd een beetje gniffelen op het werk als het hier over gaat.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het hem in Wilders zit, maar in de boodschap die hij roept. Ik zie vooral heel veel jonge mensen op Wilders stemmen. Waarom? Omdat ze graag een woning willen. En er komen natuurlijk heul veul vluchtelingen die voorrang krijgen op een huis. En ze zien Wilders als een oplossing. (En ze zien niet in dat de statushouders niet de oorzaak zijn van het probleem). Ik zie dat hier in Haaksbergen trouwens ook wel. Er izjn het laatste jaar amper huurwoningen in het sociale segment vrijgekomen en toch loopt Haaksbergen heel veel statushouders achter. Mensen wonen hier echt tot hun 30e bij hun ouders omdat ze eerder niet wat kunnen vinden. En dan helpt het niet als Nederlandse gemeenten hun mensen ook maar hier heen sturen "omdat ze hier loten".
En in al hun wanhoop stemmen ze dus op iemand waarvan ze denken dat die alle problemen gaat oplossen.
DISCLAIMER: Dit is dus niet mijn mening, maar de mening van zeker 4 mensen die ik hierover gesproken heb nadat ik ze vol ongeloof aankeek dat ze dit wilden gaan stemmen.
Goed! Nog steeds in de biebquote:Op woensdag 22 november 2023 20:42 schreef BE het volgende:
[..]
Jeumig! Da's een naam die ik lang niet heb gezien!Hoe is 't?
Geen irritante reclames meerquote:Op woensdag 22 november 2023 20:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt?
Ik heb die direct weer van mijn alles gemikt omdat ril.Firefox
Dat dus, de helft van de wereld kotst hem uit.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:09 schreef Bami het volgende:
Wat zijn we als land diep gezonken, als Wilders onze minister president wordt.
Dit idd, hoe kan het dat zoveel mensen dit een goed idee vinden?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef LeSage het volgende:
Oh man, ik maak me echt zo ontzettend veel zorgen om de ontwikkelingen in ons land
Dat denk ik niet. Als de VVD de grootste zou zijn geworden had ik ze nog wel met PVV samen zien gaan, maar niet onder Wilders als premier. Dus dan wordt het iets van VVD-NSC-PvdA/GL?quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, de helft van de wereld kotst hem uit.
Het verbaast me niet eens als we aanslagen in het land krijgen met Wilders als premier.
Aanslagen die dan vervolgens weer koren op zijn molen zijn.
Als je dit ziet gebeuren snap je ook hoe het 85 jaar geleden mis kon gaan.
Echt onvoorstelbaar dat pure haat zo wint.
Eens kijken of hij een kabinet kan formeren, ik ben niet verrast als de VVD vrolijk weer gaat meeregeren.
Ik ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef LeSage het volgende:
Oh man, ik maak me echt zo ontzettend veel zorgen om de ontwikkelingen in ons land
Ja, ik word hier ook heel somber van.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:13 schreef LeSage het volgende:
Die laatste combi heeft met D66 erbij een meerderheid, maar daar gaat ook gezeik van komen, want "de PVV-stemmer" voelt zich al genegeerd als ze met 20 zetels niet in het kabinet komen, dus met 35 helemaal.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Als de VVD de grootste zou zijn geworden had ik ze nog wel met PVV samen zien gaan, maar niet onder Wilders als premier. Dus dan wordt het iets van VVD-NSC-PvdA/GL?
Met het gevaar dat hij volgende keer nog groter wordt...quote:Op woensdag 22 november 2023 21:26 schreef Bami het volgende:
Gezeik komt er sowieso wel, dan hoop ik persoonlijk dat het gezeik is omdat Wilders niet in het kabinet komt.
Ja, maar welke partij zou zich opofferen om onder Wilders in de regering te gaan. Ik kan me dat echt niet voorstellen hoor.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het gevaar dat hij volgende keer nog groter wordt...
Ik heb aan de ene kant al iets van "laat hij het maar doen en het verprutsen".
Geen idee, hij zal het bij elkaar moeten rapen en dan hoop ik dat Omtzigt woord houdt.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar welke partij zou zich opofferen om onder Wilders in de regering te gaan. Ik kan me dat echt niet voorstellen hoor.
Dat denk ik bij de VVD ook jaquote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, hij zal het bij elkaar moeten rapen en dan hoop ik dat Omtzigt woord houdt.
Bij de VVD zijn ze zo om ben ik bang.
Maar dit hoort toch niet meer te kunnen>?quote:Op woensdag 22 november 2023 20:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd een beetje gniffelen op het werk als het hier over gaat.
Mijn (inmiddels ex-)collega woont met 2 prima salarissen al jaren in een sociale huurwoning. Dat mag, maar is natuurlijk niet echt de bedoeling van zo’n woning. Sterker nog, ze is dus bij ons weg, werkt nog een paar uurtjes voor zichzelf, want ze hebben toch lekker lage lasten.
Dan hoor ik collega’s dus klagen over dat huurwoningen naar vluchtelingen gaan en als ik het geval van collega voorleg is dat toch ineens wel lastig![]()
Andere collega is een tijdje geleden gescheiden en ze snapte ook niet dat al die eenoudergezinnen natuurlijk veel meer huizen (en vaak sociale huur) nodig hebben.
Er is wel meer mis met de woningmarkt dan alleen vluchtelingen
Als je er eenmaal in zit kunnen ze je volgens mij niet zo maar uit huis zetten. Dus zolang je zelf blijft zitten in je sociale huurwoning, kun je blijven zitten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dit hoort toch niet meer te kunnen>?
Jammer maar helaas, het gaat ws gewoon PVV-VVD-NSC-BBB worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, hij zal het bij elkaar moeten rapen en dan hoop ik dat Omtzigt woord houdt.
Bij de VVD zijn ze zo om ben ik bang.
Ja, dit dus. En dat is best apart eigenlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als je er eenmaal in zit kunnen ze je volgens mij niet zo maar uit huis zetten. Dus zolang je zelf blijft zitten in je sociale huurwoning, kun je blijven zitten.
Klopt, je wordt niet uit je huis gezet omdat je meer bent gaan verdienen of bent gaan samenwonen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Als je er eenmaal in zit kunnen ze je volgens mij niet zo maar uit huis zetten. Dus zolang je zelf blijft zitten in je sociale huurwoning, kun je blijven zitten.
Ze moeten het hele idee van sociale huur loslaten.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:18 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, dit dus. En dat is best apart eigenlijk.
Ga anders gewoon de politiek inquote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze moeten het hele idee van sociale huur loslaten.
Bouwen voor het ¤ 750 - 1.250 segment en mensen met een inkomen onder de liberalisatiegrens een huurkorting geven tot de liberalisatiegrens, dan kunnen ze ook nog huurtoeslag krijgen.
(Op basis van het inkomen van 2 jaar daarvoor, net zoals vroeger de huurtoeslag).
Dan heb je geen scheefwoners meer, als mensen meer gaan verdienen of gaan samenwonen bouw je die huurkorting in 3 jaar af.
Als je alleen komt te staan of je baan verliest kom je weer in aanmerking voor die huurkorting (en daarmee voor huurtoeslag).
En dat wel op basis van het inkomen van dat moment.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ie het slechter doet dan Rutte deed.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het gevaar dat hij volgende keer nog groter wordt...
Ik heb aan de ene kant al iets van "laat hij het maar doen en het verprutsen".
Kan iemand hier even wat politici in quoten aubquote:Op woensdag 22 november 2023 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze moeten het hele idee van sociale huur loslaten.
Bouwen voor het ¤ 750 - 1.250 segment en mensen met een inkomen onder de liberalisatiegrens een huurkorting geven tot de liberalisatiegrens, dan kunnen ze ook nog huurtoeslag krijgen.
(Op basis van het inkomen van 2 jaar daarvoor, net zoals vroeger de huurtoeslag).
Dan heb je geen scheefwoners meer, als mensen meer gaan verdienen of gaan samenwonen bouw je die huurkorting in 3 jaar af.
Als je alleen komt te staan of je baan verliest kom je weer in aanmerking voor die huurkorting (en daarmee voor huurtoeslag).
En dat wel op basis van het inkomen van dat moment.
Ik post deze constructie al tijden in de diverse (woning)topics, maar niemand pakt het op...quote:Op woensdag 22 november 2023 22:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Kan iemand hier even wat politici in quoten aub
Ik vind het wel realistischig.quote:Ondanks het grote feest kijkt Wilders ook al vooruit naar de formatie. "Stel dat ik premier word, dan word ik dat voor alle Nederlanders. Dat is een andere rol dan oppositieleider. Je moet een coalitie smeden. Zo'n megaoverwinning van de PVV moet gerespecteerd worden. De kiezer heeft gesproken, het zou ondemocratisch zijn als de kiezer buitenspel gezet wordt. Dat zou die kiezer ook niet accepteren. Die zou dat verschrikkelijk vinden."
Hij wil daarom graag samenwerken met andere partijen. "We moeten met elkaar zakendoen, want het moet anders in Nederland. Laten wij een poging doen om er met elkaar uit te komen, en ik geloof dat dat zal lukken. We gaan geen ondemocratische of ongrondwettelijke maatregelen nemen, zoals korans en moskeeën verbieden. De Nederlander moet weer op één, dáár gaan we het over hebben. De formatie zal niet over links gaan. Ik kijk naar centrumrechts, VVD en NSC. We zullen allemaal concessies moeten doen, ook wij."
Geert was in zijn "overwinningspeech" al aan het nuanceren en afzwakken, ik denk dat het uiteindelijk allemaal best een flink stuk gematigd zal uitpakken. Al was het alleen al omdat hij het alleen niet kan en altijd andere partijen nodig heeft.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:23 schreef exode het volgende:
Ok, de standpunten van de PVV maar eens doorgenomen.
Het leest als een schoolopdracht 'Zet zoveel mogelijk niet uitvoerbare politieke ideeen op papier'
Dat dacht ik ook, totdat je de standpunten leest. Ik heb er vrijwel niets uitvoerbaars uit kunnen halen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Geert was in zijn "overwinningspeech" al aan het nuanceren en afzwakken, ik denk dat het uiteindelijk allemaal best een flink stuk gematigd zal uitpakken. Al was het alleen al omdat hij het alleen niet kan en altijd andere partijen nodig heeft.
Ik heb jaaaaren geleden geroepen dat ik ga emigreren als Wilders minister-president wordt. Dus ik ga maar vast rondkijken …quote:Op woensdag 22 november 2023 21:09 schreef Bami het volgende:
Wat zijn we als land diep gezonken, als Wilders onze minister president wordt.
Ja, dit zal hij nu wel moeten roepen, om überhaupt partijen bij zich te krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:45 schreef Vanyel het volgende:
Iemand al gezien wat Wilders er zelf over zegt?
[..]
Ik vind het wel realistischig.
Als je een koopwoning hebt dan hoef je iig niet met verlies te verkopenquote:Op woensdag 22 november 2023 22:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb jaaaaren geleden geroepen dat ik ga emigreren als Wilders minister-president wordt. Dus ik ga maar vast rondkijken …
Dat scheelt wel ten opzichte van de beginjaren van Wilders idd.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je een koopwoning hebt dan hoef je iig niet met verlies te verkopen
Toch begrijp ik ook niet goed dat zoveel mensen zo’n grote afkeer van hem hebben. Hij is kundig, ervaren, veel oog voor klimaat, ik vond het echt geen gekke keuze voor het samenbrengen van de hoofdidealen van beide basispartijen.quote:Op woensdag 22 november 2023 22:33 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat GL/PvdA het met een andere lijsttrekker beter had kunnen doen, ze staan zo niet voor de betweterige oude blanke man, en dan wordt dat hun lijsttrekker?
Nou, hierom bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 23 november 2023 00:19 schreef trui het volgende:
[..]
Toch begrijp ik ook niet goed dat zoveel mensen zo’n grote afkeer van hem hebben. Hij is kundig, ervaren, veel oog voor klimaat, ik vond het echt geen gekke keuze voor het samenbrengen van de hoofdidealen van beide basispartijen.
Dus omdat iemand zich een paar keer vergist is hij een charlatan? Lijkt mij vrij menselijk dat je er wel eens naast kunt zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Nou, hierom bijvoorbeeld:
Viv in VKZ / Adoreer hier premier Frans Timmermans
(Let niet op de TT.)
Ik zie hem sinds MH17 als een charlatan.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |