Geheel eens, er zijn vermoedelijk vele malen meer russen omgekomen dan 1:5.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helaas bulshit dat er een loss is van 1:5 Oekraiene Rus verhouding.
Tussen hoop en vrees, een duidelijke patstelling. Wellicht dat Oekraine nog iets kan met een partizanen insurgency in bezet gebied of toch vanuit de lucht met F16's. Lastig allemaal.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:07 schreef 3rr0r het volgende:
Dat 1Vandaag item is nu op de site gezet voor wie het nog wil zien
https://eenvandaag.avrotr(...)rek-aan-vorderingen/
Dat was al veel langer duidelijk, alleen in deze echokamer drong dat nooit door vanwege al het holladiejeegekrijs.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Was wel interessant ja.
Veel oorlogsmoeheid en men voelt de patstelling.
Ik denk dat als het westen niet substantieel meer gaat leveren gaat de roep om onderhandelingen steeds luider worden.
Gelukkig kom jij even fijntjes benadrukken hoe het (hier) helemaal zit. Zat users hier die de boel nuchter bekijken en becommentariren.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat was al veel langer duidelijk, alleen in deze echokamer drong dat nooit door vanwege al het holladiejeegekrijs.
Ik heb hier regelmatig geschreven dat de europese hulp niet voldoende is en tot niets anders leidt dan een patstelling en ben daardoor voor halve Kremlin-propagandist uitgemaakt, vandaar mijn irritatie.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gelukkig kom jij even fijntjes benadrukken hoe het (hier) helemaal zit. Zat users hier die de boel nuchter bekijken en becommentariren.
Het feit dat je dit, en vooral op deze manier, zegt spreekt vooral uit hoe je er zelf in staat.
Ik weet dat je geen Kremlin propagandist of rusbot of wat voor lame ass term dan ook bent.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb hier regelmatig geschreven dat de europese hulp niet voldoende is en tot niets anders leidt dan een patstelling en ben daardoor voor halve Kremlin-propagandist uitgemaakt, vandaar mijn irritatie.
Goh, dat zou ik natuurlijk ook zeggen. Jij bent echt zo goedgelovig zeg.quote:Op donderdag 9 november 2023 20:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekraine weet van niets, de VS ook niet.
Volgens mij is de strategie nog steeds om de russen systematisch te verzwakken. Ik heb nog goede hoop dat er uiteindelijk een grote doorbraak mogelijk is. De enorme verliezen die de russen nu lijden is niet vol te houden.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tussen hoop en vrees, een duidelijke patstelling. Wellicht dat Oekraine nog iets kan met een partizanen insurgency in bezet gebied of toch vanuit de lucht met F16's. Lastig allemaal.
Helemaal eens hoor. En nog denken mensen dat Oekrane het op magische wijze wel even gaat fixen. Kijken we wel op de kaart? Al maanden lang?quote:Op donderdag 9 november 2023 21:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb hier regelmatig geschreven dat de europese hulp niet voldoende is en tot niets anders leidt dan een patstelling en ben daardoor voor halve Kremlin-propagandist uitgemaakt, vandaar mijn irritatie.
De Wijk weet inderdaad echt wel waar hij het over heeft.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor. En nog denken mensen dat Oekrane het op magische wijze wel even gaat fixen. Kijken we wel op de kaart? Al maanden lang?
En dat gebash op Boekestijn en de Wijk wordt je ook zo moe van.
Die de wijk die bij elkaar fantaseerde dat hij zo belangrijk was dat die als een van de weinigen wist waar bin laden uithing? Die?quote:Op donderdag 9 november 2023 22:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Wijk weet inderdaad echt wel waar hij het over heeft.
Ik heb dat bericht al 5 keer gelezen. Wordt nogal vaak aangehaald de laatste tijd om een punt te makenquote:Op donderdag 9 november 2023 19:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb je het nieuws niet gelezen?
https://www.nbcnews.com/n(...)e-sources-rcna123628
Hoezo hebben zij geen keuze? De bevolking kan gewoon kiezen voor onderhandelen, als de keuze ligt tussen onderhandelen of je doodvechten voor een patstelling.quote:Op donderdag 9 november 2023 20:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Het verschil is dat Oekraine weinig keuze heeft, zij worden aangevallen. Veel interessanter is de steun onder de bevolking bij de agressor staat. Zij hebben immers wl een keuze.
Wat dat betreft is het intersessant dat rusland het leger als een strafkamp gebruikt.
Onderhandelen en een pijnlijke dood sterven of meest gunstige geval een kutleven leiden (en je vrouw, kinderen, ouders en overige familie ook). Of je doorvechten met een kleine kans dat je (klein)kinderen een fatsoenlijke toekomst tegemoet zien in je thuisland....quote:Op donderdag 9 november 2023 23:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoezo hebben zij geen keuze? De bevolking kan gewoon kiezen voor onderhandelen, als de keuze ligt tussen onderhandelen of je doodvechten voor een patstelling.
Nee, van een vent die voor zijn werk als journalist met zijn scherfvest aan tegen het front is wezen vragen hoe zaken ervoor staan.quote:Op donderdag 9 november 2023 19:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, van flapdrollen zoals jij.
Niet bepaald een fatsoenlijke graadmeter.
Welke fokkers roepen dat het allemaal zo goed gaan dan? Wel iemand pakken die je serieus kan nemen. Niet niveautje Starhopper of Discomongool. En ff de quote posten die niet ouder is dan een week geleden.quote:Op donderdag 9 november 2023 23:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee, van een vent die voor zijn werk als journalist met zijn scherfvest aan tegen het front is wezen vragen hoe zaken ervoor staan.
Neem ik serieuzer dan wat fokkers die maar blijven roepen hoe goed zaken wel niet gaan..
Zelensky ontkende de patstelling. Het was de opperbevelhebber, die doorgaans minder politiek zijn, die aangaf dat er sprake van is. Wel met een opmerking dat er meer wapens moeten komen, maar tel je 1 2 en 3 bij elkaar op kunnen we moeilijk anders dan concluderen dat de boel redelijk vast is gelopen.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het is goed om dat mee te krijgen van een Nederlandse journalist, helemaal als zoals hij zei bij de Oekrainse journalisten het not done is om het erover te hebben.
Wat ontbrak was zoals hier wel werd gemeld, dat het niet alleen grondgebied gaat over of alles stilstaat zo'n beetje qua vooruitgang. De Russische vloot in het gebied, al het materiaal dat ze verliezen versus wat ze bij kunnen fabriceren. Hun economie.
Tevens qua verhalen aan het front, het is logisch dat mensen die hij daar spreekt het zo ervaren als het daar nauwelijks vooruitgang is qua terrein. Lokaal voel je dat helemaal, dat was ook zo bij Bakhmut toen. Maar het is de vraag of die mensen het grotere plaatje kunnen zien bij zo'n oorlog. Waar en hoe je de Russen wel kleiner aan het maken bent. Wat dat betreft is die uitspraak van Zahluzny over patstelling, geheid bedoeld om meer wapens te krijgen, meer schadelijk dan helpend. Mensen die moe zijn of al hun twijfels hadden laat je de moed in de schoenen zakken.
Extec, ulx..quote:Op donderdag 9 november 2023 23:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Welke fokkers roepen dat het allemaal zo goed gaan dan? Wel iemand pakken die je serieus kan nemen. Niet niveautje Starhopper of Discomongool. En ff de quote posten die niet ouder is dan een week geleden.
Je moet naar het totaalplaatje kijken. Oorlog is niet alleen het front. En dan doet Oekrane het beter dan Rusland.quote:
Ik ga ze niet noemen, voor je het weet gaan we dan zaken op de man spelen.quote:Op donderdag 9 november 2023 23:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Welke fokkers roepen dat het allemaal zo goed gaan dan? Wel iemand pakken die je serieus kan nemen. Niet niveautje Starhopper of Discomongool. En ff de quote posten die niet ouder is dan een week geleden.
Ja en dat is dus minder aan de hand. De Russen winnen ook steeds minder terrein. Veel Oekraners voelen minder directe dreiging en zien in dat vechten aan het front niet meteen een overwinning oplevert. Dan liever onderhandelen waarna men als land misschien wat toegeeft, maar waarbij het eigen leven tenminste doorgaat.quote:Op donderdag 9 november 2023 23:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Onderhandelen en een pijnlijke dood sterven of meest gunstige geval een kutleven leiden (en je vrouw, kinderen, ouders en overige familie ook). Of je doorvechten met een kleine kans dat je (klein)kinderen een fatsoenlijke toekomst tegemoet zien in je thuisland....
Hmmm... lastig. Welke keuze...
Dat klopt. Maar er is niemand die de boel verhosannaat met "het gaat allemaal fabeltastisch".quote:Op donderdag 9 november 2023 23:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik ga ze niet noemen, voor je het weet gaan we dan zaken op de man spelen.
Maar als je een beetje nuchter terug leest zie je wel dan de meeste negatieve zaken worden afgezwakt of men draait het in iets positiefs.
Zoiets zei je al eerder. Enigszins twijfel of ik me aangesproken moet voelen of niet.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gelukkig kom jij even fijntjes benadrukken hoe het (hier) helemaal zit. Zat users hier die de boel nuchter bekijken en becommentariren.
Het feit dat je dit, en vooral op deze manier, zegt spreekt vooral uit hoe je er zelf in staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |