Het is aan Oekrane om te beslissen of en wanneer ze willen onderhandelen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wiens lafheid?
Bijna de hele donbas, een landbrug naar de Krim en de Krim die na onderhandelingen Russisch is, dat is gewoon winst, zeker op de grote parades de komende jaren.
Hoe lullig ook niet heel Oekrane heeft oorlogsmisdaden meegemaakt, dan is het de vraag of iedereen wil vechten voor een overwinning die niet zeker is. Meer vechten is sowieso meer ellende. Nadenken over onderhandelen is op den duur helemaal niet zo raar. Getuige ook het verslag in 1 vandaag.
En dat zie je in je koffiedik? Of heb je een glazen bol?quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Directe dreiging van russen die je dorp intrekken. Die raketaanvallen zullen eerder bijdragen aan oorlogsmoeheid.
Het leger wordt gebruikt als een straf.quote:Op vrijdag 10 november 2023 07:30 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat we nog veel van hem terug zullen zien. Vooral omdat hij zich uitspreekt tegen de Russische bezetting.
Dat is ook aan Oekrane, maar ze hebben de hulp uit het buitenland nodig en daar veel meer van als ze echt willen winnen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:46 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is aan Oekrane om te beslissen of en wanneer ze willen onderhandelen.
En niet vechten is ook sowieso meer ellende, gezien a) Rusland volstrekt onbetrouwbaar is en de tijd zal nemen om te hergroeperen b) Rusland duidelijk heeft gemaakt dat er voor de Oekraense cultuur geen plaats kan zijn, er komt aanhoudend genocidale taal uit Moskou.
Oorlogsmisdaden heeft Rusland sowieso al meer dan genoeg begaan, en het merendeel kan nauwelijks nog onderzocht worden want wat weten wij nu van wat er precies achter het Russisch front gebeurt.
Aha, zoals ze ook na eerdere akkoorden waaronder hun handtekening staat ook nu niet …quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is ook aan Oekrane, maar ze hebben de hulp uit het buitenland nodig en daar veel meer van als ze echt willen winnen.
Ik zie de Russen niet dom doorvechten na vredesakkoorden waarbij zij winst hebben.
Ze zullen eerder doorvechten ook al weet Oekrane ze te verdrijven.
Rusland is is uit op fluide, onstabiele grenzen, kijk maar naar de afgelopen 9 jaar in Oekrane of bijvoorbeeld de situatie in Georgi. De structurele ondermijning en het gelazer aan de grens, het verschuiven van grenspalen zal doorgaan, het is deel van hun doctrine. Er is geen enkele reden om dit regime in Moskou op haar woord te vertrouwen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is ook aan Oekrane, maar ze hebben de hulp uit het buitenland nodig en daar veel meer van als ze echt willen winnen.
Ik zie de Russen niet dom doorvechten na vredesakkoorden waarbij zij winst hebben.
Ze zullen eerder doorvechten ook al weet Oekrane ze te verdrijven.
Ja alle kinderen zijn hun voeten kwijt !quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
En dat zie je in je koffiedik? Of heb je een glazen bol?
Als een van je kinderen ver van het front zijn beide voeten verliest door een Russische raket op het winkelcentrum, dan neig je tot opgeven en onderhandelen?
Ik kan dat maar heel moeilijk geloven, ik denk dat die raketten de woede aanwakkeren.
Dat de Russen blijven aankloten, dat zou best kunnen. Maar zeker niet zoals men nu doet.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Aha, zoals ze ook na eerdere akkoorden waaronder hun handtekening staat ook nu niet …laat maar.
Nee, ze blokkeren gewoon de export. Zit je dan met je vrouw en je kind.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat de Russen blijven aankloten, dat zou best kunnen. Maar zeker niet zoals men nu doet.
En waar is de quote, zielepoot (dat rijmt).quote:
Ja, want de Russen gaan tel alle tijden door met oorlogshandelingen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, ze blokkeren gewoon de export. Zit je dan met je vrouw en je kind.
Rusland gaat zeker door. Met al die westerse wapenfabrieken die in Oekraine worden neergezet is dat land te gevaarlijk.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, want de Russen gaan tel alle tijden door met oorlogshandelingen.
Ondertussen bemerkt een verslaggever vanaf de frontlinie op dat mensen moe worden van de oorlog en de boel vrij somber inzien. Erger nog het is not done om dit aan te geven bij de pers, tenminste niet op camera. In mijn ogen zegt dit een hele hoop over de realiteit van een oorlog.
Hun voeten of hun levenquote:Op vrijdag 10 november 2023 08:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja alle kinderen zijn hun voeten kwijt !
Als ik leef onder die dreiging dan ga ik daar op den duur wel zat van zijn.
Ik zou ook niet gaan vechten denk ik als ik niet zeker weet of dit zin heeft. Gedachte aan mijn zoontjes huilend bij mijn foto op het marktplein trek ik maar slecht.
De gedachte aan je zoontjes ontvoerd en opgevoed in een afgelegen Russische provincie waar ze geregeld krijgen te horen dat ze nieuwe ouders hebben omdat hun echte papa en mamma boos op ze zijn en ze niet meer wilden hebben, trekt je meer aan?quote:De Russische raketaanval, zaterdag, op een theater in het centrum van de Oekraense stad Tsjernihiv, heeft het leven gekost aan zeven inwoners, onder wie ook de amper zesjarige Sofia. Onder de 148 gewonden waren nog 15 kinderen. President Volodomir Zelenski beloofde hard terug te slaan.
Kristof Simoens
Bron: Ukrainska Pravda
Zondag 20 augustus 2023 om 13:11
“Rusland heeft een gewone zaterdag veranderd in een dag van pijn en verlies”, zo reageerde Volodomir Zelenski op de dodelijke Russische raketaanval op Tsjernihiv, een stadje zowat 150 kilometer ten noorden van hoofdstad Kiev. Maar, zo voegde de Oekraense president er meteen strijdvaardig aan toe: “Ik ben er zeker van dat onze soldaten zullen reageren op deze terroristische aanslag van Rusland. Ze zullen hard terugslaan.”
Internationaal is de verontwaardiging over de aanval groot. Niet alleen omdat de raketten neerkwamen op een duidelijk burgerdoelwit – een theater – maar ook omdat bij de aanval kinderen geraakt werden. Een meisje van amper zes kwam daarbij om het leven. Het gaat om Sofia Holynskyi, dochtertje van Olha en Oleksandr Holynskyi, zo meldde een vriendin op Facebook: “Vandaag is de kleine Sofia, de enige en langverwachte dochter van mijn goede vrienden, in Tsjernihiv vermoord door de handen van onze ‘buren’. Nu is Sofia een beschermengel voor haar ouders. Rust in de zachte wolken, kleine Sofia. Je was een alleraardigst, intelligent en schrander meisje. Je maakte deze wrede wereld beter”, zo postte Kateryna Farafonova.
Heftig he, als er meerdere users zijn die het zelfde signaleren. Wellicht beweegd het je om discussies niet gelijk monddood te maken.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waar is de quote, zielepoot (dat rijmt).
Tuurlijk zijn ze moe van de oorlog. Wij waren na 2 jaar lockdown er al moe van. Laat staan 2 jaar oorlog. De grote vraag is of die mensen ook de consequentie willen dragen van opgeven. Of zeiden ze bij 1 vandaag "joh, kap met vechten en laat ons onder Russische indoctrinatie verder leven". En ging de verslaggever daarna na veilige gebieden en vroeg hij daar "joh, zullen we opgeven met groot risico op herhaling ergens komende 10 jaar, maar dan wel in jullie achtertuin?"quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, want de Russen gaan tel alle tijden door met oorlogshandelingen.
Ondertussen bemerkt een verslaggever vanaf de frontlinie op dat mensen moe worden van de oorlog en de boel vrij somber inzien. Erger nog het is not done om dit aan te geven bij de pers, tenminste niet op camera. In mijn ogen zegt dit een hele hoop over de realiteit van een oorlog.
Dat was niet het geval in WO2 bij de duitsers en japanners. Bron: perun.quote:Op vrijdag 10 november 2023 08:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Die raketaanvallen zullen eerder bijdragen aan oorlogsmoeheid.
"Meerdere users"quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Heftig he, als er meerdere users zijn die het zelfde signaleren. Wellicht beweegd het je om discussies niet gelijk monddood te maken.
Heftig h, dat je niet kan quoten waar ik dan doe waar je me van beschuldigd.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Heftig he, als er meerdere users zijn die het zelfde signaleren. Wellicht beweegd het je om discussies niet gelijk monddood te maken.
Die argumenten zijn al topics terug gegeven. Heeft geen enkele zin om met hun in discussie te gaan, want ze hebben altijd gelijk. Elk tegen geluid wordt monddood gemaakt onder het verwijt dat je een kremlintrol bent. Er valt dan weinig te discussiren op het moment dat dat je enige argument nog is.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
"Meerdere users". Die geen van allen met echte onderbouwing komen maar met dit soort argumenten om een discussie monddood te maken
.
Die voorbeelden geef je zelf al met woorden als: zielepoot of chirugische onzin. De vorige keer was het kremlintrol of welke naam dan ook. Niemand mag hier een visie hebben die haaks staat op jouw visie, niemand.. want ja dat klopt niet in jouw brein.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heftig h, dat je niet kan quoten waar ik dan doe waar je me van beschuldigd.
Hint: er is een verschil tussen chirugisch de onzin die jij hier neerplempt ontleden, en overmatig positief zijn.
Nee, maar bij onderhandelingen zal het ook over bezette gebieden gaan. Als Rusland aangeeft door te willen gaan zal Oekrane vast niet gaan liggen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn ze moe van de oorlog. Wij waren na 2 jaar lockdown er al moe van. Laat staan 2 jaar oorlog. De grote vraag is of die mensen ook de consequentie willen dragen van opgeven. Of zeiden ze bij 1 vandaag "joh, kap met vechten en laat ons onder Russische indoctrinatie verder leven". En ging de verslaggever daarna na veilige gebieden en vroeg hij daar "joh, zullen we opgeven met groot risico op herhaling ergens komende 10 jaar, maar dan wel in jullie achtertuin?"
Nederland lag na 5 dagen en 1 bombardement op zijn ruggetje. Ik wil niemand tekort doen, maar het verzet was niet enorm tijdens de vezetting. De hoeveelheid joden die af zijn gevoerd zijn enorm, zeker in vergelijking met andere landen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 09:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat was niet het geval in WO2 bij de duitsers en japanners. Bron: perun.
Vanzelfsprekend vonden ze het wel vervelend, etc, maar dat vertaalde zich niet naar dat de bevolkingen zeiden: kap er maar mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |