Dat is helemaal niet gunstig. In de geschiedenis zie je dat een groot keizerrijk/Koninkrijk over het hoogtepunt heen juist gekke dingen gaat doen om de positie te behouden.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Tja, wie had dat nou kunnen zien aankomen van een "communistisch" land dat voor economische groei volledig afhankelijk is van de export.
Ja hoor, China gaat de wereld overnemen. Net als Japan in de jaren 80.
Maar het is nu eenmaal zo dat mensen economisch nieuws onbelangrijk vindt, dat zie je ook in deze oorlog.
Maar die drones van de Russen hebben wat issues. Oekraïne heeft wat nieuwe counterdrone EW systemen gebouwd.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:50 schreef oheng het volgende:
[..]
FAB-500's hebben een bereok van 70km.
Het wemelt van drones in russisch bezet Kherson trouwens.
Ehm, het zijn Oekrainsche drones. De russische aanvoerlijnen liggen zwaar onder vuur. Ik denk dat (russisch bezet) Kozachi Laheri bijna afgesneden is.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tijd om wat drone-hunting drones te testen in Oekraine.
Mooi dat daar bevroren Russische tegoeden voor worden gebruiktquote:Op woensdag 8 november 2023 14:31 schreef Ulx het volgende:
België gaat toch maar de portemonnee trekken voor Oekraïne. Weliswaar formeel de portemonnee van iemand anders, maar toch, een portemonnee.
[ twitter ]
Maak je geen zorgen, ik ken de chinese geschiedenis. De enigen die gevaar lopen zijn de chinezen zelf. De laatste genocide/burgeroorlog is alweer bijna 50 jaar geleden, dus ze lopen achter.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet gunstig. In de geschiedenis zie je dat een groot keizerrijk/Koninkrijk over het hoogtepunt heen juist gekke dingen gaat doen om de positie te behouden.
Napoleon, het ottomaanse rijk, Romeinse rijk enz. Voorbeelden zijn legio.
Oh ik dacht dat je het over Russische had. Desalniettemin had ik wel meer anti-drone drones al verwacht.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Ehm, het zijn Oekrainsche drones. De russische aanvoerlijnen liggen zwaar onder vuur. Ik denk dat (russisch bezet) Kozachi Laheri bijna afgesneden is.
Drones zijn klein en moeilijk op te sporen. Een EW zender die een X aantal frequenties blokkeert in een Y aantal vierkante kilometers is veel makkelijker. Misschien komen ze nog later in deze oorlog. Eerst worden de anti-drone maatregelen geperfectioneerd.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je het over Russische had. Desalniettemin had ik wel meer anti-drone drones al verwacht.
Er is zeker iets met EW aan de hand, aangezien Russen klagen dat communicatie heel moeilijk is in die sector.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:25 schreef oheng het volgende:
[..]
Drones zijn klein en moeilijk op te sporen. Een EW zender die een X aantal frequenties blokkeert in een Y aantal vierkante kilometers is veel makkelijker. Misschien komen ze nog later in deze oorlog. Eerst worden de anti-drone maatregelen geperfectioneerd.
Ja, Oekraine schijnt die dingen op boten te hebben gezet. Maar als ik de satelietbeelden van gisteren bekijk, dan is de Dnipr verdacht leeg. Ook geen vaartuigen voor de aanvoer, dus ik neem aan dat dat s'nachts gebeurt.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is zeker iets met EW aan de hand, aangezien Russen klagen dat communicatie heel moeilijk is in die sector.
Dat lijkt me wel zo verstandig.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:35 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, Oekraine schijnt die dingen op boten te hebben gezet. Maar als ik de satelietbeelden van gisteren bekijk, dan is de Dnipr verdacht leeg. Ook geen vaartuigen voor de aanvoer, dus ik neem aan dat dat s'nachts gebeurt.
Ja, maar het is ook een indicatie voor de hoeveelheid troepen die er ingezet worden. Dat zullen er honderden zijn, niet duizenden.quote:
Niet direct de tegoeden zelf, het gaat om belasting op winsten van bevroren bezittingen.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Mooi dat daar bevroren Russische tegoeden voor worden gebruikt
In de comments staat dat het ergens anders is.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:59 schreef oheng het volgende:
Hier een video die goed laat zien hoe de dump ten noorden van Avdiivka eruit ziet.
Ja, ik zag hem staan die comment... Maar wat denk je zelf?quote:Op woensdag 8 november 2023 16:14 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
In de comments staat dat het ergens anders is.
Onze slashdotter heeft daar een heel topic over met elke willekeurige tweet mogelijkquote:Op woensdag 8 november 2023 13:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind het ook fascinerend in welke mate dat onder de radar gaat. Bv ook geen lopende topics daarover, hier. Maar het gaat daar echt bizar slecht, en als het daar misgaat, nou, dan komt een bodycount zoals onder mao rap in beeld.
Ja dan heb je dus vliegtuigen nodig om dat tegen te houden aangezien de luchtafweer niet ver genoeg gaat?quote:Op woensdag 8 november 2023 13:50 schreef oheng het volgende:
[..]
FAB-500's hebben een bereok van 70km.
Het wemelt van drones in russisch bezet Kherson trouwens.
quote:Op woensdag 8 november 2023 16:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Onze slashdotter heeft daar een heel topic over met elke willekeurige tweet mogelijk
Dat wordt een enorm topic dan..quote:Op woensdag 8 november 2023 16:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Onze slashdotter heeft daar een heel topic over met elke willekeurige tweet mogelijk
Of een ander luchtafweersysteem.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dan heb je dus vliegtuigen nodig om dat tegen te houden aangezien de luchtafweer niet ver genoeg gaat?
Er is nooit sprake geweest van een wereldovername. Het gaat eerder om de terugkeer van China naar een economisch dominante positie zoals voor 1800. Als we naar de lange termijn kijken zien we dat economische macht correleert naar bevolkingsomvang en dat een substantieel hoger inkomen per bevolking dan het gemiddelde, op termijn niet vol te houden is.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Tja, wie had dat nou kunnen zien aankomen van een "communistisch" land dat voor economische groei volledig afhankelijk is van de export.
Ja hoor, China gaat de wereld overnemen. Net als Japan in de jaren 80.
Maar het is nu eenmaal zo dat mensen economisch nieuws onbelangrijk vindt, dat zie je ook in deze oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |