abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 december 2023 @ 17:02:14 #276
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211526781
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:50 schreef Nashipeer het volgende:
Worden interessante maanden. Gaan sommige fanmedia de Isralische artiest overslaan (bij interviews) bv? Tijdens de Turquoise Carpet Event lijkt het me ook ongemakkelijk. Tijdens de shows krijg je sws boegeroep. Dan heb je ook nog artiesten/delegaties die zich pro-Palestina uitspreken, waarmee je de ruimte deelt. En uiteraard de veiligheid in Malm voor iedereen is wel een belangrijk ding. Als KAN zijnde zou ik me dan terugtrekken want er is geen scenario dat goed uitpakt.
Veiligheid gaat wel echt een ding worden met een Isralische deelnemer.
pi_211526885
Weer een jaar dat we kunnen afschrijven waarbij de winnaar van te voren al bekend is door politeke lading, en dit keer is het zwaar onverdiend itt Oekrane. Het feit dat de EBU gewoon absoluut geen kloten toont hierin vind ik echt heel teleurstellend. Je kan in dit soort gevallen niet wegkomen met het spelen van Zwitserland. Isral heeft gewoon geen plek op het ESF. Dit gaat tegen al hun waardes van inclusiviteit in. Dit ESF seizoen wordt voor mij eentje met een hele zwarte bladzijde.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  ESF Reporter dinsdag 5 december 2023 @ 17:43:02 #278
87554 Cee
Welluk?
pi_211526995
Lijkt me erg sterk dat Isral de zelfde sympathie gaat krijgen van de stemmer als Oekrane.
pi_211527012
Betekent dit ook gelijk dat het contract met Australi verlengd is?
  dinsdag 5 december 2023 @ 19:04:52 #280
478909 molloot200
alles muziek.
pi_211527603
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 17:46 schreef NailQueen het volgende:
Betekent dit ook gelijk dat het contract met Australi verlengd is?
Ja! We zullen vast nog horen van de Australische omroep voor hoe lang. Mooi wel dat zij erbij blijven want het blijft een fijn ESF land :)
  dinsdag 5 december 2023 @ 19:12:03 #281
478909 molloot200
alles muziek.
pi_211527653
Ik mag het vast niet te hard zeggen maar die Martin Osterdahl vind ik nog steeds een vreselijke executive :@ Had niet anders verwacht dan dit.

Nu nog wachten dat ie playback of autotune toestaat en dan is het (Zweedse) feest helemaal compleet
pi_211527839
Wat denken jullie? Gaat Roemenie toch nog meedoen?
pi_211527892
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 19:34 schreef NailQueen het volgende:
Wat denken jullie? Gaat Roemenie toch nog meedoen?
Ik vind het sowieso gek dat er geen duidelijkheid is nu ze de hele lijst al hebben uitgebracht, het lijkt me niet dat ze nog aansluiten.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2023 @ 19:50:06 #284
163650 Greys
pi_211528068
De reacties zijn idd zoals verwacht.

twitter

twitter

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2023 @ 20:02:20 #285
163650 Greys
pi_211528230
Zie al meerdere oproepen aan iedereen met kaartjes voor de shows om het optreden van Isral te saboteren door er hard doorheen te schreeuwen met z'n allen. Dat is dan ook wel weer zielig voor de artiest(en) van Isral want die kunnen hier ook niet veel aan doen maar ben heel benieuwd hoe de organisatie dat wil tegenhouden. Ik vind het nu al plaatsvervangend ongemakkelijk allemaal. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2023 @ 20:34:17 #286
163650 Greys
pi_211528577
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:50 schreef Nashipeer het volgende:
Worden interessante maanden. Gaan sommige fanmedia de Isralische artiest overslaan (bij interviews) bv? Tijdens de Turquoise Carpet Event lijkt het me ook ongemakkelijk.
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_211528759
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:02 schreef Greys het volgende:
Zie al meerdere oproepen aan iedereen met kaartjes voor de shows om het optreden van Isral te saboteren door er hard doorheen te schreeuwen met z'n allen. Dat is dan ook wel weer zielig voor de artiest(en) van Isral want die kunnen hier ook niet veel aan doen maar ben heel benieuwd hoe de organisatie dat wil tegenhouden. Ik vind het nu al plaatsvervangend ongemakkelijk allemaal. :')
Dat achtergrondgeluid kan je best overstemmen met iets anders, zoals bij Rusland ook altijd werd gedaan. En ik denk ook niet dat de hele zaal het schuim op de bek heeft zodra Isral aantreedt. Mensen zijn daar toch vooral voor een leuke show.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 5 december 2023 @ 21:36:16 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211529180
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 13:45 schreef Nashipeer het volgende:
[ twitter ]
Volgende week dinsdag de artiest (geen nationale finale voor Sloveni dus)

Voor het einde van het jaar weten we dus best wel veel (9) artiesten; Belgi, Cyprus, Griekenland, Frankijk, Tsjechi, Sloveni, Nederland, Oostenrijk (als de eerdere aankondiging klopt) en Albani.
Al vast het Sloveni topic, gezien we over een week de artiest weten en er al een duidelijk gerucht is over de artiest.
Laat vooral weten wie jullie willen zien
ESF / [2024] Sloveni: [?] # 1 persco 12 dec
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2023 @ 21:36:35 #289
163650 Greys
pi_211529186
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat achtergrondgeluid kan je best overstemmen met iets anders, zoals bij Rusland ook altijd werd gedaan. En ik denk ook niet dat de hele zaal het schuim op de bek heeft zodra Isral aantreedt. Mensen zijn daar toch vooral voor een leuke show.
True. Maar de optredende Isralische artiest(en) hoort de zaalherrie deels gewoon neem ik aan, krijg er gewoon nu al plaatsvervangende zenuwen van. Het lijkt me iig echt niet relaxed live optreden en dat zal best zichtbaar zijn. Zelfs al zou het maar een tiende van de zaal zijn die zou gaan roepen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_211531406
twitter

https://www.instagram.com/p/C0ecG-9qCJO/

Alleen maar Isralische vlaggen in de comments onder die post. Wordt tumult zo de komende maanden met ook nog vlaggen van Palestina, Rusland, Belarus, Armeni, en Azerbeidzjan erbij (ws ook onder de post deze of volgende week van de artiestbekendmaking voor Nederland). Iig een meer gespannen editie dit jaar als dat het al niet was :o

[ Bericht 2% gewijzigd door Nashipeer op 06-12-2023 07:59:12 ]
pi_211531486
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 07:50 schreef Nashipeer het volgende:
[ twitter ]

https://www.instagram.com/p/C0ecG-9qCJO/

Alleen maar Isralische vlaggen in de comments onder die post. Wordt tumult zo de komende maanden met ook nog vlaggen van Palestina, Rusland, Belarus, Armeni, en Azerbeidzjan erbij (ws ook onder de post deze of volgende week van de artiestbekendmaking voor Nederland). Iig een meer gespannen editie dit jaar als dat het al niet was :o
Weet je wat het is, ik denk oprecht dat het de EBU helemaal niet (meer) boeit wat fans online zeggen en denken. Je zag vorig jaar al dat ze fan media naar buiten aan het werken zijn en met de repetities gesloten is de periode voor de shows al meteen veel minder een ding aan het worden. En alles wat steeds leefde in de online Songfestival-bubbel zag je niet terug in de resultaten. Ik weet niet hoe het met andere landen zit, maar je zag ook dat dit helemaal geen nieuws was gisteren in de normale media.

Het kneuterige, gezellige Songfestival voor de fans is wel ‘over’ voor mijn gevoel. Ik denk wel dat dit iets meer zou kunnen gaat leven in Malm zelf, maar verder is het denk ik echt een extreme bubbel. Een bubbel die de EBU niet meer boeit. Helaas voor ons aangezien de repetities juist een hoogtepunt waren.
pi_211532105
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Weet je wat het is, ik denk oprecht dat het de EBU helemaal niet (meer) boeit wat fans online zeggen en denken. Je zag vorig jaar al dat ze fan media naar buiten aan het werken zijn en met de repetities gesloten is de periode voor de shows al meteen veel minder een ding aan het worden. En alles wat steeds leefde in de online Songfestival-bubbel zag je niet terug in de resultaten. Ik weet niet hoe het met andere landen zit, maar je zag ook dat dit helemaal geen nieuws was gisteren in de normale media.

Het kneuterige, gezellige Songfestival voor de fans is wel ‘over’ voor mijn gevoel. Ik denk wel dat dit iets meer zou kunnen gaat leven in Malm zelf, maar verder is het denk ik echt een extreme bubbel. Een bubbel die de EBU niet meer boeit. Helaas voor ons aangezien de repetities juist een hoogtepunt waren.
Ze hebben ook wel gelijk, als je je van die hysterische online fans wat aantrekt kun je helemaal niks meer organiseren. In dit geval zou ik zelf Isral er even een jaartje buiten gehouden hebben, ongeacht wat ik zelf van dat land vind scheelt dat je een hoop controverse. Of beter: Isral zou zichzelf moeten terugtrekken. Misschien doen ze dat nog, het zou de meest sjieke en logische oplossing zijn. De kans lijkt me wel klein, want het is natuurlijk een erg trots volk, dat zie je nu ook wel weer in die reacties. Dan is het moeilijk om dat los te zien van wat misschien beter is voor het festival.

Enige pluspuntje: hopelijk krijgt die lul van een beheerder van dat Eurovisie-account nu elke dag de volle laag.
pi_211532166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ze hebben ook wel gelijk, als je je van die hysterische online fans wat aantrekt kun je helemaal niks meer organiseren. In dit geval zou ik zelf Isral er even een jaartje buiten gehouden hebben, ongeacht wat ik zelf van dat land vind scheelt dat je een hoop controverse. Of beter: Isral zou zichzelf moeten terugtrekken. Misschien doen ze dat nog, het zou de meest sjieke en logische oplossing zijn. De kans lijkt me wel klein, want het is natuurlijk een erg trots volk, dat zie je nu ook wel weer in die reacties. Dan is het moeilijk om dat los te zien van wat misschien beter is voor het festival.

Enige pluspuntje: hopelijk krijgt die lul van een beheerder van dat Eurovisie-account nu elke dag de volle laag.
Dat zou inderdaad het beste zijn, maar dat zie ik ze inderdaad zelf niet doen. Tenzij het selecteren van de artiest gewoon niet goed verloopt en er misschien toch nog druk komt van binnenuit om de veiligheid etc.

En ja, als je buiten dit hele verhaal met Isral om kijkt snap ik ook wel dat ze een bepaalde groep fans liever kwijt dan rijk zijn. Met hoe er gereageerd werd op bepaalde resultaten bijvoorbeeld, mijn hemel. Ze gaan die afstand denk ik beetje bij beetje steeds groter maken.
  woensdag 6 december 2023 @ 09:55:10 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211532187
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:50 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad het beste zijn, maar dat zie ik ze inderdaad zelf niet doen. Tenzij het selecteren van de artiest gewoon niet goed verloopt en er misschien toch nog druk komt van binnenuit om de veiligheid etc.

En ja, als je buiten dit hele verhaal met Isral om kijkt snap ik ook wel dat ze een bepaalde groep fans liever kwijt dan rijk zijn. Met hoe er gereageerd werd op bepaalde resultaten bijvoorbeeld, mijn hemel. Ze gaan die afstand denk ik beetje bij beetje steeds groter maken.
Isral is bezig met een soort talentenjacht waarvan de winnaar met een nummer naar Malm mag. Dus waarschijnlijk iemand met weinig ervaring met grote optredens en media die daar dan mag staan...
pi_211532190
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 08:13 schreef Em31 het volgende:

[..]

Op zich niet oneens, maar er is toch nog wel een verschil dat die repetities wel echt 'nieuws' waren, dat bijdroeg aan de beleving en voorpret van de normale kijker. Uiteraard wel shownieuws, en niet de opening van het Journaal, maar dat is wel iets waarmee je redelijk wat mensen bezig kan houden. Of Isral wel of niet meedoet op het ESF is in december natuurlijk non-nieuws. En zelfs op de avond zelf zal het de gemiddelde kijker weinig kunnen schelen als Isral halverwege de show voorbijkomt, een liedje zingt en uiteindelijk ergens in de middenmoot eindigt. Ze gaan die sympathy vote van Oekrane toch niet krijgen, naar aanleiding van een conflict dat al decennia speelt.
pi_211532198
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Isral is bezig met een soort talentenjacht waarvan de winnaar met een nummer naar Malm mag. Dus waarschijnlijk iemand met weinig ervaring met grote optredens en media die daar dan mag staan...
Je moet toch wel over het ego van Michael Ben David beschikken, wil je dit als artiest mee moeten maken..
  woensdag 6 december 2023 @ 09:59:06 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211532209
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:57 schreef Em31 het volgende:

[..]
Je moet toch wel over het ego van Michael Ben David beschikken, wil je dit als artiest mee moeten maken..
Dan zou het wel makkelijk zijn om te haten
pi_211532211
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Op zich niet oneens, maar er is toch nog wel een verschil dat die repetities wel echt 'nieuws' waren, dat bijdroeg aan de beleving en voorpret van de normale kijker. Uiteraard wel shownieuws, en niet de opening van het Journaal, maar dat is wel iets waarmee je redelijk wat mensen bezig kan houden. Of Isral wel of niet meedoet op het ESF is in december natuurlijk non-nieuws. En zelfs op de avond zelf zal het de gemiddelde kijker weinig kunnen schelen als Isral halverwege de show voorbijkomt, een liedje zingt en uiteindelijk ergens in de middenmoot eindigt. Ze gaan die sympathy vote van Oekrane toch niet krijgen, naar aanleiding van een conflict dat al decennia speelt.
Ja dat vind ik ook niet handig van die repetities, maar blijkbaar zien ze dat zelf niet als probleem/toegevoegde waarde door die eerste week te skippen? En vooral de fan media daardoor te weren. Of het moet dit jaar teruggedraaid worden.
pi_211532262
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 09:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat vind ik ook niet handig van die repetities, maar blijkbaar zien ze dat zelf niet als probleem/toegevoegde waarde door die eerste week te skippen? En vooral de fan media daardoor te weren. Of het moet dit jaar teruggedraaid worden.
Ze zitten wat dat betreft nog in hun bubbel, aangezien ze record na record breken in het aantal views op hun eigen site. En de kijkcijfers in de BIG5-landen waren de voorbije jaren door hun goede inzendingen/betrokkenheid bij de organisatie ook prima, dus er is geen reden voor zorgen. Voor de rest zal het ze weinig uitmaken dat de normale kijker steeds vaker pas op de avond zelf merkt dat er berhaupt een ESF is.
pi_211532608
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:02 schreef Greys het volgende:
Wat kan de fandom soms ontzettend vermoeiend zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')