abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 22:35:19 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 22:39:14 #2
3928 Ulx
pi_211217491
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Daar kan je misschien een paar dagen mee vooruit als je geluk hebt. Is natuurlijk niet zoveel als je echt wil doorbreken daar. Enige wat kan werken is een pontonbrug, of meerderen. En iedereen weet hoe kwetsbaar die zijn. Als ze daar niks op kunnen bedenken dan is het allemaal spielerei wat er plaatsvindt aan die kant.
Een BTR-4 heeft een bereik van bijna 700 km. Dus ik verwacht niet dat ze de brandstoftank in een dagje leeg gaan rijden. En daarnaast: Zo breed is de rivier niet. En ze hebben M3 Rigs. En ze gebruiken drones.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211217500
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een BTR-4 heeft een bereik van bijna 700 km. Dus ik verwacht niet dat ze de brandstoftank in een dagje leeg gaan rijden. En daarnaast: Zo breed is de rivier niet. En ze hebben M3 Rigs. En ze gebruiken drones.
Ik heb zo'n idee dat je het allemaal iets te makkelijk voorstelt.
pi_211217571
quote:
Oekrane en Moldavi mogen als het aan de Europese Commissie ligt beginnen met onderhandelingen over het lidmaatschap van de Europese Unie. Dat staat in een advies van de Europese Commissie dat woensdag uitkomt en is ingezien door de NOS.

De Europese Commissie bepaalt niet of de onderhandelingen daadwerkelijk kunnen beginnen, dat zijn de 27 EU-leiders. Zij moeten unaniem akkoord gaan met het positieve advies. Dat besluit valt naar verwachting op de Europese top van december.
https://nos.nl/l/2496921
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 22:52:16 #5
3928 Ulx
pi_211217602
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 22:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gewoon niet al te ver zullen gaan. En in en om het dorpje verbruik je gewoon niet al teveel brandstof. En de Russen lijken ook niet echt zeker van hun zaak.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211217725
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 22:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hangt er vanaf. Als je het hebt over 1 BTR-4E, dat is nog redelijk makkelijk te supporten. Maar als we over brigades gaan praten, ja dan moeten er toch echt een x aantal transport boten continue heen en weer varen. Ponton bruggen lijken mij hooguit een gedeeltelijke oplossing. Tenzij Oekraine heel snel wegen kan aanleggen in de ondergelopen gebieden.

Erg kwetsbare aanvoerlijnen hoor.
pi_211217758
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 21:50 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Alsof die niet in dienst zijn van de FSB.
Rij het veetransport maar voor ! Vermorzelen die kindertjes !
Ondertussen zijn de Russen klootzakken om Butcha..
pi_211217791
En is het eigenlijk wel een bruggenhoofd? Je zou ook kunnen stellen dat ze eigenlijk nog midden in het natte gedeelte zitten.

Leuk om je wat in op te houden en om wat speldenprikken uit te delen, maar de grond zelf heeft niet veel waarde. Wil je vanuit hier doorstoten zul je een solide manier moeten vinden om snel veel over te zetten.

Las ik hier vandaag ook niet dat Oekrane vooral blij is met het jagen op tanks ed wat dit gebied mogelijk maakt?
pi_211217846
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gewoon niet al te ver zullen gaan. En in en om het dorpje verbruik je gewoon niet al teveel brandstof. En de Russen lijken ook niet echt zeker van hun zaak.

[ twitter ]
Inderdaad dat denk ik ook. Geen doorbraak of een grote aanval dus. Beetje irriteren, niet veel meer.
pi_211217890
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Rij het veetransport maar voor ! Vermorzelen die kindertjes !
Ondertussen zijn de Russen klootzakken om Butcha..
Kindertjes? De kinderen van de elite van het Russische regime zijn al lang en breed volwassen.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 23:46:15 #11
3928 Ulx
pi_211217917
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Inderdaad dat denk ik ook. Geen doorbraak of een grote aanval dus. Beetje irriteren, niet veel meer.
Het lijkt mij dat ze eerst de omgeving schoonvegen met zulke voertuigen. Ze hebben een behoorlijke punch. 30mm kanon, versies met antitankraketten. En ondertussen zal er wel meer over de rivier gaan.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 23:46:46 #12
3928 Ulx
pi_211217922
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
En is het eigenlijk wel een bruggenhoofd? Je zou ook kunnen stellen dat ze eigenlijk nog midden in het natte gedeelte zitten.

Leuk om je wat in op te houden en om wat speldenprikken uit te delen, maar de grond zelf heeft niet veel waarde. Wil je vanuit hier doorstoten zul je een solide manier moeten vinden om snel veel over te zetten.

Las ik hier vandaag ook niet dat Oekrane vooral blij is met het jagen op tanks ed wat dit gebied mogelijk maakt?
Vergeet niet dat een paar kilometer van Krykny de snelweg E58 Odesa - Kherson - Melitopol ligt. En als je van Krykny richting Oleshky rijdt, splitst die zich ook in de E97 richting de Krim. Dus het is wel een gevaarlijke ontwikkeling. Zeker het eerste stuk parallel aan de rivier is niet veilig voor Russische vliegtuigen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 01:12:11 #13
3928 Ulx
pi_211218211
twitter

Wat ga je dan doen? Tanks sturen is tricky. Niet sturen ook.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 07:47:24 #14
3928 Ulx
pi_211219647
Girkin geeft de reden waarom Oekrane vrede zou moeten maken volgens Rusland.

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 08:01:11 #15
3928 Ulx
pi_211219746
twitter

Weer wat de lucht in. Ze houden de druk er nu wel op.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 08:52:59 #16
3928 Ulx
pi_211220081
Lol.

twitter
pi_211220234
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 07:47 schreef Ulx het volgende:
Girkin geeft de reden waarom Oekrane vrede zou moeten maken volgens Rusland.

[ twitter ]
Girkin heeft weer gelijk. Je hoeft geen genie te wezen om te zien dat rusland begon met een overweldigend militair voordeel in februari 2022 (russisch budget 70++ miljard, Oekrainsch budget: 4,5 miljard) afgegleden is naar militair evenwicht.

En met name het verschil in luchtmacht, artillerie, en marine gigantisch was. Die laatste 2 voordelen zijn nu aan het verdwijnen.

Hier zijn hele brief.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 09:20:38 #18
3928 Ulx
pi_211220286
twitter

Die snelweg is lastig te voorzien van mijnen. Pakt de AFU die zie ik ze wel eerst richting Kherson scheuren om zo de bruggenhoofden met elkaar te verbinden.
pi_211220355
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Die snelweg is lastig te voorzien van mijnen. Pakt de AFU die zie ik ze wel eerst richting Kherson scheuren om zo de bruggenhoofden met elkaar te verbinden.
De russen beweren ook dat Oekraine kaarten van de verdedigingslinies in handen heeft gekregen. Denk bijvoorbeeld aan de gevangen genomen kolonel.

En andere bronnen beweren dat Oekraine EW op boten heeft, tegen specifiek FPV drones.
pi_211220572
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:30 schreef oheng het volgende:

[..]
De russen beweren ook dat Oekraine kaarten van de verdedigingslinies in handen heeft gekregen. Denk bijvoorbeeld aan de gevangen genomen kolonel.

En andere bronnen beweren dat Oekraine EW op boten heeft, tegen specifiek FPV drones.
Zou mooi zijn.

Overigens heeft iemand enig idee waarom Oekrane kostbare troepen aan het gebruiken is om Wagner in Sudan aan te vallen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:02:38 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211220603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zou mooi zijn.

Overigens heeft iemand enig idee waarom Oekrane kostbare troepen aan het gebruiken is om Wagner in Sudan aan te vallen?
Je zet SOF niet in bij loopgraven gevechten. Tenzij je rus bent, en je SOF sowieso alleen SOF in name only is. Dus vanuit dat kan je redeneren dat ze eigenlijk hun handen wel vrij hebben.

Maar voor de rest vind ik dat een hele goede vraag.

Wraak voor oorlogsmisdaden?
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 10:07:55 #22
3928 Ulx
pi_211220641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zou mooi zijn.

Om Wagner te dwingen die troepen weer aan te vullen. Beter daar dan in Oekrane.
pi_211220665
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je zet SOF niet in bij loopgraven gevechten. Tenzij je rus bent, en je SOF sowieso alleen SOF in name only is. Dus vanuit dat kan je redeneren dat ze eigenlijk hun handen wel vrij hebben.

Maar voor de rest vind ik dat een hele goede vraag.

Wraak voor oorlogsmisdaden?
Je zou denken dat er genoeg SOF taken te doen zijn in Oekraine en Rusland zelf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_211220667
Russisch ministerie meldt droneaanvallen op de Krim
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73239831

'Conflict in Midden-Oosten heeft geen invloed op steun G7 aan Oekrane'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73240770

De Japanse minister van Buitenlandse Zaken Kamikawa zegt dat de oorlog in Gaza geen gevolgen heeft voor de steun van de G7-landen aan Oekrane. "Onze toezegging om strenge sancties aan Rusland op te leggen wankelt niet, zelfs niet als de situatie in het Midden-Oosten verergert."

Poland buys Ukraine’s excess electricity
https://english.nv.ua/bus(...)ricity-50366225.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 10:24:15 #25
3928 Ulx
pi_211220752
twitter
pi_211220765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je zou denken dat er genoeg SOF taken te doen zijn in Oekraine en Rusland zelf.
low-risk/high-reward misschien.

https://www.csis.org/anal(...)sia-and-wagner-group

Als Wagner verzwakt is in Sudan, kiest dan land misschien om af te zien van het scheepswerf, of om de goudmijnen te nationaliseren/verkopen aan een ander.
pi_211220793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:25 schreef zuchtje het volgende:

[..]
low-risk/high-reward misschien.

https://www.csis.org/anal(...)sia-and-wagner-group

Als Wagner verzwakt is in Sudan, kiest dan land misschien om af te zien van het scheepswerf, of om de goudmijnen te nationaliseren/verkopen aan een ander.
Precies, op deze manier kunnen ze inkomstenbronnen van Rusland rechtsreeks verzwakken/stoppen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:33:08 #28
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211220813
Eens, temeer daar er van "kopen" amper sprake is. De stoere jongens die bagger slecht zijn in vechten tegen mensen die terug vechten, jatten gewoon complete diamand en goud mijnen. En die verdienen daar aan, en het kremlin ook.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:33:20 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211220815
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk weer minus wat heli's.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211220843
Het Sudan verhaal is een kosten/baten analyse. Denken ze in Sudan Rusland meer pijn te kunnen doen dan als ze in Oekrane zouden zijn. Oekrane denkt blijkbaar van wel.

Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen of dat ook echt het geval is, misschien levert het veel op, misschien levert het niks op. Feit is wel dat daar wat doelwitten zitten

Dat gezegd hebbende, vind ik het ook wel een vreemde keuze. Genoeg andere doelwitten in Oekrane en Rusland zelf natuurlijk.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 10:38:39 #31
3928 Ulx
pi_211220845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopelijk weer minus wat heli's.
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 11:54:04 #32
3928 Ulx
pi_211221456
twitter
pi_211221667
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:08 schreef oheng het volgende:

[..]
rusland is nooit een koloniale grootmacht geweest. Zo hadden ze geen kolonien in Afrika of Zuid Amerika. Iets wat ze duur kwam te staan in de (verloren) koloniale oorlog tegen Japan in 1905.

Ze hadden wel continue expansie naar het oosten, maar dat kwam omdat ze in het westen tegen teveel concurrentie aanliepen.
Wij in de Westerse wereld waren teveel bezig met onze eigen kolonin en de uitbreiding van die gebieden, terwijl in dezelfde tijd Rusland nog grotere delen veroverde in het voor hun Verre Oosten.
Ik snap de Russen van die tijd ook wel, want in de eeuwen daarvoor kwam het gevaar ook van die kant, namelijk de Mongoolse invasies vanaf Dzjengis Khan. In Siberi was er ook wel vrijwillige overgave aan de Russen, maar eerst in de Oeralgebieden ging de verovering met harde hand en uitmoorden van lokale bevolkingen.

De Russificatie en de uitbreiding westwaarts is eigenlijk het meest tot stand gekomen onder de over-over-overgrootmoeder van Amalia, Catharina de Grote, nadat eerst haar over-over-overgrootvader (de man van Catharina) de door de Russen veroverde gebieden weer verpatst had aan de Pruisen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 12:30:15 #34
3928 Ulx
pi_211221843
Laat ze in het Hamastopic maar niet horen dat aangrenzende gebieden innemen geen kolonisatie is.
pi_211222085
twitter
pi_211222113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:53 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
We moeten echt een manier gaan vinden om dat gare kutland uit de EU te flikkeren :r

quote:
De reden die de Orbn-regering opgeeft: de rechten van de Hongaarse minderheid in Oekrane worden geschonden. Die minderheid leeft daar al ruim een eeuw, sinds Hongarije na de Eerste Wereldoorlog grondgebied moest afstaan aan buurlanden.

Taalwet
"Er zijn nieuwe wetten ingevoerd die het leven van de Hongaren in Oekrane ellendig hebben gemaakt", zegt Balzs Orbn, rechterhand en politiek adviseur (geen familie) van premier Orbn. Hij doelt daarbij op een recent ingevoerde taalwet in Oekrane die minderheden, niet alleen de Hongaarse, verplicht om minimaal 70 procent van hun onderwijs te volgen in het Oekraens.
Dikke Orban doet een Poetintje :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211222142
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We moeten echt een manier gaan vinden om dat gare kutland uit de EU te flikkeren :r
Vooral niet nog meer landen toevoegen want dan ga je dit vaker krijgen in de toekomst.
pi_211222171
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:30 schreef Ulx het volgende:
Laat ze in het Hamastopic maar niet horen dat aangrenzende gebieden innemen geen kolonisatie is.
Ik heb daar toch al meerdere malen mogen lezen dat de kolonisten op de Westbank niet aan koloniseren doen. :')
pi_211222180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Vooral niet nog meer landen toevoegen want dan ga je dit vaker krijgen in de toekomst.
Je mag straks weer stemmen. Dan kun je er ook voor kiezen om voor een partij te stemmen die af wil van de (Europese) Veto
pi_211222189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:03 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Je mag straks weer stemmen. Dan kun je er ook voor kiezen om voor een partij te stemmen die af wil van de (Europese) Veto
En welke partijen zijn dat?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211222202
quote:

[..]
[..]
Gewoon een manier vinden om de geldkraan dicht te draaien voor dat soort landen in de EU. Want het zijn toevallig ook de landen waar ook gesleuteld wordt aan de rechtstaat enzovoort.
pi_211222207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En welke partijen zijn dat?
Mag je zelf uitzoeken ;) Ik weet alleen dat Volt dit wil
pi_211222236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:05 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Mag je zelf uitzoeken ;) Ik weet alleen dat Volt dit wil
Volt wilt van het Veto recht af maar wilt ook de EU democratischer maken. Die andere partijen willen vooral van de EU af volgens mij.
pi_211222257
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Gewoon een manier vinden om de geldkraan dicht te draaien voor dat soort landen in de EU. Want het zijn toevallig ook de landen waar ook gesleuteld wordt aan de rechtstaat enzovoort.
Dat gebeurd in principe al. Nu is Orban bezig met en makkelijkere manier te vinden voor het krijgen van die miljarden ipv het moeilijke hervormen.

Uit de eu stappen is ook kut natuurlijk, omdat Rusland dan een deurtje heeft om selectief wat geld die kant op te sluizen, waarna we het land steeds verder kwijtraken.
pi_211222259
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:03 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Het probleem is niet de veto maar de verschillen tussen landen. Het is nu gewoon alsof je met 30 man aan tafel zit en moet bedenken wat je 's avonds gaat eten. Laat staan dat de nieuwe landen niks toevoegen

Met Oekrane erbij gaat het alleen maar moeilijker worden. Oekrane zou een soort Mexico van Europa kunnen worden, waar we diep mee samenwerken en een hoop gaan produceren en handel mee drijven. Probleem daarmee is wel dat zo'n land vaak vast zit in the middle income trap. Wat uiteraard wel een stuk beter is dan nu.

En de oorlog moet uiteraard voorbij zijn eerst.
pi_211222324
omzigt:

Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211222452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat gebeurd in principe al. Nu is Orban bezig met en makkelijkere manier te vinden voor het krijgen van die miljarden ipv het moeilijke hervormen.

Uit de eu stappen is ook kut natuurlijk, omdat Rusland dan een deurtje heeft om selectief wat geld die kant op te sluizen, waarna we het land steeds verder kwijtraken.
Dat gaat alleen over het coronasteun pakket volgens mij. Daar waren eisen aan verbonden. Bij Polen was dat ook zo maar omdat ze zoveel vluchtelingen hadden opgevangen kregen ze het geld toen als nog.
pi_211222924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat gaat alleen over het coronasteun pakket volgens mij. Daar waren eisen aan verbonden. Bij Polen was dat ook zo maar omdat ze zoveel vluchtelingen hadden opgevangen kregen ze het geld toen als nog.
Maar het eisen stellen voor dat er centen over zijn gemaakt, dat gebeurt al niet?

Zonder lidmaatschap is Hongarije snel het nieuwe Belarus waarbij de bevolking alleen maar minder invloed kan uitoefenen op de regering.
pi_211223235
Nederlandse F-16's naar Roemeni vertrokken voor training Oekraners
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73247373
pi_211223298
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:29 schreef Aether het volgende:
Nederlandse F-16's naar Roemeni vertrokken voor training Oekraners
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73247373
Valt me wel op dat er bij de NOS steeds vaker fouten in de teksten staan. Laten ze hun stukken door ChatGPT (of iets soortgelijks) maken?

quote:
Nederland stelt twaalf tot achttien F-16's beschikbaar voor het EFTC. Ze blijven eigendom van Nederland. Hoeveel toestellen aan Oekrane gaat leveren is niet bekend. Nederland heeft er 42. "Natuurlijk kijken we of we alle resterende gevechtsvliegtuigen kunnen leveren of dat er nog dingen gedaan moeten worden om ze klaar te maken", zei demissionair premier Rutte in augustus.

Nederland, Denemarken cordineren de Europese inspanningen om Oekrane aan F-16's te helpen. Die heeft het land nodig voor versterking van zijn luchtmacht in de oorlog met Oekrane.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 14:45:50 #51
3928 Ulx
pi_211223364
twitter
pi_211223448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar het eisen stellen voor dat er centen over zijn gemaakt, dat gebeurt al niet?

Zonder lidmaatschap is Hongarije snel het nieuwe Belarus waarbij de bevolking alleen maar minder invloed kan uitoefenen op de regering.
Ligt eraan wat de voorwaarden zijn volgens mij waar het geld vandaan komt en wat daar de eisen van zijn. Voor het coronafonds konden ze die eisen stellen. Voor andere fondsen zijn weer andere eisen. Er is al heel lang een discussie binnen de EU of dat, dat niet veranderd kan worden. Maar dan gebruikte Hongarije en Polen altijd hun veto.
pi_211223701
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:15 schreef over_hedge het volgende:
omzigt:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wel helder lijkt op die verzekeringspapieren die ik laatste moest doornemen.
pi_211223856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wij in de Westerse wereld waren teveel bezig met onze eigen kolonin en de uitbreiding van die gebieden, terwijl in dezelfde tijd Rusland nog grotere delen veroverde in het voor hun Verre Oosten.
Ik snap de Russen van die tijd ook wel, want in de eeuwen daarvoor kwam het gevaar ook van die kant, namelijk de Mongoolse invasies vanaf Dzjengis Khan. In Siberi was er ook wel vrijwillige overgave aan de Russen, maar eerst in de Oeralgebieden ging de verovering met harde hand en uitmoorden van lokale bevolkingen.
De russen besteften ineens dat ze ook "kolonin" moesten hebben, net als een heleboel andere landen (bijv Duitsland of Belgi).
Gelukkig wilde niemand het gebied voorbij de Oeral hebben, dus dat was een makkelijke keuze.
pi_211223870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:30 schreef Ulx het volgende:
Die lui misbruiken het woord "kolonisatie" vooral als scheldwoord. Strikt genomen is het annexatie.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:18:21 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_211224566
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 15:30 schreef oheng het volgende:
Die lui misbruiken het woord "kolonisatie" vooral als scheldwoord. Strikt genomen is het annexatie.
? De nederzettingenpolitiek is 100% kolonisatie.
Wat Rusland doet zou je inderdaad meer annexatie kunnen noemen, alhoewel het al begonnen is met etnische zuivering door nederzettingen voordat het land goed en wel geincorporeerd is zoals in Mariupol.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:22:34 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211224617
https://www.telegraaf.nl/(...)or-verjaardagscadeau
Rechterhand opperbevelhebber Oekrane gedood door explosie
Een naaste adviseur van opperbevelhebber Valery Zaluzhny van het Oekraense leger is op diens verjaardag omgekomen door de ontploffing van een granaat. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken was het een ongeluk.

De assistent van Zaluzhny zou voor zijn verjaardag een doos westerse handgranaten cadeau hebben gekregen. Een zoon zou een granaat hebben gepakt die ontplofte toen de vader het explosief afpakte.

De legercommandant had de dood van zijn rechterhand op het sociale medium Telegram gemeld: "Onder tragische omstandigheden is mijn assistent en goede vriend, majoor Hennady Chastyakov, in familiekring om het leven gekomen."

Oekraense media hadden eerder bericht dat de vrouw van Chastyakov aan een veiligheidsbron zou hebben gezegd dat haar man een fles drank in de vorm van een granaat had gekregen. Dat zou een boobytrap zijn geweest die zou zijn ontploft.

Volgens generaal Zaluzhny had de omgekomen majoor zijn leven volledig gewijd aan de strijdkrachten van Oekrane en "de strijd tegen de Russische agressie."
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:29:52 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:32:31 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 7 november 2023 @ 16:42:43 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211224807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:32 schreef slashdotter3 het volgende:
1:25 mannetje is aan het vliegen
[ twitter ]
Beetje triest om zoiets op Twitter te gooien om vervolgens zelf beelden te gebruiken die al 28.000 keer herhaald zijn (die pantservoertuigen die dat bochtje draaien terwijl ze 1 voor 1 afgeknald worden rond 0:45).

En ik maar hopen op nieuw beeldmateriaal van Russische tanks die de lucht in vliegen -O- .
pi_211224814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Beetje triest om zoiets op Twitter te gooien om vervolgens zelf beelden te gebruiken die al 28.000 keer herhaald zijn (die pantservoertuigen die dat bochtje draaien terwijl ze 1 voor 1 afgeknald worden rond 0:45).

En ik maar hopen op nieuw beeldmateriaal van Russische tanks die de lucht in vliegen -O- .
Zag vandaag ergens nog een mooie turret-toss voorbij komen. *O*
pi_211224840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:32 schreef slashdotter3 het volgende:
1:25 mannetje is aan het vliegen
[ twitter ]
Lijkt me eerder een deel van een voertuig

Wel een mooie oud&nieuw vuurwerkshow vanaf 2:33
pi_211224868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het is wel nieuw beeldmateriaal. Dat bochtje was eerder vertoond maar niet zo uitgebreid en duidelijk als nu, zeker het laatste deel.
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:06:45 #64
36431 bleiblei
pi_211225061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 16:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het is wel nieuw beeldmateriaal. Dat bochtje was eerder vertoond maar niet zo uitgebreid en duidelijk als nu, zeker het laatste deel.
Okee, ik postte het verkeerd. Zelfde gebeurtenis, vanuit een andere hoek. Terwijl de betreffende persoon commentaar heeft op de 9999 angles waarop een incidentele Leopard de lucht in gaat (al kan ik mij die beelden weer niet herinneren).
pi_211226656
Artikel over Cherson en de oversteek van de Dnipro

https://www.volkskrant.nl(...)roversteek~b3b1161a/
pi_211226760
quote:

[..]
[..]
Zou van Orban afkomen niet al volstaan?
pi_211226787
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:41 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Zou van Orban afkomen niet al volstaan?
  dinsdag 7 november 2023 @ 19:47:53 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211226845
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2023 19:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/JW7vBZgc0JP4JlgeOHFEbQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTEzODA7aD03NzQ-/https://media.zenfs.com/e(...)bf62ff138]afbeelding[/url] ]
^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211226881
Zelensky: Newly-delivered NASAMS systems enter service in Ukraine
https://kyivindependent.c(...)-service-in-ukraine/

Ukraine Destroys Drone Training Center in Donetsk with Missile Strike
https://mil.in.ua/en/news(...)with-missile-strike/

Zelensky bedankt Nederland voor eerste F-16's
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73255176

Navo schort naleving wapenverdrag op na beindiging door Rusland
De NAVO voelt zich niet langer verplicht om het Verdrag Verdrag inzake conventionele strijdkrachten in Europa (CFE) na te leven nu dat door Rusland is opgezegd. Zich eraan vasthouden is onhoudbaar als Rusland dat niet doet, zegt de NAVO.

https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73249800
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:44:31 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211227679
Zal weinigen verbazen.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:07:44 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211227954
Ik denk dat Orban de mol is.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:36:34 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211228423
quote:
bron: nu.nl 07nov23
De eerste vijf Nederlandse F-16's zijn op weg naar het Europese trainingscentrum in Roemeni. De straaljagers zullen daar worden gebruikt om Oekraense piloten op te leiden.
Mooi volgens schema.
Ik blijf hopen dat nog dit jaar een Oekriner een F16 door het eigen luchtruim gaat vliegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 22:52:10 #73
3928 Ulx
pi_211229633
twitter

Benieuwd of het klopt. Het is in ieder geen goed teken voor de Russen dat dit soort berichten rondgaan bij ze.
pi_211229652
twitter
pi_211231008
  woensdag 8 november 2023 @ 10:03:44 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211231817
Solovyev gaat weer los :')

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 10:38:24 #78
3928 Ulx
pi_211232100
twitter
pi_211232156
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:03 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Ik vraag me af welk leger Soloslof daarvoor wil gebruiken.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 10:50:10 #80
3928 Ulx
pi_211232188
twitter
  Moderator woensdag 8 november 2023 @ 11:01:30 #81
8781 crew  Frutsel
pi_211232846
twitter
  Moderator woensdag 8 november 2023 @ 12:19:48 #83
8781 crew  Frutsel
  woensdag 8 november 2023 @ 12:23:14 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211232971
quote:
The collapse in gas exports and the need to finance the Kremlin's military budget are pushing Gazprom to the brink of financial disaster.
https://www.moscowtimes.r(...)kam-gazproma-a112511
&lt;signature here&gt;.
pi_211233121
quote:
Willen we meer, of minder sancties?! *O*

Fijn ook om te lezen dat China een middelvinger opsteekt naar het Russische gas
  woensdag 8 november 2023 @ 12:46:53 #86
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211233166
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 12:39 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Die power of siberia line is sowieso een illusie. Alles optimaal gaat het bouwen meer dan 10 jaar duren. Je hebt het niet over een lullig pijplijntje van 010 naar 020 ofzo. De afstand is gigantisch. Ben je wel heel ver van de wereld als je denkt dat zoiets op de korte termijn impact gaat maken.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 12:48:23 #87
3928 Ulx
pi_211233178
twitter

Luchtdekking over het bruggenhoofd. Als dit zo is dab lijkt het steeds meer op iets groters dan slechts een speldenprik. Als de net geleverde NASAMS en IRIS-T daar staan met een bereik van 25-30 kilometer hebben de grondtroepen de mogelijkheid over te steken.
  woensdag 8 november 2023 @ 12:51:50 #88
38496 Perrin
pi_211233203
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2023 12:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die power of siberia line is sowieso een illusie. Alles optimaal gaat het bouwen meer dan 10 jaar duren. Je hebt het niet over een lullig pijplijntje van 010 naar 020 ofzo. De afstand is gigantisch. Ben je wel heel ver van de wereld als je denkt dat zoiets op de korte termijn impact gaat maken.
En China zal ook niet staan te springen om afhankelijker te worden van Rusland.
pi_211233366
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:03 schreef Starhopper het volgende:

[ twitter ]
Nog drie tijdzones erbij voordat ze zich veilig voelen.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 13:13:35 #90
3928 Ulx
pi_211233372
twitter

Gewoon weer een Russische psy-op. Die zijn het meeste gebaat bij een rustpauze.
  Forum Admin woensdag 8 november 2023 @ 13:17:05 #91
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211233411
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 10:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Ik vraag me af welk leger Soloslof daarvoor wil gebruiken.
Dat van Steiner
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211233428
quote:
88s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat van Steiner
Die Rolex dealer in Maastricht 😱
Nooit geweten dat ie een leger heeft.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 13:26:16 #93
3928 Ulx
pi_211233482
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Die Rolex dealer in Maastricht 😱
Nooit geweten dat ie een leger heeft.
Het zijn Rudolf Steiner scholen. Dan mag de AFU niet terugschieten.
pi_211233508
:'(
pi_211233550
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 12:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Luchtdekking over het bruggenhoofd. Als dit zo is dab lijkt het steeds meer op iets groters dan slechts een speldenprik. Als de net geleverde NASAMS en IRIS-T daar staan met een bereik van 25-30 kilometer hebben de grondtroepen de mogelijkheid over te steken.
Inderdaad. Dat zou wel wat betekenen, ook dat ze meer risico gaan nemen. Misschien zijn ze toch bang voor teruglopende steun en aandacht als ze in het zuiden niet kunnen doorbreken, waar het op lijkt.

Maar die 25/30 km is niet ver genoeg om die glijdende bommen te stoppen toch?
pi_211233577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 12:39 schreef zuchtje het volgende:

[..]

China gaat economisch ook niet lekker.
  woensdag 8 november 2023 @ 13:43:02 #97
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211233607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
China gaat economisch ook niet lekker.
Vind het ook fascinerend in welke mate dat onder de radar gaat. Bv ook geen lopende topics daarover, hier. Maar het gaat daar echt bizar slecht, en als het daar misgaat, nou, dan komt een bodycount zoals onder mao rap in beeld.
&lt;signature here&gt;.
pi_211233673
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat zou wel wat betekenen, ook dat ze meer risico gaan nemen. Misschien zijn ze toch bang voor teruglopende steun en aandacht als ze in het zuiden niet kunnen doorbreken, waar het op lijkt.

Maar die 25/30 km is niet ver genoeg om die glijdende bommen te stoppen toch?
FAB-500's hebben een bereok van 70km.

Het wemelt van drones in russisch bezet Kherson trouwens.
  woensdag 8 november 2023 @ 14:04:35 #99
38496 Perrin
pi_211233802
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:50 schreef oheng het volgende:

[..]

Tijd om wat drone-hunting drones te testen in Oekraine.
pi_211233864
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vind het ook fascinerend in welke mate dat onder de radar gaat. Bv ook geen lopende topics daarover, hier. Maar het gaat daar echt bizar slecht, en als het daar misgaat, nou, dan komt een bodycount zoals onder mao rap in beeld.
Tja, wie had dat nou kunnen zien aankomen van een "communistisch" land dat voor economische groei volledig afhankelijk is van de export.

Ja hoor, China gaat de wereld overnemen. Net als Japan in de jaren 80. :')

Maar het is nu eenmaal zo dat mensen economisch nieuws onbelangrijk vindt, dat zie je ook in deze oorlog.
  woensdag 8 november 2023 @ 14:18:52 #101
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211233934
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:11 schreef oheng het volgende:

[..]
Tja, wie had dat nou kunnen zien aankomen van een "communistisch" land dat voor economische groei volledig afhankelijk is van de export.

Maar het is nu eenmaal zo dat mensen economisch nieuws onbelangrijk vindt, dat zie je ook in deze oorlog.
Dat is helemaal niet gunstig. In de geschiedenis zie je dat een groot keizerrijk/Koninkrijk over het hoogtepunt heen juist gekke dingen gaat doen om de positie te behouden.

Napoleon, het ottomaanse rijk, Romeinse rijk enz. Voorbeelden zijn legio.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 14:27:14 #102
3928 Ulx
pi_211233994
quote:

[..]

Maar die drones van de Russen hebben wat issues. Oekrane heeft wat nieuwe counterdrone EW systemen gebouwd.

twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 14:31:05 #103
3928 Ulx
pi_211234026
Belgi gaat toch maar de portemonnee trekken voor Oekrane. Weliswaar formeel de portemonnee van iemand anders, maar toch, een portemonnee.

twitter
pi_211234033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tijd om wat drone-hunting drones te testen in Oekraine.
Ehm, het zijn Oekrainsche drones. De russische aanvoerlijnen liggen zwaar onder vuur. Ik denk dat (russisch bezet) Kozachi Laheri bijna afgesneden is.
pi_211234075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:31 schreef Ulx het volgende:
Belgi gaat toch maar de portemonnee trekken voor Oekrane. Weliswaar formeel de portemonnee van iemand anders, maar toch, een portemonnee.

[ twitter ]
Mooi dat daar bevroren Russische tegoeden voor worden gebruikt _O_
pi_211234086
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet gunstig. In de geschiedenis zie je dat een groot keizerrijk/Koninkrijk over het hoogtepunt heen juist gekke dingen gaat doen om de positie te behouden.

Napoleon, het ottomaanse rijk, Romeinse rijk enz. Voorbeelden zijn legio.
Maak je geen zorgen, ik ken de chinese geschiedenis. De enigen die gevaar lopen zijn de chinezen zelf. De laatste genocide/burgeroorlog is alweer bijna 50 jaar geleden, dus ze lopen achter.
  woensdag 8 november 2023 @ 14:42:58 #107
38496 Perrin
pi_211234098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:33 schreef oheng het volgende:

[..]
Ehm, het zijn Oekrainsche drones. De russische aanvoerlijnen liggen zwaar onder vuur. Ik denk dat (russisch bezet) Kozachi Laheri bijna afgesneden is.
Oh ik dacht dat je het over Russische had. Desalniettemin had ik wel meer anti-drone drones al verwacht.
pi_211234633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat je het over Russische had. Desalniettemin had ik wel meer anti-drone drones al verwacht.
Drones zijn klein en moeilijk op te sporen. Een EW zender die een X aantal frequenties blokkeert in een Y aantal vierkante kilometers is veel makkelijker. Misschien komen ze nog later in deze oorlog. Eerst worden de anti-drone maatregelen geperfectioneerd.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 15:25:53 #109
3928 Ulx
pi_211234634
Dikke knal.

twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 15:26:48 #110
3928 Ulx
pi_211234641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:25 schreef oheng het volgende:

[..]
Drones zijn klein en moeilijk op te sporen. Een EW zender die een X aantal frequenties blokkeert in een Y aantal vierkante kilometers is veel makkelijker. Misschien komen ze nog later in deze oorlog. Eerst worden de anti-drone maatregelen geperfectioneerd.
Er is zeker iets met EW aan de hand, aangezien Russen klagen dat communicatie heel moeilijk is in die sector.
pi_211234678
Russische bloggers: Oekranse pantservoertuigen steken Dnipr over
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73268721
pi_211234744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er is zeker iets met EW aan de hand, aangezien Russen klagen dat communicatie heel moeilijk is in die sector.
Ja, Oekraine schijnt die dingen op boten te hebben gezet. Maar als ik de satelietbeelden van gisteren bekijk, dan is de Dnipr verdacht leeg. Ook geen vaartuigen voor de aanvoer, dus ik neem aan dat dat s'nachts gebeurt.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 15:40:39 #113
3928 Ulx
pi_211234789
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:35 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, Oekraine schijnt die dingen op boten te hebben gezet. Maar als ik de satelietbeelden van gisteren bekijk, dan is de Dnipr verdacht leeg. Ook geen vaartuigen voor de aanvoer, dus ik neem aan dat dat s'nachts gebeurt.
Dat lijkt me wel zo verstandig.
pi_211234803
US Senate Democrats block Republican bid to aid Israel, not Ukraine
https://www.reuters.com/w(...)-ukraine-2023-11-07/
pi_211234917
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel zo verstandig.
Ja, maar het is ook een indicatie voor de hoeveelheid troepen die er ingezet worden. Dat zullen er honderden zijn, niet duizenden.
pi_211234927
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Mooi dat daar bevroren Russische tegoeden voor worden gebruikt _O_
Niet direct de tegoeden zelf, het gaat om belasting op winsten van bevroren bezittingen.
pi_211234957
Hier een video die goed laat zien hoe de dump ten noorden van Avdiivka eruit ziet.
  woensdag 8 november 2023 @ 16:14:31 #118
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211235036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:59 schreef oheng het volgende:
Hier een video die goed laat zien hoe de dump ten noorden van Avdiivka eruit ziet.
In de comments staat dat het ergens anders is.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_211235098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:14 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
In de comments staat dat het ergens anders is.
Ja, ik zag hem staan die comment... Maar wat denk je zelf?

Hier een luchtfoto.

Moeilijk te zeggen, maar er zijn weinig oorlogen waarin gevochten wordt met FPV drones.
pi_211235176
quote:
7s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Onze slashdotter heeft daar een heel topic over met elke willekeurige tweet mogelijk :D
pi_211235186
quote:

[..]

Ja dan heb je dus vliegtuigen nodig om dat tegen te houden aangezien de luchtafweer niet ver genoeg gaat?
pi_211235189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Onze slashdotter heeft daar een heel topic over met elke willekeurige tweet mogelijk :D
:D
  woensdag 8 november 2023 @ 16:54:20 #123
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_211235305
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat wordt een enorm topic dan..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 november 2023 @ 17:15:01 #124
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_211235491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja dan heb je dus vliegtuigen nodig om dat tegen te houden aangezien de luchtafweer niet ver genoeg gaat?
Of een ander luchtafweersysteem.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 8 november 2023 @ 17:33:10 #125
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211235608
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 14:11 schreef oheng het volgende:

[..]

Er is nooit sprake geweest van een wereldovername. Het gaat eerder om de terugkeer van China naar een economisch dominante positie zoals voor 1800. Als we naar de lange termijn kijken zien we dat economische macht correleert naar bevolkingsomvang en dat een substantieel hoger inkomen per bevolking dan het gemiddelde, op termijn niet vol te houden is.

Over 2023 wordt een groei van 5,3% verwacht voor China en 6,3% voor India.

Dit geeft wel een aardig idee:
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_211235625
twitter

A teenager taken from Mariupol to Russia was given a summons to the military enlistment center. This is the first such case known.

17-year-old Ukrainian Bohdan Yermokhin, taken by the Russian military from occupied Mariupol in 2022 and placed in a foster family, was issued a summons to the army. The lawyer Kateryna Bobrovska, representing the interests of Yermokhin and his sister Valeria in Ukraine, told it to the Grati publication.

The young man was assigned an appointment in the Moscow region military enlistment office for December 2023. At that time he will already be 18.

The information about Bohdan Yermokhin became known in April 2023 from the Commissioner for Children's Rights in the Russian Federation Maria Lvova-Belova. She reported that law enforcers detained the teenager at the border of Belarus when he was trying to return to Ukraine. The Russian state media called the situation a provocation by the Ukrainian security services.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 17:59:12 #127
3928 Ulx
pi_211235851
twitter

Als ze -al is het maar voor een tijd- de FPVs kunnen stoppen komen de Russen daar in zware problemen.

twitter
pi_211235897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 17:15 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Of een ander luchtafweersysteem.
Welke kan er zo ver dan?
  woensdag 8 november 2023 @ 18:05:45 #129
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211235926
quote:
88s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat van Steiner
Nein , nein , NEIN!!!!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211236317
Stein, Stein, STEIN!!!!
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 18:46:22 #131
3928 Ulx
pi_211236377
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 18:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Welke kan er zo ver dan?
De IRIS-T SLM die in de buurt van het front zou staan kan volgens de publieke specs 40km halen. En bij Kherson staat dacht ik ook een Patriot en/of SAMP/T batterij, die hebben een aardig bereik, zeker meer dan 70km (afhankelijk van de het type raket), dus heel dichtbij komen is gewoon gevaarlijk.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 19:05:07 #132
3928 Ulx
pi_211236635
twitter

Hoooo boy.....
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 19:07:17 #133
3928 Ulx
pi_211236665
Of het de kapitein of een loods is die is omgekomen is nog niet helemaal helder.
  Moderator woensdag 8 november 2023 @ 19:10:43 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211236709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 17:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
The Russian state media called the situation a provocation by the Ukrainian security services.
_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211236814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 18:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
De IRIS-T SLM die in de buurt van het front zou staan kan volgens de publieke specs 40km halen. En bij Kherson staat dacht ik ook een Patriot en/of SAMP/T batterij, die hebben een aardig bereik, zeker meer dan 70km (afhankelijk van de het type raket), dus heel dichtbij komen is gewoon gevaarlijk.
Ik heb het bereik niet gegoogled maar kherson wordt dagelijks beschoten. Lijkt me niet dat ze daar een patriot neer gaan zetten. Is vrij kwetsbaar.

Maar het is allemaal speculatie, wat weten wij (en die bloggers) er nu van.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 19:23:23 #136
3928 Ulx
pi_211236845
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:20 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik heb het bereik niet gegoogled maar kherson wordt dagelijks beschoten. Lijkt me niet dat ze daar een patriot neer gaan zetten. Is vrij kwetsbaar.

Maar het is allemaal speculatie, wat weten wij (en die bloggers) er nu van.
Als die stad beschoten wordt zet je er toch juist luchtverdediging in de buurt? Of heb je liever dat die stad kapotgeschoten wordt of zo?
pi_211236890
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als die stad beschoten wordt zet je er toch juist luchtverdediging in de buurt? Of heb je liever dat die stad kapotgeschoten wordt of zo?
Tegen artillerie en mrls heb je er niks aan toch?

Maar je leest in ieder geval dagelijks dat Kherson beschoten wordt, dan staat er niks tegen f het werkt niet f het wordt niet gebruikt.
  woensdag 8 november 2023 @ 19:50:13 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211237217
quote:
Thread?
pi_211237920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Hoooo boy.....
Duurde nog best lang voor ze het deden. Benieuwd welke leugen Rusland richting Afrika stuurt. Een simpele 'het was niet van ons'?
pi_211237973
quote:
Diamanthandel ingestort door zwakke vraag uit China en India

De vraag naar diamanten is de laatste maanden flink gekelderd. Dat blijkt uit cijfers van onder meer De Beers Group, een van de grootste diamanthandelaren ter wereld.

De belangrijkste concurrent van De Beers, het Russische Alrosa, heeft eveneens problemen. Het bedrijf heeft volgens nieuwsdienst Bloomberg de verkoop zelfs tijdelijk stopgezet. Ook dit kwam door een kelderende vraag uit India, waar 90 procent van de diamanten wordt bewerkt.
Diamant kent meerdere toepassingen, maar natuurlijke diamant wordt vooral voor sieraden gebruikt. In Afrika is criminele handel in die diamanten, de zogenoemde "bloed diamanten". Rusland levert ook behoorlijk wat natuurlijke diamant. De winst daarvan kan worden gebruikt om de oorlog tegen Oekrane te financieren. Synthetische diamanten zijn dan eigenlijk beter voor zowel sieraden als voor de industrie zoals slijpen, boren en zagen. De handel in natuurlijke diamant is ingestort en daar hoef je niet om te treuren vind ik. Of/wanneer de vraag naar natuurlijke diamant weer herstelt is moeilijk te voorspellen, maar op dit moment is het beter dat die vraag gering is mijns inziens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211237983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Duurde nog best lang voor ze het deden. Benieuwd welke leugen Rusland richting Afrika stuurt. Een simpele 'het was niet van ons'?
Wie weet zinkt er binnen niet al te lange tijd ineens een Russisch vrachtschip ergens op de wereld op een manier die aan de Rainbow Warrior of Gibraltar in WW2 doet denken...
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 22:20:14 #143
3928 Ulx
pi_211239039
twitter

Eh...
pi_211239341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Eh...
Als dat waar is is dat wel heel erg triest _O_ , voor het tweede leger van de wereld, van een land met een enorme (ook 2e van de wereld? :D ) wapenindustrie _O-
  Overall beste user 2022 woensdag 8 november 2023 @ 22:52:37 #145
3928 Ulx
pi_211239419
twitter

Er wonen hooguit vier keer zoveel mensen in Rusland als in Oekrane, dus de Russische strategie om gewoon iedereen maar naar voren te sturen in de hoop dat ze op het einde meer mensen hebben gaat hem ook niet worden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 november 2023 @ 22:53:02 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211239425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Eh...
Maar ze kregen enorme voorraden uit Noord-Korea toch? Voorraden zo groot dat ze nooit genoeg soldaten kunnen vinden om het allemaal te gebruiken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211239472
quote:
6s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie weet zinkt er binnen niet al te lange tijd ineens een Russisch vrachtschip ergens op de wereld op een manier die aan de Rainbow Warrior of Gibraltar in WW2 doet denken...
Beter zinkt er zo'n oceanografisch schip van de FSB onder mysterieuze omstandigheden en zonder overlevenden.
  woensdag 8 november 2023 @ 22:58:11 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_211239506
Allemaal propaganda. Ik denk dat Rusland het prima doet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 8 november 2023 @ 23:11:17 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211239646
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:52 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Er wonen hooguit vier keer zoveel mensen in Rusland als in Oekrane, dus de Russische strategie om gewoon iedereen maar naar voren te sturen in de hoop dat ze op het einde meer mensen hebben gaat hem ook niet worden.
Deze cijfers kun je net als de Russische natuurlijk ook met een korreltje zout nemen.

Deze, van Amerikaanse overheidsbronnen, lijken wat reler:

quote:
Russia's military casualties, the officials said, are approaching 300,000. The number includes as many as 120,000 deaths and 170,000 to 180,000 injured troops. The Russian numbers dwarf the Ukrainian figures, which the officials put at close to 70,000 killed and 100,000 to 120,000 wounded.bron

[ Bericht 13% gewijzigd door -XOR- op 08-11-2023 23:21:03 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211239730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Deze cijfers kun je net als de Russische natuurlijk ook met een korreltje zout nemen.

[..]

Tenzij de Amerikanen in de systemen van Oekraine zitten zijn cijfers van daar net zo goed gegis.
  woensdag 8 november 2023 @ 23:37:08 #151
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211239826
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:24 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Tenzij de Amerikanen in de systemen van Oekraine zitten zijn cijfers van daar net zo goed gegis.
De Amerikanen doen inderdaad een educated guess, maar die proberen in ieder geval zo dicht mogelijk bij de waarheid te komen. Van strijdende partijen weet je gewoon dat er nooit correcte informatie omtrent dat soort zaken wordt geven. Die willen het moreel hoog houden, dat is ook prima en logisch. Een ratio van 1 op 5 klinkt ook nogal ongeloofwaardig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 02:29:24 #152
3928 Ulx
pi_211240192
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:37 schreef -XOR- het volgende:
Een ratio van 1 op 5 klinkt ook nogal ongeloofwaardig.
Nou, als je kijkt naar de sucidale tactieken die de Russen als sinds Bakhmoet gebruiken op het slagveld zou ik daar niet zo stellig over zijn. En terwijl de AFU eigenlijk alleen Russische soldaten op de korrel heeft, heeft Rusland nog steeds een focus op het terroriseren van burgers. En elke raket die je op een burgerdoel schiet, kun je niet op soldaten schieten.
  donderdag 9 november 2023 @ 06:49:13 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211240324
twitter
pi_211240814
Vivek Ramaswamy calls Ukraine’s Zelensky a ‘Nazi’ during GOP presidential debate
https://www.timesofisrael(...)presidential-debate/

Republican presidential candidate Vivek Ramaswamy calls Ukraine President Volodymyr Zelensky a “Nazi” during tonight’s GOP debate in Miami.
pi_211240853
quote:
9s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:44 schreef Aether het volgende:
Vivek Ramaswamy calls Ukraine’s Zelensky a ‘Nazi’ during GOP presidential debate
https://www.timesofisrael(...)presidential-debate/

Republican presidential candidate Vivek Ramaswamy calls Ukraine President Volodymyr Zelensky a “Nazi” during tonight’s GOP debate in Miami.
Het blijft bijzonder dat men in radicaal rechtse kringen zo enorm bang is voor Zelensky dat er allemaal van zulke shit over de man verzonnen en gezegd moet worden.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 09:11:35 #156
3928 Ulx
pi_211240968
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het blijft bijzonder dat men in radicaal rechtse kringen zo enorm bang is voor Zelensky dat er allemaal van zulke shit over de man verzonnen en gezegd moet worden.
Ramalamadingdong is plan B van Poetin.
  Forum Admin donderdag 9 november 2023 @ 10:24:52 #157
pi_211241515
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat de man een Joodse afkomst heeft. Zodra je die link legt snap je ook ineens waarom bepaalde figuren zo extreem tegen hem aan trappen. Vaak hebben ze ook een een intense haat richting de VS. Drie keer raden waarom..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 9 november 2023 @ 10:38:25 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_211241616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat "today" in zijn uitspraak veel werk doet. In het eerste jaar had Rusland een enorm raket, luchtmacht en artillerie overwicht, en nog iets van combined arms. Nu hebben ze veel 'meat assaults'. Dat kan de calculus redelijk veranderen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 9 november 2023 @ 10:48:46 #159
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211241667
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:38 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik denk dat "today" in zijn uitspraak veel werk doet. In het eerste jaar had Rusland een enorm raket, luchtmacht en artillerie overwicht, en nog iets van combined arms. Nu hebben ze veel 'meat assaults'. Dat kan de calculus redelijk veranderen.
Ik denk dat ook niemand meeneemt dat een serieuze verwonding, als je mobik bent, betekent dat je dood gaat. Het westen blijft maar hangen in de vuistregels die we altijd voor onszelf hanteren. Maar oekraine, die als enigste eyes on the ground heeft, rapporteert een gewonde gewoon als gewond.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 11:29:17 #160
3928 Ulx
pi_211241961
twitter

Uiteraard moeten er tot die tijd dan geen Russische tanks worden vernietigd.
  donderdag 9 november 2023 @ 11:44:37 #161
36431 bleiblei
pi_211242070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 11:29 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Uiteraard moeten er tot die tijd dan geen Russische tanks worden vernietigd.
Ach, er zijn schijnbaar 10k M1's gebouwd. Gaan ze daar mee verder :P . #westersewapenszijnbijnaop
pi_211242128
Oryx:

Let op: dit is zonder westerse steun. Puur: destroyed vs captured.

Warspotting: rusland heeft 11782 voertuigen verloren.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 09-11-2023 11:57:31 ]
pi_211242270
Andrew's verliezen voor vandaag. O.a. een Tor.

twitter
  donderdag 9 november 2023 @ 12:25:38 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211242432
https://www.msn.com/en-us(...)ody-rout/ar-AA1jCCx7
Russian Infantry Flung Explosive Drones At A Ukrainian Trench, Turning A Skirmish Into A Bloody Rout

Explosives-laden drones now are the among the most important weapons on both sides of Russia’s 22-month wider war on Ukraine.

They plink assault columns and supply convoys, harry air-defense and artillery batteries and range scores or even hundreds of miles behind the front line to strike air bases.

What they didn’t usually do, until recently, was provide direct fire-support to infantry squads in close attacks on enemy positions. For that, the infantry still needed mortars, shoulder-fired rockets, tanks and fighting vehicles armed with fast-firing autocannons.

That has begun to change. And in an exception to the usual rule, it’s the Russians who are doing a lot of the innovating.

During a recent infantry assault on a Ukrainian trench complex on the border between southern Ukraine’s Zaporizhzhia and Donetsk Oblasts, a Russian team launched eight explosive first-person-view drones at a Ukrainian squad—ultimately killing seven of the defenders and forcing the six survivors to retreat.
No Russians died in the attack, which launched last week along the Vremevsky Ledge between Staromaiors'ke and Pryyutne. The settlements are adjacent to the Mokri Yaly River Valley, where the Ukrainian marine corps made significant advances this summer.

The Ukrainian DeepState project analyzed videos of the skirmish, and the independent Conflict Intelligence Team summarized the analysis. “Four Russian assault troops were observed using FPV drones to support an attack,” CIT noted.

“The first video shows Russian soldiers successfully launching kamikaze drone attacks on a Ukrainian trench, killing a machine-gunner and three other soldiers,” CIT added.

“Subsequently, they assault the second trench while continuing to launch improvised air strikes.” With more drones barreling in, the Ukrainian survivors fled. “Russian forces were able to capture these positions without incurring losses.”

Russian propagandists have seized on recent skirmishes in southern Ukraine to declare Ukraine’s counteroffensive, which kicked off in early June, “completely stopped.”

That’s not true. But it is true the Ukrainians have a drone problem. “The effective use of drones during fortification assaults, including by the Russian side, raises questions of the further development of anti-drone warfare,” CIT explained.

While the Ukrainians are deploying more and more systems for grounding, deflecting or shooting down Russian drones—powerful radio-jammers, vehicle cage armor and Gepard mobile guns—most of the defenses work at depth, miles behind the front line.

They’re not for the infantry at the bleeding edge of the fighting.
pi_211242790
Ontwijkers Russische mobilisatie met open armen ontvangen in Jerevan
https://nos.nl/l/2497200

Je zou de Esthetic Joys Embassy makkelijk kunnen verwarren met een hippe club ergens in het centrum van Moskou. Op de kaart staan gerechtjes als 'sirniki' (Russische kwarkpannenkoekjes) voor ontbijt en bij de koffie bestel je 'Napoleon', een traditionele laagjestaart uit Rusland. Een alternatieve dj zorgt voor elektronische beats van moderne Russische artiesten.

Maar deze bar ligt in het centrum van de Armeense hoofdstad Jerevan. Een stad die onherroepelijk is veranderd sinds de massale uitstroom van Russen toen Oekrane werd binnengevallen en daaropvolgend de mobilisatie werd afgekondigd in Rusland. Volgens recente schattingen hebben zo'n 500.000 tot 1 miljoen Russen de afgelopen anderhalf jaar Rusland verlaten. Een groot deel van hen is hoogopgeleid en werkte in de IT-sector.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 13:57:32 #166
3928 Ulx
pi_211243250
twitter
pi_211243257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Duur geintje _O_
  donderdag 9 november 2023 @ 14:07:36 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 14:13:02 #169
3928 Ulx
pi_211243385
Vacatures.

twitter
pi_211243458
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
100 000 000 per stuk dus? Of 2x 200 000 000?
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 14:30:13 #171
3928 Ulx
pi_211243504
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 14:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
100 000 000 per stuk dus? Of 2x 200 000 000?
Geen idee. Rusland heeft er maar een stuk of 20 gehad.
pi_211243817
quote:
Ik denk dat ook meespeelt dat landen met een actief conflict niet bij de NAVO kunnen komen.

Zie: Moldavie, Georgie.Armenie. rusland heeft er alle belang bij dat buurlanden in een staat van oorlog zijn.
pi_211244133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:25 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)ody-rout/ar-AA1jCCx7
Russian Infantry Flung Explosive Drones At A Ukrainian Trench, Turning A Skirmish Into A Bloody Rout

Explosives-laden drones now are the among the most important weapons on both sides of Russia’s 22-month wider war on Ukraine.

They plink assault columns and supply convoys, harry air-defense and artillery batteries and range scores or even hundreds of miles behind the front line to strike air bases.

What they didn’t usually do, until recently, was provide direct fire-support to infantry squads in close attacks on enemy positions. For that, the infantry still needed mortars, shoulder-fired rockets, tanks and fighting vehicles armed with fast-firing autocannons.

That has begun to change. And in an exception to the usual rule, it’s the Russians who are doing a lot of the innovating.

During a recent infantry assault on a Ukrainian trench complex on the border between southern Ukraine’s Zaporizhzhia and Donetsk Oblasts, a Russian team launched eight explosive first-person-view drones at a Ukrainian squad—ultimately killing seven of the defenders and forcing the six survivors to retreat.
No Russians died in the attack, which launched last week along the Vremevsky Ledge between Staromaiors'ke and Pryyutne. The settlements are adjacent to the Mokri Yaly River Valley, where the Ukrainian marine corps made significant advances this summer.

The Ukrainian DeepState project analyzed videos of the skirmish, and the independent Conflict Intelligence Team summarized the analysis. “Four Russian assault troops were observed using FPV drones to support an attack,” CIT noted.

“The first video shows Russian soldiers successfully launching kamikaze drone attacks on a Ukrainian trench, killing a machine-gunner and three other soldiers,” CIT added.

“Subsequently, they assault the second trench while continuing to launch improvised air strikes.” With more drones barreling in, the Ukrainian survivors fled. “Russian forces were able to capture these positions without incurring losses.”

Russian propagandists have seized on recent skirmishes in southern Ukraine to declare Ukraine’s counteroffensive, which kicked off in early June, “completely stopped.”

That’s not true. But it is true the Ukrainians have a drone problem. “The effective use of drones during fortification assaults, including by the Russian side, raises questions of the further development of anti-drone warfare,” CIT explained.

While the Ukrainians are deploying more and more systems for grounding, deflecting or shooting down Russian drones—powerful radio-jammers, vehicle cage armor and Gepard mobile guns—most of the defenses work at depth, miles behind the front line.

They’re not for the infantry at the bleeding edge of the fighting.
Leest zorgelijk. Dat die dingen een overhand hebben dan wel krijgen op het slagveld is geen verrassing, maar men zal moeten blijven ontwikkelen om de situatie ook in de toekomst onder controle te houden.

Nadelig is ook dat Rusland goed is in kwantiteit en dat komt nogal van pas met die dingen.
pi_211244345
pi_211244445
Hij moet zo de Russische jongemannen in de goede mindset zetten zeker

twitter
  donderdag 9 november 2023 @ 16:24:44 #177
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211244482
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:20 schreef 3rr0r het volgende:
Hij moet zo de Russische jongemannen in de goede mindset zetten zeker

[ twitter ]
Ik verbaas me erover dat deze onzin wordt uitgezonden en in enige mate serieus wordt genomen..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 16:28:16 #178
3928 Ulx
pi_211244511
Bij Krynky heeft de AFU een helikopter ingezet tegen de Russen.

twitter
pi_211244518
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik verbaas me erover dat deze onzin wordt uitgezonden en in enige mate serieus wordt genomen..
Dat is juist het doel van die idioten en Medvedev, zo extreem en krankzinnig mogelijke dingen roepen dat de werkelijke acties van Putin/Rusland redelijk lijken. En voor de Russen die alleen Russische media consumeren is het kneden van de psyche.
pi_211244668
https://nos.nl/l/2496836#UPDATE-container-73283130

Gezanik !

Ondertussen snap ik nog steeds niet waarom de europese landen, daar waar de wil er wel is, maar de middelen niet, niet koopt van de vs om zo goodwil te tonen en de zeikers wind uit de zeilen te nemen.
pi_211244795
Het schip was in de haven zo te zien aan de kranen

Beelden van Russische raketaanval op vrachtschip Zwarte Zee

https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73298487
  donderdag 9 november 2023 @ 17:25:30 #182
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211244943
Precies de truc die al die moslimlanden (het lijden van de Palestijnen, Israel de grote boeman en bron van alle ellende in de wereld) gebruiken om het volk af te leiden
twitter

twitter
pi_211244973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2496836#UPDATE-container-73283130

Gezanik !

Ondertussen snap ik nog steeds niet waarom de europese landen, daar waar de wil er wel is, maar de middelen niet, niet koopt van de vs om zo goodwil te tonen en de zeikers wind uit de zeilen te nemen.
Die poppenkast over het budget hebben ze ieder jaar. Uiteindelijk gaan er gewoon weer honderden miljarden naar de defensie industrie, ik maak mij daar geen enkele zorgen over. :')
pi_211245027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Precies de truc die al die moslimlanden (het lijden van de Palestijnen, Israel de grote boeman en bron van alle ellende in de wereld) gebruiken om het volk af te leiden

QFT.

Het is exact hetzelfde trucje, en de reden dat er al 70 jaar (?) "vluchtelingen kampen" zijn.
Bij ieder probleem kun je naar een externe vijand wijzen. Dwz. het westen cq. Die Jude.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 17:43:13 #185
3928 Ulx
pi_211245097
twitter
pi_211245308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 17:29 schreef oheng het volgende:

[..]
Die poppenkast over het budget hebben ze ieder jaar. Uiteindelijk gaan er gewoon weer honderden miljarden naar de defensie industrie, ik maak mij daar geen enkele zorgen over. :')
Amerikaanse defensie ja, die van Oekrane moeten we nog maar zien.
pi_211245486
1Vandaag had weer een item met de Nederlandse journalist die er steeds heengaat. Als je hier de berichten en inzichten volgt mis je toch wel wat in wat ze benoemen in de studio. Het ging over patstelling en hoe de mensen aan het front zich voelen volgens hem.
pi_211245618
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:32 schreef 3rr0r het volgende:
1Vandaag had weer een item met de Nederlandse journalist die er steeds heengaat. Als je hier de berichten en inzichten volgt mis je toch wel wat in wat ze benoemen in de studio. Het ging over patstelling en hoe de mensen aan het front zich voelen volgens hem.
Was wel interessant ja.
Veel oorlogsmoeheid en men voelt de patstelling.

Ik denk dat als het westen niet substantieel meer gaat leveren gaat de roep om onderhandelingen steeds luider worden.
pi_211245690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Amerikaanse defensie ja, die van Oekrane moeten we nog maar zien.
Onderschat de VS wapenlobby niet. Deze oorlog is geweldige reclame. Zie ook de wapenverkoop na "Desert Storm".
pi_211245742
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Was wel interessant ja.

Ik denk dat als het westen niet substantieel meer gaat leveren gaat de roep om onderhandelingen steeds luider worden.
Het is goed om dat mee te krijgen van een Nederlandse journalist, helemaal als zoals hij zei bij de Oekrainse journalisten het not done is om het erover te hebben.

Wat ontbrak was zoals hier wel werd gemeld, dat het niet alleen grondgebied gaat over of alles stilstaat zo'n beetje qua vooruitgang. De Russische vloot in het gebied, al het materiaal dat ze verliezen versus wat ze bij kunnen fabriceren. Hun economie.

Tevens qua verhalen aan het front, het is logisch dat mensen die hij daar spreekt het zo ervaren als het daar nauwelijks vooruitgang is qua terrein. Lokaal voel je dat helemaal, dat was ook zo bij Bakhmut toen. Maar het is de vraag of die mensen het grotere plaatje kunnen zien bij zo'n oorlog. Waar en hoe je de Russen wel kleiner aan het maken bent. Wat dat betreft is die uitspraak van Zahluzny over patstelling, geheid bedoeld om meer wapens te krijgen, meer schadelijk dan helpend. Mensen die moe zijn of al hun twijfels hadden laat je de moed in de schoenen zakken.
  donderdag 9 november 2023 @ 18:58:40 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211245793
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:52 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Helaas bulshit dat er een loss is van 1:5 Oekraiene Rus verhouding.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211246322
quote:

[..]
Was wel interessant ja.

Die geluiden zijn in ieder geval al hoorbaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211246357
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:28 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat is juist het doel van die idioten en Medvedev, zo extreem en krankzinnig mogelijke dingen roepen dat de werkelijke acties van Putin/Rusland redelijk lijken. En voor de Russen die alleen Russische media consumeren is het kneden van de psyche.
Het zegt ook wel iets over de intellectuele capaciteiten van een volk wanneer zulke absurdistische drek er als zoete koek in gaat.
  donderdag 9 november 2023 @ 19:36:16 #194
36431 bleiblei
pi_211246516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die geluiden zijn in ieder geval al hoorbaar.
Ja, van flapdrollen zoals jij :') .
Niet bepaald een fatsoenlijke graadmeter.
pi_211246533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Heb je het nieuws niet gelezen?

https://www.nbcnews.com/n(...)e-sources-rcna123628
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 20:01:21 #196
3928 Ulx
pi_211247110
quote:
Oekraine weet van niets, de VS ook niet.
pi_211247320
quote:
Hier brand ik mij geen 2e keer aan :D
pi_211247491
quote:

[..]
Was wel interessant ja.

Het verschil is dat Oekraine weinig keuze heeft, zij worden aangevallen. Veel interessanter is de steun onder de bevolking bij de agressor staat. Zij hebben immers wl een keuze.

Wat dat betreft is het intersessant dat rusland het leger als een strafkamp gebruikt.
pi_211248018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:28 schreef Ulx het volgende:
Bij Krynky heeft de AFU een helikopter ingezet tegen de Russen.

[ twitter ]
Ik moest ff zoeken maar deze Oekrainsche heli heeft ongeleide raketten afgeschoten boven de linker/oostelijke oever van de Dnipr. Direct op russische posities.
  donderdag 9 november 2023 @ 21:05:30 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211248218
Damn... enerzijds gaan de Russen zware verliezen lijden, anderzijds met zulke aantallen is het aantal Ukrainse manschappen en wapens waarschijnlijk niet genoeg om ze tegen te houden...

https://www.reddit.com/r/(...)or_major_assault_on/
40,000 Russian troops poised for major assault on Avdiivka
pi_211248259
Dat 1Vandaag item is nu op de site gezet voor wie het nog wil zien

https://eenvandaag.avrotr(...)rek-aan-vorderingen/
pi_211248344
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Helaas bulshit dat er een loss is van 1:5 Oekraiene Rus verhouding.
Geheel eens, er zijn vermoedelijk vele malen meer russen omgekomen dan 1:5.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 9 november 2023 @ 21:20:51 #203
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211248379
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:07 schreef 3rr0r het volgende:
Dat 1Vandaag item is nu op de site gezet voor wie het nog wil zien

https://eenvandaag.avrotr(...)rek-aan-vorderingen/
Tussen hoop en vrees, een duidelijke patstelling. Wellicht dat Oekraine nog iets kan met een partizanen insurgency in bezet gebied of toch vanuit de lucht met F16's. Lastig allemaal.
  donderdag 9 november 2023 @ 21:21:30 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211248383
quote:

[..]
Was wel interessant ja.

Dat was al veel langer duidelijk, alleen in deze echokamer drong dat nooit door vanwege al het holladiejeegekrijs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Forum Admin donderdag 9 november 2023 @ 21:29:54 #205
pi_211248440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat was al veel langer duidelijk, alleen in deze echokamer drong dat nooit door vanwege al het holladiejeegekrijs.
Gelukkig kom jij even fijntjes benadrukken hoe het (hier) helemaal zit. Zat users hier die de boel nuchter bekijken en becommentariren.

Het feit dat je dit, en vooral op deze manier, zegt spreekt vooral uit hoe je er zelf in staat.
  donderdag 9 november 2023 @ 21:36:24 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211248476
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gelukkig kom jij even fijntjes benadrukken hoe het (hier) helemaal zit. Zat users hier die de boel nuchter bekijken en becommentariren.

Het feit dat je dit, en vooral op deze manier, zegt spreekt vooral uit hoe je er zelf in staat.
Ik heb hier regelmatig geschreven dat de europese hulp niet voldoende is en tot niets anders leidt dan een patstelling en ben daardoor voor halve Kremlin-propagandist uitgemaakt, vandaar mijn irritatie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Forum Admin donderdag 9 november 2023 @ 21:40:45 #207
pi_211248538
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb hier regelmatig geschreven dat de europese hulp niet voldoende is en tot niets anders leidt dan een patstelling en ben daardoor voor halve Kremlin-propagandist uitgemaakt, vandaar mijn irritatie.
Ik weet dat je geen Kremlin propagandist of rusbot of wat voor lame ass term dan ook bent.

Het zit hem heel vaak in de toon van de muziek.
pi_211248642
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 20:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraine weet van niets, de VS ook niet.
Goh, dat zou ik natuurlijk ook zeggen. Jij bent echt zo goedgelovig zeg.
pi_211248655
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:20 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Tussen hoop en vrees, een duidelijke patstelling. Wellicht dat Oekraine nog iets kan met een partizanen insurgency in bezet gebied of toch vanuit de lucht met F16's. Lastig allemaal.
Volgens mij is de strategie nog steeds om de russen systematisch te verzwakken. Ik heb nog goede hoop dat er uiteindelijk een grote doorbraak mogelijk is. De enorme verliezen die de russen nu lijden is niet vol te houden.
pi_211248657
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Helemaal eens hoor. En nog denken mensen dat Oekrane het op magische wijze wel even gaat fixen. Kijken we wel op de kaart? Al maanden lang?

En dat gebash op Boekestijn en de Wijk wordt je ook zo moe van.
  donderdag 9 november 2023 @ 22:03:19 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211248740
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Helemaal eens hoor. En nog denken mensen dat Oekrane het op magische wijze wel even gaat fixen. Kijken we wel op de kaart? Al maanden lang?

En dat gebash op Boekestijn en de Wijk wordt je ook zo moe van.
De Wijk weet inderdaad echt wel waar hij het over heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 9 november 2023 @ 22:16:36 #212
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211248862
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 22:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Wijk weet inderdaad echt wel waar hij het over heeft.
Die de wijk die bij elkaar fantaseerde dat hij zo belangrijk was dat die als een van de weinigen wist waar bin laden uithing? Die?
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 22:25:19 #213
3928 Ulx
pi_211248934
twitter
  donderdag 9 november 2023 @ 22:50:29 #214
36431 bleiblei
pi_211249127
quote:
Ik heb dat bericht al 5 keer gelezen. Wordt nogal vaak aangehaald de laatste tijd om een punt te maken :') .

Maar ik snap dat je het schaarse goede nieuws dat je kan vinden veelvuldig moet recyclen.
#nbcgelovenjullienuookalnietmeer? :'(
pi_211249296
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 20:20 schreef oheng het volgende:

[..]
Het verschil is dat Oekraine weinig keuze heeft, zij worden aangevallen. Veel interessanter is de steun onder de bevolking bij de agressor staat. Zij hebben immers wl een keuze.

Wat dat betreft is het intersessant dat rusland het leger als een strafkamp gebruikt.
Hoezo hebben zij geen keuze? De bevolking kan gewoon kiezen voor onderhandelen, als de keuze ligt tussen onderhandelen of je doodvechten voor een patstelling.
  donderdag 9 november 2023 @ 23:12:38 #216
36431 bleiblei
pi_211249322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoezo hebben zij geen keuze? De bevolking kan gewoon kiezen voor onderhandelen, als de keuze ligt tussen onderhandelen of je doodvechten voor een patstelling.
Onderhandelen en een pijnlijke dood sterven of meest gunstige geval een kutleven leiden (en je vrouw, kinderen, ouders en overige familie ook). Of je doorvechten met een kleine kans dat je (klein)kinderen een fatsoenlijke toekomst tegemoet zien in je thuisland....

Hmmm... lastig. Welke keuze...
pi_211249330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nee, van een vent die voor zijn werk als journalist met zijn scherfvest aan tegen het front is wezen vragen hoe zaken ervoor staan.
Neem ik serieuzer dan wat fokkers die maar blijven roepen hoe goed zaken wel niet gaan..
  donderdag 9 november 2023 @ 23:14:58 #218
36431 bleiblei
pi_211249342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee, van een vent die voor zijn werk als journalist met zijn scherfvest aan tegen het front is wezen vragen hoe zaken ervoor staan.
Neem ik serieuzer dan wat fokkers die maar blijven roepen hoe goed zaken wel niet gaan..
Welke fokkers roepen dat het allemaal zo goed gaan dan? Wel iemand pakken die je serieus kan nemen. Niet niveautje Starhopper of Discomongool. En ff de quote posten die niet ouder is dan een week geleden.
pi_211249375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het is goed om dat mee te krijgen van een Nederlandse journalist, helemaal als zoals hij zei bij de Oekrainse journalisten het not done is om het erover te hebben.

Wat ontbrak was zoals hier wel werd gemeld, dat het niet alleen grondgebied gaat over of alles stilstaat zo'n beetje qua vooruitgang. De Russische vloot in het gebied, al het materiaal dat ze verliezen versus wat ze bij kunnen fabriceren. Hun economie.

Tevens qua verhalen aan het front, het is logisch dat mensen die hij daar spreekt het zo ervaren als het daar nauwelijks vooruitgang is qua terrein. Lokaal voel je dat helemaal, dat was ook zo bij Bakhmut toen. Maar het is de vraag of die mensen het grotere plaatje kunnen zien bij zo'n oorlog. Waar en hoe je de Russen wel kleiner aan het maken bent. Wat dat betreft is die uitspraak van Zahluzny over patstelling, geheid bedoeld om meer wapens te krijgen, meer schadelijk dan helpend. Mensen die moe zijn of al hun twijfels hadden laat je de moed in de schoenen zakken.
Zelensky ontkende de patstelling. Het was de opperbevelhebber, die doorgaans minder politiek zijn, die aangaf dat er sprake van is. Wel met een opmerking dat er meer wapens moeten komen, maar tel je 1 2 en 3 bij elkaar op kunnen we moeilijk anders dan concluderen dat de boel redelijk vast is gelopen.

Voor het westen is er een gok meer wapens te sturen om een doorbraak te forceren. Voor de Oekraners de gok hun leven in de waagschaal te stellen voor misschien een winst in de oorlog.
pi_211249388
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Welke fokkers roepen dat het allemaal zo goed gaan dan? Wel iemand pakken die je serieus kan nemen. Niet niveautje Starhopper of Discomongool. En ff de quote posten die niet ouder is dan een week geleden.
Extec, ulx..
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 23:26:37 #221
3928 Ulx
pi_211249432
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:20 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Extec, ulx..
Je moet naar het totaalplaatje kijken. Oorlog is niet alleen het front. En dan doet Oekrane het beter dan Rusland.
pi_211249443
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik ga ze niet noemen, voor je het weet gaan we dan zaken op de man spelen.

Maar als je een beetje nuchter terug leest zie je wel dan de meeste negatieve zaken worden afgezwakt of men draait het in iets positiefs.
pi_211249460
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Onderhandelen en een pijnlijke dood sterven of meest gunstige geval een kutleven leiden (en je vrouw, kinderen, ouders en overige familie ook). Of je doorvechten met een kleine kans dat je (klein)kinderen een fatsoenlijke toekomst tegemoet zien in je thuisland....

Hmmm... lastig. Welke keuze...
Ja en dat is dus minder aan de hand. De Russen winnen ook steeds minder terrein. Veel Oekraners voelen minder directe dreiging en zien in dat vechten aan het front niet meteen een overwinning oplevert. Dan liever onderhandelen waarna men als land misschien wat toegeeft, maar waarbij het eigen leven tenminste doorgaat.
  donderdag 9 november 2023 @ 23:33:46 #224
36431 bleiblei
pi_211249473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:29 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik ga ze niet noemen, voor je het weet gaan we dan zaken op de man spelen.

Maar als je een beetje nuchter terug leest zie je wel dan de meeste negatieve zaken worden afgezwakt of men draait het in iets positiefs.
Dat klopt. Maar er is niemand die de boel verhosannaat met "het gaat allemaal fabeltastisch".

Ik vind het daarom ook weinig zinvol om voor de zoveelste keer patstelling er weer in te gooien. Dat is als een Rob de Wijk net zolang je boodschap blijven herhalen met de hoop dat het inderdaad realiteit wordt zodat je kan zeggen "told u so".
pi_211249510
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zoiets zei je al eerder. Enigszins twijfel of ik me aangesproken moet voelen of niet.

Ik weet van mezelf beter, dus vind het sowieso niet op mezelf slaan.

Ik vind ook dat je dat te makkelijk stelt. Ja de meer realistische/pessimistische users vallen elkaar bij, maar dat doen de tot in het overdrevene positieve users ook en daar val je dan niet over.

Ik weet ook dat er onder diegene die zaken, met goeie redenen en met kennis van zaken, somberder inzien verschillende zijn die deze reeks moe zijn omdat er geen ruimte is voor die geluiden.
Ikzelf vind dat jammer en ik denk ook niet dat dat de bedoeling is.
pi_211249513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Onderhandelen is helemaal geen keuze. Afspraken met rusland zijn niets waard.
pi_211249521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar er is niemand die de boel verhosannaat met "het gaat allemaal fabeltastisch".

Ik vind het daarom ook weinig zinvol om voor de zoveelste keer patstelling er weer in te gooien. Dat is als een Rob de Wijk net zolang je boodschap blijven herhalen met de hoop dat het inderdaad realiteit wordt zodat je kan zeggen "told u so".
Nee maar blijven roepen hoe kut de Russen wel niet zijnmag wel. Zoveel wordt er niet gezegd “I told you so”.
Er wordt nog veel minder gezegd “ik had toen ongelijk en zaken vallen tegen”.
pi_211249532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:39 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Onderhandelen is helemaal geen keuze. Afspraken met rusland zijn niets waard.
En dom doorvechten in alle omstandigheden wel?
Als je de Russen er makkelijk uitschopt is dat prima, alleen zitten we niet in die situatie.
pi_211249545
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als je de Russen er makkelijk uitschopt is dat prima, alleen zitten we niet in die situatie.
Het systematisch verzwakken van de russen is niet dom doorvechten. Dat is een investering die zich op termijn gaat uitbetalen. Nu een deal maken betekent dat de russen tijd krijgen om hun leger opnieuw aan te sterken om vervolgens over een paar jaar de invasie voort te zetten.
pi_211249546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je moet naar het totaalplaatje kijken. Oorlog is niet alleen het front. En dan doet Oekrane het beter dan Rusland.
Hoezo? Rusland heeft een enorm gebied bezet die ze ondertussen redelijk verdedigen. Tuurlijk is het kut voor de Russen, maar dan vooral de Russen die sterven of op een andere manier last hebben van de oorlog de rest kijkt of weg of ze gaan lekker door met mensen de strijd ingooien.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 november 2023 @ 23:48:11 #231
3928 Ulx
pi_211249550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Rusland stopt niet. Waarom moet je ze een adempauze geven?
pi_211249571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:47 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het systematisch verzwakken van de russen is niet dom doorvechten. Dat is een investering die zich op termijn gaat uitbetalen. Nu een deal maken betekent dat de russen tijd krijgen om hun leger opnieuw aan te sterken om vervolgens over een paar jaar de invasie voort te zetten.
Dat is waar. Oekrane kan beter inzetten op verdedigen en troepen wegslijten tot de Russen verzwakt zijn. Maar dan nog kost het ze mensenlevens en het beeld wat er ondertussen is, is niet van een grote overwinning. Dat zaait twijfel en roept het de vraag op of het allemaal het wel waard is. Tel daarbij op dat het buitenland moet blijven steunen en een vs die verdeeld is en je ziet waarom Putin wil blijven rekken. Er hoeft maar 1 domino te vallen en ze vallen allemaal.
pi_211249578
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland stopt niet. Waarom moet je ze een adempauze geven?
Nee maar beide partijen geven ook aan niet te willen onderhandelen.
pi_211249629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:41 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee maar blijven roepen hoe kut de Russen wel niet zijnmag wel. Zoveel wordt er niet gezegd “I told you so”.
Er wordt nog veel minder gezegd “ik had toen ongelijk en zaken vallen tegen”.
Maar Russen zijn op uitzonderingen na ook gewoon kut mensen.
pi_211249630
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Damn... enerzijds gaan de Russen zware verliezen lijden, anderzijds met zulke aantallen is het aantal Ukrainse manschappen en wapens waarschijnlijk niet genoeg om ze tegen te houden...

https://www.reddit.com/r/(...)or_major_assault_on/
40,000 Russian troops poised for major assault on Avdiivka
Heh, dat is grappig. De russen melden dat er in Kherson minstens 10 brigades/tienduizenden soldaten klaarstaan om over te steken (bron kwijt).
pi_211249661
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is waar. Oekrane kan beter inzetten op verdedigen en troepen wegslijten tot de Russen verzwakt zijn. Maar dan nog kost het ze mensenlevens en het beeld wat er ondertussen is, is niet van een grote overwinning. Dat zaait twijfel en roept het de vraag op of het allemaal het wel waard is. Tel daarbij op dat het buitenland moet blijven steunen en een vs die verdeeld is en je ziet waarom Putin wil blijven rekken. Er hoeft maar 1 domino te vallen en ze vallen allemaal.
Nou, weet ik niet. Ik vind de oversteek bij Kherson wel een beetje verdacht qua timing. Het lijkt wel alsof het een reactie is op het russische offensief in het hele oosten. De russische reactie is inmiddels verbazingwekkend zwak te noemen.

En het is niet in rusland's belang om te blijven rekken. De situatie in Oekraine is veel stabieler dan die in rusland.
En veel steun voor Oekraine ligt al voor jaren vast.
pi_211249706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Nou, weet ik niet. Ik vind de oversteek bij Kherson wel een beetje verdacht qua timing. Het lijkt wel alsof het een reactie is op het russische offensief in het hele oosten. De russische reactie is inmiddels verbazingwekkend zwak te noemen.

En het is niet in rusland's belang om te blijven rekken. De situatie in Oekraine is veel stabieler dan die in rusland.
Ik weet het niet mer kherson. Ja Oekrane heeft her en der weten over te steken en land weten te nemen, maar dit zijn niet de stukken land waar het om gaat. Ze zijn nog niet bij de Russische hoofdlinies. Als ik de Russen was zou ik afwachten waar Oekrane het echt gaat proberen en er daar vol op gaan. Oekrane is dan zwak als ze nog bezig zijn veel troepen over te zetten en dit zal pas verbeteren als ze een bruggenhoofd hebben kunnen realiseren die veilig genoeg is. (Volgens achja moet je dan zo’n 20km diep trekken ivm artillerie ed).

Wat ik me nog wel afvraag. Daar waar Oekrane de meeste vorderingen maakt zie je naast het dorpje veel bossen liggen, maar weinig verdedigingswerken. Is dit omdat de Russen het bos gebruiken, of omdat men simpelweg de linies niet in kan schatten omdat men ze niet ziet liggen door dat bos.

Voor Oekrane wel fijn dat men eventueel de bossen in kan trekken waardoor je bulletjes enige dekking hebben lijkt me dan weer wel.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 00:29:31 #238
3928 Ulx
pi_211249729
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:20 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik weet het niet mer kherson. Ja Oekrane heeft her en der weten over te steken en land weten te nemen, maar dit zijn niet de stukken land waar het om gaat. Ze zijn nog niet bij de Russische hoofdlinies. Als ik de Russen was zou ik afwachten waar Oekrane het echt gaat proberen en er daar vol op gaan. Oekrane is dan zwak als ze nog bezig zijn veel troepen over te zetten en dit zal pas verbeteren als ze een bruggenhoofd hebben kunnen realiseren die veilig genoeg is. (Volgens achja moet je dan zo’n 20km diep trekken ivm artillerie ed).

Wat ik me nog wel afvraag. Daar waar Oekrane de meeste vorderingen maakt zie je naast het dorpje veel bossen liggen, maar weinig verdedigingswerken. Is dit omdat de Russen het bos gebruiken, of omdat men simpelweg de linies niet in kan schatten omdat men ze niet ziet liggen door dat bos.

Voor Oekrane wel fijn dat men eventueel de bossen in kan trekken waardoor je bulletjes enige dekking hebben lijkt me dan weer wel.
Ho ho. Als ze de Russen daar ver genoeg kunnen terugdringen kan de stad niet meer met (raket-)artillerie worden bestookt. Dat lijkt mij een prima argument. De AFU heeft ook als taak de burgers te beschermen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 00:30:31 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211249739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja en dat is dus minder aan de hand. De Russen winnen ook steeds minder terrein. Veel Oekraners voelen minder directe dreiging en zien in dat vechten aan het front niet meteen een overwinning oplevert. Dan liever onderhandelen waarna men als land misschien wat toegeeft, maar waarbij het eigen leven tenminste doorgaat.
Gaat niet gebeuren. Rusland bestookt vrijwel alleen maar infrastructuur en steden ver buiten de frontlinie. Ik zie die terreur niet verdwijnen als Oekrane gaat onderhandelen. Hoogstens een pauze. Bron: geschiedenis van Rusland.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 00:33:09 #241
3928 Ulx
pi_211249747
quote:
Dat is al een paar weken bekend. Er komen ASAP ook nieuwe IRIS-T batterijen aan uit Duitsland. Daarnaast is er een goede kans dat Oekrane precies hetzelfde terugdoet met de nieuwe drones.
pi_211249762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ho ho. Als ze de Russen daar ver genoeg kunnen terugdringen kan de stad niet meer met (raket-)artillerie worden bestookt. Dat lijkt mij een prima argument. De AFU heeft ook als taak de burgers te beschermen.
Jawel en ook het gebruik van drones ed is natuurlijk fijn. Het heeft voordelen voor Oekrane om er te zitten.

Maar ik denk niet dat het voor Rusland echt noodzakelijk is om in te grijpen.
Ze hebben er wat last van, maar Oekrane terugdrijven kost ze veel meer.
pi_211249782
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren. Rusland bestookt vrijwel alleen maar infrastructuur en steden ver buiten de frontlinie. Ik zie die terreur niet verdwijnen als Oekrane gaat onderhandelen. Hoogstens een pauze. Bron: geschiedenis van Rusland.
Neh. Roep om onderhandelingen zal waarschijnlijk eerst uit het buitenland komen of, als een van beide landen de eerste is, zal het buitenland erop inspringen. Zeker als Oekrane wil praten. Dan komt er, naast de dikke winst die Rusland nu eenmaal heeft, ook nog eens druk uit de wereld bij kijken.

Zeker als deze patstelling jaren dreigt te gaan duren. We hebben al genoeg conflicten die om de zoveel jaar oplaaien met al het gezeik van dien zonder dat er een uitweg lijkt te zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 00:43:58 #244
3928 Ulx
pi_211249784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jawel en ook het gebruik van drones ed is natuurlijk fijn. Het heeft voordelen voor Oekrane om er te zitten.

Maar ik denk niet dat het voor Rusland echt noodzakelijk is om in te grijpen.
Ze hebben er wat last van, maar Oekrane terugdrijven kost ze veel meer.
Nou, volgens mij lopen de belangrijke linies van west naar oost. Oekrane zit nu een paar kilometer van de snelweg Odesa-Melitopol. En bij Kherson splitst die zich en gaat er een snelweg richting de Krim. Dus er is zeker een enorm gevaar. Kijk maar op de kaart.
pi_211249816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou, volgens mij lopen de belangrijke linies van west naar oost. Oekrane zit nu een paar kilometer van de snelweg Odesa-Melitopol. En bij Kherson splitst die zich en gaat er een snelweg richting de Krim. Dus er is zeker een enorm gevaar. Kijk maar op de kaart.
Regionaal zal het wat problemen geven.
De Russen zullen hun complete logistiek niet parallel met de frontlinie en binnen schootsafstand hebben lopen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 01:07:07 #246
3928 Ulx
pi_211249840
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Regionaal zal het wat problemen geven.
De Russen zullen hun complete logistiek niet parallel met de frontlinie en binnen schootsafstand hebben lopen.
Alles is binnen schootsafstand.
pi_211249874
quote:

[..]
Ik weet het niet mer kherson. Ja Oekrane heeft her en der weten over te steken en land weten te nemen, maar dit zijn niet de stukken land waar het om gaat. Ze zijn nog niet bij de Russische hoofdlinies. Als ik de Russen was zou ik afwachten waar Oekrane het echt gaat proberen en er daar vol op gaan.
Algemene militaire doctrine is om een landing direct aan te vallen, voordat er een bruggehoofd ontstaat.
Rustig afwachten zoals rusland nu doet begint een beetje bizar te worden, ze hebben 3 weken de tijd gehad om te reageren, als het al niet meer is.
Zeker gezien de hoeveelheid tegenaanvallen die ze deden in Zaporizhia, is de reactie hier zwak te noemen.

quote:

[..]

De Oekrainers hebben Krynky uitgekozen omdat die plek omringd wordt door bos.

(En het schijnt ook dat Krynky een trainingslokatie was voor de mariniers.)

[ Bericht 32% gewijzigd door oheng op 10-11-2023 01:27:20 ]
pi_211249905
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Neh. Roep om onderhandelingen zal waarschijnlijk eerst uit het buitenland komen of, als een van beide landen de eerste is, zal het buitenland erop inspringen. Zeker als Oekrane wil praten. Dan komt er, naast de dikke winst die Rusland nu eenmaal heeft, ook nog eens druk uit de wereld bij kijken.

Zeker als deze patstelling jaren dreigt te gaan duren. We hebben al genoeg conflicten die om de zoveel jaar oplaaien met al het gezeik van dien zonder dat er een uitweg lijkt te zijn.
De dikke winst die je noemt is er gewoonweg niet. Daarnaast, Oekrane zal gewoon doorvechten, ook al valt iedere steun weg. De oorlogsmisdaden die Rusland systematisch begat eindigen niet met een Russische overwinning. Oekrane heeft geen keus. Dus als Rusland wint krijg je een jarenlange guerilla oorlog.

Ik begrijp deze lafheid niet. Oekrane verdient alle steun.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_211249906
twitter
pi_211250175
https://mil.in.ua/en/news(...)forces-for-demining/
quote:
EU Delivers Explosives Dogs and Drones to Ukrainian Armed Forces for Demining
The European Union has handed over to the Armed Forces of Ukraine 50 sapper dogs and drones for demining.

This was reported by the Ukrinform news agency.

Belgian, Dutch and German shepherd dogs were trained in Finland, Belgium, and Luxembourg for several months.

The training of the dogs was carried out by retired K9 police officers from EU countries.

They will be provided with special shoes, goggles, vests, and fodder. They will also have special devices on vests that are designed to detect radioactive elements.
Meer informatie in het artikel. Hopelijk zullen ze bijdragen aan een boel opgespoorde en uitgeschakelde mijnen en andere explosieven. Zal het slechts een klein effect hebben. Daar ze verwachten meer dan 700 jaar nodig te hebben om alle mijnen op te ruimen met de huidige middelen en mankrachten. Maar iedere mijn is er n.
pi_211250190
https://kyivindependent.c(...)aine-reconstruction/
quote:
US official: Frozen Russian assets won't be returned until Moscow pays for Ukraine's reconstruction
The roughly $300 billion in Russian assets that have been frozen by Ukraine's allies in the West will not be returned until Moscow pays for Ukraine's reconstruction, Assistant Secretary of State for European and Eurasian Affairs James O'Brien said at a U.S. Senate hearing on Nov. 8.

O'Brien said the frozen assets gave the U.S. and its allies "leverage" in discussions about how to get Russia to pay.

When asked what the U.S. would do if Russia refused to pay and blocked attempts to be forced to do so via its UN Security Council veto, O'Brien agreed with the suggestion that the "U.S. should consider all options" to force Russia to pay.

Russian officials issued strongly worded responses to O'Brien's statement, with some saying that it was an admission the assets would be seized.

Vyacheslav Volodin, speaker of the Russian parliament's lower house, characterized it as a declaration to "steal" the assets but then also claimed it would not affect the Russian economy.

Kremlin Press Secretary Dmitry Peskov said that Russia would challenge any attempt to seize the money and that it would entail "very serious judicial and legal costs for those who make such decisions." Peskov also threatened that Russia would respond with retaliatory measures, which would be "unlikely to be minor ones."

Earlier on Oct. 27 European leaders had expressed support for a proposal to use billions of euros in windfall taxes from Russian assets tied up in the West to rebuild Ukraine.

Russian officials also reacted unfavorably to the notion, referring to any confiscation of assets as "theft" and threatening to do the same to European assets.

During Russia’s full-scale invasion, Ukraine’s allies have frozen over $300 billion from Russia's central bank reserves, including 211 billion euros in the EU.

There have been suggestions since shortly after the beginning of the full-scale invasion that seized Russian assets should be used to pay for Ukraine's reconstruction, but concrete measures have not been taken yet.

Estimates on the cost of Ukraine's reconstruction have varied. A report by the World Bank in March 2023 put the figure at $411 billion, but others have put the number at higher than $1 trillion.
Dus Rusland kan 300 miljard terug krijgen wanneer ze tussen de 400 en 1000 miljard ophoesten voor herstelbetalingen. Wat natuurlijk alleen maar zal oplopen met de tijd.

De kans dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren is redelijk klein. Hopelijk vinden ze een legale manier om gewoon deze 300 miljard direct aan te spreken hiervoor. Maar dan hoeven we niet te rekenen op bijvoorbeeld de VN. Vooral niet daar Rusland Veto recht heeft.
pi_211250197
twitter
pi_211250246
https://1ft.io/proxy?q=ht(...)ussia-volga-dnepr%2F
quote:
Canada wants to give a Russian plane it seized to Ukraine. Is that legal?
The enormous Volga-Dnepr Airlines Antonov-124 cargo jet now sits idle at Toronto Pearson International Airport. Ottawa’s use of new asset seizure rules to transfer it to Kyiv is being watched closely.

MISSISSAUGA, Ontario — Three days after Russia invaded Ukraine last year, an Antonov-124 jet landed at Toronto Pearson International Airport here to deliver 77 tons of coronavirus testing kits.

It would be its last trip for some time.

On Feb. 27, 2022, before the AN-124’s scheduled departure, Canada barred Russian aircraft from entering or exiting its airspace — stranding the plane at the country’s busiest air hub. The government eventually imposed sanctions on its operator, Russia’s Volga-Dnepr Airlines.

Visible from a highway, the aircraft — one of the world’s largest cargo planes, with a Russian flag painted on its tail fin and a blue stripe running the length of its 226-foot white body — has been a curiosity here, drawing attention for racking up a sky-high airport parking ticket.

Now, it’s caught in a larger fight over new legislation through which Canada has claimed authority to seize the frozen assets of entities under sanctions, even if they’re not linked to any crime, and use them to the benefit of foreign states “adversely affected” by breaches of international security.

In June, the government ordered the seizure of the plane. Authorities want to work with Kyiv to use it "to compensate victims of human rights abuses, restore international peace and security or rebuild Ukraine."

The new powers are the first of their kind in the Group of Seven industrialized nations, and the government has admitted that the "new regime is untested and will likely face legal challenges." The Kremlin called the seizure "cynical and shameless theft."
Ze zijn in Canada aan het uitzoeken of ze mogelijk in beslag genomen goederen legaal kunnen overdragen aan in dit geval Oekrane. Biden heeft deze bevoegdheid technisch gezien al. Al zijn er natuurlijk wel heel wat regels aan verbonden. Hopelijk zullen meer landen hier legale wegen voor kunnen vinden. Meer informatie in het artikel.

"cynical and shameless theft"... Lol dat moet het Kremlin vooral zeggen. De meeste passagier vliegtuigen waarmee zij vliegen zijn gewoon gejat van bedrijven uit het westen toen de oorlog begon en de sancties actief werden. Ze hadden deze onder een lease contract. Maar door de sancties werden die allemaal massaal gecanceld (volgens mij zat het zo. Niet 100 procent zeker).
pi_211250284
https://www.aljazeera.com(...)are-box-office-bombs
quote:
Box office bombs: Russia spends millions on war propaganda films that flop
As the war in Ukraine drags on, the Kremlin is trying to win audiences over at the movies.

Kyiv, Ukraine – A Belgian violinist arrives in Ukraine to play for an art-loving oligarch – and witnesses the first days of Russia’s full-scale invasion.

He sees how Ukrainian servicemen “kill” civilians and “shell” a railway station to blame the deaths on the Russians whose purpose is Ukraine’s “liberation” from a Western-backed “neo-Nazi junta”.

The servicemen sporting swastika tattoos electrocute the violinist, and “rape” and “murder” his female manager. He barely escapes only to see how Western politicians and media “plot” against Russia.

Svidetel (Witness) was the first feature film about the ongoing war, directed by David Dadunashvili, and released in Russia in August in 1,131 movie theatres.

But with a budget of about $2m, it was one of the biggest box office bombs, taking a mere $70,000 in the first four days.

Aggressive advertising and the absence of competition – there are hardly any Hollywood films screened due to Western sanctions – did not help.

The film’s producers did not release further box office information.

On IMDB, a review-aggregator website, Svidetel stars one out of 10 and enjoys nothing but scathing reviews.

“It’s a lie upon a lie upon a lie, and artists don’t even bother pretending they’re serious,” Konstantin, an English teacher from the western city of Tula, told Al Jazeera. “It should be shown in Ukraine as a comedy.”

Since 2014, a dozen films on the annexation of Crimea and pro-Moscow separatists in Ukraine’s Donbas region have been shot in Russia.

Each flopped at the box office – and were so insignificant and obscure, that even the most outspoken warmonger failed to notice them.
Het artikel gaat nog verder. Maar dat is inderdaad bedroevend. Gelukkig maar, volgens het artikel floppen ze zo goed als allemaal.
pi_211250297
https://www.bbc.com/news/world-europe-67355430
quote:
Xolidayboy: Russian TikTok star collapses on stage after draft notice

A Russian TikTok star appeared to collapse on stage after being handed a summons to join the army.

Xolidayboy, real name Ivan Minayev, was handed the papers at a southern Russian airport on Monday.

Shortly afterwards, he appeared to lose consciousness during a show in the southern city of Stavropol.

Mr Minayev was born in the port city of Sevastopol in Crimea, occupied by Russia in 2014. He reportedly moved to Moscow in 2020.

Xolidayboy is known for his public image, which unusually for men in Russia includes wearing makeup and painting his nails.

He was brought to hospital after his collapse and was reportedly not in a serious condition.

Days before the summons was served, Ekaterina Mizulina, the head of the Safe Internet League, publicly objected to "pro-Ukrainian" videos posted by Mr Minayev to social media. In the clips, Xolidayboy appeared to call himself "Ukrainian" and said the Russian annexation of Crimea had not improved life for Crimeans.

Ms Mizulina has criticised and threatened various other Russian celebrities and bloggers accused of anti-war views.

She had previously called for another TikToker, Danila Milokhin, to be conscripted into the army because of allegedly "Russophobic statements," reportedly causing him to flee the country.

In the wake of Russia's invasion of Ukraine in 2022, the body Ms Mizulina heads asked Roskomnadzor, Russia's media watchdog, to block several Wikipedia pages, including "War crimes during the Russian invasion of Ukraine" and "Bucha massacre" on the basis of unspecified false information.

Xolidayboy's management accuse Ms Mizulina of using his case for the benefit of her own profile.
Ik verwacht niet dat we nog veel van hem terug zullen zien. Vooral omdat hij zich uitspreekt tegen de Russische bezetting.
pi_211250377
https://newsukraine.rbc.u(...)pied-1699595533.html
quote:
Loud explosions rock temporarily occupied Crimea, details
A series of explosions occurred in the temporarily occupied Feodosia and Black Sea region of Crimea overnight on November 10, inform Telegram channels Crimean Wind and Telegram NP/Simferopol.

According to local sources, an oil depot is likely damaged in Feodosia. It is reported that the strikes were carried out by unidentified drones.

In the Black Sea region, several explosions were recorded near the local border post. Eyewitnesses report that rescuers are clearing the rubble of a barracks that was hit.

"All night there has been a struggle with UAVs throughout Crimea," says one of the local channels.

As of now, there have been no official reports on the causes and consequences of the explosions.

The Russian Ministry of Defense claims to have intercepted two drones over the occupied Crimea.
pi_211250408
https://metro.co.uk/2023/(...)past-tense-19801654/

quote:
Putin death rumors intensify after his ‘successor’ refers to him in past tense
New rumours swirled today over Vladimir Putin’s health as a speech by his top security aide emerged referring to the Russian dictator entirely in the past tense.

‌Nikolai Patrushev – a former head of the FSB security service and seen as Moscow’s most sinister spymaster – dressed in black and gave a eulogy to the autocrat which sounded more like an obituary.

‌Russia has been swamped by speculation that the warmonger died in late October and his role was taken over by a doppelgnger controlled by his most loyal security henchmen.

‌The rumours appear impossible and almost comical – and yet they only increase by the day.

‌And Putin’s ‘lover’ – Alina Kabaeva, 40 – has vanished and not been seen in public since the dictator was reported by several sources to have died on 26 October, two weeks ago.

‌The latest fantastical rumours came as a cringing video showed Putin today stumbling over the name of the president of Kazakhstan, Kassym-Jomart Tokayev, during a rare foreign visit to his neighbouring state.

‌Some saw this as evidence that Putin has been replaced by a body double who had failed to learn his lines.

‌But a speech by Patrushev – seen by many as the architect of the disastrous war in Ukraine – shocked even loyalists.

‌His words were compared to those of his predecessor Lavrentiy Beria – KGB chief – after the death of Stalin in 1953.
Video en tekst van deze toespraak in het artikel. Ik blijf hoop houden dat hij gewoon de pijp uit is. Al zou ik dit artikel met een korreltje zout nemen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 08:08:30 #259
38496 Perrin
pi_211250436
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:00 schreef Delenlill het volgende:
https://metro.co.uk/2023/(...)past-tense-19801654/
[..]
Video en tekst van deze toespraak in het artikel. Ik blijf hoop houden dat hij gewoon de pijp uit is. Al zou ik dit artikel met een korreltje zout nemen.
Hoop dat er snel duidelijkheid komt, dan ploppen hier de kurken.
  vrijdag 10 november 2023 @ 08:09:19 #260
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211250438
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:09 schreef oheng het volgende:

[..]

Het budget voor 2024 ziet er niet erg rooskleurig uit als ik eerlijk ben. De tekorten vallen overigens wel mee, dit kan de EU prima ophoesten qua financile steun.
Het laat wel zien dat Oekrane deze oorlog niet kan volhouden zonder externe steun.

https://www.kyivpost.com/post/23881
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 08:10:20 #261
3928 Ulx
pi_211250440
Weer een Duits defensiebedrijf naar Oekrane.

twitter
pi_211250444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 02:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]
De dikke winst die je noemt is er gewoonweg niet. Daarnaast, Oekrane zal gewoon doorvechten, ook al valt iedere steun weg. De oorlogsmisdaden die Rusland systematisch begat eindigen niet met een Russische overwinning. Oekrane heeft geen keus. Dus als Rusland wint krijg je een jarenlange guerilla oorlog.

Ik begrijp deze lafheid niet. Oekrane verdient alle steun.
Wiens lafheid?

Bijna de hele donbas, een landbrug naar de Krim en de Krim die na onderhandelingen Russisch is, dat is gewoon winst, zeker op de grote parades de komende jaren.

Hoe lullig ook niet heel Oekrane heeft oorlogsmisdaden meegemaakt, dan is het de vraag of iedereen wil vechten voor een overwinning die niet zeker is. Meer vechten is sowieso meer ellende. Nadenken over onderhandelen is op den duur helemaal niet zo raar. Getuige ook het verslag in 1 vandaag.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 08:14:55 #263
3928 Ulx
pi_211250457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:11 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wiens lafheid?

Bijna de hele donbas, een landbrug naar de Krim en de Krim die na onderhandelingen Russisch is, dat is gewoon winst, zeker op de grote parades de komende jaren.

Hoe lullig ook niet heel Oekrane heeft oorlogsmisdaden meegemaakt, dan is het de vraag of iedereen wil vechten voor een overwinning die niet zeker is. Meer vechten is sowieso meer ellende. Nadenken over onderhandelen is op den duur helemaal niet zo raar. Getuige ook het verslag in 1 vandaag.
Tering, weten dat hordes Russen al jaren plunderend, verkrachtend en moordend door dat land trekken en dan met zo'n post aan durven komen.
pi_211250461
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 01:19 schreef oheng het volgende:

[..]
Algemene militaire doctrine is om een landing direct aan te vallen, voordat er een bruggehoofd ontstaat.
Rustig afwachten zoals rusland nu doet begint een beetje bizar te worden, ze hebben 3 weken de tijd gehad om te reageren, als het al niet meer is.
Zeker gezien de hoeveelheid tegenaanvallen die ze deden in Zaporizhia, is de reactie hier zwak te noemen.
[..]
De Oekrainers hebben Krynky uitgekozen omdat die plek omringd wordt door bos.

(En het schijnt ook dat Krynky een trainingslokatie was voor de mariniers.)
Maar is het al echt een landing? Een waar ze lady van hebben. Wil je dit aanpakken moet je langs de hele linie daar bijna Oekraners gaan uitroken.

Je kan ook wachten tot Oekrane met een echte oversteek begint.

De locatie om de bossen had ik ook wel geschoten, ik vraag me dus wel af hoeveel Russen er in die bossen zitten.
pi_211250482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tering, weten dat hordes Russen al jaren plunderend, verkrachtend en moordend door dat land trekken en dan met zo'n post aan durven komen.
Stel jij bent Oekraner die in het westen van het land woont. Vrouw, kinderen werk, alles heb je goed voor elkaar. Je haat de Russen om de logische redenen. Maar als men dan komt of je wil vechten terwijl het duidelijk is dat voortgang moeizaam is, dan wel niet aanwezig, ga jij dan vol goede moed een oorlog vechten waarvan je weet dat die jaren duurt en de kans groot is dat je sterft?
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 08:21:21 #266
3928 Ulx
pi_211250489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar is het al echt een landing? Een waar ze lady van hebben. Wil je dit aanpakken moet je langs de hele linie daar bijna Oekraners gaan uitroken.

Je kan ook wachten tot Oekrane met een echte oversteek begint.

De locatie om de bossen had ik ook wel geschoten, ik vraag me dus wel af hoeveel Russen er in die bossen zitten.
Het gaat nu al zo:

twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 08:35:05 #267
3928 Ulx
pi_211250544
twitter
pi_211250552
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Russen bestoken winkelcentra en nutsvoorzieningen tot ver in het westen van Oekrane, hoe kom je er in ‘s hemelsnaam bij dat veel Oekraners geen directe dreiging voelen als om de haverklap het luchtalarm gaat en je de raketten ziet overvliegen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 00:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit dus!
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 08:38:46 #269
3928 Ulx
pi_211250564
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Stel jij bent Oekraner die in het westen van het land woont. Vrouw, kinderen werk, alles heb je goed voor elkaar. Je haat de Russen om de logische redenen. Maar als men dan komt of je wil vechten terwijl het duidelijk is dat voortgang moeizaam is, dan wel niet aanwezig, ga jij dan vol goede moed een oorlog vechten waarvan je weet dat die jaren duurt en de kans groot is dat je sterft?
Ik denk het wel. Zou jij uit je huis komen als mensen ergens anders in Nederland zou moeten verdedigen?
pi_211250566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Russen bestoken winkelcentra en nutsvoorzieningen tot ver in het westen van Oekrane, hoe kom je er in ‘s hemelsnaam bij dat veel Oekraners geen directe dreiging voelen als om de haverklap het luchtalarm gaat en je de raketten ziet overvliegen?
[..]
Dit dus!
Directe dreiging van russen die je dorp intrekken. Die raketaanvallen zullen eerder bijdragen aan oorlogsmoeheid.
pi_211250579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het gaat nu al zo:

[ twitter ]
Ik ga niet zeggen dat ik veel verstand van die dingen heb, maar voor een groot offensief heb je, lijkt mij, 100 van zulke dingen nodig en dat net zo lang tot de Russen dusdanig zijn terug gedreven dat je aan vaste bruggen kan gaan denken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 08:41:05 #272
3928 Ulx
pi_211250581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Directe dreiging van russen die je dorp intrekken. Die raketaanvallen zullen eerder bijdragen aan oorlogsmoeheid.
Jij zou het accepteren?
pi_211250597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jij zou het accepteren?
Je hebt nog niet gereageerd op mijn vraag of jij ten alle tijden zou gaan vechten volgens mij.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 08:45:01 #274
3928 Ulx
pi_211250605
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik ga niet zeggen dat ik veel verstand van die dingen heb, maar voor een groot offensief heb je, lijkt mij, 100 van zulke dingen nodig en dat net zo lang tot de Russen dusdanig zijn terug gedreven dat je aan vaste bruggen kan gaan denken.
Zo breed is de rivier niet. De Russen zijn in sommige sectoren niet in staat zwaar materieel binnen 15 kilometer van de rivier te zetten anders BOEM.
En de AFU heeft de mogelijkheid tanks over te zetten, daarvoor is geen pontonbrug nodig.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 08:45:35 #275
3928 Ulx
pi_211250610
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Je hebt nog niet gereageerd op mijn vraag of jij ten alle tijden zou gaan vechten volgens mij.
Jawel, lees maar terug.
pi_211250612
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:11 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wiens lafheid?

Het is aan Oekrane om te beslissen of en wanneer ze willen onderhandelen.

En niet vechten is ook sowieso meer ellende, gezien a) Rusland volstrekt onbetrouwbaar is en de tijd zal nemen om te hergroeperen b) Rusland duidelijk heeft gemaakt dat er voor de Oekraense cultuur geen plaats kan zijn, er komt aanhoudend genocidale taal uit Moskou.

Oorlogsmisdaden heeft Rusland sowieso al meer dan genoeg begaan, en het merendeel kan nauwelijks nog onderzocht worden want wat weten wij nu van wat er precies achter het Russisch front gebeurt.
pi_211250641
quote:

[..]
En dat zie je in je koffiedik? Of heb je een glazen bol?
Als een van je kinderen ver van het front zijn beide voeten verliest door een Russische raket op het winkelcentrum, dan neig je tot opgeven en onderhandelen?
Ik kan dat maar heel moeilijk geloven, ik denk dat die raketten de woede aanwakkeren.
pi_211250644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 07:30 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat we nog veel van hem terug zullen zien. Vooral omdat hij zich uitspreekt tegen de Russische bezetting.
Het leger wordt gebruikt als een straf.

Laat dat even bezinken.
pi_211250653
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:46 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het is aan Oekrane om te beslissen of en wanneer ze willen onderhandelen.

En niet vechten is ook sowieso meer ellende, gezien a) Rusland volstrekt onbetrouwbaar is en de tijd zal nemen om te hergroeperen b) Rusland duidelijk heeft gemaakt dat er voor de Oekraense cultuur geen plaats kan zijn, er komt aanhoudend genocidale taal uit Moskou.

Oorlogsmisdaden heeft Rusland sowieso al meer dan genoeg begaan, en het merendeel kan nauwelijks nog onderzocht worden want wat weten wij nu van wat er precies achter het Russisch front gebeurt.
Dat is ook aan Oekrane, maar ze hebben de hulp uit het buitenland nodig en daar veel meer van als ze echt willen winnen.

Ik zie de Russen niet dom doorvechten na vredesakkoorden waarbij zij winst hebben.

Ze zullen eerder doorvechten ook al weet Oekrane ze te verdrijven.
pi_211250677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is ook aan Oekrane, maar ze hebben de hulp uit het buitenland nodig en daar veel meer van als ze echt willen winnen.

Ik zie de Russen niet dom doorvechten na vredesakkoorden waarbij zij winst hebben.

Aha, zoals ze ook na eerdere akkoorden waaronder hun handtekening staat ook nu niet … |:( laat maar.
pi_211250683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:54 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Rusland is is uit op fluide, onstabiele grenzen, kijk maar naar de afgelopen 9 jaar in Oekrane of bijvoorbeeld de situatie in Georgi. De structurele ondermijning en het gelazer aan de grens, het verschuiven van grenspalen zal doorgaan, het is deel van hun doctrine. Er is geen enkele reden om dit regime in Moskou op haar woord te vertrouwen.
pi_211250685
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:52 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
En dat zie je in je koffiedik? Of heb je een glazen bol?
Als een van je kinderen ver van het front zijn beide voeten verliest door een Russische raket op het winkelcentrum, dan neig je tot opgeven en onderhandelen?
Ik kan dat maar heel moeilijk geloven, ik denk dat die raketten de woede aanwakkeren.
Ja alle kinderen zijn hun voeten kwijt !

Als ik leef onder die dreiging dan ga ik daar op den duur wel zat van zijn.
Ik zou ook niet gaan vechten denk ik als ik niet zeker weet of dit zin heeft. Gedachte aan mijn zoontjes huilend bij mijn foto op het marktplein trek ik maar slecht.
pi_211250705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:57 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Aha, zoals ze ook na eerdere akkoorden waaronder hun handtekening staat ook nu niet … |:( laat maar.
Dat de Russen blijven aankloten, dat zou best kunnen. Maar zeker niet zoals men nu doet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 09:01:09 #284
3928 Ulx
pi_211250706
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 09:02:04 #285
3928 Ulx
pi_211250713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat de Russen blijven aankloten, dat zou best kunnen. Maar zeker niet zoals men nu doet.
Nee, ze blokkeren gewoon de export. Zit je dan met je vrouw en je kind.
  vrijdag 10 november 2023 @ 09:07:06 #286
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211250743
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 23:20 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Extec, ulx..
En waar is de quote, zielepoot (dat rijmt).
&lt;signature here&gt;.
pi_211250807
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, ze blokkeren gewoon de export. Zit je dan met je vrouw en je kind.
Ja, want de Russen gaan tel alle tijden door met oorlogshandelingen.

Ondertussen bemerkt een verslaggever vanaf de frontlinie op dat mensen moe worden van de oorlog en de boel vrij somber inzien. Erger nog het is not done om dit aan te geven bij de pers, tenminste niet op camera. In mijn ogen zegt dit een hele hoop over de realiteit van een oorlog.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 09:20:45 #288
3928 Ulx
pi_211250825
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Ondertussen bemerkt een verslaggever vanaf de frontlinie op dat mensen moe worden van de oorlog en de boel vrij somber inzien. Erger nog het is not done om dit aan te geven bij de pers, tenminste niet op camera. In mijn ogen zegt dit een hele hoop over de realiteit van een oorlog.
Rusland gaat zeker door. Met al die westerse wapenfabrieken die in Oekraine worden neergezet is dat land te gevaarlijk.
pi_211250841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 08:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja alle kinderen zijn hun voeten kwijt !

Als ik leef onder die dreiging dan ga ik daar op den duur wel zat van zijn.
Ik zou ook niet gaan vechten denk ik als ik niet zeker weet of dit zin heeft. Gedachte aan mijn zoontjes huilend bij mijn foto op het marktplein trek ik maar slecht.
Hun voeten of hun leven
quote:
De Russische raketaanval, zaterdag, op een theater in het centrum van de Oekraense stad Tsjernihiv, heeft het leven gekost aan zeven inwoners, onder wie ook de amper zesjarige Sofia. Onder de 148 gewonden waren nog 15 kinderen. President Volodomir Zelenski beloofde hard terug te slaan.
Kristof Simoens
Bron: Ukrainska Pravda
Zondag 20 augustus 2023 om 13:11

“Rusland heeft een gewone zaterdag veranderd in een dag van pijn en verlies”, zo reageerde Volodomir Zelenski op de dodelijke Russische raketaanval op Tsjernihiv, een stadje zowat 150 kilometer ten noorden van hoofdstad Kiev. Maar, zo voegde de Oekraense president er meteen strijdvaardig aan toe: “Ik ben er zeker van dat onze soldaten zullen reageren op deze terroristische aanslag van Rusland. Ze zullen hard terugslaan.”

Internationaal is de verontwaardiging over de aanval groot. Niet alleen omdat de raketten neerkwamen op een duidelijk burgerdoelwit – een theater – maar ook omdat bij de aanval kinderen geraakt werden. Een meisje van amper zes kwam daarbij om het leven. Het gaat om Sofia Holynskyi, dochtertje van Olha en Oleksandr Holynskyi, zo meldde een vriendin op Facebook: “Vandaag is de kleine Sofia, de enige en langverwachte dochter van mijn goede vrienden, in Tsjernihiv vermoord door de handen van onze ‘buren’. Nu is Sofia een beschermengel voor haar ouders. Rust in de zachte wolken, kleine Sofia. Je was een alleraardigst, intelligent en schrander meisje. Je maakte deze wrede wereld beter”, zo postte Kateryna Farafonova.
De gedachte aan je zoontjes ontvoerd en opgevoed in een afgelegen Russische provincie waar ze geregeld krijgen te horen dat ze nieuwe ouders hebben omdat hun echte papa en mamma boos op ze zijn en ze niet meer wilden hebben, trekt je meer aan?
pi_211250889
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
En waar is de quote, zielepoot (dat rijmt).
Heftig he, als er meerdere users zijn die het zelfde signaleren. Wellicht beweegd het je om discussies niet gelijk monddood te maken.
  vrijdag 10 november 2023 @ 09:31:33 #291
36431 bleiblei
pi_211250898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn ze moe van de oorlog. Wij waren na 2 jaar lockdown er al moe van. Laat staan 2 jaar oorlog. De grote vraag is of die mensen ook de consequentie willen dragen van opgeven. Of zeiden ze bij 1 vandaag "joh, kap met vechten en laat ons onder Russische indoctrinatie verder leven". En ging de verslaggever daarna na veilige gebieden en vroeg hij daar "joh, zullen we opgeven met groot risico op herhaling ergens komende 10 jaar, maar dan wel in jullie achtertuin?"
  vrijdag 10 november 2023 @ 09:31:35 #292
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211250899
quote:
Die raketaanvallen zullen eerder bijdragen aan oorlogsmoeheid.
Dat was niet het geval in WO2 bij de duitsers en japanners. Bron: perun.

Vanzelfsprekend vonden ze het wel vervelend, etc, maar dat vertaalde zich niet naar dat de bevolkingen zeiden: kap er maar mee.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 10 november 2023 @ 09:32:23 #293
36431 bleiblei
pi_211250904
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:30 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Heftig he, als er meerdere users zijn die het zelfde signaleren. Wellicht beweegd het je om discussies niet gelijk monddood te maken.
"Meerdere users" :') . Die geen van allen met echte onderbouwing komen maar met dit soort argumenten om een discussie monddood te maken :') .
  vrijdag 10 november 2023 @ 09:33:30 #294
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211250910
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:30 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Heftig h, dat je niet kan quoten waar ik dan doe waar je me van beschuldigd.

Hint: er is een verschil tussen chirugisch de onzin die jij hier neerplempt ontleden, en overmatig positief zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_211250936
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]
"Meerdere users" :') . Die geen van allen met echte onderbouwing komen maar met dit soort argumenten om een discussie monddood te maken :') .
Die argumenten zijn al topics terug gegeven. Heeft geen enkele zin om met hun in discussie te gaan, want ze hebben altijd gelijk. Elk tegen geluid wordt monddood gemaakt onder het verwijt dat je een kremlintrol bent. Er valt dan weinig te discussiren op het moment dat dat je enige argument nog is.

Ben blij dat er genoeg users zijn die wel discussiren zonder elkaar te verwijten.
pi_211250976
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heftig h, dat je niet kan quoten waar ik dan doe waar je me van beschuldigd.

Hint: er is een verschil tussen chirugisch de onzin die jij hier neerplempt ontleden, en overmatig positief zijn.
Die voorbeelden geef je zelf al met woorden als: zielepoot of chirugische onzin. De vorige keer was het kremlintrol of welke naam dan ook. Niemand mag hier een visie hebben die haaks staat op jouw visie, niemand.. want ja dat klopt niet in jouw brein.

Dus aan iedereen hier, gewoon deze users volledig gelijk geven, gewoon lekker in de echoput blijven.
pi_211250983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Tuurlijk zijn ze moe van de oorlog. Wij waren na 2 jaar lockdown er al moe van. Laat staan 2 jaar oorlog. De grote vraag is of die mensen ook de consequentie willen dragen van opgeven. Of zeiden ze bij 1 vandaag "joh, kap met vechten en laat ons onder Russische indoctrinatie verder leven". En ging de verslaggever daarna na veilige gebieden en vroeg hij daar "joh, zullen we opgeven met groot risico op herhaling ergens komende 10 jaar, maar dan wel in jullie achtertuin?"
Nee, maar bij onderhandelingen zal het ook over bezette gebieden gaan. Als Rusland aangeeft door te willen gaan zal Oekrane vast niet gaan liggen.

Grote strekking van het verhaal is ook vooral dat de Oekraners perspectief willen zien. Vechten ok, maar er moet wel zicht zijn op een overwinning.

Punt is wel dat het westen hier enorm voor over de brug moet gaan komen.
pi_211250991
Het is dit soort schijnbaar onbeduidende non-nieuws dat de russische bevolking in beweging kan zetten. Bedenk goed dat putin steun heeft vanwege zijn economische beleid, en met name de steun voor ouderen.
The State Duma extended the suspension of compensation for Soviet deposits for a year

Zie ook de comment sectie.

68,1 trillion roebels in 2024 = 681.000.000 euro/dollar in 2024

[ Bericht 6% gewijzigd door oheng op 10-11-2023 09:49:38 ]
pi_211251010
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 09:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat was niet het geval in WO2 bij de duitsers en japanners. Bron: perun.

Vanzelfsprekend vonden ze het wel vervelend, etc, maar dat vertaalde zich niet naar dat de bevolkingen zeiden: kap er maar mee.
Nederland lag na 5 dagen en 1 bombardement op zijn ruggetje. Ik wil niemand tekort doen, maar het verzet was niet enorm tijdens de vezetting. De hoeveelheid joden die af zijn gevoerd zijn enorm, zeker in vergelijking met andere landen.

Hiervoor zijn genoeg punten aan te dragen ter verdediging van de Nederlanders van toen, maar het punt is dat je niet zomaar de acties van het ene land op het andere land kan plakken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 09:50:06 #300
3928 Ulx
pi_211251054
Bada
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 november 2023 @ 09:50:17 #301
3928 Ulx
pi_211251057
Boem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')