Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 232 Palestijnen gedood en raakten 1697 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven. Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen." Update 1.00 uur: De Isralische premier Benjamin Netanyahu roept alle Palestijnen op om Gaza te verlaten. Het Isralische leger zal de schuilplaatsen van Hamas in Gaza tot “puin” reduceren, zei Netanyahu in een televisietoespraak. Hamas-leider Ismail Haniyeh kondigde aan dat hij de strijd zal uitbreiden van de Gazastrook naar de Westelijke Jordaanoever en Jeruzalem. “De strijd is doorgedrongen tot het hart van de ‘zionistische eenheid’”, zegt hij.
Het Isralische leger zegt dat het nog steeds vecht tegen “honderden” gewapende indringers uit de Gazastrook in Isral. Legerwoordvoerder Richard Hecht reageerde op vragen van journalisten over hoeveel strijders van het Hamas-offensief zich nog op Isralisch grondgebied bevonden: "Honderden." De gevechten tegen Hamas-aanhangers zouden op “22 locaties” doorgaan, zei Hecht. De legerwoordvoerder bevestigde ook dat er meerdere Isralische burgers en militairen werden gegijzeld in Beeri en ook in Ofakim.
Iran beschrijft de aanvallen van Hamas als een daad van zelfverdediging en roept moslimlanden op Palestina te steunen. Deze stap is een “natuurlijke reactie op het oorlogszuchtige en provocerende beleid van de zionisten”, citeerden de Iraanse staatsmedia een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Op meerdere plaatsen in Europa is er extra politie op de been om in te kunnen grijpen bij mogelijke incidenten. Frankrijk en Duitsland hebben zaterdag extra veiligheidsmaatregelen ingevoerd bij Joodse en Isralische gebouwen zoals synagoges, scholen en monumenten.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 oktober 2023 10:01 schreef opgebaarde het volgende: [..] Jij houdt van juichende mensenmassas of niet? Je hebt het er zo vak over. Juichende mensen na de aanslagen van 911, juichende mensen bij de diverse aanslagen in Europa, juichende rellende Marokkanen in Nederland, juichende Hamas leden en gisteren juichende Arabieren Ik ben ook voor meer positief nieuws en meer mensen die blij zijn, maar scorpie is jouw focus wel correct?
Mensen die juichen om de dood van anderen is voor mij wel een maatstaf over de ontwikkeling van desbetreffende personen/volkeren, hun steun voor de zaak waarvoor ze juichen en de eventuele barbaarsheid daarvan ja.
Stel je voor dat je dat maar buiten beschouwing wil laten omdat het een zeer pijnlijke waarheid naar boven brengt - namelijk dat de steun voor HAMAS vele malen groter is dan je denkt, of dat moslims massaal slachtpartijen goedkeuren en toejuichen tegen niet-moslims.
Dan kan je natuurlijk als cope mechanisme andere mensen gaan aanvallen die wel kijken naar die beelden, en die beelden op waarde kunnen schatten, maar ja, dat verandert die zeer ongemakkelijke waarheid niet; de steun voor (islam)terrorisme is levensgroot, ook hier in het Westen.
Maar wel leuk geprobeerd van je, 5/10 qua poging.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 10:10:14 ]
Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Breekfast het volgende: Trouwens voor degenen die roepen dat dit enkel Hamas is en de "bevolking dit niet wil":
Zijn er berhaupt enige voorbeelden van verzet onder de Palestijnse bevolking tegen de terroristen van Hamas?
geen idee, ik woon er niet en ik heb geen idee of het eventuele verzet genoeg aandacht heeft om opgepakt te worden door de media. Daarnaast weet ik niet of de media dit belangrijk genoeg vindt om iets over te zeggen.
Wellicht zijn er hier mensen die wonen in de gaza en hier antwoord op kunnen geven?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Ik denk dat de Kazanen ook gewoon niets meer te verliezen hebben, die hebben amper nog water en voedsel voor de reguliere burgerbevolking, alhoewel het me wel opviel dat veel van die Hamas strijders een beetje corpulent zijn, ze gokken er gewoon op dat Isral ze niet komt uitroken omdat ze zoveel gijzelaars hebben, dat zie je ook een beetje aan het type gijzelaar dat ze nemen.
[..] geen idee, ik woon er niet en ik heb geen idee of het eventuele verzet genoeg aandacht heeft om opgepakt te worden door de media. Daarnaast weet ik niet of de media dit belangrijk genoeg vindt om iets over te zeggen.
Wellicht zijn er hier mensen die wonen in de gaza en hier antwoord op kunnen geven?
Ik ben met name benieuwd naar de mensen die hier stellig roepen dat de Palestijnse bevolking dit allemaal ook niet wil .
Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Qarrad het volgende: En even onderaan de streep het besef dat die massale ontvoeringen van burgers een van de centrale doelen geweest zijn van deze acties van Hamas. De inval, de gerichtheid op die kleine woonkernen en hun vrouwen en kinderen, het beeldmateriaal, allemaal deel van het plan.
Ze weten dat Isral wel geeft om mensenlevens in tegenstelling tot de leiding van Hamas en dat ze minstens honderdvoudig gaan betalen hiervoor met de kans dat Gaza bezet wordt. Het wordt op zijn minst voor een deel platgegooid nu. Ze hebben immers al opgeroepen aan burgers om te evacueren uit bepaalde gebieden (en om elders te gaan schuilen, weet je meteen waar Hamas gaat schuilen).
Dus: wat is het einddoel? Ik kan er geen bedenken dat positief uitpakt voor de Palestijnen.
Precies. Hamas is er dan ook totl niet voor 'de Palestijnen', dus ja. Die geven net zoveel om de gemiddelde Palestijn als om de gemiddelde Isralir, kan hun het verrotten dat er straks honderden Palestijnse burgerdoden vallen.
[..] Precies. Hamas is er dan ook totl niet voor 'de Palestijnen', dus ja. Die geven net zoveel om de gemiddelde Palestijn als om de gemiddelde Isralir, kan hun het verrotten dat er straks honderden Palestijnse burgerdoden vallen.
Hamas ontmantelen lijkt me de enige optie, maar goed, wat dan...
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Qarrad het volgende: En even onderaan de streep het besef dat die massale ontvoeringen van burgers een van de centrale doelen geweest zijn van deze acties van Hamas. De inval, de gerichtheid op die kleine woonkernen en hun vrouwen en kinderen, het beeldmateriaal, allemaal deel van het plan.
Ze weten dat Isral wel geeft om mensenlevens in tegenstelling tot de leiding van Hamas en dat ze minstens honderdvoudig gaan betalen hiervoor met de kans dat Gaza bezet wordt. Het wordt op zijn minst voor een deel platgegooid nu. Ze hebben immers al opgeroepen aan burgers om te evacueren uit bepaalde gebieden (en om elders te gaan schuilen, weet je meteen waar Hamas gaat schuilen).
Dus: wat is het einddoel? Ik kan er geen bedenken dat positief uitpakt voor de Palestijnen.
De aanhangers van de fundamentalistische jihad Islam hebben niet dezelfde rationele doelen als wij. Ze zijn uit op dood, haat en verderf. Je zag het ook met IS. Je moet dingen die ze doen dus niet altijd in een kader plaatsen van wat er in de fysieke wereld te winnen valt. Het gaat erom wat er mentaal te winnen valt: chaos en verdriet.
[..] geen idee, ik woon er niet en ik heb geen idee of het eventuele verzet genoeg aandacht heeft om opgepakt te worden door de media. Daarnaast weet ik niet of de media dit belangrijk genoeg vindt om iets over te zeggen.
Dit is de bevolking die Hamas begroet, gisteren:
SPOILER
Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Breekfast het volgende: Trouwens voor degenen die roepen dat dit enkel Hamas is en de "bevolking dit niet wil":
Zijn er berhaupt enige voorbeelden van verzet onder de Palestijnse bevolking tegen de terroristen van Hamas?
Dat verzet is er amper natuurlijk. De realiteit is dat dit soort geweld breed wordt gevierd, omdat dit is hoe die cultuur van die mensen in elkaar steekt. Talloze video's ook gewoon op social media van juichende mensen die de straat opgaan en gebak uitdelen. Maar dit moet worden genegeerd en gebagatelliseerd door sommigen natuurlijk.
En dan maar blijven roepen dat deze mensen zo zielig zijn. Mijn hemel, je kiest de kant van het tuig dat gisteren nog feestend muntthee stonden te drinken nadat ze op het levenloze lichaam van een Isralische soldaat hebben gespuugd. Maar dit is blijkbaar hoe sommigen in elkaar zitten, het is erg schrikbarend om te zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Ik ben met name benieuwd naar de mensen die hier stellig roepen dat de Palestijnse bevolking dit allemaal ook niet wil .
@:aloa
Alle mensen op de wereld zijn in het algemeen hetzelfde: ze willen veiligheid, voldoende eten en een dak boven het hoofd. Er zal geen bevolking zijn die massaal aangevallen en platgebombardeerd wil worden.
Op zondag 8 oktober 2023 10:03 schreef HowardRoark het volgende: Er is in de Palestijnse Gebieden gewoon een Palestijnse autoriteit, dus waar komt het 'bezetten' dan op neer? Het lijkt toch weer wonen en leven te zijn. Er zijn gewoon geen argumenten te maken waarom die gebieden etnisch zuiver moeten blijven. Er moeten daar gewoon Joden kunnen wonen net zoals er vele minderheden in Isral wonen
Die Palestijnse autoriteit heeft maar beperkte autonomie. Er is gewoon een militair bestuur, delen van Isralische wetgeving zijn van toepassing en worden eventueel met geweld afgedwongen. Dat is een bezetting. Leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_occupation_of_the_West_Bank
Verder zou ik het op prijs stellen dat je walgelijke termen als ‘etnisch zuiver’ achterwege laat, daar draait het namelijk helemaal niet om.
[..] Dat verzet is er amper natuurlijk. De realiteit is dat dit soort geweld breed wordt gevierd, omdat dit is hoe die cultuur van die mensen in elkaar steekt. Talloze video's ook gewoon op social media van juichende mensen die de straat opgaan en gebak uitdelen. Maar dit moet worden genegeerd en gebagatelliseerd door sommigen natuurlijk.
En dan maar blijven roepen dat deze mensen zo zielig zijn. Mijn hemel, je kiest de kant van het tuig dat gisteren nog feestend muntthee stonden te drinken nadat ze op het levenloze lichaam van een Isralische soldaat hebben gespuugd. Maar dit is blijkbaar hoe sommigen in elkaar zitten, het is erg schrikbarend om te zien.
In Gaza gingen ze feestend en gebak uitdelend de straat op? Mannen, vrouwen en kinderen?
[..] Alle mensen op de wereld zijn in het algemeen hetzelfde: ze willen veiligheid, voldoende eten en een dak boven het hoofd. Er zal geen bevolking zijn die massaal aangevallen en platgebombardeerd wil worden.
[..] Ik ben met name benieuwd naar de mensen die hier stellig roepen dat de Palestijnse bevolking dit allemaal ook niet wil .
Ik snap niet echt waar je heen wil gaan. Er zullen vast wel mensen zijn die er anders over denken. Bij meerderheid bevolking zal de sympathie wel meer richting Hamas liggen dan Isral om zo te zeggen. Maar is dat een vrijbrief om al die mensen dood te wensen? Ook ouderen, kinderen, mensen die er verder niks mee te maken hebben? Hoop jij dan zo graag dat er zoveel mogelijk Palestijnse doden gaan vallen nu?
[..] Mensen die juichen om de dood van anderen is voor mij wel een maatstaf over de ontwikkeling van desbetreffende personen/volkeren, hun steun voor de zaak waarvoor ze juichen en de eventuele barbaarsheid daarvan ja.
Stel je voor dat je dat maar buiten beschouwing wil laten omdat het een zeer pijnlijke waarheid naar boven brengt - namelijk dat de steun voor HAMAS vele malen groter is dan je denkt, of dat moslims massaal slachtpartijen goedkeuren en toejuichen tegen niet-moslims.
Dan kan je natuurlijk als cope mechanisme andere mensen gaan aanvallen die wel kijken naar die beelden, en die beelden op waarde kunnen schatten, maar ja, dat verandert die zeer ongemakkelijke waarheid niet; de steun voor (islam)terrorisme is levensgroot, ook hier in het Westen.
Dat is ook wat ik aangaf in mijn vorige post. Er zit zo'n dierlijkheid in het gedrag van de daders en aanhangers, dat je zelfs in de gevoelswereld automatisch al meer naar Isral toetrekt. Het lijkt alsof Pro-Palestina zijn synoniem is met het opgeven van enige beschaving en vermogen tot logisch nadenken. Pure, ongecontroleerde emotie is het.
Op zondag 8 oktober 2023 10:05 schreef Scorpie het volgende: [..] Rusland is economisch en militair gezien volledig opgeblazen, maar volgens deze tweet zijn ze aan de winnende hand. Juist.
Eh, Oekrane maakt ook niet echt progressie met zoveel ondersteuning uit het westen, wel? En economisch opgeblazen? Dat valt ook wel mee hoor.
Daarbij, lees de rest ook ipv blijven hangen bij Rusland.
Snap dat bij alles wat hier voorbij komt en maar enigzins een weempje van pro-Rusland heeft , er gereageert wordt zoals een rode lap bij een stier..
Anyway, grote kans dat dit escaleert en meerdere partijen bij betrokken worden. Vs kan Isral niet laten zakken, en een nieuwe oorlog lijkt mij voor Biden niet echt gunstig met nieuwe verkiezingen in aantocht.
[..] Die Palestijnse autoriteit heeft maar beperkte autonomie. Er is gewoon een militair bestuur, delen van Isralische wetgeving zijn van toepassing en worden eventueel met geweld afgedwongen. Dat is een bezetting. Leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_occupation_of_the_West_Bank
Verder zou ik het op prijs stellen dat je walgelijke termen als ‘etnisch zuiver’ achterwege laat, daar draait het namelijk helemaal niet om.
Hij heeft wel een punt wat betreft die etnische zuiverheid. Mogen zwarte mensen, joden, homo’s en noem maar op wel wonen in Gaza? Gaza is een 100% etnische mono-cultuur. Dat is een feit.
Op zondag 8 oktober 2023 10:06 schreef HSG het volgende: [..] Klopt. Maar die geven verder ook geen reet om de Palestijnen. Het gaat er vooral om dat ze Isral en Joden kunnen bashen.
Moslim bashen,ze allemaal barbaars noemen en de complete vernietiging van Palestina toejuichen gebeurt hier natuurlijk niet. Erg doorzichtige weer die hypocriete slachtoffer rol.
[..] Nee, deze boemerang gaat harder terug komen. Hopelijk komt die vooral keihard terug op de terroristen van Hamas en dat soort groepen
Dit is alemaal weeer een herhaling van de zesdaagse oorlog , exact hetzelfde
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
[..] Moslim bashen,ze allemaal barbaars noemen en de complete vernietiging van Palestina toejuichen gebeurt hier natuurlijk niet. Erg doorzichtige weer die hypocriete slachtoffer rol.
Joden bashen,ze allemaal barbaars noemen en de complete vernietiging van Israel toejuichen gebeurt hier natuurlijk niet. Erg doorzichtige weer die hypocriete slachtoffer rol.
Oh ja en roepen dat Hitler het fantastisch heeft gedaan.
[..] Maar dat was niet in Gaza. Iemand hier opperde dat ze in Gaza feestend de straat opgingen. Is dat zo?
Materiaal zat waar lichamen rond worden geparadeerd aangemoedigd door een uitzinnig menigte, en ja dat is gewoon Gaza, filmpjes zijn meerdere keren gepost
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Op zondag 8 oktober 2023 10:17 schreef Pedroso het volgende: Wat een gigantische tyfuszooi is het momenteel toch op de wereld, op alle gebieden. Dit gaat ook weer gigantische gevolgen hebben voor de hele wereld.
Voor de lieve wereldvrede en onze portemonnee zou het veel beter zijn als Isral nu zou zeggen "sorry jongens, snap dat jullie boos zijn en eventjes wraak wilden nemen, hier heb je een groot stuk land en zie maar wat je ermee doet, no hard feelings, ok doei"
@:aloa
ik heb het vermoeden dat ze de bombardementen van israel niet willen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Maar dat was niet in Gaza. Iemand hier opperde dat ze in Gaza feestend de straat opgingen. Is dat zo?
Je hebt de beelden gemist waarbij het lichaam van de dode vrouw en dode militairen rondgereden werd zodat iedereen erop kon spugen terwijl ze allemaal Allah akbar aan het scanderen waren?
straks zijn ze de agressor om dat de electriciteit is afgesloten in GAZA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
[..] Hij heeft wel een punt wat betreft die etnische zuiverheid. Mogen zwarte mensen, joden, homo’s en noem maar op wel wonen in Gaza? Gaza is een 100% etnische mono-cultuur. Dat is een feit.
Waarom zou je daar als homo of jood of gelukszoeker willen wonen? Het zijn toch nog steeds grotendeels vluchtelingen daar? Het is niet bepaald het paradijs waar de banen voor het oprapen liggen en het veilig en mooi wonen is.
Op zondag 8 oktober 2023 10:17 schreef Pedroso het volgende: Wat een gigantische tyfuszooi is het momenteel toch op de wereld, op alle gebieden. Dit gaat ook weer gigantische gevolgen hebben voor de hele wereld.
Ik zie ook geen oplossing voor dit conflict. Vrede gaat nooit lukken
[..] Materiaal zat waar lichamen rond worden geparadeerd aangemoedigd door een uitzinnig menigte, en ja dat is gewoon Gaza, filmpjes zijn meerdere keren gepost
Ik vraag me af of de mensen die dit ontkennen aan het trollen zijn of gewoon onder een steen leven.
[..] Hij heeft wel een punt wat betreft die etnische zuiverheid. Mogen zwarte mensen, joden, homo’s en noem maar op wel wonen in Gaza? Gaza is een 100% etnische mono-cultuur. Dat is een feit.
Nee hij heeft geen punt. Hij sleept het er namelijk aan de haren bij omdat hij weet dat dat soort termen een bepaalde lading hebben. Stemmingmakerij heet dat.
Het draait namelijk niet om afkomst, maar om het respecteren van het internationale recht. Niemand hier is er tegen als joden of wie dan ook daar gaan wonen. Het gaat er om dat de staat Isral dat niet met geweld mag afdwingen.
[..] Voor de lieve wereldvrede en onze portemonnee zou het veel beter zijn als Isral nu zou zeggen "sorry jongens, snap dat jullie boos zijn en eventjes wraak wilden nemen, hier heb je een groot stuk land en zie maar wat je ermee doet, no hard feelings, ok doei"
Zelfs als Isral dat gaat doen dan zal Hamas (en anderen) dat niet gaan accepteren, die zijn alleen maar op de vernietiging van Isral uit.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
[..] Die Palestijnse autoriteit heeft maar beperkte autonomie. Er is gewoon een militair bestuur, delen van Isralische wetgeving zijn van toepassing en worden eventueel met geweld afgedwongen. Dat is een bezetting. Leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_occupation_of_the_West_Bank
Wikipedia, waar iedereen wat kan toevoegen, betreft niet de literatuur die ik nuttig. En als jij dat wel gebruikt als grond om tot je conclusies over deze kwestie te komen, zou ik je ten sterkste aanraden om andere bronnen raad te plegen. Het zou in elk geval wel verklaren waarom je in bepaalde onjuistheden lijkt te geloven.
De Palestijnse Autoriteit heeft gewoon alle macht in de gebieden die zij controleren, en ze zijn zeker slecht georganiseerd, maar dat is niet de schuld van Isral, het betreft ook een behoorlijk incapabele groep mensen wat dat betreft. Als men alle moeite en geld die nu in terreur wordt gestoken op een andere manier zou worden gebruikt, zou er veel goede ontwikkelingen mogelijk zijn. Helaas is die wil er niet, want Isral moet worden vernietigd, daar gaat alle inzet en hoop naar uit.
En ik gebruik de term 'etnisch zuiver' omdat het daar ook echt op neer lijkt te komen. Als mensen vinden dat in de Palestijnse gebieden eigenlijk alleen maar Arabieren mogen wonen en zodra er een Joods dorp is, er sprake is van een bezetting, dan streef je voor ethnische zuiverheid of homogeniteit van een bepaalde regio of gebied.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Je hebt de beelden gemist waarbij het lichaam van de dode vrouw en dode militairen rondgereden werd zodat iedereen erop kon spugen terwijl ze allemaal Allah akbar aan het scanderen waren?
Het overgrote deel van de bevolking wil geen oorlog, wat logisch is natuurlijk.
Nee, an sich wil niemand in de wereld oorlog. En toch is het aan de orde van de dag.
Misschien wel omdat mensen ook door zoiets als haat en wraakgevoelens worden gedreven?
Het is vrij kort door de bocht om onze eigen visie te projecteren op hoe de Palestijnse bevolking er wel in zou moeten staan.
De eerlijke conclusie is dat we het niet weten en dat er op basis van het waarneembare weinig aanwijzingen zijn van verzet onder de bevolking tegen Hamas.
[..] In Gaza gingen ze feestend en gebak uitdelend de straat op? Mannen, vrouwen en kinderen?
ik geloof direct dat er enkele van de miljoenen burgers dit wel deden.
[..] Nee, an sich wil niemand in de wereld oorlog. En toch is het aan de orde van de dag.
Misschien wel omdat mensen ook door zoiets als haat en wraakgevoelens worden gedreven?
Het is vrij kort door de bocht om onze eigen visie te projecteren op hoe de Palestijnse bevolking er wel in zou moeten staan.
De eerlijke conclusie is dat we het niet weten en dat er op basis van het waarneembare weinig aanwijzingen zijn van verzet onder de bevolking tegen Hamas.
Op zondag 8 oktober 2023 09:55 schreef Kloppend_Hart het volgende: Elk westers leider die nu niet openlijk Israel steunt moet dubbel in de gaten gehouden worden imo.
Ook bepaalde NGO's moeten goed in de gaten gehouden worden.
Keihard terugslaan van Isral zal wel weer gaan gebeuren maar lost uiteindelijk niets op. De geweldsspiraal zal alleen maar nog groter worden aan beide kanten. Maar niemand weet de oplossing.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
[..] Ik zie ook geen oplossing voor dit conflict. Vrede gaat nooit lukken
Een van de grootste oorzaken is religie. In de "heilige" koran dat Joden een minderwaardig volk zijn en kunnen ze niet hebben dat dat volk naast hun komt wonen en binnen 50 jaar het 100x beter doen dan de omringende landen.
Op zondag 8 oktober 2023 10:26 schreef Pedroso het volgende: Keihard terugslaan van Isral zal wel weer gaan gebeuren maar lost uiteindelijk niets op. De geweldsspiraal zal alleen maar nog groter worden aan beide kanten. Maar niemand weet de oplossing.
een status quo is toch ook een oplossing?
[..] je geeft je rap gewonnen zeg, stel je voor dat ze zo zouden gedacht hebben tijdens WOII
Deze situatie is natuurlijk anders dan WO2 waar Duitsland andere landen binnenvalt. Dit is een conflict tussen 2 landen, generaties die daar hebben gewoond.
[..] Deze situatie is natuurlijk anders dan WO2 waar Duitsland andere landen binnenvalt. Dit is een conflict tussen 2 landen, generaties die daar hebben gewoond.
De wereld was in strijd met barbarij, net zoals nu.
Het lijkt me onvermijdelijk dat we Putin voor eens en altijd verslaan. Er zullen meer en meer conflicten en andere escalaties gevoed worden door de Russen om de NAVO af te leiden van de proxy oorlog in Oekrane. Putin durft de directe confrontatie niet aan, dus laten wij als het Westen dan maar het initiatief nemen.
Op zondag 8 oktober 2023 10:30 schreef byah het volgende: Het lijkt me onvermijdelijk dat we Putin voor eens en altijd verslaan. Er zullen meer en meer conflicten en andere escalaties gevoed worden door de Russen om de NAVO af te leiden van de proxy oorlog in Oekrane. Putin durft de directe confrontatie niet aan, dus laten wij als het Westen dan maar het initiatief nemen.
wat is "verslaan" ?
[..] Ik neem aan dat hij dan ook grens opent? Of is het een statement voor de bhne?
Ze grenzen aan meer landen dan Israel, dat je een land die je zelf aanvalt niet in komt voor Asiel, lijkt me nogal evident. . Dat Egypte de grenzen ook dicht houden (door herhaaldelijk terrorisme van Palestijnen) is hun eigen probleem.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
[..] Ze grenzen aan meer landen dan Israel, dat je een land die je zelf aanvalt niet in komt voor Asiel, lijkt me nogal evident. . Dat Egypte de grenzen ook dicht houden (door herhaaldelijk terrorisme van Palestijnen) is hun eigen probleem.
Op zondag 8 oktober 2023 10:26 schreef Pedroso het volgende: Keihard terugslaan van Isral zal wel weer gaan gebeuren maar lost uiteindelijk niets op. De geweldsspiraal zal alleen maar nog groter worden aan beide kanten. Maar niemand weet de oplossing.
Het begin van een oplossing ligt bij het uitroken en vleugellam maken van Hamas. Uiteraard is Hamas ook deels een ideologie maar de slagkracht van die ideologie moet weg.
Waar het eindigt weet ik niet. Het is ook wel godvergeten complex. Iran en Libanon zijn er direct bij betrokken (en dan nog niet eens de staat Libanon maar met name Hezbollah) en de andere landen in het MO ook. Amerika is er ook sterk bij betrokken.
Want je mag alleen maar Isral is goed roepen? Nooit gezien wat voor narigheid ze zelf uithalen? Ooh en deze tweet gaat is van 2,5 jaar geleden. Niet van gisteren. Als dit over gisteren gaat zou het wel een beetje gek zijn ja.
Isralisch-Palestijns conflict (2021) De belangrijkste aanleiding voor het conflict van 2021 is de mogelijke beslissing tot uitzetting van Palestijnse families uit 4 huizen in de Oost-Jeruzalemse buurt Sheikh Jarrah. De Palestijnse families zeggen zelf al sinds de jaren 50 van de vorige eeuw in deze huizen te wonen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Jij denkt dat hun gedachtegang nu anders is? Die lui willen gewoon het westen slopen.
al gaan ze er zelf kapot aan , maakt niet uit
[..] Het begin van een oplossing ligt bij het uitroken en vleugellam maken van Hamas. Uiteraard is Hamas ook deels een ideologie maar de slagkracht van die ideologie moet weg.
Waar het eindigt weet ik niet. Het is ook wel godvergeten complex. Iran en Libanon zijn er direct bij betrokken (en dan nog niet eens de staat Libanon maar met name Hezbollah) en de andere landen in het MO ook. Amerika is er ook sterk bij betrokken.
Israel had die GAZA strook nooit terug moeten geven , in een opwelling van vrede , dat snapte echt helemaal niemand
Dat is ook niet zo gek als je naar de datum van de tweet kijkt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Laat wel zien hoe ze in de wedstrijd zitten. Ook met hun racisme tegen blanke, vooral, mannen.
Klopt. Daar hoor je ze wel over. Maar over het geweld van Saudi-Arabi tegen Jemen hoor je ze niet. Net als de uitbuiting van arbeiders uit Azi in Qatar, VAE en SA houden ze liever hun oogkleppen op.
[..] Mensen die juichen om de dood van anderen is voor mij wel een maatstaf over de ontwikkeling van desbetreffende personen/volkeren, hun steun voor de zaak waarvoor ze juichen en de eventuele barbaarsheid daarvan ja.
Jij bent gewoon erg goed in generaliseren en het invullen voor anderen. Een groep juichende mensen zegt iets over de hele bevolking van miljoenen mensen of zegt zelfs iets over honderden miljoenen mensen. Het is een bewezen concept, goed voor jou.
Ik ben benieuwd naar je claim dat de steun voor islam terrorisme erg groot is. Ga je natuurlijk nooit onderbouwen
tja, ze kunnen veel maar toekomst voorspellen niet.
[..] Want je mag alleen maar Isral is goed roepen? Nooit gezien wat voor narigheid ze zelf uithalen? Ooh en deze tweet gaat is van 2,5 jaar geleden. Niet van gisteren. Als dit over gisteren gaat zou het wel een beetje gek zijn ja.
Isralisch-Palestijns conflict (2021) De belangrijkste aanleiding voor het conflict van 2021 is de mogelijke beslissing tot uitzetting van Palestijnse families uit 4 huizen in de Oost-Jeruzalemse buurt Sheikh Jarrah. De Palestijnse families zeggen zelf al sinds de jaren 50 van de vorige eeuw in deze huizen te wonen.
Nu snap ik waarom het goed is dat Palestijnse terroristen willekeurige burgers uit autos sleuren en de keel afsnijden.
[..] De wereld was in strijd met barbarij, net zoals nu.
Je ziet het as van het kwaad zich ook langzaam verenigen zoals in de jaren 30. Rusland, China, India, Pakistan, groot deel van Afrika en het Midden-Oosten.
[..] Want je mag alleen maar Isral is goed roepen? Nooit gezien wat voor narigheid ze zelf uithalen? Ooh en deze tweet gaat is van 2,5 jaar geleden. Niet van gisteren. Als dit over gisteren gaat zou het wel een beetje gek zijn ja.
'Zeggen zelf'
En weer Wikipedia als bron
nee, ze praten wetenschappers na. Die denken dat te kunnen.
[..] Lekker handig om een tweet van dat jaar te plaatsen ook.
nooit gehoord van trollen? fake news? express desinformatie verspreiden? zelf nadenken kan geen kwaad hoor.
[..] Putin richting Den Haag en puppet regime instellen / of Rusland zichzelf laten imploderen/opsplitsen
en de opvolger?
daarom zelf nadenken. Nu stond die datum er, maar dit is zeldzaam dat men zo stom is om die datum tel laten staan
[..] Nee hij heeft geen punt. Hij sleept het er namelijk aan de haren bij omdat hij weet dat dat soort termen een bepaalde lading hebben. Stemmingmakerij heet dat.
Het draait namelijk niet om afkomst, maar om het respecteren van het internationale recht. Niemand hier is er tegen als joden of wie dan ook daar gaan wonen. Het gaat er om dat de staat Isral dat niet met geweld mag afdwingen.
Ah vandaar dat er zoveel joden nog zijn in de Arabische wereld, onee die zijn al lang uitgemoord en weggepest voordat Isral berhaupt al bestond.
[..] Zijn MAGA wappies nou boos op Biden of blij dat Oekraine nu helpt bij de strijdt tegen het grote joodse complot waar ze in geloven?
Geen van beide?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Ah vandaar dat er zoveel joden nog zijn in de Arabische wereld, onee die zijn al lang uitgemoord en weggepest voordat Isral berhaupt al bestond.
Ver voor 1900 deden wij in Europa ook aan wegpesten en uitmoorden van Joden. Ik weet niet of in orde van grote het veel verschilt maar het volk heeft het zwaar gehad
Dat zie ik niet. Veel van die posts zijn om Biden aan te vallen. Maar tegelijk zie je dezelfde mensen strijden tegen het grootse WEF complet wat door de joden georganiseerd zou worden.
Maarja daarom heten het ook wappies natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] Die datum had ik niet gezien helaas. Vandaar de reactie.
ja en jouw aannames, namelijk dat dit bericht nieuw was en de ondertoon die ik erin las was dat XR doelbewust de acties van gisteren niet beschreef....
[..] Ver voor 1900 deden wij in Europa ook aan wegpesten en uitmoorden van Joden. Ik weet niet of in orde van grote het veel verschilt maar het volk heeft het zwaar gehad
[..] ja en jouw aannames, namelijk dat dit bericht nieuw was en de ondertoon die ik erin las was dat XR doelbewust de acties van gisteren niet beschreef....
Klopt ja. Als het bericht van nu was geweest dan was mijn reactie terecht geweest. Nu dus niet.
[..] Ah vandaar dat er zoveel joden nog zijn in de Arabische wereld, onee die zijn al lang uitgemoord en weggepest voordat Isral berhaupt al bestond.
Inderdaad. Maar schijnbaar is het van belang dat Arabische en Islamtische gebieden en landen zoveel mogelijk cultureel en etnisch homogeen blijven. Isral daarentegen, dat moet een multiculturele beschaving zijn, waar er telkens enorme kritiek is op de vermeende mensenrechtenschendingen.
Er lijkt hier dus sprake van een dubbele standaard en het lijkt er ook steeds meer op dat de Joodse aard van Isral hier een rol in speelt. Een soort van sluik antisemitisme, nul morele eisen aan de Arabische wereld en bij Isral leggen we de lat op een onhaalbare hoogte, waardoor men constant hun gal kan spuwen over dat land.
[..] Ver voor 1900 deden wij in Europa ook aan wegpesten en uitmoorden van Joden. Ik weet niet of in orde van grote het veel verschilt maar het volk heeft het zwaar gehad
Dat klopt, dus waarom ontkennen dat er nog steeds antisemitisme bestaat en net doen alsof deze strijd daar niets mee te maken heeft snap ik niet helemaal. Dat is juist de reden dat Isral is ontstaan.
lang geleden een keer een docu op discovery gezien dat de joden de schuld kregen van een uitbraak van de pest omdat zij zelf er minder last van hadden omdat ze de hygiene regels van de bijbel aanhielden. De leider wer opgepakt, gemarteld totdat hij toegaf dat hun de ziekte hadden gemaakt en toen werd hij gevierendeeld en de joden in de regio uitgemoord. Dat was in europa.
[..] Inderdaad. Maar schijnbaar is het van belang dat Arabische en Islamtische gebieden en landen zoveel mogelijk cultureel en etnisch homogeen blijven.
Zouden wij hier in Europa ook moeten nastreven, eigenlijk.
[..] Inderdaad. Maar schijnbaar is het van belang dat Arabische en Islamtische gebieden en landen zoveel mogelijk cultureel en etnisch homogeen blijven. Isral daarentegen, dat moet een multiculturele beschaving zijn, waar er telkens enorme kritiek is op de vermeende mensenrechtenschendingen.
Er lijkt hier dus sprake van een dubbele standaard en het lijkt er ook steeds meer op dat de Joodse aard van Isral hier een rol in speelt. Een soort van sluik antisemitisme, nul morele eisen aan de Arabische wereld en bij Isral leggen we de lat op een onhaalbare hoogte, waardoor men constant hun gal kan spuwen over dat land.
dit is 1 van de weinige en eigenlijk de eerste post van je, waar ik het mee eens ben.
[..] lang geleden een keer een docu op discovery gezien dat de joden de schuld kregen van een uitbraak van de pest omdat zij zelf er minder last van hadden omdat ze de hygiene regels van de bijbel aanhielden. De leider wer opgepakt, gemarteld totdat hij toegaf dat hun de ziekte hadden gemaakt en toen werd hij gevierendeeld en de joden in de regio uitgemoord. Dat was in europa.
Dat waren sowieso duistere tijden. Ze sloegen elkaar in Europa toen continu de koppen in.
Maar ook later zijn de joden nog slachtoffer geweest van pogroms. Ook vele in Rusland en oost Europa.
[..] Dat waren sowieso duistere tijden. Ze sloegen elkaar in Europa toen continu de koppen in.
Maar ook later zijn de joden nog slachtoffer geweest van pogroms. Ook vele in Rusland en oost Europa.
zeker, maar dit was gericht op een volk waarbij daarna iedereen van dat volk werd uitgemoord. in europa gebeurde dat niet zo vaak als met het joodse volk. Dat kwam niet alleen door hun regels die afweken, maar ook omdat ze goed handel konde bedrijven en daarom van veel dingen de schuld kregen. Veel complotten van nu zijn hier ook nog steeds op gebaseerd.
ja dat zat er wel in , het is gewoon een herhaling van de zesdaagse oorlog. al die zwarte pinquins overal
Wat toevallig dat je nu hier mee komt, want vanmorgen is er ook nog een statement van Hamas uitgegaan waarin ze min of meer bevestigen dat ze alle Israli's (dus ook die wat binnen de internationaal erkende grenzen wonen) als kolonisten beschouwen en dus als legitiem militair doelwit:
[..] Dat waren sowieso duistere tijden. Ze sloegen elkaar in Europa toen continu de koppen in.
Dat klopt inderdaad. In de Sovjet-Unie waren ze (ondanks dat het Rode Leger menig concentratiekamp van de Nazi's had weten te bevrijden) ook heel goed in Joden te veroordelen tot strafkampen waarvan niemand meer terug is gekomen.
Ach ach, vervelend hoor. Dat is wel weer even wat anders dan gisteren met gebak in je handen staan te vieren dat er talloze slachtpartijen in Isralische dorpen zijn geweest. Nee, nul medelijden met deze mensen.
Late reactie want reeks aan het teruglezen, maar die lui hebben goed opgelet hoe de Amerikanen miljarden betaalden voor een handjevol gijzelaars in Iran. Gaat zo heel populair worden, dat gijzelen.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] dat kan bij BWN, waar je ook actief bent. Hier in NWS is dat niet zo handig
Met 3 mil tweets die trending zijn zal er ongetwijfeld wat troep bij zitten. Denk niet dat je dit kan voorkomen
En in bnw ben ik al lange tijd niet actief meer
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Inderdaad. Maar schijnbaar is het van belang dat Arabische en Islamtische gebieden en landen zoveel mogelijk cultureel en etnisch homogeen blijven. Isral daarentegen, dat moet een multiculturele beschaving zijn, waar er telkens enorme kritiek is op de vermeende mensenrechtenschendingen.
joodse aard van Isral Vergeten we even dat er in 1948 nog minder 1/3 van de bevolking in die gebieden joods waren.
Als we meer aan geschiedenis gaan vasthangen kan rome dadelijk ook heel Europa gaan claimen vanwege de Romeinse geschiedenis in Europa.
Het is niet erg slim geweest van westerse mogendheden om joden een eigen stukje land te geven in een gebied waar ze geen meerderheid meer vormden.
De vraag is natuurlijk ook of een gedeelte van de moslims niet veel extremistischer geworden zijn door het maken van een joodse staat in een gemixt gebied en we hierdoor de opkomst van al die moslimterreur gezien hebben.
Maar goed qua landen maken door arbitraire lijnen te trekken hebben we als westerse wereld in heel Afrika er een puinhoop van gemaakt dus een stukje middenoosten kan er ook nog wel bij.
[..] Wat toevallig dat je nu hier mee komt, want vanmorgen is er ook nog een statement van Hamas uitgegaan waarin ze min of meer bevestigen dat ze alle Israli's (dus ook die wat binnen de internationaal erkende grenzen wonen) als kolonisten beschouwen en dus als legitiem doelwit:
Laten we inderdaad niet doen alsof de Palestijnen nu echt een onderscheid maken tussen gebieden. Elke Isralir mag van hun worden opgeknoopt, of ze nu uit de Westelijke Jordaanoever, Tel-Aviv of Jeruzalem komen. Dit maakt voor die barbaren helemaal niets uit.
[..] Met 3 mil tweets die trending zijn zal er ongetwijfeld wat troep bij zitten. Denk niet dat je dit kan voorkomen
En in bnw ben ik al lange tijd niet actief meer
Zodra je een beetje Amerika en Isral bekritiseer ben je hier bmw-materiaal blijkbaar. Ik ben tegen Nazisme, Racisme en Zionisme. Waar twee zo lang vechten hebben twee ook schuld.
[..] Wat toevallig dat je nu hier mee komt, want vanmorgen is er ook nog een statement van Hamas uitgegaan waarin ze min of meer bevestigen dat ze alle Israli's (dus ook die wat binnen de internationaal erkende grenzen wonen) als kolonisten beschouwen en dus als legitiem militair doelwit:
The Palestinian physician from Gaza who had examined Corrie's wounds on the scene was unable to testify after Israel refused him an entry visa and rejected an application for him to testify by video link.
The court ruled against Corrie's family on August 28, 2012. In a 62-page verdict, Judge Oded Gershon ruled that Corrie's death was an accident for which she was responsible.
Lekker dan.
Nog wat trivia-genot:
quote:
The driver was identified only by his initials, "YB", although it was disclosed in court that he was a 38-year old Russian immigrant
[..] Zodra je een beetje Amerika en Isral bekritiseer ben je hier bmw-materiaal blijkbaar. Ik ben tegen Nazisme, Racisme en Zionisme. Waar twee zo lang vechten hebben twee ook schuld.
Bnw is een deur verderop
Met je waar twee vechten hebben twee ook schuld
Even los van het feit dat je een staatsmongool bent als je voor een bulldozer gaat staan. Shit van 20 jaar geleden omhoog moeten baggeren als argument waarom terroristische aanvallen nu ok zouden zijn is wel next level
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
[..] Even los van het feit dat je een staatsmongool bent als je voor een bulldozer gaat staan. Shit van 20 jaar geleden omhoog moeten baggeren als argument waarom terroristische aanvallen nu ok zouden zijn is wel next level
Ik zei nergens dat terorristische aanvallen ok zijn?
Welke kant het ook is, het zijn altijd onschuldige vrouwen die op gruwelijke wijze slachtoffer worden van mannen die bezig zijn met hun eigen machtsstrijd.
En de wereld/NAVO kijkt er wederom van een afstandje naar (uiteraard veroordelen ze de daden wel ... zo erg dat we anno 2023 dit soort gruweldaden gewoon laten gebeuren, keer op keer )
[..] joodse aard van Isral Vergeten we even dat er in 1948 nog minder 1/3 van de bevolking in die gebieden joods waren.
Als we meer aan geschiedenis gaan vasthangen kan rome dadelijk ook heel Europa gaan claimen vanwege de Romeinse geschiedenis in Europa.
Het is niet erg slim geweest van westerse mogendheden om joden een eigen stukje land te geven in een gebied waar ze geen meerderheid meer vormden.
De vraag is natuurlijk ook of een gedeelte van de moslims niet veel extremistischer geworden zijn door het maken van een joodse staat in een gemixt gebied en we hierdoor de opkomst van al die moslimterreur gezien hebben.
Maar goed qua landen maken door arbitraire lijnen te trekken hebben we als westerse wereld in heel Afrika er een puinhoop van gemaakt dus een stukje middenoosten kan er ook nog wel bij.
Inderdaad. De Joodse aard van Isral, dat is een Joodse staat. En ook historisch gezien is het een gebied met Joodse wortels, het Jodendom is natuurlijk ook de oudste wereldreligie. Het Koninkrijk van Isral bestond al ver voordat de Islam was bedacht.
Kortom, Joden zijn er daar altijd al geweest, en ze maken nu ook gewoon de meerderheid uit. Nu staat het mensen vrij te vinden dat de geschiedenis geen goede grond is voor het erkennen van een land. Maar dan kun je tegelijkertijd de legitimiteit van ongeveer elk land ter wereld wel in twijfel gaan trekken.
Het is daarom ook zo vreemd en opvallend dat dit alleen met n piepkleine Joodse staat lijkt te gebeuren. Een land omringd door tientallen Islamtische landen, die niets anders willen dat het compleet vernietigen.
Op zondag 8 oktober 2023 09:53 schreef Hatseflats22 het volgende: Ik snap dat mensen kwaad zijn door de beelden uit Israel. Maar een hoop mensen hier opperen oog om oog (Gaza plat maken, brandbommen op Gaza etc) wat natuurlijk barbaars is. In Gaza wonen evengoed burgers namelijk.
Je kunt ook achter Isral staan zonder een land aan te moedigen tot oorlogsmisdaden, dat is zelfs beter voor Isral op de lange termijn.
De bevolking krijgt de kans te vluchten, helemaal terecht verder dat Isral het overige schoonveegt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Was grapje uiteraard, maar ik denk dat echt ook in de Isralische regering zitten al jarenlang enorme populisten natuurlijk. Die gewoon bijna een fascistische staat aan het worden zijn. Ook is het koloniseren gewoon een feit en als jouw zoons worden vermoord en je land is afgepakt. Zou je dan ook niet gaan geloven in de propaganda van Hamas?
Op zondag 8 oktober 2023 11:16 schreef HowardRoark het volgende: Het is daarom ook zo vreemd en opvallend dat dit alleen met n piepkleine Joodse staat lijkt te gebeuren. Een land omringd door tientallen Islamtische landen, die niets anders willen dat het compleet vernietigen.
Hoezo, dat hangt toch allemaal samen met dat sprookjesboek?
[..] Inderdaad. De Joodse aard van Isral, dat is een Joodse staat. En ook historisch gezien is het een gebied met Joodse wortels, het Jodendom is natuurlijk ook de oudste wereldreligie. Het Koninkrijk van Isral bestond al ver voordat de Islam was bedacht.
Kortom, Joden zijn er daar altijd al geweest, en ze maken nu ook gewoon de meerderheid uit. Nu staat het mensen vrij te vinden dat de geschiedenis geen goede grond is voor het erkennen van een land. Maar dan kun je tegelijkertijd de legitimiteit van ongeveer elk land ter wereld wel in twijfel gaan trekken.
Het is daarom ook zo vreemd en opvallend dat dit alleen met n piepkleine Joodse staat lijkt te gebeuren. Een land omringd door tientallen Islamtische landen, die niets anders willen dat het compleet vernietigen.
Dat er berhaupt nog Joden daar willen wonen. Al worden ze overal ter wereld vervolgd.
Ik lees allerlei boosheid over 'linksen' en hun steun aan Palestina maar laten we niet vergeten dat het wereldwijd toch echt de extreem-rechtsen en conservatieven zijn die steeds vaker hun steun uitspreken aan Vladimir Poetin en daarmee indirect ook aan zijn medestanders Iran, Hezbollah en uiteindelijk dus Hamas. Laat dit een les voor hen zijn.
In maart kreeg Hamas nog een uitnodiging van Poetin:
[..] Dat is ook wat ik aangaf in mijn vorige post. Er zit zo'n dierlijkheid in het gedrag van de daders en aanhangers, dat je zelfs in de gevoelswereld automatisch al meer naar Isral toetrekt. Het lijkt alsof Pro-Palestina zijn synoniem is met het opgeven van enige beschaving en vermogen tot logisch nadenken. Pure, ongecontroleerde emotie is het.
Als het ongecontroleerd was, dan was er geen probleem. Dit is juist allemaal behoorlijk gecodeerd.
[..] Je hebt de beelden gemist waarbij het lichaam van de dode vrouw en dode militairen rondgereden werd zodat iedereen erop kon spugen terwijl ze allemaal Allah akbar aan het scanderen waren?
Waarom ben je zo emotioneel?
Ik ben pro-Israel, puur vanuit geopolitieke belangen. Maar dat neemt niet weg dat het vanuit her perspectief van Gazanen volstrekt logisch is om zo te reageren op dode Israelische soldaten.
[..] joodse aard van Isral Vergeten we even dat er in 1948 nog minder 1/3 van de bevolking in die gebieden joods waren.
Omdat ze voor 1948 al behoorlijk uitgeroeid waren, snap je dit nu echt niet? De joden hebben juist een eigen stukje nodig waar ze zich kunnen verdedigen om te voorkomen dat ze compleet van de kaart worden geveegd. Van oudsher is het altijd een Semitische nederzetting geweest en niet andersom. Het is altijd makkelijk om het westen de schuld te geven, maar ze maken al eeuwen lang heibel in die regio. Het is helaas niks nieuws.
De enige oplossing die er is dat beide kampen meer afscheid gaan nemen van hun geloof.
[..] Inderdaad. De Joodse aard van Isral, dat is een Joodse staat. En ook historisch gezien is het een gebied met Joodse wortels, het Jodendom is natuurlijk ook de oudste wereldreligie. Het Koninkrijk van Isral bestond al ver voordat de Islam was bedacht.
Historisch gezien zou je dan heel consequent moeten gaan worden en zouden dan ook alle Europeanen en geimporteerde slaven moet optyfen uit Amerika. Daarom is zoiets ook iets historisch en is het in mijn optiek bizar dat er een geloofsgroep een claim op land heeft kunnen maken terwijl erin dat gebied in 1948 nog maar een minderheid leefde.
[..] Was grapje uiteraard, maar ik denk dat echt ook in de Isralische regering zitten al jarenlang enorme populisten natuurlijk. Die gewoon bijna een fascistische staat aan het worden zijn. Ook is het koloniseren gewoon een feit en als jouw zoons worden vermoord en je land is afgepakt. Zou je dan ook niet gaan geloven in de propaganda van Hamas?
Zonder een good vs evil narratief zijn de meeste mensen niet in staat om het conflict te volgen
Dit is hoe ik er zelf insta:
twitter
[..] Egypte is een populaire vakantie spot voor mensen uit Israel. Eerste keer dat ik hoor dat ze er niet in mogen
De halve Arabische wereld erkent Isral niet als staat, en heel veel buurlanden laten niemand uit Isral binnen. Wist niet dat Egypte een uitzondering was.
Onschuldige mensen neerschieten is fucking kansloos
En mocht dit kloppen, dan zal het bij veel meer Westerse (staats)media het geval zijn. Isral moet als zogenaamde 'bezetter' worden aangeduid, maar terroristen mogen geen terroristen worden genoemd, schrikbarend om te zien. Dan krijg je dus de 'soldaten' van Hamas of zoals de NOS ze altijd noemt, de 'strijders' van Hamas.
twitter
[..] De halve Arabische wereld erkent Isral niet als staat, en heel veel buurlanden laten niemand uit Isral binnen. Wist niet dat Egypte een uitzondering was.
[..] Onschuldige mensen neerschieten is fucking kansloos
Update:
twitter
Beweren dat er geen sprake van goed vs. kwaad is in het conflict tussen Isral en de Palestijnen is van dezelfde achterlijkheid als beweren dat het de schuld van de NAVO is dat Rusland Oekrane binnengevallen is.
Ik ben lang voor een tweestaten oplossing geweest, maar de Palestijnen hebben al lang en breed aangetoond dat ze een veel te onbetrouwbare partner voor zo'n oplossing zijn.
Op zondag 8 oktober 2023 11:32 schreef HowardRoark het volgende: En mocht dit kloppen, dan zal het bij veel meer Westerse (staats)media het geval zijn. Isral moet als zogenaamde 'bezetter' worden aangeduid, maar terroristen mogen geen terroristen worden genoemd, schrikbarend om te zien. Dan krijg je dus de 'soldaten' van Hamas of zoals de NOS ze altijd noemt, de 'strijders' van Hamas.
Weet iemand eigenlijk om wat voor dancefeest het ging langs de grens? Ik lag ergens dat het een festival voor vrede was. 't Zou zuur zijn als hier allerlei mensen op af waren gekomen die sympathie voor de Palestijnse zaak hadden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
[..] Beweren dat er geen sprake van goed vs. kwaad is in het conflict tussen Isral en de Palestijnen is van dezelfde achterlijkheid als beweren dat het de schuld van de NAVO is dat Rusland Oekrane binnengevallen is.
Ik ben lang voor een tweestaten oplossing geweest, maar de Palestijnen hebben al lang en breed aangetoond dat ze een veel te onbetrouwbare partner voor zo'n oplossing zijn.
Dank je wel voor het bewijzen van mijn punt
Alsof dit hele conflict nog los is te zien van wat er op wereldwijde schaal aan de hand is.
Aan de ene kant staan de VS, Canada, Verenigd Koninkrijk, Zuid Korea, Japan, Israel, Australi en 24 van de 26 EU landen waaronder Frankrijk en Duitsland.
Aan de andere kant staan Rusland, Noord Korea, Iran (en haar bondgenoten Hezbollah en Hamas), wat Afrikaanse landen onder invloed van Rusland, 2 vage EU landen, Servi en wat corrupte Zuid Amerikaanse landen, Thierry Baudet en wellicht China.
De VS kan zich hier niet aan onttrekken omdat het allemaal met elkaar samenhangt.
Op zondag 8 oktober 2023 11:32 schreef HowardRoark het volgende: En mocht dit kloppen, dan zal het bij veel meer Westerse (staats)media het geval zijn. Isral moet als zogenaamde 'bezetter' worden aangeduid, maar terroristen mogen geen terroristen worden genoemd, schrikbarend om te zien. Dan krijg je dus de 'soldaten' van Hamas of zoals de NOS ze altijd noemt, de 'strijders' van Hamas.
Op zondag 8 oktober 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende: Weet iemand eigenlijk om wat voor dancefeest het ging langs de grens? Ik lag ergens dat het een festival voor vrede was. 't Zou zuur zijn als hier allerlei mensen op af waren gekomen die sympathie voor de Palestijnse zaak hadden.
Was een rave festival volgens mij, zal kijken of ik de tweet terug kan vinden
Op zondag 8 oktober 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende: Weet iemand eigenlijk om wat voor dancefeest het ging langs de grens? Ik lag ergens dat het een festival voor vrede was. 't Zou zuur zijn als hier allerlei mensen op af waren gekomen die sympathie voor de Palestijnse zaak hadden.
quote:
The revelers had gathered for an all-night trance music rave near Kibbutz Re'im, close to the Gaza Strip, to celebrate the end of the Sukkot religious holiday.
Ik ben pro-Israel, puur vanuit geopolitieke belangen. Maar dat neemt niet weg dat het vanuit her perspectief van Gazanen volstrekt logisch is om zo te reageren op dode Israelische soldaten.
Veel moeite met je reactie
Ik vind je politieke correctheid ongepast alsook de vraag die je stelt aan user als je wordt gewezen op een filmpje/incident waarbij een onschuldig meisje op brute wijze is mishandeld en vermoord en daarna als hoofd decorstuk dient in een parade van beesten.
Het was gewoon een EDM-rave bij een kibboets dichtbij de grens met Gaza. Makkelijk doelwit, dus werden ze getarget. Het is verschrikkelijk wat daar is gebeurd.
Dit conflict is natuurlijk al jarenlang gaande, en iedere keer wordt er olie op het vuur gegooid. En niet alleen door Hamas, dat elke Israeli en elke jood als een doelwit ziet, maar ook door Isral door land van de Palestijnen af te pakken en het leven van veel Palestijnen miserabel te maken.
De enige weg naar vrede is de-escalatie, waarbij de Israelirs ook gaan helpen met het ontwikkelen van de Gazastraak en de Westelijke Jordaanoever. Maar door de nieuwe geweldsuitbarstingen is vrede weer verder weg gekomen...
[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 08-10-2023 11:55:25 ]
Ja, dan negeer je verder dat ze de aanvallen gewoon terrorisme noemen bij de NOS, dus je ben weer van alles aan het verzinnen over een zogenaamd narratief, terwijl je zelf een narratief gebruikt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
[..] Dus daar komt dan een Duitse op af die pro-Palestina is en die wordt vervolgens vermoord en dood rondgeparadeerd? Bizar.
Dat Duitse snap ik niet helemaal. Als je naar haar Instagram gaat, dan zie je berichten terug tot 2015 met foto's genomen in Isral. Al haar vrienden waren Isralische ravers. Misschien was haar familie gemigreerd? Maar duidelijke Isralische roots.
Maakt verder ook niet uit, het blijft verschrikkelijk.
Edit: Hier meer context, iemand die Duits verstaat?
Ik lees ook nog dit: The outdoor Nova Festival event in a rural farmland area near the Gaza-Israel border was supposed to be an all-night dance party, celebrating the Jewish holiday of Sukkot.
[..] Ja, dan negeer je verder dat ze de aanvallen gewoon terrorisme noemen bij de NOS, dus je ben weer van alles aan het verzinnen over een zogenaamd narratief, terwijl je zelf een narratief gebruikt.
Heb je een link van de NOS waar ze het woord terrorisme gebruiken voor de aanvallen van Hamas ?
[..] Ik lees ook nog dit: The outdoor Nova Festival event in a rural farmland area near the Gaza-Israel border was supposed to be an all-night dance party, celebrating the Jewish holiday of Sukkot.
[..] Nah. Dit is stupide. Isral is een belangrijke bondgenoot van het westen in het algemeen, maar zeker van Amerika.
Alleen mag van mij de steun wel wat rationeler, en minder onvoorwaardelijk
Nope, gewoon je verlies nemen, niet ons probleem wat er daar gebeurt
[..] Alsof dit hele conflict nog los is te zien van wat er op wereldwijde schaal aan de hand is.
Aan de ene kant staan de VS, Canada, Verenigd Koninkrijk, Zuid Korea, Japan, Israel, Australi en 24 van de 26 EU landen waaronder Frankrijk en Duitsland.
Aan de andere kant staan Rusland, Noord Korea, Iran (en haar bondgenoten Hezbollah en Hamas), wat Afrikaanse landen onder invloed van Rusland, 2 vage EU landen, Servi en wat corrupte Zuid Amerikaanse landen, Thierry Baudet en wellicht China.
De VS kan zich hier niet aan onttrekken omdat het allemaal met elkaar samenhangt.
Beschaving versus barbaren, veel eenvoudiger gaat het niet worden. En het beschaafde deel der wereldbevolking heeft te lang de naeve gedachte gehad dat het barbaarse deel der wereldbevolking op enig moment de beschaving zou omarmen.
[..] Nope, gewoon je verlies nemen, niet ons probleem wat er daar gebeurt
Onwaar. Over de banden tussen Amerika en israel hoef ik het niet te hebben. Maar ook een land als nederland heeft uitstekende banden met Israel. Qua wapensystemen, inlichtingen en handen (export).
Dus nee. Beetje dom wat je zegt. Punt is enkel: onze support voor Israel moet precies op bovenstaande zijn gebaseerd. Niet emotioneel geladen. Uiteindelijk heb ik 0 binding met vlechtjes en keppeltjes. Ze wonen gewoon toevallig in een land en gebied waar wij goede betrekkingen mee hebben.
Lijkt me stug Voorlopig is het die ene agent die besloot om zijn vuurwapen te trekken
[..] Sta je daar stijf van de drugs, vraag me dan wel af hoe lang het duurt voor je doorhebt dat het foute zaak is
Als je goeie shit hebt genomen kan het wel een tijdje duren hoor
[..] Dat Duitse snap ik niet helemaal. Als je naar haar Instagram gaat, dan zie je berichten terug tot 2015 met foto's genomen in Isral. Al haar vrienden waren Isralische ravers. Misschien was haar familie gemigreerd? Maar duidelijke Isralische roots.
Maakt verder ook niet uit, het blijft verschrikkelijk.
Edit: Hier meer context, iemand die Duits verstaat?
Ze is Duits staatsburger en was er met een toeristengroep. Ze zegt dat haar dochter is ontvoerd en bewusteloos was op beeld. Ze vraagt haar dochter terug te sturen (dat laatste versta ik niet goed).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Een soort alternatief dancefeest. Deze mensen hadden natuurlijk helemaal niets met deze kwestie te maken en de kans is inderdaad groot dat dit nog genoeg publiek had getrokken met een sympathie voor de Palestijnen.
Maar dat maakt deze terroristen verder niets uit, ze zijn op Isralisch grondgebied en alles wat daar beweegt moet worden afgeslacht. De Duits-Joodse vrouw die werd vermoord en van wie video's circuleren dat haar lichaam als een trofee door een Palestijns dorp werd gereden, was een bezoeker van dat festival.
[..] Ze is Duits staatsburger en was er met een toeristengroep. Ze zegt dat haar dochter is ontvoerd en bewusteloos was op beeld. Ze vraagt haar dochter terug te sturen.
Met alle respect: maar wat verwacht men precies van Duitsland nu?
Ze heeft er zelf voor gekozen om naar dat wespennest te gaan. Met alle risico's van dien.
[..] Een soort alternatief dancefeest. Deze mensen hadden natuurlijk helemaal niets met deze kwestie te maken en de kans is inderdaad groot dat dit nog genoeg publiek had getrokken met een sympathie voor de Palestijnen.
Maar dat maakt deze terroristen verder niets uit, ze zijn op Isralisch grondgebied en alles wat daar beweegt moet worden afgeslacht. De Duits-Joodse vrouw die werd vermoord en van wie video's circuleren dat haar lichaam als een trofee door een Palestijns dorp werd gereden, was een bezoeker van dat festival.
Alternatief dancefeest? Klinkt gewoon als 13 in een dozijn EDM toch?
[..] Het gaat erover of het woord terrorisme gebruikt wordt in de context van de aanvallen van Hamas.
"Dat heeft premier Netanyahu beloofd in een videoboodschap naar aanleiding van de bloedige aanval door terroristen van Hamas." "Hij noemt de bloedige aanval door terroristen van Hamas tegenover de Qatarese omroep een vrijheidsstrijd." "Op verschillende plekken waar terroristen zijn binnengevallen wordt nog altijd gevochten." "In hoeverre de gevechten nog aan de gang zijn op andere plekken waar terroristen zijn binnengevallen, is nog niet duidelijk. " "Op andere video's die op sociale media rondgaan zijn ogenschijnlijk Hamas-terroristen te zien die dode Isralische militairen tonen." "Vanochtend kwamen vanuit Gaza honderden raketten neer in Isral. Bij de grens met de Gazastrook werden ook mensen gegijzeld. Palestijnse terroristen zouden willekeurig op Isralirs hebben geschoten." "De Isralische politie schat dat er momenteel 60 terroristen zijn op 14 locaties in Isral."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op zondag 8 oktober 2023 11:59 schreef TheIncredibleTwo het volgende: Het is nu wel duidelijk dat Gaza op een oud-Testamentische manier vernietigd gaat worden. Met daarna hopelijk niet oneindige rellen in West Europa.
Denk je dat er een grond-offensief gaat plaatsvinden? Ze zullen toch eerst de gegijzelde mensen terug willen, of niet?
Of wordt dat van: geef ze terug of we vernietigen jullie helemaal.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 12:00:48 ]
[..] Alternatief dancefeest? Klinkt gewoon als 13 in een dozijn EDM toch?
Wordt nu plotseling geframed als "festival van de vrede" met Palestijnse muziek. Als je gewoon de website van het festival opzoekt is het gewoon een standaard rave.
Op zondag 8 oktober 2023 11:59 schreef TheIncredibleTwo het volgende: Het is nu wel duidelijk dat Gaza op een oud-Testamentische manier vernietigd gaat worden. Met daarna hopelijk niet oneindige rellen in West Europa.
ik verwacht en hoop dat israel verstandig genoeg is om dat niet te doen. Het historisch handelen van israel bevestigd ook mijn gedachte.
[..] Denk je dat er een grond-offensief gaat plaatsvinden? Ze zullen toch eerst de gegijzelde mensen terug willen, of niet?
Of wordt dat van: geef ze terug of we vernietigen jullie helemaal.
ik verwacht wel een grond offensief, maar daarna trekken ze terug voor de status quo wat de beste oplossing is voor beide partijen.
[..] ik verwacht en hoop dat israel verstandig genoeg is om dat niet te doen. Het historisch handelen van israel bevestigd ook mijn gedachte.
Ligt eraan wat ze met al die gegijzelde mensen doen. Als die op video onthoofd worden zoals terroristen dat graag doen, kunnen de emoties hoog oplopen.
Zou best kunnen dat er weer wat terrorisme op gaat laaien als Israel terugslaat.
[..] Ligt eraan wat ze met al die gegijzelde mensen doen. Als die op video onthoofd worden zoals terroristen dat graag doen, kunnen de emoties hoog oplopen.
zeker maar historisch gezien is israel verstandig genoeg om niet gaza te veroveren.
[..] Zou best kunnen dat er weer wat terrorisme op gaat laaien als Israel terugslaat.
zeker, dat weet iedereen. De verwachting is dat het alternatief erger is.
[..] Het was, is en blijft voor eeuwig allemaal rommelig in de wereld.
FTFY
[..] Ze is Duits staatsburger en was er met een toeristengroep. Ze zegt dat haar dochter is ontvoerd en bewusteloos was op beeld. Ze vraagt haar dochter terug te sturen.
[..] Je kan het alsnog met de grond gelijk maken, en een bufferzone ervan maken. Het is nu al zon beetje de grootste gevangenis in de wereld.
ik heb weleens jaren en jaren en jaren geleden gehoord dat het zo groot is al texel, met ca 2 miljoen inwoners echter onder voorwaarden komen er wel legaal spullen binnen in die gevangenis.
[..] zeker, dat weet iedereen. De verwachting is dat het alternatief erger is.
Als ze niks terug doen, dan blijf je dit soort aanvallen houden. Als Iran financieel steunt en wapens doet leveren, dan ga je toch die gene die de wapens ontvangen moeten uitschakelen.
[..] Je kan het alsnog met de grond gelijk maken, en een bufferzone ervan maken. Het is nu al zon beetje de grootste gevangenis in de wereld.
Een gevangenis die in staat is op deze schaal Israel aan te vallen? Waarom herhalen mensen dit fabeltje nog? Gaza kan alles krijgen wat ze nodig hebben, ze kiezen alleen voor wapens
[..] Als ze niks terug doen, dan blijf je dit soort aanvallen houden. Als Iran financieel steunt en wapens doet leveren, dan ga je toch die gene die de wapens ontvangen moeten uitschakelen.
wat je ook terugdoet, ze blijven toch komen. De kunst is om het te minimaliseren.
[..] ik heb weleens jaren en jaren en jaren geleden gehoord dat het zo groot is al texel, met ca 2 miljoen inwoners echter onder voorwaarden komen er wel legaal spullen binnen in die gevangenis.
360 km2 ja, 4000 inwoners per km2
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Ons signaal moet zijn: 'beste bewoners van Israel. Wij steunen U in het gevecht tegen Hamas-terreur, maar ook voor U staat onze grens slechts op een hele kleine kier open. Verspil dus vooral geen energie, en vecht voor Uw land.
Ik vind het wel hilarisch dat je aan de ene kant mensen hebt die roepen dat de NOS de kant van de palestijnen kiest in hun berichtgeving, en dan check ik even Linkedin en dan zie ik opeens allemaal posts van mensen die de mainstraim media (inclusief de NOS) een groot Joods complot noemen.
Man man man.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] ik heb weleens jaren en jaren en jaren geleden gehoord dat het zo groot is al texel, met ca 2 miljoen inwoners echter onder voorwaarden komen er wel legaal spullen binnen in die gevangenis.
Een meneer in Nieuwsuur had het over de grootte van Vlieland. De 2 miljoen zal wel wat meer geworden zijn inmiddels.
[..] Onwaar. Over de banden tussen Amerika en israel hoef ik het niet te hebben. Maar ook een land als nederland heeft uitstekende banden met Israel. Qua wapensystemen, inlichtingen en handen (export).
Dus nee. Beetje dom wat je zegt. Punt is enkel: onze support voor Israel moet precies op bovenstaande zijn gebaseerd. Niet emotioneel geladen. Uiteindelijk heb ik 0 binding met vlechtjes en keppeltjes. Ze wonen gewoon toevallig in een land en gebied waar wij goede betrekkingen mee hebben.
Steun voor Israel gaat altijd gepaard met intense emoties
[..] Ik vind het wel hilarisch dat je aan de ene kant mensen hebt die roepen dat de NOS de kant van de palestijnen kiest in hun berichtgeving, en dan check ik even Linkedin en dan zie ik opeens allemaal posts van mensen die de mainstraim media (inclusief de NOS) een groot Joods complot noemen.
Man man man.
ja, ik begrijp ook niet dat verschillende mensen verschillende meningen kunnen hebben. Dat is mijn grooste raadsel aller tijden.
[..] Een gevangenis die in staat is op deze schaal Israel aan te vallen? Waarom herhalen mensen dit fabeltje nog? Gaza kan alles krijgen wat ze nodig hebben, ze kiezen alleen voor wapens
De bevolkingsdichtheid in steden zoals Tel-Aviv en Jerusalem is hoger dan in de Gazastrook. Maar mensen blijven maar allerlei rare verzinsels over deze regio de wereld in slingeren, dat krijg je dus als Wikipedia of een activistenorganisatie als Amnesty je bron zijn. Dan ontstaat het onjuiste beeld dat de Gazastrook een open gevangenis is. Nee, dat is het niet.
[..] Natuurlijk, maakt het niet minder grappig. Wappies heb je aan beide kanten.
zeker, dat het grappig is, is mijn grootste reden dat ik nog op fok kom. Mensen zonder enige kennis die hun absurde meningen verkondigen. Het mooiste is dat mensen serieus hierop ingaan en er hele discussies ontstaan die zinloos zijn (zie mijn onderschrift). Discuseren kan alleen als beide partijen de ratio accepteren.
[..] Ik vind het wel hilarisch dat je aan de ene kant mensen hebt die roepen dat de NOS de kant van de palestijnen kiest in hun berichtgeving, en dan check ik even Linkedin en dan zie ik opeens allemaal posts van mensen die de mainstraim media (inclusief de NOS) een groot Joods complot noemen.
Man man man.
Gevolg van social media. De klapwappies aan beiden kanten overschreeuwen zich dusdanig dat wat meer genuanceerde mening totaal onzichtbaar zijn. Bij al dit soort kampjeskwesties zie je dat de 'MSM' tegenwoordig wordt beticht van een bepaalde vooringenomenheid want 'Je hoort ze nooit over dit of dat!!', meestal zoals ook hierboven vrij eenvoudig te ontkrachten met een paar linkjes of citaten, maar dat boeit de types die in betreffende Pavlovreflex schieten helemaal niet. Waarheid zit hem niet in feiten, maar in je eigen opvattingen op religieuze wijze blijven reciteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
[..] Gevolg van social media. De klapwappies aan beiden kanten overschreeuwen zich dusdanig dat wat meer genuanceerde mening totaal onzichtbaar zijn. Bij al dit soort kampjeskwesties zie je dat de 'MSM' tegenwoordig wordt beticht van een bepaalde vooringenomenheid want 'Je hoort ze nooit over dit of dat!!', meestal zoals ook hierboven vrij eenvoudig te ontkrachten met een paar linkjes of citaten, maar dat boeit de types die in betreffende Pavlovreflex schieten helemaal niet. Waarheid zit hem niet in feiten, maar in je eigen opvattingen op religieuze wijze blijven reciteren.
waarheid is vloeibaar, het stroomt altijd het afvoerputje in
[..] Dus daar komt dan een Duitse op af die pro-Palestina is en die wordt vervolgens vermoord en dood rondgeparadeerd? Bizar.
Het is geen Duitse, er staan foto's op haar Instagram dat ze een Israelisch paspoort heeft en is ook daar naar een universiteit geweest. Het is iemand met een dubbel paspoort, een Israelische die in Duitsland woonde.
Dat constant Duits vermelden is gewoon een manier om sympathie op te wekken bij Europeanen, want dan "komt het ineens wel heel dichtbij".
[..] Een gevangenis die in staat is op deze schaal Israel aan te vallen? Waarom herhalen mensen dit fabeltje nog? Gaza kan alles krijgen wat ze nodig hebben, ze kiezen alleen voor wapens
Nou ja, ik denk wel oprecht dat er mensen wonen die dit liever ook niet willen. Maar ik weet niet of deze mensen zeg maar weg kunnen.
BREAKING: Egyptian and regional media report that an Egyptian policeman shot dead two Israeli tourists and injured others in the northern city of Alexandria. Israeli media confirms that an Israeli tourist bus has come under fire in Alexandria. Worth mentioning there are several Jewish synagogues in Alexandria. The tourist bus came under attack in Al Manshiya district, which has a recently-restored synagogue dating back to 1860. I can't recall an incident in which an Egyptian serviceman uses his gun to target Israeli civilians or tourists in Egypt in the past 44 years years since the signing of the peace agreement with Israel in 1979. Egyptian media says the Egyptian policeman has been arrested.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Man man man.
Zijn heel vaak dezelfde mensen ook, die beide dingen zeggen. Mooi man, dat eeuwige met de winden mee varen van de wappies.
Op zondag 8 oktober 2023 12:13 schreef Slayage het volgende: BREAKING: Egyptian and regional media report that an Egyptian policeman shot dead two Israeli tourists and injured others in the northern city of Alexandria. Israeli media confirms that an Israeli tourist bus has come under fire in Alexandria. Worth mentioning there are several Jewish synagogues in Alexandria. The tourist bus came under attack in Al Manshiya district, which has a recently-restored synagogue dating back to 1860. I can't recall an incident in which an Egyptian serviceman uses his gun to target Israeli civilians or tourists in Egypt in the past 44 years years since the signing of the peace agreement with Israel in 1979. Egyptian media says the Egyptian policeman has been arrested.
[..] Nou ja, ik denk wel oprecht dat er mensen wonen die dit liever ook niet willen. Maar ik weet niet of deze mensen zeg maar weg kunnen.
er leven genoeg palestijnen in de niet-bezette gebieden naast joden, europeanen, amerikanen, aziaten, LHBTQI-personen, moslims en christenen. Allemaal vreedzaam.
Op zondag 8 oktober 2023 12:13 schreef Slayage het volgende: BREAKING: Egyptian and regional media report that an Egyptian policeman shot dead two Israeli tourists and injured others in the northern city of Alexandria. Israeli media confirms that an Israeli tourist bus has come under fire in Alexandria. Worth mentioning there are several Jewish synagogues in Alexandria. The tourist bus came under attack in Al Manshiya district, which has a recently-restored synagogue dating back to 1860. I can't recall an incident in which an Egyptian serviceman uses his gun to target Israeli civilians or tourists in Egypt in the past 44 years years since the signing of the peace agreement with Israel in 1979. Egyptian media says the Egyptian policeman has been arrested.
[..] Die voelen de bui al hangen en weten dat Isral hard gaat terugslaan.
Dit conflict heeft geen eind, tot n van de twee gewoon niet meer bestaat maar dan zijn er altijd nog andere landen die er wat van gaan vinden. Ze hadden beter een onbewoonbaar gebied in Africa kunnen pakken.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 12:15:41 ]
wie is ze en waarom denk je dat dat geaccepteerd zou worden?
[..] Ze is Duits staatsburger en was er met een toeristengroep. Ze zegt dat haar dochter is ontvoerd en bewusteloos was op beeld. Ze vraagt haar dochter terug te sturen (dat laatste versta ik niet goed).
Ze is dood. Die kneuzen hebben haar getoond als troffee waar sommige mensen op haar hebben gespuugd zoals echte mannen natuurlijk doen.
Och jongens. Laten we het asjeblieft niet gaan hebben over of Israel rechtmatig het grondgebied heeft gekregen wat ze hebben. Want het boeit niet. (internationaal) recht is geen natuurwet. Het is verzonnen om de boel wat gezellig te houden, maar als een land invloedrijk en machtig genoeg is om het aan zijn laars te lappen, dan doet dat land dat.
Israel heeft de oorlogen gewonnen. En heeft het Arabische verzet tegen de opbouw van Israel gewonnen.
Nu is het tijd voor een westerse-macht die beide volkeren (Israeli's en Palestijnen) weer onder de duim gaat houden.
[..] Die voelen de bui al hangen en weten dat Isral hard gaat terugslaan.
Vast. En ik denk dat ze ook wel snappen dat na de beelden van gisteren er weinig druk op Isral zal komen om net te doen als in 2008/2009 en een staakt het vuren af te kondigen. En ook dat die paar bombardementen van gisteren en vandaag helemaal niets zijn van wat er gaat gebeuren.
De IDF trapt de komende maanden elke deur in dat gebied in op zoek naar de ontvoerde burgers. Willen ze stroom/water/voedsel? Eerst de gijzelaars terug.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Die scootmobiel jostie op het eind maakt het wel af. Ik heb weer een volle bingokaart
Burgemeesters in diverse steden weigeren de Israelische vlag op te hangen maar gelukkig mogen aanhangers van Hamas wel hun Palestina vlag laten wapperen.
[..] Het groepje rondom Theodor Herzl. Oeganda was volgens mij een optie toen. Ik weet niet hoe Oeganda er toen bijlag.
niet onbewoond, zoals je zelf schreef
[..] Burgemeesters in diverse steden weigeren de Israelische vlag op te hangen maar gelukkig mogen aanhangers van Hamas wel hun Palestina vlag laten wapperen.
gelukkig mag iedereen in NL zelf keuzes maken voor wie ze zijn inderdaad
[..] Vast. En ik denk dat ze ook wel snappen dat na de beelden van gisteren er weinig druk op Isral zal komen om net te doen als in 2008/2009 en een staakt het vuren af te kondigen. En ook dat die paar bombardementen van gisteren en vandaag helemaal niets zijn van wat er gaat gebeuren.
De IDF trapt de komende maanden elke deur in dat gebied in op zoek naar de ontvoerde burgers. Willen ze stroom/water/voedsel? Eerst de gijzelaars terug.
LOL
En jij denkt dat Hamas ook maar zero f geeft om het feit dat een willekeurige Gazaan geen water heeft?
[..] Ze is Duits staatsburger en was er met een toeristengroep. Ze zegt dat haar dochter is ontvoerd en bewusteloos was op beeld. Ze vraagt haar dochter terug te sturen (dat laatste versta ik niet goed).
Ze vraagt om hulp en ook om op de hoogte te worden gehouden van alle nieuwigheden rondom de situatie op het laatst.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 12:21:28 ]
[..] Vast. En ik denk dat ze ook wel snappen dat na de beelden van gisteren er weinig druk op Isral zal komen om net te doen als in 2008/2009 en een staakt het vuren af te kondigen. En ook dat die paar bombardementen van gisteren en vandaag helemaal niets zijn van wat er gaat gebeuren.
ga je er nu echt vanuit dat die niet vermoord kunnen worden?