Maar 2 keer New Order in de lijst. Wel een zooi van deze bagger.quote:
Arcade Fire is natuurlijk ook gewoon een uitstekende band. Wat meer gesponnen dan New Order, dat wel. 2x New Order is wel wat weinig, Bizarre Love Triangle, Crystal en Regret zouden er wel bij mogen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar 2 keer New Order in de lijst. Wel een zooi van deze bagger.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:46 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Hoop dat Arcade Fire in 2024 weer gaat touren
Bizarre Love Triangle stond er vorig jaar nog wel in dacht ikquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Arcade Fire is natuurlijk ook gewoon een uitstekende band. Wat meer gesponnen dan New Order, dat wel. 2x New Order is wel wat weinig, Bizarre Love Triangle, Crystal en Regret zouden er wel bij mogen.
Regret ook. Die was voor het eerst, Bizarre Love Triangle had een soort knipperlichtrelatie met de lijst.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:47 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Bizarre Love Triangle stond er vorig jaar nog wel in dacht ik
Jammer dat Ceremony er nooit in heeft gestaan. Dat is mijn favoriet van ze.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Regret ook. Die was voor het eerst, Bizarre Love Triangle had een soort knipperlichtrelatie met de lijst.
Crystal en Perfect Kiss stonden er bij oude Kink wel altijd in volgens mijn overzicht, maar zijn daarna niet teruggekeerd.
De eerste twee edities!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:52 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Jammer dat Ceremony er nooit in heeft gestaan. Dat is mijn favoriet van ze.
Ik wist het niet,quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:57 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Antwoord op die vraag weten we hier allemaal wel
Ingeklemd tussen een hoop ellende.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:40 schreef DustinHenderson het volgende:
Was op tijd voor Type o Negative en Elvis Costello <3
Zit klaar voor woordelijk meebler genot bij Bad Habit
Eens wel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:41 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ingeklemd tussen een hoop ellende.
Vind precies 0 leuk dit uurquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:03 schreef Tussle266 het volgende:
Wel een behoorlijk hoezee-uurtje nu, te beginnen met deze.
Ik toch wel 7 van de 13, niet allemaal polonaiseleuk, maar leuk genoeg om naar te luisteren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:10 schreef DustinHenderson het volgende:
[..]
Vind precies 0 leuk dit uur
De übermeme van deze was toch die fanmade videoclip van 2 dames in de achtertuin met tuinslangquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:42 schreef Tussle266 het volgende:
Ja nou ja, kattenfilmpjes en etalages dus. Kan ook.
De meest overschatte onderschatte band.quote:
Ik vind dat ook niet per se heel erg, in de meer mainstream muziek zitten ook gewoon heel veel inspiratiebronnen voor alternatieve artiesten. Dus wat mij betreft prima dat echte kwaliteit die misschien niet helemaal past, maar wel tegen het KINK-profiel aan schuurt, toch gewoon in de lijst terecht komtquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:21 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb me net even verdiept in de lijsten van het ‘oude Kink’ die waren in mijn beleving veel alternatiever, maar blijkbaar hoor je gewoon wat je wil horen, want het omgekeerde is juist waar.
Ze waren vooral, ja, ouder.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:21 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb me net even verdiept in de lijsten van het ‘oude Kink’ die waren in mijn beleving veel alternatiever, maar blijkbaar hoor je gewoon wat je wil horen, want het omgekeerde is juist waar.
Deze lijst heeft niks met alternatief te maken. Integendeel zelfs. Dit is de veiligste lijst die je kunt bedenken. Pleur alles op één hoop met Springsteen naast de bekendste nummers van niet scorende bands uit de hitlijsten, beetje galm en valse noten. Wat is alternatief dan wel ? Ik heb geen idee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:41 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet per se heel erg, in de meer mainstream muziek zitten ook gewoon heel veel inspiratiebronnen voor alternatieve artiesten. Dus wat mij betreft prima dat echte kwaliteit die misschien niet helemaal past, maar wel tegen het KINK-profiel aan schuurt, toch gewoon in de lijst terecht komt
Zelfs nog wel artiesten die nu niet in de lijst staan waarbij ik denk 'als die en die in de lijst kunnen, kan dat en dat er eigenlijk ook best nog wel in!'
16 keer Radiohead Ha ha ha. Hoe vaak staan Low, Spoon, Guided by Voices, Galaxie500, Zappa, The Sonics, Afghan Wigs, Screaming Trees, Dead Kennedy's, Heaven 17 of Captain Beefheart er in ?quote:Op zondag 29 oktober 2023 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hallelujah is een vreselijk zeiknummer maar staat wel echt te laag ja. Nu al de hoogste Radiohead van deze eeuw gok ik. Ook te laag
Het gaat me dan ook niet over zeiknummer. Ikvind het gruwelijk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 08:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hallelujah is een vreselijk zeiknummer maar staat wel echt te laag ja. Nu al de hoogste Radiohead van deze eeuw gok ik. Ook te laag
Hun beste. TOP-30quote:Op zondag 29 oktober 2023 09:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roses had van mij ook wel hoger gemogen, maar ja, ook dit hoor je zelden meer. Puur genot.
10.quote:
Zeker. Maar veel te laag. En waarom deze Rod preciesquote:
Het was de cover van Stereophonics.quote:Op zondag 29 oktober 2023 10:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeker. Maar veel te laag. En waarom deze Rod preciesTrusten maat.
Nutteloos dus door een derderangs bandje. Laat ze op de bandwagon van de teenagers klimmen. Deze is geweldig. Stone Roses forever. Trusten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 10:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het was de cover van Stereophonics.
The Indien is niks mis mee.quote:Op zondag 29 oktober 2023 10:45 schreef Tussle266 het volgende:
Er zal vast een publiek voor zijn, zullen we maar zeggen.
Indien je op niets anders zou kunnen stemmen, maar mijn dieng is het niet echt.quote:
Ik zou er ook niet op stemmen, maar de Mex2000 gaat het wel halen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 11:28 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Indien je op niets anders zou kunnen stemmen, maar mijn dieng is het niet echt.
Die is veel beter ja, de Crescendolls mix.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:48 schreef Tussle266 het volgende:
Ik kwam erachter dat hier vroeger die Alive 2007 stond, die mag wel terug. Maar dan wel ipv, niet erbij.
Uninvited krijgen we nog, die is welquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:46 schreef Tussle266 het volgende:
Ik hoop dat dit de laatste Alanis, maar dat zal wel niet.
There’s more, he saidquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uninvited krijgen we nog, die is wel
Staan toch best veel 3fm hits van de laatste 10-15 jaar in. Imagine Dragons, Chef'Special, Kodaline, AWOLNATION, Bastille etc.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Was vergeten dat deze ellende hier ook al te vinden is.
Daar zitten ook veel mainstream grote hits tussen. Gelukkig blijft deze lijst over het algemeen wel alternatief.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Staan toch best veel 3fm hits van de laatste 10-15 jaar in. Imagine Dragons, Chef'Special, Kodaline, AWOLNATION, Bastille etc.
Ik vind dit wel oke maar dat is het wel
Grootste stijger deze volgens mij ja. Nouja primaquote:Op maandag 30 oktober 2023 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Venema hep flink gelobby'd voor Weezer.
Opvallend.quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:19 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Grootste stijger deze volgens mij ja. Nouja prima
Zou best eens kunnen. Plekje 1915 ofzo voor deze vanuit de keuzelijstquote:Op maandag 30 oktober 2023 10:26 schreef Tussle266 het volgende:
Deze haalde in België week 53 (die daar in week 41 en 42 was, maar het blijven natuurlijk Belgen). Zou dat hier ook mogelijk zijn?
Dit is ook één van de weinige die niet op carbonpapier geschreven is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 11:24 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Dit is wel één van de mooiste van zij van de koffiemachines. Die opbouw
Je gaat ze wel herwaarderen een tijdje na de piek. Ik had dat net bij Fink ook.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blijft toch wel een heerlijk nummer. Again, als je hem niet te vaak hoort.
Vol met gebroken Wham singeltjes.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:34 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe staat jullie kerstboom erbij dit jaar?
One down...quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Benieuwd of we straks ook nog die SOYCD, The End en Purple Rain krijgen. Hebben we alle urenlange Top 2000 classics weer gehad
De "Ik ruik de dennennaalden al" jingle van Gekdom zou wel toepasselijk zijnquote:Op maandag 30 oktober 2023 12:34 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe staat jullie kerstboom erbij dit jaar?
Was dat een foutje?quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:46 schreef Tussle266 het volgende:
Dat deze hier staat is niet heel raar. Ongeacht welke letter je typte op het stemformulier kwam deze plaat naar voren.
Dat was me niet helemaal duidelijk, maar het was wel heel specifiek bij deze plaat.quote:
Die andere 2 verwacht ik vandaag nog.quote:
Och man, toch wel weer goed los aan het gaan hieropquote:Op maandag 30 oktober 2023 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
A reflection of a reflection of a reflection of a reflection...
Niet gekeken maar gok de Paarse Regen. Kunnen we opnieuw aan de oliebollen.quote:
Dat heb ik zo meteenquote:Op maandag 30 oktober 2023 15:49 schreef Tussle266 het volgende:
Of ik hem perse in deze lijst hoef te horen weet ik niet. Maar dat dit mijn hoezee van de dag is mag duidelijk zijn!
Met deze dus.quote:
Deze vind ik ook wel het allerergst. Alleen leuk als die aap Pete Wentz een hijs verkoopt in de clip.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:14 schreef Tussle266 het volgende:
Sorry Tim, ik moet toch een keer Studio 100 roepen in jouw uurtjes.
Opvallend dat dit onder Hash Pipe en Island In The Sun staatquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:24 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Veenstra heeft z'n kandidaat als partijleider toch maar even naar #475 geloodst!
Vind dat van Hash Pipe wel opvallend ja. Island In The Sun is wel hun meest gestreamde nummer. Die zou in een Amerikaanse Top 2000 ook hoog staan.quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Opvallend dat dit onder Hash Pipe en Island In The Sun staat
Jazekerquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
De laatste keer banjo neem ik aan?
Black Soul Choir komt nogquote:Op maandag 30 oktober 2023 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
De laatste keer banjo neem ik aan?
Hij leest iedere dag een Fok-post door die alleen wij dus begrijpen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Deze mis ik steeds. What he do?
Hij las deze post voor, onder het mom van 'ik kreeg een berichtje van Gale':quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Deze mis ik steeds. What he do?
quote:Op maandag 30 oktober 2023 16:52 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Deze zakt even van 57 naar 469. Dat is haast een fade out.
Is er een verschil? Ik ken alleen deze en die Rock Werchter live?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee dus. Dit is niet de hitversie.
Die Rock Werchter versie is zoals ie op de filmsoundtrack van Twilight staat. Dat is het 'origineel'quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Is er een verschil? Ik ken alleen deze en die Rock Werchter live?
Hierover gesproken. Karton ging vorig jaar behoorlijk los op Forever Young (toen 400 plaatsen omhoog naar ergens rond 1000 en tot dan alle jaren genoteerd) en die plaat is dit jaar ineens verdwenen. Dat lijkt me geen toeval.quote:
Forever Young mis ik niet, daar heeft Corton een geldig punt. Dat nummer over de smalle bobbel in de broek van een bepaald Aziatisch volk kan ik dan beter pruimen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:48 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Hierover gesproken. Karton ging vorig jaar behoorlijk los op Forever Young (toen 400 plaatsen omhoog naar ergens rond 1000 en tot dan alle jaren genoteerd) en die plaat is dit jaar ineens verdwenen. Dat lijkt me geen toeval.
Dan kan er best nog wel wat geschaafd worden aan de keuzes, lijkt me.
Ik ga nog even vriendelijk vragen of er een paar namen op de keuzelijst mogen. Ik noem een Dinosaur Jr, Guided By Voices, Slowdive, Low, Blonde Redhead, Boards of Canada.. 1 nummertje moet kunnen toch?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:53 schreef Tussle266 het volgende:
Het is voor mij vooral aanleiding om even naar Tim te roepen dat hier een daar een FU2'tje en Springsteentje minder volgend jaar ook wel mag. Wat nu op 1501 t/m 1510 staat past vast prima in de lijst van 2024.
Volgend jaar een Springsteen minder kun je alvast vergeten gezien dit nieuws..quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:53 schreef Tussle266 het volgende:
Het is voor mij vooral aanleiding om even naar Tim te roepen dat hier een daar een FU2'tje en Springsteentje minder volgend jaar ook wel mag. Wat nu op 1501 t/m 1510 staat past vast prima in de lijst van 2024.
Ik vind hem nu nog wel oke, maar mijn relatie met Hozier kennende zal dat na een maand of 2 wel veranderen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:50 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Mooie hoge binnenkomer van Hozier
Deze is wel 100x beter dan Take Me To Churchquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik vind hem nu nog wel oke, maar mijn relatie met Hozier kennende zal dat na een maand of 2 wel veranderen.
For the damaged coda dan maar doen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga nog even vriendelijk vragen of er een paar namen op de keuzelijst mogen. Ik noem een Dinosaur Jr, Guided By Voices, Slowdive, Low, Blonde Redhead, Boards of Canada.. 1 nummertje moet kunnen toch?
Deze en Snuff vind ik wel aardig. De rest, nouja, niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:30 schreef Bomenverzameling het volgende:
Een van de weinige snotlipplaten die ik een beetje kan aanhoren
Dit is in ieder geval nog een beetje melodieus, het andere werk is toch vooral een paar minuten lang blastbeats, scheuren op gitaren en schreeuwen zoals de jostiband ook zou kunnenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:30 schreef Bomenverzameling het volgende:
Een van de weinige snotlipplaten die ik een beetje kan aanhoren
Wel een voedingsbodem voor mooie nummers zo'n heroïneverslavingquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel drugs zou er ongeveer doorheen zijn gegaan bij deze heren?
Ik moet bekennen dat ik nog nooit van Mad Season had gehoord, dus ik zit net even wat bij te lezen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel drugs zou er ongeveer doorheen zijn gegaan bij deze heren?
Ik ken de opkomstliedjes van proletensporten niet zo goedquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:53 schreef Tussle266 het volgende:
Stukje broer van de burgemeester van Kiev.
Vind ik mooi man, mooier dan dat molenwieken zelf.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ken de opkomstliedjes van proletensporten niet zo goed
Oh komt die nog ja? Die had ik al een beetje afgeschrevenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:39 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Civil War in het volgende uur is ook wel een hoezee waard.
Die zit in de categorie grote stijgers ja.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh komt die nog ja? Die had ik al een beetje afgeschreven
Ik klaag niet. Beetje Editors, beetje Cure. Helemaal leukquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
You're Mine vind ik toch wel een van de meest verrassende platen in deze regio elk jaar.
Waar Kensington goed naar hep geluisterdquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:36 schreef Tussle266 het volgende:
En dan nu een liedje over kerstbomen.
Zouden jullie kritisch kunnen kijken naar de stem van Axl tegenwoordig en een fatsoenlijke zanger aannemen?quote:
Zo, dat kan écht niet meer, he?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zouden jullie kritisch kunnen kijken naar de stem van Axl tegenwoordig en een fatsoenlijke zanger aannemen?
Mvg,
Mex.
he knows the way to reach the top of the chartsquote:
Hebben allebei wel in het concert gezeten, dus dat zal het niet zijnquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Muse-noteringen in deze lijst zijn echt random. Hoe kan Hysteria 500 plaatsen kwijt zijn en dit 600 stijgen?
Ja, 's avonds draaien ze de lijst terug naar het begin van de dag. Pas om 8 uur 's ochtends gaan ze dan weer verder. Op die manier hoef je niet 24/7 te luisteren om de hele lijst te horen.quote:Op woensdag 1 november 2023 @ 07:37 schreef maily het volgende:
Ik hoor allemaal nummers die gistereravond ook al voorbijkwamen ....
Herhaling van herhaling?
De och man van de laatste dagen zal Salva Mea wel worden. Verder zie ik weinig meer met echte och man potentiequote:Op woensdag 1 november 2023 08:06 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vroeg me af of er nog iets te hoezee'en zou vallen vandaag, maar ik heb het antwoord al.
9 Crimes komt ergens vandaag of morgen nog. Dat zou ik wel een och man noemen. En er zitten nog wel wat aardige tussen de Kinkkoppers, maar het is nu eenmaal de bekende weg.quote:Op woensdag 1 november 2023 08:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De och man van de laatste dagen zal Salva Mea wel worden. Verder zie ik weinig meer met echte och man potentie
Nouja, Fake Empire en Hallowed Be Thy Name misschien nog.
Ik vind dit een van de minste van dat album eigenlijk.quote:Op woensdag 1 november 2023 08:20 schreef Tussle266 het volgende:
Stiekem vind ik deze fijner dan die van de man met de dikke portemonnee, maar daar kunnen maar weinig mensen zich in vinden.
Dat is natuurlijk weer een ander verhaal. Hurt is dan weer niet mijn favo NiN-nummer. Maar deze Hurt vind ik wel fijner dan die van Johnny.quote:Op woensdag 1 november 2023 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dit een van de minste van dat album eigenlijk.
EDIT: Van The Downward Spiral. Wel een van de beste American Recordings. Die vind ik dus ook mooier.
lego of deathquote:Op woensdag 1 november 2023 09:05 schreef Berkery het volgende:
De zanger ging op een stuk lego staan
Die heeft nog liever Boef of Grad Damen ja?quote:Op woensdag 1 november 2023 09:05 schreef PippenScottie het volgende:
Mevrouw Pippen vindt dit dus de ergste muziek op aarde
Die komen niet zo vaak langs thuisquote:Op woensdag 1 november 2023 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heeft nog liever Boef of Grad Damen ja?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |