En natuurlijk onmogelijk om te weten op voorhand hoeveel % er werkt op basis van helemaal niets.quote:Op maandag 6 november 2023 17:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat kwam hier vorige week al voorbij. Dat van die 4% is nieuw.
Lijkt me alleen wel heel erg laag.
Ik weet niet of Rusland het zo op testen heeft tov het Westen/Oekraine.quote:Op maandag 6 november 2023 17:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt gewoon testen. Er moesten ook tien Leopard 1A5 terug, weet je nog?
En ze zijn er wel heel snel over uit.quote:
Ja een tank die niet of half werkt is makkelijker te signaleren dan een artilleriegranaat.quote:Op maandag 6 november 2023 17:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je kunt gewoon testen. Er moesten ook tien Leopard 1A5 terug, weet je nog?
4% lijkt me ook stug. Maar ik betwijfel of de NK QC heel goed is.quote:Op maandag 6 november 2023 17:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja een tank die niet of half werkt is makkelijker te signaleren dan een artilleriegranaat.
Er zullen best een hoop niet werken maar 4% is natuurlijk lachwekkend laag. Alleen al omdat het op X hep gestaan.
Wat BEFEM al aangeeft, voordat je een representatieve steekproef hebt genomen van 1 miljoen shells, zit je al ruim onder een miljoen. Dus eigenlijk nutteloos om te doen in acute oorlogssituatie.quote:Op maandag 6 november 2023 17:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
4% lijkt me ook stug. Maar ik betwijfel of de NK QC heel goed is.
quote:North Korean dictator Kim Jong Un "decided to flex his muscles" and ordered 2,400 shells to be fired at a deserted island in 2020.
"Of those 2,400 shells, only 400 reached the island. And of those 400, about 80 exploded.
rusland is nooit een koloniale grootmacht geweest. Zo hadden ze geen kolonien in Afrika of Zuid Amerika. Iets wat ze duur kwam te staan in de (verloren) koloniale oorlog tegen Japan in 1905.quote:Op maandag 6 november 2023 16:59 schreef Idisrom het volgende:
Eigenlijk is Rusland de laatste van de drie koloniale grootmachten die zo'n 500 jaar geleden opkwamen.
https://irp.fas.org/doddir/army/atp7-100-2.pdfquote:During the North Korean artillery attack on Yeonpyeong Island in August 2015, 60 of the initial 80
rounds hitting the island exploded, indicating a dud rate of 25%. For artillery rounds to function properly and
explode on impact, they must be used in a timely fashion or the stock rotated to the factory to be rechecked.
Due to cost of ammunition and the limited economic abilities of North Korea, it is likely the KPA does not
fire artillery ammunition when it is close to the end of its reliable service life or rotate it out for new
ammunition.
De kans dat ze daar iets groots kunnen bereiken is inderdaad nihil als je dat zo ziet.quote:Op maandag 6 november 2023 14:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb video's gezien van de aanvoerlijnen. Een afgrijselijke tocht door modder en riet. Ik zal even kijken of ik de video's kan terugvinden.
Ik zie wel activiteit op de Dnipr
op satelietbeelden, met name bij de spoorbrug.
Maar als je de map bekijkt: wat een absolute nachtmerrie is dat ondergelopen gebied. Geen wegen. Naja behalve de spoorlijn dan.
Die moet echt eens aan een door sjamanen ingestraalde giftige kikker likken.quote:Op maandag 6 november 2023 13:21 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Dit ratelt ook maar door en door
Die 3 landen werken amper samen, alleen in gelegeheidscoalities. En het zijn het westen en respectivelijk: soennitische landen, Zuid-Korea+Japan, zuid oost Azie, en het Warschaupact.quote:Op maandag 6 november 2023 16:46 schreef quirina het volgende:
Iran, Noord-Korea, China , Rusland allemaal tegen het slechte westen.
En oh ja… weten jullie dat Nederlandse bedrijven gewoon handel drijven met Rusland via Turkije? Erg lucratief.. of nou ja als er nukes gegooid gaan worden heb je toch niks aan je geld.
Hetzelfde als vorige winter; sterven, vergaan en uiteindelijk compost vormen.quote:Op maandag 6 november 2023 13:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat weet je nooit zeker. Ik ben benieuwd wat er de Russische sneakersoldaten gaan doen als het echt koud kutweer gaat worden. Ze klagen nu al steen en been.
Rusland stortte in 1917 en wederom in 1992 in. Vergeet niet dat de Russische invloedsfeer op Polen, Oost-Duitsland, Estland, Letland, Litouwen, Finland, Tsjechi, Slowakije, Roemeni, Moldavi, Hongarije, Bulgarije, Georgi, Armeni, Azerbeidzjan, Turkmenistan, Oezbekistan, Kyrgyzi, Tajikistan, en in zekere mate dus Wit-Rusland, Oekrane, Kazachstan, verdwenen is. Om nog maar niet te spreken over gebiedsverlies en invloedsverlies in China, Afghanistan, Noord-Korea, Mongoli, Cubaquote:Op maandag 6 november 2023 16:59 schreef Idisrom het volgende:
Eigenlijk is Rusland de laatste van de drie koloniale grootmachten die zo'n 500 jaar geleden opkwamen.
De eerste die ten onder ging was Spanje zo'n 200 jaar geleden.
En 100 jaar geleden begon het verval van het Britse Rijk.
Alleen deze landen hadden geen kernwapens op dat moment.
Vrijwel alles ten oosten van Moskou is koloniaal gebied; daar woonden immers oorspronkelijk geen Slavische Russen.quote:Op maandag 6 november 2023 18:08 schreef oheng het volgende:
[..]
rusland is nooit een koloniale grootmacht geweest. Zo hadden ze geen kolonien in Afrika of Zuid Amerika. Iets wat ze duur kwam te staan in de (verloren) koloniale oorlog tegen Japan in 1905.
Ze hadden wel continue expansie naar het oosten, maar dat kwam omdat ze in het westen tegen teveel concurrentie aanliepen.
En natuurlijk is zelfs Alaska een Ruzzische kolonie geweest.quote:Op maandag 6 november 2023 19:16 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Vrijwel alles ten oosten van Moskou is koloniaal gebied; daar woonden immers oorspronkelijk geen Slavische Russen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |