Waar kan ik die playlist vinden?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 23:45 schreef Tussle266 het volgende:
Oke, ik dacht dat eventjes te doen, maar ik kwam op de Weg van Wakker Nederland terecht en die heeft hele rare afslagen, zo blijkt.
Er zijn zo'n 130 liederen afgevoerd en er zijn er zo'n 350 nieuw op gezet (op een keuzelijst van 4225-ish, vind ik dat best veel).
De classic rock toevoegperiode ligt wel zo goed als achter ons, er is dus een favoriet van Wout toegevoegd, en hier en daar wat bij de grote namen (een beatles, een paar stones, een beach boys maar ook om onduidelijke redenen 2x Wax een genesis en een keertje Alison Moyet bijvoorbeeld).
Daarnaast zijn ze begonnen aan de vroege albumtracks van Kink-royalty (denk aan QOTSA +4, Metallica +3, de dieven +4, Linkin Park +4, al is er vaak ook wel een nieuwe single die het aanjaagt.)
Daarnaast is er natuurlijk veel 25/26 werk. Maar aan de andere kant gaat er ook veel van de jaren ervoor weer af (the Warning +5, Sea Girls -6, hahahaha).
Bij het afgevoerde werk zit daarnaast vooral veel van het type onduidelijke zevende, achtste of negende plaat van bands van allerlei pluimage, van Beastie Boys, tot Cardigans, tot Chemical Brothers, tot David Bowie, Black Keys en Bloodhound Gang.
En daarnaast is er een hele reeks liederen die teruggezet wordt van tussen ruwweg 1980 en 2012. Veel werk dat in de afgelopen twee, drie jaar even op de reservebank zat, soms met wat nieuwe oude van dezelfde bands erbij.
En wat verder opvalt, is dat ze weer wat meer hun randjes opzoeken, veel hele lange epossen van 9 minuten + (inclusief eentje van 24 minuten) en anderzijds veel breek de snaren van je gitaren harkeroplos muziek.
Ik heb alles toegevoegd in die keuzelijst playlist en mocht iemand iets willen weten, dan kan ik het ook gewoon opzoeken.
De complete keuzelijst voor de Kink 1500 van 2025 en 2026. Behalve de liedjes die niet op Spotify te vinden zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 00:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Waar kan ik die playlist vinden?
Bij Kink zijn ze sowieso heel proactief met die keuzelijstjes. Voor die deellijstjes door het jaar heen maken ze ook aparte opties die je hier dan weer niet terugvindt. Ik ken geen enkele andere zender die dat doet. En ik snap ook wel dat ze nog niet helemaal de definitieve vorm hebben gevonden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 00:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Altijd wel bijzonder dat al die zenders zo blijven rommelen met hun keuzelijsten. Je zou toch denken dat je bijna alleen maar liedjes toevoegt. Dat je artiesten weghaalt waarvan je na een paar jaar vindt dat ze niet meer bij het profiel passen snap ik dan nog wel. Al zit daar ook wel een enorme willekeur in bij Kink. Maar van de rest zou je toch denken laat toch lekker staan.
Zal morgen of in het weekend waarschijnlijk gaan stemmen. Zal dan wel zien of er wat nummers ontbreken waar ik voorheen wel op kon stemmen.
Die heeft Veenstra persoonlijk toegevoegd. Sowieso is Weezer bij Kink nogal overgewaardeerd doordat het zijn favoriete band is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 10:34 schreef Tussle266 het volgende:
Weezer +5 is toch wel mijn favoriete statistiek van dit jaar
Het blijft bestaan, maar niet meer via DAB+, dus voor ons niet meer in de auto te luisteren. Thuis luisteren we het nog steeds graag, af en toe een switch naar kink 90’s. Nu luisteren we in de auto maar naar radio10 eighties en Veronica eighties, maar dat is pas echt veel van het afgezaagde hetzelfde, ik heb het graag een stuk alternatiever.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 14:15 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Waren goeie nummers te horen en af en toe voor mij iets nieuws: Don't Stop The Dance - Bryan Ferry. Hoorde soms iets van Robert Plant. Klonk ook leuk. Toch was het te veel van hetzelfde. Als je 1 week luisterde kende je alles. Gewoon niet handig gedaan dus. Juist met een thema kanaal wil je zoveel mogelijk laten horen.
Alleen nog online dus!quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het blijft bestaan, maar niet meer via DAB+, dus voor ons niet meer in de auto te luisteren. Thuis luisteren we het nog steeds graag, af en toe een switch naar kink 90’s. Nu luisteren we in de auto maar naar radio10 eighties en Veronica eighties, maar dat is pas echt veel van het afgezaagde hetzelfde, ik heb het graag een stuk alternatiever.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ROMANES EUNT DOMUS
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |