abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211174315
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee en het is bijzonder verdrietig dat ze een persoon die overduidelijk niet lekker in zijn vel zit zo voor het blok hebben gegooid.

Wat was überhaupt het idee hier achter? Het is oprecht geloofwaardiger als sketch dan als een serieus item op de publieke omroep.
Het idee op de NOS-redactie was: "laten we eens leuk wat zieltjes winnen voor de progressieven". Nou, daar laat Jetten zich maar al te graag voor lenen. Geef hem een stok om mee te slaan in de vorm van die non-binaire toeschouwer. En Baudet ging op de uitnodiging in, omdat het volk wat hij wilt aanspreken toch niets van het hele gendergebeuren moet hebben. Win-win.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211174342
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm ja, dat blijft namelijk een uitermate interessant gegeven: dat het Westen invloed zou hebben op de mate van afkeer van homo's in Afrika en Azië. Heb je ook niet uit kunnen leggen.
Jawel, maar je ramt daar gewoon over heen door te suggereren dat die landen reddeloos verloren zijn.
Ik heb toen ook gerefereerd aan een artikel waarin werd uitgelegd op welke wijze toenemende intolerantie in het westen wordt gebruikt in islamitische landen voor hun eigen agenda.

quote:
Dat ik gesteld heb dat het daar nooit beter zou worden is niet wat ik zei. Het wordt daar pas beter wanneer net als hier een verlichting wordt doorgemaakt.
Niet in die discussie.

quote:
Dat Jetten het enkel over Westerse landen heeft, is veelzeggend. En ik heb dan weer uitgelegd waarom.
Waarom dan?

Mij lijkt logisch dat hij die landen benoemd, aangezien dat het meeste invloed heeft op land.
Bijvoorbeeld in Hongarije mag een koppel van hetzelfde geslacht geen kinderen meer opvoeden.
Dat is nogal een stap terug in LGBTwhatever rechten binnen de EU.

Iets wat op Fok overigens ook nog werd goedgepraat.

quote:
Overigens: wat verslechtering betreft, volgens het SCP rapport is er geen sprake van verslechtering in Nederland maar van stilstand. En wat ik eruit opmaak is dat die stilstand voornamelijk zit in de hoek van 'overige religies'.
Ik merk op Fok hoe flinterdun de tolerantie is, en Fok is geen allochtoon bolwerk.
pi_211174346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Het idee op de NOS-redactie was: "laten we eens leuk wat zieltjes winnen voor de progressieven". En Baudet ging op de uitnodiging in, omdat het volk wat hij wilt aanspreken toch niets van het hele gendergebeuren moet hebben. Win-win.
De Nos is als onafhankelijke omroep ook af. Wat een vooringenomen debat waarbij de gehele zaal en de presentatoren voor Jetten was. Echt kansloos.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211174356
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee en het is bijzonder verdrietig dat ze een persoon die overduidelijk niet lekker in zijn vel zit zo voor het blok hebben gegooid.

Wat was überhaupt het idee hier achter? Het is oprecht geloofwaardiger als sketch dan als een serieus item op de publieke omroep.
Ik las dat hij 24 is, maar hij kwam over als een meisje van 14. Met zijn 'glitters op zijn ogen'. Heel weird. Ik las dat hij een partner heeft die bij de NPO iets doet en dat hij een soort van journalist is. De mogelijkheid dat het een act was houd ik open, maar hij kwam behoorlijk verbeten over. Heel bijzonder.
  donderdag 2 november 2023 @ 22:05:39 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211174376
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel, maar je ramt daar gewoon over heen door te suggereren dat die landen reddeloos verloren zijn.
Ik heb toen ook gerefereerd aan een artikel waarin werd uitgelegd op welke wijze toenemende intolerantie in het westen wordt gebruikt in islamitische landen voor hun eigen agenda.
[..]
Niet in die discussie.
[..]
Waarom dan?

Mij lijkt logisch dat hij die landen benoemd, aangezien dat het meeste invloed heeft op land.
Bijvoorbeeld in Hongarije mag een koppel van hetzelfde geslacht geen kinderen meer opvoeden.

[..]
Ik merk op Fok hoe flinterdun de tolerantie is, en Fok is geen allochtoon bolwerk.
Fok is ook verre van 'Nederland'.

En toenemende intolerantie in het Westen... afgezien van het feit dat we in Nederland geen afname hebben maar een stilstand... waar denk jij dat die afname van tolerantie door komt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211174387
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik las dat hij 24 is, maar hij kwam over als een meisje van 14. Met zijn 'glitters op zijn ogen'. Heel weird. Ik las dat hij een partner heeft die bij de NPO iets doet en dat hij een soort van journalist is. De mogelijkheid dat het een act was houd ik open, maar hij kwam behoorlijk verbeten over. Heel bijzonder.
Hen legt uit wat het effect van hat standpunt van FVD is op diens leven.
Nonbinairen krijgen meer te maken met intolerantie en verbaal geweld.
pi_211174390
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Niet in die discussie.
[..]
Waarom dan?

[..]
Het is bijna alsof je opzettelijk naar intolerantie onder autochtonen aan het zoeken bent. Bijna.
  Forum Admin donderdag 2 november 2023 @ 22:06:36 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211174393
quote:

[..]
Ik vond het vooral surrealistisch. Beide opties zijn namelijk behoorlijk deprimerend. Dit gaat om politici, op een publieke zender, in verkiezingstijd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211174404
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hen legt uit wat het effect van hat standpunt van FVD is op diens leven.
Nonbinairen krijgen meer te maken met intolerantie en verbaal geweld.
Kijk verdomme nou eens waar die intolerantie DAADWERKELIJK vandaan komt.

https://www.scp.nl/public(...)rland-en-europa-2022
pi_211174414
quote:

[..]
De Nos heeft hem daar neergezet. De hele samenstelling van de vragenstellers is gewoon extreem fout als onafhankelijke omroep. We zijn weleens kritisch op de vrijheid in andere landen maar dit is ook gewoon beïnvloeding door de staat.
pi_211174429
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 21:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ken er tientallen.
Yeah right.. en de autochtonen zijn zoooo intolerant. Ik weet niet in welke kringen jij verkeert maar het komt op mij niet zo geloofwaardig over.
pi_211174440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:08 schreef DjDaano het volgende:

[..]
De Nos heeft hem daar neergezet. De hele samenstelling van de vragenstellers is gewoon extreem fout als onafhankelijke omroep. We zijn weleens kritisch op de vrijheid in andere landen maar dit is ook gewoon beïnvloeding door de staat.
Ze hadden er op zijn minst ook iemand neer mogen zetten die zeer kritisch is tov de energietransitie. Of iemand die zich blauw betaalde aan energie omdat de overheid graag de energieboeren wilde subsidiëren.

Maar nee. Progressieve politicus vs conservatieve politicus. Met een progressief publiek wat vragen stelt/hun zegje doet.
pi_211174451
twitter
  donderdag 2 november 2023 @ 22:11:29 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211174452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Yeah right.. en de autochtonen zijn zoooo intolerant. Ik weet niet in welke kringen jij verkeert maar het komt op mij niet zo geloofwaardig over.
Echt, ik ken ze ook. En ook zij waarschuwen tegen het fundamentalisme dat in aanzienlijke mate aanwezig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211174457
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vond het vooral surrealistisch. Beide opties zijn namelijk behoorlijk deprimerend. Dit gaat om politici, op een publieke zender, in verkiezingstijd.
Ach, politiek is voor een deel ook theater. Ik vond het wel grappig dat Baudet tegen Jetten zei: 'acteur!' Dat is hij zelf natuurlijk ook.
pi_211174460
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wantie komt waarschijnlijk gewoon uit een blank dorp, en dan is inderdaad elke intolerante lul blank.

Zo kan ik het ook. Ik kom ook uit een blank dorp, dus elke [vul maar in] is blank.

Al ontgroeide ik die 'logica' al op de basisschool.
pi_211174471
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:11 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Bram heeft in 1 klap de gehele LHBQTI gemeenschap 10 jaar terug in de tijd geschopt.
pi_211174489
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 21:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ontkennen dat iemand nonbinair kan zijn is gezond verstand?
Het is wetenschappelijk correct zelfs.

Dat iemand zichzelf nonbinair voelt kan best. En nogmaals, daar kun je ook gewoon respectvol mee omgaan. Het is echter wel een brug te ver om te eisen dat mensen vervolgen gaan liegen dat het inderdaad zo is dat geslacht niet binair is.

Verder moet jij toch ook wel zien dat hier voor Baudet gewoon een valstrik is opgezet. Waar hij zich overigens goed uit redt.

Die gozer wist wie hij trof.

Het is een beetje het equivalent van met een Feyenoord shirt op de F side gaan staan.
pi_211174501
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Fok is ook verre van 'Nederland'.

En toenemende intolerantie in het Westen... afgezien van het feit dat we in Nederland geen afname hebben maar een stilstand... waar denk jij dat die afname van tolerantie door komt?
In Nederland is er bij een grote groep eerder sprake van een schijntolerantie. Men heeft de Hollandse onverschilligheid en vindt het prima, zolang ze er verder niet veel van merken.

Zodra LGBTwhatever te zichtbaar wordt neemt die tolerantie af.

En dat merk je op verschillende manieren, zoals kritiek op het aantal homo's op tv, op Pride events, op de regenboogvlag, voorlichting op scholen, etc.
Het wordt ook openlijk gezegd op Fok, dat de aanwezigheid van de regenboogvlag maakt dat ze minder tolerant worden.
pi_211174502
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Echt, ik ken ze ook. En ook zij waarschuwen tegen het fundamentalisme dat in aanzienlijke mate aanwezig is.
De enige tolerante oosterse types die ik ken zijn Iraans, wat niet gek is want die zijn vaak helemaal niet gelovig. Het gros van de nakomelingen van de gastarbeiders is behoorlijk conservatief. Heb veel met moslims te maken gehad, ook privé. De geseculariseerden zijn er wel, de types die een relatie hebben met een Nederlander. Maar het zijn uitzonderingen.
pi_211174504
quote:

[..]
En dat tijdens een politiek debat. Hey, ik heb wel glitters op mijn ogen hè! Dat je het effe weet! :')
pi_211174526
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
In Nederland is er bij een grote groep eerder sprake van een schijntolerantie. Men heeft de Hollandse onverschilligheid en vindt het prima, zolang ze er verder niet veel van merken.

En dat merk je op verschillende manieren, zoals kritiek op het aantal homo's op tv, op Pride events, op de regenboogvlag, voorlichting op scholen, etc.
Het wordt ook openlijk gezegd op Fok, dat de aanwezigheid van de regenboogvlag maakt dat ze minder tolerant worden.
Mensen hebben gewoon een hekel aan drammers zoals jij. Maakt niet uit om welk onderwerp het gaat maar je moet gewoon normaal doen.
  donderdag 2 november 2023 @ 22:16:52 #173
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211174530
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 21:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
dat je het als gepush ervaart zegt al iets over de mate van tolerantie.
Die afwijkende, doorgeslagen geslachtsidentiteit mag jij je lekker mee bezig houden in je eigen huis, onder je eigen vrienden en familie, huur een dorpshuis en hou daar lekker je genderfreakshow, boeit mij niet.

Tot zover tolereer ik dat, echter heb ik er geen behoefte aan om iemand hen te moeten noemen. De ouders van hen hadden er flink overheen moeten slaan toen hen niet kon kiezen tussen worst of kaas op brood in plaats van het dan maar allebei te geven. Dan zaten we niet met dit gezeik.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_211174544
quote:

[..]

Grappig. Ik heb denk ik dan voornamelijk last van een afnemende tolerantie tov je manier van discussiëren.

Gewoon niets met daadwerkelijke wetenschappelijke bronnen doen, en lekker die 'ik bemerk flinterdunne tolerantie onder autochtonen, dus dat is een algemeen feit' plaat grijs blijven draaien.
  donderdag 2 november 2023 @ 22:18:34 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211174555
quote:

[..]

Waarom zóuden we er iets van moeten merken? Leg dat eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')