abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211160109
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:47 schreef Greys het volgende:

[..]
Boppies genoeg op het ESF toch, gun mij/ons één kwalitatief hoog zwijmelmoment. Mengoni werd niet voor niets weer uitstekend vierde. Dan ga jij gewoon ff plassen ofzo Nexie.

(En elk jaar hetzelfde verhaal? Je vindt vuige Måneskinrock voor Italië op het ESF en Diodato bv toch niet vergelijkbaar?)
Het gaat mij niet eens om bopjes. Italië heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekraïne of Litouwen). Italië blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 november 2023 @ 20:03:22 #102
163650 Greys
pi_211160309
Dan moeten de vrouwen met wat betere liedjes naar Sanremo komen. Of is dat te simpel gedacht. :@

Mahmood z'n Soldi vond ik toch ook weer héél iets anders (en lekker modern) dan Grande Amore van Il Volo, en Gabbani z'n ESF-inzending vond ik - vooral qua lyrics - toch ook echt zeer verfrissend anders. Ik snap wat je zegt dat er door de jaren heen best wat mannelijke ballades waren, maar hebben veel landen dat niet dat er bv landen zijn die juist weer vaak een dame met een glitterjurkje sturen, NL met een tijdje country en een tijdje singer songwriter songs, etc.

Maar hopelijk zit er in Italië eens een echt goed nummer van een dame tussen dit keer. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_211160398
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het gaat mij niet eens om bopjes. Italië heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekraïne of Litouwen). Italië blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.
Ik denk dat je La Rappresentante di Lista wel leuk gaat vinden :)

Moderator woensdag 1 november 2023 @ 20:14:10 #104
375570 crew  Cyan9
pi_211160467
quote:

[..]
Het is wellicht je smaak niet, maar het is wel kwalitatief in orde en dat waarderen veel mensen. Daarnaast zie ik hier ook genoeg waardering voor landen die vaak variëren (waaronder de landen die je zelf noemt). Het kan best dat Italië lekker doorgaat op dezelfde voet, het werkt voor ze. Ik zie het liever ook anders, maar dat betekent wat mij betreft niet dat ze overall geen waardering verdienen.

Daarnaast, wat je zegt over het niet van koers veranderen geldt in mijn ogen ook grotendeels voor het door jou zo geliefde Albanië, dus het is maar net hoe je er naar kijkt. ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211160805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het is wellicht je smaak niet, maar het is wel kwalitatief in orde en dat waarderen veel mensen. Daarnaast zie ik hier ook genoeg waardering voor landen die vaak variëren (waaronder de landen die je zelf noemt). Het kan best dat Italië lekker doorgaat op dezelfde voet, het werkt voor ze. Ik zie het liever ook anders, maar dat betekent wat mij betreft niet dat ze overall geen waardering verdienen.

Daarnaast, wat je zegt over het niet van koers veranderen geldt in mijn ogen ook grotendeels voor het door jou zo geliefde Albanië, dus het is maar net hoe je er naar kijkt. ;)
Ik vind ook dat Albanië koers moet veranderen, ze hebben veel meer moderne liedjes in hun muziekwereld die FiK niet laat zien :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 2 november 2023 @ 23:45:52 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211175280
twitter
  maandag 6 november 2023 @ 09:47:49 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211209940
pi_211210035
Er is weer een weekagenda *O*

Er is zeker nog niets bekend over de bekendmaking van de landen?
pi_211210194
Automatic qualifiers bij Eesti Laul? Hier moeten dan wel grote namen tussen staan.
  maandag 6 november 2023 @ 10:32:24 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211210244
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:26 schreef NailQueen het volgende:
Automatic qualifiers bij Eesti Laul? Hier moeten dan wel grote namen tussen staan.
Ik ben zelf geen voorstander van Automatische Qualifiers. Die missen een stukje hype en aandacht voor het nummer in de semi's. En als het als het echt zo goed is hoeven ze ook niet bang te zijn om niet door te gaan. Ik hoop zelf stiekem nog altijd dat Kerli weer een keer meedoet (echt een grote naam internationaal). Kerli had gisteren naar intervalact van vorig jaar geupload op YouTube (?!) Hopelijk geen Koit Toome en Uku Suviste daar :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Momo op 06-11-2023 10:39:05 ]
pi_211210484
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik ben zelf geen voorstander van Automatische Qualifiers. Die missen een stukje hype en aandacht voor het nummer in de semi's. En als het als het echt zo goed is hoeven ze ook niet bang te zijn om niet door te gaan. Ik hoop zelf stiekem nog altijd dat Kerli weer een keer meedoet (echt een grote naam internationaal). Kerli had gisteren naar intervalact van vorig jaar geupload op YouTube (?!) Hopelijk geen Koit Toome en Uku Suviste daar :)
Is dit de eerste keer dat Eesti Laul dit doet? Bij Melodi Grand Prix waren ze vanaf gestapt omdat het niet werkte (Subwoolfer en volgens mij Elsie Bay waren een uitzondering)

Ik gok op een Elina Born. Die heeft het ook een aantal keer geprobeerd. Of misschien een ander Elina. Er zijn ook geruchten over Elina Nechayeva.
pi_211210965
NEEEEEEE STOP NOU EENS MET HET VERPESTEN JE HAD HET EN NU VERPEST JE HET :(

https://x.com/eurovoix/st(...)vLRjoxKJG3Na8g3Df7bw
  maandag 6 november 2023 @ 15:37:16 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211212962
twitter
  maandag 6 november 2023 @ 17:30:33 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211213871
ESF / [2024] Estland: Eesti Laul #1

Alvast een Eesti Laul topic
pi_211217778
quote:

[..]
De Italianen zijn helemaal niet bezig met het ESF als zij hun winnaar kiezen voor San Remo. Het hele ESF kan ze geen fuck schelen (hebben we ook gezien toen ze het moesten organiseren), San Remo is een festival om het Italiaanse lied te eren. Wat de rest van Europa daarmee doet, zal ze worst wezen. Geen enkele reden voor hen om een koers te wijzigen.
  dinsdag 7 november 2023 @ 17:45:19 #116
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_211225345
Nog zes artiesten kunnen Azerbeidzjan gaan vertegenwoordigen.

De 214 ontvangen nummers (126 geschreven door niet Azeri) werden teruggebracht tot een auditie van 15 artiesten.

En daarvan zijn nu nog over:

• Aisel (Eurovision 2018)
• Emy Lia (Emiliya Yaqubova) – The winner of “The Voice of Azerbaijan” season 1
• İlkin Dövlətov & Mila Miles & Etibar Əsədli
• Fahree
• Səbinə Quluzadə
• Qorqud

De negen afvallers waren:

• Rilaya with the song “Sympohny of Life“
• Tofiq Hacıyev & Camal Qurbanov
• Mari
• Sabina Beyli
• Lexa
• Edgar Ravinov
• Əmrah Musayev
• Alesker
• Rahib Mirzəyev & Tofiq Yadigar
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_211227300
Even de stand van zaken voor eventuele terugkomende artiesten voor 2024 :) (Ik ga niet wachten op die luie donders van Benidorm Fest)

In nationale finales:
- Moira Stafrace (Malta 1994) in MESC
- Eliana Gomez Blanco (Malta 2019, junior) in MESC
- Laura Põldvere (Estland 2005 & 2017) in Eesti Laul
(side note: Kurt Calleja in MESC is niet dezelfde artiest die in 2012 voor Malta meedeed. Dit is een ander artiest met dezelfde naam)

Songwriters in nationale finales:
- Victor Crone (Zweden 2019) in Eesti Laul (Daniel Levi - Over The Moon)
- Stig Rästa (Estland 2015) in Eesti Laul (Traffic - Wunderbar)

Afgehaakt:
- Kesji Tola (Albanië 2009) in Festivali i Këngës
- Anouk (Nederland 2013) voor Nederland (intern)*

Hebben een nummer ingezonden:
- Douwe Bob (Nederland 2016) voor Nederland (interne selectie)
- Jörgen Olsen (Olsen Brothers, Denemarken 2000, winnaar) voor Duitsland
- Aisel (Azerbaijan 2018) voor Azerbaijan (interne selectie)

Geruchten dat deze artiesten ook meedoen:
- Melovin (Oekraine 2018) voor Vidbir
- Francesco Gabbani (Italie 2017) voor San Remo
- Ermal Meta (Italie 2018) voor San Remo?
- Jalisse (Italie 1997) voor San Remo
- Il Volo (Italie 2015) voor San Remo :9
- Mahmood (Italie 2019/2022) voor San Remo
- Diodato (Italie 2020) voor San Remo
- Achille Lauro (San Marino 2022) voor San Remo
- Yulia Sanina (Presentatrice in 2023) voor Vidbir

Gerucht als presentator:
- Måns Zelmerlöw (Zweden 2015 en 2016 (presentator) en van miljoenen gastoptredens)

*Edit: Anouk is toegevoegd. Maar ik twijfel of dit niet gewoon een publiciteitsstunt is.

[ Bericht 1% gewijzigd door NailQueen op 08-11-2023 12:45:51 ]
  woensdag 8 november 2023 @ 09:42:04 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211232529
twitter
  donderdag 9 november 2023 @ 11:03:28 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211242462
Ik vind het best apart dat we nog geen lijst hebben van landen die meedoen. Wellicht dat ze nog met landen in onderhandeling zijn, maar is nog nooit zo laat geweest?
  donderdag 9 november 2023 @ 12:33:16 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211242497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind het best apart dat we nog geen lijst hebben van landen die meedoen. Wellicht dat ze nog met landen in onderhandeling zijn, maar is nog nooit zo laat geweest?
Laatste aantal jaar is het inderdaad ergens mid oktober, op zijn laatst begin november. Al was 2015 en eerder ergens in december. Ik denk eigenlijk niet dat het te maken heeft met onderhandelingen want er zijn duidelijk deadline voor aanmelden etc. maar met Israël Hamas oorlog eerder.
pi_211242531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ik heb een sterk vermoeden dat ze het uitstellen vanwege Israel - Palestina en Azerbeidzjan - Armenie. Het zou mij niets verbazen als ze door alle druk Israël gaan vragen om dit jaar over te slaan.
pi_211242584
Maar het kan ook heel goed zijn dat we over een uur plotseling uit het niets de lijst krijgen :+
pi_211242621
Ik denk ook dat het met voornamelijk Israël te maken kan hebben. Veiligheid in Malmö is een belangrijk punt waarover ze achter de schermen aan het overleggen zijn:

https://eurovoix.com/2023(...)st-under-discussion/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')