abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210876370
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 10:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jazeker. Hamas executeert deze mensen graag publiekelijk en stelt kritiek gelijk aan collaboratie met Israël.
Evident. Net zoals Oekraïne op dit moment ook niet zachtzinnig omgaat met dissidenten.

Allemaal totaal niet schokkend.
pi_210876374
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. De Joodse aard van Israël, dat is een Joodse staat. En ook historisch gezien is het een gebied met Joodse wortels, het Jodendom is natuurlijk ook de oudste wereldreligie. Het Koninkrijk van Israël bestond al ver voordat de Islam was bedacht.

Kortom, Joden zijn er daar altijd al geweest, en ze maken nu ook gewoon de meerderheid uit. Nu staat het mensen vrij te vinden dat de geschiedenis geen goede grond is voor het erkennen van een land. Maar dan kun je tegelijkertijd de legitimiteit van ongeveer elk land ter wereld wel in twijfel gaan trekken.

Het is daarom ook zo vreemd en opvallend dat dit alleen met één piepkleine Joodse staat lijkt te gebeuren. Een land omringd door tientallen Islamtische landen, die niets anders willen dat het compleet vernietigen.
Historisch gezien zou je dan heel consequent moeten gaan worden en zouden dan ook alle Europeanen en geimporteerde slaven moet optyfen uit Amerika. Daarom is zoiets ook iets historisch en is het in mijn optiek bizar dat er een geloofsgroep een claim op land heeft kunnen maken terwijl erin dat gebied in 1948 nog maar een minderheid leefde.
pi_210876378
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:18 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Was grapje uiteraard, maar ik denk dat echt ook in de Israëlische regering zitten al jarenlang enorme populisten natuurlijk. Die gewoon bijna een fascistische staat aan het worden zijn. Ook is het koloniseren gewoon een feit en als jouw zoons worden vermoord en je land is afgepakt. Zou je dan ook niet gaan geloven in de propaganda van Hamas?
Zonder een good vs evil narratief zijn de meeste mensen niet in staat om het conflict te volgen

Dit is hoe ik er zelf insta:
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 oktober 2023 @ 11:27:24 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210876383
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
:? Egypte is een populaire vakantie spot voor mensen uit Israel. Eerste keer dat ik hoor dat ze er niet in mogen
De halve Arabische wereld erkent Israël niet als staat, en heel veel buurlanden laten niemand uit Israël binnen. Wist niet dat Egypte een uitzondering was.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210876395
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:22 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dat is niet chill. :N
Onschuldige mensen neerschieten is fucking kansloos
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 8 oktober 2023 @ 11:32:19 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210876408
En mocht dit kloppen, dan zal het bij veel meer Westerse (staats)media het geval zijn. Israël moet als zogenaamde 'bezetter' worden aangeduid, maar terroristen mogen geen terroristen worden genoemd, schrikbarend om te zien. Dan krijg je dus de 'soldaten' van Hamas of zoals de NOS ze altijd noemt, de 'strijders' van Hamas.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210876411
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 14:53 schreef Drxx het volgende:

[..]
[ afbeelding ] Hier nog wat data voor je. Maar wat is je punt?
Oh, we gaan iets verder terug in de tijd. Ik zal je de afgang besparen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_210876420
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De halve Arabische wereld erkent Israël niet als staat, en heel veel buurlanden laten niemand uit Israël binnen. Wist niet dat Egypte een uitzondering was.
pi_210876422
quote:
16s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Onschuldige mensen neerschieten is fucking kansloos
Update:
twitter
pi_210876426
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:32 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Ik mis de pogroms in dat tabelletje.
pi_210876430
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:26 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zonder een good vs evil narratief zijn de meeste mensen niet in staat om het conflict te volgen

Dit is hoe ik er zelf insta: [ twitter ]
Beweren dat er geen sprake van goed vs. kwaad is in het conflict tussen Israël en de Palestijnen is van dezelfde achterlijkheid als beweren dat het de schuld van de NAVO is dat Rusland Oekraïne binnengevallen is.

Ik ben lang voor een tweestaten oplossing geweest, maar de Palestijnen hebben al lang en breed aangetoond dat ze een veel te onbetrouwbare partner voor zo'n oplossing zijn.
pi_210876435
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:32 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Ook recentere jaren, zoals de 2020s, staan er gewoon tussen hoor. :* :W

Dat het al zolang gaande is maakt het juist verschrikkelijker, niet minder erg. :')
  Moderator zondag 8 oktober 2023 @ 11:35:39 #188
236264 crew  capricia
pi_210876436
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:27 schreef RoW_0 het volgende:
Heeft Putin al de schuld gekregen?
Hij is in 'goed' gezelschap:
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 oktober 2023 @ 11:35:48 #189
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210876439
quote:
13s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
En mocht dit kloppen, dan zal het bij veel meer Westerse (staats)media het geval zijn. Israël moet als zogenaamde 'bezetter' worden aangeduid, maar terroristen mogen geen terroristen worden genoemd, schrikbarend om te zien. Dan krijg je dus de 'soldaten' van Hamas of zoals de NOS ze altijd noemt, de 'strijders' van Hamas.

[ twitter ]
Gelukkig heeft de NOS die memo dan niet gekregen, want die hebben het gewoon bijna constant over terroristen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210876455
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij is in 'goed' gezelschap:
[ twitter ]
De leiders van het achtergebleven en barbaarse deel der wereldbevolking.
pi_210876458
Weet iemand eigenlijk om wat voor dancefeest het ging langs de grens? Ik lag ergens dat het een festival voor vrede was. 't Zou zuur zijn als hier allerlei mensen op af waren gekomen die sympathie voor de Palestijnse zaak hadden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 8 oktober 2023 @ 11:37:41 #192
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_210876460
twitter
Heel veel sambal
pi_210876465
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:35 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Beweren dat er geen sprake van goed vs. kwaad is in het conflict tussen Israël en de Palestijnen is van dezelfde achterlijkheid als beweren dat het de schuld van de NAVO is dat Rusland Oekraïne binnengevallen is.

Ik ben lang voor een tweestaten oplossing geweest, maar de Palestijnen hebben al lang en breed aangetoond dat ze een veel te onbetrouwbare partner voor zo'n oplossing zijn.
Dank je wel voor het bewijzen van mijn punt :*
pi_210876467
quote:

[..]

Alsof dit hele conflict nog los is te zien van wat er op wereldwijde schaal aan de hand is.

Aan de ene kant staan de VS, Canada, Verenigd Koninkrijk, Zuid Korea, Japan, Israel, Australië en 24 van de 26 EU landen waaronder Frankrijk en Duitsland.

Aan de andere kant staan Rusland, Noord Korea, Iran (en haar bondgenoten Hezbollah en Hamas), wat Afrikaanse landen onder invloed van Rusland, 2 vage EU landen, Servië en wat corrupte Zuid Amerikaanse landen, Thierry Baudet en wellicht China.

De VS kan zich hier niet aan onttrekken omdat het allemaal met elkaar samenhangt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2023 11:40:16 ]
pi_210876470
quote:
13s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Hij onderbouwt het toch prima? Lees de e-mail zou ik zeggen. Wat is hier antisemitisch aan. :')
pi_210876473
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand eigenlijk om wat voor dancefeest het ging langs de grens? Ik lag ergens dat het een festival voor vrede was. 't Zou zuur zijn als hier allerlei mensen op af waren gekomen die sympathie voor de Palestijnse zaak hadden.
Was een rave festival volgens mij, zal kijken of ik de tweet terug kan vinden
  zondag 8 oktober 2023 @ 11:40:57 #197
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210876484
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
quote:
The revelers had gathered for an all-night trance music rave near Kibbutz Re'im, close to the Gaza Strip, to celebrate the end of the Sukkot religious holiday.
bron

[ Bericht 14% gewijzigd door Perrin op 08-10-2023 11:49:29 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210876493
quote:

[..]

Nah. Dit is stupide. Israël is een belangrijke bondgenoot van het westen in het algemeen, maar zeker van Amerika.

Alleen mag van mij de steun wel wat rationeler, en minder onvoorwaardelijk
  zondag 8 oktober 2023 @ 11:42:31 #199
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_210876497
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:39 schreef Nielsch het volgende:

24 van de 26 EU landen

Hongarije en nu ook Slowakije de luizen in de pels van de EU?
Het grote plaatje bekeken is inderdaad een 'tweedeling' in de wereld zichtbaar.
pi_210876502
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom ben je zo emotioneel?

Ik ben pro-Israel, puur vanuit geopolitieke belangen. Maar dat neemt niet weg dat het vanuit her perspectief van Gazanen volstrekt logisch is om zo te reageren op dode Israelische soldaten.
Veel moeite met je reactie :'(

Ik vind je politieke correctheid ongepast alsook de vraag die je stelt aan user als je wordt gewezen op een filmpje/incident waarbij een onschuldig meisje op brute wijze is mishandeld en vermoord en daarna als hoofd decorstuk dient in een parade van beesten.

Waarom denk je dat er emoties zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')