Het gaat mij niet eens om bopjes. Itali heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekrane of Litouwen). Itali blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Boppies genoeg op het ESF toch, gun mij/ons n kwalitatief hoog zwijmelmoment. Mengoni werd niet voor niets weer uitstekend vierde. Dan ga jij gewoon ff plassen ofzo Nexie.
(En elk jaar hetzelfde verhaal? Je vindt vuige Mneskinrock voor Itali op het ESF en Diodato bv toch niet vergelijkbaar?)
Ik denk dat je La Rappresentante di Lista wel leuk gaat vindenquote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om bopjes. Itali heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekrane of Litouwen). Itali blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.
Het is wellicht je smaak niet, maar het is wel kwalitatief in orde en dat waarderen veel mensen. Daarnaast zie ik hier ook genoeg waardering voor landen die vaak variren (waaronder de landen die je zelf noemt). Het kan best dat Itali lekker doorgaat op dezelfde voet, het werkt voor ze. Ik zie het liever ook anders, maar dat betekent wat mij betreft niet dat ze overall geen waardering verdienen.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om bopjes. Itali heeft gewoon een groot probleem wanneer het aankomt op vrouwenrepresentatie in het ESF en in hun muziekindustrie in het algemeen. En Maneskin is de uitzondering, niet de norm. Diodato, Il Volo, Marco, Ermal Meta, Mahmood 2022 vallen voor mij allemaal in hetzelfde straatje. Het is saai. Ik wil die appreciatie zien voor landen die wel daadwerkelijk elkaar jaar iets unieks insturen (zoals Oekrane of Litouwen). Itali blijft maar lof krijgen wat ik niet verdiend vind. Dat geeft hun ook geen reden om koers te wijzigen, ze worden passief.
Ik vind ook dat Albani koers moet veranderen, ze hebben veel meer moderne liedjes in hun muziekwereld die FiK niet laat zienquote:Op woensdag 1 november 2023 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het is wellicht je smaak niet, maar het is wel kwalitatief in orde en dat waarderen veel mensen. Daarnaast zie ik hier ook genoeg waardering voor landen die vaak variren (waaronder de landen die je zelf noemt). Het kan best dat Itali lekker doorgaat op dezelfde voet, het werkt voor ze. Ik zie het liever ook anders, maar dat betekent wat mij betreft niet dat ze overall geen waardering verdienen.
Daarnaast, wat je zegt over het niet van koers veranderen geldt in mijn ogen ook grotendeels voor het door jou zo geliefde Albani, dus het is maar net hoe je er naar kijkt.
Ik ben zelf geen voorstander van Automatische Qualifiers. Die missen een stukje hype en aandacht voor het nummer in de semi's. En als het als het echt zo goed is hoeven ze ook niet bang te zijn om niet door te gaan. Ik hoop zelf stiekem nog altijd dat Kerli weer een keer meedoet (echt een grote naam internationaal). Kerli had gisteren naar intervalact van vorig jaar geupload op YouTube (?!) Hopelijk geen Koit Toome en Uku Suviste daarquote:Op maandag 6 november 2023 10:26 schreef NailQueen het volgende:
Automatic qualifiers bij Eesti Laul? Hier moeten dan wel grote namen tussen staan.
Is dit de eerste keer dat Eesti Laul dit doet? Bij Melodi Grand Prix waren ze vanaf gestapt omdat het niet werkte (Subwoolfer en volgens mij Elsie Bay waren een uitzondering)quote:Op maandag 6 november 2023 10:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen voorstander van Automatische Qualifiers. Die missen een stukje hype en aandacht voor het nummer in de semi's. En als het als het echt zo goed is hoeven ze ook niet bang te zijn om niet door te gaan. Ik hoop zelf stiekem nog altijd dat Kerli weer een keer meedoet (echt een grote naam internationaal). Kerli had gisteren naar intervalact van vorig jaar geupload op YouTube (?!) Hopelijk geen Koit Toome en Uku Suviste daar
De Italianen zijn helemaal niet bezig met het ESF als zij hun winnaar kiezen voor San Remo. Het hele ESF kan ze geen fuck schelen (hebben we ook gezien toen ze het moesten organiseren), San Remo is een festival om het Italiaanse lied te eren. Wat de rest van Europa daarmee doet, zal ze worst wezen. Geen enkele reden voor hen om een koers te wijzigen.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Laatste aantal jaar is het inderdaad ergens mid oktober, op zijn laatst begin november. Al was 2015 en eerder ergens in december. Ik denk eigenlijk niet dat het te maken heeft met onderhandelingen want er zijn duidelijk deadline voor aanmelden etc. maar met Isral Hamas oorlog eerder.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind het best apart dat we nog geen lijst hebben van landen die meedoen. Wellicht dat ze nog met landen in onderhandeling zijn, maar is nog nooit zo laat geweest?
Ik heb een sterk vermoeden dat ze het uitstellen vanwege Israel - Palestina en Azerbeidzjan - Armenie. Het zou mij niets verbazen als ze door alle druk Isral gaan vragen om dit jaar over te slaan.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:28 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind het best apart dat we nog geen lijst hebben van landen die meedoen. Wellicht dat ze nog met landen in onderhandeling zijn, maar is nog nooit zo laat geweest?
Dat is sowieso natuurlijk een ding. Laatst in Brussel een aanslag gericht tegen willekeurige mensen uit Zweden. Omdat er in Zweden korans verbrand zijn door een groepje rechts-extremisten. En Malm schijnt ook juist een broeinest te zijn voor bepaalde moslim extremistische groepen.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:51 schreef Nashipeer het volgende:
Ik denk ook dat het met voornamelijk Isral te maken kan hebben. Veiligheid in Malm is een belangrijk punt waarover ze achter de schermen aan het overleggen zijn:
https://eurovoix.com/2023(...)st-under-discussion/
Welke beslissing ze ook maken vanuit EBU krijgen ze sowieso gedoe. Overal in Europa zijn verschillende meningen over dit conflict, van 100% voor partij A tot 100% voor partij B en alles daar tussen in. En vergeet niet, ook een groot deel van de inwoners van Isral staat niet achter de acties van Netanyahu en IDF. IDF waar ze overal maar bommen gooien als er vermoeden is van Hamas. En de burgers van Isral hebben natuurlijk ook een klap gehad dat 1000+ willekeurige burgers zijn vermoord of ontvoerd door Hamas. Aan beide kanten zijn burgers slachtoffer van dit conflict.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:02 schreef Nexum het volgende:
Isral niet bannen zal meer gevolgen hebben dan wel bannen. Als je ze wel bant krijg je hooguit een klein maar luid groepje dat ‘anisemitisme!!!’ of dergelijke uitspraken gaat maken.
De Pro-Palestijnse hoek (helemaal bij Eurovision wat zo gericht is op inclusivitieit) is gewoon 10 x zo sterker. Als ze Isral niet bannen dan gaat het hele contest enorm overschaduwd worden, het hele seizoen lang. Dan blijft het altijd een soort zwarte bladzijde. Het is geen 2019 meer, veel en veel meer mensen zijn zich nu bewust van het conflict.
Ik denk dat deze Lucas Roorda meer zijn eigen invulling geeft aan deze poll. Netanyahu is inderdaad erg impopulair, maar niet vanwege de reden die Roorda hier geeft. Er zit veel frustratie en ook haat naar de Palestijnen bij de Israeli's, dat is gewoon zo. En zoals je zegt, niet altijd helemaal onterecht. Momenteel krijgt in de westerse media, en dan met name de social media, Israel er stevig van langs, maar Hamas is ook niet een stel lieverdjes natuurlijk.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke beslissing ze ook maken vanuit EBU krijgen ze sowieso gedoe. Overal in Europa zijn verschillende meningen over dit conflict, van 100% voor partij A tot 100% voor partij B en alles daar tussen in. En vergeet niet, ook een groot deel van de inwoners van Isral staat niet achter de acties van Netanyahu en IDF. IDF waar ze overal maar bommen gooien als er vermoeden is van Hamas. En de burgers van Isral hebben natuurlijk ook een klap gehad dat 1000+ willekeurige burgers zijn vermoord of ontvoerd door Hamas. Aan beide kanten zijn burgers slachtoffer van dit conflict.
[ twitter ]
Het beste zou zijn als Isral zich vrijwillig terug trekt vanwege veiligheidsoverwegingen. Want dat gaat ook echt een probleem zijn.
Ze laten stukjes van voor audities zien daar. Maar nog geen echte shows, die zijn in februari. Bekendere artiesten zal je hier nog niet zien.quote:Op vrijdag 10 november 2023 19:40 schreef Nashipeer het volgende:
En ander nieuws, we kunnen over tien dagen weer elke dag genieten van de voorronde van San Marino; van maandag 20 tm vrijdag 24 november wordt het uitgezonden om 19:05u
Edit: ohnee ze hebben het over updates, geen idee wat er dan wordt behandeld.
Edit: of toch wel? Want er zijn meerdere rondes tot de finale in februari
[ twitter ]
De beveiliging van Isral is altijd wel een probleem geweest. Ergens in de jaren '70 was er zelfs een opsta-verbod tijdens een ESF in Luxemburg. Om mensen daartoe te dwingen stonden er soldaten met getrokken wapens langs de kant.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:20 schreef Momo het volgende:
Hier verder over de deelname van Isral, zoals ik eerder zei in het topic gaat vooral de veiligheid een grote uitdaging zijn als wel mee zouden doen in 2024.
De eerste paar artiesten van Isral in jaren 70 droegen toch ook kogelvrij vest?quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De beveiliging van Isral is altijd wel een probleem geweest. Ergens in de jaren '70 was er zelfs een opsta-verbod tijdens een ESF in Luxemburg. Om mensen daartoe te dwingen stonden er soldaten met getrokken wapens langs de kant.
Gelukkig kreeg geen enkele artiest een staande ovatie na zijn inzending, want dat was dus een ongekend bloedbad geworden.
Dat zou me niets verbazen. In die tijd waren aanslagen, kapingen, terreur e.d. ook nog een stuk alledaagser dan nu.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:35 schreef Momo het volgende:
[..]
De eerste paar artiesten van Isral in jaren 70 droegen toch ook kogelvrij vest?
Het is niet om te lachen maar ik moest lachen om je laatste zin omdat ik het even voor me zag.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De beveiliging van Isral is altijd wel een probleem geweest. Ergens in de jaren '70 was er zelfs een opsta-verbod tijdens een ESF in Luxemburg. Om mensen daartoe te dwingen stonden er soldaten met getrokken wapens langs de kant.
Gelukkig kreeg geen enkele artiest een staande ovatie na zijn inzending, want dat was dus een ongekend bloedbad geworden.
Ik denk dat het voor dreiging van aanslagen niet perse uitmaakt of de oorlog dan afgelopen is of niet. Mensen die kwaad willen doen vergeten dat niet binnen paar maanden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:27 schreef molloot200 het volgende:
Ja, in andere jaren was de beveiliging van Isral altijd al een ding, nu waarschijnlijk heleml.
Al is het de vraag hoe het conflict erbij staat in mei natuurlijk.
Ik denk wel dat Isral de reden is dat we de landenlijst nog niet hebben.
Er is al een Tsjechi topic waar je zelf gisteren had gereageerdquote:Op dinsdag 14 november 2023 16:02 schreef Nashipeer het volgende:
Tsjechi:
Cesar Sampson krijgt een belangrijke rol schijnbaar in de Tsjechische delegatie, als music supervisor (geen idee wat dat inhoudt).
Meer dan 200 liedjes werden ingestuurd. Artiesten worden snel bekendgemaakt, maar de liedjes zelf pas op 4 december. En meer:
[..]
https://escbubble.com/202(...)e-details-announced/
En dan volgend jaar ook geen eigen logo’s meer zeker.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:08 schreef Thrts het volgende:
[ twitter ]
Vanaf nu altijd dezelfde slogan?
Steeds dat logo met de Zweedse vlag erin voor een paar jaar aanpassen aan iets anders is nogal een gedoe inderdaad.quote:Op dinsdag 14 november 2023 16:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan volgend jaar ook geen eigen logo’s meer zeker.
Wat een suffe beslissing. Why the fuck?quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
'United By Music' chosen as permanent Eurovision slogan
The European Broadcasting Union and SVT are excited to announce that 'United By Music' has been chosen as the slogan for the 2024 Eurovision Song Contest - and all future Eurovision Song Contests.
The legacy of Liverpool's good vibes lives on - with United By Music set to resonate from Merseyside to Malm and well beyond.
The slogan was created by the BBC to demonstrate the unique partnership between the United Kingdom, Ukraine and Host City Liverpool at the 2023 Contest earlier in the year and reflects the power of music to bring people together across the world.
Following its hugely successful use by the BBC, it was agreed by SVT and the Eurovision Song Contest Reference Group (the Contest governing board), to use United By Music for the upcoming Eurovision Song Contest in Malm, Sweden, as well.
Furthermore, it was decided to keep the slogan for all successive events as part of the Contest’s global brand strategy.
Bulgarije is wel leuk, zolang het maar geen Equinoxje wordt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:09 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Laatste tijd gingen ineens geruchten over terugkeer Bulgarije, en dan post Victoria dit
En dan ook dit gisteren
In vind een Intelligent Music Projectje erger denk ikquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Bulgarije is wel leuk, zolang het maar geen Equinoxje wordt.
Je hebt het over Zweden. Had je daar vernieuwend en eigen verwacht?quote:Op dinsdag 14 november 2023 14:08 schreef Nashipeer het volgende:
Het straalt nou niet bepaald enthousiasme en trots uit (dat je met iets vernieuwends en eigen komt voor je editie).
Straks komen ze weer met die vlinders
De eerste keer met het hartjeslogo in 2004 was dat het enige logoquote:Op dinsdag 14 november 2023 16:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan volgend jaar ook geen eigen logo’s meer zeker.
quote:At the present time, Israel and its broadcaster KAN will still be competing at the Eurovision Song Contest 2024. As a result, we have so far decided to cover Eurovision-related news from Israel, as there had been no indication that its broadcaster was in breach of the contest’s rules.
However, a clip published today by Keshet 12 promoting the first episode of “HaKokhav HaBa (The Next Star)”, Israel’s national selection for Eurovision 2024, has deeply concerned the team.
The clip, which we will not share here, promotes that the ‘special programme’ includes connections and moments with soldiers of the Israeli Defence Force (IDF), and that some of the jurors and contestants will appear dressed in soldier’s uniforms. Footage is also shown of mobilised IDF forces during the promotion.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:51 schreef NailQueen het volgende:
Volgens dit kanaal gaan er geruchten dat Ikke Hftgold opnieuw wil meedoen aan de Duitse voorronde
(Deze youtuber komt zelf uit Duitsland dus ik denk dat het wel solide is)
Ikke HftGODquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:55 schreef NailQueen het volgende:
Bijna vergeten @:Moira hiervoor te taggen
Hopelijk komt die dan tussen nu en dan.... ohja en de shitshow of Isral nou wel of niet meedoet.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef Nashipeer het volgende:
Ohja en een lijst met deelnemende landen zou ook fijn zijn
Fans in Australi die er bij willen zijn om hun deelnemer te supporten weten niet eens of ze meedoen, maar EBU wil wel dat er alvast tickets worden gekocht.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:59 schreef Nashipeer het volgende:
Ohja en een lijst met deelnemende landen zou ook fijn zijn
Beetje off topic maar dat laatste komt omdat de video's voornamelijk bedoeld is voor kinderen (YouTube kids). Bij video's speciaal voor kinderen staan de reacties automatisch uit. Dat is een regel die een paar jaar geleden is ingevoerd.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:41 schreef Nashipeer het volgende:
Ik zag ook een theorie voorbijkomen dat ze de landenlijst pas n dinsdag gaan vrijgeven. Omdat er teveel ophef ontstaat dat Israel meedoet waardoor mensen de kaartverkoop boycotten. (Er zullen altijd wel genoeg mensen zijn die willen gaan dus ik weet niet hoe realistisch deze theorie is).
Of ze willen het niet in deze week van JESC doen, omdat je een tsunami krijgt van 'boycot Israel at ESC'-berichten onder elke JESC-post. Ik denk dat ze daar wat voorzichter mee zijn. De comment sections onder de JESC-videos zijn tegenwoordig ook gesloten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En weer terug naar ESF..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |