Ah no problemo hoor. Dat is inderdaad de etiquette maar ik ben geen starhopper die gelijk begint te schuimbekken. Tuurlijk deed het mij zeer.. dat je weinig rekening leek te houden met hoe *ik* mij voel. Ik identificeerde mij echt even als de nieuwe topicstarter maar dit ondermijn jij dus nu. Geeft niet hoor, maar ik had nu ook graag een hand op mijn schouder gevoeld...quote:Op donderdag 2 november 2023 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jij was de laatste inderdaad, excuses.
@:Straatcommando , mijn deel 2 kan weg.
Nee, Harvest, dat is niet wat er wordt gezegd. Maar ludieke poging.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
Dus volgens sommigen hier moet Jetten (die dus pal naast Baudet zit) zijn bek houden tegen Baudet en in plaats daarvan tekeer gaan tegen moslims.
Ook al is er daar geen moslim in de buurt.
Oke dan.
Hou toch op. Dit is vooropgezet gezeur joh.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ja hoor, we zijn suuuper tolerant. Maar als iemand op televisie komt die zich geen man en geen vrouw noemt dan moeten we die wel collectief afzeiken want dat kan natuurlijk niet.
Je link in dat andere topic gaat naar datzelfde topic btw...quote:Op donderdag 2 november 2023 19:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een hallucinant ‘interview’. Hoe verzinnen ze het toch on zo’n gekkie tegenover gekkie Baudet te plaatsen? Baudet kun je alleen tegengaan met rationaliteit en feiten. Die kan hij ontkennen en hij zal draaien maar een simpele google opdracht (ken je dat?) zal elke kijker de feiten laten zien. Dit soort onstabiele mensen Baudet laten interviewen is voor hem a walk in the park.
Het is voor een partij die immigratie nogal hoog heeft zitten wel apart dat hij de veruit grootste oorzaak van zijn argument, minder rechten voor LGBTQ+ en vrouwen, even "vergeet" te vermelden vind ik.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
Dus volgens sommigen hier moet Jetten (die dus pal naast Baudet zit) zijn bek houden tegen Baudet en in plaats daarvan tekeer gaan tegen moslims.
Ook al is er daar geen moslim in de buurt.
Oke dan.
Lol, een loop!quote:Op donderdag 2 november 2023 19:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je link in dat andere topic gaat naar datzelfde topic btw...
Veel beter beschermd zijn inderdaad, maar waar nog genoeg aan te verbeteren valt, EN waar westerse politici natuurlijk meer invloed op hebben dan in Iran of China of zo.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, Harvest, dat is niet wat er wordt gezegd. Maar ludieke poging.
Kijk de uitzending nog even terug.
Jetten zegt op een gegeven moment dat we "vrouwen- en homorechten" overal ter wereld achteruit zien gaan.
En wat noemt hij dan als voorbeelden? De V.S., Europa en Nederland.
Totaal voorspelbaar: Jetten houdt het veilig en gaat vooral tekeer tegen Westerse landen, waar, i.t.t. de rest van de wereld, vrouwen- en homorechten Godzijdank veel beter beschermd zijn.
Jetten kan niet anders; wetten van Croughs. Hij had hier zonder meer kunnen vertellen hoe afschuwelijk het gesteld is met vrouwenrechten in Iran, Somalië, Afghanistan, of hoe in sommige landen de doodstraf staat op homoseksueel gedrag.
Maar dat kan Jetten niet. Hij moet het houden bij het veilige. En het aangeleerde.
D66 is volstrekt ongeloofwaardig en niet serieus te nemen.
Vastlopende vinylplaat.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jetten kan niet anders; wetten van Croughs.
Maar waar (oa) D66 niets aan verbetert maar zelfs aan verslechtert door de deuren wagenwijd open te zetten voor mensen die daadwerkelijk volkomen intolerant zijn jegens LGBTQ+ en als vrouwenrechten het niet zichtbaar mogen verwonden, verstaanquote:Op donderdag 2 november 2023 19:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veel beter beschermd zijn inderdaad, maar waar nog genoeg aan te verbeteren valt, EN waar westerse politici natuurlijk meer invloed op hebben dan in Iran of China of zo.
Als Baudet met zijn uitspraken niet naast hem had gezeten had je misschien een punt gehad.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is voor een partij die immigratie nogal hoog heeft zitten wel apart dat hij de veruit grootste oorzaak van zijn argument, minder rechten voor LGBTQ+ en vrouwen, even "vergeet" te vermelden vind ik.
Oh zeker, er valt hier nog genoeg te verbeteren... door bijvoorbeeld die scheiding tussen kerk en staat eens serieus te nemen, en in kaart te brengen vanuit welke extremistische hoeken vrouwen- en homorechten daadwerkelijk het grootste gevaar lopen.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Veel beter beschermd zijn inderdaad, maar waar nog genoeg aan te verbeteren valt, EN waar westerse politici natuurlijk meer invloed op hebben dan in Iran of China of zo.
Het was dan ook een mening, ik had uiteraard never nooit niet verwacht dat ie daar ooit mee zou komen uiteraardquote:Op donderdag 2 november 2023 19:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als Baudet met zijn uitspraken niet naast hem had gezeten had je misschien een punt gehad.
Die ziet inderdaad de dreiging vanuit extreem-religieuze hoek al een tijdje. En zij niet alleen.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vastlopende vinylplaat.
Straks komt je aangetrouwde Marokkaanse ook nog even voorbij.
Dat zei ik dus al, die gast spoort niet, zit met zichzelf in de knoop, identiteitscrisis, en dan worden we geacht dat te respecteren.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is er iemand, behalve Jetten, die niet denkt dat we hier te maken hebben met een gast die compleet van het padje af is en dringend professionele hulp nodig heeft? Gaan mensen echt mee met dat non binaire gezwets? En dat je van dat Mario pakje zegt 'goh staat je leuk'.
Ik kan er met de pet niet bij, wat een freaks zijn er.
De wat conservatievere medemens zal er bang voor zijn. Dat is hier weer duidelijk.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is er iemand, behalve Jetten, die niet denkt dat we hier te maken hebben met een gast die compleet van het padje af is en dringend professionele hulp nodig heeft? Gaan mensen echt mee met dat non binaire gezwets? En dat je van dat Mario pakje zegt 'goh staat je leuk'.
Ik kan er met de pet niet bij, wat een freaks zijn er.
Wederom nul inhoudelijk commentaar.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De wat conservatievere medemens zal er bang voor zijn. Dat is hier weer duidelijk.
Bang? Het is bovenal gewoon hilarisch.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De wat conservatievere medemens zal er bang voor zijn. Dat is hier weer duidelijk.
Neuh, en Bram mag helemaal zichzelf identitair manifesteren zoals Bram dat goed acht. Ga alleen niet van anderen verwachten dat ze jouw leef- en wereldvisie 100% onderschrijven, en, wanneer ze dat niet doen, dat niet automatisch een teken van haat en nijd is.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zei ik dus al, die gast spoort niet, zit met zichzelf in de knoop, identiteitscrisis, en dan worden we geacht dat te respecteren.
Nou en? Dan is een klein, waarschijnlijk oud, deel van de bevolking bang van een heel klein percentage mensen? 99% van de mensen lopen er gewoon voorbij op straat hoor.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zat Jetten naast een moslim die anti lgbtq+ uitspraken heeft gedaan? Of was het toch Baudet, waar hij blijkbaar geen kritiek tegen mag uiten?quote:Op donderdag 2 november 2023 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh zeker, er valt hier nog genoeg te verbeteren... door bijvoorbeeld die scheiding tussen kerk en staat eens serieus te nemen, en in kaart te brengen vanuit welke extremistische hoeken vrouwen- en homorechten daadwerkelijk het grootste gevaar lopen.
SCP heeft daar trouwens aleens een onderzoek naar verricht, tolerantie voor LGBTQ+. Ik kan je vertellen: het is niet Jan Blanke Boerenlul die het hoogst op intolerantie scoort. Hier te vinden: https://www.scp.nl/public(...)rland-en-europa-2022
Ik krijg steeds meer het idee dat jij zelf angst hebt en bang bent.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met zo'n gast en denk dat hij hulp nodig heeft. Zeker niet zo in beeld brengen en dat gedrag aanmoedigen. Maar bang, nee.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet hoor, als hij niet gewoon een dwaze activist zou zijn die om persoonlijke aandacht verlegen zat maar als non binair serieus genomen zou willen worden dan neemt hij zijn snor ook mee bij het scheren.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:00 schreef probeer het volgende:
Nou, dan hebben alle 3 de partijen in deze toch weer mooi hun zin; de NOS kijkers middels inhoudsloze sensatie, D66 en aanhang kan weer geschokt en verongelijkt zijn, en FVD en aanhang kan weer leuk ageren tegen whatever ze niet aan staat.
Wat een zelfpijperij door allen betrokkenen dit.
En dat allemaal over de rug van een persoon wiens genderidentiteit voor hem/haar/hun waarschijnlijk daadwerkelijk een serieus onderwerp is. Wat natuurlijk diens goed recht is.
Wel een groot verschil tussen dat debat met Omtzigt en Timmermans.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:00 schreef probeer het volgende:
Nou, dan hebben alle 3 de partijen in deze toch weer mooi hun zin; de NOS kijkers middels inhoudsloze sensatie, D66 en aanhang kan weer geschokt en verongelijkt zijn, en FVD en aanhang kan weer leuk ageren tegen whatever ze niet aan staat.
Wat een zelfpijperij door allen betrokkenen dit.
En dat allemaal over de rug van een persoon wiens genderidentiteit voor hem/haar/hun waarschijnlijk daadwerkelijk een serieus onderwerp is. Wat natuurlijk diens goed recht is.
Censuur, verrassend.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wel een groot verschil tussen dat debat met Omtzigt en Timmermans.
Figuren zoals Baudet, Wilders, en Balkenbrij... ik bedoel Caroline zou je gewoon niet moeten uitnodigen.
1. Waar wordt gesteld dat er geen kritiek op Baudet mag zijn?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zat Jetten naast een moslim die anti lgbtq+ uitspraken heeft gedaan? Of was het toch Baudet, waar hij blijkbaar geen kritiek tegen mag uiten?
'Overige religie' scoort het slechts mbt opvattingen over homo- en biseksualiteit. Al komt de PKN er tov de RK ook niet al te best van af. Verder zijn vrouwen 2x zo vaak negatief als mannen.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh zeker, er valt hier nog genoeg te verbeteren... door bijvoorbeeld die scheiding tussen kerk en staat eens serieus te nemen, en in kaart te brengen vanuit welke extremistische hoeken vrouwen- en homorechten daadwerkelijk het grootste gevaar lopen.
SCP heeft daar trouwens aleens een onderzoek naar verricht, tolerantie voor LGBTQ+. Ik kan je vertellen: het is niet Jan Blanke Boerenlul die het hoogst op intolerantie scoort. Hier te vinden: https://www.scp.nl/public(...)rland-en-europa-2022
okquote:Op donderdag 2 november 2023 20:07 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat jij zelf angst hebt en bang bent.
Jij moet wel een heterofoob zijn.
So now the turn tables have turned.
Welk gedrag? Stel je voor je stelt een paar vragen aan een politicus met mogelijke invloed die jarenlang een hetze tegen je voert.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met zo'n gast en denk dat hij hulp nodig heeft. Zeker niet zo in beeld brengen en dat gedrag aanmoedigen. Maar bang, nee.
Ja, alleen zijn zowel gereformeerden als katholieken uitstervende fenomenen.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:12 schreef probeer het volgende:
[..]
'Overige religie' scoort het slechts. Al komt de PKN er tov de RK ook niet al te best van af.
quote:Op donderdag 2 november 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als Jetten het meende rigoureus op te komen voor mogen zijn wie je wil zijn, dan beperkt hij zijn tirades niet tot de uitspraken van easy target Baudet, maar kaart hij eindelijk eens aan hoe intolerant teveel lieden in conservatief religieus milieu, en dan niet Urk, zijn, en wat dat in potentie betekent voor die vrouwen- en homorechten hier.
quote:Op donderdag 2 november 2023 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zat Jetten naast een moslim die anti lgbtq+ uitspraken heeft gedaan? Of was het toch Baudet, waar hij blijkbaar geen kritiek tegen mag uiten?
Oh hij zat ook niet naast Trump... en die haalde hij wel aan.quote:
Wat? Wat bedoel je nou eigenlijk?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Welk gedrag? Stel je voor je stelt een paar vragen aan een politicus met mogelijke invloed die jarenlang een hetze tegen je voert.
Zelfde soort als Baudet.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh hij zat ook niet naast Trump... en die haalde hij wel aan.
Dat stuk wel. Maar niet het hele debat van begin tot eind nee, het zijn twee lijsttrekkers en partijen waar ik totaal niets mee heb.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh hij zat ook niet naast Trump... en die haalde hij wel aan.
Dus. Daar sta je dan.
Oprechte vraag: heb je het hele debat uberhaupt gezien?
quote:Op donderdag 2 november 2023 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zelfde soort als Baudet.
Goed voorbeeld van hem.
Ga je nu werkelijk doen alsof Bram gewoon iemand is die geestelijk helemaal in orde is? Alsof dit een standaard interview is van een kiezer die wat vragen stelt aan een lijsttrekker?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Welk gedrag? Stel je voor je stelt een paar vragen aan een politicus met mogelijke invloed die jarenlang een hetze tegen je voert.
Misschien toch eens doen aleer je weer van alles erbij verzint.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat stuk wel. Maar niet het hele debat van begin tot eind nee, het zijn twee lijsttrekkers en partijen waar ik totaal niets mee heb.
Baudet moet je verbaal compleet affakkelen omdat 'ie een Russische marionet is ipv een geesteszieke met glitters op zijn hoofd met hem in discussie te laten gaan.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een hallucinant ‘interview’. Hoe verzinnen ze het toch on zo’n gekkie tegenover gekkie Baudet te plaatsen? Baudet kun je alleen tegengaan met rationaliteit en feiten. Die kan hij ontkennen en hij zal draaien maar een simpele google opdracht (ken je dat?) zal elke kijker de feiten laten zien. Dit soort onstabiele mensen Baudet laten interviewen is voor hem a walk in the park.
+ dat als Jetten oprecht was geweest, dan had hij Baudet tijdens het debat zelf van repliek gediend i.p.v. achteraf met een huilverhaal te komen dat bovendien een totaal verkeerd beeld gaf van het debat. Dat Jetten nare dingen naar zijn hoofd krijgt omdat hij homo is dat zal best, maar ik vind het gewoon een hele vervelende, hypocriete, moralistische kerelquote:Op donderdag 2 november 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Waar wordt gesteld dat er geen kritiek op Baudet mag zijn?
2. Welke anti-LGBTQ+ uitspraken heeft Baudet daadwerkelijk gedaan?
3. Die strijd voor tolerantie en acceptatie is een micro-aangelegenheid?
4. Als Jetten het meende rigoureus op te komen voor mogen zijn wie je wil zijn, dan beperkt hij zijn tirades niet tot de uitspraken van easy target Baudet, maar kaart hij eindelijk eens aan hoe intolerant teveel lieden in conservatief religieus milieu, en dan niet Urk, zijn, en wat dat in potentie betekent voor die vrouwen- en homorechten hier.
Wat heeft Rusland hier mee te maken?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Baudet moet je verbaal compleet affakkelen omdat 'ie een Russische marionet is ipv een geesteszieke met glitters op zijn hoofd met hem in discussie te laten gaan.
De redactie had natuurlijk gehoopt dat Baudet volkomen onredelijk uit zijn plaat zou gaan om die glittergast helemaal kapot te maken; zie je wel wat voor onmens Baudet is!quote:Op donderdag 2 november 2023 20:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Baudet moet je verbaal compleet affakkelen omdat 'ie een Russische marionet is ipv een geesteszieke met glitters op zijn hoofd met hem in discussie te laten gaan.
Het leek of hij medelijden had en die knul totaal niet serieus nam. Een klein kind neem je ook niet serieus, en maak je ook niet belachelijk. Zo kwam het op mij over.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou doet ie vaak domme dingen, maar dit was zo doorzichtig, dat moet ie door gehad hebben.
Je bent hopelijk bekend met Baudet's banden met het Kremlin?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat heeft Rusland hier mee te maken?
Wel eens iets van gelezen maar afgezien daarvan heeft het toch geen ene moer te maken met dit onderwerp?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je bent hopelijk bekend met Baudet's banden met het Kremlin?
Nou Bram, kom maar op, welke rechten hebben jij en je andere gemarginaliseerde groepen hier in Nederland niet die anderen wel hebben?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit artikel van Bram is zo symptomatisch...
https://www.lilithmag.nl/blog/transwet-nederland-2022
Het venijn wordt gericht op wetten die we in Nederland ooit hebben gehad. De schuld voor intolerantie ligt bij 'de Nederlander'. Er moet nog heel veel gedaan worden voordat emancipatie is bereikt (door o.m. serieus te discussiëren over iets als 'two spirit') en als klap op de vuurpijl koppelt Bram zijn strijd aan de strijd van andere gemarginaliseerde groepen.
Geen woord over het feit dat qua homo-emancipatie Nederland altijd voorop heeft gelopen, dat acceptatie van LGBTQ het grootst is onder de zogenaamde autochtone, niet-kerkelijke Nederlander en dat de intolerantie voornamelijk nog heerst bij 'overige religies'.
Tenenkrommend stukje propaganda, meer is het artikel niet, en toont feilloos aan hoe ontiegelijk groot die blinde vlek in de eigen club is.
Wat alternatief stel je voor?quote:Op donderdag 2 november 2023 19:04 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Als jij het zo voor jezelf goed kan praten dat je geen haar beter bent dan een simpele fvd’er.
Hij moet het dus puur over de islam hebben van jou?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit artikel van Bram is zo symptomatisch...
https://www.lilithmag.nl/blog/transwet-nederland-2022
Het venijn wordt gericht op wetten die we in Nederland ooit hebben gehad. De schuld voor intolerantie ligt bij 'de Nederlander'. Er moet nog heel veel gedaan worden voordat emancipatie is bereikt (door o.m. serieus te discussiëren over iets als 'two spirit') en als klap op de vuurpijl koppelt Bram zijn strijd aan de strijd van andere gemarginaliseerde groepen.
Geen woord over het feit dat qua homo-emancipatie Nederland altijd voorop heeft gelopen, dat acceptatie van LGBTQ het grootst is onder de zogenaamde autochtone, niet-kerkelijke Nederlander en dat de intolerantie voornamelijk nog heerst bij aanhangers van 'overige religies'.
Tenenkrommend stukje propaganda, meer is het artikel niet, en toont feilloos aan hoe ontiegelijk groot die blinde vlek in de eigen club is.
Is ze het ernst, die emancipatie en die rechten? Wrijf dan eens in je ogen en zie waar de meeste intolerantie en haat zit, en pak dat aan. Zo niet, stelt je hele 'strijd' geen flikker voor en is het een modieus stukje progressief hobbyen in de marge.
Nederland zet zichzelf maar al te graag neer als een geweldig tolerant land dat over de intolerantie uit de vorige eeuw is gestapt, maar de geschiedenis herhaalt zichzelf. Klopt, Bram, en daar werk jij volledig aan mee.
De gasten waren gewoon kut.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat jullie die kul kijken zeg. Ik lees gewoon een partijprogramma als ik iets van standpunten wil weten.
Alsof dat nog enige relevantie heeft zodra er een kabinet gevormd moet worden.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat jullie die kul kijken zeg. Ik lees gewoon een partijprogramma als ik iets van standpunten wil weten.
Precies dit.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik hoorde zoiets inderdaad. Ik kijk nooit debatten, ook niet van de Tweede Kamer omdat ik me er vrij snel aan ga ergeren lol. Ik lees achteraf wel wat er wel of niet is geregeld.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De gasten waren gewoon kut.
De aflevering met Omtzigt en Timmermans eergisteren is wel het kijken waard.
Het feit dat we een politicus in de tweede kamer hebben zitten die als lange arm van het Kremlin fungeert hoort m.i. meer aandacht te krijgen dan zijn standpunten tegenover een volstrekt irrelevante hype als non-binairen en transgenders. Zoals ik al eerder schreef; er wordt een grote oorlog in Europa, aanhangers van terreurbeweging Hamas marcheren door Europese steden, maar in nederlandje debatteren we over en met transgenders.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wel eens iets van gelezen maar afgezien daarvan heeft het toch geen ene moer te maken met dit onderwerp?
Jette staat 'Jij bent welkom' te zingen en toch heeft hij het gore lef om Baudet op zijn standpunt in deze aan te vallen.
Met welk recht?
Ik raad vooral ook aan om terug te kijken wat partijen de afgelopen jaren wel (of juist niet) daadwerkelijk hebben gedaan. Zo'n VVD bijvoorbeeld die er prat op gaat zoveel te willen doen voor de "hardwerkende Nederlander" maar alle afgelopen kabinetten het leven vooral moeilijker heeft gemaakt, is niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Daar ben ik allang mee gestopt want dat bleek na de verkiezingen ook kul te zijn.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nederland is wel het land waar het eerste homohuwelijk werd gesloten. Nederland waar de eerste homo gewoon op tv te zien was, net als de eerste zwarte.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij moet het dus puur over de islam hebben van jou?
Ook al hebben die bijna geen aanhang in het politieke landschap en zie je ze zelden in de mediawereld waar ze dus ook geen invloed hebben om dingen te veranderen?
In tegenstelling tot Yusuf die 5x per dag gaat bidden of Mo die wat coke op straat loopt te dealen heeft Baudet die invloed echter wel.
In het artikel staat ook dat er weerstand is tegen de transwet van ChristenUnie. Mag hij dat niet benoemen? Moet het IslamUnie zijn?
Zou je gewoon een keer kunnen lezen wat er staat? "Puur over de islam"? Dat hij WEL de ChristenUnie noemt, maar het daar ook bij laat, is juist het manco. I.t.t. jou heb ik o.m. een SCP-rapport gegeven om mijn argumenten te onderbouwen en aangegeven waar de meeste intolerantie speelt. Dat je daar niet eens op in gaat, zegt genoeg. Je moet en zal het bagatelliseren dan wel onder de mat vegen, liever heb je het over (een veel veiliger prooi) die paar christenen die we nog hebben, over Baudet (met z'n wat, 3 zetels?), en natuurlijk die talloze neo-nazi's hier, over Trump, of all people, en bent daarmee op precies dezelfde wijze bezig als Bram.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ook al hebben die bijna geen aanhang in het politieke landschap en zie je ze zelden in de mediawereld waar ze dus ook geen invloed hebben om dingen te veranderen?
In tegenstelling tot Yusuf die 5x per dag gaat bidden of Mo die wat coke op straat loopt te dealen heeft Baudet die invloed echter wel.
In het artikel staat ook dat er weerstand is tegen de transwet van ChristenUnie. Mag hij dat niet benoemen? Moet het IslamUnie zijn?
Oke leuk. Laten we daar dan mee doorgaan en onderweg figuren zoals Baudet terechtwijzen.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:53 schreef Hiddendoe het volgende:
Nederland is wel het land waar het eerste homohuwelijk werd gesloten. Nederland waar de eerste homo gewoon op tv te zien was, net als de eerste zwarte.
Doe dat dan met valide punten ipv met voor de normale burger volstrekt irrelevante onzin.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oke leuk. Laten we daar dan mee doorgaan en onderweg figuren zoals Baudet terechtwijzen.
Waarom? Homo zijn is geen keuze, een donkere huid hebben ook niet. Dat moet je accepteren.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oke leuk. Laten we daar dan mee doorgaan en onderweg figuren zoals Baudet terechtwijzen.
Waar heeft Baudet gezegd dat homo's of zwarten niet op TV mogen?quote:Op donderdag 2 november 2023 20:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Iemand noemde deze uitzending een toneelstukje.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een toneelstukje van alle betrokkenen. Grote verliezer is Jetten met z'n "hij zit hier', hè".
Mja, in een eerdere discussie over dit onderwerp gaf je zelf al aan dat de acceptatie in bijvoorbeeld islamitische landen niet slechter kan dan het nu is.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, Harvest, dat is niet wat er wordt gezegd. Maar ludieke poging.
Kijk de uitzending nog even terug.
Jetten zegt op een gegeven moment dat we "vrouwen- en homorechten" overal ter wereld achteruit zien gaan.
En wat noemt hij dan als voorbeelden? De V.S., Europa en Nederland.
Totaal voorspelbaar: Jetten houdt het veilig en gaat vooral tekeer tegen Westerse landen, waar, i.t.t. de rest van de wereld, vrouwen- en homorechten Godzijdank veel beter beschermd zijn.
Jetten kan niet anders; wetten van Croughs. Hij had hier zonder meer kunnen vertellen hoe afschuwelijk het gesteld is met vrouwenrechten in Iran, Somalië, Afghanistan, of hoe in sommige landen de doodstraf staat op homoseksueel gedrag.
Maar dat kan Jetten niet. Hij moet het houden bij het veilige. En het aangeleerde.
D66 is volstrekt ongeloofwaardig en niet serieus te nemen.
Wat een ontzettende berg aannames en gezever is dit dan zeg.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je gewoon een keer kunnen lezen wat er staat? "Puur over de islam"? I.t.t. jou heb ik o.m. een SCP-rapport gegeven om mijn argumenten te onderbouwen en aangegeven waar de meeste intolerantie speelt. Dat je daar niet eens op in gaat, zegt genoeg. Je moet en zal het bagatelliseren dan wel onder de mat vegen, liever heb je het over (een veel veiliger prooi) die paar christenen die we nog hebben, over Baudet (met z'n wat, 3 zetels?), en natuurlijk die talloze neo-nazi's hier, over Trump, of all people, en bent daarmee op precies dezelfde wijze bezig als Bram.
En ik begrijp het ook. De ijzeren wetten van Croughs. Je verfoeit haat jegens homo's (heel fijn, ik ook), maar kunt die haat enkel en alleen benoemen wanneer het het Westen, de blanken, christenen of andere groepen betreft die 'abject' zijn, per definitie niet deugen en vol haat zitten tegen alles van homo's en vrouwen tot moslims en transgenders.Nederland als abject land met abjecte mensen, waar gelukkig nog een paar met erfzonde behepte 'progressievelingen', ondanks hun inherente mankementen, nobel en dapper strijd leveren tegen hun intens kwaadaardige soortgenoten.
Je kunt simpelweg niet toegeven, laat staan benoemen, dat we wat vrouwen- en homorechten betreft nog een behoorlijke dobber hebben aan de conservatieve islam. Want dan dreigt het etiketje dat elke 'progressieveling' doet sidderen: "racist".
Ik ben dat station al jaren gepasseerd. Men noemt men maar wat men wil. Mijn principes (RADICALE gelijkwaardigheid voor vrouwen en homo's) zijn me iets dierbaarder dan een woke flavor of the month campagne waar aan meegedaan moet worden om je linkse credentials te mogen behouden.
quote:Op donderdag 2 november 2023 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan heb je het punt totaal niet begrepen.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, in een eerdere discussie over dit onderwerp gaf je zelf al aan dat de acceptatie in bijvoorbeeld islamitische landen niet slechter kan dan het nu is.
Dan bevreemdt het mij dat je er nu over valt dat Jetten landen benoemd waar wel sprake is van acceptatie, maar dat die aan het afnemen is.
Is ook een kutpartij.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:07 schreef probeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uit de huidige campagne van Denk. Dé Nederlandse partij voor onze islamitische medemens lijkt ook niet echt positief te staan tov lgbtqi+.
Die is er al. DENK.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een ontzettende berg aannames en gezever is dit dan zeg.
"Een paar christenen", over bagatelliseren gesproken. Christenen en cultuurchristenen zijn in het politieke landschap gewoon jarenlang bezig om allerlei transwetten onmogelijk te maken . De mediawereld geeft ze herhaaldelijk een podium. Vindt je het dan heel raar dat die Bram daar even zijn pijlen op richt? vooral als zo'n politicus recht tegenover hem zit.
De eerste beste islamitische partij en politici die het leven voor transgenders, homo's en noem maar op moeilijker wil maken zal ik net zo goed kritiek op hebben hoor, wees maar niet bang.
Maar ga vooral door met woke en wetten van croky naar users toe te gooien. Dat is nu eenmaal je hobby de afgelopen tijd.
Nee, want wanneer hoor je daar ook iets over. En in tegenstelling tot FvD/CU/CDA/PVV nooit boven de 2 of 3 zetels gekomen.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die is er al. DENK.
Hoor ik je ooit nooit over.
Het is opvallend dat een partijleider die een standpunt inneemt tegen dit onderwerp niet weet wat nonbinair inhoudt.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
Nou ben ik geen fan van Baudet, maar hij heeft feitelijk gelijk dat er maar twee geslachten bestaan. Geslacht is binair.
Dat iemand zich daar niet gelukkig bij voelt en zichzelf non-binair wil noemen is helemaal prima. En een normaal mens gaat daar ook respectvol mee om. Maar hier zet je natuurlijk Baudet voor het blok en gaat deze natuurlijk niet ineens zeggen dat hij non-binair zijn erkent als een feitelijk gegeven.
Dat moet die gozer vooraf geweten hebben en de programmamaker ook.
Als je de politiek volgt, genoeg.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, want wanneer hoor je daar ook iets over. En in tegenstelling tot FvD/CU/CDA/PVV nooit boven de 2 of 3 zetels gekomen.
Gelukkig is onze Geert wel lief tegen transgenders. Oh wacht.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die is er al. DENK.
Hoor ik je ooit nooit over.
En als je werkelijk denkt dat het christendom ook nog maar iets in het nationaal-politieke domein voorstelt, zou ik de peilingen nog even checken.
Of het aantal meest geseculariseerde landen ter wereld. Nederland en de Scandinavische landen staan bovenaan.
Tenzij, natuurlijk, partijen als VVD, D66, PvdA, GroenLinks etc. allemaal onder de noemer 'cultuurchristen' vallen.
Nog zo'n makkelijk doelwit inderdaad.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gelukkig is onze Geert wel lief tegen transgenders. Oh wacht.
quote:Op donderdag 2 november 2023 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan heb je het punt totaal niet begrepen.
Tja, wat is je punt dat?quote:Totaal voorspelbaar: Jetten houdt het veilig en gaat vooral tekeer tegen Westerse landen, waar, i.t.t. de rest van de wereld, vrouwen- en homorechten Godzijdank veel beter beschermd zijn
Hoezo is Wilders een gemakkelijk doelwit?quote:Op donderdag 2 november 2023 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog zo'n makkelijk doelwit inderdaad.
Het moet wel veilig blijven allemaal natuurlijk.
Hoezo makkelijk doelwit weer?quote:Op donderdag 2 november 2023 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog zo'n makkelijk doelwit inderdaad.
Het moet wel veilig blijven allemaal natuurlijk.
Je ziet de ontkenning zelfs al in dat SCP rapport. Je respondenten sorteren op religie, maar dan de groep 'overig', waar verreweg de grootste negativiteit vandaan komt, niet willen specificeren. Kom op zeg, dan ben je als onderzoeker niet eerlijk bezig in het weergeven van je resultaten.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je gewoon een keer kunnen lezen wat er staat? "Puur over de islam"? Dat hij WEL de ChristenUnie noemt, maar het daar ook bij laat, is juist het manco. I.t.t. jou heb ik o.m. een SCP-rapport gegeven om mijn argumenten te onderbouwen en aangegeven waar de meeste intolerantie speelt. Dat je daar niet eens op in gaat, zegt genoeg. Je moet en zal het bagatelliseren dan wel onder de mat vegen, liever heb je het over (een veel veiliger prooi) die paar christenen die we nog hebben, over Baudet (met z'n wat, 3 zetels?), en natuurlijk die talloze neo-nazi's hier, over Trump, of all people, en bent daarmee op precies dezelfde wijze bezig als Bram.
En ik begrijp het ook. De ijzeren wetten van Croughs. Je verfoeit haat jegens homo's (heel fijn, ik ook), maar kunt die haat enkel en alleen benoemen wanneer het het Westen, de blanken, christenen of andere groepen betreft die 'abject' zijn, per definitie niet deugen en vol haat zitten tegen alles van homo's en vrouwen tot moslims en transgenders.Nederland als abject land met abjecte mensen, waar gelukkig nog een paar met erfzonde behepte 'progressievelingen', ondanks hun inherente mankementen, nobel en dapper strijd leveren tegen hun intens kwaadaardige soortgenoten.
Je kunt simpelweg niet toegeven, laat staan benoemen, dat we wat vrouwen- en homorechten betreft nog een behoorlijke dobber hebben aan de conservatieve islam. Want dan dreigt het etiketje dat elke 'progressieveling' doet sidderen: "racist".
Ik ben dat station al jaren gepasseerd. Men noemt me maar wat men wil. Mijn principes (RADICALE gelijkwaardigheid voor vrouwen en homo's) zijn me iets dierbaarder dan een woke flavor of the month campagne waar aan meegedaan moet worden om je linkse credentials te mogen behouden.
Geheimpje. Hij weet het stiekem wel maar vind het onzinnig en wil dat op deze manier benadrukken.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is opvallend dat een partijleider die een standpunt inneemt tegen dit onderwerp niet weet wat nonbinair inhoudt.
Uhm ja, dat blijft namelijk een uitermate interessant gegeven: dat het Westen invloed zou hebben op de mate van afkeer van homo's in Afrika en Azië. Heb je ook niet uit kunnen leggen. Dat ik gesteld heb dat het daar nooit beter zou worden is niet wat ik zei. Het wordt daar pas beter wanneer net als hier een verlichting wordt doorgemaakt.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Tja, wat is je punt dat?
Toen ik aanhaalde dat de verslechtering van homorechten in het westen doorwerkt in andere delen van de wereld, zoals het middenoosten, toen wimpelde jij dat weg.
Dat ging toch niet veranderen.
En nu verwijt je Jetten dat die het alleen heeft over de verslechtering in westerse landen.
Bovendien lijk je te suggereren dat we die verslechtering maar voor lief moeten nemen, omdat er in ieder geval bescherming is...
Ik adviseer je dat rapport even te lezen; dat maakt het misschien lastiger het op 'de domrechtse onderbuik' te gooien maar het scheelt waardeloze vragen.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo makkelijk doelwit weer?
We hebben het over NL politiek, hoeveel moslimpartijen met anti transgender uitspattingen zijn er?
Je hebt alleen DENK op kunnen noemen die niemand al jaren serieus neemt, welke nog meer?
Nouja, als DENK irrelevant is mbt dit onderwerp, dan is het FVD dat ook. Beide peilen 4 zetels momenteel.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo makkelijk doelwit weer?
We hebben het over NL politiek, hoeveel moslimpartijen met anti transgender uitspattingen zijn er?
Je hebt alleen DENK op kunnen noemen die niemand al jaren serieus neemt, welke nog meer?
Die zijn er in de echte wereld helemaal niet tot nauwelijks, de zogenaamde haat komt vrijwel altijd na een enorme bak overtrokken aandachtrekkerij op TV of Twitter waarbij het zogenaamde slachtoffer de krachttermen en slurs zelf niet achterwege laat.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
En ook: anti transgender 'uitspattingen'?
52 pagina's. Hou op.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik adviseer je dat rapport even te lezen; dat maakt het misschien lastiger het op 'de domrechtse onderbuik' te gooien maar het scheelt waardeloze vragen.
Kritiek op DENK is terecht maar die zaten niet in de uitzending.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Nouja, als DENK irrelevant is mbt dit onderwerp, dan is het FVD dat ook. Beide peilen 4 zetels momenteel.
Dat is een beetje je probleem, Harvest. Je wil je nergens in verdiepen. 52 pagina's is kennelijk teveel gevraagd.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
52 pagina's. Hou op.
Samengevat, de moslimgemeenschap zit vol met lhbt kritiek, vat ik het zo goed samen?
Ze zijn echter niet groot vertegenwoordigd in het politieke landschap, in tegenstelling tot andere figuren.
Het geeft je ook niet het recht om kritiek op ander haatzaaiend volk maar te veroordelen. Zoals jij weer pagina's lang aan het doen bent. Dit gaat om Baudet, niet die aangetrouwde mocro van je.
Oh, dat standpunt wordt met open armen ontvangen op Fok, gezien de vele reacties op dit soort onderwerpen in nws en BNW.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:20 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Geheimpje. Hij weet het stiekem wel maar vind het onzinnig en wil dat op deze manier benadrukken.
Aan het aantal reacties te zien is dat een slimme tactiek.
Sommige mensen hebben nu eenmaal een leven. Dat is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is een beetje je probleem, Harvest. Je wil je nergens in verdiepen. 52 pagina's is kennelijk teveel gevraagd.
Klopt. Wanneer de NOS een toneelstukje opzet waarbij een progressieve politicus samen met een daar bewust neergezette non-binair persoon diens politieke tegenstander de les mag lezen, dan zal DENK niet uitgenodigd worden.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kritiek op DENK is terecht maar die zaten niet in de uitzending.
Je inlezen in zaken om een argument te vormen is 'geen leven' hebben.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nu eenmaal een leven. Dat is niet mijn probleem.
Die zogenaamde 'verslechtering' (bron?) komt voornamelijk door al die fijne islamieten hier. Van de autochtone bevolking is een klein deel conservatief maar de meeste mensen zijn tolerant of op zijn minst onverschillig jegens homo's en andere minderheden.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Tja, wat is je punt dat?
Toen ik aanhaalde dat de verslechtering van homorechten in het westen doorwerkt in andere delen van de wereld, zoals het middenoosten, toen wimpelde jij dat weg.
Dat ging toch niet veranderen.
En nu verwijt je Jetten dat die het alleen heeft over de verslechtering in westerse landen.
Bovendien lijk je te suggereren dat we die verslechtering maar voor lief moeten nemen, omdat er in ieder geval bescherming is...
Niet alle moslims, het gaat om de conservatieve, fundamentalistische variant.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die zogenaamde 'verslechtering' (bron?) komt voornamelijk door al die fijne islamieten hier. Van de autochtone bevolking is een klein deel conservatief maar de meeste mensen zijn tolerant of op zijn minst onverschillig jegens homo's en andere minderheden.
Oh, dat lijkt mij wat rooskleurig eerlijk gezegd. In de doorsnee moslimgemeenschap is homoseksualiteit nog steeds een taboe hoor. De eerste progressieve moslim moet ik nog tegenkomen.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alle moslims, het gaat om de conservatieve, fundamentalistische variant.
De naam DENK heb ik meer dan een jaar niet gehoord.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Wanneer de NOS een toneelstukje opzet waarbij een progressieve politicus samen met een daar bewust neergezette non-binair persoon diens politieke tegenstander de les mag lezen, dan zal DENK niet uitgenodigd worden.
En dat is nu juist het hekele punt.
Die zijn er...quote:Op donderdag 2 november 2023 21:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt mij wat rooskleurig eerlijk gezegd. In de doorsnee moslimgemeenschap is homoseksualiteit nog steeds een taboe hoor. De eerste progressieve moslim moet ik nog tegenkomen.
Ik ken er tientallen.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt mij wat rooskleurig eerlijk gezegd. In de doorsnee moslimgemeenschap is homoseksualiteit nog steeds een taboe hoor. De eerste progressieve moslim moet ik nog tegenkomen.
Nee, in tegenstelling tot een paar jaar terug hoor je daar zelden nog iets over.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
De naam DENK heb ik meer dan een jaar niet gehoord.
Is die partij nog relevant?
DENK en FVD staan beide op 4 zetels in de ipsos peilingen.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
De naam DENK heb ik meer dan een jaar niet gehoord.
Is die partij nog relevant?
Net als het FVD.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, in tegenstelling tot een paar jaar terug hoor je daar zelden nog iets over.
nee, volgens mij is Fok geen islamitisch bolwerk.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die zogenaamde 'verslechtering' (bron?) komt voornamelijk door al die fijne islamieten hier. Van de autochtone bevolking is een klein deel conservatief maar de meeste mensen zijn tolerant of op zijn minst onverschillig jegens homo's en andere minderheden.
Daar dacht die Palestijnse imam die in een filmpje in het Israël/Hamas topic in de artiesteningang van een mannelijke medemoslim zat blijkbaar heel anders over.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die stilstand in tolerantie ligt vooral bij autochtoon geseculariseerd Nederland ja?quote:Op donderdag 2 november 2023 21:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
nee, volgens mij is Fok geen islamitisch bolwerk.
En hier kom ik veel meer intolerantie jegens LGBTwhatever tegen dan in mijn sociale omgeving.
Yep de meeste Nederlands zijn het daar wel mee eens.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, dat standpunt wordt met open armen ontvangen op Fok, gezien de vele reacties op dit soort onderwerpen in nws en BNW.
Als jij het zegt...quote:Op donderdag 2 november 2023 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die stilstand in tolerantie ligt vooral bij autochtoon geseculariseerd Nederland ja?
En de meeste Nederlanders zijn autochtoon en seculier.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:43 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Yep de meeste Nederlands zijn het daar wel mee eens.
Ja eh ... Dat zegt allemaal een heel stuk meer over wie jij uitkiest om mee om te gaan en/of te discussiëren, dan dat het iets zegt over waar die intolerantie daadwerkelijk grotendeels vandaan komt.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
En hier kom ik veel meer intolerantie jegens LGBTwhatever tegen dan in mijn sociale omgeving.
Klopt, en Jetten die het wèl accepteert wordt vervolgens ook als raar gezien, en Baudet als sympathiek.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:20 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Geheimpje. Hij weet het stiekem wel maar vind het onzinnig en wil dat op deze manier benadrukken.
Aan het aantal reacties te zien is dat een slimme tactiek.
Als iedereen het raar vind is dat toch ook logisch. Ga jij opeens verkondigen dat de wereld plat is word je ook raar aangekeken.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en Jetten die het wèl accepteert wordt vervolgens ook als raar gezien, en Baudet als sympathiek.
De kracht van populisme.
Is er ook maar een persoon die dit punt wel snapt?quote:Op donderdag 2 november 2023 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan heb je het punt totaal niet begrepen.
Dat vind ik niet. In je sociale omgeving zal het onderwerp misschien minder ter sprake komen. Kritiek op het doorgeschoten LHBTQ-gebeuren is wat anders dan intolerantie. Zo'n Bram Ladage van gisteren mag ik gek vinden, maar als ik met zo iemand wordt geconfronteerd, behandel ik hem als ieder ander. Dat zal voor de meeste mensen wel gelden denk ik? Dus intolerant..nou nee.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Van de seculiere mensen staat 2% negatief tegenover lgbtqi+. Bij de Rooms Katholieken is dat 1%. Bij de Protestanten is dat 13%. Bij de groep 'overige religie' is dat 25%.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
En de meeste Nederlanders zijn autochtoon en seculier.
Uh nee, de kracht van nuchterheid en gezond verstand (wat overigens op Baudet niet vaak van toepassing is)quote:Op donderdag 2 november 2023 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en Jetten die het wèl accepteert wordt vervolgens ook als raar gezien, en Baudet als sympathiek.
De kracht van populisme.
In het verleden heb ik wel te maken gehad met fysiek en verbaal geweld vanwege mijn geaardheid, en dat afkomstig van de zogeheten autochtone seculiere deel van de bevolking.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja eh ... Dat zegt allemaal een heel stuk meer over wie jij uitkiest om mee om te gaan en/of te discussiëren, dan dat het iets zegt over waar die intolerantie daadwerkelijk grotendeels vandaan komt.
https://www.scp.nl/public(...)rland-en-europa-2022
Vanaf pagina 21
De meeste mensen boeit het ook vrij weinig alleen als het word tegenwoordig zo gepusht dat het mensen begint te irriteren.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Van de seculiere mensen staat 2% negatief tegenover lgbtqi+. Bij de Rooms Katholieken is dat 1%. Bij de Protestanten is dat 13%. Bij de groep 'overige religie' is dat 25%.
dat je het als gepush ervaart zegt al iets over de mate van tolerantie.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:53 schreef DjDaano het volgende:
[..]
De meeste mensen boeit het ook vrij weinig alleen als het word tegenwoordig zo gepusht dat het mensen begint te irriteren.
Ontkennen dat iemand nonbinair kan zijn is gezond verstand?quote:Op donderdag 2 november 2023 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Uh nee, de kracht van nuchterheid en gezond verstand (wat overigens op Baudet niet vaak van toepassing is)
Ben je serieus? We hebben 17 miljoen Nederlanders en heel toevallig mag Brammetje die vragen stellen. Statistisch is dat volledig onmogelijk en hij is daar gewoon neergezet door de NOS.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
dat je het als gepush ervaart zegt al iets over de mate van tolerantie.
Het helpt ook niet wanneer:quote:Op donderdag 2 november 2023 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
In het verleden heb ik wel te maken gehad met fysiek en verbaal geweld vanwege mijn geaardheid, en dat afkomstig van de zogeheten autochtone seculiere deel van de bevolking.
Ik weet dat binnen allochtone kringen de tolerantie achtergesteld is op de autochtone kringen, maar die laatste groep slaat zichzelf wat te graag op de borst.
De tolerantie is over het algemeen dinner dan we willen toegeven.
Je zou je eens kunnen inleven in de doorsnee burgerlul die niet 24/7 bezig is met gender- en seksuele identiteit.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yep..wat dat betreft ben ik het met Baudet eens.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ontkennen dat iemand nonbinair kan zijn is gezond verstand?
Is gewoon androgynie.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jouw persoonlijke ervaring is geen algemeen feit.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
In het verleden heb ik wel te maken gehad met fysiek en verbaal geweld vanwege mijn geaardheid, en dat afkomstig van de zogeheten autochtone seculiere deel van de bevolking.
Ik weet dat binnen allochtone kringen de tolerantie achtergesteld is op de autochtone kringen, maar die laatste groep slaat zichzelf wat te graag op de borst.
De tolerantie is over het algemeen dinner dan we willen toegeven.
Nee en het is bijzonder verdrietig dat ze een persoon die overduidelijk niet lekker in zijn vel zit zo voor het blok hebben gegooid.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:58 schreef bertrandtraore het volgende:
Dat van die knul gisteren was een act toch. Toch?
Het idee op de NOS-redactie was: "laten we eens leuk wat zieltjes winnen voor de progressieven". Nou, daar laat Jetten zich maar al te graag voor lenen. Geef hem een stok om mee te slaan in de vorm van die non-binaire toeschouwer. En Baudet ging op de uitnodiging in, omdat het volk wat hij wilt aanspreken toch niets van het hele gendergebeuren moet hebben. Win-win.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee en het is bijzonder verdrietig dat ze een persoon die overduidelijk niet lekker in zijn vel zit zo voor het blok hebben gegooid.
Wat was überhaupt het idee hier achter? Het is oprecht geloofwaardiger als sketch dan als een serieus item op de publieke omroep.
Jawel, maar je ramt daar gewoon over heen door te suggereren dat die landen reddeloos verloren zijn.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, dat blijft namelijk een uitermate interessant gegeven: dat het Westen invloed zou hebben op de mate van afkeer van homo's in Afrika en Azië. Heb je ook niet uit kunnen leggen.
Niet in die discussie.quote:Dat ik gesteld heb dat het daar nooit beter zou worden is niet wat ik zei. Het wordt daar pas beter wanneer net als hier een verlichting wordt doorgemaakt.
Waarom dan?quote:Dat Jetten het enkel over Westerse landen heeft, is veelzeggend. En ik heb dan weer uitgelegd waarom.
Ik merk op Fok hoe flinterdun de tolerantie is, en Fok is geen allochtoon bolwerk.quote:Overigens: wat verslechtering betreft, volgens het SCP rapport is er geen sprake van verslechtering in Nederland maar van stilstand. En wat ik eruit opmaak is dat die stilstand voornamelijk zit in de hoek van 'overige religies'.
De Nos is als onafhankelijke omroep ook af. Wat een vooringenomen debat waarbij de gehele zaal en de presentatoren voor Jetten was. Echt kansloos.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Het idee op de NOS-redactie was: "laten we eens leuk wat zieltjes winnen voor de progressieven". En Baudet ging op de uitnodiging in, omdat het volk wat hij wilt aanspreken toch niets van het hele gendergebeuren moet hebben. Win-win.
Ik las dat hij 24 is, maar hij kwam over als een meisje van 14. Met zijn 'glitters op zijn ogen'. Heel weird. Ik las dat hij een partner heeft die bij de NPO iets doet en dat hij een soort van journalist is. De mogelijkheid dat het een act was houd ik open, maar hij kwam behoorlijk verbeten over. Heel bijzonder.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee en het is bijzonder verdrietig dat ze een persoon die overduidelijk niet lekker in zijn vel zit zo voor het blok hebben gegooid.
Wat was überhaupt het idee hier achter? Het is oprecht geloofwaardiger als sketch dan als een serieus item op de publieke omroep.
Fok is ook verre van 'Nederland'.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, maar je ramt daar gewoon over heen door te suggereren dat die landen reddeloos verloren zijn.
Ik heb toen ook gerefereerd aan een artikel waarin werd uitgelegd op welke wijze toenemende intolerantie in het westen wordt gebruikt in islamitische landen voor hun eigen agenda.
[..]
Niet in die discussie.
[..]
Waarom dan?
Mij lijkt logisch dat hij die landen benoemd, aangezien dat het meeste invloed heeft op land.
Bijvoorbeeld in Hongarije mag een koppel van hetzelfde geslacht geen kinderen meer opvoeden.
Dat is nogal een stap terug in LGBTwhatever rechten binnen de EU.
Iets wat op Fok overigens ook nog werd goedgepraat.
[..]
Ik merk op Fok hoe flinterdun de tolerantie is, en Fok is geen allochtoon bolwerk.
Hen legt uit wat het effect van hat standpunt van FVD is op diens leven.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik las dat hij 24 is, maar hij kwam over als een meisje van 14. Met zijn 'glitters op zijn ogen'. Heel weird. Ik las dat hij een partner heeft die bij de NPO iets doet en dat hij een soort van journalist is. De mogelijkheid dat het een act was houd ik open, maar hij kwam behoorlijk verbeten over. Heel bijzonder.
Het is bijna alsof je opzettelijk naar intolerantie onder autochtonen aan het zoeken bent. Bijna.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, maar je ramt daar gewoon over heen door te suggereren dat die landen reddeloos verloren zijn.
Ik heb toen ook gerefereerd aan een artikel waarin werd uitgelegd op welke wijze toenemende intolerantie in het westen wordt gebruikt in islamitische landen voor hun eigen agenda.
[..]
Niet in die discussie.
[..]
Waarom dan?
Mij lijkt logisch dat hij die landen benoemd, aangezien dat het meeste invloed heeft op land.
Bijvoorbeeld in Hongarije mag een koppel van hetzelfde geslacht geen kinderen meer opvoeden.
Dat is nogal een stap terug in LGBTwhatever rechten binnen de EU.
Iets wat op Fok overigens ook nog werd goedgepraat.
[..]
Ik merk op Fok hoe flinterdun de tolerantie is, en Fok is geen allochtoon bolwerk.
Ik vond het vooral surrealistisch. Beide opties zijn namelijk behoorlijk deprimerend. Dit gaat om politici, op een publieke zender, in verkiezingstijd.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik las dat hij 24 is, maar hij kwam over als een meisje van 14. Met zijn 'glitters op zijn ogen'. Heel weird. Ik las dat hij een partner heeft die bij de NPO iets doet en dat hij een soort van journalist is. De mogelijkheid dat het een act was houd ik open, maar hij kwam behoorlijk verbeten over. Heel bijzonder.
Kijk verdomme nou eens waar die intolerantie DAADWERKELIJK vandaan komt.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hen legt uit wat het effect van hat standpunt van FVD is op diens leven.
Nonbinairen krijgen meer te maken met intolerantie en verbaal geweld.
De Nos heeft hem daar neergezet. De hele samenstelling van de vragenstellers is gewoon extreem fout als onafhankelijke omroep. We zijn weleens kritisch op de vrijheid in andere landen maar dit is ook gewoon beïnvloeding door de staat.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Yeah right.. en de autochtonen zijn zoooo intolerant. Ik weet niet in welke kringen jij verkeert maar het komt op mij niet zo geloofwaardig over.quote:
Ze hadden er op zijn minst ook iemand neer mogen zetten die zeer kritisch is tov de energietransitie. Of iemand die zich blauw betaalde aan energie omdat de overheid graag de energieboeren wilde subsidiëren.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:08 schreef DjDaano het volgende:
[..]
De Nos heeft hem daar neergezet. De hele samenstelling van de vragenstellers is gewoon extreem fout als onafhankelijke omroep. We zijn weleens kritisch op de vrijheid in andere landen maar dit is ook gewoon beïnvloeding door de staat.
Echt, ik ken ze ook. En ook zij waarschuwen tegen het fundamentalisme dat in aanzienlijke mate aanwezig is.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Yeah right.. en de autochtonen zijn zoooo intolerant. Ik weet niet in welke kringen jij verkeert maar het komt op mij niet zo geloofwaardig over.
Ach, politiek is voor een deel ook theater. Ik vond het wel grappig dat Baudet tegen Jetten zei: 'acteur!' Dat is hij zelf natuurlijk ook.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vond het vooral surrealistisch. Beide opties zijn namelijk behoorlijk deprimerend. Dit gaat om politici, op een publieke zender, in verkiezingstijd.
Wantie komt waarschijnlijk gewoon uit een blank dorp, en dan is inderdaad elke intolerante lul blank.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Yeah right.. en de autochtonen zijn zoooo intolerant. Ik weet niet in welke kringen jij verkeert maar het komt op mij niet zo geloofwaardig over.
Bram heeft in 1 klap de gehele LHBQTI gemeenschap 10 jaar terug in de tijd geschopt.quote:
Het is wetenschappelijk correct zelfs.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland is er bij een grote groep eerder sprake van een schijntolerantie. Men heeft de Hollandse onverschilligheid en vindt het prima, zolang ze er verder niet veel van merken.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fok is ook verre van 'Nederland'.
En toenemende intolerantie in het Westen... afgezien van het feit dat we in Nederland geen afname hebben maar een stilstand... waar denk jij dat die afname van tolerantie door komt?
De enige tolerante oosterse types die ik ken zijn Iraans, wat niet gek is want die zijn vaak helemaal niet gelovig. Het gros van de nakomelingen van de gastarbeiders is behoorlijk conservatief. Heb veel met moslims te maken gehad, ook privé. De geseculariseerden zijn er wel, de types die een relatie hebben met een Nederlander. Maar het zijn uitzonderingen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt, ik ken ze ook. En ook zij waarschuwen tegen het fundamentalisme dat in aanzienlijke mate aanwezig is.
En dat tijdens een politiek debat. Hey, ik heb wel glitters op mijn ogen hè! Dat je het effe weet!quote:Op donderdag 2 november 2023 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mensen hebben gewoon een hekel aan drammers zoals jij. Maakt niet uit om welk onderwerp het gaat maar je moet gewoon normaal doen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland is er bij een grote groep eerder sprake van een schijntolerantie. Men heeft de Hollandse onverschilligheid en vindt het prima, zolang ze er verder niet veel van merken.
Zodra LGBTwhatever te zichtbaar wordt neemt die tolerantie af.
En dat merk je op verschillende manieren, zoals kritiek op het aantal homo's op tv, op Pride events, op de regenboogvlag, voorlichting op scholen, etc.
Het wordt ook openlijk gezegd op Fok, dat de aanwezigheid van de regenboogvlag maakt dat ze minder tolerant worden.
Die afwijkende, doorgeslagen geslachtsidentiteit mag jij je lekker mee bezig houden in je eigen huis, onder je eigen vrienden en familie, huur een dorpshuis en hou daar lekker je genderfreakshow, boeit mij niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig. Ik heb denk ik dan voornamelijk last van een afnemende tolerantie tov je manier van discussiëren.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland is er bij een grote groep eerder sprake van een schijntolerantie. Men heeft de Hollandse onverschilligheid en vindt het prima, zolang ze er verder niet veel van merken.
En dat merk je op verschillende manieren, zoals kritiek op het aantal homo's op tv, op Pride events, op de regenboogvlag, voorlichting op scholen, etc.
Het wordt ook openlijk gezegd op Fok, dat de aanwezigheid van de regenboogvlag maakt dat ze minder tolerant worden.
Waarom zóuden we er iets van moeten merken? Leg dat eens uit.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wetenschappelijk correct zelfs.
Het gaat hier om het ontkennen dat iemand nonbinair zijn.quote:Dat iemand zichzelf nonbinair voelt kan best. En nogmaals, daar kun je ook gewoon respectvol mee omgaan. Het is echter wel een brug te ver om te eisen dat mensen vervolgen gaan liegen dat het inderdaad zo is dat geslacht niet binair is.
Wel grappig dat je dit als valstrik ziet.quote:Verder moet jij toch ook wel zien dat hier voor Baudet gewoon een valstrik is opgezet. Waar hij zich overigens goed uit redt.
Die gozer wist wie hij trof.
Het is een beetje het equivalent van met een Feyenoord shirt op de F side gaan staan.
Niet per sé waar. Ik heb zelf op seksueel gebied aardig buiten de lijntjes gekleurd. Als ik dat te onpas ga vertellen krijg ik neem ik aan ook de wind van voren. Nobody gives a fuck.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat de mensen die zich non binair noemen en waar we mee geconfronteerd worden allemaal de drang hebben naar erkenning, en in plaats van daar therapie voor te zoeken omdat ze een probleem hebben doen ze alsof de rest het probleem is.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zóuden we er iets van moeten merken? Leg dat eens uit.
Als er binnen 'overige religies' zo'n 25% intolerant is jegens LHBTQ, zou de politiek niet ook DAAR bij stil moeten staan? Waarom enkel die focus op Baudet?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:19 schreef Hexagon het volgende:
In de moslimgemeenschap is homo zijn inderdaad geen pretje. Maar vooralsnog zijn er in westerse landen geen moslimpartijen die via machtspolitiek en propaganda proberen om anders geaarden het leven moeilijker te maken.
Conservatieve autochtone politici die daarmee bezig zijn die zijn er daarentegen een stuk meer en hebben in sommige gevallen nog macht ook. En dat zijn de geestverwanten van meneer Baudet. Me dunkt dat dat bij verkiezingen in een westers land iets meer aandacht heeft.
Iemand maar intolerant noemen ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:20 schreef Wantie het volgende:
Tegen iemand zeggen dat hij niet nonbinair kan zijn is niet bepaald respectvol.
quote:Op donderdag 2 november 2023 22:19 schreef Hexagon het volgende:
In de moslimgemeenschap is homo zijn inderdaad geen pretje. Maar vooralsnog zijn er in westerse landen geen moslimpartijen die via machtspolitiek en propaganda proberen om anders geaarden het leven moeilijker te maken.
Conservatieve autochtone politici die daarmee bezig zijn die zijn er daarentegen een stuk meer en hebben in sommige gevallen nog macht ook. En dat zijn de geestverwanten van meneer Baudet. Me dunkt dat dat bij verkiezingen in een westers land iets meer aandacht heeft.
Lijkt er op dat Stephan en Thierry gewoon dezelfde kiezers aan proberen te spreken.quote:Denk zorgde afgelopen week voor ophef door in het verkiezingsprogramma een afbeelding op te nemen van een kind en een moeder die angstig kijken naar regenboogvlaggen in de openbare ruimte met daarbij de tekst 'Zullen we weer gewoon doen?' De partij profileert zich deze campagne met kritiek op thema's als meerouderschap en, zoals Denk-kandidaten het zelf noemen, 'regenboogdwang'.
Nieuwsuur onderzocht het stemgedrag van Denk en daaruit blijkt dat de partij de afgelopen periode juist heel andere standpunten had. Denk stemde in de Tweede Kamer bijvoorbeeld vóór moties die het meerouderschap dichterbij brengen, maar is nu tegen een plan om mogelijk te maken dat kinderen juridisch meer dan twee ouders hebben.
In het programma spreekt Denk zich bovendien uit tegen puberteitsremmers en hormonale behandelingen bij minderjarigen. Eerder stemde de partij nog vóór moties die wachttijden in de transgenderzorg helpen te verkorten. Ook voor pubers en adolescenten.
Kom uit de kast, Denk!
Sezer
Nieuwsuur sprak met mensen uit de achterban van Denk waar de wisselende koers - eerst progressief en nu conservatief - tot verwarring leidt. De Turks-Nederlandse Sezer, die homoseksueel is, vroeg in 2021 tijdens de campagne aan toenmalig lijsttrekker Farid Azarkan of hij er ook was voor jongeren zoals hij. Daarop antwoordde Azarkan bevestigend. "Als je kijkt naar hoe wij gestemd hebben, als het gaat om de ondersteuning van alle groepen, dan hebben wij dat altijd gesteund."
Sezer vindt het huidige verkiezingsprogramma van Denk daar slecht mee te rijmen. "Ik geloof het gewoon niet. Denk heeft lange tijd zijn best gedaan voor jongeren zoals ik, en dan komen ze opeens met deze campagne. Kom uit de kast, Denk!"
1:04Sezer maakt zich zorgen over het conservatisme van Denk
Van Baarle zegt dat hij er nog altijd is voor jongens als Sezer. Maar ondertussen hoopt een ander deel van zijn achterban juist op een conservatievere koers. Sociaal ondernemer en jongerenwerker Mourad Ouari ziet dat verschillende jongeren in de Schilderswijk in Den Haag die zich eerder thuis voelden bij Denk, fan zijn van Thierry Baudet. "Ze zijn tegen woke en lhbti-indoctrinatie, zoals zij dat noemen. Dat vinden ze terug bij Forum voor Democratie."
Nieuwsuur sprak verschillende islamitische jongeren die in 2021 op Denk stemden, maar vinden dat de partij zich nu te progressief positioneert. Ook zij zeggen over te gaan naar Forum.
Van Baarle verwacht niet dat het om een grote groep gaat die zo'n overstap overweegt. "Mensen in het land weten dondersgoed waar Baudet voor staat."
Nee hoor. Biologisch gezien wordt het geslacht bepaald door de vraag of jouw lichaam is ingericht op het maken van ofwel grote gameten (dan ben je vrouw) ofwel kleine gameten (dan ben je man).quote:
Dat Baudet zich goed wist te redden is voornamelijk doordat Bram het hem erg makkelijk maakte. Baudet hoefde amper iets te zeggen, Bram zette zichzelf wel voor schut. Dat is tenminste hoe ik het zag.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
[..]
En dat Baudet zich goed weet te redden: dat komt omdat jij het met hem eens bent dat nonbinair niet kan.
Omdat Baudet daar zit en hij een verkiezingsdeelnemer is die die illiberale stroming in ons land vertegenwoordigt.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er binnen 'overige religies' zo'n 25% intolerant is jegens LHBTQ, zou de politiek niet ook DAAR bij stil moeten staan? Waarom enkel die focus op Baudet?
Spijtig dat de categorie 'overig' - die er qua intolerantie met kop en schouders bovenuit steekt - een vrij gemêleerd clubje betreftt.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Kijk verdomme nou eens waar die intolerantie DAADWERKELIJK vandaan komt.
https://www.scp.nl/public(...)rland-en-europa-2022
Ja, die heeft echt mandaat. En zoals je weet wordt Baudet al jaren (terecht) van alle hoeken aangepakt en aangesproken. Je presenteert hem hier als soort alleskunner met brede aanhang en nul tegengeluid.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat Baudet daar zit en hij een verkiezingsdeelnemer is die die illiberale stroming in ons land vertegenwoordigt.
Één spookrijder?! Ik ben er al minstens tien tegen gekomen!quote:Op donderdag 2 november 2023 22:21 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Omdat de mensen die zich non binair noemen en waar we mee geconfronteerd worden allemaal de drang hebben naar erkenning, en in plaats van daar therapie voor te zoeken omdat ze een probleem hebben doen ze alsof de rest het probleem is.
Oprecht fijn dat je de moeite hebt genomen om het daadwerkelijk te lezen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Spijtig dat de categorie 'overig' - die er qua intolerantie met kop en schouders bovenuit steekt - een vrij gemêleerd clubje betreftt.
Ik geloof er trouwens niet in dat dit met opzet vaag is gehouden. Qua migratieachtergrond wordt het beestje in ieder geval wel bij zijn naam genoemd.
Oh was me niet bekend dat DENK tegenwoordig ook van die glijbaan roetsjt.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:22 schreef probeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)sief-of-conservatief
Toegegeven, van Baarle is autochtoon.
In dit soort discussies twijfel ik echt aan jouw verstandelijke vermogens, gelet op de onzin die je uitkraamt.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:20 schreef Wantie het volgende:
Tegen iemand zeggen dat hij niet nonbinair kan zijn is niet bepaald respectvol.
[..]
Wel grappig dat je dit als valstrik ziet.
Baudet is toch politicus?
En je vergelijking met supporters gaat niet op.
Baudet is speler, geen supporter.
En dat Baudet zich goed weet te redden: dat komt omdat jij het met hem eens bent dat nonbinair niet kan.
En dat is precies het probleem.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh was me niet bekend dat DENK tegenwoordig ook van die glijbaan roetsjt.
Wat heeft een nonbinair aan die informatie?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Biologisch gezien wordt het geslacht bepaald door de vraag of jouw lichaam is ingericht op het maken van ofwel grote gameten (dan ben je vrouw) ofwel kleine gameten (dan ben je man).
Dat jij dat blijft ontkennen spreekt niet voor je.
Helaas wel ja.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh was me niet bekend dat DENK tegenwoordig ook van die glijbaan roetsjt.
Van Baarle is half Turks.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:22 schreef probeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat heeft een nonnonbinair aan de informatie van een nonbinair?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft een nonbinair aan die informatie?
Dat zegt genoeg over jou.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In dit soort discussies twijfel ik echt aan jouw verstandelijke vermogens, gelet op de onzin die je uitkraamt.
Hij is politicus.quote:Baudet zit daar om zijn mening te geven. Het is niet alsof hij daar even mee kan doen met de leugen zonder gevolgen.
Vind je dan ook dat Jetten in de val wordt gelokt?quote:Als iemand daar zit om te praten over energiearmoede en dat dus klimaatmaatregelen teruggedraaid moeten worden kan Jetten ook niet maar een beetje meelullen om die persoon maar niet te kwetsen.
Stel je niet zo aan.quote:Sowieso, in een discussie is ‘niet kwetsen’ zo goed als onmogelijk. Weet je dat nu echt niet?
Vind jij dat iemand niet nonbinair kan zijn?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft een nonnonbinair aan de informatie van een nonbinair?
ik zie veel electoraal potentie voor Denk op Fok.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:22 schreef probeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze afbeelding schaar jij niet onder propaganda?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)sief-of-conservatief
[..]
Lijkt er op dat Stephan en Thierry gewoon dezelfde kiezers aan proberen te spreken.
Het interesseert me eigenlijk niet zo. En dat geldt denk ik voor de meeste mensen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vind jij dat iemand niet nonbinair kan zijn?
Gast stop nu eens met dat pushen....quote:Op donderdag 2 november 2023 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja dit hoeft niet hè...quote:Op donderdag 2 november 2023 22:35 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Gast stop nu eens met dat pushen....
Ik gok dat je veel gepest bent vroeger en te weinig aandacht hebt gekregen van je ouders alleen dit is niet de manier om je trauma's op te lossen. Ga met iemand praten ofzo...
Je wilt die personen monddood maken?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:25 schreef Masberum het volgende:
Waarom hebben personen die zich niet identificeren als man of vrouw iets te zeggen? Is een geeste ziekte mogelijk gemaakt door de luxe die men nu heeft, zouden gewoon als onbekwaam moeten worden gezien
Ik richt mij helemaal niet tot nonbinairen. Overigens, in een discussie over dit onderwerp vind ik ook dat de waarheid dient te prevaleren.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft een nonbinair aan die informatie?
Je kunt ook gewoon antwoord geven.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:35 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Gast stop nu eens met dat pushen....
Ik gok dat je veel gepest bent vroeger en te weinig aandacht hebt gekregen van je ouders alleen dit is niet de manier om je trauma's op te lossen. Ga met iemand praten ofzo...
Zijn de argumenten weer eens op?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over jou.
[..]
Hij is politicus.
Wat begrijp je daar niet aan?
[..]
Vind je dan ook dat Jetten in de val wordt gelokt?
[..]
Stel je niet zo aan.
Nou dat niet. Maar je mag de maatschappij toch wel beschermen?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je wilt die personen monddood maken?
Dat. Is. Een. Feit.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Was dat maar zo.quote:
Andogynie is inderdaad van alle tijden. Mannelijke vrouwen en vrouwelijke mannen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon antwoord geven.
Het is een eenvoudige vraag: kan iemand nonbinair zijn?
Waarom reageer je daar zo agressief op?
Er zijn weer verkiezingen en daarbij zil Baudet dus meer macht dan hij nu heeft verzamelen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, die heeft echt mandaat. En zoals je weet wordt Baudet al jaren (terecht) van alle hoeken aangepakt en aangesproken. Je presenteert hem hier als soort alleskunner met brede aanhang en nul tegengeluid.
Er is geen sprake van liegen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik richt mij helemaal niet tot nonbinairen. Overigens, in een discussie over dit onderwerp vind ik ook dat de waarheid dient te prevaleren.
Een maatschappij waarin iedereen wordt gedwongen te liegen om maar niemand tegen de haren is te strijken is eng. Het is namelijk een zeer belangrijk kenmerk van een totalitaire staat.
Dan zou het Jetten sieren als hij ook daadwerkelijk twittert wat Baudet zei.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn weer verkiezingen en daarbij zil Baudet dus meer macht dan hij nu heeft verzamelen.
Heel normaal dus dat hij wordt aangesproken op waar hij voor staat.
Omdat iedereen je hier probeert uit te leggen dat je 2 geslachten hebt. Man of vrouw. Jij wil dat alleen niet accepteren en hebt je eigen clubje bedacht. Dat clubje probeer je ook nog eens te pushen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon antwoord geven.
Het is een eenvoudige vraag: kan iemand nonbinair zijn?
Waarom reageer je daar zo agressief op?
Nou, in mijn sociale omgeving niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat kan best. Komt door waar jij wilt kijken.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
ik zie veel electoraal potentie voor Denk op Fok.
Tsja, beide 4 zetels in de laatste ipsos peilingen.quote:
Jij bent van mening dat Baudet geen feiten (die jou niet uitkomen) mag benoemen in een debat. Dus is dit wel een bijzonder hypocriete vraag.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je wilt die personen monddood maken?
Nee hoor; wetten van Croughs in actie.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, beide 4 zetels in de laatste ipsos peilingen.
Je dan druk maken om het electoraat van het FVD maar niet om dat van DENK, is dan gewoon een beetje raar.
Mwoa heeft meer met gedrag te maken. Heb tijdens een zomerbaantje ook eens in de fabriek gewerkt waar ook een kale kerel van een jaar of 50 graag vrouw wilde worden en daarom ook vrouwenkleren droeg etc... Het zag er niet per se uit, maar diegene deed niet raar, liep niet te janken als iemand eens 'hij/hem' zei of liep ook niet de hele dag met glitters te strooien. Niemand die dat daar een probleem vond.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:41 schreef Sjemmert het volgende:
Verbaasd met niet dat hij journalist is. Elke andere werkplek of sector wordt zo'n mafkees toch keihard uitgelachen en weggepest ? Met zijn kinder pakje en glitters op zijn hoofdje bent godverdomme 24 jaar gedraag je als een volwassen vent.
Hoezo is iemand die nonbinair is dan een gevaar voor de samenleving?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:38 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou dat niet. Maar je mag de maatschappij toch wel beschermen?
Niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo is iemand die nonbinair is dan een gevaar voor de samenleving?
Hoezo is iemand die gewoon totaal geen interesse heeft in LGBTQ-zaken dat?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, dat verzin jij erbij.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat Baudet geen feiten (die jou niet uitkomen) mag benoemen in een debat. Dus is dit wel een bijzonder hypocriete vraag.
Noem eens iemand op waarvan jij denkt dat die om die reden een gevaar is voor de samenleving?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoezo is iemand die gewoon totaal geen interesse heeft in LGBTQ-zaken dat?
Dat is natuurlijk ook precies wat mensen tegen non-binairen zeggen. Niet sterk.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, dat verzin jij erbij.
En dat snap ik wel, omdat jij je mening altijd als feit ziet.
Maar dat jij iets vindt maakt het geen feit.
Dat weet die wel, hij doet alsof.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is opvallend dat een partijleider die een standpunt inneemt tegen dit onderwerp niet weet wat nonbinair inhoudt.
Gender is onzinnig gebrabbel, bedacht door een pedofiele pseudowetenschapper die een experiment uitvoerde op een tweeling die Mengele niet zou hebben misstaan en van a tot z heeft gelogen over de resultaten van het onderzoek, maar wiens bevindingen de progressieve hoek uitkwamen en men dus maar net doet alsof het wetenschap is.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is geen sprake van liegen.
Dat weet je zelf ook wel
Er wordt onderscheid gemaakt tussen geslacht en gender.
Bij iemand met genderdysforie is daar een mismatch tussen. En dat kan betekenen dat iemand bijvoorbeeld nonbinair is of transgender.
Zo iemand heeft niets aan discussies over gameten.
Nou je wil toch geen verdeeldheid zoals nu het geval is. Mensen kunnen zich met alles identificeren. Alleen al het aanpassen van de ICT systemen om dat te faciliteren kost al veel onnodig geld. Nog afgezien van alle haat die het met zich meebrengt van normale mensen. Als ik me met een aardappel ga identificeren en daar rekening mee gehouden moet worden begrijp ik wel dat normale mensen daar pissig om gaan wordenquote:Op donderdag 2 november 2023 22:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat is verder jouw probleem.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet.
Al ken ik wel een pro-LHTBQI+ persoon die een gevaar is voor een fatsoenlijke discussie.
Niemand, dat is mijn hele punt. Desinteresse is niet automatisch intolerantie.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens iemand op waarvan jij denkt dat die om die reden een gevaar is voor de samenleving?
"De ICT-systemen!"quote:Op donderdag 2 november 2023 22:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou je wil toch geen verdeeldheid zoals nu het geval is. Mensen kunnen zich met alles identificeren. Alleen al het aanpassen van de ICT systemen om dat te faciliteren kost al veel onnodig geld. Nog afgezien van alle haat die het met zich meebrengt van normale mensen. Als ik me met een aardappel ga identificeren en daar rekening mee gehouden moet worden begrijp ik wel dat normale mensen daar pissig om gaan worden
Joh, ik heb je de vorige keer al genoeg bronnen gegeven. Daarnaast heb ik onderbouwd waarom geslacht binair is en heb je goddomme een paar posts geleden het impliciet bevestigd.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, dat verzin jij erbij.
En dat snap ik wel, omdat jij je mening altijd als feit ziet.
Maar dat jij iets vindt maakt het geen feit.
Nee, John Money men ik niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gender is onzinnig gebrabbel, bedacht door een pedofiele pseudowetenschapper die een experiment uitvoerde op een tweeling die Mengele niet zou hebben misstaan en van a tot z heeft gelogen over de resultaten van het onderzoek, maar wiens bevindingen de progressieve hoek uitkwamen en men dus maar net doet alsof het wetenschap is.
John Money. Maar die ken je al lang.
En dan gaan ze eisen dat ze dat op hun identiteitskaart krijgen en dat je ze aanspreekt als aardappel. Je valt met dat soort dingen altijd mensen lastig, daarom zijn er nu al die jankerige groeperingenquote:Op donderdag 2 november 2023 22:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
"De ICT-systemen!"![]()
Tevens, waarom zouden normale mensen pissig worden als jij je identificeert als aardappel, zolang je daar verder niemand mee lastig valt, behalve met een aardappelpak over straat te lopen?
Aan de andere kant, als iemand denkt dat hij Keanu Reeves is en graag zo aangesproken wil worden, maar verder een lieve buurman, goede collega en acceptabel chauffeur is, waarom zou je dan helemaal ziedend worden op het feit dat hij denkt dat hij Keanu is?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Joh, ik heb je de vorige keer al genoeg bronnen gegeven. Daarnaast heb ik onderbouwd waarom geslacht binair is en heb je goddomme een paar posts geleden het impliciet bevestigd.
En dan zo’n laffe ad hominem… Echt, kom met iets beters.
Ik kan ook onderbouwen dat een koe een rund is, maar dat slaat de plank mis.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Joh, ik heb je de vorige keer al genoeg bronnen gegeven. Daarnaast heb ik onderbouwd waarom geslacht binair is en heb je goddomme een paar posts geleden het impliciet bevestigd.
En dan zo’n laffe ad hominem… Echt, kom met iets beters.
Dat van die ID-kaart raakt mij toch niet? En aanspreken als aardappel... Tja dat is onzin, maar zolang ze niet boos worden als mensen het fout doen, who cares? Het is niet alsof je er persoonlijk last van hebt.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:51 schreef Masberum het volgende:
[..]
En dan gaan ze eisen dat ze dat op hun identiteitskaart krijgen en dat je ze aanspreekt als aardappel. Je valt met dat soort dingen altijd mensen lastig, daarom zijn er nu al die jankerige groeperingen
Ik heb nergens ontkend dat gender dysforie bestaat, dus je bent mij nu woorden in de mond aan het leggen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, John Money men ik niet.
Ik zal mijn transgender vriendin morgen even inlichten dat ze is bedacht door een pedofiele pseudo wetenschapper, die als Mengele te werk is gegaan.
I
Net als elke ver van je bedshow die eigenlijk niks boeit want je hebt er geen last vanquote:Op donderdag 2 november 2023 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat van die ID-kaart raakt mij toch niet? En aanspreken als aardappel... Tja dat is onzin, maar zolang ze niet boos worden als mensen het fout doen, who cares? Het is niet alsof je er persoonlijk last van hebt.
Correct. Is lekker zorgeloos leven hoor, ik kan het je aanraden.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:53 schreef Masberum het volgende:
[..]
Net als elke ver van je bedshow die eigenlijk niks boeit want je hebt er geen last van
Je draait het heel leuk om.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niemand, dat is mijn hele punt. Desinteresse is niet automatisch intolerantie.
Jij hebt juist heel veel interesse, want je domineert over het algemeen dit soort topics.quote:Dat ik niet weet wat 'two spirit' is, en daar ook geen interesse in heb, maakt mij niet intolerant of hatelijk.
Boeit allemaal niet.quote:Ik kan wel alle 50 hoofdsteden van de 50 Amerikaanse staten opdreunen, vind ik weer interessant. Ik kan me echter voorstellen dat niet iedereen op die kennis zit te wachten.
Waarom reageer je hier dan als het je eigenlijk niks uitmaakt en je alleen vanuit jezelf uitgaat in plaats vanuit de rest van de wereld? Een serieuze vraagquote:Op donderdag 2 november 2023 22:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Correct. Is lekker zorgeloos leven hoor, ik kan het je aanraden.
Wie wordt er ziedend. Ik denk alleen dat als je bij een politiek debat gaat zeggen dat er een vraag gesteld gaat worden door de wereldberoemde acteur Keanu Reeves en vervolgens komt Gekke Henkie ten tonele dat de lijsttrekkers dan ook gaan vragen aan de producent of die niet helemaal goed bij zijn paasei is.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als iemand denkt dat hij Keanu Reeves is en graag zo aangesproken wil worden, maar verder een lieve buurman, goede collega en acceptabel chauffeur is, waarom zou je dan helemaal ziedend worden op het feit dat hij denkt dat hij Keanu is?
Waarom al dat geneuzel over gameten dan.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb nergens ontkend dat gender dysforie bestaat, dus je bent mij nu woorden in de mond aan het leggen.
Wat is desinteresse dan wel?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je draait het heel leuk om.
De stelling is: desinteresse is niet automatisch tolerantie.
Waarom draai je dat eigenlijk om?
[..]
Jij hebt juist heel veel interesse, want je domineert over het algemeen dit soort topics.
[..]
Boeit allemaal niet.
Je verdraait het punt van desinteresse naar intolerantie.
En waarom zouden mensen die zichzelf indentificeren als non-binair geen 'normale mensen' zijn. In sommige landen staat bij geslacht gewoon een X in het paspoort. 'Normale mensen' hebben daar 0 last van en hebben geen enkele reden om daar pissig over te worden, het zegt meer wat over jezelf dan de persoon die zich identificeert als non-binair.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou je wil toch geen verdeeldheid zoals nu het geval is. Mensen kunnen zich met alles identificeren. Alleen al het aanpassen van de ICT systemen om dat te faciliteren kost al veel onnodig geld. Nog afgezien van alle haat die het met zich meebrengt van normale mensen. Als ik me met een aardappel ga identificeren en daar rekening mee gehouden moet worden begrijp ik wel dat normale mensen daar pissig om gaan worden
Omdat de algehele tendens in Nederland mij wel aangaat. Het kan mij inderdaad geen hol interesseren als iemand meent dat diegene transgender is en zo aangesproken wil worden. Ook kan het mij niks schelen als iemand anders vervolgens denkt 'wat een flikker, maar goed het zal wel'. Maar als mensen fysiek aangevallen worden of dwingen mee te mogen doen met bijvoorbeeld vrouwelijke sporten vind ik daar wel wat van.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom reageer je hier dan als het je eigenlijk niks uitmaakt en je alleen vanuit jezelf uitgaat in plaats vanuit de rest van de wereld? Een serieuze vraag
Ja en straks heb je daar 100 mogelijkheden en niemand heeft er last van omdat iedereen het geleidelijk aan maar accepteert. Maar het is natuurlijk niet normaal dat je onder de druk om maar alles te accepteren ook alles toe gaat laten.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En waarom zouden mensen die zichzelf indentificeren als non-binair geen 'normale mensen' zijn. In sommige landen staat bij geslacht gewoon een X in het paspoort. 'Normale mensen' hebben daar 0 last van en hebben geen enkele reden om daar pissig over te worden, het zegt meer wat over jezelf dan de persoon die zich identificeert als non-binair.
Nee, de aandoening gender dysforie bestaat. Wat een verzinsel is dat het dan ook feitelijk gaat om ‘in het verkeerde lichaam geboren zijn’.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kan ook onderbouwen dat een koe een rund is, maar dat slaat de plank mis.
En dat weet jij ook wel.
Het gaat niet om het biologische geslacht bij genderdysforie.
Maar jij ziet dat als een verzinsel.
Maar merk jij in het dagelijkse leven dan op een hinderlijke manier dat sommige mensen zichzelf niet met hun biologische geslacht identificeren?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Non binair heeft werkelijk niets te maken met gender dysforie. Jij lult echt maar wat, zonder ook maar enige verdieping in het onderwerp.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom al dat geneuzel over gameten dan.
Het gaat er in dit geval om dat die persoon nonbinair is.
En je geeft zelf ook al aan dat dat los staat van het biologische geslacht van iemand.
Dat zo iemand bij elke andere werkplek of sector zoals je zelf zegt wordt uitgelachen en weggepest is juist het hele probleem.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:41 schreef Sjemmert het volgende:
Verbaasd met niet dat hij journalist is. Elke andere werkplek of sector wordt zo'n mafkees toch keihard uitgelachen en weggepest ? Met zijn kinder pakje en glitters op zijn hoofdje bent godverdomme 24 jaar gedraag je als een volwassen vent.
Prima.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de aandoening gender dysforie bestaat. Wat een verzinsel is dat het dan ook feitelijk gaat om ‘in het verkeerde lichaam geboren zijn’.
Wat helemaal een verzinsel is dat geslacht wordt toegewezen bij geboorte en dat het hebben van een penis helemaal geen goede indicator is van het geslacht.
Wat ook een verzinsel is, is dat geslacht een spectrum is (ongeacht of je het gender noemt of niet).
Waanzin.
Dan kan hij hulp gaan zoeken voor zijn problemen?quote:Op donderdag 2 november 2023 23:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prima.
Het bestaat dus.
Deze persoon in de uitzending is iemand met genderdysforie, die zichzelf daardoor als nonbinair beschouwd.
Wat heeft zo'n persoon aan een uiteenzetting dat geslacht binair is, en dat nonbinair niet bestaat.
Huh?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:59 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja en straks heb je daar 100 mogelijkheden en niemand heeft er last van omdat iedereen het geleidelijk aan maar accepteert. Maar het is natuurlijk niet normaal dat je onder de druk om maar alles te accepteren ook alles toe gaat laten.
Zolang dat beide kanten opgaat, natuurlijk.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Huh?
Want is daar 'natuurlijk niet normaal' aan dan?
Deze persoon voelt zich blijkbaar non-binair, identificeert zich dus niet als vrouw of man. Wat is daar precies zo erg/niet normaal aan?
Leven en laten leven.
Waarom moet zo'n persoon daar dan iets aan hebben op dat moment? Baudet deelt toch gewoon zijn mening? Kijk ik snap oprecht niet waarom mensen op dat spectrum er zo'n punt van maken om met Baudet in debat te gaan hierover? Het is toch duidelijk wat de standpunten van zijn partij zijn (die tevens niet veel anders zijn dan DENK of de SGP). Ik begrijp oprecht niet wat hen hiermee dacht te bereiken.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prima.
Het bestaat dus.
Deze persoon in de uitzending is iemand met genderdysforie, die zichzelf daardoor als nonbinair beschouwd.
Wat heeft zo'n persoon aan een uiteenzetting dat geslacht binair is, en dat nonbinair niet bestaat.
Als iemand zich identificeert als konijn dan noem je het toch ook een aandachtshoer? Wat is dan het verschil? Het is vrij land dus je mag dat best doen maar dan moet je niet verbaast zijn dat anderen daar een mening over hebben.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Huh?
Deze persoon voelt zich blijkbaar non-binair, identificeert zich dus niet als vrouw of man. Wat is daar precies zo erg/niet normaal aan?
Leven en laten leven.
Hen wil dat alle anderen hen hen noemen. Daar gaat het mis met deze acteur.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:04 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Huh?
Leven en laten leven.
Ik hou ermee op. Je bent net zo feitenvrij aan het praten als Trump wanneer hij het over de verkiezingen heeft die hij heeft verloren.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Prima.
Het bestaat dus.
Ja prima toch.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang dat beide kanten opgaat, natuurlijk.
Dit snapt hij niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat Baudet daar zit en hij een verkiezingsdeelnemer is die die illiberale stroming in ons land vertegenwoordigt.
Dat onderschat ik niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja prima toch.
Denk niet dat deze persoon iemand lastig valt. Hij stelt wat terechte vragen aan onze opperwappie.
Ik denk dat je ook onderschat hoe lastig het bv is voor transgenders om van bv man naar vrouw te gaan. Het is niet even tekenen bij het kruisje ofzo er gaat een heel tracject aan vooraf.
Nieuwe set pompoms gehaald?quote:Op donderdag 2 november 2023 23:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit snapt hij niet.
Baudet zit daar, en dan moet Jetten volgens sommige users hier de aanval openen tegen moslims en niet tegen Baudet.
Dutch protocollen van de wijzen van Sion...quote:Op donderdag 2 november 2023 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat onderschat ik niet.
Waar ik wel vraagtekens bij zet is het Dutch Protocol. Terecht, zo blijkt.
Dat voorbeeld van jou slaat dan ook totaal nergens op. Uiteraard mag iedereen een mening hebben over personen die non-binair zijn.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:05 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Als iemand zich identificeert als konijn dan noem je het toch ook een aandachtshoer? Wat is dan het verschil? Het is vrij land dus je mag dat best doen maar dan moet je niet verbaast zijn dat anderen daar een mening over hebben.
Kan ik in komen ja. Minimaal 21 plus zou een goede regeling zijnquote:Op donderdag 2 november 2023 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat onderschat ik niet.
Waar ik wel vraagtekens bij zet is het Dutch Protocol. Terecht, zo blijkt.
Maar dat is sowieso het grote issue hier in dit steeds meer 'vertokkieserende' land. Iedereen loopt altijd maar te roeptoeteren "mag ik daar geen mening meer over hebben dan?!", wat in hun ogen gelijk staat aan het naroepen, beledigen en bedreigen van betreffende mensen/groepen.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat voorbeeld van jou slaat dan ook totaal nergens op. Uiteraard mag iedereen een mening hebben over personen die non-binair zijn.
So it's all good. Val die personen niet lastig met dreigberichten, doen ze andersom ook niet.
Nog niet. Maar vroeger merkte ik ook niet zoveel criminaliteit als dat er nu gaande is. Over 20 jaar heeft dit wel degelijk gevolgen en iedereen steekt zijn hoofd nu weer in het zand want je merkt het nu nog niet in de volle matequote:Op donderdag 2 november 2023 23:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar merk jij in het dagelijkse leven dan op een hinderlijke manier dat sommige mensen zichzelf niet met hun biologische geslacht identificeren?
Bij FvD hebben ze de fout gemaakt dat ze vol op de complot tour zijn gegaan. En Rusland steunen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, beide 4 zetels in de laatste ipsos peilingen.
Je dan druk maken om het electoraat van het FVD maar niet om dat van DENK, is dan gewoon een beetje raar.
Deze persoon wil niet aangesproken worden als man/vrouw lijkt mij een hele kleine moeite.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Hen wil dat alle anderen hen hen noemen. Daar gaat het mis met deze acteur.
Hou op. Er zit niemand van DENK in die uitzending.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor; wetten van Croughs in actie.
Paar deurtjes verderquote:Op donderdag 2 november 2023 22:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat. Is. Een. Feit.
Iemand kan zich alleen nonbinair voelen. Net als dat iemand zich superman kan voelen.
Dat gaat toch ook de andere kant in? Brammetje valt Baudet aan over zijn mening over non-binaire personen en de nos zet de beste man daar speciaal voor neer. Prima dat jij jezelf als konijn identificeert alleen ga niet van andere eisen dat ze dit erkennen.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:10 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat voorbeeld van jou slaat dan ook totaal nergens op. Uiteraard mag iedereen een mening hebben over personen die non-binair zijn.
So it's all good. Val die personen niet lastig met dreigberichten, doen ze andersom ook niet.
Prima dan wil ik voortaan als God himself aangesproken worden door je. Kleine moeite toch?quote:Op donderdag 2 november 2023 23:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Deze persoon wil niet aangesproken worden als man/vrouw lijkt mij een hele kleine moeite.
Is snap het hele probleem dan ook niet. Wat ik nog minder begrijp dat je in je vrije tijd mensen zou gaan bedreigen omdat ze zichzelf non-binair noemen.
Leef en laat leven. Laat deze mensen met rust dat doen ze andersom ook.
Mee eens man. Waarom zou je hier pissig om worden of wat dan ook. Laat die mensen lekker en als jij als 'normaal persoon' het een stelletje vervelende aanstellerige idioten vindt is dat ook helemaal prima.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar dat is sowieso het grote issue hier in dit steeds meer 'vertokkieserende' land. Iedereen loopt altijd maar te roeptoeteren "mag ik daar geen mening meer over hebben dan?!", wat in hun ogen gelijk staat aan het naroepen, beledigen en bedreigen van betreffende mensen/groepen.
Probleem daarbij is dat God niet hetzelfde is als 'hen' voor een groot deel van de mensen. Of bid jij dagelijks tot 'hen'? Als jij nou aangesproken wil worden als Pieter denk ik dat vrij weinig mensen daar een probleem mee hebben.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:19 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Prima dan wil ik voortaan als God himself aangesproken worden door je. Kleine moeite toch?
Als iedereen van iemand anders kan eisen hoe hij of zij aangesproken kan worden dan kun je daar geen onderscheid in maken. Je krijgt gewoon een poppenkast en daar zijn veel mensen op tegen.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Probleem daarbij is dat God niet hetzelfde is als 'hen' voor een groot deel van de mensen. Of bid jij dagelijks tot 'hen'? Als jij nou aangesproken wil worden als Pieter denk ik dat vrij weinig mensen daar een probleem mee hebben.
Ik vind het helemaal prima gap. Als slaat dit voorbeeld natuurlijk weer ook helemaal nergens op. Ik noem mijn collega's meestal gewoon bij de voornaam.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:19 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Prima dan wil ik voortaan als God himself aangesproken worden door je. Kleine moeite toch?
Ja eens op elk vlak, so what dat er een zwart/gehandicapt/dik/transgender persoon voor je loopt. Hou gewoon je bek en denk wat je wil denken. Hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Mee eens man. Waarom zou je hier pissig om worden of wat dan ook. Laat die mensen lekker en als jij als 'normaal persoon' het een stelletje vervelende aanstellerige idioten vindt is dat ook helemaal prima.
Het leven is te kort om je hier druk over te maken.
Klopt en als die collega zoiets gaat eisen lach je hem hard uit en doe je het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:23 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal prima gap. Als slaat dit voorbeeld natuurlijk weer ook helemaal nergens op. Ik noem mijn collega's meestal gewoon bij de voornaam.
Iedereen kan vragen hoe hij of zij aangesproken wil worden. Mochten mensen dat niet willen of daar fouten in maken is dat aan die persoon om daarop te reageren. En ik ben er ook op tegen als die personen vervolgens moord en brand schreeuwen en de media opzoeken. Maar persoonlijk vind ik het nou niet per se zo'n issue als iemand vraagt of hij Janneke i.p.v. Jan genoemd wil worden.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:22 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Als iedereen van iemand anders kan eisen hoe hij of zij aangesproken kan worden dan kun je daar geen onderscheid in maken. Je krijgt gewoon een poppenkast en daar zijn veel mensen op tegen.
Gewoon geen moeite. Tenzij je zwaar autistisch bent of zo.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Deze persoon wil niet aangesproken worden als man/vrouw lijkt mij een hele kleine moeite.
Is snap het hele probleem dan ook niet. Wat ik nog minder begrijp dat je in je vrije tijd mensen zou gaan bedreigen omdat ze zichzelf non-binair noemen.
Leef en laat leven. Laat deze mensen met rust dat doen ze andersom ook.
Stemmingsmakerij van de uitzendende partij, maar vrijwel niemand kan het veroorloven om een pro-russische en anti-LHBQT gast uit te nodigen. Dus dan maar via de andere kant.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:26 schreef DjDaano het volgende:
Even een zijweg maar dat er ook nog heel toevallig een LHBQT leraar en LHBQT Oekrainier bij de vragenstellers zat vonden jullie niet een klein beetje een overkill en een vooropgezette aanval op Baudet?
Ja, dat bewijst die wet.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hou op. Er zit niemand van DENK in die uitzending.
Zolang die geen paraplu's hebben zal het allemaal wel meegevallen zijn.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:26 schreef DjDaano het volgende:
Even een zijweg maar dat er ook nog heel toevallig een LHBQT leraar en LHBQT Oekrainier bij de vragenstellers zat vonden jullie niet een klein beetje een overkill en een vooropgezette aanval op Baudet?
Ik maak die uitzending niet grapjas.quote:
Als je dat al aanvallen noemt. Hij stelt onze opperwappie een paar vragen. Ik ben absoluut geen fan van Jetten maar hij wel gewoon gelijk in deze.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:18 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat gaat toch ook de andere kant in? Brammetje valt Baudet aan over zijn mening over non-binaire personen en de nos zet de beste man daar speciaal voor neer. Prima dat jij jezelf als konijn identificeert alleen ga niet van andere eisen dat ze dit erkennen.
Ik lach helemaal niemand uit, val niemand lastig en leef gewoon mijn levenquote:Op donderdag 2 november 2023 23:24 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Klopt en als die collega zoiets gaat eisen lach je hem hard uit en doe je het tegenovergestelde.
Nouja dat dus.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gewoon geen moeite. Tenzij je zwaar autistisch bent of zo.
Hij mag het prima vragen alleen moet zich dan ook neerleggen als iemand daar niet in meegaat en dat is hier het probleem. Dat vinden ze opeens geen optie meer.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik lach helemaal niemand uit, val niemand lastig en leef gewoon mijn leven
Hij eist ook niks he.
Die zijn niet #ALTIJDREADY.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:37 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nouja dat dus.
Waarom zou je je hier druk over maken
Deze manquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |