Bijzonder tragisch nieuws.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:51 schreef NailQueen het volgende:
Volgens dit kanaal gaan er geruchten dat Ikke Hüftgold opnieuw wil meedoen aan de Duitse voorronde
EUROVISION 2024 NEWS - Finding the next Käärijä at UMK, Montenegro out, Ikke Hüftgold for Germany?
(Deze youtuber komt zelf uit Duitsland dus ik denk dat het wel solide is)
De ARD hoeft hem natuurljk niet te selecteren tussen alle andere pareltjes.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:51 schreef NailQueen het volgende:
Volgens dit kanaal gaan er geruchten dat Ikke Hüftgold opnieuw wil meedoen aan de Duitse voorronde
EUROVISION 2024 NEWS - Finding the next Käärijä at UMK, Montenegro out, Ikke Hüftgold for Germany?
Een voordeel van geen Israėl zou wel zijn dat andere landen in Noord-Afrika en Midden-Oosten ineens wel meedoen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:04 schreef Nexum het volgende:
Ik vind echt dat we als Eurofan community meer druk op de EBU moeten leggen om Azerbaijan en Israel er uit te kicken. Azerbaijan en Israel schenden beiden ontzettend veel mensenrechten en gebruiken geweld tegen onschuldige burgers maar daar is niet zo veel aandacht voor als toen de oorlog in Oekraine begon en iedereen Rusland er gelijk uit wou
En als het in Duitsland niet lukt dan zien we hem wel terug in San Marino (of een ander land)quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:51 schreef NailQueen het volgende:
Als Al Bano weer de jury is in San Marino hoeven we daar ons geen zorgen over te makenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:55 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En als het in Duitsland niet lukt dan zien we hem wel terug in San Marino (of een ander land)
clickbait titel
ESC 2024: Ikke Hüftgold soll beim Vorentscheid dabei sein – aber nicht in Deutschland
Gelukkig hebben wij geen nationale finale. Zijn instagram volgers zagen dat wel zitten![]()
[ afbeelding ]
#ikkehüftgoldfordisneyland2024quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:55 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En als het in Duitsland niet lukt dan zien we hem wel terug in San Marino (of een ander land)
clickbait titel
ESC 2024: Ikke Hüftgold soll beim Vorentscheid dabei sein – aber nicht in Deutschland
Gelukkig hebben wij geen nationale finale. Zijn instagram volgers zagen dat wel zitten![]()
[ afbeelding ]
Ik vond de inzending van Elsa vorig jaar heel mooi maar ik denk niet dat het de ESF-finale had gehaald. Zou het wel mooi vinden om haar terug te zien kerenquote:
Ja, de televote was lastiger, ik denk dat de jury's echt haar veel punten had gegeven.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 14:24 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vond de inzending van Elsa vorig jaar heel mooi maar ik denk niet dat het de ESF-finale had gehaald. Zou het wel mooi vinden om haar terug te zien keren
Slechte keus. Jury kiest altijd te conservatief (hoewel dit in 2019 bijv wel goed uitpakte).quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
RTSH, the Albanian national broadcaster, has revealed that the winner of Festivali i Kėngės 62 will be chosen by a jury and public voting.
During an interview on RTSH 1, Bojken Lako, artistic director of Festivali i Kėngės 62, revealed that the winner of the upcoming festival will be chosen by 50% jury voting and 50% public voting. He also revealed that 27 artists will compete in this year's festival; 13 established artists and 14 new artists.
Public voting was first used in Festivali i Kėngės last year, where a public vote alone chose the Albanian representative for Eurovision and a jury chose the overall winner of the festival. RTSH is yet to confirm whether Festivali i Kėngės will be used as a Eurovision selection and whether the overall winner of the festival will represent Albania in Malmö.
Submissions for Festivali i Kėngės 62 will close tomorrow. Festivali i Kėngės 62 is expected to take place in December.
Onpopulaire mening maar beide inzendingen van Dotter vond ik matig. Van mij hoeft ze niet terug te komenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:50 schreef Thrts het volgende:
Dotter waarschijnlijk voor melodifestivalen
Bulletproof was een meer dan prima inzending geweest, Little Tod had niet gehoevenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 19:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Onpopulaire mening maar beide inzendingen van Dotter vond ik matig. Van mij hoeft ze niet terug te komen
Smash into pieces lijkt me wel tof
Ik vond en vind Frans nog steeds een prima inzendingquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:36 schreef Nexum het volgende:
Als we van Melfest 2016 uit moeten gaan zullen alle grote namen verpletterd worden door een nieuwkomer met een zacht liedje
Samantaquote:
De afgelopen 2 jaar was het op mijn verjaardag. Zou leuk zijn als dat weer zo isquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:25 schreef molloot200 het volgende:
Als je afgaat op de afgelopen paar jaar is dit traditioneel gezien de week waarin wij de lijst met deelnemende landen te horen krijgen.
Vraag me af of dat dit jaar ook zo is gezien de situatie in Israėl
Als Sloveniė weer de beste keuze niet kiest krijg ik een serieuze mental breakdown.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:29 schreef Nashipeer het volgende:
[ twitter ]
Vier liedjes tijdens de nationale finale voor Sloveniė dus
Breng Luma terugquote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als Sloveniė weer de beste keuze niet kiest krijg ik een serieuze mental breakdown.
Ja en Nee (Malta wel shows, nog niet de finale)quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:52 schreef NailQueen het volgende:
Wordt Albaniė nu de eerste nationale finale?
Dit schijnt het lied te zijnquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:25 schreef Nashipeer het volgende:
Jųrgen Olsen (die in 2000 won voor Denemarken) wil ook weer meedoen, maar dit keer voor Duitsland
https://eurovoix.com/2023(...)ion-for-2024-return/
En Ralph Siegel heeft hier niets mee te maken.quote:
Het is vooral tijd dat Duitsland een goed nummer selecteerd. Of dat dat van een oud-winnaar komt of niet, maakt niet veel uit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:50 schreef Momo het volgende:
Denk dat ze gewoon Ralph Siegel bedoelen toch? Beide kunnen trouwens oud winnaars zijn, maar het is tijd om het aan andere artiesten te laten.
Alleen is 4 februari een zondag. Foutje in het twitterbericht.quote:Op maandag 23 oktober 2023 18:53 schreef NailQueen het volgende:
Het lijkt er op dat 4 februari een super saturday wordt.
En waar ik 4 februari zei bedoelde ik 3 februari. Stop de tijd!quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:02 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Alleen is 4 februari een zondag. Foutje in het twitterbericht.
Op de 3de staan nu de finales van Spanje en Noorwegen en 1ste voorronde van Zweden.
Ik zal eens kijken wat ik voor elkaar krijg op de aardappel van m'n werk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zit nu in de trein, wil iemand even een topic aanmaken?
Inmiddels zijn we een week verder en we weten nog niets.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:25 schreef molloot200 het volgende:
Als je afgaat op de afgelopen paar jaar is dit traditioneel gezien de week waarin wij de lijst met deelnemende landen te horen krijgen.
Vraag me af of dat dit jaar ook zo is gezien de situatie in Israėl
Ik denk dat er met de oorlog in Israėl en de aanhoudende onrust tussen Armeniė en Azerbeidzjan nog veel niet helemaal zeker is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:14 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Inmiddels zijn we een week verder en we weten nog niets.
Dat laatste denk ik ook. Het is ook onzeker of Armenie nog meedoet aan junior.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:18 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat er met de oorlog in Israėl en de aanhoudende onrust tussen Armeniė en Azerbeidzjan nog veel niet helemaal zeker is.
Ik hoop me daar deze week op te storten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:26 schreef NailQueen het volgende:
Komt er nog een topic met de agenda van 2024? Er zijn nu een aantal datums bekend.
https://eurovoix.com/2023(...)5m-from-the-contest/quote:The Eurovision Song Contest 2023 contributed £55m to Liverpool’s local economy, according to new research by the city.
Steve Rotheram, Liverpool City Region Mayor, said that his city had given residents and visitors “a Eurovision they will never forget”, and that it was “a vital shot in the arm for our local economy”.
Hopelijk doet Zweden gewoon heel wat nieuws, Petra hoef van mij ook niet. Ben wel benieuwd naar wat anders.quote:
Hopelijk laten ze Loreen en Käärijä hand in hand opkomen als grapje als zogenaamde presentatoren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hopelijk doet Zweden gewoon heel wat nieuws, Petra hoef van mij ook niet. Ben wel benieuwd naar wat anders.
Israėl gaat dinsdag beginnen met hun selectie show voor ESF 2024.quote:Israel: HaKokhav HaBa to Commence on October 31
Israel’s search for the Eurovision Song Contest 2024 is set to commence on October 31.
HaKokhav HaBa will commence on Tuesday October 31, as Israel starts its search for the Eurovision Song Contest 2024. Filming for the show restarted last week, having been delayed due to the ongoing situation in Israel.
Due to the decision to not have an audience in the audition round, a focus group is instead being used to determine 40% of the result. The first auditions were filmed in Neve Ilan in Jerusalem, with the first auditions to be filmed in the coming weeks.
On the judging panel for HaKokhav HaBa are Asaf Amdursky, Itay Levy, Keren Peles, Shiri Maimon, Ran Danker and Eden Hason. The show is hosted by Assi Azzar and Rotem Sela.
“The Next Star” is returning as Israel’s national selection for the Eurovision Song Contest in 2024. The reality singing competition was previously used to select Israel’s act from 2015 to 2020.
During that period, the country qualified for the Grand Final in each year the contest was held, while 2018 “The Next Star” champion Netta won the contest for Israel with her song “Toy”.
Known as HaKokhav HaBa in Israel, the show has spawned several international spinoffs under the name “Rising Star”. However, many of those shows, including French, German and Greek versions, failed to last beyond a single series.
Israel is revisiting the format despite achieving major success with Noa Kirel last year. Kirel, one of Israel’s biggest stars, was selected internally by broadcaster KAN. She went onto finish in third place overall at the Eurovision Song Contest 2023 in Liverpool, United Kingdom, with her uptempo dance-pop song “Unicorn” scoring 362 points.
En Marcus en Martinus volgens Aftonbladet. Had eerder verwacht dat ze voor Noorwegen zouden gaan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:56 schreef molloot200 het volgende:
Ik lees online dat Clara Klingenström een gerucht is voor MelfestBehover inte dig idag blijft toch 1 van de beste Melfest liedjes van de afgelopen jaren voor mij
Beetje cringe als de act van het thuisland van de organisatie niet eens uit het thuisland zelf zou komenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 22:35 schreef Momo het volgende:
[..]
En Marcus en Martinus volgens Aftonbladet. Had eerder verwacht dat ze voor Noorwegen zouden gaan.
Dat is net zoiets alsof Nederland als het een keer gastland is iemand uit Zuid-Amerika zou sturenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 23:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Beetje cringe als de act van het thuisland van de organisatie niet eens uit het thuisland zelf zou komen
Dit voelt als een All Stars seizoenquote:Op woensdag 1 november 2023 10:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk dat veel mensen hier blij zouden zijn als dit de lijst wordt
Il Volo
Gabbani
Irama
Mahmood
Diodato
La Rappresentante di Lista
Pinguini Tattici Nucleari
Annalisa
Achille Lauro
Dus weer gegarandeerd een man die gaat voor Italiė, zuchtquote:Op woensdag 1 november 2023 10:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Il Volo
Gabbani
Irama
Mahmood
Diodato
Annalisa
Achille Lauro
Zeker, maar 'we're likely going to see perform on stage' kan ook betekenen dat ze intervalacts zijn. Een deel daarvan. Of allemaal, want zo veel intervalacts hebben ze altijd wel.quote:Op woensdag 1 november 2023 10:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Il Volo
Gabbani
Irama
Mahmood
Diodato
Annalisa
Achille Lauro
De vorige keer toen dit account een lijstje deelde stond er iemand tussen die op dit moment in de gevangenis zit.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker, maar 'we're likely going to see perform on stage' kan ook betekenen dat ze intervalacts zijn. Een deel daarvan. Of allemaal, want zo veel intervalacts hebben ze altijd wel.
Boppies genoeg op het ESF toch, gun mij/ons één kwalitatief hoog zwijmelmoment. Mengoni werd niet voor niets weer uitstekend vierde. Dan ga jij gewoon ff plassen ofzo Nexie.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:55 schreef Nexum het volgende:
Echt, ik snap echt niet hoe we het nog elk jaar voor elkaar krijgen om Italiė zo de hemel in te prijzen. Ik weet dat Nederland over het algemeen echt helemaal Italiė verliefd is, maar qua ESF irriteren ze me echt mateloos. Het is elk jaar hetzelfde verhaal. Ik ga ze niet missen als ze er ooit voor kiezen om er weer mee te stoppen
quote:Op woensdag 1 november 2023 17:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
De vorige keer toen dit account een lijstje deelde stond er iemand tussen die op dit moment in de gevangenis zit.
Het voordeel van zoveel intervalacts is dat we die zaterdag gerust naar de voorronde van Finland kunnen kijkenquote:Op woensdag 1 november 2023 17:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker, maar 'we're likely going to see perform on stage' kan ook betekenen dat ze intervalacts zijn. Een deel daarvan. Of allemaal, want zo veel intervalacts hebben ze altijd wel.
Als we na 10 liedjes er even uitgaan voor 20 minuten aan creatieve invulling door Achille Lauro, dan vind ik daar wel wat van hoor.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Nederland geeft Italiė toch bepaald niet bovengemiddeld veel punten? De voorbije drie jaar zelfs niets van de jury (voor Due Vite, Brividi en Ziti E Buoni, toch geen onaardige inzendingen) en in totaal 5 punten van het publiek. Soldi ging wel lekker, maar dat is een uitzondering in de trend.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:55 schreef Nexum het volgende:
Echt, ik snap echt niet hoe we het nog elk jaar voor elkaar krijgen om Italiė zo de hemel in te prijzen. Ik weet dat Nederland over het algemeen echt helemaal Italiė verliefd is, maar qua ESF irriteren ze me echt mateloos. Het is elk jaar hetzelfde verhaal. Ik ga ze niet missen als ze er ooit voor kiezen om er weer mee te stoppen
Het gaat mij niet eens om bopjes. Italiė heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekraļne of Litouwen). Italiė blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Boppies genoeg op het ESF toch, gun mij/ons één kwalitatief hoog zwijmelmoment. Mengoni werd niet voor niets weer uitstekend vierde. Dan ga jij gewoon ff plassen ofzo Nexie.
(En elk jaar hetzelfde verhaal? Je vindt vuige Måneskinrock voor Italiė op het ESF en Diodato bv toch niet vergelijkbaar?)
Ik denk dat je La Rappresentante di Lista wel leuk gaat vindenquote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om bopjes. Italiė heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekraļne of Litouwen). Italiė blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.
Het is wellicht je smaak niet, maar het is wel kwalitatief in orde en dat waarderen veel mensen. Daarnaast zie ik hier ook genoeg waardering voor landen die vaak variėren (waaronder de landen die je zelf noemt). Het kan best dat Italiė lekker doorgaat op dezelfde voet, het werkt voor ze. Ik zie het liever ook anders, maar dat betekent wat mij betreft niet dat ze overall geen waardering verdienen.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om bopjes. Italiė heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekraļne of Litouwen). Italiė blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.
Ik vind ook dat Albaniė koers moet veranderen, ze hebben veel meer moderne liedjes in hun muziekwereld die FiK niet laat zienquote:Op woensdag 1 november 2023 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het is wellicht je smaak niet, maar het is wel kwalitatief in orde en dat waarderen veel mensen. Daarnaast zie ik hier ook genoeg waardering voor landen die vaak variėren (waaronder de landen die je zelf noemt). Het kan best dat Italiė lekker doorgaat op dezelfde voet, het werkt voor ze. Ik zie het liever ook anders, maar dat betekent wat mij betreft niet dat ze overall geen waardering verdienen.
Daarnaast, wat je zegt over het niet van koers veranderen geldt in mijn ogen ook grotendeels voor het door jou zo geliefde Albaniė, dus het is maar net hoe je er naar kijkt.
Ik ben zelf geen voorstander van Automatische Qualifiers. Die missen een stukje hype en aandacht voor het nummer in de semi's. En als het als het echt zo goed is hoeven ze ook niet bang te zijn om niet door te gaan. Ik hoop zelf stiekem nog altijd dat Kerli weer een keer meedoet (echt een grote naam internationaal). Kerli had gisteren naar intervalact van vorig jaar geupload op YouTube (?!) Hopelijk geen Koit Toome en Uku Suviste daarquote:Op maandag 6 november 2023 10:26 schreef NailQueen het volgende:
Automatic qualifiers bij Eesti Laul? Hier moeten dan wel grote namen tussen staan.
Is dit de eerste keer dat Eesti Laul dit doet? Bij Melodi Grand Prix waren ze vanaf gestapt omdat het niet werkte (Subwoolfer en volgens mij Elsie Bay waren een uitzondering)quote:Op maandag 6 november 2023 10:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen voorstander van Automatische Qualifiers. Die missen een stukje hype en aandacht voor het nummer in de semi's. En als het als het echt zo goed is hoeven ze ook niet bang te zijn om niet door te gaan. Ik hoop zelf stiekem nog altijd dat Kerli weer een keer meedoet (echt een grote naam internationaal). Kerli had gisteren naar intervalact van vorig jaar geupload op YouTube (?!) Hopelijk geen Koit Toome en Uku Suviste daar
De Italianen zijn helemaal niet bezig met het ESF als zij hun winnaar kiezen voor San Remo. Het hele ESF kan ze geen fuck schelen (hebben we ook gezien toen ze het moesten organiseren), San Remo is een festival om het Italiaanse lied te eren. Wat de rest van Europa daarmee doet, zal ze worst wezen. Geen enkele reden voor hen om een koers te wijzigen.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Laatste aantal jaar is het inderdaad ergens mid oktober, op zijn laatst begin november. Al was 2015 en eerder ergens in december. Ik denk eigenlijk niet dat het te maken heeft met onderhandelingen want er zijn duidelijk deadline voor aanmelden etc. maar met Israėl Hamas oorlog eerder.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind het best apart dat we nog geen lijst hebben van landen die meedoen. Wellicht dat ze nog met landen in onderhandeling zijn, maar is nog nooit zo laat geweest?
Ik heb een sterk vermoeden dat ze het uitstellen vanwege Israel - Palestina en Azerbeidzjan - Armenie. Het zou mij niets verbazen als ze door alle druk Israėl gaan vragen om dit jaar over te slaan.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind het best apart dat we nog geen lijst hebben van landen die meedoen. Wellicht dat ze nog met landen in onderhandeling zijn, maar is nog nooit zo laat geweest?
Dat is sowieso natuurlijk een ding. Laatst in Brussel een aanslag gericht tegen willekeurige mensen uit Zweden. Omdat er in Zweden korans verbrand zijn door een groepje rechts-extremisten. En Malmö schijnt ook juist een broeinest te zijn voor bepaalde moslim extremistische groepen.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:51 schreef Nashipeer het volgende:
Ik denk ook dat het met voornamelijk Israėl te maken kan hebben. Veiligheid in Malmö is een belangrijk punt waarover ze achter de schermen aan het overleggen zijn:
https://eurovoix.com/2023(...)st-under-discussion/
Welke beslissing ze ook maken vanuit EBU krijgen ze sowieso gedoe. Overal in Europa zijn verschillende meningen over dit conflict, van 100% voor partij A tot 100% voor partij B en alles daar tussen in. En vergeet niet, ook een groot deel van de inwoners van Israėl staat niet achter de acties van Netanyahu en IDF. IDF waar ze overal maar bommen gooien als er vermoeden is van Hamas. En de burgers van Israėl hebben natuurlijk ook een klap gehad dat 1000+ willekeurige burgers zijn vermoord of ontvoerd door Hamas. Aan beide kanten zijn burgers slachtoffer van dit conflict.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:02 schreef Nexum het volgende:
Israėl niet bannen zal meer gevolgen hebben dan wel bannen. Als je ze wel bant krijg je hooguit een klein maar luid groepje dat ‘anisemitisme!!!’ of dergelijke uitspraken gaat maken.
De Pro-Palestijnse hoek (helemaal bij Eurovision wat zo gericht is op inclusivitieit) is gewoon 10 x zo sterker. Als ze Israėl niet bannen dan gaat het hele contest enorm overschaduwd worden, het hele seizoen lang. Dan blijft het altijd een soort zwarte bladzijde. Het is geen 2019 meer, veel en veel meer mensen zijn zich nu bewust van het conflict.
Ik denk dat deze Lucas Roorda meer zijn eigen invulling geeft aan deze poll. Netanyahu is inderdaad erg impopulair, maar niet vanwege de reden die Roorda hier geeft. Er zit veel frustratie en ook haat naar de Palestijnen bij de Israeli's, dat is gewoon zo. En zoals je zegt, niet altijd helemaal onterecht. Momenteel krijgt in de westerse media, en dan met name de social media, Israel er stevig van langs, maar Hamas is ook niet een stel lieverdjes natuurlijk.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke beslissing ze ook maken vanuit EBU krijgen ze sowieso gedoe. Overal in Europa zijn verschillende meningen over dit conflict, van 100% voor partij A tot 100% voor partij B en alles daar tussen in. En vergeet niet, ook een groot deel van de inwoners van Israėl staat niet achter de acties van Netanyahu en IDF. IDF waar ze overal maar bommen gooien als er vermoeden is van Hamas. En de burgers van Israėl hebben natuurlijk ook een klap gehad dat 1000+ willekeurige burgers zijn vermoord of ontvoerd door Hamas. Aan beide kanten zijn burgers slachtoffer van dit conflict.
[ twitter ]
Het beste zou zijn als Israėl zich vrijwillig terug trekt vanwege veiligheidsoverwegingen. Want dat gaat ook echt een probleem zijn.
Ze laten stukjes van voor audities zien daar. Maar nog geen echte shows, die zijn in februari. Bekendere artiesten zal je hier nog niet zien.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:40 schreef Nashipeer het volgende:
En ander nieuws, we kunnen over tien dagen weer elke dag genieten van de voorronde van San Marino; van maandag 20 tm vrijdag 24 november wordt het uitgezonden om 19:05u
Edit: ohnee ze hebben het over updates, geen idee wat er dan wordt behandeld.
Edit: of toch wel? Want er zijn meerdere rondes tot de finale in februari
[ twitter ]
De beveiliging van Israėl is altijd wel een probleem geweest. Ergens in de jaren '70 was er zelfs een opsta-verbod tijdens een ESF in Luxemburg. Om mensen daartoe te dwingen stonden er soldaten met getrokken wapens langs de kant.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:20 schreef Momo het volgende:
Hier verder over de deelname van Israėl, zoals ik eerder zei in het topic gaat vooral de veiligheid een grote uitdaging zijn als wel mee zouden doen in 2024.
De eerste paar artiesten van Israėl in jaren 70 droegen toch ook kogelvrij vest?quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De beveiliging van Israėl is altijd wel een probleem geweest. Ergens in de jaren '70 was er zelfs een opsta-verbod tijdens een ESF in Luxemburg. Om mensen daartoe te dwingen stonden er soldaten met getrokken wapens langs de kant.
Gelukkig kreeg geen enkele artiest een staande ovatie na zijn inzending, want dat was dus een ongekend bloedbad geworden.
Dat zou me niets verbazen. In die tijd waren aanslagen, kapingen, terreur e.d. ook nog een stuk alledaagser dan nu.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:35 schreef Momo het volgende:
[..]
De eerste paar artiesten van Israėl in jaren 70 droegen toch ook kogelvrij vest?
Het is niet om te lachen maar ik moest lachen om je laatste zin omdat ik het even voor me zag.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De beveiliging van Israėl is altijd wel een probleem geweest. Ergens in de jaren '70 was er zelfs een opsta-verbod tijdens een ESF in Luxemburg. Om mensen daartoe te dwingen stonden er soldaten met getrokken wapens langs de kant.
Gelukkig kreeg geen enkele artiest een staande ovatie na zijn inzending, want dat was dus een ongekend bloedbad geworden.
Ik denk dat het voor dreiging van aanslagen niet perse uitmaakt of de oorlog dan afgelopen is of niet. Mensen die kwaad willen doen vergeten dat niet binnen paar maanden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:27 schreef molloot200 het volgende:
Ja, in andere jaren was de beveiliging van Israėl altijd al een ding, nu waarschijnlijk helemįįl.
Al is het de vraag hoe het conflict erbij staat in mei natuurlijk.
Ik denk wel dat Israėl de reden is dat we de landenlijst nog niet hebben.
Er is al een Tsjechiė topic waar je zelf gisteren had gereageerdquote:Op dinsdag 14 november 2023 16:02 schreef Nashipeer het volgende:
Tsjechiė:
Cesar Sampson krijgt een belangrijke rol schijnbaar in de Tsjechische delegatie, als music supervisor (geen idee wat dat inhoudt).
Meer dan 200 liedjes werden ingestuurd. Artiesten worden snel bekendgemaakt, maar de liedjes zelf pas op 4 december. En meer:
[..]
https://escbubble.com/202(...)e-details-announced/
En dan volgend jaar ook geen eigen logo’s meer zeker.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:08 schreef Thrts het volgende:
[ twitter ]
Vanaf nu altijd dezelfde slogan?
Steeds dat logo met de Zweedse vlag erin voor een paar jaar aanpassen aan iets anders is nogal een gedoe inderdaad.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan volgend jaar ook geen eigen logo’s meer zeker.
Wat een suffe beslissing. Why the fuck?quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
'United By Music' chosen as permanent Eurovision slogan
The European Broadcasting Union and SVT are excited to announce that 'United By Music' has been chosen as the slogan for the 2024 Eurovision Song Contest - and all future Eurovision Song Contests.
The legacy of Liverpool's good vibes lives on - with United By Music set to resonate from Merseyside to Malmö and well beyond.
The slogan was created by the BBC to demonstrate the unique partnership between the United Kingdom, Ukraine and Host City Liverpool at the 2023 Contest earlier in the year and reflects the power of music to bring people together across the world.
Following its hugely successful use by the BBC, it was agreed by SVT and the Eurovision Song Contest Reference Group (the Contest governing board), to use United By Music for the upcoming Eurovision Song Contest in Malmö, Sweden, as well.
Furthermore, it was decided to keep the slogan for all successive events as part of the Contest’s global brand strategy.
Bulgarije is wel leuk, zolang het maar geen Equinoxje wordt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:09 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Laatste tijd gingen ineens geruchten over terugkeer Bulgarije, en dan post Victoria dit
En dan ook dit gisteren
In vind een Intelligent Music Projectje erger denk ikquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Bulgarije is wel leuk, zolang het maar geen Equinoxje wordt.
Je hebt het over Zweden. Had je daar vernieuwend en eigen verwacht?quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:08 schreef Nashipeer het volgende:
Het straalt nou niet bepaald enthousiasme en trots uit (dat je met iets vernieuwends en eigen komt voor je editie).
Straks komen ze weer met die vlinders
De eerste keer met het hartjeslogo in 2004 was dat het enige logoquote:Op dinsdag 14 november 2023 16:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan volgend jaar ook geen eigen logo’s meer zeker.
quote:At the present time, Israel and its broadcaster KAN will still be competing at the Eurovision Song Contest 2024. As a result, we have so far decided to cover Eurovision-related news from Israel, as there had been no indication that its broadcaster was in breach of the contest’s rules.
However, a clip published today by Keshet 12 promoting the first episode of “HaKokhav HaBa (The Next Star)”, Israel’s national selection for Eurovision 2024, has deeply concerned the team.
The clip, which we will not share here, promotes that the ‘special programme’ includes connections and moments with soldiers of the Israeli Defence Force (IDF), and that some of the jurors and contestants will appear dressed in soldier’s uniforms. Footage is also shown of mobilised IDF forces during the promotion.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:51 schreef NailQueen het volgende:
Ikke HüftGODquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:55 schreef NailQueen het volgende:
Bijna vergeten @:Moira hiervoor te taggen
Hopelijk komt die dan tussen nu en dan.... ohja en de shitshow of Israėl nou wel of niet meedoet.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef Nashipeer het volgende:
Ohja en een lijst met deelnemende landen zou ook fijn zijn
Fans in Australiė die er bij willen zijn om hun deelnemer te supporten weten niet eens of ze meedoen, maar EBU wil wel dat er alvast tickets worden gekocht.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef Nashipeer het volgende:
Ohja en een lijst met deelnemende landen zou ook fijn zijn
Beetje off topic maar dat laatste komt omdat de video's voornamelijk bedoeld is voor kinderen (YouTube kids). Bij video's speciaal voor kinderen staan de reacties automatisch uit. Dat is een regel die een paar jaar geleden is ingevoerd.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:41 schreef Nashipeer het volgende:
Ik zag ook een theorie voorbijkomen dat ze de landenlijst pas nį dinsdag gaan vrijgeven. Omdat er teveel ophef ontstaat dat Israel meedoet waardoor mensen de kaartverkoop boycotten. (Er zullen altijd wel genoeg mensen zijn die willen gaan dus ik weet niet hoe realistisch deze theorie is).
Of ze willen het niet in deze week van JESC doen, omdat je een tsunami krijgt van 'boycot Israel at ESC'-berichten onder elke JESC-post. Ik denk dat ze daar wat voorzichter mee zijn. De comment sections onder de JESC-videos zijn tegenwoordig ook gesloten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En weer terug naar ESF..
Dat laatste is al jaren zoquote:Op donderdag 23 november 2023 10:41 schreef Nashipeer het volgende:
Ik zag ook een theorie voorbijkomen dat ze de landenlijst pas nį dinsdag gaan vrijgeven. Omdat er teveel ophef ontstaat dat Israel meedoet waardoor mensen de kaartverkoop boycotten. (Er zullen altijd wel genoeg mensen zijn die willen gaan dus ik weet niet hoe realistisch deze theorie is).
Of ze willen het niet in deze week van JESC doen, omdat je een tsunami krijgt van 'boycot Israel at ESC'-berichten onder elke JESC-post. Ik denk dat ze daar wat voorzichter mee zijn. De comment sections onder de JESC-videos zijn tegenwoordig ook gesloten.
De semi juryshows zijn echt spotgoedkoop. Als ik plannen had om er heen te gaan had ik het wel gewetenquote:Op donderdag 23 november 2023 12:22 schreef Nashipeer het volgende:
De seat plan is gedeeld. Er lijkt geen green room te komen (of een mini green room, maar daar zitten normaal gesproken al technici). En je kunt achter het podium zitten?
Edit: [ afbeelding ]
Hier kun je geordend zien wat de ticketprijzen zijn per show: https://eurovisionworld.com/eurovision/2024/tickets
Voor Liverpool wist ik het pas na de reguliere verkoop, vandaar dat ik voor de zekerheid nog een kaartje voor 1 jury semi kocht tijdens die voorverkoop. Dan wist ik zeker dat ik ķets had.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:04 schreef TheVulture het volgende:
Heb ingeschreven voor de OGAE-loting, maar weten ervaringsexperts hoe dat gaat? Hoor je wel voor dinsdag of je tickets kan krijgen? In hun mail hebben ze het namelijk dat het tot donderdag kan duren, en dan zou ik de reguliere verkoop missen...
Ja dat is dus echt irritant, was vorige keer ook al wat Cee al zegt. Het is dan dus niet zo dat je door je pakket geen ticketstress meer hebt op de normale massale verkoop.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:04 schreef TheVulture het volgende:
Heb ingeschreven voor de OGAE-loting, maar weten ervaringsexperts hoe dat gaat? Hoor je wel voor dinsdag of je tickets kan krijgen? In hun mail hebben ze het namelijk dat het tot donderdag kan duren, en dan zou ik de reguliere verkoop missen...
Eens, dan ga ik dinsdag voor de zekerheid toch maar mijn best doen. Ik heb alleen nog niets over een doorverkoopsite gelezen zoals in Turijn, dat was wel goed geregeld toen (als een van de weinige dingen)quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat is dus echt irritant, was vorige keer ook al wat Cee al zegt. Het is dan dus niet zo dat je door je pakket geen ticketstress meer hebt op de normale massale verkoop.
De kaarten die je in de gewone verkoop koopt raak je wel weer kwijt op een later moment hoogstwaarschijnlijk, maar je moet het dus wel eerst betalen. Fijn geregeld he. (Kan ogae weinig aan doen als het allemaal zo enorm krap geregeld wordt, maar eigenlijk vind ik dat ze dat met die pakketten gewoon dan maar niet moeten doen als ze de uitslag daarvan niet vóór de reguliere verkoop kunnen geven).
Nee precies. Die zou er in Liverpool ook komen en die was er ook wel maar daar bleek je dan vanuit een ander land weer geen kaartjes op te kunnen verkopen oid. Daar was iets mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, dan ga ik dinsdag voor de zekerheid toch maar mijn best doen. Ik heb alleen nog niets over een doorverkoopsite gelezen zoals in Turijn, dat was wel goed geregeld toen (als een van de weinige dingen)
Ik zie er een paar uit NL die nu ineens weer wél al weten dat ze een ogae pakket hebben. Weet jij het al?quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, dan ga ik dinsdag voor de zekerheid toch maar mijn best doen. Ik heb alleen nog niets over een doorverkoopsite gelezen zoals in Turijn, dat was wel goed geregeld toen (als een van de weinige dingen)
Yes, ingelootquote:Op zaterdag 25 november 2023 13:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie er een paar uit NL die nu ineens weer wél al weten dat ze een ogae pakket hebben. Weet jij het al?
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 25 november 2023 13:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yes, ingeloot
We hebben het pakket voor de 3 liveshows, flinke rib uit het lijf maar in ieder geval geen stress dinsdag
Thanksquote:
Het werd net ook vertelt op het Belgische VRT Journaal.quote:Op zondag 26 november 2023 01:28 schreef Thrts het volgende:
[ tiktok ]
Weet niet wat hier waar van is…?
quote:Op zondag 26 november 2023 22:56 schreef Nexum het volgende:
The Sun heeft een artikel naar buiten gebracht dat er een kans is dat de inzending voor de UK Olly Alexander van Years en Years zal zijn met een lied dat geschreven is door Dua Lipa
Als dat waar is zijn ze wel goed wakker geworden bij de Beebquote:
Op dat Faceboek worden ze volop aangeboden, schandalig. Verder weet ik het niet, behalve dat het een lijdensweg was.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:34 schreef Thrts het volgende:
Hoe was de kaartverkoop, iedereen kaarten die het probeerde?
Vijf uur in de wachtrij gezeten voor jury finale maar die tickets waren natuurlijk weg toen ik er eindelijk door was. Uiteindelijk heeft iemand voor me kaartjes voor jury semi 1 en 2 kunnen kopen. Daar treedt de Big 5 op dus ik zie zo toch alle acts live. Maar wat een gedoe zeg.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:34 schreef Thrts het volgende:
Hoe was de kaartverkoop, iedereen kaarten die het probeerde?
Ziedend.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Agenda van @:Cyan9 weer over hoop
Post dat even in het Agenda topic, dan vergeet ik het niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als je dan toch bezig bent. De voorronde van Tsjechiė ontbreekt nog
De delegatie kennende kiezen ze liever een Melfest reject van 6 jaar geleden gezongen door iemand die de toon niet kan houden.quote:Op maandag 4 december 2023 21:38 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Oeh dit klinkt interessant. Alleen niet als iets wat geselecteerd zou worden voor een Ierse finale helaas. Klinkt wel als iets wat Ierland weer naar de finale kan brengen.
Oh god jaquote:Op maandag 4 december 2023 21:44 schreef Momo het volgende:
[..]
De delegatie kennende kiezen ze liever een Melfest reject van 6 jaar geleden gezongen door iemand die de toon niet kan houden.
Straks krijgen ze nog een jaar als ons 2010; "Johnny! You need to choose now!" (Ik zie het al helemaal voor mequote:Op maandag 4 december 2023 21:52 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh god ja
Ierland heeft echt de Nederland 2005-2012 fase nu en die omroep lijkt zo erg op de TROS qua mentaliteit niet normaal
Bob Geldof met een muntje.quote:Op dinsdag 5 december 2023 10:06 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Straks krijgen ze nog een jaar als ons 2010; "Johnny! You need to choose now!" (Ik zie het al helemaal voor me)
Enig klein pluspuntje is dat ze hun dieptepunt al bereikt hadden in 2008.
Benieuwd of ze dit durven tweeten gezien de honderden #BanIsrael reacties die ze de laatste weken daar krijgen op elke post.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:03 schreef Thrts het volgende:
https://eurovision.tv/sto(...)adcasters-head-malmo
Dus toch Israel.
Het is getweet vanuit het EBU account, het staat wel op insta.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Benieuwd of ze dit durven tweeten gezien de honderden #BanIsrael reacties die ze de laatste weken daar krijgen op elke post.
Ik vind dit zo’n vreemde complottheorie. Ten eerste zou het alsnog makkelijk uitverkocht raken als we het wel eerder hadden geweten. Ten tweede, als het een soort complot was rond Israėl dan zou de EBU eventuele boycot fans toch juist willen weren omdat deze fans juist voor boegeroep zorgen?quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:05 schreef NailQueen het volgende:
Zoals we al dachten komt dit opeens na de ticketverkoop uit de lucht vallen
En onder de EBU tweet.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:16 schreef Thrts het volgende:
[..]
Ja veel negatieve reacties op Insta meteen.
Ik verwacht en hoop het zelfde.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:17 schreef NailQueen het volgende:
Na de invasie in Oekraine mocht Rusland in eerste instantie ook gewoon meedoen. Pas toen een aantal landen (met o.a. Nederland) dreigden om zich terug te trekken heeft de EBU Rusland pas aan de kant gezet. Hoe gaat dit aflopen met Israėl?
Ja, daar lijkt het ESF best populair. Hoewel het geen hoogvlieger is, toch jammer voor de lokale fans.quote:
Schijnbaar was er wel budget vrij gemaakt in hun jaarprogramma voor JESF en ESF.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het ESF best populair. Hoewel het geen hoogvlieger is, toch jammer voor de lokale fans.
Waarschijnlijk eindigt het huidige conflict vanzelf, dus ze zullen er wel bij blijven. Het lijkt me ook niet iets wat de gemiddelde kijker echt boeit.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:17 schreef NailQueen het volgende:
Na de invasie in Oekraine mocht Rusland in eerste instantie ook gewoon meedoen. Pas toen een aantal landen (met o.a. Nederland) dreigden om zich terug te trekken heeft de EBU Rusland pas aan de kant gezet. Hoe gaat dit aflopen met Israėl?
Inderdaad, toplanden als Nederland en Griekenland kunnen de semi nu als een formaliteit beschouwen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:38 schreef Thrts het volgende:
Het lage deelnemersaantal is wel voordeliger voor kwalificatiekansen, 1 halve finale met 16 en de andere met maar 15 deelnemers.
Veiligheid gaat wel echt een ding worden met een Israėlische deelnemer.quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:50 schreef Nashipeer het volgende:
Worden interessante maanden. Gaan sommige fanmedia de Israėlische artiest overslaan (bij interviews) bv? Tijdens de Turquoise Carpet Event lijkt het me ook ongemakkelijk. Tijdens de shows krijg je sws boegeroep. Dan heb je ook nog artiesten/delegaties die zich pro-Palestina uitspreken, waarmee je de ruimte deelt. En uiteraard de veiligheid in Malmö voor iedereen is wel een belangrijk ding. Als KAN zijnde zou ik me dan terugtrekken want er is geen scenario dat goed uitpakt.
Ja! We zullen vast nog horen van de Australische omroep voor hoe lang. Mooi wel dat zij erbij blijven want het blijft een fijn ESF landquote:Op dinsdag 5 december 2023 17:46 schreef NailQueen het volgende:
Betekent dit ook gelijk dat het contract met Australiė verlengd is?
Ik vind het sowieso gek dat er geen duidelijkheid is nu ze de hele lijst al hebben uitgebracht, het lijkt me niet dat ze nog aansluiten.quote:Op dinsdag 5 december 2023 19:34 schreef NailQueen het volgende:
Wat denken jullie? Gaat Roemenie toch nog meedoen?
quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:50 schreef Nashipeer het volgende:
Worden interessante maanden. Gaan sommige fanmedia de Israėlische artiest overslaan (bij interviews) bv? Tijdens de Turquoise Carpet Event lijkt het me ook ongemakkelijk.
Dat achtergrondgeluid kan je best overstemmen met iets anders, zoals bij Rusland ook altijd werd gedaan. En ik denk ook niet dat de hele zaal het schuim op de bek heeft zodra Israėl aantreedt. Mensen zijn daar toch vooral voor een leuke show.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:02 schreef Greys het volgende:
Zie al meerdere oproepen aan iedereen met kaartjes voor de shows om het optreden van Israėl te saboteren door er hard doorheen te schreeuwen met z'n allen. Dat is dan ook wel weer zielig voor de artiest(en) van Israėl want die kunnen hier ook niet veel aan doen maar ben heel benieuwd hoe de organisatie dat wil tegenhouden. Ik vind het nu al plaatsvervangend ongemakkelijk allemaal.![]()
Al vast het Sloveniė topic, gezien we over een week de artiest weten en er al een duidelijk gerucht is over de artiest.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:45 schreef Nashipeer het volgende:
[ twitter ]
Volgende week dinsdag de artiest (geen nationale finale voor Sloveniė dus)
Voor het einde van het jaar weten we dus best wel veel (9) artiesten; Belgiė, Cyprus, Griekenland, Frankijk, Tsjechiė, Sloveniė, Nederland, Oostenrijk (als de eerdere aankondiging klopt) en Albaniė.
True. Maar de optredende Israėlische artiest(en) hoort de zaalherrie deels gewoon neem ik aan, krijg er gewoon nu al plaatsvervangende zenuwen van. Het lijkt me iig echt niet relaxed live optreden en dat zal best zichtbaar zijn. Zelfs al zou het maar een tiende van de zaal zijn die zou gaan roepen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat achtergrondgeluid kan je best overstemmen met iets anders, zoals bij Rusland ook altijd werd gedaan. En ik denk ook niet dat de hele zaal het schuim op de bek heeft zodra Israėl aantreedt. Mensen zijn daar toch vooral voor een leuke show.
Weet je wat het is, ik denk oprecht dat het de EBU helemaal niet (meer) boeit wat fans online zeggen en denken. Je zag vorig jaar al dat ze fan media naar buiten aan het werken zijn en met de repetities gesloten is de periode voor de shows al meteen veel minder een ding aan het worden. En alles wat steeds leefde in de online Songfestival-bubbel zag je niet terug in de resultaten. Ik weet niet hoe het met andere landen zit, maar je zag ook dat dit helemaal geen nieuws was gisteren in de normale media.quote:Op woensdag 6 december 2023 07:50 schreef Nashipeer het volgende:
[ twitter ]
https://www.instagram.com/p/C0ecG-9qCJO/
Alleen maar Israėlische vlaggen in de comments onder die post. Wordt tumult zo de komende maanden met ook nog vlaggen van Palestina, Rusland, Belarus, Armeniė, en Azerbeidzjan erbij (ws ook onder de post deze of volgende week van de artiestbekendmaking voor Nederland). Iig een meer gespannen editie dit jaar als dat het al niet was
Ze hebben ook wel gelijk, als je je van die hysterische online fans wat aantrekt kun je helemaal niks meer organiseren. In dit geval zou ik zelf Israėl er even een jaartje buiten gehouden hebben, ongeacht wat ik zelf van dat land vind scheelt dat je een hoop controverse. Of beter: Israėl zou zichzelf moeten terugtrekken. Misschien doen ze dat nog, het zou de meest sjieke en logische oplossing zijn. De kans lijkt me wel klein, want het is natuurlijk een erg trots volk, dat zie je nu ook wel weer in die reacties. Dan is het moeilijk om dat los te zien van wat misschien beter is voor het festival.quote:Op woensdag 6 december 2023 08:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik denk oprecht dat het de EBU helemaal niet (meer) boeit wat fans online zeggen en denken. Je zag vorig jaar al dat ze fan media naar buiten aan het werken zijn en met de repetities gesloten is de periode voor de shows al meteen veel minder een ding aan het worden. En alles wat steeds leefde in de online Songfestival-bubbel zag je niet terug in de resultaten. Ik weet niet hoe het met andere landen zit, maar je zag ook dat dit helemaal geen nieuws was gisteren in de normale media.
Het kneuterige, gezellige Songfestival voor de fans is wel ‘over’ voor mijn gevoel. Ik denk wel dat dit iets meer zou kunnen gaat leven in Malmö zelf, maar verder is het denk ik echt een extreme bubbel. Een bubbel die de EBU niet meer boeit. Helaas voor ons aangezien de repetities juist een hoogtepunt waren.
Dat zou inderdaad het beste zijn, maar dat zie ik ze inderdaad zelf niet doen. Tenzij het selecteren van de artiest gewoon niet goed verloopt en er misschien toch nog druk komt van binnenuit om de veiligheid etc.quote:Op woensdag 6 december 2023 09:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze hebben ook wel gelijk, als je je van die hysterische online fans wat aantrekt kun je helemaal niks meer organiseren. In dit geval zou ik zelf Israėl er even een jaartje buiten gehouden hebben, ongeacht wat ik zelf van dat land vind scheelt dat je een hoop controverse. Of beter: Israėl zou zichzelf moeten terugtrekken. Misschien doen ze dat nog, het zou de meest sjieke en logische oplossing zijn. De kans lijkt me wel klein, want het is natuurlijk een erg trots volk, dat zie je nu ook wel weer in die reacties. Dan is het moeilijk om dat los te zien van wat misschien beter is voor het festival.
Enige pluspuntje: hopelijk krijgt die lul van een beheerder van dat Eurovisie-account nu elke dag de volle laag.
Israėl is bezig met een soort talentenjacht waarvan de winnaar met een nummer naar Malmö mag. Dus waarschijnlijk iemand met weinig ervaring met grote optredens en media die daar dan mag staan...quote:Op woensdag 6 december 2023 09:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad het beste zijn, maar dat zie ik ze inderdaad zelf niet doen. Tenzij het selecteren van de artiest gewoon niet goed verloopt en er misschien toch nog druk komt van binnenuit om de veiligheid etc.
En ja, als je buiten dit hele verhaal met Israėl om kijkt snap ik ook wel dat ze een bepaalde groep fans liever kwijt dan rijk zijn. Met hoe er gereageerd werd op bepaalde resultaten bijvoorbeeld, mijn hemel. Ze gaan die afstand denk ik beetje bij beetje steeds groter maken.
Op zich niet oneens, maar er is toch nog wel een verschil dat die repetities wel echt 'nieuws' waren, dat bijdroeg aan de beleving en voorpret van de normale kijker. Uiteraard wel shownieuws, en niet de opening van het Journaal, maar dat is wel iets waarmee je redelijk wat mensen bezig kan houden. Of Israėl wel of niet meedoet op het ESF is in december natuurlijk non-nieuws. En zelfs op de avond zelf zal het de gemiddelde kijker weinig kunnen schelen als Israėl halverwege de show voorbijkomt, een liedje zingt en uiteindelijk ergens in de middenmoot eindigt. Ze gaan die sympathy vote van Oekraļne toch niet krijgen, naar aanleiding van een conflict dat al decennia speelt.quote:Op woensdag 6 december 2023 08:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik denk oprecht dat het de EBU helemaal niet (meer) boeit wat fans online zeggen en denken. Je zag vorig jaar al dat ze fan media naar buiten aan het werken zijn en met de repetities gesloten is de periode voor de shows al meteen veel minder een ding aan het worden. En alles wat steeds leefde in de online Songfestival-bubbel zag je niet terug in de resultaten. Ik weet niet hoe het met andere landen zit, maar je zag ook dat dit helemaal geen nieuws was gisteren in de normale media.
Het kneuterige, gezellige Songfestival voor de fans is wel ‘over’ voor mijn gevoel. Ik denk wel dat dit iets meer zou kunnen gaat leven in Malmö zelf, maar verder is het denk ik echt een extreme bubbel. Een bubbel die de EBU niet meer boeit. Helaas voor ons aangezien de repetities juist een hoogtepunt waren.
Je moet toch wel over het ego van Michael Ben David beschikken, wil je dit als artiest mee moeten maken..quote:Op woensdag 6 december 2023 09:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Israėl is bezig met een soort talentenjacht waarvan de winnaar met een nummer naar Malmö mag. Dus waarschijnlijk iemand met weinig ervaring met grote optredens en media die daar dan mag staan...
Dan zou het wel makkelijk zijn om te hatenquote:Op woensdag 6 december 2023 09:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je moet toch wel over het ego van Michael Ben David beschikken, wil je dit als artiest mee moeten maken..
Ja dat vind ik ook niet handig van die repetities, maar blijkbaar zien ze dat zelf niet als probleem/toegevoegde waarde door die eerste week te skippen? En vooral de fan media daardoor te weren. Of het moet dit jaar teruggedraaid worden.quote:Op woensdag 6 december 2023 09:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich niet oneens, maar er is toch nog wel een verschil dat die repetities wel echt 'nieuws' waren, dat bijdroeg aan de beleving en voorpret van de normale kijker. Uiteraard wel shownieuws, en niet de opening van het Journaal, maar dat is wel iets waarmee je redelijk wat mensen bezig kan houden. Of Israėl wel of niet meedoet op het ESF is in december natuurlijk non-nieuws. En zelfs op de avond zelf zal het de gemiddelde kijker weinig kunnen schelen als Israėl halverwege de show voorbijkomt, een liedje zingt en uiteindelijk ergens in de middenmoot eindigt. Ze gaan die sympathy vote van Oekraļne toch niet krijgen, naar aanleiding van een conflict dat al decennia speelt.
Ze zitten wat dat betreft nog in hun bubbel, aangezien ze record na record breken in het aantal views op hun eigen site. En de kijkcijfers in de BIG5-landen waren de voorbije jaren door hun goede inzendingen/betrokkenheid bij de organisatie ook prima, dus er is geen reden voor zorgen. Voor de rest zal het ze weinig uitmaken dat de normale kijker steeds vaker pas op de avond zelf merkt dat er überhaupt een ESF is.quote:Op woensdag 6 december 2023 09:59 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook niet handig van die repetities, maar blijkbaar zien ze dat zelf niet als probleem/toegevoegde waarde door die eerste week te skippen? En vooral de fan media daardoor te weren. Of het moet dit jaar teruggedraaid worden.
Wat kan de fandom soms ontzettend vermoeiend zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:02 schreef Greys het volgende:
Zie al meerdere oproepen aan iedereen met kaartjes voor de shows om het optreden van Israėl te saboteren door er hard doorheen te schreeuwen met z'n allen. Dat is dan ook wel weer zielig voor de artiest(en) van Israėl want die kunnen hier ook niet veel aan doen maar ben heel benieuwd hoe de organisatie dat wil tegenhouden. Ik vind het nu al plaatsvervangend ongemakkelijk allemaal.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |