abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 15:28:36 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hadden we elkaar zomaar tegen het lijf kunnen lopen :o
:o

Ik heb alleen even koffie zitten drinken, het is een grote jongen, hij kan wel zonder mij naar de dokter of het lab ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:29:15 #200
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211399802
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij gaat het alleen staatsrechtelijk niet voor elkaar krijgen bijvoorbeeld islamitische scholen te verbieden, want dan moet je van artikel 23 af, en daar gaan zowel links als rechts diverse partijen voor liggen.

SGP iig, CDA waarschijnlijk ook en daarmee zals NSC het ook wel blokkeren.
En omdat de doelstelling verkeerd is zie ik GL/PvdA en D66 er ook wel voor gaan liggen.
En dat gaat toch niet gebeuren hoor ik heel erg veel maar dat maakt mijn angsten er niet minder op.
Neem hoe enorm anders de maatschappij tegenwoordig denkt over abortus had ik ook echt niet verwacht dat het zoveel stappen terug zou nemen hier, en in de USA dachten we ook dat kan toch niet zomaar gebeuren en toch is het er.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:29:50 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef MaJo het volgende:
Overigens maakt heel Europa een flinke ruk naar rechts de laatste jaren en toch zie je nauwelijks aanslagen. Waarom zou dat in Nederland anders zijn?
Tegen hoevel van die rechtse Europese leiders zijn Fatwa's uitgesproken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 15:31:21 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211399824
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tegen hoevel van die rechtse Europese leiders zijn Fatwa's uitgesproken?
Geen idee, dat hou ik niet bij :D Maar dan zou een aanlag op Wilders logisch zijn ja, niet per se in het land? Ik hoop dat ik naïef ben hoor :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211399838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
:o

Ik heb alleen even koffie zitten drinken, het is een grote jongen, hij kan wel zonder mij naar de dokter of het lab ;)
Ik loop regelmatig langs de koffie maar vanochtend niet :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:32:30 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399840
quote:
17s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
En dat gaat toch niet gebeuren hoor ik heel erg veel maar dat maakt mijn angsten er niet minder op.
Neem hoe enorm anders de maatschappij tegenwoordig denkt over abortus had ik ook echt niet verwacht dat het zoveel stappen terug zou nemen hier, en in de USA dachten we ook dat kan toch niet zomaar gebeuren en toch is het er.
Nee, het is idd mondiaal stuitend wat er gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 november 2023 @ 15:32:51 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik loop regelmatig langs de koffie maar vanochtend niet :+
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211399871
quote:
Ik vind het vaag. Ook na verder googlen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211399878
Wat je vaak ziet dat als het niet goed gaat in een land, of partijen willen laten geloven dat het niet goed gaat, er wordt teruggevallen op conversatieve ideeen. Vroeger was alles beter.

Bepaalde rechten gaan dan wankelen, dat zag je inderdaad aan Amerika.
En dat is enorm beangstigend. Wilders heeft een hekel aan Moslims en daar meteen achteraan komt de Lgbtqia+ gemeenschap.
pi_211399886
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het gaat mij er om dat het raar zou zijn om niet op een partij te stemmen omdat de leider je niet aanstaat, ik heb het gevoel dat dit over Timmermans gezegd werd. Stem dan op iemand anders van de partij, uiteindelijk gaan er 25 mensen het parlement in, niet 1 :)
Ah oke, dan snap ik je punt. En ik ben het met je eens. Ik vind overigens het Nederlandse stelsel ook veel beter dan zoals het er in de VS aan toe gaat waar je eigenlijk maar de keuze hebt tussen twee grote partijen.

Ik heb uiteindelijk voor de Nederlandse verkiezingen nu niet gestemd, zou denk ik ook echt een zwevende kiezer zijn geweest en vooral hebben geweten waarop ik niet zou stemmen. Altijd interessant om te volgen wel, ben benieuwd met wat voor coalitie ze op de proppen komen!
pi_211399906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hadden we elkaar zomaar tegen het lijf kunnen lopen :o
Wij waren er vandaag ook :W Ook langs de koffiecorner gelopen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:40:04 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211399928
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind het vaag. Ook na verder googlen.
Volgens mij zat het zo:
Als jij (alles) van je partner erft, betaal je daar belasting over en het restant wordt jouw vermogen.
Als jij dan vervolgens zelf dood gaat, betalen je kinderen over jouw vermogen weer belasting. Maar daar zit ook al het deel in wat van jouw partner is, en waar al belasting over betaald is.
Als jij het niet erft, maar je kinderen, dan krijg jij het vruchtgebruik en krijgen de kinderen een vordering op jou. Die vordering wordt van jouw vermogen afgetrokken op het moment dat jij komt te overlijden, en daar hoeft dan niet nog eens erfbelasting over betaald te worden.
KuikenGuppy
  donderdag 23 november 2023 @ 15:42:02 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211399953
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Het gaat ook niet om de persoon, maar om die euro. En van die euro is al heel veel afgedragen voordat die georven wordt.
zoals ik eerder ook al zei: dat geldt voor alle euro's zodra ze doorgaan naar een volgende eigenaar.
in de haak.
pi_211399955
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:40 schreef Burdie het volgende:

[..]
Volgens mij zat het zo:
Als jij (alles) van je partner erft, betaal je daar belasting over en het restant wordt jouw vermogen.
Als jij dan vervolgens zelf dood gaat, betalen je kinderen over jouw vermogen weer belasting. Maar daar zit ook al het deel in wat van jouw partner is, en waar al belasting over betaald is.
Als jij het niet erft, maar je kinderen, dan krijg jij het vruchtgebruik en krijgen de kinderen een vordering op jou. Die vordering wordt van jouw vermogen afgetrokken op het moment dat jij komt te overlijden, en daar hoeft dan niet nog eens erfbelasting over betaald te worden.
Ja, das leuk en waar.
Maar ik betaal pas belasting vanaf 723k en mijn kinderen al vanaf 22k. De vraag is dan dus vooral bij welke partner je de belasting gaat betalen, de eerste al of de tweede pas.
Dan lijkt jouw ding misschien de moeite als de langstlevende super oud is, maar als die nog zeg 30 jaar heeft om het geld uit te geven, lijkt me meer erven handiger.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 23 november 2023 @ 15:48:43 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211400012
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja, das leuk en waar.
Maar ik betaal pas belasting vanaf 723k en mijn kinderen al vanaf 22k. De vraag is dan dus vooral bij welke partner je de belasting gaat betalen, de eerste al of de tweede pas.
Dan lijkt jouw ding misschien de moeite als de langstlevende super oud is, maar als die nog zeg 30 jaar heeft om het geld uit te geven, lijkt me meer erven handiger.
Deze begrijp ik niet? Door 1% van je partner te erven, krijg je wel het vruchtgebruik, én de erfbelasting hoeft pas betaald te worden als de langstlevende overlijdt. Dus die erfenis kan je volledig opmaken zodat er geen belasting betaald hoeft te worden.
Als je erfenis kleiner is dan 723k maakt het idd denk ik weinig verschil, maar weet je hoe groot je nalatenschap tzt zal zijn als je 30 bent?
KuikenGuppy
pi_211400182
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef Burdie het volgende:

[..]
Deze begrijp ik niet? Door 1% van je partner te erven, krijg je wel het vruchtgebruik, én de erfbelasting hoeft pas betaald te worden als de langstlevende overlijdt. Dus die erfenis kan je volledig opmaken zodat er geen belasting betaald hoeft te worden.
Als je erfenis kleiner is dan 723k maakt het idd denk ik weinig verschil, maar weet je hoe groot je nalatenschap tzt zal zijn als je 30 bent?
Nou, ik ben al wel een tijdje 30 geweest :D

Maar het niet hoeven betalen geldt niet zomaar, dat niet je tig extra dingen voor doen. Als je 'gewoon' 1 % erft, worden je kinderen volgens mij gewoon geacht dat te dokken.

Of @Leandra dus

quote:
Een flexibel keuzetestament gaat bijvoorbeeld uit van 1 procent erfdeel voor de langstlevende en 99 procent voor de kinderen als de besparing bij het tweede overlijden moet vallen. Door in het testament bijvoorbeeld een opvullegaat en flexibele rentebepalingen op te nemen, heeft de langstlevende de keuze uit meerdere instrumenten om op het moment van overlijden de besparing bij het eerste of tweede overlijden te optimaliseren. Of het hoofd van de langstlevende op zo’n moment daar naar staat is een tweede.
pi_211400394
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Geen idee, dat hou ik niet bij :D Maar dan zou een aanlag op Wilders logisch zijn ja, niet per se in het land? Ik hoop dat ik naïef ben hoor :D
Volgens mij kan je het niet 1 op 1 linken.
Als ik kijk naar de 2 aanslagen in Frankrijk die het eerst in mij opkomen: 2015 en 2016. Toen was Hollande president, PS.
Belgie: 2016, 2 jaar nadat ze een rechtse regering kregen.
Eerlijk gezegd, ik zou mij meer zorgen maken over het gebrek aan actie van onze Westerse leiders voor de situatie in Gaza, qua aanslagen uitlokken.
  donderdag 23 november 2023 @ 19:37:00 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211402480
ja daar staat de PVV ook heel slap in (net als het NSC trouwens, FvD, en alle Christelijke partijen, erg lastig te rijmen met hun 'naastenliefde'-principe.) De ene naaste is de andere niet, zullen we maar zeggen.
in de haak.
pi_211402823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:37 schreef trui het volgende:
ja daar staat de PVV ook heel slap in (net als het NSC trouwens, FvD, en alle Christelijke partijen, erg lastig te rijmen met hun 'naastenliefde'-principe.) De ene naaste is de andere niet, zullen we maar zeggen.
Die voorlaatste :X
  donderdag 23 november 2023 @ 20:54:46 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211403577
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nou, ik ben al wel een tijdje 30 geweest :D

Maar het niet hoeven betalen geldt niet zomaar, dat niet je tig extra dingen voor doen. Als je 'gewoon' 1 % erft, worden je kinderen volgens mij gewoon geacht dat te dokken.

Of @:leandra dus
[..]

Misschien heb ik het dan verkeerd onthouden of verkeerd begrepen, die 1% is iig een veel gebruikte constructie. Maar Leandra heeft een andere constructie, om een andere reden, dus :P.
KuikenGuppy
  donderdag 23 november 2023 @ 21:00:33 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211403666
Ik volg het ff niet hoor. Ik vind het Sinterklaasjournaal wel heel leuk en toepasselijk trouwens met alle politieke verwijzingen.
pi_211403950
Mijn broers hebben gelukkig niet op Wilders gestemd :s)
De buren waarschijnlijk wel :')

Onze dwerghamster is vanmiddag doodgegaan en zoon is verdrietig :{
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 23 november 2023 @ 21:32:57 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211404066
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:54 schreef Burdie het volgende:

[..]
Misschien heb ik het dan verkeerd onthouden of verkeerd begrepen, die 1% is iig een veel gebruikte constructie. Maar Leandra heeft een andere constructie, om een andere reden, dus :P.
Er is gewoon recht op vruchtgebruik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 22:27:05 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211404653
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:37 schreef trui het volgende:
Ik vind dit echt heel shockerend -O- Zelfs geen staakt het vuren willen, wtf :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211405667
Ik zou die bron ook met een flinke korrel zout nemen. Dat is een pro palestina site die hun eigen kieswijzer als bron aanwijzen. Alle teksten zijn nogal gekleurd. En als je hun 'kieswijzer' verder leest spreken ze zichzelf ook gewoon tegen. Zo hebben ze alle feiten over stemmingen (waarvan ik overigens niet weet of het klopt, maar ik ga er nu van uit van wel) op een rij gezet waarbij VVD een beetje hallverwege uitkomt met 1/4e pro palestina en 3/4e pro israel. Maar volgens de tekst daaronder is VVD de belangrijkste bondgenoot van Israel in de tweede kamer, terwijl er volgens hun eigen grafiek al 6 partijen zijn die het slechter doen. En Denk is 100% goed bezig als anti-Israël staat, wat dus alleen maar de oorlog daar in stand houd.

Maar goed, uiteindelijk boeit de hele kwestie Palestina / Israël niemand wat bij de 2e kamer verkiezingen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 08:38:56 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211406597
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 00:38 schreef FlyingFish het volgende:
uiteindelijk boeit de hele kwestie Palestina / Israël niemand wat bij de 2e kamer verkiezingen.
Nou, er zijn best wat mensen die op PVV hebben gestemd vanwege hun houding tov Israël.
KuikenGuppy
pi_211406762
Jongens het is Black Friday! Ik dacht ik zeg het even misschien hadden jullie het nog niet gemerkt.
pi_211406770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn broers hebben gelukkig niet op Wilders gestemd :s)
De buren waarschijnlijk wel :')

Onze dwerghamster is vanmiddag doodgegaan en zoon is verdrietig :{
Mijn familie in het verre oosten en zuiden van NL hebben heel duidelijk wel op hem gestemd ;(. Maar we vinden elkaar wel in de afkeer van de VVD, zullen we maar zeggen.

Aww, wat sneu voor zoon. Het verlies van een huisdier kan er flink inhakken, maakt niet uit dat het maar een mini-beestje was.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator/colorchick vrijdag 24 november 2023 @ 08:58:32 #227
382129 crew  Donna
pi_211406779
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:57 schreef exode het volgende:
Jongens het is Black Friday! Ik dacht ik zeg het even misschien hadden jullie het nog niet gemerkt.
Er was idd nog niet al 3 weken reclame voor. :9
pi_211406798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 08:58 schreef Donna het volgende:

[..]
Er was idd nog niet al 3 weken reclame voor. :9
Net wel 3 truien voor B gescoord bij de We, die jongen groeit te hard.
pi_211406830
Myn kient is maandag jarig en ik durfde niet te gokken op Black Friday, zijn nieuwe PS5 is nu 11 euro duurder dan toen ik hem in oktober kocht. :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211406836
quote:
Hahaha het is echt knap als je dat nog had gemist. Daar heb ik dan diepe bewondering voor.

De jongens wilden deze week samen gaan winkelen om BF-deals te scoren :'). De jongste vond een Legoset die ¤20 goedkoper was dan de goedkoopste op Brickwatch, dus dat was een mooie deal. De oudste kocht Mario Bros Wonder voor de Switch, niet een heel bijzondere deal maar wel het laagste level wat op dit moment wordt aangeboden. Hij wilde niet op de sint wachten, dus vooruit...

P.S. van eigen geld dus he, mooi niet dat ik dat ga faciliteren :+.

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 24-11-2023 09:21:50 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:09:51 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211406858
quote:
Sneeuw is wit :P.

Black Friday vind ik commerciële onzin, alles om maar te consumeren.
KuikenGuppy
pi_211406939
Black friday valt tegen dit jaar. Geen korting op de dingen waarop ik gewacht heb. Het loont ook niet altijd te wachten tot vrijdag zie ik. De hot wheels auto's die ik een paar dagen geleden gekocht heb zijn nu weer duurder. Toen 10 euro voor set van 10, nu weer 17 euro.
Wel wat wasmiddel en batterijen ingeslagen. En een legoset die al een tijdje op de lijst staat.
pi_211406984
Zelf kocht ik een mascara, die was toevallig op (of eigenlijk al een paar weken) en ik had gistermiddag tijd om even rustig een winkel in te lopen zonder kinderen erbij. Ik zag een aanbieding ¤7,- ipv ¤19. Dat kwam mooi uit.

En ik bestelde een föhn waar ik al bijna een jaar over twijfelde. Nog steeds wel een hoop geld, maar toch iets minder dan de afgelopen maanden.

Dus ja, ik doe er wel aan mee, maar het zijn geen impulsaankopen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211407042
Ik hoopte dat Lego set 43227 een leuke aanbieding zou hebben, maar helaas. Dus die blijft nog even op de wishlist staan.

We waren van plan een nieuwe tv te kopen deze week met de aanbiedingen, maar dat was alweer van de baan omdat we eerst de verbouwing achter de rug willen hebben.

Dus buiten die 3 truien voor B, verdienen ze niets aan me vandaag.
pi_211407112
Black Friday loopt uit de hand. Maar ik koop vandaag:
Skincare. Want heb eea dat op is en 20% mooi meegenomen. Maar gewoon het spul dat ik altijd heb.
Schoenen voor de kids want goede prijs op Zalando.
Kerstkado’s voor de dames: oorbellen, een jurk en een trui.

Maar is allemaal gepland en budget voor. Hoeveel mensen zouden wel niet meer geld uitgeven dan ze hebben alleen maar omdat ze het gevoel krijgen dat ze iets missen en nu moéten kopen.
Met een meidenkwartet
pi_211407121
We hebben niks nodig dus ik koop ook niks 8-)
pi_211407139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:46 schreef Amsel het volgende:
We hebben niks nodig dus ik koop ook niks 8-)
Geen föhn, stofzuiger, mixer? :)
Met een meidenkwartet
pi_211407169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:37 schreef exode het volgende:
Ik hoopte dat Lego set 43227 een leuke aanbieding zou hebben, maar helaas. Dus die blijft nog even op de wishlist staan.

We waren van plan een nieuwe tv te kopen deze week met de aanbiedingen, maar dat was alweer van de baan omdat we eerst de verbouwing achter de rug willen hebben.

Dus buiten die 3 truien voor B, verdienen ze niets aan me vandaag.
Ik hoopte op 10316. Maar helaas.
pi_211407180
Heb vorige week de kerstlijstjes plus voor dochter dr verjaardag binnen gekregen dus ik duik zo de virtuele blackfriday in. Geen idee of ik slaag en anders heb ik nog tijd zat.
Want dat vraag ik wél altijd: maak vast een lijstje vóór blackfriday.
If they say
pi_211407198
Ik word er net op gewezen dat we nog behang voor B zijn kamer moeten bestellen. Eens kijken of dat met korting kan ;)
  vrijdag 24 november 2023 @ 09:59:22 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211407255
Soneal wil voor zijn verjaardag (donderdag) iets wat eergisteren nog 2 a 3 weken levertijd had bij Bol, gisteren dus iets anders gekocht dat hij morgen kan krijgen omdat N met zijn verjaardag in het buitenland zit, en dan dacht ik dat andere cadeau wel te bestellen voor kerst.
Kijk ik net bij Bol, is de leverdatum nu ineens komende vrijdag, en is het ¤ 3 duurder geworden :')
Toch maar besteld, dan is het er iig ruim voor kerst.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211407426
De legoset die ik voor zoon`s verjaardag kocht, is nu 22 euro goedkoper :X

Edit: maar de twee funko pops die ik laatst kocht, zijn nu 5 euro per stuk duurder :') Ik kan heel slecht tegen die wisselende prijzen. Vroegah was het een stuk makkelijker :') :')

[ Bericht 58% gewijzigd door Mushanga71 op 24-11-2023 10:21:43 ]
If they say
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:27:52 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211407631
Nog nooit aan Black Friday gedaan maar er was nu een mooie aanbieding voor een Samsung koelkast en aangezien we al 14 jaar met dezelfde koelkast doen vond ik dat wel een prima deal ^O^ Eindelijk meer vriesruimte, dat heb ik zo gemist!

Wij gaan vandaag een weekend weg maar we zijn allemaal nog steeds aan het snotteren en hoesten. Heel gezellig :')
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 10:31:04 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211407696
Wij moeten trouwens nog alle Sinterklaas inkopen doen, lekker gepland :X Hopelijk kunnen we morgen onze slag slaan in Tilburg.
  vrijdag 24 november 2023 @ 10:31:41 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_211407708
Ik heb niets nodig, dus ik koop niets.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211408373
Jongste moet nog een nieuwe broek, we spraken af om vanmiddag even te gaan en toen realiseerde ik me dat het black friday is... Ik hoop dat het niet te druk is want dan gaan we een andere keer wel.
Maar volgens mijn man leeft het niet zo hier in Drenthe... we gaan het zien.
Ik heb gisteren een sint cadeautje voor mezelf besteld bij sint en werd net gebeld dat het al binnen is bij de boekhandel :s) ik denk dat ik hem maar laat inpakken voor ik stiekem al ga zitten lezen.
Fake it till you make it...
pi_211408703
Toch nog een mooie legodeal voor het kerstkadootje voor zoon dus die meteen besteld. Hij wilde dat ding al langer maar de adviesprijs is 170 euro :X Nu voor 100 dus prima. Lang leve brickwatch :)

Heb ik zoon`s kadootjes gedaan, moet ik nog voor dochter, schoonzoon, kleinzoon, man en moi. Dochter had me gevraagd ook voor hun de kadootjes te regelen vandaar ook een behoorlijke lijst. inclusief budget. Ga ik dat vanmiddag met zoon doen. Voor mezelf weet ik dus echt helemaal niks :') Ohja, een pizzasnijder want die is laatst in de kliko beland na het weggooien van de pizzadoos :')
If they say
pi_211408707
Ik ben wel het eea aan het kopen vandaag. Maar allemaal dingen waarvan ik al een tijdje aan het wachten ben of het een mooie aanbieding krijgt. Of dingen die je sowieso nodig hebt zoals schoenen voor de kleine. Niet kopen om maar te kopen.
pi_211408868
Ik ga zo een nieuwe Ring deurbel bestellen. De knop van die we nu hebben is kapot.
Met BF en 25% extra korting scheelde het toch mooi ¤ 58,00

[ Bericht 28% gewijzigd door Vicky op 24-11-2023 12:10:07 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:17:37 #250
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211409204
Ik heb wel dingen nodig maar ik ben slecht in geld uitgeven dus ik koop ook niets. :+
pi_211409719
Nou behang ook 30% korting, even wachten tot B thuis is, hij moet tussen 2 versies kiezen.
pi_211409956
Ik zie net dat mijn bios (waar ik voor vanavond kaartjes voor heb) een kleine frisdrank upgrade naar middel, dus dat wordt mijn BF aankoop dit jaar.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211410604
Oh ja, de massage die ik gister geboekt had deed ook aan BF. 20% korting, zonder dat ik dat van tevoren wist. Whoop whoop! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:22:40 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211410612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 00:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou die bron ook met een flinke korrel zout nemen. Dat is een pro palestina site die hun eigen kieswijzer als bron aanwijzen. Alle teksten zijn nogal gekleurd. En als je hun 'kieswijzer' verder leest spreken ze zichzelf ook gewoon tegen. Zo hebben ze alle feiten over stemmingen (waarvan ik overigens niet weet of het klopt, maar ik ga er nu van uit van wel) op een rij gezet waarbij VVD een beetje hallverwege uitkomt met 1/4e pro palestina en 3/4e pro israel. Maar volgens de tekst daaronder is VVD de belangrijkste bondgenoot van Israel in de tweede kamer, terwijl er volgens hun eigen grafiek al 6 partijen zijn die het slechter doen. En Denk is 100% goed bezig als anti-Israël staat, wat dus alleen maar de oorlog daar in stand houd.

Maar goed, uiteindelijk boeit de hele kwestie Palestina / Israël niemand wat bij de 2e kamer verkiezingen.
Wijs maar aan waar het niet klopt. En zeker boeit de zaak Palestina-Israël mensen wel bij de verkiezingen, wat is dat nou voor rare aanname?
in de haak.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:26:26 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_211410651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef trui het volgende:

[..]
Wijs maar aan waar het niet klopt. En zeker boeit de zaak Palestina-Israël mensen wel bij de verkiezingen, wat is dat nou voor rare aanname?
Er zullen mensen zijn die het wel vinden boeien, maar ik denk dat een heleboel mensen het allemaal geen bal kan schelen, want ver-van-je-bedshow.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:30:14 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211410699
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Als stomme uitspraken van de één niet zo bedoelt zijn, moet je die van de ander ook zo bekijken natuurlijk. Of je moet ze bij allebei wel gewoon volledig meetellen.
Wat ik dus duidelijk probeerde te maken is dat ik een fout op basis van een vergissing of eens een keer minder goed geïnformeerd zijn echt van een heel andere orde vind dan mensen bewust tegen elkaar ophitsen en van desinformatie voorzien.
in de haak.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:31:58 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_211410721
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:30 schreef trui het volgende:

[..]
Wat ik dus duidelijk probeerde te maken is dat ik een fout op basis van een vergissing of eens een keer minder goed geïnformeerd zijn echt van een heel andere orde vind dan mensen bewust tegen elkaar ophitsen en van desinformatie voorzien.
Wat ik bedoel te zeggen is dat bij Timmermans alles met de mantel der liefde bedekt wordt en het een vergissing of een keer minder goed geinformeerd zijn heet, maar bij een ander het meteen bewust ophitsen is.

De manier waarop Timmermas met sommige dingen omging, vond ik geen vergissing of minder goed geinformeerd ;)

En nogmaals: ik heb niets met Wilders en hij maakt heel veel meer debiele en stomme opmerkingen enzo, maar dat dat doen ze allemaal en dan hoor je het ook bij allen aan te rekenen en niet bij de ene dus niet en bij de andere wel.
Just my 2 cents
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:23:53 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211411355
Ik heb juist speciaal nog gekeken naar wat politici vinden van het Palestijnse-Israëlische conflict. Juist een belangrijk punt. Hoe NL zich tot nu toe heeft opgesteld vind ik maar lafjes.

Het houdt de gemoederen bezig zo.

Gelukkig ging mijn zoon vandaag lekker naar het (voormalig) museum voor Volkenkunde. Lekker leren dat elk volk weer anders is en ok.
pi_211411409
Ik heb net eindelijk eens een dagje Sauna gereserveerd voor me, myself and I *O* Cadeaubon ligt al sinds Kerst in huis, normaal ga ik meerdere keren per jaar maar het komt er steeds niet van.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:32:21 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211411466
Wat een onwijs goed idee @exode Waar ga je dat doen?
Ik wil het al zolang, maar moet echt even mijn hand op de knip houden. Ik zet het bovenaan mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag *O*
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:40:46 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211411547
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:31 schreef Troel het volgende:

[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat bij Timmermans alles met de mantel der liefde bedekt wordt en het een vergissing of een keer minder goed geinformeerd zijn heet, maar bij een ander het meteen bewust ophitsen is.

De manier waarop Timmermas met sommige dingen omging, vond ik geen vergissing of minder goed geinformeerd ;)

En nogmaals: ik heb niets met Wilders en hij maakt heel veel meer debiele en stomme opmerkingen enzo, maar dat dat doen ze allemaal en dan hoor je het ook bij allen aan te rekenen en niet bij de ene dus niet en bij de andere wel.
Just my 2 cents
De voorbeelden die hier werden gemoemd waren voor zover ik me voor kan stellen echt domme vergissingen waar hij zelf ook niet bepaald voordeel bij had. Dat jij dit vergelijkbaar vindt met de doelbewuste misleiding en ophitsing tegen hele bevolkingsgroepen vind ik echt lastig te volgen. Ik vind dat je overal kritisch op mag en moet zijn maar types als Trump en Wilders worden de ergste uitspraken vergeven terwijl een (in mijn ogen echt vrij integer opererende) Timmermans nog jarenlang wordt afgerekend op een kleine fout. Maar goed, ik heb me inderdaad minder verdiept in die fouten. Ik vond dat noemen van dat detail bij de spullen uit MH17 toen ook wat smakeloos, maar ik kan me echt voorstellen dat als je daar helemaal in zit, en je zo betrokken bent, zoiets kan gebeuren. Dat verkeerd interpreteren van die video waarop mensen aan het 'plunderen' leken is mij ontgaan. Echt ontzettend lullig, maar dat ga je toch niet moedwillig verkeerd weergeven? Je weet dat je zoiets weer op je brood krijgt.

Geerts stemmingmakerij waarbij hij moslims als minderwaardige mensen neerzet en asielzoekers keer op keer de schuld geeft van de woningnood (terwijl dat maar om een relatief klein deel van alle migranten gaat) valt m.i. echt onder het normaliseren van dit soort echt heel griezelige gedachtengoed. Het suggereren dat hij voor verbeteringen in de gezondheidszorg is maar ondertussen stemt hij keer op keer mee met de strengste bezuiginingsvoorstellen op de zorg. Het is gewoon een leugenaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door trui op 24-11-2023 16:50:57 ]
in de haak.
pi_211411888
Jeej bij ons drinkwater is een e.colibacterie aangetroffen. Pannetjes water zijn ondertussen gekookt.
Sprak bij de supermarkt net een medewerker, om 8.05 was de hele watervoorraad al uitverkocht. :{

https://wmd.nl/nieuws/koo(...)MQUJfJOb9epjHPR80Y5A
pi_211411914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef exode het volgende:
Ik heb net eindelijk eens een dagje Sauna gereserveerd voor me, myself and I *O* Cadeaubon ligt al sinds Kerst in huis, normaal ga ik meerdere keren per jaar maar het komt er steeds niet van.
Doe je goed!
pi_211411977
quote:
Wat lekker!!

Joh @_Ingrid_ wat naar :o hoe lang kan zoiets duren?
pi_211411995
@exode, wat goed!

Ik kreeg met de jongste 25% korting op de nieuwe broek :D. En het was niet stervensdruk gelukkig.
pi_211412027
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:23 schreef Schanu het volgende:

[..]
Wat lekker!!

Joh @:_Ingrid_ wat naar :o hoe lang kan zoiets duren?
Meerdere dagen, we worden op de hoogte gehouden. Verpleeghuizen ed hebben voldoende flessen water aangeleverd gekregen. We gaan zo de soeppan maar vullen. Zelf al gevoelige darmen en een hond in huis, ga geen risico lopen.
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:31:55 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211412038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Meerdere dagen, we worden op de hoogte gehouden. Verpleeghuizen ed hebben voldoende flessen water aangeleverd gekregen. We gaan zo de soeppan maar vullen. Zelf al gevoelige darmen en een hond in huis, ga geen risico lopen.
Wat een ellende ook, en dan stellen dat het geen kwaad kan voor de gezondheid... right.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:45:30 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211412173
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jeej bij ons drinkwater is een e.colibacterie aangetroffen. Pannetjes water zijn ondertussen gekookt.
Sprak bij de supermarkt net een medewerker, om 8.05 was de hele watervoorraad al uitverkocht. :{

wat een toestand, succes ermee!
in de haak.
pi_211412504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:32 schreef Quoi het volgende:
Wat een onwijs goed idee @:exode Waar ga je dat doen?
Ik wil het al zolang, maar moet echt even mijn hand op de knip houden. Ik zet het bovenaan mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag *O*
Op fietsafstand
SPOILER
Ik heb een arrangement met massage geboekt, daar ben ik altijd wat huiverig voor want 9 van de 10 keer vallen die enorm tegen. Maar we gaan ervoor ;)

Heel veel zin in :)
pi_211412538
En behang voor B is besteld. Hij koos een hele andere dan ik dacht.....Wel 30% korting *O*

Eindelijk kunnen we zijn kamer gaan afmaken. Zijn oude behang is er al een tijdje af. Behang is uni donker groen, muursticker van een Python was al besteld en we gaan bij de Ikea een Ivar inklapbaar bureau/kast/ding kopen. Als verrassing krijgt ie van ons een microscoop en toebehoren.
En ledstrips gekocht voor tegen zijn plafond.

Dit klinkt als een disco en totaal niet Insta waardig? Dat klopt helemaal O+ Zeker omdat zijn loungebank blauw met rood is en zijn gordijnen donkerblauw.

'B, dat groen staat niet bij de rest he?!'
'Dat hoeft toch ook niet?'

Gelijk heeft ie ook.
pi_211412820
quote:
Heerlijk!! Geniet ervan!

Ben benieuwd naar welk behang B gekozen heeft.
T de kamer is zo goed als klaar. Nog 1 ding voor aan de muur boven haar bed, maar ze weet nog niet precies wat. Ja, iets met een silhouet van Disney met ledverlichting, maar wie/wat van Disney weet ze nog niet.
Ik vind d'r kamer echt geweldig geworden.

Jeetje @Ingrid dat is niet grappig!! Sterkte daar.

Oh, ik heb nog een Black Fridayding gekocht.. een nieuwe controller voor de Switch, maar dan meteen een Pro. Geen gedoe meer met losse joycons.

Ik ben helemaal happy met de airco. Het is hier heerlijk warm in huis en het kost bijna niks. De zonnepanelen leveren niet extreem veel, maar het compenseert nog steeds voldoende.

T kwam vanmiddag thuis uit school, ze lag helemaal in een deuk. Laatste stukje naar huis moest ze de bocht om, daar waaide het zo hard, ze lag met fiets en al in de bosjes 🤣

[ Bericht 7% gewijzigd door Vicky op 24-11-2023 18:13:05 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211412901
@_Ingrid_ wat een gedoe zo met dat water koken. Hier had de supermarkt toen eens geregeld dat er extra water geleverd werd die zelfde middag nog (echt heel veel). Hopelijk bij jullie ook, is toch makkelijker dan steeds water moeten koken en af laten koelen.
pi_211413101
Jemig @_Ingrid_ daar ben je mooi klaar mee :X Hopelijk heel snel opgelost!
If they say
  vrijdag 24 november 2023 @ 18:46:15 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211413203
@Mushanga71, jij had toch medicijnen tegen hoge bloeddruk en last van bijwerkingen? Wat voor een soort bijwerkingen als ik het mag vragen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211413500
Hier nog even wat kleding voor Simon gekocht met 20% BF korting.
Toch weer mooi meegenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TolstoiFan op 24-11-2023 20:19:28 ]
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:26:27 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211413545
Zijn het dan ook echt goede aanbiedingen, of lijken ze alleen maar goede aanbiedingen?
De schoenen die ik vorige week "gewoon" bestelde, zijn nu in de Black Friday aanbieding ¤25 duurder.
KuikenGuppy
pi_211413561
Wat een gedoe Ingrid!

Vicky, het is gewoon uni donkergroen, geen patroon of zo erop. Wel een reliefje. Ik zou denken: we verven die muur gewoon groen, maar chef klus wil behangen.
Zijn kamer wordt een mix van blauw, rood, groen, Stitch, Pokemon, Donald Duck, discolampen, slangen en dode dieren (ja dode dieren, hij heeft een opgezette vleermuis en in hars gegoten insecten gekocht) Al zijn interesses in 1 kamer van 2,5m bij 2,5m gestopt.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:29:59 #278
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211413586
Wel een paar cadeautjes voor man en kindjes gescoord. Die stonden al op de planning om te kopen en van de 4 cadeautjes waren er 3 daadwerkelijk afgeprijst. Toch weer iets van 30 euro bespaard :9
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211413804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:27 schreef exode het volgende:
Wat een gedoe Ingrid!

Vicky, het is gewoon uni donkergroen, geen patroon of zo erop. Wel een reliefje. Ik zou denken: we verven die muur gewoon groen, maar chef klus wil behangen.
Zijn kamer wordt een mix van blauw, rood, groen, Stitch, Pokemon, Donald Duck, discolampen, slangen en dode dieren (ja dode dieren, hij heeft een opgezette vleermuis en in hars gegoten insecten gekocht) Al zijn interesses in 1 kamer van 2,5m bij 2,5m gestopt.
Een van dit van dat en alles nogwat kamer.
Hihi wij haten behangen 🤣🤣
A had in het vorige huis een kamer van 2 x 2,50 met een schoorsteenkoof midden in haar kamer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211413906
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:44 schreef Vicky het volgende:

[..]
Een van dit van dat en alles nogwat kamer.
Hihi wij haten behangen 🤣🤣
A had in het vorige huis een kamer van 2 x 2,50 met een schoorsteenkoof midden in haar kamer.
Dat doet verloofde zo uit de losse pols. Juul heeft Pip Studio behang en B voorheen ook behang met een patroon. Daar bemoei ik me echt niet mee. Ze behangt ook bij vrienden en bekenden.

Ik heb sowieso 2 linkerhanden, ik kan wel goed dingen kopen die nodig zijn voor klussen _O-
pi_211414040
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:52 schreef exode het volgende:

[..]
Dat doet verloofde zo uit de losse pols. Juul heeft Pip Studio behang en B voorheen ook behang met een patroon. Daar bemoei ik me echt niet mee. Ze behangt ook bij vrienden en bekenden.

Ik heb sowieso 2 linkerhanden, ik kan wel goed dingen kopen die nodig zijn voor klussen _O-
Wij kunnen hier wel heel goed klussen. Zit in mijn bloed 🤣 mijn vader was timmerman.
We kunnen ook heel goed ruzie maken tijdens het klussen 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211414062
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:01 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij kunnen hier wel heel goed klussen. Zit in mijn bloed 🤣 mijn vader was timmerman.
We kunnen ook heel goed ruzie maken tijdens het klussen 🤣🤣
Ik vind het echt knap als je dat kan. Ik kan verven, dat is het.
Lijkt me heerlijk om het zelf te kunnen.
pi_211414527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:03 schreef exode het volgende:

[..]
Ik vind het echt knap als je dat kan. Ik kan verven, dat is het.
Lijkt me heerlijk om het zelf te kunnen.
Wij hebben boven een kamer "over". Deze kamer is het washok. Er zit een rare hoek in die kamer. Kasten erin zetten kan wel maar dan ontstaat er zoveel loze ruimte.

Wij hadden verzonnen om er een inloopkast van te maken. Tekening gemaakt, hout gekocht, frame gemaakt, gaten geboord in plafond en vloer, paneelplaten aan de buitenkant, rabatdelen aan de binnenkant, licht aangelegd, planken links, 2 stangen rechts en toen was daar de inloopkast O+
Ik vind het ook echt leuk om te doen
SPOILER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 23:01:14 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211416045
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:14 schreef _Ingrid_ het volgende:

Wij hebben dat een paar maanden geleden ook gehad, bij ons duurde het 5 dagen. Je kunt wel gewoon douchen en in bad dus dat scheelt. Wij kookten elke avond een grote pan van 5 liter (waterkoker is niet voldoende). Dat was dan ‘s ochtends afgekoeld en dan deden we het in flessen in de koelkast. Prima systeem ^O^
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:28:04 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_211416346
Zelf kunnen klussen is leuk, maar het heeft ook keerzijdes. Het kost fokking veel tijd ;( (als je het echt fatsoenlijk wil doen iig). En met kinderen in de leeftijd van de onze is het ook gewoon écht geen doen. Mijn man kan wel klussen, maar dan kan ik het niet. Want er moet altijd iemand bij het grut zijn.

En op een gegeven moment ben je er ook wel klaar mee. Er liggen al bijna 4 jaar afwerkdingen te wachten op onze slaapkamer maar het boeit me echt geen zak meer dat er op 1 stukje muur nog geen plint zit en dat de kozijnen niet zijn geschilderd. Ik zie het ook niet meer :')

Dus, we zijn nu weer mondjesmaat klusjesmannen aan het inhuren om dat soort shit toch maar een keer af te krijgen :')
disclaimer
pi_211416467
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:28 schreef SQ het volgende:
Zelf kunnen klussen is leuk, maar het heeft ook keerzijdes. Het kost fokking veel tijd ;( (als je het echt fatsoenlijk wil doen iig). En met kinderen in de leeftijd van de onze is het ook gewoon écht geen doen. Mijn man kan wel klussen, maar dan kan ik het niet. Want er moet altijd iemand bij het grut zijn.

En op een gegeven moment ben je er ook wel klaar mee. Er liggen al bijna 4 jaar afwerkdingen te wachten op onze slaapkamer maar het boeit me echt geen zak meer dat er op 1 stukje muur nog geen plint zit en dat de kozijnen niet zijn geschilderd. Ik zie het ook niet meer :')

Dus, we zijn nu weer mondjesmaat klusjesmannen aan het inhuren om dat soort shit toch maar een keer af te krijgen :')
Dat zeker. In het oude huis hebben we een paar weken op het balkon moeten douchen omdat het niet zo heel vlot ging met de badkamer 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 24 november 2023 @ 23:38:55 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_211416483
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:36 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat zeker. In het oude huis hebben we een paar weken op het balkon moeten douchen omdat het niet zo heel vlot ging met de badkamer 🤣🤣
In mijn ouderlijk huis heb ik me wel eens maanden in de garage moeten wassen omdat er geen douche was ja. Dus niet douchen he. Gewoon met een washandje ;(

Dat soort dingen ga ik sowieso nooit meer doen.
disclaimer
pi_211416543
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:38 schreef SQ het volgende:

[..]
In mijn ouderlijk huis heb ik me wel eens maanden in de garage moeten wassen omdat er geen douche was ja. Dus niet douchen he. Gewoon met een washandje ;(

Dat soort dingen ga ik sowieso nooit meer doen.
brrr gruwel. Ik haat washandjes

Het was ook een vereiste toen we in dit huis gingen wonen: badkamer moest af zijn.
Hebben 7 weken zonder keuken gedaan, 7 weken boven gewoond. Dat viel me echt 100% mee, maar die douche moest af.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 25 november 2023 @ 00:02:55 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_211416594
Tegenwoordig kun je ook mobiele badkamers huren O+
disclaimer
pi_211416602
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 23:28 schreef SQ het volgende:

4 maanden buiten douchen :W

Maaaaarrr, nu wel een droombadkamer O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 25 november 2023 @ 00:08:58 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_211416621
Ons huis was echt een vreselijke bouwput toen we er in trokken maar de badkamer was af. Daar hadden we al onze energie in gestoken.

#nooitmeer #maardanookechtniet

Volgende stap is het aanleggen van een 2e badkamer zodat het ook écht nooit meer hoeft :')!
disclaimer
pi_211416694
Och wat zou ik willen dat mijn vriend handig was. Mijn vader is super handig en ook heel nauwkeurig en mijn vriend is dus echt het tegenovergestelde :') . En gewoon ook als je nagaat hoeveel geld je kunt besparen als je dingen zelf kunt doen tov letterlijk alles te moeten uitbesteden _O_ . Maargoed ja, je kunt niet overal goed in zijn natuurlijk haha.
pi_211416857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef livelink het volgende:
@:Mushanga71, jij had toch medicijnen tegen hoge bloeddruk en last van bijwerkingen? Wat voor een soort bijwerkingen als ik het mag vragen?
Klopt en mag je vragen hoor. Ik heb al 3 jaar nebivolol en daar kreeg ik plaspillen bij omdat mn onderdruk te hoog was. Daar werd ik heel misselijk van en na een week mee gestopt. Toen kreeg ik doxazosine en daar werd ik helemaal slap van, kon amper lopen en brak het zweet me uit. Moest ik na drie dagen acuut mee stoppen en kreeg losartan en daar werd ik weer heel naar van en ook daar na drie dagen mee gestopt. Sindsdien weer alleen nebivolol en dat gaat weer prima. Meet mn bloeddruk regelmatig en das wel oké.
Heb jij ergens last van?

Overigens kreeg ik vanmiddag zo'n maagpijn, uitstralend naar mn rug, dat ik niet eens meer rechtop kon staan. Dat zakte weer weg, tot het daarstraks weer flink kwam opzetten. Ik vermoed een bijwerking van de ab kuur :{
If they say
pi_211417576
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:20 schreef Smart_ass het volgende:
Och wat zou ik willen dat mijn vriend handig was. Mijn vader is super handig en ook heel nauwkeurig en mijn vriend is dus echt het tegenovergestelde :') . En gewoon ook als je nagaat hoeveel geld je kunt besparen als je dingen zelf kunt doen tov letterlijk alles te moeten uitbesteden _O_ . Maargoed ja, je kunt niet overal goed in zijn natuurlijk haha.
Waarom zorg je niet dat je zelf handig bent? :o
  zaterdag 25 november 2023 @ 06:55:01 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211417622
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 06:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom zorg je niet dat je zelf handig bent? :o
Precies wat ik dacht! Mijn ex was het tegenovergestelde van handig en we hadden geen geld om het uit te besteden, maar dan ga je toch mensen vragen om je dingen te leren, YouTubefilmpjes kijken, gewoon eens proberen?

Ik bouw weliswaar geen hele badkamer, maar van 18-jarige die niks kon, ben ik inmiddels een 34-jarige die meer dan een steentje kan bijdragen als er geklust wordt. Mijn dochter vraagt dus ook 'mama of papa, willen jullie dit ophangen?' en daar ben ik dan toch blij mee.

En als we idd een nieuw huis kunnen gaan bouwen, wil het dus ook niet per definitie zeggen dat ik thuisblijf met de kinderen als er geen opvang is op een klusdag.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211417849
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 00:02 schreef SQ het volgende:
Tegenwoordig kun je ook mobiele badkamers huren O+
Wij hadden tijdens de verbouwing van de badkamer, een douchecabine in de keuken. Beetje raar, maar wat mij betreft fijner dan 2 a 3 weken wassen bij de wasbak of douchen bij de buren.
pi_211417880
Als ze beginnen met onze aanbouw/uitbouw ben ik het huis uit hoor. We huren wel iets op 1 van de campings hier in de buurt. Het 1 van de grootste redenen dat we de verbouwing pas in het voorjaar van 2025 willen, uitwijk mogelijkheden naar de campings hier.

Mijn schoonvader is superhandig, maar nu hij steeds ouder wordt, gaat het niet alleen veeeeeel langzamer maar ook veeeel schever.

Zwager is aannemer dus die doet de klussen hier in huis die we zelf niet kunnen. En voor de grote werkzaamheden kunnen we gelukkig altijd wel mannetjes vinden :)
Verven kan ik dus inmiddels wel, boren, zagen, tegelen,vloertjes leggen, behangen etc doet verloofde allemaal. Ik breng af en toe koffie O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')