abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 22:35:19 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 22:39:14 #2
3928 Ulx
pi_211217491
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Daar kan je misschien een paar dagen mee vooruit als je geluk hebt. Is natuurlijk niet zoveel als je echt wil doorbreken daar. Enige wat kan werken is een pontonbrug, of meerderen. En iedereen weet hoe kwetsbaar die zijn. Als ze daar niks op kunnen bedenken dan is het allemaal spielerei wat er plaatsvindt aan die kant.
Een BTR-4 heeft een bereik van bijna 700 km. Dus ik verwacht niet dat ze de brandstoftank in een dagje leeg gaan rijden. En daarnaast: Zo breed is de rivier niet. En ze hebben M3 Rigs. En ze gebruiken drones.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211217500
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een BTR-4 heeft een bereik van bijna 700 km. Dus ik verwacht niet dat ze de brandstoftank in een dagje leeg gaan rijden. En daarnaast: Zo breed is de rivier niet. En ze hebben M3 Rigs. En ze gebruiken drones.
Ik heb zo'n idee dat je het allemaal iets te makkelijk voorstelt.
pi_211217571
quote:
Oekrane en Moldavi mogen als het aan de Europese Commissie ligt beginnen met onderhandelingen over het lidmaatschap van de Europese Unie. Dat staat in een advies van de Europese Commissie dat woensdag uitkomt en is ingezien door de NOS.

De Europese Commissie bepaalt niet of de onderhandelingen daadwerkelijk kunnen beginnen, dat zijn de 27 EU-leiders. Zij moeten unaniem akkoord gaan met het positieve advies. Dat besluit valt naar verwachting op de Europese top van december.
https://nos.nl/l/2496921
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 22:52:16 #5
3928 Ulx
pi_211217602
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 22:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gewoon niet al te ver zullen gaan. En in en om het dorpje verbruik je gewoon niet al teveel brandstof. En de Russen lijken ook niet echt zeker van hun zaak.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211217725
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 22:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hangt er vanaf. Als je het hebt over 1 BTR-4E, dat is nog redelijk makkelijk te supporten. Maar als we over brigades gaan praten, ja dan moeten er toch echt een x aantal transport boten continue heen en weer varen. Ponton bruggen lijken mij hooguit een gedeeltelijke oplossing. Tenzij Oekraine heel snel wegen kan aanleggen in de ondergelopen gebieden.

Erg kwetsbare aanvoerlijnen hoor.
pi_211217758
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 21:50 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Alsof die niet in dienst zijn van de FSB.
Rij het veetransport maar voor ! Vermorzelen die kindertjes !
Ondertussen zijn de Russen klootzakken om Butcha..
pi_211217791
En is het eigenlijk wel een bruggenhoofd? Je zou ook kunnen stellen dat ze eigenlijk nog midden in het natte gedeelte zitten.

Leuk om je wat in op te houden en om wat speldenprikken uit te delen, maar de grond zelf heeft niet veel waarde. Wil je vanuit hier doorstoten zul je een solide manier moeten vinden om snel veel over te zetten.

Las ik hier vandaag ook niet dat Oekrane vooral blij is met het jagen op tanks ed wat dit gebied mogelijk maakt?
pi_211217846
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gewoon niet al te ver zullen gaan. En in en om het dorpje verbruik je gewoon niet al teveel brandstof. En de Russen lijken ook niet echt zeker van hun zaak.

[ twitter ]
Inderdaad dat denk ik ook. Geen doorbraak of een grote aanval dus. Beetje irriteren, niet veel meer.
pi_211217890
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Rij het veetransport maar voor ! Vermorzelen die kindertjes !
Ondertussen zijn de Russen klootzakken om Butcha..
Kindertjes? De kinderen van de elite van het Russische regime zijn al lang en breed volwassen.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 23:46:15 #11
3928 Ulx
pi_211217917
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Inderdaad dat denk ik ook. Geen doorbraak of een grote aanval dus. Beetje irriteren, niet veel meer.
Het lijkt mij dat ze eerst de omgeving schoonvegen met zulke voertuigen. Ze hebben een behoorlijke punch. 30mm kanon, versies met antitankraketten. En ondertussen zal er wel meer over de rivier gaan.
  Overall beste user 2022 maandag 6 november 2023 @ 23:46:46 #12
3928 Ulx
pi_211217922
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 23:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
En is het eigenlijk wel een bruggenhoofd? Je zou ook kunnen stellen dat ze eigenlijk nog midden in het natte gedeelte zitten.

Leuk om je wat in op te houden en om wat speldenprikken uit te delen, maar de grond zelf heeft niet veel waarde. Wil je vanuit hier doorstoten zul je een solide manier moeten vinden om snel veel over te zetten.

Las ik hier vandaag ook niet dat Oekrane vooral blij is met het jagen op tanks ed wat dit gebied mogelijk maakt?
Vergeet niet dat een paar kilometer van Krykny de snelweg E58 Odesa - Kherson - Melitopol ligt. En als je van Krykny richting Oleshky rijdt, splitst die zich ook in de E97 richting de Krim. Dus het is wel een gevaarlijke ontwikkeling. Zeker het eerste stuk parallel aan de rivier is niet veilig voor Russische vliegtuigen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 01:12:11 #13
3928 Ulx
pi_211218211
twitter

Wat ga je dan doen? Tanks sturen is tricky. Niet sturen ook.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 07:47:24 #14
3928 Ulx
pi_211219647
Girkin geeft de reden waarom Oekrane vrede zou moeten maken volgens Rusland.

twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 08:01:11 #15
3928 Ulx
pi_211219746
twitter

Weer wat de lucht in. Ze houden de druk er nu wel op.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 08:52:59 #16
3928 Ulx
pi_211220081
Lol.

twitter
pi_211220234
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 07:47 schreef Ulx het volgende:
Girkin geeft de reden waarom Oekrane vrede zou moeten maken volgens Rusland.

[ twitter ]
Girkin heeft weer gelijk. Je hoeft geen genie te wezen om te zien dat rusland begon met een overweldigend militair voordeel in februari 2022 (russisch budget 70++ miljard, Oekrainsch budget: 4,5 miljard) afgegleden is naar militair evenwicht.

En met name het verschil in luchtmacht, artillerie, en marine gigantisch was. Die laatste 2 voordelen zijn nu aan het verdwijnen.

Hier zijn hele brief.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 09:20:38 #18
3928 Ulx
pi_211220286
twitter

Die snelweg is lastig te voorzien van mijnen. Pakt de AFU die zie ik ze wel eerst richting Kherson scheuren om zo de bruggenhoofden met elkaar te verbinden.
pi_211220355
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:20 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Die snelweg is lastig te voorzien van mijnen. Pakt de AFU die zie ik ze wel eerst richting Kherson scheuren om zo de bruggenhoofden met elkaar te verbinden.
De russen beweren ook dat Oekraine kaarten van de verdedigingslinies in handen heeft gekregen. Denk bijvoorbeeld aan de gevangen genomen kolonel.

En andere bronnen beweren dat Oekraine EW op boten heeft, tegen specifiek FPV drones.
pi_211220572
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:30 schreef oheng het volgende:

[..]
De russen beweren ook dat Oekraine kaarten van de verdedigingslinies in handen heeft gekregen. Denk bijvoorbeeld aan de gevangen genomen kolonel.

En andere bronnen beweren dat Oekraine EW op boten heeft, tegen specifiek FPV drones.
Zou mooi zijn.

Overigens heeft iemand enig idee waarom Oekrane kostbare troepen aan het gebruiken is om Wagner in Sudan aan te vallen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:02:38 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211220603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zou mooi zijn.

Overigens heeft iemand enig idee waarom Oekrane kostbare troepen aan het gebruiken is om Wagner in Sudan aan te vallen?
Je zet SOF niet in bij loopgraven gevechten. Tenzij je rus bent, en je SOF sowieso alleen SOF in name only is. Dus vanuit dat kan je redeneren dat ze eigenlijk hun handen wel vrij hebben.

Maar voor de rest vind ik dat een hele goede vraag.

Wraak voor oorlogsmisdaden?
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 10:07:55 #22
3928 Ulx
pi_211220641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zou mooi zijn.

Om Wagner te dwingen die troepen weer aan te vullen. Beter daar dan in Oekrane.
pi_211220665
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je zet SOF niet in bij loopgraven gevechten. Tenzij je rus bent, en je SOF sowieso alleen SOF in name only is. Dus vanuit dat kan je redeneren dat ze eigenlijk hun handen wel vrij hebben.

Maar voor de rest vind ik dat een hele goede vraag.

Wraak voor oorlogsmisdaden?
Je zou denken dat er genoeg SOF taken te doen zijn in Oekraine en Rusland zelf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211220667
Russisch ministerie meldt droneaanvallen op de Krim
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73239831

'Conflict in Midden-Oosten heeft geen invloed op steun G7 aan Oekrane'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73240770

De Japanse minister van Buitenlandse Zaken Kamikawa zegt dat de oorlog in Gaza geen gevolgen heeft voor de steun van de G7-landen aan Oekrane. "Onze toezegging om strenge sancties aan Rusland op te leggen wankelt niet, zelfs niet als de situatie in het Midden-Oosten verergert."

Poland buys Ukraine’s excess electricity
https://english.nv.ua/bus(...)ricity-50366225.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 10:24:15 #25
3928 Ulx
pi_211220752
twitter
pi_211220765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je zou denken dat er genoeg SOF taken te doen zijn in Oekraine en Rusland zelf.
low-risk/high-reward misschien.

https://www.csis.org/anal(...)sia-and-wagner-group

Als Wagner verzwakt is in Sudan, kiest dan land misschien om af te zien van het scheepswerf, of om de goudmijnen te nationaliseren/verkopen aan een ander.
pi_211220793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:25 schreef zuchtje het volgende:

[..]
low-risk/high-reward misschien.

https://www.csis.org/anal(...)sia-and-wagner-group

Als Wagner verzwakt is in Sudan, kiest dan land misschien om af te zien van het scheepswerf, of om de goudmijnen te nationaliseren/verkopen aan een ander.
Precies, op deze manier kunnen ze inkomstenbronnen van Rusland rechtsreeks verzwakken/stoppen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:33:08 #28
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211220813
Eens, temeer daar er van "kopen" amper sprake is. De stoere jongens die bagger slecht zijn in vechten tegen mensen die terug vechten, jatten gewoon complete diamand en goud mijnen. En die verdienen daar aan, en het kremlin ook.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:33:20 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211220815
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk weer minus wat heli's.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211220843
Het Sudan verhaal is een kosten/baten analyse. Denken ze in Sudan Rusland meer pijn te kunnen doen dan als ze in Oekrane zouden zijn. Oekrane denkt blijkbaar van wel.

Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen of dat ook echt het geval is, misschien levert het veel op, misschien levert het niks op. Feit is wel dat daar wat doelwitten zitten

Dat gezegd hebbende, vind ik het ook wel een vreemde keuze. Genoeg andere doelwitten in Oekrane en Rusland zelf natuurlijk.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 10:38:39 #31
3928 Ulx
pi_211220845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopelijk weer minus wat heli's.
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 11:54:04 #32
3928 Ulx
pi_211221456
twitter
pi_211221667
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:08 schreef oheng het volgende:

[..]
rusland is nooit een koloniale grootmacht geweest. Zo hadden ze geen kolonien in Afrika of Zuid Amerika. Iets wat ze duur kwam te staan in de (verloren) koloniale oorlog tegen Japan in 1905.

Ze hadden wel continue expansie naar het oosten, maar dat kwam omdat ze in het westen tegen teveel concurrentie aanliepen.
Wij in de Westerse wereld waren teveel bezig met onze eigen kolonin en de uitbreiding van die gebieden, terwijl in dezelfde tijd Rusland nog grotere delen veroverde in het voor hun Verre Oosten.
Ik snap de Russen van die tijd ook wel, want in de eeuwen daarvoor kwam het gevaar ook van die kant, namelijk de Mongoolse invasies vanaf Dzjengis Khan. In Siberi was er ook wel vrijwillige overgave aan de Russen, maar eerst in de Oeralgebieden ging de verovering met harde hand en uitmoorden van lokale bevolkingen.

De Russificatie en de uitbreiding westwaarts is eigenlijk het meest tot stand gekomen onder de over-over-overgrootmoeder van Amalia, Catharina de Grote, nadat eerst haar over-over-overgrootvader (de man van Catharina) de door de Russen veroverde gebieden weer verpatst had aan de Pruisen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 november 2023 @ 12:30:15 #34
3928 Ulx
pi_211221843
Laat ze in het Hamastopic maar niet horen dat aangrenzende gebieden innemen geen kolonisatie is.
pi_211222085
twitter
pi_211222113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:53 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
We moeten echt een manier gaan vinden om dat gare kutland uit de EU te flikkeren :r

quote:
De reden die de Orbn-regering opgeeft: de rechten van de Hongaarse minderheid in Oekrane worden geschonden. Die minderheid leeft daar al ruim een eeuw, sinds Hongarije na de Eerste Wereldoorlog grondgebied moest afstaan aan buurlanden.

Taalwet
"Er zijn nieuwe wetten ingevoerd die het leven van de Hongaren in Oekrane ellendig hebben gemaakt", zegt Balzs Orbn, rechterhand en politiek adviseur (geen familie) van premier Orbn. Hij doelt daarbij op een recent ingevoerde taalwet in Oekrane die minderheden, niet alleen de Hongaarse, verplicht om minimaal 70 procent van hun onderwijs te volgen in het Oekraens.
Dikke Orban doet een Poetintje :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211222142
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We moeten echt een manier gaan vinden om dat gare kutland uit de EU te flikkeren :r
Vooral niet nog meer landen toevoegen want dan ga je dit vaker krijgen in de toekomst.
pi_211222171
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:30 schreef Ulx het volgende:
Laat ze in het Hamastopic maar niet horen dat aangrenzende gebieden innemen geen kolonisatie is.
Ik heb daar toch al meerdere malen mogen lezen dat de kolonisten op de Westbank niet aan koloniseren doen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211222180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Vooral niet nog meer landen toevoegen want dan ga je dit vaker krijgen in de toekomst.
Je mag straks weer stemmen. Dan kun je er ook voor kiezen om voor een partij te stemmen die af wil van de (Europese) Veto
pi_211222189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:03 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Je mag straks weer stemmen. Dan kun je er ook voor kiezen om voor een partij te stemmen die af wil van de (Europese) Veto
En welke partijen zijn dat?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211222202
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 november 2023 12:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Dikke Orban doet een Poetintje :')
Gewoon een manier vinden om de geldkraan dicht te draaien voor dat soort landen in de EU. Want het zijn toevallig ook de landen waar ook gesleuteld wordt aan de rechtstaat enzovoort.
pi_211222207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En welke partijen zijn dat?
Mag je zelf uitzoeken ;) Ik weet alleen dat Volt dit wil
pi_211222236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:05 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Mag je zelf uitzoeken ;) Ik weet alleen dat Volt dit wil
Volt wilt van het Veto recht af maar wilt ook de EU democratischer maken. Die andere partijen willen vooral van de EU af volgens mij.
pi_211222257
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Gewoon een manier vinden om de geldkraan dicht te draaien voor dat soort landen in de EU. Want het zijn toevallig ook de landen waar ook gesleuteld wordt aan de rechtstaat enzovoort.
Dat gebeurd in principe al. Nu is Orban bezig met en makkelijkere manier te vinden voor het krijgen van die miljarden ipv het moeilijke hervormen.

Uit de eu stappen is ook kut natuurlijk, omdat Rusland dan een deurtje heeft om selectief wat geld die kant op te sluizen, waarna we het land steeds verder kwijtraken.
pi_211222259
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:03 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Het probleem is niet de veto maar de verschillen tussen landen. Het is nu gewoon alsof je met 30 man aan tafel zit en moet bedenken wat je 's avonds gaat eten. Laat staan dat de nieuwe landen niks toevoegen

Met Oekrane erbij gaat het alleen maar moeilijker worden. Oekrane zou een soort Mexico van Europa kunnen worden, waar we diep mee samenwerken en een hoop gaan produceren en handel mee drijven. Probleem daarmee is wel dat zo'n land vaak vast zit in the middle income trap. Wat uiteraard wel een stuk beter is dan nu.

En de oorlog moet uiteraard voorbij zijn eerst.
pi_211222324
omzigt:

Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211222452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat gebeurd in principe al. Nu is Orban bezig met en makkelijkere manier te vinden voor het krijgen van die miljarden ipv het moeilijke hervormen.

Uit de eu stappen is ook kut natuurlijk, omdat Rusland dan een deurtje heeft om selectief wat geld die kant op te sluizen, waarna we het land steeds verder kwijtraken.
Dat gaat alleen over het coronasteun pakket volgens mij. Daar waren eisen aan verbonden. Bij Polen was dat ook zo maar omdat ze zoveel vluchtelingen hadden opgevangen kregen ze het geld toen als nog.
pi_211222924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 13:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat gaat alleen over het coronasteun pakket volgens mij. Daar waren eisen aan verbonden. Bij Polen was dat ook zo maar omdat ze zoveel vluchtelingen hadden opgevangen kregen ze het geld toen als nog.
Maar het eisen stellen voor dat er centen over zijn gemaakt, dat gebeurt al niet?

Zonder lidmaatschap is Hongarije snel het nieuwe Belarus waarbij de bevolking alleen maar minder invloed kan uitoefenen op de regering.
pi_211223235
Nederlandse F-16's naar Roemeni vertrokken voor training Oekraners
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73247373
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211223298
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2023 14:29 schreef Aether het volgende:
Nederlandse F-16's naar Roemeni vertrokken voor training Oekraners
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73247373
Valt me wel op dat er bij de NOS steeds vaker fouten in de teksten staan. Laten ze hun stukken door ChatGPT (of iets soortgelijks) maken?

quote:
Nederland stelt twaalf tot achttien F-16's beschikbaar voor het EFTC. Ze blijven eigendom van Nederland. Hoeveel toestellen aan Oekrane gaat leveren is niet bekend. Nederland heeft er 42. "Natuurlijk kijken we of we alle resterende gevechtsvliegtuigen kunnen leveren of dat er nog dingen gedaan moeten worden om ze klaar te maken", zei demissionair premier Rutte in augustus.

Nederland, Denemarken cordineren de Europese inspanningen om Oekrane aan F-16's te helpen. Die heeft het land nodig voor versterking van zijn luchtmacht in de oorlog met Oekrane.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')