Misschien wel als jij van huis bent.quote:Op woensdag 1 november 2023 09:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die komen niet zo vaak langs thuis
Dan heb ik nog liever dat de buurman langskomt. Er zijn grenzenquote:Op woensdag 1 november 2023 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien wel als jij van huis bent.
GEEN IMPEDIMENTS!!!quote:Op woensdag 1 november 2023 09:24 schreef Berkery het volgende:
Lekker korte daily standup, net op tijd terug voor een stemplaat
Ik was erbij in Tivoli vorige maandquote:Op woensdag 1 november 2023 09:24 schreef Berkery het volgende:
Lekker korte daily standup, net op tijd terug voor een stemplaat
Volgens mij heeft Eric gelijk.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:03 schreef Tussle266 het volgende:
Mij is altijd geleerd dat Welcome to the Jungle over The Bronx ging. Nu zegt Karton dat het over LA gaat. Nu word ik weer uren van mijn werk af gehouden.
Ik ben er inmiddels achter. Het was een quote van iemand in The Bronx, maar de man met de zuivere zangstem heeft het gebruikt voor LA .quote:Op woensdag 1 november 2023 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Eric gelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Yup, we krijgen alleen nog Fear Of The Dark en Run To The Hillsquote:Op woensdag 1 november 2023 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is Hallowed Be Thy Name eruit?
Matig, dat is de bestequote:Op woensdag 1 november 2023 14:15 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Yup, we krijgen alleen nog Fear Of The Dark en Run To The Hills
Het is wmb ook niet eens de beste Led Zepquote:Op woensdag 1 november 2023 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach ja, waarom ook niet op dit moment he?
We komen ze dan ook nog een keer tegen later in de lijst!quote:Op woensdag 1 november 2023 15:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Het is wmb ook niet eens de beste Led Zep
Dat zal er nog wel een paar keer inhakken de komende 8 weken.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach ja, waarom ook niet op dit moment he?
Ik heb niet de beste dag zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 1 november 2023 15:52 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat zal er nog wel een paar keer inhakken de komende 8 weken.
Daarvan ken ik eigenlijk alleen Easy Lovequote:Op woensdag 1 november 2023 15:52 schreef pipster het volgende:
Woman toch wel lekker, al mag de Meesterkreeftversie op zijn tijd ook wel.
Metric - "Monster Hospital" deze is ook wel tof van ze. Ben ze daarna ook weer compleet uit het oog verloren.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarvan ken ik eigenlijk alleen Easy Love
Dat is vervelend. Dan werkt zo’n Stairway ook niet mee, voor zover ik dat heb meegekregen.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb niet de beste dag zullen we maar zeggen
De herhaling start vanaf 19.00 uur.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:52 schreef PippenScottie het volgende:
Kanonnen, wat een dag. Ben klaar met werken, is helemaal donker buiten. Vind ik niet leuk.
Begint die herhaling al om 6 uur? Dan ga ik straks hetzelfde horen als vanochtend in de auto. Slecht bedacht van Kink.
Dat was de eerste #1 uit de Snob die never nooit haar entree in de Top 2000 heeft gemaakt of zal makenquote:
Waarom niet eigenlijk?quote:Op woensdag 1 november 2023 18:21 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dat was de eerste #1 uit de Snob die never nooit haar entree in de Top 2000 heeft gemaakt of zal maken
Momentum lijkt me wel verdwenen. Het Funeral album is ook al bijna 20 jaar oud. Die nummers worden ook niet meer massaal gestreamd. Er zijn mensen die het al klassiek kunnen noemen.quote:
(Leugens)quote:Op woensdag 1 november 2023 18:27 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Momentum lijkt me wel verdwenen. Het Funeral album is ook al bijna 20 jaar oud. Die nummers worden ook niet meer massaal gestreamd. Er zijn mensen die het al klassiek kunnen noemen.
Volgens mij heeft ie ook nooit de lijst gehaald met nummers om op te stemmen voor de top2k. Dat schiet ook niet opquote:Op woensdag 1 november 2023 18:21 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dat was de eerste #1 uit de Snob die never nooit haar entree in de Top 2000 heeft gemaakt of zal maken
Was er maar iemand zo gek om de hele keuzelijst te luisteren, dan konden we die vragenquote:Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef noodgang het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie ook nooit de lijst gehaald met nummers om op te stemmen voor de top2k. Dat schiet ook niet op
En (licht) alternatieve nummers die vanuit vrije keuze binnenkomen zien we ook al enkele jaren niet meer. Of ze moeten tot de Billions Club behoren zoals een 505.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef noodgang het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie ook nooit de lijst gehaald met nummers om op te stemmen voor de top2k. Dat schiet ook niet op
Let’s have it.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:35 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Was er maar iemand zo gek om de hele keuzelijst te luisteren, dan konden we die vragen
Nope, Everything Now, Put your money on me, Reflektor, Wake up en We used to wait stonden ooit op de keuzelijst, waarvan de 1 na laatste het eerste.quote:Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef noodgang het volgende:
[..]
Rebellion hoor je zelfs op 3fm al nauwelijks.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:09 schreef Tussle266 het volgende:
Even teruggelezen. Is niet gelogen inderdaad. Er staan al jaren 4 nummers op de keuzelijst en Rebellion hoort daar niet bij. Ik denk overigens zelf wel dat deze week 53 nog zou kunnen halen bij een toevoeging. Is eigenlijk ook een van de meest onverklaarbare missers.
Dat hoeft niet perse uit te maken toch? Je weet het natuurlijk nooit, want er zijn ook voorbeelden dat het niet lukte, maar kijk bijvoorbeeld naar zo’n Exit Music, of Where is my mind. Toen het eenmaal kon werd er ook gretig op gestemd.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rebellion hoor je zelfs op 3fm al nauwelijks.
Ja er zijn niet zoveel platen in die categorie, Rebellion zou makkelijk de lijst halen. Maar een misser vind ik lastig te zeggen.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:28 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse uit te maken toch? Je weet het natuurlijk nooit, want er zijn ook voorbeelden dat het niet lukte, maar kijk bijvoorbeeld naar zo’n Exit Music, of Where is my mind. Toen het eenmaal kon werd er ook gretig op gestemd.
Where is my mind stond ergens in 2005/2006 ook al in de keuzelijst, toen deed het weinigquote:Op woensdag 1 november 2023 20:28 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse uit te maken toch? Je weet het natuurlijk nooit, want er zijn ook voorbeelden dat het niet lukte, maar kijk bijvoorbeeld naar zo’n Exit Music, of Where is my mind. Toen het eenmaal kon werd er ook gretig op gestemd.
Toen waren alle boomers nog niet naar Radio 5 gedirigeerd en was 3FM de populairste zenderquote:Op woensdag 1 november 2023 20:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Where is my mind stond ergens in 2005/2006 ook al in de keuzelijst, toen deed het weinig
Ja, toen mochten we god op onze blote knietjes bedanken dat er een liedje van Nirvana in stond.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Where is my mind stond ergens in 2005/2006 ook al in de keuzelijst, toen deed het weinig
In de context van 9800 nummers waaronder Bert & Ernie, natuurlijk.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja er zijn niet zoveel platen in die categorie, Rebellion zou makkelijk de lijst halen. Maar een misser vind ik lastig te zeggen.
Juistem!!quote:Op donderdag 2 november 2023 08:08 schreef Berkery het volgende:
Wakker worden met The Smiths en Motorhead
Mainstream stemmerquote:Op donderdag 2 november 2023 08:24 schreef Berkery het volgende:
In het volgend uur komen twee stemplaten en vijf stembands voorbij, noice!
Ik vind Impossible best een aardige plaat he. En ik vraag me dan altijd af, als dat de benchmark is, welke pipo zegt dan als dit af is: 'ja man, dit is het!'quote:Op donderdag 2 november 2023 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit vind ik echt het slechtste wat NBT ooit heeft gemaakt.
Dit vroeg ik me ook af. Wat ik wel uit mijn lijstjesgluur-ervaringen weet is dat van de keuzelijst Parklife en The Universal de populairste twee zijn. Maar hoe ver weg ze staan, dat is natuurlijk de vraag. Als er ooit een moment is, dan is het wel over 3 weken.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou Blur eindelijk een tweede notering in "week 53" kunnen pakken? En zo ja, wordt dat dan Parklife?
Dan is namelijk een van mijn 'V'tjes binnen
Op de keuzelijst staan ze wel toch? Kan me herinneren dat er minimaal 4 op staan. (Parklife dan, The Universal twijfel ik over)quote:Op donderdag 2 november 2023 10:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me ook af. Wat ik wel uit mijn lijstjesgluur-ervaringen weet is dat van de keuzelijst Parklife en The Universal de populairste twee zijn. Maar hoe ver weg ze staan, dat is natuurlijk de vraag. Als er ooit een moment is, dan is het wel over 3 weken.
Edit: keuzelijst, keuzelijst, keuzelijst.
Parklife, Universal, Girls & Boys, Countryhouse en dat liedje van 1.59. Universal is volgens mij vorig jaar of het jaar ervoor toegevoegd.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op de keuzelijst staan ze wel toch? Kan me herinneren dat er minimaal 4 op staan. (Parklife dan, The Universal twijfel ik over)
Parklife is ook een jingle van Annemieke en wordt geregeld gedraaid. Maar dit jaar is wel een jaar voor Blur-momentum. Mijn stem heeft ie in ieder geval.
Blur heeft geen echte nummer twee. Niet groot genoeg en een te veelzijdig oeuvre vloek.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou Blur eindelijk een tweede notering in "week 53" kunnen pakken? En zo ja, wordt dat dan Parklife?
Dan is namelijk een van mijn 'V'tjes binnen
Parklife is ook niet mijn nummer 2. Maar wel de nummer 2 qua populariteit/bekendheid.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Blur heeft geen echte nummer twee. Niet groot genoeg en een te veelzijdig oeuvre vloek.
Ik zou persoonlijk voor Tender gaan, maar ik ken iemand die zeker voor The Universal stemt. Mevrouw Pippen ook even gepolst, die zegt ook Park Life.
Hij denkt waarschijnlijk ook FuckU2quote:Op donderdag 2 november 2023 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou Eric Corton geen fan zijn van U2?
In chronologische volgorde lijkt me primaquote:Op donderdag 2 november 2023 12:18 schreef Hamlapjes het volgende:
De mindere versie van Estranged, staan nog altijd verkeerd om in de Top 2000
Dat zijn, ondanks de kwaliteit, wel minder grote hoezees dan in het beginquote:
Maar persoonlijke top 30 plaatjes leveren altijd wel in het hoezeegevoel.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zijn, ondanks de kwaliteit, wel minder grote hoezees dan in het begin
Ja deze kan ik niet zoveel mee (niet qua och man dan), maar over 2 nummers daarentegen. Dit is een drieluik waar Jeff Buckley aan had moeten denken.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:54 schreef Tussle266 het volgende:
Het och man gehalte valt me vandaag reuze mee.
REM is voor mij ook een beetje Proust hoor. De vader van mijn beste maatje draaide dat altijd. Die man is er niet meer. Toen vond ik het niks, maar nu geeft het me wel een apart gevoel.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
\Ja deze kan ik niet zoveel mee, maar over 2 nummers daarentegen. Dit is een drieluik waar Jeff Buckley aan had moeten denken.
Can you show me where it hurtsquote:Op donderdag 2 november 2023 17:50 schreef Bomenverzameling het volgende:
DAVIDGILMOURGITAARGODSOLOGENOT![]()
When I was a child I had a feverquote:Op donderdag 2 november 2023 17:53 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
I Can't explain, You wont understand
Die bracht in ieder geval wel wat reuring, jaquote:Op donderdag 2 november 2023 18:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik mis @:tong80 zijn ongezouten mening over al die uitgekauwde platen bovenin wel
Dat vind ik toch het tweeluik Holiday/RTL Boulevardquote:Op donderdag 2 november 2023 18:46 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Blijft het hoogtepunt van het American Idiot album deze![]()
Green Day 19 juni volgend jaar maar eens checken in m'n thuisstadje.
Prachtig nummer.quote:
Een gimmick, maar wel een iconische gimmick. Had een dagje of misschien zelfs 2 eerder gekund ja, maar het stoort me ook niet.quote:Op vrijdag 3 november 2023 09:48 schreef Berkery het volgende:
[..]
Maar wat Tenacious D hier doet is een raadsel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Nah, dan had ik wel in de tweede ronde gestemd.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:02 schreef Hamlapjes het volgende:
Hebben jullie een favoriet voor de nummer 1 straks?
Ik heb op een bos gestemd, maar het zal wel Tante of Cydonia worden.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:02 schreef Hamlapjes het volgende:
Nog maar 40 te gaan
A Forest, maar het zal wel 'gewoon' Black zijnquote:Op vrijdag 3 november 2023 13:02 schreef Hamlapjes het volgende:
Nog maar 40 te gaan
Ik heb dan weer voor die laatste gekozen, maar verwacht dat het 'gewoon' weer een potje pareljam wordtquote:Op vrijdag 3 november 2023 13:19 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb op een bos gestemd, maar het zal wel Tante of Cydonia worden.
Deze. Zeker nu Tim heeft beloofd de 2 intro's te draaien.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
A Forest, maar het zal wel 'gewoon' Black zijn
Tsja, iedereen heeft z'n eigen pushplaat toch? Eric ziet het liefst No One Knows, maar die wordt het al zeker nietquote:Op vrijdag 3 november 2023 13:48 schreef Tussle266 het volgende:
Jullie zien het allemaal zwart in? Ik vind ze al sinds zaterdag zo enthousiast doen over Muse, volgens mij vinden ze het wel lekker als ze ieder jaar een andere nummer 1 kunnen sturen.
Nee, dat klopt dat hadden ze al vanaf dag 1 Maar ze kwamen zaterdag met zo'n tussenstand en sindsdien roepen ze 3 keer per dag dat Tante bij de top 3 zat. Dat gaf me gewoon kriebels. Kan het met ook verbeelden.quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, iedereen heeft z'n eigen pushplaat toch? Eric ziet het liefst No One Knows, maar die wordt het al zeker niet
Dat vind ik nog best een kanshebber hoor. Ik denk wel dat die samen met Muse en PJ de top 3 gaat vormen. De Staat lijkt me kansloos, The Cure heeft het voordeel in deze set een outlier te zijn net als Editors maar zie ik het ook niet doen. Everlong heeft zijn kans vorig jaar gehad en No One Knows heeft te veel last van nummers van vergelijkbare type artiesten die populairder zijn. Dan heb je nog RATM die eigenlijk nooit er bovenuit steekt en Nirvana die ik naast de 3 genoemden de beste kans heeft, maar ook een beetje het probleem heeft van dezelfde vijver.quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:04 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik heb op MoP gestemd, al wist ik toen al dat dat nooit nummer 1 gaat worden, maar wel mijn favo van die 10...
Muse, Metallica, PJ is ook gewoon de top 3. Denk in die volgorde van draaien.quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt dat hadden ze al vanaf dag 1 Maar ze kwamen zaterdag met zo'n tussenstand en sindsdien roepen ze 3 keer per dag dat Tante bij de top 3 zat. Dat gaf me gewoon kriebels. Kan het met ook verbeelden.
Ik vind ook dat Jim Vorwald goed z'n best heeft gedaan en zet in op Knights of Cydonia op 1.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:48 schreef Tussle266 het volgende:
Jullie zien het allemaal zwart in? Ik vind ze al sinds zaterdag zo enthousiast doen over Muse, volgens mij vinden ze het wel lekker als ze ieder jaar een andere nummer 1 kunnen sturen.
Eens maar het klinkt op dit nummer allerminst als RATM (wat ik bij bijvoorbeeld Cochise op zich wel vind)quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:10 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik vind Audioslave geen supergroep. Maar dat is gewoon RATM met een andere zanger
Tsja, Like a Stone is toch ook niet bijzonder? We kunnen concluderen dat de beste nummers van Chris gewoon een stukkie lager staanquote:Op vrijdag 3 november 2023 14:12 schreef Berkery het volgende:
Jammer dat de hoogste notering voor Chris Cornell dat blaartrekkende Black Hole Sun is
Jammer dat Chris niet de enige is die hier last van heeftquote:Op vrijdag 3 november 2023 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, Like a Stone is toch ook niet bijzonder? We kunnen concluderen dat de beste nummers van Chris gewoon een stukkie lager staan
Ja, dit is een euvel wat welbekend is in allertijdenlijsten.quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:19 schreef Berkery het volgende:
[..]
Jammer dat Chris niet de enige is die hier last van heeft
Ja!quote:Op vrijdag 3 november 2023 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh deze staat niet bij de Top 10? Welke dan wel? Amsterdam ofzo?
Verbazing hier ookquote:Op vrijdag 3 november 2023 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh deze staat niet bij de Top 10? Welke dan wel? Amsterdam ofzo?
10 De Staatquote:Op vrijdag 3 november 2023 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie doet er mee aan de Top 10 voorspellen?
1. Pearl Jam
2. Metallica
3. Muse
4. Foo Fighters
5. Nirvana
6. Cure
7. Editors
8. Nothing But Thieves
9. Queens of the Stone Age
10. De Staat
Tim had gewoon als enige moeten stemmenquote:Op vrijdag 3 november 2023 16:26 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind toch dat onze invloed zwaarder moet wegen.
Zoals ik eerder al zei mogen wat Beautiful Day's e.d. het veld wel ruimen, zoals jullie met Alphaville hebben gedaan dit jaar. Dan kunnen deze die plek innemen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij dezen nog een keer de vraag aan meelezende Tim:
Volgend jaar, mag dan op de keuzelijst:
- Iets van Guided by Voices (Everywhere With Helicopter ofzo)
- Iets van Dinosaur Jr (Freak Scene ofzo)
- Iets van My Bloody Valentine (Mijn suggestie is Only Shallow)
- Iets van Slowdive (Ik zou zeggen Star Roving)
- Iets van Boards of Canada (god zegene de greep.. 1969 wellicht?)
Het zal allemaal vast de lijst toch niet halen, maar op de keuzelijst heeft het wel kans om een keer op 1480 te komen
Die heeft het zelfs niet verzilverd voor de #1 positiequote:Op vrijdag 3 november 2023 16:43 schreef Berkery het volgende:
Hadden ze maar naar Nederland moeten komen dit jaar. Nu heeft Muse de concertbonus
Sowieso, want lijstjes (geen dag dezelfde muziek)quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:51 schreef Hamlapjes het volgende:
Of misschien al in het Top 2000 topic volgende maand
Ik kwam wat laat achter dat de lijst werd uitgezondenquote:Op vrijdag 3 november 2023 16:51 schreef Hamlapjes het volgende:
En waar we afscheid gaan nemen van de lijst van dit jaar, rest mij nog iedereen heel erg te bedanken! Dank aan de meelezende KINK-dj's voor alle heerlijke muziek, dank aan alle Fok!-kers die het topic hebben opgeleukt, volgens mij in voorgaande jaren nog niet zo druk geweest hier?
Hopelijk zie ik jullie allemaal volgend jaar in goede gezondheid weer hier! Of misschien al in het Top 2000 topic volgende maand
Eerst nog de Evergreen Top 1000 natuurlijk!quote:
Tof. HJM en ik zijn door niemand aangesproken. Waarschijnlijk wil Kink niet met ons geassocieerd worden.quote:Op maandag 6 november 2023 08:42 schreef Berkery het volgende:
Zaterdag werden we bij de ingang van de Ziggo Dome (QOTSA) aangesproken door een man die vroeg of we radiostation 'Kink' kenden. Nadat we dit bevestigend hadden beantwoord vroeg hij of we bezwaar hadden om een patch met het Kink-logo te dragen op onze shirts, en dat vonden we best. Daarna hadden we het nog even over de Kink 1500 en na het wensen van een prettige avond gingen we naar binnen.
Ik kwam er gisteren achter dat we met Stefan Koren hebben staan kletsen.
Wil dat een beetje op de tribune?quote:Op maandag 6 november 2023 10:16 schreef PippenScottie het volgende:
Oh, na afloop zei een kerel wel dat hij ons herkende uit de moshpit.
Ik denk dat hij ons verwarde met die andere lilliputter in houthakkersblouse en halve Arubaanquote:
Denk niet dat ik daar naar ga luisterenquote:Op maandag 6 november 2023 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerst nog de Evergreen Top 1000 natuurlijk!
Deze?quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:52 schreef maily het volgende:
De zoveelste keer dat ik misleid word door het intro van dit lied ....
Ik denk telkens dat het iets anders is (vaak gedraaid op KINK) maar ik ben er nog niet achter.
Nee, er wordt iets gezongen als "let's get it started now" en even later "you" met een uithaal. Klinkt als joehoe.quote:
quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Zit KinkFM niet meer op de DAB+? Ben alleen op kantoor, dacht zet de radio aan, maar hij kan de zender niet vinden
quote:KINK is ook te ontvangen via de ether, via DAB+, de digtitale opvolger van FM (om het heel technisch te maken: blok 9C). Meer informatie over DAB+ vind je hier. Let op: als je al een DAB+-radio gebruikte voor de lancering van KINK, moet je in het menu / settings even een nieuwe scan uitvoeren om KINK te laten zien.
Ik weet, maar kan de zender niet vindenquote:
Beste radioweek van het jaar (fuck de top2000).quote:Op woensdag 27 december 2023 11:13 schreef Basp1 het volgende:
80er jaren Duitse kraut rock op dit moment altijd goed.
Ik heb hier op DAB+ maar liefst toegang tot 4 Kink DAB+ kanalen.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:05 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik weet, maar kan de zender niet vindenZal wel net geen bereik hebben ofzo. Nouja dan niet
Kun je het niet via internet afspelen?quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Zit KinkFM niet meer op de DAB+? Ben alleen op kantoor, dacht zet de radio aan, maar hij kan de zender niet vinden
quote:Op woensdag 27 december 2023 12:59 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ik heb hier op DAB+ maar liefst toegang tot 4 Kink DAB+ kanalen.
- normaal
- 80s
- 90s
- Distortion
Het ligt aan het gebouwquote:Op woensdag 27 december 2023 13:04 schreef maily het volgende:
[..]
Kun je het niet via internet afspelen?
Antenne draaien / radio verplaatsen.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:06 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
[..]
Het ligt aan het gebouwSlechte DAB+ ontvangst
Is dat zo raar ?quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:14 schreef Alpha0 het volgende:
Gewoon zojuist KLF - What Time is Love op Kink 90s.
Wel hardrock zanger.quote:
quote:Patrick Kicken: KINK over twee weken op FM, Veenstra mag het Talpa pand niet meer in
[BLOG] Gelukkig nieuwjaar he! 2024 belooft een prachtig jaar voor alternatieve popzender Kink te worden. Ze gaan dan eindelijk ook te ontvangen zijn op die dure FM band. Maar niet in heel Nederland. Zoals al eerder uitlekte zijn ze al een tijdje in onderhandeling met de eigenaar van het ‘regionale’ commerciële Radio Decibel, dat toch best aardig te ontvangen is in Nederland. Naar ik hoor is het over 14 dagen zover. Origineler was geweest per 1 februari, want op die datum begonnen ze in 2019 aan dit avontuur. 5 jaar later alsnog op FM heeft wel iets symbolisch. Maar ik snap wel dat ze er z.s.m. op te horen willen zijn, want de tijd dringt..
Paar dingen die interessant zijn aan het alsnog verschijnen van Kink op FM: Na Radio 10 Brabant, dat de frequenties van 8FM kaapte, Qmusic Limburg dat op Star FM te horen kwam en Q op het pakket van Fresh FM, waarna dit regionale commerciële pakket weer doorverhuurd werd aan SLAM! van Mediahuis valt nu het doek voor Decibel, dat toch aardig scoorde met een uniek 90’s format. Regionale commerciële radio sterft een stukje verder en het valt te begrijpen ook. Volgend jaar, in de zomer van 2025 worden deze regio frequenties ook geveild en dan weet je gewoon dat je als kleine partij je FM pakket kwijtraakt. De eigenaar van Decibel moet gedacht hebben: nu vang ik er tenminste nog 1,5 jaar wat huur voor. Maar voor de ontwikkeling van nieuw radiotalent is dit natuurlijk funest. En de fans van 90’s muziek, toch best wat volgens het luisteronderzoek, kunnen ook maar weer op zoek naar iets anders.
Als ze nou bij Radio Veronica slim zijn (maar dat zijn ze niet) dan adopteren ze z.s.m. dit all 90’s format en proberen ze zich zo te onderscheiden van 10, JOE en NPO Radio 5. Desnoods kopen ze de naam Radio Decibel ook, aangezien die van Veronica zo verpest is. Naar ik hoor gaat dat station alleen nog maar online door, dus niet eens op DAB. Ook berichtte RadioWereld al eerder dat het bereik teruggeschroefd moet worden, omdat ze bij Kink ook wel snappen dat deze move nauwlettend in de gaten gehouden wordt door andere commerciële partijen. Kink zal vanaf 15 januari in ieder geval op FM te ontvangen zijn in Alkmaar, Almere, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Over de frequentie in omgeving Eindhoven hoor ik tegenstrijdige berichten, die zou er net voor kunnen zorgen dat andere stations wat te mekkeren hebben en dus naar een andere (regionale) partij kunnen gaan.
Over mekkeren gesproken, ik hoorde weer een staaltje Talpa terreur van de bovenste plank: aangezien Kink de aanstichter is van die hele FM frequentieveiling vorig jaar, die John de Mol een hoop extra poen heeft gekost, gaat het verhaal dat Kink stationmanager en deejay Michiel Veenstra niet meer het Talpa pand in mag. Hij kwam er nog wel eens om een TV programma in te spreken maar Meneer Römer heeft daar persoonlijk een stokje voor gestoken: niet meer welkom op de Bergweg. Gekkigheid toch? Anyway, sterkte voor de Decibel jocks, misschien toch maar even solliciteren bij 538 waar Niek van der Bruggen zijn hand overspeeld heeft: geen lunch slot voor hem en bye bye, zwaai zwaai.
Overigens lag ooit het plan klaar om van Radio Veronica een soort 538 Classics te maken met de 90’s kneiters, iets waar jocks als Dennis Ruyer, Niek en Jeroen Nieuwenhuize destijds mee gelokt zijn. Dus mensen van Mediahuis: wees nou niet zo eigenwijs en kaap dit Decibel/538 Classics format nou gewoon, gooi de boel muzikaal om per 15/1/24, draai naast dance ook de pop/rock uit die tijd (wat Decibel verzaakte), kaap het decennium waarin de veertiger en vijftiger is opgegroeid en je maakt nog een kans(je) op meer dan 2% marktaandeel. Het nummer van Niek heb ik wel voor je, kan hij mooi de middag gaan doen per 1 februari. Staverman en Van Inkel wegtrekken bij 2 voor de ochtend en knallend het nieuwe jaar in! Je hebt helemaal geen tijd meer om ‘langzaam te gaan bouwen’.
Happy New Year!
Patrick Kicken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |