Het gaat mij niet eens om bopjes. Italië heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekraïne of Litouwen). Italië blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Boppies genoeg op het ESF toch, gun mij/ons één kwalitatief hoog zwijmelmoment. Mengoni werd niet voor niets weer uitstekend vierde. Dan ga jij gewoon ff plassen ofzo Nexie.
(En elk jaar hetzelfde verhaal? Je vindt vuige Måneskinrock voor Italië op het ESF en Diodato bv toch niet vergelijkbaar?)
Ik denk dat je La Rappresentante di Lista wel leuk gaat vindenquote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om bopjes. Italië heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekraïne of Litouwen). Italië blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.
Het is wellicht je smaak niet, maar het is wel kwalitatief in orde en dat waarderen veel mensen. Daarnaast zie ik hier ook genoeg waardering voor landen die vaak variëren (waaronder de landen die je zelf noemt). Het kan best dat Italië lekker doorgaat op dezelfde voet, het werkt voor ze. Ik zie het liever ook anders, maar dat betekent wat mij betreft niet dat ze overall geen waardering verdienen.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om bopjes. Italië heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekraïne of Litouwen). Italië blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.
Ik vind ook dat Albanië koers moet veranderen, ze hebben veel meer moderne liedjes in hun muziekwereld die FiK niet laat zienquote:Op woensdag 1 november 2023 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het is wellicht je smaak niet, maar het is wel kwalitatief in orde en dat waarderen veel mensen. Daarnaast zie ik hier ook genoeg waardering voor landen die vaak variëren (waaronder de landen die je zelf noemt). Het kan best dat Italië lekker doorgaat op dezelfde voet, het werkt voor ze. Ik zie het liever ook anders, maar dat betekent wat mij betreft niet dat ze overall geen waardering verdienen.
Daarnaast, wat je zegt over het niet van koers veranderen geldt in mijn ogen ook grotendeels voor het door jou zo geliefde Albanië, dus het is maar net hoe je er naar kijkt.
Ik ben zelf geen voorstander van Automatische Qualifiers. Die missen een stukje hype en aandacht voor het nummer in de semi's. En als het als het echt zo goed is hoeven ze ook niet bang te zijn om niet door te gaan. Ik hoop zelf stiekem nog altijd dat Kerli weer een keer meedoet (echt een grote naam internationaal). Kerli had gisteren naar intervalact van vorig jaar geupload op YouTube (?!) Hopelijk geen Koit Toome en Uku Suviste daarquote:Op maandag 6 november 2023 10:26 schreef NailQueen het volgende:
Automatic qualifiers bij Eesti Laul? Hier moeten dan wel grote namen tussen staan.
Is dit de eerste keer dat Eesti Laul dit doet? Bij Melodi Grand Prix waren ze vanaf gestapt omdat het niet werkte (Subwoolfer en volgens mij Elsie Bay waren een uitzondering)quote:Op maandag 6 november 2023 10:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen voorstander van Automatische Qualifiers. Die missen een stukje hype en aandacht voor het nummer in de semi's. En als het als het echt zo goed is hoeven ze ook niet bang te zijn om niet door te gaan. Ik hoop zelf stiekem nog altijd dat Kerli weer een keer meedoet (echt een grote naam internationaal). Kerli had gisteren naar intervalact van vorig jaar geupload op YouTube (?!) Hopelijk geen Koit Toome en Uku Suviste daar
De Italianen zijn helemaal niet bezig met het ESF als zij hun winnaar kiezen voor San Remo. Het hele ESF kan ze geen fuck schelen (hebben we ook gezien toen ze het moesten organiseren), San Remo is een festival om het Italiaanse lied te eren. Wat de rest van Europa daarmee doet, zal ze worst wezen. Geen enkele reden voor hen om een koers te wijzigen.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Laatste aantal jaar is het inderdaad ergens mid oktober, op zijn laatst begin november. Al was 2015 en eerder ergens in december. Ik denk eigenlijk niet dat het te maken heeft met onderhandelingen want er zijn duidelijk deadline voor aanmelden etc. maar met Israël Hamas oorlog eerder.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind het best apart dat we nog geen lijst hebben van landen die meedoen. Wellicht dat ze nog met landen in onderhandeling zijn, maar is nog nooit zo laat geweest?
Ik heb een sterk vermoeden dat ze het uitstellen vanwege Israel - Palestina en Azerbeidzjan - Armenie. Het zou mij niets verbazen als ze door alle druk Israël gaan vragen om dit jaar over te slaan.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind het best apart dat we nog geen lijst hebben van landen die meedoen. Wellicht dat ze nog met landen in onderhandeling zijn, maar is nog nooit zo laat geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |